Het grote rijbewijs topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 21 ... 37 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:17

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Ja het is jammer dat er geen foto van de persoon zelf bij zit. Of een IQ test. Belooft beide weinig goeds ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Laatst online: 10-09 20:13

FikkieHo

Wokmaster

Nou ja, zo'n persoon heb ik dan toch liever voor me op de weg..

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Dan ben je echt ongeschikt om te rijden, dat er dan geen lampje bij je gaat branden. :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:26
Of ze weet niet waar dat brandende lampje voor is :p Kan me voorstellen dat ze dat ook niet onthoudt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrNGm
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-09 13:45
*heeft z'n pasje *O* ... Vanmiddag al een klein stukje in moeders auto gereden :9. Was wel even wennen aan de verrekte lichte koppeling (Toyota Corolla, benzine; niet laten afslaan overigens) en het enorm lichte stuur (gemakkelijk draaibaar).

Op naar de kilometers! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:26
Ik heb daarnet ook nog even een ruim half uur met de auto van mn ma rondgereden. Ze wilde zelf ook nog wel mee, maargoed, dat zal na een tijdje wel overgaan.

Hoop ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrNGm
Als het haar eigen auto is, is ze wellicht wat voorzichtiger (die van mij in ieder geval wel). Leasekar van m'n vader mag ik waarschijnlijk wel alleen in rijden over een tijdje. We'll see...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrNGm schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 23:05:
Leasekar van m'n vader mag ik waarschijnlijk wel alleen in rijden over een tijdje. We'll see...
Zou ik maar eens goed nakijken in het lease contract en vragen aan de leasemaatschappij of dit mag.
Want als je schade hebt en je was niet gemachtigd om te rijden, dan kan je wel eens een hele zware pijp roken :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:03
schade hebben is nog niet zo erg, een fietser over het hoofd zien kan pas echt akelig worden.

Leuk om te lezen hoe iedereen zijn rijbewijs net heeft en het allemaal nog spannend vindt... Ik heb hem inmiddels bijna 5 jaar en het is zo bizar gewoon geworden om te rijden... Heb ook eigenlijk altijd een eigen auto gehad.

Mijn vriendin woont op kamers en rijdt vrijwel nooit, die laat ik regelmatig rijden zodat ze het gevoel nog een beetje houdt. En daarbij kan ik dan gewoon drinken/blowen/whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrNGm
Verwijderd schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 23:40:
[...]

Zou ik maar eens goed nakijken in het lease contract en vragen aan de leasemaatschappij of dit mag.
Want als je schade hebt en je was niet gemachtigd om te rijden, dan kan je wel eens een hele zware pijp roken :X
MrNGm schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 23:42:
[...]

Kijk het even goed door. Het zou natuurlijk fijn zijn als je (ivm je lengte) erin kan rijden. Zo weet ik van m'n vaders leasecontract dat alleen hij & mams en 1e graads familie erin mag rijden. Dat betekent dat ik er ook in mag rijden (uiteraard met toestemming van paps) aangezien ik 1e graads familie ben (kind van).
Lezen is een kunst :Y) Nu heeft niet iedereen 100 posts per pagina tegenwoordig, maar toch :+. Maar in het algemeen is het sowieso goed om dat te bekijken voordat je erin gaat rijden. En schade rijden? Daar doe ik niet aan O-) (tenzij een of andere debiel tegen mij aan rijdt :z)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

418O2 schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 23:50:
schade hebben is nog niet zo erg, een fietser over het hoofd zien kan pas echt akelig worden.

Leuk om te lezen hoe iedereen zijn rijbewijs net heeft en het allemaal nog spannend vindt... Ik heb hem inmiddels bijna 5 jaar en het is zo bizar gewoon geworden om te rijden... Heb ook eigenlijk altijd een eigen auto gehad.
Ik vind het ook nog best wel spannend, rijles gaat wel, maar als ik straks mijn rijbewijs heb en dan alleen achter het stuur zit. Aaaahhhh. Dat lijkt me best wel eng/ spannend :P

Ik ga die L op mijn dak zo enorm missen, alhoewel als je nu ziet met hoeveel moeite iedereen je wilt inhalen vanwege die L.......

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Laatst online: 23:12
MrNGm schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 12:23:
En schade rijden? Daar doe ik niet aan O-) (tenzij een of andere debiel tegen mij aan rijdt :z)
Zo lust ik er nog wel een paar! :o

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Atlas schreef op maandag 09 februari 2009 @ 23:33:
[...]

Ik ga die L op mijn dak zo enorm missen, alhoewel als je nu ziet met hoeveel moeite iedereen je wilt inhalen vanwege die L.......
Als jij normaal op de weg begeeft hoeft men jou niet in te halen hoor :P Tenzij je spreekt over ongeduldige types ...

Ik heb mijn rijbewijs nu al bijna 5 maanden. Tot nu toe de eerste ritten direct richting friesland gedaan, en in de tussentijd met een Leon gereden. Ging prima, en nog niet in de situaties geweest waarbij het mis ging of mis zou gaan. Wat ik geleerd heb is me nog steeds bijgebleven ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:17

BM

Moderator Spielerij
Atlas schreef op maandag 09 februari 2009 @ 23:33:
[...]

Ik vind het ook nog best wel spannend, rijles gaat wel, maar als ik straks mijn rijbewijs heb en dan alleen achter het stuur zit. Aaaahhhh. Dat lijkt me best wel eng/ spannend :P

Merk ik ook wel op onderweg inderdaad. Om de een of andere reden lijken mensen niet achter een lesauto te willen blijven rijden, ook al rijd die netjes Vmax.
Vind het zelf wel leuk om eens te kijken wat ze allemaal gaan doen :) Herken mezelf er soms nog wel in :P

Ondertussen een jaartje of...(checkt rijbewijs) 6 m'n rijbewijs, en zoals Catch22 hierboven ook al zegt: het is zo vanzelfsprekend geworden. Echt bizar dat ik 6 jaar terug nog liep te stuntelen met een instructeur naast me. :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:11

Theimon

Snapte!?

Wat ik tijdens mn werk helaas nog veel zie is dat mensen gaan duwen en kleven bij leswagens. Of op een onhandige en dus gevaarlijke manier inhalen e.d. Mensen hebben geen geduld meer, terwijl ze het zelf ook hebben moeten leren. Ze houden daar geen rekening meer mee. Het enige wat je krijgt is een zenuwachtige leerling en een pissed-off instructeur. Er valt vrijwel geen winst te behalen.

Zeker tijdens mn werk probeer ik wel afstand te houden en geduld te bewaren. Zo'n groot apparaat (een combinatie van ~18,5 meter tegenwoordig) kan nogal een schrikreactie veroorzaken bij een leswagen als ie een meter van zn bumper zit. Is ie bezig met een bochtje achteruit? Of ergens inparkeren? Dan wacht ik toch ff? Die paar minuutjes kan ik wel missen.

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet zeggen dat ik me dit weekend betrapte op het wel heel abrupt passeren van een leswagen. Het was niet gevaarlijk of zo (er reed geen hond daar), en ik zat niet te duwen of te kleven, ben er gewoon langsgegaan toen het kon, maar merkte wel dat ik erg enthousiast was met het gaspedaal intrappen. En zo lang heb ik dat pasje zelf nog niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:31

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Verwijderd schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 01:49:
Als jij normaal op de weg begeeft hoeft men jou niet in te halen hoor :P Tenzij je spreekt over ongeduldige types ...
Je bedoelt de petjes, leaserijders, bestelwagens en busjes?
Minimaal 50% van de weggebruikers. :P
Ik heb mijn rijbewijs nu al bijna 5 maanden. Tot nu toe de eerste ritten direct richting friesland gedaan, en in de tussentijd met een Leon gereden. Ging prima, en nog niet in de situaties geweest waarbij het mis ging of mis zou gaan. Wat ik geleerd heb is me nog steeds bijgebleven ja.
Dan heb je mazzel gehad, ik had binnen twee weken bijna een aanrijding. :/
niet mijn schuld echter

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raynman
  • Laatst online: 23:23
Gonadan schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 09:16:
[...]

Je bedoelt de petjes, leaserijders, bestelwagens en busjes?
Minimaal 50% van de weggebruikers. :P
Busjes inderdaad. Tijdens les in de spits op de ringweg (50km/h weg, maar het ging dus niet echt vlot); gaat er een busje vanachter de lesauto de berm in en drukt hem ervoor, waarna hij weer net als iedereen verder kruipt tot de stoplichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:10
Het is mij nog niet opgevallen dat mensen niet graag achter mijn lesauto rijden, behalve bij stoplichten. 9 van de 10 keer sorteert men op de linkerbaan voor, ook als hier al meer auto's staan.
Waarschijnlijk in de angst dat ik hem laat uitvallen, of langzaam optrek.

Verder nog maar weinig asociale medeweggebruikers gehad. Af en toe een debiel die geen voorrang verleent, maar vooral fietsers die opeens een stuur omgooien of vertikken even om zich heen te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheIbex
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:04
*O* The_ibex is vandaag geslaagd voor zijn theorie examen, had 5 foutjes, waarvan een hele stomme en eentje waar ik wilde corrigeren en de tijd op was! was de eerste poging trouwens, en 3 uur totaal geleerd;)

morgen praktijk les 12, eens kijken of ie al een schatting kan maken over wanneer ik af kan rijden!

Interpolis, glashelder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrNGm
Gefeliciteerd *O* en op naar de praktijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Ik ben vanmorgen geslaagd *O*
Was de 2de keer, maar voelt als de derde want heb ook de TTT gedaan.

Alles ging goed. Niet perfect, een paar foutjes en zelfs een keer laten uitvallen, maar alles netjes opgelost en dus niets om op te zakken, gelukkig 8)

Ik heb alleen geen uitslagformulier oid gekregen. Mijn instructeur heeft ook gezegd dat ik alleen legitimatie en pasfoto hoef mee te nemen om mijn rijbewijs aan te vragen. De website van mijn gemeente (Breda) zegt echter wat anders; dat ik een verklaring van rijvaardigheid en een verklaring van geschikheid moet meenemen, bijvoorbeeld. Nu gok ik dat dit verouderde informatie is maar wil het hier voor de zekerheid even navragen; identiteitskaart, pasfoto en geld is het enige dat ik mee hoef te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
frickY schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 12:36:

Alles ging goed. Niet perfect, een paar foutjes en zelfs een keer laten uitvallen, maar alles netjes opgelost en dus niets om op te zakken, gelukkig 8)

Ik heb alleen geen uitslagformulier oid gekregen. Mijn instructeur heeft ook gezegd dat ik alleen legitimatie en pasfoto hoef mee te nemen om mijn rijbewijs aan te vragen. De website van mijn gemeente (Breda) zegt echter wat anders; dat ik een verklaring van rijvaardigheid en een verklaring van geschikheid moet meenemen, bijvoorbeeld. Nu gok ik dat dit verouderde informatie is maar wil het hier voor de zekerheid even navragen; identiteitskaart, pasfoto en geld is het enige dat ik mee hoef te nemen?
Gefeliciteerd :) ! Dat uitslagformulier heb ik ook niet gekregen... De gemeente kijkt in de database van de RDW of je geslaagd bent (Verklaring van Rijvaardigheid), dat formulier is waarschijnlijk dus achterhaald. De Verklaring van Geschiktheid hoef je ook niet zelf te regelen, dat is ook al geregistreerd. Geld, id-kaart en pasfoto is alles wat je nodig hebt!

Ik weet niet hoelaat je geslaagd bent, maar het kan zijn dat als je heel snel naar het gemeentehuis gaat, de registratie nog niet verwerkt is. Bij mij duurde het meer dan 2,5 uur (en toen was het gemeentehuis dicht). Dus als je het zeker wilt weten kan je altijd even bellen.

[ Voor 15% gewijzigd door Cadezo op 18-02-2009 13:17 . Reden: Verduidelijkingen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Geld en pasfoto, uitslag formulier van cbr word digitaal doorgezonden, bij mij duurde het 1,5 dag voordat ze het binnen hadden.

Maar gefeliciteerd! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Cadezo schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 12:54:
[...]

Gefeliciteerd :) ! Dat formulier heb ik ook niet gekregen... De gemeente kijkt in de database van de RDW of je geslaagd bent, dat formulier is waarschijnlijk dus achterhaald. Geld, id-kaart en pasfoto is alles wat je nodig hebt!

Ik weet niet hoelaat je geslaagd bent, maar het kan zijn dat als je heel snel naar het gemeentehuis gaat, de registratie nog niet verwerkt is. Bij mij duurde het meer dan 2,5 uur (en toen was het gemeentehuis dicht). Dus als je het zeker wilt weten kan je altijd even bellen.
Verklaring van geschiktheid is je theorie, en zonder theorie had je niet mogen afrijden.
De verklaring van rijvaardigheid staat in de database.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

De reden om een lesauto in te halen vind ik niet zo moeilijk, doe 't zelf ook al wil ik zelf niet eens echt harder rijden.
Waarom:
Omdat de kans relatief groot is dat je de volgende rotonde erg lang staat te wachten, dat er gesukkeld gaat worden, dat er relatief vage manoeuvres gemaakt gaan worden (oh wacht toch niet hier afslaan) of dat voor 't stoplicht de motor afslaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Ik kreeg een paar uur na het behalen van m'n praktijk de volgende email:
Beste kandidaat,

Van harte gefeliciteerd met het behalen van je rijexamen! Vanaf nu kun je je rijbewijs aanvragen bij je gemeente.
Hierbij ontvang je tevens het uitslagformulier van je rijexamen. Ook je rijschool heeft dit formulier gekregen.

Met vriendelijke groet,

CBR

Let op! Deze e-mail is aangemaakt op 05-11-2007 12:05:00. Dit tijdstip kan afwijken van de verzenddatum die bovenaan staat. Sommige e-mailprogramma's gebruiken namelijk een andere tijdzone dan de Nederlandse.
begin 644 43641893529_top970r.pdf
M)5!$1BTQ+C$*,2`P(&]B:@H\/`HO0W)E871O<B`H1&5V96QO<&5R(#(P,#`I
M"B]#<F5A=&]R1&%T92`H36]N($YO=B`P-2`Q,CHP-CHP,2!032`R,#`W*0HO
M075T:&]R("A/<F%C;&4@4F5P;W)T<RD*+U!R;V1U8V5R("A/<F%C;&4@4$1&
M(&<*0E0*,CDW+C8T(#0Y-BXR."!41`HH*2!4:@HP+C8X,#`@9PI%5`HS,#@N
M.34@-#DR+C0P(#$Q+C,V(#$Q+C,R(')E(&8J"C`@9PI"5`HS,30N-C0@-#DV
M=6YT(#4@,"!2"CX^"F5N9&]B:@HW(#`@;V)J"CP\+TQE;F=T:"`X(#`@4CX^
M"G-T<F5A;0HP+C8X,#`@1PHS+CDV('<*,"!*"C`@:@HQ,2XS,B`T.2XX-"!M
M(#4X-2XS-B`T.2XX-"!L(%,*0E0*.2XY,B`S-BXW-B!41`HO1C`@."XP,"!4
Die rare tekens gaan nog 20x zo lang door ongeveer.
Waarschijnlijk een bijlage, maar ik heb 'm nooit kunnen openen.
Overigens is dat een email van 05-11-07. Gebeurt dat bij jullie ook (nog)? Iemand een ideetje hoe ik 'm toch nog kan bekijken? :P

[ Voor 7% gewijzigd door Cheesy op 18-02-2009 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Niet online
Gonadan schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 12:59:
[...]

Verklaring van geschiktheid is je theorie, en zonder theorie had je niet mogen afrijden.
De verklaring van rijvaardigheid staat in de database.
Met dat formulier bedoelde ik het uitslagformulier, die krijgt niemand meer. De Verklaring van Geschiktheid hangt daarnaast ook af van je Eigen Verklaring en zeker niet alleen van je theorie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Sinds gisteren mijn theorie-examen gehaald en nu weet ik dat het certificaat maar 1 jaar geldig is ( flikkers :( )
Hoeveel keer kan je ongeveer praktijk-examen doen voordat het jaar om is?
Niet dat ik er al vanuit ga dat ik er 5 keer over ga doen ofzo, maar toch even ter indicatie :)

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Niet online
kaos- schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 13:16:
Sinds gisteren mijn theorie-examen gehaald en nu weet ik dat het certificaat maar 1 jaar geldig is ( flikkers :( )
Niet dat ik er al vanuit ga dat ik er 5 keer over ga doen ofzo, maar toch even ter indicatie :)
Als je nu begint, kan je makkelijk meer dan 5 keer examen doen. Alleen kan je na vijf keer gezakt te zijn ook kiezen voor een speciaal examen (met meer tijd en minder stress), daar is wel een grotere wachttijd voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Cadezo schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 13:20:
[...]

Als je nu begint, kan je makkelijk meer dan 5 keer examen doen. Alleen kan je na vijf keer gezakt te zijn ook kiezen voor een speciaal examen (met meer tijd en minder stress), daar is wel een grotere wachttijd voor.
Ok, maar 5 keer zakken is wel heel erg belachelijk (lijkt me). Als ik zo rond me heen vraag halen de meeste mensen het in 1 of 2 keer. Maargoed op hoop van zegen dan maar. Want ik heb écht geen zin om nog een keer die theorie te moeten doen :/

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:01

TommyGun

Stik er maar in!

Cheesy schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 13:11:

[...]

Overigens is dat een email van 05-11-07. Gebeurt dat bij jullie ook (nog)? Iemand een ideetje hoe ik 'm toch nog kan bekijken? :P
Die bijlagen heb ik ook nooit kunnen openen, altijd corrupt. Zowel bij TTT als examen.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

[...]

Dat is al tijden zo voor zover ik weet, stelletje prutsers daar.
Inderdaad een niet te openen bijlage.
Cadezo schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 13:14:
Met dat formulier bedoelde ik het uitslagformulier, die krijgt niemand meer. De Verklaring van Geschiktheid hangt daarnaast ook af van je Eigen Verklaring en zeker niet alleen van je theorie...
Ok, psychische en/of lichamelijke klachten zouden de geschiktheid ook in de weg kunnen staan.
Echter ga ik er vanuit dat je die niet hebt als je met rijlesen begint, de rijschool vraagt er namelijk meestal ook al naar.
Dus dan hangt het alleen nog van je theorie af. Maar je hebt wel gelijk. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raynman
Verklaring van geschiktheid hangt alleen maar van de Eigen verklaring af. Verklaring van rijvaardigheid krijg je door eerst voor theorie- en daarna praktijkexamen te slagen.

[...]

Ik kreeg die tekens niet te zien (in KMail), maar het bestand was duidelijk geen pdf (augustus 2008). In dat mailtje staat bij de bijlage "Content-Transfer-Encoding: uuencode", dus ik hoefde alleen maar uudecode bestand.pdf te doen, maar voor Windows moet je waarschijnlijk een tooltje downloaden. Wel heel vreemd dat ze niet gewoon base64 gebruiken.
kaos- schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 13:16:
Ik heb eens horen zeggen dat er twee weken tussen twee examens moeten zitten, maar misschien is dat niet waar en dan kun je nog vrij vaak bij BNOR op bezoek. Hangt er natuurlijk vanaf of je eerst nog een half jaar moet lessen of dat je direct begint met afrijden na het halen van je theorie. Niet echt iets om je druk om te maken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Raynman schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 13:34:

[...]
Ik heb eens horen zeggen dat er twee weken tussen twee examens moeten zitten, maar misschien is dat niet waar en dan kun je nog vrij vaak bij BNOR op bezoek. Hangt er natuurlijk vanaf of je eerst nog een half jaar moet lessen of dat je direct begint met afrijden na het halen van je theorie. Niet echt iets om je druk om te maken denk ik.
Heb al reeds 30 lessen achter de rug, dus ik kan binnen nu en 1 maandje wel voor de eerste keer opgaan voor mijn praktijk :)
Maar 1 jaar is dus ruim voldoende, ben ik in ieder geval blij mee :P

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Tnx voor de reacties :P
Teveel moeite voor zo'n bestandje dus. Ondertussen rijd ik alweer langer dan 1 jaar lekker rond. Tijd om in de zomer een leuk autootje te kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-04 06:58
Raynman schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 13:34:

[...]
Ik heb eens horen zeggen dat er twee weken tussen twee examens moeten zitten,

[...]
Is waar, ik zakte (~3 maanden geleden) door een domme fout en wilde de volgende dag weer, maar helaas, twee weken minimaal ertussen.

Daarnaast ligt het ook nog aan de wachttijd, maar in principe kan je elke twee weken afrijden, nog 26 keer dus :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Cadezo schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 13:20:
[...]

Dit klopt, volgens mij heette dit een "staatsexamen", maar ik heb wel eens gehoord dat ze dat wilden afschaffen.
Mijn zus heeft er in ieder geval gebruik van moeten maken omdat ze 5 keer door faalangst gezakt was.
Want ze is verder wel een goede chauffeur, alleen gaat ze wat makkelijk in de stress en is ze bang te falen.
Zij heeft echter wel haar therie opnieuw moeten doen omdat die tegen de tijd dat ze voor een staatsexamen in aanmerking kwam verlopen was.

Zelf heb ik het van de 1e keer gehaald, en theorie ook (zonder fouten).
Ik stap uit na mijn examen, examinator vraagt: Hoe vond je het gaan? Ik: Volgens mij ging het wel aardig. Hij: Dat vond ik ook, gefeliciteerd. :)
Eind dit jaar mag ik mijn roze papiertje vervangen. Dan heb ik mijn rijbewijs alweer 10 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Gonadan schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 12:59:
Nee, dat is een medische verklaring (de Eigen Verklaring).

Maar inderdaad, pasfoto, legitimatie was alles was ik nodig had.
Had om 10:45 examen, wist om 11:35 dat ik geslaagd was, en heb om 13:20 succesvol mijn rijbewijs aangevraagd *O*

@Kees_B
Vage tekens. Normaliter worden bijlagen base64 encoded meegestuurt, maar dat is hier zo te zien niet het geval. Je kunt proberen de e-mail in een hex-editor te openen en het binaire data op te slaan als bestand met pdf-extensie
Ik heb zelf (nog) geen e-mail gehad. Wel na het doen van de TTT, toen kon ik hem openen in Outlook Expres.

@kaos-
Had je dan ingelezen. Is namelijk algemeen bekend en ook duidelijk vermeld op bijvoorbeeld de site van het CBR. Hoe vaak je examen kunt doen hangt van je rijschool af. De mijne reserveert altijd wat extra plaatsen waardoor ze wat achter de hand hebben. Zo kon ik binnen een maand herexamen doen.
Het CBR eist alleen dat er minstens 2 weken tussen 2 examens zitten.

Staatsexamens bestaan overigens nog steeds en zijn, volgens mij, verplicht na 5x te zijn gezakt voor een 'normaal' examen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

frickY schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 12:36:
Gefeliciteerd :)
Daarom heb ik een TTT niet gedaan en voor dat geld extra lessen gekozen, maar goed ook, want ik haalde het in 1 keer :)
Die extra lessen hebben goed geholpen, nou moet ik ook wel zeggen dat het er extreem veel waren, maar dat was meestal ook omdat ik de helft van de tijd bezig was met de vorige naar huis te brengen en als je dan nog 30 tot 20 min van je uur over hebt, schiet het niet op natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Nou, morgen praktijk-examen aanvragen. De les van vandaag ging weer goed bagger zeg.
Niet goed kijken, niet in de diepte kijken, lopen rommelen met de richtingaanwijzer... ga zo maar door.

Als ik binnen 1 keer slaag is het echt een godswonder 8)7
Maar ik les alleen maar savonds omdat ik overdag moet werken, en ik zie dus echt geen drol als het donker is :(

Op hoop van zegen dan maar

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
kaos- schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 22:42:
Nou, morgen praktijk-examen aanvragen. De les van vandaag ging weer goed bagger zeg.
Niet goed kijken, niet in de diepte kijken, lopen rommelen met de richtingaanwijzer... ga zo maar door.

Als ik binnen 1 keer slaag is het echt een godswonder 8)7
Maar ik les alleen maar savonds omdat ik overdag moet werken, en ik zie dus echt geen drol als het donker is :(

Op hoop van zegen dan maar
Succes d:)b

Je hoeft ook maar 40 minuten behoorlijk (lees veilig) te rijden en dan heb je het gewoon dus het kan zeker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

frickY schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 14:09:
Staatsexamens bestaan overigens nog steeds en zijn, volgens mij, verplicht na 5x te zijn gezakt voor een 'normaal' examen.
Dit heet BNOR (Bureau Nader Onderzoek Rijvaardigheid):

http://www.cbr.nl/1062.pp

Iets voor de TS?

• MrNGm
frickY schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 14:09:
Had om 10:45 examen, wist om 11:35 dat ik geslaagd was, en heb om 13:20 succesvol mijn rijbewijs aangevraagd *O*
Ik ook :P (like, 16 dagen terug) Wel relaxt dat het tegenwoordig via de computer gaat. Zo kon ik het weekend na mijn slagen vanuit Alkmaar weer naar hier rijden 8). Inmiddels heb ik er alweer 500km opzitten, waarvan 400 in een behoorlijk nieuwe 308SW (lease van m'n pa).
Van het weekend naar Assen... heb er zin in :9

Eerst maar eens slapen :z

• Spockz
  • Laatst online: 09:15

Spockz

Live and Let Live

* Spockz heeft vrijdag ook zijn rij-examen en is al de hele week zenuwachtig...

Wat is trouwens slimmer, de instructeur wel of niet mee laten rijden? Ik heb gehoord dat de examinatoren soepeler zijn als er geen instructeur bij is omdat die dan niet later kan zeggen dat de examinator een bepaalde actie de vorige keer niet afkeurde.
Maar ik denk dat als ik iets geks doe dat de instructeur dan beter kan praten dan ik vanwege de zenuwen...
Lastig, iemand?

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:22

krietjur

Where am I?

Bij mij is de instructeur gewoon meegegaan met het examen. Hebben we het ook helemaal niet over gehad van tevoren, hij ging gewoon mee. Vond het eigenlijk wel prettig, hij kende de examinator goed en die twee begonnen gezellig te kletsen in de auto, waardoor er gelijk een relaxte, ontspannen sfeer hing.

• MrNGm
Met ^^. Nu had ik ook gewoon een vrolijke examinator, dus dat hielp sowieso al.

Aan de andere kant, jij moet bewijzen dat je kan rijden. Straks zit er niemand naast je en moet je het ook kunnen. Ik heb me zo ingesteld dat ik gewoon ga rijden 'alsof' er niemand naast me zit. Je richt je op de weg en het verkeer, niet op je examinator. Kijk zeer regelmatig in je spiegels. Laat duidelijk zien dat, wanneer je rechtsaf slaat, binnen, rechts, schouder onder de knie hebt. Dan kan er weinig meer fout gaan.

Succes! (morgen :+)

• swtimmer
  • Laatst online: 12:17

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Tja mijn instructeur ging uit principe niet mee, of je moest dat graag willen. Jij moest laten zien dat je het kan op zo'n moment.

Vind het trouwens @kaos, wel vreemd dat je alleen 's avonds heb gereden. Overdag is toch wel heel anders qua verkeer.

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Mijn instructeur ging niet mee, maar dat was omdat mijn examinator iemand aan het inleren was, en diegene ging dus mee. Maar goed, het was verder wel relaxed, kon goed praten met de examinator (natuurlijk zelf niet begonnen / geen vragen gesteld, een van de dingen die ik geleerd heb, alleen antwoord geven op hetgeen je gevraagd word, en ben je even bezig dan zeg je dat gewoon en doe je verder je ding). Hij was verder wel relaxed, niks dan lof dus over mijn examen destijds.

• kaos001
swtimmer schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 11:35:

Vind het trouwens @kaos, wel vreemd dat je alleen 's avonds heb gereden. Overdag is toch wel heel anders qua verkeer.
Heb wel lessen overdag gehad hoor, maar niet zo heel veel. Het punt is dat ik overdag gewoon moet werken, 40 uur per week.
Dus ik heb nu even voor begin maart 2 keer een dag ingepland dat ik 2 uur achter elkaar rij, want ik moet het kijken en anticiperen toch nog wel even goed onder de knie krijgen hoor, anders zak ik als een baksteen.
Vind wel dat mijn rij-instructeur echt een zeikerd is, hij doet soms alsof ik een mongool ben en geeft me soms ook echt een slecht gevoel, alsof ik niets voorstel. Dan heb ik al zeker 2 keer goed gekeken, en dan nog zit hij te zeuren dat er in de binnenstad een motor kan aankomen met 100km/h (yeh right)

Maargoed, na de slechte les van gisteren ga ik het vanaf nu gewoon maar positief inzien dan :')

Soundcloud

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

kaos- schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 11:45:
[...]

Heb wel lessen overdag gehad hoor, maar niet zo heel veel. Het punt is dat ik overdag gewoon moet werken, 40 uur per week.
Dus ik heb nu even voor begin maart 2 keer een dag ingepland dat ik 2 uur achter elkaar rij, want ik moet het kijken en anticiperen toch nog wel even goed onder de knie krijgen hoor, anders zak ik als een baksteen.
Vind wel dat mijn rij-instructeur echt een zeikerd is, hij doet soms alsof ik een mongool ben en geeft me soms ook echt een slecht gevoel, alsof ik niets voorstel. Dan heb ik al zeker 2 keer goed gekeken, en dan nog zit hij te zeuren dat er in de binnenstad een motor kan aankomen met 100km/h (yeh right)

Maargoed, na de slechte les van gisteren ga ik het vanaf nu gewoon maar positief inzien dan :')
Ach, dat had ik ook. De rij-instructeur kon soms erg bot zijn, maar tegelijkertijd was hij wel erg goed in het les geven en wou ie ook graag dat ik zou slagen. Juist daardoor kwamen sommige dingen bot over of zag ie het soms even niet meer zitten als ik bij het zoveelste ding opnieuw de mist in ging. Ik ben zo vaak met hoofdpijn naar huis gegaan, en dat ik ermee wou kappen, maar echt waar, zodra het beter gaat ga je je steeds beter voelen, vooral als je dan de 1ste keer slaagt.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Voordeel van zo'n botte instructeur is dat je bij je examen gewoon opgelucht bent dat die persoon naast je eindelijk eens zijn bek houdt :P
Ik had ook een rijinstructeur die best wel hard kon zijn. Rijd je een verplichte afslag voorbij, laat ie je gewoon een stukje doorrijden, ramt ie keihard op de rem, scheurt ie achteruit (mijn instructeur had 3 pedalen), blijft ie voor het bord staan: "Heb jij die gemeentemannetjes net ook gezien?" "Welke gemeentemannetjes?" "Die mannetjes die dat bord hier hebben neergezet."
Als je dan samen met iemand anders rijdt voel je je extreem lullig op zulke momenten.

• MrNGm
_JGC_ schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 14:33:
Ik had ook een rijinstructeur die best wel hard kon zijn. Rijd je een verplichte afslag voorbij, laat ie je gewoon een stukje doorrijden, ramt ie keihard op de rem, scheurt ie achteruit (mijn instructeur had 3 pedalen), blijft ie voor het bord staan: "Heb jij die gemeentemannetjes net ook gezien?" "Welke gemeentemannetjes?" "Die mannetjes die dat bord hier hebben neergezet."
Als je dan samen met iemand anders rijdt voel je je extreem lullig op zulke momenten.
Hee... die heb ik eerder voorbij zien komen 8)7 :+

Ik heb zelf een vrij rustige instructeur gehad. Zat ik de eerste paar lessen in het eerste half uur oid (voor mijn gevoel) nog behoorlijk te shaken, stapte ik latere lessen een stuk zelfverzekerder in de auto. Ook al had ik een 'spoed'pakket a 26 uur (waarvan 4,5 uur stedentrip) + TTT + examen, hij nam alles rustig door en herhaalde die dingen tijdens het rijden (als ik _weer_ eens was vergeten 8))

Niks meer dan hulde voor die man _/-\o_

• Krizzie
  • Laatst online: 13-09 17:07

Krizzie

Progressive Music \o/

_JGC_ schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 14:33:
Voordeel van zo'n botte instructeur is dat je bij je examen gewoon opgelucht bent dat die persoon naast je eindelijk eens zijn bek houdt :P
Zo bekend! Heb mijn rijbewijs inmiddels bijna 3 kwart jaar, maar het staat nog vers in mijn geheugen. :P

Op een gegeven moment hadden we een discusie over iets, en beide hadden we eigenlijk wel gelijk, maar zijn wil is wet natuurlijk. :P Dus hij tekenen (hij tekende echt alles in detail. als hij niet durfde tekenen tijdens het rijden dan was de leerling wel ERG slecht met rijden. :+ ) en zei dan wat is dit (rondje getekend) ik: Een rondje... hij: NEE dat is een vierkant!
Nouja op een gegeven moment het spelletje maar mee spelen he. Altijd leuk als je achterin zat en de volgende leerling ging mij thuis afzetten en hij deed het bij hem/haar. Ik heel droog mee spelen en die leerling echt kijken van wtf is dit.. :') :+

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Ik blijf erbij, die instructeurs zijn aparte mensen, examinatoren ook trouwens.
Sowieso dat hele wereldje is raar, ben daarom ook blij als ik dat verrekte pasje heb en er vanaf ben :X

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

TommyGun schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 11:38:
(natuurlijk zelf niet begonnen / geen vragen gesteld, een van de dingen die ik geleerd heb, alleen antwoord geven op hetgeen je gevraagd word, en ben je even bezig dan zeg je dat gewoon en doe je verder je ding)
Waarom is dat? :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Krizzie schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 23:56:
[...]

Zo bekend! Heb mijn rijbewijs inmiddels bijna 3 kwart jaar, maar het staat nog vers in mijn geheugen. :P

Op een gegeven moment hadden we een discusie over iets, en beide hadden we eigenlijk wel gelijk, maar zijn wil is wet natuurlijk. :P Dus hij tekenen (hij tekende echt alles in detail. als hij niet durfde tekenen tijdens het rijden dan was de leerling wel ERG slecht met rijden. :+ ) en zei dan wat is dit (rondje getekend) ik: Een rondje... hij: NEE dat is een vierkant!
Nouja op een gegeven moment het spelletje maar mee spelen he. Altijd leuk als je achterin zat en de volgende leerling ging mij thuis afzetten en hij deed het bij hem/haar. Ik heel droog mee spelen en die leerling echt kijken van wtf is dit.. :') :+
Mijn instructeur tekende ook alles. De eerste les kon ik een schriftje bij hem kopen, 1 euro, en vervolgens hield ie alles bij. Wel leuk / handig om te hebben. Notities, tekeningen van situaties, hoe wat waar waarom bla die bla. Zelfs over de autotechniek zelf, niet alleen het rijden. Heeft me wel geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Als je hele verhalen gaat ophangen is de kans aanwezig dat je examinator denkt dat je meer met kletsen bezig bent dan met het verkeer en het opletten. De kans is natuurlijk ook groter dat je een fout(je) maakt terwijl je in gesprek bent, vooral als je pas 40 uur in een auto hebt gezeten. Gewoon antwoord geven dus op hetgeen gevraagd word, en komt het niet uit; ook gewoon zeggen.

Maar zo is het mij verteld ;). Kan er wel wat in vinden, maar moet ieder voor zich weten uiteraard.

[ Voor 7% gewijzigd door TommyGun op 20-02-2009 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Ik heb overigens 46uur gelest voor ik het 2de examen ben geslaagd. Net als kaos leste ik ook altijd 'savonds na het werk.
Ik vond het ook erg moeilijk om alles goed te zien. Een tegenligger en je bent meteen verblind door zijn lichten. Belijning en zebrapaden zie je soms gewoonweg niet, en zijstraten vaak ook pas op het laatste moment. Heel vervelend, maar uiteindelijk went het wel een beetje.

Hoe gaan jullie, of hebben jullie, na het behalen van het rijbewijs het een en ander gedaan met het kopen van een autootje? Ik wil nu meteen een simpel autootje van onder de €1500 om kilometers te kunnen maken, zodat het nu niet verstoft en ik over een jaar niet meer kan of durf te rijden. Omdat ik eigenlijk geen auto nodig heb (werk dicht bij huis en heb een goede fiets) is het niet de bedoeling dat dat hoge vaste lasten met zich mee brengt. Ik zal de auto alleen gebruiken om nutteloos rondjes te rijden om te blijven oevenen, op visite bij de schoonouders, en misschien een enkele keer van Breda naar mijn ouders in Amsterdam (enig comfort is dus prettig).
Daarbij ben ik 1,97m lang, dus Alto-tjes ed vallen af. Mijn vriendin, die ook zal gaan rijden, is echter 1.62m, dus luxe zoals een in hoogte verstelbaar stuur en stoel is ook wel weer handig.
Maar hoe vind je in hemelsnaam een dergelijke auto, die ook nog lage vaste lasten meebrengt, en uiteraard betrouwbaar is, en goedkoop in onderhoud?
Auto-zoeksites ten overvloede maar dergelijke zoekfilters of ook maar informatie ho maar :(

Ik kijk momenteel naar auto's zoals Seat Ibiza, Toyota Corolla en Mazda 323. Heb ze alleen nog niet gevonden binnen mijn budget :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Het is gewoon heel simpel, veiligheid voor alles.
Kan je ook geconcentreerd rijden met wat geklets, prima.
Helpt het ook nog tegen de zenuwen, beter zelfs.
Leidt het je af, niet doen.

Als je zegt dat een examinator even z'n mond moet houden omdat het druk is dan zal hij dat meestal niet als onzekerheid zien maar als het kennen van je beperkingen.

Botte instructeurs FTW :Y)
Die van mij heb ik zelfs zo'n beetje ruzie mee gehad, maar hij wilde wel dat ik zou slagen en baalde ook echt toen ik dat niet deed.
Misschien ook omdat het herexamen voor zijn rekening was. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

Goed, ik had dus degene die iedereen laat zakken op de gekste dingetjes. Instant fail, dus. Al na 2 minuten begon hij aanwijzingen te geven, 'inhalen', 'remmen', etc.. knettergek wordt je daarvan. :P

Grumph :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Spockz schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 09:32:
Goed, ik had dus degene die iedereen laat zakken op de gekste dingetjes. Instant fail, dus. Al na 2 minuten begon hij aanwijzingen te geven, 'inhalen', 'remmen', etc.. knettergek wordt je daarvan. :P

Grumph :(
Niet gehaald dus? :/ Lelijk man. Hoe lang duurt het nu voordat je weer op kan?

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

Niet gehaald dus inderdaad. En dan heeft die gozer ook nog het lef om recht in je gezicht te zeggen. "Ja jammer jongen, ik moet je teleurstellen maar je bent niet geslaagd." En dan ook met een gezichtsbrede smile op zijn gezicht. :|
Als ik nou een ingreep gehad zou hebben oid dan zou ik er mee kunnen leven maar dit vind ik gewoon zo achterlijk. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
En daarom instructeur mee nemen :)

Maar hij mag helemaal niet zeggen of je moet inhalen of niet. Zowel in je oproepbrief, als in het gesprekje vooraf, wordt gezegd dat jij op de verkeerstekens moet letten, en dat jij initiatief moet nemen om in te halen waar jij dat nodig acht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Spockz schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 09:42:
Niet gehaald dus inderdaad. En dan heeft die gozer ook nog het lef om recht in je gezicht te zeggen. "Ja jammer jongen, ik moet je teleurstellen maar je bent niet geslaagd." En dan ook met een gezichtsbrede smile op zijn gezicht. :|
Als ik nou een ingreep gehad zou hebben oid dan zou ik er mee kunnen leven maar dit vind ik gewoon zo achterlijk. :X
Bah, kan me het gevoel wel goed voorstellen, ik verwacht ook dergelijke onzin -O-
Maar wanneer kan je nu herexamen doen ?

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

Die gaat dus express niet mee uit principe oid niet.

En dat gesprekje vooraf hebben we niet gehad. Althans, niets met instructies van die soort. Het enige wat hij zei is dat ik het eerste gedeelte op zijn aanwijzingen moest rijden en daarna een stuk zelfstandig moest doen.
kaos- schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 10:04:
[...]

Bah, kan me het gevoel wel goed voorstellen, ik verwacht ook dergelijke onzin -O-
Maar wanneer kan je nu herexamen doen ?
Mijn instructeur gaat vandaag nog een nieuw examen aanvragen, dus dat hoor ik ws vandaag of maandag. Maar dat is iig over minimaal twee weken geloof ik. En het was nu juist lekker rustig in de vakantie. :+

Maar ik denk niet dat jij zo iemand hebt hoor. Waar ga je afrijden? Toch niet Dordrecht he?

[ Voor 51% gewijzigd door Spockz op 20-02-2009 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Nee ik moet rijden in Almelo, wat opzich niet heel erg moeilijk is gelukkig.
Maar dan nog, ik ga komende rijlessen maar es even heel goed vragen wat er precies van mij verwacht wordt. En me daar compleet op focussen, want ik wil het het liefst in 1 keer halen natuurlijk.

Waar ik gewoon nog steeds ontzettend mee in mn maag zit; het theorie-certificaat is maar 1 jaar geldig, en ik mag echt hopen dat ik het binnen 1 jaar ga halen :X

Misschien denk ik wel gewoon veel te negatief, als ik zie wat voor mongolen hun rijbewijs ook gehaald hebben, dan moet ik het toch ook gewoon kunnen.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

Het belangrijkste is dat je gewoon goed oplet en anticipeert. En als je dan een keer verkeerd instuurt of een keertje vergeet na te controleren is dat niet zo erg natuurlijk of als de motor afslaat. Als je de situatie daarna maar goed (en veilig) weet op te lossen. Dan kunnen ze je niet laten zakken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Motor af laten slaan heb ik nooit zoveel last van, is praktisch niet voorgekomen.
Maar waar ik meer mee zit; ik heb het gevoel alsof ik telkens iets niet goed doe (die kerel kan echt zeiken).

Voorbeeld : ik wil de ringweg op, dus ik ga richting invoegstrook. Kijk alvast naar links of er niets aankomt. Ik verhoog snelheid naar 120, binnenspiegel, zijspiegel, schouder. Niemand te zien, ik rij iets verder door, nog een keer binnenspiegel, knipperlicht aan, en ringweg op.

Resultaat : instructeur vond dat ik bij de laatste check toch nog even zijspiegel en achteruit moest kijken. Ja sorry hoor, waar gaaaaat het over. Helemaal geen kip op die weg, en ik zat al zowat aan het eind van de invoegstrook, dus dan moét ik wel de weg op met 120km/h, dan ga je toch niet meer remmen.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

Het idee van die nacontrole is juist dat je nog even over je schouder kijkt of er niet een motor achter je is gekropen. En dan moet je dus juist wel even over je schouder in je dode hoek kijken. Dus voordat je eropgaat over je schouder kijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Klinkt logisch allemaal wel, maar ik heb 9 van de 10 keer al dat ik aan het einde van de invoegstrook zit. Gewoonweg omdat ik al dik 120km/h rij op dat moment. Maarja nog maar keer goed oefenen dan :)

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Dan heb je niet op tijd gespiegelt en als er wel verkeer is heb je niet op tijd voldoende zitten mikken naast je zijganger.

Dat je aan het einde van de invoegstrook toch een keer wil invoegen is best, maar je kan beter remmen dan in de flank van je zijganger boren ;)

Maar inderdaad, 99 van de 100 keer spiegel je voor niks. Maar dan weet je dat er niks is. Als je net de 1 van de 100 keer hebt en je rijdt het e.e.a. aan barrels, dat is gewoon niet tof.

Op tijd spiegelen was bij mij een moeilijk punt. Op tijd om je heen kijken als je en kruispunt of rotonde nadert enz enz.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

kaos- schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 10:10:
Nee ik moet rijden in Almelo, wat opzich niet heel erg moeilijk is gelukkig.
Maar dan nog, ik ga komende rijlessen maar es even heel goed vragen wat er precies van mij verwacht wordt. En me daar compleet op focussen, want ik wil het het liefst in 1 keer halen natuurlijk.

Waar ik gewoon nog steeds ontzettend mee in mn maag zit; het theorie-certificaat is maar 1 jaar geldig, en ik mag echt hopen dat ik het binnen 1 jaar ga halen :X

Misschien denk ik wel gewoon veel te negatief, als ik zie wat voor mongolen hun rijbewijs ook gehaald hebben, dan moet ik het toch ook gewoon kunnen.
Ach, ik weet niet hoelang je nog hebt maar daar moet je je niet al te veel zorgen over maken.
Desnoods ga je elke twee weken afrijden en dan heb je vast al een keer geluk. ;)

Want daar gaat het om, rijden kunnen de meesten wel, maar je moet wel wat geluk hebben dat je geen domme fouten maakt of rare situaties tegen komt.
kaos- schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 10:19:
Motor af laten slaan heb ik nooit zoveel last van, is praktisch niet voorgekomen.
Maar waar ik meer mee zit; ik heb het gevoel alsof ik telkens iets niet goed doe (die kerel kan echt zeiken).
Daar heb je hem voor aangenomen, dat is zijn werk.
Ik denk dat de meesten die het al gehaald hebben dezelfde ervaring hebben gehad.
Aan het eind heb je gewoon niet zo veel meer te leren, je moet voornamelijk bijschaven en netter worden.
De laadste loodjes wegen het zwaarst, dus daar heb je uiteindelijk geen zin meer in en wil je van die vent af.
Het examen gaat daarom vaak stukken beter dan de paar lessen voor het examen.
Voorbeeld : ik wil de ringweg op, dus ik ga richting invoegstrook. Kijk alvast naar links of er niets aankomt. Ik verhoog snelheid naar 120, binnenspiegel, zijspiegel, schouder. Niemand te zien, ik rij iets verder door, nog een keer binnenspiegel, knipperlicht aan, en ringweg op.

Resultaat : instructeur vond dat ik bij de laatste check toch nog even zijspiegel en achteruit moest kijken. Ja sorry hoor, waar gaaaaat het over. Helemaal geen kip op die weg, en ik zat al zowat aan het eind van de invoegstrook, dus dan moét ik wel de weg op met 120km/h, dan ga je toch niet meer remmen.
Het gaat erom dat je het kijken als één handeling doet, je moet op dat moment overzicht hebben van de hele situatie.
Leuk dat je vantevoren uitgebreid gespiegeld hebt, maar dat zegt weinig over de situatie die je hebt als je wilt gaan invoegen.

Persoonlijk had ik bij die eerste controle alleen even mijn buitenspiegel en/of binnenspiegel bekeken.
Gewoon zien wat er achter je zit.
Als je dan wilt gaan invoegen, dan doe je het hele riedeltje (binnen, buiten, schouder, richting, schouder, gaan).

Ok, om eerlijk te zijn had ik de eerste controle gewoon compleet gedaan en was dan al gaan invoegen.
Aangenomen dat mijn snelheid al aangepast was.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Ik ben nog nooit voorbij de helft van de invoegstrook geweest.
Mij is geleerd al mbv de binnenspiegel een plekje te zoeken nog voor de invoegstrook uberhaupt begonnen is. Snelheid aanpassen zodat je goed uitkomt en plekje in binnenspiegel in de gaten houden. Eventueel je voorganger eerst laten invoegen. In buitenspiegel en over schouder kijken of je een vrije plek hebt. Richting aan. Nogmaals scannen, en invoeogen.
Moet wel zeggen dat het altijd rustig is geweest op de snelweg, misschien dat ik daar altijd veel geluk mee heb gehad,

Wat ik heel lang fout heb gedaan, en wat me ook mijn kop kostte op het eerste examen, is veel te vroeg kijken voor kruispunten. Ik keek al vroeg naar links en rechts, zodat ik veel tijd had om te spiegelen. Maar bij onoverzichtelijke bochten, of geparkeerde auto's, zie je dan gewoon weg geen fuck. Ik reed daarna als het ware blind het kruispunt op. Dat ging altijd goed, behalve op het examen :p Maar had ook altijd al het gevoel dat ik het nogal onveilig deed.
Na het examen eens goed op gelet. Ben kruispunten langzamer gaan naderen. Net zo lang links en rechts kijken tot je echt de straat in kunt kijken en zeker weet dat er niets aan komt. Soms betekend dat dat je al half op het kruispunt staat, maar dat is schijnbaar niet erg. Het rijden voelt nu veel veiliger, al heb ik wel het idee dat ik het doorgaand verkeer nu soms een beetje ophoud.

Weet iemand overigens of je het rijbewijs echt pas na exact 5 werkdagen kunt ophalen? Ik heb het gevoel dat hij na 1 of 2 dagen al wel gewoon binnen is, maar ze gewoon een dubbel tarief hanteren voor de mensen die haast hebben om er wat extra geld aan over te houden.
Ik heb hem woensdag aangevraagd maar zit volgende week woensdag in Frankrijk. Heeft het zin om dinsdagmiddag te proberen of hij al binnen is? Niet dat ik hem nodig heb, maar wil hem gewoon vasthouden :p Was een duur pasje :p

@Gonadan
Nee, die pasjes worden landelijk gefabriceerd. Maar jij denkt dus ook dat ik dinsdag (4de werkdag) best een poging kan wagen?

[ Voor 3% gewijzigd door frickY op 20-02-2009 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

frickY schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 12:05:
Weet iemand overigens of je het rijbewijs echt pas na exact 5 werkdagen kunt ophalen? Ik heb het gevoel dat hij na 1 of 2 dagen al wel gewoon binnen is, maar ze gewoon een dubbel tarief hanteren voor de mensen die haast hebben om er wat extra geld aan over te houden.
Ik heb hem woensdag aangevraagd maar zit volgende week woensdag in Frankrijk. Heeft het zin om dinsdagmiddag te proberen of hij al binnen is? Niet dat ik hem nodig heb, maar wil hem gewoon vasthouden :p Was een duur pasje :p
Mijn glazen bol is wat mistig, maar ik weet wel dat ambtenaren alleen werken als ze zich vervelen. :P
Voor zover ik weet kan het inderdaad best binnen twee dagen, maar moeten ze dan vaak andere dingen even laten liggen.
De extra kosten zijn gewoon om te zorgen dat je genoegen neemt met vijf dagen, dan is hij namelijk zeker klaar.
Als je het sneller wilt wordt het een soort klusje tussendoor.
Echt veel extra kosten hebben ze er volgens mij niet aan, maar volgens mij maken ze de pasjes ook niet zelf.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raynman

@Gonadan
Nee, die pasjes worden landelijk gefabriceerd. Maar jij denkt dus ook dat ik dinsdag (4de werkdag) best een poging kan wagen?
Dat is al vrij vaak voorbijgekomen. Veel mensen hebben na 3 of 4 dagen gebeld of zijn even langsgegaan en toen lag het pasje al klaar. Zelf ben ik op een woensdag geslaagd en die week daarna was ik weg, dus toen heb ik toch maar voor spoed gekozen om in het weekend vast te kunnen rijden, maar in jouw geval zou ik dat waarschijnlijk ook niet gedaan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Down
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-09 22:25
Ik heb nu een aantal keer gelest met lenzen in (na de vorige keer gezakt te zijn) en het verschil is toch behoorlijk. Wat heerlijk is het om alles al van afstand te kunnen zien (afritten, verkeersborden, zijstraten, alles in feite 8)7). Vandaag over 2 weken mag ik weer afrijden. Commentaar de vorige keer was dat ik te gecontroleerd reed en niet genoeg vooruit keek. Dat is nu wel opgelost hoop ik :).

Mother north, how can they sleep while their beds are burning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

Je rijdt te gecontroleerd? Wat moet ik mij daar bij voorstellen eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Down
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-09 22:25
In de woorden van de examinator reed ik te gecontroleerd en volgens het boekje. Ik reed te voorzichtig in feite. Nu durf ik ook harder te rijden en sneller handelingen te doen omdat ik alles beter en sneller zie :)

Mother north, how can they sleep while their beds are burning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

Maar wat is daar fout aan? Omdat je dan minder snel zou reageren bij onverwachte situaties? Dit vind ik wel interessant want ik heb het idee dat ik ook zo rij... Maar daar is bij mij weer niets over gezegd. :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Spockz schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 23:23:
Maar wat is daar fout aan? Omdat je dan minder snel zou reageren bij onverwachte situaties? Dit vind ik wel interessant want ik heb het idee dat ik ook zo rij... Maar daar is bij mij weer niets over gezegd. :x
doorstroming, van sukkelaars krijgen we kilometers files en levert ook gevaarlijke situaties op (inhaal acties etc, idd 't is niet jouw fout maar toch een resultaat van jouw gedrag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Motrax schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 10:46:
Dan heb je niet op tijd gespiegelt
Sorry, maar misschien is het verstandiger om niet te pretenderen dat je precies kan pinpointen wat hij fout gedaan heeft? Je bent geen instructeur / examinator en je was er niet bij. Behulpzaam zijn is 1 ding, maar wat moet hij met deze informatie? Als zijn instructeur dat niet tegen hem zegt (en dat heeft ie niet gezegd, als ik het goed lees), dan heeft hij er echt heel weinig aan om dit te horen. Ik weet het, we zijn allemaal experts hier op het gebied van autorijden, maar laten we genuanceerd blijven reageren.
Ik ben nog nooit voorbij de helft van de invoegstrook geweest.
Dan wordt het hoog tijd om eens wat dubbele strepen en verdrijvingsvlakken mee te pakken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:08

Destruction

(ex-)Automonteur

frickY schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 09:56:
En daarom instructeur mee nemen :)

Maar hij mag helemaal niet zeggen of je moet inhalen of niet. Zowel in je oproepbrief, als in het gesprekje vooraf, wordt gezegd dat jij op de verkeerstekens moet letten, en dat jij initiatief moet nemen om in te halen waar jij dat nodig acht.
Idd. Eigenlijk moet je gewoon rijden alsof je je rijbewijs al hebt :) Misschien belachelijk, maar zie het maar gewoon alsof je een stukje rijd met iemand waar je de auto van wil lenen, en diegene wil eerst zien of je wel een beetje netjes en veilig kan rijden :)

als ik mijn auto uitleen krijgt diegene ook een soort rijexamen :+ als ik de indruk heb dat iemand het verkeersinzicht van een ui heeft krijgt-ie mn auto never nooit mee. Hoe goed bevriend ik ook met diegene kan zijn, hoe erg het noodgeval ook is.. Er is dus ook 1 vriend die, op basis van hoe hij tot nu toe rijdt, mijn auto nooit mee zal krijgen :X

[ Voor 21% gewijzigd door Destruction op 21-02-2009 01:57 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Nou, dat is ook weer niet helemaal waar.

Ik vind het prima om met 110 achter een vrachtwagen op de rechterbaan te blijven plakken terwijl ik links wordt ingehaald. Mijn instructeur, en hoogst waarschijnlijk ook de examinator, heeft liever dat je gaat inhalen om 120 te kunnen rijden.
Gebeurde heel vaak bij rijles dat ik dacht; Ik heb geen haast, ik rijdt wel goed hier. Maar het is dus wel de bedoeling dat waar mogelijk je de maximum snelheid rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14:56
Afgelopen maandag dan ook officieel geslaagd voor het roze papiertje (kaartje 8)7 )
Na eigenlijk iets teveel gezeik met de rijschool, een van de twee partijen afzeggen en ondertussen geen gehoor geven aan een nieuwe afspraak en 3x gezakt geweest voor dezelfde reden? (Yea right). Is het dan alsnog gelukt, 2 dagen voor m'n theorie afliep ;)
Vriend van me moest ook op dezelfde dag als ik afrijden en die zakte voor de redenen die ze mij op gaven. Niet besluitvaardig genoeg. volgens mij is dit echt een standaard reden geworden bij het CBR, iemand die dit ook een (aantal) keer heeft horen zeggen?
As. dinsdag afhalen en m'n moeder der auto maar eens testen >:)

Mochten er mensen zijn in de regio Montfoort/De Meern die zouden willen weten welke rijschool dit is kan dit aangevraagd worden via DM. No naming and shaming for me.

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leech1984
  • Laatst online: 14-09 20:43
frickY schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 18:01:

Ik vind het prima om met 110 achter een vrachtwagen op de rechterbaan te blijven plakken terwijl ik links wordt ingehaald.
Met 110 achter een vrachtwagen plakken?
Met die snelheid plak je inderdaad achter/onder een vrachtwagen...

PSN: Leech1984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goh wat een zeer bekende reden is dat toch :P

Had voor de 1e keer ook gezakt, met zelfde reden
Alleen was het zo dat ALS ik was doorgereden op de T-splitsing er zich dan een flinke vrachtwagen in de kofferbak had gelegd, of ik had wel HEEL veel gas moeten geven....

2e keer wel geslaagd, ligt dnek ik ook net aan het humeur van de Examinator en t slagingspercentage van die dag, mogen niet altijd iedereen lagen slagen geloof ik, de zeikerds :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ligt zeker aan het humeur van de examinator, en ook of je goed met het verkeer meerijd (en dus niet achter het langzamere verkeer zoals vrachtwagens aan) en goed op situaties inspeelt.

Ik had bv een die zat constant te kleppen met mijn instructeur en ik speelde goed in op een paar toch rare situaties, en ik heb daar ook 2x een fout gemaakt, maar zelf kunnen herstellen zonder dan weer anderen in gevaar te brengen. Dat is wat ze willen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09 15:46
Vriendin van me heeft gisteren haar theorie behaald..

Pff heb ook in dat boek gekeken. Ik zou als een baksteen zakken voor dat examen..
Ben blij dat ik al tijdje me rijbewijs heb

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Hihi ik ook met die nieuwe regels, en vooral dat gevaren inzicht, hoe de fock moet je van een vage foto bepalen wat je gaat doen... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fanatix schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 12:42:
Na eigenlijk iets teveel gezeik met de rijschool, een van de twee partijen afzeggen en ondertussen geen gehoor geven aan een nieuwe afspraak en 3x gezakt geweest voor dezelfde reden? (Yea right). Is het dan alsnog gelukt, 2 dagen voor m'n theorie afliep ;)
Gefeliciteerd ;)

Toch vreemd dat ze dat zoveel toepassen daar, ik kan me voorstellen dat Montfoort/Utrecht niet de meest ideale situatie is om af te rijden, maar niet besluitvaardig genoeg ?
Ik kan het me voorstellen als je blijft hangen of voorrang verleent waar het niet hoeft dat ze zoiets opvoeren, maar als je de beslissingen gewoon maakt dan lijkt het me niet gerechtvaardigt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14:56
Vandaar dat ik ook enigsinds uit keek naar rijkswaterstaat (heeft nieuwe naam iirc) ivm. een andere regio. Maar dat is gelukkig niet nodig.
Ik kon het me ook niet voorstellen, ik blijf niet hangen en voorrang verlenen was ook nooit een probleem.
Heb zelfs één keer gehoord dat ze het aan de manier van schakelen konden zien dat ik niet besluitvaardig genoeg was (Uri Geller *zucht*).
Vandaar dat het CBR naar mijn mening net zo'n rampetamp bende is als het speelgoed wat je op de kermis wint (lees: koopt).
Mensen zullen vast denken dat het komt omdat ik 3x gezakt ben maar met zakken is niets mis, als je maar een duidelijk probleem krijgt te horen waar je aan kunt werken. En als ze dat niet exact kunnen vermelden schort er gewoon iets niet.

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drawer
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Jullie maken me bang! :(

Mag eind april op.
Vorige week m'n theorie gehaald, 1 foutje en de laatste paar dagen 3 dagen achter elkaar gelest. Dat was wel erg fijn, je kan meteen toepassen wat je de dag ervoor hele tijd fout deed en gecorrigeerd kreeg.

Nu 12 lessen er op zitten, bijna alle manoeuvres onder de knie en het komt nu echt aan op de fine-tuning. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fanatix schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 13:50:
Heb zelfs één keer gehoord dat ze het aan de manier van schakelen konden zien dat ik niet besluitvaardig genoeg was (Uri Geller *zucht*).
WTF 8)7
Ja als nou elke keer misschakelt of verkeerd opschakelt, maar ik vind dit wel heel erg vaag :X
Kijk dat het iets langer duurt dan iemand die al 200K ervaring heeft en diverse trainingen erbij heeft gehad kan ik me voorstellen, ik was in het begin ook niet zo snel en vergat ook wel eens de koppeling, maar nu ben ik snel zat en ik kan spelen, er flink lang tegenaan houden als ik wil.
Maar schakelen is schakelen en in de CBR stijl zou dat gewoon netjes koppeling, schakelactie en weer terug zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Ik schakelde eerst te mechanisch volgens mijn toenmalige examinator.

Dat wil zeggen, ik schakelde als het moest binnen bepaalde rpm zones, maar ik schakelde niet aan de hand van die zones en de verkeerssituatie.

Misschien dat dit bedoeld werd?

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Verwijderd schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 15:12:
[...]

WTF 8)7
Ja als nou elke keer misschakelt of verkeerd opschakelt, maar ik vind dit wel heel erg vaag :X
Kijk dat het iets langer duurt dan iemand die al 200K ervaring heeft en diverse trainingen erbij heeft gehad kan ik me voorstellen, ik was in het begin ook niet zo snel en vergat ook wel eens de koppeling, maar nu ben ik snel zat en ik kan spelen, er flink lang tegenaan houden als ik wil.
Maar schakelen is schakelen en in de CBR stijl zou dat gewoon netjes koppeling, schakelactie en weer terug zijn.
Zo raar vind ik het niet klinken, als je nu de snelheid laat terug zakken bij bv een rare kruising en de hand op de pook legt maar niet gaat schakelen, kan dat over komen als twijfelen en niet besluitvaardig zijn. ;)

Bv ik heb nog al eens de neiging gehad om mijn linker voet naar of op de koppeling te zetten... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrNGm
Gewoon lekker blijven lessen en je niks aantrekken van al die zakkerts :O (nofi hoor). Je zegt zelf al dat de manoeuvres goed gaan en dat het nog wat fine-tuning is. Mooi toch 8), lekker doorgaan en je haalt het best :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Motrax schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 15:14:
Ik schakelde eerst te mechanisch volgens mijn toenmalige examinator.

Dat wil zeggen, ik schakelde als het moest binnen bepaalde rpm zones, maar ik schakelde niet aan de hand van die zones en de verkeerssituatie.

Misschien dat dit bedoeld werd?
Dat zou kunnen ja, maar ik heb ook wel even wat meer toeren gedraaid om een vrachtwagen voor te zijn.
De examinatrice zei al aan het begin 'liever voor een vrachtwagen dan er achter' en dat had ik dus ook bij het invoegen op de A27, dus gas erop in 3 richting 4000 toeren en hup over en nog wat door trekken in 4 en daarna 5 en rustig 125 op de teller.
Daarnaast hield ik altijd zo'n beetje 2000-2500 aan tijdens het rijden binnen en buiten de bebouwde kom.
Joopieboy schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 16:04:
Zo raar vind ik het niet klinken, als je nu de snelheid laat terug zakken bij bv een rare kruising en de hand op de pook legt maar niet gaat schakelen, kan dat over komen als twijfelen en niet besluitvaardig zijn. ;)
Ja als je 1100 toeren draait in z'n 4 ofzo dan kan ik het begrijpen, maar je kan best de hand op de pook hebben en je voet bij de koppeling om in te grijpen als er toch iets van rechts komt op die kruising en dat is best verstandig dan domweg vol op de rem te trappen, je voet zit dan al bij de koppeling, je hoeft alleen maar te remmen en vrij of 1/2 te pakken en je kan weer veder.
Joopieboy schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 16:04:
Bv ik heb nog al eens de neiging gehad om mijn linker voet naar of op de koppeling te zetten... 8)7
Zoals ik al hierboven zei dat kan je best doen bij onoverzichtelijke situaties.
Ik had het zelf ook in een 30 zone tijdens mijn examen, ik kon het nog niet goed zien maar ik zag iets bewegen achter de heg waar ik niet overheen kon kijken maar wel een beetje er doorheen.
had me voet al bij de koppeling en die drukte ik in, remde en zette de auto stil om voorang te verlenen en pakte 1 gelijk, keek even na en reed weer veder.
Ik heb er geen aanmerking over gehad, de enige fout was de rotonde half nemen i.p.v. 3 kwart maar dat kwam omdat 3 kwart en half bijna hetzelfde waren door wegwerkzaamheden.
Maar daar liet ze me ook niet op zakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthPlastic
  • Laatst online: 03-02 14:57
Vandaag (in Eindhoven) weer heel wat leswagens op de weg gezien zeg, ook veel van mijn rijschool (die met die felgele wagentjes)...

Ik moet zeggen (nu ik een maand mijn rijbewijs heb en ongeveer 1000km heb gemaakt) dat alles wel een stuk soepeler gaat nu, ik zag mensen parkeren met de grootste moeite (ik dacht ook dat me dat nooit ging lukken), en dat was stiekem toch even leuk om te zien >:)

Belangrijk bij je lessen: Kijken, kijken, opletten, kijken, maar ook een stukje ervan genieten :)

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Verwijderd schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 20:33:
[...]

Dat zou kunnen ja, maar ik heb ook wel even wat meer toeren gedraaid om een vrachtwagen voor te zijn.
De examinatrice zei al aan het begin 'liever voor een vrachtwagen dan er achter' en dat had ik dus ook bij het invoegen op de A27, dus gas erop in 3 richting 4000 toeren en hup over en nog wat door trekken in 4 en daarna 5 en rustig 125 op de teller.
Daarnaast hield ik altijd zo'n beetje 2000-2500 aan tijdens het rijden binnen en buiten de bebouwde kom.

[...]

Ja als je 1100 toeren draait in z'n 4 ofzo dan kan ik het begrijpen, maar je kan best de hand op de pook hebben en je voet bij de koppeling om in te grijpen als er toch iets van rechts komt op die kruising en dat is best verstandig dan domweg vol op de rem te trappen, je voet zit dan al bij de koppeling, je hoeft alleen maar te remmen en vrij of 1/2 te pakken en je kan weer veder.

[...]

Zoals ik al hierboven zei dat kan je best doen bij onoverzichtelijke situaties.
Ik had het zelf ook in een 30 zone tijdens mijn examen, ik kon het nog niet goed zien maar ik zag iets bewegen achter de heg waar ik niet overheen kon kijken maar wel een beetje er doorheen.
had me voet al bij de koppeling en die drukte ik in, remde en zette de auto stil om voorang te verlenen en pakte 1 gelijk, keek even na en reed weer veder.
Ik heb er geen aanmerking over gehad, de enige fout was de rotonde half nemen i.p.v. 3 kwart maar dat kwam omdat 3 kwart en half bijna hetzelfde waren door wegwerkzaamheden.
Maar daar liet ze me ook niet op zakken.
Ok dan is het bij jouw anders aangeleerd, ik mocht pas koppeling gebruiken of voet erop zetten als ik onder de 1000 toeren kwam, en op het moment dat de koppeling in was, mocht ik pas schakelen.
Niet dat ik dat nu nog veel doe, de mijne loopt redelijk onrustig stationair en bij lage toerentallen (mede door wat modificaties) dus ik rij nu veel meer op de koppeling.

Maar blijkbaar zit er nog wel wat verschil in tussen de rijscholen, raar!
Is daar niet een vaste regel voor?

Pagina: 1 ... 21 ... 37 Laatste