[TFT] Dell UltraSharp Serie (20,1", 24", 27", 30") - Deel 10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 67.429 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:13
ione schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 10:29:
[...]

Ben ook tevreden met die van mij. Zou je mij je instellingen kunnen doorgeven. Kijken of ik wit ook echt wit krijg. Zit nu een kleine rode gloed in. Niet storend ofzo.
Ik heb de kleuren zelfs nog niet eens individueel hoeven af te stellen.
Voor de rest gebruik ik deze instellingen:

Brightness: 30
Contrast: 50
Color Format: PC RGB
Color Settings Mode: PC Mode
Color Adjustment: PC Normal
Sharpness: 60

Zoals je ziet heb ik de helderheid flink teruggeschroefd, anders moet je echt een zonnebril op.. 8)
Voordeel hiervan is dat de backlight een stuk langer meegaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Ik zat eens te denken. Wanneer komen er nu eens van dit soort grote schermen met LED backlights ?

In laptops wordt het wel eens toegepast.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valo
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 27-11-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 19:31:
Weet iemand eigenlijk nou de reden dat de 3008wfp niet meer op de Dell-site staat?
Ik wil deze bij QSix gaan bestellen maar ben licht argwanend hierdoor?
Heeft iemand dus meer info erover?

ps. Dat ze bij qsix er zo mee stunten(gratis soundbar, geen verzendkosten) wekt nog meer argwaan op :P
Willen ze er van af ofzo?
ik heb net dell gebeld en zij wisten zelf niet wanneer de 3008 weer beschikbaar is

advertentie got:
Qsix: TFT's uit voorraad24-u levering monitors & notebooks 3008wfp, 2408wfp en D830 Actie!www.Qsix.eu
Ads door Google
let op, q6 heeft de 3008 helemaal niet op voorraad, moet je gwoon wachten dus :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb voordat ik een 3008 bestelde even gevraagd naar de levertijd, en kreeg een paar uur later een keurig antwoord dat dat 1-2 weken was, dus gelijk besteld (vind ik best redelijk namelijk, het is immers de nieuwste revisie A01). Dat was 10 dagen geleden, dus ik verwacht de monitor ergens volgende week.

Mocht dat niet zo zijn, dan ga ik er vanuit dat qsix mij hiervan op de hoogte zal stellen.

Trouwens: er wordt op de qsix website keurig bijgezegd welke modellen op voorraad zijn, dat de tekst bij een google advertentie niet 100% up to date is, maakt mij niet zoveel uit. Je gaat immers toch naar hun website om je bestelling te plaatsen, dan zie je het zo zelf.

Toen ik Dell belde over het bestellen van een 3008 (omdat ik deze niet meer op hun site kon vinden), wist de verkoper niet eens dat ze hem niet meer konden bestellen en ook niet dat hij van de site gehaald was. Dus enige kennis over de levertijd kan je dan ook niet van Dell verwachten lijkt me.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2008 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:11

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Astennu schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 08:57:
Ik zat eens te denken. Wanneer komen er nu eens van dit soort grote schermen met LED backlights ?
Waren/zijn er al.

Bijvoorbeeld deze 30" Samsung. Maar de kleurruimte (wat wordt gepresenteerd als het grote voordeel van LED backlight) bleek tegen te vallen in vergelijking met normale wide gamut schermen waar het uiterste wordt geperst uit de TL-backlight.

Veel schiet je er dus nog niet mee op :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Valo schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 09:01:
[...]

ik heb net dell gebeld en zij wisten zelf niet wanneer de 3008 weer beschikbaar is

advertentie got:

[...]

let op, q6 heeft de 3008 helemaal niet op voorraad, moet je gwoon wachten dus :')
Een beetje een open deur intrappen denk ik... Qsix zal ook geen oneindige voorraad hebben en als Dell ze zelf niet meer kan leveren... 1+1=2 en zo? ;) Dus om dan gelijk die smilie te gebruiken vind ik niet netjes...
Gizz schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 14:22:
[...]

Waren/zijn er al.

Bijvoorbeeld deze 30" Samsung. Maar de kleurruimte (wat wordt gepresenteerd als het grote voordeel van LED backlight) bleek tegen te vallen in vergelijking met normale wide gamut schermen waar het uiterste wordt geperst uit de TL-backlight.

Veel schiet je er dus nog niet mee op :)
Je leest het verkeerd, want die LED-monitor is alleen de XL20 20" 4:3 scherm, de 305t 30" heeft gewoon CCFL backlight.

[ Voor 43% gewijzigd door Knightwolf op 16-05-2008 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ahja, ik wist dat het een Samsung was en dacht dus deze :P
Maar de test die ik had gelezen ging wel over die XL20. Lekker prijzig ding ook.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Mja dat schiet dus nog niet op :P

Ben benieuwd of er ook nog een nieuwe ref komt van de 3008 waar de input lagg wat minder gemaakt kan worden. Dan wil ik er wel een gaan kopen. Of die A01 ref moet dat al hebben maar dat zal wel niet.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De 3008 heeft helemaal niet zo'n hoge inputlag hoor. Daarbij, heb je zelf al ervaren hoe 'erg' de inputlag van de 3008 is? Zonee, dan kun je daar niet over oordelen. De 2408 heeft meer dacht ik. En de 2707 heeft met 46 ms ook meer dan de 3008, en die 2707 had ik hier eerst, en daar kon ik het al niet eens bij merken, laat staan deze 3008.

Niet om heel lullig te doen, maar begin wel beetje moe te worden van dat gemijmel over inputlag terwijl de meeste mensen daar niet eens wat van zullen merken, zelfs niet met snelle FSP-games. Ben het er natuurlijk mee eens dat elke ms inputlag teveel is, maar het wordt gewoon zo ontzettend opgeblazen dat het nergens meer over gaat.

Eerste (foute) exemplaar dat ik hier had staan was een A00, en het 2e (eveneens foute) die ik nog steeds heb staat A01 achterop. Nou weet ik niet of dit een 'true' A01 is, maar merk en zie zo 123 geen enkel verschil tussen die 2. Maar heb dat 2e scherm dan ook al sinds 9 april hier staan, al ruim een maand dus (nog steeds wachtende tot Dell nieuwe schermen levert en deze ook omgeruild kan worden).

[ Voor 43% gewijzigd door Knightwolf op 16-05-2008 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Knightwolf schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 23:17:
De 3008 heeft helemaal niet zo'n hoge inputlag hoor, de 2408 heeft meer dacht ik. Daarbij, heb je zelf al ervaren hoe 'erg' de inputlag van de 3008 is? Zonee, dan kun je daar niet over oordelen.

Eerste (foute) exemplaar dat ik hier had staan was een A00, en het 2e (eveneens foute) die ik nog steeds heb staat A01 achterop. Nou weet ik niet of dit een 'true' A01 is, maar merk en zie zo 123 geen enkel verschil tussen die 2. Maar heb dat 2e scherm dan ook al sinds 9 april hier staan, al ruim een maand dus (nog steeds wachtende tot Dell nieuwe schermen levert en deze ook omgeruild kan worden).
Lijkt me sterk ik denk niet dat dell twee verschillende chips heeft gebruikt voor de input/scaling en zo. Het lijkt mij dat die gewoon hetzelfde zijn.

Nee ik heb het niet ervaren want ik ga geen 1700 euro uitgeven voor iets wat stats heeft die slechter zijn dan die van mijn huidige 2405. Voor dat geld wil ik iets wat op zijn minst in alle opzichten beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik had hem sinds een kleine 2 maanden voor 1400 bij Qsix. Toen waren er helemaal nog nauwelijks ervaringen met de 3008, maar kon gelukkig al enkele reviews zien. En als er iets is waar je je geen zorgen over hoeft te maken is het de inputlag wel :) tenzei je een extreme hard-core FPS-gamer bent, maar dan ben je nog altijd beter af met een TN-paneel.

Edit:
Of je betaalt 2x zoveel voor een 30" Eizo, weet je zeker dat je beeld goed is :P

[ Voor 11% gewijzigd door Knightwolf op 16-05-2008 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Knightwolf schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 23:25:
Ik had hem sinds een kleine 2 maanden voor 1400 bij Qsix. Toen waren er helemaal nog nauwelijks ervaringen met de 3008, maar kon gelukkig al enkele reviews zien. En als er iets is waar je je geen zorgen over hoeft te maken is het de inputlag wel :) tenzei je een extreme hard-core FPS-gamer bent, maar dan ben je nog altijd beter af met een TN-paneel.

Edit:
Of je betaalt 2x zoveel voor een 30" Eizo, weet je zeker dat je beeld goed is :P
Mijn eisen zijn:
1: Alle aansluitingen die de 2405 ook heeft want ik gebruik die regelmatig
2: Sneller beeld dan de 2405 want dat vond ik een van de mindere punten mijn CRT was zo veel sneller
3: Betere kleur weergave (dat zou wel goed moeten zitten bij die 08 serie)
4: En dus 30"

Hardcore FPS ben ik niet maar ik doe het wel eens. Maar ik gebruik me scherm ook voor films dus hij moet eigenlijk overal goed in zijn :) Ik wacht het gewoon nog wel af nog wat meer ervaringen lezen en hopelijk iemand vinden waar ik eens een kijkje kan nemen en het kan vergelijken met mijn eigen scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat bedoel je met sneller beeld? Pixel-reactietijd is iets anders dan inputlag.. :)

Ben ook geen hardcore FPS-gamer, maar doe het ook wel es. En heb niet het gevoel dat ik trager kan reageren of minder nauwkeurig ben in UT2004 dan met m'n CRT voorheen. Dat had ik met die 2707 al niet, laat staan met de 3008. En if so, dan komt dat mogelijk door de hogere resolutie die ik probeer te draaien :P en m'n systeem blijkbaar niet goed meer trekt :+

[ Voor 14% gewijzigd door Knightwolf op 17-05-2008 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valo
Knightwolf schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 15:57:
[...]

Een beetje een open deur intrappen denk ik... Qsix zal ook geen oneindige voorraad hebben en als Dell ze zelf niet meer kan leveren... 1+1=2 en zo? ;) Dus om dan gelijk die smilie te gebruiken vind ik niet netjes...
Ok idd, als ze het ook op de site hebben staan is dat prima natuurlijk..

maar anyway ik heb mn scherm dus vorige week op ebay besteld (supra) en daar stond/staat gewoon:
15 van 15 beschikbaar

dus ik ging er eigenlijk vanuit dat ik m direct zou krijgen maar goed (weet k veel), dat vind ik niet correct van m (aanbieden op ebay, maar geen voorraad hebben).. Dell heeft niet het enige 30 inch scherm...

Dus ik ben benieuwd wann die schermen nou eens weer te krijgen zijn in NL
en die supra is toch gewoon q6? ik heb cash naar q6 bankrkn overgemaakt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dell heeft idd niet het enige 30" scherm, maar er zijn maar heel weinig leveranciers die Dell kunnen (mogen) leveren.

En wat ik via via begrepen heb is dat de 3008 intussen helemaal nergens meer te krijgen is, dus zit iedereen te wachten op een nieuwe levering 3008's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Knightwolf schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 00:05:
Wat bedoel je met sneller beeld? Pixel-reactietijd is iets anders dan inputlag.. :)

Ben ook geen hardcore FPS-gamer, maar doe het ook wel es. En heb niet het gevoel dat ik trager kan reageren of minder nauwkeurig ben in UT2004 dan met m'n CRT voorheen. Dat had ik met die 2707 al niet, laat staan met de 3008. En if so, dan komt dat mogelijk door de hogere resolutie die ik probeer te draaien :P en m'n systeem blijkbaar niet goed meer trekt :+
De 2405 heeft ook last van pixel reactietijd ja. Waardoor je eventuele input lagg sowieso niet echt kan merken. Zal die voor de grap wel eens proberen te testen op de 2405. Mocht ik dan meer dan 40ms halen kan ik wel voor die 3008 gaan. Want die had toch 45 of zo ?

maar ik wil in totaal gewoon een goed beeld hebben en met FPS is het vervelend als je iets doet en het beeld komt er achter aan. 40ms is best veel imo. Ik weet niet of het pressies te vergelijken is met ping wat je in internet games hebt maar een vertraging van meer dan 100 ms is echt vervelend.

Met hardcore fps dus echt een probleem want jij hebt dan je internet ping + scherm lagg en dan kan het gewoon dat iemand met een CRT jou eerder ziet jij em niet en je al neer knalt. Heel iri want sommige van die gasten kunnen dat echt in een fractie van een seconde.

[ Voor 9% gewijzigd door Astennu op 17-05-2008 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Astennu schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 09:46:
40ms is best veel imo. Ik weet niet of het pressies te vergelijken is met ping wat je in internet games hebt maar een vertraging van meer dan 100 ms is echt vervelend.
Dan heb je je antwoord toch al? Je kunt het niet inschatten. Gewoon bestellen dus, werk ermee en als het niet te overleven valt, dan kun je hem binnen 8 dagen retourneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
neographikal schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 12:15:
[...]

Dan heb je je antwoord toch al? Je kunt het niet inschatten. Gewoon bestellen dus, werk ermee en als het niet te overleven valt, dan kun je hem binnen 8 dagen retourneren.
Ah kijk dat is nu wat ik wou weten of dat kon. Dat is wel mooi ja dan kan ik even kijken of het wat is anders geld terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je dat wilde weten, waarom stel je die vraag dan niet gewoon letterlijk? Dan had ik je daar ook meteen wel antwoord op kunnen geven :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Heb ik een paar dagen terug al gedaan. Alleen toen wist niemand het :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 16:23

Milmoor

Footsteps and pictures.

Milmoor schreef op zondag 11 mei 2008 @ 11:46:
Je hebt altijd de wet kopen op afstand. Dus altijd op zijn minst 8 dagen recht op retour met geld terug. Je moet dan wel zelf de porto terug betalen en bedrijven zijn er niet happig op. Het recht hebben is wat anders dan dat ook krijgen. Maar Qsiz heeft een hele goede naam, ook qua retour/ruilen etc.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• druup
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-06 19:04
Heeft iemand al A01 revisie van de 2408 gezien/gekregen, ik wil een 2408 gaan kopen maar dan niet de A00.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Volgens de Dell fora zou het een dezer dagen moeten gebeuren. Ik zit ook met smart te wachten, scherm bevalt verder nl. subliem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat betreft het rode wat te fel/oversaturated lijkt, iemand dit al geprobeerd?:

http://forums.dpreview.co...rum=1004&message=24998798

Bij mij lijkt het althans verholpen/minder te zijn, of verbeeld ik het me maar...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
De oververzadiging zal minder worden, maar het scherm heeft van zichzelf ook een rode tint en die kun je er alleen uit krijgen door te kalibreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
  • Laatst online: 02-09 20:00
Heb ik geprobeerd, maar het leek geen effect te hebben.

Hm, toen ik een week geleden in dit topic postte kreeg ik gelijk een reactie per email van Qsix, maar nu heb ik alweer een week niks gehoord :| :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:30

Younes

Wie, Wat, Waar?

Verwijderd schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 23:31:
Wat betreft het rode wat te fel/oversaturated lijkt, iemand dit al geprobeerd?:

http://forums.dpreview.co...rum=1004&message=24998798

Bij mij lijkt het althans verholpen/minder te zijn, of verbeeld ik het me maar...?
Bij mij is het ietjes minder geworden. De beste man die dit artikel heeft geschreven, zet er ook bij dat je eventueel de instellingen van de monitor aan moeten passen. Ik heb mijn instellingen (2408 inmiddels) op fact. default gezet en bovenstaande methode toegepast. Het lijkt wat minder saturated nog. Ik denk dat als ik de brightness weer 50% verminder, dat de weergave een stuk natuurlijker wordt.

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Laatst online: 15:51

OMX2000

By any means necessary...

Is er nog iemand die zowel Linux(Ubuntu) als Windows (XP) gebruikt in combinatie met de 2408? Ik vind dat de anti-aliasing in Windows er gewoon slechter uitziet dan in Ubuntu. De letters zijn gewoon zwart, in plaats van met een klein beetje een rode gloed.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen zaterdag mijn 2408 WFP besteld, eens kijken wat voor een revisie ik ontvang! Zal jullie op de hoogte houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Graag :) Binnenkort zouden de beruchte A01's moeten komen....Ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik denk dat ik maandag ofzo weer eens QSix ga bellen.. ik zit al vrijwel 2 weken met een gare monitor (link), en meer dan een mailtje terug om het serienummer door te geven (na meer dan een week) met nogsteeds geen mail terug voor het swappen van mijn 2408 of wat dan ook.

Zelfs een mailtje oid dat ie niet op voorraad zou zijn (wat ik betwijfel gezien wat de website claimt) zou al helpen :/

C:\>_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croje
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-11-2024
neographikal schreef op maandag 26 mei 2008 @ 00:40:
Graag :) Binnenkort zouden de beruchte A01's moeten komen....Ben benieuwd :)
gaat mid-juli worden...

http://www.dellcommunity....r&message.id=91284#M91284

Een firmware update alleen, maar in de vorm van een replacement, dus kan je niet zelf doen.

Fixt input lag, sharpness, improved power safe recovery (geen last van dit laastste?).

Lijkt me niet dat een firmware update de rode waas, en de lichtere linkerkant kan fixen, dus als je daarop zit te wachten lijkt het erop dat je pech hebt :D
Maar goed, wie weet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Zojuist Rob gemaild wat hij ervan denkt. Ik heb weinig zin in weer twee maanden wachten wanneer het probleem waarschijnlijk niet gerepareerd is door Dell. Eens zien wat Rob ervan zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plukke
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01-09 13:17
Voor de geinteresseerden, zag net dat tot a.s. woensdag de 2707 op dell.com met 30% korting is en geen verzendkosten. Ik zag ook dat Q-six die niet meer op voorraad heeft. Zou dit dan een laatste dumpactie zijn van Dell en zou er dan eindelijk een 2708 komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Die korting staat daar wel vaker op, is een redelijk normale prijs wat ik zo vaker zie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tw_eek
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 28-08 22:59
Het is mij opgevallen dat de sounbar as501pa niet meer leverbaar is. Ik was 'm vergeten te bestellen bij de 2408 en nu is het te laat.

Gelukkig heeft Dell het niet in het rood aangegeven. Want zelfs onder ubuntu knalt die kleur er uit! Op het dell forum heb ik gelezen dat de firmware update in zal houden dat je je monitor moet omruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de site van qsix wordt de 3008 nu als "op voorraad" aangegeven.
Ik heb even gemaild, maar ze komen morgen pas binnen.

Als het goed is heb ik de mijne dan donderdag (5 mei besteld, en ik kan hem dus 29 mei verwachten ) , dat is wel 10 dagen later dan de oorspronkelijk geschatte (maximale) levertijd van 2 weken, maar ach zolang ik maar een goede krijg doe ik daar niet zo moeilijk over.

Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unex154
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-09 15:34
Ik wil misschien een 2408 kopen, maar mijn laptop heeft alleen een d-sub uitgang, dit levert toch geen problemen op met mindere kwaliteit ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ik zou voor de zekerheid even controleren of je laptop wel 1920x1200 kan uitpoepen, vaak houden die dingen bij 1600x1200 op. Verder hangt het kwaliteitsverlies ook erg van de gebruikte kabel af. 1600x1200 op mijn CRT was niet zo heel top, letters zag je 2x, zelfs met de bijgeleverde kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Laatst online: 09:13
Resoluties hoger dan 1280x1024 zijn analoog meestal niet zo denderend... En een laptop die 1920x1200 kan weergeven moet ik nog tegenkomen... Misschien de hele brute met stevige onboard graphics, maar bij een doorsnee laptop kun dat wel vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plukke
JazzySOB schreef op maandag 26 mei 2008 @ 22:32:
En een laptop die 1920x1200 kan weergeven moet ik nog tegenkomen... Misschien de hele brute met stevige onboard graphics, maar bij een doorsnee laptop kun dat wel vergeten.
Volgens mijn drivers moet mijn laptop met een simpele Intel 945GM chipset gewoon 1920*1200 aankunnen. Ik krijg morgen of overmorgen mijn 2408 binnen, dus dan ga ik dat zeker proberen. Ik zal mijn bevindingen hier wel even neergooien mocht het werken :)

edit:
Inmiddels t ding binnen. Mijn notebook kan 1920*1200 zonder problemen leveren. Ziet er best okee uit. Niet zo scherp als met DVI maar het is wel echt prima werkbaar.

Moet zeggen dat ik weinig problemen zie qua banding en backlight bleeding tot dusverre. Zal er morgen als ik wat meer tijd heb eens een paar testjes op loslaten...

Nog wel de vraag, Picture By Picture, waarom kan ik niet gewoon DVI en VGA seleceteren daar? Heb allen de optie Composite, Svideo en Component :?

[ Voor 32% gewijzigd door plukke op 27-05-2008 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:30

Younes

Wie, Wat, Waar?

Mijn ervaring met de 2408 die ik nu bijna 2 weken in bezit heb: Vergeleken met de 2407wfp een ware achteruitgang! Ik moet het iets nuanceren, want deze specifieke monitor heeft wat kuren. Delen uit de gehele breedte trillen links en rechts. Bij donker beeld is dat ook nog eens met rode strepen door het beeld. Dag 1 en 2 had ik hier geen last van, maar toen begon het gedonder. Na een aantal dagen verdween het, omdat ik DVI poort 2 gebruikte. Sinds een aantal dagen is het weer terug. Zulke kuren had ik nooit met de 2407wfp (a03). Verder zit er nog een grote spleet tussen de knoppen en het lcd panel. Ik zal hier later wel wat foto's en een video van maken om het e.a. te verduidelijken. Eerst een mailtje sturen naar Rob. Wat betreft de oversaturated rood en een beetje groen: Ja daar heb ik last van, maar iets minder nu (zie mijn vorige post).

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begin steeds meer te neigen naar een ACD van Apple. Die schijnen zelfs nu ze al 2 jaar oud nog steeds beter te zijn dan de concurrentie.
Ook omdat Hazro met hun schermen maar niet buiten UK leveren...
En NEC hun 24 incher (2409WUXi) niet hier in EU willen leveren.

We worden weer eens goed genaaid;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• druup
Verwijderd schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 15:40:
Ik begin steeds meer te neigen naar een ACD van Apple. Die schijnen zelfs nu ze al 2 jaar oud nog steeds beter te zijn dan de concurrentie.
In mijn zoektocht naar een 24 inch TFT ben ik ook eens gaan kijken naar de 23 inch Apple en ik vond hem een beetje mwoa. Qua vormgeving vind ik hem super maar qua beeld had ik er meer van verwacht, hij kwam mij wat flets over en de prijs vind ik stevig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unex154
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-09 15:34
Gizz schreef op maandag 26 mei 2008 @ 20:42:
Ik zou voor de zekerheid even controleren of je laptop wel 1920x1200 kan uitpoepen, vaak houden die dingen bij 1600x1200 op. Verder hangt het kwaliteitsverlies ook erg van de gebruikte kabel af. 1600x1200 op mijn CRT was niet zo heel top, letters zag je 2x, zelfs met de bijgeleverde kabel.
JazzySOB schreef op maandag 26 mei 2008 @ 22:32:
Resoluties hoger dan 1280x1024 zijn analoog meestal niet zo denderend... En een laptop die 1920x1200 kan weergeven moet ik nog tegenkomen... Misschien de hele brute met stevige onboard graphics, maar bij een doorsnee laptop kun dat wel vergeten.
Hij kan zelfs tot 2048x1536 dus dat zit wel goed, maar met een goede kabel zou het dus niet zo veel schelen van dvi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Ik heb prima 1900x1200 gedraaid op een erg goede analoge monitor, maar ook je videokaart moet het bij kunnen houden. Tegenwoordig geldt dat CRT=goedkoop, dus laag in resolutatie. Er wordt daardoor bezuinigd op filters etc. Gewoon testen, maar er zijn genoeg kaarten die boven de 1280 al problemen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCW
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-01 12:16

SCW

Ik oog komende week een 23"/24" tft-monitor aanschaffen voor gebruik voor (semi-prof.) videobewerking. Ik zal hem aansluiten op een apple macbook pro, dus de 1920x1200 resolutie moet geen probleem zijn. Ik dacht eerst aan een Dell 2408WFP, maar er zijn zoveel negatieve verhalen over (rode tinten, input-lag, etc) dat ik bang ben een vervelende duurkoop te doen aan deze monitor.

De Dell 2408WFP spreekt me erg aan door zijn prijs bij Qsix.eu van 599 euro.

Voor 150 euro meer heb je ook de Eizo S2431W (750 euro bij PcHut.nl), zonder HDMI (anders moet je 300 euro meer betalen). Een niet heel mooi ogend scherm, maar wel een scherm dat zeer goede reviews krijgt over zijn kleurechtheid. Ook lijkt hij geen 'issues' te hebben.

De monitor die ik eerst overwoog was de Apple Cinema Display 23", maar die is al sinds 2006 niet meer vernieuwd en is duurder (899 euro).

Ook LG en NEC schijnen goede monitoren te hebben, maar die zijn vaak of heel duur of minder veelzijdig dan de Dell van maar 599 euro. Raden jullie het aan om op dit moment de Dell te kopen, of verder te kijken naar andere monitoren? Als iemand nog ervaringen heeft met die andere monitoren, ben ik ook erg benieuwd naar de egaliteit + kleurechtheid ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valo
Verwijderd schreef op maandag 26 mei 2008 @ 20:03:
Op de site van qsix wordt de 3008 nu als "op voorraad" aangegeven.
Ik heb even gemaild, maar ze komen morgen pas binnen.

Als het goed is heb ik de mijne dan donderdag (5 mei besteld, en ik kan hem dus 29 mei verwachten ) , dat is wel 10 dagen later dan de oorspronkelijk geschatte (maximale) levertijd van 2 weken, maar ach zolang ik maar een goede krijg doe ik daar niet zo moeilijk over.

Ik ben benieuwd.
Yes! Ik kreeg net een mail van suprdadictus dat ze binnen zijn! En dat ie waarsch morgen wordt afgeleverd bij mij thuis O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

unex154 schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 21:01:
[...]

[...]

Hij kan zelfs tot 2048x1536 dus dat zit wel goed, maar met een goede kabel zou het dus niet zo veel schelen van dvi?
Veel laptops hebben een enorm beroerde analoge output. Dan mag hij wel fijn 2048x1536 ondersteunen, maar dat zegt nog niet dat het er goed uitziet. Al is je kabel nog zo goed, als je bron gewoon slecht is veranderd een kabel daar niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonic
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:53
Heeft misschien iemand zijn Dell UltraSharp 2007WFP gekalibreerd met een spider? Graag zou ik hier de instellingen van willen weten :) Ik gebruik de versie met het S-IPS pannel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SCW schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 23:14:
Ik oog komende week een 23"/24" tft-monitor aanschaffen voor gebruik voor (semi-prof.) videobewerking. Ik zal hem aansluiten op een apple macbook pro, dus de 1920x1200 resolutie moet geen probleem zijn. Ik dacht eerst aan een Dell 2408WFP, maar er zijn zoveel negatieve verhalen over (rode tinten, input-lag, etc) dat ik bang ben een vervelende duurkoop te doen aan deze monitor.

De Dell 2408WFP spreekt me erg aan door zijn prijs bij Qsix.eu van 599 euro.

Voor 150 euro meer heb je ook de Eizo S2431W (750 euro bij PcHut.nl), zonder HDMI (anders moet je 300 euro meer betalen). Een niet heel mooi ogend scherm, maar wel een scherm dat zeer goede reviews krijgt over zijn kleurechtheid. Ook lijkt hij geen 'issues' te hebben.

De monitor die ik eerst overwoog was de Apple Cinema Display 23", maar die is al sinds 2006 niet meer vernieuwd en is duurder (899 euro).

Ook LG en NEC schijnen goede monitoren te hebben, maar die zijn vaak of heel duur of minder veelzijdig dan de Dell van maar 599 euro. Raden jullie het aan om op dit moment de Dell te kopen, of verder te kijken naar andere monitoren? Als iemand nog ervaringen heeft met die andere monitoren, ben ik ook erg benieuwd naar de egaliteit + kleurechtheid ervan.
Als je hem profi wil gaan gebruiken zou ik zeker die Eizo pakken. Persoonlijk vind ik dat ook een mooi en strak design net als de Dell maar dat verschilt blijkbaar bij jou :P

De 2408 zou hoe dan ook mijn keuze niet meer wezen als ik een 24" scherm zou zoeken, veel te veel probs mee. Sterker nog, ik heb ook de Eizo overwogen :) Maar heb uiteindelijk voor een 27" Dell en later 30" Dell gekozen omdat ik gewoon groter wilde.

Maar wat mij vooral aansprak was de superkwaliteit van Eizo. Wel met prijskaartje, maar dan heb je ook wat :) (van horen-zeggen en lezen, geen persoonlijke ervaring mee). Maar dat prijskaartje valt met een verschil van maar 150 euro ook nogal mee. Gewoon doen :) En HDMI heb je nergens voor nodig als je DVI hebt. En desnoods zijn er DVI > HDMI converter-connectors.

[ Voor 4% gewijzigd door Knightwolf op 28-05-2008 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eizo of geen Eizo, TN=TN en PVA=PVA, daar veranderd het merk niks aan. Een slecht paneel wordt niet goed door een goed merk.

Aan de 30" Dell heb je geen slechte keuze, al zou ik niet de 3008WFP kopen. De oude 3007WFP-HC vindt ik zelf beter, omdat die geen inputlag heeft.

Je zou ook kunnen kijken naar de HP LP3065; die heeft drie DVI ingangen en verder geen poespas, S-IPS paneel en geen inputlag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 12:27:
Eizo of geen Eizo, TN=TN en PVA=PVA, daar veranderd het merk niks aan. Een slecht paneel wordt niet goed door een goed merk.
Ja, dat klopt, maar ik ken geen Eizo's die een TN-paneel hebben, laat staan in de profi klasse. Zijn (vrijwel) allemaal S-PVA of S-IPS. En de net genoemde Eizo heeft S-PVA.
Aan de 30" Dell heb je geen slechte keuze, al zou ik niet de 3008WFP kopen. De oude 3007WFP-HC vindt ik zelf beter, omdat die geen inputlag heeft.

Je zou ook kunnen kijken naar de HP LP3065; die heeft drie DVI ingangen en verder geen poespas, S-IPS paneel en geen inputlag.
Elke TFT heeft inputlag, zelfs de goedkope snelle TN-schermpjes, alleen bij de laatste gen S-PVA en S-IPS van Dell is die voor hardcore FPS-gamers storend hoog geworden. Da's nog net niet hetzelfde. Zelfs CRT's zullen inputlag hebben, al zal die zo miniem zijn dat het amper meetbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Generals
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-02-2024
Vinnie schreef op maandag 26 mei 2008 @ 01:06:
Ik denk dat ik maandag ofzo weer eens QSix ga bellen.. ik zit al vrijwel 2 weken met een gare monitor (link), en meer dan een mailtje terug om het serienummer door te geven (na meer dan een week) met nogsteeds geen mail terug voor het swappen van mijn 2408 of wat dan ook.

Zelfs een mailtje oid dat ie niet op voorraad zou zijn (wat ik betwijfel gezien wat de website claimt) zou al helpen :/
Ik zit zelf ook al ruim 6 weken een brakke 2408 monitor in m'n maag. De aftersales bij Qsix zijn echt dramatisch slecht. Er wordt zo goed als niet gereageerd op mijn mails. Na wat bellen kreeg ik vorige week maandag eindelijk een mailtje van Rob welke dagen ik na vorige week woensdag tijd had om m'n monitor om te ruilen. Omdat ik donderdag de hele dag thuis was heb ik hem gemaild dat ze donderdag de monitor wel konden omruilen. Omdat ik op woensdag nog geen verificatie mailtje terug had heb ik maar weer gemaild of ze donderdag wel kwamen. Hierop heb ik 0 reactie gekregen. Donderdag aan het eind van de middag maar weer gebeld hoe het nou precies zat. Rob was niet te bereiken en hij zou mij óf mailen, of de volgende dag bellen. Ook hierop heb ik 0 reactie gekregen. :(

Vandaag nog maar weer eens bellen met hopelijk meer succes....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CRT's hebben geen inputlag, ze hebben geen geheugen en kunnen derhalve het beeld niet vertragen.

Inputlag is gewoon het onnodig lang bufferen van het beeld voordat de monitor het weer geeft. Een CRT kan geen beeld opslaan, dus heeft geen inputlag. TFT hebben wel geheugen en kunnen dus het beeld vertragen. Over het algemeen wordt het plaatje gewoon linea recta op het scherm gezet als hij helemaal binnen is. Nog even drie frames vasthouden zoals bij de 2408WFP (voor variable backlight ofzo of weet ik veel waar voor) slaat natuurlijk nergens op en is duidelijk merkbaar.

Verder heeft Eizo wel TN's, vooral bij de kleinere monitoren.

TN is gelukkig nog niet doorgedrongen tot het 30" segment, dus daar hoef je alleen maar de PVA's uit de zoekresultaten te gooien. Ofwel alle Samsungs en nog een paar.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2008 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag m'n 2408 binnen gekregen via de dell website, ze leveren nog steeds reva00 uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Generals schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 13:52:
Ik zit zelf ook al ruim 6 weken een brakke 2408 monitor in m'n maag. De aftersales bij Qsix zijn echt dramatisch slecht. Er wordt zo goed als niet gereageerd op mijn mails. Na wat bellen kreeg ik vorige week maandag eindelijk een mailtje van Rob welke dagen ik na vorige week woensdag tijd had om m'n monitor om te ruilen. Omdat ik donderdag de hele dag thuis was heb ik hem gemaild dat ze donderdag de monitor wel konden omruilen. Omdat ik op woensdag nog geen verificatie mailtje terug had heb ik maar weer gemaild of ze donderdag wel kwamen. Hierop heb ik 0 reactie gekregen. Donderdag aan het eind van de middag maar weer gebeld hoe het nou precies zat. Rob was niet te bereiken en hij zou mij óf mailen, of de volgende dag bellen. Ook hierop heb ik 0 reactie gekregen. :(

Vandaag nog maar weer eens bellen met hopelijk meer succes....
Hmmmmmz, dat krijg ik idd flink te merken.
Ik had maandag eindelijk een antwoord gekregen van QSix, dat de monitor deze week omgerolen zou worden, maar na het sturen op welke dag dat zou zijn of dat ik een dag kon kiezen en de vraag of alles in de doos moest, of alleen de monitor is er geen antwoord op gekomen :(

Misschien dat ik ook maar weer eens moet bellen (en miss de email nog eens sturen), want dit behoor je als shop gewoon niet te doen... gewoonweg niet reageren. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Alph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-08 21:01
Maakt er hier trouwens iemand gebruik van een dual screen opstelling met twee 2408wfp's? Ik ben op zoek naar een foto van een opstelling om te kijken hoe groot het nu eigenlijk is.

[ Voor 191% gewijzigd door R-Alph op 28-05-2008 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Vinnie schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 19:08:
[...]

Hmmmmmz, dat krijg ik idd flink te merken.
Ik had maandag eindelijk een antwoord gekregen van QSix, dat de monitor deze week omgerolen zou worden, maar na het sturen op welke dag dat zou zijn of dat ik een dag kon kiezen en de vraag of alles in de doos moest, of alleen de monitor is er geen antwoord op gekomen :(

Misschien dat ik ook maar weer eens moet bellen (en miss de email nog eens sturen), want dit behoor je als shop gewoon niet te doen... gewoonweg niet reageren. :/
Ik kan je niet helpen met de datum ;) Maar het omruilen wordt gewoon met een nieuwe monitor in de doos gedaan. Nieuwe gaat eruit, jouw oude erin en klaar is kees. Dag kiezen was bij mij wel mogelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanik
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 13:56
Ik heb sinds gisteren een 2707WFP met de revisie A01.
Ik zat heel erg te twijfelen tussen de 2408 of de 2707. Ik had geen zin in mogelijke problemen, dus heb ik de 2707 genomen.

Ik kan niets anders zeggen dan dat ik erg blij ben met deze monitor. De kleuren zijn fantastisch, de input lag is er niet(of is niet merkbaar).
Ook al is de dotpitch wat groter dan bij andere monitoren, vind ik het totaal niet storend(en dat terwijl ik gek ben op van die kleine pixelfonts).
De bouwkwaliteit is erg goed. Een mooie mix van alluminium/staal en chroom.

Ik heb ook wat testjes gedaan op Lagom.nl. Gradient banding(zwart naar wit) kon ik niet zien. Bij de pixel-walk test 4b begon het beeld een beetje te flikkeren, maar bij de rest deed ie het goed. Heb gelukkig geen negatieve dingen kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vinnie schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 19:08:
[...]
Mijn ervaringen zijn tot nu toe positief over QSix, hoewel ik mijn monitor nog niet heb, en er dus wat vertraging is in de levering. Maar al mijn mailtje werden snel beantwoord (binnen een dag), en als het goed is komt mijn monitor over enkele uren, dat is wat mij is gemaild tenminste (dat hij vandaag zou komen).
Wel raar dat de status van mijn bestelling op hun website nog op "In Progress" staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Wow, ik kreeg net nog een emailtje van QSix :P Ze zouden vandaag langs komen met een nieuwe monitor. Nu maar hopen dat ze komen als ik weer thuis ben in de middag :o

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valo
R-Alph schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 22:31:
Maakt er hier trouwens iemand gebruik van een dual screen opstelling met twee 2408wfp's? Ik ben op zoek naar een foto van een opstelling om te kijken hoe groot het nu eigenlijk is.
hier een voorb van 2*24 inch er staan genoeg foto's online gewoon ff zoeken

http://img209.imageshack.us/my.php?image=2x24inchbp8.jpg

http://www.brian1.net/gal...71012_dual_2405fpw_01.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Valo op 29-05-2008 05:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFlash
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-09 23:27

FireFlash

need a light?

Verwijderd schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 01:01:
[...]
Wel raar dat de status van mijn bestelling op hun website nog op "In Progress" staat.
Ik heb mijn monitor al 1,5 maand in bezit en mijn order staat ook nog steeds op "In Progress" als ik naar de status pagina kijk. Lijkt me niet echt meer geupdate worden na deze status ;)

If builders built buildings the way programmers wrote programs, then the first woodpecker would destroy civilization.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSideX
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-09 16:26
De 2408WFP is nu maar liefst €200 goedkoper, snel één bestellen :D

24 x Phono Solar 410W Oost-West - SMA Tripower 10kW - Sunny Home Manager 2.0 - Alfen Eve Single Pro-Line - EQB 250+ 74kWh - WP Nibe S1255 6kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Generals
Vinnie schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 01:47:
Wow, ik kreeg net nog een emailtje van QSix :P Ze zouden vandaag langs komen met een nieuwe monitor. Nu maar hopen dat ze komen als ik weer thuis ben in de middag :o

:)
Dan hoop ik dat je meer geluk hebt dan mij. Na gisteren Qsix weer gebeld te hebben dacht ik dat het eindelijk geregeld was. Vandaag zou dan eindelijk de monitor omgeruild worden (als ik de mails van Rob mocht geloven.). Niets is minder waar. Vandaag is niemand komen opdagen, waardoor ik voor jan l*l de hele dag thuis ben gebleven... Ik word hier echt flauw van. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Generals schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 17:06:
[...]

Dan hoop ik dat je meer geluk hebt dan mij. Na gisteren Qsix weer gebeld te hebben dacht ik dat het eindelijk geregeld was. Vandaag zou dan eindelijk de monitor omgeruild worden (als ik de mails van Rob mocht geloven.). Niets is minder waar. Vandaag is niemand komen opdagen, waardoor ik voor jan l*l de hele dag thuis ben gebleven... Ik word hier echt flauw van. :(
Zelfde geldt voor mij. Qsix had me eerder gemaild dat mijn bestelde monitor vandaag zou worden bezorgd, maar nadat de TNT alleen een ander pakje had gebracht, heb ik toch maar even gebeld, of de monitor inderdaad vandaag wordt bezorgd.
De telefoniste kon het mij niet vertellen, maar ik zou worden terug gebeld. enkele minuten later kreeg ik een mail dat de voorraad wat later was gekomen, en dat ik nog 1 dag langer moet wachten, morgen wordt mijn Dell 3008 bezorgd. Nu moet ik zeggen dat de snelle reactie veel goed maakt, en ik toch thuis zou zijn geweest vandaag, maar ik had het wel netjes gevonden als Qsix me dit van te voren uit zichzelf had laten weten.
Morgen dus.

Ze waren voor de rest overigens zeer vriendelijk en behulpzaam, dus ik ben nog steeds positief :-)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2008 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Hier is, ben ik bang ook nog niemand langs gekomen. Geen briefje oid en gezien dat jullie ook nog niks hebben gezien zal mijn 2408 dus ook pas de volgende dag komen :/

Nahjah, nu maar hopen dat ze morgen wel langskomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vassie18
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-08 19:29
Net toch maar de 2408 besteld. Zat te twijfelen tussen deze dell en de samsung 245t maar vind dit al duur genoeg.
Helaas nog geen email ontvangen met betaal gegevens(net iets meer als een uur geleden besteld) :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Generals schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 17:06:
[...]

Heb ik ook gehad. Uiteindelijk zou hij me bellen als hij wist wanneer ze zouden komen. Heb daar ook niks meer over gehoord. Tot ze ineens onverwacht aan de deur stonden... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Hoewel een beetje info over het RMA-proces van Qsix best interessant is, is het volledige traject hier stapgewijs voorgeschoteld te krijgen wat te veel. Zullen we wat meer op topic blijven?
Wordt jullie monitor ook zo warm aan de bovenkant? Heet is misschien de betere omschrijving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFlash
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-09 23:27

FireFlash

need a light?

Milmoor schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 08:19:
Hoewel een beetje info over het RMA-proces van Qsix best interessant is, is het volledige traject hier stapgewijs voorgeschoteld te krijgen wat te veel. Zullen we wat meer op topic blijven?
Wordt jullie monitor ook zo warm aan de bovenkant? Heet is misschien de betere omschrijving.
Over welke monitor heb je het? Mijn 3008WFP wordt wel vrij heet, zeg maar het punt dat je nog net niet je vingers eraan verbrand. :P

If builders built buildings the way programmers wrote programs, then the first woodpecker would destroy civilization.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn 3008 binnen!! Erg mooi! Eerste indruk: GROOOT :-)

Het scherm lijkt op het eerste gezicht geen problemen te hebben. vanavond nog even extra goed kijken.

30 inch went echt angstaanjagend snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plukke
Ik heb sinds een paar dagen een 2408, ben er erg over te spreken. Met name over de resolutie, het mooie zwart en de scherpte met 1080p materiaal via DVI. Mijn exemplaar heeft gelukkig geen (opvallende) backlight bleeding, vlekken/strepen etc. enig minpunten tot dusverre:

- VGA is onscherp, lijkt een soort waas overheen te liggen. Ben er nog neit achter wat dat nou precies is, maar ik vermoed dat het aan het signaal zelf ligt. Iemand misschien tips hoe ik dit kan verbeteren/afstellen? DVI is namelijk veel en veel scherper (lees haarscherp).

- Picture by picture werkt niet met VGA en DVI, alleen met S-video/component/composite. Erg jammer...

- Als je alleen VGA en DVI hebt aangesloten moet je belachelijk veel inputs langs voordat je geswitched bent van DVI naaar VGA, waarom niet gewoon terug?

- Knopjes voor input select/menu/etc voelen een beetje goedkoop aan, duwen niet echt lekker in

- Kleuren zijn oversaturated, met name op mijn laptop met XP en een VGA connectie lijkt het af en toe echt fluoriscerend rood of groen terwijl ik dat onder vista over een DVI connectie wel mee vindt vallen...

[ Voor 3% gewijzigd door plukke op 30-05-2008 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie dat de 2408 ineens 200 euro goedkoper is geworden.

Heeft dit er mee te maken dat dit nog steeds een versie met mankementen is, waar ze vanaf willen?

Met kortingsbon wordt het anders wel heel aantrekkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist mijn 3008wfp binnen.
Eerste indruk is echt overweldigend. Prachtig scherm, en wat een oppervlak zeg. Het enige probleem is: ik had er een HDMI-kabel bijbesteld en die kan ik nergens in de doos vinden(de wall mount zat wel in de doos erbij gestopt. Ook kan ik me herrineren dat er een actie was vorige week dat als je bestelde je geen verzendkoste betaalde en je een soundbar kreeg.
Dit laatste heb ik ook niet gehad. :(
Straks Qsix maar even mailen/bellen
Maar eigenlijk hoop ik dat DPD gewoon een fout heeft gemaakt en ze straks nog eens langs komen.

Maar over het scherm... het ziet er echt prachtig uit, zowel het scherm zelf als het beeld :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSideX
Verwijderd schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 14:56:

Heeft dit er mee te maken dat dit nog steeds een versie met mankementen is, waar ze vanaf willen?

Ik denk niet dat dat er iets mee te maken heeft, in de VS kost hij $680 (€440) zonder korting. De mijne is alleszins besteld :)

Zijn er ook kortingsbonnen voor ? ik krijg van Dell België toch enkel bonnen voor PC's & laptops

[ Voor 9% gewijzigd door DarkSideX op 30-05-2008 17:25 ]

24 x Phono Solar 410W Oost-West - SMA Tripower 10kW - Sunny Home Manager 2.0 - Alfen Eve Single Pro-Line - EQB 250+ 74kWh - WP Nibe S1255 6kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik zat al te kijken. Ik ging er beetje blind van uit dat er wel bonnen zouden zijn.
Maar ik heb ze ook nog niet gevonden.
Ik volg het dell topic ook pas sinds kort...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag destijds iemand met een grafiekje over de reactietijden van deze panelen en LG schermen en ook de samsung 226bw erin.. Weet iemand deze nog te vinden?

Edit: gevonden..
Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.info/nl-NL/productdb/ZGlnnGZjyQ/bGNkaJiXmJXK,bGNkapiXmJbK,bGRkZZiXmJPK,bGRkZZiXmJXK,bGRkZZiXmJbK,bGRkZZiXmJfK,bGRkZZiXmJjK,bGRkZZiXmJnK,bGRkZZiXmJrK,bGRkZZiYmJHK,bGRkZZiYmJLK,bGRkZZiYmJbK,bGRkZZiYmJfK,bGRkZZiYmJjK,bGRkZZiYmJnK,bGRkZZiYmJrK,bGRkZZiZmJHK,bGRkZZiZmJLK,bGRkZZiXmJTK/0000FF,0000FF,0000FF,0000FF,0000FF,0000FF,0000FF,0000FF,0000FF,0000FF,0000FF,0000FF,0000FF,0000FF,0000FF,0000FF,0000FF,0000FF,0000FF/benchmark/

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2008 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 20:46

PromoX

Flying solo

Afbeeldingslocatie: http://img102.imageshack.us/img102/7313/inputlagcomparison2oq1.jpg
Maar weer teruggezet en ook meteen maar even geresized naar 600px breed.

[ Voor 182% gewijzigd door PromoX op 31-05-2008 19:48 ]

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PromoX laat die dan gewoon staan, is toch handig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Generals
Onverwachts stond dan toch Dell gisterenmorgen voor de deur met een nieuwe 2408. Helaas nog geen nieuwe revisie. Toen ik hem aansloot schrok ik toch wel omdat het scherm weer rood aan het wegtrekken was. Gelukkig konden de kleuren een heel stuk beter bijgetrokken worden dan bij de vorige 2. Ook gelukkig geen last meer van "backlightbleed spotlights" in de hoeken van het scherm. In de komende dagen het scherm maar is grondig testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
  • Laatst online: 11-09 21:43
Verwijderd schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 14:56:

Dit is een normale prijs hoor. Een paar weken geleden was dit model ook steeds rond de 597 euro. Sterker nog, hij is vaker "in de aanbieding" dan niet.
Ik heb er twee maanden geleden bij Dell zelf zakelijk twee voor 505 euro per stuk incl btw gekocht.

Voordeel van Dell boven Qsix is wel dat Dell tenminste betrouwbaar is met wanneer ze komen (in tegenstelling tot alle dramatische verhalen hier over Qsix met dagenlang voor niets thuis zitten ;( ). Je kan de status online volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilla
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17:49
Dat ie ineens 200 euri in prijs gedaalt is heeft volgens mij te idd te maken met het feit dat de huidige versie mankementen heeft. Ik heb een maand geleden nog ongeveer 700 euri betaald voor deze monitor. (eind april geloof ik). Ondanks dit vind ik deze monitor (2408wfp) nog steeds super.

Verder heb ik gelezen dat Dell halverwege Juli een firmware update gaat uitbrengen die de inputlag vermindert, enig nadeel is dat je de monitor moet opsturen.

Bron: http://www.dellcommunity....g&message.id=91284#M91284

offtopic:
Eerste post op GOT :)

[ Voor 3% gewijzigd door Zilla op 04-06-2008 12:04 . Reden: Brandalarm ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charliegreens
  • Laatst online: 19-10-2024
Zowel vandaag als gisteren hebben medewerkers van Dell me laten weten dat de huidige 2408WFP monitor revisie A01 heeft. Dat revisie A01 pas in juli beschikbaar zou zijn is onjuist volgens hen.

[ Voor 4% gewijzigd door charliegreens op 04-06-2008 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSideX
Mijn 2408WFP wordt vandaag nog geleverd, hopelijk versie A01 want hem volgende maand al terug opsturen is ook niet praktisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• narcan
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-05-2023
Weet iemand of de Dell Ultrasharp 2407wfp-HC de zelfde problemen heeft als de Ultrasharp 2408wfp, teveel rood, lichtere rechter zijde en input lag?

Intel Core i2600K | Asus Maximus IV Extreme (3.0) | Kingston 9905403-400.A00LF DDR3 @1600MHz | 2x EVGA GTX 570 SC | OCZ Vertex 3 SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, de 2407WFP-HC heeft ook een overdosis inputlag net zoals elke andere S-PVA monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• narcan
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-05-2023
Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 15:46:
Ja, de 2407WFP-HC heeft ook een overdosis inputlag net zoals elke andere S-PVA monitor.
Geen overdadig rood of lichtere rechter zijde? Inputlag is niet zo erg.

Intel Core i2600K | Asus Maximus IV Extreme (3.0) | Kingston 9905403-400.A00LF DDR3 @1600MHz | 2x EVGA GTX 570 SC | OCZ Vertex 3 SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Die ik heb gezien (twee stuks) hadden er geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSideX
Zonet mijn 2408WFP ontvangen en het op stickertje achteraan zegt Rev A00. Het rood was inderdaad te fel maar dat is snel verholpen via de instellingen... Brightness tussen linker en rechter kant zijn gelijk en input lag vergeleken met mijn laptop scherm is heel erg klein. Gemiddeld 8 ms (15 foto's) Max 39 min 3

[ Voor 4% gewijzigd door DarkSideX op 04-06-2008 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vassie18
Qsix beloofde mij dat die gister zou komen; 's avonds email ontvangen. Het wordt morgen.
vandaag is de bezorger langs gekomen heeft die het bij de buren afgegeven omdat ik niet thuis was.

Nou blijkt de buren hebben het aangenomen maar komen pas vrijdagavond laat terug en dit stond ook o
op de bon van de bezorger :S

Wat een kut bezorger; als volgens zeggen van Qsix klopt was het de DPD.
Boos met qsix gebeld en zouden me terug bellen maar helaas tot op heden niks van ze vernomen(2uur geleden gebeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
  • Laatst online: 11-09 21:43
Zilla schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 11:55:
Dat ie ineens 200 euri in prijs gedaalt is heeft volgens mij te idd te maken met het feit dat de huidige versie mankementen heeft. Ik heb een maand geleden nog ongeveer 700 euri betaald voor deze monitor. (eind april geloof ik). Ondanks dit vind ik deze monitor (2408wfp) nog steeds super.
Dit is dus echt onzin, aangezien de monitor bij release al gelijk in de aanbieding was. Dell werkt altijd zo. Ze hebben hele hoge adviesprijzen zodat ze regelmatig flinke aanbiedingen kunnen doen en ook aan zakelijke klanten hoge kortingen kunnen geven en iedereen een goed gevoel heeft. Het is dus alleen zaak als je geen haast heb nooit zonder aanbieding of onderhandeling te kopen. Dan ben je veel te duur uit.

Het heeft in ieder geval niks met mankementen te maken en er is standaard ook niks overdreven mis met de 2408. Slechte gevallen zitten er helaas altijd wel tussen, maar de service van Dell zelf is subliem en dingen worden altijd verbeterd, dus nieuwe revisies, nieuwe firmwares (ook voor telefoons, moederborden etc) en patches (voor praktisch alle computergames) zijn wel normaal.
Vassie18 schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 18:27:
Qsix beloofde mij dat die gister zou komen; 's avonds email ontvangen. Het wordt morgen.
vandaag is de bezorger langs gekomen heeft die het bij de buren afgegeven omdat ik niet thuis was.

Nou blijkt de buren hebben het aangenomen maar komen pas vrijdagavond laat terug en dit stond ook o
op de bon van de bezorger :S

Wat een kut bezorger; als volgens zeggen van Qsix klopt was het de DPD.
Boos met qsix gebeld en zouden me terug bellen maar helaas tot op heden niks van ze vernomen(2uur geleden gebeld).
DPD is echt een dramatische bezorgdienst. Die laten dozen zelfs gewoon op straat achter als je niet thuis bent. Handtekening voor ontvangst hebben ze nog nooit van gehoord.
Het is schandalig dat Qsix daar zaken mee doet.
Dell zelf bezorgt via UPS en die werken wel normaal met handtekening etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vassie18
KarlMarX schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 16:57:

DPD is echt een dramatische bezorgdienst. Die laten dozen zelfs gewoon op straat achter als je niet thuis bent. Handtekening voor ontvangst hebben ze nog nooit van gehoord.
Het is schandalig dat Qsix daar zaken mee doet.
Dell zelf bezorgt via UPS en die werken wel normaal met handtekening etc.
Ja heb ook zowel deze klacht richting de DPD als Qsix doorgezet.

Leuke is Qsix belde me met de vraag wat ze ermee moesten. Vervolgens ging die toen ik het uitlegde helemaal uit zijn dak en vertelde mij dat DPD de beste was. UPS,TNT allemaal waardeloos maar de DPD was de goedkoopste en de beste...
uhm..ik heb zelfs nog betere zaken gedaan met select vracht. Uiteindelijk heb ik zelf het gesprek maar beëindigt want met de meneer kwam ik er niet uit.

ach...we wachten nu tot morgen avond en ga dan gewoon men buurvrouw stalken net zolang tot dat ; ze thuis is/open doet. Als is het 12uur 's avonds of later: ze zal het merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Vassie18 schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 20:22:
[...]
Vervolgens ging die toen ik het uitlegde helemaal uit zijn dak en vertelde mij dat DPD de beste was. UPS,TNT allemaal waardeloos maar de DPD was de goedkoopste en de beste...
Dat is vrij triest, want bij mij stond de 3008 een paar uur op straat en na mijn klacht vertelde Rob dat hij dat al vaker meegemaakt had en dat het inderdaad belachelijk is.

* Gizz 's vertrouwen in Qsix is weer een stukje minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Zou je scherm ff gejat worden zeg 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• druup
Astennu schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 21:23:
Zou je scherm ff gejat worden zeg 8)7
Dan mogen zij bewijzen dat hij bezorgt is, sterker nog ik denk dat als je niet eerlijk bent je zo twee monitoren kunt krijgen voor de prijs van een >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 18:03
Vandaag mijn 3008 ontvangen, netjes afgeleverd en ik moest er voor tekenen.

1e indruk: Monster scherm

2e indruk: Misschien toch wel meer ghosting als bij mijn oude 2405 en dat valt een beetje tegen.

Ik heb bij Racedriver GRID gewoon meer last in de bochten. Hoe zijn de ervaringen van andere bezitters?

Inputlag geen enkel probleem.

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb niet echt getest op ghosting.

Wel heb ik gemerkt dat mijn 3008 wat last heeft van "backlight bleeding" , voornamelijk in de rechteronderhoek.Dat wil zeggen: Als je in een volledig duistere kamer naar het scherm kijkt (met brightness maximaal), met een volledig zwart beeld, dan is bij mij zwart niet 100% egaal.
In de hoeken en ook boven langs de rand is het zwart wat lichter, en dan voornamelijk in de rechter onder hoek.

Bij normaal gebruik kan je ook soms zien dat er uit de rechter onderhoek wat meer licht komt, maar het is (nog) niet bijzonder storend.

Het wordt ook besproken op deze site, waar meer mensen het probleem hebben:
http://www.hardforum.com/showthread.php?t=1266885

Een voorbeeld van wat ik bedoel (hoewel het iets anders is op mijn scherm):

Afbeeldingslocatie: http://i247.photobucket.com/albums/gg129/idunder/fullbrightfar.jpg

Hebben andere 3008 bezitters hier ook last van? Heeft het zin om te vragen om deze in te ruilen? of hebben alle 3008 schermen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Henkus schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 19:01:
Vandaag mijn 3008 ontvangen, netjes afgeleverd en ik moest er voor tekenen.

1e indruk: Monster scherm

2e indruk: Misschien toch wel meer ghosting als bij mijn oude 2405 en dat valt een beetje tegen.

Ik heb bij Racedriver GRID gewoon meer last in de bochten. Hoe zijn de ervaringen van andere bezitters?

Inputlag geen enkel probleem.
Owh laat weten wat je er van vind als je wat meer met het scherm gewerkt hebt. Ik heb namelijk ook een 2405 en ben ook die 3008 aan het overwegen maar wil wel dat hij echt beter en sneller is. Dat is het belangrijkste voor mij.

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.