Het grote rijbewijs topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 22 ... 37 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joopieboy schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 22:58:
Ok dan is het bij jouw anders aangeleerd, ik mocht pas koppeling gebruiken of voet erop zetten als ik onder de 1000 toeren kwam, en op het moment dat de koppeling in was, mocht ik pas schakelen.
Nou dat zou ik toch niet doen bij een TDI zoals ik had, gegarandeerd dat het in 3 of 4 uitval is, in 1 of 2 trekt ie dat nog wel.
Als ik beneden 1400 kwam tikte ik al 1 terug, koppel van een TDI zit meestal tussen 1500-2000 toeren, VW is dat meestal 1900 en dan maximum vermogen meestal rond de 4000, dat is dus waarom ik doortrok richting de 4000.

Ik rij nu zelf in een SDI, maar met dat vermogen, 51 KW, moet ik hard trappen om vooruit te komen, ik hoop op de dag dat mijn baas een TDI 77KW klaar heeft staan voor mij >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joopieboy schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 22:58:
Maar blijkbaar zit er nog wel wat verschil in tussen de rijscholen, raar!
Is daar niet een vaste regel voor?
Nee, helemaal geen regels zelfs. De meeste instructeurs vertellen je hoe je moet schakelen, helemaal afhankelijk van het type auto + motor dat tot je beschikking staat. Daarbij houden ze rekening met het feit dat je de auto niet moet slopen (hij moet nog een tijdje mee), dat je milieubewust moet kunnen rijden (het 'nieuwe rijden'), en dat je natuurlijk wel vlot op moet kunnen trekken. Echter, en hier zit wat mij betreft het manco van veel instructeurs: ze leren je alleen maar hoe je in die specifieke auto moet rijden. Meestal leggen ze niet eens uit waarom je op een bepaalde manier in die auto moet rijden, en het is al helemaal zeldzaam dat ze uitleggen hoe het mogelijk in een ander type auto gaat (benzine ipv diesel bijvoorbeeld). Waarom? Ze stomen je klaar om te slagen, niet om klaar te zijn voor het verkeer.
Verwijderd schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 12:00:
Ik rij nu zelf in een SDI, maar met dat vermogen, 51 KW, moet ik hard trappen om vooruit te komen, ik verwens de dag dat mijn baas een TDI 77KW klaar heeft staan voor mij >:)
Je verwenst de dag dat je baas een snellere auto voor je klaar heeft staan? Lijkt me stug. ;) Fixed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 12:28:
Je verwenst de dag dat je baas een snellere auto voor je klaar heeft staan? Lijkt me stug. ;)
Nee was een typo, ik had een ander regeltje staan met dat erin, maar dat heb ik maar gelaten.
Verwijderd schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 12:28:
Meestal leggen ze niet eens uit waarom je op een bepaalde manier in die auto moet rijden, en het is al helemaal zeldzaam dat ze uitleggen hoe het mogelijk in een ander type auto gaat (benzine ipv diesel bijvoorbeeld). Waarom? Ze stomen je klaar om te slagen, niet om klaar te zijn voor het verkeer.
Ja en daar zit hem meestal in, als je geslaagt bent, dan ben nog lang niet klaar voor het verkeer, maar dat mag je dan zelf gaan leren.
Gelukkig werd ik gelijk in het diepe gegooit dus in dat opzicht leerde ik het vrij snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobcat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-09 09:16
En wat ze je ook niet echt leren tijdens rijlessen / examen, het echte parkeerwerk ! En dan vooral als je op een lekker drukke zaterdag je auto bij een winkelcentrum heb geparkeerd en iemand anders z'n auto zo neerzet dat jij 10x moet steken om eruit te komen. De eerste keer kreeg ik bijna het idee dat ik er nooit meer uit zou komen, 30cm achteruit, draaidraaidraaidraaidraaidraai 40cm vooruit, draaidraaidraaidraaidraaidraai 50 cm achteruit, draaidraaidraaidraaidraaidraai, etc. pfffff :+

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wobcat schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 13:54:
En wat ze je ook niet echt leren tijdens rijlessen / examen, het echte parkeerwerk ! En dan vooral als je op een lekker drukke zaterdag je auto bij een winkelcentrum heb geparkeerd en iemand anders z'n auto zo neerzet dat jij 10x moet steken om eruit te komen. De eerste keer kreeg ik bijna het idee dat ik er nooit meer uit zou komen, 30cm achteruit, draaidraaidraaidraaidraaidraai 40cm vooruit, draaidraaidraaidraaidraaidraai 50 cm achteruit, draaidraaidraaidraaidraaidraai, etc. pfffff :+
Dat vind ik nou niet zo erg. Als je maar goed kijkt (en daar wordt wel goed op gecontroleerd), dan kan je uren bezig zijn met proberen eruit te komen - zolang dat geen hinder oplevert voor de rest van het verkeer, be my guest. Daarbij kost het heel veel tijd om dat goed te leren, en rijlessen + examen zijn al duur genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Fanatix schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 12:42:
Afgelopen maandag dan ook officieel geslaagd voor het roze papiertje (kaartje 8)7 )
Na eigenlijk iets teveel gezeik met de rijschool, een van de twee partijen afzeggen en ondertussen geen gehoor geven aan een nieuwe afspraak en 3x gezakt geweest voor dezelfde reden? (Yea right). Is het dan alsnog gelukt, 2 dagen voor m'n theorie afliep ;)
Vriend van me moest ook op dezelfde dag als ik afrijden en die zakte voor de redenen die ze mij op gaven. Niet besluitvaardig genoeg. volgens mij is dit echt een standaard reden geworden bij het CBR, iemand die dit ook een (aantal) keer heeft horen zeggen?
As. dinsdag afhalen en m'n moeder der auto maar eens testen >:)

Mochten er mensen zijn in de regio Montfoort/De Meern die zouden willen weten welke rijschool dit is kan dit aangevraagd worden via DM. No naming and shaming for me.
ja want ze willen je alleen maar geld uit je zak kloppen, als je niet besluitvaardig bent dan krijg je ongelukken en files want je houdt mensen op en als je bij een kruispunt staat en pas laat je voorrang besluit te nemen dan gaat net de ander ook rijden..
Verwijderd schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 12:00:
[...]

Nou dat zou ik toch niet doen bij een TDI zoals ik had, gegarandeerd dat het in 3 of 4 uitval is, in 1 of 2 trekt ie dat nog wel.
Als ik beneden 1400 kwam tikte ik al 1 terug, koppel van een TDI zit meestal tussen 1500-2000 toeren, VW is dat meestal 1900 en dan maximum vermogen meestal rond de 4000, dat is dus waarom ik doortrok richting de 4000.

Ik rij nu zelf in een SDI, maar met dat vermogen, 51 KW, moet ik hard trappen om vooruit te komen, ik hoop op de dag dat mijn baas een TDI 77KW klaar heeft staan voor mij >:)
zou ik ff naar de garage gaan, al rem je af op de motor en is 't toerental boven 't stationair dan Kan hij niet uitvallen als 't goed is

[ Voor 24% gewijzigd door GoldenSample op 28-02-2009 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GoldenSample schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 15:45:
zou ik ff naar de garage gaan, al rem je af op de motor en is 't toerental boven 't stationair dan Kan hij niet uitvallen als 't goed is
Ik had over de lesauto en beneden de 1000 toeren in 3 of 4, dat hield ie niet vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-09 14:56
ja want ze willen je alleen maar geld uit je zak kloppen, als je niet besluitvaardig bent dan krijg je ongelukken en files want je houdt mensen op en als je bij een kruispunt staat en pas laat je voorrang besluit te nemen dan.
Sarcasme? of snap ik hem ff niet..
Als iemand zegt dat je niet besluitvaardig bent en je de situaties zoals jij ze beschrijft niet voorkomen dan komt het toch raar over denk je niet?
En als je dan ook een vriend van je hoort die hetzelfde te horen krijgt, die overigens bij een andere rijschool zit dan begin je het jezelf wel af te vragen.

En ja ik geloof wel dat het CBR er een geheime agenda op na houdt m.b.t. inkomsten e.d. maar dat is mijn mening, dus back OT naar het roze kaartje. :)

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 18:39:
[...]

Ik had over de lesauto en beneden de 1000 toeren in 3 of 4, dat hield ie niet vol.
:? In welke versnelling je zit maakt toch niets uit? Of begrijp ik je verkeerd.
Een doorsnee auto zit stationair inderdaad iets onder de 1000 rpm. Het is dan vrij logisch om aan te leren dat je bij 1000 rpm de koppeling intrapt, om zo brandstof te besparen.

Overigens lees ik hier ook nog wat opmerkingen over schakelen. Gewoon supersnel doen, dan zit 'ie nog lekker hoog in de toeren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Fanatix schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 19:19:
[...]

Sarcasme? of snap ik hem ff niet..
Als iemand zegt dat je niet besluitvaardig bent en je de situaties zoals jij ze beschrijft niet voorkomen dan komt het toch raar over denk je niet?
En als je dan ook een vriend van je hoort die hetzelfde te horen krijgt, die overigens bij een andere rijschool zit dan begin je het jezelf wel af te vragen.

En ja ik geloof wel dat het CBR er een geheime agenda op na houdt m.b.t. inkomsten e.d. maar dat is mijn mening, dus back OT naar het roze kaartje. :)
Het twijfelen bij situaties kan ook uit andere dingen blijken, ik geef enkel voorbeelden waarom dat de reden kan zijn om te zakken.
En als een maat van je 't zelfde heeft, hoeveel mensen denk jij dat er elke week afrijden?
Verder http://www.niburu.nl/index.php?articleID=11774
het kon ook niet missen dan niburu d'r ook een complot theorie over heeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flythe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Cheesy schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 23:38:
Overigens lees ik hier ook nog wat opmerkingen over schakelen. Gewoon supersnel doen, dan zit 'ie nog lekker hoog in de toeren :+
Of gewoon het gas ingedrukt houden en dan opschakelen, werkt erg goed in een diesel imho :P.

Heb nu zo'n 6 maanden m'n rijbewijs, 20k kilometers en het eerste schadeformulier ingevuld. Had heel het linker voorpaneel + koplamp unit van de mercedes vito van m'n werk aan gort gereden (was niet mijn schuld overigens).

Moet wel zeggen dat het rijden onderhand vervelend begint te worden, zeker zoals andere mensen zich gedragen op (vooral) de snelweg. bijv. ik ga vrijwel altijd na het inhalen weer naar rechts toe, veel mensen blijven gewoon links plakken en halen je in met 1km/h verschil zodat jij klem wordt gereden op de volgende vrachtwagen/zondagsrijder :( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrNGm
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-09 13:45
Een doorsnee auto zit stationair inderdaad iets onder de 1000 rpm. Het is dan vrij logisch om aan te leren dat je bij 1000 rpm de koppeling intrapt, om zo brandstof te besparen.
Zodra je het gas loslaat wordt in de doorsnee auto gewoon de brandstoftoevoer gestopt. Lekker uitrollen op de wielen, net zo zuinig. Als je een beetje vertrouwd bent met de schakelbak duw je 'm net iets onder de 1000 tpm gewoon in z'n vrij. Koppeling? Nergens voor nodig joh :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flythe schreef op zondag 01 maart 2009 @ 01:31:
Of gewoon het gas ingedrukt houden en dan opschakelen, werkt erg goed in een diesel imho :P.
Precies, zeker als ik met een TDI rijdt, dan ga ik wel iets veder dan 2500 :)
Flythe schreef op zondag 01 maart 2009 @ 01:31:
Heb nu zo'n 6 maanden m'n rijbewijs, 20k kilometers ....

Moet wel zeggen dat het rijden onderhand vervelend begint te worden, zeker zoals andere mensen zich gedragen op (vooral) de snelweg. bijv. ik ga vrijwel altijd na het inhalen weer naar rechts toe, veel mensen blijven gewoon links plakken en halen je in met 1km/h verschil zodat jij klem wordt gereden op de volgende vrachtwagen/zondagsrijder :( .
Heel herkenbaar ja, ik heb precies hetzelfde gehad en nog steeds, want hoe meer je rijdt des te meer dit je gaat irriteren.
Vooral dat klem rijden is zo kinderachtig.
MrNGm schreef op zondag 01 maart 2009 @ 08:23:
Als je een beetje vertrouwd bent met de schakelbak duw je 'm net iets onder de 1000 tpm gewoon in z'n vrij. Koppeling? Nergens voor nodig joh :+
Tuurlijk joh en geen mechanische controle hebben, nou waar ik ook stil sta ik heb em altijd in de versnelling met de koppeling ingedrukt of er tegen aan.
Dat merk je nog wel eens een keer als er op eens een voorrangsvoertuig op je af komt in de spiegels in de baan waar jij staat.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2009 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:10
MrNGm schreef op zondag 01 maart 2009 @ 08:23:
Zodra je het gas loslaat wordt in de doorsnee auto gewoon de brandstoftoevoer gestopt. Lekker uitrollen op de wielen, net zo zuinig. Als je een beetje vertrouwd bent met de schakelbak duw je 'm net iets onder de 1000 tpm gewoon in z'n vrij. Koppeling? Nergens voor nodig joh :+
Als jij ontkoppelt heeft die motor toch echt benzine/diesel nodig om te blijven draaien. Daarom juist zo lang mogelijk gekoppeld houden in een zo hoog mogelijke versnelling, zodat je wielen de motor draaiende houden. Dán is je verbruik 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raynman
  • Laatst online: 00:48
frickY schreef op zondag 01 maart 2009 @ 12:13:
[...]

Als jij ontkoppelt heeft die motor toch echt benzine/diesel nodig om te blijven draaien. Daarom juist zo lang mogelijk gekoppeld houden in een zo hoog mogelijke versnelling, zodat je wielen de motor draaiende houden. Dán is je verbruik 0
Een simpel "idd" was ook goed geweest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:31

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
[...]

:? In welke versnelling je zit maakt toch niets uit? Of begrijp ik je verkeerd.

Die van mij zelfs 500 als hij warm is, maar voor het koppelen heb ik gewoon geleerd om de versnelling keer tien kilometer per uur te doen.
Dus in zijn vier onder de veertig per uur de koppeling in.

Uiteindelijk ga je het gewoon op gehoor en gevoel doen, je merkt vanzelf wanneer de grens eraan komt en dan trap je de koppeling in.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcd87
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik heb dinsdag m'n proef-examen. Als dan alles goed gaat 9 april m'n echte examen. Ben pas vorige week in de les begonnen met garage-parkeren en daarnet met fileparkeren. Morgen ook nog een lesje voor m'n proefexamen dan kan ik dat ook nog eventjes oefenen. Ben benieuwd dinsdag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Maandag 11:40 is het zover. Ik ga op voor mijn rijbewijs. *O* Na ongeveer 25/30 uur rijden hoop ik toch wel dat ik het haal (eerste keer). :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Down
  • Laatst online: 14-09 22:25
FiXeR.nl schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 21:23:
Maandag 11:40 is het zover. Ik ga op voor mijn rijbewijs. *O* Na ongeveer 25/30 uur rijden hoop ik toch wel dat ik het haal (eerste keer). :9
Voor mij is het morgen om 13:05 zo ver :+

Tweede keer overigens. Dit maal met lenzen *O*

Mother north, how can they sleep while their beds are burning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

Rijles in 1 x gehaald!
Woohohoho :D Had het echt NOOIT verwacht.
Die vrouw kijkt me aan en geeft de blaadjes en zegt gefeliciteerd.
Ik zeg.. Echt niet. :D Ik kijken.. Ging ik haar bedanken.
Heb 't toch echt zelf gedaan!! :D

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrNGm
  • Laatst online: 01-09 13:45
Feli *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daywalk3r schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 18:48:
Rijles in 1 x gehaald!
Gaaf he :Y
Zo ging het bij mij ook, ze ging zitten pakt die stempelautomaat en klik klik op de blaadjes en 2 maal haar handtekening 'Zo, jij bent geslaagd!'.
Mijn instructeur kon het ook niet geloven, ondanks de vele uren, dacht ie niet dat ik het zou halen.
Ik ook niet trouwens, hot as hell die dag (37 graden) en alleen daarom dacht ik al aan iets dat fout zou gaan door de felle zon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 19:11:
[...]
Mijn instructeur kon het ook niet geloven, ondanks de vele uren, dacht ie niet dat ik het zou halen.
Ik ook niet trouwens, hot as hell die dag (37 graden) en alleen daarom dacht ik al aan iets dat fout zou gaan door de felle zon.
Waarom ben je dan af gaan rijden? Je wou graag geld verspillen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 12:47:
[...]

Waarom ben je dan af gaan rijden? Je wou graag geld verspillen?
Omdat als je toch niet gaat afrijden je alsnog mag betalen/al betaald hebt. Immers de examinator is al ingepland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
Morgen is het zover. Hebben mensen nog tips? Ik ben niet echt zenuwachtig (ben ik nooit voor welk examen dan ook, dus ik denk dat het morgen ook wel mee zal vallen).

Ik wil alleen weten hoe het precies gaat, je gaat rijden en zodra je terug bent hoor je direct of je geslaagd bent ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ligt er al aan, soms hoor jet het meteen als je de auto geparkeerd hebt bij het CBR maar soms ook pas terug binnen.

En in mijn geval bijvoorbeeld was er een examinator in opleiding bij, daarom gingen ze het nog even nabespreken in de auto na afloop dus dat duurde wat langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Rustig en goed beheerst met het overige verkeer meerijden, laten merken dat je alles onder controle hebt, goed en veel spiegelen, beter te veel dan te weinig, let goed op, niet twijfelen, gewoon doen, als je twijfelt kan je beter een keer je gas loslaten en eventueel bijremmen als ene noodstop maken. En mocht je een foutje maken en je merkt het niet laten doorgaan gelijk proberen te herstellen!

Succes!

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Laatst online: 21:57
nog 3 weken en dan mag ik ook beginnen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
@Fixer
Dat zal de examinator je van te voren ook vertellen.
In mijn geval nam ik mijn instructeur beide keren mee. Ik wou gewoon dat hij kon zien wat ik deed om zo te bepalen waar ik nog aan zou kunnen werken als ik zou zakken.
Na het examen parkeer je de auto bij het CBR, trek je de handrem aan, zet je de versnelling vrij, en de motor af. Je geeft de sleutel aan je instructeur. Spiegel, pak de deur met linkerhand vast, kijk over schouder en maak hem met rechterhand open Stap uit en loop terug naar het tafeltje waar je begonnen was.
De examinator en instructeur bespreken het examen na waarna ze zich bij je voegen, en je de uitslag te horen krijgt. Alvast gefeliciteerd ;)

Ik heb mijn rijbewijs nu 4 weken geleden gehaald. Heb daarna nog 1x in de auto van een vriend gereden, wat inmiddels 3 weken geleden is. Ik ben nu alweer huiverig om auto te rijden, zal ik het nog wel kunnen?
Ben druk aan het rondkijken naar een eigen autootje want voel dat die er snel moet komen wil ik nog durven rijden.

[ Voor 19% gewijzigd door frickY op 08-03-2009 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
ik222 schreef op zondag 08 maart 2009 @ 14:51:
Ligt er al aan, soms hoor jet het meteen als je de auto geparkeerd hebt bij het CBR maar soms ook pas terug binnen.

En in mijn geval bijvoorbeeld was er een examinator in opleiding bij, daarom gingen ze het nog even nabespreken in de auto na afloop dus dat duurde wat langer.
In principe kunnen ze je het pas vertellen als je de auto goed en wel uit bent, gezien het uitstappen + kijken ook bij het examen hoort. (Al zul je daar natuurlijk nooit op zakken ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flythe
  • Niet online
@Fricky: Ik weet niet precies waar je op het moment mee bezig bent, maar als je nu studeert zou je werk op oproep basis kunnen zoeken als koerier. Mijn vorige baas had ook studenten in dienst om een beetje spullen rond te rijden.

@johnnv.nl: volgens mijn rijleraar konden ze je daarop wel laten zakken :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
@Flythe
Ik werk fulltime, maar woon samen met mijn nog studerende vriendin. Veel blijft er dus niet over aan het einde van de maand.

@johnnyv.nl
Daar kunnen, en zullen, ze je absoluut op laten zakken.
En dan in de trant van, stel je staat langs de weg en er komt net een fietser aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

frickY schreef op zondag 08 maart 2009 @ 21:44:
@johnnyv.nl
Daar kunnen, en zullen, ze je absoluut op laten zakken.
En dan in de trant van, stel je staat langs de weg en er komt net een fietser aan.
:Y
Absoluut iets waar je aan het einde van de rit niet voor wilt zakken :N
Niet kijken in je spiegel en gewoon de deur open pleuren is gegarandeerd zakken, of de examinator/examinatrice moet het niet in de gaten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Nou in theorie zal het zeker kunnen maar ik geloof niet dat ze daar nog naar kijken op de parkeerplaats van het cbr. Maar goed het beste kun je het voor de zekerheid gewoon volgens de juiste procedure doen want zou inderdaad nogal zuur zijn als je daarop zakt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Ik zag hem toch overduidelijk vanuit zijn ooghoeken kijken of ik over mijn schouder keek voor ik de deur open deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Laatst online: 22:29
Vriend van mij gooide zo de deur open en daar kreeg hij toch echt wel commentaar op, wel geslaagd uiteindelijk.

Ik moest ook mee naar binnen in het CBR, 2 jaar terug...Ik loop achter die kerel aan, ga tegenover hem aan het bureau zitten...die kerel schrijven en doen....ik wachten...wachten...zegt ie: Owja, je bent geslaagd hoor!

Dat was echt een klotemoment al wist ik zelf wel dat ik niks verkeerds had gedaan, hij had geen commentaar :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Fijn is 't als je weet dat je goed gereden hebt, ik was zelf super relaxt en gewoon zelfvertrouwen (was daardoor alleen bij hellingproef tikkie te vol vertrouwen, want deed 't gewoon erg snel dus gelijk toen ik 'm voel trekken de handrem los ipv duidelijk laten merken dat je 'm in de rem trekt) dus wist wel dat ik 'm gehaald had, had alleen toen ik net begon (bij instappen en starten en 1e 10 meter) ff iets hartslag daarna 0,0 was heerlijk relaxt.
FiXeR.nl schreef op zondag 08 maart 2009 @ 14:43:
Morgen is het zover. Hebben mensen nog tips? Ik ben niet echt zenuwachtig (ben ik nooit voor welk examen dan ook, dus ik denk dat het morgen ook wel mee zal vallen).

Ik wil alleen weten hoe het precies gaat, je gaat rijden en zodra je terug bent hoor je direct of je geslaagd bent ofzo?
Niet oefenen op een verlaten industrie terrein :X

[ Voor 33% gewijzigd door GoldenSample op 09-03-2009 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:43

2mb

Heeft iemand anders ook problemen met het reserveren van een theorie-examen via de CBR site? Hier geeft hij op het moment dat er via iDEAL betaald moet worden een 'onbekende' fout.

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-08 08:59
Dersan schreef op maandag 09 maart 2009 @ 00:01:
Vriend van mij gooide zo de deur open en daar kreeg hij toch echt wel commentaar op, wel geslaagd uiteindelijk.

Ik moest ook mee naar binnen in het CBR, 2 jaar terug...Ik loop achter die kerel aan, ga tegenover hem aan het bureau zitten...die kerel schrijven en doen....ik wachten...wachten...zegt ie: Owja, je bent geslaagd hoor!

Dat was echt een klotemoment al wist ik zelf wel dat ik niks verkeerds had gedaan, hij had geen commentaar :D.
beetje gek dat je commentaar zou krijgen als je geslaagd bent he :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Ik heb zeker wel commentaar gehad toen ik slaagde. Simpelweg omdat wanneer je het examen gehaald hebt, je pas begint met rijden. En dat legde de examinator ook zo uit. Hij vertelde mijn sterke punten en waar ik nog op moest blijven letten. Netjes juist, aangezien je nooit perfect afrijdt.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 00:19

djidee

Mr. Slungel

Motrax schreef op maandag 09 maart 2009 @ 11:22:
Ik heb zeker wel commentaar gehad toen ik slaagde. Simpelweg omdat wanneer je het examen gehaald hebt, je pas begint met rijden. En dat legde de examinator ook zo uit. Hij vertelde mijn sterke punten en waar ik nog op moest blijven letten. Netjes juist, aangezien je nooit perfect afrijdt.
Die van mij gaf weinig/geen commentaar... Alleen de vraag hoe ik de achterruitenwisser ook nog maar weer aankreeg (het hoosde best wel, en kon het zo 1,2,3 niet snel herinneren (blackout idee denk ik)) had ik moeten weten, aan de andere kant wel goed dat ik het vroeg, want veiligheid, blabla... Verder was mijn route helemaal niet uitdagend, waren we zo weer terug, en hadden ik en mijn instructrice beide het idee van: Vage rit, erg makkelijk en erg snel.... Maar goed... Nu bezig echt leren rijden (inmiddels 20k erbij opgereden sinds half oktober)

[ Voor 3% gewijzigd door djidee op 09-03-2009 13:41 ]

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
GoldenSample schreef op maandag 09 maart 2009 @ 01:06:
[...]

Niet oefenen op een verlaten industrie terrein :X
Want dan krijgt HlpDsk een hartverzakking als ie dat hoort.

Maar, helaas heb ik het niet gehaald. Op de snelweg een ingreep gehad omdat er een kronkel in de weg zat en ik dus een stukje op de andere weg zat. (Wegwerkzaamheden, dus een dubbele kronkelende weg) en ik net op dat moment een invoegende vrachtauto rechts van me in de gaten hield. Maar omdat ik dus net die seconde in me spiegel keek en niet voor me zag ik de kronkel te laat waardoor ik zo'n 20cm op de verkeerde wegdeel zat, waardoor verkeer op die weghelft in het geding zou kunnen komen. Hij vond dat reden genoeg voor een ingreep en me daarop te laten zakken. De rest ging wel perfect, kijken ging ook goed. Daar was voor de rest niks op aan te merken.

Over 14 dagen beter. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
frickY schreef op zondag 08 maart 2009 @ 16:56:
Na het examen parkeer je de auto bij het CBR, trek je de handrem aan, zet je de versnelling vrij, en de motor af. Je geeft de sleutel aan je instructeur. Spiegel, pak de deur met linkerhand vast, kijk over schouder en maak hem met rechterhand open Stap uit en loop terug naar het tafeltje waar je begonnen was.
De examinator en instructeur bespreken het examen na waarna ze zich bij je voegen, en je de uitslag te horen krijgt. Alvast gefeliciteerd ;)
In zijn vrij? Ik zet hem altijd in de 2de versnelling + voetrem (auto waar ik in rij(handrem maar alleen bedienbaar met voet)). Zelfde met lessen nooit in vrij stilgezet alleen als ik heel kort zou staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trank00l
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
FiXeR.nl schreef op maandag 09 maart 2009 @ 13:46:
[...]

Maar, helaas heb ik het niet gehaald. Op de snelweg een ingreep gehad omdat er een kronkel in de weg zat en ik dus een stukje op de andere weg zat. (Wegwerkzaamheden, dus een dubbele kronkelende weg) en ik net op dat moment een invoegende vrachtauto rechts van me in de gaten hield. Maar omdat ik dus net die seconde in me spiegel keek en niet voor me zag ik de kronkel te laat waardoor ik zo'n 20cm op de verkeerde wegdeel zat, waardoor verkeer op die weghelft in het geding zou kunnen komen. Hij vond dat reden genoeg voor een ingreep en me daarop te laten zakken. De rest ging wel perfect, kijken ging ook goed. Daar was voor de rest niks op aan te merken.

Is je 2e examen al over 2 weken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
Thunder00x schreef op maandag 09 maart 2009 @ 16:05:
[...]

Is je 2e examen al over 2 weken :?
Er moet verplicht 14 dagen tussen zitten, en er zijn nog plaatsen vrij dan. Dus waarom niet? Ik hoef niet meer te lessen tussendoor gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

[...]

tip: verder voor je uit kijken...

En terecht gezakt uiteraard...balen maar wel terecht..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
[...]

Jammer maar dit klinkt voor mij wel heel bekend. Ditzelfde gebeurde ook bij mijn eerste examen namelijk en ik was daarom de eerste keer dus ook gezakt. Alleen in mijn geval was ik aan het kijken om zelf twee banen naar rechts op te schuiven (moest een afslag nemen 800 meter nadat er van rechts twee banen bij waren gekomen). Maar goed resultaat was hetzelfde, ook ik miste door dat kijken een kronkel in de weg met gele lijnen vanwege wegwerkzaamheden.

Volgende keer beter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trank00l
  • Niet online
FiXeR.nl schreef op maandag 09 maart 2009 @ 16:14:
[...]

Er moet verplicht 14 dagen tussen zitten, en er zijn nog plaatsen vrij dan. Dus waarom niet? Ik hoef niet meer te lessen tussendoor gelukkig.
Dan heb je wel geluk zeg, wist niet dat je zo snel herexamen kon doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Thunder00x schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 10:42:
Dan heb je wel geluk zeg, wist niet dat je zo snel herexamen kon doen :)
Rijscholen mogen tot 105% van hun leerlingenaantal examenplaatsen inkopen.
Pas kort vantevoren hoeven ze er een naam bij te geven, ik geloof één dag.
Als jouw instructeur dan nog wat plaatsen kan ruilen met z'n collega's dan is de kans vrij groot dat je na een week of twee nogmaals kunt afrijden.
Zolang de verplichte veertien dagen van het CBR er maar tussen zit.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na iets van 26 lessen a 90 minuten mag ik 18 maart om 8 uur 's ochtends af gaan rijden in Amsterdam. Volgens mijn instructeur een ideale tijd om af te rijden... hoop ik.

M'n instructeur heeft er wel een goed gevoel over, althans, dat zegt ie :P Maar, zoals bij velen denk ik, moet ik nog extra op mijn kijkgedrag letten en goed vooruit kijken. Voor de rest zit het volgens hem wel goed.

Ik ben op zich niet zenuwachtig (1e keer), ik zie het maar als een normale rijles.
Tijdens de (niet vlekkeloos verlopen) TTT heb ik vrijstelling gekregen voor de bijzondere verrichtingen dus dat is wel mooi. Kan dit trouwens iedereen wel aanraden om te doen, je weet dan op z'n minst wat je kan verwachten op het examen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Verwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 12:48:
Na iets van 26 lessen a 90 minuten mag ik 18 maart om 8 uur 's ochtends af gaan rijden in Amsterdam. Volgens mijn instructeur een ideale tijd om af te rijden... hoop ik.

M'n instructeur heeft er wel een goed gevoel over, althans, dat zegt ie :P Maar, zoals bij velen denk ik, moet ik nog extra op mijn kijkgedrag letten en goed vooruit kijken. Voor de rest zit het volgens hem wel goed.

Ik ben op zich niet zenuwachtig (1e keer), ik zie het maar als een normale rijles.
Tijdens de (niet vlekkeloos verlopen) TTT heb ik vrijstelling gekregen voor de bijzondere verrichtingen dus dat is wel mooi. Kan dit trouwens iedereen wel aanraden om te doen, je weet dan op z'n minst wat je kan verwachten op het examen.
Ik heb gewoon meteen het examen gedaan, kan ik ook zien wat ik kan verwachten.
Mocht het dan toevallig wél lukken dan ben je in één keer geslaagd.

Lukt het niet dan kan je het als een soort TTT zien, kost maar een klein beetje extra. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo kan je het idd ook zien :P Maar goed, de TTT was onderdeel van mijn pakket, dus ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Verwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 13:51:
Zo kan je het idd ook zien :P Maar goed, de TTT was onderdeel van mijn pakket, dus ja...
Dan ben je inderdaad gek als je hem niet neemt, bij mij was het herexamen onderdeel van het pakket. :D :+ :')

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Motrax schreef op maandag 09 maart 2009 @ 11:22:
Dat was bij mij ook en ik vind dat niet meer dan normaal dat die punten besproken worden, dan kan je alsnog daarop trainen.
Maar ja zodra je een paar jaar rijdt dan doe je het toch zoals jij het wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

Verwijderd schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 19:11:
[...]

Gaaf he :Y
Zo ging het bij mij ook, ze ging zitten pakt die stempelautomaat en klik klik op de blaadjes en 2 maal haar handtekening 'Zo, jij bent geslaagd!'.
Rijles in 1 x gehaald!
Wait! Ik typte Rijles maar ik bedoelde me Theorie.. Ernstig foute typo...
Maar typo of niet.. Toch mooi me theorie O+

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daywalk3r schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 15:49:
Wait! Ik typte Rijles maar ik bedoelde me Theorie.. Ernstig foute typo...
Maar typo of niet.. Toch mooi me theorie O+
Ok :) maar nou het roze kaartje.

Ik hoor trouwens wel dat het met de rijschool waar ik heb gereden niet zo goed gaat, is dat te merken ook bij andere rijscholen ?
Wordt het duurder ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terb
  • Laatst online: 14-09 13:16
Bij mijn rijschool in elk geval wel. In Januari is de prijs omhoog gegaan van 40 naar 42 euro per uur. Daarnaast zit mijn rijinstructrice telkens te klagen over hoe rustig het is. Daarnaast heb ik toch wel het idee dat ze probeert zoveel mogelijk te rekken wat betreft het examen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soganta
  • Laatst online: 19:24
Zijn hier ook mensen die hun bus (D) rijbewijs gehaald hebben dan wel bezig zijn met lessen? Val zelf nl. in laatst genoemde categorie en vraag me af of hier lotgenoten zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincenz0
  • Laatst online: 12-09 09:48

Vincenz0

Coder

Ik betaal 75 euro per 100 minuten les (dus 45 per uur). Redelijk dure rijschool, maar wel hoge kwaliteit.

[ Voor 9% gewijzigd door Vincenz0 op 12-03-2009 13:28 ]

Coding 4 Fun!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Vincenz0 schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 13:27:
Ik betaal 75 euro per 100 minuten les (dus 45 per uur). Redelijk dure rijschool, maar wel hoge kwaliteit.
Voor dat geld wordt je toch wel gepijpt tijdens het rijden mag ik hopen. :?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Laatst online: 17:01

TommyGun

Stik er maar in!

Gonadan schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 08:38:
[...]

Tenzij leuke instructrice :9

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
TommyGun schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 08:41:
[...]

Tenzij leuke instructrice :9
Tenzij?
 ten·zij vw behalve indien: ik ga fietsen, ~ het regent
Dus niet als het een leuke instructrice is?
Je had beter mits kunnen gebruiken 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Bij mijn rijschool was het juist nog verschrikkelijk druk.
Prijs is in januari verhoogt van €41 naar €42 per 60 minuten. Ze hebben een wachttijd van ongeveer 2 maanden maar zijn ook maar met zijn 2-tjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincenz0
  • Laatst online: 12-09 09:48

Vincenz0

Coder

Gonadan schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 08:38:
[...]

Helaas, mijn instructeur is een man en heb ik daar geen interesse in, ik denk ook niet dat dat in het standaard pakket hoort.

Ja ze zijn wat duurder maar wel bovag certificering en ik rijd in een mercedes :D.
Sowieso hoef ik niet de hele rijopleiding zelf te betalen :)

[ Voor 18% gewijzigd door Vincenz0 op 13-03-2009 16:41 ]

Coding 4 Fun!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Napo schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 08:47:
[...]

Tenzij?

[...]

Dus niet als het een leuke instructrice is?
Je had beter mits kunnen gebruiken 8)
Ben daarmee altijd in de war |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02:01
Vandaag voor het eerst in een (half)automaat gereden. Een Smart. Dat beviel eigenlijk best aardig, op de versnellingsbak na. Doe mij maar handgeschakeld. Verder is zo'n wagentje heel niet gek: je hebt niet het gevoel met een belachelijk kleine auto onderweg te zijn -wat uiteraard wel gewoon zo is- en met wat gasgeven wil zo'n blokkendoos nog best vlot vooruit ook, met een verbazend goed motorgeluidje :D Een soort sportieve brom die je steeds weer verleidt om stevig te planken, alleen dan haalt de automaat er de snelheid weer een beetje uit ;(

[ Voor 20% gewijzigd door Carpento op 13-03-2009 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
Carpento schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 22:16:
Vandaag voor het eerst in een (half)automaat gereden. Een Smart. Dat beviel eigenlijk best aardig, op de versnellingsbak na. Doe mij maar handgeschakeld. Verder is zo'n wagentje heel niet gek: je hebt niet het gevoel met een belachelijk kleine auto onderweg te zijn -wat uiteraard wel gewoon zo is- en met wat gasgeven wil zo'n blokkendoos nog best vlot vooruit ook, met een verbazend goed motorgeluidje :D Een soort sportieve brom die je steeds weer verleidt om stevig te planken, alleen dan haalt de automaat er de snelheid weer een beetje uit ;(
Hoezo haalt die automaat de snelheid eruit? Als t goed is schakelt hij over na het maximum koppelpunt. Kan me voorstellen dat hij niet constant op dat punt blijft rijden, maar als je weet waar dat punt ligt kun je wel de toeren net iets eronder houden >:)

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
True, maar ik reed er voor het eerst in, en ik had het gevoel dat die bak gewoon vrij traag is qua schakelen. Neemt er gewoon veel tijd voor om van verzet te wisselen. De momenten die 'ie kiest zijn verder niet bijzonder ofzo, dat is wel netjes, maar ik schakel met de hand al rapper geloof ik :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Sibylle schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 22:27:
[...]

Hoezo haalt die automaat de snelheid eruit? Als t goed is schakelt hij over na het maximum koppelpunt. Kan me voorstellen dat hij niet constant op dat punt blijft rijden, maar als je weet waar dat punt ligt kun je wel de toeren net iets eronder houden >:)
De Automaatjes in die smarts zijn _TRAAG_
om de schakeltijd bij te houden heb je een kalender nodig..
Was ook de achilleshiel van de smart roadster en roadster coupe, de _verschikkelijk_ traag schakelende automaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

soganta schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 19:19:
Zijn hier ook mensen die hun bus (D) rijbewijs gehaald hebben dan wel bezig zijn met lessen? Val zelf nl. in laatst genoemde categorie en vraag me af of hier lotgenoten zijn :)
Jup, welcome to the club :)

Theorie (wegcode + vakbekwaamheid) is al gedaan, gisteren en eergisteren op de weg gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soganta
  • Laatst online: 19:24
Verwijderd schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 17:36:
[...]

Jup, welcome to the club :)

Theorie (wegcode + vakbekwaamheid) is al gedaan, gisteren en eergisteren op de weg gereden.
Hee stoer, die vakbekwaamheid is me toch een onzin :P
In wat voor iets les jij? Heb nl. eerst in een stadsbus met automaat gelest maar nu een handgeschakelde touringcar en dat valt toch ff vies tegen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Zooo rijbewijs in tha pocket 8) 8)

1e keer afrijden na 1x theorie en 43 lessen van 1 uur.
Hele relaxte examinator. Straalde ook echt rust uit. Hij zat lekker te babbelen met mijn rij-instructeur en vond alles prima :+

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:14

Christiano007

Ich bin der champion

Gefeliciteerd *O*

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Laatst online: 19-03 21:48
Atlas schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 12:11:

Hele relaxte examinator. Straalde ook echt rust uit. Hij zat lekker te babbelen met mijn rij-instructeur en vond alles prima :+
Gefeliciflapstaart! ik ga hopelijk over een maand,
Had wel intern tussentijdse toets gedaan.
kwam er niet heel goed vanaf.... ,

Het probleem is dat ik s'avond altijd rij, het is vaak altijd zo veel rustiger dat die echt drukke momenten niet voorkomen, zo kreeg ik , en mijn instructeur een beetje een vals beeld over hoe ver ik was.

Nagoed, deze week om 4 uur gereden, stuk drukker dus een stuk leerzamer :)

volgende week nog een keer om 4 uur rijden, dan moet ik zeggen wat ik allemaal zie, waar rij je op, voorrang geven, waarom etc etc. denk dat dat ook heel leerzaam is.

Zit onder tussen op 34/35 lessen van 1,5uur. denk niet dat ik angst heb oid, dus vind het wel hoog tijd worden om me tussentijdse toets te doen en dan gewoon examen erna. Ik hoop op 1 keer, want wat een aanslag is het op je salaris zeg :( werken om te lessen sucks, die lessen gaan altijd zo verschrikkelijk snel voorbij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat klinkt een beetje heel erg hetzelfde als dat ik had. :+

Maar gefeliciteerd, have fun ermee! :D

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 09:15

Spockz

Live and Let Live

In alle euforie ben ik het helemaal vergeten hier te melden!

Ik ben geslaagd!!! En met vlag en wimpel zelfs volgens het vrouwtje. :) Geweldig. :P

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-09 14:56
Gefeliciteerd :D en welkom bij de club :D

[ Voor 45% gewijzigd door Fanatix op 30-03-2009 13:28 ]

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had wat steenslag op mijn auto, en daarvoor ging hij vandaag ter reparatie. Als vervangende auto kreeg ik een automaat mee (VW Passat met TSI benzinemotor), wat wel interessant is... Ik had namelijk nog nooit eerder in een automaat gereden. Viel me eigenlijk alleszins mee, en ik heb maar 1x het niet bestaande koppelingspedaal proberen in te trappen. :) Alleen wegrijden deed ik ietwat te agressief soms, maar dat is sowieso altijd wennen met een andere auto. Naja, hebben we dat ook weer gehad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Verwijderd schreef op maandag 30 maart 2009 @ 14:06:
Ik had wat steenslag op mijn auto, en daarvoor ging hij vandaag ter reparatie. Als vervangende auto kreeg ik een automaat mee (VW Passat met TSI benzinemotor), wat wel interessant is... Ik had namelijk nog nooit eerder in een automaat gereden. Viel me eigenlijk alleszins mee, en ik heb maar 1x het niet bestaande koppelingspedaal proberen in te trappen. :) Alleen wegrijden deed ik ietwat te agressief soms, maar dat is sowieso altijd wennen met een andere auto. Naja, hebben we dat ook weer gehad!
Dat was oa de reden dat ik graag een keertje in een automaat wilde rijden tijdens 1 van mijn rijlessen. Iedereen verklaarde me voor gek maarja ;)
Ik heb sinds vrijdag dan ook echt fysiek mijn roze papiertje ehm pasje, maar nog niet gereden helaas. Misschien woensdag en anders zondag. Lijkt me wel eng/ spannend om geen instructeur naast je te hebben :+
Wat is het verstandigste: meteen achter het stuur gaan zitten zonder iemand naast je of wel?

You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

hangt er vanaf wie die passagier is en hoe je geslaagd bent en waar je gaat rijden.
Al ga je op een onbekende plek wat zoeken en ben je geslaagd terwijl je d'r eigenlijk nog niet aan toe was kan 't wel handig zijn omdat je dan iemand hebt die de weg voor je kunt zoeken.
Verder heb je d'r Imho weinig aan, die gene kan toch niet ingrijpen enzo en aan 'pas op!' heb je niet zoveel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Atlas schreef op maandag 30 maart 2009 @ 14:11:
Dat was oa de reden dat ik graag een keertje in een automaat wilde rijden tijdens 1 van mijn rijlessen. Iedereen verklaarde me voor gek maarja ;)
Ik weet niet of ik er tijdens mijn rijlessen veel aan gehad zou hebben. Ik kan nu ietsje beter beoordelen wat exact het verschil is, omdat ik nu tenminste een beetje rijervaring heb. En dat P Park is, D Drive, N Neutral en R Reverse, dat wist ik nog wel. En voor de rest vertelt die auto je wel wat je fout doet (oftewel via het display (VW), oftewel door je genadeloos af te straffen bij fouten die je maakt ;)).
Ik heb sinds vrijdag dan ook echt fysiek mijn roze papiertje ehm pasje, maar nog niet gereden helaas. Misschien woensdag en anders zondag. Lijkt me wel eng/ spannend om geen instructeur naast je te hebben :+
Wat is het verstandigste: meteen achter het stuur gaan zitten zonder iemand naast je of wel?
Ik ben het eens met GoldenSample, met deze nuance: ik zou gewoon ergens heenrijden wat je al kent (misschien wel aardig om een route te nemen die je niet met lessen nam, maar waar je bijvoorbeeld al vaak bent geweest terwijl je met iemand meereed), zonder daarbij een tijdsdruk te hebben, en zonder het jezelf te moeilijk te moeten maken met parkeren. Dan heb je niemand nodig, en dat is wel prettig: gewoon autorijden zonder commentaar, voor de verandering.

Dat heb ik ook zo gedaan, en daarna had ik totaal geen moeite met in de auto stappen met iemand ernaast (zelfs niet met mijn zus, en dat is de ergste passagier die je je maar voor kan stellen). En zoals GoldenSample al zegt: degene naast je kan echt niets voor je doen. Als er niemand naast je zit, dan weet je ook dat je geen hulp kan verwachten, en dan weet je dat je het zelf op moet lossen, wat er ook gebeurt. Da's wel zo goed voor je zelfstandigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trank00l
  • Niet online
Geslaagd! donderdag ophalen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
In het begin vond ik het iig fijner om alleen te rijden dan met iemand langs mij. Gewoon rustig geconcentreerd rijden waarbij je dus bijna niet afgelijd kan worden door je pasagier.
Nu maakt het mij iig niet meer uit en rijd liever met iemand naast me dan alleen.
Als je nu rijd, rijd je met een doel en niet een rondje waarbij je je truckjes moet laten zien aan de rijinstructuur. Foutjes ga je toch wel maken maar gewoon goed op reageren en niet over na blijven denken

[ Voor 28% gewijzigd door Napo op 30-03-2009 16:25 . Reden: kleine toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 01:10

Kleintje81

Blaat

Atlas schreef op maandag 30 maart 2009 @ 14:11:
[...]
Ik heb meteen dezelfde week dat ik het papiertje had een auto gekocht en in mijn opzicht heeft dat echt geholpen. In het begin was ik ook altijd erg gespannen onder het rijden (vooral in de spits), maar nu is dat veel minder.

Heb in die 5 maanden iets van 10000 km gereden en parkeer altijd achterwaarts recht in het vak, maar moet nog steeds een keer fileparkeren fatsoenlijk met mijn auto leren... :+

Moet er overigens niet aan denken als ik al de tijd niet heb gereden, denk dat ik echt veel dingen vergeten zou zijn... :X

BF2 stats Systemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Ik heb ook weleens in een automaat gereden, een jeep automaat. Het leek net zo een elektrisch karretje. Beetje vaag. Het was ook nog eens in een land waar ze links rijden en het stuur dus rechts zit, een paar keer keihard op de rem getrapt omdat ik uit automatisme dacht dat het de koppeling was. Echt verschrikkelijk hahaha.

Verdomd wat mis je dat pedaaltje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spockz schreef op zondag 29 maart 2009 @ 22:46:
Ik ben geslaagd!!! En met vlag en wimpel zelfs volgens het vrouwtje. :) Geweldig. :P
Nie slegt allebei :)
Al een leuke auto uitgezocht of een lease bak van de baas ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

14 juli 2008 (1ste keer) geslaagd, sindsdien veel kilometers gemaakt in de Opel Corsa 1.4 ('94) van mijn moeder (en soms nog in andere auto's), maar afgelopen week een eigen wagen gekocht! Meteen wat forser, sneller en duurder in onderhoud overigens, maar dat laatste neem ik maar voor lief: Seat Cordoba 1.6 SX 74kW ('98). Feels good :D. Bye bye OV!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 09:15

Spockz

Live and Let Live

Al een leuke auto uitgezocht of een lease bak van de baas ?
Ik heb wel al een hele tijd het idee om een originele mini te gaan rijden. Alleen aanschaf van die dingen gaat nog wel, maar het onderhoud, verzekeren, de wegenbelasting en benzine voor die dingen kost zoveel. En dat kan ik niet opbrengen als student naast mijn andere hobby's :P En waar ik deeltijd werk doen ze niet aan lease-auto's en al helemaal niet voor mij. :P

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
Over dat automaat-rijden: ik heb gisteravond en vanmorgen een ritje gemaakt in een Dodge Caliber met CVT. Da's niet bepaald een sportwagen, maar ach, het kan ook wel weer beroerder. Dat je niet hoef te schakelen is ff wennen, maar dat gaat verrassend snel :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jappas
  • Laatst online: 21:49
Nou, over 3 uur hoop ik geslaagd te zijn (moet vandaag voor de 2e keer op), ik sta nu al stijf van de zenuwen alleen :/. Iemand nog tips om tot rust te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
jappas schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 11:07:
Nou, over 3 uur hoop ik geslaagd te zijn (moet vandaag voor de 2e keer op), ik sta nu al stijf van de zenuwen alleen :/. Iemand nog tips om tot rust te komen?
Voel met je mee, ik moet ook over 4 weken (1e keer).
Gewoon denken dat je je rijbewijs al hebt, en ook zo rijden, lekker vlot, zelfverzekerd.

Succes!

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Even _compleet_ met iets anders bezig zijn. Een boekje lezen, muziekje luisteren, beetje hobby-bobben op de pc, ff een rustig spelletje spelen, glaasje water drinken :)

Verder gewoon proberen om in je hoofd zoveel mogelijk tot rust te komen, niet nadenken over wat komen gaat, maar het over je heen laten komen (uiteraard wel met tijdens het examen zelf het nodig denkwerk ;) )

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jappas
Nou, en toen mochten we nog een derde keer terug komen :(. Ik reed op zich best goed en het eerste gedeelte ging bijna foutloos. Alleen na het invoegen was ik nog wat te druk met alles en liep ik wat te slingeren (ging bijna te ver naar links) en toen heeft hij me het stuur maar even recht gezet. Daarna liep ik nog wat te kloten met de afstanden die de tomtom aangaf en waar ik nou in moest rijden.

Het ging zeker beter dan de vorige keer, het kijken en alles ging wel goed. Alleen de plaats op de weg was een probleem.

Ik had deze keer in ieder geval een leukere examinator. Tenminste niet zo'n oud ventje die dit werk al jaren lang doet en eigenlijk iets anders wil :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

jappas schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 14:21:
Daarna liep ik nog wat te kloten met de afstanden die de tomtom aangaf en waar ik nou in moest rijden.
Dat boeit toch geen zak? Ik ben zelfs expres verkeerd gereden (althans: expres een andere route gereden dan de TomTom aangaf) omdat die weg makkelijker was :P . TomTom is een middel, geen doel :)

[ Voor 4% gewijzigd door Atlas op 31-03-2009 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jappas
Nouja, daardoor werd ik ook wel druk met de route en was m'n aandacht meer daar op gericht. Maargoed, nu is er weinig meer aan te doen. Op naar de volgende keer maar weer :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Tip voor de volgende keer is op jezelf vertrouwen dat je het kunt.
Als je nog twijfelt aan je kunnen wordt je gek, daar moet je de komende lessen dan nog aan werken. Ik zelf heb lang moeite gehad met voldoende afremmen voor onoverzichtelijke kruispunten. We zijn gewoon net zo lang door woonwijken wezen rijden tot ik het goed deed.
Het is gewoon een kwartje dat moet vallen, en als je gelooft dat je het kunt, rijdt je ook veel relaxter.

Ik heb een week na slagen direct mijn eerste autootje gekocht, en een vriend met veel rijervaring laten meerijden. Ik vond het erg prettig een extra paar ogen naast me te hebben die controleert of ik niets over het hoofd zie. Inmiddels rijdt ik net zo lief alleen als met een passagier. Uit mijn werk neem ik vaak een omweg om nog wat extra op de weg te zitten :p
Alleen 'savonds rijden trekt me niet, zeker niet met regen. Vind het maar moeilijk alles goed te blijven zien, bijvoorbeeld of er mensen bij een naderend zebrapad gaan oversteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jappas: balen. Even een lekkere dooddoener: drie keer is scheepsrecht. Daarnaast zegt frickY hele verstandige dingen: er moet een knop om dat je het kan.

Even vanuit mijn eigen ervaring: die knop ging bij mij pas om toen ik voor de vierde keer reed of zo. Tuurlijk, de eerste keer, in je eentje, dan is het al heel anders. Maar de vierde keer had ik de auto van mijn zus mee, en moest ik echt iets doen. Ik moest iets doen wat me irriteerde (fietsen ophalen die weggehaald waren door de AFAC, omdat ze op de verkeerde plek stonden), en ik moest het ook snel doen (vlak voor sluitingstijd). Ik had dus geen mogelijkheid om me druk te maken om die auto en om autorijden, hoewel ik nog nooit in die auto gereden had (wat ook aardig was dat ik op de terugweg twee fietsen achterin had, waardoor ik niets kon zien mbv de binnenspiegel; dat was ook voor het eerst, en trust me, dat is pas interessant! ;)).

Het punt is: ineens rijd je met een heel ander doel. In plaats van te rijden om je rijinstructeur te laten zien dat je het kan, rijd je om van A naar B te komen (en weer terug, als het ff uitkomt). Daardoor kijk je heel anders naar de wereld. Je kijkt niet in de spiegel omdat dat volgens protocol moet, nee, je kijkt erin omdat je wilt weten wat er in je spiegel te zien is, zodat je ernaar kan handelen, om zo vlot mogelijk zonder brokken je doel te bereiken. Ineens gaan bijna letterlijk je ogen open: je ziet dingen die veel verder weg zijn, omdat ze relevant zijn voor jouw gedrag in het verkeer.

Ik kon dit niet 'leren' tijdens mijn rijlessen, ik moest er zelf achterkomen. Het kan dus zijn dat dit voor jou ook geldt. Maar misschien is er wel een methode om dit te leren, als je instructeur hieraan mee wil werken. Probeer het eens als volgt: spreek voor de volgende les een route af die je gaat rijden, eentje waar je de weg redelijk kent, dus waar je geen instructies voor nodig hebt. Maak het jezelf niet te makkelijk (je moet er wel wat van opsteken!), kies een A -> B -> A route waarin je niet kunstmatige omwegen aan het maken bent, en spreek af dat de instructeur niets zegt, en alleen ingrijpt als er een gevaarlijke situatie ontstaat. Bedenk tijdens de rit wat je allemaal fout doet (je weet het namelijk heus wel). Ga na deze rit ergens een kop koffie drinken met je instructeur, en vertel de instructeur wat jij denkt dat je fout gedaan hebt. Laat dan de instructeur vertellen wat hij dacht dat je fout deed. Het is overigens beter om dit in een dubbel lesuur te doen, want in 1 uur kom je niet heel ver, als je ook nog nuttig wilt nabespreken.

Als je dit gaat doen, stap dan de auto in met het idee: ik moet naar punt B. En niet met: oh, ik hoop maar niet dat ik fouten maak. Dat zou, met een beetje geluk, je moeten helpen die knop om te gooien. Ik heb er intussen 23.000km opzitten (sinds begin september), en ik maak regelmatig fouten waarbij ik denk: mwoh, hier zou ik nou lekker keihard op zakken. Maar zolang je geen gevaar oplevert, zeker rijdt, en de regels kent, is het al een stuk makkelijker. En dan kan je in die 40 minuten met de examinator nog wel even dat beetje extra geven, waardoor je die foutjes die iedereen wel maakt, dan ook eventjes niet maakt, of iig tot een minimum beperkt.

Je instructeur vindt blijkbaar dat je klaar bent om af te rijden - dat vond hij de vorige keer dat je afreed al, anders had hij je niet laten gaan. Toch kan je het nog niet. Dat betekent volgens mij dat er een andere lesaanpak nodig is. Als je instructeur er open voor staat, denk ik dat bovenstaande methode best eens kan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 21:43:
Het punt is: ineens rijd je met een heel ander doel. In plaats van te rijden om je rijinstructeur te laten zien dat je het kan, rijd je om van A naar B te komen (en weer terug, als het ff uitkomt). Daardoor kijk je heel anders naar de wereld.
frickY schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 19:27:
Alleen 'savonds rijden trekt me niet, zeker niet met regen. Vind het maar moeilijk alles goed te blijven zien, bijvoorbeeld of er mensen bij een naderend zebrapad gaan oversteken.
Zo zie je maar weer.
Tijdens lessen is het allemaal wel makkelijk inderdaad met goed zicht om je heen en iemand die kan ingrijpen, maar zodra je een auto krijgt met minder zicht of het alleen moet gaan doen, wordt het een heel ander verhaal.

@frickY; Als je het geld ervoor hebt, camera systeempje met nachtvisie, net als BMW bijvoorbeeld heeft.
En nee, dat kost geen vermogen, ik denk dat je voor een paar honderd euro klaar bent.

Ik heb er zelf geen moeite mee met nachtrijden, maar ik heb meer last van geen zicht naar achteren en zijkanten omdat het een Caddy is.
Ik heb dit systeem op het oog: http://www.vanzwitserland.nl/pro-achteruitrijcamera-set, dat werkt ook 's nachts, dus dan moet je toch beter alles kunnen waarnemen, mits je dus de camera voor voor erbij neemt.

Ik ga dat doen ondanks dat ik nog geen forse schades heb gehad, wel had ik een kleine kras aan de zijkant nota bene nog in ons eigen gebouw.
Zag in de spiegel zo'n beschermrand voor stellingen toch wat vervormd, ik dacht van ik zit er nog net niet tegen aan terwijl het toch wel het geval was :X
Maar ja die bochten zijn voor heftrucjes bedoeld en niet voor Caddy's met een toch al ruime draai cirkel.
Dus dat mooie stukje tekst wat Amerikanen in hun spiegels hebben klopt toch wel :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terb
  • Laatst online: 14-09 13:16
Afgelopen maandag ben ik ook geslaagd voor mijn rijexamen. Voor mijn gevoel wat meer lessen gehad dan ik nodig had en achteraf ook geen TTT hoeven doen. Deze heb ik namelijk pas bij 42 lessen gedaan en bij 48 mijn examen :/. Had net zo goed voor de eerste keer op kunnen gaan met mijn TTT, maar dat is achteraf gezien.

Het examen ging gewoon erg goed, had ook wel geluk dat het totaal niet druk was op de weg. Waardoor ik in feite ook niet in lastige situaties terecht kwam. Volgens de examinator geslaagd met vlag en wimpel :).

Gisteren gelijk aangevraagd en hopelijk volgende week dinsdag mijn eerste (eigen) kilometers maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
ik heb zelf al 1.5 jaar mijn rijbewijs en ik woon in een dorp. Als ik naar plekken moet waar ik op een stevige helling moet stilstaan (stad ) en dan moet wegrijden dan heb ik het weleens benauwd. Altijd ben ik dan bang dat de auto niet goed kan laten wegrijden en dat ik naar achter rol tegen de auto achter me en zo een hele kettingbotsing veroorzaak. Het is wel grappig maar dat is ook het enige wat me irriteert en me wat angstig kan maken.

Vraag me ook af of er gewoon auto's zijn die geen automaat hebben maar op een heuvel gewoon stil kunnen blijven staan zonder achteruit te hollen. Ik weet dat een automaat / SUV dat wel kan..

:'(
Pagina: 1 ... 22 ... 37 Laatste