Het grote rijbewijs topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 28 ... 37 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou met 1.5 maand kijken of je bij een andere CBR plannen kan. Dan maar ietsjes verder rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarod
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 13:08:
Ik zou met 1.5 maand kijken of je bij een andere CBR plannen kan. Dan maar ietsjes verder rijden.
Dan maar ietsjes verder rijden fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Rijden noch fietsen ;)

Pak de trein/bus wel. Maar ik heb weinig zin om naar een andere plaats te gaan om daar de CBR vestiging op te zoeken. Dan maar 1,5 maand wachten. Had overigens 1,5 maand terug al gereserveerd voor gisteren. Kreeg ook de tafel met nummer 1 toegewezen :P Voordeel er van. je hoort niet 50x voor je: geslaagd, gefeliciteerd of helaas, volgende keer weer proberen. Kheb nu zoveel geoefend dat het wel blijft hangen. Verder is theorie examen klikken op het meest logische antwoord. Dat alleen al is goed voor 2/3de vragen goed. De overige 1/3de zijn weetjes/feitjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Joosie200 schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 14:26:
Verder is theorie examen klikken op het meest logische antwoord. Dat alleen al is goed voor 2/3de vragen goed. De overige 1/3de zijn weetjes/feitjes.
En dan nog afvragen waarom sommige zakken voor hun theorie :o :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:38
Ik begrijp eigenlijk ook niet hoe je kunt zakken voor het theorie-examen. Wordt het examen onderschat / eigen kennis overschat? :)

Het CBR wordt wel slapend rijk van mensen die meerdere keren zakken, zoals iemand in mijn familie. 8)7 Die persoon is al 7 keer gezakt. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Sommige mensen gaan daar gewoon heen zonder voorbereiding en doen meteen 2/3 examens. Dat kan als het daarna niet volgeboekt is of als er mensen niet komen opdagen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:46

RayNbow

Kirika <3

Marzman schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 18:40:
Dat kan als het daarna niet volgeboekt is of als er mensen niet komen opdagen.
Volgens mij kan dat juist niet meer sinds het begin van dit jaar, tenminste dat werd me toen verteld.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:00

Destruction

(ex-)Automonteur

Met theorie-examens kun je dat wel afaik. Maar inderdaad, er zijn er genoeg die gewoon erheen gaan op de gok..

Toen ik voor mijn autotheorie ging, zat er naast mij ook iemand die overduidelijk niet had geleerd, of andersinds niks van verkeersregels wist... Hij zat er dan ook al voor de 9de (!!) keer... :| Like, neem een 1op1 examen (bnor ofzo :?), pak een theoriecursus of geef het op.. Ervanuit gaande dat hij wel geleerd heeft, wat ik dus betwijfel :+

Ik heb nu 5 theorie-examens achter de rug, voor 4 had ik ook echt geleerd (A, B, BE, C), brommer kon me toen echt totaal niet boeien... en ook in 1x gehaald, met 3 foutjes :+

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sylvesterrr schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 17:59:
Ik begrijp eigenlijk ook niet hoe je kunt zakken voor het theorie-examen. Wordt het examen onderschat / eigen kennis overschat? :)

Het CBR wordt wel slapend rijk van mensen die meerdere keren zakken, zoals iemand in mijn familie. 8)7 Die persoon is al 7 keer gezakt. |:(
Wat dacht je van mensen die moeilijk kunnen leren, examen vrees e.t.c. ?
Examen vrees heb ik dan minder last van, maar ik was ook pas bij de 5de keer geslaagd.
Het duurt gewoon even voor ik de theorie er in had, maar ik weet de regels beter dan de gemiddelde bestuurder (deels ook omdat ik 60K per jaar rijdt).
Praktijk had ik in 1 keer, maar zo was het op school ook, theorie was ik wat minder in en praktijk kon ik met mijn ogen dicht (electrotechniek).
Maar er zitten ook gewoon hele smerige strikvragen en niet iedereen heeft een IQ van 130.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Erkens schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 14:30:
[...]
En dan nog afvragen waarom sommige zakken voor hun theorie :o :X
Is dat nu de pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet of? Want ik vraag me niet af waarom sommige zakken voor theorie anders. En het was een dubbeltje op zijn kant, 1 vraag minder fout en ik had hem op zak.
sylvesterrr schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 17:59:

Het CBR wordt wel slapend rijk van mensen die meerdere keren zakken..
Ik onderschat het examen noch eigen kennis niet. Ik onderschatte eerder de gegeven tijd per vraag. Had ik 1 vraag niet gecorrigeerd om vervolgens out of time te drukken op een nieuw antwoord dan had ik hem gehaald. Ligt gewoon aan jezelf als je hem niet haalt, zo ook bij mij.

Ze worden idd slapend rijk ja. Vraag me af waar ze al die omzet voor nodig hebben want zoveel kosten brengt zo'n examenlocatie niet met zich mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 21:22

lasharor

7 december 2004

Verwijderd schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 21:55:
[...]

Examen vrees heb ik dan minder last van, maar ik was ook pas bij de 5de keer geslaagd.
Het duurt gewoon even voor ik de theorie er in had, maar ik weet de regels beter dan de gemiddelde bestuurder (deels ook omdat ik 60K per jaar rijdt).
Praktijk had ik in 1 keer, maar zo was het op school ook, theorie was ik wat minder in en praktijk kon ik met mijn ogen dicht (electrotechniek).
Maar er zitten ook gewoon hele smerige strikvragen en niet iedereen heeft een IQ van 130.
Ik heb juist het idee dat wat "slimmere" mensen meer moeite met de vragen hebben, ik heb met moeite en hard leren die theorie gehaald, terwijl vrienden die een iets lager IQ hebben die test zonder enige moeite zo de eerste keer perfect in kunnen vullen.

Mijn probleem was voornamelijk dat ik overal wat achter zocht, terwijl dit helemaal niet het geval hoefde te zijn. Het niveau van die toets zou dus eigenlijk wel omhoog moeten gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

oops.

[ Voor 99% gewijzigd door lasharor op 15-07-2009 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

Ik heb een vraagje..

Als je een boete krijgt voor 39 te hard met een punten rijbewijs maar wel geflitst wat gaat me dat kosten en wat heb ik aan me broek hange?

- Punt weg? De 1 zegt ja en ander nee?
- Nog 1x 30 te hard en je bent je rijbewijs kwijt/dagvaardig/cursus? Dit las ik op het internet op een forum
- Anoniem betalen mogelijk? Hier kreeg ik geen duidelijk antwoord op, ik kan er weinig over vinden.

Dank je wel voor je reactie ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:50
Verwijderd schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 14:05:
Hey,

Ik heb een vraagje..

Als je een boete krijgt voor 39 te hard met een punten rijbewijs maar wel geflitst wat gaat me dat kosten en wat heb ik aan me broek hange?

- Punt weg? De 1 zegt ja en ander nee?
- Nog 1x 30 te hard en je bent je rijbewijs kwijt/dagvaardig/cursus? Dit las ik op het internet op een forum
- Anoniem betalen mogelijk? Hier kreeg ik geen duidelijk antwoord op, ik kan er weinig over vinden.

Dank je wel voor je reactie ;-)
Boven de 30km overschrijding of bij enkele ernstige overtredingen krijg je een punt, heb je 3 punten ben je, je rijbewijs kwijt. En anoniem betalen, wat bedoel je daar precies mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat anoniem betalen las ik ophet internet dat het mogelijk is tot een bepaald bedrag:
--
Uit een ander forum:

De vraag is, kun je wel anoniem storten? Las laatst dat dat niet kon...

Test het eens uit

Loop een bank binnen, identificeer je niet en zeg dat je geldbedrag wil storten op die en die rekening (CJIB dus)

Bron: http://www.flitsservice.n...iem-betalen-t-t46093.html

Dus ook met flitsen kost het me een punt?
Ik heb zojuist een papiertje binnen gehad van een flitser die me met 39 te hard heeft gepakt... 270€ << GOEIE MORGEN!!!!
Maar ik heb er een papier bij gehad voor het door schuiven van de boete als iemand anders gereden heeft.
Me ouders wouden het op zich nemen als ik wel gewoon zelf betaalde. is dat wel veilig?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2009 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Een punt krijg je normaal vanaf 30 te hard en op snelwegen vanaf 40 te hard.

Dus als het niet op de snelweg was heb je inderdaad een punt te pakken tenzij je het op naam van een van je ouders kunt zetten natuurlijk.

Overigens puntenrijbewijs of niet, overtredingen van 30 of meer (of 40 of meer op de snelweg) worden wel geregistreerd dus weet niet of je ouders dat op hun naam willen hebben staan.

[ Voor 29% gewijzigd door ik222 op 15-07-2009 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 14:17:
Een punt krijg je normaal vanaf 30 te hard en op snelwegen vanaf 40 te hard.

Dus als het niet op de snelweg was heb je inderdaad een punt te pakken tenzij je het op naam van een van je ouders kunt zetten natuurlijk.
Dat kan ik gelukkig wel ja.
Alleen krijgen hun daar geen problemen mee als ze aangehouden worden of wel?
In de zin van dat ze zelf ook 30 te hard gaan.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2009 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 14:19:
[...]

Dat kan ik gelukkig wel ja.
Alleen krijgen hun daar geen problemen mee als ze aangehouden worden of wel?
In de zin van dat ze zelf ook 30 te hard gaan.
Wat er dan gebeurt is dat die overtreding dan op hun naam wordt geregistreerd en als ze dan zelf een keer gepakt worden voor een zo'n zelfde soort overtreding kan dat gevolgen hebben voor de strafmaat. En als ze zelf een keer voor meer dan 50 te hard gepakt worden (= invordering) kan dat gevolgen hebben voor het teruggeven van hun rijbewijs. Een officier van justitie kijkt in die gevallen namelijk naar verleden met snelheidsovertredingen.

Volgens mij blijft zo'n registratie een jaar staan als ik me niet vergis...

Maar op zich is 1 punt natuurlijk ook geen ramp, je moet alleen uitkijken dat je geen 3 punten binnen de eerste 5 jaar verzamelt. Hoe het zit met die gedragscursussen die je tegenwoordig ook kunt krijgen weet ik niet.

[ Voor 24% gewijzigd door ik222 op 15-07-2009 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 14:22:
[...]

Volgens mij blijft zo'n registratie een jaar staan als ik me niet vergis...
Dat houd in dat me ouders hem na 1 jaar kwijt zijn die 39KM te hard en ik pas na 5 jaar?
Dan word die toch voor mij ben ik bang >_<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:18

TommyGun

Stik er maar in!

Uhm het (dus dat je een punt krijgt) is alleen bij staande houding hoor, niet als je geflitst wordt.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:45

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Nee, het heeft voor jouw ouders in eerste instantie geen gevolgen.
Echter wordt bij het bepalen van de boete voor een overtreden met meer dan 30 km/u te hard gekeken naar de geschiedenis.
Daarom is dat bedrag ook nooit direct bekend.
De OvJ bekijkt de geschiedenis en aan de hand daarvan wordt een boetebedrag opgelegd.
Als jouw ouders dus al een boete van 39 km/u te hard hebben staan zal hun volgende boete hoger uit kunnen vallen, dit kan misschien een reden voor hun zijn om het niet te willen.
Het rijbewijs kwijtraken kunnen ze alleen door artikel 5 of meer dan 50 km/u te hard (aangenomen dat ze geen puntenrijbewijs hebben. ;) )

Ik dacht zelf echter dat je voor een punt aangehouden moest worden. :?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:32

AzzKickah

06-CENSORED

Dat klopt.
Als je geflitst wordt met bijv. 40km/u te hard verlies je geen punt (maar wel iets tegen de 400 euri aan :P )
Maar als je staande gehouden wordt omdat je bijv. 35km/u te hard (iig meer dan 30) reed, verlies je wel een punt (én 400 euri ;) )

[ Voor 7% gewijzigd door AzzKickah op 15-07-2009 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 00:19

djidee

Mr. Slungel

Anoniem betalen is niet heel moeilijk hoor... Zeker niet als het je eigen auto niet is...

Je pint het bedrag + 10 euro

Je gaat naar het postkantoor met de acceptgiro, je geeft aan dat je hem wil betalen (kost 7 euro extra)... Kantoorman neemt het geld in ontvangst, je krijgt een ontvangst bewijs, en in mijn geval zijn gewoon de gegevens van de acceptgiro (en dus leasebedrijf) overgenomen... En anders zet je het gewoon op naam van A. Aboutaleb uit Marokko. Identificatie is niet verplicht (pas bij bedragen boven de 1000,- geloof ik)

De bestuurdersverklaring (krijg je bij een Transactievoorstel (30 te hard) mee gestuurd)) mag in de open haard, je kan nog wel gebeld worden door een BOA, en het volstaat om aan te geven dat jij niet gereden hebt, en je hoeft niet te vertellen wie wel... Dat kun je evt (als BOA ongesteld is, of narrig is) volhouden tot de rechter, geen probleem

Verdere info -> Juridisch stukje van het Flitservice forum...

Punt verlies je alleen met staandehouding, met bovenstaand verhaal voorkom je dat je onder de recidive regeling valt... Gewoon voor de zekerheid dat als je nog een keer zoiets overkomt, en je hebt wel dat kruisje achter je naam staan, dat je direct voor kan komen en je rijbewijs wellicht kan afgeven

[ Voor 13% gewijzigd door djidee op 15-07-2009 15:57 ]

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen zaterdag met ruim 160Kmph over de A1 gereden van Spaarnwoude (Dance valley) terug naar huis (Overijssel). Volgens mijn broer had ik dat maar beter niet kunnen doen ivm mobiele flitsers. En er zijn zelfs flitskasten die niet eens een flits meer geven maar op infrarood flitsen kunnen (geen flits, onherkenbaar bijv verstopt achter een struik of auto).

Nja. Niet verantwoordelijk om 40Km te hard te rijden maar het was al een hele lange gave dag geweest. ;) Is iig even afwachten :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AzzKickah schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 14:48:
Dat klopt.
Als je geflitst wordt met bijv. 40km/u te hard verlies je geen punt (maar wel iets tegen de 400 euri aan :P )
Maar als je staande gehouden wordt omdat je bijv. 35km/u te hard (iig meer dan 30) reed, verlies je wel een punt (én 400 euri ;) )
Ook als je geflits wordt hoor, ik heb van een vriend gehoord dat iemand een keer met 50+ geflits was en volgende dag stond er politie op de stoep en kon ie alsnog zijn rijbewijs inleveren :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 21:50:
[...]

Ook als je geflits wordt hoor, ik heb van een vriend gehoord dat iemand een keer met 50+ geflits was en volgende dag stond er politie op de stoep en kon ie alsnog zijn rijbewijs inleveren :X
50+ en 40+ is zeker een verschil
_iedereen_ moet zijn rijbewijs inleveren als hij meer als 50+ kilometers te hard gereden heeft buiten de bebouwde kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Napo schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 21:58:
[...]

50+ en 40+ is zeker een verschil
_iedereen_ moet zijn rijbewijs inleveren als hij meer als 50+ kilometers te hard gereden heeft buiten de bebouwde kom.
Ook wel binnen de bebouwde kom :+

Maar ik weet 99,9% zeker dat je hem als je geflitst word met 50+ niet in hoeft te leveren.
Maar misschien is dat wel zo als je nog beginnend bestuurder bent...

Kzal morgen eens zoeken :P nu te laat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
AzzKickah schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 00:08:
[...]

Ook wel binnen de bebouwde kom :+

Maar ik weet 99,9% zeker dat je hem als je geflitst word met 50+ niet in hoeft te leveren.
Maar misschien is dat wel zo als je nog beginnend bestuurder bent...

Kzal morgen eens zoeken :P nu te laat ;)
Ik denk dat als een beginnend bestuurder meer als 40km te hard rijd buiten de bebouwde kom dat er niets mee gedaan wordt, er kan namelijk zeer makelijk gezegt worden dat er iemand anders reed zonder directe consequenties. Er zullen ook genoeg ouders zijn die dat accepteren zodat hun kind geen punt krijgt op hun rijbewijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Verwijderd schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 21:50:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/VKlhxk3NqVcvq6vUeJmvzQRt/full.jpg

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

alweer 5 weken me rijbewijs :D
Ga straks even lekker in een alpha cruisen.

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Daywalk3r schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 13:32:
alweer 5 weken me rijbewijs :D
Ga straks even lekker in een alpha cruisen.
Een Alfa bedoel je? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even over het invorderen van het rijbewijs:
Wanneer kan een rijbewijs worden ingevorderd?

De situaties waarin de politie het rijbewijs invordert zijn omschreven in artikel 164 van de Wegenverkeerswet. Deze situaties zijn:
- Bij een alcoholpromillage van meer dan 1.3
- Bij een snelheidsoverschrijding van 50 kilometer (of meer)
- Bij een weigering aan een alcoholonderzoek

Overigens, ook bij gevaar of hinder voor de veiligheid op de weg kan de politie het rijbewijs invorderen.
Artikel 164

1. Op de eerste vordering van de in artikel 159, onderdelen a en b, bedoelde personen is de bestuurder van een motorrijtuig, tegen wie door een van die personen proces-verbaal wordt opgemaakt ter zake van overtreding van een bij of krachtens deze wet vastgesteld voorschrift, verplicht tot overgifte van het hem afgegeven rijbewijs dan wel het hem door het daartoe bevoegde gezag buiten Nederland afgegeven rijbewijs en, indien hem daar een internationaal rijbewijs is afgegeven, dat bewijs.

2. De in het eerste lid bedoelde vordering wordt gedaan in geval van overtreding van:

d. overschrijding van een krachtens deze wet vastgestelde maximumsnelheid met vijftig kilometer of meer door een bestuurder van een motorrijtuig anders dan een bromfiets, in geval van staandehouding van de bestuurder;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Verwijderd schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 14:08:
Even over het invorderen van het rijbewijs:

[...]

[...]
Jeeuuujjj ik had gelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlotterPower
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-09 21:51

FlotterPower

Boxy Brown

Volgende week begin ik ook weer met lessen. Twee jaar geleden heb ik ook al eens rijlessen gehad, ongeveer 25 toen. Mijn instructrice en ik waren het er wel over eens dat ik klaar was voor het examen. Een aantal sportblessures achter elkaar aan hebben echter wat roet in het eten gegooid.

Ik ben benieuwd of ik er nog wat van bak, tijdens de vorige lessen ging het wel lekker. Maar twee jaar nul meter gereden is wel erg lang, erg weinig.
Nou, we zullen het volgende week zien, ben benieuwd en heb er zin in. :P Rijden is leuk, zelfs met een chagrijnige instructrice in de overgang naast je. :+

I don't want no cake, I want me some pie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-09 20:09
Succes iig! Ik heb er nu al weer bijna 10 uurtjes opzitten :) Bevalt me echt heel erg goed!

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 01:21
Autorijden verleer je niet zo snel. Je moet misschien weer even inkomen en je zenuwen de baas worden, maar je pakt het snel weer op.
Ik heb zelfs zeven jaar laten zitten tussen toen ik begon en het weer oppakte, maar al die lessen bleven wel hangen en daardoor ben ik waarschijnlijk ook in een keer geslaagd nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 22:12

Luke!

#Treinbaas
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 21:55:
[...]
En dat betreft keer op keer ongeveer de helft van de kandidaten?

• FlotterPower
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-09 21:51

FlotterPower

Boxy Brown

jona schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 20:05:
Autorijden verleer je niet zo snel. Je moet misschien weer even inkomen en je zenuwen de baas worden, maar je pakt het snel weer op.
Ik heb zelfs zeven jaar laten zitten tussen toen ik begon en het weer oppakte, maar al die lessen bleven wel hangen en daardoor ben ik waarschijnlijk ook in een keer geslaagd nu.
Net zoiets als fietsen, dus. :P
Zeven jaar is wel érg lang. Goed om te horen dat je het snel weer opgepakt hebt, dat geeft me wat extra vertrouwen.
IJnte schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 19:28:
Succes iig! Ik heb er nu al weer bijna 10 uurtjes opzitten :) Bevalt me echt heel erg goed!
Bedankt, jij ook. ;) Ik weet zeker dat het mij ook weer goed gaat bevallen. Zoals ik eerder al zei: rijden is leuk, zelfs met de minder leuke instructeurs en instructrices.
Vanmiddag stap ik weer op de bestuurdersstoel, heb er zin in! :D

I don't want no cake, I want me some pie!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Ik ben echt zo blij met mijn rijbewijs, rijden is echt zooo heerlijk :D
Toen ik hem net had moest ik altijd wel even denken als iemand vroeg of ik wilde rijden (voor mijn werk ofzo, of vrienden). Maar nu stap ik zonder na te denken in ieder willekeurige auto :P
Ik heb al in 14 verschillende auto's gereden 8). Van de meest uitlopende dingen :P

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Luccus schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 20:59:
[...]
En dat betreft keer op keer ongeveer de helft van de kandidaten?
Geen idee, ik denk ook niet dat de meeste mensen dat openlijk zullen toegeven en dat er uberhaupt cijfers daarvan zijn.
Atlas schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 13:23:
Ik ben echt zo blij met mijn rijbewijs, rijden is echt zooo heerlijk :D
Als je een lekkere lege weg hebt waar je rustig kan toeren dan wel :)
Maar 90% van de tijd is er altijd wel iets waar je vervelend van wordt :(
Nee, vooral tijdens werkdagen dan is het helemaal geen pretje en zelfs in het weekend is het al vervelend aan het worden :/
Misschien dat ik ook wel teveel rij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:52

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Hmmm... Best balen: ik zou morgen om 10:45 examen hebben en nu blijkt mijn instructeur vanwege privéomstandigheden niet te kunnen. Nu dus verzet naar donderdag 11:30. Had liever de andere tijd gehad, maarja.. Bijkomend voordeel is wel dat ik nu nog 2 lesuren van tevoren krijg. Die had ik morgen niet gehad :P. Heb namelijk al een maand niet gereden vanwege vakantie enzo..

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-08 13:37

Murk

Is this thing on?

Verwijderd schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 16:11:

Nee, vooral tijdens werkdagen dan is het helemaal geen pretje en zelfs in het weekend is het al vervelend aan het worden :/
Waarschijnlijk dat je veel rijdt ja. Ik rij zo'n 2/3 keer per week een stuk, maar vind het elke keer weer een plezier, veel verkeer of niet. Moet wel flink aftikken bij de benzinepomp vanwege mijn rijstijl, maar goed. :+

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Spitsrijden = filerijden

Ik woon in Nijmegen en moet regelmatig (gemiddeld 2-3x per week) in Amsterdam werken. Op die dagen moet ik op tijd vertrekken ('s ochtends omstreeks 5.30u) en en terugrijden ('s middags voor 15.45u), anders kan ik alle files meepakken. Alleen op deze manier kan ik files mijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Murk schreef op maandag 07 september 2009 @ 12:25:
[...]

Waarschijnlijk dat je veel rijdt ja. Ik rij zo'n 2/3 keer per week een stuk, maar vind het elke keer weer een plezier, veel verkeer of niet. Moet wel flink aftikken bij de benzinepomp vanwege mijn rijstijl, maar goed. :+
Same here :D. Rij nu zo'n 500 km per week, en ik blijf 't leuk vinden _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door TommyGun op 07-09-2009 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 16:11:
Mwoh, ligt aan een aantal dingen denk ik. Ten eerste is het niet fijn om gestressed te zijn tijdens het rijden. Dat betekent niet alleen op tijd wegrijden, maar ik probeer dus ook altijd alles wat ik moet doen om te kunnen rijden, te doen voordat ik wegrijd: jas uit (met jas aan rijden vind ik erg oncomfortabel, ik voel me dan niet 'thuis' in de auto), riem om, bluetooth op telefoon aan, tomtom aan + route aan indien van toepassing, eventueel zonnebril op, muziekje aan... En als ik van plan was wat te eten in de auto, gewoon zorgen dat het voor het grijpen ligt.

Maar het zal ook wel uitmaken in wat voor auto je rijdt. Ik rijd op zijn minst 600 km per week puur zakelijk, en dan regelmatig natuurlijk nog wat prive, maar ik vind rijden vrijwel nooit vervelend. Maar mijn auto is heel stil, erg comfortabel, en kan ook nog een beetje doortuffen als het nodig is. Ik heb er net een vakantie op zitten van tegen de 6000 km (in 2 1/2 week), maar ook dat was prima te doen.

Ik heb sinds ik mijn rijbewijs heb (sinds 12 augustus vorig jaar) nu zo'n 44.000 km gereden. Dus ja, teveel rijden, dan zou ik het echt gek moeten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 00:19

djidee

Mr. Slungel

sylvesterrr schreef op maandag 07 september 2009 @ 13:19:
Spitsrijden = filerijden

Ik woon in Nijmegen en moet regelmatig (gemiddeld 2-3x per week) in Amsterdam werken. Op die dagen moet ik op tijd vertrekken ('s ochtends omstreeks 5.30u) en en terugrijden ('s middags voor 15.45u), anders kan ik alle files meepakken. Alleen op deze manier kan ik files mijden.
Idem hier, rij momenteel dagelijks Marum-Apeldoorn, rij om 5.30-5.45 weg, dan ben ik om 7/7.15 in Apeldoorn (met redelijk stevig doorrijden).. Ga ik ochtend een half uur later weg, dan sta ik bij Meppel, bij Nieuwleusen, bij Zwolle stil, en daarna moeite om Apeldoorn in te komen... Terugweg meestal om 16.00 rijden, dan zit ik net voor de grootste drukte langs Zwolle, behalve vrijdags, dan ga ik via de N50/A6 (dan sneller)... Tenzij ik een avondcursus oid heb (meestal in Baarn/Nieuwegein)

En zo rij ik inmiddels bijna een jaar (heb 1okt 2008 mijn rijbewijs gehaald), eerst in het vorig model Fiesta (30k km bijop gereden) en sinds april 2009 een nieuwe Fiesta (leasebakjes)... Die is inmiddels de 30k ook royaal gepasseerd.. Rij momenteel 6000km per maand, dus gaat hard..

[ Voor 4% gewijzigd door djidee op 07-09-2009 18:37 ]

"Mekker, blaat"

• Tjebakka

Tjebakka

Ik mag zo op voor mijn rijexamen!

11:40 heb ik 'm, in Groningen. Algemeen burgeralarm is afgegeven :+
Heb zo eerst nog van half 10 tot half 12 rijles. We zien wel wat het word!

• Gonadan

Gonadan

Bakkert schreef op donderdag 10 september 2009 @ 08:59:
Ik mag zo op voor mijn rijexamen!

11:40 heb ik 'm, in Groningen. Algemeen burgeralarm is afgegeven :+
Heb zo eerst nog van half 10 tot half 12 rijles. We zien wel wat het word!
Succes, ben blij dat ik al op m'n werk zit. :+ ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• b00ster
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-08 19:51
Succes, misschien nog ff een banaantje voor die tijd weg werken? ;)

• Tjebakka

Tjebakka

RIJBEWIJS GEHAALD :D :D

• Gonadan

Gonadan

Gefeliciteerd *O*

En blijf nu van dat bier af. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Tjebakka

Tjebakka

heb 'm toch pas volgende week, dus ga lekker biertje drinken vandaag!

• b00ster
Bakkert schreef op donderdag 10 september 2009 @ 12:58:
:9 Geniet ervan, nu het nog kan... :9 :*)

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:35

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Bakkert schreef op donderdag 10 september 2009 @ 12:58:
Oeh ik ga vanavond ook de stad in 8) Lekker naar 't Vaatje en daarna eens kijken of de Vismarkt iets is :9

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Rijbewijs is aangevraagd :D Vismarkt gister was tof ;) Van Velzen kun je goed op zoenen hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Bakkert schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 11:54:
Rijbewijs is aangevraagd :D Vismarkt gister was tof ;) Van Velzen kun je goed op zoenen hehe
Lijkt me slecht voor je rug. :X

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Gonadan schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 12:48:
[...]

Lijkt me slecht voor je rug. :X
ik bedoelde op z'n muziek :/

Anyway dikke offtopic O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-09 07:59
Vorige week mijn portemonnee kwijtgeraakt, ik naar politie en hierna naar de gemeente. Wat denk je dat zo'n geintje kost? 80 euro! 30 euro kan ik begrijpen, er zijn immers een paar mensen bezig met je papiertje enzo. Maar voor 80 euro had ik net zo goed opnieuw examen kunnen doen. :p Nyway, ik vind het veel te duur, wat vinden jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-09 16:29

Wootlock

Evilution

HenkEisDS schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 13:31:
Vorige week mijn portemonnee kwijtgeraakt, ik naar politie en hierna naar de gemeente. Wat denk je dat zo'n geintje kost? 80 euro! 30 euro kan ik begrijpen, er zijn immers een paar mensen bezig met je papiertje enzo. Maar voor 80 euro had ik net zo goed opnieuw examen kunnen doen. :p Nyway, ik vind het veel te duur, wat vinden jullie?
80 eurie ? das cheap, examen kost al snel 175 eurie.

Maandag om 9:50 voor de 2de keer op, hopelijk haal ik hem nu :)

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:52
Maar voor 80 euro had ik net zo goed opnieuw examen kunnen doen. :p
En dan had je alsnog een pasje aan kunnen vragen à €80? Is dat niet gewoon de normale prijs voor een rijbewijs in jouw gemeente?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Mawlana
Ik ben vorig jaar mijn portemonnee ook kwijtgeraakt, incl. rijbewijs en id-kaart. Ik moest een toeslag van ongeveer € 40 per document (€ 80 in totaal dus) wegens vermissing/diefstal (in mijn geval wegens vermissing). Vervolgens moest ik nog eens ongeveer € 80 betalen voor het aanvragen van die documenten.

Portemonnee verliezen is k*t én duur.

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Ik denk dat ik me hier "moet" melden. Maandag 14 september ga ik voor mn theorie (da's mn verjaardag); de 28e krijg in mn eerste rijles. Joepie!

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• HenkEisDS
Xander schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 13:39:
[...]

En dan had je alsnog een pasje aan kunnen vragen à €80? Is dat niet gewoon de normale prijs voor een rijbewijs in jouw gemeente?
Ik meen me te herinneren dat ik 6 jaar terug toen ik mijn rijbewijs ging ophalen (oh wat was dat spannend) het me 24 euro kostte. Maar er zit nu, zoals sylvesterrr zegt een toeslag/boete bovenop. Ik krijg nu een pasje, maar had een papieren.
sylvesterrr schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 09:22:
[...]

Ik ben vorig jaar mijn portemonnee ook kwijtgeraakt, incl. rijbewijs en id-kaart. Ik moest een toeslag van ongeveer € 40 per document (€ 80 in totaal dus) wegens vermissing/diefstal (in mijn geval wegens vermissing). Vervolgens moest ik nog eens ongeveer € 80 betalen voor het aanvragen van die documenten.

Portemonnee verliezen is k*t én duur.
Waarom heb je zowel je rijbewijs als je id-kaart bij je? Je rijbewijs telt ook gewoon als legitimatiebewijs en alleen bij bepaalde gevallen heb je je id-kaart ook nodig. Ik bewaar mijn paspoort altijd lekker thuis en alleen als ik hem nodig heb kom hij tevoorschijn.

edit @ boven: Dan is het inderdaad wel handig. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
HenkEisDS schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 19:03:
[...]

Waarom heb je zowel je rijbewijs als je id-kaart bij je? Je rijbewijs telt ook gewoon als legitimatiebewijs en alleen bij bepaalde gevallen heb je je id-kaart ook nodig. Ik bewaar mijn paspoort altijd lekker thuis en alleen als ik hem nodig heb kom hij tevoorschijn.
Ik woon in Nijmegen, vlakbij de Duitse grens. Aangezien ik regelmatig (zonder te plannen!) de grens passeer, dan is het best handig om een reisdocument (id-kaart in mijn geval) altijd bij me te hebben. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En nou een auto ergens vandaan plukken of een lease auto rijden ;)
Verwijderd schreef op maandag 07 september 2009 @ 14:38:
Maar het zal ook wel uitmaken in wat voor auto je rijdt.
Ja, een VW Caddy is niet bepaald comfortabel en behoorlijk wat herrie met dat open schot :(
En met zo'n hondenhok 60K per jaar tuffen ook als het een ongeblazen diesel is, is echt geen pretje.

Ik heb eens een weekje een Touran TDI gehad met full climatronic, zo dat was wel een wereld van verschil :)
Je rijbewijs hebben is 1, maar een goeie auto is 2 en je niet kapot ergeren aan alles wat er gebeurt is 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-09 12:33
Morgenochtend m'n 7e (volgens mij :P ) les, vind het best leuk tot nu toe. Net begonnen met de snelweg. Verwachting is dat ik ongeveer 20 lessen doe (van een uur), en dan examen. Ook doe ik 2 lessen per week, dus het schiet lekker op. Wel moet ik nog m'n theorie halen, maargoed.

Ik ben wel een beetje bang voor het examen, ik heb een beetje het idee dat daar een random factor in zit :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
Killzone schreef op maandag 14 september 2009 @ 02:39:
Morgenochtend m'n 7e (volgens mij :P ) les, vind het best leuk tot nu toe. Net begonnen met de snelweg. Verwachting is dat ik ongeveer 20 lessen doe (van een uur), en dan examen. Ook doe ik 2 lessen per week, dus het schiet lekker op. Wel moet ik nog m'n theorie halen, maargoed.

Ik ben wel een beetje bang voor het examen, ik heb een beetje het idee dat daar een random factor in zit :P .
En nu maar wachten op de stoere jongen die in les 2 al op de snelweg mochten. :p Tenminste dat was mijn ervaring toen ik vertelde dat ik de snelweg op mocht.

Dat examen hoef je niet bang voor te zijn. Als jij adequaat reageert op de dingen die op je af komen en vooral ontspannen in de wagen zit hoef je je volgens mij nergens zorgen om te maken. Ikzelf had mijn rb pas na de 3e keer, maar 1 en 2 waren ook echt terecht. Als ik zie hoe ik nu 6 jaar na dato in de auto zit en het vergelijk met toen vind ik het alsnog een wonder dat ze me ooit dat papiertje hebben gegeven.

In wat voor een auto les je? IMHO is een kleine benzinewagen het meest relaxed, maar ik kan me voorstellen dat een grote SUV ook wel chill kan zijn. Op het parkeren na dan. Je hebt veel meer overzicht op de weg in zo'n grote. Maar zo'n kleintje is weer lekker licht en makkelijker met parkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Donderdag mijn 17de les al weer. Ben in de tussentijd overgestapt van rijschool, les nu in een automaat. Vanwege medische redenen. Heb pas 3 lessen in de automaat erop zitten maar het bevalt me nu al. En zodra je stil staat nadat je geremd hebt kun je de rem los laten. Hij rolt niet door. Tis wel een andere auto, van een golf naar een panda :P Maar het lessen zelf is meer relaxt. Mijn intructrice van de vorige rijschool was nogal autoritair vanwege haar tijd bij het marine korps. En dat vertaalde zich ook in haar leshouding naar leerlingen toe. De intructeur die ik nu heb is stukken ouder, zo waar een exacte look-a-like van kabouter Plop :D en rustiger in leshouding.

Ben bij beide al op de snelweg geweest. Ging van Zwolle Zuid naar Zwolle Centrum de eerste keer. Nu van Zwolle Zuid naar Zwolle Noord. Maar de file deed zich al weer aan, heb ik iig dat ook alvast meegepakt. Merk je ook meteen hoe het is als je op de uitrit rijd en er plots vanaf links een auto op doemt. Of nog leuker, denkt een DHL vrachtwagen dat het sneller is de uitrit te nemen, vervolgens weer 100 meter later in te voegen... Ook ervaren hoe het is met de dode hoek en als zoiets in de praktijk over komt dan staan die fietsers wel zo dichtbij je in de buurt. Rijlessen gaan dus goed, volg nu ook het R.I.S. stappenplan omdat die instructeur die ik nu heb R.I.S. gecertificeerd is. Maar dat theorie... breek me de bek niet open. Keer op keer doe ik gevaarherkenning beter en beter (eerste keer 12 fout, je mag 13 fout, tweede keer 10 fout, derde keer 9 fout) Maar het echte examen van 40 vragen. Drie keer 6 fout... je mag er max. 5. Bij alledrie weet ik nog wel de vraag waar het aan gelegen kan hebben.

1ste keer wss de vraag: (die ik al eerder hier plaatste) U rijdt hier 70km/u. Mag dat? [JA/NEE] Wat zag je? Auto op een weg buiten de bebouwde kom, maar de weg was spekglad door de ijssel en sneeuw. Mag je 70km/u? Jep, buiten bebouwde kom = 80km/u. Maarja, ik zei nee, want als je dat hier doet slip je zo tegen een boom aan of vlieg je uit de bocht. Maarja, das de vraag niet...

Tweede keer was de vraag: "U wilt hier linksaf slaan. Moet u de auto van rechts voorrang verlenen?" [JA/NEE] Ja natuurlijk, wat van rechts komt heeft voorrrang, simpel zat. Ik meende echter op het plaatje haaientanden voor die auto van rechts te herkennen, waardoor ik nee in drukte maar merkte te laat op dat het gewoon blokmarkering was...

Derde keer was de vraag: "De brommer heeft u geen voorrang verleend. Mag u zo doorrijden?" [JA/NEE] (jij kwam dus van rechts) Dit keer zo simpel mogelijk gedacht: mag je zo door rijden? Ja, want je komt van rechts. Maar nee, dan moet het op eens wel zijn: nee, want anders ram je die brommer en veroorzaak je een ongeluk. Vanuit veiligheidsoogpunt mag u dus zo niet doorrijden. Zoiets zal wel het volledige antwoord geweest zijn.

Enfin, 3x dus zo'n vraag waarbij je de andere kant om redeneert. Had ik dat niet gedaan was ik al 3x keer geslaagd met 5 fout. Kun je mij wel dom vinden dat ik per vraag zo heb lopen redeneren. Maar ik hoor de vraag, kijk naar het plaatje en dan snel concluderen welk antwoord erbij hoort. En dan verloop de gedachtenkronkel bij mij op zo'n moment gewoon zo. Terwijl ik achteraf dondersgoed weet hoe het wel moest zijn. Maarja, daar schiet je weinig mee op tijdens dat examen. Lijkt wel alsof ik tijdens zo'n examen op een andere manier aan het denken sla ofzo :? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Laatst online: 15-09 12:17

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Joosie200 schreef op maandag 14 september 2009 @ 11:18:

Enfin, 3x dus zo'n vraag waarbij je de andere kant om redeneert. Had ik dat niet gedaan was ik al 3x keer geslaagd met 5 fout. Kun je mij wel dom vinden dat ik per vraag zo heb lopen redeneren. Maar ik hoor de vraag, kijk naar het plaatje en dan snel concluderen welk antwoord erbij hoort. En dan verloop de gedachtenkronkel bij mij op zo'n moment gewoon zo. Terwijl ik achteraf dondersgoed weet hoe het wel moest zijn. Maarja, daar schiet je weinig mee op tijdens dat examen. Lijkt wel alsof ik tijdens zo'n examen op een andere manier aan het denken sla ofzo :? 8)7
Maar ja, je bent niet gezakt op 1 fout. Had je alleen dat van hierboven fout gedaan dan was er niets aan de hand.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-09 16:29

Wootlock

Evilution

Wootlock schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 13:37:
[...]

80 eurie ? das cheap, examen kost al snel 175 eurie.

Maandag om 9:50 voor de 2de keer op, hopelijk haal ik hem nu :)
En gehaald !!! :D:D:D

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Grats :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b00ster
:D Gefeli, op naar de eerste boete(s). :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Ik heb vanochtend mijn theoriecertificaat gehaald. Had 1 foutje, en weet ook welke (door andere leerlingen).. was een auto op een besneeuwde weg die 70 km/u reed. Of dat mocht. Ik dacht van wel, omdat er geen bebording oid was aangebracht en buiten bebouwde kom. Helaas had ik die dus fout :P En 6 van de 25 gevaarherkenningsdingen fout. Daar was ik het meest bang voor, die had ik namelijk niet geoefend.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:12

Denko

|{ing Øf ßlitz

maandje terug besloten om toch maar eens me rijbewijs te halen, ben tenslotte al 23 :p.

heb al 6 lessen gehad, volgende week ttt en dan nog 6 lessen verdelen in 2 weken voor me examen. Hoop dat alles gewoon in 1x goed gaat. wil begin sept beginnen met me A. Dit 4 wiel rijden word ik temmes van.

zit al te kijken voor een leuke beginnersmotor :+

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

tdw schreef op maandag 14 september 2009 @ 15:55:
Ik heb vanochtend mijn theoriecertificaat gehaald. Had 1 foutje, en weet ook welke (door andere leerlingen).. was een auto op een besneeuwde weg die 70 km/u reed. Of dat mocht. Ik dacht van wel, omdat er geen bebording oid was aangebracht en buiten bebouwde kom. Helaas had ik die dus fout :P En 6 van de 25 gevaarherkenningsdingen fout. Daar was ik het meest bang voor, die had ik namelijk niet geoefend.
OK en waarom mag dat niet? Of was die auto niet buiten de bebouwde kom?
Of is er een max. snelheid bij sneeuw? Niet dat ik weet iig :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:46

RayNbow

Kirika <3

Mogelijk een gevalletje "pas je snelheid aan aan de weersomstandigheden voor de veiligheid"? :)

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

RayNbow schreef op maandag 14 september 2009 @ 16:59:
Mogelijk een gevalletje "pas je snelheid aan aan de weersomstandigheden voor de veiligheid"? :)
Die was het inderdaad. :)

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Killzone schreef op maandag 14 september 2009 @ 02:39:

Vindt het wel vreemd dat jij dan zo laat met de snelweg begint, imo was ik in les 3 al begonnen (wat resulteerde in een ongeluk, maargoed), ik heb ook veel meer lessen gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Hoe bedoel je? Les 3 begonnen maar meer lessen gehad? Of bedoel je lessen in totaal?

Volgens mij is het redelijk normaal als je pas wat later met de snelweg begint?

Vanochtend weer rijles, ging echt superslecht. Een faaldag :P . 2 keer laten afslaan, waaronder 1 keer midden op een rotonde :S . Ook de eerste keer geoefend met een omkeeropdracht (dus zelf uitzoeken etc). Ging ook echt faal :') .

Achja, hopelijk gaat het woensdag beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Waarom zou je vroeg met de snelweg moeten beginnen, snelweg stelt uiteindelijk niets voor als je goed kan kijken. Het enigste wat je moet doen is kijken, knipperlicht aan, kijken en een baan opschuiven.
In Eindhoven gelest en daar had je een oprit waar je meteen 3 banen naar links moest schuiven om links op de uitvoegstrook te komen en het centrum in te gaan tijdens het lessen..

@killzone, iedereen heeft wel eens een les tussen zitten waar alles fout gaat. Same hier eerste 8 lessen probleemloos fileparkeren. les erna gewoon niet goed neergezet krijgen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Laatst online: 12:04
Ik had wel meer lessen dat het niet echt lukken wilde, en ook wel lessen dat er gewoon weinig vooruitgang in zat. Met name tussen les 15 en 25 heb ik dat een beetje gehad. Wel frustrerend, maargoed, je krijgt het vanzelf door hoe het werkt.

Dat lessen van mij is gewoon nog geen jaar geleden, en lijkt al weer een eeuwigheid terug :p

Owja, en over de snelweg: daar vind ik dus ook geen klap aan. Om het leuk (en leerzaam) te houden moet je gewoon iets harder rijden dan de rest (130 tegenover 120 bijvoorbeeld), dan heb je veel meer om op te letten enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFlow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 14:03
Ik heb mijn rijbewijs inmiddels zo'n vier maanden en sindsdien vrijwel elke dag gereden. Bijna 5000 km afgelegd, hoofdzakelijk snelweg.

Snelweg is in het begin het spannendst omdat het het snelst gaat. De meesten gaan dus de eerste keer zenuwachtig de snelweg op, wat niet bevordelijk is voor de rijvaardigheid (ook al zit er een instructeur naast). Desondanks is het wel zo ongeveer het makkelijkste aspect van autorijden. En als je het echt makkelijk wil maken voor jezelf, blijf je lekker op de rechterbaan, al moet daar wel bij gezegd worden dat het tijdens een examen wel handig is om minimaal een keer in te halen. Gewoon om te laten zien dat je het kan en omdat achter een langzame auto blijven plakken kan getuigen van onzekerheid.

De klassieke woonwijk vind ik, zeker aangezien ik er zelden kom (ik woon aan een wat grotere doorgaande voorrangsweg), nog altijd het lastigst. Vaak onoverzichtelijk, continu opletten op voetgangers en fietsers en of je voorrang moet verlenen en of je ergens wel of niet in mag. Ben blij dat daar de meeste lesuren gespendeerd waren. Dus mocht je vinden dat je wel erg veel in woonwijken lest: dat heeft een reden. Het vergt gewoon de meeste oplettendheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

RayNbow schreef op maandag 14 september 2009 @ 16:59:
Dacht ik inderdaad ook aan. Maar ik heb nooit geleerd dat dan de maximum snelheid 70km/u is.
Niet dat je mij nu zo snel met 70km/u over een dichtgesneeuwde weg zult zien vliegen... :+

Dus de maximum-snelheid is dan nog steeds 80km/u op die weg. Dus ja, het 'mag' wel, als je het mij vraagt.
Of het bevorderlijk is voor je gezondheid, is een tweede :)

[ Voor 4% gewijzigd door AzzKickah op 15-09-2009 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Napo schreef op maandag 14 september 2009 @ 18:47:
Waarom zou je vroeg met de snelweg moeten beginnen, snelweg stelt uiteindelijk niets voor als je goed kan kijken. Het enigste wat je moet doen is kijken, knipperlicht aan, kijken en een baan opschuiven.
In Eindhoven gelest en daar had je een oprit waar je meteen 3 banen naar links moest schuiven om links op de uitvoegstrook te komen en het centrum in te gaan tijdens het lessen..
Dat heb ik destijds zo vaak gedaan :D. Tegenwoordig kan 't daar niet meer, en ga je gewoon over de snelweg heen, maar inderdaad; niks is zo simpel als rijden op de snelweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:38
tdw schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 09:54:
Ik denk dat ik me hier "moet" melden. Maandag 14 september ga ik voor mn theorie (da's mn verjaardag); de 28e krijg in mn eerste rijles. Joepie!
Waarom in hemelsnaam direct je theorie? Je weet dat die maar een jaar geldig zijn he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
frickY schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 19:58:
[...]

Waarom in hemelsnaam direct je theorie? Je weet dat die maar een jaar geldig zijn he?
In een jaar moet je toch ook makkelijk je rijbewijs kunnen halen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
DarkFlow schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 00:02:
En als je het echt makkelijk wil maken voor jezelf, blijf je lekker op de rechterbaan, al moet daar wel bij gezegd worden dat het tijdens een examen wel handig is om minimaal een keer in te halen. Gewoon om te laten zien dat je het kan en omdat achter een langzame auto blijven plakken kan getuigen van onzekerheid.
Ik zat met m'n examen vooral links ('je mag 120, dus rijd je 120' zei mijn instructeur altijd), en dat ging zover dat de examinatrice op zeker moment zelfs zei 'Ga maar even naar rechts hoor'. Of ze daar nou mee bedoelde dat ik misschien mezelf te veel druk oplegde door links te rijden, of dat ik te slecht rechts hield weet ik niet. Ik bleef vrij lang links rijden, en toen ze het zei was er rechts ruimte zat.

Bij de nabespreking geen opmerkingen over gehad, dus ik ga maar van het positieve uit :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

[...]

Ik kan met enige zekerheid zeggen dat ik in 1 jaar wel denk mn rijbewijs te halen. En je moet hem toch hebben alvorens je het praktijkexamen kan doen ;)

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:00

Destruction

(ex-)Automonteur

Joosie200 schreef op maandag 14 september 2009 @ 11:18:
Donderdag mijn 17de les al weer. Ben in de tussentijd overgestapt van rijschool, les nu in een automaat. Vanwege medische redenen. Heb pas 3 lessen in de automaat erop zitten maar het bevalt me nu al. En zodra je stil staat nadat je geremd hebt kun je de rem los laten. Hij rolt niet door. Tis wel een andere auto, van een golf naar een panda :P Maar het lessen zelf is meer relaxt. Mijn intructrice van de vorige rijschool was nogal autoritair vanwege haar tijd bij het marine korps. En dat vertaalde zich ook in haar leshouding naar leerlingen toe. De intructeur die ik nu heb is stukken ouder, zo waar een exacte look-a-like van kabouter Plop :D en rustiger in leshouding.
Jij lest in een Rode panda bij Pape right? :D

na een aantal jaren geen auto te hebben gereden hebben mijn ouders (o.a op mijn aandringen) bij hem een opfriscursus gevolgt :) Goede kerel, maar vind dat hij mensen soms een wat onzeker rijgedrag aanleert. Uiterst rechts op de weghelft, uberlangzaam, 40 waar je 50 mag, laat mensen soms heel lang stil blijven staan terwijl ze allang kunnen optrekken etc.. Maar ik ben benieuwd in hoeveel lessen hij je door het examen loodst. Voor mijn ouders was dat laatste niet nodig ;)

[ Voor 61% gewijzigd door Destruction op 15-09-2009 21:11 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Destruction schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 21:08:
[...]

Jij lest in een Rode panda bij Pape right? :D

na een aantal jaren geen auto te hebben gereden hebben mijn ouders (o.a op mijn aandringen) bij hem een opfriscursus gevolgt :) Goede kerel, maar vind dat hij mensen soms een wat onzeker rijgedrag aanleert. Uiterst rechts op de weghelft, uberlangzaam, 40 waar je 50 mag, laat mensen soms heel lang stil blijven staan terwijl ze allang kunnen optrekken etc.. Maar ik ben benieuwd in hoeveel lessen hij je door het examen loodst. Voor mijn ouders was dat laatste niet nodig ;)
:Y

Onzeker rijgedrag? Heb dat nog niet weten te bespeuren. Eerder het tegenovergestelde.. juist vastbesloten rijgedrag. Ik heb 13 lessen in een handbak gereden, ging van 30 lessen uit. Gooi er 5 lessen bij omdat je moet wachten op je TTT en afrijden en dan heb je een totaal van 35. 13 al gehad, blijven er 22 over bij Pape. Waar van ik er al weer 3 gehad heb, dus nog 19 stuks te gaan, waarvan ik nummertje 17 (v/d 35) dus a.s. donderdag heb. Ga in dit tempo door en begin maart 2010 kan ik afrijden (herfstvakantie/kerst e.d. meegenomen als vrije dagen) Heb ik er 11 maand over gedaan, want mijn eerste rijles was op 18 april. Mijn zus deed er in totaal 10 maand over, ik dan 11. Mij best :)

• Gonadan

Gonadan

Omdat dat in theorie (:+) het meest gunstig is voor je rijlessen.
Je rijdt zoveel makkelijker als je de regels alvast weet.

Echter zou ik er persoonlijk voor kiezen het op ongeveer één derde van de cursus te doen. Dan kan je de eerste lessen alle aandacht op de basisvaardigheden qua beheersing vestigen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• TheJVH
Vanochten weer rijles gehad, m'n 9e. Ging nu wél lekker, kon lekker optrekken en het kijken gaat ook steeds beter. Omdat het zo druk is op de weg (8 uur beginnen) ook maar begonnen met inparkeren. Gewoon achteruit en vooruit in een recht parkeervlak (dus niet fileparkeren). Niet echt moeilijk, en dat ging na 2 keer ook prima :) .

Volgende week fileparkeren, en dan zorgen dat ik wat later les heb, aangezien ik dan ook meer de snelweg op kan, en de normale weg. Nu sta je overal zo lang te wachten...

• Carpento
Ik ben gister eventjes voor mn werk van Bunnik naar Leeuwarden gekacheld. Moest 'even' een servertje brengen, en omdat graag rijd mocht ik dat dus eventjes doen :p

Maak niet zo gek veel kilometers, maar als ik dan rijd zijn het vaak wel langere stukken (met veel snelweg), en dat bevalt me wel :)

offtopic:
Bunnik - Leeuwarden binnen de anderhalf uur gereden, zo is het me niet helemaal geleerd :$

• Tjebakka

Tjebakka

Zo m'n rijbewijs ophalen!

• Carpento
Hehe, wat duurt dat wachten lang he :p

• Tjebakka

Tjebakka

Hij lag er! Vrijdag aangevraagd. 5 werkdagen amehoela :P Hij lag er nu al :)

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Bakkert schreef op woensdag 16 september 2009 @ 12:54:
Hij lag er! Vrijdag aangevraagd. 5 werkdagen amehoela :P Hij lag er nu al :)
Is ook altijd hetzelfde. Ga je er vanuit dat het zo lang duurt, is ie meteen klaar.
Heb je meteen iets nodig en hoop je dat het snel klaar is, duurt het langer dan normaal.

• Jado
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online

Jado

Californication

Sinds gisteren heb ik eindelijk m'n wit papiertje (voorlopig 36 maanden),
meteen maar een eerste les gehad van m'n vader, m'n bange vader >:)

Het was toch een pak moeilijker als gedacht, maar na een halfuurtje kon ik toch
mooie rondjes rijden op een parkeerterrein, zonder stil te vallen of bruusk te remmen.
Maar man wat is zo'n pedaal gevoelig :o

If you want to be rocked so hard that your teeth shatter than Wolfmother are the band for you...

• Joosie200
  • Niet online
Die laatste les van afgelopen donderdag was wel leuk. Gingen naar een afgelegen stuk tussen Zwolle - Staphorst toe. Industrieterrrein, maar kennelijk een nieuw stuk want het lag nog braak. Werd me verteld door mijn instructeur dat dit vroeger werd gebruikt voor straatraces. Nu echter niet meer, want ze hebben van die hobbel drempels er neer gelegd. Enfin, daar heb ik geoefend met een noodstop. Je moet wel donders hard trappen op het rempendaal wil ABS erbij inspringen. Wel een nuttige ervaring vind ik. Heb dus ook 2x snelweg gehad, eerst een stuk door de stad richting de rotonde Zwolle-Zuid om al daar naar de richting Meppel te volgen en dus de snelweg op. Geen file dit keer. Doorgeknard naar de plek was voor de noodstop.

Stukje oude weg richting meppel gereden en even later weer ingevoegd op de snelweg om richting Zwolle te gaan. Vind het wel fijn dat ie zo lijkt het wel erop, elke les een stuk snelweg meepakt nu. Wat ik bijv. nu deed bij het invoegen was controleren of het kon, maar dan niet door gebruik te maken van je spiegels, maar gewoon achterom te kijken... Moet ik echt afleren maar tis bij mij een automatisch iets. Ik weet wel dat de spiegels er zijn, maar bij invoegen maak ik er geen gebruik van. En dat is stom, want het is zo veel simpeler met spiegels. (bovendien los van alles: veiliger)

Heb nu module 1 van het R.I.S. boek gehad. Bij module 3 aan het end krijg je de TTT en einde module 4 afrijden. Begin bij module 2 dus met de belangrijkere zaken als kruispunten/rotondes benaderen, bijzondere manoevres zoals hellingproef/achteruit in parkeren/file parkeren. Voordeel is wel dat ik al tig keer heb ingeparkeerd als ook hellingproef gehad heb bij de andere rijschool. Dus ik weet wat ik kan verwachten :)
Pagina: 1 ... 28 ... 37 Laatste