Het grote rijbewijs topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 19 ... 37 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat is ook gewenning merk ik, ik stond ook vaak vrij lang te wachten voordat ik zelf vond dat ik kon oprijden, tot toeterende mensen achter mij aan toe. :P

Maar als je de weg een beetje kent, de snelheid wat beter kan inschatten, de auto wat beter kent, dat gaat het allemaal een stuk soepeler en durf je ook wat eerder. Dat betekent niet dat ik niet veilig invoeg, als ik iets niet vertrouw of niet helemaal goed kan zien blijf ik toch nog wel wachten hoor, gewoon uit voorzichtigheid!

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexji
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:12
Nou!
Ik heb gister ook voor de eerste keer afgereden en gelukkig meteen geslaagd. Aparte examinator had ik wel, hij zei dat ik wel gewoon goed kon rijden en er ook veel aanleg voor had maar toen ik dat formulier liet zien van de zelfreflectie lachte hij me gewoon vierkant uit :D Ik had bij sommige dingen "Goed" ingevuld en hij liet me toch even weten dat zoiets invullen complete onzin is, aangezien niemand goed kan rijden bij het examen en je dit pas later aanleert.

Ik heb mijn rijbewijs dezelfde avond nog aangevraagd(op een dinsdag) en hoop misschien dat ze hem op vrijdag al hebben liggen, geen spoedaanvraag gedaan though. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alexji schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 15:30:
Ik heb mijn rijbewijs dezelfde avond nog aangevraagd(op een dinsdag) en hoop misschien dat ze hem op vrijdag al hebben liggen, geen spoedaanvraag gedaan though. Iemand hier ervaring mee?
Ligt vooral aan je gemeente. De ene gemeente is wat sneller dan de andere gemeente. Gewoon donderdagmiddag even vragen of hij al klaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Hier hebben we ene hopeloze gemeente, maandag geslaagd, maandag voor sluitingstijd langs gewipt en hadden ze niks binnen, dinsdag hadden ze het wel, aangevraagd, zou tot de volgende week maandag duren, en spoed aanvraag 2 dagen omdat ze binnen 1 dag niet konden garanderen omdat het via een andere organisatie gaat oid, ik vrijdag gebeld, ja het was binnen. Was het blijkbaar al donderdags binnen. 8)7

En niet dat ze dan ff bellen ofzo, maar goed. :+

Gefeliciteerd Alexji en geniet ervan! :)
Geloof mij, is zo fucking vreemd als je ineens alleen in de auto weg gaat haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joopieboy schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 16:39:
Hier hebben we ene hopeloze gemeente, maandag geslaagd, maandag voor sluitingstijd langs gewipt en hadden ze niks binnen, dinsdag hadden ze het wel, aangevraagd, zou tot de volgende week maandag duren, en spoed aanvraag 2 dagen omdat ze binnen 1 dag niet konden garanderen omdat het via een andere organisatie gaat oid, ik vrijdag gebeld, ja het was binnen. Was het blijkbaar al donderdags binnen. 8)7

Als ze iedereen zouden moeten bellen... zouden we wel even bezig zijn.

Beloftes komen ze echter wel vaak na, dus als ze zeggen dat je na twee dagen terug moet komen, waarom ben je niet geweest dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 23:47

Technicality

Vliegt rechtsom...

Joopieboy schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 16:39:

Ik heb dan ook mijn eerste stukken na het halen van mijn rijbewijs gezellig met één van mijn ouders doorgebracht.

Ze vertrouwen met nu trouwens een Mini Cooper toe (met winterbandjes) en dat rijd toch een stuk leuker dan een Chrysler Grand Voyager of de lesdiesel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
Leuke verhalen allemaal! moet hier de 30ste mijn theorie halen, afgesproken dat ik direct erna ( of een paar lessen ertussen ) een tussentijdse toets ga maken en dan nog 3-6 lessen en dan afrijden!

Vraag me af hoe je kan zakken met:
Zo reed ik in een 30 zone soms 25 en op de snelweg 90 waar je 100 mocht.
Hoe erg kan dit precies zijn, je let natuurlijk ( speciaal ook nu ) extra op alles rondom je, heb ik ook wel eens... na bv de velsertunnel voor de kenners, als je die ik ze 5/6 inrijdt dan zak je al heel snel terug naar de 80/90.

Ik hoop niet een streng figuur te hebben! :<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
thijszor schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 17:21:
Leuke verhalen allemaal! moet hier de 30ste mijn theorie halen, afgesproken dat ik direct erna ( of een paar lessen ertussen ) een tussentijdse toets ga maken en dan nog 3-6 lessen en dan afrijden!

[...]

Hoe erg kan dit precies zijn, je let natuurlijk ( speciaal ook nu ) extra op alles rondom je, heb ik ook wel eens... na bv de velsertunnel voor de kenners, als je die ik ze 5/6 inrijdt dan zak je al heel snel terug naar de 80/90.

Waar mogelijk gewoon Vmax rijden. Ga je d'r onder hangen geef je de examinator een onzekere indruk.
In mijn ervaring kun je beter een km of 5 harder rijden, dan een km of 5 zachter :)
Maar wel, waar mogelijk dus ;)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

http://www.nu.nl/algemeen...nieuwd-rijexamen-aan.html

Iedereen die al gezien? Ik weet iig dat ik ga afrijden in de 1e week van Maart :P
Nutteloze herkenningspunten....

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Hmm. Klinkt moeilijker. Vooral omdat ik les in een stad waar ik net een paar maanden woon en echt alleen fietsroutes ken. Als ik iemand met rijles moet wegbrengen heb ik ook geen idee waarheen ik moet. Met TomTom rijden vind ik prima. Alleen ik moet nog wel wat lessen, en TT, dus denk niet dat ik het ga redden voor 1 maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Muthas schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 17:38:
Hmm. Klinkt moeilijker. Vooral omdat ik les in een stad waar ik net een paar maanden woon en echt alleen fietsroutes ken. Als ik iemand met rijles moet wegbrengen heb ik ook geen idee waarheen ik moet. Met TomTom rijden vind ik prima. Alleen ik moet nog wel wat lessen, en TT, dus denk niet dat ik het ga redden voor 1 maart.
Lees het artikel nog eens goed en dan vooral de volgende zin:
Het gebruik van navigatie-apparatuur is daarbij toegestaan.
Wordt dan dus alleen maar makkelijker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henridv
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
ik222 schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 18:23:
[...]

Lees het artikel nog eens goed en dan vooral de volgende zin:

[...]

Wordt dan dus alleen maar makkelijker ;)
Wat is het nut dan om van punt A naar B te rijden als je een navigatietoestel mag gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Henridv schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 18:53:
[...]

Wat is het nut dan om van punt A naar B te rijden als je een navigatietoestel mag gebruiken?
Dat heeft nog meer nut dan dat de A en B punten van te voren bekend zijn zodat je alvast de routes kan leren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Laatst online: 19:38
YES
mijn eerste rijles is over 2,5 maand :) kreeg een mailtje dat ik in mijn eerste les over de provinciale weg mag rijden (100km/h). Ff laten zien wat ik allemaal kan :)

Als je trouwens examen kan doen, hoelang moet je wachten voor je examendag (er van uitgaande dat de wachtrij klein is)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Een navigatiesysteem hen je na het behalen van je rijbewijs vaak ook tot je beschikking om zelfstandig een route te rijden dus dan mag je het op het examen ook gebruiken.

Die routes uit je hoofd leren wat nu gebeurt is wat dat betreft veel minder realistisch dan zelfstandig een route rijden met behulp van een navigatiesysteem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:28
maarud schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 19:05:
YES
mijn eerste rijles is over 2,5 maand :) kreeg een mailtje dat ik in mijn eerste les over de provinciale weg mag rijden (100km/h). Ff laten zien wat ik allemaal kan :)

Als je trouwens examen kan doen, hoelang moet je wachten voor je examendag (er van uitgaande dat de wachtrij klein is)?
Provinciale weg is 80km/h, Autoweg is 100 km/h

En trouwens, in stads verkeer kan je beter laten zien waar je toe in staat bent dan op een autoweg, daar is geen kunst aan. In stadsverkeer moet je echt op alles letten. (eenrichtingsverkeer, doodlopend, zebrapad, fietsers, vrachtverkeer, kruispunten enz)

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Wat me trouwens ook opvalt is dat in bijna alle artikelen iets staat in de trant van "Op de websites van rijscholen staan de coördinatiepunten vaak al vermeld.", waarbij soms de indruk wordt gewekt dat het uit het hoofd leren van de routes de schuld is van de rijscholen/websites, terwijl de coordinatiepunten ook gewoon op de website van het CBR(!) vermeld staan.

Het lijkt mij dan dat als je niet wilt dat men routes uit het hoofd leert, je die coordinatiepunten ook niet op je eigen website zet 8)7. Dat hadden ze makkelijk van te voren kunnen bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:13

Sargan

Filmfreak...

Leuk topic,
brengt heel wat herinneringen boven.
Begin 2001, ik was toen 23, besloot ik om, gezien mijn werk als beveiliger, dat het verstandig zou zijn om mijn rijbewijs te gaan "halen".
Ik besloot voor zo'n 8 weken cursus te gaan (dit ging bij mijn broertje perfect), nou bij mij niet dus. 2x per week 2 uur lessen, het ging me allemaal te snel, ik was te onzeker, het duurde lang eer ik de koppeling onder de knie had. De eerste keer op rijexamen was een ramp(auto sloeg een paar keer af, even vlug voor een op volle snelheid aankomende bus willen invoegen (examinator zag wat bleek toen... :r ), dus gezakt.
2e en 3e keer ging niet veel beter. Ik kreeg toen een andere instructeur die de dingen anders uitlegde, rustiger was, ik voelde me veel zekerder. En toen op 11 september 2001 (een dag om nooit te vergeten natuurlijk), ging ik voor de 4e keer op en eindelijk slaagde ik toen. *O* die 8 weken cursus was zo'n beetje een 8 maanden cursus geworden.

" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
S2801 schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 19:21:
[...]

Provinciale weg is 80km/h, Autoweg is 100 km/h

En trouwens, in stads verkeer kan je beter laten zien waar je toe in staat bent dan op een autoweg, daar is geen kunst aan. In stadsverkeer moet je echt op alles letten. (eenrichtingsverkeer, doodlopend, zebrapad, fietsers, vrachtverkeer, kruispunten enz)
lol, moet de theorieboeken maar eens gaan halen dus 8)&

en over de stad heb je helemaal gelijk. Autowegrijden is alleen rechtdoor en hooguit eens inhalen of iets dergelijks.... In de stad is het wat moeilijk, rotonde bijvoorbeeld; schakelen, rondkijken, richtingaanwijzer gebruiken, rondkijken, dan weer kijken etc etc :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap hier helemaal niets van. Voor zover ik het me kan herinneren, was vanaf 1 april vorig jaar 1 van de volgende onderdelen verplicht:

1) Een traject afleggen tussen van te voren bekende coordinatiepunten
2) Met navigatiesysteem van punt a naar punt b rijden

In beide gevallen was het zo dat:

- het niet uitmaakte of je aankwam op de bestemming of niet (behalve als je natuurlijk echt stupide bezig was - een beetje in de buurt was toch wel preferabel)
- de achterliggende reden was dat de leerling kon aantonen zelfstandig te kunnen rijden (dus zonder instructies van de examinator); het was dus expliciet niet zo dat het je moeilijk gemaakt moest worden met die coordinatiepunten, en je mocht er ook op oefenen (waarom anders uberhaupt vaste coordinatiepunten kiezen??), maar je moest laten zien dat je je vlot van a naar b kon begeven

Er was slechts tijd voor 1 van de 2 oefeningen, dus de examinator mocht kiezen. Wat ik nu lees is volgens mij dat de eerste optie gewoon vervalt. En mbt het uit het hoofd leren: ja natuurlijk, dat was de hele opzet, dat men kon oefenen, en men zich niet druk hoefde te maken over het feit dat men de route niet kende, wat examenvrees flink kan versterken.

Volgens mij staat er gewoon een hoop onzin in dat artikel, en zijn er andere redenen om die coordinatiepunten te schrappen.
Henridv schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 18:53:
Zelfstandig rijden.
Erkens schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 18:57:
Dat heeft nog meer nut dan dat de A en B punten van te voren bekend zijn zodat je alvast de routes kan leren ;)
Is dat zo? Het is anders, maar of het perse beter of slechter is... Ik bedoel, sommige routes zal je uit je hoofd rijden, en sommige routes zal je doen met navigatie, of gewoon ouderwets met wegwijzers en eventueel de kaart. Beide navigatiemethoden zijn wezenlijk verschillend, die vooral bij een examenkandidaat zeer specifiek gedrag ter observatie op kunnen leveren.
ik222 schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 19:07:
Een navigatiesysteem hen je na het behalen van je rijbewijs vaak ook tot je beschikking om zelfstandig een route te rijden dus dan mag je het op het examen ook gebruiken.

Die routes uit je hoofd leren wat nu gebeurt is wat dat betreft veel minder realistisch dan zelfstandig een route rijden met behulp van een navigatiesysteem.
Weet ik niet hoor. Lang niet iedereen heeft direct na het behalen van zijn/haar rijbewijs een navigatiesysteem tot zijn/haar beschikking. En een ding is 100% zeker: je moet het zonder kunnen. En uit je hoofd is dan een goede toets voor zelfstandig rijden, zonder al teveel examenvrees op te hoeven wekken (als je de routes maar goed geleerd hebt) - want hoe ga je anders iemand testen op zelfstandig rijden zonder navigatie? Krijg je dan:

'Rij maar naar een punt dat je kent.'
'Ik ken hier niets.'
'Oh, da's jammer. Gezakt.'

?! Ik moest die routes overigens wel uit mijn hoofd leren - ik heb namelijk het richtingsgevoel van een appel, en het zou toch wat zijn als ik daar op zou zakken. Als ik hele dagen verkeerd wil rijden, dan moet dat gewoon kunnen. Als ik het maar veilig doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
'Rij maar naar een punt dat je kent.'
'Ik ken hier niets.'
'Oh, da's jammer. Gezakt.'

?! Ik moest die routes overigens wel uit mijn hoofd leren - ik heb namelijk het richtingsgevoel van een appel, en het zou toch wat zijn als ik daar op zou zakken. Als ik hele dagen verkeerd wil rijden, dan moet dat gewoon kunnen. Als ik het maar veilig doe.
Wrong, als jij in een gebied examen krijgt waar je nog nooit geweest bent gaat er iets fout.
En, als jij aangeeft aan de Examinator bij een cluster opdr. oid dat je de weg kwijt bent, of zijn instructies half vergeten bent kun je dit rustig vragen waarneer je nog prima kan slagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

maarud schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 19:43:
[...]

lol, moet de theorieboeken maar eens gaan halen dus 8)&

en over de stad heb je helemaal gelijk. Autowegrijden is alleen rechtdoor en hooguit eens inhalen of iets dergelijks.... In de stad is het wat moeilijk, rotonde bijvoorbeeld; schakelen, rondkijken, richtingaanwijzer gebruiken, rondkijken, dan weer kijken etc etc :P
Geloof mij, de eerste keer dat je over een rotonde gaat ben je alleen al in de knoei met het juist gebruiken van de pedalen :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Muthas schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 22:51:
[...]

Geloof mij, de eerste keer dat je over een rotonde gaat ben je alleen al in de knoei met het juist gebruiken van de pedalen :>
Haha de 1e keer dat ik een rotonde deed moest mijn instructeur de ABS van de auto testen :X :P
Zoveel handelingen in 1 keer, afremme, terugschakelen, sturen, je richtingaanwijzer zoeken, kijken kijken kijken en dan weer sturen. Klote dingen. Geef mij maar stoplichten :P

You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
  • Laatst online: 01-04 20:57
Atlas schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 22:59:
[...]

Haha de 1e keer dat ik een rotonde deed moest mijn instructeur de ABS van de auto testen :X :P
Zoveel handelingen in 1 keer, afremme, terugschakelen, sturen, je richtingaanwijzer zoeken, kijken kijken kijken en dan weer sturen. Klote dingen. Geef mij maar stoplichten :P
rotonde stelt niets voor :P

ruim vantevoren kijken of je dr overheen kan, dan word het heel simpel ;)

klinkt heel opschepperig, maar bij mij ging bijna alles in 1x goed...
paar dingetjes die die even heeft moeten uitleggen.

het mooiste was nog in een dorpje met een straatje waar je echt NET door heen kon met de auto.
aan bijde kanten stonden dus auto's geparkeerd, en ongeveer aan bijde kanten 15cm ruimte ofzo. met leuke bochtjes en dergelijke.

Hij wou mij even pesten, dus ik moest daarheen.
Ik sjees hem er zo doorheen ff inparkeren in een vak waar net 1 auto in kan, zegt die: hmm shit dit is niet leuk, dit kan je veel te goed.. naja, dan gaan we maar weer verder met de normale les.

ik zat daar echt :D :D :D _O-

[ Voor 39% gewijzigd door MexxT op 14-01-2009 23:31 ]

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je moeite hebt met rotondes zou ik maar gelijk stoppen met lessen. Onbegonnen zaak. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:49

Sick Nick

Drop the top!

Sowieso, afremmen? richtingaanwijzer? kijken? Gewoon de optimale versnelling kiezen (zal meestal z'n 2 zijn of 1 voor de hele krappe rotondes) en dan gewoon er overheen janken!

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij heb je mijn post niet gelezen. ;)
Sick Nick schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 23:35:
Sowieso, afremmen? richtingaanwijzer? kijken? Gewoon de optimale versnelling kiezen (zal meestal z'n 2 zijn of 1 voor de hele krappe rotondes) en dan gewoon er overheen janken!
Ligt eraan waar je heen gaat - voor rechtdoor kan zijn 3 of zelfs 4 ook prima zijn!

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2009 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Muthas schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 22:51:
[...]

Eh? op een rotonde hoef je enkel gas te geven (mits er geen fietser aan komt) dus dat snap ik niet.
Met schakelen ben je al klaar.
thijszor schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 17:21:

[...]

vooruit kijken m'n jongen, als je in die tunnel met een gewone auto niet je snelheid kan houden omdat je in een te hoge versnelling rijd dan kijk je gewoon niet genoeg vooruit en ben je dus nog niet aan zelfstandig rijden toe.

[ Voor 53% gewijzigd door GoldenSample op 15-01-2009 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

damm weer ene dubbelpost :(

[ Voor 96% gewijzigd door GoldenSample op 15-01-2009 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:04

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
GoldenSample schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 00:27:
Eh? op een rotonde hoef je enkel gas te geven (mits er geen fietser aan komt) dus dat snap ik niet.
In principe wel ja, je moet het afremmen, terugschakelen, richting aangeven en kijken al gedaan hebben voordat je aan de rotonde begint.
Dan is het een kwestie van sturen en kijken.

Echter heeft hij het over de eerste keer, dan is het niet eens vreemd als je gewoon rechtdoor over de middenberm gaat. ;)

Ik snap trouwens niet waarom rijden met een navigatiesysteem als gemakkelijk wordt gezien.
Wees maar blij als je op het examen niet met zo'n ding hoeft te werken. Het kan namelijk erg snel afleiden waardoor je minder tijd hebt om op het verkeer te letten.
Als de examinator de route aangeeft, wat ze soms rijkelijk laat doen, kan je in ieder geval rustig kijken en eventueel zeggen dat je hem niet begreep. O-)
Verwijderd schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 21:33:
[...]

Ik snap hier helemaal niets van. Voor zover ik het me kan herinneren, was vanaf 1 april vorig jaar 1 van de volgende onderdelen verplicht:

*knip*
Het was zo dat je drie opties had:
• een vaste bestemming, meestal een stuk of drie per regio waar ze uit kiezen
• een variabele bestemming met behulp van navigatie (sinds 1 januari, gebeurde alleen als de examinator daar zin in had)
• de examinator vertelt onderweg waar je heen moet, eventueel in de vorm van een clusteropdracht

Het artikel is inderdaad erg slecht geschreven. De rijscholen hadden inderdaad de routes uit de eerste optie meestal al door en leerden die ook aan de leerlingen. Die wisten dus de kwalitatief uitermate teleurstellende delen van de route al, dat scheelt een hoop stomme fouten.

Wat ze nu dus eigenlijk gaan doen is zorgen dat er geen vaste punten meer zijn, maar gewoon algemeen bekende locaties waar ze uit kunnen kiezen. Als er dan gebruik wordt gemaakt van navigatie lijkt het wel erg op optie twee. Het enige verschil is dat je nu de keuze hebt, mits de examinator niet voor je kiest. Daar zijn ze ook goed in. ;)
Dus een 'nieuw rijexamen' zou ik het niet echt willen noemen.

[ Voor 39% gewijzigd door Gonadan op 15-01-2009 08:40 ]

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:10
Inderdaad, mits er geen fietser aankomt. Dus je zult eerst moeten kijken.
En als je te lang kijkt, bijvoorbeeld omdat het schemerig is en je het niet goed kunt zien, ben je te laat met afremmen. En zodra je te laat bent met afremmen zul je tegelijkertijd je richting moeten aanzetten als terugschakelen, en dat kan niet. Dan moet je je stuur loslaten. En dan zit je dus in de knoop.
En vergeet de koppeling niet op te laten komen voor je instuurt, en de nacontrole, natuurlijk.

Al met al, de eerste paar keer zijn rotondes uitermate vervelend, maar niet minder dan kruispunten en andere situaties :)

Ik heb zelf nog het langst problemen gehad met kiezen tussen overpakken of doorgeven bij het sturen. Dan dacht ik dat het een krappe bocht was en deed ik overpakken, zat ik opeens met gekruisde armen in de bocht :p
Volgende week examen O-)

Heb in ieder geval wel door dat je het jezelf een stuk makkelijker maakt door gewoon bij tijds te remmen.

Mijn rijinstructeur is overigens dolblij met het afschaffen van de coördinatiepunten. Voor de leerlingen is het veel te makkelijk, die kennen elk zebrapad, 30-zone en onoverzichtelijk zijstraatje uit hun hoofd, en rijden op de automatische piloot in plaats van na te denken. Voor hem is het strontzaai met iedereen altijd dezelfde routes te moeten rijden zodat men de weg kent.

In het nieuwe examen kiest de examinator een eindbestemming. Je krijg dan dus te horen "Rijdt maar naar de kerk", of het casino, die of die sportvereniging, dat hoge gebouw dat je daar ziet. Dat verkleint de kans dat je de route uit je hoofd kent, dus moet je echt zelfstandig gaan rijden, en dus kan de examinator oordelen of je dat kunt.
Wat mij betreft een vooruitgang,

[ Voor 39% gewijzigd door frickY op 15-01-2009 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
frickY schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 09:32:
[...]
En zodra je te laat bent met afremmen zul je tegelijkertijd je richting moeten aanzetten als terugschakelen, en dat kan niet. Dan moet je je stuur loslaten.
Je hoeft je stuur toch niet los te laten om het richtingaanwijzerhendeltje aan te tikken? :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Dat dacht ik in het begin ook, maar reeds toen regelmatig plots met groot licht aan :p
Maar sowieso is loslaten handiger bij rechts afslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

frickY schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 11:01:
Dat dacht ik in het begin ook, maar reeds toen regelmatig plots met groot licht aan :p
Dan heb jij óf hele korte vingers óf een motorische stoornis want de richtingaanwijzer is juist gemaakt om zonder loslaten van het stuur te bedienen. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krietjur
  • Nu online

krietjur

Where am I?

frickY schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 11:01:
Mag je me toch even uitleggen.. richting aangeven doe je voordat je daadwerkelijk begint met afslaan.. en daarvoor hoeft de hand dus niet van het stuur.. je komt aanrijden.. wil naar rechts.. tikje tegen richtingaanwijzerhendeltje.. en dan ga je pas een keer sturen. Zie dus niet echt in wat links/rechts hierin nou uitmaakt, en waarom je je hand ervoor van het stuur moet halen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
Op een rotonde geef je (als je afslaat) richting aan terwijl je aan het sturen bent. Maar dan nog heb ik eigenlijk nooit moeite om richting aan te geven zonder m'n linkerhand van het stuur af te halen, en zonder m'n grootlicht aan te zetten... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
[...]

[...]

vooruit kijken m'n jongen, als je in die tunnel met een gewone auto niet je snelheid kan houden omdat je in een te hoge versnelling rijd dan kijk je gewoon niet genoeg vooruit en ben je dus nog niet aan zelfstandig rijden toe.
Wellicht, maar je focussen in een tunnel op een verschil van 5km+- kijkend op je snelheidsmeter, lekkere prioriteiten :')

Nagoed, we gaan het meemaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
krietjur schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 11:53:
Mag je me toch even uitleggen.. richting aangeven doe je voordat je daadwerkelijk begint met afslaan.. en daarvoor hoeft de hand dus niet van het stuur.. je komt aanrijden.. wil naar rechts.. tikje tegen richtingaanwijzerhendeltje.. en dan ga je pas een keer sturen. Zie dus niet echt in wat links/rechts hierin nou uitmaakt, en waarom je je hand ervoor van het stuur moet halen. :)
Ik weet niet hoe jullie het stuur vasthouden, en waar de hendel zit.
Maar in de Golf 4 waar ik in les zit de hendel in het midden, en heb ik mijn handen op "10 voor 2". Het hendeltje van onder naar boven drukken, zoals bij rechts afslaan, zie ik dus niet gebeuren zonder je hand te verplaatsen. En dan is loslaten toch handiger dan over het stuur laten glijden?
Bij links afslaan kun je inderdaad in een vloeiende beweging het hendeltje naar beneden drukken en je hand terug plaatsen, maar bij rechts zul je er toch eerst omheen moeten?

Ik zal er bij de les van vanavond eens op letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krietjur
  • Nu online

krietjur

Where am I?

Ik heb m'n handen op kwart over drie ;) Zo geleerd tijdens de rijles.. kan vanuit die positie zonder m'n hand te hoeven verplaatsen de hendel bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Tien voor twee geldt voor je duimen als je die langs het stuur zou leggen, je handen zitten dus lager.
Anders wordt het inderdaad vrij lastig de hendels te bedienen, maar dan nog kan je je hand verschuiven zonder het stuur echt los te laten, dat moet je sowieso meestal doen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Waarom wordt mij, en vele anderen, dan '10 voor 2' geleerd :?
Vanavond ook maar eens kwart over 9 proberen dan :+

[ Voor 14% gewijzigd door frickY op 15-01-2009 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
thijszor schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 12:25:
[...]

Wellicht, maar je focussen in een tunnel op een verschil van 5km+- kijkend op je snelheidsmeter, lekkere prioriteiten :')

Wie had het over kijken op de snelheidsmeter?
frickY schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 15:51:
Mij is ook 10 voor 2 geleerd.

Maar kwart voor 3 schijnt beter te zijn bij een aanrijding, minder kans dat je armen de airbag in de weg zitten ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

frickY schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 15:51:
Ik heb dan ook geen 10 voor 2 geleerd maar 13 voor 3 ofzo ;)
Het enige wat mijn instructeur toen zei was dat je als man je handen beter te hoog dan de laag kunt houden omdat een examinator het anders misschien voor nonchalance kan zien.
Stelletje seksisten. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Ik rij vaak 10 voor half 8, hoewel vaker is een van de wijzers los, en staat 1 wijzer op 3, 6 of 9 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf 10 voor 2 aangeleerd, maar na het behalen van mijn pasje gelijk kwart voor drie. Beter voor als je airbag uitklapt en ik vind het fijner omdat ik dan 180 graden kan draaien zonder mijn handen van het stuur te halen. En ik kan ook makkelijker met mijn pols sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik vind de manier van sturen (dat 10 voor 2) veels te nerveus rijden, heb nu meestal mijn handen op de middenbalk zitten en mijn duimen op de middenbalk, rijd best lekker.

Op de snelweg vaak cruise control aan en elleboog in het deurpaneel en hand onderaan het stuur, en andere arm op de armsteun, heerlijk!

Met 1 hand sturen is opzich ook wel relax maar ik rij ook wel vaak met auto's zonder stuurbekrachtiging dus echt veel gebruik ik dat niet, maar op een parkeerplaats mét een goede auto met stuurbekrachtiging is het wel lekker. :)

Tja merk wel dat ik echt compleet anders ben gaan rijden als het cbr voorschrijft, niet onveiliger ofzo, kijk nog steeds goed rond en weet ook wat er om me heen gebeurt, maar dat onzekere rondkijken (en onzeker rijden) is er compleet uit en ook dat idiote binnen, buiten, schouder en het stuur op een bepaalde manier vastpakken, scheelt ook wel dat ik niet in een afgereden toyota avensis zit met 5 ton op de teller en een koppeling zo dun als papier waar echt geen gevoel meer in zat, gas geven als je doorschakelt en nog amper toeren maken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Vanavond tijdens de les eens op gelet en blijkbaar zet ik de richtingaanwijzer inmiddels onbewust ook aan zonder het stuur los te laten :p Ook eens ergens tussen kwart voor 3 en tien voor 2 gereden en dat voelt wel wat natuurlijker en prettiger, dat houden we er dus in komend examen.

Verder mezelf nog even snel [s]af[/s[aanleren altijd binnenspiegel, buitenspiegel en over schouder te kijken bij het wisselen van rijstrook, ookal heb je de afgelopen 5 minuten niemand in je spiegels gezien en moet je op het laatste moment van baan wisselen omdat je niet had gezien dat je huidige baan voor afslaant verkeer is.

Vanavond naar zijn idee ook even een parkeerplaats gedaan. Opzich niet moeilijk, maar je moet wel even alles tegelijk doen, zeker bij naar beneden rijden. Leuk om een keer ervaren te hebben met goede uitleg er bij.

Ik ben blij als ik dat rijbewijs heb en dan als de sodemieter een autootje zoeken voor een paar tientjes en nog een paar maanden APK om echt te leren rijden, voor ik het weer vergeten ben :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Joopieboy schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 18:55:
Met 1 hand sturen is opzich ook wel relax maar ik rij ook wel vaak met auto's zonder stuurbekrachtiging dus echt veel gebruik ik dat niet, maar op een parkeerplaats mét een goede auto met stuurbekrachtiging is het wel lekker. :)
Ik vond met 1 hand sturen juist makkelijker zonder stuurbekrachtiging, met mijn huidige auto (sinds een paar weken nu) is dat een stuk lastiger, dus hou ik hem voorlopig maar weer met twee handjes vast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
frickY schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 20:21:
Vanavond tijdens de les eens op gelet en blijkbaar zet ik de richtingaanwijzer inmiddels onbewust ook aan zonder het stuur los te laten :p Ook eens ergens tussen kwart voor 3 en tien voor 2 gereden en dat voelt wel wat natuurlijker en prettiger, dat houden we er dus in komend examen.

Verder mezelf nog even snel afleren altijd binnenspiegel, buitenspiegel en over schouder te kijken bij het wisselen van rijstrook, ookal heb je de afgelopen 5 minuten niemand in je spiegels gezien en moet je op het laatste moment van baan wisselen omdat je niet had gezien dat je huidige baan voor afslaant verkeer is.

Vanavond naar zijn idee ook even een parkeerplaats gedaan. Opzich niet moeilijk, maar je moet wel even alles tegelijk doen, zeker bij naar beneden rijden. Leuk om een keer ervaren te hebben met goede uitleg er bij.

Ik ben blij als ik dat rijbewijs heb en dan als de sodemieter een autootje zoeken voor een paar tientjes en nog een paar maanden APK om echt te leren rijden, voor ik het weer vergeten ben :p
Denk dat je bedoelt aanleren? ;) Ik heb het ook soms, kijk je in je spiegel en is er niemand aanwezig.
Of doe je alles te snel en vergeet / ben je telaat met aangeven / kijken.

Soms doe ik binnen / buiten en over shoulder kijken te snel, doe ik ze alle 3 in 1sec.
Vind het alleen een beetje freakie zo lang niet recht vooruit te kijken, straks gaat een gek op de remmen of w/e!

//edit

@ Xander:
Xander schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 16:23:
[...]

Wie had het over kijken op de snelheidsmeter?

[...]

Mij is ook 10 voor 2 geleerd.

Maar kwart voor 3 schijnt beter te zijn bij een aanrijding, minder kans dat je armen de airbag in de weg zitten ofzo...
Het bericht wat ik oorsprokelijk quote? :)
Zo reed ik in een 30 zone soms 25 en op de snelweg 90 waar je 100 mocht.
mbt een examen waar hij gezakt was.

[ Voor 15% gewijzigd door thijszor op 15-01-2009 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
de rotonde waar ik voor het eerst opging was een 2-baans rotonde met veel drukte, dus wisselen van baan e.d. Gelukkig had ik een automaat :P was wel ff stressen, maar nu is het idd simpel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krietjur
  • Nu online

krietjur

Where am I?

Collega van me rijdt zo'n beetje op 5 voor 1. Kan me niet voorstellen dat dat prettig rijdt.. 8)7

De uitleg bij kwart voor 3 was inderdaad dat bij 10 voor 2 je handen door de airbag in je gezicht geslagen worden bij een botsing. Nu heb ik een auto zonder airbag, dus dat is niet meer echt aan de orde :) Maar ik heb m'n handen op kwart voor 3 of lager, omdat ik dat simpelweg prettiger vind rijden. En een ontbrekende wijzer komt bij mij ook wel geregeld voor ja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
thijszor schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 21:59:
Soms doe ik binnen / buiten en over shoulder kijken te snel, doe ik ze alle 3 in 1sec.
Vind het alleen een beetje freakie zo lang niet recht vooruit te kijken, straks gaat een gek op de remmen of w/e!
Inderdaad, idem voor mij.
Soms doe ik een vloeiende beweging van binnenspiegel langs buitenspiegel tot over mijn schouder en weer naar voren, binnen 1 seconde. Dat is dus niet goed. Maar heb ook al een paar keer gehad dat ik over mijn schouder zat te kijken en er opeens geremt wordt, of een mafketel hem er nog even tussen propt.
Ik vind dat lang opzij kijken maar niets ;(

Gister moest ik ook invoegen. In de bocht zag ik dat er een colone auto's aankwam dus gaf snel gas bij en ging naar links zonder nogmaals te scannen. Was dus ook fout, want ik hoor te kijken, maar was gewoon teveel bezig met er op tijd voor te komen want moest er links weer af.

Overigens. Tijdens rijles pakken we wel eens stukjes snelweg waar een snelheidsbeperking op de 90 ligt. Van mijn instructeur mag/moet ik dan 100 blijven rijden. Is het de bedoeling dat ik dat tijdens mijn examen ook doe in de trant van meegaan met het verkeer, of netjes 90 (92) rijden om te laten zien dat ik dat bord heus wel gezien heb? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
100 rijden waar je 90 mag zou ik niet doen tijdens het examen. Beter kun je je gewoon aan de Vmax houden lijkt me.

Dat iedereen te hard rijdt in zo'n stuk waar je 90 mag is hun probleem, het lijkt me niet de bedoeling dat je dan mee gaat daarmee tijdens je examen. Als je gewoon de teller net iets boven de 90 houdt dus inderdaad 92 ofzo op de teller kunnen ze je daar in ieder geval nooit op laten zakken. Je houdt je immers gewoon aan de verkeersregels dan.

Na je examen wordt het natuurlijk wat anders ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

thijszor schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 12:25:
[...]

20km is geen 5 en hoe denk je dat 't komt dat er vaak files staan voor tunnels?
door van die harry's die met Vmax + 10/20 beneden komen en met vmax - 20km/u d'r uit...
Als je nu in een auto zit die gewoon niet harder naar boven wil (lees een oude beladen trage opel combo die als vmax 135 heeft oid), prima kun je niets aan veranderen maar geef in godsnaam ff gas bij en blijf zeker niet links hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:49

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

/me Touchdomex meld zich als zijnde beginnende :D

Vrijdag is mijn eerste les. Best spannend eigenlijk :D Rij nu al een half jaar rond in een vespacar, maar een smart ForFour is toch wel degelijk iets anders. Hopenlijk heb ik hem tegen de zomervakantie ergens( eerder is alleen maar beter!) Kan ik er nog lekker gebruik van maken bij scouting!( anders is het 100 kilometer heen naar het kampterrein in de vespacar over binnenwegen _O- Dodenmansrit.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Wat is de beste tijd en dag om af te rijden? :P
Zelf zou ik zeggen tussen 11 en 1 uur en dan niet op woensdag want dan zijn al die klote kinderen die niet kunnen fietsen eerder vrij.
Meningen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Sowieso 's ochtends, dan zit je niet de hele dag te zenuwen :P
Rond een uur of 9 is ideaal. Dan ben je net de spits voorbij. Ik geloof dat ik rond een uur of 10 moest ofzo. Dat was heerlijk rustig in elk geval. Tijdens de momenten dat de jeugd uit school komt is minder verstandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Over 5 weken is er pas plaats, en dan mag ik op. Dan heb ik er ongeveer 18 lessen over gedaan (als ik het haal, maar daar ga ik wel van uit ;) )

Ik hoef ook geen TTT te doen *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexji
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:12
Ik heb mijn rijbewijs nu binnen, maar er werd nergens met een woord gerept over een puntenrijbewijs?
Ik snap wel dat ik er een heb, en hoe het werkt, maar er is mij geen een keer uitgelegd hoe of wat. Beetje vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn rijinstructeur heeft het ook nooit over het puntenrijbewijs gehad. Hij had meer zoiets van: als je er wat over wil weten moet je maar op internet kijken, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:38

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Atlas schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 22:59:
Bij mijn eerste rotonde gingen vrolijk het groot licht aan en zaten mijn handen ernstig in de knoop :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Atlas schreef op maandag 19 januari 2009 @ 10:05:
Zelf zou ik zeggen tussen 11 en 1 uur en dan niet op woensdag want dan zijn al die klote kinderen die niet kunnen fietsen eerder vrij.
Ik hoop het, want ik mag donderdag om 11:40 d:)b
Meen nu 40 lessen te hebben gehad. TTT ging prima, maar auto rijden is ook totaal niet moeilijk zolang er niets raars gebeurd.
Zodra er een etterbak van links geen voorrang geeft, of je bij het invoegen geen plekje vind, of andere situaties waar je direct zelfs niets aan kunt doen, dan pas begint het. Andermans fouten opmerken en tijdig corrigeren. Dat blijf ik het lastigst binden.

Hoop dan ook dat iedereen zich gedraagd donderdag :9

[ Voor 38% gewijzigd door frickY op 20-01-2009 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
In de middagpauze fietsen veel van die klotekinderen toch juist naar huis? :P

Ik zou zeggen tussen 10 en 11...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krietjur
  • Nu online

krietjur

Where am I?

frickY schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 10:41:
[...]

Ik hoop het, want ik mag donderdag om 11:40 d:)b
Meen nu 40 lessen te hebben gehad. TTT ging prima, maar auto rijden is ook totaal niet moeilijk zolang er niets raars gebeurd.
Zodra er een etterbak van links geen voorrang geeft, of je bij het invoegen geen plekje vind, of andere situaties waar je direct zelfs niets aan kunt doen, dan pas begint het. Andermans fouten opmerken en tijdig corrigeren. Dat blijf ik het lastigst binden.

Hoop dan ook dat iedereen zich gedraagd donderdag :9
Waar moet je afrijden? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobcat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-09 09:16
!!YES!!

Geslaagd :)
Vanmorgen had ik om 11:40 examen in Arnhem, tweede keer voor mij. Was dezelfde examinator als de vorige keer, toen was het een erg stugge man, niet vriendelijk, en het werd een kl*te examen...
Vandaag was het net of we even gezellig een stukje gingen rijden, geen moeilijk gedoe, volop praten, gewoon leuk.
Keertje vooruit parkeren/achteruit weer uit het vak, stop opdrachtje, allemaal lekker makkelijk :)
Enige commentaar op het CBR was dat ik ook wegen van links in de gaten moest houden, niet alleen op rechts focussen.

* Wobcat is blij, aanvraag is al op het gemeentehuis, Vrij/Maandag het pasje op zak en dan gelijk auto kopen en kilometers maken :)

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep, ik mocht Maandag 11 Augustus 2003 afrijden, maar in mijn geval niet idiaal, want ik moest omstreeks die tijd rijden, weet het niet precies meer, volgens mij 11:15 waar het toen al 37 graden was :X
Wel idiaal omdat het vakantie is en meeste mensen weg zijn en met 37 graden is er ook niet veel verkeer omdat degene die in Nederland zijn allemaal aan het strand zitten, maar daarom wel in 1 keer geslaagd :)
Goed gedaan ;)
Ja, inderdaad kilometers maken, dan leer je het echt!
Maar wel goed en beheerst dan, anders mag je weer overnieuw beginnen als je 3 punten hebt.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2009 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Helaas, niet geslaagd.
Was mijn eerste keer, al heb ik ook de TTT gedaan dus het is ook een beetje de tweede keer.

Eerste 10 minuten gingen prima. Goed gekeken en gehandeld, alles in orde.
Tot ik vanuit een uitritconstructie naar links moest afslaan. Goed gekeken, op tijd geremt en terug geschakelt naar 1, nogmaals goed gekeken en toen ik een plekje zag opgereden... tot de examinator vol in de rem moest.
Kwam een fiets van rechts die ik totaal over het hoofd had gezien.
Zij hoorde daar natuurlijk in principe niet te fietsen, maar ik hoorde haar wel te zien. Heb wel gekeken, maar blijkbaar niet goed genoeg.

Mezelf wijs gemaakt dat ik het nog niet mocht opgeven en nog best kans van slagen had, maar de zenuwen nemen dan toch de overhand. Niet veel later weer te vlot een kruispunt opgereden. De nacontrole te vroeg gedaan waardoor ik een naderende auto nog niet kon zien en doorreed, en de examinator wederom op de rem moest.
Dan zakt de moed toch in je schoenen. Je weet dat het is afgelopen maar toch moet je nog even. Met mijn beste bedoelingen het examen voortgezet maar op een rotonde was het wederom raak; Ik liet de auto doorrollen want zag dat een auto afsloeg en wou dus door. Heb de auto er achter nooit zien aankomen.

3 ingrepen is uiteraard niet slagen.
Uitermate zonde. Alle 3 de fouten in principe door te snel door willen en niet goed kijken. Plat gezegd gewoon 3x geen voorrang verleend. In februari poging nummero 2. Tot die tijd nog maar wat aandacht richting de bijzondere verrichtingen, want die vrijstelling ben ik nu kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Niet online
frickY schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 13:37:
[...]Tot die tijd nog maar wat aandacht richting de bijzondere verrichtingen, want die vrijstelling ben ik nu kwijt.
Jammer dat je niet geslaagd bent, volgende keer beter ;)

Meen je die laatste zin, dus als je niet slaagt de eerste keer dan ben je je vrijstelling kwijt? Dat lijkt mij ook raar :?, dan zou het haast weggegooid geld zijn voor heel veel mensen (gezien het toch wel hoge percentage mensen die niet de eerste keer slaagt)...

Zelf geen ervaring mee overigens, geen TTT gedaan (en ook eerste keer geslaagd :*))...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krietjur
  • Nu online

krietjur

Where am I?

Klopt inderdaad, vrijstelling die je krijgt bij de TTT is voor maar 1 examen geldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Niet online
krietjur schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 15:45:
Klopt inderdaad, vrijstelling die je krijgt bij de TTT is voor maar 1 examen geldig.
Okee, als ik dat had geweten dan had ik 100% zeker geen TTT gedaan. Nu was het meer van dat het er eigenlijk gewoon niet van kwam en hij het niet nodig vond...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cadezo schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 15:54:
[...]

Okee, als ik dat had geweten dan had ik 100% geen TTT gedaan. Nu was het meer van dat het er eigenlijk gewoon niet van kwam en hij het niet nodig vond...
Ik vond het zoiezo niet opwegen tegen de extra lessen die ik voor dat geld had, TTT heb ik dus niet gedaan en ik ben blij toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-09 19:56

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Ik heb het hele nut van een TT nooit echt ingezien. "Je hebt vrijstelling voor je speciale handelingen." Je kunt ze toch, dan maakt het toch niet uit dat je dat op het examen moet laten zien ? "Je krijgt van iemand die ook je examen af zou kunnen nemen te horen waar je nog in moet verbeteren." Een beetje instructeur weet wel waar jij nog in moet verbeteren voor het examen, daar hoef je echt geen €200 (dat was het toch ?) aan te besteden. Voor dat geld kun je ook vijf lessen extra nemen zodat je die speciale handelingen zonder enige moeite op je examen kunt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik heb die tt's ook niet gehad, ik zei altijd eerlijk van als jij verwacht dat ik kan opgaan dan zit het goed, en dat kan jij ook goed genoeg zien. Had alleen beter niet kunnen zeggen dat ik liever geld in rijlessen stak als tt's, want eerder was hij heilig ervan overtuigd dat ik bij les 30 kon slagen en toen duurde het allemaal ineens 13 lessen langer. :+

Achja, er zijn wel meer van die truukje om je wat meer geld uit de zak te kloppen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:58
Volgens mij kun je beter niet laten weten dat 'geld geen probleem is'. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Nee idd, heeft me wel aardig wat gekost terwijl het eerst sprake was van 30 lessen, 3 theorie lessen en theorie + praktijk examen, hij heeft me kosten voor halen en brengen naar het theorie examen in rekening gebracht en die dingen dusja, was beter om het niet te zeggen maar goed. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
@ScottB
Ik heb het gedaan als "oevenexamen". Even zien hoe het in zijn werk gaat en waar op gelet wordt. Het is ook wel fijn als er eens een 2de persoon naar je rijvaardigheid kijkt in plaats van altijd je zelfde instructeur. De kosten zijn €140.
Achteraf vind ik het jammer dat ik het gedaan heb. Op de TTT reed ik veel beter als bij mijn eerste examen waarvoor ik gezakt ben :p Vrijstelling voor bijzondere verichtingen heb je inderdaad ook weinig aan, tenzij je ze heel erg moeilijk vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:58
frickY schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 21:45:
@ScottB
Ik heb het gedaan als "oevenexamen". Even zien hoe het in zijn werk gaat en waar op gelet wordt. Het is ook wel fijn als er eens een 2de persoon naar je rijvaardigheid kijkt in plaats van altijd je zelfde instructeur.
Als je bij een wat grote rijschool lest, dan zou je een "officieuze" TTT kunnen doen door een keer te lessen met een andere instructeur. Dat scheelt je meteen een hoop geld. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:17

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Joopieboy schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 21:41:
Nee idd, heeft me wel aardig wat gekost terwijl het eerst sprake was van 30 lessen, 3 theorie lessen en theorie + praktijk examen, hij heeft me kosten voor halen en brengen naar het theorie examen in rekening gebracht en die dingen dusja, was beter om het niet te zeggen maar goed. :+
Het nut van theorie lessen ontgaat me ook echt enorm he :S Je koopt gewoon boekje, lees je even en klaar. Volgende dag even op wat knoppen drukken bij CBR en je hebt het binnen. Gewoon de paar basis voorang regels kennen en toepassen en logisch verstand. Met een beetje pech moet je een vraag over maximale belading kar of uitsteken kar weten, nou je ingecalculeerde fout (gokken!:P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

swtimmer schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 22:48:
Het nut van theorie lessen ontgaat me ook echt enorm he :S Je koopt gewoon boekje, lees je even en klaar. Volgende dag even op wat knoppen drukken bij CBR en je hebt het binnen. Gewoon de paar basis voorang regels kennen en toepassen en logisch verstand. Met een beetje pech moet je een vraag over maximale belading kar of uitsteken kar weten, nou je ingecalculeerde fout (gokken!:P).
Dan heb jij gewoon mazzel gehad. ;)
De theorie is inderdaad prima uit een boekje te leren, lessen zijn dan ook niet nodig om het examen te halen.
Er zijn echter zat vragen die je niet uit het boekje kunt leren omdat de situatie gewoon discutabel is of de vraagstelling vreemd. Daar ben je vast op voorbereid als je zo'n theorieweekend doet.
Zo'n weekend is dus absoluut niet nodig om het certificaat te behalen maar je verhoogt de kans daarmee wel aanzienlijk.
Als je het na zo'n weekend nog niet haalt dan heb je óf er niets aan gedaan, maar dan ook echt niets óf je kan hun manier van denken gewoon niet begrijpen. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krietjur
  • Nu online

krietjur

Where am I?

swtimmer schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 22:48:
[...]

Gezien de hoeveelheid mensen die er zakt bij elk theorie examen, ligt het toch ietsje anders denk ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

krietjur schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 10:51:
[...]

Gezien de hoeveelheid mensen die er zakt bij elk theorie examen, ligt het toch ietsje anders denk ik :+
Dan ga je je toch bijna afvragen of die mensen wel instaat zijn de situaties goed te beoordelen als ze er ook nog bij aan het rijden zijn.... Ja ik weet niet hoeveel % zakt maar wat me wel opviel dat de mensen bij mij in de rij die zakte allemaal daarvoor ook al een keer gezakt waren.
Gonadan schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 10:32:
[...]
Dan heb jij gewoon mazzel gehad. ;)
Nou mazzel, je mocht toen ik ging 5 fouten maken dat lijkt me redelijk wat voor iets wat zo basaal en belangrijk is :-)

[ Voor 0% gewijzigd door swtimmer op 23-01-2009 11:54 . Reden: quote tag stond verkeerd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-08 13:37

Murk

Is this thing on?

Imodium schreef op maandag 29 december 2008 @ 12:13:
Nou ik ben net terug van mij examen en ben helaas gezakt..

Voor mijn gevoel ging het best wel redelijk en ik had ook niet slecht gereden, alleen deed ik alles teveel volgens het boekje, aldus de examinator. Ik keek wel consequent, maar niet genoeg volgens inzicht en soms niet ver genoeg vooruit. En soms reed ik niet hard genoeg. Zo reed ik in een 30 zone soms 25 en op de snelweg 90 waar je 100 mocht.

Better luck next time :)
sylvesterrr schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 21:50:
[...]

Als je bij een wat grote rijschool lest, dan zou je een "officieuze" TTT kunnen doen door een keer te lessen met een andere instructeur. Dat scheelt je meteen een hoop geld. ;)
TTT's helpen aanzienlijk... Zoals modium vertelde, ik keek eerst ook teveel volgens het boekje, ik moest bewuster gaan kijken, dingen willen zien en niet alleen maar omdat ik mijn hoofd die kant op hoor te draaien. Daar had ik tot dan toe nog niet bij stil gestaan (het is heel logisch als je er over nadenkt, maar als je rijdt moet je sowieso op veel dingen letten dus sta je daar niet altijd bij stil). Onder andere daar heb ik aan gewerkt, dankzij de TTT, en resulteerde in 1 x geslaagd afrijden :)

Overigens rijd ik tegenwoordig niet superveel (lees: ver), vooral kleine ritjes binnen dit dorp (of stad, ik weet het verschil niet), maar ik zorg wel dat ik geregeld alle na-controles moet oefenen en het allemaal niet verleer. Ik zou eigenlijk een dagje er op uit moeten gaan, een paar honderd kilometer rijden, maarja vind de tijd maar eens :P

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Ik heb het idee dat 95% het examen niet leert, nooit heeft opgelet in het verkeer en als idioten op de fiets hebben gereden. Ik niet anders verklaren dat er zoveel mensen zakken.

Boek + examenvoorbeelden en je haalt het zo.

Paar dingen die ik zag:
- Ik had iemand naast me die nauwelijks Nederlands kon. Hoe kan je dan je theorie leren of halen?
- Meteen na het gezakt zijn het volgende examenmoment boeken op die dag, het is geen russische roulette waarmee je geluk hebt

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 23:34

Dennahz

Life feels like hell should.

Meteen na het gezakt zijn het volgende examenmoment boeken op die dag, het is geen russische roulette waarmee je geluk hebt
Niet? Ik lees soms topics van mensen op een ander forum waarin ze vragen hoe vaak ze maximaal voor hun theorie kunnen gaan en of dit ook vaker op 1 dag kan. Ik zie soms mensen die 6x hun theorie gedaan hebben maar nog steeds falen.

Hell, zelfs toen ik m'n theorie voor de scooter haalde waren er mensen die daar voor de 8ste keer zaten en het nog niet gehaald hadden. :')

Dus geen russisch roulette ? Hmm....

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Tja dat is dus ook een beetje waar ik op doelde. Het is geen hogere wiskunde ofzo het is zo gemaakt dat iedereen (helaas?) het in principe zou moeten kunnen halen. Als je 5/6 keer nodig hebt klopt er toch iets niet aan je instelling of ben je blijkbaar te dom om te mogen rijden.

Zoals mijn instructeur al zei, "sommige mensen denken dat het een recht is om te mogen rijden, dat is niet zo en dat is maar goed ook!". En dat vind ik ook. Als je na 3x theorie niet geslaagd bent dan zou het maar gewoon klaar moeten zijn. Net zoals praktijk examen. Niet iedereen kan wiskunde/talen maar toch zou iedereen moeten kunnen autorijden, ik denk dat dat een illusie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Down
  • Laatst online: 14-09 22:25
Inmiddels ben ik bij de opticien langs geweest op aandringen van vrienden en ik blijk een afwijking van -2 en -1.5 te hebben :|. Ik heb dus lenzen nu en het verschil is echt drastisch. Bomen hebben nu takjes, bosjes hebben nu bladeren en verkeersborden kan ik nu van afstand lezen. Ik heb me ook niet meer te focussen op dingen om ze echt te zien. Zonder lenzen moet ik echt focussen om dingen te zien, nu vallen ze me op zodra ze in mijn gezichtsveld komen.

Ik heb volgende week weer rijles en ben benieuwd hoe dat zal gaan :)

Mother north, how can they sleep while their beds are burning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow16
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-08 20:57
Kon je nummerborden en borden op de weg tijdens het rijden dan wel goed zien? Met -2 en -1.5 lijkt het me dat je daar ook redelijk wat moeite voor moest doen. Ik denk dat het verschil erg groot is en dat het rijden er voor jou vooral makkelijker op word. Had je geen last van vermoeidheid of hoofdpijn tijdens het rijden als je je zo moest focussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Down
  • Laatst online: 14-09 22:25
DarkShadow16 schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 14:23:
Kon je nummerborden en borden op de weg tijdens het rijden dan wel goed zien? Met -2 en -1.5 lijkt het me dat je daar ook redelijk wat moeite voor moest doen. Ik denk dat het verschil erg groot is en dat het rijden er voor jou vooral makkelijker op word. Had je geen last van vermoeidheid of hoofdpijn tijdens het rijden als je je zo moest focussen?
Borden langs de weg kon ik eigenlijk pas op het allerlaatst lezen, dus op tijd invoegen of van strook wisselen had ik vaak moeite mee, maar goed, als je zelf niet weet dat je zicht slecht is dan ga je er van uit dat het normaal is. Tijdens alle rijlessen zonder lenzen moest ik me echt inspannen om dingen te zien en het was altijd vermoeiender dan ik had gedacht. Maar goed, ik ben dus benieuwd hoe de volgende rijles gaat.

Tijdens het examen moest ik een nummerbord lezen maar we stonden er al heel dichtbij, 15 meter ofzo en die kon ik met veel inspanning lezen. 8)7

Mother north, how can they sleep while their beds are burning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:01

TommyGun

Stik er maar in!

frickY schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 21:45:
@ScottB
Ik heb het gedaan als "oevenexamen". Even zien hoe het in zijn werk gaat en waar op gelet wordt. Het is ook wel fijn als er eens een 2de persoon naar je rijvaardigheid kijkt in plaats van altijd je zelfde instructeur. De kosten zijn €140.
Achteraf vind ik het jammer dat ik het gedaan heb. Op de TTT reed ik veel beter als bij mijn eerste examen waarvoor ik gezakt ben :p Vrijstelling voor bijzondere verichtingen heb je inderdaad ook weinig aan, tenzij je ze heel erg moeilijk vind.
Mijn ervaring is heel anders.

Toen ik aan mijn TTT begon was ik eigenlijk nog helemaal niet klaar voor het examen, dus een mooie manier om te zien wat er zoal vereist word van je en hoe het in z'n werk gaat. Het resultaat was slecht, echt slecht. Stomme fouten gemaakt, en geen enkele vrijstelling. Maar het heeft wel gezorgd voor een betere kijk op mijn punten die dringend aandacht nodig hadden destijds. Dus de lessen daarna vooral daarop gefocust (uiteraard ook de rest wel bijgehouden) wat ervoor zorgde dat alles op het examen goed ging wat resulteerde in mijn papiertje pasje.

Maar goed, het is voor iedereen verschillend natuurlijk. Voor de kosten zou ik het niet laten. Die 140 euro op het bedrag van 2200 dat het me in totaal kostte vond ik te verwaarlozen. (Had een 5 weken pakket bij de ANWB, in 1x gehaald dus zonder extra lessen of wat dan ook). Inmiddels alweer een tijdje geleden, begin juli was het geloof ik. Ben er nog altijd super blij mee en maak zoveel kilometers als maar kan met verschillende auto's.

[ Voor 6% gewijzigd door TommyGun op 23-01-2009 14:34 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

krietjur schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 10:51:
[...]

Precies, en ik kan zeggen dat ik praktijk en de theorie de 1e keer geslaagd bent, en daar ben ik toch wel trots op. Opzich hebben die theorie lessen dus nog wel nut gehad, jammer alleen dat het zo duur is. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Ik ben me ook kapotgeschroken bij het theorieexamen van het soort mensen dat er zat.
Sowieso is denk ik 80% gezakt, en een groot aantal om mij heen zaten er al niet voor de eerste keer.
Moet er niet aan denken dat dat met hun huidige instelling op de openbare weg komt te rijden.

Theorie zelf in 1x gehaald zonder fouten. Dat gehoopt dat met de praktijk ook te doen maar helaas. Ik mag het volgende maand nog een keer proberen.

Ik krijg overigens het idee dat veel Tweakers in dit topic hun praktijk in 1x gehaald hebben? Ben benieuwd naar de exacte aantallen dus even een testje;

Poll: Ben jij in één keer geslaagd voor je rijbewijs?
Ja
Nee
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=322002&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

[ Voor 37% gewijzigd door frickY op 23-01-2009 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 00:19

djidee

Mr. Slungel

Daar schrok ik ook van trouwens... Een Bingo is er niets bij, 1,2,3,4,6,7,9,10,11,13 etc etc, denk dat misschien net een kwart het wel gehaald had... Sneu geld...

Ik had theorie, en rijexamen in 1 keer gelukkig, al blijft het rijexamen zelf nog altijd een raar puntje.. Maar goed, inmiddels 17k gereden met de Fiesta in 3 maandjes (10okt auto gehaald), dus leer het "echte" rijden aardig nu

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik had dat ook, voor mij de eerste en tweede rij paar man geslaagd en vrij veel gezakt, rij daarachter allemaal gezakt, die rij daarachter voor mij 1 of 2 geslaagd en rest gezakt, naast me 2 man gezakt en toen was ik aan de beurt, zweette peentjes. Naast en achter mij ook vrij veel gezakt. Dus was best blij. :+

Zat nog een van de rijschool erbij en die ging voor de 3e keer op geloof ik maar die was ook weer gezakt, dan baal je... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:49

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Joopieboy schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 19:32:
Ik had dat ook, voor mij de eerste en tweede rij paar man geslaagd en vrij veel gezakt, rij daarachter allemaal gezakt, die rij daarachter voor mij 1 of 2 geslaagd en rest gezakt, naast me 2 man gezakt en toen was ik aan de beurt, zweette peentjes. Naast en achter mij ook vrij veel gezakt. Dus was best blij. :+

Zat nog een van de rijschool erbij en die ging voor de 3e keer op geloof ik maar die was ook weer gezakt, dan baal je... :P
Brommercertificaat bij mij was ook leuk :X Toevallig hem gehaald in een boerendorp. Allemaal sjonnie's om mij heen. Maar had hem gehaald met 1 foutje..( dom foutje achteraf) Maar ook daar was ongeveer 1/3 tot de helft geslaagd. Maar de rest was dat dus niet. Sommige ook voor de 3e keer. Dan vind ik het toch wel echt gevaarlijk om die te laten beginnen met een echt rijbewijs :X

Vandaag mijn eerste rijles gehad *O* Vermoedelijk met de gebruikelijk fouten :+ Ik wist nog niets van het rijden. Had nooit mogen oefenen van mijn moeder :+ Zij vond dat te gevaarlijk want ik was dan niet verzekerd. Maar goed alles ging goed. Direct de snelweg op. Was wel eventjes spannend. Voor de rest prima begeleid. Een smart forfour is best een grappig simpel wagentje :o

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, theorie heb ik ook 5 keer over gedaan, maar ja ik ben zoiezo geen ster in leren, dat duurt even bij mij, maar als ik het eenmaal weet dan vergeet ik het niet.
Er zaten echt vervelende strikvragen in, elke keer, maar als je dan geslaagt bent dan ben je heel blij.
Voordeel ervan is nu dat ik ieder bord ken en ook voorrang situaties goed ken, wat de meeste nogal eens vergeten zoals in een 30 zone |:(
Praktijk vind ik het belangerijkste en dat had ik in 1 keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]djidee schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 19:29:

vervallen

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2009 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:26
We hebben een G, *O*
We hebben een E, *O*
We hebben een S, *O*
We hebben een L, *O*
We hebben een A, *O*
We hebben een A, *O*
We hebben een G *O* en
We hebben een D *O*

Matigjes gereden vanochtend, maar de examinatrice was echt relaxed. Ze zat me gewoon te helpen, bijvoorbeeld op de snelweg: 'ga maar even naar rechts' toen ik links bleef rijden. Verder zei ze 'dat het na een tijdje wat beter ging' toen ik volgens haar 'wat meer rust in mn kont' had.

Dus wel lekker, en nu het echte werk. Ervaring opdoen maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 21:03
Gefeliciteerd man! Zoals velen zeggen, nu ga je pas echt leren rijden.

Als ik mijzelf vergelijk met 1.5 maand geleden kan ik toch wel zeggen dat ik veel zekerder en vlotter ben gaan rijden (veel!). Nu net een autotje gekocht en dan ga ik 30000km per jaar rijden, dus dan gaat de ervaring helemaal snel.
En je zal toch niet echt matigjes gereden hebben als ze je liet gaan ;) Dan reed je gewoon goed en normaal gesproken heel goed? Ze laten je echt niet slagen als je niet kan rijden (nou ja, bij mijn broer heb ik mijn twijfels..! :P )

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:26
Wat betreft dat echt leren rijden: ja, ik geloof absoluut dat ik nog _veel_ te leren heb. Dat is ook niet erg, en gelukkig besef ik het ook :)

Verder heb ik vandaag niet onveilig gereden ofzo, maar wel vrij laat beslissingen nemen, bochtjes net niet lekker nemen (krap, ruim, etc). Iets te vaak teveel de snelheid eruit (terugschakelen naar 1 als dat niet hoefde) maar ook soms juist wat te hard in bepaalde situaties. Kortom: kleine puntjes die je zelf met wat ervaring wel corrigeert. Daar had de examinatrice gelukkig wel vertrouwen in :)

En ik ben blij, want volgens mn instructeur waren er wel mensen om minder gezakt :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Hangt er ook wel vanaf wat er niet goed gaat, als je verder wel veilig rijd dan is het af en toe te vroeg terugschakelen ook geen probleem lijkt me. Denk dat ze ook veel meer kijken naar of je wel rekening houd met medeweggebruikers en je aan de regels houd.

Wat ik wel jammer vind is dat ik met rijlessen nooit parkeergarages heb gereden, heb al een half jaar m'n rijbewijs maar kwam laatst voor de 2e keer sinds ik hem heb in zo'n garage en das toch wel even spannend.
En ik blijf nog te lang op de koppeling, krijg het niet voor elkaar om m'n voet van de koppeling te halen terwijl ik blijf remmen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Pagina: 1 ... 19 ... 37 Laatste