Het kleine-mismoderatietopic deel VII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 21.155 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Mee eens. De eerste kan nog wel wat puntjes gebruiken :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Topicstarter
Ook eens, maar dat wist je op irc al :P

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

Kixtart schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 09:44:
Ook eens, maar dat wist je op irc al :P
irc://irc.tweakers.net/TMF bedoelde?

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
* Einde reclame :+ *
Afbeeldingslocatie: http://images.telegraaf.nl/multimedia/archive/00766/loekie_jpg_766391b.jpg

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:22

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
beide staan nu effectief op -1, al kan de eerste door een mismodder daar nog makkelijk vanaf worden gehaald.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentThunder
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:08
Verwijderd in 'nieuws: Grote Amerikaanse providers sluiten usenet 'preventief' af'

De toon van de reactie komt bij mij een beetje over als een troll en nogal onvriendelijk, die ik zeker niet hoger dan een 0 zou geven en waarbij ik zelfs nog een -1 overweeg.

Echter, iemand heeft hem als +2 gemod, wat bij mij overkomt als een geval strategisch modden?

Canon EOS 40D | Canon EF-S 10-22mm F/3.5-4.5 USM | Tamron 17-50mm F/2.8 | Canon EF 50mm F/1.8 II | Canon EF 70-200mm F/4L IS USM | Speedlite 430EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Bijzonder slechte spelling + slechte inhoud = -1
Die +2 lijkt me een mee eens mod.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik geef ook een -1. Die +2 daar is echte onzin en wordt bekeken. :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09:54

botoo

💀 too old to die young

+2 modder was een kloonaccount (inmiddels gebanned).

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-09 00:03

hamsteg

Species 5618

Verwijderd in 'nieuws: Polaroid produceert draadloze minifotoprinter'
Waarom is deze -1? Okay hij is iets te enthousiast maar dat is toch geen -1 waard? Is tegenwoordig een scheldwoord lijkend iets meteen een -1? Gewoon een 0-etje vind ik. Door de -1 leest de rest zo moeilijk want er zijn wel vervolgposts die er op-in gaan.

[ Voor 22% gewijzigd door hamsteg op 11-06-2008 13:37 ]

... gecensureerd ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Ik vind het een beetje een loze reactie, maar toch wel een 0. Maar mensen letten ook vaak op de vorm van een reactie en als hij irritant overkomt kan het makkelijk een -1 zijn. De reden dat hij zichtbaar moet zijn omdat er geneste reacties zijn is iig niet belangrijk.

Ik ga even het usenet draadje door en ga hier editten welke me opvallen :)
1. Verwijderd in 'nieuws: Grote Amerikaanse providers sluiten usenet 'preventief' af'
(niet veel meerwaarde->0)
2. Verwijderd in 'nieuws: Grote Amerikaanse providers sluiten usenet 'preventief' af'
(Weet niet echt wat ik moet geven, maar heb hem nu een 0)
3. Vicarious in 'nieuws: Grote Amerikaanse providers sluiten usenet 'preventief' af'
(Ik zie hier ook geen meerwaarde in eigenlijk. Misschien door het punt dat hij straffen omhoog wilt?)
4. vgroenewold in 'nieuws: Grote Amerikaanse providers sluiten usenet 'preventief' af'
(Deze juist wel weer een +1. Goed beschreven mening (alleen gestoord noemen is wat sterk verwoord, al kan het best zo zijn gewoonlijk))
5. MsG in 'nieuws: Grote Amerikaanse providers sluiten usenet 'preventief' af'
(Zeker geen meerwaarde)
6. Goldwing1973 in 'nieuws: Grote Amerikaanse providers sluiten usenet 'preventief' af'
(Sterk uiteenlopende moderaties. Op dit moment beoordeel ik hem als grapje -> 0)
7. Soldaatje in 'nieuws: Grote Amerikaanse providers sluiten usenet 'preventief' af'
(Ik heb deze nog een 0 gegeven, maar neig wat lager eigenlijk omdat het imho een beetje offtopic en nutteloos is om te melden in een artikel dat over het afsluiten van usenet gaat.)
8. n4m3l355 in 'nieuws: Grote Amerikaanse providers sluiten usenet 'preventief' af'
(Al een paar keer eerder aan bod gekomen -> 0)

Ik denk niet dat er nog veel bijkomt, want hoe lager ik kom hoe minder er gemodereerd is en kan ze makkelijk rechtzetten (mocht het nodig zijn).

[ Voor 62% gewijzigd door Kixtart op 11-06-2008 14:14 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfredo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-07 19:40
Ik heb die van Omega Supreme wel +1 gegeven. Eigenlijk staat er hetzelfde als hier, maar dan een uur eerder geplaatst.
Voor ik het bericht las, had ik de link met de dochterbedrijven van Time Warner nog gemaakt. Voor mij betekent het dus een meerwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Ik vind het gewoon een ongefundeerde kreet eigenlijk. Meerwaarde zie ik eigenlijk nog echt niet en vind het gewoon meer een mee-eens als dit wel gegeven wordt. Hij zet zijn mening gewoon als een feit weg zonder enige aanvullende informatie.

Ik ga weer verder met modereren en edit m'n vorige reactie :)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

hamsteg: eens.
Kixtart: nummer 7 geef ik een -1, dat is echt een reactie van niks. Met de rest ben ik het eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n4m3l355
  • Laatst online: 25-08 09:47
Kixtart schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 13:34:
Ik vind het een beetje een loze reactie, maar toch wel een 0. Maar mensen letten ook vaak op de vorm van een reactie en als hij irritant overkomt kan het makkelijk een -1 zijn. De reden dat hij zichtbaar moet zijn omdat er geneste reacties zijn is iig niet belangrijk.

8. n4m3l355 in 'nieuws: Grote Amerikaanse providers sluiten usenet 'preventief' af'
(Al een paar keer eerder aan bod gekomen -> 0)

Ik denk niet dat er nog veel bijkomt, want hoe lager ik kom hoe minder er gemodereerd is en kan ze makkelijk rechtzetten (mocht het nodig zijn).
als eentje op 10:26 post en ik op 10:29 mag ´t misschien deels dubbelpost zijn maar ik ben niet in staat sneller te typen ;) Verder lijkt het me toch dat mijn toelichting ietwat uitgebreider is ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Als er maar 3 minuten tussen zit lijkt me dat ook geen geval van een echte dubbelpost, en dus zou die reactie dus niet per se op 0 moeten, lijkt mij. Maar ik heb die draad verder niet echt intensief gevolgd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Deze viel me trouwens ook nog op en +1/+2 is toch aardig teveel wmb:
Verwijderd in 'nieuws: Grote Amerikaanse providers sluiten usenet 'preventief' af'

@n4m...
10:20 en 10:21 wordt het al eens aangegeven, maar als je daar nog eens niet naar kijkt vind ik het nog een 0 eigenlijk. Het is een mening en geen feit, maar het wordt wel vaak zo beschreven en dus is het voor mij een ongefundeerde 'beschuldiging'. Als je de eerste was geweest was ik waarschijnlijk wel nog net op een +1 uitgekomen, omdat het toch een mening is en wel netjes beschreven.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-09 00:03

hamsteg

Species 5618

Kixtart schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 13:34:

Het zelfde argument dat jij gebruikt waarom mensen een -1 zouden geven gebruik ik wel eens om toch een 0 uit te delen. Als voor de vorm de basis-post helpt om de vervolg-posts te lezen wil ik deze nog wel eens op 0 zetten ondanks het feit dat ik losstaand een -1 zou geven (behalve als het beledigend of echt ongefundeerd is). Inhoudelijk niet objectief maar ik mag ook graag de context van dingen zien ...

... gecensureerd ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09:54

botoo

💀 too old to die young

Het is een schreeuwerige, onnodig platte, reactie zonder echte inhoud (van een user die wel vaker schuttingtaal en caps nodig vind).
Van mij een -1 domweg omdat dergelijke puberale manier van reageren (en zonder inhoud) ongewenst is.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=30223790,noline]Kixtart schreef op woensdag 11 juni 2008 @
5. MsG in 'nieuws: Grote Amerikaanse providers sluiten usenet 'preventief' af'
(Zeker geen meerwaarde)
nou idd zeker geen meerwaarde, one-linertje: hij heeft een gevoel dat.... ik snap die 26x+1dan ook totaal niet, van mij een 0 met de neiging naar-1

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2008 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

+1 voor deze troll:
Andros in 'nieuws: Mobistar laat België langer op nieuwe iPhone wachten '?
9x 0 is eigenlijk al te veel laat staan 4x +1.

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Duidelijke troll idd. Hij staat nu net op -1, maar er mogen nog wat puntjes bij ivm de meningmodders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

not2secure4u in 'nieuws: Mobistar laat België langer op nieuwe iPhone wachten '
Dit is dus een dubbelpost. Degene waar hij op reageert, en die uit zicht is wegens onzinnigheid, had al een reactie gekregen. Deze komt er dan nog eens 7 minuten later achteraan. Toch 6x 0 gekregen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd in 'nieuws: Linux energiezuiniger dan Windows Server 2008 '
deze wel heel nare fipo staat terecht op -1 maar komt volgens mij in aanmerking voor een -2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Liever een edit, komen ook serieuze reacties op en die zouden met een -2 op de parent ook onzichtbaar worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Ik heb hem maar een mail gestuurd over die reactie. Het is volgens mij niet als fipo bedoeld, maar wel zwaar zinloos. Een -2 vind ik in dit geval niet passen door de geneste reacties & geen edit omdat een edit gewoonlijk ook voor andere users nuttig is, maar in dit geval alleen voor deze user (die dus wel een mail heeft ontvangen).

De reactie daarop over moderaties heeft wel een edit ontvangen.

[ Voor 28% gewijzigd door Kixtart op 11-06-2008 22:59 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Timo in 'nieuws: Japanners experimenteren met geprinte displays'
mag deze ook wel een mail hebben(nu je toch bezig bent) de hele thread is behoorlijk puberaal trouwens

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2008 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Grappig bedoeld, maar imho niet gelukt. Een mail is naar mijn mening niet nodig en iedereen mag zelf kiezen of ze het een 0 of -1 vinden :)

Die vorige ging gewoon bewust offtopic en zo nutteloos dat hij wel een mail verdiende, want het voegt totaal niks toe aan de inhoudelijke discussie. Grapjes (die eventueel dus helemaal niet grappig zijn) kunnen gewoon normaal gemodereerd worden.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is er ongewenst aan deze post? Ik wilde aangeven dat je bij die link niet de definieve release kunt downloaden, maar alleen een beta of RC. Lijkt me niet onbelangrijk als het om serversoftware gaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Geen idee eigenlijk. Ik heb je in elk geval een +1 gegeven, het is wel degelijk handige informatie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

van mij ook +1, die -1 lijkt mij modmisbruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Het is inderdaad een flink foute moderatie, maar die gebruiker's historie ziet er verder wel goed uit. Misschien een misklik of gewoon een foutje. :) Ik zie dat de betreffende reactie inmiddels goed op +1 staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks (ik ging al bijna twijfelen aan mijn leesvermogen) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

nieuws: Xs4all geeft door KPN-storing gedupeerde Only-klanten een attentie
Alle simpele "ja xs4all is heilig/is goed bezig" reacties na 10:00 gaan w.m.b. naar -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gnimmeL_kraD in nieuws: Previewbuild Snow Leopard ontbeert Powerpc-ondersteuning

Fipo waar iemand toch een +2 voor heeft gegeven, overduidelijke mismod, -1 lijkt me de enige rechtvaardige score.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
We zullen hem zo even nakijken, thnx :)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

CaPtAiNCaRnAgE in 'nieuws: Ontwikkelstudio kopieert locaties uit Oblivion'
Vind ik geen meerwaarde hebben. Beetje goedkoop scoren op een ongenuanceerde post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Niet online
PierreG in 'nieuws: Mozilla brengt eindversie Firefox 3 op 17 juni uit'
Staat op +1 (heeft een +2 gekregen), voegt niets toe en ik twijfel tussen 0 en -1 vanwege de toon.

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

-1, want offtopic, doet hier niet ter zake, en dit soort commentaar hoort uberhaubt niet op de FP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-09-2024
geheel mee eens. het is welliswaar raar dat de operarelease niet vermeld is, maar dat hoeft niet op die manier gemeld te worden.

When you only live once, try not to die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Deze reactie lijkt me een zeer duidelijke -1.

De +1's en +2 zijn absolute modmisbruikers, een onderzoek naar de +1 en +2 stemmers zou misschien een goed idee zijn?

Zelfs een 0 vind ik al hoogst dubieus voor deze post.

edit: argh, eerst ff lezen (had de laatste pagina in dit topic niett gezien). Mea culpa en negeer me maar ;)

[ Voor 25% gewijzigd door wildhagen op 12-06-2008 17:41 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Sallin schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 15:12:
PierreG in 'nieuws: Mozilla brengt eindversie Firefox 3 op 17 juni uit'
Staat op +1 (heeft een +2 gekregen), voegt niets toe en ik twijfel tussen 0 en -1 vanwege de toon.
wildhagen schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 17:38:
Deze reactie lijkt me een zeer duidelijke -1.

De +1's en +2 zijn absolute modmisbruikers, een onderzoek naar de +1 en +2 stemmers zou misschien een goed idee zijn?

Zelfs een 0 vind ik al hoogst dubieus voor deze post.

edit: argh, eerst ff lezen (had de laatste pagina in dit topic niett gezien). Mea culpa en negeer me maar ;)
Van mij heeft hij ook een -1 gekregen, echter nog wel wat moderaties nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Staat nu op - 0,5 en effectief op 0. Kan er dus heel wat gebruiken om hem vast te zetten op -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

De volgende is duidelijk grappig bedoeld en mag dan ook op 0 staan van mij:
Leon Helmink in 'nieuws: Ontwikkelstudio kopieert locaties uit Oblivion'
Het is wel zo dat er best wat dubbelposts in dat topic staan en flauwe grappen. Deze grap is dan tenminste nog geslaagd imho.

de volgende in dat topic is deze:
Verwijderd in 'nieuws: Ontwikkelstudio kopieert locaties uit Oblivion'
die +1 krijgt terwijl deze gewoon letterlijk het verhaal copy-paste wat onder de link in het artikel te vinden is. 0 is meer dan voldoende. +1 geven omdat je zelf geen link aanklikt is gewoon mismodden wmb.

[ Voor 30% gewijzigd door TheCapK op 12-06-2008 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

nieuws: In Italië gaat 3g-iPhone zonder abonnement 499 euro kosten
Dit draadje mag nog wel eens doorlopen worden door een aantal modders. Er staat nog een hoop verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Niet online

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik vond het een onschuldig nieuwsgierig vraagje, maar bij nader inzien is dit toch wel een beetje ongewenst, aangezien het richting fraude gaat. Staat nu op -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Niet online
Ik heb het idee dat hier nogal wat 'mee eens' moderaties op zitten. Zelf vind ik het een nulletje, maar ik kan me voorstellen dat de post op +1 staat. +2 (2x gegeven) is het imho in ieder geval niet.
Dima_2005 in 'nieuws: Mozilla brengt eindversie Firefox 3 op 17 juni uit'

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Heb alles even doorgelopen tot hier, maar het stond allemaal allang goed :)
Sallin schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 09:09:
Ik heb het idee dat hier nogal wat 'mee eens' moderaties op zitten. Zelf vind ik het een nulletje, maar ik kan me voorstellen dat de post op +1 staat. +2 (2x gegeven) is het imho in ieder geval niet.
Dima_2005 in 'nieuws: Mozilla brengt eindversie Firefox 3 op 17 juni uit'
Een lastige, maar volgens mij hoort dat inderdaad gewoon een 0 te zijn. Ik kan me echter een +1 prima voorstellen, dus als de reactie daarop eindigt vind ik het ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramBo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09 08:13
nekat in "Tomtom handelt in strijd met iPhone sdk"
Deze reactie staat op -1, waarom precies weet ik niet. Ik zie er een redelijk normale / onschuldige vraag in waar zeker een goede reactie op kan komen (sterker nog, deze staat er al).

[ Voor 10% gewijzigd door BramBo op 13-06-2008 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Je linkje is nog steeds niet helemaal goed :P

Maar de vraag is onschuldig inderdaad, dus die staat nu op 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramBo
Nu wel :P, dank.

[offtoppic]
Is er een speciale functie om een verwijzing naar een reactie, inclusief naam+ toppic te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Gewoon de link kopiëren en verder niets mee doen. Als je de post plaatst of bekijkt wordt de link dan automatisch omgezet naar iets moois.

edit:
no problemo :)

[ Voor 8% gewijzigd door Cloud op 13-06-2008 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramBo
Bedankt voor de info, scheelt weer wat moeilijk gedoe :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markje1
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-09 15:21
Verwijderd in 'nieuws: Vingerafdruk niet meer verplicht voor Duits paspoort'

...

ik vind dit nou niet echt een uitspraak die op tweakers hoort. misschien maar even edit ?

(als dat gedeelte weg word gehaald mag het ook uit mijn post verwijderd worden.)

[ Voor 8% gewijzigd door een moderator op 13-06-2008 11:54 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Is foetsie. Bedankt voor het melden. :)

edit:
User heeft mail.

@ hieronder; thanks had ik over het hoofd gezien

[ Voor 50% gewijzigd door Cloud op 13-06-2008 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Nog een beetje meer aangepast :)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markje1
Bedankt Cloud en Kixtart :)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

mindcrash in 'SP: publieke omroep moet opensourceplayer gebruiken'

Ik wordt keihard op -1 ongewenst gezet

Eénmaal door tomhagen, die een reply plaatst op mijn reactie. Vervolgens keihard terugslaat met de moderatie -1 met de volgende reply op mijn aangepaste reactie:
Ik had je op neutraal gemodereerd, maar aangezien je complete lappen tekst toevoegd, die er voor mijn vorige reply niet stonden, zonder dit ook maar te melden, krijg je een ongewenst.

Gaarne volgende keer gewoon reply'en op je replies, ipv je originele post aan te passen en daarmee replies compleet zinloos te maken.
Dit vind ik absoluut gestoord en vind ik totaal nergens op slaan. Mag je op tweakers.net je mening voortaan niet meer verder verduidelijken? Ik denk dat tomhagen maar eens een tijdje niet mag modereren, danwel zijn Expert status mag misbruiken voor zoiets.

Die tweede -1 ongewenst is waarschijnlijk door een pro-Open Source persoon gedaan ofzo die het waarschijnlijk onnozel vind dat ik in deze reactie Microsoft/Silverlight verdedig met een duidelijk argument. Is dit tegenwoordig niet toegestaan?

Ik vind dat ik hooguit op deze post +0 neutraal zou moeten krijgen, en misschien zelfs wel +1 meerwaarde zou moeten krijgen aangezien ik aangeef dat Silverlight wel degelijk cross-platform is en hoe je bijvoorbeeld Silverlight support mét media streaming kan installeren op het Linux platform.

Dit soort dingen vergalt m'n plezier hier wel, en als dit zo moet kap ik gewoon met actief bezig zijn met tweakers.net, zoals het reageren op artikelen en het actief houden van m'n Expert modstatus.

[ Voor 4% gewijzigd door mindcrash op 13-06-2008 14:44 . Reden: wat dingen verbeterd i.v.m een bui van lichte verontwaardiging ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Reacties editten vindt men doorgaans niet erg prettig, maar dat is vooral met fipo's zo (eerst snel posten, en dan editten). Het is in ieder geval geen reden om een reactie naar -1 te modden. Dat is imo gewoon mismodden. De reactie van Tomhagen hoort overigens ook glashard op -1 aangezien dit soort commentaar op de FP niet gewenst is.

Wat betreft jouw reactie zie ik eigenlijk ook niet in waarom dat een -1 zou moeten zijn. Ik zit niet zo in die materie, maar ik kan me best voorstellen dat het een +1 waard is. Vanwege gebrek aan kennis mod ik je reactie echter niet, maar dat zullen anderen wel doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Zelfs als je niet veel kennis hebt van het onderwerp kan je meestal wel zien wat voor score iets moet hebben. Ik vind het een nuttige toevoeging en daarom +1 gegeven.
Dit soort dingen vergalt m'n plezier hier wel, en als dit zo doorgaat kap ik gewoon met actief bezig zijn met tweakers.net, zoals het reageren op artikelen en het actief houden van m'n Expert modstatus.
Heb gewoon geduld of meldt het hier. Hier hebben we in ieder geval niks aan, want zoiets kan altijd voorkomen, omdat één user al een score kan neerzetten. In dit geval was het ook zo, want het waren niet 2 -1's, maar 1x een -1 van een expert.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Kixtart schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 14:41:
Zelfs als je niet veel kennis hebt van het onderwerp kan je meestal wel zien wat voor score iets moet hebben. Ik vind het een nuttige toevoeging en daarom +1 gegeven.
Ik heb geen idee of er feitelijke onjuistheden in staan die de reactie naar een 0 zouden tillen. Ik kan zo wel zien dat het een nuttige toevoeging is, ja, maar met gebrek aan kennis over de gegeven argumenten onthoud ik mij liever van moderatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Die reactie is inderdaad duidelijk een +1.

Overigens moet je wel opletten hoe je een reactie edit: ter verduidelijking en aanvulling naar aanleiding van een reactie is geen probleem (zoals jij nu doet), maar fipo's reserveren is zeer ongewenst. Ook het editen van reacties om extra antwoorden hierin te zetten op reacties die op jouw oorpronkelijke post is ongewenst, hiermee gaat het logische verband verloren. Een extra reactie plaatsen is dan veel netter. Op dit laatste wordt overigens niet al te scherp gemod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Twijfelgeval, echt nuttig is ie nou bepaald ook niet, maar een 0 kan wel.
Twee kort achter elkaar, net zo min echt bepaald nuttig, maar ook nu op het randje.
Zie Password lijst op de FP
Offtopic en nutteloos bij dit artikel, terecht -1
Onschuldig nulletje.
Een ruime 0.
Loopt er hier eens iemand even langs, want euhm :? daar lijkt er mij een af en toe gevalletje van ééntje die 'm op -1 zet en dan een papegaaienkooi er achter...
Ik vind dat wel meevallen hoor, de meeste reacties zou ik helemaal niet rouwig om wezen als ze op -1 zouden eindigen, alleen die laatste stond echt fout op -1, de rest zijn randgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:09
De twee laatste vond ik vooral belangrijk...

De rest zou ik ook niet rouwig om geweest zijn....

Trouwens, heb ik iets gemist sinds ik wat nonactiever ben bij modden en forum volgen??

Je krijgt nu niet direct een kleur te zien van een reactie? pas als je zelf een mod uitdeelt? Of was dit altijd?
kan iemand me paar linkjes/uitleg naar die wijziging geven ?

[ Voor 57% gewijzigd door HyperBart op 13-06-2008 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Niet gemodde reacties zijn grijs, maar dat is al sinds kort na de invoering van dit systeem. Van wel gemodde reacties kan ik in ieder geval de score wel gewoon zien, ook voordat ik ze gemod heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Hmm, dan is dat misschien omdat de page nog openstaat, er iemand mod, ik ook mod en dat die scores verschillen en daardoor iets anders krijg.

Sinds ik mijn expert verloren heb (komt wel terug nu) moet ik altijd weer wachten tot een andere xpert/promod/powermod langs komt...

Expert komt nog wel terug...

[ Voor 10% gewijzigd door HyperBart op 13-06-2008 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Als een reactie niet gemod is en je hebt hem in beeld zal hij grijs zijn. Als dan iemand modereert en jij ververst de pagina niet dan zal je dit niet zien. Als je zelf modereert dan komt het gemiddelde van alle mods in dat modblokje te staan (en je kunt zien hoeveel van elke score gemod is door het modschermpje uit te klappen).

Als active (dus niet expert) hoef je niet te wachten voordat je de score ziet, maar alleen bij +2 en -1 zal hij op respectievelijk +1 en 0 blijven staan totdat een expert of hoger het ook toekent.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Iemand een idee wat ik met deze reactie aan moet?

Hij is in ieder geval offtopic (draad gaat over Duitsland en niet over Nederland), en ik vind het een beetje wervingsactie-erig overkomen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-09-2024
Uiteraard is die hele post puur voor een wervingsactie. Ik ben er alleen nog niet helemaal uit wat de waardering daarvan zou moeten zijn... Wanneer hij alleen een linkje had gegeven zonder de quote had ik hem er nog wel een 0 voor willen geven, al is het ook dan een pure wervingsactie. Het copy-pasten van die tekst zorgt alleen voor een aardige topicvervuiling wat in mijn ogen een -1 waard is.

When you only live once, try not to die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Kunnen degenen die dit een 0 ipv -1 hebben gegeven eens zeggen waarom juist :?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Niemand van de regulars hier en het is nog eens niet 1 uur geleden :+
(geduld is een schone zaak enzo)

editje:
(imho gewoon fipo)

[ Voor 12% gewijzigd door Kixtart op 13-06-2008 19:55 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Boeboe schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 19:48:
Kunnen degenen die dit een 0 ipv -1 hebben gegeven eens zeggen waarom juist :?
-1

Niet alleen omdat het een Fipo is maar ook omdat die post werkelijk niets aan inzicht of zoiets toevoegt. De discussie die hier opgeroepen wordt is 25 posten aan Space Invaders-nostalgie en daarvoor is het nieuws zelf niet bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:29

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Waarom krijgt de volgende post een +2? Het is niet meer dan een ctrl-c ctrl-v vanaf webwereld:

Verwijderd in 'nieuws: SP: publieke omroep moet opensourceplayer gebruiken'

Deze mag van mij op 0: Rockafello in 'nieuws: SP: publieke omroep moet opensourceplayer gebruiken'

[ Voor 15% gewijzigd door Bor op 14-06-2008 12:21 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfredo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-07 19:40
Yahiko750 in 'nieuws: Belgische isp Dommel schaft datalimiet voor Homeconnect af'

Ik zie niet in waarom hij +1 moet krijgen, maar +2 is er zeker over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Bor de Wollef schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 12:16:
Waarom krijgt de volgende post een +2? Het is niet meer dan een ctrl-c ctrl-v vanaf webwereld:

Verwijderd in 'nieuws: SP: publieke omroep moet opensourceplayer gebruiken'
Een +1 mag ie van mij wel hebben. Het is toch aanvullende informatie. Wel 43x +2 gekregen 8)7 Ik denk dat daar ook veel papegaaimods bij zitten.
Eens.
Open deur. Mag wmb ook op 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

RoD schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 12:55:
[...]

Open deur. Mag wmb ook op 0.
1x +2 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dat is wel écht een mismod ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

RoD schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 12:55:
[...]

Een +1 mag ie van mij wel hebben. Het is toch aanvullende informatie. Wel 43x +2 gekregen 8)7 Ik denk dat daar ook veel papegaaimods bij zitten.

[...]
+1 heeft ie van mij ook gekregen. +2 is te hoog gegrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuisM4t
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2613756

http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2613777

Ik zie niet in waarom de bovenste reactie op 0 wordt gemod en de onderste op +1. Beiden geven niet echt meerwaarde , ze beschrijven hoe hard ze werken (geven werktijden) en vergelijken hun werkdruk met andere beroepssectoren.

beiden een 0?

Ik heb het bovenste bericht niet gelezen voor zijn edit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

MuisM4t schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 17:20:
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2613756

http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2613777

Ik zie niet in waarom de bovenste reactie op 0 wordt gemod en de onderste op +1. Beiden geven niet echt meerwaarde , ze beschrijven hoe hard ze werken (geven werktijden) en vergelijken hun werkdruk met andere beroepssectoren.

beiden een 0?

Ik heb het bovenste bericht niet gelezen voor zijn edit
Eens, beide zijn een 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Die eerste is een beetje tussenbeide. Wel een beetje een troll, maar ook wel weer zwaar om er -1 voor te geven. 0 en -1 zijn beide goed, imo. Die tweede is wmb onschuldig offtopic. Logisch antwoord op de voorgaande post. Dus wmb een 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Volgens mij hoort deze reactie gewoon op de -1 thuis ipv de 0 die hij nu heeft?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

wildhagen schreef op zondag 15 juni 2008 @ 09:28:
Volgens mij hoort deze reactie gewoon op de -1 thuis ipv de 0 die hij nu heeft?
Yep, een -1. Daar staat ie nu netto ook net op. Een paar mods zijn nodig om hem stevig op de -1 te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GetaGrip
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07-09 21:34

GetaGrip

Nee... echt? - Ga weg!

Wat doen we hier mee? - hack/crack....of gewoon een programma wat het onderste uit de kan haalt qua performance voor een spel?

Reactie op 'Eerste benchmarks GTX280 opgedoken' door bozotheclown

en volgens mij kan alles wat onder Reactie op 'EFF vecht door tegen onderzoeken van laptops door douane' door Youri Carma staat gewoon op -1omdat het totaal offtopic is.

[ Voor 31% gewijzigd door GetaGrip op 15-06-2008 10:36 ]

GetaGrip is net een mens.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
GetaGrip schreef op zondag 15 juni 2008 @ 10:19:
Wat doen we hier mee? - hack/crack....of gewoon een programma wat het onderste uit de kan haalt qua performance voor een spel?

Reactie op 'Eerste benchmarks GTX280 opgedoken' door bozotheclown
Dat is gewon een patch/modifier, dus normaal denk ik niet dat dat gevaarlijk of de moeite is om weg te halen...

Omdat het nu naar RS staat en er daar vaak illegale zooi staat begrijp ik je bezorgdheid, maar hier lijkt mij niets mis.., gewoon een 0'tje
en volgens mij kan alles wat onder Reactie op 'EFF vecht door tegen onderzoeken van laptops door douane' door Youri Carma staat gewoon op -1omdat het totaal offtopic is.

mee eensch, -1..

edit 1: het is een beetje ot, zijn reactie kan je nog tussen -1 en 0 plaatsen, maar eronder zitten wel een paar handige, en die verdienen een gewoon nulletje imo...
edit 2: Toch maar alles op -1...

[ Voor 10% gewijzigd door HyperBart op 15-06-2008 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GetaGrip
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07-09 21:34

GetaGrip

Nee... echt? - Ga weg!

Hier nog een Reactie op 'Microsoft van start met Afrikaans recycleprogramma' door mstam, ik had hem al een -1 gegeven... maar de meningen zijn blijkbaar verdeeld ;)

Zie niet wat een opmerking over de overbevolking(en de insinuatie) te maken heeft met een recycle programma van hardware, behalve dat het weer de off-topic reacties teweeg brengt.

Want mstam is idd lekker bezig om van alles erbij te halen: Reactie op 'Microsoft van start met Afrikaans recycleprogramma' door mstam, wat imho ook nog wel -1 d'r bij kan hebben.

GetaGrip is net een mens.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Vindt xavierk in 'nieuws: Eerste benchmarks GTX280 opgedoken' reactie zeker geen +1.
Hij heeft wel een punt maar met een zin van belachelijke troep en op de man spelen, wordt het eerder -1 of 0.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:04
-The_Mask- schreef op zondag 15 juni 2008 @ 11:14:
Vindt xavierk in 'nieuws: Eerste benchmarks GTX280 opgedoken' reactie zeker geen +1.
Hij heeft wel een punt maar met een zin van belachelijke troep en op de man spelen, wordt het eerder -1 of 0.
Zeker niet meer dan een -1 door
Als ze er wel naar hebben gekeken maar dachten dat dit normaal is dan doe ik de suggestie eerst andere benchmarks te lezen voordat dit soort belachelijke troep wordt gepost. Ik heb het over jou "Robin Vreuls"
Dit zwaar op de man spelen maakt het voor mij een -1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik kan er ook niets anders dan een -1 van maken, die heb ik hem dan ook gegeven.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markje1
Robby517 in 'nieuws: Riaa dient mislukte zaak stiekem opnieuw in'

Voegt helemaal niets toe aan dit nieuwsbericht.... en dan ook nog eens het moderatiesysteem afzeiken... (-2?)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
markje1 schreef op zondag 15 juni 2008 @ 12:00:
Robby517 in 'nieuws: Riaa dient mislukte zaak stiekem opnieuw in'

Voegt helemaal niets toe aan dit nieuwsbericht.... en dan ook nog eens het moderatiesysteem afzeiken... (-2?)
Een -2 voor zoiets? how....

Had ie dat nu niet gezegd van het moderatiesysteem, dan had ie zelfs nog tot op bepaalde hoogte een 0 gekregen, nu is die post gedoemd om naar de -1 te gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

-2 is niet echt nodig imho, -1 volstaat ook.

Zonder dat moderatiezeiken is het overigens ook een -1 (die heeft hij van mij toen ook gekregen). Hij beschuldigt RIAA even ervan in de drugshandel te zitten en mensen te liquideren (dmv de vergelijking met de mafia, die voorgenoemde zaken doen). Zonder onderbouwing vind ik dat een stevige troll, en dus -1.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:04
En aangezien hij weet dat hij fout zit is een adminedit ook overbodig lijkt me :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Verwijderd in 'nieuws: Riaa dient mislukte zaak stiekem opnieuw in'

Tut tut, een meerwaarde ?
Mag naar -1 voor mijn deel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
wildhagen schreef op zondag 15 juni 2008 @ 12:09:
-2 is niet echt nodig imho, -1 volstaat ook.

Zonder dat moderatiezeiken is het overigens ook een -1 (die heeft hij van mij toen ook gekregen). Hij beschuldigt RIAA even ervan in de drugshandel te zitten en mensen te liquideren (dmv de vergelijking met de mafia, die voorgenoemde zaken doen). Zonder onderbouwing vind ik dat een stevige troll, en dus -1.
Ik denk toch niet dat ie het in de drugs/liquidatie delen van de maffia zat te zoeken, eerder in het pad wat de RIAA ingaat door mensen aan te klagen tot ze niet meer kunnen enz.. Je weet wel, blijven doorgaan, eigenlijk niets afstaan, mensen blijven koeioneren enz...

BaRF in 'nieuws: Riaa dient mislukte zaak stiekem opnieuw in'
Verwijderd in 'nieuws: Riaa dient mislukte zaak stiekem opnieuw in'
Waarom die een nul heeft weet ik niet, voegt niets toe wmb...

[ Voor 11% gewijzigd door HyperBart op 15-06-2008 12:24 ]

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.