EnsconcE schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 23:50:
[...]
Dus de oorzaak ligt niet bij je telefoon omdat je op bepaalde locaties goed bereik hebt?
Als dat je conclusie is, zou ik even overnieuw gaan beginnen met redeneren. Jouw telefoon kan namelijk zo ingesteld zijn dat deze het onder bepaald voorwaarden goed doet. Het is natuurlijk altijd mogelijk dat het aan het netwerk ligt, of aan jouw huis, maar dat is lastig te bepalen. Je kan een andere telefoon proberen, maar die moet je maar zien te krijgen.Vandaar dit advies:
[...]
Dus nogmaals de vraag, weet jij zeker dat jouw telefoon het probleem niet is? Zo ja, bewijs het maar!

Ligt wel andere foon, maar ondersteund geen UMTS... Dus testen gaat ff lastig.
En die sim is geen usim, dus die in mijn telefoon stoppen (ter test) heeft geen nut.
Mischien wel handig om te vermelden, héél enkels krijgt mijn foon toch verbinding met UMTS hier, maar is amper 1 streepje bereik. Even later zit ie weer op G(SM).
En again, dit is sinds +/- 2 weekjes, daarvoor was er niks aan de hand...
EDIT:
Net langs de (blijkbaar) gesloten Orange winkel geweest, daarna de T-Mobile shop. Ze wisten meteen waar ik het over had. Ben niet de enigste met dit probleem. Ze wilden terplekke mijn foon zover krijgen dat ie alléén met G(SM) verbinding maakt, maar is niet nodig daar m'n TyTn II zo slim is (

) om níet met UMTS te verbinden met slecht signaal.
Wanneer de storing voorbij is wisten ze niet.
Blijkbaar was Orange hier niet van op de hoogte...
[
Voor 20% gewijzigd door
Raven op 11-06-2008 11:54
]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde