Het grote rijbewijs topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 31 ... 37 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

De grote wegen zijn allemaal wel vrij heb ik t idee, maar die wegen tussen huizenblokken door zijn hier in Almere soms nog ijs. Lijkt me niet fijn om daar examen over te moeten doen. Hoewel, als je t rustig aan doet is er niks aan de hand en toon je wel gelijk zeer goed verkeersinzicht.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-09 20:09
Glad was het niet. Misschien een lokaal woonwijkje waar nog wat sneeuw lag, maar daar heb ik niet hoeven rijden :) Ik was denk ik binnen 25 min al weer terug :)

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-08 13:37

Murk

Is this thing on?

Gefeliciteerd IJnte :P

Nog even over die gladheid.. ik vind het heerlijk om mee aan te klooien in een rustige straat. Effe vol gas of vol op de rem en aanvoelen hoe de auto reageert. Heb dan ook op gladde wegen geen enkel probleem gehad, het is zo makkelijk als je een beetje je verstand gebruikt. 'Plotselinge' bewegingen zijn gewoon uit den boze, dus rustig gas geven en wanneer je een stoplicht nadert, gas los en afremmen door terug te schakelen. Echt waar, ik zit met gladheid 10 keer liever in een auto dan op de fiets of dat ik lopend moet, want bij die laatste 2 heb ik echt een geweldig talent in op mijn muil gaan. :+

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Vandaag had ik rijles en we belanden op een nog nieuw industrieterrein. De wegen waren al wel aangelegd, kavels stonden nog te huur. Maar de wegen zaten onder het aangekoekte/bevroren sneeuw wat dus een mooie ijsvloer opleverde. Ging mijn instructeur terwijl ik 30km/u reed om de paar seconde de handrem erop gooien. Om te zien hoe ik zou reageren. Nu zaten we op een afgelegen plek zonder verkeer dus dan kun je het ook zonder problemen doen. Vond het wel handig om mee te krijgen, want dit zijn juist dingen die je geheid later terug zal zien komen ooit maar waar tijdens rijlessen geen kans voor bestaat. Tenzij je natuurlijk een slipcursus gaat doen.

Stond er van te kijken hoe snel een auto van de baan ligt als je niet meteen tegen stuurt om ervoor te zorgen dat de auto recht blijft. De eerste paar keer stond ik te slapen, reageerde nauwelijks, dus hoppa van de weg in de berm in no time. Maar later reageerde ik eerder waardoor het eenvoudiger was om te corrigeren. Vind dergelijke dingen in elk geval wel momenten die je qua inzicht verrijken. Komende week module 2 eindelijk afsluiten en dan nog een beetje hebben het over het nieuwe rijden, dus nog iets van 10 lessen / 2,5 maand en ik rij af. Mag ie het examen nu alvast gaan aanvragen. Want wat is de gemiddelde wachttijd daarvoor? Theorie was iig telkens 1 maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:17

Exigence

dnkroz

Die handremdingen moet je later ook gewoon zelf in je eigen auto gaan uitproberen. Elke auto reageert toch weer anders. Gewoon een verlaten parkeerterrein of verlaten straatjes opzoeken en proberen. Altijd handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

En erop letten dat er geen lantaarnpalen op 0,5 meter van die verlaten weg staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:18
Muthas schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 04:02:
En erop letten dat er geen lantaarnpalen op 0,5 meter van die verlaten weg staan ;)
Je spreekt uit eigen ervaring? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

Zijn er mensen die E achter B gehaald hebben zonder lessen te nemen?

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:44

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
komkommer schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 23:47:
Lijkt me stug, volgens mij moet je via de rijschool een examen plannen bij het CBR en er zullen wel weinig scholen zijn die dat doen zonder lessen te laten nemen. ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:20

Matis

Rubber Rocket

Gonadan schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 08:56:
Lijkt me stug, volgens mij moet je via de rijschool een examen plannen bij het CBR en er zullen wel weinig scholen zijn die dat doen zonder lessen te laten nemen. ;)
Volgens mij is het zelfs verplicht (zelfde als bij B ) om praktijklessen te nemen. Dit kan in sommige gevallen binnen één dag, maar lessen zul je.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

Matis schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 09:12:
[...]

Volgens mij is het zelfs verplicht (zelfde als bij B ) om praktijklessen te nemen. Dit kan in sommige gevallen binnen één dag, maar lessen zul je.
Mja, dat idee krijg ik ook een beetje. Eigenlijk wel jammer, want je kan toch prima oefenen met die lichtere aanhangers? (Die soms echt niet kleiner hoeven te zijn).

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
komkommer schreef op maandag 25 januari 2010 @ 22:53:
[...]
Mja, dat idee krijg ik ook een beetje. Eigenlijk wel jammer, want je kan toch prima oefenen met die lichtere aanhangers? (Die soms echt niet kleiner hoeven te zijn).
Enige wat je met die 'lichte' aanhangers meestal wel hebt is dat je gewoon door de binnenspiegel goed zicht heb op de weg achter je. Tijdens het examen voor BE rijden ze met zo'n hoge gesloten aanhangwagen, waardoor je alleen de buitenspiegel kan gebruiken. Daarnaast heeft zo'n grote aanhangwagen meestal 4 wielen i.p.v. 2....

Verdere verschillen weet ik eigenlijk niet, iemand...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b00ster
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-08 19:51
:9 Leuk om al deze verhalen weer eens te lezen. Heb zelf ondertussen al ongeveer 2 jaar mn rijbewijs. :P
;) Hard gewerkt en een Ford Fiesta-tje gekocht om toch enige rij ervaring ermee op te doen. Mijn ouders waren er niet zo blij mee dat ik hun auto altijd meenam. ;(

De tijd dat ik rijles had was de meest toffe tijd ooit! Ik had zon gave rij-instructeur die ik overigens nog steeds vaak tegen kom! :) Ik weet nog wel, dat ik al non-ervaren-automobilist link de rotonde opging de 2de les! :D
:P of hup, even langs de pomp voor een broodje! :9~

Het afrijden daar in tegen vondt ik minder... :'( 3e keer pas gehaald.
Eerste keer terecht gezakt, Tweede keer genaaid door het CBR. :( , Derde keer gehaald, tip top gereden. :*)

Nu een beetje rij-ervaring op doen, en moet zeggen dat ik het nu pas echt leer. Dus al die pipo's die hier denken dat ze kunnen rijden... Think again! :>

Fotootje voor de geïnteresseerden:
Afbeeldingslocatie: http://i26.tinypic.com/ddl74g.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Ja hoorr, ik moet gekeurd worden. Kosten: 213 euro. Alsof 't niets is...

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:17

Stoney3K

Flatsehats!

Ik moest vandaag om 14:55 voor de tweede keer afrijden, en het CBR had (helaas) slecht nieuws voor me.

Ik kon pas morgen mijn rijbewijs aanvragen, omdat het drie uur kost om mijn resultaat in het systeem te verwerken. :+

*O* *O* *O* *O* *O*

Het was geen vlekkeloze rit, maar over het algemeen best aardig (3 keer afgeslagen, was een diesel gewend)... Gelukkig woon ik in Eindhoven, dus ben ik niet enorm veel geld kwijt voor de aanvraag. Hoop het kaartje volgende week ergens binnen te hebben! :)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag was de dag voor de TTT. Lekker rustig rijden in Haarlem tussen 11:0 en 11:30. Ging wel aardig vond ik. Grootste ergenis was dat ik vaak nog "corrigeer" op de weg. Dus te lang op de verkeerde rijstrook zitten, niet goed weten welke voorsorteerstrook je moet zijn en nog een paar kleine puntjes. In iedergeval wel vrijstelling gekregen voor mijn Bijzondere Verrichtingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Slecht nieuw: medische keuringen voor rijbewijzen worden niet vergoed door mn zorgverzekeraar (€213,-).
Meer slecht nieuws: heb voor 20 rijlessn betaald, moet er nu weer 10 betalen (€400,-).
Nóg meer slecht nieuws (maar toch ook wel een beetje goed :P ): Examen aanvragen (€200).

Wat een feest :(

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

komkommer schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 23:47:
Het nemen van lessen zijn juist erg handig want dan wordt het gehele examen doorgenomen. Je krijgt dan tijdens de lessen precies datgene waar je allemaal op getoetst wordt.

Overigens heb je maar ongeveer 4 lessen nodig, althans zoveel heb ik dr genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamO
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-04 13:58

RamO

The Alchemist of Happiness

Nou net mijn eerste intake les gehad (moet ook wel eens gebeuren nu ik al 21 ben), ging redelijk goed. Ik mocht al gelijk de snelweg op, dat was wel leuk om te doen hehe... Er werd als eerste indicatie 34 lessen aangeboden, maar als na een paar lessen al duidelijk wordt dat het goed gaat dan hoef ik maar 28 lessen te nemen.
Hoeveel lessen hebben jullie gemiddeld genomen??

Floccinoccinihilipilification

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:38

DropjesLover

Dit dus ->

mijn ietwat paranoide, half speed-verslaafde, mensen-fobische huisgenote heeft vandaag dr rijbewijs gehaald.
zie je wel, iedereen kan t halen :+

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-04 06:58
RamO schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 16:38:
Nou net mijn eerste intake les gehad (moet ook wel eens gebeuren nu ik al 21 ben), ging redelijk goed. Ik mocht al gelijk de snelweg op, dat was wel leuk om te doen hehe... Er werd als eerste indicatie 34 lessen aangeboden, maar als na een paar lessen al duidelijk wordt dat het goed gaat dan hoef ik maar 28 lessen te nemen.
Ben ook op mijn 21e begonnen en heb ongeveer 26 lessen gehad zonder vals te spelen (met vader/moeder testrijden oid). Max 30 lessen moet wel lukken als je niet ontzettend veel ongeluk of een mensenfobia hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RamO schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 16:38:
Ik heb 20 lessen genomen en ben op mijn 18de begonnen met lessen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2010 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamO

RamO

Verwijderd schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 21:49:
[...]

Ik heb 20 lessen genomen en ben op mijn 18de begonnen met lessen.
Nice!, ik hoop dat ik ook maar rond de 28 lessen hoef te zitten, heb geen zin in extra lang wachten op dat rijbewijs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

b00ster schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 13:45:
Nu een beetje rij-ervaring op doen, en moet zeggen dat ik het nu pas echt leer. Dus al die pipo's die hier denken dat ze kunnen rijden... Think again! :>
Ligt er ook aan hoeveel km's je rijdt, er zijn er bij die denken met een paar duizend per jaar dat ze het wel leren.
Toen ik mijn rijbewijs had ging ik gelijk het diepe in, ik noteerde na mijn eerste jaar al dik 60K en het jaar daarna al bijna 70K, ik kan je zeggen dat je dan echt wat leert.

Nu ben ik die aantallen wel gewend, leuk is het niet meer, maar het gaat bijna automatisch nu en daar zit meestal ook wel het gevaar.
Als je echt veel op de weg zit, dan is de lol er wel vanaf, vooral tijdens de avondspits of 's ochtends vroeg.
Alleen 's avonds laat kan je lekker doorijden, alhoewel dat ook wel eens veel wegwerkzaamheden kan hebben tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
inmiddels zit ik erover te denken om m'n E rijbewijs te gaan halen, ik denk dat dit toch wel een hoop (extra) vrijheid geeft omdat je in principe met elke aanhanger mag rijden die voorhanden is (mits de trekkende auto het natuurlijk toelaat qua gewicht ;) )

heeft iemand hier ervaring met het behalen van het E rijbewijs, was het makkelijk of viel het juist tegen?
is het aan te raden om met een busje te rijden of liever een rijschool zoeken die er een grote luxewagen voor heeft zitten?
ik heb overigens ruim 10 jaar m'n B rijbewijs en bijzondere verrichtingen zijn (uiteraard O-) ) geen enkel probleem.

[ Voor 11% gewijzigd door Shanquish op 08-02-2010 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Verwijderd schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 00:01:
[...]

Ligt er ook aan hoeveel km's je rijdt, er zijn er bij die denken met een paar duizend per jaar dat ze het wel leren.
Toen ik mijn rijbewijs had ging ik gelijk het diepe in, ik noteerde na mijn eerste jaar al dik 60K en het jaar daarna al bijna 70K, ik kan je zeggen dat je dan echt wat leert.

Nu ben ik die aantallen wel gewend, leuk is het niet meer, maar het gaat bijna automatisch nu en daar zit meestal ook wel het gevaar.
Als je echt veel op de weg zit, dan is de lol er wel vanaf, vooral tijdens de avondspits of 's ochtends vroeg.
Alleen 's avonds laat kan je lekker doorijden, alhoewel dat ook wel eens veel wegwerkzaamheden kan hebben tegenwoordig.
Idd, ik zit zelf rond de 25k per jaar. Ik heb mijn rijbewijs pas op mijn 26e gehaald (nou ja, net ervoor eigenlijk :+ ) met een les of 32 in totaal en bij de 2e keer praktijk gehaald. Ik denk dat ik iets te aarzelend was de 1e keer. Daarna interesseerde het me geen fluit meer en ben ik op de 2e keer gewoon gaan rijden en dat beviel kennelijk goed :p

Verder kom ik nog steeds dagelijks rare dingen tegen, mensen die vreemde capriolen uithalen en vind ik auto rijden nog steeds niet leuk. Dessalniettemin ben ik ondertussen denk ik een vrij aardige chauffeur. Ik woon in het Noorden des lands, dus qua drukte scheelt dat enorm t.o.v. de Randstad. Meestal kun je hier gewoon lekker doormiepen zonder al te veel geduw en getrek.

Wat ik wel heb gemerkt op mijn tripjes richting de Randstad is dat mensen daar wat makkelijker zijn met laten invoegen dan hier in het Noorden. Als links helemaal leeg is en ik wil invoegen en er komt 1 oma aan, dan gaat ze nog niet even naar links terwijl wij hier in en rond Drachten alleen gecombineerde in/uitvoegstroken van max. 300m hebben. Met een ouwe Diesel moet je dus flink doortrappen :D

Enfin, ik kan mij nog herinneren dat ik heel dat auto-gedoe geen ruk aanvond, maar het is nu wel erg makkelijk. Erg leuk om alle verhalen weer te horen, enne, succes iedereen! :P

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf 50 uur gereden, ik ga dan ook binnekort afrijden.
Alleen heb ik er weer de pest in dat het sneeuw er weer ligt. Gegarandeerd dat er geen ochten of middag wordt gereden met het CBR.

Wel mooi die snueew.... alleen zit ik weer eens alleen op kantoor sinds de rest in de file staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 09:06:
Ik heb zelf 50 uur gereden, ik ga dan ook binnekort afrijden.
Alleen heb ik er weer de pest in dat het sneeuw er weer ligt. Gegarandeerd dat er geen ochten of middag wordt gereden met het CBR.

Wel mooi die snueew.... alleen zit ik weer eens alleen op kantoor sinds de rest in de file staat.
Lessen in de sneeuw is leuk en leerzaam, alleen wat minder als je schade rijdt, zelf geen last van gehad maar een paar dagen erna toen ik weer moest rijden, had de auto toch wel wat schade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fl4pp13
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online

Fl4pp13

Hmmm yes. Quite.

Kut... Vanochtend praktijkexamen gehad en gezakt. :/

In totaal 38 uur gereden, qua niveau voelde het gisteren bij de laatste les echt erg lekker, zat zelfverzekerd in de auto, kijken etc. ging gewoon goed. Vanochtend in de auto al wel iets last van de zenuwen. In dat soort gevallen kan ik er wel rekening mee houden, ik weet dat ik in dat soort situaties sneller de zenuwen krijg.

Vervolgens het examen. Hardstikke aardige examinator, prima gozer, klikte goed. Toen kwamen de zenuwen... Het rijden ging prima.... Alleen het kijken minder. :+ Kleine straatjes navigeren ging perfect, kom ik vervolgens bij een grote kruising, besluit ik voorang te nemen waar ik dat niet had, terwijl een auto al bijna bovenop me staat. En later doe ik het nog een keer 8)7 Fijn hoor, zenuwen hebben.

Righto, binnenkort poging 2 maar doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Heb je geen TTT gehad :? Dat heeft bij mij een hoop spanning weggehaald voor het echte examen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fl4pp13
  • Niet online

Fl4pp13

Hmmm yes. Quite.

Ook een TTT gehad, daar kwam het voor een deel ook naar voren dat ik niet genoeg keek. Tijd flink hard aan gewerkt, daarna ging het een heel stuk beter, daar niet van. Ik had ook het idee dat ik voor het examen niet zenuwachtig zou worden... Toch besloten de zenuwen weer terug te komen. Helaas, helaas.

[ Voor 13% gewijzigd door Fl4pp13 op 16-02-2010 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

Haha ik kwam vorige week mijn rij-instructrice tegen die uit de verkeerde kant van een eenrichtingsweg kwam.

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fl4pp13
  • Niet online

Fl4pp13

Hmmm yes. Quite.

Mijn instructeur stuurde me gisteren ook de verkeerde kant op in een eenrichtingsweg. Welliswaar een half open plein, maar toch. Kwam met name omdat er in een 3 meter breed straatje een vrachtwagen een halve inboedel stond te lossen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakraiser
  • Laatst online: 14:05

tweakraiser

I have such sites to show you

Ik ben net geslaagd :). 6 lessen, had wel al wat ervaring, ik reed soms stiekem toch al maar nu dus ook legaal, is een stuk verantwoordelijker en geeft een prettiger gevoel.

Strava | Webdesign

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
6 lessen, dat is niet veel zeg! Dan heb je wel veel illegaal gereden, of donders veel geluk gehad! Wel gefeliciteerd btw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

WhizzCat schreef op maandag 08 februari 2010 @ 13:47:
[...]

Idd, ik zit zelf rond de 25k per jaar. Ik heb mijn rijbewijs pas op mijn 26e gehaald (nou ja, net ervoor eigenlijk :+ ) met een les of 32 in totaal en bij de 2e keer praktijk gehaald. Ik denk dat ik iets te aarzelend was de 1e keer. Daarna interesseerde het me geen fluit meer en ben ik op de 2e keer gewoon gaan rijden en dat beviel kennelijk goed :p

Verder kom ik nog steeds dagelijks rare dingen tegen, mensen die vreemde capriolen uithalen en vind ik auto rijden nog steeds niet leuk. Dessalniettemin ben ik ondertussen denk ik een vrij aardige chauffeur. Ik woon in het Noorden des lands, dus qua drukte scheelt dat enorm t.o.v. de Randstad. Meestal kun je hier gewoon lekker doormiepen zonder al te veel geduw en getrek.

Wat ik wel heb gemerkt op mijn tripjes richting de Randstad is dat mensen daar wat makkelijker zijn met laten invoegen dan hier in het Noorden. Als links helemaal leeg is en ik wil invoegen en er komt 1 oma aan, dan gaat ze nog niet even naar links terwijl wij hier in en rond Drachten alleen gecombineerde in/uitvoegstroken van max. 300m hebben. Met een ouwe Diesel moet je dus flink doortrappen :D

Enfin, ik kan mij nog herinneren dat ik heel dat auto-gedoe geen ruk aanvond, maar het is nu wel erg makkelijk. Erg leuk om alle verhalen weer te horen, enne, succes iedereen! :P
Naar links opschuiven omdat iemand voor je wil invoegen is ook fout!
Zeker als 't drukker is zorgt dat voor files.
Je moet gewoon gas geven en op tijd flink door poken dan kom je ook met 9 v/d 10 trage autootjes op een kort strookje nog met 90+ aan het einde van de strook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Het is niet fout, dat hangt echt van de omstandigheden af. Zo is er een twee baans weg in lelystad waar je 50 mag. Enkel als iedereen op die rechter baan blijft rijden kan je nooit er op invoegen. Als mensen effe naar links gaan dan gaat het prima.
Als het druk is kan het voor files zorgen, maar dat zal in heel veel gevallen ook prima kunnen. Zeker als links helemaal leeg is zoals hij zegt, hoe kan dat dan voor files zorgen?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ruimte maken door naar links te gaan is niet fout, je moet het echter wel alleen doen als het nodig is en kan. Ik bedoel als er links niets aankomt kun je prima even ruimte maken, echter als er auto's aankomen die jou willen inhalen is het natuurlijk niet handig om naar links te gaan,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
Gisteren geslaagd voor de praktijk *O* Niks mis met afrijden om 10 uur in een schoolvakantie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakraiser
  • Laatst online: 14:05

tweakraiser

I have such sites to show you

Congrats Maegrim!

Strava | Webdesign

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamO

RamO

Ik heb a.s. dinsdag theorie examen, ik ben nu flink aan het oefenen met de verscheidene cdroms. Iemand nog goede tips voor het theorie examen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Rustig blijven, en goed kijken ;) Als je je theorie goed gelezen hebt, en wat oefeningen gedaan hebt komt het helemaal goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Ik zou op de site van het CBR ook nog een proef examen gaan maken. Slaag je daar voor, dan slaag je bij je echte examen ook.

Mijn instructeur gaat voor mij het eindexamen aanvragen. :) Komt het afrijden dan eindelijk in zicht. De maand maart nog 4 rijlessen, 1 per week en dan begin april hopelijk meteen slagen. Kan ik rond mijn verjaardag het rijbewijs in de pocket hebben. Mocht het zo verlopen dan heb ik er precies een jaar over gedaan. Had natuurlijk veel sneller alles kunnen doen, vaker lessen in de week, meteen de juiste beslissing nemen in geval van handmatig vs automagisch. Maar ach, ik heb geen haast, gaat erom dat ik hem gewoon een keertje haal. Want hoe langer je ermee wacht (ben net 23 zodra ik hem heb) des te duurder het word. En het is al duur genoeg. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamO

RamO

Joosie200 schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 21:24:
Ik zou op de site van het CBR ook nog een proef examen gaan maken. Slaag je daar voor, dan slaag je bij je echte examen ook.

Mijn instructeur gaat voor mij het eindexamen aanvragen. :) Komt het afrijden dan eindelijk in zicht. De maand maart nog 4 rijlessen, 1 per week en dan begin april hopelijk meteen slagen. Kan ik rond mijn verjaardag het rijbewijs in de pocket hebben. Mocht het zo verlopen dan heb ik er precies een jaar over gedaan. Had natuurlijk veel sneller alles kunnen doen, vaker lessen in de week, meteen de juiste beslissing nemen in geval van handmatig vs automagisch. Maar ach, ik heb geen haast, gaat erom dat ik hem gewoon een keertje haal. Want hoe langer je ermee wacht (ben net 23 zodra ik hem heb) des te duurder het word. En het is al duur genoeg. :X
mmmhh de proefexamen bestaat niet meer, maar dat maakt niet uit ik heb genoeg cdroms tot mijn beschikking :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
RamO schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 17:04:
Ik heb a.s. dinsdag theorie examen
En? Gehaald? De site die ik bedoelde was: http://www1.examencentrum.nl/theorie-examen/auto.php

Afijn.. 23 april om 13:05 uur eindexamen :) Nu nog tot die tijd een aantal rijlessen, op de dag zelf nog 1 en afrijden. Hou alvast 190 euro achter de hand mocht het nodig zijn voor een herexamen. Heb ook alvast het reflectieformulier ingevuld. Vergeet ik het niet op het moment dat ik het moet meenemen. Afijn... heb gewoon realistische scores ingevuld. Waren volgens mij 7 vragen in totaal, heb 4x 7 en 3x 6 aangekruisd. Ben niet een uitmuntende bestuurder maar ook niet rampzalig. Gewoon een middenmoter.

Hoop dat tijdens mijn afrijden we niet voorbij de grote rotonde bij Zwolle Zuid langs komen :P Geef mij maar een ritje door het centrum, richting Zwolle Noord ofzo, stukje snelweg naar Zwolle Centrum en bijzondere manoevres uitvoeren en terug naar CBR. Mja, we zullen wel zien. Ohja, was ik nog vergeten. Wil nog mijn examinator googlen :+. Heeft nummer 7707 o.i.d. :P Eens zien wie achter dat nummertje schuil gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamO

RamO

Joosie200 schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 12:09:
[...]

En? Gehaald? De site die ik bedoelde was: http://www1.examencentrum.nl/theorie-examen/auto.php

Afijn.. 23 april om 13:05 uur eindexamen :) Nu nog tot die tijd een aantal rijlessen, op de dag zelf nog 1 en afrijden. Hou alvast 190 euro achter de hand mocht het nodig zijn voor een herexamen. Heb ook alvast het reflectieformulier ingevuld. Vergeet ik het niet op het moment dat ik het moet meenemen. Afijn... heb gewoon realistische scores ingevuld. Waren volgens mij 7 vragen in totaal, heb 4x 7 en 3x 6 aangekruisd. Ben niet een uitmuntende bestuurder maar ook niet rampzalig. Gewoon een middenmoter.

Hoop dat tijdens mijn afrijden we niet voorbij de grote rotonde bij Zwolle Zuid langs komen :P Geef mij maar een ritje door het centrum, richting Zwolle Noord ofzo, stukje snelweg naar Zwolle Centrum en bijzondere manoevres uitvoeren en terug naar CBR. Mja, we zullen wel zien. Ohja, was ik nog vergeten. Wil nog mijn examinator googlen :+. Heeft nummer 7707 o.i.d. :P Eens zien wie achter dat nummertje schuil gaat.
Ha bedankt dat je het vraagt: Ja geslaagd: 1 fout gevaarherkenning en 2 fout algemeen deel *O*
ik heb op 28 april mijn praktijkexamen ingeplanned, en hoe krijg je het nummer van je examinator te weten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
RamO schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 13:49:
[...]
Ha bedankt dat je het vraagt: Ja geslaagd: 1 fout gevaarherkenning en 2 fout algemeen deel *O*
ik heb op 28 april mijn praktijkexamen ingeplanned, en hoe krijg je het nummer van je examinator te weten??
Netjes :)

Hoe je achter het nummer komt? Ik kreeg van mijn instructeur de bevestiging van het reserveren van mijn eindexamen mee. Daar stond o.a. in hoe laat mijn eindexamen begint, het reflectieformulier zat erbij en er stond vermeld: examinator nr. 7707. Dus eens zien of ik kan achterhalen wie dat is. Om te zien of ik een brompot krijg of niet bijv ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeenD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 16:57
En dan?
Wat ga je doen met de info dat je een brompot krijgt of niet? Daar kun je toch niks mee.
Je kan t beter niet opzoeken, anders kun je er alleen maar last van krijgen.

Je moet gewoon gaan rijden, alsof een bekende naast je zit en die breng je naar een locatie die je niet kent, zo goed en zo veilig mogelijk. :)

Anyhow 3 weken geleden mn rijbewijs gehaald en ondertussen alweer bijna 600km gereden met mn auto. Mitsubishi Carisma... Woon-werkverkeer is voor mij ongeveer 250km per week, ik heb ook meerdere routes om er te komen, dus dan kan ik af en toe nog lekker oefenen, etc.

Maar het is erg prettig allemaal, het geeft een bevrijdend gevoel; een rijbewijs.

De eerste x alleen was wel apart, de andere keren keek/reed mn vriendin mee, en hield je altijd rekening dat er een ander persoon in je auto zit... Alleen niet meer, nog rustiger, je kan je dan helemaal focussen op de auto, het rijden en het verkeer.

Allen succes!

Something something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk

Murk

Is this thing on?

Goed dat je meteen veel blijft rijden. Ken legio voorbeelden van mensen die hun rijbewijs haalden en vervolgens een aantal maanden niet meer reden, om vervolgens te zeggen van "ik weet niet of ik het nog wel kan" ;( Dan denk ik, maak verdorie af en toe tijd om wat te rijden, of combineer het met andere dagelijkse verplichtingen. Zo moeilijk kan dat toch niet zijn?

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Wellicht ga je te veel van je eigen situatie uit? :) Ik woon op mezelf en kan alles wat ik wil doen op de fiets of met het openbaar vervoer doen, dus zie geen noodzaak voor een auto. Het enige dat ik met de auto doe is eens in de twee weken boodschappen halen, als ik bij m'n vriendin ben. Verder zie ik écht geen kans om een auto te lenen.

[ Voor 7% gewijzigd door CodeCaster op 10-03-2010 16:21 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:12

Denko

|{ing Øf ßlitz

gister voor de 2e keer op mijn plaat gegaan tijdens de speciale verrichtingen (1e keer was met 1 hand aan het stuur een achtje maken, onderuit met 2km/u ) en hard ook, ging zo'n 55 met de uitwijk oefening, op dat moment dacht een auto dat het wel cool was om ff zijn volvo aan te jatsen met de verstralers.....
ik schep de buitenste pion en glij een meter of 10 door, zucht.
heb niks, alleen lichte last van me enkel. alleen wel mega hinderlijk die mensen die dan komen staren naar je en er rondkutten, heb je niks beters te doen dan om 9 uur savonds in de haven rond te rijden anderhalf uur?

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
SeenD schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 14:19:
En dan?
Wat ga je doen met de info dat je een brompot krijgt of niet? Daar kun je toch niks mee.
Je kan t beter niet opzoeken, anders kun je er alleen maar last van krijgen.

Je moet gewoon gaan rijden, alsof een bekende naast je zit en die breng je naar een locatie die je niet kent, zo goed en zo veilig mogelijk. :)

Anyhow 3 weken geleden mn rijbewijs gehaald en ondertussen alweer bijna 600km gereden met mn auto. Mitsubishi Carisma... Woon-werkverkeer is voor mij ongeveer 250km per week, ik heb ook meerdere routes om er te komen, dus dan kan ik af en toe nog lekker oefenen, etc.

Maar het is erg prettig allemaal, het geeft een bevrijdend gevoel; een rijbewijs.

De eerste x alleen was wel apart, de andere keren keek/reed mn vriendin mee, en hield je altijd rekening dat er een ander persoon in je auto zit... Alleen niet meer, nog rustiger, je kan je dan helemaal focussen op de auto, het rijden en het verkeer.

Allen succes!
offtopic:
Wtf? Waarom ben je dan nog niet gezien in: Het grote Mitsubishi topic ? :+

Heb je de eerste keer ook alleen gereden?
Mijn instructeur raadde dat aan, de eerste keer zonder iemand ernaast. Dan heb je minder kans dat je niet actief genoeg reageert omdat je nog het gevoel hebt een back-up naast je te hebben zitten. :D
CodeCaster schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 16:18:
Wellicht ga je te veel van je eigen situatie uit? :) Ik woon op mezelf en kan alles wat ik wil doen op de fiets of met het openbaar vervoer doen, dus zie geen noodzaak voor een auto. Het enige dat ik met de auto doe is eens in de twee weken boodschappen halen, als ik bij m'n vriendin ben. Verder zie ik écht geen kans om een auto te lenen.
Geen ouders of vrienden in de buurt waarvan je de auto mag lenen om een recreatief ritje te maken?
Waarschijnlijk zou ik er desnoods één huren als die kans er niet was.
Ik woon ook op mezelf en kan in principe alles met de fiets of OV maar heb gewoon een auto gekocht. Is toch wel handig. ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Als ik mijn rijbewijs heb kan ik mijzelf geen eigen auto veroorloven. Is gewoon te duur. Ben student, dus rijbewijs halen kan net uit, maar auto echt niet. Ouders wonen far far away aan de overkant van de Noordzee ;), zuslief heeft handgeschakelde bak en ik rij af in een automaat wegens reuma. Dus nee, geen creatieve manier om aan een eigen auto te komen. En een auto huren? Enkel op vakantie, maar niet voor het dagelijks leven. Das ook de reden waarom ik mijn rijbewijs wil hebben. Je hoeft nog niet meteen een eigen auto te hebben, maar het feit dat je gewoon een auto kunt besturen en dus op vakantie er 1 kan huren is handig. Of samen met anderen elkaar aflossen met rijden bijv. Zulke dingen.

Daarnaast, zolang ik nog stufi heb kan ik gratis treinen. Verder heb ik een fiets en momenteel kan ik mij prima redden. Ga ik werken dan heb ik vanzelfsprekend voldoende financiën om de vaste lasten van een auto te betalen. Want een auto kopen is geen punt, kwestie van sparen en kopen klaar. Maar het ding rijdend houden, das wat mij nu niet lukken zal. Dat deel dien ik gewoon eerst als extra inkomen te hebben voor ik er aan ga beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Laatst online: 18:50

Osxy

Holy crap on a cracker

Zo, 2 dagen theoriecursus gehad. Had weinig zin om te gaan zakken voor theorie aangezien ik vanaf 25 maart 2,5 week 4 uur per dag ga rijden.
En aansluitend examen, als ik theorie dus verneuq heb ik een probleem.

Dus de knip getrokken en 2 dagen de banken ingedoken, moet zeggen dat ik zelfverzekerd het examen in ga. Echt alles is behandeld, meerdere proef-examens daar gedaan en voor alle dik geslaagd.

Morgen ochtend nog 2 uurtjes les en daarna gelijk het examen. En dan maar op naar de praktijk.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fl4pp13
  • Niet online

Fl4pp13

Hmmm yes. Quite.

Tweede keer afrijden is voor mezelf al een tijdje bekend, nog niet gemeld hier alleen.

Na in februari te zijn gezakt rij ik donderdag voor de tweede keer af. Ik heb inmiddels het idee dat ik echt een stuk beter ben gaan rijden, al die kleine dingetjes gaan echt beter. Dit keer ga ik het gewoon halen! :D

Wordt nog leuk. M'n ouders gaan met pasen naar Frankrijk, en ik ga mee. Eens kijken of ze mij een flink stuk laten rijden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Zou ik niet direct doen als ik jou was. Leuk dat je dan net je rijbewijs hebt, maar het echte rijden leer je pas in de praktijk. Om dan na een paar weken al gelijk naar frankrijk te gaan (andere regels, andere borden) lijkt mij persoonlijk onverstandig. Ik heb er, sinds ik mijn rijbewijs heb, pas 500km opzitten en merk nu pas een beetje dat ik steeds beter met het verkeer meekan en mijn auto beter leer kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fl4pp13
  • Niet online

Fl4pp13

Hmmm yes. Quite.

Voordat ik uberhaupt Nederland uit ben zijn we al bijna 200 kilometer verder. Alsnog een leuk stuk om op te oefenen :)

Overigens is het een stuk dat ik al een aantal keer vanuit de bijrijdersstoel heb gevolgd, geen onbekend terrein dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 00:19

djidee

Mr. Slungel

1okt afgereden, 10okt huurauto meegekregen (voorloopwagen lease), 24 oktober een week naar Wenen geweest...

Enige moment waarop mij het angstzweet uitbrak was toen bleek dat TomTom ons niet om Wenen heen stuurde (expres een hotel naast de ringweg gekozen), maar ons dwars door Wenen stuurde... Over 500 meter linksaf, terwijl je op de rechterbaan van de 4 rijstroken zit :X

Wenen zelf alles met metro/tram gedaan, is sneller en goedkoper (zoals in elke grote stad)

Maar op de snelwegen is het goed te doen, gewoon goed voorruit kijken, goed spiegelen (zeker in Duitsland) en genoeg rusten onderweg...
Er is maar 1 methode om na het behalen van je rijbewijs rijervaring op te doen: Gewoon doen. Ook naar het buitenland, geen enkel probleem, wellicht de binnensteden mijden (vooral Parijs/zuid europese steden met bijbehorend rijgedrag (italie :X )) voor de zekerheid...

[ Voor 5% gewijzigd door djidee op 15-03-2010 12:33 ]

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:23

BM

Moderator Spielerij
djidee schreef op maandag 15 maart 2010 @ 12:32:
wellicht de binnensteden mijden (vooral Parijs/zuid europese steden met bijbehorend rijgedrag (italie :X )) voor de zekerheid...
Afgelopen zomer paar dagen naar Rome geweest, maar dat is idd een gekkenhuis :X Gelukkig niet zelf hoeven te rijden, maar damn.... onze taxichauffeur was in NL na 15 seconde z'n rijbewijs al kwijt geweest.... :p

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

Osxy schreef op zondag 14 maart 2010 @ 12:31:
Zo, 2 dagen theoriecursus gehad. Had weinig zin om te gaan zakken voor theorie aangezien ik vanaf 25 maart 2,5 week 4 uur per dag ga rijden.
En aansluitend examen, als ik theorie dus verneuq heb ik een probleem.

Dus de knip getrokken en 2 dagen de banken ingedoken, moet zeggen dat ik zelfverzekerd het examen in ga. Echt alles is behandeld, meerdere proef-examens daar gedaan en voor alle dik geslaagd.

Morgen ochtend nog 2 uurtjes les en daarna gelijk het examen. En dan maar op naar de praktijk.
Geslaagd *O*
24 goed van de 25 op gevaarherkenning
2 foutjes bij de rest. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Netjes, gefeliciteerd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamO

RamO

Osxy schreef op maandag 15 maart 2010 @ 14:35:
[...]

Geslaagd *O*
24 goed van de 25 op gevaarherkenning
2 foutjes bij de rest. _O-
Nice! toevallig precies zoals ik em heb gehaald: ook 1 fout gevaarherkenning en 2 fout algemeen deel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar op de snelwegen is het goed te doen, gewoon goed voorruit kijken, goed spiegelen (zeker in Duitsland) en genoeg rusten onderweg...
:Y
Voor degene die willen oefenen en ook op hoge snelheid (let wel dat boven de 130 voor eigen risico is!) is Duitsland idiaal :)
Zelf ben ik een fan van het stukje A77 Boxmeer - 56 - Moers - 40 - A67 Venlo.
http://maps.google.com/?i...pn=0.373473,1.054001&z=11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk

Murk

Is this thing on?

CodeCaster schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 16:18:
Waarom wilde je het rijbewijs in de eerste plaats halen? Om het maar vast gehad te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 00:19

djidee

Mr. Slungel

Opzich is het duitsland rijden niet heel spannend voor mensen die net afgereden zijn... Die hebben het frequent spiegelen er nog zo ingestampt zitten dat men dat hopelijk nog doet... Mensen die dat inmiddels niet meer doen, gaan in Duitsland nogal eens de mist in (de wat oudere en niet zoveel km's makende generatie)

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

Nu 9 lessen erop zitten.

Ben heel erg te spreken over mijn instructeur, vermaak me erg goed tijdens de lessen. Mag ook wel als je 4 uur per dag met elkaar opgescheept zit.

Afgelopen vrijdag, omdat ik wat moeite heb bij stoplichten en andere situaties waarbij ik op een helling van stilstand moet wegrijden, een hele zooi hellingproeven gedaan waarbij de laatste zeer smooth ging.

Blijft een aandacht punt (laat koppeling vaak te snel voorbij aangrijppunt gaan of geen geen gas bij waardoor ie wat begint te spurten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Osxy schreef op maandag 29 maart 2010 @ 10:07:
Blijft een aandacht punt (laat koppeling vaak te snel voorbij aangrijppunt gaan of geen geen gas bij waardoor ie wat begint te spurten).
Je moet ook niet verwachten dat je na 9 lessen alles al onder de knie hebt ;)
Als het een diesel is en met name TDI kan je rustig met wat gas bijtrekken.
Ik denk dat je eerst eens moet proberen met koppeling er tegen aan terwijl je de rem er nog op hebt en dan oppakken en dan oefenen op toeren wegtrekken, dus vanuit stilstaand met een 1800-2000 toeren wegtrekken, zo heb ik het ook snel geleerd, dat is eigenlijk hetzelfde als met helling trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

Verwijderd schreef op maandag 29 maart 2010 @ 16:26:
[...]

Je moet ook niet verwachten dat je na 9 lessen alles al onder de knie hebt ;)
Als het een diesel is en met name TDI kan je rustig met wat gas bijtrekken.
Ik denk dat je eerst eens moet proberen met koppeling er tegen aan terwijl je de rem er nog op hebt en dan oppakken en dan oefenen op toeren wegtrekken, dus vanuit stilstaand met een 1800-2000 toeren wegtrekken, zo heb ik het ook snel geleerd, dat is eigenlijk hetzelfde als met helling trekken.
Het gaat de goede kant op nu :D

Zit nu op 17 lessen, vandaag les 18,19.20 en 21. Ben dus op de helft :z

Heb nu alles uitgelegd gehad, veel dingen al meegemaakt (zoals een fietser die zich in mijn C-stijl verborg ... tja dan zie ik je niet he :( ) en nu een kwestie van alles verfijnen, verder verbeteren en dan hopelijk 9 april gewoon in 1 keer examen halen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
1okt afgereden, 10okt huurauto meegekregen (voorloopwagen lease), 24 oktober een week naar Wenen geweest...

Enige moment waarop mij het angstzweet uitbrak was toen bleek dat TomTom ons niet om Wenen heen stuurde (expres een hotel naast de ringweg gekozen), maar ons dwars door Wenen stuurde... Over 500 meter linksaf, terwijl je op de rechterbaan van de 4 rijstroken zit :X
Dat is juist het mooie aan de TomTom. In plaats van levensgevaarlijke toeren uit te halen om de afslag te halen zodat je niet verdwaald kan je gewoon doorrijden en de Tom Tom berekent automatisch een nieuwe route voor je. Volgens mij beseffen veel mensen dit niet helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

Goed dat waren weer 2 lessen,

koppelen ging goed *o* at last. Gewoon de rust nemen.

Keer of 8 het Kooimeer overgestuurd op alle mogelijke manieren, best vermakelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Nu online
Zit er ook over te denken om nog een E te halen. Is alleen wel erg duur, vind ik, dus daarom wacht ik er nog even mee.

Vind het wel een beetje onzin hoor. Ik rijd nu wel eens met een hele lange combinatie wat volledig legaal is, maar een klein Opeltje met een aanhanger van 1000kg mag dan weer niet :P Of een auto van 2750kg + een aanhanger van 750kg mag ook, maar een gewone auto van 1200kg met een aanhanger van 1000kg mag dan weer niet.

Het is toch wat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Osxy schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 09:30:
Heb nu alles uitgelegd gehad, veel dingen al meegemaakt (zoals een fietser die zich in mijn C-stijl verborg ... tja dan zie ik je niet he :( ) en nu een kwestie van alles verfijnen, verder verbeteren en dan hopelijk 9 april gewoon in 1 keer examen halen O-)
Dat zou mooi zijn in 1 keer, ik had het ook hoor en dan ben je heel blij :)
Als het goed is moet het gevoel voor schakelen en koppelen nu toch wel aardig automatisch gaan, dan moet je nu focussen op kijken, anticiperen en reageren.
Daar gaat het om en dat is meestal ook het verschil tussen een bijna aanrijding en volle aanrijding, ik had een 2 weken terug zo'n geval, groen licht en van links kwam er nog even eentje voorlangs en ik trapte vol erop.
Gelukkig genoeg remweg ook mede de abs/asr, maar toch wat schrammen op de bumper, maar ja beter dat, dan de hele neus in elkaar en gelukkig ook niemand achter me (thank god).

Als je dat laat zien op het examen en goed vlot doorrijdt, dan zul je zeker in 1 keer slagen, je mag best wat kleine foutjes maken, dat had ik ook, maar als je gaat achteruit inparkeren waarbij 3 vakken leeg zijn en de middelste mag je pakken, dan snap je wel dat het er niet zo omgaat om er recht in te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamO

RamO

Verwijderd schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 13:47:
[...]

Als het goed is moet het gevoel voor schakelen en koppelen nu toch wel aardig automatisch gaan, dan moet je nu focussen op kijken, anticiperen en reageren.
Daar gaat het om en dat is meestal ook het verschil tussen een bijna aanrijding en volle aanrijding, ik had een 2 weken terug zo'n geval, groen licht en van links kwam er nog even eentje voorlangs en ik trapte vol erop.
Gelukkig genoeg remweg ook mede de abs/asr, maar toch wat schrammen op de bumper, maar ja beter dat, dan de hele neus in elkaar en gelukkig ook niemand achter me (thank god).

Als je dat laat zien op het examen en goed vlot doorrijdt, dan zul je zeker in 1 keer slagen, je mag best wat kleine foutjes maken, dat had ik ook, maar als je gaat achteruit inparkeren waarbij 3 vakken leeg zijn en de middelste mag je pakken, dan snap je wel dat het er niet zo omgaat om er recht in te staan.
ik heb eind april examen, en ik vroeg me af wat die kleine foutjes zijn die je mag maken: is dat motor af laten slaan, een keer richting aangeven vergeten? En wat zijn de grote fouten dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Nu online
ik ben 3 keer vergeten richting aan te geven en remde voor oranje stoplicht (en ging er toch maar door omdat ik alsnog te hard ging) maar heb hem wel gehaald. Motor afslaan is ook niet zo erg. Gewoon goed zelfverzekerd zijn en laten zien dat je alles ziet om je heen is al heel wat :)

Zomaar van rijbaan verwisselen of iemand geen voorrang geven, dat zijn de grote fouten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

maarud schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 12:28:
maar een gewone auto van 1200kg met een aanhanger van 1000kg mag dan weer niet.
Die mag je gewoon trekken zonder E hoor, het totaal gewicht komt niet boven de 3500 en de aanhanger is zwaarder dan het trekkend voortuig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Nu online
Erkens schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 15:10:
[...]

Die mag je gewoon trekken zonder E hoor, het totaal gewicht komt niet boven de 3500 en de aanhanger is zwaarder dan het trekkend voortuig.
en dus mag het niet :P

Afbeeldingslocatie: http://cbr.nl/imgcontent/BofBE.jpg

in het geval van de 1000kg aanhanger en de 1200kg auto mag het wel, maar die combinatie heb ik nooit. De meeste aanhangers die ik moet trekken (als ik al moet trekken) zijn 1500kg. De auto is dan 2500kg en dat is dus te zwaar :P

[ Voor 25% gewijzigd door maarud op 03-04-2010 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

Verwijderd schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 13:47:
[...]

Klopt, automatisme begint er aardig te komen. Nog niet helemaal perfect maar ach.

Vrijdag een leuke rit gemaakt, om 8 uur s'morgens van Alkmaar naar Amsterdam gereden en toen een uur in Amsterdam zuid rond gereden. Was goede oefening en snelweg was ook leuk (zeker met crooooozeee control aan O-) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

ik was het woordje "niet" vergeten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

Tussentijdse toets net gehad, ging zoals verwacht. KUT.

Naja, is overdreven. Ik heb het in me maar begin te laat met handelingen, kijk gewoon niet ver genoeg vooruit waardoor ik mezelf in de problemen breng, te kort voor beslissingen heb en daardoor de fout in ga.

Verder helaas slordig met straatje keren geweest en dus geen vrijstelling. Maar goed, dat komt wel goed.

Nu eerst even ontspannen en dan weer verder, vooruit kijken, vooruit kijken en nog eens vooruit kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
@Osxy:

Hoeveel rijlesuren heb je tot dusver achter de rug? Vrijdag over twee weken heb ik mijn eindexamen. Volgende week nog een rijles, op de dag van het examen ook nog gevolgd door het examen zelf. Qua lesuren zit ik nu aan 40, waarvan 14 in een handgeschakelde auto en 26 automaat. Moet zelf onthouden om bij bijv. het rijden naast een busbaan, waarna die ophoudt zodat je naar rechts mag je als nog moet spiegelen om te zien of het wel kan of niet voordat je instuurt. Terwijl ik zelf dan allang en breed weet wat de status achter mij is want vlak daarvoor heb ik zelf nog gespiegeld om te zien of het kan. Maar enfin, das waar mijn instructeur mij nu op wijst.

Voor de rest ben ik benieuwd naar welke bijzondere verrichtingen ik ga krijgen. Laatst oefenden we het nog eens een keer, waaronder file parkeren. Maarja, dat had ik voor het laatst 12 lessen terug gedaan, dus wist ik veel welk punt je moest aanhouden. Dus ik zet hem er gewoon in, sta goed in het vak is het niet goed want ik heb niet het punt aangehouden om file te parkeren. En dat punt is halverwege de voorruit moet de stoep staan. Van die dingen dus. Zijn kleine dingen vind ik zelf, maar het zullen nu net die punten zijn waarop ze extra gaan letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

Heb er nu 34 van de 42 gehad.
Vrijdag middag me examen.

Heb er opzich wel vertrouwen in, het schakelaartje moet om. De kennis zit er namelijk wel degelijk in.

Het onzinnig spiegelen komt me maar al te bekend voor, een 50km weg zonder fietspad aan rechterkant (sterker nog staat een grote schutting direct naast) moet je alsnog rechts spiegelen EN dode hoek kijken voor je rechtafslaat. Tja ik doe het maar, maar nuttig is anders.

Fileparkeren gaat al sinds de eerste keer goed, in een vakparkeren tja hij is niet altijd even recht maar wel het gode vak. Rechtstaan is niet eens belangrijk, kijken daar gaat het om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Joosie200 schreef op woensdag 07 april 2010 @ 09:37:
@Osxy:

Voor de rest ben ik benieuwd naar welke bijzondere verrichtingen ik ga krijgen. Laatst oefenden we het nog eens een keer, waaronder file parkeren. Maarja, dat had ik voor het laatst 12 lessen terug gedaan, dus wist ik veel welk punt je moest aanhouden. Dus ik zet hem er gewoon in, sta goed in het vak is het niet goed want ik heb niet het punt aangehouden om file te parkeren. En dat punt is halverwege de voorruit moet de stoep staan. Van die dingen dus. Zijn kleine dingen vind ik zelf, maar het zullen nu net die punten zijn waarop ze extra gaan letten.
Ik belande ook op de stoep met 1 wiel tijdens mijn rijles met fileparkeren. Het boeit de instructeurs echt geen fuck. Als jij maar hebt gekeken naar de fietser achter je en de omgeving in de gaten houdt. Als jij hem retestrak in het vak zet zonder om je heen te kijken zak je, zet jij hem (bji wijze van spreken) schots en scheef maar deed je dat wel veilig, dan zal een instructeur je echt niet laten zakken. Veiligheid gaat redelijk boven alles :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Osxy schreef op woensdag 07 april 2010 @ 09:52:
Het onzinnig spiegelen komt me maar al te bekend voor, een 50km weg zonder fietspad aan rechterkant (sterker nog staat een grote schutting direct naast) moet je alsnog rechts spiegelen EN dode hoek kijken voor je rechtafslaat. Tja ik doe het maar, maar nuttig is anders.
Tot er plotseling een motor rechts aan het inhalen is, ja ik heb dat laatst gehad dus op "zo'n onzinnig stuk". Die zat blijkbaar al die tijd in mijn dodehoek. Gelukkig kon hij goed remmen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

Atlas schreef op woensdag 07 april 2010 @ 09:54:
[...]

Ik belande ook op de stoep met 1 wiel tijdens mijn rijles met fileparkeren. Het boeit de instructeurs echt geen fuck. Als jij maar hebt gekeken naar de fietser achter je en de omgeving in de gaten houdt. Als jij hem retestrak in het vak zet zonder om je heen te kijken zak je, zet jij hem (bji wijze van spreken) schots en scheef maar deed je dat wel veilig, dan zal een instructeur je echt niet laten zakken. Veiligheid gaat redelijk boven alles :)
Precies, dat is wat mij is verteld door zowel de instructeur als de examinator net.
Erkens schreef op woensdag 07 april 2010 @ 09:57:
[...]

Tot er plotseling een motor rechts aan het inhalen is, ja ik heb dat laatst gehad dus op "zo'n onzinnig stuk". Die zat blijkbaar al die tijd in mijn dodehoek. Gelukkig kon hij goed remmen...
Ik zorg wel dat ik dicht langs de stoep al zit ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Osxy op 07-04-2010 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Atlas schreef op woensdag 07 april 2010 @ 09:54:
[...]
Veiligheid gaat redelijk boven alles :)
Weet ik en zo handel ik er ook naar tijdens rijlessen. Zit je bijv. op een kruispunt, waarbij de kruisende weg er eentje is met voorrang en waar altijd drukte is. Bovendien wordt er aan weerszijde volgeparkeerd door auto´s en je hebt dus niet goed zicht of je wel of niet kunt oprijden. In zo´n situatie wacht ik gerust tot ik echt door de ruiten van de geparkeerde auto´s geen auto zie aankomen en rij een stukje de weg op. Vervolgens meteen doortrekken de weg op bij geen verkeer en anders meteen op de rem.

Hangt er ook enorm vanaf op welk punt je die weg trouwens op komt. Vanuit de overkant de weg op rijden is stukken makkelijker want niks staat in de weg van je zicht. Zelfverzekerd rijden ook zoiets, vaak genoeg gehad dat ik op plekken nog voordat een auto te dichtbij is kan invoegen, maar wacht. Is niet meer dan een paar secondes waarna ik genoeg ruimte en tijd heb netjes in te voegen. Dan kan zelfverzekerd meteen optrekken en invoegen voor die auto me gestolen worden evenals die paar secondes wat je ermee bespaart.

En m.b.t. bijzondere verrichtingen, op die punten kijk ik meer dan voldoende om me heen voordat ik ook maar de auto in een vak neerzet, halve draai maak of wat dan ook. Gewoon de anderen door laten rijden en je kunt op je gemak de bijzondere verrichting uitvoeren. Bovendien moet je iedereen voorrang verlenen en mag je niemand blokkeren terwijl je een bijzondere verrichting gaat uitvoeren, dus tja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azertyftw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-03 14:53
Osxy schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 16:34:
[...]

Klopt, automatisme begint er aardig te komen. Nog niet helemaal perfect maar ach.

Vrijdag een leuke rit gemaakt, om 8 uur s'morgens van Alkmaar naar Amsterdam gereden en toen een uur in Amsterdam zuid rond gereden. Was goede oefening en snelweg was ook leuk (zeker met crooooozeee control aan O-) ).
Wij hebben hetzelfde probleem m8 :p
Bij mij is het echt zo dat het de ene keer perfect gaat, de andere keer waardeloos en weer een keer gaat het schommelend op en neer tijdens de les. Frustrerend :p

It's super mega death christ 4000 B.C. Version 2.0 Beta B*tch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

Azertyftw schreef op woensdag 07 april 2010 @ 10:43:
[...]

Wij hebben hetzelfde probleem m8 :p
Bij mij is het echt zo dat het de ene keer perfect gaat, de andere keer waardeloos en weer een keer gaat het schommelend op en neer tijdens de les. Frustrerend :p
Het lijkt te schommelen maar het is volledig te wijten aan niet ver genoeg vooruit kijken. Hopelijk gaat dat nu concequent goed en niet alleen op vrijdag middagen (dat was afgelopen 2 weken zo .. :+ ), wordt zo slordig anders als ik zo direct hem wel heb xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azertyftw
Osxy schreef op woensdag 07 april 2010 @ 11:37:
[...]

Het lijkt te schommelen maar het is volledig te wijten aan niet ver genoeg vooruit kijken. Hopelijk gaat dat nu concequent goed en niet alleen op vrijdag middagen (dat was afgelopen 2 weken zo .. :+ ), wordt zo slordig anders als ik zo direct hem wel heb xD
Had jij het btw al gehaald ? Of op hoeveel lessen zit je momenteel :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

Azertyftw schreef op woensdag 07 april 2010 @ 11:49:
[...]

Had jij het btw al gehaald ? Of op hoeveel lessen zit je momenteel :) ?
Paar posts hierboven ;) Nu op 34 lessen/uren, heb er nog 8 en dan vrijdag middag examen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azertyftw
Osxy schreef op woensdag 07 april 2010 @ 11:55:
[...]

Paar posts hierboven ;) Nu op 34 lessen/uren, heb er nog 8 en dan vrijdag middag examen.
Ah sry niet goed genoeg gelezen :) Achja ik moet ook gewoon wat beter vooruit kijken en gewoon doen wat ik denk dat ik moet doen. Zit soms te twijfelen en dan gaat het mis. Bijzondere verrichtingen gaan bij mij prima zei hij alleen het rijden zelf heb ik de meeste moeite mee. Iemand tips O-) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

Azertyftw schreef op woensdag 07 april 2010 @ 12:00:
[...]

Ah sry niet goed genoeg gelezen :) Achja ik moet ook gewoon wat beter vooruit kijken en gewoon doen wat ik denk dat ik moet doen. Zit soms te twijfelen en dan gaat het mis. Bijzondere verrichtingen gaan bij mij prima zei hij alleen het rijden zelf heb ik de meeste moeite mee. Iemand tips O-) ?
Zeker bij je lessen, niet twijfelen gewoon doen, de instructeur ramt wel op de rem als het niet kan.

Dit heeft bij mij de eerste paar lessen voor ingrepen gezorgd maar de heb al zeker de laatste 15 lessen geen ingrepen meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-05 14:42
Haha grappig ik zie dit topic nu pas :)
Morgen mag ik op voor mijn rijbewijs, TTT netjes gehaald, dus ontheffing voor die bijzondere verichtingen. Heeft iemand nog killer tips toevallig? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nico schreef op woensdag 07 april 2010 @ 12:26:
Haha grappig ik zie dit topic nu pas :)
Morgen mag ik op voor mijn rijbewijs, TTT netjes gehaald, dus ontheffing voor die bijzondere verichtingen. Heeft iemand nog killer tips toevallig? :P
Zeg niet dat je Informatica studeert, om vervolgens de volledige rit allerlei computervraagstukken te moeten beantwoorden. Dat maakt het concentreren op de weg erg lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:24
Ga over voetbal lullen, kijk deze avond een paar wedstrijden. Zo heb ik ze ook afgewimpeld :P

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Beerkeeper schreef op woensdag 07 april 2010 @ 18:34:
Ga over voetbal lullen, kijk deze avond een paar wedstrijden. Zo heb ik ze ook afgewimpeld :P
Muziek en leuke meisjes werkt ook perfect!

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

Touchdomex schreef op woensdag 07 april 2010 @ 18:44:
[...]

Muziek en leuke meisjes werkt ook perfect!
Bij me TTT over de fraaie dames op fietsjes en brommobielen :? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Osxy schreef op woensdag 07 april 2010 @ 19:33:
[...]

Bij me TTT over de fraaie dames op fietsjes en brommobielen :? _/-\o_
Vrouwen op Brommobielen? :/ :|

Afbeeldingslocatie: http://www.msvnamsterdam.nl/2008/Images/Inrij-Canta.jpg

:X

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:50
Zoals je behoort te weten als je, je rijbewijs haalt is wat jij daar post geen brommobiel maar een invalidenwagentje. Die zijn smaller dan 110cm en mogen op het fietspad rijden. Brommobielen mogen dat niet en zijn ook altijd breder dan 110cm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Jorrit schreef op woensdag 07 april 2010 @ 19:54:
[...]

Zoals je behoort te weten als je, je rijbewijs haalt is wat jij daar post geen brommobiel maar een invalidenwagentje. Die zijn smaller dan 110cm en mogen op het fietspad rijden. Brommobielen mogen dat niet en zijn ook altijd breder dan 110cm.
Ik weet het dondersgoed ;) Rij zelf in een brommobiel naast de auto :P >:) Maar ik vond dit plaatje beter passen dan zo'n lelijk hok :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-05 14:42
Okee duidelijk :P minder lullen over informatica studies, meer over voetbal, muziek en meisjes :+ Gaat goed komen mannen! Om 11:40 gaat mijn startsein voor de snelste en gevaarlijkste rit door de 040 EVAHH! :+
Pagina: 1 ... 31 ... 37 Laatste