Het grote rijbewijs topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 14 ... 37 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-09 21:06

Snippertje

Light up your life

Verwijderd schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 13:38:
[...]

Nee. De leon waarin ik rijles heb gedaan komt prima van de 'grond' op de koppeling alleen. Ik hoef geen gas te geven om 'm niet af te laten slaan nee. Wel gaf dat ding vanzelf gas in z'n 2 als het toerental te laag zou komen. Opzich prettig, maar ook schrikken soms omdat de auto als het ware blijft rijden.

Ik heb 'm sinds vandaag officieel in m'n portemonnee en dat voelt best goed :P
Ook in een diesel rijdt het veel lekkerder als je wel eerst gas geeft, kwam ik ook pas bij m'n laatste paar lessen achter 8)7

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het moet niet gaan schokken nee wanneer de motor op een te laag toerental draait, maar over het algemeen was het geen probleem weg te komen zonder gas te geven. Natuurlijk geef je wel gas omdat je vlot rijden wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Hahn schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 13:35:
[...]

Waarom ga je in godsnaam je geld verspillen aan een les in een Prius? Je zegt zelf dat je nog steeds geregeld je auto laat afslaan en dan ga je tussendoor een les doen in een auto waar elke 8-jarige mee uit de voeten kan, in plaats van je tijd en geld nuttig te besteden?
1) Omdat ik het leuk vind om in een prius te rijden.
2) Kijken gaat nog niet goed (zoals bij iedereen niet :+ ) en in een prius ben je niet bezig met de mechaniek van je auto, dus je kan meer aandacht geven aan het kijken enzo.
3) Omdat ik het leuk vind in een prius te rijden :P

@ Lism: Ja ik les nog :). Zit nu op 18 ofzo.

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Nee. De leon waarin ik rijles heb gedaan komt prima van de 'grond' op de koppeling alleen. Ik hoef geen gas te geven om 'm niet af te laten slaan nee. Wel gaf dat ding vanzelf gas in z'n 2 als het toerental te laag zou komen. Opzich prettig, maar ook schrikken soms omdat de auto als het ware blijft rijden.

Je bedoelt dat ie gewoon stationair gaat draaien? (700-800 rpm) Da's niet echt gas geven heh :P

Overigens heb ik mijn lesauto 1x laten afslaan, bij het wegrijden van het cbr tijdens m'n examen :') Was blijkbaar erg zenuwachtig. Wel m'n rijbewijs gehaald na 30 uur lessen, en het is daarna nooit meer voorgekomen (heb ongeveer 3000 km sinds april gereden in veel verschillende wagens).

En de overgang van diesel naar benzine is verder niet zo boeiend, het is ook niet zo zwart-wit als het lijkt. Zijn genoeg benzinemotoren met genoeg koppel onderin om zonder gas te geven op te trekken. Maar dat is verder nutteloos, dus gewoon altijd gas geven bij wegrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Atlas schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 13:53:
en in een prius ben je niet bezig met de mechaniek van je auto, dus je kan meer aandacht geven aan het kijken enzo.
Das natuurlijk een slap argument he :P

De eerste 10 lessen besteed je gemiddeld aan het leren kennen van de auto. Daarna behoort dat automatisch te gaan (i.e niet langer kijken naar je pook of zoeken waar de ruitenwisser zit bijv). Schakelen van z'n 5 naar z'n 3 moet je gewoon blindelings kunnen doen net zoals als je blind typt :)
Ah, nog een stuk of 12 te gaan :> toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Verwijderd schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 13:57:
[...]

Das natuurlijk een slap argument he :P
Mwoah ik heb nog steeds ruzie met de koppeling soms ;)
Schakelen gaat idd blind, dat is niet zo moeilijk. Maar soms geef ik toch teveel gas als ik weg rij enzo :)
Ah, nog een stuk of 12 te gaan :> toch?
Hij zei zelf 6-8 :P

You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:11

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Als je goed genoeg bent met de koppeling kan je elke auto laten wegrijden in z'n 5 zonder gas. ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-09 23:01

sjaakaq

It might get loud

Hmm...in mijn lesdiesel-Golf V heb ik altijd eerst de koppeling een stukje op laten komen en ben dan pas gas gaan geven. Als je eerst gas geeft en dan pas de koppeling laat opkomen krijg je toch zo'n Sjonniemanoeuvre; eerst veel herrie zonder beweging (*vroem vroem*) en dan opeens wegschieten (*piieep*)?

Ik snap wel dat je niet eerst wacht tot je op de koppeling al begint te rijden, maar het lijkt me toch dat je begint met koppelen en dan pas gas geeft?

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:54

TommyGun

Stik er maar in!

[...]

Dat vind ik zo verschrikkelijk he :P

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 01:12
Atlas schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 13:53:
[...]

1) Omdat ik het leuk vind om in een prius te rijden.
2) Kijken gaat nog niet goed (zoals bij iedereen niet :+ ) en in een prius ben je niet bezig met de mechaniek van je auto, dus je kan meer aandacht geven aan het kijken enzo.
3) Omdat ik het leuk vind in een prius te rijden :P

2. Zie eerst eens de auto goed onder controle te krijgen voordat je overgaat op kijken :?

1 en 3 zijn natuurlijk onzinredenen :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

leokennis schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 14:14:
Hmm...in mijn lesdiesel-Golf V heb ik altijd eerst de koppeling een stukje op laten komen en ben dan pas gas gaan geven. Als je eerst gas geeft en dan pas de koppeling laat opkomen krijg je toch zo'n Sjonniemanoeuvre; eerst veel herrie zonder beweging (*vroem vroem*) en dan opeens wegschieten (*piieep*)?

Ik snap wel dat je niet eerst wacht tot je op de koppeling al begint te rijden, maar het lijkt me toch dat je begint met koppelen en dan pas gas geeft?
Valt wel mee. Kwestie van gelijktijdig gas indrukken en koppeling laten opkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Hahn schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 14:15:
[...]

1 en 3 zijn natuurlijk onzinredenen :P
Hoezo? Ik doe autorijden voor mijn plezier, niet omdat het moet hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Autorijden, ok, maar je bent aan het lessen, als je het dan zo leuk vindt om in een Prius te rijden, doe dat dan als je je rijbewijs hebt in plaats van nu 40 euro per uur eraan te verspillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TommyGun schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 14:15:
[...]

Dat vind ik zo verschrikkelijk he :P
Altijd voet bij de koppeling. :P Niets aan de hand.

@Hahn, heb jij je rijbewijs eigenlijk al?
Overigens leer je omgang met de auto het beste ook onder het rijden door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ik heb m'n rijbewijs een maand of 4 en m'n pa heeft een Prius dus ik weet hoe (veel te) makkelijk die dingen rijden :P Maar wat dan nog al zou ik 'm niet hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was gewoon een vraag hoor.

Maar het komt wel vaker voor dat men zich vasthoud aan bepaalde argumenten die natuurlijk niet helemaal kloppen. Als Atlas ooit een koeriersbaantje wil gaan doen waar geen Prius wordt aangeboden hoe gaat hij het dan doen? :+

Je moet gaan leren zelfstandig te rijden. Dat is het eieren eten met rijles. Straks zit er ook niemand naast je om je te behoeden van eventueele gevaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Leren autorijden is een opstapelingen van vaardigheden, die je dus ook allemaal tegelijk moet kunnen toepassen, en het is niet voor niks dat je het leren kijken als een van de laatste dingen leert. En het is van groot belang dat je kan kijken terwijl je ook de auto volledig onder controle hebt, dus leren kijken in een auto die veel makkelijker te besturen is dan de gemiddelde auto vind ik eigenlijk een bar slecht idee. Ja, je leert wel kijken, maar als je dat vervolgens weer gaat toepassen in een 'normale' auto kom je toch weer in de problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Een vriend van mij heeft pas z'n rijbewijs gehaald, hij is iets eerder begonnen met lessen dan ik. We rijden bij dezelfde rijschool, bij dezelfde instructeur. Ik had voor mijn vorige les, die van vorige week vrijdag, een maand lang niet gereden. Dat dat niet verstandig is weet ik, maar het kwam gewoon echt even niet uit. In ieder geval heb ik er nu dertig uur op zitten, ben twaalfhonderd euro armer en ik ben nog steeds niet richting examen aan het gaan.

De laatste les heeft m'n instructeur drie zinnen tegen me gezegd:
- "ik vroeg vlak voordat $vriend ging afrijden of hij wist of jij nog door wilde gaan met je rijbewijs, want eeh dit schiet niet op natuurlijk..."
- "hier linksaf / rechtsaf"
- "ja stop er maar mee, rij maar weer verder..."

... en dat laatste zei 'ie dus telkens nadat ik een fout maakte. Stopopdracht, ja, moet achter een auto, wist ik, maar bij een straat waarin aan één kant helemaal geen auto's staan mag ik hem dan ook niet tegen de stoep zetten? Had 'ie nog nooit gezegd... ik had dus de straat over moeten steken en aan de andere kant achter een auto moeten gaan staan...

Even later moest ik ergens keren, maar het was ontzettend onoverzichtelijk, een woonwijk met langs alle kanten auto's, krappe kruispunten en geen vrije parkeerplaatsen. Ik stuur een stuk verkeerd in, en kreeg ik weer "ja rij maar weer verder" te horen, met verder nul komma nul feedback.

Morgen heb ik weer les, wat moet ik nou doen? ;( Tegen m'n instructeur zeggen dat 'ie meer feedback moet geven? Of meteen weggaan en ergens anders gaan lessen?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lastig. Hij wil niet al teveel moeite in je steken over waarom :P en instructeurs krijgen me een partij eigenwijze lui joh... :')

Ik denk dat je met 'm babbelen moet. Vraag wat er mis is en luister ook. Wordt het niets dan is het tijd een andere school op te zoeken. Want iemand die je niet stimuleert, dat schiet gewoon niet op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Vragen of ie meer feedback wil geven, geeft ie daar geen gehoor aan kan je dan altijd nog weggaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

CodeCaster schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 15:04:
- "ik vroeg vlak voordat $vriend ging afrijden of hij wist of jij nog door wilde gaan met je rijbewijs, want eeh dit schiet niet op natuurlijk..."

... en dat laatste zei 'ie dus telkens nadat ik een fout maakte.

[...]

Morgen heb ik weer les, wat moet ik nou doen? ;( Tegen m'n instructeur zeggen dat 'ie meer feedback moet geven? Of meteen weggaan en ergens anders gaan lessen?
Ik zou idd ergens anders gaan lessen als je instructeur niet geinteresseerd is om jou te laten slagen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CodeCaster schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 15:04:

De laatste les heeft m'n instructeur drie zinnen tegen me gezegd:

... en dat laatste zei 'ie dus telkens nadat ik een fout maakte. Stopopdracht, ja, moet achter een auto, wist ik, maar bij een straat waarin aan één kant helemaal geen auto's staan mag ik hem dan ook niet tegen de stoep zetten? Had 'ie nog nooit gezegd... ik had dus de straat over moeten steken en aan de andere kant achter een auto moeten gaan staan...

Even later moest ik ergens keren, maar het was ontzettend onoverzichtelijk, een woonwijk met langs alle kanten auto's, krappe kruispunten en geen vrije parkeerplaatsen. Ik stuur een stuk verkeerd in, en kreeg ik weer "ja rij maar weer verder" te horen, met verder nul komma nul feedback.
Even tussendoor... Je moet ook niet te moeilijk gaan doen he. Als je een stopopdracht krijgt, benut die ook en zoek naar ruimte. Als je een keeropdracht krijgt zoek eerst naar ruimte, voer 'm dan pas uit. Ga niet tussen 2 lantaarnpalen proberen te keren waar je het hele wegdek voor jezelf in beslag neemt :+ Je moet het gewoon simpel opvatten, is het vrij? Dan kan ik doen wat ik moet doen. Is het niet vrij? Even wachten , of rij eventueel door zonder de boel op te hopen.

Heel veel mensen hebben de habbit heel moeilijk te gaan zitten doen, terwijl dat niet eens hoeft. Ik heb ook mijn portie commentaar over me heengehad overigens op momenten dat ik niet deed wat ik moest doen. In feite moet je gewoon instappen en werken. Daarvoor zit je in die auto.

En als bovenstaande tips niet werken dan moet je inderdaad een andere rijschool zoeken.
ja had dit eerder moeten posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Heb je hem misschien op z'n tenen getrapt? Of bijdehand gedaan?
Dat had ik namelijk bij mijn instructeur per ongeluk gedaan, die was niet meer te genieten tot we het uitgepraat hadden. Daarna heeft hij altijd zijn best gedaan om mij te helpen met leren.

Ik zou in eerste instantie proberen er over te praten, dat is wel zo volwassen.
Mocht er dan niets verbeteren of hij reageert niet normaal dan weet je genoeg. Andere rijschool of andere instructeur.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 23:34

Dennahz

Life feels like hell should.

Gvd, er is blijkbaar pas 2 december plaats om rijexamen te doen :{ Ik dacht wellicht over een maand, maar 3 maanden?! Dat is toch niet normaal zeker?

Dan maar via de rijschool proberen... (normaal zou ik het met eigen auto doen).

Kan je een auto kopen & verzekeren zonder rijbewijs? Ik moet een eigen auto (gebruik nu die van m'n vriendin :p) hebben voor eind november namelijk. (voorlopig rijbewijs België, dus mag gewoon alleen rijden etc.).

Anders maar auto kopen, op vriendin haar naam zetten en achteraf overzetten op mijn naam. :)

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Gonadan schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 15:56:
Heb je hem misschien op z'n tenen getrapt? Of bijdehand gedaan?
Dat had ik namelijk bij mijn instructeur per ongeluk gedaan, die was niet meer te genieten tot we het uitgepraat hadden. Daarna heeft hij altijd zijn best gedaan om mij te helpen met leren.

Ik zou in eerste instantie proberen er over te praten, dat is wel zo volwassen.
Mocht er dan niets verbeteren of hij reageert niet normaal dan weet je genoeg. Andere rijschool of andere instructeur.
Ik mag dan wel een tweaker zijn, asociaal ben ik nog steeds niet. Ik kan redelijk opschieten met die gast, en vandaag bleek ook dat hij het totaal niet door had de afgelopen tijd. Deze les heb ik expliciet om meer feedback gevraagd, en heb meer geleerd dan de afgelopen drie lessen bij elkaar. Iedereen blij.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

CodeCaster schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 13:26:
Ik mag dan wel een tweaker zijn, asociaal ben ik nog steeds niet.
Tweakers zijn toch meestal eerder anti-sociaal dan a-sociaal? ;)
Niet dat ik je daarvan wilde beschuldigen, ik heb alleen gemerkt hoe snel je een instructeur op z'n tenen kan trappen en de meesten hebben dan ook gevoelig ego's.
Ik kan redelijk opschieten met die gast, en vandaag bleek ook dat hij het totaal niet door had de afgelopen tijd. Deze les heb ik expliciet om meer feedback gevraagd, en heb meer geleerd dan de afgelopen drie lessen bij elkaar. Iedereen blij.
Goed dat dat uit de lucht is, kan je weer met plezier lessen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-09 23:01

sjaakaq

It might get loud

Haha gisteren voor het eerst 'zelfstandig' gereden, dus zonder instructeur (wel met een ouder)...een benzineauto. Wat me vooral opviel, was hoeveel directer mijn lesauto (VW Golf V) stuurde en 'pedaalde'. In de auto van mijn ouders (Toyota Avensis uit 2003) lijkt het wel of de pedalen met een spons vastzitten, de koppeling geeft nauwelijks tegendruk en een aangrijpingspunt lijkt haast afwezig. De rem lijkt alleen 'aan' of 'uit' te kunnen en het gaspedaal lijkt ook via een soort random verbinding met de motor te zijn verbonden... Aan het stuur lijkt een elastiekje te zitten dat begint te trekken zodra je een bocht van meer dan 45 graden moet draaien.

Aan de andere kant accelereert hij wel veel sneller, vooral tussen de 50 en 120 km/u. Vreemd vond ik dat hij veel meer trilde als ik stilstond, dat zou je eerder van een diesel verwachten. Wie weet heeft het iets met de 'ouderdom' van de auto te maken.

[ Voor 7% gewijzigd door sjaakaq op 05-10-2008 22:21 ]

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rem oppompen. :)

Dan stijgt de remdruk op je pedaal vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:46
Verwijderd schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 22:21:
Rem oppompen. :)

Dan stijgt de remdruk op je pedaal vanzelf.
+ versleten koppeling + elektronisch gaspedaal.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02:38
Herkenbaar wat leokennis daar zegt. Onze 18 jaar oude Mazda 626 is ook maar een versleten apparaat bij de perfect afgestelde Volvo S40 waarin ik gelest heb. De pedalen reageren veel minder geleidelijk (rem de eerste drie centimeter ingetrapt "uit" en daarna "aan"). Er zit veel minder kracht in de koppeling en ik moet 'm nu veel eerder en vaker intrappen want anders schokt 't als de neten wanneer ik even wat afrem. Het went. :)

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-08 13:37

Murk

Is this thing on?

Vanavond theorie gehaald ^^ 4 foutjes

en dat terwijl ik al mijn 10 oefenexamens niet haalde dus ik stresste em dood, terwijl ik wel alles wist.. maar goed =D. Misschien omdat ik vlak voor het weggaan nog even naar Deftones - Lucky You luisterde,,

maar mijn wijze ma zei "een slechte generale ..."

[ Voor 17% gewijzigd door Murk op 08-10-2008 20:36 ]

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 10:04
Hm morgen afrijden, ben benieuwd!
Net nog een lesje gehad...ging prima, wat ook moet zo vlak voor t examen natuurlijk :P

Maar ik hoop dat ik het haal, is de eerste keer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leokennis schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 22:20:
Haha gisteren voor het eerst 'zelfstandig' gereden, dus zonder instructeur (wel met een ouder)...een benzineauto. Wat me vooral opviel, was hoeveel directer mijn lesauto (VW Golf V) stuurde en 'pedaalde'. In de auto van mijn ouders (Toyota Avensis uit 2003) lijkt het wel of de pedalen met een spons vastzitten, de koppeling geeft nauwelijks tegendruk en een aangrijpingspunt lijkt haast afwezig. De rem lijkt alleen 'aan' of 'uit' te kunnen en het gaspedaal lijkt ook via een soort random verbinding met de motor te zijn verbonden... Aan het stuur lijkt een elastiekje te zitten dat begint te trekken zodra je een bocht van meer dan 45 graden moet draaien.
Tja, je hebt gewoon nog te weinig in de database.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04 20:57
ik heb nou vanaf 21 mei mijn rijbewijs.
vanaf 17-06-08 heb ik mijn eigen auto, en heb er nu zo'n 6000KM mee gereden!

Voor mijn werk zit ik denkik rond de 2000 -3000 km.

dus in 4,5 maandjes rond de 8500Km afgelegd :9
niet slecht dacht ik 8)

[ Voor 11% gewijzigd door MexxT op 08-10-2008 22:29 ]

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Gonadan schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 14:13:
Als je goed genoeg bent met de koppeling kan je elke auto laten wegrijden in z'n 5 zonder gas. ;)
amen to that

overigens autorijden.. soms vind ik mezelf ook zooo slecht rijden.. (gewoon niet soepel, etc. of heel soms teveel met 't autorijden zelf bezig als ik m'n dag niet heb :X)
maarja dat houd je nog wel eens als je niet zo ervaren bent.

[ Voor 34% gewijzigd door GoldenSample op 08-10-2008 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Daar heb ik ook nog wel eens last van. :)
Wat ook zwaar kut is als je met je mooie nieuwe nike air force's met dikke brede zool en maatje 47,5 zit te hannesen om fatsoenlijk te rijden en tot ergernis de rijinstructeur gaat zitten zeuren dat het wel vrij slecht gaat en een tussentijdse toets misschien wel handig is... :P
Vandaag dus met mijn oude afgetrapte gympies gereden en dat ging gelijk stukken beter, reed echt goed vandaag, rijinstructeur had ook zoiets van dat gaat goed!
Inmiddels 22/23 lessen gehad, vandaag achteruit rijden gehad met fileparkeren en gewoon achteruit parkeren, best moeilijk maar ging erg goed. Snelweg rijden is ook geen probleem meer en stadsverkeer ene eitje, alhoewel ik af en toe nog een kleine trilling heb met wegrijden maar niet echt bokken ofzo, toch wel vrij precies die koppeling en het ene moment doet hij vrij weinig en dan ineens pakt ie aan, mja krijg je na 460.000 km (geen geintje...) :+

Maandag theorie examen en dan snel een cbr praktijk examen aanvragen, en dan zit op op 30 lessen. :Y)

[ Voor 5% gewijzigd door Joopieboy op 09-10-2008 19:30 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo_
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-09 20:49
Joopieboy schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 19:30:
Wat ook zwaar kut is als je met je mooie nieuwe nike air force's met dikke brede zool en maatje 47,5 zit te hannesen om fatsoenlijk te rijden en tot ergernis de rijinstructeur gaat zitten zeuren dat het wel vrij slecht gaat en een tussentijdse toets misschien wel handig is... :P
Vandaag dus met mijn oude afgetrapte gympies gereden en dat ging gelijk stukken beter, reed echt goed vandaag, rijinstructeur had ook zoiets van dat gaat goed!
Inmiddels 22/23 lessen gehad, vandaag achteruit rijden gehad met fileparkeren en gewoon achteruit parkeren, best moeilijk maar ging erg goed. Snelweg rijden is ook geen probleem meer en stadsverkeer ene eitje, alhoewel ik af en toe nog een kleine trilling heb met wegrijden maar niet echt bokken ofzo, toch wel vrij precies die koppeling en het ene moment doet hij vrij weinig en dan ineens pakt ie aan, mja krijg je na 460.000 km (geen geintje...) :+

Maandag theorie examen en dan snel een cbr praktijk examen aanvragen, en dan zit op op 30 lessen. :Y)
In wat voor auto les je dan? Mercedes dieseltje ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:56

Destruction

(ex-)Automonteur

MexxT schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 19:53:
Gas hebben ze niet meer hoor. (was bij mij ook geen probleem, want ik gaf altijd teveel gas..
hoe hard rijden we nu? 95... hoe hard mogen we hier? 80... :$ ik stuur de bekeuringen wel door oke? ;) )
Lol... zo ging het bij mij ook ongeveer :+

btw bij mijn lesauto (ibiza'tje toen) zat er bij de instructeur gewoon een gaspedaal.
Ik deed de 1e les ook meteen alles zelf, ook nooit af laten slaan.
Meteen de 1e les: hellingproef, bochtje achteruit, inparkeren ect. ect.
Same here :P

Ik heb nu ook zo'n pasje in mn zak zitten. Ben mn rbw verloren 8)7 Wat een geneuk met die foto's :P

* Destruction is sinds 11-2004 in bezit van B en sinds 04-2005 in bezit van A :)

[ Voor 11% gewijzigd door Destruction op 09-10-2008 23:52 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Mijn instructeur schreef briefjes voor mij, inplaats van gelijk commentaar te geven. Ik zei dat ik het fijner vond als hij opschreef op welke punten ik het fout deed. En als het te erg was dan zei hij dat wel maar bij kleine dingetjes hielp het best veel.

Mijn instructeur gaf er wel gehoor aan, maar in het algemeen als ze een hoop mensen hebben gehad op een dag kunnen ze best chagrijnig zijn. De ene dag was tie in super goede bui, andere dagen had ik zoiets van jeetje.. Die is snel gepikeerd.

Ach net voor kerst in 2007 geslaagd en heb er nu 5000 km opzitten in mn Seat bakkie uit '98.. Tijd om um in December langs te brengen voor een grote beurt en APK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:33
Ik heb met mijn instructeur nog nooit gehad dat ie uit z'n humeur was. Is altijd een hoop gekkigheid :p

Gisteren hadden we het over de tijden waarop ik les. Tegenwoordig is dat altijd donderdag om 16:15, maar ik heb ook een tijdje gelest om 07:30. Zijn commentaar daarop: "Man, dan ben jij echt nog niet half wakker, je maakt 's middags twee keer zo veel rottige opmerkingen".

En het leuke is: dat doet hij ook, en we hebben er allebei hartstikke veel lol om :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Yes vandaag de tweede keer dan toch geslaagd voor mijn rijbewijs B :D

Dadelijk snel het rijbewijs aanvragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben1985
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-01 21:38

Ben1985

Tatatata!

ik222 schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 13:53:
Yes vandaag de tweede keer dan toch geslaagd voor mijn rijbewijs B :D

Dadelijk snel het rijbewijs aanvragen :)
Gefeliciteerd! :)
Een tip: blijf wel regelmatig autorijden, het is namelijk iets wat je wel bij moet houden. Je leert overigens het beste om auto te rijden door in zoveel mogelijk verschillende auto's te rijden, dat merk ik zelf ook nu ik ongeveer een half jaar mijn rijbewijs heb. Iedere auto rijdt weer anders, alle handelingen moeten weer gefinetuned worden.

CM Stacker STC-T01 | Core i7 3930K | Asus P9X79 | Club3D HD7950 RoyalKing | 8x 4096GB DDR3-1600 | Samsung 840 Pro 256GB | Plextor PX-B950SA | X-Fi Elite Pro | 3x Samsung Syncmaster 214T | Windows 7 x64 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 00:19

djidee

Mr. Slungel

Ben1985 schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 14:09:
[...]

Een tip: blijf wel regelmatig autorijden, het is namelijk iets wat je wel bij moet houden. Je leert overigens het beste om auto te rijden door in zoveel mogelijk verschillende auto's te rijden, dat merk ik zelf ook nu ik ongeveer een half jaar mijn rijbewijs heb. Iedere auto rijdt weer anders, alle handelingen moeten weer gefinetuned worden.
Inderdaad sturen en rijden auto's anders, heb nu als voorloopauto (vrijdag opgehaald, direct 1e keer alleen rijden in de avondspits van Baarn - Marum :9 ) een Ford Fiesta'tje, 1.4 dieseltje (geloof 68pk). Mits je hem op toeren houdt vreselijk rap van zijn plaats (en boven de 120 houdt ie langzaam op, prima eigenlijk). Stuurt erg direct, schakelen gaat lekker kort, veel fijner dan de peugeot 207 waar ik in gelesd heb. Alleen is hij wat krapper (zeker met mijn 2.06m, maar het kan net :> (mocht het echt niet gaan, dan krijg ik een klasse C voorloopwagen binnen 24 uurtjes))..

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Ben1985 schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 14:09:
[...]

Dankje :)

Dat regelmatig rijden ga ik zeker doen, ga nu even het rijbewijs aanvragen en dan zo snel mogelijk zelf rijden zodra het binnen is 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Joopieboy schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 19:30:

gewoon meer gas geven, had ik ook last van, 't te netjes willen doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

flo_ schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 21:30:
[...]

In wat voor auto les je dan? Mercedes dieseltje ofzo?
Neh, toyota avensis tdi...

@Goldensample: ja idd, daar ben ik ook achter gekomen, gewoon flink gas geven ding maakt wel herrie maar als je koppeling laat komen zakt ie toch weer half in. :Y)

Btw, vandaag ging de rijles wat minder, beetje nerveus en gespannen en had moeite om de auto rustig op 1 lijn te houden. Beetje jammer, maar ik denk dat het kwam doordat ik net het theorie certificaat heb gehaald. 1e keer op, 1 fout, woei. *O*
Afbeeldingslocatie: http://i324.photobucket.com/albums/k331/Joopieboy/Fotoos/P1000793.jpg
Nu nog paar lessen en dan op voor praktijk. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben1985

Ben1985

Tatatata!

@ Joopieboy

Gefeliciteerd d:)b

Ik zie trouwens dat je 50 vragen had, ik dacht dat ze dat aantal flink gingen verhogen? Dat is mij in ieder geval begin van 2008 verteld. Is zeker vanaf volgend jaar dan...

CM Stacker STC-T01 | Core i7 3930K | Asus P9X79 | Club3D HD7950 RoyalKing | 8x 4096GB DDR3-1600 | Samsung 840 Pro 256GB | Plextor PX-B950SA | X-Fi Elite Pro | 3x Samsung Syncmaster 214T | Windows 7 x64 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Volgens mij komen er alleen andere vragen, over gevaarherkenning en dergelijke.

Dan krijg je op de schermen een beeld alsof je in de auto zit, je ziet je spiegels en je snelheid en dan moet je kiezen tussen: gas loslaten, remmen of niets doen.

Maar dat zijn volgens mij 5 vragen die in plaats komen van 5 vragen van nu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Heb nu 6 maanden mijn rijbewijs en de eerste bekeuring is een feit, 57km/h op een 50km/h weg. Na correctie 4km/h te hard :') Gaat me 19 euro kosten :Z

[ Voor 22% gewijzigd door Bartjeee op 15-10-2008 02:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:28

aerofreak

Steve Jobs

Och ik had er na een maand al een van 105 euro....

ff chinees wezen halen op de terugweg geflitst :/

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Ik had de eerste dag al zo'n bekeuring :'). Verder (nog) niks binnen gehad O-) (afklopt)

[ Voor 35% gewijzigd door TommyGun op 15-10-2008 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

aerofreak schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 08:14:

Duur rijsttafeltje hehe. Ik heb ook nog niets gehad na 5 maandjes, maar vrees dat er snel één ligt. Pakte afgelopen donderdag een paar flitspalen mee bij Tilburg, maar denk dat ik er één of twee te laat gezien had...

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Ik heb er intussen al 2 gehad voor 4km te hard en eentje voor 6km te hard. Alle drie dezelfde flitspaal met slechts een paar dagen verschil :/

Leuke is dat je pas dik een maand later die acceptgiro op de mat krijgt waardoor het nut van de bekeuring te verwaarlozen is, maargoed ik zal wel roekeloos hard gereden hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Heb het rijbewijs maandagmiddag aangevraagd, ze zeiden toen dat het donderdag of misschien woensdag binnen zou zijn.

Dus ik ga dadelijk om een uur of 12 (gemeentehuis is tot 12.30 open) maar eens kijken of hij er toevallig al ligt. Ik woon toch maar 5 minuten fietsen ervandaan dus even langs gaan gaat waarschijnlijk sneller als bellen :P

/edit: En hij was er al _/-\o_ Heb hem dus nu echt :)

[ Voor 10% gewijzigd door ik222 op 15-10-2008 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds 12 augustus mijn rijbewijs, sinds die tijd heb ik in 6 verschillende auto's gereden, met een totaal van iets meer dan 6000 km. Verkeer gaat prima, als ik de weg maar weet. Als ik moet gaan improviseren wil ik nog wel eens dom doen, maar niet zo dom dat het mis gaat. En parkeren denk ik beter te kunnen dan ik eigenlijk kan, dus mijn eerste schadegevalletje is ook al binnen (nieuwe achterdeur, voordeur uitdeuken en spuiten, achterspatbord idem... ouch). Maar goed dat het lease is, en de eigen risico de eerste keer door de baas betaald wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

TommyGun schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 08:15:
Ik had de eerste dag al zo'n bekeuring :'). Verder (nog) niks binnen gehad O-) (afklopt)
Na 10+ jaar maar 1x een bekeuring gehad voor 10Km te hard (bij een flitspaal op de A9 waarvan ik eigenlijk wel wist dat hij er stond maar door wegomlegging zat ik niet op te letten |:( )

Verder 1 keer aangehouden met 130 in een 110 zone maar door mazzel kwam ik weg met een waarschuwing (lang verhaal)

Dus ik klop met je mee, want het is zonde van het geld..
* ToolkiT rijd trouwens wel regelmatig harden dan wettelijke snelheid, maar probeerd dat met beleid te doen en heeft gelukkig een Garmin die piept als er een flitspaalplek aankomt..dat scheelt een hoop..
(en die gele flitskasten in de UK zijn ook prettig :) )

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Ik heb de eerste dag al een boete gehad.. Zeikverhaal, maargoed.. Had iets telaat in de gaten dat het rood ging worden, hard maar verantwoord geremd om uiteindelijk met de voorwielen over de stopstreep te komen... Volgens de agent was dat door rood rijden :(

Later volgens de OvJ ook :| Maarja de les van 95 euro was geleerd, beter opletten :P

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben1985

Ben1985

Tatatata!

Destruction schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 18:20:
Ik heb de eerste dag al een boete gehad.. Zeikverhaal, maargoed.. Had iets telaat in de gaten dat het rood ging worden, hard maar verantwoord geremd om uiteindelijk met de voorwielen over de stopstreep te komen... Volgens de agent was dat door rood rijden :(

Later volgens de OvJ ook :| Maarja de les van 95 euro was geleerd, beter opletten :P
Suf dat ze dat als door rood rijden noemen. Ik zou zelf zeggen dat je pas door rood rijdt als je gewoon door blijft rijden.... Maarja ik ben geen rechter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Verwijderd schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 14:21:
Heb sinds 12 augustus mijn rijbewijs, sinds die tijd heb ik in 6 verschillende auto's gereden, met een totaal van iets meer dan 6000 km. Verkeer gaat prima, als ik de weg maar weet. Als ik moet gaan improviseren wil ik nog wel eens dom doen, maar niet zo dom dat het mis gaat. En parkeren denk ik beter te kunnen dan ik eigenlijk kan, dus mijn eerste schadegevalletje is ook al binnen (nieuwe achterdeur, voordeur uitdeuken en spuiten, achterspatbord idem... ouch). Maar goed dat het lease is, en de eigen risico de eerste keer door de baas betaald wordt.
Hoe krijg je dat voor elkaar? Ben je op goed geluk een vak ingerost ofzo?
Ben1985 schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 09:42:
Suf dat ze dat als door rood rijden noemen. Ik zou zelf zeggen dat je pas door rood rijdt als je gewoon door blijft rijden.... Maarja ik ben geen rechter.
Een flitspaal zal twee keer flitsen en bij de tweede foto zien dat je er nog staat, dan krijg je geen prent.
Erg raar dat oom agent die dan wel geeft. Een vermaning zou meer op zijn plaats zijn.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gonadan schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 09:48:
Hoe krijg je dat voor elkaar? Ben je op goed geluk een vak ingerost ofzo?
Heh, nee, het was dom, maar niet zo dom. Ik reed een erg krap vak in in een parkeergarage, en omdat men daar om de hoek aan het verbouwen was, liepen er nogal wat werkmannen. Rechts van me een dikke betonnen paal (die het dak omhoog houdt, niet te missen ;)), links een busje van die werklui (dus de ruimte was nog krapper dan normaal). Ik steek in, met te weinig ruimte rechts, en die werklui lopen links, rechts en achter mijn auto langs. Ik zit teveel op hun te letten, omdat ze echt irritant in de buurt van mijn auto lopen, en ineens... kgggggggggtttttttttt... Tsja, raak. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
aerofreak schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 08:14:

bwaha :D

ik had precies hetzelfde.

ook na een maand en hetzelfde bedrag :P

[ Voor 3% gewijzigd door MexxT op 16-10-2008 22:46 ]

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Laatst online: 14-09 19:56

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Mijn Nederlandse rijbewijs heb ik, morgen ga ik kijken of ik ook geschikt ben voor een Floridiaans rijbewijs. Komt op hetzelfde neer, maar het verkeer in de US is toch net ff wat anders. En ik rijd in een grote bak, dus ik ben benieuwd hoe dat gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben1985

Ben1985

Tatatata!

ScottB schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 22:48:
Mijn Nederlandse rijbewijs heb ik, morgen ga ik kijken of ik ook geschikt ben voor een Floridiaans rijbewijs. Komt op hetzelfde neer, maar het verkeer in de US is toch net ff wat anders. En ik rijd in een grote bak, dus ik ben benieuwd hoe dat gaat.
Ik dacht dat een (Nederlands) rijbewijs overal geldig was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Laatst online: 14-09 19:56

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Dat is wel zo, maar om een auto te kunnen kopen en laten verzekeren daar moet je wel een Amerikaans rijbewijs hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcd87
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Yay, vandaag m'n theorie gehaald :) 3 fout, dat terwijl ik gister bij alle proef-examens op m'n pc telkens 9-13 fout had. Vond het onwijs meevallen eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
MexxT schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 22:46:
[...]

bwaha :D

ik had precies hetzelfde.

ook na een maand en hetzelfde bedrag :P
Goed, afgelopen week dus weer 1 gehad _O-

91 euro, 18 te hard :D
tijd: 02:48 @ varsseveldseweg (N18)

ja je moet wat voor het auto rijden overhebben he :P

T valt me nog 100% mee, aangezien ik ervoor 120 reed :$

[ Voor 13% gewijzigd door MexxT op 20-10-2008 15:25 ]

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Ben1985 schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 10:09:
[...]

Ik dacht dat een (Nederlands) rijbewijs overal geldig was?
Hangt er vanaf.. als toerist zijnde meestal wel, maar als je in het buitenland moet je vaak een rijbewijs van dat land hebben...

Om die reden heb ik nu ook een UK rijbewijs... In australia kon ik met mijn NL rijbewijs rijden omdat ik een temp. resident was ipv permanent resident..
Hoewel die regel wat vaag is want na bijna 5 jaar op een temp. visum zou je kunnen zeggen dat je toch wel een vorm van permanant bent.. maar volgens de regels niet dus heb ik nooit een NSW rijbewijs aangevraagd...
En toen ik aangehouden werd wegens te snel rijden wist de agent het niet zeker of dat wel mocht (ik wel, had het nagevraagd) en omdat hij geen onnodig gezeur en papierwerk wilde (gok ik) kwam ik weg met een waarschuwing :D
Toen mijn vrouw werd aangehouden toen kreeg ze wel gewoon een boete...die agent kende de regels blijkbaar wel... was MrsT niet blij mee ;)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Morgen op voor mijn Theorie, ik ben benieuwd. Ik heb nu zo'n 15 examens gedaan en het boekje 2 keer gelezen.

/me FiXeR start de Vekabest CD nog eens op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FiXeR.nl schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 19:49:
Ik heb nu zo'n 15 examens gedaan en het boekje 2 keer gelezen.
Oefenexamens neem ik aan, nou dan moet je het wel halen, ik had er veel minder aan gedaan, resultaat was dat ik pas de 5e keer slaagde, maar dat komt omdat we telkens heel veel strik vraagjes hadden :$
Maar ja ik ben meer van doen dan leren, praktijk was dus ook in 1 keer ;)
En gek genoeg ken ik de theorie, dus borden en regels nu veel beter.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2008 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleintje81
  • Laatst online: 10-09 01:10

Kleintje81

Blaat

FiXeR.nl schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 19:49:
Morgen op voor mijn Theorie, ik ben benieuwd. Ik heb nu zo'n 15 examens gedaan en het boekje 2 keer gelezen.
Veel succes morgen! Ik heb zo'n dag cursusje gevolgd en het boek doorgenomen, aandachtspuntjes bij mij waren: voorrang verlenen (ook in situaties als woonerf, voetgangers) en afmetingen (hoelang mag de lading op aanhanger uitsteken e.d.).

Wat ook goed hielp is de vraag doornemen en zelf al proberen te antwoorden zonder de mogelijkheden te bekijken en daarna pas het juiste antwoord indrukken.

PS: Vandaag geslaagd voor praktijk!!!!!!!!!!!!!!! :)

[ Voor 3% gewijzigd door Kleintje81 op 22-10-2008 22:43 ]

BF2 stats Systemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Laatst online: 11-09 13:55
Van harte!

Ik heb vandaag eens een vroege rijles. Eens kijken hoe dat rijden in de ochtenspits precies werkt.
Theorie zal ik binnen de komende weken aan moeten gaan geloven, maar zie daar niet zo een probleem. Ken het meeste nog wel van mijn bromfiets-certificaat :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben1985

Ben1985

Tatatata!

frickY schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 07:12:
Van harte!

Ik heb vandaag eens een vroege rijles. Eens kijken hoe dat rijden in de ochtenspits precies werkt.
Theorie zal ik binnen de komende weken aan moeten gaan geloven, maar zie daar niet zo een probleem. Ken het meeste nog wel van mijn bromfiets-certificaat :p
Dr zitten ongetwijfeld verschillen in, maar je hebt iig een goede basis. Ik zou alleen niet te lang wachten met de theorie, mijn ervaring is dat er pas een praktijkexamen wordt aangevraagd zodra je een geldig theoriecertificaat op zak hebt.

Spitsrijden is trouwens ook best leerzaam. Ik reed het voor t eerst op mn laatste examen. Gelukkig vond de examinator dat ik dat prima deed.

p.s. De mijne is volgens mij bijna verlopen, gelukkig heb ik t roze papiertje op zak :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Laatst online: 05:53
Ben1985 schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 10:42:
[...]
Spitsrijden is trouwens ook best leerzaam. Ik reed het voor t eerst op mn laatste examen. Gelukkig vond de examinator dat ik dat prima deed.
Gheh, bij mij precies hetzelfde verhaal. Eerste keer dat ik in de spits reed was bij mijn eerste en laatste examen. Best maf, ik ging invoegen op de snelweg en er reden ineens daadwerkelijk allemaal andere auto's op de rechter strook. 8)7

Geen problemen gehad verder, maar toch eigenlijk niet handig dat ik nooit lessen op die tijd had gehad.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben1985

Ben1985

Tatatata!

Inderdaad, vreemd dat ze dat niet als verplicht onderdeel hebben. Wat mij betreft hoeven ze het niet op het examen te doen (is ook vrij lastig, dan zou je enkel examen in de ochtend en eind van de middag kunnen afleggen), maar het is wel een belangrijk aspect van het autorijden. Zodra je veel op de weg zit, is het toch een van de meest voorkomende situaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Inderdaad, en heb er daarom ook bewust voor gekozen eens niet om 20u te lessen, maar om 7:30. Ben maandag ook al om 11u geweest. Als het even kan zou ik ook graag nog een keer met sneeuw of hevige regen willen lessen, puur om straks niet voor verassingen te komen staan als ik mijn roze papiertjepasje heb.

Ik heb module 2 vrijwel afgerond en ga nu door naar 3. Daarin worden alleen dingen behandeld die ik al veelvuldig in de praktijk ben tegengekomen zoals uitritten en rotondes, dus verwacht daar weinig problemen. De woorden "tussentijdse toets" en "praktijkexamen" zijn al gevallen, dus het wordt hoog tijd dat ik dat theoriecertificaat ga halen. Gelukkig al gezien dat er niet echt wachtrijen zijn en je binnen 2 weken makkelijk op kunt, als je zelf een beetje flexibel bent qua tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Mijn rijexamen B was ook tijdens de ochtendspits, kwam hier in Zwolle bij de Vechtstraat (die gewoon _vast_ staat smorgens), en vervolgens bestond mn rijexamen alleen uit optrekken en weer remmen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 22:31:
[...]

Oefenexamens neem ik aan, nou dan moet je het wel halen, ik had er veel minder aan gedaan, resultaat was dat ik pas de 5e keer slaagde, maar dat komt omdat we telkens heel veel strik vraagjes hadden :$
Oefenexamens inderdaad. Voor het brommer theorie heb ik ook hetzelfde gedaan en dat heb ik ook in een keer gehaald. Ik ga er iig met zekerheid in. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Niet online
Wat is er zo moeilijk aan file rijden, dat het speciaal getoetst zou moeten worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Binnenkort ga ik ook voor het blok, afgelopen dinsdag m'n theorie gehaald (3 fout) en daarna gelijk het praktijkexamen aangevraagd. Binnen zo'n 10 dagen hoor ik wanneer ik opmag...

Ik had begrepen dat zo'n examinator extra goed in de gaten houd of ik wel goed genoeg kijk. En volgens m'n instructeur, staat de rechterbuitenspiegel buiten mijn beschikking. - daar ben ik niet zo blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben1985

Ben1985

Tatatata!

Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 13:45:
Binnenkort ga ik ook voor het blok, afgelopen dinsdag m'n theorie gehaald (3 fout) en daarna gelijk het praktijkexamen aangevraagd. Binnen zo'n 10 dagen hoor ik wanneer ik opmag...

Ik had begrepen dat zo'n examinator extra goed in de gaten houd of ik wel goed genoeg kijk. En volgens m'n instructeur, staat de rechterbuitenspiegel buiten mijn beschikking. - daar ben ik niet zo blij mee.
Gefeliciteerd. Onzin, dat je geen rechterbuitenspiegel kunt gebruiken. Als het goed is, zit er een extra rechter buitenspiegel op, voor de instructeur en examinator. Hoe moet je anders goed kunnen zien of je wel kunt afslaan naar rechts, of van baan naar rechts kunt wisselen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Idd, dat verhaal over die spiegel klopt niet :) Wel is het idd zo dat de examinator heel erg streng is op kijkgedrag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben1985

Ben1985

Tatatata!

Jups, je moet altijd ietwat overdreven kijken, zodat ze goed kunnen zien wat je allemaal uitspookt achter dat stuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het punt met die rechterbuitenspiegel is: het is nog niet wettelijk verplicht om een rechterbuitenspiegel te hebben. Dus kan een examinator je ook niet verplichten erin te kijken. Dus hoeft een instructeur je er ook niet in te trainen. Dus kan de instructeur hem lekker voor zichzelf gebruiken.

Zo redeneerde mijn instructrice ook. Ik vond dat irritant, want dat ding is gewoon erg nuttig (in de file met motoren die tussendoor komen, bij inparkeren, en natuurlijk met afslaan naar rechts, om maar eens de belangrijkste situaties te noemen). En aangezien je toch in dezelfde auto afrijdt als waar je in lest, en je lesauto hoogstwaarschijnlijk wel een rechterbuitenspiegel heeft - waarom zou je hem dan niet gebruiken? Omdat je ook goed moet kunnen rijden zonder, of zo? It makes no sense to me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben1985 schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 14:03:
[...]

Gefeliciteerd. Onzin, dat je geen rechterbuitenspiegel kunt gebruiken. Als het goed is, zit er een extra rechter buitenspiegel op, voor de instructeur en examinator. Hoe moet je anders goed kunnen zien of je wel kunt afslaan naar rechts, of van baan naar rechts kunt wisselen?
Je hoofd draaien.
De rechterbuitenspiegel is niet verplicht (mits je een binnenspiegel hebt) en daarmee ook niet noodzakelijk voor het examen. De examinator moet een rechter buitenspiegel hebben, dus als je lesauto geen extra buitenspiegel heeft kan je de hem niet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 14:37:
Het punt met die rechterbuitenspiegel is: het is nog niet wettelijk verplicht om een rechterbuitenspiegel te hebben.
Tenzij je door een of andere reden geen (goed) zicht hebt in de binnenspiegel, want dan is de rechterbuitenspiegel wel verplicht :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben1985

Ben1985

Tatatata!

Hoofd draaien. Doe ik sowiezo al, je blijft (ook met rechterspiegel), met je dooie hoek zitten. Waarvoor je dus het hoofd moet draaien, om te voorkomen dat je afslaat met iemand in je dode hoek (waardoor dat eventueel letterlijk kan worden ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Rechterbuitenspiegel is inderdaad erg nuttig om te zien of je geen fietsers overhoop rijdt bij het rechtsaf slaan :P Maar als je hem niet hebt betekent het dat je extra goed de binnenspiegel moet benutten en extra goed over je schouder moet kijken voordat je afslaat.

Overigens doe ik dat overdreven kijken wat het CBR wil nu na een ruime week zelf rijden al niet meer. Natuurlijk wel goed kijken maar ik kijk bijvoorbeeld niet links naast me voordat ik links richting aangeef om links af te gaan op een rotonde, en meer van dat soort nutteloze dingen die nergens voor nodig zijn maar wat het cbr wel graag wil zien tijden het examen.

[ Voor 4% gewijzigd door ik222 op 23-10-2008 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
Hebbes! Theorie is binnen. Ik had slechts 1 foutje :D *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

FiXeR.nl schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 16:22:
Hebbes! Theorie is binnen. Ik had slechts 1 foutje :D *O*
Gefelciteerd, precies zoals ik, wat een goed gevoel geeft dat he. *O*

Behalve dat ik 1 oerstomme fout had gemaakt met plek op de rijbaan. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrNGm
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-09 13:45
Morgen maar eens de rijschool bellen :O. Tijd geleden al wat mailtjes verstuurd, de ene via het contactformulier, de andere via het info@ adres. Beide nog geen reactie :z

Gaan we ook eens beginnen (vorige week 18 geworden :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Het is met dit soort dingen prettiger even te bellen, want dan hoor je meteen wat voor soort iemand je gemiddeld 40 uur naast je hebt zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrNGm
  • Laatst online: 01-09 13:45
Voicemail :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 22:31:
[...]

nee dan leer je slecht of ben je dom, das wat anders imho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

ik222 schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 14:47:
Rechterbuitenspiegel is inderdaad erg nuttig om te zien of je geen fietsers overhoop rijdt bij het rechtsaf slaan :P Maar als je hem niet hebt betekent het dat je extra goed de binnenspiegel moet benutten en extra goed over je schouder moet kijken voordat je afslaat.

Overigens doe ik dat overdreven kijken wat het CBR wil nu na een ruime week zelf rijden al niet meer. Natuurlijk wel goed kijken maar ik kijk bijvoorbeeld niet links naast me voordat ik links richting aangeef om links af te gaan op een rotonde, en meer van dat soort nutteloze dingen die nergens voor nodig zijn maar wat het cbr wel graag wil zien tijden het examen.
Gaat er om dat je kijkt en dat je er aan denkt, als je je hoofd niet beweegt kan de examinator het niet zien. Het is dus gewoon om de anders eindeloze welles nietus te voorkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Ik hoorde dat er rechts op de voorruit een spiegeltje zit, waarmee de instructeur/examinator je ogen kan zien.. Dus dat is al getackled dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Destruction schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 19:28:
Ik hoorde dat er rechts op de voorruit een spiegeltje zit, waarmee de instructeur/examinator je ogen kan zien.. Dus dat is al getackled dan :)
Ja in mijn lesauto zat dat inderdaad in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raynman
  • Nu online
Destruction schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 19:28:
Dat zat in mijn lesauto ook wel, maar zoals mijn instructrice zei kijkt een examinator daar echt niet de hele tijd in, hij moet immers ook op het verkeer e.d. letten. Als je je hoofd draait, is dat veel duidelijker te zien (hij/zij ziet in ooghoek wat bewegen en gelooft het dan waarschijnlijk al wel) en als je het tijdens lessen gewoon steeds doet, gaat het uiteindelijk toch zonder er al te veel bij na te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Down
  • Laatst online: 14-09 22:25
Nog 2-3 lessen voordat mijn praktijkexamen wordt aangevraagd :). Gisteren een les gehad en dat ging best wel goed. Nu had het geregend en de zon scheen daarna behoorlijk fel, dus lichtte het wegdek op sommige plekken ontzettend fel op, toen heb ik dus gewoon een stoplicht (dat op rood stond) keihard gemist :$. Enfin, hebben we dat ook weer eens meegemaakt.

Ik weet van mijzelf dat mijn ogen niet echt fantastisch zijn, maar een nummerbord lezen op 25m lukt wel. Wat gebeurt er eigenlijk als je dit niet lukt bij je praktijkexamen? :p

Mother north, how can they sleep while their beds are burning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:28

aerofreak

Steve Jobs

Imodium schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 15:21:

Ik weet van mijzelf dat mijn ogen niet echt fantastisch zijn, maar een nummerbord lezen op 25m lukt wel. Wat gebeurt er eigenlijk als je dit niet lukt bij je praktijkexamen? :p
Niks...

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Imodium schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 15:21:
Mag je (als ik het goed heb) gewoon examen doen.
Echter moet je daarna terugkomen bij het CBR om aan te tonen dat je het wel ziet, en dan pas kun je je rijbewijs gaan halen.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Pagina: 1 ... 14 ... 37 Laatste