Ik bereid me op dezelfde manier voor als Atlas. Vragen maken, vragen maken, vragen herhalen tot in den treure. En natuurlijk na afloop wel bij een fout antwoord het goede antwoord bestuderen, totdat jij snapt waarom je hem fout beantwoordde. Zo sla ik het snelste op. Heb ook het theorieboek erbij, maar als ik die door lees verlies ik veels te snel mijn concentratie. Ik sla vervolgens niks op, bij vragen maken is dat wel anders.
Gebruik overigens Traffic Trainer als theoriemethode. Maar daarnaast les ik in een volkswagen, nu bestaat er zoiets als:
www.volkswagenrijbewijs.nl. Kreeg een pasje à la rijbewijs B met activatiecode. Heb een account aangemaakt, code ingevoerd en kan al daar 6 examens van 65 vragen oefenen. Handig, want Traffic Trainer geeft mij 0 gevaarherkenningsvragen als ik een heel examen wil maken. En dat is voor mij atm hèt onderdeel waar ik moeite heb, met de overige onderdelen niet. Laatste keer oefenen haalde ik overigens: 6 fout + 12 fout gevaarherkenning. Precies het maximale aantal wat je mag hebben om het theorie binnen te slepen
Verder zijn 6 rijlessen alweer geschiedenis. Gaat snel zo. Een eerste bijzondere manoevre gedaan: keren d.m.v. halve draai in 1 keer. Moet zeggen dat ik daar weinig spannends aan vond, gewoon goed opletten wanneer in te sturen en langzaam door gaan. Was op de ijsselallee aan het rijden in zijn 5, naderde het kruispunt bij Hogeschool Windesheim en het verkeerslicht stond op groen. Dus ik bleef met 70km/u het naderen, hij ging op oranje dus ik moest terugschakelen. Zette hem bij het volgende groene licht na uit de 1 gaan pardoes in zijn 4 en toen stond ie stil

Instructrice van mij had er de grootste lol mee, overkomt mij wel vaker dat ik hem in de verkeerde versnelling zet zonder het door te hebben.
Ohja, nog een vraagje over hoe en wanneer knipperlicht. Kreeg te horen dat ik aan het klooien was met het knipperlicht en dus niet eenduidig er gebruik van maakte. Kreeg te horen dat je bij voorsorteren, voor sorteren om af te slaan >> laat hem in de stand staan dat ie blijft knipperen. Alle andere gevallen: 1 tikje naar beneden/boven zodat ie 3x kort knippert. Heb ik ook nog wel eens een handje van: zijdelingse verschuiving van rijbaan om voor te sorteren voor rechtsaf slaan. Dus ik knipperlicht naar rechts, naar de meest rechtse strook. Doe ik het knipperlicht uit want zijdelingse verplaatseling is klaar. Moet ie aan blijven terwijl je voorgesorteerd staat. Voorsorteer plekken zijn er toch juist zodat iedereen weet welke richting ie neemt zodat je niet langer knipperlicht aan hoeft te hebben?
Want als dat wel zo is, dan horen fietsers ook bij het voor sorteren tot het verkeerslicht groen is dus met hun arm uitgestrekt blijven staan hmm?

Volgende les: hellingproef, zal mij benieuwen wanneer ik mag invoegen op de A28. Heb het idee dat de instructrice het rustig opbouwt. Vind dat overigens niet erg. Ik vorder gestaag, niet met rasse scheden. Per leerling wordt er ook een grafiek bijgehouden. Na zoveel lessen kun je zien hoe jouw trend is. Heb jammergenoeg nog geen blik kunnen werpen op mijn eigen grafiek, vult ze wss altijd in nadat mijn rijles klaar is