Even voor de volledigheid met betrekking tot de bus de bewuste vraag erbij gezocht;
Vandaag opgeweest voor theorie en geslaagd met 50 juiste antwoorden. Schrok wel enorm van het publiek in die theoriezaal. Hoop toch dat die hun rijbewijs voorlopig nog niet halen, zoals 1 persoon die trots opscheptte over hoe hij al 7 keer gezakt was, en deze sessie van vragen al 3x eerder had gehad, en dus zeker wist dit keer wel te zijn geslaagd (en inderdaad.. met 4 fout).
Overigens nog een vraagje. De blokmarkeringen overdwars over een weg die een oversteekplaats voor fietsers aangeven. Hebben fietsers daar nou voorrang? Ik dacht van niet, tenzij er voor de rij blokken ook een rij haaientanden staat. Of hebben die blokken dezelfde betekenis voor fietsers als zebrabaden voor voetgangers?
Datzelfde betreft ook de markering van dikke streepjes overdwars op de weg die een voetgangersoversteekplaats aangeven. Meestal worden die gebruikt met stoplichten. Maar indien, hebben voetgangers dan nou wel of geen voorrang?
In mijn threorieexamen kreeg ik deze vraag overigens ook, maar was het geen lijnbus maar een touringcar. Ik twijfelde, want ik dacht dat de voorrangsregel alleen voor lijnbussen gelde. Een touringcar zou er net zo goed geparkeerd kunnen staan, die heeft niets bij een bushalte te zoeken. Toch maar "ja" gezegd, wat blijkbaar goed was.
@invoegprobleem
Mijn rijinstructeur leert me juist zo snel als mogelijk in te voegen; je kunt het maar gehad hebben. Net als voorsorteren; gewoon naar de juiste baan wanneer je daarvoor de kans hebt, en niet tot het laatste moment afwachten en dan maar hopen dat het nog kan.
[
Voor 22% gewijzigd door
frickY op 07-11-2008 20:34
]