Het grote rijbewijs topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 33 ... 37 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:52

JvS

Ik heb hem zelf ook

Sempy schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 10:47:
[...]

Hoe is die 2.400 opgebouwd? Vindt het eerlijk gezegd erg duur, of zit er slagingsgarantie bij? Mijn oude rijschool in Amersfoort (gemiddelde prijzen) rekent nu voor

30 lessen + examen € 1.360 + 10 losse lessen € 415, TTT was geloof ik € 150 incl huur auto en voor een zaterdag theoriecusus incl. examen € 135 = € 2.060 totaal
Het is inclusief RIS, instructies en een extra afrijpoging als je zakt.
40 lessen is op zich niet eens heel veel, bedenk wel dat het wat verder gaat dan de bediening van de auto onder controle krijgen. Met name het leren kijken en handelen op allerhande verkeerssituaties zoals ze bij CBR graag zien kost de nodige tijd. Na 20 lessen succesvol afrijden is zeker niet onmogelijk, maar wel zeldzaam. Ik zie in je profiel dat je de 30 gepasseerd bent, rijscholen gaan er dan ook vaker van uit dat je minder makkelijk leert dan een jonger iemand
Dat van meer dan leren bedienen snap ik wel, maar ik vind het eigenlijk jammer dat je er al op voorhand vanuitgaat dat je 40 lessen nodig hebt en dat eigenlijk als standaardpakket aanbiedt.

Ik ben inderdaad 31 en zal langzamer leren dan dat ik deed toen ik 18 was. Aan de andere kant zal ik me wel serieuzer opstellen en me beter voorbereiden.

Ik heb inmiddels ook met een andere school contact gehad en daar was het eerste contact al wat prettiger. Volgende week woensdag ga ik daar een proeflesje rijden en kijken hoe dat 'voelt'. Misschien is het totale gevoel gewoon niet goed.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:14

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

swtimmer schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 12:21:
[...]

Valt me nog mee, hier in het VK is mijn NL rijbewijs maar 3 jaar geldig. Dus ik moet binnenkort ook even kijken hoe ik dit ga oplossen. Vraag me alleen af of en hoe de VK overheid dit ooit kan controleren?

[...]

Hier moet ik dan zelfs mijn rijbewijs gewoon zelf opsturen. Dus dan heb ik geen bewijs of niets dat ik bezig ben met omzetten en zou ik dan eigenlijk de periode dat ze erover doen om mijn rijbewijs om te toveren niet mogen rijden :S
Het wordt echt tijd voor een Europees rijbewijs... :/

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

mwha, 2400, ik heb uiteindelijk €1879 betaald voor 30 rijlessen en 3x examen, 1e examen na 20 lessen ging gewoon kut, medeweggebruikers die lomp deden, kleine foutjes maken van de stress, etc, 2e ging super maar de examinator was n mierenneuker en de 3e ging niet super soepel maar de examinator was echt heel makkelijk, dus geslaagd. geloof dat die 1879 ex n paar euro cash was die ik voor wat dingen nog moest betalen, maar stel dat ik in totaal inclusief ophalen van mn rijbewijs bij de gemeente 2k kwijt was, voor theorieexamen, 30 uur les en 3x praktijkexamen.. +10 uur les a 40 euro per uur kom ik ook op 2400 uit, maar bij jou zit dr maar 1 praktijkexamen bij neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:44
JvS schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 15:33:
[...]
Het is inclusief RIS, instructies en een extra afrijpoging als je zakt.

[...]
Dat van meer dan leren bedienen snap ik wel, maar ik vind het eigenlijk jammer dat je er al op voorhand vanuitgaat dat je 40 lessen nodig hebt en dat eigenlijk als standaardpakket aanbiedt.
Die slagingsgarantie is met die prijs een sigaar uit eigen doos, dat extra examen zit voor de volle mep in de prijs opgenomen (incl. zelfs een paar lesjes extra) terwijl je het hopelijk niet nodig hebt. Ik denk dat je er idd verstandig aan doet om bij een andere (goedkopere) rijschool te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:30
Ik had vandaag les in een Volvo V50 station :D

Normale lesauto (Volvo S40) was kapot, en deze hebben ze als reserve (is hun privé auto maar hebben ze als backup laten ombouwen met dubbele pedalen).

Reed heerlijk, en qua bijzondere verrichtingen e.d. maakt het niet uit want richtpunten (stijl achteraam, spiegels etc) is het hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-10 22:11

Technicality

Vliegt rechtsom...

ThinkPadd schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 00:00:
Ik had vandaag les in een Volvo V50 station :D

Normale lesauto (Volvo S40) was kapot, en deze hebben ze als reserve (is hun privé auto maar hebben ze als backup laten ombouwen met dubbele pedalen).

Reed heerlijk, en qua bijzondere verrichtingen e.d. maakt het niet uit want richtpunten (stijl achteraam, spiegels etc) is het hetzelfde.
Lachen als ze op vakantie naar frankrijk gaan: "Ja, het is ECHT hier links" *rem*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Technicality schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 00:20:
[...]

Lachen als ze op vakantie naar frankrijk gaan: "Ja, het is ECHT hier links" *rem*
ook leuk als je een vrouw hebt die grappenmaker is.

sta je voor het stoplicht. Licht wordt groen... je laat de koppeling op komen en geeft wat gas. . je maakt toeren maar je auto slaat af. Je probeert het weer en hij slaat weer af. Stoplicht wordt rood en wat blijkt ? Vrouwlief wilde je voor lul zetten en had de rem ingetrapt!

[ Voor 44% gewijzigd door w4rguy op 17-06-2010 09:13 ]

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twijg92
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 25-09 08:56
ik heb het vandaag ook gehaald :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:39

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
w4rguy schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 09:12:
ook leuk als je een vrouw hebt die grappenmaker is.

sta je voor het stoplicht. Licht wordt groen... je laat de koppeling op komen en geeft wat gas. . je maakt toeren maar je auto slaat af. Je probeert het weer en hij slaat weer af. Stoplicht wordt rood en wat blijkt ? Vrouwlief wilde je voor lul zetten en had de rem ingetrapt!
Dat voel je meteen. ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Zo ik heb een intake bij een tweede rijschool gedaan. gaf aan dat ik vorige week al een uurtje gereden had, maar dat niet klikte. Kerel stuurde me nu gewoon dwars door de binnenstad van Utrecht, erg leuk met een miljoen fietsers :D.

Maar hij vertelde me wel duidelijk hoe/wat en gaf me het advies om de kortste opleiding te kiezen. Ben nu inclusief ttt, examengarantie, 27 lessen, theorieboek, cd en examen 1550 euro kwijt. Als ik het dan niet haal, heb ik nog 850 euro om meer lessen te kopen.

Het ging trouwens ook beduidend soepeler met schakelen enzo. Dat leer je wel snel zeg. ga het in vier weken doen en zal in augustus kunnen starten.

Een beetje rondshoppen heeft mij iig wel wat opgeleverd. Dit voelt ook veel beter, niet alleen omdat ze vertellen wat ik wil horen, maar ook omdat hij kan onderbouwen waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:39

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

JvS schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 12:59:
Zo ik heb een intake bij een tweede rijschool gedaan. gaf aan dat ik vorige week al een uurtje gereden had, maar dat niet klikte. Kerel stuurde me nu gewoon dwars door de binnenstad van Utrecht, erg leuk met een miljoen fietsers :D.

Maar hij vertelde me wel duidelijk hoe/wat en gaf me het advies om de kortste opleiding te kiezen. Ben nu inclusief ttt, examengarantie, 27 lessen, theorieboek, cd en examen 1550 euro kwijt. Als ik het dan niet haal, heb ik nog 850 euro om meer lessen te kopen.

Het ging trouwens ook beduidend soepeler met schakelen enzo. Dat leer je wel snel zeg. ga het in vier weken doen en zal in augustus kunnen starten.

Een beetje rondshoppen heeft mij iig wel wat opgeleverd. Dit voelt ook veel beter, niet alleen omdat ze vertellen wat ik wil horen, maar ook omdat hij kan onderbouwen waarom.
Na een les of 4 a 5 gaat het schakelen zelfs volledig automatisch ;) Zo heb je ook door dat je wat leert :+ Als je er vanuit ga dat je les een uur duurt heb je in totaal nog geen werkweek gereden qua tijd. Dit is dus voor sommige genoeg om een rijbewijs te halen! [small] tel daarbij het leren voor je theorie en je bent nog geen 40 uur kwijt in totaal aan je rijbewijs ;) )

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

We gaan het meemaken, Kan niet wachten :).

Aan de ene kant inderdaad, in een werkweekje dit volledig leren. Aan de andere kant. Wat stelt het nu ook voor :P.

Ik heb trouwens een briljante manier om theorie te leren. Namelijk 4x40 minuten per week in de trein van en naar Eindhoven uit Utrecht :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:54
Nou, ik ga mij ook maar eens melden hier.
Afgelopen week aangemeld voor mijn rijlessen, eerste les wordt op m'n achttiende verjaardag :) Een pakket gekocht ter waarde van €1570: 17 lessen van TWEE uur en een uurtje voor het parktijkexamen, praktijkexamen, theoriecursus zelfstudie on-line, EV.
Flexibel lessen inplannen, niet gebruikte lessen worden terugbetaald, extra les voor 37.20.
Gratis pasfoto's bij de lokale opticien voor op je rijbewijs en lessen in een Citroën C3.

Al met al niet slecht volgens mij.

Maar ik heb nu net m'n EV ingevuld, en moest vraag 8a (dragen bril/contactlenzen) met 'ja' beantwoorden. Volgens de begeleidende brief van mijn rijschool moet men dan contact opnemen met de medische divisie van het CBR om te kijken of het allemaal wel kan (draag inderdaad lenzen). Zijn er hier daarmee ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raynman
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
ShitHappens schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 21:32:
Maar ik heb nu net m'n EV ingevuld, en moest vraag 8a (dragen bril/contactlenzen) met 'ja' beantwoorden. Volgens de begeleidende brief van mijn rijschool moet men dan contact opnemen met de medische divisie van het CBR om te kijken of het allemaal wel kan (draag inderdaad lenzen). Zijn er hier daarmee ervaringen?
De vraag is (of was, maar kan me niet voorstellen dat het nu is zoals jij zegt) of je zelfs met bril/lenzen nog een verminderd gezichtsvermogen hebt. Dan is het dus gewoon 'Nee' neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
Inderdaad, vraag verkeerd gelezen. staat inderdaad probleem MET bril.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikTW
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:02
Verkeerd gelezen of niet goed gezien? Bevestig je hiermee niet het antwoord dat je in eerste instantie gaf? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
Nee verkeerd gelezen, de vraag verkeerd begrepen. Er staat: "Hebt u een verminderd gezichtsvermogen van één of beide ogen zelfs als u gebruik maakt van bril of contactlenzen?". Dit interpreteerde ik als "Hebt u een verminderd gezichtsvermogen van één of beide ogen zelfs als u gebruik maakt van bril of contactlenzen moet u hierbij ja antwoorden!?"
Want ja, je slechte gezichtsvermogen gaat niet opeens weg als je je lenzen in doet, die blijf je houden, maar hij wordt alleen gecompenseerd :p

Stom... heel stom :') |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

ShitHappens schreef op zondag 27 juni 2010 @ 21:23:
Nee verkeerd gelezen, de vraag verkeerd begrepen. Er staat: "Hebt u een verminderd gezichtsvermogen van één of beide ogen zelfs als u gebruik maakt van bril of contactlenzen?". Dit interpreteerde ik als "Hebt u een verminderd gezichtsvermogen van één of beide ogen zelfs als u gebruik maakt van bril of contactlenzen moet u hierbij ja antwoorden!?"
Want ja, je slechte gezichtsvermogen gaat niet opeens weg als je je lenzen in doet, die blijf je houden, maar hij wordt alleen gecompenseerd :p

Had ik ook hoor. Ik zat in de auto met mijn instructeur, 2 dagen voor mijn eerste examen. Zegt ie ineens, jij hebt geen problemen met je ogen toch? Ik zeg nouja ik heb een bril he. Zegt ie, ja je had ingevuld op dat formulier dat je er problemen mee had, dan mag je geen examen doen maar als je alleen een bril hebt is dat geen probleem. Had me wel even 230 euro kunnen kosten...

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikTW
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:02
ShitHappens schreef op zondag 27 juni 2010 @ 21:23:

Geintje hoor ;) Die vraag zou inderdaad wel wat duidelijker mogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie06
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:39
Ik heb nu een stuk of 20 lessen gehad. Ik heb een best relaxte leraar, hij heeft zelf examinators opgeleid. Dus hij weet precies wat er van mij verwacht wordt. Maar ik heb eigenlijk nog steeds problemen met de koppeling. Ik laat hem vaak te snel opkomen. Heeft iemand hier nog tips voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

japie06 schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 19:18:
Ik heb nu een stuk of 20 lessen gehad. Ik heb een best relaxte leraar, hij heeft zelf examinators opgeleid. Dus hij weet precies wat er van mij verwacht wordt. Maar ik heb eigenlijk nog steeds problemen met de koppeling. Ik laat hem vaak te snel opkomen. Heeft iemand hier nog tips voor mij?
Waarin les je? Diesel of gas? Dat is best belangrijk in de koppel :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie06
Een diesel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Waar gaat het fout? Het gevoel in de koppeling of alleen de reactie erop? Of bij het wegrijden dat hij dan afslaat?

Ik heb zelf gemerkt dat in het begin het schoeisel belangrijk is voor het koppelgebruik. Tenminste bij mij. Op blote voeten kon ik niet rijden tijdens mijn lessen. Net als met kistjes. Het beste gaat het naar mijn mening met allstars oid....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Touchdomex schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 19:30:
[...]
Het beste gaat het naar mijn mening met allstars oid....
Eens en wel om de reden dat het contact tussen je voet en de koppeling met een allstars schoen aan erg direct is. Draag je kisten of andere stuggere schoenen dan is dat contact lang niet zo direct. En dat kan behoorlijk invloed hebben in hoeverre je het koppelingspedaal laat opkomen. Dat merkte ik wel tijdens rijlessen toen ik een keertje met dichte schoenen, allstars en sandalen reed. Allstars waren veruit het fijnst voor wat betreft de koppeling.

Om het anders te zeggen: je voet zit gewoon veel dichter op het pedaal dan met andere schoeisels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Joosie200 schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 19:34:
[...]

Eens en wel om de reden dat het contact tussen je voet en de koppeling met een allstars schoen aan erg direct is. Draag je kisten of andere stuggere schoenen dan is dat contact lang niet zo direct. En dat kan behoorlijk invloed hebben in hoeverre je het koppelingspedaal laat opkomen. Dat merkte ik wel tijdens rijlessen toen ik een keertje met dichte schoenen, allstars en sandalen reed. Allstars waren veruit het fijnst voor wat betreft de koppeling.

Om het anders te zeggen: je voet zit gewoon veel dichter op het pedaal dan met andere schoeisels.
Overigens als je meer hebt leren rijden dan vind ik zwaar schoeisel voor langere tochten juist erg fijn. Omdat je namelijk rustig je voet kan laten rusten doordat hij zo stug is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie06
Touchdomex schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 19:30:
[...]

Waar gaat het fout? Het gevoel in de koppeling of alleen de reactie erop? Of bij het wegrijden dat hij dan afslaat?

Ik heb zelf gemerkt dat in het begin het schoeisel belangrijk is voor het koppelgebruik. Tenminste bij mij. Op blote voeten kon ik niet rijden tijdens mijn lessen. Net als met kistjes. Het beste gaat het naar mijn mening met allstars oid....
Vaak bij het wegrijden. Ik zal de volgende keer dunnere schoenen aantrekken, iig bedankt voor de tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Touchdomex schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 19:39:
[...]

Overigens als je meer hebt leren rijden dan vind ik zwaar schoeisel voor langere tochten juist erg fijn. Omdat je namelijk rustig je voet kan laten rusten doordat hij zo stug is.
Daar heb je toch de cruise control voor? :)

Dat vind ik echt ideaal op de snelweg omdat je dan je voet lekker van het gas kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

ik222 schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 20:37:
[...]

Daar heb je toch de cruise control voor? :)

Dat vind ik echt ideaal op de snelweg omdat je dan je voet lekker van het gas kan halen.
Niet elke auto heeft cruise control.... :/ 1 van ons wel en de andere niet... Dus tjah keuzes :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-08 18:58

Jeoh

blaat

WTF, had vorige week vrijdag mijn eerste rijles. Komt de instructeur gewoon niet opdagen.

Heeft iemand nog tips voor rijscholen in Rotterdam (zuid)? Had eigenlijk wel vertrouwen in deze rijschool, maar helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

Ik les ook altijd met dun bezoold schoeisel. Een keer met wat dikkere zolen gereden, maar dat merkte je toch echt wel...

Moet alleen die dunne schoenen eens gaan zoeken, heb al 2 maanden niet gelest :')

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tdw schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 10:01:
Ik les ook altijd met dun bezoold schoeisel. Een keer met wat dikkere zolen gereden, maar dat merkte je toch echt wel...

Moet alleen die dunne schoenen eens gaan zoeken, heb al 2 maanden niet gelest :')
Zou je niet gewoon rijden met wat je normaal gesproken draagt? Leuk dat je nu de ideale omstandigheden creërt, maar zo werkt dat in het echt natuurlijk ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

tdw schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 10:01:

Een auto besturen (en zeker niet een vreemde auto op een ander tijdstip) zitten de details niet in de dikte van je zolen. Zoals hierboven; leer rijden met kleding/schoenen die je normaliter draagt.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:14

_Apache_

For life.

Voor mij had de positie van men enkel het meeste invloed op het lompe koppelen. Moest mijn enkel op de vloer houden en mijn voet laten terugveren die werd gedrukt door veer in het pedaal.
Wanneer mijn enkel los was, ging mijn been zweven en werd door het pedaal terug gedrukt waardoor het allemaal behoorlijk lomp werd. Vaak genoeg mijn eigen benzine (Volvo 1.8, toch best veel koppel) laten afslaan.

Vergt veel oefening, maar wanneer je kritisch bent naar je motoriek moet je het 'oude en lompe' moeten kunnen loslaten.

Autorijden zonder schoeisel vind ik trouwens echt heerlijk, hele exacte motoriek en geen last van spieren oid.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonnoeboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-09 21:38
Jeoh schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 21:48:
WTF, had vorige week vrijdag mijn eerste rijles. Komt de instructeur gewoon niet opdagen.

Heeft iemand nog tips voor rijscholen in Rotterdam (zuid)? Had eigenlijk wel vertrouwen in deze rijschool, maar helaas...
Ik heb zelf bij Avanti gelest en meerdere kennissen van me. Ze waren allemaal heel erg tevreden en de meesten hebben hun rijbewijs in een of twee keer gehaald. Terwijl twee vrienden van mij die ondanks mijn advies een kleinere rijschool hebben gekozen elke keer zakten en pas na zo'n vier keer hun rijbewijs haalden. En het waren juist degenen waarvan je gewoon verwachtte dat ze het in een keer zouden doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

@MAX3400/Camacha: Ik draag die schoen niet alleen tijdens het rijden hoor, maar ik heb meerdere paren schoenen ;) En ja, tuurlijk creer ik een ideale situatie voor mezelf. Dat doen ze bij het CBR toch al. Kijk maar naar afgelopen winter waar al die examens ineens niet doorgingen.. Sja, dan is voor mij de keuze snel gemaakt.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bleh, mn rij instructeur wil veel lessen inplannen voor de TTT.
Eigenlijk alle lessen uit mn pakket het liefst, "omdat je alles dan ook al moet beheersen"
Niks ervan! >:) :P
Het is dat die TTT in mn pakket zit maar of ik er nou echt blij van moet worden weet ik echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik toch wel sterk het idee dat er veel tuig tussen ziet dat gewoon zoveel mogelijk lessen wil slijten. Ben nu trouwens mijn theorie aan het oefenen. Valt me nog vies tegen. Boekje helemaal doorgelezen en nu 9 proefexamens gedaan en daarvan nog maar 2 gehaald :o. Maar we gaan door, die twee zitten wel bij de laatste 4 examens :P.

Vind zeker dat eerste onderdeel echt heel kut. Ik redeneer bijna alles goed, maar de actie remmen of gas los is nogal een beetje arbitrair. Zeker als het van 40 > 30 moet voor een bochtje ofzo... Naja, komt wel goed. Ik zit wel vaak onder de 10 fout die je daarmee mag hebben en begin steeds meer situaties te herkennen :).

[ Voor 33% gewijzigd door JvS op 08-07-2010 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
  • Laatst online: 04-10 13:25
JvS schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 21:44:
Vind zeker dat eerste onderdeel echt heel kut. Ik redeneer bijna alles goed, maar de actie remmen of gas los is nogal een beetje arbitrair.
Eens, wat mij hielp was de extra uitleg uit 't ANWB theorieboek.
Dit is de strekking:
- remmen kies je als _direct_ ingrijpen nodig is
- gas los kies je als je een mogelijk probleem ziet ontstaan en dus extra op moet letten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:04

swtimmer

Ontrafelt het leven!

SH4D3H schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 23:33:
[...]
- remmen kies je als _direct_ ingrijpen nodig is
- gas los kies je als je een mogelijk probleem ziet ontstaan en dus extra op moet letten
Ik durf dan ook wel te stellen dat tijdens echt autorijden "gas los" veel belangrijker is dan "remmen". Onduidelijke situatie, mensen die vreemde dingen doen, voetgangers half op de weg, veel fietsers enz enz, allemaal redenen om even gas los te laten en rustig te bepalen wat het slimst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

In elk geval wel het theorie examen gehaald net :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:21
Gefeliciteerd! Bij mij was het slechts een kwestie van goed naar het plaatje kijken en de vraag lezen. Ik durf te beweren dat je 95% van de vragen kan beantwoorden door logisch na te denken; of niet eens nadenken, in de praktijk krijg je immers ook geen enkele secondes tijd om te reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tdw schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 10:31:
@MAX3400/Camacha: Ik draag die schoen niet alleen tijdens het rijden hoor, maar ik heb meerdere paren schoenen ;) En ja, tuurlijk creer ik een ideale situatie voor mezelf. Dat doen ze bij het CBR toch al. Kijk maar naar afgelopen winter waar al die examens ineens niet doorgingen.. Sja, dan is voor mij de keuze snel gemaakt.
Dat doen ze niet hoor, want een goede chaffeur was in die omstandigheden ook niet vrijwillig de weg op gegaan. Dat heel veel mensen hun verantwoordelijkheid niet nemen is een ander verhaal, evenals dat het CBR die verantwoordelijkheid voor wel afrijders neemt.

Ik wil het belang van goed leren rijden benadrukken. Het is leuk en goedkoop om het vlug te halen, maar als je daarna opeens het gevoel krijgt dat je toch niet zo voorbereid bent als je dacht is dat opeens een stuk minder leuk.

Geloof me, ik wilde ook zo snel mogelijk slagen, maar achteraf ben ik best blij dat ik het de eerste keer niet gehaald heb. Ik kwam er voor mijn gevoel nu toch beter uit, hoewel ik de eerste keer ook prima kon rjiden (zij mijn instructeur ook). Ik zeg niet dat je jezelf opzettelijk moet saboteren, maar wees eerlijk naar jezelf toe hoe je waarschijnlijk in de auto zal zitten en train daar dus op! Dat betekent niet altijd ideaal uitgeslapen, op een rustig tijdstip en met die schoenen. Dat gebrek aan ervaring (want dat is het) gaat je geheid opbreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
Kleine bump: iedereen van de straat af, ik ga over 20 minuten m''n eerste rijles doen!

/me zoekt polis van levensverzekering
Even serieus: gaat helemaal goed komen denk k ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10 00:20

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

ShitHappens schreef op maandag 19 juli 2010 @ 09:39:
Kleine bump: iedereen van de straat af, ik ga over 20 minuten m''n eerste rijles doen!

/me zoekt polis van levensverzekering
Even serieus: gaat helemaal goed komen denk k ;)
Hmm, met jouw nick is dat misschien wat twijfelachtig :D :+

Succes iig ;)

edit.

En gefeliciteerd natuurlijk!

[ Voor 5% gewijzigd door WhizzCat op 19-07-2010 09:59 ]

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
Nou t zit erop, eigenlijk best aardig gegaan. Eerst alleen zelf hoeven sturen en richting aangeven - leraar deed het voetenwerk, na een kwartiertje zelf alles gedaan en dus dik anderhalf uur lekker zitten cruisen. Stukje snelweg gepakt, veel rotondes, zeer scherpe bocht, kleine dorpjes - van alles wat dus. As donderdag weer :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Laatst online: 15:53
Zo zijn mijn eerste rijlessen ook gegaan:
- Les 1: Zelf sturen en richting aangeven
- Les 2: Gas geven en remmen erbij
- Les 3: Koppelen erbij
- Les 4: Schakelen erbij

Volgens mij ging het zo, kan ook zijn dat schakelen ook al bij les 3 al moest. Ik vond het zelf in ieder geval geen vervelende manier van leren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
Ik had 2 lessen (na elkaar) en heb daarin dus alles wat je hebt genoemd gedaan. Ik kan niet zeggen dat het perfect gaat, maar toch wel aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
Het hoeft ook niet perfect te gaan, daarvoor heb je lessen ;)

Hetgene wat ik zelf altijd het belangrijkst vind in de auto, rustig blijven. Rustig de tijd nemen en zorg dat je met je handelingen op tijd klaar bent zodat je niet op het laatste moment 'alles' nog moet doen. Dat rijdt een stuk aangenamer en dan heb je ook meer oog voor de situatie en de rest van het verkeer.

Ik zal helemaal niet zeggen dat ik perfect rijd en dat ik geen fouten heb gemaakt, maar ik heb weleens bij andere leerlingen in de auto gezeten, daar voelde ik me echt niet bij op mijn gemak... :/ Dat kwam puur vanwege het feit dat ze zichzelf opfokten of omdat ze volgens zichzelf sportief moesten gaan rijden.

[ Voor 9% gewijzigd door UTwizard op 19-07-2010 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 19:47:
Dat doen ze niet hoor, want een goede chaffeur was in die omstandigheden ook niet vrijwillig de weg op gegaan. Dat heel veel mensen hun verantwoordelijkheid niet nemen is een ander verhaal, evenals dat het CBR die verantwoordelijkheid voor wel afrijders neemt.

Ik wil het belang van goed leren rijden benadrukken. Het is leuk en goedkoop om het vlug te halen, maar als je daarna opeens het gevoel krijgt dat je toch niet zo voorbereid bent als je dacht is dat opeens een stuk minder leuk.

Geloof me, ik wilde ook zo snel mogelijk slagen, maar achteraf ben ik best blij dat ik het de eerste keer niet gehaald heb. Ik kwam er voor mijn gevoel nu toch beter uit, hoewel ik de eerste keer ook prima kon rjiden (zij mijn instructeur ook). Ik zeg niet dat je jezelf opzettelijk moet saboteren, maar wees eerlijk naar jezelf toe hoe je waarschijnlijk in de auto zal zitten en train daar dus op! Dat betekent niet altijd ideaal uitgeslapen, op een rustig tijdstip en met die schoenen. Dat gebrek aan ervaring (want dat is het) gaat je geheid opbreken.
Ik vind het een prachtig verhaal, en het zou helemaal fantastisch zijn als de hele wereld zo de rijlessen in zou gaan, maar dat is natuurlijk totaal niet realistisch. Even puur op het punt van schoeisel: je wordt niet getest op je gevoel voor koppelen, remmen en gas geven. Als dat maar zonder schokken een beetje vloeiend gaat, is het prima. Daarbij maakt dit sowieso helemaal niets uit, aangezien het veel meer uitmaakt in wat voor auto je rijdt. Je krijgt toch geen rijlessen in 16 verschillende automodellen? Die reageren allemaal compleet anders. En wat als je netjes afrijdt op 'ideaal schoeisel' in een schakelbak en dan een automaat koopt? Dat heb je ook nog nooit gedaan, en dan wordt het ineens lachen als je instinctief wilt gaan koppelen (en dan dus per ongeluk je rem met je linkervoet intrapt). Toch mag dit gewoon van het CBR.

Bij het rijexamen is voertuigcontrole een basiselement, maar niet tot op nitpicking niveau. Veel belangrijker is verkeersinzicht, kennis van de regels en beheerst en vloeiend door het verkeer bewegen zonder anderen te hinderen. Als je afgereden hebt in een Golf VI en vervolgens een Saab 93 uit 1960 gaat rijden, zal het gebruikte schoeisel toch echt niet het verschil maken. ;)

En iedereen (dus ook het CBR) weet dat je autorijden pas echt gaat leren als je je papiertje hebt, dus die nuances moeten er allemaal nog inkomen. Het is ook onmogelijk voor het CBR om daar allemaal op te letten en te testen - dan ben je straks 3 jaar bezig om je rijbewijs te halen en kost het je enkele tienduizenden euro's. Dat komt de economie niet echt ten goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:23

Destruction

(ex-)Automonteur

Ik vind het eigenlijk best slecht dat examens (en in veel gevallen ook de lessen) niet zijn doorgegaan afgelopen winter. Het lijkt mij niet verkeerd als aankomstig automobilisten al tijdens de rijopleiding temaken krijgen met slechte weersomstandigheden. Tuurlijk ga je dan liever niet de weg op, maar voor degene die moet, is het beter als diegene heeft geleerd hoe hij zich moet gedragen. Dat zou waarschijnlijk wel een paar glijpartijtjes en schades kunnen schelen.

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Destruction schreef op maandag 19 juli 2010 @ 18:46:
Ik vind het eigenlijk best slecht dat examens (en in veel gevallen ook de lessen) niet zijn doorgegaan afgelopen winter. Het lijkt mij niet verkeerd als aankomstig automobilisten al tijdens de rijopleiding temaken krijgen met slechte weersomstandigheden. Tuurlijk ga je dan liever niet de weg op, maar voor degene die moet, is het beter als diegene heeft geleerd hoe hij zich moet gedragen. Dat zou waarschijnlijk wel een paar glijpartijtjes en schades kunnen schelen.
Op zo'n moment moet je rijlessen doen, geen examens. Het is niet helemaal fair om mensen een examen af te nemen onder de meest extreme omstandigheden die voor kunnen komen in Nederland, terwijl anderen lekker in mei onder een lentezonnetje kunnen afrijden. Daarbij is het examen niet het moment om mensen te confronteren met een totaal andere verkeerssituatie dan waar ze tot dat moment mee in aanraking geweest zijn. Je bent al zenuwachtig, er zit voor een hoop mensen een enorme druk om het te halen, en dat gecombineerd met zeer uitzonderlijke verkeersomstandigheden is geen verantwoorde situatie. Het examen is geen speeltijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-10 00:44

the mod man

iets van beeldmaker

Destruction schreef op maandag 19 juli 2010 @ 18:46:
Mijn ex had wel rijles met sneeuw (en gratis slipcursus van haar leraar) maar examens gingen inderdaad niet door. Met examen is de leerling zelf verantwoordelijk en ook al zenuwachtig, sneeuw maakt het nog een stuk moeilijker voor leerling en ook voor examinator. (dan wel rij-instructeur bij gewone les)

edit: Mijn ex moest om half 10 afrijden, de examens van 8 uur gingen wel door, maar toen besloot cbr dat het te gevaarlijk was en zou om 12 uur weer kijken naar de (weer)situatie, er waren dus wel examens. (geen idee welke dag precies maar er lag toen sneeuw)

[ Voor 12% gewijzigd door the mod man op 19-07-2010 19:26 ]

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
OK, filmpje dat ik vanochtend wegreed:
YouTube: Eerste rijles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Laatst online: 21:21
Geen piepende banden, geen aanrijding, geen gewonden, ik had toch wel meer verwacht :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:06
ShitHappens schreef op maandag 19 juli 2010 @ 12:31:
Nou t zit erop, eigenlijk best aardig gegaan. Eerst alleen zelf hoeven sturen en richting aangeven - leraar deed het voetenwerk, na een kwartiertje zelf alles gedaan en dus dik anderhalf uur lekker zitten cruisen. Stukje snelweg gepakt, veel rotondes, zeer scherpe bocht, kleine dorpjes - van alles wat dus. As donderdag weer :D
Huh, das wel apart :P. Mijn eerste rijles kon ik alles al zelf doen - koppelen, schakelen, remmen, de hele zooi. Nu woon ik in Twente en is het hier enorm rustig op de weg. Bij mijn eerste rijles kwam ik niet eens op wegen waar je harder mocht dan 60 :).

Ik weet mijn eerste rijles ook nog goed (is ook maar 3 maanden geleden, maar toch). Reed relatief vloeiend weg, maar bij het remmen vergat ik de koppeling in te trappen :X. Over iets minder dan een maandje afrijden =D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:28

jacobras

Developer

Haha, mooi YouTube materiaal :P.

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

• ThinkPad
Morgen moet ik afrijden voor Rijbewijs B, echt zin in :9 :D

Als het lukt dan heb ik er 30 lessen voor nodig gehad :*)

Maar wat ik mij nog afvroeg, ik zat op de CBR site te kijken wat je mee moet nemen, en sommige dingen zijn mij niet helemaal duidelijk

http://www.cbr.nl/1179.pp
Wanneer u deelneemt aan het praktijkexamen B moet u de volgende documenten overhandigen:
  • de oproepkaart;
  • een wettelijk toegestaan, geldig identiteitsbewijs (wat het CBR daaronder verstaat, leest u bij Stel een vraag, Geldigheid);
  • het ingevulde formulier Zelfreflectie (sinds 1 januari 2008)
  • eventueel het adviesformulier van uw tussentijdse toets
Wat is de oproepkaart? Is dat de bevestiging dat je examen gaat doen? Heb ik die, of heeft m'n rijschool die? (ik heb m'n rijschool toen der tijd gemachtigd via DigiD)

Dat formulier Zelfreflectie staat op de CBR site als PDF document, en bevat enkele vragen die je moet beantwoorden op een schaal van 1 t/m 10, maar ik heb daar nooit wat over gehoord van m'n rijschool. Krijg ik dat formulier morgen uitgereikt voordat ik begin met het examen, of moet ik die nu uitprinten, invullen en morgen meenemen?

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:57

RayNbow

Kirika <3

ThinkPadd schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 14:59:
[...]

Wat is de oproepkaart? Is dat de bevestiging dat je examen gaat doen? Heb ik die, of heeft m'n rijschool die? (ik heb m'n rijschool toen der tijd gemachtigd via DigiD)
Toen ik afreed had ik zelf de oproepkaart in bezit (wel van m'n rij-instructeur gekregen.)
Dat formulier Zelfreflectie staat op de CBR site als PDF document, en bevat enkele vragen die je moet beantwoorden op een schaal van 1 t/m 10, maar ik heb daar nooit wat over gehoord van m'n rijschool. Krijg ik dat formulier morgen uitgereikt voordat ik begin met het examen, of moet ik die nu uitprinten, invullen en morgen meenemen?
Ik kreeg een zelfreflectieformulier van m'n rij-instructeur. De bedoeling is dat je hem van tevoren invult en meeneemt. Je krijgt dat formulier niet vlak voor het afrijden uitgereikt.

Dat zelfreflectieformulier wordt trouwens gebruikt in de nabespreking nadat je gehoord hebt of je gezakt/geslaagd bent.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Joosie200
  • Niet online
Ik kreeg de bevestiging van de aanvraag van het rijexamen + formulier zelfreflectie bij elkaar geniet van mijn instructeur. Die bevestiging van de aanvraag is tevens je oproepkaart, want er staat op hoe laat je met welke examinator rijexamen hebt.

• Knul
  • Laatst online: 21:06
ThinkPadd schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 14:59:
Morgen moet ik afrijden voor Rijbewijs B, echt zin in :9 :D

Als het lukt dan heb ik er 30 lessen voor nodig gehad :*)

Maar wat ik mij nog afvroeg, ik zat op de CBR site te kijken wat je mee moet nemen, en sommige dingen zijn mij niet helemaal duidelijk

http://www.cbr.nl/1179.pp

[...]

Ik heb voor mijn TTT de oproepkaart gekregen van mijn rijnstructeur. Ik denk dat hij je die nog voor je examen zal geven. Zelfreflectie is mij ook niet helemaal duidelijk, volgens mij moet je dat invullen na je examen. Succes iig!

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Knul schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 21:38:
[...]
Ik heb voor mijn TTT de oproepkaart gekregen van mijn rijnstructeur. Ik denk dat hij je die nog voor je examen zal geven. Zelfreflectie is mij ook niet helemaal duidelijk, volgens mij moet je dat invullen na je examen. Succes iig!
Zelfreflectie moet je invullen voor je examen of TTT, maar het kan best zijn dat je instructeur hem al voor je heeft ingevuld.

• Joosie200
  • Niet online
Knul schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 21:38:
[...]
volgens mij moet je dat invullen na je examen. Succes iig!
:N Reflectieformulier zelf invullen voordat je je meldt bij je rijexamen en de examinator. Na het rijexamen pakt de examinator nl. het formulier erbij en gaat het bespreken en vergelijken met jouw rijexamen. Deed ie bij mij door duidelijk aan te geven dat de punten waar ik mij lager op had beoordeeld ook klopten en 1 op 1 terug te koppelen waren op: om daar goed in te zijn moet je ervaring op doen.

En ohja, succes idd. Nuja, zelfs met ingreep ben je niet meteen gezakt. Ik had met afrijden een terechte ingreep (grote tractor geparkeerd voor een tijdelijk stoplicht. Blokkeerde dus mijn zicht op het rode stoplicht. Ik ging er dus vanuit dat er geen stoplicht was. Ergo >> lesauto op de linkerbaan naast de tractor gezet, bam >> examinator trapt op de rem. *wijst naar tijdelijk verkeerslicht* En dat is? :+ Ik: rood stoplicht, duidelijk :F Vervolgens door gereden naar CBR, uitgestapt en geslaagd! *O* ) Enfin: moraal van het verhaal, gewoon rijden zoals je geleerd hebt. Fouten maken mag, zolang je ze maar kunt aantonen dat je daar mee over weg kan en ze kunt oplossen. ;)

• Lizardz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:34
Joosie200 schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 22:33:
[...]

Fouten maken mag, zolang je ze maar kunt aantonen dat je daar mee over weg kan en ze kunt oplossen. ;)
Dit verschilt natuurlijk heel erg per examinator. Zo heb je ook lui waarbij het echt helemaal perfect moet en die je op het kleinste foutje nog pakken.

• ThinkPad
Ja vooral die jongere examinatoren werken erg volgens het boekje aldus mijn instructeur :P

En bedankt voor de succes wensen, ik heb er echt zin in :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

Cadezo schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 22:31:
[...]

Zelfreflectie moet je invullen voor je examen of TTT, maar het kan best zijn dat je instructeur hem al voor je heeft ingevuld.
Instructeur mag het niet invullen, hoort de leerling zelf te doen. Snap trouwens ook niet waarom een instructeur het zou invullen, je kan (voor zover ik weet) niet zakken op dat formulier. Is er enkel voor zodat je je sterke en zwakke punten weet.

En succes ThinkPad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17:27
Ik heb inmiddels zo'n 10 maanden m'n rijbewijs, maar vandaag toch weer een nieuwe ervaring. Ik stond bijna stil bij een rotonde, maar wou nog snel voor een andere auto optrekken. Ik had 'm in z'n twee staan, en dus reed ik in z'n twee de rotonde op - achteraf met eigenlijk iets te weinig snelheid... Na een 3/8e rondje gehad te hebben kwam er wat koppel in, en dat ging zo veel sneller dat ik in een slip raakte :D

En toen ik die gecorrigeerd had ging ik de andere kant op. Thank god wel weer recht kunnen trekken op 't allerlaatste moment.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Gezakt :(

Invoegen op de snelweg ging niet helemaal lekker, ik reed dezelfde snelheid als een auto links van me, en daardoor kon ik niet lekker invoegen. Eigenlijk had ik daar wat gas bij moeten geven en er voor langs moeten gaan. Ik neigde ook al wat naar links, waardoor ik volgens de examinator een onveilig gevoel creëerde (andere auto's hadden het idee dat ik al wou invoegen).

En bij een kruispunt naderde ik te snel waardoor ik een auto niet goed zag.

Oja ik reed ook nog langs een rijtje geparkeerde auto's (aan mijn kant van de weg) en toen kwam ik een tegenligger tegen. Ik had dus eigenlijk even moeten wachten.

Maarja, volgende keer beter :)

[ Voor 32% gewijzigd door ThinkPad op 27-08-2010 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:37

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Rot voor je, ThinkPad. :{
Maar inderdaad, examinatoren willen veiligheid zien, they don't settle for less. Ik had met m'n examen eigenlijk wel geluk... weinig lastige situaties, lekker weer, wel een big ass drukte op de snelweg (nog nooit meegemaakt) maar ja, rustig gebleven en alles opgelost. Dat was denk ik doorslaggevend.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik heb net de TTT afgerond, vrijstelling behaald, moet alleen nog wat beter in de binnenspiegel kijken bij invoegen en kruisingen en nacontrole consequenter doen. Ik vind het echt ontzettend relaxed om niet de hele tijd feedback te krijgen en zelf te mogen beslissen welke route ik rijd ipv op het laatst links of rechts te horen, anticipeert veel relaxter.

Ik heb er nu zestien lessen opzitten en heb er nog vijf te gaan. Maandag Afrijden! Moet eerlijk zeggen dat zo'n pakket met weinig lessen wel héél krap is, maar de examinator vond me wel zeker en goed rijden voor de fase waar ik in zit. Daarnaast heb ik nog een paar 'praktijkbegeleiding' lessen gehad, klassikaal voorbereidend op de examens. Maar dat is echt een lachertje, die zes uur hadden ze ook wel in twee mogen proppen.

Ik heb ook de 'dip' nog niet gehad. Die zal wel niet meer komen. Wel ben ik op een industrieterrein een kwartiertje een rondje gaan rijden in een oude benzineauto van een vriend van me en heb ik gisteren anderhalf uur door de stad (mee)gereden met een andere vriend en rotondes enzo besproken en gereden. Dat is wel relaxed om te doen.

Ik heb er iig goede hoop in dat het gaat lukken! En ik vind het nog steeds leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreatDictator
  • Laatst online: 21:42
Ha, een rijbewijstopic. Ik ben nu een uurtje of 35 bezig, en ik rij nu meestal wel goed volgens mijn instructeur. Zaterdag heb ik kennis gemaakt met kruisend verkeer bij een stoplicht: ik stond op het kruispunt te wachten tot het rechtdoorgaande verkeer uit tegengestelde richting weg was zodat ik linksaf kon slaan. Toen sloeg een van die tegenliggers zelf ook linksaf (dus rechts uit mijn oogpunt), waardoor er even geen tegenliggers waren en ik linksaf kon. Dat ging prima, maar mijn instructeur wees me er wel op dat ik in principe moet wachten tot al het rechtdoorgaand verkeer weg is. Iets om op te letten bij het examen denk ik.
Knul schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 16:30:
Huh, das wel apart :P. Mijn eerste rijles kon ik alles al zelf doen - koppelen, schakelen, remmen, de hele zooi. Nu woon ik in Twente en is het hier enorm rustig op de weg. Bij mijn eerste rijles kwam ik niet eens op wegen waar je harder mocht dan 60 :).
Mijn instructeur is wel een relaxte kerel die mensen dan weer liever in het diepe gooit. Na een intakeles van drie kwartier op een leeg industrieterrein (bij een andere instructeur) mocht ik bij mijn eerste echte les meteen een hoofdweg op en 100km/u rijden :P

Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-08 18:58

Jeoh

blaat

GreatDictator schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 15:50:Mijn instructeur is wel een relaxte kerel die mensen dan weer liever in het diepe gooit. Na een intakeles van drie kwartier op een leeg industrieterrein (bij een andere instructeur) mocht ik bij mijn eerste echte les meteen een hoofdweg op en 100km/u rijden :P
Same here. Eerste les mocht ik gelijk in de regen over de snelweg, de tweede les stond ik gelijk in de file.

Het gaat nu wel aardig, vanavond heb ik m'n zesde les. Vrijdag m'n theorie-examen, ben benieuwd. Vorige vrijdag was er iets misgegaan qua communicatie waardoor ik voor niets bij het CBR stond :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

GreatDictator schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 15:50:
Ha, een rijbewijstopic. Ik ben nu een uurtje of 35 bezig, en ik rij nu meestal wel goed volgens mijn instructeur. Zaterdag heb ik kennis gemaakt met kruisend verkeer bij een stoplicht: ik stond op het kruispunt te wachten tot het rechtdoorgaande verkeer uit tegengestelde richting weg was zodat ik linksaf kon slaan. Toen sloeg een van die tegenliggers zelf ook linksaf (dus rechts uit mijn oogpunt), waardoor er even geen tegenliggers waren en ik linksaf kon. Dat ging prima, maar mijn instructeur wees me er wel op dat ik in principe moet wachten tot al het rechtdoorgaand verkeer weg is. Iets om op te letten bij het examen denk ik.
Als ik linksaf wil en ik zie dat de eerste auto die aan komt rijden in tegengestelde richting ook linksaf wil, dan ga ik daar wel voorlangs. Ook als er auto's achteraan rijden. Dat is gewoon een nette mogelijkheid en die moet je gewoon grijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eärendil
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:09
Eärendil schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 10:50:
Ik heb mijn theorie na ongeveer 10 lessen gedaan, 8 fouten in gevaarherkenning, 0 in de regels :)
Over anderhalve week het ik de tussentijdse toets, een maand daarna het examen.
Het heeft anderhalve maand langer geduurd dan ik had gehoopt, maar vandaag toch de eerste keer geslaagd. Vanaf de TTT een beetje een dipje gehad, er zat wat minder vooruitgang in dan daarvoor.
Daarna even 5 weken geen lessen i.v.m. vakantie van mij en daarna van mijn instructeur helpt ook niet echt... ik had echt weer een paar lessen nodig om weer in te komen. Mijn 2 uur lessen vorige week was dramatisch, gisteravond 2 uur ging redelijk en gaf mijn instructeur me nog wel een kansje. Vandaag op het examen net een 6-je :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 juli 2010 @ 15:48:
En iedereen (dus ook het CBR) weet dat je autorijden pas echt gaat leren als je je papiertje hebt, dus die nuances moeten er allemaal nog inkomen. Het is ook onmogelijk voor het CBR om daar allemaal op te letten en te testen - dan ben je straks 3 jaar bezig om je rijbewijs te halen en kost het je enkele tienduizenden euro's. Dat komt de economie niet echt ten goede.
Je kant jezelf bijvoorbeeld ook voor de gek houden en één of ander minimaal plaatsje uitzoeken om rijles te nemen. Er zijn naar de vele verhalen die ik gehoord heb best plekken waar je veel minder te verduren krijgt dan op andere plekken. Toch ben ik blij dat ik heb leren op een relatief moeilijke plek, voor Nederlandse begrippen. Voor mij telde het dat ik weliswaar niet perfect de wereld in ging, maar wel degelijk voorbereid en niet vlug vlug zo snel mogelijk een papiertje en dan maar zien hoe het gaat. Dat komt ook je zelfvertrouwen om het daarna verder te leren stevig ten goede. Het is die paar extra rijlessen echt wel waard. Tienduizenden euro's is natuurlijk een uit de lucht gegrepen hoeveelheid :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2010 04:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-10 21:03

epic_gram

undercover moderator

Mocht jij tijdens je eerste rijles gelijk al koppeling en gas doen dan? Ik mocht alleen sturen en richting aangeven. :')

Ik heb nu mijn 15e les gehad inmiddels, het gaat best goed. Mijn instructeur denkt dat ik er 20 nodig ga hebben. 8)

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
Koppeling en gas geven deed ik ook pas later in de eerste les (2 uur) hoor, vergeet niet dat bij het wegrijden hier mijn instructeur zijn setje pedalen gebruikte. Hij liet het pas aan mij over toen we ver de stad uit waren en op wat geasfalteerde plattelandswegen gevonden hadden.

[ Voor 4% gewijzigd door ShitHappens op 19-09-2010 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Laatst online: 16:54

Osxy

Holy crap on a cracker

epic_fail schreef op zondag 19 september 2010 @ 20:51:
[...]

Mocht jij tijdens je eerste rijles gelijk al koppeling en gas doen dan? Ik mocht alleen sturen en richting aangeven. :')

Ik heb nu mijn 15e les gehad inmiddels, het gaat best goed. Mijn instructeur denkt dat ik er 20 nodig ga hebben. 8)
Ik mocht het zelfs bij de intake al, heb vanaf les 1 zelfstandig gereden. Welliswaar lang moeite met koppeling gehad maar alla.

Inmiddels al flink wat kilometers gemaakt (circa 15k gereden nu) sinds april en het is echt de beste investering tot nog toe geweest.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 06 september 2010 @ 03:56:
Je kant jezelf bijvoorbeeld ook voor de gek houden en één of ander minimaal plaatsje uitzoeken om rijles te nemen. Er zijn naar de vele verhalen die ik gehoord heb best plekken waar je veel minder te verduren krijgt dan op andere plekken. Toch ben ik blij dat ik heb leren op een relatief moeilijke plek, voor Nederlandse begrippen. Voor mij telde het dat ik weliswaar niet perfect de wereld in ging, maar wel degelijk voorbereid en niet vlug vlug zo snel mogelijk een papiertje en dan maar zien hoe het gaat. Dat komt ook je zelfvertrouwen om het daarna verder te leren stevig ten goede. Het is die paar extra rijlessen echt wel waard. Tienduizenden euro's is natuurlijk een uit de lucht gegrepen hoeveelheid :)
Je quote voor het gemak niet het gedeelte waar de basis voor die tienduizenden euro's vandaan komt, zie ik:
Verwijderd schreef op maandag 19 juli 2010 @ 15:48:
Je krijgt toch geen rijlessen in 16 verschillende automodellen? Die reageren allemaal compleet anders. En wat als je netjes afrijdt op 'ideaal schoeisel' in een schakelbak en dan een automaat koopt? Dat heb je ook nog nooit gedaan, en dan wordt het ineens lachen als je instinctief wilt gaan koppelen (en dan dus per ongeluk je rem met je linkervoet intrapt).
Moet jij eens opletten wat het gaat kosten als je moet afrijden in 16 verschillende automodellen. En ja, ook die ene waar de koppeling en het gaspedaal omgewisseld zijn: daar rijden er misschien nog maar enkele honderden van rond, maar je zal het maar tegenkomen. Daar mag je ook in rijden met je reguliere rijbewijs. En wat als je vaak hoge hakken draagt? Dat moet ook getest worden. En ja, ook voor mannen, want wie weet, straks is het misschien mode, of word je wel drag queen - je weet het niet, maar je kan maar beter voorbereid zijn.

Je begint nu een prachtig verhaal over hoe je zo mooi afgereden bent in een 'moeilijke' plaats. Fantastisch. Maar dit onderwerp begon als volgt:
Verwijderd schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 16:39:
Zou je niet gewoon rijden met wat je normaal gesproken draagt? Leuk dat je nu de ideale omstandigheden creërt, maar zo werkt dat in het echt natuurlijk ook niet.
Mijn punt is dat je hiermee reageert op een non-issue: er zijn zoveel factoren "in het echt" die veel zwaarder wegen dan je schoeisel, dat je punt gewoon onzinnig is. Je kan niet alles testen als CBR zijnde, en als examenkandidaat moet je je gewoon zo goed mogelijk voorbereiden op een zo goed mogelijk resultaat. Als goede schoenen daarbij helpen: more power to you. En ik wil daar nog een schepje bovenop doen: als je daarover nagedacht hebt, dan heb je wat mij betreft al een streepje voor, want dat geeft aan dat je er serieus mee bezig bent. En dat is alleen maar een goed teken als je straks "in het echt" mag rijden.

Nogmaals: het gaat erom dat de voertuigbeheersing, het verkeersinzicht en de kennis van de verkeersregels getest worden, waarbij de laatste 2 het zwaarst tellen (als je een of twee keer de auto laat stil vallen voor het stoplicht, dan zak je daar niet op, bijvoorbeeld). Dus als jij meer rust hebt omdat je weet dat je de pedalen goed aanvoelt, dan kan je veel beter laten zien dat je naast de voertuigbeheersing ook de andere twee elementen onder controle hebt. En ondanks die 'ideale omstandigheden' die je voor jezelf gecreeerd hebt, kan de examinator echt wel zien of je het kan of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
ThinkPadd schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 10:59:
Gezakt :(
.........
Maarja, volgende keer beter :)
8 oktober om 14:00 heb ik herexamen

Vrijdagmiddag om 14:00, volgens mij is het dan aardig rustig op de weg, ideale tijd dus 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:23

Destruction

(ex-)Automonteur

Smiddags lijkt me lastiger, meer tijd voor fuckups :P

* Destruction had zn rijexamen om 8:00u. Lekker in de spits, tyfusdruk.. Optrekken, afremmen, optrekken afremmen, optrekken afremmen... Bij wijze van spreken zat ik met mn armen over elkaar achter het stuur :+ Daarna nog even fileparkeren gedaan, en toen terug naar het CBR :+

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreatDictator
Ik heb afgelopen vrijdag m'n TTT gehad, en ik heb m'n vrijstellingen :) Daarnaast moest ik beter letten op m'n plaats op de weg, ik stond 2x verkeerd bij een druk kruispunt, gescheiden rijbanen/geen stoplichten. En ik zat nog te dicht achter een andere (les)auto die echt heel langzaam reed. Nog een lesuur of 8 om daar aan te werken, dan over krap 2 weken examen :)

Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Laatst online: 08-10 21:03

epic_gram

undercover moderator

ShitHappens schreef op zondag 19 september 2010 @ 22:26:
Koppeling en gas geven deed ik ook pas later in de eerste les (2 uur) hoor, vergeet niet dat bij het wegrijden hier mijn instructeur zijn setje pedalen gebruikte. Hij liet het pas aan mij over toen we ver de stad uit waren en op wat geasfalteerde plattelandswegen gevonden hadden.
Oh, dat dacht ik. Omdat je wat twijfelachtig wegreed, maar dat is logisch natuurlijk. :P

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoenvisje
  • Laatst online: 26-08 11:55
Mijn rijinstructeur is echt een aardappel. Hij zit alleen maar met z'n smartphone te spelen tijdens de les en geeft pas op het allerlaatste moment aan dat ik moet afslaan. Alles zegt hij eigenlijk te laat, dat ik er al niet meer op kan reageren. Hij zegt ook altijd 'als ik niks zeg moet je rechtdoor', dat doe ik dus braaf maar heel vaak zegt hij 'hier moesten we linksaf hoor!' terwijl hij dus niks gezegd heeft. Verder belt hij regelmatig af en kan ik pas na een week weer een nieuwe afspraak maken waardoor ik niet met regelmaat rij en zo leer ik het dus nooit.

Ik rij bij een autorijschool voor aangepast rijlessen vanwege mijn handicap, dit wordt betaald door het UWV waardoor ik niet zomaar een andere rijschool kan kiezen. Er is nog een andere instructeur op deze rijschool maar die zit volgeboekt.

Inmiddels ben ik met iemand in contact gekomen die ook helemaal niet te spreken is over mijn instructeur (hij lest ook bij hem) en we zijn erachter gekomen dat de instructeur hoogbegaafd is, ik denk dat dit deels zorgt voor de problemen. Nu ik dit weet merk ik ook dat als ik iets niet snel genoeg oppik naar zijn zin hij geïrriteerd raakt bijvoorbeeld.

Maarja ik weet dus niet wat ik moet, als ik bij deze man blijf lessen haal ik mijn rijbewijs nooit maar er is eigenlijk geen andere optie. Uiteraard heb ik al een aantal keer geprobeerd hem erop aan te spreken maar hij wil niet luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Ook al met je rijschool gebeld over deze situatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickky
  • Laatst online: 07-10 06:45
Vorige week zondag 18 geworden! Heb er nu 2 rijlessen opzitten. En morgen de 3e!

Gaf wel een gek gevoel toen ik daar voor het eerst achter het stuur ging zitten. Normaal zit ik er altijd naast. Ik zit nog te twijfelen wat voor pakket ik ga nemen. Bij het goedkopere(1200,- ong.) pakket zitten 20 lessen afrijden etc.. Maar bij het dure pakket(1700,- ong.) zitten 40 lessen en ook TTT.

Zit zelf te neigen naar het dure pakket. Maar is de TTT nou echt handig? Zijn er veel van jullie die dat gebruiken? En de 40 lessen zijn opzich wel aantrekkelijk. Heb ik toch extra lessen om te oefenen kan nooit kwaad! Nou ben ik eens benieuwd wat voor pakketten jullie allemaal genomen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:04

swtimmer

Ontrafelt het leven!

zoenvisje schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 15:37:
Mijn rijinstructeur is echt een aardappel. Hij zit alleen maar met z'n smartphone te spelen tijdens de les en geeft pas op het allerlaatste moment aan dat ik moet afslaan. Alles zegt hij eigenlijk te laat, dat ik er al niet meer op kan reageren. Hij zegt ook altijd 'als ik niks zeg moet je rechtdoor', dat doe ik dus braaf maar heel vaak zegt hij 'hier moesten we linksaf hoor!' terwijl hij dus niks gezegd heeft. Verder belt hij regelmatig af en kan ik pas na een week weer een nieuwe afspraak maken waardoor ik niet met regelmaat rij en zo leer ik het dus nooit.

Ik rij bij een autorijschool voor aangepast rijlessen vanwege mijn handicap, dit wordt betaald door het UWV waardoor ik niet zomaar een andere rijschool kan kiezen. Er is nog een andere instructeur op deze rijschool maar die zit volgeboekt.

Inmiddels ben ik met iemand in contact gekomen die ook helemaal niet te spreken is over mijn instructeur (hij lest ook bij hem) en we zijn erachter gekomen dat de instructeur hoogbegaafd is, ik denk dat dit deels zorgt voor de problemen. Nu ik dit weet merk ik ook dat als ik iets niet snel genoeg oppik naar zijn zin hij geïrriteerd raakt bijvoorbeeld.

Maarja ik weet dus niet wat ik moet, als ik bij deze man blijf lessen haal ik mijn rijbewijs nooit maar er is eigenlijk geen andere optie. Uiteraard heb ik al een aantal keer geprobeerd hem erop aan te spreken maar hij wil niet luisteren.
Wat geeft het UWV aan hierop? Het lijkt me toch dat hun het ook niet fijn vinden dat "publiek" geld verspild wordt op deze manier. Erg jammer dat jij op deze manier niet met je voeten kan spreken. Volgens mij is dat gewoon de beste manier in de rijschool branche. Er zitten zoveel rotte scholen en instructeurs tussen, erg jammer, vooral ook omdat jij gewoon lekker per uur mag betalen met of zonder resultaat.
Zit zelf te neigen naar het dure pakket. Maar is de TTT nou echt handig? Zijn er veel van jullie die dat gebruiken? En de 40 lessen zijn opzich wel aantrekkelijk. Heb ik toch extra lessen om te oefenen kan nooit kwaad! Nou ben ik eens benieuwd wat voor pakketten jullie allemaal genomen hebben?
Ik beheer (mede) een website waarop rijschool ervaringen staan. Uit onze gegevens (ingevuld door mensen die ervaringen plaatsen, dus moeilijk te controleren op juistheid) rijden mensen met een TTT af in 1.28 keer en mensen zonder TTT in 1.30 keer. Mensen met TTT rijden gemiddeld 36.6 lessen en zonder 30.86. Grappig is wel om te zien dat mensen die een TTT hebben gedaan gemiddeld een hoger cijfer geven (8.4 tegen 8.0).

Uit onze gegevens blijkt dat je veel beter kan kijken of je een vaste instructeur krijgt. Met vaste instructeur heb je gemiddeld 1.28 examen nodig met 33.5 lessen tegenover 1.53 met 34.8 lessen. Ook het gemiddelde cijfer ligt een volle punt lager als je geen vaste instructeur hebt!

In mijn opinie kan je dus beter zoeken naar een rijschool waar ze je een vaste instructeur aanbieden en is de TTT een behoorlijk duur stukje zekerheid wat je kan kopen.

Gegevens zijn gebaseerd op 3.5k ervaringen die op rijschoolvergelijker.net staan. Nadeel is dat we op dit moment nog geen prijs informatie hebben en we niet goed bijhouden hoelang iedere lesduurt.

[ Voor 27% gewijzigd door swtimmer op 28-09-2010 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Zoooooooooooooooo hij is binnen hoor. Was de derde keer. Mijn pakket met 27 lessen bleken 21 lessen en dat wat toch iets te weinig. Daarna nog 2 x 6 lessen extra genomen (ook krap), maar nu toch gehaald. Ben er echt heel blij mee!

De laatste 10 lessen ook van instructeur gewisseld. Dat was echt een enorme verbetering, die kerel zat met de zweep erop, nam veel tijd voor me, legde dingen goed uit, tekende dingen, heel kleuterig, maar heel goed.

Ben blij dat dit erop zit zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

Gefeliciteerd JvS! Mijn instructeur tekende ook wel 'ns dingen, als echt niet snapte wat 'ie nou bedoelde. Verduidelijkt het wel wat ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
Gefeliciteerd JvS, nu komt het leukste, je eerste eigen auto uitzoeken! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
jacobras schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 14:40:
Gefeliciteerd JvS! Mijn instructeur tekende ook wel 'ns dingen, als echt niet snapte wat 'ie nou bedoelde. Verduidelijkt het wel wat ;).
Inderdaad, soms is het veel duidelijker met een afbeelding :)
De eerste instructeur tekende zelfs op z'n auto om bijvoorbeeld de stuurmomenten aan te geven :+

Ow, en feli JvS *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eärendil
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:09
JvS schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 09:11:
Zoooooooooooooooo hij is binnen hoor. Was de derde keer. Mijn pakket met 27 lessen bleken 21 lessen en dat wat toch iets te weinig. Daarna nog 2 x 6 lessen extra genomen (ook krap), maar nu toch gehaald. Ben er echt heel blij mee!
Feli!
Waarom had je opeens 6 lessen minder? En was dat dan nog steeds voor de €1550 die je dacht te betalen? Is in dat geval wel flink aan de prijs vergeleken met hier in Enschede. Ik was €1575 kwijt voor 34 uur les, theoriexamen, TTT en Examen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Het waren 6 praktijkbegeleidingslessen, Ik dacht dat dat ook rijlessen waren met een bepaalde focus was, zoals rijden op rotondes, twee uur lang invoegen op een korte invoegstrook, lampjes en bediening, bekende lastige punten opzoeken en die bespreken, maar wel gewoon 1 op 1 met een instructeur in een auto. Dat was het dus niet. Het is een klassikale bespreking op een gemiddeld tempo (traaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaagggg). Dus al met al best een duur pakket.

In totaal was ik voor 33 lessen, 3 examens met elk een uurtje inrijden, 1 TTT, theorie, theorieboek en CD, aanvraag rijbewijs bij de gemeente 2150 euro kwijt

[ Voor 6% gewijzigd door JvS op 21-10-2010 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreatDictator
Ik hem 'm een paar weken terug ook gehaald, heb sinds een week nu m'n rijbewijs :) Ik ben nog niet actief naar een auto aan het zoeken, eerst maar ns werk :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
ThinkPadd schreef op zondag 19 september 2010 @ 23:59:
[...]

8 oktober om 14:00 heb ik herexamen

Vrijdagmiddag om 14:00, volgens mij is het dan aardig rustig op de weg, ideale tijd dus 8)
Ik heb hem dus uiteindelijk gehaald op die dag (zie dat ik het nog niet had gemeld hier).

Ben al 2 weken lekker aan het rondcruisen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
Afgelopen vrijdag eerste examen gehad, na 32 uur lessen. Op de één of andere manier toch wat anders gaan rijden, vooral voorzichtiger - instructeur omschreef het als "truttig". In combinatie met veel te hard op een drempel af rijden (waardoor de examinator moest remmen) en het invoegen op de snelweg dat niet lekker lukte helaas gezakt. Afspraak gemaakt nog eens 5 lessen in te kopen en daarna nog eens te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Zo heb ik het ook gehad, en na die 5 lessen nog een keer examen en toen was ik wel geslaagd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik had ook wat moeite met invoegen. In Utrecht hebben we de 'beruchte' Zuilense Ring. Een 100km weg die je haaks benadert en waar je voor het invoegen de weg door begroeiing hooguit matig kunt zien, gevolgt door een scherp 35-40km/u bochtje en dan een hele korte invoegstrook. Goeie oefenplek voor bochtentechniek, vaart durven maken, spiegelen, tactisch gassen/gas los, plekje afdwingen, alles. :D

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/d6JEorqqlgl1QQCDjXuaA3OD/full.png

Binnen 1km heb je twee van die op/afritten dus daar kan je een schitterend 8je rijden. In mijn 'we doen nu precies wat jij nog wilt' les, hebben we daar iets van 8 keer achter elkaar dat achtje gereden :P. Daardoor twee keer een lastige situatie 'opgezocht' (trage truck precies in de weg en een enorme hardrijder die rechts bleef rijden, eikel) en daar ervaring mee op kunnen doen. Want het lukt vaak prima om in te voegen, maar niet omdat ik het nou zo goed deed, maar omdat het gewoon in 90% van de gevallen ook in de spits prima lukt, omdat het gewoon niet zo vaak lastig is en omdat redelijk veel mensen ruimte geven. Nu had ik het gevoel dat ik het ook 'echt' kon. En bij mijn examen gaf de examinator mij een compliment over hoe ik invoegde daar. Dus dat heeft geholpen.

Ik vond dat wel mooi trouwens. Gewoon zelf zeggen waar ik nog op wilde oefenen. Ik volgde eigenlijk altijd wat mijn instructeur nodig vond om te doen. Op een gegeven moment vertelde hij dat we een uur lang gingen doen wat ik wilde. Erg lollig. En best wel een goed idee (tenzij je een uur koffie gaat drinken natuurlijk).

[ Voor 40% gewijzigd door JvS op 24-10-2010 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
Alleen vervelend als je dan achter andere auto's zit die 'm niet op z'n staart (durven) trappen. Ironisch, aangezien dat juist gevaarlijker is dan lekker snel vaart maken en invoegen :+

Ik had gelukkig een vrij makkelijke situatie waar ik in moest voegen, alleen kreeg ik daarna te maken met een vrachtwagen die vanaf de doorgaande weg naar rechts kwam om bij mij op de afslaande route te komen rijden. Ik zat ongeveer halverwege dat ding dus heb maar flink gas gegeven om daar weg te komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben daar ook regelmatig geweest met rijles :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:24
JvS schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 12:47:
Want het lukt vaak prima om in te voegen, maar niet omdat ik het nou zo goed deed, maar omdat het gewoon in 90% van de gevallen ook in de spits prima lukt, omdat het gewoon niet zo vaak lastig is en omdat redelijk veel mensen ruimte geven.
Nu rest alleen nog de vraag of men dat ook doet als je geen L op je dak hebt. :+

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Pagina: 1 ... 33 ... 37 Laatste