Het grote rijbewijs topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 16 ... 37 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:00

aerofreak

Steve Jobs

Murk schreef op zondag 09 november 2008 @ 20:29:
Waaah

Morgen tussentijdse toets en ik knijp em..bang dat ik afslagen ga missen bij coordinatiepunten, en domme fouten ga maken.. Kom ook door me instructeur, hij zegt dat we die punten een aantal keer geoefend hebben, maar das niet waar, hooguit 1 keer heen en weer per punt....

Heb zo'n idee dat als ik voor me examen zak dat ik of een andere instructeur neem of misschien wel ga wachten met lessen... helemaal geen zin meer in
En hoe is je TTT gegaan?

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trank00l
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Iemand nog tips? die recentelijk geslaagd/gezakt zijn? moet morgen rond 3 uur afrijden in Rotterdam :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Ik heb nog niet afgereden maar besluitvaardigheid schijnt zwaar mee te wegen. Dus niet twijfelen, en als je wel twijfelt dat niet laten merken :p Verder natuurlijk overdreven scannen en nooit de maximum snelheid overschrijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:00

aerofreak

Steve Jobs

Thunder00x schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 12:42:
Iemand nog tips? die recentelijk geslaagd/gezakt zijn? moet morgen rond 3 uur afrijden in Rotterdam :)
Gewoon rijden zoals in de les, klinkt makkelijk is het niet :+

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 10:04
Vandaag voor de 2e keer gezakt :(
Wat het meeste naar voren komt en waar ik op gezakt ben, is het iets te haastig naderen van kruispunten/zijwegen van rechtsd e.d. Waardoor ik niet genoeg tijd heb om goed te kijken of er iets aan komt en mocht er dan wat aankomen, zou ik niet genoeg tijd hebben om te reageren...en af en toe de nacontrole iets vlotter, maar dat was te verwaarlozen.

ZSM voor de 3e keer! hoop dat ik het dan haal, ben ook zon 80km verderop gaan wonen namelijk...elke keer op en neer voor n rijles, bah :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AgoNitE schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 17:48:
ZSM voor de 3e keer! hoop dat ik het dan haal, ben ook zon 80km verderop gaan wonen namelijk...elke keer op en neer voor n rijles, bah :S
Kan de rijinstructeur je niet thuis even ophalen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 10:04
Hahaha zou wel n actie zijn :P Maar nee, heb logeeradresje hier..dus geen probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn rijinstructeur heeft wel eens gezegd dat hij het geen enkel probleem vond om mij op mijn werk (25km+) op te halen, maar zei daar wel bij dat mijn rijles bij zijn garage zou starten.

En om dan 25 minuten te lessen.... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-02 14:57
Yes, vanochtend voor de 2e keer examen gedaan, en geslaagd 8)

Er waren nog wat kleine puntjes waar ik wat aandacht aan moet besteden (volgens de examinator voerde ik het steken verkeerd uit (neus vd auto vooruit in de zijstraat, ipv een stukje doorrijden en achteruit de bocht in) volgens hem) maar de rest ging soepel, met extra compliment over het snelwegstukje (goed ingevoegd, en ruimte gemaakt voor iemand die even later wilde invoegen), dus hij is binnen!

Gelijk aangevraagd, hopelijk kan ik hem vrijdag al afhalen :)

Tips voor diegenen die binnenkort op moeten, welke mij wel een beetje geholpen hebben:
- Ben jezelf, ga niet extra voorzichtig rijden oid., het kan alleen maar negatief uitpakken, en dan val je alsnog door de mand.
- Op je zelfreflectie staan 5 onderdelen/punten. Dit zijn in feite ook de beoordelingspunten, je moet in elke situatie laten zien dat je hieraan voldoet.
Als je merkt dat je in een bepaalde situatie aan een van die punten niet kan voldoen, gooi je bijvoorbeeld de snelheid eruit (bv voor gevaarherkenning) of bedenk je een ander plan :)
- Let GOED op borden, begin hier al mee nog voordat je afslaat. Ik heb iig gemerkt dat er een hoop borden op behoorlijk rare plekken staan ;)
- Als laatste misschien leuk: knoop een leuk gesprek aan. Klinkt vreemd, en examinatoren houden er ook niet van om te zien dat je meer aan het praten bent dan autorijden, maar het vermindert de stress en bevordert de sfeer ook een beetje.

Succes aan iedereen die binnenkort op moet, en ga ervoor!

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 01:10

Kleintje81

Blaat

DarthPlastic schreef op woensdag 12 november 2008 @ 18:12:
Gelijk aangevraagd, hopelijk kan ik hem vrijdag al afhalen :)
Gefeliciteerd!

Tenzij je een spoedaanvraag hebt gedaan kan je hem pas volgende week woensdag ophalen...

Inmiddels heb ik mijn rijbewijs bijna 3 weken; al 1000 km gereden.
Merk nog wel dat ik af en toe kleine foutjes maak (b..v te laat voorsorteren voor afslaan, waardoor ik dan maar rechtdoor rijd), maar let wel altijd goed op de fietsers (was tijdens lessen vaak een aandachtspuntje).

Waar ik me af en toe aan irriteer is dat andere weggebruikers geen of veels te laat richting aangeven, zo sta je dan voor niets te wachten. Verder 's ochtends in de file is het een beetje minder als het niet opschiet, maar wat ben ik blij dat ik lekker warm en droog naar m'n werk kan gaan! ;)

BF2 stats Systemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Kleintje81 schreef op woensdag 12 november 2008 @ 20:26:
[...]

Gefeliciteerd!

Tenzij je een spoedaanvraag hebt gedaan kan je hem pas volgende week woensdag ophalen...
Ik had hem maandamiddag om ongeveer 16.00 uur aangevraagd en kon hem woensdagmorgen om 11.30 uur al ophalen (waarschijnlijk dus ook al eerder die morgen maar ging om 11.30 kijken of hij er was).

En ik had dus geen spoedaanvraag gedaan, gewoon normale aanvraag. Je hebt alleen kans dat ze dan nog niet bellen, als je hem snel wilt hebben moet je er wel zelf achteraan gaan...

[ Voor 10% gewijzigd door ik222 op 12-11-2008 22:09 ]

• frickY
  • Nu online
DarthPlastic, van harte. En bedankt voor de tips :)

Na mijn rijles vanavond gaat mijn instructeur bepalen of hij me de TTT durft te laten doen :p Die wordt dan geplant begin december, en tot die tijd kan ik nog wat lesjes nemen. Tegelijk met de TTT wordt het praktijkexamen voor 4/5 weken later geplant. Alles komt nu dus wel eng dichtbij.
Rijden gaat best goed. Heb soms nog wat moeite mijn aandacht te verdelen. Mis verkeersborden omdat ik kruispunen over zit te kijken, dat soort dingen. En inparkeren gaat nog niet altijd even lekker.

Voor de mensen die hun rijbewijs al hebben gehaald en hebben gelest in een diesel, en nu een oud afgetrapt benzineautootje zonder stuurbekrachtiging hebben gekocht. Hoeveel anders rijdt het?
Ik les in een Golf V en rijdt wel eens weg op alleen de koppeling. In een Golf 1 gaat dat natuurlijk niet lukken. Valt hij vaak uit bij jullie?

[ Voor 12% gewijzigd door frickY op 13-11-2008 09:42 ]

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 20:59
Persoonlijk vind ik benzine lekkerder rijden als diesel. En ja ik heb in diesel gelest en de eerste 3 jaar alleen maar diesel gereden (lease bak van m'n pa). Nu rij ik vaak ik de auto van m'n vriendin: een Mazda 323 1.3i uit 1994 (met stuurbekrachtiging, maar ik heb ook nog een paar ker met een toyota starlet 1.3 uit 1989 gereden zonder stuurbekrachtiging), en die vind ik lekkerder rijden als de Astra station 1.9 TDCI uit ~2005 van m'n pa.

Als een diesel af slaat gebeurt dat vaak plotselinger dan een benzine auto. Maar bij benzine moet je of wat rustiger aan doen met de koppeling of wat eerder gas bij geven. Een diesel is soepeler, maar een benzine auto rijdt naar mijn mening vloeiender (in iedergeval een veel bredere powerband).

[ Voor 12% gewijzigd door martijn_tje op 13-11-2008 17:37 ]

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Drukke bedoening hier, gefeliciteerd alleen die geslaagd zijn en succes voor de mensen die bezig zijn! :)

Ben zelf druk bezig met wachten tot het examen, goede 1,5 maand op theorie moeten wachten en nu dus weer 8 weken voor praktijk. :X

Beheersing van het voertuig zit goed, nachtrijden ook een paar keer gedaan en dan gaat ook goed, moeilijk manoeuvres gaan ook steeds beter, parkeren heb ik ook onder de knie. Enigste is dat ik af en toe moeite heb met verkeerssituaties inschatten en erop reageren, vaak te lang wachten op een plek om in te voegen, heb dan wel ruimt genoeg maar zie het niet, en wat vlotter doorrijden door het verkeerd.

Gewoon ervaring zegt hij, nja ben benieuwd. Hoop dat ik echt de eerste keer gelijk slaag voor de vakantie en dan zelf rijden en ervaring opdoen, met rijlessen is het toch wel erg duur. :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

martijn_tje schreef op donderdag 13 november 2008 @ 09:51:
Een diesel is soepeler, maar een benzine auto rijdt naar mijn mening vloeiender (in iedergeval een veel bredere powerband).
Een diesel heeft júist een veel bredere powerband, over zn hele toerenbereik. Alleen heeft een benzinemotor vaak meer kracht dan een gelijkwaardige diesel. Vergelijk maar eens wat rollenbank uitdraaien van diesel- en benzineauto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 00:19

djidee

Mr. Slungel

frickY schreef op donderdag 13 november 2008 @ 09:42:
DarthPlastic, van harte. En bedankt voor de tips :)

Na mijn rijles vanavond gaat mijn instructeur bepalen of hij me de TTT durft te laten doen :p Die wordt dan geplant begin december, en tot die tijd kan ik nog wat lesjes nemen. Tegelijk met de TTT wordt het praktijkexamen voor 4/5 weken later geplant. Alles komt nu dus wel eng dichtbij.
Rijden gaat best goed. Heb soms nog wat moeite mijn aandacht te verdelen. Mis verkeersborden omdat ik kruispunen over zit te kijken, dat soort dingen. En inparkeren gaat nog niet altijd even lekker.

Voor de mensen die hun rijbewijs al hebben gehaald en hebben gelest in een diesel, en nu een oud afgetrapt benzineautootje zonder stuurbekrachtiging hebben gekocht. Hoeveel anders rijdt het?
Ik les in een Golf V en rijdt wel eens weg op alleen de koppeling. In een Golf 1 gaat dat natuurlijk niet lukken. Valt hij vaak uit bij jullie?
Ik heb al moeite met mijn huurauto/voorloop auto, gelest in een 110pk 207 diesel met zware koppeling, nu een ford fiesta met 68pk diesel met een erg gevoelige koppeling. Dat koste even tijd om te wennen (en als ik er niet om denk, dan laat ik hem nog wel eens schieten)... Maar hij went, en verder is het een erg fijn auto'tje die veel fijner stuurt dan die 207. Ben er erg aan gewend (wat wil je ook, rij sinds 7 oktober geloof ik erin, en heb nu 7100km bij de teller op gereden). Kreeg wel het aanbod om een auto die net in de pool gekomen is (90pk Fiat Grande Punto) over te nemen, maar daar pas ik voor, hou te veel van het fiesta'tje (ondanks het gemis aan power en Cruisecontrol)... December ga ik proefrijden (min. halve dag) met de 3 auto's die nu op mn shortlist staan (nieuwe Fiesta, nieuwe Megane (2dec bij de dealer) en Kia C'eed Station).

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Laatst online: 14-09 20:59
Radiant schreef op donderdag 13 november 2008 @ 20:21:
Een diesel heeft júist een veel bredere powerband, over zn hele toerenbereik. Alleen heeft een benzinemotor vaak meer kracht dan een gelijkwaardige diesel. Vergelijk maar eens wat rollenbank uitdraaien van diesel- en benzineauto's.
Dat is vaak juist niet waar. Het koppel (waar een diesel het van moet hebben) is bij een diesel over een veel korter toerenbereik beschikbaar. (dus die push die je voelt is maar heel kort)

Een groot percentage van het maximale koppel geeft een diesel doorgaans af tussen de 1500 en 2500 rpm, maar daar onder of boven is het heel snel afgelopen (aan/uit knop effect). Een benzine motor is vanaf 2000 rpm tot de rode streep goed te pruimen en mooi geleidelijk in z'n koppel en vermogens opbouw (kleine en of opgefokte blokjes beginnen vaak iets later). De afname van koppel onder de 2000rpm is meestal ook mooi geleidelijk.

Nu vergelijk ik dus een
1.3 benzine 75PK@5500rpm, 107NM@3800rpm (komt echt tot leven vanaf 2500rpm)
1.6 benzine 100PK@6000rpm, 136NM@4000rpm (goed te pruimen vanaf 2000rpm, komt echt tot leven vanaf 2500rpm)
1.9TDCI 100PK@3500rpm, 260NM@ 1700rpm (bere sterk vanaf 1500rpm, kakt kwa koppel al in vanaf 2500)

Vergelijk niet de vermogens maar kijk eens naar de vorm van de koppel en vermogens curve.
http://img37.picoodle.com..._Afbeelding2m_95ea3a6.jpg
http://jvdweide.nl/images/auto/jdtestbank01.jpg
djidee schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 09:46:
December ga ik proefrijden (min. halve dag) met de 3 auto's die nu op mn shortlist staan (nieuwe Fiesta, nieuwe Megane (2dec bij de dealer) en Kia C'eed Station).
Een Mazda 2 in metalic groen vind ik zelf erg mooi. (zelfde platform als de nieuwe Fiesta ;) )

[ Voor 10% gewijzigd door martijn_tje op 14-11-2008 12:05 ]

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

martijn_tje schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 12:02:
[...]

[...]

Een Mazda 2 in metalic groen vind ik zelf erg mooi. (zelfde platform als de nieuwe Fiesta ;) )
Wel naar gekeken, ziet er ook goed uit en hij schijnt nog scherper te sturen dan de Fiesta, maar het interieur kon mij niet zo bekoren.. En de Fiesta is iets meer comfy, en ik rij toch vrij veel, dus wel fijn denk ik...

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-02 14:57
En eindelijk is het pasje binnen :)
Woensdag aangevraagd, email-adres doorgegeven, en vandaag dus een mailtje dat 'ie klaar was!

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

@de diesel - benzine discussie:

Ik merk zelf dat een diesel veel meer kracht heeft om door te trekken ook in lage toerentallen, een benzine moet je toch meer op toeren houden wil die vlot kunnen doortrekken. Diesel heeft wel kortere versnelling vind ik bij die toyota die ik nu rijd, dus vaker schakelen maar als je hem terug moet laten zakken komt hij zonder moeite uit de lage toeren zonder te hoeven terug te schakelen. Benzine is toch wat meer, tja, actiever rijden laat ik het zo zeggen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ligt eraan met wat voor benzine je rijdt..met een 5.7L V8 hoef je ook niet terug te schakelen >:)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ja ok, maar als je met een 1600 vw touran rijd dan valt het wel tegen hoor. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schakelen?

Ik zet de auto altijd in de tweede versnelling, en blijf er voor de rest van de rit vanaf. Daarmee kun je prima wegrijden en met gemak tot net 80 kilometer per uur rijden.

Als ik ook de snelweg op moet schakel ik soms even door naar de derde versnelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 19:59:
Schakelen?

Ik zet de auto altijd in de tweede versnelling, en blijf er voor de rest van de rit vanaf. Daarmee kun je prima wegrijden en met gemak tot net 80 kilometer per uur rijden.

Als ik ook de snelweg op moet schakel ik soms even door naar de derde versnelling.
Juist ja |:( lekker milieubewust ook 80 in zijn 2 of 120 in zijn 3 :X :?

Dit nog afgezien van de herrie die het moet maken :+

Maar ik neem aan dat je dit niet serieus bedoelt :9

[ Voor 5% gewijzigd door ik222 op 14-11-2008 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 20:01:
[...]

Juist ja |:( lekker milieubewust ook 80 in zijn 2 of 120 in zijn 3 :X :?

Dit nog afgezien van de herrie die het moet maken :+

Maar ik neem aan dat je dit niet serieus bedoelt :9
Ik moet ongeveer 7000 toeren maken voor 80 in zijn twee, hehehe. :+

Nee is niet serieus bedoeld. 80 in zijn twee doe ik enkel heel af en toe als ik bij een benzinepomp wegrij en ik vlot tempo wil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Nou, dat ga ik niet redden in mijn 68pk fiesta'tje.. In zijn 3 kan ik aardig doortrekken bij invoegen @ snelweg, maar 2, nooo way! Verder fijn bakje, alleen op de snelweg wens je graag eens wat meer power, zeker als je bedenkt dat dat ding 3000 toeren draait @ 130.. (maar goede audio compenseert weer)

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Laatst online: 05:53
* Xander heeft een déjà vu gevoel bij deze hele discussie... :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:11

sjaakaq

It might get loud

frickY schreef op donderdag 13 november 2008 @ 09:42:
[...]

Ik vind tot nu toe (moderne) diesels toch fijner rijden. Oke, uiteindelijk zullen ze voor de meeste mensen duurder zijn dan een benzineauto, maar ik vind diesel echt een stuk rustiger rijden. Dus als je graag 'sportief' rijdt kun je beter een benzine rijden, maar ik houd meer van een beetje rustig rondtuffen met één hand aan het stuur en één uit het raam of op de pook, en daarvoor is een diesel die zichzelf bijna rijdt veel fijner vind ik :)

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Begin inmiddels wel de schijt te krijgen van dat hele rijles gebeuren. Ben gister aardig afgeblaft omdat ik enigszins sportief reed. In zijn ogen reed ik nonchalant, remde in laat, en reed ik te vlot door, hield ik geen rekening met het slechtere weer (iedereen reed gewoon 80 waar je 80 mocht, en 50 waar je 50 mocht?), deed niet aan na controle en nog wat dingen.

Weet echt niet wat ik hiervan moet denken, voertuigbeheersing is goed, ik hoor hem nooit klagen of spiegel gebruik voor afremmen, bij optrekken etc, tijdens een manoeuvre etc, moeilijke verrichtingen moet nog wel paar keer geoefend worden maar opzich tijdens de rijles zegt ie zo goed als niks. Das het rare, en naderhand blaft ie me behoorlijk bot af. 8)7

Word wat de 15e... als hij zo doorgaat en me niet de kans geeft om te leren achteruit steken, parkeren, straatje keren etc, dan zit ik met een probleem tijdens het examen. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Eerste rijles gehad! Op het einde al zelf door het centrum gereden :D Hij zei dat ik goed was, maar ik wilde wel teveel tegelijk al, en dan was het moeilijk om gelijk op alles te concentreren. Maar al wel zelf schakelen, pedalen, sturen, alles, en dat terwijl nog nooit überhaupt op de bestuurdersstoel had gezeten :P

Ook wel goed voor je ego: na mij reed ik nog een klein stukje met de volgende, die had al haar 3e les, en het enigste wat ze deed was sturen en het gas overnemen en weer loslaten :')

Vanaf nu 2x 1,5 uur lessen per week, en misschien nog wel een lesje extra als dat bevalt. Ik neem een pakket van 1430 euro met 27 uur les, TTT, examen, en eventueel herexamen 'gratis'. Daarmee kon ik het halen vond ie :) Is wel een goede rijschool trouwens, 80% slaagt de eerste keer, en 100% de tweede keer (+25 leerlingen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:58
Dat heeft de instructeur destijds bij mij maar 1 kunnen doen. Ik heb bij de eigenaar van de rijschool aangegeven dat ik weiger om nog rijles van die instructeur te krijgen, sindsdien heb ik hem (desbetreffende instructeur) niet meer gezien.

Betaal je je bont en blauw aan rijlessen, word je nog afgeblaft. |:(

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Jop, klopt helemaal en had er ook zwaar goed de schijt in na gister, ouders konden me nog om praten gister en na wat spreken met kennissen en vrienden met de beslissing gekomen om nog een poging met hem te wagen, en dan maar even als een oude krant rijden kijken wat ie dan zegt.

Dat heb ik dus vandaag gedaan, laten uitrollen, langzaam door bochten, uitgebreid kijken en spiegelen en dan pas gas geven, maar toch wel aan de snelheid houden. De hele tijd bumperklevers, mensen die koste wat het koste er voorbij wilden, mensen die gebarentaal zaten te vertellen en zaten te seinen, constant ene dikke fille achter me en blijkbaar een hop mensen van 5 tot 6 uur het leven zuur gemaakt die optijd en rap naar huis wouden. En ik heb ook echt af en toe gehad van dit is niet gezond, maar de rijinstructeur zat merkbaar te genieten naast me en die complimenteerde me zelfs. :D

Hij noemde het een verschil van dag en nacht... Ik was helemaal verbaast, ik rijd voor mijn gevoel voor geen meter door en ik hou het verkeer aardig op, kijken doe ik uitgebreid en erg lang en hij vond het super zo. Like wtf. :D Doorrijden? Wasda?! 8)7

Ik snap er dus geen biet meer van, eerste lessen werd verteld van rij eens door (kon al aardig rijden maar durfde nog niet zo snel) en nu kan ik goed rijden en word me juist geleerd om te rijden zoals mijn opa niet eens doet. :D 8)7

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Christiano007

Ich bin der champion

Heb je hem nou ook verteld dat dit helemaal niet natuurlijk rijd? Dat je nu eigenlijk gewoon aan het "kutten" bent puur alleen om hem tevreden te houden? Als jij als een ouwe zak gaat rijden met je examen zal je er waarschijnlijk om zakken, want dan is het weer niet ''doorrijden'' of weet ik veel. Zoek een balans tussen het sportieve en het overdreven rijden.

Ter land, ter zee en in de kroeg

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat is lastig, vooral omdat de instructeur toch al snel zoiets heeft van je rijd slecht omdat je redelijk vlot doorrijd, en een tussenweg zou ik zo een twee drie niet weten, hij vond het goed z\o en zijn mening was dat ik daarmee makkelijk kon slagen. Dusja ik heb zoiets van we zien wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleintje81
  • Laatst online: 10-09 01:10

Kleintje81

Blaat

Joopieboy schreef op donderdag 20 november 2008 @ 21:38:
Dusja ik heb zoiets van we zien wel...
Zowiezo als je in een auto rijd met een dikke L erop, zijn je medeweggebruikers snel ongeduldig / geirriteerd... Ik werd echt vaak ingehaald door andere frikandellen terwijl ik al max + 5 tot 10 km reed (op hoofdwegen, provinciale wegen, 30 km zones 8)7 ).

Maarja, persoonlijk was het voor mij exit instructeur als ik er geen goed gevoel bij had...

BF2 stats Systemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joopieboy schreef op donderdag 20 november 2008 @ 20:12:
Jop, klopt helemaal en had er ook zwaar goed de schijt in na gister, ouders konden me nog om praten gister en na wat spreken met kennissen en vrienden met de beslissing gekomen om nog een poging met hem te wagen, en dan maar even als een oude krant rijden kijken wat ie dan zegt.

Dat heb ik dus vandaag gedaan, laten uitrollen, langzaam door bochten, uitgebreid kijken en spiegelen en dan pas gas geven, maar toch wel aan de snelheid houden. De hele tijd bumperklevers, mensen die koste wat het koste er voorbij wilden, mensen die gebarentaal zaten te vertellen en zaten te seinen, constant ene dikke fille achter me en blijkbaar een hop mensen van 5 tot 6 uur het leven zuur gemaakt die optijd en rap naar huis wouden. En ik heb ook echt af en toe gehad van dit is niet gezond, maar de rijinstructeur zat merkbaar te genieten naast me en die complimenteerde me zelfs. :D

Hij noemde het een verschil van dag en nacht... Ik was helemaal verbaast, ik rijd voor mijn gevoel voor geen meter door en ik hou het verkeer aardig op, kijken doe ik uitgebreid en erg lang en hij vond het super zo. Like wtf. :D Doorrijden? Wasda?! 8)7

Ik snap er dus geen biet meer van, eerste lessen werd verteld van rij eens door (kon al aardig rijden maar durfde nog niet zo snel) en nu kan ik goed rijden en word me juist geleerd om te rijden zoals mijn opa niet eens doet. :D 8)7
Je weet dat je juist met deze rijstijl je rijbewijs zult halen? En niet zoals je eerder beschreef?

Boeiend dat je mensen boos maakt of het verkeer op houdt, zolang je maar veilig rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sterker nog, ik vind dat de instructeur zelfs erg goed is. Zo te zien heeft hij het voor elkaar gekregen dat jij je rijstijl aanpast aan de CBR manier.

Dat je die vent dik betaald betekend niet automatisch dat hij je slechte rijgedrag maar door de vingers moet zien, of dat hij je vriend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 23:34

Dennahz

Life feels like hell should.

Willen ze dan echt dat je traag rijdt? Je kan niet overal de vmax rijden, maar als het wel kan moet je dat ook gewoon doen imho. Snelheid aanpassen aan de situatie en goed blijven kijken.

Op een petje manier door de bochten gaan is natuurlijk uit den boze :p

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Nu online
Nee, ze willen dat je hem laat uitrollen (het nieuwe rijden, milieubewust) en dus je snelheid tijdig aanpast, zodat je de rem maar weinig hoeft te gebruiken.
Ze willen dat je kruispunten langzaam nadert zodat je voldoende de tijd hebt, en neemt, om deze over te kijken, en zelfs nog voorrang kunt verlenen zonder hard af te moeten remmen

Overigens wel grappig om te lezen, mijn instructeur klinkt een beetje als het tegenovergestelde. Ik ben nog niet zo bekend in de buurt dus als ik in smalle straatjes met veel geparkeerde auto's rijdt, of ik niet goed kan zien waar kruispunten zijn, rijdt ik vaak 20 tot 25km waar je 30 mag, zodat ik wat meer tijd heb alles goed te bekijken. Ik krijg dan vaak de opmerking "kom op, je mag hier 30 hoor". Delen snelweg waar 90 geld moet ik 100 blijven rijden, en adviessnelheden moet ik meestal ook negeren.
Hij is juist van het vlottere doorrijden, en ik weer van het voorzichtigere opa-gedrag :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Tja of de instructeur nu wel of niet van langzaam rijden ala opa style houd, hij zal het wel beter weten, e ik betaal hem er ook voor om het mij te leren. Maar vind het wel apart zo hoe het gaat maar dat zal wel aan mij liggen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Down
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-09 22:25
Mijn instructeur heeft juist graag dat ik gewoon lekker doorrij, vlotte doorstroming van het verkeer enzo. :) Ik ben trouwens na enkele lessen bij m'n eerste rijschool ook overgestapt op een andere. Die eerste was van een kerel die altijd chagrijnig was en je constant liep af te blaffen. Daar betaal ik niet voor 8)7

Enfin, nu 33 lessen gehad en als het goed is krijg ik morgen m'n afrijdatum :)

edit: maandag 29 december, 10:45, Zwolle beware :+

[ Voor 6% gewijzigd door Down op 22-11-2008 11:32 ]

Mother north, how can they sleep while their beds are burning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Nu online
Vaag. Mij is verteld dat tussen kerst en oudjaar het CBR (Breda) dicht is, en ik dan geen examen kan doen. Had het graag dit jaar nog gedaan maar dat zit er dus niet meer in.
Heb 11 december de TTT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
Woepsie, ben gewoon geslaagd voor mijn autorijbewijs :*) Vond van mezelf wel dat ik wat rommelig reed tijdens het examen maar wij stapten weer bij het CBR naar binnen, kreeg te horen dat ik geslaagd was en kon gelijk weer weg :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Nu online
Van harte!
Hoeveel lessen heb je gehad, en heb je de tussentijdsetoets gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Ik heb volgende maand examen. Heb er aan de ene kant wel zin in, maar aan de andere kant... zenuwen! Het zou normaal wel goed moeten komen, maar je weet nooit waar ze op letten en of ik het allemaal volgens hun regels doe. Het voordeel wat ik heb is ook gelijk weer een nadeel. Ik heb vanaf april gewoon zelf gereden en daardoor, naast de ervaring die ik heb opgedaan, een eigen rijstijl gekregen.

Nuja, ik zal het wel zien. Ze komen vast ook veel mensen tegen die nog maar 100km gereden hebben met hun L, dus wat dat betreft zit ik wel redelijk safe.

Wil van m'n L af, ben het inmiddels wel een beetje zat om telkens 'nep' te rijden. Ik moet altijd toch een beetje opletten dat ik niet teveel m'n eigen dingen aanleer (hard optrekken als je van 50 ineens 90 mag, geweldig, maar niet milieuvriendelijk etc.).

Belgie, dus L > 'oefenen' met eigen wagen..

Twitter

• Wobcat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-09 09:16
Volg dit topic al sinds ik bezig ben met lessen, de 12e is het eindelijk zover, examen, om 11:00 'smorgens.
Mooie tijd volgens mij, op een Vrijdag, lekker rustig op de weg (hoop ik).
Heb dan in totaal 40 lessen gehad en het totale kostenplaatje komt dan op € 1532 (40*€33 + €180 pr. + €32 th.)

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Mmm, m'n eerste lesje ging heel goed, en dat vond hij ook, pakket van 27 uur aangeraden gekregen. Nu weer 3 uur meer gelest totaal en ik vind het toch wat minder gaan. Niet echt het idee dat ik er snel door ga, een reeks handelingen (remmen, terugschakelen, en weer optrekken bij een bocht bijvoorbeeld) moest ik naar mijn idee best vaak oefenen voordat het eindelijk redelijk normaal ging. Volgens hem denk ik er teveel bij na, klopt ook wel denk ik. Laatste les ook nog weer een keer of 3 afgeslagen, kutkoppeling :+

Nou ja, zie wel hoe het gaat... afwachten.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Och dat klinkt herkenbaar, eerst probeer je gewoon te rijden, dan gaat het wel, en dan ga je nadenken over wat je doet en dan na een 10 lessen laat je de auto weer eens afslaan. :+

• frickY
  • Nu online
Inderdaad, heel herkenbaar. Er zullen nog een aantal punten komen waarop je opeens terug valt maar dan doet je instructeur gewoon minder met zijn pedalen, of laat je moeilijkere situaties doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:45

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
De meeste mensen gaan richting hun examen ook steeds slechter rijden.
Op de dag zelf komt het dan vaak ineens weer goed. :D

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dennahz schreef op woensdag 26 november 2008 @ 13:12:
Ik heb volgende maand examen. Heb er aan de ene kant wel zin in, maar aan de andere kant... zenuwen! Het zou normaal wel goed moeten komen, maar je weet nooit waar ze op letten en of ik het allemaal volgens hun regels doe. Het voordeel wat ik heb is ook gelijk weer een nadeel. Ik heb vanaf april gewoon zelf gereden en daardoor, naast de ervaring die ik heb opgedaan, een eigen rijstijl gekregen.

Nuja, ik zal het wel zien. Ze komen vast ook veel mensen tegen die nog maar 100km gereden hebben met hun L, dus wat dat betreft zit ik wel redelijk safe.

Wil van m'n L af, ben het inmiddels wel een beetje zat om telkens 'nep' te rijden. Ik moet altijd toch een beetje opletten dat ik niet teveel m'n eigen dingen aanleer (hard optrekken als je van 50 ineens 90 mag, geweldig, maar niet milieuvriendelijk etc.).

Belgie, dus L > 'oefenen' met eigen wagen..
Je moet niet letten op waar zij op willen letten. Jij moet gewoon rijden zoals je geleerd hebt en gewend bent ;) Jij moet laten zien dat jij gekwalificeerd bent voor het papiertje. En inderdaad, zonder al te moeilijk te doen gewoon de gevraagde opdrachten en handelingen uitvoeren.

Ik heb gisteren alleen gereden na ongeveer 3 maanden geleden mijn rijbewijs te hebben gehaald in een dikke Leon. Heerlijk :9 Ook geen stap dat ik vergeten was met handelingen.
Noork schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 10:38:
[...]
Je weet niet wat je ervan moet denken? Dat is toch dan een heel duidelijk verhaal...je rijdt te sportief en speelt nog niet genoeg in op de verkeersomstandigheden, maar op andere punten doe je het prima.... Je moet ook niet kijken hoe andere mensen met 80 door een bocht gaan met nat weer. Jij bent hun niet, en nog slechts in opleiding.
Bij het CBR met zulk gedrag inderdaad krijg je al snel een retourtje rijschool.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2008 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Niet online
sylvesterrr schreef op woensdag 19 november 2008 @ 18:44:
[...]
Betaal je je bont en blauw aan rijlessen, word je nog afgeblaft. |:(
Ik kreeg ook weleens wat ge-godver over me heen tijdens m'n rijlessen. Op het moment niet leuk, maar achteraf gezien vond ik het alleen maar goed. Een rijinstructeur is doorgaans niet tegen je, maar voor je, en wil je er mee proberen te helpen. Mij hielp het in elk geval. Dat je er voor betaalt, moet je maar even vergeten.
Net zoals je op school ook weleens een onvoldoende krijgt of te maken krijgt met een boze docent, daarvoor betaal je immers ook.
Joopieboy schreef op woensdag 19 november 2008 @ 16:08:
Begin inmiddels wel de schijt te krijgen van dat hele rijles gebeuren. Ben gister aardig afgeblaft omdat ik enigszins sportief reed. In zijn ogen reed ik nonchalant, remde in laat, en reed ik te vlot door, hield ik geen rekening met het slechtere weer (iedereen reed gewoon 80 waar je 80 mocht, en 50 waar je 50 mocht?), deed niet aan na controle en nog wat dingen.

Weet echt niet wat ik hiervan moet denken, voertuigbeheersing is goed, ik hoor hem nooit klagen of spiegel gebruik voor afremmen, ....
Je weet niet wat je ervan moet denken? Dat is toch dan een heel duidelijk verhaal...je rijdt te sportief en speelt nog niet genoeg in op de verkeersomstandigheden, maar op andere punten doe je het prima.... Je moet ook niet kijken hoe andere mensen met 80 door een bocht gaan met nat weer. Jij bent hun niet, en nog slechts in opleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Niet online
Wat ik me dan afvraag, hoe ben je met zo'n rijschool in zee gegaan als het schijnbaar zo'n slechte les is. Hier is een gratis proefles overal wel normaal, en voor dat ik een rijschool koos heb ik aan bekenden wat ervaringen gevraagd. Beetje van te voren onderzoeken is ook wel nodig want bij de meeste koop je een pakket, is het niks heb je een probleem, het geld hebben ze al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-08 13:37

Murk

Is this thing on?

* Murk verwacht morgen om 7.45 een rij-instructeur voor de deur, dat Murk in die auto stapt, een uurtje in gaat rijden in Amsterdam en om dan om 8.55u af te rijden.

* Murk verzoekt dringend eenieder om tot een uur na dat tijdstip uit de buurt te blijven van de A10 ter hoogte van Amsterdam, en om niet te wagen/fiets/voet door Amsterdam West te vertoeven >:)

* Murk schijt lichtjes zeven kleuren :+

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:43
Murk, succes!

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk

Murk

Is this thing on?

Waar is taart? Ik wil taart!

Geslaagd *O* *O*

Slechts 2 slordigheidjes, in de 1e minuut nadat we van CBR wegreden zei mijn instructeur "bij de stoplichten verderop rechtsaf", en ik was wat enthousiast en ramde die richtingaanwijzer naar boven. Daarbij vergetend dat er nog een inrit rechts was, maar dat vond hij geen ramp (hij begon er zelfs niet eens over bij de evaluatie).
Verder ergens op een afgelegen weg in het havengebied dacht ik om de 1 of andere reden dat het een éénrichtingsweg was en ging ik links rijden omdat we linksaf zouden gaan. De examinator zei heel droog "Het gaat op deze manier een beetje druk worden op deze weghelft" :w, ik gelijk naar de rechterhelft... O-). Maar het was er echt doodstil daar op die weg.

Maar verder was hij van mening dat alles door mij beheerst word (wat ik ook wel wist, maar je moet hem zien te overtuigen natuurlijk :) ), en toen we naar het tafeltje liepen gaf hij me al een hand en feliciteerde me. Ik zei 'wat zegt u ?'. Ik was diep in rouw vanwege mijn spookrij-avontuurtje omdat ik dacht dat het me de kop zou kosten maar hij veegde dat zo van tafel :) .

Rij-instructeur ook hartstikke blij omdat ie nu een mooi percentage geslaagden heeft, ik blij, examinator blij kan niet beter :P. Al met al heb ik veel gehad aan me TTT, al de punten die daar niet goed liepen gingen nu bijna perfect omdat we daar nog extra aandacht aan hebben besteed. En ik vind dat mijn instructeur me echt goed alle kneepjes heeft geleerd, hij is niks vergeten, alles wat ik moest kennen dat kende ik 8)

[ Voor 11% gewijzigd door Murk op 01-12-2008 10:45 ]

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Nu online
Van harte!! d:)b

Ik denk ook dat het bij zo een spookrij-avontuur erg afhankelijk is van hoe je het doet.
Keek je in spiegel en over linker schouder voordat je ging voorsorteren?
Keek je in rechter spiegel, over rechter schouder, en gebruikte je de RAW toen je weer terug naar je eigen rijstrook ging?

Ik heb 11 december mijn TTT maar vorige week ging het rijden weer aardig slecht. Veeel te haastig. Hoop dat het straks weer als vanouds gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:33
* Carpento gaat ergens in januari afrijden als het goed is :)

M'n instructeur ging 'toch maar eens een examen plannen' zoals ie dat zei. Dit jaar lukte niet meer, maar dat vind ik op zich ook niet zo erg. Heb nu volgens mij 36 lessen gehad, en er mogen nog een paar kleine dingetjes beter, dus die paar lessen (ik rijd één keer per week, met de feestdagen wss eventjes niet) die er nu bijkomen kunnen weinig kwaad :)

Ik heb geen TTT gedaan trouwens, vind m'n instructeur niet zo nodig, en ik denk dat ik dat met 'm eens ben. Bijzondere verrichtingen vind ik allemaal niet zo boeiend, en het scheelt straks allemaal rijtijd (waarin ik volgens mij eerder fouten zou maken dan tijdens de bijzondere verrichtingen) :P

[ Voor 26% gewijzigd door Carpento op 01-12-2008 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

Net op het gemeentehuis mijn nieuwe plasticje aangevraagd *O*
Het vodje bestond uit 2 delen, maar daar deden ze gelukkig niet moeilijk over :X.
Volgende week ophalen, en dan zou er ook nog eens auto-magisch een stempel achter A moeten staan!

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk

Murk

Is this thing on?

frickY schreef op maandag 01 december 2008 @ 18:28:
Van harte!! d:)b

Ik denk ook dat het bij zo een spookrij-avontuur erg afhankelijk is van hoe je het doet.
Keek je in spiegel en over linker schouder voordat je ging voorsorteren?
Keek je in rechter spiegel, over rechter schouder, en gebruikte je de RAW toen je weer terug naar je eigen rijstrook ging?

Ik heb 11 december mijn TTT maar vorige week ging het rijden weer aardig slecht. Veeel te haastig. Hoop dat het straks weer als vanouds gaat.
Nja ik zat al op de linkerbaan eigenlijk omdat er een vrachtwagen geparkeerd stond aan de rechterzijde, dat was ik vergeten te zeggen. En toen zei ie van hier linksaf. Maar het was echt geen weg waar eens per uur iemand komt, eerder eens per dag ofzo, en ook totaal onbekend voor mij en stond tegenover dat ik verder alles goed deed dus jah

Morgen even bezoekje aan burgerzaken brengen (eerst nog ff pasfoto's maken, die dingen vliegen erdoorheen bij mij, 2 voor OV gebeuren 2 voor uni 1 voor identiteitskaart en nog erges eentje voor.. en nu weer 2 voor rijbewijs.. :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Na een nacht van zes uur waarbij ik ieder half uur wakker werd en een droom had waarbij m'n instructeur niet kwam opdagen en ik z'n nummer kwijt was ben ik vanmorgen om acht uur toch maar even een rondje door Leiden gaan rijden met een examinator naast me, en ik heb het gehaald *O*

Het heeft me op dertig cent na 2550 euro gekost.

Wat trouwens niet goed ging volgens m'n examinator was dat ik te dicht op m'n voorganger zat, een BMW die 80 reed waar je 120 mocht. Ik moest er een paar honderd meter later af en het was druk, dus ik kon er niet meer voorbij.

Verder schrok ik een beetje van een bord "Zone 30", ik had het hele beginbord van die zone niet gezien en heb keurig 40 gereden het hele stuk (het was wel wat onoverzichtelijk voor 50 ja :+ ) Maar ik keek goed, zei m'n instructeur achteraf, dus het was veilig. Jaja. Volgens mij was m'n examinator gewoon nog niet wakker.

@Erkens, je bent er ook één kwijt voor je theoriecertificaat.

[ Voor 48% gewijzigd door CodeCaster op 02-12-2008 09:32 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Murk schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 00:25:
Nja ik zat al op de linkerbaan eigenlijk omdat er een vrachtwagen geparkeerd stond aan de rechterzijde, dat was ik vergeten te zeggen. En toen zei ie van hier linksaf. Maar het was echt geen weg waar eens per uur iemand komt, eerder eens per dag ofzo, en ook totaal onbekend voor mij en stond tegenover dat ik verder alles goed deed dus jah
Juist als een weg onbekend is moet je voorzichtiger rijden :+
Morgen even bezoekje aan burgerzaken brengen (eerst nog ff pasfoto's maken, die dingen vliegen erdoorheen bij mij, 2 voor OV gebeuren 2 voor uni 1 voor identiteitskaart en nog erges eentje voor.. en nu weer 2 voor rijbewijs.. :P).
ehm, rijbewijs is slechts 1 foto hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrNGm
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-09 13:45
Slechts 2 foutjes bij theorie-examen *O*

Eentje had ik wel kunnen weten, bij keren moet je een voetganger gewoon voor laten gaan. Wat de andere fout was weet ik niet meer... Ergens in categorie A...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk

Murk

Is this thing on?

Erkens schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 09:27:
[...]

Juist als een weg onbekend is moet je voorzichtiger rijden :+
Wie zegt dat ik dat niet deed? :)
[...]

ehm, rijbewijs is slechts 1 foto hoor ;)
Jah werd mij ook verteld op het stadhuis, maar eerder was mij verteld dat ik er 2 nodig zou hebben. Dat was echter ten tijde van de overgang naar het pasje, en nu is het pasje een volwaardig RBW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Nu online
Sowieso heb je al een 2de voor je theoriecertificaat gebruikt.

Om de een of andere manier rijdt ik sinds vorige week veel haastiger. Ik rem te laat voor kruispunten, nader stilstaant verkeer te hard, etc. Ik weet alleen niet waarom ik dat doe. Ik reed altijd juist voorzichtig en terughoudend, en mijn instructeur moest vaak zeggen "rijdt een door joh". Nu doe ik het weer te vlot.
Ik heb alleen geen idee waarom ik dit doe, en zal er de komende lessen bewust op moeten letten dat ik het niet doe.
Heb soms wel het idee dat ik het verkeer ophoud. Als ik met 15km/u over een rotonde draai voelt dat irritant langzaam, terwijl het perfect is om goed te kunnen kijken of er geen fietsers de rotonde blijven volgen. Ook laat ik me wel vaak opjagen als ik keurig 30/31km/u rijdt in een 30-zone en iemand blijft de hele tijd achter me plakken

Hebben meer mensen gehad dat ze plots anders -- minder goed -- zijn gaan rijden tijdens de lessen?
Zit nu op de 34 lessen en volgende week TTT.

[ Voor 23% gewijzigd door frickY op 02-12-2008 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:01
Woho, rijexamen gehaald. Aantal lessen zullen we maar niet over beginnen, maar 't derde examen was raak gelukkig :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Laatst online: 14:46

TommyGun

Stik er maar in!

frickY schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 13:22:
Heb soms wel het idee dat ik het verkeer ophoud. Als ik met 15km/u over een rotonde draai voelt dat irritant langzaam, terwijl het perfect is om goed te kunnen kijken of er geen fietsers de rotonde blijven volgen. Ook laat ik me wel vaak opjagen als ik keurig 30/31km/u rijdt in een 30-zone en iemand blijft de hele tijd achter me plakken
Ik heb bijna 6 maanden mijn rijbewijs maar ik laat me nog steeds opjagen door andere die sneller willen zijn dan dat ik ben. (En dat terwijl ik standaard al 10km/u te hard rij. Ben alles behalve traag).

Gevolg is dus te hard rijden en roekeloos rijgedrag vertonen, in plaats van inhouden zoals vele andere zouden doen die ik ken. Ik denk dat ik niet tot last wil zijn... mezelf teveel bezig houdt met andere weggebruikers. Maar anderzijds ga ik ook wel eens aan de kant (binnen 'n 30km zone bijvoorbeeld) en kan ik tevens kwaad worden (seinen, handgebaren etc).

Maarja.. misschien ligt het aan de auto :P. Die van m'n moeder komt niet echt stoer over. Whatever.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Godzijdank lukt het mij dagelijk om de CBR rijstijl te blijven hanteren. Mensen die mij opjagen kunnen schijt krijgen, het zijn dat soort klootzakken die files veroorzaken / ongelukken veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:17

swtimmer

Ontrafelt het leven!

TommyGun schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 17:03:
[...]

Ik heb bijna 6 maanden mijn rijbewijs maar ik laat me nog steeds opjagen door andere die sneller willen zijn dan dat ik ben. (En dat terwijl ik standaard al 10km/u te hard rij. Ben alles behalve traag).
Daarom zou ik wel zo'n zelfdimmende binnenspiegel willen hebben. Vind het echt mega irritant als mensen achter je plakken terwijl ik toch standaard vaak een km of 5 te hard rij (vooral buiten de bebouwde kom, in 30 zone rij ik ook echt maar 30). Toen ik net mijn rijbewijs had trok ik mij dat ook teveel aan. Maar op een gegeven moment de knop omgezet, ze kunnen achter me erin zakken en ik rij zo hard ik mag en kan. Je moet er natuurlijk altijd rekening mee houden dat niet iedere auto het zelfde is. Met een X5 ga je waarschijnlijk makkelijker harder door een bocht als met mijn fiesta...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Nu online
Nu bij het lessen heb ik ook niets anders dan onbegrip voor de mensen die zo achter me plakken. Er staast een grote blauwe "L" op het dak, dus ze zouden zich toch moeten beseffen dat ik echter niet harder ga. Maar straks zonder "L" zul je toch al snel voor irritant worden gezien als jij wel netjes 30 rijdt, en zij niet.

Maar ik heb de laatste tijd vooral last dat ik gewoon te laat begin met remmen. Ik weet niet of ik mijn snelheid verkeerd inschat, of het remvermogen van de auto overschat, maar de eerste maanden had ik hier geen last van :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henridv
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Op het examen moet je zeker op tijd beginnen te remmen, beter iets te vroeg dan te laat. Bruusk remmen is namelijk zeer gevaarlijk.

Als je je aan de regels houdt zullen er inderdaad wel mensen zijn die dit niet zo leuk vinden, maar die hebben geen poot om op te staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben1985
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-01 21:38

Ben1985

Tatatata!

Verwijderd schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 17:11:
Godzijdank lukt het mij dagelijk om de CBR rijstijl te blijven hanteren. Mensen die mij opjagen kunnen schijt krijgen, het zijn dat soort klootzakken die files veroorzaken / ongelukken veroorzaken.
Eens. Helaas resulteert dat regelmatig in klevers. Maar ook daar is een oplossing voor, gewoon even je rem aantikken, dan schrikken ze nogal eens, en wordt er veel beter afstand gehouden. Maargoed, het kan aan het type auto liggen, heb een wat sportiever model, maar rij netjes de toegestane snelheid (meestal).

CM Stacker STC-T01 | Core i7 3930K | Asus P9X79 | Club3D HD7950 RoyalKing | 8x 4096GB DDR3-1600 | Samsung 840 Pro 256GB | Plextor PX-B950SA | X-Fi Elite Pro | 3x Samsung Syncmaster 214T | Windows 7 x64 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Waarom zou je je schuldig voelen als je de boel "ophoudt" ? Dat doe je namelijk helemaal niet als je je gewoon aan de regels houdt. Natuurlijk is het wel irritant als iemand precies 50 rijdt (ik rij zelf meestal 55 op de teller, dat is ongeveer 50 echte kilometers),

Op de snelweg moet iedereen zelf maar weten hoe hard hij / zij gaat op de linkerstrook, maar kleven en opjagen is uit den boze en dan is het inderdaad even gas los of remmen zodat ze afstand nemen.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk

Murk

Is this thing on?

Ben1985 schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 21:38:
Maar ook daar is een oplossing voor, gewoon even je rem aantikken, dan schrikken ze nogal eens, en wordt er veel beter afstand gehouden.
Inderdaad, maar als ze je doorkrijgen kunnen ze nog geïrriteerder worden en gaan ze je misschien snijden e.d., dus oppassen ermee. Gewoon een lekker relaxt muziekje opzetten en kijken hoe hun zich drukmaken om niets :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit mijn cruisecontrol op strak 52, lekker muziekje aan, en schijt aan iedereen die pushed.

Als iedereen zich aan de snelheid zou houden, dan zou de doorstroming van het verkeer veel beter zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk

Murk

Is this thing on?

Verwijderd schreef op woensdag 03 december 2008 @ 10:33:
Ik zit mijn cruisecontrol op strak 52, lekker muziekje aan, en schijt aan iedereen die pushed.

Als iedereen zich aan de snelheid zou houden, dan zou de doorstroming van het verkeer veel beter zijn!
Jup

Maarja, vraag jezelf eens af of je over 10 jaar na tienduizenden (zoniet honderduizend) kilometers te hebben gereden nog steeds braaf de maximum snelheid gaat rijden terwijl je weet dat het makkelijk veel harder kan op sommige punten, en dat er dan een paar mensen zijn die heel braaf de max rijden. Ik kan me er wel iets bij voorstellen. Wil natuurlijk niet zeggen dat iedereen dat doet, mijn opa rijdt al 60 jaar auto, is verder topfit, maar is meestal een heer in het verkeer, net als me pa die nu een jaartje of 35 auto rijdt. Ligt dus ook aan de persoonlijkheid :P (op de snelweg houden ze echter wel van doorgassen op de uiterst linkse baan O-) )

[ Voor 4% gewijzigd door Murk op 03-12-2008 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Laatst online: 14:46

TommyGun

Stik er maar in!

Murk schreef op woensdag 03 december 2008 @ 10:28:
[...]

Inderdaad, maar als ze je doorkrijgen kunnen ze nog geïrriteerder worden en gaan ze je misschien snijden e.d., dus oppassen ermee. Gewoon een lekker relaxt muziekje opzetten en kijken hoe hun zich drukmaken om niets :*)
Inderdaad, daarom dus. De keren dat ik de rem aantrapte oid had ik direct ruzie. Maar idd, ga mezelf eens voorhouden er wat minder van aan te trekken

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Gewoon schijt aan hebben en je vmax rijden, en als je een beetje boven de vmax rijd je nergens druk om maken.
Die mensen rijden gewoon achter je aan, of je nou 50 of 60 rijdt binnen de bebouwde kom. Rij zoals dat voor jezelf het prettigst is en wat je veilig acht. Niet die ander laten bepalen hoe jij rijd.
Als ik ergens in de file sta in de stad bepaal ik ook zelf of ik 2 meter doorrijdt of niet. Of dat ik iemand er tussen laat of een kruispunt lekker vrij laat ook al is er geen verkeer, hoe dicht degene achter me ook op mijn bumpert zit. Bovendien verpesten ze het voor zichzelf, want als iemand echt dicht op me zit dan ga ik het rustiger aan doen. Als ik iets plotseling doe, bv remmen, zit die persoon achter mijn auto. Dan trek ik rustig op en probeer ik het zo rustig weer te remmen. Ik ben dan voor 2 mensen bezig op te letten om zonder kleerscheuren door het verkeer te komen...

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadro!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:34
Ik rijd waar dat kan binnen de bebouwde kom standaard te hard, maar ga niet pushen als er iemand voor me rijdt die er voor kiest zich aan de snelheid te houden. Sowieso rijd ik vrij pittig en vind het leuk hard door bochten te rijden, maar doe dit alleen als het rustig is / de situatie overzichtelijk is. Waar ik wel een gruwelijke hekel aan heb zijn mensen die links blijven plakken op 4-baans wegen en nog niet eens vmax rijden. Ook binnen de bebouwde kom (bijvoorbeeld in Utrecht de waterlinieweg, kardinaal de jongweg, of vanaf de A28 de Uithof op) ga ik er onherroepelijk rechts langs als er ruimte is.

[ Voor 10% gewijzigd door Quadro! op 03-12-2008 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Ik heb nu bijna een jaar mijn rijbewijs maar soms heb ik ook het gevoel dat ik opgejaagd word. Vooral op buitenweggetjes van 80 km/h en dan komen van die grote bolides op mijn bumper omdat ze 90 of 100 willlen.

Ik irriteer me eraan en ga dan 90 rijden ofzo, je wilt echt niet zo een dikke SUV op mijn bumper van mijn kleine sedannetje hebben..

Maar op weggetjes van 30 km/h waar het rustig is, geen kinderen enzo behalve fietsers rij ik wel 35/ 40.

Snelweg 125 a 130.. Bij het inhalen soms 140. Sommige mensen vinden het grappig als ze links worden ingehaald om ook het gas erop te gooien zodat ik tot 140 of harder moet gaan om ze in te halen terwijl ze daarvoor 110 reden ofzo.

Sommige mensen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk

Murk

Is this thing on?

Arsenius schreef op woensdag 03 december 2008 @ 19:18:

Snelweg 125 a 130.. Bij het inhalen soms 140. Sommige mensen vinden het grappig als ze links worden ingehaald om ook het gas erop te gooien zodat ik tot 140 of harder moet gaan om ze in te halen terwijl ze daarvoor 110 reden ofzo.
Is ook nog wel enigzins grappig te vinden, om even het gas open te gooien (das toch af en toe leuk om de motor even te laten brullen, zeg nou zelf >:) ). De pret is alleen héél gauw over als je dan opeens **FLITS** voor je ziet.

Nee het is natuurlijk onzinnig om te gaan versnellen als iemand je inhaalt, je brengt die persoon daarmee in een lastige situatie: moet hij nou nóg harder gaan rijden om er alsnog voorbij te komen, of gas terugnemen en weer terug naar rechts als de ruimte er is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben1985
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-01 21:38

Ben1985

Tatatata!

Sterker nog, het is gewoon gevaarlijk. In feite ben je dan rechts aan het inhalen. Bovendien verwacht de inhalende persoon niet dat de ander gas gaat geven, wat tot verwarring leidt, wat op zijn beurt nooit bevordelijk is voor de verkeersveiligheid.

CM Stacker STC-T01 | Core i7 3930K | Asus P9X79 | Club3D HD7950 RoyalKing | 8x 4096GB DDR3-1600 | Samsung 840 Pro 256GB | Plextor PX-B950SA | X-Fi Elite Pro | 3x Samsung Syncmaster 214T | Windows 7 x64 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vegterb
  • Laatst online: 15-07 11:08

vegterb

[ZzZ]Vighter

Ik denk dat veel mensen het ook niet expres doen en dat er meerdere redenen zijn. Sommige zullen het misschien wel expres doen, maar die laten we even achterwegen.

Automatisch; dat wil zeggen dat je je automatisch aanpast aan de snelheid van het verkeer om je heen. Als er geen direct aanknopingspunt om je heen is waaraan jij je snelheid aanpast zul je dat doen aan het eerste wat langs komt.

Meekomen, om soms direct achter de persoon in te kunnen voegen passen veel mensen hun snelheid aan aan het passerende verkeer zodat ze, als ze eenmaal bij de vrachtwagen zijn, links in kunnen voegen zonder het inhalende verkeer te veel te hinderen.

Weinig mensen hebben cruise controle, ik heb het zelf ook niet genomen omdat ik het te weinig zou gebruiken en mis het ook niet. Een direct gevolg is een variabele snelheid; aanpassen aan het verkeer om je heen.

Het meest irritant zijn de mensen die de snelweg zien als een speelplaats om mensen te pesten of lol te trappen. Klinkt saai, maar 120 km/u is best hard!

@Murk: Oké... je hebt ook helemaal gelijk en dat druist een beetje in tegen wat ik hierboven zeg, maar ook ik hoor mijn motor graag brullen. Leukste is dan ook een stoplicht vlak voordat je de snelweg op mag. Dus van 0 - 120 accelereren :P

My Laptop Specificaties vs My Desktop Specificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

vegterb schreef op woensdag 03 december 2008 @ 20:42:
Ik denk dat veel mensen het ook niet expres doen en dat er meerdere redenen zijn. Sommige zullen het misschien wel expres doen, maar die laten we even achterwegen.

Automatisch; dat wil zeggen dat je je automatisch aanpast aan de snelheid van het verkeer om je heen. Als er geen direct aanknopingspunt om je heen is waaraan jij je snelheid aanpast zul je dat doen aan het eerste wat langs komt.

Meekomen, om soms direct achter de persoon in te kunnen voegen passen veel mensen hun snelheid aan aan het passerende verkeer zodat ze, als ze eenmaal bij de vrachtwagen zijn, links in kunnen voegen zonder het inhalende verkeer te veel te hinderen.

Weinig mensen hebben cruise controle, ik heb het zelf ook niet genomen omdat ik het te weinig zou gebruiken en mis het ook niet. Een direct gevolg is een variabele snelheid; aanpassen aan het verkeer om je heen.

Het meest irritant zijn de mensen die de snelweg zien als een speelplaats om mensen te pesten of lol te trappen. Klinkt saai, maar 120 km/u is best hard!

@Murk: Oké... je hebt ook helemaal gelijk en dat druist een beetje in tegen wat ik hierboven zeg, maar ook ik hoor mijn motor graag brullen. Leukste is dan ook een stoplicht vlak voordat je de snelweg op mag. Dus van 0 - 120 accelereren :P
Maar áls je dan 120 rijdt, doe dat dan lekker op de rechterbaan. En ga niet lopen inhalen met 120 km/h of minder. Zucht, daar kan ik zo gestoord worden. Trap gewoon dat gas even in en ga erlangs. Maargoed, 140 is een mooie snelheid op de snelweg, linkerbaan rijden is veel rustiger dan dat treintje rijden op rechts.

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vegterb schreef op woensdag 03 december 2008 @ 20:42:
Leukste is dan ook een stoplicht vlak voordat je de snelweg op mag. Dus van 0 - 120 accelereren :P
O+

Dat is inderdaad het gaafste gedeelte onder het autorijden... even dat gas intrappen 8)

(maar met een te snelle auto is de pret snel voorbij :P )

Het blijft een irritatie overigens, vrachtwagens die elkaar met 5Kmph verschil gaan inhalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:58
Verwijderd schreef op woensdag 03 december 2008 @ 21:11:
[...]

Het blijft een irritatie overigens, vrachtwagens die elkaar met 5Kmph verschil gaan inhalen...
Bleh. :r Dát is echt irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vegterb

vegterb

[ZzZ]Vighter

Ebayzo schreef op woensdag 03 december 2008 @ 21:08:
[...]
Maar áls je dan 120 rijdt, doe dat dan lekker op de rechterbaan. En ga niet lopen inhalen met 120 km/h of minder. Zucht, daar kan ik zo gestoord worden. Trap gewoon dat gas even in en ga erlangs. Maargoed, 140 is een mooie snelheid op de snelweg, linkerbaan rijden is veel rustiger dan dat treintje rijden op rechts.
Ach, een vrachtwagen inhalen met 120 km/u is toch goed te doen? En het probleem daar in is ook nog eens dat een x aantal auto's het gas wel in kan trappen bij 120, maar dat er niks gebeurd! Even 140 om in te halen wordt ook door de politie wel gedoogd, alleen door een flitspaal niet.. |:(

Maar je hebt gelijk; als je aan het inhalen bent en je ziet dat er achter je een file aan vormen is dan mag ik aannemen dat je zelf ook wel door hebt dat je te langzaam aan het inhalen bent. Je kunt wel denken: "Maar je mag hier maar 120" maar als zij te hard willen rijden, laat ze! Het is hun geld.. Zolang ze jou er maar niet mee irriteren (bumperkleven)
[...]

O+

Dat is inderdaad het gaafste gedeelte onder het autorijden... even dat gas intrappen 8)

(maar met een te snelle auto is de pret snel voorbij :P )

Oh... gelukkig heb je die op best veel plekken. Tenminste, hier in Brabant. Heerlijk, met mijn Mini Cooper tot 5000 á 6000 toeren O+ Maar ja... dan rij je zo snel 120 en dan... stil gaan staan op de snelweg en nog een keer is ook zo wat :P

Vrachtwagens.. Is een ander verhaal. Toch respect! In de jaren dat ik op de snelweg zit zijn vrachtwagens toch de beste weggebruikers. Inhalen is lastig, want ze hebben niet veel speling in snelheid en willen toch iets sneller op hun bestemming aan komen. En die 5 km/u scheelt soms een paar uur op die afstanden. Waarom dan respect? Top Gear... ;) Seizoen 12 afl. 4 (of was het nou 3?) waar ze in vrachtwagens rijden. 16 versnellingen. 1500 - 1800 toeren speling en dan schakelen. 1-low, 1-high, 2-low, 2-high, 3-low, 3-high en dan 30 km/u rijden en 6 versnellingen verder zijn! Kijk die aflevering eens...

Maar, doe het dan niet in de spits...

Dan mijn vraag aan jullie. Wat is jullie remedie tegen bumperklevers?

Ondanks dat ik een Mini Cooper heb, laat ik me niet afschrikken door een Land Rover of andere grote auto's. Even een tikje tegen de rem (zachtjes!!) zodat de remlichten branden. Of anders de ruitensproeier aan zodat ze even minder zicht hebben? Ik vraag het me af...

Negeren? Tot een bepaald punt, want als ik zijn lampen niet meer zie en het gevoel heb dat het nog maar een halve meter is. Dan vind ik het te gevaarlijk worden! Zijn veiligheid maakt me niet uit, maar die van mij wel. En als ik vol moet remmen zit hij er achterin!

Mijn vriendin gaat in Januari examen doen. Dan mag ze ook rijden, gelukkig heb ik een lease auto.. <+:)

Hoe dan ook, zal ik haar zo veel mogelijk laten rijden, zodat ze ervaring op kan doen. Want rijden leer je niet tijdens je rijles, je leert de basis. De principes en de regels. Niet wat wel en niet gedoog wordt. Maar regels zijn toch regels? Je hoeft niet vromer dan de paus te zijn op de weg! Pas als je gaat rijden kom je IN het verkeer. Controle leer je misschien nooit echt, daarom ben ik altijd voor een slipcursus. Want controle gaat verder dan alleen een bochtje om. Wat was het nou? In Finland doe je er altijd 3 jaar over om je rijbewijs te halen. Je moet namelijk ontzettend veel controle hebben om door de sneeuw te rijden. D.w.z. dat je gewoon zijwaarts door een bocht moet kunnen schuiven... _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door vegterb op 04-12-2008 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Maar je hebt gelijk; als je aan het inhalen bent en je ziet dat er achter je een file aan vormen is dan mag ik aannemen dat je zelf ook wel door hebt dat je te langzaam aan het inhalen bent. Je kunt wel denken: "Maar je mag hier maar 120" maar als zij te hard willen rijden, laat ze! Het is hun geld.. Zolang ze jou er maar niet mee irriteren (bumperkleven)
Eh, maar als je aan het inhalen bent met 120 ~ 125 en er zitten lui achter je te kleven. Wat wil je dan dat ik bijv zou doen? Harder gaan rijden? Hem ergens rechts tussen de vrachtwagens proppen zodat jij er met 140 langs kan?

Je moet niet expres mensen gaan ophouden, maar tijdens het inhalen heb je maar even geduld.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vegterb

vegterb

[ZzZ]Vighter

Dennahz schreef op donderdag 04 december 2008 @ 09:25:
[...]

Eh, maar als je aan het inhalen bent met 120 ~ 125 en er zitten lui achter je te kleven. Wat wil je dan dat ik bijv zou doen? Harder gaan rijden? Hem ergens rechts tussen de vrachtwagens proppen zodat jij er met 140 langs kan?

Je moet niet expres mensen gaan ophouden, maar tijdens het inhalen heb je maar even geduld.
Nee, dat is waar! Maar zoals ik zeg... zolang je anderen er maar niet mee gaat irriteren. wat ik bedoelde is dat als jij iemand wil inhalen die 120 rijdt en je rijdt zelf 125, geef dan even iets meer gas. Bevorder de doorstroming van het verkeer.

Je hoeft geen capriolen uit te halen om mensen er langs te laten. Niet tussen vrachtwagens duwen, maak je gewoon je manoeuvre netjes af zonder ook aan het eind een vrachtwagen af te snijden om iemand achter je er langs te laten.

Ik hoef er niet met 140 langs, maar ik kom met 140 aanzetten. Ik zie dat jij 125 rijdt, ik laat mijn gas los. Hou afstand, maar dat duurt een eeuwigheid omdat je auto's met een verschil van 5 km/u aan het inhalen bent. Zeker in de spits (en dan heb ik het over de A2) is dat niet bevorderlijk voor de doorstroming van het verkeer.

edit:
In het dagelijks leven rij ik ook gewoon 125 ~ 130 (Dat is 120 ~ 123 op de GPS) en dat hou ik ook vol en als iemand met 190 komt aanzetten ga ik ook niet op mijn rem staan voor een vrachtwagen, zodat hij er langs kan. Ik voeg netjes in naar links, hij remt, ik haal in, voeg in voor de vrachtwagen en hij kan er langs... gewoon zorgen dat het verschil tussen jou en het verkeer wat je gaat inhalen niet te klein is.

Wat ik eigenlijk zou willen is dat mensen groter denk dan hun eigen auto. Denk aan de file. Mensen die als een magneet aan hun voorganger plakken: gas, rem, gas, rem, gas, rem... het is al lang bekend dat het beter werkt dat je afstand houdt en zorgt dat je (langzaam) kunt blijven rijden. Laten we allemaal de verantwoordelijkheid nemen voor de (file)situatie in dit land!

[ Voor 10% gewijzigd door vegterb op 04-12-2008 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Nu online
Nu inderdaad al een paar keer gezien.
In plaats van dat de rechter chauffeur nou even zijn gas loslaat en 70 gaat rijden, maar nee, gewoon met 80 door blijven kachelen en die op de linkerbaan zoekt het maar uit.
En ondertussen wel blij zwaaien en seinen naar elkaar 8)7

Ik zie inderdaad ook veel te veel mensen die niet vooruit denken. Die blokkeren dan een uitrit of fietspad omdat ze het kruispunt niet optijd hebben over gekeken. Of die sorteren rustig links voor, tegen de stopstreep, terwijl er een bus of vrachtwagen tegemoet komt van uit een bocht.
Ze zouden wat mij betreft best een IQ-test aan het rijbewijs mogen verbinden :p

[ Voor 27% gewijzigd door frickY op 04-12-2008 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:45

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
vegterb schreef op donderdag 04 december 2008 @ 09:16:

Ondanks dat ik een Mini Cooper heb, laat ik me niet afschrikken door een Land Rover of andere grote auto's. Even een tikje tegen de rem (zachtjes!!) zodat de remlichten branden. Of anders de ruitensproeier aan zodat ze even minder zicht hebben? Ik vraag het me af...

Negeren? Tot een bepaald punt, want als ik zijn lampen niet meer zie en het gevoel heb dat het nog maar een halve meter is. Dan vind ik het te gevaarlijk worden! Zijn veiligheid maakt me niet uit, maar die van mij wel. En als ik vol moet remmen zit hij er achterin!
Negeren inderdaad, en uiteraard om mijzelf te beschermen flink op tijd gaan remmen.
Tot nu toe nemen de meesten vanzelf weer afstand.
Op de snelweg heb ik er weinig last van omdat ik al vrij snel terug naar de middenbaan ga als ik ergens voorbij ben.

Één keer heb ik het wel erg gehad, toen had ik vanaf de ringweg in de stad tot aan mijn eigen straat in het dorp (zo'n 4 km) hooguit vier keer de koplampen van mijn achterligger gezien. En dat was dan bij het optrekken van een stoplicht of rotonde. 8)7

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk

Murk

Is this thing on?

Oh... gelukkig heb je die op best veel plekken. Tenminste, hier in Brabant. Heerlijk, met mijn Mini Cooper tot 5000 á 6000 toeren O+ Maar ja... dan rij je zo snel 120 en dan...
op naar duitsland :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Hoe de fock kam iemand je humeur zo ernstig verkloten, godsakke zeg. :X

Vandaag dus weer "rijles" gehad, en ik merk ernstig aan mezelf dat ik er geen zin meer in heb, hellingproef verkloot, en nog paar kleine dingen, rijden opzich gaat wel goed, maar dan kijk ik bijtijds en nog gaat ie zijken "kijk over je schouder" als ik een bocht neem en dat soort dingen.

Het is nooit goed genoeg, en er komt echt bijna nooit een goed woord over zijn lippen, oude brombeer is it.

Op een gegeven moment gewoon oren dicht, radio aan, en gewoon maar de tijd om rijden, wat een verschrikking...

Constant gezeik, ik doe het nooit goed genoeg, en ik heb er totaal geen zin meer in...

Rijschool damoiseaux of hoe je het ook spelt, mijden als de ziekte, wat een bende... Bovag gekeurd, goede rijschool met jaren rijervaring my ass. Oude brombeer it is.

Ook duidelijk aangeven dat ik na 42 lessen met mijn examen en bijna 2000 euro het examen echt niet zie zitten, maar nog niet aangegeven dat ik al een offerte heb liggen voor een anwb spoedopleiding deze kerstvakantie. Theorie heb ik, geld wat ik nu dus niet meer rijkelijk heb schiet mijn vader voor.

Dus mocht ik zakken, wat ik zo ongeveer absoluut zeker weet (herman zal iig geen goed woord voor mij over hebben) dan ben ik weg bij hem, wat is dit tegen gevallen. Zelfvertrouwen met autorijden is ook compleet weg...

Man, dat lucht op om dit getikt te hebben, ik neem zo maar even een asperine denk ik, man wat voel ik me leeg na dit gedoe... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er was laatst een artikel wat nog steeds bij de rijschool van mijn ouders hangt over de 'verpesters' van rijscholen in nederland. Types die even snel een snelle cursus halen en dan instructeur van beroep zijn. Iemand met faalangst volledig de grond in boren en iemand die onrustig is juist het tegenovergestelde laten doen.

Niet iedereen kan het vinden met rijinstructeur x en y en daarom is het belangrijk dat je onder een proefles goed de aandacht neemt voor vooral communicatie met je rijinstructeur. Is die er niet, begin er dan ook niet aan. Nu zijn rijinstructeurs behoorlijke brompotten gezien ze dagelijks meer dan 8 uur per dag op de weg zitten, en continue een stroom van beginners tot geslaagden zien, en het hele liedje speelt zich weer opnieuw af. Op ten duur kan dat enorm flauw worden en iemand die daar niet mee om kan gaan moet maar beter geen rijinstructeur worden dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Nja, faalangst heb ik opzich niet veel last van, ben meestal goed zeker van mezelf, maar deze heeft het toch voor elkaar gekregen om me de grond in te boren.

Maar ik moet zeggen, klasgenoot en kennissen waren goed tevreden over hem, e de eerste paar lessen was hij ook goed aardig alleen het klikt blijkbaar niet tussen ons en dat laat ie duidelijk merken.

Voor mijn gevoel klopt het ook niet, hij zei al vanaf les 20 van ach, je hebt maar 30 lessen nodig, ik zie het zo. En toevallig dat ik 2mnd op mijn theorie heb moeten wachten en toevallig dat ik 2mnd op praktijk heb moeten wachten terwijl iemand die het bij hem rond dezelfde tijd had aangevraagd binnen 4 weken aan de beurt was...

Achja, had ik dit maar van te voren gehoor, was ik nooit bij hem gan lessen, dat is 1 ding wat zeker is!

[ Voor 7% gewijzigd door Joopieboy op 04-12-2008 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfinityEye
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-07 12:14
[...]

Ik blijf even hard rijden tenzij het inhalen op de snelweg wel erg langzaam gaat, dan wat gas erbij. Wat me ook opviel vandaag, was hoe gehaast men is op de linkerrijstrook. Tussen Meppel en Zwolle reed het verkeer weer eens 60-80 km/h en het was op de linkerrijstrook een ongelovelijk onrustig gezicht met telkens opdoemende remlichten. Ook typisch dat de rechterrijstrook net zo snel rijd als links, maar dat ze met z'n allen links blijven rijden en niet terug naar rechts gaan. Ik kon ze altijd prima bijhouden. Maarja. Ik zal het wel pas begrijpen als ik zelf 's ochtends naar het werk moet over de snelweg.

No trees were cut down or harmed sending this message, however several electrons were severely inconvienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joopieboy schreef op donderdag 04 december 2008 @ 19:50:
Voor mijn gevoel klopt het ook niet, hij zei al vanaf les 20 van ach, je hebt maar 30 lessen nodig, ik zie het zo. En toevallig dat ik 2mnd op mijn theorie heb moeten wachten en toevallig dat ik 2mnd op praktijk heb moeten wachten terwijl iemand die het bij hem rond dezelfde tijd had aangevraagd binnen 4 weken aan de beurt was...
Achja, had ik dit maar van te voren gehoor, was ik nooit bij hem gan lessen, dat is 1 ding wat zeker is!
Het ligt ook een beetje aan hoe je de rijlessen en instructies oppakt. Ga je er serieus mee aan de slag en doe je exact wat hij je opdraagt is er weinig aan de hand. Val je een rijinstructeur tevaak in de rede, of doe je andere dingen / op basis van eigenwijsheid dan lig je al gauw in de knoop.

Ik ben een keer letterlijk kwaad uit de auto gestapt en gezegd dat ik niet meer met hem wenste te lessen. Man... Ik kwam van de snelweg af, afslag UT Enschede, en daar heb je een stoplicht wat links en rechts heeft. De opdracht was links, dus ik sorteer links voor. Het is een dubbelbaansweg naar links en rechts (2x links / 2x rechts) en normaliter hoor je ook aan de rechterkant te voorsorteren. Er stond file op dat moment vanaf de afrit al, dus links of rechts voorsorteren maakte geen zak uit. Ik stel me dus links op wetende dat ik voorbij het stoplicht weer links moet later. Vervolgens zit ik 5 minuten in de auto met hem te discusseren over het bovenstaande en op het moment dat ik net weg ben van het stoplicht zat de sfeer er al goed in :(

Het probleem hierbij was is dat er geen lucht wordt gegund aan beide partijen op dat moment, en er maar stug wordt doorgereden. Dan ben je allebei fout bezig, en zo koppig als dat ik was gaf ik ook gewoon niet toe. De andere instructeur (een collega) doet wat juist is: Stopt voor het moment, praat de situatie uit, vergeten en vergeven en weer verder :) En dat schorte bij de andere instructeur een beetje, ook omdat hij al 25 jaar in het vak zit. Een eigenwijze leermethode voor zijn leerlingen, waar niet iedereen goed mee overweg kan (en hij heeft ongetwijfeld het beste met je voor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk

Murk

Is this thing on?

Jah jism ik herken het wel, discussiëren met de instructeur

Maar die van mij bleef altijd rustig, ik ben het heel wat keren met hem oneens geweest maar meestal had hij begrip voor mijn punten en liet dat ook merken. Om vervolgens uit te leggen wat er dan aan mijn argumentatie schortte, en zo hoort dat.

Balen dat je het niet met hem kan vinden joopieboy, maar als je gewoon blijft doen wat je moet doen dan kun je nog best je examen halen, hij heeft geen reet te zeggen over die uitslag. En bij het examen hoeft ie ook niet per se bij je in de auto te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:17

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Arsenius schreef op woensdag 03 december 2008 @ 19:18:

Dat is ook zwaar irritant. Vaak van die Opel rijders. Tuffen rustig 110 geen probleem maar ga dan niet opeens richting 130/140 versnellen als ik je net ga inhalen. Sneu volk. Vooral ook omdat als jij ervoor kiest het inhalen af te breken of extra te versnellen en wel in te halen de auto daarna gewoon weer richting de 110 tuft 8)7 Is dat een hobby van gefrustreerde mannetjes?

Ps. ervaringen over rijscholen kan je ook goed plaatsen (en of vinden) op rijschoolvergelijker.

[ Voor 8% gewijzigd door swtimmer op 05-12-2008 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ja idd, uitlessen en geen ruzie proberen te maken is volgens mij de oplossing.

Maar als ik mag vragen, waar moet ik zeker goed op letten met tijdens het examen? Heel veel spiegelen, voordat je wegrijd, voor en na het schakelen, voor het aflaan bij richting aangeven, bij het afslaan zelf en na de bocht. Ook goed letten op, binnen, buiten, schouder, dat soort dingen.

En zijn er nog meer dingen?

Bedankt iig alvast, dan ga ik op die punten extra letten, geen zin om te zakken. :)
Dus laat het weten, ik ben voor alles in. :P

Pagina: 1 ... 16 ... 37 Laatste