Het grote rijbewijs topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 26 ... 37 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Dat is inderdaad wat je niet moet doen, denken 't beter te weten, want als je in die auto zit kan je toch niet precies zien hoe breed dat ding is dus heeft dat ook niet echt nut, beter kijk je gewoon verder naar voren.
Zeker omdat je je anders aanleert niet vooruit te kijken ben je heeel veel lessen bezig om dat er uit te krijgen.
Maar als je niet met die instructeur overweg kan moet je ff ergens anders wat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GoldenSample schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 13:04:
Ja gelukkig he, ze doen 't allemaal geheel willekeurig en denken nah laat ik hem maar eens niet slagen enzo.
Je hoort hier altijd maar 1 kant van 't verhaal en er zullen ongetwijfeld rotte appels tussen zitten maar ja, 1 kant van het verhaal.

Zo ooit was hier ene 'sterretje*hier een nummer, geloof 86*' die het onterecht vond dat ze gezakt was omdat na 70 rijlessen bij d'r examen per ongeluk d'r voet van de koppeling schoot en ze te hard over een zebrapad stoof _o-
En dan nog zeggen: ja kan iedereen gebeuren _o-
Dat is wat anders dan het geval hierboven, als 2 instructeurs vinden dat er niks mis ging/gaat en een examinator 2 keer wordt toegewezen en 2 keer laat zakken dan klopt het niet he :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-09 12:17

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Verwijderd schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 15:43:
[...]

Dat is wat anders dan het geval hierboven, als 2 instructeurs vinden dat er niks mis ging/gaat en een examinator 2 keer wordt toegewezen en 2 keer laat zakken dan klopt het niet he :z
Maar als ik het verhaal goed begreep was er ook een andere examinator (er waren 3 examens). Maar nog, je zou verwachten dat een instructeur net zo goed examinator zou kunnen zijn en dus moet weten wanneer je kan rijden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-08 13:37

Murk

Is this thing on?

Jedi_Pimp schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 13:29:Als hij dan zei "Je moet kijken waar je naar toe wil, niet naar de neus van de auto." Dan zei ik: "Ja, maar ik wil ook niet een boom schrapen, ik moet nog even aanvoelen hoe breed en groot die auto is." >> "Nee, dat moet je niet want dan zit je al in de heg."...
Wil even hier wat over zeggen, verder herken ik veel in jouw beleving van de eerste rijles wat betreft het nerveus zijn en achteraf dan enorm veel uren voorgesteld krijgen om te nemen als pakket.. Ik heb ook eigenwijs een pakket met minder uren genomen, en het daar mee gehaald. 40 uur werd me aangeraden en nam een pakket van 30 uur. Het is dat we nog wat lessen erbij moesten nemen om het gat tussen de 30 uur en het examen op te vullen, daardoor kwam ik op 36 uit of iets dergelijks.

Maar goed, over dat punt wat ik nu quote. Ik ben het wel met je instructeur eens. Met uitzondering van het parkeren kijk ik nooit naar de neus van de auto. Je moet puur door naar de weg te kijken kunnen aanvoelen hoe je moet sturen, dat is voertuigbeheersing. Ik heb nu, inclusief mijn rijlessen, zo'n 8 maanden rij-ervaring, en vanaf het prille begin heb ik niet naar de neus gekeken maar alleen naar de weg en (dit gaat raar klinken) "gegokt" hoe ik sturen moest. En dat "gokken" ging dus op gevoel en dat gaat het nog steeds, nog altijd niks geraakt.

Misschien moet ik het "gokken" nog even wat verder uitleggen voordat ik als gevaar op de weg wordt aangezien 8)7
Stel je dit voor: je rijdt op een normale 2-richtings-weg in de bebouwde kom, en aan de zijde waar jij rijdt staat een hele rits geparkeerde auto's. En zeg maar net als die rits auto's voorbij is, is er in het midden van de weg een vluchtheuvel voor overstekers. Dan moet je dus gauw een zijwaartse beweging maken in een nauwe ruimte... Weetje wat, hier een plaatje :+
Afbeeldingslocatie: http://img268.imageshack.us/img268/658/gokje.png

De ene keer is de ruimte nog kleiner dan de andere keer, maar het belangrijkste is dat je op gevoel daar in 1 keer langs kan zonder die vluchtheuvel of de auto's te raken. Maar ik heb er nooit bij stilgestaan eigenlijk, het is altijd goed gegaan. Ik rem daar ook niet af zoals veel anderen doen. Gewoon met 50 doortuffen hoor, watjes allemaal O-)

edit: Overigens is de ruimte die er overblijft op die weg, dankzij die geparkeerde auto's, ook maar ternauwernood voldoende om het 2-richtingsverkeer doorgang te bieden.

[ Voor 3% gewijzigd door Murk op 22-05-2009 12:11 ]

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Murk schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 12:08:
De ene keer is de ruimte nog kleiner dan de andere keer, maar het belangrijkste is dat je op gevoel daar in 1 keer langs kan zonder die vluchtheuvel of de auto's te raken. Maar ik heb er nooit bij stilgestaan eigenlijk, het is altijd goed gegaan. Ik rem daar ook niet af zoals veel anderen doen. Gewoon met 50 doortuffen hoor, watjes allemaal O-)
Tja, wat was het regeltje ook al weer: 5 meter vanaf een obstakel parkeren, 5 meter uit een bocht parkeren, niet parkeren in onoverzichtelijke situaties en ook niet in de buurt van een zebra.

Enige manier om van dit soort dingen af te komen is de gemeente het 1 richtings verkeer te laten maken of parkeerverbod.
Ik ken de situaties maar al te goed en je bent eigenlijk de hinderende partij voor het tegemoedkomend verkeer, iets wat vaak vergeten wordt als er een vrachtwagen of bus aankomt die de breedte nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk

Murk

Is this thing on?

Verwijderd schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 15:20:
[...]
Ik ken de situaties maar al te goed en je bent eigenlijk de hinderende partij voor het tegemoedkomend verkeer, iets wat vaak vergeten wordt als er een vrachtwagen of bus aankomt die de breedte nodig heeft.
Ik heb hem een aantal keren geknepen hoor met een aankomende bus, dat ik me echt afvroeg of die bus-chauffeur mij wel zag en dat ie me de stuipen op het lijf wilde jagen, of dat ie zat te gameboyen ofzo. Als je eenmaal langs die auto's rijdt kan je natuurlijk geen kant op. En als je voor die rij auto's gaat stoppen om te wachten tot die bus voorbij gaat dan racen er 10 auto's langs je heen uit ongeduld.

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Murk schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 16:01:
Ik heb hem een aantal keren geknepen hoor met een aankomende bus, dat ik me echt afvroeg of die bus-chauffeur mij wel zag en dat ie me de stuipen op het lijf wilde jagen, of dat ie zat te gameboyen ofzo. Als je eenmaal langs die auto's rijdt kan je natuurlijk geen kant op. En als je voor die rij auto's gaat stoppen om te wachten tot die bus voorbij gaat dan racen er 10 auto's langs je heen uit ongeduld.
Laat mij dan maar wachten, ik weet vanuit de ervaringen van mijn oom die met 30 ton staal of meer rijdt hoe vervelend dat het is in zulke situaties ;)
Maasluip schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 10:58:
En als je voor de koelkast wil gaan: waarom staan die borden buiten de bebouwde kom na een zijstraat en niet ervoor?
Kennelijk niemand die voor de koelkast wil gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Na 9 lessen heb ik te horen gekregen dat ik op 30 juni mag afrijden :D
Vrijwel alles gaat goed, alleen maak ik steeds nog dezelfde foutjes:
- Al remmen vóór de uit/invoegstrook (bij stoplichten)
- Vanaf enkele rijbaan, op kruispunt, eerst naar de rechte en dan oversteken naar de linker in plaats van direct de linker kiezen...

De rest gaat volgens mij wel aardig goed :)

* maarud blij is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
Ik begrijp jullie punt over het kijken waar je naar toe wil, mijn instructeur had daar natuurlijk ook gelijk in.
Ik ging er ook niet echt tegen in, maar ik zei het meer als een excuus. Het was namelijk een Dodge van behoorlijk formaat en ik wilde geen boom schampen :P.
Bedankt voor de berichtjes en ik ga inderdaad bij een andere rijschool nog een proefles nemen en daar (hoogstwaarschijnlijk) een 35 uurs pakket nemen als het een beetje klikt met m'n instructeur.
Aan de ene kant heb ik er nu wel vertrouwen in, aan de andere kant zit ik me nu al zorgen te maken over die (imo) moeilijke dingen als drukke kruispunten en invoegen op de snelweg e.d.. :P

En waarom ik denk dat ik het wel kan: ik denk dat ik er wel gevoel voor heb (karten enzo), en mijn beide ouders kunnen rijden ook best goed.... Maar dat doet er verder niet zoveel toe.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:44
Jedi_Pimp schreef op zondag 24 mei 2009 @ 00:17:
[...]

Ik begrijp jullie punt over het kijken waar je naar toe wil, mijn instructeur had daar natuurlijk ook gelijk in.
Ik ging er ook niet echt tegen in, maar ik zei het meer als een excuus. Het was namelijk een Dodge van behoorlijk formaat en ik wilde geen boom schampen :P.
Er zit een instructeur naast je die je echt geen boom laat schampen. Dan kun je toch net zo goed verder vooruit kijken? ;)
En waarom ik denk dat ik het wel kan: ik denk dat ik er wel gevoel voor heb (karten enzo), en mijn beide ouders kunnen rijden ook best goed.... Maar dat doet er verder niet zoveel toe.
't is dat je het zelf al zegt... dat doet er totaal niets toe.
Verwijderd schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 22:50:
[...]

Kennelijk niemand die voor de koelkast wil gaan :)
Tja, sorry, ik heb al een koelkast. :+

Maar iedereen die ooit een theorieboek heeft gelezen moet het toch kunnen beantwoorden?

[ Voor 14% gewijzigd door Xander op 24-05-2009 00:30 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik heb net een riks gevaarherkenningsvragen gemaakt. En echt, wat een idiote vragen zijn het. Zie je een tekening met daarin een bus voor je, je nadert een bocht en je rijdt 30km. Wat doe je? Remmen natuurlijk, anders smak je tegen de achterkant van de bus aan >> blikschade. Maar nee, antwoord is doodleuk: niets doen. 8)7 En zo heb ik bij tig andere vragen waar ik me loop te ergeren aan de antwoorden. Maak niet uit watvoor antwoord ik geef, fout is het toch.

Nog eentje, je ziet dat een hele rij auto's voor je op de H. Smeengekade stil staat, de laatste auto geeft duidelijk remlichten aan. In de middenberm staat een voetganger. Je rijdt: 35km/uur, wat doe je? Remmen natuurlijk, anders knal je tegen die zwarte volkswagen polo aan die het rempendaal ingetrapt heeft omdat de boel stil staat. Goede antwoord: gas loslaten. :? Wederom: je kan wel je gas los laten, maar dan zal je als nog tegen de andere auto aan smakken. Want die 35km/uur raak je niet kwijt met gas los laten van 2/3 secondes (want daarna staat die auto al recht voor je)

Dus dit wordt nog wat straks op 10 juli. Moet er 13 goed hebben maar je zult zien dat ik er dan natuurlijk 12 heb en dus zak puur vanwege die verdomde stom opgestelde gevaarherkenningsvragen. Het slaat alles als je dan ook nog voor de antwoorden naar de website van het theorieboekje dat je hebt moet gaan om achter de antwoorden te komen + uitleg. Ik snap niet waarom het CBR die nieuwe categorie zo stom opgesteld heeft. Want dit zijn geen vragen zoals: "Vanaf hoeveel meter op de autosnelweg moet je bij het verlaten daar van richting aangeven?" Antwoord: 300 meter. waar het antwoord dus al bij vast staat. Dit zijn juist situaties die voor meerdere antwoorden vatbaar zijn.

Ik had zo in januari al voor maart een reservering moeten doen, had ik dit gekloot (excusez les mot) nooit gehad. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk

Murk

Is this thing on?

Gevaarherkenning tja.. Bij mij telde het gelukkig niet mee dus ik weet ook niet hoeveel ik er nou fout van had, maar thuis bij het oefenen was ik er ook niet zo'n ster in.

Wat betreft 35 km/h kwijt raken in 2/3 seconden; dat kan wel als je in de 2e versnelling rijdt. Maar erg waarschijnlijk is dat niet.

Ach ja, dat hele gevaarherkenning is een redelijk mislukte poging om nieuwe automobilisten besef bij te brengen van wat je in bepaalde situaties moet doen om gevaar te voorkomen. Ik vind dat je dat in de rijlessen moet toepassen en niet door middel van een paar theorievraagjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maasluip schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 10:58:
En als je voor de koelkast wil gaan: waarom staan die borden buiten de bebouwde kom na een zijstraat en niet ervoor?
Dan ga ik maar voor de koelkast :)

Komt men aan de overzijde van een kruispunt met een voorrangsweg zelf op een voorrangsweg te rijden, dan kan een misleiding ontstaan doordat men bord B6 (verleen voorrang aan bestuurders op de kruisende weg) en bord B1 in één gezichtsveld ziet. Dit zijn borden die een tegenstrijdige betekenis hebben. Vandaar dat in deze situaties bord B1 wat verder van het kruispunt af wordt geplaatst (circa 100 meter).
Dit dus als bijvoorbeeld een N-weg en doorgaande weg waar je ook voorrang hebt elkaar kruisen waarbij je dus als je de N-weg kruist en rechtdoor gaat voorrang moet verlenen aan bestuurders op de N-weg
En buiten de bebouwde kom wordt dit bord altijd aan het begin van een wegvak (na een kruispunt) geplaatst omdat buiten de bebouwde kom niet op de rijbaan van een voorrangsweg mag worden geparkeerd.

Dit staat toch letterlijk overal op het internet en theorie boeken.
Maar is natuurlijk ook een stukje gevarenherkenning, want voorrang hebben betekent niet dat je het altijd krijgt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detonated
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-07 12:15
jaa eindelijk na 3 pogingen mijn rijbewijs gehaald !

ik werd opgehaald zoals altijd in de X3 maar toen ging ineens de motorkap open, mijn instructeur vertelde dat er iets kapot was.
ik schoot gelijk in de stress met het idee "ik moet nu met een andere auto gaan rijden".
er bleek een poelie finaal van de airco pomp afgebroken te zijn en de multiriem liep losjes over de andere poelies.

toch besloten om maar te gaan rijden en hij heeft het precies tot het einde van mijn examen volgehouden >:)
toen mijn intructeur bij het CBR wegreed was de stuurbekrachtiging totaal verdwenen en de watertemperatuur liep lekker op.
we zijn gestopt en de multiriem bleek er nu helemaal af te liggen :P

eind goed al goed, ik ga morgen mijn pasje met spoed aanvragen en hoop dan dat ik hem vrijdag heb.
kan ik eindelijk in mijn focus rijden. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
En rijles 3 is een gegeven. Voor mijn gevoel had mijn instructrice ditmaal het lesuur aardig volgepropt. Ik heb iig veel meer verschillende dingen moeten doen achter elkaar dan de vorige twee keer. En waar ik nu blij mee ben dat ik eindelijk die knop in mijn hoofd heb omgezet: ik kan nu eindelijk met bochten fatsoenlijk gebruik maken van de doorgeefmethode. Al kan ik zo nu en dan nog weleens terugvallen in een oude reflex. Verder kreeg ik het compliment dat ik zo goed luisterde lol en zodoende koppeling/rem bediende als moest. Ehm tja, dat moet je toch? Das toch waarom je zo'n donders bedrag neer telt? Je gaat zeker 1500 euro betalen om vervolgens eigenwijs achter het stuur te zitten en het tegenovergestelde van wat jouw instructeur/instructrice je opdraagt zeker doen? :S

Kan het iig wel goed vinden met mijn instructrice. Ze heeft een strenge/strikte aanpak met het les geven, maar ik heb het idee dat ik daar zelf beter mee geholpen ben. Want zij zorgt ervoor dat wanneer ik iets niet goed uit voer, ze er zolang op terug blijft komen totdat ik het goed uitvoer. Kun je zeggen: herhalen tot in het oneindeloos. Klopt deels, maar zo blijft het op een gegeven moment wel plakken bij me. Tot dusver nog geen snelweg, nog geen hellingproef. Wel veel kruispunten, voorsorteren, rotondes en wat al niet meer. Een ding begin ik me iig al aan te ergeren: rotondes. Ondingen dat het zijn, je hebt totaal geen zicht in een auto. Als fietser kun je tenminste nog gemakkelijk om je heen kijken en behoud je betrekkelijk eenvoudig het overzicht. Nu ik achter het stuur zit in een lesauto heb ik voor mijn gevoel 0,0 overzicht als je op een rotonde rijdt. Tuurlijk, je ziet wel andere auto's aan en afrijden maar fietsers duiken zo out of the blue op in je spiegels.

Dan geef ik toch echt de voorkeur aan kruispunten wat dat betreft. Afijn, morgen alweer les #4. Ik begin leergierig te worden, raak beetje bij beetje nu gewend aan de handelingen. Maar ik zie me echt nog niet over 26 meer lessen af rijden. Das voor mij op dit moment echt een ver van mijn bed show. Bovendien, als alles volgens plan loopt zal ik pas zo rond de herfstvakantie gok ik eindexamen doen. Dus ik zit nog wel een paar maand in die lesauto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-09 17:01

TommyGun

Stik er maar in!

Ik heb ook een schijthekel aan rotondes. Het enige voordeel is dat er geen verstoplichten staan :r

Over iets meer dan 'n maand heb ik 1 jaar m'n rijbewijs :9 waarvan al 13.000 gereden in de auto van m'n moeder en al bijna 6.000 in die van mezelf (recent gekocht).

Gaat hard :X In de zomer door Frankrijk rijden 8)

[ Voor 54% gewijzigd door TommyGun op 29-05-2009 07:37 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Joosie200 schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 23:40:
Een ding begin ik me iig al aan te ergeren: rotondes. Ondingen dat het zijn, je hebt totaal geen zicht in een auto. Als fietser kun je tenminste nog gemakkelijk om je heen kijken en behoud je betrekkelijk eenvoudig het overzicht. Nu ik achter het stuur zit in een lesauto heb ik voor mijn gevoel 0,0 overzicht als je op een rotonde rijdt. Tuurlijk, je ziet wel andere auto's aan en afrijden maar fietsers duiken zo out of the blue op in je spiegels.

Dan geef ik toch echt de voorkeur aan kruispunten wat dat betreft. Afijn, morgen alweer les #4. Ik begin leergierig te worden, raak beetje bij beetje nu gewend aan de handelingen. Maar ik zie me echt nog niet over 26 meer lessen af rijden. Das voor mij op dit moment echt een ver van mijn bed show. Bovendien, als alles volgens plan loopt zal ik pas zo rond de herfstvakantie gok ik eindexamen doen. Dus ik zit nog wel een paar maand in die lesauto.
Rontondes zijn niet zo erg zolang fietsers niet de verkeerde kant op fietsen. Van te voren al goed kijken of je fietsers ziet die zullen komen wanneer jij er bent en gewoon rustig erover heen, iig beter als 5 minuten wachten voor verkeerslichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:30
Drukke rotondes op een praktijkexamen voor je C. Dan kun je pas je lol op :{. Als een meikever spiegelen en om je heen kijken maar geen stap verderkomen is niet oke :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tha_T schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 09:06:
Drukke rotondes op een praktijkexamen voor je C. Dan kun je pas je lol op :{. Als een meikever spiegelen en om je heen kijken maar geen stap verderkomen is niet oke :N
Dat was bij mijn C ook zo hoor :) Rustig rijden != kruipen, gewoon rustig een beetje "aandrukken" anders wordt het inderdaad niet wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
Verwijderd schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 11:55:
[...]

Dat was bij mijn C ook zo hoor :) Rustig rijden != kruipen, gewoon rustig een beetje "aandrukken" anders wordt het inderdaad niet wat :)
Ik weet het. Destijds heb ik het ook zo opgelost maar dan nog word je er niet blij van middenin een examen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
En weer terug van rijles 4. Het om je heen kijken werd geintroduceerd. Wederom een bult rotondes gehad. Alsof heen en terug schakelen i.c.m, koppeling op laten komen plus sturen nog niet genoeg was, nee huppa kijken erbij. Het grappige vond ik dan wel weer dat ik mijn zus naar haar studie mocht rijden waar ze afgezet werd. En daarnaast had mijn instructrice een anekdote over een of andere leerling die het had over: "Ik kijk alleen maar om me heen omdat dat moet van de examinator". Ze werd daar boos om lol :D Want kijken doe je niet om te slagen, kijken doe je voor je eigen veiligheid bladiebla.

Afijn, stapje voor stapje krijg ik dus meer te doen in de auto. Over twee rijlessen hellingproef/achteruit liet ze weten, het zal mij benieuwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-09 19:55
[b][message=32017441,noline]Ze werd daar boos om lol :D Want kijken doe je niet om te slagen, kijken doe je voor je eigen veiligheid bladiebla.
en gelijk heeft ze! zulke personen gewoon niet af laten rijden als ze direct al aangeven te zullen stoppen met uit hun doppen kijken als ze hun pasje hebben, levensgevaarlijk! :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:33

Destruction

(ex-)Automonteur

@Joosie200: Rotondes vallen in een auto best mee :) Ga zodra je je rijbewijs hebt maar een keer in een bestelwagen rijden :X Dan zie je _helemaal_ niks meer. Is leuk als je moet stoppen om een fietser voorrang te geven. Dan sta je daar: Je kan totaal niet zien wat eraan komt, want je kunt wel over je schouder kijken, maar daar zit geen raam :+

* Destruction doet dan altijd het raam aan de bijrijderskant iets open, breng de auto aan het rollen met mn voeten boven de koppeling+rem, en al luisterend laat ik de auto de rotonde aflrollen.. Like you have any other options :o

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-09 20:13

Matis

Rubber Rocket

Destruction schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 08:22:
* Destruction doet dan altijd het raam aan de bijrijderskant iets open, breng de auto aan het rollen met mn voeten boven de koppeling+rem, en al luisterend laat ik de auto de rotonde aflrollen..
/me totdat hij het verpletterende geluid hoort van een fiets welke zich een weg door zijn rechter achterband probeert te banen ;)

Heb nu al 2,5 jaar mijn rijbewijs, maar rotondes blijven lastig. Vooral ook omdat geen enkele rotonde hetzelfde is kwa verkeersregels.
  • Is het een voorrangsrotonde?
  • Zitten de fietsers op de rijbaan?
  • Indien nee, moeten de fietsers bij het verlaten van de rotonde voor gelaten worden?
  • Is er een zebrapad (voetgangers voor laten gaan)?
  • Is het een rotonde met meerdere banen of een turbo rotonde?
Zoals ik al zei; Geen enkele rotonde is het zelfde. Naar mijn werk toe (15 minuten met de auto) kom ik 6 rotondes tegen, waarvan er maar 2 hetzelfde zijn kwa voorrangsregels 8)7

Goed opletten dus!

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

20 juni mijn TTT :) Lekker op een zaterdagmorgen om 9:30, dus dan is het redelijk rustig. In ieder geval veeeeel minder fietsers.. Gister was het zo stervensdruk met fietsers :S Zweette me kapot man :P

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Ik wil je niet onzeker maken, maar ik vind de TTT zulke flauwekul.

Je betaald praktisch voor een officieel examen; Haal je je TTT dan is dat natuurlijk mooi meegenomen, maar zak je ervoor of (nog erger) voor je echte examen, dan ben je sws de zak.

Mijn devies luidt daarom ook, doe desnoods twee keer echt examen. Slaag je de eerste keer, mooi meegenomen. Slaag je de tweede keer dan ben je net zo duur uit als met TTT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Laatst online: 19-03 21:48
Anderzijds, ik heb ook een flink aantal mensen hier in het topic gezien, én een collega die door zijn TTT geslaagd was, omdat er bij stond , het formulier van de TTT dus, dat hij of zij goed gereden had.

Naast het feit dat je dus niet hoeft fileparkeren, stopopdr. , achteruit inparkeren ( horror imo )

Snap de argumenten van vele, maar ben uiteindelijk wel blij dat ik me TTT gedaan heb,

Over 3/4 weken examen doen, hopelijk hoor ik deze week de datum!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

Ik kan mijn bijnaam veranderen van Daywalk3r naar Daydriv3r!
Ben vanmorgen geslaagd!! Voor de eerste keer nog wel (wel 42 lessen gehad maarja)!!
Morgen naar 't gemeentehuis en volgende week me roze pasje ophalen.

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

thijszor schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 10:00:

Naast het feit dat je dus niet hoeft fileparkeren, stopopdr. , achteruit inparkeren ( horror imo )
Ik vond het juist uitermate relaxt dat ik ff niet hoefde te rijden dat gedeelte van het examen, maar gewoon kon klooien met de auto :P

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r

Daywalk3r

Walks at night 2

Matis schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 09:54:
Ik wil je niet onzeker maken, maar ik vind de TTT zulke flauwekul.

Je betaald praktisch voor een officieel examen; Haal je je TTT dan is dat natuurlijk mooi meegenomen, maar zak je ervoor of (nog erger) voor je echte examen, dan ben je sws de zak.

Mijn devies luidt daarom ook, doe desnoods twee keer echt examen. Slaag je de eerste keer, mooi meegenomen. Slaag je de tweede keer dan ben je net zo duur uit als met TTT!
Het scheelt je wat handelingen bij het examen maar wat ik ook fijn vond is dat de examinator ook tips geeft wat je wel en niet goed deed, waar je dan nog aan kan werken.

Zoals bij mij vertelde ze dat ik te hard op kruisingen afkwam waardoor anderen niet wisten wat ik ging doen, daar heb ik na de TTT en tot het examen flink aan gespijkerd en ben dan ook zoals je hierboven kan lezen in 1x geslaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:46

RayNbow

Kirika <3

Vandaag m'n 2e examenpoging...

...en geslaagd *O* *O* *O*

(M'n eerste poging in februari was een ramp :+)

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabuto_Raiger
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-09 19:07

Kabuto_Raiger

Let's DDR!!!

gefeliciteerd ^____^

Dance Dance Revolution

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Nu online
Zo over 5 minuten mag ik m'n kunstjes laten zien... In het begin van m'n lessen soms wel een beetje te veel aan het nadenken, maar nu neem ik steeds een kauwgumpje.. Doet wonderen, wordt ik heel relaxed van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 12:15

ye-roon

knaak

RayNbow schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 15:40:
Vandaag m'n 2e examenpoging...

...en geslaagd *O* *O* *O*

(M'n eerste poging in februari was een ramp :+)
KAN DIE EINDELIJK naar ons in delft rijden! (als die de auto van ze zusje mag lenen :p)

Gefeliciteerd :D

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Woe, instructeur heeft gezegd dat we een datum gaan prikken voor TTT. Spannend! Pff, heb nog steeds niet echt het idee dat ik kan rijden, zoveel dingetjes die fout kunnen gaan :P Blij dat ik kan kan wennen aan het rijden met een examinator, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Matis schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 08:28:
/me totdat hij het verpletterende geluid hoort van een fiets welke zich een weg door zijn rechter achterband probeert te banen ;)
Kleinigheidjes blijf je houden.. ;)

Nee daarom dus ook dat raam, dan hoor je ze tenmminste als ze "WTF" of "STOP" roepen..
Goed opletten dus!
Dat is altijd in het verkeer, ongeacht de situatie.

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r

Daywalk3r

Walks at night 2

Muthas schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 17:37:
Woe, instructeur heeft gezegd dat we een datum gaan prikken voor TTT. Spannend! Pff, heb nog steeds niet echt het idee dat ik kan rijden, zoveel dingetjes die fout kunnen gaan :P Blij dat ik kan kan wennen aan het rijden met een examinator, ben benieuwd.
Ik ben eergister geslaagd maar kan ook niet rijden.
Dat leer je spelenderwijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
En weer een rijles verder. Een paar onoverzichtelijke kruispunten gehad (staat er een groot coniveren heg je uitzicht lekker te blokkeren) vandaag. Was te hard aan het rijden, was normaal gesproken 50km/u weg maar wegwerkzaamheden dus borden van 30km, 100m verderop weer 50km/u. (zwarte water allee) Verder mazzel met de rotondes dit keer, toen ik erop af kwam kon ik meteen op rijden, drie kwart rond, geen fietser te zien dus hup door. Voor het eerst ook echt plank gas gegeven op de ijsselallee om de auto naar 70km/u te trekken in zijn 5. Voelde raar aan, want de kilometer teller ging me toch wat traag richting 70 zeg :{ Kreeg ook de opmerking of ik geen last had van mijn nek. Ik: "Nee, hoezo?" Instructrice: "Vorige keer spiegelde je soepeler..." Ook zo'n leuk moment: "Hé, hallo je mag hier maar 30 hoor. Kijk naar de borden!" "Moet je geen gas bij gaan geven, je rijdt nu al 50km/u!" Was dus traag van begrip, sukkelde met 50km/u gewoon door tot de bocht kwam.

Sturen gaat me nu beter af, kennelijk doe ik er lang over om het door te krijgen. Maar zodra ik het door krijg zit het er ook goed in. Moet me nu gaan richten op volgordes in me kop stampen. Eerst spiegelen, dan pas knipperlicht, ik doe altijd eerst knipperlicht aan, dan spiegelen en dan gaan. En een paar keer vandaag koppeling ingetrapt bij 1500 toeren en bij 1000 pas rem |:( Ik heb iig altijd wel meteen door wat ik fout doe. Logisch ook, want je merkt het meteen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
  • Laatst online: 01-04 20:57
thijszor schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 10:00:
Anderzijds, ik heb ook een flink aantal mensen hier in het topic gezien, én een collega die door zijn TTT geslaagd was, omdat er bij stond , het formulier van de TTT dus, dat hij of zij goed gereden had.

Snap de argumenten van vele, maar ben uiteindelijk wel blij dat ik me TTT gedaan heb,

Over 3/4 weken examen doen, hopelijk hoor ik deze week de datum!
jup ik ook oa.

TTT ging gewoon perfect (was na 3 dagen lessen)
echt geen enkel foutje (op afslag missen na dan maar dat was niet erg) en er werd ook op het formulier gezet dat ik byzonder goed gereden had.

letterlijk stond er: bijzonder mooie toets !

Toen mijn examen, ging echt bagger, ik ging remmen voor elk zijstraatje enzo (op een voorrangs weg :') ) en liet hem zelfs afslaan (wat me tijdens het lessen zelfs nouwelijks gebeurt is)
Inparkeren, invoegen enzo ging dan wel weer goed. en geen ingrepen oid gehad.

Maargoed, ik zag de bui al hangen, en dacht dat ik dik gezakt was. instructeur bleef zitten in de auto met examinator om ff na te praten, die eikel wist al dat ik al zou slagen, want die had ook gezegt dat het normaal nooit zo slecht ging :+

Examinator gaat zitten, doet wat papierwerk enzo, ja, en hoe vond je zelf dat het ging?
naja niet zo goed, gaat normaal nooit zo. ja zegt die, ik heb met je examinator gepraat, en die zij precies hetzelfde. en omdat op je toets staat dat het een bijzonder mooie toets was wil ik je feliciteren.
Dat staat er eigenlijk bijna nooit op zegt die.

dus ik: WTF :D

moraal, TTT saved my ass :>
en mijn instructeur ook een beetje ;)

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:46

RayNbow

Kirika <3

Joosie200 schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 23:05:
Voor het eerst ook echt plank gas gegeven op de ijsselallee om de auto naar 70km/u te trekken in zijn 5. Voelde raar aan, want de kilometer teller ging me toch wat traag richting 70 zeg :{
In een lagere versnelling trek je sneller op. ;)

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

En gaat je auto van naar de klote d:)b
Vandaag overigens voor 't eerst sinds ik m'n rijbewijs heb (op een paar weken na een jaar) een alcohol controle gehad.
Niet eens iets als een sleutelhanger gehad :(

[ Voor 68% gewijzigd door GoldenSample op 06-06-2009 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Hehe, tjsa.. Laat ik het zo zeggen, ik hoop niet dat ze ooit ontdekken, dat ik nog een paar sleutelhangers tegoed heb :P

....ik zou niet weten waar die vrachtwagenlading heen moet.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Ah als ik z'n sleutelhanger wil kan ik dat bij een vriend fixen die bij de politie zit :+ dus kom niks te kort hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 15:10
Helaas. Na in februari mijn rijbewijs te hebben gehaald gisteren mijn eerste schade gereden :(
Bij het uitparkeren te vroeg ingestuurd, waardoor de voorkant van mijn auto langs de zijkant van de auto naast me schuurde.

Manoeuvre inmiddels al ontelbare keren uitgevoerd, maar op de een of andere manier dit keer toch te weinig ruimte genomen :( Voelt klote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
  • Laatst online: 01-04 20:57
ik kan dat nooit zo goed snappen..

ik bedoel, je kijkt toch constant om je heen, en je bent toch constant aan het bijsturen (ik iig wel)
of zet je je stuur in 1 stand en dan hopen dat het goed gaat ofzo?

Ik doe dr zelf liever wat langer over, dan dat ik het op de gok doe.

nofi verder hoor.

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-08 08:59
GoldenSample schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 00:35:
En gaat je auto van naar de klote d:)b
Vandaag overigens voor 't eerst sinds ik m'n rijbewijs heb (op een paar weken na een jaar) een alcohol controle gehad.
Niet eens iets als een sleutelhanger gehad :(
lol waarom gaa je auto er van naar de klote? Misschien als je er een hebt van voor 1980, maar anders regelt hij hem gewoon terug zegmaar en trek je daarom idd wat langzaam op, niets aan de hand hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijhtam
  • Laatst online: 15-09 15:01
Matis schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 08:28:
[...]

Heb nu al 2,5 jaar mijn rijbewijs, maar rotondes blijven lastig. Vooral ook omdat geen enkele rotonde hetzelfde is kwa verkeersregels.
  • Is het een voorrangsrotonde?
  • Zitten de fietsers op de rijbaan?
  • Indien nee, moeten de fietsers bij het verlaten van de rotonde voor gelaten worden?
  • Is er een zebrapad (voetgangers voor laten gaan)?
  • Is het een rotonde met meerdere banen of een turbo rotonde?
Zoals ik al zei; Geen enkele rotonde is het zelfde. Naar mijn werk toe (15 minuten met de auto) kom ik 6 rotondes tegen, waarvan er maar 2 hetzelfde zijn kwa voorrangsregels 8)7

Goed opletten dus!
Officieel is het zo geregeld bij rotondes:

BiBeKo:
Fietsers / voetgangers voorrang (zowel bij normale, 2-strook en turborotondes).

BuBeKo:
Fietsers / voetgangers geen voorrang (zowel bij normale, 2-strook en turborotondes).

Helaas zijn er soms uitzonderingen met betrekking op de turborotondes, door het slechte zicht bij 2 afvoerende rijbanen kan het voorkomen dat binnen de bebouwde kom fietsers / voetgangers geen voorrang hebben.

Een leuke uitzondering ligt bij ons effe verder op, daar heb je een 2 richting fietspad om een halve rotonde heen 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Sijhtam op 06-06-2009 17:33 ]

huidige opstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:44
Mcdeath schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 17:32:
[...]

Officieel is het zo geregeld bij rotondes:

BiBeKo:
Fietsers / voetgangers voorrang (zowel bij normale, 2-strook en turborotondes).

BuBeKo:
Fietsers / voetgangers geen voorrang (zowel bij normale, 2-strook en turborotondes).
Officieel is het zo geregeld: Als je afslaat, moet je rechtdoorgaand verkeer op dezelfde weg voor laten gaan. Binnen én buiten de bebouwde kom. Verder is het een en ander afhankelijk van de wegsituatie, verkeerstekens en verkeersborden...

Wat jij noemt is inderaad het meest voorkomende, misschien zijn er zelfs richtlijnen om rotondes op die manier aan te leggen. Maar er is volgens mij niets officieels aan, zo lang het niet zo beschreven staat in het RVV.

Wat Matis zegt klopt wel: Geen enkele rotonde is het zelfde. Goed opletten en niet zomaar uitgaan van ezelsbruggetjes als "ik rij buiten de bebouwde kom, die fietser heeft vast geen voorrang" lijkt me het verstandigste. :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
De fietser heeft altijd voorrang, als jij hem aanrijdt in de auto ben je het bokje, ook al had hij behoren te stoppen.

En grats RayNbow, wanneer leen je die oude Mazda van je zusje, om naar Delft te komen. Kan ik eens zien of ze hem goed onderhouden heeft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
MexxT schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 13:18:
ik kan dat nooit zo goed snappen..

ik bedoel, je kijkt toch constant om je heen, en je bent toch constant aan het bijsturen (ik iig wel)
of zet je je stuur in 1 stand en dan hopen dat het goed gaat ofzo?

Ik doe dr zelf liever wat langer over, dan dat ik het op de gok doe.

nofi verder hoor.
Ik stond reeds ingeparkeerd, maar zodanig dicht langs die auto dat ik bang was dat die persoon niet meer zou kunnen instappen zonder mijn deur te raken. Dus wilde ik een stukje naar links.
Daarop stukje achteruit en rustig stuur tegen de klok in om. Ondertussen stopte er een auto achter me waar 4 man uit uitstapte die ik in de gaten moest houden, en voor ik het wist zwenkte mijn voorkant zijn deur in :( Ik stond er nog dichter op dan ik dacht.
Letterlijk een ongelukje dus, kijken doe ik ook altijd uitgebreid en neem overal mijn tijd voor.

nofi taken hoor. Tot die avond snapte ik ook niet hoe mensen het voor elkaar krijgen, maar nu snap ik het.

@Jegapia
Heb een briefje onder de ruitenwisser achter gelaten, maar heb nog niets van de persoon vernomen. Zag het briefje vrijdag wel al op de bijrijders stoel liggen dus hij heeft hem gevonden, maar vind het hopelijk niet zo belangrijk :p Heb al gezien dat ik van de 0 naar -4 schadevrije jaren zou gaan mocht ik het claimen, maar zelf betalen is natuurlijk ook nog een optie.

[ Voor 15% gewijzigd door frickY op 08-06-2009 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegapia
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-08 10:34
frickY schreef op zondag 07 juni 2009 @ 00:59:
[...]

Ik stond reeds ingeparkeerd, maar zodanig dicht langs die auto dat ik bang was dat die persoon niet meer zou kunnen instappen zonder mijn deur te raken. Dus wilde ik een stukje naar links.
Daarop stukje achteruit en rustig stuur tegen de klok in om. Ondertussen stopte er een auto achter me waar 4 man uit uitstapte die ik in de gaten moest houden, en voor ik het wist zwenkte mijn voorkant zijn deur in :( Ik stond er nog dichter op dan ik dacht.
Letterlijk een ongelukje dus, kijken doe ik ook altijd uitgebreid en neem overal mijn tijd voor.

nofi taken hoor. Tot die avond snapte ik ook niet hoe mensen het voor elkaar krijgen, maar nu snap ik het.
Dat zijn kleinigheden die nu eenmaal gebeuren. Je hebt nog niet zo lang je rijbewijs en bent eigenlijk nog volop aan het leren rijden. Ik ken er genoeg die in hun eerste jaar wel zo'n kleinigheidje uithalen, inclusief mezelf. Na 8 maanden rijden een klein foutje gemaakt waar niemand echt last van heeft gehad (buiten die muur dan, aan mijn auto was niets aan), sindsdien al 4 jaar schadeloos. Daarom dat ik iedereen het ook aanraad om als eerste auto geen nieuwe auto te kopen. Je moet nog volop leren en ervaring opdoen.
Zolang je geen mensen omver rijdt of zo en de schade proper afgehandeld wordt is er toch ook geen probleem.

I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
HammerT schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 13:26:
lol waarom gaa je auto er van naar de klote? Misschien als je er een hebt van voor 1980, maar anders regelt hij hem gewoon terug zegmaar en trek je daarom idd wat langzaam op, niets aan de hand hoor :)
Direct naar de klote zal hij niet gaan maar als je te laag zit hoor je hem ook brommen en krijgt de koppeling en andere overbrengingen ook veel meer op z'n lazer vanwege de relatief grote weerstand die overwonnen moet worden.
Leuk gaat hij het dus niet vinden. ;)

Edit:
Zo'n 'per ongelukje' heb ik ook wel eens gehad. Bij het in parkeren je op laten jagen door een drukkend busje (stomstomstom, doen we nooit meer) en daardoor even te laat remmen en een paaltje kussen.
Geen schade maar je voelt je goed stom. :P

[ Voor 18% gewijzigd door Gonadan op 08-06-2009 10:12 ]

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Goeiemiddag allemaal,

* kaos001 is ook geslaagd vandaag!

Theorie in 1 keer, praktijk ook in 1 keer. Ik ben er blij mee! *O*

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
Heel erg gefeliciteerd! :D

Ik heb eindelijk te horen gekregen waarneer ik af mag rijden,
24 juni (2009 ;) ) om 10:45 , wat me wel een lekkere tijd is.

Dus, als je omg. haarlem woont, blijf binnen! eigen veiligheid
en je vergroot me kans op slagen :P !

Kan echt niet wachten, lijkt me zo lekker, als je mobiel bent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-09 17:01

TommyGun

Stik er maar in!

Jegapia schreef op zondag 07 juni 2009 @ 03:49:
[...]

Dat zijn kleinigheden die nu eenmaal gebeuren. Je hebt nog niet zo lang je rijbewijs en bent eigenlijk nog volop aan het leren rijden. Ik ken er genoeg die in hun eerste jaar wel zo'n kleinigheidje uithalen, inclusief mezelf.

...

Zolang je geen mensen omver rijdt of zo en de schade proper afgehandeld wordt is er toch ook geen probleem.
Mja inderdaad. Schade aan andere (voertuigen) heb ik nog niet gemaakt maar ik heb ook wel 's net 'n paaltje of muurtje geschampt met (achteruit) inparkeren en zo. Kwestie van gewenning aan de grootte van de auto, overmoedig zijn (of eigenlijk; laten opjagen door anderen) en dergelijke.

Beschadiging van de lak fixen we wel weer, gelukkig nog geen deuken gemaakt :P

[ Voor 6% gewijzigd door TommyGun op 10-06-2009 12:18 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
thijszor schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 11:52:
Heel erg gefeliciteerd! :D

Ik heb eindelijk te horen gekregen waarneer ik af mag rijden,
24 juni (2009 ;) ) om 10:45 , wat me wel een lekkere tijd is.

Dus, als je omg. haarlem woont, blijf binnen! eigen veiligheid
en je vergroot me kans op slagen :P !

Kan echt niet wachten, lijkt me zo lekker, als je mobiel bent :)
Thanx :D

10:45 is een prima tijd, ik moest om 09:50 wat ook best oké was.
Vandaag bij stadhuis mijn pasje aangevraagd, mag ik nog een week wachten voordat ik eindelijk mag rijden :/

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Laatst online: 09:36
Ik moest om 09:00, dat viel me ook best mee :)

Was alleen de dagen voor het examen hondsberoerd (dikke koorts, verkouden etc). Heb uiteindelijk met een paracetamol achter de kiezen gereden, en dat ging verbazingwekkend goed #1 's middags weer helemaal ingezakt. Kennelijk doet een beetje adrenaline het goed op zulke momenten :p

#1: Dat verbazingwekkend goed slaat op hoe die paracetamol werkte, niet op hoe ik reed. Dat was niet super, maar wel goed genoeg om te slagen :P

[ Voor 24% gewijzigd door Carpento op 11-06-2009 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
Gefeliciteerd Carpento! :D

Had ze / hij nog opmerkingen over je examen? of vond hij / zij het alemaal wel prima :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Lotgenoten, welk boek raden jullie aan om uit te leren voor het theorie-examen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
Gonadan schreef op maandag 08 juni 2009 @ 10:11:
[...]

Direct naar de klote zal hij niet gaan maar als je te laag zit hoor je hem ook brommen en krijgt de koppeling en andere overbrengingen ook veel meer op z'n lazer vanwege de relatief grote weerstand die overwonnen moet worden.
Leuk gaat hij het dus niet vinden. ;)

Edit:
Zo'n 'per ongelukje' heb ik ook wel eens gehad. Bij het in parkeren je op laten jagen door een drukkend busje (stomstomstom, doen we nooit meer) en daardoor even te laat remmen en een paaltje kussen.
Geen schade maar je voelt je goed stom. :P
Dat soort ongelukjes gebeuren wel vaker. Afgelopen woensdag hier tegen de stoeprand geparkeerd, was ook niet fijn, wilde even wat te snel, en ik moet hier parkeren op een 5% helling. Was niet helemaal geconcentreerd, en de radio luid aan met een mooi nummer helpt ook niet dan :X. Toen ik ging kijken lag er allemaal plastic van een wieldop naast mijn wiel. Bleek van de vorige parkeerder te zijn, mijn wieldop had alleen een paar krasjes erbij.
Met lage toeren rijden is overigens niet alleen per auto verschillend, maar ook per plaats. In Nederland reed ik meestal 50 in de 3, of net iets sneller dan dat in de 4. 50 in de 4 reed niet lekker, en dan rijd ik diesel. Hier in Noorwegen knal ik met dezelfde auto gewoon in de 4e een 5% helling op met 50km/h zonder horten of stoten. De luchtvochtigheid en het zuurstofgehalte is hier anders dan in NL, waardoor de auto gewoon heel anders reageert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Dav1d schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 14:28:
Lotgenoten, welk boek raden jullie aan om uit te leren voor het theorie-examen?
Geen, die staat vol met feitjes waar je eng van wordt en alles alleen maar door elkaar haalt.
Schaf een CD-rom met oefen opgaves/ examens aan en maak deze. Daaruit leer ik iig het beste :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Atlas schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 14:47:
Geen, die staat vol met feitjes waar je eng van wordt en alles alleen maar door elkaar haalt.
Schaf een CD-rom met oefen opgaves/ examens aan en maak deze. Daaruit leer ik iig het beste :)
Oneens, een boek helpt wel degelijk.
Zelf heb ik zo'n VekaBest boek helemaal gelezen, toen vragen maken (zo'n weekend), dan dag voor examen nog even doorbladeren en lezen en klaar.
Zonder boek ben je te veel afhankelijk van welke vragen je krijgt tijdens het oefenen. Voor hetzelfde geld mis je een stuk kennis waar je tijdens het examen net een paar vragen over krijgt.
Ik weet het, theoretisch, maar het is mogelijk.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:38
De ANWB Theorieopleiding op Internet vond ik wel prettig werken.

Je krijgt uitleg over de theorie zelf waarna je oefenopgaves en oefenexamens kunt maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
@Atlas
Het spijt me, maar dat is een erg slecht advies.
Zo leer je slechts de vragen en antwoorden uit je hoofd. Daar kun je misschien wel een groot aantal vergelijkbare vragen mee beantwoorden, maar de achterliggende theorie krijg je nooit helemaal door.

Lees een regulier theorieboek van achter naar voren door, en doe dan zo een setje van 50 oefenvragen om te testen of je alles goed onthouden hebt. Kijk dan op welke categorieën je laag scoort, en lees die nogmaals. Dat herhaal je tot je alles weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Wat voor mij het beste werkte was :

Examen maken, en dan de foute antwoorden goed bestuderen en de uitleg lezen waarom iets goed of juist niet goed was. Kan alleen de naam van het boek niet meer herinneren 8)7

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Ik bereid me op dezelfde manier voor als Atlas. Vragen maken, vragen maken, vragen herhalen tot in den treure. En natuurlijk na afloop wel bij een fout antwoord het goede antwoord bestuderen, totdat jij snapt waarom je hem fout beantwoordde. Zo sla ik het snelste op. Heb ook het theorieboek erbij, maar als ik die door lees verlies ik veels te snel mijn concentratie. Ik sla vervolgens niks op, bij vragen maken is dat wel anders.

Gebruik overigens Traffic Trainer als theoriemethode. Maar daarnaast les ik in een volkswagen, nu bestaat er zoiets als: www.volkswagenrijbewijs.nl. Kreeg een pasje à la rijbewijs B met activatiecode. Heb een account aangemaakt, code ingevoerd en kan al daar 6 examens van 65 vragen oefenen. Handig, want Traffic Trainer geeft mij 0 gevaarherkenningsvragen als ik een heel examen wil maken. En dat is voor mij atm hèt onderdeel waar ik moeite heb, met de overige onderdelen niet. Laatste keer oefenen haalde ik overigens: 6 fout + 12 fout gevaarherkenning. Precies het maximale aantal wat je mag hebben om het theorie binnen te slepen :)

Verder zijn 6 rijlessen alweer geschiedenis. Gaat snel zo. Een eerste bijzondere manoevre gedaan: keren d.m.v. halve draai in 1 keer. Moet zeggen dat ik daar weinig spannends aan vond, gewoon goed opletten wanneer in te sturen en langzaam door gaan. Was op de ijsselallee aan het rijden in zijn 5, naderde het kruispunt bij Hogeschool Windesheim en het verkeerslicht stond op groen. Dus ik bleef met 70km/u het naderen, hij ging op oranje dus ik moest terugschakelen. Zette hem bij het volgende groene licht na uit de 1 gaan pardoes in zijn 4 en toen stond ie stil :P Instructrice van mij had er de grootste lol mee, overkomt mij wel vaker dat ik hem in de verkeerde versnelling zet zonder het door te hebben.

Ohja, nog een vraagje over hoe en wanneer knipperlicht. Kreeg te horen dat ik aan het klooien was met het knipperlicht en dus niet eenduidig er gebruik van maakte. Kreeg te horen dat je bij voorsorteren, voor sorteren om af te slaan >> laat hem in de stand staan dat ie blijft knipperen. Alle andere gevallen: 1 tikje naar beneden/boven zodat ie 3x kort knippert. Heb ik ook nog wel eens een handje van: zijdelingse verschuiving van rijbaan om voor te sorteren voor rechtsaf slaan. Dus ik knipperlicht naar rechts, naar de meest rechtse strook. Doe ik het knipperlicht uit want zijdelingse verplaatseling is klaar. Moet ie aan blijven terwijl je voorgesorteerd staat. Voorsorteer plekken zijn er toch juist zodat iedereen weet welke richting ie neemt zodat je niet langer knipperlicht aan hoeft te hebben?

Want als dat wel zo is, dan horen fietsers ook bij het voor sorteren tot het verkeerslicht groen is dus met hun arm uitgestrekt blijven staan hmm? :P Volgende les: hellingproef, zal mij benieuwen wanneer ik mag invoegen op de A28. Heb het idee dat de instructrice het rustig opbouwt. Vind dat overigens niet erg. Ik vorder gestaag, niet met rasse scheden. Per leerling wordt er ook een grafiek bijgehouden. Na zoveel lessen kun je zien hoe jouw trend is. Heb jammergenoeg nog geen blik kunnen werpen op mijn eigen grafiek, vult ze wss altijd in nadat mijn rijles klaar is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joosie200 schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 00:53:
Ohja, nog een vraagje over hoe en wanneer knipperlicht. Kreeg te horen dat ik aan het klooien was met het knipperlicht en dus niet eenduidig er gebruik van maakte. Kreeg te horen dat je bij voorsorteren, voor sorteren om af te slaan >> laat hem in de stand staan dat ie blijft knipperen. Alle andere gevallen: 1 tikje naar beneden/boven zodat ie 3x kort knippert. Heb ik ook nog wel eens een handje van: zijdelingse verschuiving van rijbaan om voor te sorteren voor rechtsaf slaan. Dus ik knipperlicht naar rechts, naar de meest rechtse strook. Doe ik het knipperlicht uit want zijdelingse verplaatseling is klaar. Moet ie aan blijven terwijl je voorgesorteerd staat. Voorsorteer plekken zijn er toch juist zodat iedereen weet welke richting ie neemt zodat je niet langer knipperlicht aan hoeft te hebben?

Want als dat wel zo is, dan horen fietsers ook bij het voor sorteren tot het verkeerslicht groen is dus met hun arm uitgestrekt blijven staan hmm? :P
Je richtingaanwijzer moet aan staan bij iedere zijdelingseverplaatsing (links/rechts) totdat je op de rijstrook zit waar je op wilt, in halen/invoegen/uitvoegen.
Bij in en uitvoegen totdat je over de blokmarkering bent en op je rijstrook rijdt waar je wilt rijden.
Wel altijd spiegelen en kijken of het kan, niet op goed geluk er tussen drukken zoals meeste doen op de snelweg.
Als je op een voorsorteervak staat links of rechtsaf, dan aan laten totdat ie automatisch afslaat.
In alle gevallen dat fietsers rechtdoor en dus voorrang hebben kunnen ze zien dat je rechtsaf wilt en een bestuurder achter je weet ook wat je doet, wachten zal men niet doen, want de meeste vliegen achter je langs met zelfs het gevaar dat een fietser die linksaf gaat dit niet ziet als je een busje of vrachtauto bent.
Rotondes pas als je de afslag voorbij bent en de afslag die je wilt hebben dan aan zetten en automatisch laten uit gaan, desnoods zelf doen nadat je rotonde hebt verlaten en voorbij fietspad/zebra bent.

:) Nee fietser horen hun hand pas uit te steken wanneer ze groen krijgen en links of rechts gaan, maar ook hier zijn er weinig die dit doen, vooral bij rotondes is dit het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendulum
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-09 08:44
Vandaag mijn theorie gehaald, 1 fout bij regelgeving en 5 bij gevaarherkenning, maar dat kwam mede doordat het scherm redelijk ver weg hing en dat trage invoersysteem, verder helemaal zelf gedaan :p

Donderdag beginnen met de snelcursus :)

offtopic:
en heb er zin in :D

[ Voor 8% gewijzigd door Pendulum op 16-06-2009 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Nu online
Zonet te horen gekregen dat ik zaterdag mag afrijden... Spannend :) (15 lessen gehad totaal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Laatst online: 09:36
thijszor schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 14:08:
Gefeliciteerd Carpento! :D

Had ze / hij nog opmerkingen over je examen? of vond hij / zij het alemaal wel prima :P
Sympathiek, maar ik had het over mijn examen wat in januari was :P Anyway: ze had nog wel wat aanvullingen, maar ze was er van overtuigd dat ik het voldoende beheerste om het verder zelf te gaan leren 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-09 15:40

Brons

Fail!

Ik heb het altijd uit zitten stellen ik heb echter geen keus meer. Ik moet mijn rijbewijs halen. Nu heb ik wat zitten zoeken op het internet en ik vraag mij af of het wat te doen is om de rijopleiding in korte tijd te doen. Vooral de ANWB maakt daar veel reclame mee maar de reacties in dit topic zijn niet zo positief. Ook vraag ik mij af of de 'examen garanties' die veel rijscholen, en de ANWB, aanbieden het waard zijn. Ik ben geen tiener meer dus voor mij is het belangrijker dat het snel gaat ipv zo goedkoop mogelijk.

Zijn er mensen die hun pasjes snel gehaald hebben en die hun ervaring zouden willen delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
Woei , kan echt niet wachten :P

Woensdag om 10:45 mag ik in hartje Haarlem mijn stuurmanskunsten vertonen.
Heb er nu iets meer dan 40 lessen opzitten, TTT gehaald, dus ik vertrouw erop dat het gewoon gaat lukken.

We gaan als het goed is volgende week ook nog even langs de Seat dealer, die nieuwe seat leon model 09 in het wit is wel gaaf imo :P

Voor de rest, me vader wil er eerst eens naast zitten om te kijken hoe capabel ik in zijn leasebak ben :P , alvorens ik er "wellicht" in mag rijden.

Nagoed, ik hoop er het beste van :P !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Nu online
maarud schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 22:01:
Zonet te horen gekregen dat ik zaterdag mag afrijden... Spannend :) (15 lessen gehad totaal)
En geslaagd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Woei, feli's :) En nu rijden in je zweedse slee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:57
Brons schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 12:05:
Ik heb het altijd uit zitten stellen ik heb echter geen keus meer. Ik moet mijn rijbewijs halen. Nu heb ik wat zitten zoeken op het internet en ik vraag mij af of het wat te doen is om de rijopleiding in korte tijd te doen. Vooral de ANWB maakt daar veel reclame mee maar de reacties in dit topic zijn niet zo positief. Ook vraag ik mij af of de 'examen garanties' die veel rijscholen, en de ANWB, aanbieden het waard zijn. Ik ben geen tiener meer dus voor mij is het belangrijker dat het snel gaat ipv zo goedkoop mogelijk.

Zijn er mensen die hun pasjes snel gehaald hebben en die hun ervaring zouden willen delen?
Een vriend van mij heeft zo'n tiendaagse cursus gedaan en heeft inderdaad na 10 dagen zijn roze papiertje gekregen... Probleem is dat hij eigenlijk nooit heeft leren rijden, 10 dagen lijkt een beetje weinig om alle ervaringen elke keer goed te laten bezinken. Maar misschien dat dit per persoon verschilt, van mijn perspectief lijkt het er meer op dat ze je het roze papiertje pasje leren te halen dan dat ze je echt leren rijden. Dat lijkt me toch wel een nadeel, ook voor je zelfvertrouwen als je eenmaal alleen op de weg zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ik zie daarvan het probleem niet zo. Kijk ik heb gewoon op de "normale" manier mijn rijbewijs gehaalt (al had ik wel 2x twee uur les per week). En ook ik kon niet rijden nadat ik net mijn rijbewijs had gehaald. Nu 9 maanden na het behalen van mijn rijbewijs zal ik ook nog lang niet perfect rijden maar het verschil met 9 maanden geleden toen ik het net had is echt al enorm merk ik zelf.

Dus m.a.w. vraag ik mij af of zo'n snelcursus daarin wel verschil maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Laatst online: 09-09 14:56
Ik had na het behalen van mijn rijbewijs (april 2008) ook niet het idee dat ik zelf kon gaan rijden.
Met alle lessen had ik wel een ingreep of gaf de instructeur aanwijzingen, en zelfs op weg naar mijn examen had ik een ingreep. :+

Met examen zelf was er ( 's ochtends) geen kip op de weg, we reden 200meter door de stad van tiel (vlak bij het industrieterrein) en daarna gelijk de snelweg op en over een landweggetje weer terug met maar 1 tegen ligger de hele weg en 0 auto's van de zijwegen, en dat weggetje liep bijna tot aan het CBR....

Daarna gehoord dat ik geslaagd was maar heb dus tijdens de hele rit:
* geen overstekende mensen gehad
* geen fietsers tegengekomen,
* niemand van rechts voorrang hoeven verlenen
* echt super kort in het randje van de stad gereden met bijna geen verkeer

Toen ik zelf dus moest rijden voor de eerste paar keer scheet ik dus 7 kleuren :o
Dat is pas na maanden overgegaan, gelukkig nog geen schade gereden al heb ik denk pas 2000 kilometer gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lennart_1337 schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 19:20:
Dat is pas na maanden overgegaan, gelukkig nog geen schade gereden al heb ik denk pas 2000 kilometer gereden.
Als je meer gaat rijden dan komt het vanzelf ;)
Ik had het zelfde ongeveer met afrijden alleen ik werd gelijk in het diepe gegooid omdat ik met mijn baan gelijk 60K per jaar reed.
Ik heb wel wat lichte schades gehad, maar meestal eenzijdig, 1 keer met een andere bestuurder, maar die reed zijn spiegel eraf op mijn achterkant dus dat was ook niet veel bijzonders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Nu online
Destruction schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 18:53:
Woei, feli's :) En nu rijden in je zweedse slee :P
gaat zeker lukken :) Zit alleen te twijfelen of ik een spoedje zal doen (wel € 30 extra :( ) of gewoon tot vrijdag wacht voor het roze papiertje kaartje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ik had het maandagmiddag om 16.00 uur ofzo aangevraagd met een normale aanvraag. Woensdagmorgen om 11.00 uur ben ik langs het gemeentehuis gegaan en hij was toen al klaar. Ik zie dus geen reden een spoedaanvraag te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Nu online
ik222 schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 22:05:
Ik had het maandagmiddag om 16.00 uur ofzo aangevraagd met een normale aanvraag. Woensdagmorgen om 11.00 uur ben ik langs het gemeentehuis gegaan en hij was toen al klaar. Ik zie dus geen reden een spoedaanvraag te doen.
in dat geval niet nee... als dat hier ook zo gaat dan doe ik ook zeker een normale..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 20:31
-O- Gezakt :/
Ik zou niet vaan genoeg over m'n schouder kijken. En klopt ook wel, als ik van te voren al in m'n spiegel heb gezien dat de weg leeg is, en als dat de tweede keer dat ik in m'n spiegel kijk nog steeds zo is, is het imho onzin om over je schouder te kijken bij het invoegen. En ik zou m'n snelheid niet goed aanpassen bij kruisingen, dus snel als ik langzaam moet en langzaam als ik snel kan. Complete onzin, ik had zelf het idee dat dat prima ging, en tijdens de lessen heb ik dat ook altijd goed gedaan. Ik heb best goed gereden en nergens ook maar een beetje gevaar of (onnodig) opstopping veroorzaakt. Ik had dus gewoon moeten slagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Vihaio schreef op maandag 22 juni 2009 @ 12:13:
Ik zou niet vaan genoeg over m'n schouder kijken. En klopt ook wel, als ik van te voren al in m'n spiegel heb gezien dat de weg leeg is, en als dat de tweede keer dat ik in m'n spiegel kijk nog steeds zo is, is het imho onzin om over je schouder te kijken bij het invoegen.
With all due respect. Autorijden bestaat voor 95% kijken. Over je schouder is juist het aller belangrijkste. Je dode-hoek is heet niet voor niets zo. Het feit dat er tussen twee keer kijken niets veranderd is in je spiegel wil absoluut niet zeggen dat er niets naast je zit. Motoren zie je heel erg slecht in je spiegels en ze veranderen ook vliegensvlug van rijbaan.

Natuurlijk is het hartstikke kut dat je gezakt bent, maar je moet echt wel kijken en blijven kijken. Ik wordt ook nog regelmatig verrast door auto's / motoren die in mijn dode hoek zitten. Welke ik dus niet (nooit) in mijn spiegels heb gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Complete onzin, ik had zelf het idee dat dat prima ging, en tijdens de lessen heb ik dat ook altijd goed gedaan. Ik heb best goed gereden en nergens ook maar een beetje gevaar of (onnodig) opstopping veroorzaakt. Ik had dus gewoon moeten slagen.
Met zo'n instelling ga je snel slagen inderdaad. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Matis schreef op maandag 22 juni 2009 @ 12:17:
[...]

With all due respect. Autorijden bestaat voor 95% kijken. Over je schouder is juist het aller belangrijkste. Je dode-hoek is heet niet voor niets zo. Het feit dat er tussen twee keer kijken niets veranderd is in je spiegel wil absoluut niet zeggen dat er niets naast je zit. Motoren zie je heel erg slecht in je spiegels en ze veranderen ook vliegensvlug van rijbaan.

Natuurlijk is het hartstikke kut dat je gezakt bent, maar je moet echt wel kijken en blijven kijken. Ik wordt ook nog regelmatig verrast door auto's / motoren die in mijn dode hoek zitten. Welke ik dus niet (nooit) in mijn spiegels heb gezien.
Het is vooral laten zien dat je hebt gekeken, ook spiegels moest ik met mijn hoofd in de richting van de spiegel gedraaid zitten, en dat was wel irritant. Maar goed. :Y)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou niet vaan genoeg over m'n schouder kijken.
En terecht.

Voor hetzelfde geld schep je in de toekomst iemand omdat je niet voldoende hebt gekeken.

Sorry, maar je moet gewoon kijken,kijken en nog eens kijken. Laat je dat zien dat je kijkt bij een examen, dan slaag je iig op het kijkgedeelte.

Ik ben hier namelijk ook op gezakt, ook al weet jij en ik dat er niets van achteren is genaderd. Helaas gebeurd het me nu ook op de weg te vaak nog dat anderen zelf niet eens kijken bij het invoegen, en zo klakkeloos die auto naar links of rechts gooien. Levensgevaarlijke situaties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Joopieboy schreef op maandag 22 juni 2009 @ 12:35:
[...]

Het is vooral laten zien dat je hebt gekeken, ook spiegels moest ik met mijn hoofd in de richting van de spiegel gedraaid zitten, en dat was wel irritant. Maar goed. :Y)
Precies, maar als je dat weet, dan doe je dat toch. Laten zien dat je het weet; In het echte verkeer kijk je alleen met je ogen, niet meer met je hoofd. Het is krom, dat weet ik. Maar doe het maar, anders laten ze je de volgende keer gewoon weer zakken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Zaterdag mijn eerste ongeluk op de snelweg gezien, waarschijnlijk ook iemand die niet over de schouder keek.
Een SUV kwam vanaf de linker baan opeens overdwars over alle rijbanen glijden, om door een lantaarnpaal in de rechterberm tot stilstand te worden gezet.
Als ik het goed zag haalde hij een personenauto in, welke zelf ook wilde gaan inhalen. Keek niet in de dode hoek, en tikte de achterkant van de SUV aan welke hem net voorbij was.

Was even schrikken zo 50 meter voor je neus met 120km/u, maar volgens mij is het goed afgelopen, op wat blikschade na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moortn
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-08 16:07

Moortn

Hallo

Gister m'n eerste rijles gehad. Heb les in een Seat Leon, wat best wel een fijne auto is.

Eerst alleen sturend naar een parkeerplek met veel bochten gereden. Daar kreeg ik uitleg hoe en koppeling werkt en de rest snel geleerd.

Daarna was het tijd voor het echte werk: De openbare weg :)
Het was gelukkig vrij rustig, al was er wel een vrachtwagen die duidelijk de weg niet wist, en steeds tussen de 80km/h en 40km/h wisselde (wat best vervelend is als je voor het eerst rijd). Maar na 6 rotondes ging dat ook al beter. Daarna nog door de bebouwde kom gereden, waar het gelukkig ook vrij rustig was.

Donderdag weer :)

Jeej wat moet hier nou staan. Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Mijn zevende rijles zit er op. Vorige keer halve draai als bijzondere manoevre geoefend, ditmaal halve draai & hellingproef achter elkaar. Moet zeggen dat ik de hellingproef i.c.m. koppeling/rempendaal fijner vind als koppeling/handrem. Verder werd mij de laatste 10 min ontzegd doordat we 15min moesten wachten op een verkeersleider die aan gaf dat we verder mochten. Nam mijn instructrice het stuur over (wisselen van plek). Moet ik rustig 30 rijden, knalt ze lekker met 60 er langs. Doe ik dat, krijg ik op mijn kop :+ Ach, was wel een leuke les vandaag.

Moet zeggen dat ik er aan begin te wennen, alle handelingen in de auto. Heb het nu een eigen plek kunnen geven dus het loopt op rolletjes wieltjes. Volgende week twee rijlessen achter elkaar, dan gaan we aandacht besteden aan de regels bij kruispunten (korte bocht voor lange bocht, verhard voor onverharde weg etc) Vind de opbreking bij de zwarte water allee alleen wel vervelend. Normaal rij je daar met 50km/u nu het hele stuk 30km/u en moet je lang wachten op verkeersregelaars. Vroeg nog hoelang ze ermee aan de gang zijn, het hele jaar, fijn is dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Niet om andere mensen te vervelen ofzo, maar wat ben ik blij dat ik dat verdomde pasje in bezit heb zeg.
Als ik zo al die verhalen lees van mensen die net beginnen of juist tegen het einde van hun rijlessen aanzitten... wat een terror zeg.

Daarom is het ook maar goed dat je deze gekkigheid maar 1 keer in je leven hoeft te doen (als het goed is)
Voor de mensen die het nog moeten halen; veel succes, het is niet moeilijk, pas gewoon de regels toe en handel naar de verkeersomstandigheden! d:)b

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Nu online
kaos- schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 16:27:
Niet om andere mensen te vervelen ofzo, maar wat ben ik blij dat ik dat verdomde pasje in bezit heb zeg.
Als ik zo al die verhalen lees van mensen die net beginnen of juist tegen het einde van hun rijlessen aanzitten... wat een terror zeg.

Daarom is het ook maar goed dat je deze gekkigheid maar 1 keer in je leven hoeft te doen (als het goed is)
Voor de mensen die het nog moeten halen; veel succes, het is niet moeilijk, pas gewoon de regels toe en handel naar de verkeersomstandigheden! d:)b
Ik vind het ook wel leuk om te lezen hoe mensen hun rijlessen ervaren... Gelukkig ben ik vorige week geslaagd, ging me erg makkelijk af... Blij dat ik die spanning voor het examen niet meer heb :P Doe ik alles wel goed, hopelijk vergete ik dit niet, etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Idd maarud :) Gelukkig is mijn rijexamen B alweer bijna 5jaar geleden :) rijexamen A verkeersdeelname 2x over gedaan, 1e keer ging het gewoon _NIET_ :| Daarna nog C (of is dat D? Iig het zgn "groot rijbewijs", ik mocht met B niet op de auto-ambulance van mijn toenmalige werkgever rijden :+), en BE gehaald. Enige wat ik er nu nog bij kan halen is vrachtwagen.. Maar mij niet gezien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Destruction schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 20:17:
Idd maarud :) Gelukkig is mijn rijexamen B alweer bijna 5jaar geleden :) rijexamen A verkeersdeelname 2x over gedaan, 1e keer ging het gewoon _NIET_ :| Daarna nog C (of is dat D? Iig het zgn "groot rijbewijs", ik mocht met B niet op de auto-ambulance van mijn toenmalige werkgever rijden :+), en BE gehaald. Enige wat ik er nu nog bij kan halen is vrachtwagen.. Maar mij niet gezien :P
Je hebt nu dan toch het vrachtwagenrijbewijs (wat jij 'groot' rijbewijs noemt), dat is categorie C. Het enige wat je dan nog kunt halen is het rijbewijs voor de bus, categorie D. Dan heb je ook nog CE en DE...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Oh lol, my bad 8)7

I stand corrected :) Iig, weet hoe het is om zenuwen voor een examen te moeten bedwingen.. :| 1e keer verkeersdeelname voor de motor is het me niet gelukt, motor een paar keer laten afslaan. Dat is opzich zelf nog niet zo erg, maar ik had helemaal geen gevoel met de motor die dag, het wou gewoon totaal niet.. Sjammer. Gelukkig ging het de 2e keer perfect *D

* Destruction gaat morgen dan ook maar weer eens met de motor naar de zaak B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
Geslaaaaaaagd!

Geen aan of opmerkingen
Mocht in hartje haarlem clusteropdracht doen,
naar een kerk rijden en nog wat straatjes in en klaar :P

Was als eerste weer terug :)

Morgen spoed rijbewijs aanvragen en van het weekend in papa's
leasebak rondkarren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
-edit- dubbelpost

[ Voor 96% gewijzigd door thijszor op 25-06-2009 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-09 20:09
Gefeli :)

Ik ga maandag beginnen met mijn eerste rijles (intake les iig). Ben heel benieuwd!

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

Tussentijdsetoets gedaan en gehaald :) Geen ingrepen :)

Verdere commentaar:
  • Rustiger schakelen (ik was te ruig, m'n instructeur zat altijd dat ik het stuur moest vast houden en niet de pook)
  • Stuurvast worden (ietsiepietsie slingeren, stress en stuur te strak vast houden daardoor :z )
  • Milieubewust worden (schakel wel op goede momenten, alleen echt gewoon dom telkens de koppeling te vroeg in trappen)
  • Verder vooruit kijken en eerder daarop reageren
Maar goed, de eerste drie zijn gewoon even puntjes waar ik volgende keer op moeten letten en dat komt dan wel goed. Alleen dat laatste is wel beetje een puntje, maar wat meer ervaring moet dat wel goed komen.

Binnen twee weken afrijden, gooi er nog iets van 4 uur tegen aan en dan zie ik het wel. Herexamen is toch verzekerd binnen pakket :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomfish
  • Laatst online: 05-08 22:23
Vrijdag theorieexamen, ik heb het idee dat het niet goed gaat komen. Bij online examens zak ik steeds, al heb ik het idee dat sommige vragen niet helemaal correct zijn. Inizicht is kut imo.
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/wm0z5u.jpg
Que?

Intake ging wel goed overigens, 24 lessen zou genoeg moeten zijn. Inclusief TTT.

[ Voor 7% gewijzigd door Tomfish op 24-06-2009 21:09 ]

Pagina: 1 ... 26 ... 37 Laatste