Een vriend van mij heeft pas z'n rijbewijs gehaald, hij is iets eerder begonnen met lessen dan ik. We rijden bij dezelfde rijschool, bij dezelfde instructeur. Ik had voor mijn vorige les, die van vorige week vrijdag, een maand lang niet gereden. Dat dat niet verstandig is weet ik, maar het kwam gewoon echt even niet uit. In ieder geval heb ik er nu dertig uur op zitten, ben twaalfhonderd euro armer en ik ben nog steeds niet richting examen aan het gaan.
De laatste les heeft m'n instructeur drie zinnen tegen me gezegd:
- "ik vroeg vlak voordat $vriend ging afrijden of hij wist of jij nog door wilde gaan met je rijbewijs, want eeh dit schiet niet op natuurlijk..."
- "hier linksaf / rechtsaf"
- "ja stop er maar mee, rij maar weer verder..."
... en dat laatste zei 'ie dus telkens nadat ik een fout maakte. Stopopdracht, ja, moet achter een auto, wist ik, maar bij een straat waarin aan één kant helemaal geen auto's staan mag ik hem dan ook niet tegen de stoep zetten? Had 'ie nog nooit gezegd... ik had dus de straat over moeten steken en aan de andere kant achter een auto moeten gaan staan...
Even later moest ik ergens keren, maar het was ontzettend onoverzichtelijk, een woonwijk met langs alle kanten auto's, krappe kruispunten en geen vrije parkeerplaatsen. Ik stuur een stuk verkeerd in, en kreeg ik weer "ja rij maar weer verder" te horen, met verder nul komma nul feedback.
Morgen heb ik weer les, wat moet ik nou doen?

Tegen m'n instructeur zeggen dat 'ie meer feedback moet geven? Of meteen weggaan en ergens anders gaan lessen?