Het grote rijbewijs topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 15 ... 37 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:37
Je mag inderdaad gewoon examen doen, maar je kunt je rijbewijs daarna pas ophalen na een medische keuring.

Ik kon de kentekentest net niet, en les nu dus sinds 2 weekjes met een bril. Kan het nu net wel lezen :p Merk alleen wel dat het vervelend is dat je bewegwijzering ook pas op het laatste moment kunt lezen.

Volgende week vrijdag theorieexamen. Duik het boek maar eens in, 11 fouten in een oevenexamen :X

[ Voor 13% gewijzigd door frickY op 27-10-2008 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
*O* Geslaagd! *O*

Moest net afrijden, om 11:45. Ik heb 30 lessen gehad, en het was mijn tweede examen. Het ging best prima. Het was wel flink mistig hier in Gouda, zicht ongeveer 200 meter. Daardoor miste ik mijn coördinatiepunt. Dat is namelijk zwembad de Trefkuil en die ligt in een klein straatje naar links, ik onthoudt dat straatje altijd door de stoplichten die verderop staan, maar die zag ik dus niet door de mist. 7(8)7 Maar dat was niet erg zei mijn examinator.

Voor de rest had ik de motor niet afgezet bij de situatie bevraging. En ik reed soms wat voorzichtig, het duurde even voordat ik een besluit over een situatie maakte. Maar het besluit wat ik maakte was de beste en verkeersveilig, dus ze vond het voldoende.

Ik had een vrouwelijke examinator, en ze toonde best interesse in je. Tijd over studie, honden en hobby's gepraat. Dus de tijd was zo voorbij en ik voelde me prima op me gemak. :)

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Feli S2801 :Y)

Gisteren van het CBR gehoord dat mijn examen op 10 december is, da's nog best wel ver weg.

wss schroef ik het aantal lessen per week terug van 3 naar 1 en 1-2 weken voor het examen weer op.

Zo'n rijles is ook niet gratis...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2008 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:04
Als jij nu denkt goed genoeg te kunnen rijden om te slagen hoef je sowieso niet al te veel lessen meer te nemen, als je het mij vraagt. Autorijden verleer je niet zomaar, gewoon een paar weken van tevoren nog een paar lessen nemen om 'in te komen' en dan ervoor gaan ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 23:34

Dennahz

Life feels like hell should.

Pff, ik kan pas 23 december examen doen...tegen die tijd heb ik al een eigen auto (Citroen Xsara VTR als het goed is 8)) en rij ik alweer een dik halfjaar zelfstandig (L, voorlopig rbw, België).

Dat is echt zo'n grote stap terug imho. Moet je weer helemaal volgens hun domme regeltjes gaan rijden i.p.v. vlot door het verkeer heengaan. Nouja, het is maar een uurtje :+

[ Voor 6% gewijzigd door Dennahz op 29-10-2008 14:02 ]

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
Whoeps, volgende week woensdag theorie examen maar theorieboek liep mis :X
Iemand hier die me uit de brand kan helpen (door morgen op te sturen)?

Edit: Hopelijk houdt ene D. van markplaats zich aan zijn afspraak.

[ Voor 19% gewijzigd door Clithopias op 29-10-2008 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flythe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Als je bij bol.com bestelt heb je het morgen overmorgen al, heb ik ook gedaan omdat ik m'n theorie snel moest halen :P.
Ik zal nog even goed zoeken of ik het boek nog ergens heb liggen, maar bij bol ben je zeker van je zaak.

[ Voor 4% gewijzigd door Flythe op 29-10-2008 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:11

sjaakaq

It might get loud

Clithopias schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 20:45:
Whoeps, volgende week woensdag theorie examen maar theorieboek liep mis :X
Iemand hier die me uit de brand kan helpen (door morgen op te sturen)?

Edit: Hopelijk houdt ene D. van markplaats zich aan zijn afspraak.
theorie-leren.nl werkte voor mij fantastisch :)

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dennahz schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 14:02:
Pff, ik kan pas 23 december examen doen...tegen die tijd heb ik al een eigen auto (Citroen Xsara VTR als het goed is 8)) en rij ik alweer een dik halfjaar zelfstandig (L, voorlopig rbw, België).

Dat is echt zo'n grote stap terug imho. Moet je weer helemaal volgens hun domme regeltjes gaan rijden i.p.v. vlot door het verkeer heengaan. Nouja, het is maar een uurtje :+
Die domme regeltjes werken waarschijnlijk wel 10 keer beter voor de doorstroming en de verkeersveiligheid dan de "vlotte" rijstijl van een beginnend bestuurder.

(goed voorbeeld zijn de matrixborden in Nederland boven de weg die soms een kilometer of wat voor een file een lagere snelheid aangeven. Bijna iedereen rijdt er vervolgens te hard door, maar als iedereen zich netjes aan die snelheid zou houden zou de file veel sneller oplossen of soms zelfs nieteens ontstaan)

Verder komt uit je posts steeds meer het gevoel bij mij opborrelen van zelfoverschatting en overmoedigheid, ik zou zeggen rij eerst eens wat rustiger aan, maar ja, that's me :P

[ Voor 27% gewijzigd door pagani op 31-10-2008 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 00:19

djidee

Mr. Slungel

Zow, 2 ritjes van 12 uur (Marum - Wenen) en 11 uur (Wenen-Marum) erop zitten... Ging vlotter dan ik had verwacht. Met het Ford Fiesta'tje red je het met 68pk goed in Duitsland. Alleen als je geen gang hebt, en je moet heuvel op, dan is het pittig, maar over het algemeen kun je je snelheid goed houden. Reed wel stevig door (met stroom mee, 150-160 (is ook plankgas in de Fiesta))... Vond het in Duitsland heerlijk rijden. Je bent veel alerter (je moet ook), de wisselwerking met andere weggebruikers gaat om de 1 of andere reden makkelijker (even opschuiven voor een snelle bmw/audi/merc.) en andersom voor mijn fiesta'tje soms... Vind het fijner rijden dan in Nederland en Oostenrijk. Daar wordt je haast suf (zeker op een zondag) op een redelijk lege autoweg, 120-130, weinig bochten etc.... Heenweg stuurde de TomTom me dwars door Wenen, dat was 1e keertje grote stad ook, dus dat was wel even zweten, maar het ging goed (behalve een keer met gierende banden wegrijden (hellingproef en daarbij de koppeling niet genoeg laten opkomen en dus het gaspedaal daarbij wat te enthousiast ingetrapt))... Verder de rest van de week de auto daar niet aangeraakt omdat het OV daar goed geregeld is (buitenwijk -> binnenstad 10 min met U-bahn, goed en degelijk OV netwerk (combinatie van U-bahn, trams en bussen, alles gaat om de 5 minuten (spits om de 3)))...

Nu een maand mijn rijbewijs, en heb er nu dus iets meer dan 5000 km op zitten... 1 ding weet ik nu wel zeker, mijn definitieve leasecar (fiesta is een huurwagen) moet cruisecontrol hebben en ruimer zijn :D

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Nou, vandaag weer twee uur les gehad en even flink zitten pushen dat ik zo ongeveer wel genoeg heb gereden en uitgegeven.

Volgende week nog twee lessen, dan een les met een andere instructeur om te kijken of hij ook vindt dat ik klaar ben om af te rijden, en dan wordt m'n examen aangevraagd. Hij garandeerde dat het vanaf het aanvragen uiterlijk twee weken duurt.

Ik hoop het... kost ondertussen wel weer genoeg, zo'n rijbewijs.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyGenius
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Gefeliciteerd :)
CodeCaster schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 15:08:
Nou, vandaag weer twee uur les gehad en even flink zitten pushen dat ik zo ongeveer wel genoeg heb gereden en uitgegeven.

Volgende week nog twee lessen, dan een les met een andere instructeur om te kijken of hij ook vindt dat ik klaar ben om af te rijden, en dan wordt m'n examen aangevraagd. Hij garandeerde dat het vanaf het aanvragen uiterlijk twee weken duurt.

Ik hoop het... kost ondertussen wel weer genoeg, zo'n rijbewijs.
Hoeveel lessen (lesuren dan) heb je al gehad dan? Wachttijd van twee weken valt wel mee tegenwoordig dan of koopt jouw rijschool van te voren in (deed de mijne ook, wel handig, misschien niet fair, maar /care)?

I haven't lost my mind, it's backed up on tape somewhere...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-08 13:37

Murk

Is this thing on?

Ik zit nu aan de 2k qua kosten, maar daar komt dan als ik 1 december slaag ook geen cent meer bij :) Al met al een flink bedrag.

Vandaag moest mijn nichtje afrijden, is bijna even oud als ik. Maar ze zakte omdat ze bij het invoegen op de snelweg niet goed over haar schouder keek.. Verder alles gewoon goed gedaan.. =\

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:11

sjaakaq

It might get loud

Even terug inchecken...heb mijn rijbewijs nu een maand ofzo en een paar keer gereden. Volgens mij zou mij instructeur me de auto uitschoppen als hij zag hoe ik nu rijd: een handje aan het stuur, geen gejakker meer op de snelweg, niet meer drie keer de dode hoek checken voordat ik uitvoeg op een verlaten snelweg op zondagochtend etc.

Ik merk wel dat ik geen briljante chauffeur ben, moet m'n aandacht er goed bijhouden, maar ja, die indruk had ik ook al nadat ik drie keer gezakt was voor mijn rijexamen :X Ik moet met name niet naar iets buiten de auto kijken (een bijzonder gebouw of whatever), dan hang ik zo in de vangrails...

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:33

Angeloonie

Cheeseburger Addict

leokennis schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 22:54:
Even terug inchecken...heb mijn rijbewijs nu een maand ofzo en een paar keer gereden. Volgens mij zou mij instructeur me de auto uitschoppen als hij zag hoe ik nu rijd: een handje aan het stuur, geen gejakker meer op de snelweg, niet meer drie keer de dode hoek checken voordat ik uitvoeg op een verlaten snelweg op zondagochtend etc.
Dat doe ik ook al lang niet meer, ik ga niet op een verlaten weg waar er op geen mogelijkheid een fietser naast je kan komen van de zijkant tóch kijken of er geen fietser naast me zit als ik de fietsstrook op moet rijden terwijl ik net 300m rechtdoor 0,0 fietsers heb gezien. Dat leer je echt wel af. Idem met lege snelwegen.

Handje aan het stuur? Wat dacht je van vingertje? :+

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

BoyGenius schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 17:28:
Hoeveel lessen (lesuren dan) heb je al gehad dan? Wachttijd van twee weken valt wel mee tegenwoordig dan of koopt jouw rijschool van te voren in (deed de mijne ook, wel handig, misschien niet fair, maar /care)?
Ik zit over de 40 uur en 2K euro heen ;( Hoop het wel te hebben voor m'n 2500 op is, anders heb ik echt geen idee of ik het ooit nog ga halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadro!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-09 14:10
Heb je verhalen niet gevolgd maar heb je al eens rijexamen gedaan? Mijn rijinstructeur heeft namelijk ongeveer elke les vanaf 5 lessen voor m'n rijexamen gezegd dat het helemaal niets zou worden, maar ik ben in 1x geslaagd... (rijexamen stond al ingeplanned vanwege pakket wat ik via rijschool had, vanwege dezelfde reden was dat al een aantal lessen uitgesteld). Nu kan het natuurlijk zijn dat ik heel veel geluk heb gehad met examinator, maar 10.000km met eigen auto verder en nog geen schade gereden / ongelukken veroorzaakt behalve iemand die achterop klapte toen ik voor een rij auto's afremde.

[ Voor 14% gewijzigd door Quadro! op 04-11-2008 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Quadropluxor schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 23:10:
Heb je verhalen niet gevolgd maar heb je al eens rijexamen gedaan? Mijn rijinstructeur heeft namelijk ongeveer elke les vanaf 5 lessen voor m'n rijexamen gezegd dat het helemaal niets zou worden, maar ik ben in 1x geslaagd... (rijexamen stond al ingeplanned vanwege pakket wat ik via rijschool had, vanwege dezelfde reden was dat al een aantal lessen uitgesteld). Nu kan het natuurlijk zijn dat ik heel veel geluk heb gehad met examinator, maar 10.000km met eigen auto verder en nog geen schade gereden / ongelukken veroorzaakt behalve iemand die achterop klapte toen ik voor een rij auto's afremde.
Have fun :P

Maar nee, ik heb nog niet afgereden. Mijn instructeur zei dus dat ik er nog niet klaar voor ben, maar na een beetje aandringen mocht ik over twee lessen een les met een collega van hem rijden. Als die dus vindt dat ik goed genoeg rij, gaan ze 't examen aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Heb net mijn 26ste lesuur gehad.
Aanstaande vrijdag theorieexamen en binnen een les of 10 TTT.
Dan even aanzien of ik klaar ben voor het praktijkexamen maar naar mijn idee heb ik nog wel een redelijke weg te gaan. Zie nog veel dingen over het hoofd, het meeste heeft te maken met onvoldoende vooruit kijken.
Spaargeld vliegt er wel doorheen nu ik 2x per week les maar heb wel het idee dat alles nu beter blijft hangen dan bij een uurtje per week.

@CodeCaster
Niet vergeten dat jij hem betaald om jou op te leiden. Als je er echt nog niet klaar voor bent zal hij je daarvan moeten kunnen overtuigen. Maar je zit in die auto voor jezelf, niet om zijn portomonee te spekken ;)

[ Voor 38% gewijzigd door frickY op 05-11-2008 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Dat geld is inderdaad een probleem voor ons arme studentjes. Ik was totaal 1750 kwijt. (30 lessen, 2x praktijk, theorie). Moet wel zeggen dat ik gesponsord ben door me pa, dus was ongeveer 1k kwijt uit eigen zak. Maar dat is het mij wel waard om dat roze pasje in bezit te hebben.

Vandaag rijbewijs ophalen! _/-\o_ . Eindelijk, na 18,5 jaar wachten.

[ Voor 15% gewijzigd door Marcusso op 05-11-2008 09:15 ]

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Angeloonie schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 22:59:
[...]

Dat doe ik ook al lang niet meer, ik ga niet op een verlaten weg waar er op geen mogelijkheid een fietser naast je kan komen van de zijkant tóch kijken of er geen fietser naast me zit als ik de fietsstrook op moet rijden terwijl ik net 300m rechtdoor 0,0 fietsers heb gezien. Dat leer je echt wel af. Idem met lege snelwegen.

Handje aan het stuur? Wat dacht je van vingertje? :+
Ik heb zelf de voorkeur naar een handpalm op het stuur.

Trucker style! :P

---

Overigens nog geen schade gereden of boete gekregen. Wel een keer in de bebouwde kom veel en veel te hard gereden, schaam me er eigenlijk dood voor. En een paar keer de traction control uitgedaagd.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2008 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
CodeCaster schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 23:13:
[...]

Have fun :P

Maar nee, ik heb nog niet afgereden. Mijn instructeur zei dus dat ik er nog niet klaar voor ben, maar na een beetje aandringen mocht ik over twee lessen een les met een collega van hem rijden. Als die dus vindt dat ik goed genoeg rij, gaan ze 't examen aanvragen.
2K? Wat voor asociale lesprijs heb jij dan?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Eénenveertig euro per lesuur, maar ik moet er wel bij zeggen dat ik de kosten voor m'n theorieexamen, tussentijdse toets en rijexamen al bij dat bedrag heb opgeteld.

Als ik direct na die komende twee lessen zou mogen afrijden en ik slaag, ben ik voor iets meer dan 2K klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

CodeCaster schreef op woensdag 05 november 2008 @ 10:27:
Eénenveertig euro per lesuur, maar ik moet er wel bij zeggen dat ik de kosten voor m'n theorieexamen, tussentijdse toets en rijexamen al bij dat bedrag heb opgeteld.

Als ik direct na die komende twee lessen zou mogen afrijden en ik slaag, ben ik voor iets meer dan 2K klaar.
:X
Ik had 36 (is nu 37,5), zit je in 'de grote stad' ofzo?
Nou als jij denkt dat je het kan en jouw instructeur wil je de gok laten wagen dan moet je er voor gaan.
Maar ga niet denken dat je het beter weet als de instructeur, die weten vaak precies waar jij op kan of zult zakken.
Krijg jij het tweede examen van de rijschool? Anders is het goedkoper om drie lessen extra te nemen dan een keer te zakken. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 13:59

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

leokennis schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 22:54:

Ik merk wel dat ik geen briljante chauffeur ben, moet m'n aandacht er goed bijhouden, maar ja, die indruk had ik ook al nadat ik drie keer gezakt was voor mijn rijexamen :X Ik moet met name niet naar iets buiten de auto kijken (een bijzonder gebouw of whatever), dan hang ik zo in de vangrails...
Van dat soort zaken had ik ook last van, toen BE rijbewijs erbij genomen...toen is het allemaal wat netter geworden. Met BE leer je echt goed kijken en achteruit rijden.

Nu me vriendin ook aan het lessen is krijg ik echter commentaar 8)7 tehard, tesnel door bochten...en eerst ergerde ze zich nog zo aan lesauto's als ze bij me in de auto zat :P

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Down
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-09 22:25
Zaterdag van instructeur gehoord dat hij mij goed genoeg vindt en mijn examen gaat aanvragen. Datum krijg ik binnenkort te horen. Ik ben verder wel zelfverzekerd en denk niet dat ik erg zenuwachtig zal zijn, maar dat is natuurlijk nog geen garantie tot slagen :). Enfin, we zien het wel. Ik denk dat ik in ieder geval goed genoeg kan rijden, nu hopen dat het lot een beetje meezit ;)

Mother north, how can they sleep while their beds are burning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk

Murk

Is this thing on?

CodeCaster schreef op woensdag 05 november 2008 @ 10:27:

45 euro per uur hier :S

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Ik heb anderhalf jaar geleden 2500,- betaald totaal, inclusief examengarantie. Ik zakte 1x, haalde het de 2x en dus quitte gespeeld met de garantie.

Verkijk je niet op het feit dat mensen voor een appeltje en eitje even hun rijbewijs halen, de meeste mensen betalen gerust 2000,- ...

En ik betaalde meer :+

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Verschilt per bedrijf natuurlijk; mijn vriendin betaald 42 per uur; ik 2 jaar terug 40p/u

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:00

aerofreak

Steve Jobs

Dat uurtarief had ik ook, ben gelukkig toen in één keer geslaagd. :)

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
Theorie binnen *O* Zat tussen de 9 van de ~40

Nu even kijken of me instructeur het goed vindt om tussen nu en twee weken mijn praktijkexamen te doen, haal ik misschien me doel kwa max lessen wel :P

[ Voor 63% gewijzigd door Clithopias op 06-11-2008 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Nog tips voor het theorieexamen? Aandachtspunten en instinkers?
Ik heb hem morgenmiddag, maar ben er nog niet aan toe gekomen het hele theorieboek door te worstelen.

Ben te laks geweest en niet op de kalender gelet, waardoor het sneller dichterbij is gekomen dan verwacht. Nu weet ik nog wel veel van mijn bromfietsexamen 6 jaar geleden, en het meeste is domweg logisch beredeneren, maar details moeten toch echt uit dat boek komen. Betekenis van belijning, maximum promilages, wel of niet mogen parkeren in de berm van een weg buiten de bebouwde kom, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Scoor een oefenexamenboek en ga ze maken. Adh van je fouten weet je wat niet meer weet. Dat moet je ophalen.

Zo heb ik in 4 uur leren ook mijn theorie gehaald :+

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

frickY schreef op donderdag 06 november 2008 @ 11:09:
Nog tips voor het theorieexamen? Aandachtspunten en instinkers?
Ik heb hem morgenmiddag, maar ben er nog niet aan toe gekomen het hele theorieboek door te worstelen.
GoT uitloggen, PC uit en leren. :?
Ben te laks geweest en niet op de kalender gelet, waardoor het sneller dichterbij is gekomen dan verwacht. Nu weet ik nog wel veel van mijn bromfietsexamen 6 jaar geleden, en het meeste is domweg logisch beredeneren, maar details moeten toch echt uit dat boek komen. Betekenis van belijning, maximum promilages, wel of niet mogen parkeren in de berm van een weg buiten de bebouwde kom, etc.
En zoals aangegeven veel oefenen.
Het boek helemaal lezen is een goede basis, het meest leer je van het maken van vragen.
Je moet vooral wennen aan de vraagstelling.
Als jij je AM hebt kunnen wij toch aannemen dat je de voorrangsregels en wegconstructies wel kent?
Dan kan je je misschien meer concenteren op regeltjes die echt auto's betreffen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ik zou in jou geval als je nog maar weinig tijd hebt gewoon examens beginnen te oefenen. En dan stukken waar je vaakt op vast loopt leren uit het theorieboek.

En natuurlijk de beladingsregels, max hoogtes, lengte vrachtwagen, promilages etc zoiezo leren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
@Motrax & ik222
Goeie! Ik heb een CD met 20 oevenexamens. Die zouden een goede indicatie moeten geven van wat ik nog moet bijspijkeren.

@Gonadan
Zou een goeie zijn, ware het niet dat ik tot 17:30 braaf bij de baas zit. Ik ben inderdaad bekend met de voorrangsregels en dergelijke, maar maak me vooral druk om de open vragen. Dus inderdaad maximum belading en breedte, profieldiepte, etcetera.

Zodra ik thuis ben gaat de examencd er in, tussendoor nog een uur rijles, en erna en morgen zou ik ook nog wel wat uurtjes moeten kunnen vinden. Ik kijk er nog steeds vol vertrouwen naar uit, maar heb dit gewoon niet handig geplant |:(

Mag toch ook hopen dat in het echte examen niet van die onduidelijke vragen zitten zoals;
Hoeveel promile alcohol in het bloed is maximaal toegestaan?
Juiste antwoord: 0.5
Mijn anwoord: 0.2

Maar 0.2 geld alleen voor beginnend bestuurders, en wordt dus niet bedoeld met "maximaal", of wat de beredenatie ook moge zijn.
Zo had ik bij mijn bromfietsexamen ook een vraag of je je moest houden aan een bord met adviessnelheid, welke aan je linkerzijde in de berm tussen weg en bromfietspad stond. Juiste antoord: ja

[ Voor 28% gewijzigd door frickY op 06-11-2008 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

frickY schreef op donderdag 06 november 2008 @ 14:39:
@Motrax & ik222
Goeie! Ik heb een CD met 20 oevenexamens. Die zouden een goede indicatie moeten geven van wat ik nog moet bijspijkeren.

@Gonadan
Zou een goeie zijn, ware het niet dat ik tot 17:30 braaf bij de baas zit. Ik ben inderdaad bekend met de voorrangsregels en dergelijke, maar maak me vooral druk om de open vragen. Dus inderdaad maximum belading en breedte, profieldiepte, etcetera.

Zodra ik thuis ben gaat de examencd er in, tussendoor nog een uur rijles, en erna en morgen zou ik ook nog wel wat uurtjes moeten kunnen vinden. Ik kijk er nog steeds vol vertrouwen naar uit, maar heb dit gewoon niet handig geplant |:(
Zoveel open vragen krijg je volgens mij niet. Hooguit drie of vier, dus de rest moet je goed doen. :Y)
Als zijn meerkeuzevragen met getallen ook niet alles.
Mag toch ook hopen dat in het echte examen niet van die onduidelijke vragen zitten zoals;
Hoeveel promile alcohol in het bloed is maximaal toegestaan?
Juiste antwoord: 0.5
Mijn anwoord: 0.2

Maar 0.2 geld alleen voor beginnend bestuurders, en wordt dus niet bedoeld met "maximaal", of wat de beredenatie ook moge zijn.
Die is lullig inderdaad, maximum is 0,5.
Dat er twee grenzen zijn verandert niets aan het maximum. ;)
Zo had ik bij mijn bromfietsexamen ook een vraag of je je moest houden aan een bord met adviessnelheid, welke aan je linkerzijde in de berm tussen weg en bromfietspad stond. Juiste antoord: ja
:?
Maakt toch geen kont uit waar hij staat? Verplicht is het sowieso niet, verstandig wel.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Ik was van mening dat verkeersborden rechts van de rijbaan behoren te staan O-)

Moet ik trouwens ook de moeite nemen de maximale lengte van een vrachtwagen (12m), vrachtwagen met aanhanger (18,75m) of speciaal voertuig zonder bijzondere ontheffing (25,75m) uit mijn hoofd te leren, omdat je dit wel eens zou kunnen willen weten bij een inhaalmanouvre, en dus gevraagd kan wordne op het theorieexamen? 8)7 Op de een of andere manier onthoud ik dergelijke non-informatie altijd makkelijk

[ Voor 78% gewijzigd door frickY op 06-11-2008 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Zit eraan te denken om voor mijn aanhangerrijbewijs te gaan, altijd handig. Iemand die hier nog iets nuttigs over kan zeggen? Als ik het goed heb is hier geen theorie voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Nee, klopt
http://www.cbr.nl/4345.pp
Alleen een rijbewijs B is nodig.

[ Voor 31% gewijzigd door frickY op 06-11-2008 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleintje81
  • Laatst online: 10-09 01:10

Kleintje81

Blaat

frickY schreef op donderdag 06 november 2008 @ 15:25:
Moet ik trouwens ook de moeite nemen de maximale lengte van een vrachtwagen (12m), vrachtwagen met aanhanger (18,75m) of speciaal voertuig zonder bijzondere ontheffing (25,75m) uit mijn hoofd te leren, omdat je dit wel eens zou kunnen willen weten bij een inhaalmanouvre, en dus gevraagd kan wordne op het theorieexamen? 8)7 Op de een of andere manier onthoud ik dergelijke non-informatie altijd makkelijk
Je krijgt alleen 'maten' van personenauto + evt aanhanger.
Voor zover ik kan herinneren waren de open vragen vooral snelheid vragen bv:

Wat is hier uw maximum toegestane snelheid?
[Insert hier een plaatje met personenauto + aanhanger op snelweg] :D

BF2 stats Systemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauritzzz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:51
Kleintje81 schreef op donderdag 06 november 2008 @ 18:28:
[...]

Je krijgt alleen 'maten' van personenauto + evt aanhanger.
Voor zover ik kan herinneren waren de open vragen vooral snelheid vragen bv:

Wat is hier uw maximum toegestane snelheid?
[Insert hier een plaatje met personenauto + aanhanger op snelweg] :D
Het kan ook zijn dat ze een plaatje van een personenauto + caravan/aanhanger geven op de snelweg en dan als vraag wat is hier de maximum toegestane snelheid. (120 dus, het gaat in dit geval niet perse over de personenauto + caravan/aanhanger)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Net 5 oevenexamens gedaan, laatste 2 met 2 fouten, eerste drie met 3 tot 6.
Daar zitten ook al veel van die vage vraagstelling in. Bus bij een bushalte, binnen een bebouwde kom, met de vraag of hij voorrang heeft als hij wegrijdt.

Ja, als hij weg wilt en zijn knipperlicht aanzet wel ja, maar op de foto zie ik niet of een knipperlicht knippert. Wordt dus niet alleen zo zeer een kwestie van de regels kennen, maar ook gokken of de fotograaf net zo scherp is als jijzelf. Een beetje jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Een bus heeft als hij weg wil rijden binnen de bebouwde kom altijd voorang, dat hij daarbij zijn richtingaanwijzer moet gebruiken doet verder niet terzake...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

frickY schreef op donderdag 06 november 2008 @ 18:51:
Net 5 oevenexamens gedaan, laatste 2 met 2 fouten, eerste drie met 3 tot 6.
Daar zitten ook al veel van die vage vraagstelling in. Bus bij een bushalte, binnen een bebouwde kom, met de vraag of hij voorrang heeft als hij wegrijdt.

Ja, als hij weg wilt en zijn knipperlicht aanzet wel ja, maar op de foto zie ik niet of een knipperlicht knippert. Wordt dus niet alleen zo zeer een kwestie van de regels kennen, maar ook gokken of de fotograaf net zo scherp is als jijzelf. Een beetje jammer.
niet te veel door denken, imho geen gokken :P
regel is, weg rijdende bus heeft voorrang. dat zou jouw genoeg moeten zeggen :)
dat ie daarbij z'n knipperlicht moet gebruiken is wat anders ;)
Maar gewoon even goed leren en wat oefen examens, hangt er ook vanaf hoe snel je leert.

oefen ook nog wat Nederlands trouwens :P

-edit-
met bovenstaande dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Zo heel betrouwbaar zijn die oefenexamens blijkbaar niet :X

Afbeelding van dashboard met parkeerschijf. Buiten zie je een stoeprand met een gele streep.
Vraag; hoelang mag je hier parkeren?
Juist anwoord: 3 uur
Mijn antwoord: 0 uur, je mag uberhaupt niet stilstaan langs een gele streep

Waarschijnlijk lag er ook een gehandicaptenparkeerkaart die ik over het hoofd heb gezien. Dan klopt de 3 uur wel

Wat betreft de bus; als je ziet dat hij wegrijdt is een knipperlicht natuurlijk overbodig, maar ook dat zie je niet op een foto. Op de foto had hij net zo goed geparkeerd kunnen staan :s Als er nog passagiers aan het uitstappen zijn hoef je natuurlijk niet te wachten tot hij weer gaat rijden, tenzij je niet kunt passeren.

offtopic:
@GoldenSample Gelukkig hoef je bij het CBR geen vragen voluit te beantwoorden, en zijn mijn oeven/oefen blunders geoorloofd/t/dt :p

[ Voor 29% gewijzigd door frickY op 06-11-2008 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Laatst online: 10:39

Exigence

dnkroz

Da's de grap van bussen in de bebouwde kom. Als ze willen oprijden hebben ze voorrang, maar als ze heb er tussen gooien dan nemen ze voorrang en zitten ze fout. Uiteindelijk krijgen ze tijdens drukke uren geen voorrang en moeten ze hem er wel voor gooien.

Heb me er altijd over verbaasd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo_
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-09 20:49
ik222 schreef op donderdag 06 november 2008 @ 19:26:
Een bus heeft als hij weg wil rijden binnen de bebouwde kom altijd voorang, dat hij daarbij zijn richtingaanwijzer moet gebruiken doet verder niet terzake...
Uh pardon? Als hij geen richtingaanwijzer gebruikt en jij rijdt tegen hem op, dan is hij schuldig. Hij heeft voorrang, maar hij moet niet denken dat hij overal voorrang kan nemen (en dan bedoel ik dus richtingaanwijzer aan en meteen gaan rijden, dat is in feite ook een overtreding).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

@bus:
De vraagstelling is toch of hij voorrang heeft als hij wegrijdt?
Ja, altijd, al hangen er nog drie gebakjes met hun jas tussen de deur.
Dat hij zijn richtingaanwijzer niet aan heeft is een overtreding van hem, maar betekent niet dat hij geen voorrang meer heeft.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Ik zeg ook niet dat hij zijn richtingaanwijzer niet moet gebruiken, natuurlijk moet dat want anders is hij in overtreding.

Ik geef alleen aan dat het niet terzake doet als de vraagstelling is "Deze bus wil wegrijden binnen de bebouwde kom, moet je hem voor laten gaan?" Het antwoord is dan gewoon simpel "Ja" ;)

[ Voor 6% gewijzigd door ik222 op 07-11-2008 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

johnnyv.nl schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 11:43:
[...]

Verder komt uit je posts steeds meer het gevoel bij mij opborrelen van zelfoverschatting en overmoedigheid, ik zou zeggen rij eerst eens wat rustiger aan, maar ja, that's me :P
Valt wel mee hoor. Ik weet dat ik soms nog wel foutjes maak, maar als ik naast mensen zit die al jaren hun rijbewijs hebben dan doe ik het zeker niet slecht. Zij maken soms nog grovere fouten (midden op de weg rijden, heel dicht bij een andere auto invoegen, nooit stoppen voor zebrapaden, vol op de rem voor een fietser die stilstaat en geen voorrang heeft waardoor het achterliggende verkeer vol op de rem moet etc).

Nu, ik ben benieuwd naar m'n examen... zal sowieso zenuwachtig zijn, ze kunnen altijd wel iets vinden natuurlijk. Moet vooral wat op m'n snelheid letten, want daar hou ik me meestal niet echt aan. (standaard 10km/u te "hard").

Volgende week krijg ik m'n eigen auto.. een Citroen Xsara coupé. Dat zal een heel verschil zijn met onze Toyota Yaris denk ik... is dat lastig als beginner? Zo'n omschakeling? (vooral omdat de auto wat groter is van voor).

[ Voor 10% gewijzigd door Dennahz op 07-11-2008 09:35 ]

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo_
Dennahz schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 09:30:
[...]

Valt wel mee hoor. Ik weet dat ik soms nog wel foutjes maak, maar als ik naast mensen zit die al jaren hun rijbewijs hebben dan doe ik het zeker niet slecht. Zij maken soms nog grovere fouten (midden op de weg rijden, heel dicht bij een andere auto invoegen, nooit stoppen voor zebrapaden, vol op de rem voor een fietser die stilstaat en geen voorrang heeft waardoor het achterliggende verkeer vol op de rem moet etc).

Nu, ik ben benieuwd naar m'n examen... zal sowieso zenuwachtig zijn, ze kunnen altijd wel iets vinden natuurlijk. Moet vooral wat op m'n snelheid letten, want daar hou ik me meestal niet echt aan. (standaard 10km/u te "hard").
Iedereen die ik ken met een rijbewijs (aantal jaren rijervaring of juist veel jaren) is juist het tegenovergestelde van wat jij beweert. Midden op de weg rijden is geen ernstige fout. Dicht bij een andere auto invoegen komt gewoon door het ritme waar ze in zitten (jij dus duidelijk niet), maar het is gevaarlijk, dat geef ik toe. Ik zou maar letten op je snelheid, want anders ga je echt zakken.
Volgende week krijg ik m'n eigen auto.. een Citroen Xsara coupé. Dat zal een heel verschil zijn met onze Toyota Yaris denk ik... is dat lastig als beginner? Zo'n omschakeling? (vooral omdat de auto wat groter is van voor).
Grote auto is juist makkelijker... Het lijkt me verstandig, als je slaagt, om nog even een tijdje met je ouders te blijven rijden, aangezien je anders je auto gaat lopen uitproberen. Vroeg of laat gaat dat fout.

[ Voor 15% gewijzigd door flo_ op 07-11-2008 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Iedereen die ik ken met een rijbewijs (aantal jaren rijervaring of juist veel jaren) is juist het tegenovergestelde van wat jij beweert. Midden op de weg rijden is geen ernstige fout. Dicht bij een andere auto invoegen komt gewoon door het ritme waar ze in zitten (jij dus duidelijk niet), maar het is gevaarlijk, dat geef ik toe. Ik zou maar letten op je snelheid, want anders ga je echt zakken.
Ik weet wel wanneer ik kan invoegen hoor, maar sommige mensen doen dit dus echt _te_ dichtbij. Het is niet dat ik wacht tot ik een kilometer van die persoon zit. Midden op de weg rijden (dus op 2 stroken op de snelweg) vind ik nou niet echt een handige manier van rijden ook al is het maar voor 20 seconden ofzo.
Grote auto is juist makkelijker... Het lijkt me verstandig, als je slaagt, om nog even een tijdje met je ouders te blijven rijden, aangezien je anders je auto gaat lopen uitproberen. Vroeg of laat gaat dat fout.
Ik rij niet met m'n ouders, maar gewoon alleen of met vriendin (België). Ik zie niet in waarom dat fout zou gaan. Voor mijn gevoel heb ik mijn rijbewijs al gewoon, maar het wachten op het examen duurt gewoon veel te lang als je met je eigen auto examen wilt doen.

Op internet kan je alleen moeilijk uitleggen hoe je dan wel rijdt. Ga er maar vanuit dat het goed genoeg is om vlot mee te komen in het verkeer. :)

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Bartjeee schreef op donderdag 06 november 2008 @ 16:06:
Zit eraan te denken om voor mijn aanhangerrijbewijs te gaan, altijd handig. Iemand die hier nog iets nuttigs over kan zeggen? Als ik het goed heb is hier geen theorie voor nodig?
Kan je halen in 1 dag, kost rond 5 a 600euro Theorievragen krijg je voor het afrijden.

zoals "Ik ga naar de gamma en koop tuintegels die samen 3500kg wegen...mag ik die vervoeren in de aanhanger" dan is het gewoon simpel kijken naar het laadvermogen en verdelen.

of: Bij welke lengte van de aanhanger heb je oranje zijreflectoren nodig?

Vervolgens moet je de aanhanger aankoppelen, en testen of de rem werkt (niet zoals ik doen op een moment dat je niet doorhebt dat er een bumperklever achter je aanhanger rijd :*) was niet de reden voor zakken 1e keer)
Dan stukje rijden en achteruit een straat in om te keren; bochtje achteruit e.d.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Sorry, maar eerst zeg je:
en dan:
Ik weet dat ik soms nog wel foutjes maak, maar als ik naast mensen zit die al jaren hun rijbewijs hebben dan doe ik het zeker niet slecht. Zij maken soms nog grovere fouten (midden op de weg rijden, heel dicht bij een andere auto invoegen, nooit stoppen voor zebrapaden, vol op de rem voor een fietser die stilstaat en geen voorrang heeft waardoor het achterliggende verkeer vol op de rem moet etc).

Dennahz schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 09:44:
Ik weet wel wanneer ik kan invoegen hoor, maar sommige mensen doen dit dus echt _te_ dichtbij. Het is niet dat ik wacht tot ik een kilometer van die persoon zit. Midden op de weg rijden (dus op 2 stroken op de snelweg) vind ik nou niet echt een handige manier van rijden ook al is het maar voor 20 seconden ofzo.

Ik rij niet met m'n ouders, maar gewoon alleen of met vriendin (België). Ik zie niet in waarom dat fout zou gaan. Voor mijn gevoel heb ik mijn rijbewijs al gewoon, maar het wachten op het examen duurt gewoon veel te lang als je met je eigen auto examen wilt doen.

Op internet kan je alleen moeilijk uitleggen hoe je dan wel rijdt. Ga er maar vanuit dat het goed genoeg is om vlot mee te komen in het verkeer. :)
Dan lees ik toch een enorme bak aan zelfoverschatting en overmoedigheid.
Natuurlijk maken mensen fouten, rijden soms slordig of nemen te veel risico en te weinig afstand.
Zij hebben wel een bak aan ervaring om die fouten en slordigheden te compenseren.
Als je net van de rijschool komt rijd je eerder krampachtig volgens regels dan goed.
Mocht jij in een onverwachte gevaarlijke situatie komen dan zal zo'n 'slecht rijdend persoon' zich er waarschijnlijk wel uit redden door de ervaring, ondanks dat ze soms slordig rijden, fouten maken of risico's nemen.
Naar alle waarschijnlijkheid maak jij dan flink brokken omdat alles gewoon nog relatief nieuw voor je is.

Dus denk het nou niet beter te weten dan de mensen die hun rijbewijs al hebben.
Uiteraard rijden er idioten die minder goed rijden dan jij nu, maar gemiddeld genomen ben je gewoon een ondervaren beginner en moet je nog veel leren. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo_
Gonadan schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 10:25:
Dus denk het nou niet beter te weten dan de mensen die hun rijbewijs al hebben.
Uiteraard rijden er idioten die minder goed rijden dan jij nu, maar gemiddeld genomen ben je gewoon een ondervaren beginner en moet je nog veel leren. :)
_/-\o_ amen. Iedereen overschat zichzelf altijd (en denk nou niet: ik ken mezelf wel).
Maar je gelooft het nu toch niet, komt nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 17:00

Stoney3K

Flatsehats!

[b][message=31012874,noline] Ik geef alleen aan dat het niet terzake doet als de vraagstelling is "Deze bus wil wegrijden binnen de bebouwde kom, moet je hem voor laten gaan?" Het antwoord is dan gewoon simpel "Ja" ;)
Het is alleen zo moeilijk te zien als hij zijn knipper niet gebruikt. Je kunt moeilijk bij de chauffeur in de spiegels gaan kijken, of wachten tot de remlichten uit gaan. Dus ik denk dat het in dit geval zo is dat er nergens af te lezen is dat de bus weg WIL rijden en dus geen recht op voorrang heeft. Al denken veel busschauffeurs er in deze regio anders over, die hebben het idee dat ze met een 6 ton, 12 meter lang vaartuig toch blindelings op kunnen rijden omdat iedereen wel op de rem gaat.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Laatst online: 05:53
Stoney3K schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 11:59:
[...]
Al denken veel busschauffeurs er in deze regio anders over, die hebben het idee dat ze met een 6 ton, 12 meter lang vaartuig toch blindelings op kunnen rijden omdat iedereen wel op de rem gaat.
En dat gebeurt ook wel.

Jammer alleen dat buschauffeurs zich vaak ook niets aantrekken van auto's naast zich. :+

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iedereen maakt fouten. Gevorderde mensen en beginners. Alleen gevorderde mensen weten ze beter te corrigeren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Stoney3K schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 11:59:
[...]

Het is alleen zo moeilijk te zien als hij zijn knipper niet gebruikt. Je kunt moeilijk bij de chauffeur in de spiegels gaan kijken, of wachten tot de remlichten uit gaan. Dus ik denk dat het in dit geval zo is dat er nergens af te lezen is dat de bus weg WIL rijden en dus geen recht op voorrang heeft. Al denken veel busschauffeurs er in deze regio anders over, die hebben het idee dat ze met een 6 ton, 12 meter lang vaartuig toch blindelings op kunnen rijden omdat iedereen wel op de rem gaat.
Of je het kunt zien of niet maakt toch niet uit bij zo'n vraag? Als hij weg wil rijden (en het staat in de vraag dat hij dat gaat doen) heeft hij theoretisch gezien voorang.

In de praktijk is het niet te zien zonder richtingaanwijzer en dus moet hij zijn die gebruiken. Maar ze noemen het niet voor niets theorie examen :P

[ Voor 6% gewijzigd door ik222 op 07-11-2008 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wpverbeek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09-2024

wpverbeek

Wouter Verbeek

Vandaag is een vriend van mij gezakt tijdens zijn rijexamen. Eén van de twee redenen was dat hij bij het invoegen op de snelweg, eerder invoegde dan de auto voor hem op de invoegstrook. De examinator zei dat dat niet mocht. Hij zei dat dat een afspraak was.

Ik zelf vind het wel kunnen om eerder in te voegen dan de auto voor je. Ik zie niet direct een groot gevaar als iedereen goed in zijn spiegels kijkt, en jij netjes vlot doorschuift naar een baan meer naar links. Ik kan mij geen regels herinneren, die het verbieden. Weet iemand of het toch verboden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Het is de bedoeling dat je zoveel mogelijk gebruik maakt van de invoegstrook, dit zou betekenen dat de auto voor je sowieso eerder invoegt.
Naar mijn weten is het echter niet verboden om eerder in te voegen, mits het verkeer het toelaat.
Is jouw vriend alleen op dit punt gezakt? Of was er meer aan de hand?
Misschien had de examinator gewoon geen veilig gevoel bij jouw vriend.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Even voor de volledigheid met betrekking tot de bus de bewuste vraag erbij gezocht;
Afbeeldingslocatie: http://cipher.webhop.net/bus.jpg

Vandaag opgeweest voor theorie en geslaagd met 50 juiste antwoorden. Schrok wel enorm van het publiek in die theoriezaal. Hoop toch dat die hun rijbewijs voorlopig nog niet halen, zoals 1 persoon die trots opscheptte over hoe hij al 7 keer gezakt was, en deze sessie van vragen al 3x eerder had gehad, en dus zeker wist dit keer wel te zijn geslaagd (en inderdaad.. met 4 fout).

Overigens nog een vraagje. De blokmarkeringen overdwars over een weg die een oversteekplaats voor fietsers aangeven. Hebben fietsers daar nou voorrang? Ik dacht van niet, tenzij er voor de rij blokken ook een rij haaientanden staat. Of hebben die blokken dezelfde betekenis voor fietsers als zebrabaden voor voetgangers?
Datzelfde betreft ook de markering van dikke streepjes overdwars op de weg die een voetgangersoversteekplaats aangeven. Meestal worden die gebruikt met stoplichten. Maar indien, hebben voetgangers dan nou wel of geen voorrang?

In mijn threorieexamen kreeg ik deze vraag overigens ook, maar was het geen lijnbus maar een touringcar. Ik twijfelde, want ik dacht dat de voorrangsregel alleen voor lijnbussen gelde. Een touringcar zou er net zo goed geparkeerd kunnen staan, die heeft niets bij een bushalte te zoeken. Toch maar "ja" gezegd, wat blijkbaar goed was.

@invoegprobleem
Mijn rijinstructeur leert me juist zo snel als mogelijk in te voegen; je kunt het maar gehad hebben. Net als voorsorteren; gewoon naar de juiste baan wanneer je daarvoor de kans hebt, en niet tot het laatste moment afwachten en dan maar hopen dat het nog kan.

[ Voor 22% gewijzigd door frickY op 07-11-2008 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Cubiso: Zolang je vriend niet meteen snelheid ging maken om in de dode hoek van de auto voor hem te gaan hangen zie ik het probleem niet zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

fricky: de haaientanden maken het verschil. Geen idee wat al die toffe lijntjes mogen betekenen, maar daar hoef je geen aandacht aan te geven, tenzij het gaat om de markeringen in de lengte van de weg, als in doorgetrokken streep / onderbroken streep enz :+

De touringcar heeft zelfs wanneer hij zijn knipperlicht aanzet, geen voorrang. Het heeft geen status zoals een bus, maar is gewoon een weggebruiker. Dat het verstandiger om 'm voorrang te geven ipv met een touringcar in discussie te gaan, dat is een ander verhaal :P (tenzij je zelf in een vrachtwagen zit >:) ).

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

frickY schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 20:29:

Vandaag opgeweest voor theorie en geslaagd met 50 juiste antwoorden. Schrok wel enorm van het publiek in die theoriezaal. Hoop toch dat die hun rijbewijs voorlopig nog niet halen, zoals 1 persoon die trots opscheptte over hoe hij al 7 keer gezakt was, en deze sessie van vragen al 3x eerder had gehad, en dus zeker wist dit keer wel te zijn geslaagd (en inderdaad.. met 4 fout).
Feliciteerd :)

Dat is overigens bekend dat vaak de helft zakt op een Theorie-examen. Men leert niet en denkt het wel even te kunnen doen. Gelukkig gaat het zo niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Dan is het vreemd dat mijn antwoord, ja hij heeft voorrang, goed is gerekend.
Ik twijfelde ook nog enorm omdat in de tekst duidelijk "touringcar" was vermeld, en deze ook als zodanig op de foto herkenbaar was. Op de halte waren ook geen vakantiegangers of andere pasagiers te zien, kon me nog voorstellen dat het een opstaphalte was.

Aan de andere kant kan ik me ook voorstellen dat niet uitmaakt wat voor bus het is, en dat het voorrang voor alle bussen geldt. Maar net nog even in het theorieboek gekeken en daar staat toch duidelijk lijnbus.

@Motrax
In het theorieboek noemen ze het kanalisatiestrepen waarmee ze een "andere voetgangersoversteekplaats" omschrijven. Er staat verders niets in dat hele boek over de voorrang bij die oversteekplaats. Google vertelde me net echter dat voetgangers er géén voorrang hebben; dat is alleen bij zebrapaden.
Mooi :) Staan wel meer onduidelijkheden in dat boek :X

[ Voor 25% gewijzigd door frickY op 07-11-2008 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wpverbeek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09-2024

wpverbeek

Wouter Verbeek

Gonadan schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 20:22:
Het is de bedoeling dat je zoveel mogelijk gebruik maakt van de invoegstrook, dit zou betekenen dat de auto voor je sowieso eerder invoegt.
Naar mijn weten is het echter niet verboden om eerder in te voegen, mits het verkeer het toelaat.
Is jouw vriend alleen op dit punt gezakt? Of was er meer aan de hand?
Misschien had de examinator gewoon geen veilig gevoel bij jouw vriend.
Het was idd niet het enige, was nog iets, waarop het een stuk meer terecht was. Maar was gewoon benieuwd hoe het zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Die blokmarkering geeft inderdaad gewoon aan dat er een oversteekplaats is, ofwel een kruisende baan.
Het kan voor fietsers of voetgangers zijn, maar voorrang geeft hij niet aan.
Daar heb je haaientanden, borden of een écht zebrapad voor nodig.

Die touringcar heeft toch wel voorrang? Het blijft een bushalte, of het nu een lijnbus is of een bus met een andere functie.
De halte is voor personenvervoer en als de bus vertrekken wil heeft deze voorrang.
Ik zal even opzoeken of ik er niet naast zit.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Geldt afaik toch alleen voor lijnbussen. :)

Ook voor touringcars die tijdelijk als lijnbus zijn ingezet, dat dan weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

En dat kan je dus nooit zien, daarom geldt het volgens mij voor alle bussen.
Maar goed, ik weet het niet meer zeker. Ben het theorieboek aan het doorbladeren maar kan het nog niet vinden.

Bij een bushalte hier in de buurt stopt bijvoorbeeld ook een touringcar die voor Corus meerdere dorpen en steden afrijdt. Heeft die dan ineens geen voorrang omdat het geen officiele lijnbus is?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

Binnen de bebouwde kom hebben ALLE autobussen voorrang.

Edit: bij het wegrijden van een bushalte uiteraard. Niet altijd, dat gun ik ze niet :X

[ Voor 45% gewijzigd door c0ne op 07-11-2008 21:12 ]

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Xander schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 21:06:
Geldt afaik toch alleen voor lijnbussen. :)
Nope, ook voor touringcars, mits het een officiele halte is, én binnen de bebouwde kom.

Qua busstroken idem: als er 'bus' op de strook staat mogen zowel lijnbussen als touringcars hem gebruiken, staat er 'lijnbus' op dan mogen touringcars er niet op.
24. Mag een touringcar altijd op de busbaan rijden?

Nee. Staat er op busbaan binnen of buiten de bebouwde kom het woord ‘Bus’ dan mogen daar wél touringcars rijden, staat er het woord ‘Lijnbus’ dan is de busbaan voor touringcars verboden terrein.

25. Moet een touringcar die binnen de bebouwde kom wegrijdt bij een bushalte door andere bestuurders voorgelaten worden?

Ja, dat is alleen binnen de bebouwde kom het geval.
http://www.3vo.nl/nl/home/grote_antwoordkwis.htm

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Spuit 11 maar ik quote het toch even uit het boek:
bus voor laten gaan
Als een bus binnen de bebouwde kom ligt, moet u de bus die aangeeft te willen wegrijden voor laten gaan. Buiten de bebouwde kom hoeft u dat dus niet. Alle autobussen, dus ook touringcars, mogen gebruikmaken van die voorrangspositie...

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

Zijn er nog mensen aan het motor-rijlessen?
Ikzelf heb de theorie en de bijzondere verrichtingen al gehaald, deze maand als het goed is ga ik voor 3uit3 en heb ik het gehaald.
Heb 5 lessen a 1 uur gehad voor de bijz. verrichtingen, en tot nu to 2 in het verkeer.

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Cubiso schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 20:05:
Ik zelf vind het wel kunnen om eerder in te voegen dan de auto voor je. Ik zie niet direct een groot gevaar als iedereen goed in zijn spiegels kijkt, en jij netjes vlot doorschuift naar een baan meer naar links.
Daar zeg je wat bij: als iedereen goed in z'n spiegels kijkt.
Voor jouw voorligger kan het nogal onverwacht zijn dat jij 'eroverheen duikt', en daarmee kan je een verkeersgevaarlijke situatie creëren.

Liever niet doen dus :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
alt-92 schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 21:17:
[...]

Daar zeg je wat bij: als iedereen goed in z'n spiegels kijkt.
Voor jouw voorligger kan het nogal onverwacht zijn dat jij 'eroverheen duikt', en daarmee kan je een verkeersgevaarlijke situatie creëren.

Liever niet doen dus :)
Ik lees ook nergens dat hij 'er overheen dook''... Als hij gewoon eerder invoegde maar wel ruimte liet voor de auto voor hem is er niets aan de hand toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Mag ik vragen wat voor theorieboek jij hebt Gonadan? En zou ik iedereen tegelijk mijn boek van Smit Verkeersleermiddelen mogen afraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

frickY schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 13:59:
Mag ik vragen wat voor theorieboek jij hebt Gonadan? En zou ik iedereen tegelijk mijn boek van Smit Verkeersleermiddelen mogen afraden?
De officiele van Veka Best.
Kreeg hem toen ik zo'n theorieweekend deed, kost wat maar dan heb je ook wel wat. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk

Murk

Is this thing on?

Waaah

Morgen tussentijdse toets en ik knijp em..bang dat ik afslagen ga missen bij coordinatiepunten, en domme fouten ga maken.. Kom ook door me instructeur, hij zegt dat we die punten een aantal keer geoefend hebben, maar das niet waar, hooguit 1 keer heen en weer per punt....

Heb zo'n idee dat als ik voor me examen zak dat ik of een andere instructeur neem of misschien wel ga wachten met lessen... helemaal geen zin meer in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak

aerofreak

Steve Jobs

Het is maar een TTT, en afslagen missen is in het geheel niet erg ;)

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk

Murk

Is this thing on?

Ja, maar mijn rij-instructeur weet het wel weer mooi te breien dat hij mij niet in 3 weken het examen-niveau ziet halen als ik die TTT niet goed doe, al met al begin ik een hekel te krijgen aan dat pessimistische gedoe

Onlangs ook met een rijles, ik keek gewoon goed schouders, meende hij weer dat hij mij een paar keer 'mager' schouder zag kijken. En dat hij de nacontrole niet had gezien bij het achter-uit keren, terwijl mijn hoofd bijna als een uil 360 graden liep te draaien continu ;(

[ Voor 38% gewijzigd door Murk op 09-11-2008 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak

aerofreak

Steve Jobs

Ik had dat gevoel ook een beetje, mijn TTT ging dan ook echt niet lekker, wel mn vrijstellingen gehaald, maar de eximanator was gewoon aardig en na de TTT kreeg ik ook allemaal tips hoe het wel en niet moest.
Tijdens de TTT had mn rij-instructeur achterin ook nog dingen opgeschreven en hebben we het daarna helemaal geëvalueerd. Dit heeft mij toen zo geholpen, en was ik met 3 lessen klaar voor mn rijexamen en gehaald :)

Ik had geluk dat ik een goede instructeur had, althans één die gewoon wilde dat je -in één keer- slaagde voor je praktijk en hamerde daar ook altijd op.

Dus maak je niet te veel zorgen, een TTT is een goed (en duur) leermoment ;)

~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een maat van mij moest dus woensdag voor de 3e keer examen doen..
De eerste keer weet ik niet wat er fout was, maar de tweede keer was hij iig neit besluitvaardig genoeg enzo..
Nu was woensdag dus de 3e keer, en alles ging goed.
Alleen is hij nu weer neit geslaagd, en wel hierom: Zijn ogen waren niet goed.
Maar de examinator heeft dat de 1e en de 2e x ook al geconstateerd maar toen niet verteld.

Vinden jullie dit niet een beetje vreemd? Het was 3x dezelfde examinator.
Moeten we een brief schrijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk

Murk

Is this thing on?

Verwijderd schreef op zondag 09 november 2008 @ 22:11:
Een maat van mij moest dus woensdag voor de 3e keer examen doen..
De eerste keer weet ik niet wat er fout was, maar de tweede keer was hij iig neit besluitvaardig genoeg enzo..
Nu was woensdag dus de 3e keer, en alles ging goed.
Alleen is hij nu weer neit geslaagd, en wel hierom: Zijn ogen waren niet goed.
Maar de examinator heeft dat de 1e en de 2e x ook al geconstateerd maar toen niet verteld.

Vinden jullie dit niet een beetje vreemd? Het was 3x dezelfde examinator.
Moeten we een brief schrijven?
Dat vind ik niet kunnen nee, dat had hij bij de allereerste keer moeten vertellen. Sterker nog, dat had de instructeur moeten opmerken.
Maar vertel eens, hoe kan hij die examinator dat geconstateerd hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Waarschijnlijk de ogentest niet gehaald; kenteken lezen op 20 meter afstand. Maar dat kan net zo hard door stress komen, of een heel smerig kenteken. Maar erg ongepast dat het hem nu pas verteld wordt.

@Murk
Als je van een coördinatiepunt de eindbestemming niet bereikt is dat niet erg. Het gaat er om dat je zelfstandig rijdt en ook voorruit denkt. Veel coördinatiepunten staan ook op YouTube als je perse de route nog even wilt oefenen. Zoeken naar "CBR [plaatsnaam]" zou moeten helpen. Helaas, zie dat alleen ik dat geluk heb met het CBR in Breda.

[ Voor 6% gewijzigd door frickY op 09-11-2008 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk

Murk

Is this thing on?

np fricky, heb net op een routeplanner wat gezocht en kreeg daar een google-earth achtig mapje bij, even de hele stad doorgescrold en gezien hoe de afslagen heten (osdorp en haarlem voor resp. naar-co-punten-toe en naar cbr). Een andere die ik moet weten alternatief voor afslag haarlem (naar cbr toe dus) als die vol staat, is afslag ijmuiden, en heb op die map even gekeken waar die zit en hoe ik daar moet rijden. Is verdraaid handig zo'n mapje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe dan ook altijd voor het examen even alle kentekens op 20 meter afstand van de deur afgaan. Die memorize je in je onderbewustzijn, en het oplezen is dan een eitje, zelfs met een oogafwijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:58
iemand ervaring met een snelle rijoleiding, zoals die van de anwb bijvoorbeeld in 10 dagen? wordt op begin april 18 en zou eind april graag op vakantie willen :) Dus als er goeie ervaringen zijn met rijopleidingen in 10 dagen/2 weken, graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maarud schreef op zondag 09 november 2008 @ 23:51:
iemand ervaring met een snelle rijoleiding, zoals die van de anwb bijvoorbeeld in 10 dagen? wordt op begin april 18 en zou eind april graag op vakantie willen :) Dus als er goeie ervaringen zijn met rijopleidingen in 10 dagen/2 weken, graag :)
Kun je dan wel even melden op welke wegen je gaat rijden? Ik wil je dan graag ontwijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Murk schreef op zondag 09 november 2008 @ 22:40:
[...]

Dat vind ik niet kunnen nee, dat had hij bij de allereerste keer moeten vertellen. Sterker nog, dat had de instructeur moeten opmerken.
Maar vertel eens, hoe kan hij die examinator dat geconstateerd hebben?
Mijn maat zei ook tegen hem van: "Waarom zei u dat de eerste keer niet dan?" Ja dat was hij zogenaamd vergeten..

Hoe hij dat weet, nou je moet aan het begin kentekens lezen, maar dat lukte de 1e en 2e keer ook al niet. En hij moest stoppen bij een bepaald huisnummer en dat had hij ook niet goed gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Als je enkel de ogentest niet haalt, maar verder alles goed doet, ben je toch wel gewoon geslaagd? Je mag je rijbewijs alleen niet meteen afhalen, je krijgt dan eerst een extra keuring (waar je uiteindelijk wel doorheen moet komen, dat wel)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk

Murk

Is this thing on?

Dan is mijn rijschool wel zo goed om daar aan te denken.. Ik moest bij de 1e rijles aangeven of ik gezichtsbeperkingen had (en nog veel meer vragen, maar onder andere deze dus). Heeft jouw vriend dat ook moeten doen en dat dan niet aangegeven, dan is dat een gemiste kans. En zit die examinator nog steeds fout. Want die zegt dat hij het vergeten was he, nou dan moet hij de kosten voor zijn rekening nemen! Als jij achter het stuur vergeet om over je schouder te kijken bij het invoegen op de snelweg dan zak je zonder twijfel. Maar meneer de examinator vindt dus kennelijk dat fouten van zijn kant totaal voor rekening van de kandidaat zijn.

Ik kan je zeggen: dat heeft meneer de examinator fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Murk schreef op maandag 10 november 2008 @ 00:35:
Dan is mijn rijschool wel zo goed om daar aan te denken.. Ik moest bij de 1e rijles aangeven of ik gezichtsbeperkingen had (en nog veel meer vragen, maar onder andere deze dus). Heeft jouw vriend dat ook moeten doen en dat dan niet aangegeven, dan is dat een gemiste kans.
Natuurlijk heeft hij een Eigen Verklaring moeten invullen, dat is verplicht door het CBR enzo...
En zit die examinator nog steeds fout. Want die zegt dat hij het vergeten was he, nou dan moet hij de kosten voor zijn rekening nemen! Als jij achter het stuur vergeet om over je schouder te kijken bij het invoegen op de snelweg dan zak je zonder twijfel. Maar meneer de examinator vindt dus kennelijk dat fouten van zijn kant totaal voor rekening van de kandidaat zijn.
Er zit waarschijnlijk meer achter dan BlackFlower vertelt (of dan BlackFlower's vriend hem vertelt), je kunt namelijk niet zomaar zakken alleen op die ogentest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor deze informatie, hij is nu gezakt omdat hij dus dat huisnummer niet zag, en daardoor kon hij daar niet een bepaalde handeling uitvoeren, ik vind het allemaal maar stom gedoe.
Ik zal het nog wel ff met hem erover hebben.. Hij heeft idd wel lenzen maar die zijn dus verouderd ofzo waardoor hij niet meer zo ver kan zien..

Maar in ieder geval bedankt voor de informatie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Overigens is die maat van je ook niet al te snugger, die heeft zelf toch ook gemerkt dat hij de kentekens tijdens zijn eerste twee examens niet kon lezen? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk

Murk

Is this thing on?

Xander schreef op maandag 10 november 2008 @ 00:43:
Overigens is die maat van je ook niet al te snugger, die heeft zelf toch ook gemerkt dat hij de kentekens tijdens zijn eerste twee examens niet kon lezen? :X
Dat had ik ook nog willen zeggen. Vind dat je niet erg slim bezig bent (understatement) om wanneer je een gezichtsbeperking hebt geen maatregelen te treffen voordat je aan het verkeer gaat deelnemen.

En inderdaad Xander, er moet meer achterzitten dan alleen huisnummers/kentekens niet kunnen lezen, want dat is misschien een fout maar brengt de veiligheid allerminst in gevaar. Dus BlackFlower, vraag hem nog eens eerlijk te zeggen of er niet meer achter zat (kan zijn dat ie die andere punten vergat te vertellen ^^).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nja hij parkeerde dus niet bij dat huis en daarom was he tniet goed :P omdat hij het huisnummer neit zag.. Maar als je irl geen problemen hebt met je ogen maar dan ineens wel vanaf 20 meter een kenteken moet lezen dan denk je toch van man kunnen andere mensen dat wel? Ik weet t ook niet hoor :P Maar iig ik zal m nog wel ff uithoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
@maarud
Ik hoor tegenwoordig alleen nog maar slechte ervaringen over dergelijke paketten. Zoek dus liever een rijschool waar je 2 of 3 uur per week terrecht kunt, dan heb je daar veel meer plezier van, en leer je veel meer.

@Murk
Probeer de Birds Eye view in Live Maps eens. Daarin vind ik alles nog vele malen herkenbaarder dan een 'platte' satelietfoto. Erg prettig om een route in uit te stippelen, omdat je de voorgevels van gebouwen bij kruispunten kunt zien.

[ Voor 51% gewijzigd door frickY op 10-11-2008 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:58
Verwijderd schreef op maandag 10 november 2008 @ 00:00:
[...]

Kun je dan wel even melden op welke wegen je gaat rijden? Ik wil je dan graag ontwijken.
valt wel wat mee hoor; heb al vaker gezegd dat ik al wel wat ervaring heb. Zo erg is het nou ook weer niet :P
frickY schreef op maandag 10 november 2008 @ 09:20:
@maarud
Ik hoor tegenwoordig alleen nog maar slechte ervaringen over dergelijke paketten. Zoek dus liever een rijschool waar je 2 of 3 uur per week terrecht kunt, dan heb je daar veel meer plezier van, en leer je veel meer.
hmm ok, dan toch maar het normale pakket. Is eigenlijk toch wel wat relaxter :)
Pagina: 1 ... 15 ... 37 Laatste