Het kleine-mismoderatietopic deel VII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 21.155 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-09 11:53
Offtopic post met score +1, ook hebben enkelen een +2 score uitgedeeld:
source in 'nieuws: Amerikaans stadje wil niet op Google staan'

De daaropvolgende reacties gaan helemaal nergens over, ik heb ze op -1 gezet:
Spherix in 'nieuws: Amerikaans stadje wil niet op Google staan'
YopY in 'nieuws: Amerikaans stadje wil niet op Google staan'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:22

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
De eerste is een 0, meer absoluut niet.

Die anderen zijn nog simpeler, alleen iemand die het modden niet snapt geeft daar hoger dan een -1 aan.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 15:33
Ik vind die bij die eerste een +1 wel te verdedigen.

Het gaat over een foto die de redactie bij het topic heeft geplaatst. Wat dat betreft wel degelijk on-topic. (de foto had er misschien niet bij geplaatst moeten worden, maar dat is een andere discussie)

Het is geen foto die al ettelijke keren eerder door de redactie is geplaatst waardoor reacties er op niet meer gewenst zijn. (tenminste ik had 'm nog niet eerder gezien)

En gezien wat de foto suggereert en de reacties er op, is de informatie wel degelijk nuttig voor de discussie op de FP.
Je zou hoogstens kunnen discussieren of er voor een +1 een bronverwijzen, of een link naar zó'n eerder discussie bij moet.

Die andere twee zijn inderdaad hardstikke -1. Daar hoeven we geen woorden vuil aan te maken.
Maar daar zijn volgens mij alle modders het wel over eens, zo naar de score kijkend... :-)
Wat dat betreft hoefden ze niet gemeld te worden in dit mismoderatietopic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Er worden veel vaker foto's ter illustratie bij een artikel geplaatst, maar dat betekend nog niet dat een eventuele discussie daarover ontopic is. De foto is slechts een voorbeeld bij het artikel, niet het hoofdonderwerp. Opzich zijn het geen zwaar offtopic posts die direct met een -1 beloond moeten worden, maar voor een post waar zo weinig informatie in staat als deze ga ik dan echt geen +1 geven, da's een simpele 0.
Hetzelfde geldt voor deze post: Verwijderd in 'nieuws: Amerikaans stadje wil niet op Google staan'

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Juist die discussie over die foto is precies waar het allemaal om draait !!

Velen zien dit als een typische Amerikaanse wantoestand, waar jongeren op elkaar schieten. Maar als het een waterpistool is, dan is het exact hetzelfde als in Nederland gebeurt. Is dat belangrijk? JA! Want deze mogelijke verschillen in interpretatie zijn precies waarom je dit soort automatisch genomen beelden niet op internet wilt zien. En waarom de Google redenatie dat het niet op privacy inbreuk doet, omdat het foto's op de openbare weg zijn, niet altijd zo simpeltjes genoeg verdediging is.

De foto is in die zin een prachtig concreet voorbeeld om de discussie aan op te hangen. En dan is relevante informatie hierover dus ook belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Daar kan ik inderdaad in meegaan, zo had ik het nog niet bekeken. Maar dan nog blijft zo'n post voor mij van weinig waarde, met een klein beetje logisch redeneren kun je zelf ook wel tot die conclusie komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-09 11:53
Verwijderd schreef op maandag 02 juni 2008 @ 14:49:

De foto is in die zin een prachtig concreet voorbeeld om de discussie aan op te hangen. En dan is relevante informatie hierover dus ook belangrijk.
De post geeft nauwelijks informatie. "waarschijnlijk een waterpistool"... nounou, daar worden we wijzer van. "er is veel gediscussieerd" door wie dan? bron? link? nee? => 0 punten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 16:37

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

La_Pazz in 'nieuws: Asus laat fotolijstje als extra monitor dienst doen'
Verwijderd in 'nieuws: Asus laat fotolijstje als extra monitor dienst doen'

Beide onschuldige +0's imho. Een +1 als je het opsommen van ideeën wilt belonen (maar daar ben ik het niet mee eens). Maar een grapjas (tenminste, ik vermoed dat het er 1 is) heeft beide posts een +2 gegeven.

[ Voor 3% gewijzigd door .oisyn op 02-06-2008 18:07 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:37

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

.oisyn schreef op maandag 02 juni 2008 @ 18:06:
La_Pazz in 'nieuws: Asus laat fotolijstje als extra monitor dienst doen'
Verwijderd in 'nieuws: Asus laat fotolijstje als extra monitor dienst doen'

Beide onschuldige +0's imho. Een +1 als je het opsommen van ideeën wilt belonen (maar daar ben ik het niet mee eens). Maar een grapjas (tenminste, ik vermoed dat het er 1 is) heeft beide posts een +2 gegeven.
Ik heb voor beide een 0 gegeven. In mijn ogen zijn het onschuldige posts die ideeën aandragen maar weinig echte toevoeging bieden. Een +2 is gewoon een " mee eens " mod.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Topicstarter
Het is er één ja :P
Even checken.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Laatst online: 07:43
Een reactie van mijzelf: Jaap-Jan in 'nieuws: Drie landen maken bezwaar tegen Microsofts ooxml'

+2 lijkt mij een geval van modmisbruik. :P

[ Voor 3% gewijzigd door Jaap-Jan op 02-06-2008 23:24 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Zo'n ernstig misbruik is het nou ook weer niet hoor, een +1 vindt ik een nette score hiervoor, je onderbouwt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Laatst online: 11:37

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Dirk schreef op maandag 02 juni 2008 @ 23:39:
Zo'n ernstig misbruik is het nou ook weer niet hoor, een +1 vindt ik een nette score hiervoor, je onderbouwt goed.
Agree, ik heb er ook een +1 voor gegeven. Een nette score voor een goede maar geen briljante post. De post staat netto nu ook op +1.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Een +2 voor deze post :X BP_LOZ in 'nieuws: Seagate komt volgend jaar met 2TB-hardeschijf en ssd's'

En van deze reacties weet ik eigenlijk niet wat ik ermee moet, zal ik ze op -1 zetten wegens offtopic, uitgekauwd en nutteloos of kunnen ze nog net op 0? nieuws: Seagate komt volgend jaar met 2TB-hardeschijf en ssd's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Dat is inderdaad een mismod van de hoogste plank.. Maar die gebruiker wordt zo door de ModBot gepakt. Hopen dat het daarna beter gaat :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-09-2024
wat een origineel grapje inderdaad... Nog nooit eerder gezien. Een +2 is wel één van de reinste vormen van misbruik.

When you only live once, try not to die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Dirk schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 09:31:
Een +2 voor deze post :X BP_LOZ in 'nieuws: Seagate komt volgend jaar met 2TB-hardeschijf en ssd's'

En van deze reacties weet ik eigenlijk niet wat ik ermee moet, zal ik ze op -1 zetten wegens offtopic, uitgekauwd en nutteloos of kunnen ze nog net op 0? nieuws: Seagate komt volgend jaar met 2TB-hardeschijf en ssd's
Die reactie die je daar aanhaalt mag wel op -1 imo. Die melding is echt gigantisch afgezaagd en daarnaast niet echt ontopic. De rest zou ik op 0 zetten, aangezien ze op zijn post reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
  • Laatst online: 22-09 22:23
ocmerius in 'nieuws: 'Britse uploaders opgepakt wegens beroving''
51 x +1 voor deze fipo + flame en maar 10 x 0 en 4 x -1 (waarvan 2 van mij).
Een 0 kan ik mij nog goed indenken, aangezien hij op zich wel een punt heeft, maar waarom is de muziekindustrie dan meteen de maffia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Beetje spijker op de kop-reply als je het mij vraagt.

Met de trackrecord van de muziekindustrie en nu het inschakelen van anti-terreurwetgeving voor de muziekindustrie ga ik echt niet uberhaupt een poging doen om te verzinnen waarom maffia een verkeerde woordkeuze is. Je kan er uiteraard over vallen maar sommige dingen verdienen een korte samenvatting.

Ik zie dat je als enige een -1 hebt gegeven. Ik ben benieuwd naar jouw waarom :P

[ Voor 10% gewijzigd door Delerium op 03-06-2008 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Het woordje 'maffia' struikel ik té hard over, van mij een -1.

En op deze posts is volgens mij een compensatie modder bezig met zijn +1: betatester in 'nieuws: Seagate komt volgend jaar met 2TB-hardeschijf en ssd's' en potatox in 'nieuws: Seagate komt volgend jaar met 2TB-hardeschijf en ssd's'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

@--Niels--
Ik begrijp je punt, echter moet ik zeggen dat ik deze reactie ook +1 gemodereerd heb. Hij heeft een valide punt. 'Maffia' tja, dat is een flame geef ik toe, maar wel zeker beargumenteerd. Want inderdaad, dit is gewoon misbruik van een wet die hiervoor zeker niet bedoeld is.

Zeer strikt gesproken zou 0 (misschien zelfs -1) beter zijn voor deze reactie, maar ikzelf blijf in eerste instantie bij mijn +1. -1 vind ik echter in dit geval veel te hard :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

a) Het is voor de hand liggend;
b) Er zit een flame in.

Oftewel, een +1 is mij veel te hoog. een 0 kan ik nog mee inkomen, maar eigenlijk maakt die flame het voor mij een -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:56

botoo

💀 too old to die young

Ecteinascidin schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 11:21:
Met de trackrecord van de muziekindustrie en nu het inschakelen van anti-terreurwetgeving voor de muziekindustrie ga ik echt niet uberhaupt een poging doen om te verzinnen waarom maffia een verkeerde woordkeuze is.
Maffia is een georganiseerde misdaadorganisatie die o.m. gebruik maakt van moord en doodslag. Dat je de muziekindustrie als een bende afpersers wilt zien mag je zelf weten maar je hebt nog altijd de vrije keus om je geld er wel of niet naar toe te brengen. Iets wat bij maffia onmogelijk is.

Een verbale opmerking als 'platenmaffia' heeft imho veel minder lading (en is dus veel meer aanvaard) dan geschreven tekst.

Platenindustrie in FP reacties als maffia te bestempelen is wmb een -1 maar in dit specifieke geval waarbij de relatie naar een (mogelijk) 'misbruik' van een bepaalde nieuwe wet gelegd word, is een demping naar boven verdedigbaar.

* botoo zet in op 0

edit:

Overigens vind ik het strak dat er geen +2's zijn uitgedeeld :)

[ Voor 3% gewijzigd door botoo op 03-06-2008 11:51 ]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Het is een dusdanig voor de hand liggende reactie dat ik een +1 toch wel heel ver vind gaan. Tuurlijk heeft hij gelijk en ben ik het met hem eens, maar voglens mij is dat dan nog steeds een portie meningmodden waar wij normaal met zijn allen zo op tegen zijn. Waarom zou dat in dit geval anders zijn? waarom is deze oneliner met flame opeens een +1? Meer dan een 0 kan en ga ik er niet van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Ik vind het toch een heel interessant punt wat hij aansnijdt. En een reactie hoeft niet persé lang te zijn om een +1 te verdienen imho. Maar ik ben het toch eens dat het woord 'muziekmafia' als een flame bedoeld is en daarom ga ik toch een punt omlaag.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Toegegeven, na jullie betoog is een +1 toch echt niet gepast. Dan toch maar naar beneden en een 0 geven. :) Ik blijf er echter bij dat een -1 te hard is.

Verder; I stand corrected enzo :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

botoo schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 11:49:
[...]

Maffia is een georganiseerde misdaadorganisatie die o.m. gebruik maakt van moord en doodslag.
De drama's rond Amy Whinehouse, Britney Spears enzovoort doen mij niet geloven dat de boel gezond is. Op lagere niveau's weet ik niet wat kindsterretjes doen, maar dat zal wel soortgelijk zijn.

Maar dan nog, in het algemeen houdt de platenmaatschappij zich bezig met maffia-praktijken: afpersing. En aangezien de wet aan hun kant schijnt te staan hoeven ze geen betonen schoenen te gieten.

Of zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
Zo, ben ff naar de tandarts en zijn meteen een hele lading reacties _/-\o_ .

Ten eerste, ik heb het ook niet zo op de muziekindustrie, maar daar gaat het bij het modden natuurlijk niet om. En ik was trouwens toen ik hem modden niet de enige die er een -1 voor had gegeven, er waren al 2 -1 puntjes.

Mijn reden voor de -1 komt overeen wat hierboven ook wordt gezegd, er wordt in deze post geen onderbouwing gegeven waarom de muziekindustrie de maffia is, dus niet onderbouwde flame + een voor mij vrij logische relatie, dus hoog fipo gehalte.

Dus ik laat daarom mijn -1 ook staan (en begrijp ik een 0 ook nog steeds), al wordt het waarschijnlijk wel de grootste mod afwijking voor mij, maar dat kan ik wel hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Geloven dat iets niet gezond is en de vergelijking naar moord en doodslag doortrekken is wat over the top Ect.

Ik hoef je niet uit te leggen dat het allemaal wel te begrijpen is, maar moderatietechnisch is de platenindustrie pas als maffia te bestempelen als er bewezen moord/doodslag e.d. plaatsvind.

Overigens bestempel je alle goedwillende, zich tegen de huidige vorm afzettende, platenlabels en muzikanten ook als maffia door een complete branche over één kam te scheren.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

[b]Ecteinascidin schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 12:59
Op lagere niveau's weet ik niet wat kindsterretjes doen, maar dat zal wel soortgelijk zijn.
Puur als voorbeeldje maar welke moderatie zou jij hier op loslaten als dit zo op de FP zou staan?

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
  • Laatst online: 16-12-2021
Ben benieuwd waarom mijn reactie als ongewenst is gemod.
Ik geef een normale suggestie die blijkbaar als storend wordt gezien??
Ik snap 'm niet......

ShellGhost in 'meuk: Vmware Workstation 6.0.4 build 93057'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Een 0 of misschien een -1, omdat de onderbouwing van die stelling weer ontbreekt.

En ik zeg niet dat maffia de muziekindustrie is, maar wel enige raakvlakken vertoond die inmiddels too obvious zijn. Net zoals ik bij nazi's zijn klootzakken niet meer uitleg hoe en waarom maar gewoon dat too obvious doortrek.

Ik bedoel, dat nieuws zelf gaat erover dat muziekindustrie mensen aanpakt door terreurwetgeving. In het achterhoofd houdende dat de RIAA in de VS nogal een klaag maar raak voor een knaak mensen voor de rechter sleepte heb ik weinig problemen met dat maffia-aspect (de core-business) aan de muziekindustrie koppelen. Want je gaat immers ook niet steeds opnieuw uitleggen dat nazi's klootzakken zijn. (dat, of iedere vergelijking is steevast een -1 :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

ShellGhost schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 13:52:
Ik snap 'm niet......

Je omschrijft het wel erg kort, maar je hebt gelijk; je geeft het antwoord op zijn vraag. Ik heb je een 0 gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
ShellGhost schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 13:52:
Ik snap 'm niet......

fixed that

Om nog even op de discussie over onze mafia-post in te gaan:
Het is wel een aardig obvious opmerking. Ik ben het er mee eens dat een reactie zeker niet lang hoeft te zijn voor een +1, maar dit is dusdanig een open deur intrappen samen met het mafia gebeuren dat ik een -1 beter begrijp dan een +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Mij lijkt het dat ongeveer niemand over dit onderwerp géén open deur kan intrappen. Wat iemand weet zal wel ongeveer iedereen weten. Over dit soort zaken is insiderkennis vrij schaars, dus het lijkt mij logisch dat er mensen zijn die Captian Obvious' cape én spandex outfit willen stelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Wat ik allemaal best vind, maar geen +1 waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

In retrospect is niet zozeer het woord mafia dat fout is maar gewoon het stating-the-obvious dat het een gewone 0 maakt.

* Delerium herziet moderatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Ik vond het wel een goede observatie die ik eventjes gemist had :+
(maar juist wel door mafiagedoe een 0)

Even iets anders. De root is onnodig en nutteloos, maar de reacties daarop zijn snel na elkaar geplaatst en op dit moment ben ik het totaal niet met de mods eens :) Of alles een -1 die zegt dat het in 'life' zit of alles een 0. nieuws: Funcom herstelt cupmaten in Age of Conan

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Een punt in jouw redenatie valt me wel op, ecteinascidin, namelijk dat je het eens bent met de aanduiding 'maffia' en daar je oordeel op baseerd. Waar ik het absoluut niet eens ben met de werkwijze van de muziekindustrie, zal ik zo'n ononderbouwde flame nooit accepteren. Kun je uitleggen waarom dit dus niet in feite een meningmod is? Want dat idee krijg ik nu.

Edit @ Kixtart: Alles wat zegt dat het in life zit een 0, alleen de tweede heeft daarbij nog een enkel puntje nodig.

[ Voor 13% gewijzigd door Dirk op 03-06-2008 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

De flame was niet ononderbouwd hé. Niet geheel althans. Want het feit blijft dat de muziekindustrie een anti-terrorisme wet probeert te misbruiken voor hun eigen zaakjes. :) Dat ze dat misschien niet meteen maffia maakt, kan ik inkomen, maar ze doen wel degelijk iets fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 17:09
Hi Kixstart, zou je je ene mailtje nog eens kunnen sturen? ;) Kijk ik dat even wat beter na aangezien ik dacht dat het wel meeviel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Alle DM's/PM's zijn gewoon terug te vinden via:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_discussions

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Cloud schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 15:59:
De flame was niet ononderbouwd hé. Niet geheel althans. Want het feit blijft dat de muziekindustrie een anti-terrorisme wet probeert te misbruiken voor hun eigen zaakjes. :) Dat ze dat misschien niet meteen maffia maakt, kan ik inkomen, maar ze doen wel degelijk iets fout.
Blijft het feit dat hij het eens is heel zwaar laat meewegen als ik het zo zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Kixtart schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 15:47:
[...]

Even iets anders. De root is onnodig en nutteloos, maar de reacties daarop zijn snel na elkaar geplaatst en op dit moment ben ik het totaal niet met de mods eens :) Of alles een -1 die zegt dat het in 'life' zit of alles een 0. nieuws: Funcom herstelt cupmaten in Age of Conan
Heej, die zag ik net ook. Heb ze alle "life" reacties op 0 gezet, het blijft soms wel moeilijk, had ze bijna namelijk allemaal op -1 gezet, maar zag ook de tijdstippen van de reacties die dicht na elkaar waren.

Dan ook iets anders van mijn kant. Dark_man in 'nieuws: Acer kondigt Aspire One officieel aan' reactie? Is dat een +1 waard? Dacht zelf eerst aan een 0 of zelfs een -1. De reacties is eigenlijk gewoon offtopic. Ook maakt hij zijn punt wel op een enigszins aggressieve wijze duidelijk. Wat denken jullie? Ik zie dat er nog niet veel gemod is dus wacht ik mijn mod ook even af, want anders krijg je misschien weer meemoders enzo. Hier is een link naar de subtread

Edit: Ok, check @ hieronder. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Bij die reactie ben ik naar een 0 gegaan. Veel meerwaarde vind ik het iig niet en samen met de opbouw/leesbaarheid imho sowieso geen +1. Verder vind ik hem ook weer niet irritant of te aggresief voor een -1.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

+1 is imo veel te hoog. Veel spannends staat er niet in, en die toon is niet bepaald prettig. Krappe 0, wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Dirk schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 15:54:
Een punt in jouw redenatie valt me wel op, ecteinascidin, namelijk dat je het eens bent met de aanduiding 'maffia' en daar je oordeel op baseerd. Waar ik het absoluut niet eens ben met de werkwijze van de muziekindustrie, zal ik zo'n ononderbouwde flame nooit accepteren. Kun je uitleggen waarom dit dus niet in feite een meningmod is? Want dat idee krijg ik nu.
Doen alsof de muziekindustrie een geheel schoon blad heeft gaat ook wel voorbij aan al het nieuws over die industrie op de FP. Want deze industrie schoon noemen is IMHO nog veel sterker ononderbouwd dan ze mafia noemen.

De waarheid zit ergens in het midden, ik stoor mij iig niet aan dat woord mafia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Laatst online: 03-09 15:33
Cloud schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 15:59:
Oh ja? Doen ze iets fout?

In het artikel geeft de redactie zelf al aan dat de wet NIET alleen voor terrorisme was bedoeld maar ook voor ernstige cybercriminaliteit.

Geen idee of deze zaak hoge maximale straffen kan hebben, maar als dat wel het geval is, dan is de wet zoals die is doorgevoerd blijkbaar van toepassing en kan je de muziek industrie moeilijk kwalijk nemen dat ze 'm gebruikt.

Als die wet echt alleen voor terrorisme bedoeld was geweest, dan had ik het gebruik van het woord maffia veel makkelijker geaccepteerd.

Nu kan ik gewoon niet inschatten of die wet wel of niet ook ooit voor dit soort zaken bedoeld was geweest.
Misschien hadden de opstellers van de wet dan wat beter hun huiswerk moeten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Hmm, het ligt dus ook weer hoe je het opvat. Zelf lees ik het door 'cybercriminaliteit, zoals kinderporno' als ernstige vergrijpen zoals kinderporno dus of echte cyberaanvallen. Daarom vind ik het dus ook misbruiken en gaf een +1 (door mafia wel een 0), omdat ik het niet 'eens' was met deze post, maar omdat hij imho een belangrijk punt aansneed.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik zag het dus zoals Kixtart. De wet is bedoeld voor 'anti-terrorisme en cybercriminaliteit zoals kinderporno'. Extreme zaken dus.

Het kan aan mij liggen, maar een stel uploaders schaar ík niet in die groepen. :) Dus ja ik vind wel degelijk dat ze proberen die wet te misbruiken. De wet an sich is al twijfelachtig, maar voor extreme zaken zoals het genoemde vind ik het gerechtvaardigd.

offtopic:
Overigens is dit meer voer voor discussie in SG of eigenlijk bij het artikel zélf ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Cloud op 03-06-2008 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GetaGrip
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07-09 21:34

GetaGrip

Nee... echt? - Ga weg!

Zie ik wat Mods in dubio ? ;)
Zo, daar gaan we dan, de eerste zogenaamde 'anti-terrorismewet' die misbruikt wordt ter bescherming van de muziekmaffia.
Een mooiere openingszin voor een discussie kan je niet hebben en je kan het als een flame lezen in directe zin, maar toch heeft hij een sterk punt. In één zin verbindt hij twee dingen met elkaar, een gevoel wat vele hebben.

Ik lees muziekmaffia dan ook als een woord wat een gevoel vertegenwoordigd, geen directe verwijzing naar de mafia praktijken zoals moord, afpersing, etc.

Ik heb nog een mooi artikel gevonden over dit onderwerp van een insider, lees het en je zult begrijpen waarom muziekmaffia "minder erg" klinkt, dan het is.

http://www.demonbaby.com/...ath-of-oink-birth-of.html

en voor wat het waard is, +1 van mijn zijde, de kenner hoeft geen onderbouwing van het woord, het is duidelijk.

GetaGrip is net een mens.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
offtopic:
Ik denk toch dat de discussie wel voorbij is, want de beoordelingen zullen toch niet meer veranderen denk ik zo :)

edit:
Dit was dus als reactie op de offtopic van Cloud

[ Voor 20% gewijzigd door Kixtart op 03-06-2008 19:04 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Het moge duidelijk zijn dat ook de die-hard modders het niet altijd volledig met elkaar eens zijn en die ruimte is er gelukkig. Juist die verschillende meningen/opvattingen maakt TMF en modden een dynamischer geheel dan sommigen willen zien.

:)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

botoo schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 11:49:
edit:

Overigens vind ik het strak dat er geen +2's zijn uitgedeeld :)
En uiteindelijk is er toch een uitgedeeld....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Wat doe je nu weer botoo :+

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:45

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

sHELL in 'nieuws: VS: reizigersgegevens 72 uur vooraf via internet'

Denk dat "zooitje" en "straat criminelen" hier het een -1 waard maakt.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Die is simpel inderdaad. Maar je had hem nog niet hoeven melden, de reactie was nog maar een half uurtje jong en meestal duurt het iets langer voordat alle reacties goed staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
ach, hoe eerder de juiste score hoe beter he :p Zeker wanneer je eigen moderatie kennelijk niet voldoende is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Verwijderd in 'nieuws: AMD kondigt externe grafische kaart aan'
Ik twijfel nog. Ik sta op het punt 'm een -1 te geven voor z'n geschreeuw. Ik snap z'n frustratie echter wel, en als ie het gewoon netjes had geformuleerd had ie een +1 van mij gehad. Ik hou het voorlopig nog op een 0.

De +2 is trouwens een duidelijke meningmod. De post is niet extreem inzichtvol oid, slechts een realitycheck voor degene die het nog niet snappen (maar het wel hadden kunnen snappen als ze er iets langer over hadden nagedacht)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik vind dat geschreeuw net niet voldoende om hem naar -1 te zetten. Ik hou het maar op een 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik vind het op een randje een 0, maar ik neig ook meer naar de -1 eigenlijk. Eerst maar een 0 dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Ik vind deze geen -1 eigenlijk.
Het maakt imho niet uit of het waar is of niet, want de reactie is gewoon behulpzaam.
Robin in 'nieuws: Biostar voegt P45-moederborden aan portfolio toe'

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Die valt niet meer te modden, maar staat al wel op 0 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GetaGrip

GetaGrip

Nee... echt? - Ga weg!

[quote]RoD schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 12:22:
[/quote]

-1 van mijn zijde voor het schreeuwen, denigrerend doen terwijl hij niet goed leest en gewoon [u]niet gelijk[/u] heeft.

edit, sorry verkeerde quote, bericht gaat over [u]dit[/u]

[ Voor 16% gewijzigd door GetaGrip op 04-06-2008 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
RoD schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 12:22:
offtopic:
Ah, net te laat gemeld :)
-0.4 dus dan maar

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-07 13:15
.oisyn schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 11:45:
Ik twijfel nog. Ik sta op het punt 'm een -1 te geven voor z'n geschreeuw. Ik snap z'n frustratie echter wel, en als ie het gewoon netjes had geformuleerd had ie een +1 van mij gehad. Ik hou het voorlopig nog op een 0.
Ik ben geen moderator, heb nog nooit op dit forum gepost, maar iemand die op zo'n manier (CAPS + bold + underline) de aandacht opeist mag van mij heel snel met -1 naar de achtergrond verdwijnen. Deze post is het eerste wat iedereen opvalt, terwijl misschien 1 op de 10 mensen dit zelf nog niet bedacht had.

Verder was dit voor zijn post al meerdere malen opgemerkt. Hij had het op een normale manier nog een keer kunnen opmerken, maar hoe hij het nu doet slaat echt nergens op. Ik denk niet dat dit met 0 beloond moet worden, want dit soort posts moeten wat mij betreft niet gestimuleerd worden.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
geheel mee eens. Hij heeft dan ook een mooie -1 van mijn kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Depep: ik kan me vinden in je relaas en heb mijn moderatie aangepast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

.oisyn schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 11:45:
Ik twijfel nog. Ik sta op het punt 'm een -1 te geven voor z'n geschreeuw.
./.
De +2 is trouwens een duidelijke meningmod.
Wmb -1, we zitten niet echt te wachten op deze manier van reacties plaatsen.
./.
+2'er mod heel weinig maar is een oude bekende mismodder en kan nu niet meer modden.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Bij nader inzien kan ik me ook wel in dat betoog vinden. Ik heb mijn moderatie ook aangepast naar -1. De combinatie van niks inhoudelijks toevoegen en een ongewenste manier van posten is toch wel een -1 waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
En elke keer komen er weer +1's bij 8)7 (ziet er echt uit als mee-eens mods)
Ik had hem trouwens eerder al een -1 gegeven om dezelfde redenen.

[ Voor 62% gewijzigd door Kixtart op 04-06-2008 14:32 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stereohead
  • Registratie: April 2006
  • Nu online
Is dit een +1 waard?

Over het 1e stuk van de post: in het artikel kan ik niet vinden dat Microsoft terug gaat naar oude merknamen.

Het 2e stuk van de post is nou ook niet echt een +1 waard, het klinkt bijna als Ms-bashing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heikanu
  • Laatst online: 20-09 21:17
stereohead schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 14:33:
Is dit een +1 waard?

Over het 1e stuk van de post: in het artikel kan ik niet vinden dat Microsoft terug gaat naar oude merknamen.

Het 2e stuk van de post is nou ook niet echt een +1 waard, het klinkt bijna als Ms-bashing.
IMO lijkt met een 0 genoeg. Geen nuttige reactie, en zoals je al zegt is het tweede gedeelte een (kleine) flame richting microsoft!

[ Voor 3% gewijzigd door Heikanu op 04-06-2008 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Daar is een 0 inderdaad genoeg voor. :) Het is niet heel slecht maar ook echt geen +1 waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

De volgende hoort imho op -1 door zijn laatste zin:
SKiLLa in 'nieuws: Nvpi: isp moet verbinding internetpiraat tijdelijk beperken'
die luidt namelijk: meneer Solleveld had bij de stasi moeten gaan werken ...
Daar is dan toch nog iemand die daar een +1 voor geeft en dat lijkt mij mismodden.
0 kan ik me eventueel nog wel indenken maar dat is dan ook de max!

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Weinig inhoud en een keiharde flame. Duidelijke -1 ja. Daar staat ie nu ook op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
en nu nog een stukje meer :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GetaGrip

GetaGrip

Nee... echt? - Ga weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

nulletjes idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
  • Laatst online: 14:29
Deze reactie zegt niets en doet neerbuigend naar de parent reactie, wmb is het geen 0 waard.
'HellPunk' in Reizigers naar VS moeten zich vooraf via interne...

zie niet waarom deze op -1 staan, gewoon een 0 imho
Die 2e mag op 0, normale reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

J.J.K. schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 22:53:
Deze reactie zegt niets en doet neerbuigend naar de parent reactie, wmb is het geen 0 waard.
Ach ik vind hem nog wel meevallen, niet bepaald bijzonder, maar dat is ook niet nodig voor een 0. Dat neerbuigende zie ik opzich ook wel, maar dat maakt het voor mij geen -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Ik vind hem nogal doen alsof hij ver boven de gene waar hij op reageerd staat. Ik ga ook voor een -1. Wanneer hij het op een normale manier had verwoord was een 0 inderdaad op zijn plaats geweest. Misschien zelfs een +1, aangezien inderdaad niet iedereen in de gelegenheid is zomaar een rechtzaak te beginnen.

Bij het zoeken naar de context van die reactie kwam ik trouwens wel meer twistbare reacties van hem tegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

In die reactie wordt gewoon op de man gespeeld zonder daar verder iets inhoudelijks aan toe te voegen. Wmb is -1 ook een goede score. Ik vind dat geen manier van discussiëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:45

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Om mij aan de regels te houden meld ik hier dan de post die ik off topic vind in het laatste OV-chipkaart draadje.
springtouwtje in 'nieuws: 'Rapport ov-chipkaart werd afgezwakt voor publicatie'' en staat op +1

Vanaf hier gaan imo trouwens veel post off topic.
Betuwelijn, werkgelegenheid, hacken van kaarten hebben niets met het artikel te maken.

kodak in 'nieuws: 'Rapport ov-chipkaart werd afgezwakt voor publicatie'' heeft ook +1 maar is OT.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

J.J.K. schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 22:53:
Op het kantje, maar een beetje kortaf mag ei'k wel naar het -vaak loos- gedreig met rechtzaken is wel op terecht (rechtzaken heb je nu eenmaal niet zomaar van de grond, daar komt heel wat meer bij kijken dan alleen maar loos geroep).

Wmb is een 0 een betere score.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GetaGrip

GetaGrip

Nee... echt? - Ga weg!

Norma eist heffing op harde schijven via bodemprocedure

een reactie die oproept Norma te mailen d.m.v. c/p in de reactie, lijkt mij nu niet de manier om dit via Tweakers te laten lopen, of maakt dat niet uit?

imho, alvast een -1 gegeven, maar ben even benieuwd wat het beleid hier op is.

[u]en hier nog een reactie[/u], die aanzet om HD's door de ruiten te gaan gooien.

[u]en nog een reactie[/u], nu een vergelijking met NSB ers', die half om half gemod is.

[ Voor 31% gewijzigd door GetaGrip op 05-06-2008 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
1. Deze is weg. Oproepen tot spam-acties behoren niet op de Frontpage
2. Deze valt mee,want is niet serieus bedoeld. In eerste instantie had ik een 0 gegeven, maar ondanks dat het grappig bedoeld is is het is toch een soort van oproep (-1)
3. Ge-edit en heeft een -1 gekregen van mij.

[ Voor 5% gewijzigd door Kixtart op 05-06-2008 16:28 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markje1
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-09 15:21

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
Anoniem: 254656 in 'nieuws: Florida wil advocaat Jack Thompson voor tien jaar schorsen'
Deze mag wmb ook wel op -2. Mensen op een brandstapel willen hebben is wel het aller uiterste.

En ook de fipo waarop hij reageert, hij staat netjes op -1, maar misschien ook wel een kandidaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Eens, nulletje is meer dan voldoende.
--Niels-- schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 17:14:
Anoniem: 254656 in 'nieuws: Florida wil advocaat Jack Thompson voor tien jaar schorsen'
Deze mag wmb ook wel op -2. Mensen op een brandstapel willen hebben is wel het aller uiterste.

En ook de fipo waarop hij reageert, hij staat netjes op -1, maar misschien ook wel een kandidaat.
Naast deze doodsverwensing is de scheldpartij die eronder staat ook reden genoeg om meer dan een -1 te zetten :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Gone

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dit soort oproepen tot geweld lijkt me ook niet helemaal de bedoeling op de FP? -2 lijkt me wel het juiste niveau?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Ik vond hem niet echt duidelijk een aanzet tot geweld en een -2 wat te stevig. Reactie aangepast en een -1 erbij gezet.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Geen idee, maar je hebt van mij een +1 te pakken. :) Het gaat om, Verwijderd in 'reviews: Lcd-televisies: de huidige stand van zaken en de toekomst'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
Geen idee, de post is zeker een 0 waard en misschien wel een +1, vage mods daar. In Ieder geval is het nu gefikst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oja, Cloud, hoe doe je zegmaar een link direct naar die reactie ipv een link naar de pagina? Aangezien het mijn eigen reactie is kan ik niet een directe link maken toch? Daar is dat knopje vervangen door het edit teken.

Misschien had het ook wel in geachte redactie gemoeten, aangezien het gaat om een inhoudelijke fout in het artikel. Maar toch. Ach, maakt me ook niet uit maar t staat al zo slecht met mijn karma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
Klik op de tijd van de post, dat is de directe link naar je reactie. Je post is hier goed met betrekking tot de moderatie, voor inhoudelijke dingen kan je het inderdaad beter in GR melden dan kunnen ze het fiksen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Door op de 'timestamp' van je bericht te klikken. Dus inderdaad niet dat icoontje, maar de tekst donderdag 5 juni 2008 22:37. :)

En ja eigenlijk horen inhoudelijke fouten in GR gemeld te worden, maar de manier waarop je het nu doet is prima.

edit:
En inderdaad, als je wilt dat de fouten ook daadwerkelijk verbeterd worden, dan zul je ze wel in GR moeten melden. Dit aangezien de redactie niet reacties afstruint om te kijken naar eventuele foutjes in hun artikelen ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Cloud op 06-06-2008 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Cloud schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 00:00:
Dit aangezien de redactie niet reacties afstruint om te kijken naar eventuele foutjes in hun artikelen ;)
Pff, alsof ze wat beters te doen hebben... :+

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.