Het grote rijbewijs topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 34 ... 37 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xander schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 13:28:
Nu rest alleen nog de vraag of men dat ook doet als je geen L op je dak hebt. :+
Ja hoor, en anders kan je dat prima afdwingen* :)

*Niet de bedoeling tenzij andere mensen je geen keuze laten. Ze hoeven officieel niet, maar het is wel erg gewenst.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2010 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:10

JvS

Ik heb hem zelf ook

Xander schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 13:28:
[...]

Nu rest alleen nog de vraag of men dat ook doet als je geen L op je dak hebt. :+
Vast minder. Maar dat is het punt niet. Het punt was dat ik hierdoor juist de lastige situatie opzoek en daarmee kon oefenen. Ik was niet aan het oefenen dat mensen aan de kant gaan, maar juist op invoegen in wat complexere situaties.

Dat je in een lesauto minder complexe situaties krijgt omdat mensen meer aan de kant gaan is alleen maar een nadeel. Dan kan je het minder vaak oefenen.

[ Voor 28% gewijzigd door JvS op 24-10-2010 13:53 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 14:25

Sick Nick

Drop the top!

Ach, als je je papiertje hebt zorg je gewoon dat je een auto met genoeg vermogen hebt, dan is er _altijd_ wel een gaatje. Ook bij zulke korte invoegstroken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sick Nick schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 13:55:
Ach, als je je papiertje hebt zorg je gewoon dat je een auto met genoeg vermogen hebt, dan is er _altijd_ wel een gaatje. Ook bij zulke korte invoegstroken :P
Ah, jij bent zo'n drammert die zijn auto er altijd even tussen moet plempen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Uiteraard, klein gaatje is sturen, zo veel ruimte heb je niet nodig.
Verwijderd schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 13:29:
[...]

Ja hoor, en anders kan je dat prima afdwingen* :)

*Niet de bedoeling tenzij andere mensen je geen keuze laten. Ze hoeven officieel niet, maar het is wel erg gewenst.
Vind ik juist _enorm_ irritant als z'n lulletje rozewater (of nog erger meerdere 8)7 ) naar links gaat zodat je de voet van 't gas moet halen als je op de linkerbaan een stuk harder rijd..

Wtf is er mis met iemand goed in laten voegen (vaak gebeurd het juist als het rustiger is, als het druk is komt z'n sukkel niet zo snel op de linker baan tenslotte :P) of als het echt hutje mutje rijd en je wilt ruimte maken even je gas los te laten..

In Nederland zijn al die invoegstroken lang zat (enkele uitzonderingen daar gelaten zoals een krap klaverblad), met een caravan aan de haak rijd je nog makkelijk 100 aan het eind van de meeste stroken als je wilt. Mensen die hier moeite met invoegen hebben moeten nog maar eens goed oefenen voor ze op vakantie gaan naar bijv Italië, daar rijd je nog net niet haaks de snelweg op op veel plaatsen (en dan aan het eind v/d invoeg strook het liefst een pilaar van een viaduct of anders minstens een vangreel) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xephasis
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05-09 18:46
Morgen ochtend eerste rijles, best spannend.
Heb gelukkig al wel veel in de auto van mijn opa in de omgeving rondgereden. Schakelen enzo gaat wel lukken.
Maar wanneer is het handig om je theorie te halen, zo snel mogelijk, of net voor het examen (dan zit het allemaal ng lekker in je hoofd misscien)? Heb het boekje al wel binnen en heb het al doorgelezen ook.
Wanneer hebben jullie het gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Zo snel mogelijk. Tenzij je van plan bent om 1 les per week te gaan nemen en er een meerjarenplan van maakt. Ik wilde het allemaal zo snel mogelijk afronden. Heb er uiteindelijk drie maanden over gedaan. En theorie uiteindelijk vooraf gehaald.

En doe vooral oefenexamens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xephasis
Oke, ik ga twee tot drie lessen per week doen. Zal dan ook maar snel beginnen met theorie. Heb ook al wat oefenexamens gedaan en die gingen aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Zo snel mogelijk, immers je gaat tijdens je rijlessen fouten maken als je de theorie niet kent. Ik snap ook niet dat mensen heel lang kunnen lessen zonder de theorie kennis, je wilt toch gewoon de verkeersregels kennen lijkt me?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

hangt ook van je voorkennis af hè, het enige wat ik echt leerde waren 'details' als hoe lang mag je nog zijn als combinatie op de 3e baan van de snelweg of hoe breed je mag zijn op een onverharde weg. Oja en iets waar ik tijdens rijlessen niet mee te maken kreeg: hoe om te gaan met trams.

Maar idd gewoon zo snel mogelijk halen, mocht je onverhoopt zakken voor je theorie en je ging 'm pas relatief 'laat' halen moet je misschien nog met je rijexamen wachten, zonde is dat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Theorie heb ik pas na een flink aantal lessen gedaan, Niet echt problemen ondervonden tijdens het lessen. Borden zijn niet echt rocketscience, net zoals de voorrangsregels etc. De regels die ik wel heb moeten leren zijn regels zoals wanneer je een bord moet ophangen bij uitstekende lading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik denk zelfs dat die F*cking irritante inzichtsvragen (de eerste 25) beter te doen zijn als je zelf al een les of 10 gehad hebt. Toch raad ik het mensen aan om vooraf het theorie te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
JvS schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 11:25:
Ik denk zelfs dat die F*cking irritante inzichtsvragen (de eerste 25) beter te doen zijn als je zelf al een les of 10 gehad hebt. Toch raad ik het mensen aan om vooraf het theorie te doen.
(A)
Back in the days dat er de inzichtvragen puur als extra waren en ze niet voor het halen van je theorie meetelde :P.
Het is iig minder als je praktijkexamen moet uitstellen omdat je je theorie nog inet hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xephasis
Rijinstructrice(!) zij ook dt ik ht zo snel mogelijk moest doen.
Maar even opzoeken waar dt bij mij in de buurt kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 13:49
JvS schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 11:25:
Waarom zou je theorie vóór je lessen gaan doen :? Zodat je je theorie-papiertje hebt en vervolgens nog lang moet gaan lessen en het risico loopt dat je niet binnen een jaar het praktijkexamen haalt en het nog een keer mag doen?

Theorie zou ik altijd enige tijd voor je praktijkexamen doen, maar zeker niet al te lang ervoor.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Mute schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 12:06:
[...]

Waarom zou je theorie vóór je lessen gaan doen :? Zodat je je theorie-papiertje hebt en vervolgens nog lang moet gaan lessen en het risico loopt dat je niet binnen een jaar het praktijkexamen haalt en het nog een keer mag doen?

Theorie zou ik altijd enige tijd voor je praktijkexamen doen, maar zeker niet al te lang ervoor.
Niet geheel mee eens, door je theorie al snel te halen, heb je meer tijd over tijdens je praktijklessen omdat je instructeur niet alles moet uitleggen en checken of je het wel snapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Mute schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 12:06:
[...]

Ik weet niet hoe jouw planning is/was, maar ik heb 4 lesuren per week genomen gemiddeld. En dat raad ik ook iedereen aan (twee keer een blokuur is perfect). Ik schreef zelf ook al:
Tenzij je van plan bent om 1 les per week te gaan nemen en er een meerjarenplan van maakt.
Een rijbewijs haal je gewoonlijk binnen een jaar. Ik heb er drie maanden over gedaan en dat is inclusief drie afrijpogingen (ok en een 4 weekse snelcursus als vliegende start).

Het hangt dus van je tempo af. Persoonlijk snap ik niet waarom je maar 1 of 2 lesuur per week zou nemen, behalve dan misschien een financiele. Maar dan zou ik eerst even sparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
JvS schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 12:51:
[...]

Ik weet niet hoe jouw planning is/was, maar ik heb 4 lesuren per week genomen gemiddeld. En dat raad ik ook iedereen aan (twee keer een blokuur is perfect). Ik schreef zelf ook al:

[...]

Een rijbewijs haal je gewoonlijk binnen een jaar. Ik heb er drie maanden over gedaan en dat is inclusief drie afrijpogingen (ok en een 4 weekse snelcursus als vliegende start).

Het hangt dus van je tempo af. Persoonlijk snap ik niet waarom je maar 1 of 2 lesuur per week zou nemen, behalve dan misschien een financiele. Maar dan zou ik eerst even sparen.
Wat is de meerwaarde, buiten dat je je rijbewijs sneller hebt, om meerdere lessen per week te doen. Ik denk dat het aan het einde van de rit vrij weinig uit maakt of je 1 of meerdere keren per week rijles per week hebt gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Er zit natuurlijk een optimum in de frequentie. 30 rijlessen achter elkaar is natuurlijk ondoenlijk omdat je na 3u allang niet meer geconcentreerd kunt rijden en niet echt optimaal meer leert. En elke maand 1 les nemen is te langzaam, dan ben je elke volgende les weer een uur aan het 'inkomen'.

Ik vond zelf om de 3 - 4 dagen een dubbele(!) les echt super en dat is IMO echt een optimale frequentie om in het ritme te blijven. Leren rijden is een vaardigheid leren. Een vaardigheid leren gaat vaak wat beter met een hogere frequentie dan 1 keer per week (heb wat educatieachtergrond).

Het CBR en de website leren.nl geeft dit overigens ook aan. Meerdere lessen per week en lessen van minimaal anderhalf uur worden daar expliciet aangeraden om per lesuur zo effectief mogelijk te leren. Bij te lange lessen en teveel lessen achter elkaar verlies je concentratie, bij te weinig ben je teveel bezig met 'inrijden' en bij te korte lessen ben je naar verhouding ook teveel bezig met inrijden en uitrijden en kan je lastig een paar zaken structureel leren.

Twee keer twee uur per week is volgens mij echt een praktisch optimum. Meer mag, maar dat kost wel veel tijd (ook aan voorbereiding) en gevoelsmatig vond ik 3 dagen om het geleerde 'te verwerken' erg prettig werken. Ik heb weken met 2 tot 12 lessen gehad en die laatste was wel een beetje heel veel (was vakantie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 17:55

Dentheman

Zie signature

Ik reed gemiddeld zo'n 3 uur per week, (1x 1 uur, en 1x 2 uur) maar dat moest snel afgekapt worden omdat de aanvraag voor m'n rbw wel een maand zou duren. Toen heb ik een paar weken 1x 1 uur gelest en dan pik je dingen toch veel minder snel op. Uiteindelijk in 1x geslaagd met 16 of 17 lessen. Theorie vrij snel na m'n 18e verjaardag (half maar) en 5 juni had ik het roze papiertje op zak :)

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

JvS schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 12:51:
Bij mij waren meer lessen per week niet haalbaar ivm werk, dat kan natuurlijk ook een reden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Erkens schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 12:09:
[...]

Niet geheel mee eens, door je theorie al snel te halen, heb je meer tijd over tijdens je praktijklessen omdat je instructeur niet alles moet uitleggen en checken of je het wel snapt.
Het theorie papiertje op zich, is geen enkele garantie voor het ook daadwerkelijk begrijpen van de regels.

Het theorie examen stel je zo lang mogelijk uit.Pas wanneer je tegen het praktijk examen aanzit(aanvraag), ga je theorie examen doen.
Door het examen uit te stellen, is het mogelijk om, eventueel meerdere keren praktijkexamen te doen binnen de geldigheidsduur van het theorie examen.
Theorie examen kun je ook eenvoudig halen, zonder ook maar iets van de regels zelf te snappen.Daarom is het zo belangrijk dat een instructeur, je tijdens de ritten constant test door de situaties uit de boeken na te bootsen.En ook vooral de situatie die niet in je boeken staan.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je heel verstandig advies. Totdat je dan toch je theorie niet haalt (slagingspercentages van mensen die vinden dat ze het eenvoudig kunnen halen zonder het echt te snappen zijn vrij schokkend) en je je al geplande examen niet door mag laten gaan (en wel moet betalen).

Een rijbewijs binnen een jaar halen is echt geen opgave hoor. Zelfs met 1 les per week en drie keer zakken moet het makkelijk binnen een jaar kunnen.
Erkens schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 13:56:
[...]

Bij mij waren meer lessen per week niet haalbaar ivm werk, dat kan natuurlijk ook een reden zijn.
Uiteraard. Maar dat is ook maar wat je er zelf van maakt. Ik heb een week in mijn vakantie veel gelest (dat waren die 12 lessen :)) en heb er gewoon vrije dagen voor genomen. 1 vrije dag kan je 8 lessen mee doen, als je het over 4 dagen mag verspreiden.

[ Voor 35% gewijzigd door JvS op 30-10-2010 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:04
Ik had de afspraak voor het theorie-examen gemaakt vóórdat ik begon met de lessen. Bij de tweede of derde les liet ik de instructeur al weten dat ik was geslaagd. :) Een maand of 2,5 later had ik mijn rijbewijs op zak (1e poging).

Ook ik heb gewoon 2x per week gelest, vaak 1,5uur per les. Dat vond ik wel prettig. :) Het heeft me in totaal enkele vrije dagen gekost, ik kon namelijk ook op zaterdag lessen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie06
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:36
AAARGH, gezakt op een voorrangsfoutje |:( . Auto komt van rechts uit een 30 wijk, maar het was geen voorrangsweg. Ik had als eerste ingeving om te remmen, maar toen zag ik die auto ook remmen en maakte ik een verkeerde beslissing. Wel terecht eigelijk. Maar mijn examinator was echt een onwijs onsympathiek wijf. Echt zo'n kort geknipte tuinbroek. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:42
Balen :{ . Typisch van die foutjes die je in het echt nooit zal maken :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:13

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

MarcoC schreef op woensdag 03 november 2010 @ 15:04:
Jawel :X :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

MarcoC schreef op woensdag 03 november 2010 @ 15:04:
eh wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 23:34

Dennahz

Life feels like hell should.

In het echt is het überhaupt niet nodig om te remmen als je ziet dat je er nog makkelijk (in de zin van: de andere persoon hoeft niet te remmen) langs kan :)

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

heel lullig maar op één fout zak je niet. Als je verder laat zien dat je het kunt, slaag je wel. Hoe vond je het in het geheel gaan?

Overigens, die situatie had je niet goed voorbereid. Of je weet dat je op een gelijkwaardige kruising af rijdt dan rem je af (tenzij je goed overzicht hebt en die auto allang zag aankomen). Als je op een voorrangweg rijdt, had je überhaupt niet moeten remmen. Door die actie kom je gewoon heel onzeker over en heb je de benadering niet goed voorbereid. Je had die auto ruim vooraf moeten zien of die kruising langzaam moesten naderen.

En als je dan een fout maakt, dat kan gebeuren. Maar wisselen van gedrag is echt niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:42
In het echt heb je van tevoren al besloten wat je gaat doen en besluit je of om gewoon door te rijden en de verkeersregels aan je laars te lappen of om te stoppen. Nu twijfelde hij en ging het daarom fout. Op een examen twijfel je veel sneller en daardoor maakte hij die fout. Tenminste, zo zou voor het mij zijn.
JvS schreef op woensdag 03 november 2010 @ 18:27:
heel lullig maar op één fout zak je niet. Als je verder laat zien dat je het kunt, slaag je wel. Hoe vond je het in het geheel gaan?

Overigens, die situatie had je niet goed voorbereid. Of je weet dat je op een gelijkwaardige kruising af rijdt dan rem je af (tenzij je goed overzicht hebt en die auto allang zag aankomen). Als je op een voorrangweg rijdt, had je überhaupt niet moeten remmen. Door die actie kom je gewoon heel onzeker over en heb je de benadering niet goed voorbereid. Je had die auto ruim vooraf moeten zien of die kruising langzaam moesten naderen.

En als je dan een fout maakt, dat kan gebeuren. Maar wisselen van gedrag is echt niet goed.
Op één fout zak je wel. Het is 100% onmogelijk om te slagen als je iemand van rechts geen voorrang verleent. Ook al rijd je verder een perfecte rit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

persoonlijk heb ik liever een bestuurder die niet onnodig risico's neemt. als een chauffeur die enkel recht vooruit kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie06
Ik geef ook toe dat ik fout zat. Ik had ook gewoon moeten remmen, wat ook mijn eerste reactie was. Ik had mijn voet al op de rem, maar ik reed toch door omdat ik de andere auto ook zag afremmen en ik ging twijfelen. Gewoon mijn eigenschuld, maar ik vond die examinator ook wel een beetje een zeikwijf. Hele tijd een beetje chagrijnig naast mij zitten. Ik probeer om nog een beetje een gesprek te beginnen maar daar had zij blijkbaar geen zin in ofzo.

Ik had voor de rest echt een perfecte rit. Ik reed op een onwijs drukke weg waar vrachtwagens over de helft van de weg stilstonden en ik voorbij moest rijden. Er stond iemand op het midden van een T-splitsing geparkeerd, Ik kwam een onwijs steil bruggetje tegen waar je niet kon zien of er iemand aan komt. Dit alles ging echt onwijs goed. Gewoon een beetje pech en ik heb er gewoon volle vertrouwen in dat het de volgende keer gaat lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 14:53

AzzKickah

06-CENSORED

Zijn gewoon kutdingen.
Ik ben ook op 1 foutje gezakt bij m'n eerste keer examen. De examinator zei 'de eerste hier rechts'. Dus ik afremmen voor wat ik dacht dat ie bedoelde, maar dat was een oprit. De echte afslag zat 20 meter daarna.
Dus ik weer iets gas bij. Op dat moment word ik ingehaald.

Bam. Gezakt. Je mag niet bijgassen als je word ingehaald.

Ja hoor. Eikol! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 23:34

Dennahz

Life feels like hell should.

@Kontschopper: hij heeft wel een punt, want het is wel redelijk gevaarlijk als je gas bijgeeft tijdens een "inhaal"actie. Misschien kon het voor hem nog maar net?

In het echt doe je gewoon wat je zelf wilt, maar op een examen moet alles volgens de regeltjes.

Ik bedoel hiermee te zeggen dat je in het echt ook heus wel van die foutjes maakt, maar dat het dan, op wat irritatie van de tegenpartij, verder geen gevolgen heeft.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:13

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Dennahz schreef op woensdag 03 november 2010 @ 20:41:
@Kontschopper: hij heeft wel een punt, want het is wel redelijk gevaarlijk als je gas bijgeeft tijdens een "inhaal"actie. Misschien kon het voor hem nog maar net?

In het echt doe je gewoon wat je zelf wilt, maar op een examen moet alles volgens de regeltjes.

Ik bedoel hiermee te zeggen dat je in het echt ook heus wel van die foutjes maakt, maar dat het dan, op wat irritatie van de tegenpartij, verder geen gevolgen heeft.
Daarnaast denk ik misschien ook dat het getuigd van niet goed kijken waar de weg loopt en niet ver genoeg voorruit kijken?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie06
Mijn rij instructeur heeft een nieuwe afspraak gemaakt op 24 november. Dat is best snel volgens mij. Ik zal de fout van gister nooit meer maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andre1415
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-02 19:22
Er bestaat de mogelijkheid om een klacht tegen de examinator in te dienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heel lullig maar op één fout zak je niet. Als je verder laat zien dat je het kunt, slaag je wel. Hoe vond je het in het geheel gaan?.
Zeer zeker wel, ik ben toendertijd ook een keer op één fout gezakt. Die instructeur riep nog 'Och jongen, wat doe je nou?' omdat het verder helemaal lekker ging. Hij was jammer genoeg net iets eerder bij de rem dan ik, dus ja, dan is het helaas, pindakaas.

Het hoeft overigens niet per se zo te zijn. Toen ik slaagde heb ik 'm ook onhandig op een kruising gezet en dat was geen dealbreaker. Bij mijn zus merkte de instructeur op dat ze wel erg hard reed (bij wegwerkzaamheden geloof ik, zeg maar 80 waar je nogmaal 100 moet maar nu 50). Toen merkte mijn zus op dat de aangegeven snelheid rijden levensgevaarlijk zou zijn omdat de rest allemaal aanzienlijk harder reed en daar leek hij tevreden mee, ze is geslaagd.

Het is niet zo zwart-wit :)
andre1415 schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 19:20:
Er bestaat de mogelijkheid om een klacht tegen de examinator in te dienen.
Waarom? Als je fout zit zit je toch gewoon fout? Tenzij er echt iets geks is gebeurd vind ik een klacht indienen ongelooflijk onvolwassen. Ja, je kant het er niet mee eens zijn, maar die man/vrouw zit er niet om het met je eens te zijn, die man zit er om jou te boordelen. Niet geslaagd? Uithuilen, opstaan, afkloppen en doorgaan. Niet de fout bij de instructeur leggen, dan geef je wel heel erg aan niet klaar te zijn voor de verantwoordelijkheid van een rijbewijs.

Mijns inziens heb je alleen kans als de examinator een aantoonbaar foutieve reden opgeeft voor het zakken (verkeerde verkeersregels o.i.d.).

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2010 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-09 19:51
Doet ook even mee met dit topic... Tot nu toe: rampzalig wegrijden :P (ja net 4 lessen gehad ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MarcoC schreef op woensdag 03 november 2010 @ 18:35:
Op één fout zak je wel. Het is 100% onmogelijk om te slagen als je iemand van rechts geen voorrang verleent. Ook al rijd je verder een perfecte rit.
Dat is niet waar. Ik stopte niet voor een zebrapad waar ik echt wel had moeten stoppen. Daarbij reed ik op het randje net niet door rood waar ik misschien had moeten stoppen. Aan het einde zei de examinator: wat deed je fout? Ik: niet stoppen voor het zebrapad. Hij: klopt, en daar moet je aan werken. Ik: fuck... Hij: in je eigen auto. Veel succes, je kan het wel. Ik: en het puntje met het stoplicht? Hij: je twijfelde niet, maakte een inschatting, en dat was veel beter dan op het allerlaatste moment een noodstop maken met iemand achter je. Was niet 'mooi', maar wel de beste oplossing.

Tegenwoordig heeft een examinator de mogelijkheid om je niet te laten zakken op 1 fout, waar je vroeger op had moeten zakken. Maar dat ze die mogelijkheid hebben, betekent natuurlijk niet dat ze hem altijd toepassen. Als je voor de rest niet heel goed rijdt, dan zal je toch zakken, ook al maak je niet 1 fout.
AzzKickah schreef op woensdag 03 november 2010 @ 20:37:
Zijn gewoon kutdingen.
Ik ben ook op 1 foutje gezakt bij m'n eerste keer examen. De examinator zei 'de eerste hier rechts'. Dus ik afremmen voor wat ik dacht dat ie bedoelde, maar dat was een oprit. De echte afslag zat 20 meter daarna.
Dus ik weer iets gas bij. Op dat moment word ik ingehaald.

Bam. Gezakt. Je mag niet bijgassen als je word ingehaald.

Ja hoor. Eikol! :(
Mja, kijk, als je eenmaal een tijd je rijbewijs had gehad, was je dit niet overkomen. Je had namelijk geweten dat er iemand achter je zat die je voorbij zou kunnen gaan. Dit is niet zomaar alleen "je gaf gas waar dat niet mocht", maar meer "je had blijkbaar niet door dat je gepasseerd ging worden, anders had je dit nooit gedaan", en dat is natuurlijk wel een ietwat grotere fout.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2010 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmageddon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 08:47
Ik heb een aantal jaar geleden rijlessen gehad, moest alleen nog theorie examen halen en kon dan gaan afrijden. 2x theorie examen niet gehaald en eigenlijk nooit af gemaakt.
Nu is het echt tijd om mijn rijbewijs wel te halen (ben tenslotte al 28) afgelopen donderdag theorie examen gehaald. Goed geleerd (in totaal denk ik 10 uur), boek doorgelezen, examens gemaakt.
Nu nog de rijschool te pakken zien te krijgen waar ik weer wil gaan lessen :)
Zal mij wel weer melden als ik geslaagd ben :)

Aap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 14:42:
[...]

[...]

Mja, kijk, als je eenmaal een tijd je rijbewijs had gehad, was je dit niet overkomen. Je had namelijk geweten dat er iemand achter je zat die je voorbij zou kunnen gaan. Dit is niet zomaar alleen "je gaf gas waar dat niet mocht", maar meer "je had blijkbaar niet door dat je gepasseerd ging worden, anders had je dit nooit gedaan", en dat is natuurlijk wel een ietwat grotere fout.
Jouw laatste zin helpt mij nu nog na bijjjjna 5 jaar die teleurstelling beter te verwerken :D Thanx :P

Maar aan de andere kant, het ging echt heel lullig, want we reden binnen de bebouwde kom op een niet al te brede straat (maar wel gewoon met tegenliggers op hun eigen rijstrook). De examinator zei, we gaan daar rechts. Ik laat de snelheid terugzakken en de eikol achter mij begint direct in te halen.

Ik zelf bijvoorbeeld als ik achter een les-auto rij, haal ik nooit en te nimmer in op een 50-weg in de bebouwde kom! Kom op zeg, het is een les-auto.

Mede daarom vond ik het toen zo fucking zuur :( Omdat die faalhaas achter mij direct begon in te halen. En inderdaad, dat had ik toen niet in de gaten.

Maar goed, nog 6 weken en dan ben ik geen 'beginnend bestuurder' meer en heb ik de 5 jaar zonder een strafpunt of brokken te maken 'uitgezeten' :) wel genoeg parkeer- en enkele flitsboetes maar dat terzijde :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AzzKickah schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 15:11:
Jouw laatste zin helpt mij nu nog na bijjjjna 5 jaar die teleurstelling beter te verwerken :D Thanx :P
Haha, you're welcome. :)
Maar aan de andere kant, het ging echt heel lullig, want we reden binnen de bebouwde kom op een niet al te brede straat (maar wel gewoon met tegenliggers op hun eigen rijstrook). De examinator zei, we gaan daar rechts. Ik laat de snelheid terugzakken en de eikol achter mij begint direct in te halen.

Ik zelf bijvoorbeeld als ik achter een les-auto rij, haal ik nooit en te nimmer in op een 50-weg in de bebouwde kom! Kom op zeg, het is een les-auto.

Mede daarom vond ik het toen zo fucking zuur :( Omdat die faalhaas achter mij direct begon in te halen. En inderdaad, dat had ik toen niet in de gaten.
Tsja, ik moet heel eerlijk zijn: ik heb nu, twee jaar na het behalen van mijn rijbewijs, en zo'n 85.000km verder, toch ook weinig geduld meer voor lesauto's. Daar ben ik overigens niet trots op, laat dat duidelijk zijn, maar op het moment dat het me stoort, reageer ik toch iets impulsiever dan eigenlijk zou moeten in het verkeer, en ook dan fair is tov de lesser.
Maar goed, nog 6 weken en dan ben ik geen 'beginnend bestuurder' meer en heb ik de 5 jaar zonder een strafpunt of brokken te maken 'uitgezeten' :) wel genoeg parkeer- en enkele flitsboetes maar dat terzijde :+
En dat terwijl je een CRX-rijdende Sjonnie bent! :P Zonder gein: netjes hoor! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 15:33:

[...]

En dat terwijl je een CRX-rijdende Sjonnie bent! :P Zonder gein: netjes hoor! :)
Ik zat er op te wachten ;)
Dat soort opmerkingen ben ik al wel zo gewend ondertussen :D

PS.: Ik draag geen wit petje en m'n hoogste snelheidsovertreding was 26km/u te hard op de snelweg :P

[ Voor 14% gewijzigd door AzzKickah op 23-11-2010 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie06
HA! vanmiddag geslaagd. Ik had eigenlijk de hele tijd een slecht gevoel over de rit. Niet dat ik fouten had gemaakt, maar gewoon alsof ik iets was vergeten te doen. Anyway, bij het invoegen op de snelweg maakte ik een fout; ik keek over me schouder terwijl ik instuurde en daardoor maakte de auto een zwieper. Ik dacht echt dat ik gezakt was. Maar eenmaal op het CBR zei hij: "je hebt een fout gemaakt op de snelweg, als je zegt wat je fout deed, ben je geslaagd." Dus ik zei dat ik niet zo had moeten zwiepen bij het invoegen. Hij: "Ja, maar je keek over je schouder toen invoegde. Dit is het halve antwoord... maar je bent geslaagd." Ik: 8).

Ik kan dalijk miijn rijbewijs al aanvragen, met gelukt ligt hij vrijdag al klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

japie06 schreef op woensdag 24 november 2010 @ 14:43:
Dus ik zei dat ik niet zo had moeten zwiepen bij het invoegen. Hij: "Ja, maar je keek over je schouder toen invoegde. Dit is het halve antwoord... maar je bent geslaagd." Ik: 8).
Je zette je zonnebril op? Dat is wel een stylish reactie yeah :7

Gefeliciteerd! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Laatst online: 11-09 21:13

jacobras

Developer

Gefeliciteerd japie06! *O*

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was er in 1 keer door. Geen rijschool, maar mijn vader die het mij leerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Laatst online: 13:05

Osxy

Holy crap on a cracker

Verwijderd schreef op maandag 29 november 2010 @ 21:13:
Ik was er in 1 keer door. Geen rijschool, maar mijn vader die het mij leerde.
Tja belg he ;)

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Voorlopig niet in Nederland komen rijden hea ;) . Ik heb morgen mijn rijexamen hier in Groningen, maar of het doorgaat is wel erg onzeker. Vandaag was alles ook afgelast, terwijl het prima te doen was tijden de les. Volgens mij willen ze gewoon eventjes wat rustige daagjes :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreatDictator
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:33
Mij vertelden ze dat het probleem vooral is dat ze je met het examen ook over kleine afgelegen weggetjes en door woonwijken willen kunnen sturen, en daar is vaak niet gestrooid terwijl de grotere wegen prima begaanbaar zijn. Maar als je examen wel doorgaat, laat even weten hoe het ging :)

Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Niet online
Ja dat klopt, de woonwijken zijn overigens nog wel te doen, maar de meeste echte straatjes en woonerven niet. Ik heb nog steeds niet gehoord, dus ik ga er gewoon heen met mijn instructeur. Ik laat het wel even weten :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 11:44
Ik heb zelf sinds April 2010 mijn rijbewijs, gelest in een gloednieuwe Volkswagen Jetta met winterbanden eronder. Nu rij ik in mijn eigen Opel Corsa B uit 1999 zonder winterbanden en heb er ondertussen dik 20.000 kilometer mee gereden. Omdat de parkeerplaats bij mijn werk toch wel behoorlijk fors is en daarnaast ook nog spiegelglad, probeer ik zo nu en dan even te kijken hoe mijn auto reageert in bepaalde situaties.

Naast het feit dat ik het leuk vind om flink te glijden met een voertuig, is het ook wel erg bijzonder om te voelen hoe je auto kan reageren. Het is waarschijnlijk een overbodige opmerking, maar ik wil toch iedereen aanraden om een keer om bij mogelijkheid op ijs te rijden en verschillende handelingen te proberen:
- Handrem aantikken
- Hard remmen
- Harde stuurbewegingen maken
- Achteruit rijden en stuur omgooien
Hopelijk hoef je het nooit mee te maken, maar ik vind het zelf toch wel heel aangenaam om te weten hoe mijn auto reageert op verschillende ondergronden en in verschillende situaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
UTwizard schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 10:17:
Maar ik wil toch iedereen aanraden om een keer om bij mogelijkheid op ijs te rijden en verschillende handelingen te proberen:
- Handrem aantikken
- Hard remmen
- Harde stuurbewegingen maken
- Achteruit rijden en stuur omgooien
Hopelijk hoef je het nooit mee te maken, maar ik vind het zelf toch wel heel aangenaam om te weten hoe mijn auto reageert op verschillende ondergronden en in verschillende situaties.
Het testen van zulke acties op ijs levert sowieso een reactie op die je liever niet krijgt op welk moment dan ook. Waarom zou je als je "normaal" aan het rijden bent aan je handrem trekken/intrappen.
Het hard remmen en de stuurbeweging maken kan nuttig zijn maar over het algemeen hoef je geen harde stuurbeweging te maken.
Ben toch blij dat ik nog niet dermate hard heb hoeven remmen om een ongeluk te voorkomen, desalniettemin kan je dit beter proberen in een gecontroleerde omgeving ipv een parkeerplaats.

ps. grind + achterwielaandrijving + redelijk wat gas = niet zo blije eigenaar van de parkeerplaats :+

[ Voor 4% gewijzigd door Napo op 07-12-2010 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
Napo schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 11:33:
[...]

Het testen van zulke acties op ijs levert sowieso een reactie op die je liever niet krijgt op welk moment dan ook. Waarom zou je als je "normaal" aan het rijden bent aan je handrem trekken/intrappen.
Het hard remmen en de stuurbeweging maken kan nuttig zijn maar over het algemeen hoef je geen harde stuurbeweging te maken.
Ben toch blij dat ik nog niet dermate hard heb hoeven remmen om een ongeluk te voorkomen, desalniettemin kan je dit beter proberen in een gecontroleerde omgeving ipv een parkeerplaats.

ps. grind + achterwielaandrijving + redelijk wat gas = niet zo blije eigenaar van de parkeerplaats :+
Dat de handrem misschien niet nodig is ben ik met je eens, maar zeker de andere handelingen zijn best veel voorkomend. Ik zat een tijdje terug nog achter een auto die ik in de verte opeens een hele felle stuurbeweging zag maken. Wat bleek nou? Vlak voor hem was een kind de straat op gerend, achter een bal aan. Zelf heb ik zo een aantal weken geleden ook aan mijn stuur moeten trekken bij de parkeerplaats van de Ikea / Mediamarkt in Hengelo. Een van de geparkeerde auto's zette hem zonder waarschuwing achteruit en reed zonder te kijken plotseling naar achteren. Daar reed ik dus, als ik niet had uitgeweken had die andere auto op de plek in mijn auto gezeten waar op dat moment mijn vriendin zat.

Zelf doe ik het liever in een ongecontroleerde omgeving, op het moment dat het nodig is zit je namelijk ook niet in een gecontroleerde omgeving. Dit verschilt natuurlijk wel per persoon. Hoe iemand het invult is helemaal aan hem of haarzelf natuurlijk, ik wou alleen aangeven dat ik het zelf toch wel aanraad om in ieder geval 1 keer zoiets te doen, gewoon voor de ervaring en het gevoel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-09 09:24

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Vanochtend na een lesje of 30 mijn rijbewijs in 1 keer gehaald. Virtuele taart voor iedereen *O*

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Laatst online: 11-09 21:13

jacobras

Developer

the_shadow schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 13:37:
Vanochtend na een lesje of 30 mijn rijbewijs in 1 keer gehaald. Virtuele taart voor iedereen *O*
Nom nom, gefeliciteerd! :)

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Niet online
Aloys schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 09:57:
Ja dat klopt, de woonwijken zijn overigens nog wel te doen, maar de meeste echte straatjes en woonerven niet. Ik heb nog steeds niet gehoord, dus ik ga er gewoon heen met mijn instructeur. Ik laat het wel even weten :) .
Naja, zoals verwacht is het toch afgezegd. Ik baalde natuurlijk wel, maar toen ik buiten even ging voelen was het ook spekglad :| . Het is dus wel terrecht, hopelijk kan ik snel opnieuw ingepland worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:50
the_shadow schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 13:37:
Gefeliciteerd! :)

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Laatst online: 00:38
Subtiele kick

Zelfs vandaag nog veel examens afgelast, ben zojuist gebeld dat ook die van mij (mijn 3e :+) niet doorgaat. Had er nu net zo'n zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Laatst online: 12-09 19:51
ShitHappens schreef op woensdag 22 december 2010 @ 12:08:
Subtiele kick

Zelfs vandaag nog veel examens afgelast, ben zojuist gebeld dat ook die van mij (mijn 3e :+) niet doorgaat. Had er nu net zo'n zin in.
Hier is de rijles ook afgelast. Ik had er net zo'n zin in :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Hier is de rijles wel doorgegaan. Wat een kutweer zeg, aantal keer gewoon gas geven en dan stil blijven staan :') Of wegrijden in een straat en dat dan de achterkant alle kanten uit glijdt, echt geweldig dit

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

Zijn er hier mensen die meer weten over het lessen vanaf je 17e? http://www.rijksoverheid....jden-voor-17-jarigen.html brengt me niet veel bij.

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 13:49
Volgens mij moet je dan in zo'n simulatieding, voor zover ik weet mag je in ieder geval niet in een echte auto.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Laatst online: 15:51
Zo'n simulatie ding lijkt me eigenlijk geen ruk aan, volgens mij kun je dan nog beter op een zondagmiddag oefenen op een parkeerplaats in de auto van je ouders (uiteraard wel op een afgesloten parkeerplaats en met je vader/moeder naast :P )

In zo'n simulatar leer je volgens mij ook meer hoe je moet anticiperen enzo, voor koppeling leren te beheersen lijkt me een simulator niet zo geschikt (de simulator gaat waarschijnlijk niet bokken als je loopt te kloten met de koppeling :P )

Over het weer gesproken, ik ben wel blij dat ik m'n rijbewijs in oktober al heb gehaald 8) Dat gezeik van examens die afgelast worden dankzij de sneeuw is echt vervelend.

[ Voor 48% gewijzigd door ThinkPad op 22-12-2010 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raynman
  • Laatst online: 15:08
Krentenbol schreef op woensdag 22 december 2010 @ 13:30:
Zijn er hier mensen die meer weten over het lessen vanaf je 17e? http://www.rijksoverheid....jden-voor-17-jarigen.html brengt me niet veel bij.
Is toch vrij duidelijk? Citaat van die pagina ('Tijdstraject'):
Het gaat om voorgenomen beleid. De streefdatum voor inwerkingtreding is niet bekend. De inwerkingtreding is afhankelijk van goedkeuring door de Tweede en de Eerste Kamer en publicatie in het Staatsblad. Het begeleid rijden wordt in 2011 als proef ingevoerd. Als begeleid rijden een positief effect heeft op de verkeersveiligheid kan het systeem een definitieve wettelijke status krijgen.
en
De minister van IenM wil het begeleid autorijden voor 17-jarigen als proef invoeren. Het is nog niet mogelijk om u op te geven voor de proef.
Denk niet dat je jong genoeg bent om daar nog van te kunnen profiteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_dysaster
  • Laatst online: 12-09 21:51

dj_dysaster

Stoom \o/

ThinkPadd schreef op woensdag 22 december 2010 @ 14:14:
In zo'n simulatar leer je volgens mij ook meer hoe je moet anticiperen enzo, voor koppeling leren te beheersen lijkt me een simulator niet zo geschikt (de simulator gaat waarschijnlijk niet bokken als je loopt te kloten met de koppeling :P )
Toen ik voor mn rijbewijs ging kamen die simulator dingen hier net een beetje en heb besloten om toen een pakketje van (ik meen) 5 lessen voor mn 18e hierin te volgen.

Het schakelen, koppelen, sturen, remmen etc leer je _juist_ in zo`n ding (en ja hij gaat bokken/afslaan/etc). Anticiperen vond ik maar matig te doen wegens de slechte diepte (3d) graphics. Miss dat het tegenwoordig alweer beter is, daar ben ik niet van op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

mwah ik heb er een keer bij een opendag in gereden en bij die rijschool van mij had je er naar mijn mening geen fuck aan.

Vond 't net een racespelletje, je hebt totaal geen gevoel voor snelheid, koppelen gaat practisch gevoelloos/de force feedback kent 2 standen, aan of uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_dysaster
  • Laatst online: 12-09 21:51

dj_dysaster

Stoom \o/

Tis natuurlijk ook maar hoe je er zelf en je rijschool mee omgaat. Waar ik lesde zat er ook echt een instructeur bij die je op en aanmerkingen geeft.

En tja als je doet alsof het een spelletje is kun je net zo goed thuis need for speed blijven spelen met je joystick :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

Raynman schreef op woensdag 22 december 2010 @ 21:01:
[...]

Is toch vrij duidelijk? Citaat van die pagina ('Tijdstraject'):

[...]

en

[...]

Denk niet dat je jong genoeg bent om daar nog van te kunnen profiteren.
Nou, 2011 is al bijna begonnen en iets meer duidelijkheid had ik tegen deze tijd wel verwacht, eigenlijk :/

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enrgy-
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-09 09:29
Krentenbol schreef op woensdag 22 december 2010 @ 21:58:
[...]

Nou, 2011 is al bijna begonnen en iets meer duidelijkheid had ik tegen deze tijd wel verwacht, eigenlijk :/
Ik dacht dat mijn rijles instructeur had gezegt dat je vanaf oktober 2011 vanaf je 17e jaar mag lessen maar haal je je rijbewijs voordat je 18 jaar bent, dan mag je nog niet individueel in een auto rijden. Tot die tijd zul je dus onder begeleiding moeten rijden met iemand die ouder is als 18 en vanzelfsprekend langer zijn rijbewijs heeft. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Bel anders een rijschool en vraag hun of ze weten hoe het zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Het is al weer bijna 2 jaar geleden dat ik mijn rijbewijs haalde, maar dat ging niet heel makkelijk. Onder andere het CBR heb ik geen goed woord voor over maar zelf ook wat domme fouten gemaakt, misschien dat anderen daar nog wat aan hebben.

Lang verhaal:
Mijn theorieexamen 2x moeten doen, eerste keer wel geslaagd maar niet binnen een jaar mijn rijbewijs gehaald. Probleem was de rijinstructeur, ik kon met de man echt niet overweg. Hij geloofde heilig in het RIS-boek, en ieder antwoord wat je op een vraag kreeg was: dat staat in het boek. Verder ben ik student, en zijn favoriete gespreksonderwerp was hoe lastig studenten wel niet waren, en dat je als je kon studeren je niet moest denken dat je ook zomaar kon autorijden of beter was dan hij. Echter had ik nou eenmaal een heel pakket gekocht, dus maar door blijven lessen daar tot mijn motivatie echt 0 was en het iedere les slechter ging.

Uiteindelijk naar een andere rijschool gegaan, veel fijnere instructeur, iemand die dingen uit legde, voor deed, antwoord gaf op vragen etc. En rijden ging meteen zoveel beter, zo sterk zelfs dat het vooral plezier ritjes werden om de tijd te vullen omdat het CBR het zo druk had dat ik 2 maanden(!) moest wachten om af te mogen rijden.

En toen kwam het hoofdstuk CBR: bij mijn eerste examen had ik een examinator die niet door een deur kon met mijn instructeur. Dat was geen fijne sfeer in de auto, uiteindelijk duurde het examen veel langer dan normaal en kreeg ik te horen dat het goed ging behalve in de laatste paar minuten. Tweede examen, weer zo'n fijne vent als examinator, deze keer kreeg ik aan het einde te horen dat ik mijn oogoperatie had moeten melden op het formulier (eerder via de telefoon zei het CBR: hoeft niet aangezien de operatie 17 jaar geleden is)... 3e keer examen, ik het rapport van de oogarts mee (mooi gekopieerd voordat ik dat opstuurde naar het cbr) demonstratief op tafel gelegd want ik had weer dezelfde examinator en deze keer was de man opeens heel aardig. Ik dacht zelfs even dat hij zich schuldig voelde over de keer ervoor, totdat hij na de rit met gebogen schouders naar binnen liep, heel langzaam ging zitten, zuchtte en daarna zei: "laten we er maar een voldoende van maken dan...," hij deed helemaal alsof ik het eigenlijk niet gehaald had en hij me uit pure goedheid maar liet slagen, terwijl hij niets aan te merken had op de rit. De vuile *%##$*&^, bah wat kan ik slecht tegen mensen die zo van hun macht genieten, wist ik ook meteen weer waarom die man me hetzelfde gevoel gaf als mijn eerste rijinstructeur. :(

Maar goed ik had het dus wel gehaald en ondertussen rijd ik alweer een tijdje met veel plezier in mijn eigen auto.

Hoofdlijnen:
- Laat je niet kisten door een vervelende rijinstructeur, kun je niet met die persoon overweg is het slim om zo snel mogelijk iemand te vinden waar je het wel goed van kan leren.
- Heb er plezier in! Dat houdt het leuk, en je leert sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Dipsausje schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 21:43:
Het is al weer bijna 2 jaar geleden dat ik mijn rijbewijs haalde, maar dat ging niet heel makkelijk. Onder andere het CBR heb ik geen goed woord voor over maar zelf ook wat domme fouten gemaakt, misschien dat anderen daar nog wat aan hebben.

Lang verhaal:
Mijn theorieexamen 2x moeten doen, eerste keer wel geslaagd maar niet binnen een jaar mijn rijbewijs gehaald. Probleem was de rijinstructeur, ik kon met de man echt niet overweg. Hij geloofde heilig in het RIS-boek, en ieder antwoord wat je op een vraag kreeg was: dat staat in het boek. Verder ben ik student, en zijn favoriete gespreksonderwerp was hoe lastig studenten wel niet waren, en dat je als je kon studeren je niet moest denken dat je ook zomaar kon autorijden of beter was dan hij. Echter had ik nou eenmaal een heel pakket gekocht, dus maar door blijven lessen daar tot mijn motivatie echt 0 was en het iedere les slechter ging.

Uiteindelijk naar een andere rijschool gegaan, veel fijnere instructeur, iemand die dingen uit legde, voor deed, antwoord gaf op vragen etc. En rijden ging meteen zoveel beter, zo sterk zelfs dat het vooral plezier ritjes werden om de tijd te vullen omdat het CBR het zo druk had dat ik 2 maanden(!) moest wachten om af te mogen rijden.

En toen kwam het hoofdstuk CBR: bij mijn eerste examen had ik een examinator die niet door een deur kon met mijn instructeur. Dat was geen fijne sfeer in de auto, uiteindelijk duurde het examen veel langer dan normaal en kreeg ik te horen dat het goed ging behalve in de laatste paar minuten. Tweede examen, weer zo'n fijne vent als examinator, deze keer kreeg ik aan het einde te horen dat ik mijn oogoperatie had moeten melden op het formulier (eerder via de telefoon zei het CBR: hoeft niet aangezien de operatie 17 jaar geleden is)... 3e keer examen, ik het rapport van de oogarts mee (mooi gekopieerd voordat ik dat opstuurde naar het cbr) demonstratief op tafel gelegd want ik had weer dezelfde examinator en deze keer was de man opeens heel aardig. Ik dacht zelfs even dat hij zich schuldig voelde over de keer ervoor, totdat hij na de rit met gebogen schouders naar binnen liep, heel langzaam ging zitten, zuchtte en daarna zei: "laten we er maar een voldoende van maken dan...," hij deed helemaal alsof ik het eigenlijk niet gehaald had en hij me uit pure goedheid maar liet slagen, terwijl hij niets aan te merken had op de rit. De vuile *%##$*&^, bah wat kan ik slecht tegen mensen die zo van hun macht genieten, wist ik ook meteen weer waarom die man me hetzelfde gevoel gaf als mijn eerste rijinstructeur. :(

Maar goed ik had het dus wel gehaald en ondertussen rijd ik alweer een tijdje met veel plezier in mijn eigen auto.

Hoofdlijnen:
- Laat je niet kisten door een vervelende rijinstructeur, kun je niet met die persoon overweg is het slim om zo snel mogelijk iemand te vinden waar je het wel goed van kan leren.
- Heb er plezier in! Dat houdt het leuk, en je leert sneller.
Je moet eens een keer op een Eigen Verklaring aangeven dat je een psycholoog hebt bezocht, dan breekt al helemaal de hel los :') Uiteindelijk 6 maanden vertraging opgelopen, 10 extra lessen moeten kopen dan noodzakelijk was, 2x een keuring (á 213 euro, ben je een kwartiertje in gesprek), 2x theorie (was net als poster hierboven ervan overtuigd dat ik het in 1 jaar ging halen) en volgend jaar oktober mag ik weer een keuring *O* *O* Maar na het halve jaar vertraging heb ik gister wel m'n praktijk gehaald, eerste keer gelijk goed *O* *O*

Overigens nog wel een brief gestuurd aan het CBR, waarin ik vroeg of ze m'n theorie wilden verlengen. Zij natuurlijk weer helemaal over de zeik, DAT KAN NAMELIJK HELEMAAL NIET!!!ONE! ISCH DOOR MINISTRIËLE REGELING 1 JAAR GELDIGHEID VASTGELEGD MAN1!!!1!one!cos(0). Had wel in dec '09 nieuws gelezen dat, omdat door uitstel van praktijk door sneeuw, sommige theorieexamens werden verlengd. Dus ik heb ze dat teruggestuurd, kreeg ik later telefoon "ja, maar bij hun was sprake van praktijkexamens en bij u nog niet." Ehm ja, en dus, waarom kan mijne dan niet verlengd worden? "Nou, precies om die reden dus" :') :')

Overigens well bullshit allemaal. Als je je rijbewijs niet binnen 1 jaar haalt vergeet je blijkbaar alle regels weer (hence de 1 jaar geldigheid), maar als je je rijbewijs wel haalt vergeet je het noooooooooooooit meer. :') :')

Nee, over het CBR heb ik geen zinnig woord te zeggen verder.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Niet online
tdw: inderdaad, bij mij had de oogarts ook een beetje de pest aan het CBR. De test die je voor het CBR moet doen lijkt ook verdacht veel op een test die iedere willekeurige opticien kan doen dus kan me voorstellen dat die arts wel wat beters te doen heeft, patiënten behandelen bijvoorbeeld.

Bij mij was m'n theorie ook wel met welgeteld 2 weken verlopen, vooral omdat het aanvragen van 3 examens 6 maanden tijd heeft geduurd. Waarvan ongeveer 1 maand wachtlijst oogarts en 5 maanden aan wachtlijst van het CBR. En verder dus nog tijd verspilt door te lang bij een instructeur te zitten die mijn zelfvertrouwen en daardoor ook mijn motivatie goed de grond in wist te boren.

Maar goed volgens mij zijn er zat examinatoren bij het CBR die wel kijken naar iemands rijvaardigheid, maar er is toch wel wat willekeur door sommige mensen die er rondlopen. En het CBR eigent zich naar mijn mening veel te veel macht toe die bij de politiek zou moeten liggen. Zo wil het CBR een aantal dingen graag zien van kandidaten die volgens de wet niet eens mogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

In welke plaats was dit, Dipsausje? Lijkt me idd dat je hierover toch ergens je beklag moet kunnen doen.

Ik heb bij het CBR niet echt problemen gehad. Wel een ontzettende zeikert van een examinator, gelukkig had mn instructeur me destijds al gewaarschuwd voor die-en-die examinator :P Afijn, uiteindelijk heeft-ie me nergens op kunnen pakken. Van de zenuwen volgens mij 1x vergeten richting aan te geven, zei hij verder niks op.. :)

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Niet online
Destruction schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 02:43:
In welke plaats was dit, Dipsausje? Lijkt me idd dat je hierover toch ergens je beklag moet kunnen doen.
Heb ik toen ook een keer geprobeerd, maar daar gaat echt veel tijd inzitten zonder veel kans op resultaat. Ach ja het was vervelend (en duur), maar ik heb het gehaald en ik rijd sindsdien met veel plezier rond. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Nou, vandaag mijn rijbewijs opgehaald, is dat ding maar geldig tot 01.11.2011. Erg fijn, want naast een toch al dure keuring kan ik ook nog een nieuw pasje á 40 euro aanvragen. Blijft leuk deze bureaucratie.

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-09 20:54
tdw schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 11:41:
Nou, vandaag mijn rijbewijs opgehaald, is dat ding maar geldig tot 01.11.2011. Erg fijn, want naast een toch al dure keuring kan ik ook nog een nieuw pasje á 40 euro aanvragen. Blijft leuk deze bureaucratie.
En wat zeiden ze bij het gemeentehuis toen je zei dat hij nog niet eens een jaar geldig was?

Vandaag trouwens zelf m'n rijbewijs aangevraagd, waarschijnlijk dinsdag ophalen :*)
Eergisteren voor de tweede keer examen gedaan, en gehaald :)
Eerste keer zat ik er bij wijze van spreke 2 centimeter vandaan, alleen het wisselen van rijstroken deed ik niet geheel volgens de regels (zenuwachtig), voor de rest zette ik een prima rit neer! Die dag wel een les geleerd, en dat is dat examinatoren behoorlijk kritisch kunnen zijn!
Gelukkig had ik eergisteren wel een relaxte man, die mijn instructeur ook goed kende, dus die waren de hele tijd een beetje met elkaar aan de praat terwijl ik mooi rustig kon rijden, werkt wel ontspannend vind ik!

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

MartijnLoarne schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 17:42:
[...]

En wat zeiden ze bij het gemeentehuis toen je zei dat hij nog niet eens een jaar geldig was?
Ze hebben er niks van gezegd, gelukkig maar. Had toen ik een EV ging halen ook al gedonder.
"Is deze voor u?"
- jep
"Maar u bent geen 65.. althans, zo ziet u er niet uit"
- Nee klopt, maar ik wil 'm wel
"Oh, waarvoor is het dan?"
- Maakt niet uit, ik wil 'm gewoon
"Maar volgens mij heeft u 'm niet nodig"
- Volgens mij wel, dus geef maar
"Waarom moet je 'm dan?"

|:( |:( |:( |:( |:( |:(
Alsof ik die voor m'n plezier wil :X

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eärendil
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:29
tdw schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 11:41:
Moet je in november dan ook weer een nieuwe keuring doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:15
Ik heb eigenlijk niet zoveel negatieve ervaringen met het CBR maar ik geloof wel dat dat ook een beetje geluk hebben is.

Oorspronkelijk ging ik voor rijbewijs in 10 dagen. Dat werd iets langer, ik ging nog op vakantie, naar stockholm voor project, brak ik een been en een toetsweek er tussen door, dus uiteindelijk ongeveer 100 dagen later toch mijn praktijk examen gehaald in één keer na 26 lessen. Theorie was ook vlekkeloos. Zitten, vragen beantwoorden, 10 minuten wachten op uitslag, gefeliciteerd en weer naar huis :)

Heb wel in één maand 12 pasfoto's af laten drukken bij dezelfde fotograaf. Niet alleen voor rijbewijs, maar grappig was het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Eärendil schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 14:20:
[...]
Moet je in november dan ook weer een nieuwe keuring doen?
Nou het liefst daarvoor nog, dan kan ik namelijk gewoon door blijven rijden :P

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Niet online
Ik ben dinsdag geslaagd voor mijn rijexamen @ Groningen :) . Woensdag rijbewijs aangevraagd en volgens de dame van de gemeente ligt ie volgende week woensdag klaar. Ik denk dat ik het dinsdag maar gewoon ga proberen, van iedereen hoor ik dat het sneller gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Ja bij mij zeiden ze ook destijds dat het donderdag was, maar hij was er toen woensdag ofzo ook al. Gewoon bellen 1 of 2 dagen vantevoren.

En feli natuurlijk *O*

[ Voor 8% gewijzigd door ThinkPad op 03-02-2011 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Niet online
Thnx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
Mijn vriendin zou graag dr'rijbewijs halen, wat is jullie advies eigenlijk? De enige ervaring is rijden in een automaat, verder eigenlijk niks.

Ik zelf heb +/- 15 jaar geleden eerst geprobeerd via de anwb door tijdens mijn vakantie 2 weken intensief te lessen (dwz elke dag +/- 3 uur) en daarna afrijden. Vervolgens was ik gezakt en toen via normale rijlessen per keer de 2e keer geslaagd.

Zouden jullie in 1 keer een pakket kopen waarbij het afrijden zit inbegrepen? omgeving Rdam.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Als je een beetje aanleg hebt is het verstandig om een pakket te nemen, dat heb ik toen tenminste wel gedaan. 30 lessen, 1 x theorie, 1 x praktijk. voor 1200 euro. Nu zal dat omgeving Rotterdam wel iets duurder worden gok ik.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
Ja, volgns mij zitten ze nu wel rond de 1600/1800 euro ofzo.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eärendil
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:29
Als je geen aanleg hebt zou ik juist ook een pakket nemen, is vaak goedkoper dan hetzelfde aantal lessen + examen los. Als je er aan het eind van het pakket nog niet klaar voor bent kan je altijd nog wat losse lessen nemen voordat je het examen uit het pakket doet.

Hou oud is je vriendin? Ik meen eens een stelregel gehoord te hebben dat voor elk jaar ouder dan 18 het gemiddeld aantal lessen met 1 stijgt, omdat je als je jong bent sneller leert.

Voor het kiezen van een rijschool kan je het best op internet kijken of rond vragen bij bekenden. Hou er wel rekening mee dat de slagingspercentages niet alles zeggen, omdat je niet weet met welk type leerlingen dat is en na hoeveel lessen. Verder kan je kiezen voor een grote rijschool met meerdere instructeurs of een kleine eenmansrijschool. Bij een grotere rijschool zeggen ervaringen van anderen natuurlijk niet alles, omdat je niet weet over welke instructeur die gaan. Vraag ook of je altijd dezelfde instructeur hebt, of dat het wisselt (en bedenk wat je daarin fijn vindt).
Automaat rijden zou ik niet mee beginnen, je kan er altijd nog op overstappen als schakelen echt het probleem is.
Ik vond zelf lessen van 2 uur het meest relax. Bij een les van 1 uur ben je een groot deel van de tijd andere leerlingen aan het wegbrengen of ophalen, en bij langer dan 2 uur is de scherpte wel weg.
Vooral een proefles gaan doen en doorzoeken als je het miet die instructeur niet ziet zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raynman
  • Laatst online: 15:08
Eärendil schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 10:56:
Verder kan je kiezen voor een grote rijschool met meerdere instructeurs of een kleine eenmansrijschool. Bij een grotere rijschool zeggen ervaringen van anderen natuurlijk niet alles, omdat je niet weet over welke instructeur die gaan. Vraag ook of je altijd dezelfde instructeur hebt, of dat het wisselt (en bedenk wat je daarin fijn vindt).
Zelf zou ik een iets grotere rijschool aanraden. Nadeel van zo'n eenmansrijschool is dat je soms gewoon even niet kunt lessen vanwege ziekte/vakantie van die ene persoon (en/of de planning is rommeliger/te vol). Met meerdere instructeurs (en auto's, waaraan ook nog eens iets kan mankeren) kan een grotere rijschool zulke dingen vaak beter opvangen.
Bovendien laten sommige rijscholen je een proefexamen doen met een andere instructeur dan waar je normaal les van hebt; een soort goedkope TTT met in elk geval een frisse blik van een onbekende op de stoel naast je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:04
Bij een grote rijschool zou ik juist kiezen voor afwisseling qua instructeur. De een let vooral op het kijkgedrag, de ander op inzicht, de ander weer op voertuigbeheersing. Alles bijelkaar heb je een mooie 'opleiding'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:23
Wii4all schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 13:29:
Zouden jullie in 1 keer een pakket kopen waarbij het afrijden zit inbegrepen? omgeving Rdam.
Neem in ieder geval eerst 1 a 2 losse lessen voor je een dergelijk pakket afsluit. Mocht de instructeur bevallen kan je daarna alsnog een pakket afsluiten, zonde om 20-30 lessen vast te zitten aan een waardeloze instructeur.

Verder zou ik geen pakket nemen met zo'n TTT erbij nemen, dat is gewoon zonde van het geld. Een echt examen kost maar ietsjes meer en dan heb je nog de kans om gelijk te slagen. Met die toets kan je enkel voor je eertvolgende examen de bijzondere verrichtingen halen. Maar op bijzondere verrichtingen alleen, behoudens kamikaze-acties, kan je toch niet zakken.

• epic_gram
  • Laatst online: 15:14

epic_gram

undercover moderator

*O*

Vanochtend mijn theorie in utrecht gehaald. De eerste keer had ik 7 fouten en 10 bij gevaarherkenning, vandaag netaan gehaald met 5 fouten en 6 fouten bij gevaarherkenning. 8)

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

• tdw

tdw

Amai seg!

epic_gram schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 15:14:
*O*

Vanochtend mijn theorie in utrecht gehaald. De eerste keer had ik 7 fouten en 10 bij gevaarherkenning, vandaag netaan gehaald met 5 fouten en 6 fouten bij gevaarherkenning. 8)
??

Je mag maar maximaal 4 fout hebben in je regels/inzicht :?

~ James May

• ThinkPad
ThinkPadd schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 09:58:
[...]

Ik heb hem dus uiteindelijk gehaald op die dag (zie dat ik het nog niet had gemeld hier).

Ben al 2 weken lekker aan het rondcruisen 8)
^^^

Ben er nogsteeds erg blij mee, want begin volgende week met een nieuwe functie bij TNT, als Chauffeur Collectie.

M'n vrienden zonder rijbewijs zijn jaloerrrssss :o :*)

• tdw

tdw

Amai seg!

ThinkPadd schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 15:26:
[...]

^^^

Ben er nogsteeds erg blij mee, want begin volgende week met een nieuwe functie bij TNT, als Chauffeur Collectie.

M'n vrienden zonder rijbewijs zijn jaloerrrssss :o :*)
En dan mag je in die busjes van max. 3,5 ton rondrijden? Dat zal ff wennen worden :o

~ James May

• epic_gram
  • Laatst online: 15:14

epic_gram

undercover moderator

tdw schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 15:19:
[...]

??

40 vragen, ik had er 35 goed beantwoord. ;)

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

• UTwizard
tdw schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 15:19:
[...]

??

25 vragen over gevaarherkenning, hiervan mag je er uit mijn hoofd iets van 12 van fout hebben.
30 vragen over regels en 10 vragen over inzicht, van deze 40 vragen samen mag je er 5 fout hebben.

Zo was het volgens mij.
Pagina: 1 ... 34 ... 37 Laatste