• Ma.rkus.nl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:18

HTC TyTN II
De HTC TyTN II (ook bekend als P4550 of Kaiser) is een zogeheten Pocket PC Phone, een combinatie van PDA en telefoon. Het apparaat is uitgerust met onder andere 3.5G connectiviteit (HSDPA/UMTS), WiFi, Bluetooth, twee camera's (3MP met AF achterop, VGA voorop) en ingebouwde GPS-functionaliteit. Ook niet onbelangrijk zijn het slide-out QWERTY toetsenbord en het kantelbare scherm.

De Kaiser ligt ook als T-Mobile MDA Vario III en Vodafone v1615 in de Nederlandse winkels. Deze varianten verschillen in uiterlijk en software.
HTC TyTN II (anim)

Nieuw sinds deel 7
  • De Kaiser heeft concurrentie gekregen van de Touch Pro.
  • Windows Mobile 6.1 is nu ook voor de v1615 én de Vario III beschikbaar. De reacties over de update blijven verdeeld.

De specificaties

Processor

Qualcomm® MSM 7200, 400MHz
Let op! HTC is zeer negatief in het nieuws gekomen vanwege slechte video drivers voor deze CPU, wat maakt dat de Kaiser op dit moment feitelijk ondermaats presteert. Voor meer info: HTCClassAction.org

Operating System

Windows Mobile® 6 Professional
De officiële WM6.1 update is te vinden op de HTC website (serienummer is vereist). De eerste reacties waren niet echt lovend. De update voor de v1615 vind je bij Vodafone (thanks Magicjjk!) en die voor de Vario III bij T-Mobile (thanks JeeVee!).

Memory

ROM: 256MB
RAM: 128MB SDRAM

Dimension

112 mm (L) X 59 mm (W) X 19 mm (T)

Weight

190g with battery

Display

2.8 inch, 240 X 320 QVGA TFT-LCD display with adjustable angle and backlight

Network

HSDPA/UMTS: Tri-band 850, 1900, 2100 MHz
HSDPA: Up to 384kbps for upload and 3.6Mbps for download
UMTS: Up to 384kbps for upload and download
GSM/GPRS/EDGE: Quad-band 850, 900, 1800, 1900 MHz
(The device will operate on frequencies available from the cellular network)

Device Control

Finger scrolling and panning
5-Way navigation control

Keyboard

Slide-out QWERTY keyboard

Connectivity

Bluetooth® 2.0
Wi-Fi®: IEEE 802.11 b/g
HTC ExtUSB" (11-pin mini-USB and audio jack in one)
GPS antenna connector

Camera

Main camera: 3 megapixel CMOS color camera with auto focus
Second camera: VGA CMOS color camera

Audio

Built-in microphone and speaker

Ring tone supported formats:
  • MP3, AAC, AAC+, WMA, WAV, and AMR-NB
  • 40 polyphonic and standard MIDI format 0 and 1(SMF)/SP MIDI

Battery

1,350 mAh rechargeable Li-polymer battery

Standby time:
  • Up to 350 hours for UMTS
  • Up to 365 hours for GSM
Talk time:
  • Up to 264 minutes for UMTS
  • Up to 420 minutes for GSM
  • Up to 120 minutes for video call

Expansion Slot

microSD" memory card (SD 2.0 compatible)

AC Adapter

Voltage range/frequency: 100 ~ 240V AC, 50/60Hz
DC output: 5V and 1A

Foto's
Afbeeldingslocatie: http://ma.rkus.nl/meuk/tytnii/pics/1s.jpgAfbeeldingslocatie: http://ma.rkus.nl/meuk/tytnii/pics/2s.jpgAfbeeldingslocatie: http://ma.rkus.nl/meuk/tytnii/pics/8s.jpg
Afbeeldingslocatie: http://ma.rkus.nl/meuk/tytnii/pics/4s.jpgAfbeeldingslocatie: http://ma.rkus.nl/meuk/tytnii/pics/5s.jpgAfbeeldingslocatie: http://ma.rkus.nl/meuk/tytnii/pics/6s.jpg
Afbeeldingslocatie: http://ma.rkus.nl/meuk/tytnii/pics/9s.jpgAfbeeldingslocatie: http://ma.rkus.nl/meuk/tytnii/pics/3s.jpgAfbeeldingslocatie: http://ma.rkus.nl/meuk/tytnii/pics/7s.jpg

Bekijk ook de 3D Demo.
FAQ // Tips & Tricks
Wat is er met die drivers aan de hand?
Kort gezegd heeft HTC geen stuurprogramma's (drivers) meegebakken in de software van de Kaiser om de videocore in de Qualcomm chipset, de hoofdprocessor van het apparaat, zo efficiënt mogelijk aan te sturen. Daardoor kunnen vooral videobeelden het systeem ernstig doen vertragen. Voor meer informatie over dit probleem verwijzen we je naar HTCClassAction.org. Na lang aandringen van de community lijkt HTC overigens toch nog te reageren op de aantijgingen, zo meldde brrrt ons kort geleden.

Mijn scherm gaat op zwart tijdens een gesprek. Kan dat uit?
Dit is te verhelpen door in het register de volgende DWORD te veranderen van 1 naar 0:

code:
1
\HKLM\Drivers\BuiltIn\RIL\EnableFastDormantDisplayDuringCall

Ben je niet bekend met het register of mijd je het liever, installeer dan KaiserTweak en zet Call > Fast Sleep op "Disabled".

Het typen met het toetsenbord gaat niet vloeiend!
Dit doet zich vooral voor bij woorden met dubbele letters. Het helpt om de volgende registerwaarde aan te wijzigen van 400 of 375 (de standaard waarde) naar bijvoorbeeld 200:

code:
1
HKCU\ControlPanel\Keybd\InitialDelay

Deze instelling kan helaas (nog) niet met KaiserTweak gewijzigd worden.

Welk geheugenkaartje moet ik erin stoppen?
De Kaiser is compatibel met alle microSD kaartjes die op dit moment verkocht worden, inclusief de 8GB uitvoeringen.

Hoe zit het met de hoofdtelefoon aansluiting?
De TyTN II heeft net als de andere HTC toestellen geen mini jackplug. De meegeleverde headset moet in de USB-aansluiting worden gestoken. Gelukkig zijn er verloopsnoertjes te verkrijgen waarmee je je eigen hoofdtelefoon met 3,5 mm jackplug kunt gebruiken.

Wat kan ik met het wieltje aan de zijkant?
Hiermee kun je door menu's heen bladeren en het wieltje indrukken om te selecteren. Tevens vervangt het het schuifje zoals die op andere modellen te vinden zijn om tijdens gesprekken of muziek luisteren het volume aan te passen. Bij een inkomend gesprek kun je het wieltje naar beneden rollen om oproepgeluid stil te zetten.

Wat kan ik doen om mijn touchscreen te beschermen?
Je kunt hiervoor de screenprotector gebruiken die bij het toestel wordt meegeleverd. Een veelgebruikt alternatief daarvoor is de Brando UltraClear protector. Een screenprotector is overigens niets meer dan een dun laagje plastic wat je op je scherm plakt en een bescherming vormt voor je scherm.

Zit er geen radio op?
Nee, dit is een (groot) minpunt van de Kaiser. Wat wel kan is via het wereldwijde web FM radio te luisteren. Een goede site hiervoor is deze.

Bekijk ook de Windows Mobile FAQ en de TyTN II FAQ van HTC.
Externe Links

Officiële websites & documentatie

Reviews

TyTN II @ Tweakers.net

Vorige topics
Feedback
Opmerkingen, toevoegingen e.d. kunnen via een mailtje worden doorgegeven; wijs je e-mail client naar m^at^rkus^punt^nl
Dankwoord
Een grote berg kudos aan Mini Poeper voor het eerste echte TyTN II topic en natuurlijk aan aerofreak voor het op uitstekende wijze voortzetten van de traditie.

¯¯¯¸(¤)¸¯¯¯       ¯¯¯¯¸¤¯¯(¯.¯)¯¯¤¸¯¯¯¯

• Ma.rkus.nl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:18
offtopic:
Post gereserveerd voor update meldingen.

¯¯¯¸(¤)¸¯¯¯       ¯¯¯¯¸¤¯¯(¯.¯)¯¯¤¸¯¯¯¯

• musiqman
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-04-2021
Goed..TCPMP ipv TPCMP dan.. werkt niet.

Het is de laatste vrije versie 0.72RC1 en geeft dus en foutmelding.. crash test .txt en dan kan je alleen nog afsluiten..

Iemand tips? of vergelijkbare freeware

[ Voor 20% gewijzigd door musiqman op 04-09-2008 07:29 ]

Apple: 15.4 MacBook Pro 2.2Ghz te koop.

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-04 22:10

Arfman

Drome!

Over snelle ROM's gesproken (einde van het vorige topic): ik heb nu RomeOS eropstaan, veruit de snelste ROM in gebruik die ik tot nu toe heb gebruikt (duttythroy, Laurentius). Had problemen met de vorige Radio ROM die Laurentius gebruikte om te connecten met mijn BT autoradio, eens proberen of het met de Radio ROM die ik er nu in heb zitten (1.71) beter gaat.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-04 13:32
Arfman schreef op donderdag 04 september 2008 @ 08:35:
Over snelle ROM's gesproken (einde van het vorige topic): ik heb nu RomeOS eropstaan, veruit de snelste ROM in gebruik die ik tot nu toe heb gebruikt (duttythroy, Laurentius). Had problemen met de vorige Radio ROM die Laurentius gebruikte om te connecten met mijn BT autoradio, eens proberen of het met de Radio ROM die ik er nu in heb zitten (1.71) beter gaat.
Zou je je ervaringen willen posten? Ik was erg tevreden met RomeOS, maar helaas was gps een drama icm de radio die ik gebruikte.

• TommyCP
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-04 13:22
Ik heb vooralsnog geen mogelijkheid gevonden om bij de nieuwe T-Mobile ROM het keyboard slide geluid te veranderen. Het bijhorende icoontje dat onder "instellingen" zichtbaar was bij de originele T-Mobile WM6.0 ROM, lijkt in de WM6.1 ROM te ontbreken. Echter, ik heb wel uitgevonden hoe je het slidegeluid kunt uitzetten d.m.v. een aanpassing in het register. Voor wie hier ook tegenaan loopt, de aanpassing moet worden gemaakt in de map:

HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\HTC\SlidingSound\

Hier staan drie mappen, elke map vertegenwoordigt één geluidsthema om het zo maar even te noemen. Standaard zijn drie mappen aanwezig. Verder zijn er twee registersleutels aanwezig: ActiveSlidingSound en SlidingSoundEffect. ActiveSlidingSound geeft aan welk geluid wordt gebruikt, de bijhorende waarde (0, 1 of 2) verwijst naar de eerdergenoemde mappen. SlidingSoundEffect geeft aan of het keyboard slide geluid aan of uit staat. "0" is uit, "1" is aan.

Ik kwam overigens ook nog een tip tegen over hoe je threaded SMS uit kunt schakelen, wederom door middel van het maken van een aanpassing aan het register. Ik weet niet of hij al eens in het topic voorbij is gekomen, dus post ik deze ook direct even (misschien leuk voor de OP?). De aanpassing moet worden gemaakt in de volgende map:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Inbox\Settings\OEM\

Maak hier een sleutel aan genaamd SMSInboxThreadingDisabled. Maak deze een DWORD waarde en zet deze waarde op "1". Bij sommige ROMs bestaat de OEM map niet, in dit geval kun je hem gewoon zelf aanmaken.

[ Voor 4% gewijzigd door TommyCP op 04-09-2008 10:51 ]

>>>insert witty remark here<<<

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

TommyCP schreef op donderdag 04 september 2008 @ 10:37:

[...]threaded SMS uit kunt schakelen

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Inbox\Settings\OEM\
Je wilt helemaal niet die registry setting aanmaken, aangezien het ook functionaliteit vernaggeld (je krijgt geen notificaties meer van nieuwe SMSjes) ;)

Wat je beter kan doen is op zoek naar de volgende file C:\Windows\SMSInboxThreading

Maak een kopie en hernoem de kopie naar SMSInboxThreading.exe. Vanaf nu kan je met deze exe netjes bepalen wat voor view je wilt hebben ;)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/o0lDpRQbhpJPGi3gOZ8U4W5M/full.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door BtM909 op 04-09-2008 10:56 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:28
Ma.rkus.nl schreef op donderdag 04 september 2008 @ 01:50:
Let op! HTC is zeer negatief in het nieuws gekomen vanwege slechte video drivers voor deze CPU, wat maakt dat de Kaiser op dit moment feitelijk ondermaats presteert. Voor meer info: HTCClassAction.org
Video drivers voor een CPU? Chipset past hier beter denk ik ;) .

• TommyCP
BtM909 schreef op donderdag 04 september 2008 @ 10:52:
[...]

Je wilt helemaal niet die registry setting aanmaken, aangezien het ook functionaliteit vernaggeld (je krijgt geen notificaties meer van nieuwe SMSjes) ;)
Dat is als je in HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Inbox\Settings\ de "SMSAvailable" sleutel aanpast, daarvan is inderdaad bekend dat hij notificaties uitschakelt. De methode uit mijn vorige post doet dit niet.

Maar als het zonder registeraanpassingen kan, is het natuurlijk beter. :)

• Rock-Y
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-03 14:16
[...]

Wat je beter kan doen is op zoek naar de volgende file C:\Windows\SMSInboxThreading

Maak een kopie en hernoem de kopie naar SMSInboxThreading.exe. Vanaf nu kan je met deze exe netjes bepalen wat voor view je wilt hebben ;)
[afbeelding]
Nice! Staat dat al in de TS?
(hmm, hoe zag er die classic ook alweer uit... Al ruim vertrouwd met de threated :P)

[ Voor 97% gewijzigd door Rock-Y op 04-09-2008 11:15 ]

• TommyCP
[...]

[afbeelding]
LOL! BtM909, ik heb even gekeken wat dit SMSInboxThreading programaatje precies doet: hij maakt de sleutel HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Inbox\Settings\OEM\SMSInboxThreadingDisabled aan. Dit programmatje doet dus precies wat ik aanraadde! :D

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

TommyCP schreef op donderdag 04 september 2008 @ 11:25:
[...]

LOL! BtM909, ik heb even gekeken wat dit SMSInboxThreading programaatje precies doet: hij maakt de sleutel HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Inbox\Settings\OEM\SMSInboxThreadingDisabled aan. Dit programmatje doet dus precies wat ik aanraadde! :D
Ja my bad, ik zag die registry en dacht dat je SMSAvailable aan 't aanpassen was :P Heeft mij de nodige tijd gekost om erachter te komen waar m'n notifications waren gebleven en hoe op te lossen (vandaar dat ik zo kort door de bocht reageerde) :+

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-04 19:55
Windows Mobile 6.1 van T-mobile erop gezet....alles loopt inderdaad soepeler...data overdracht is sneller...ontvangst bij mij thuis enorm verbeterd (van 1 streepje naar 4)..aanraakscherm reageert beter....beeld "plakt" niet meer...tomtom7 reageert er mooi op (wel eerst tomtom6 verwijderen) en virus scan verwijderd...verder geen tweaks erop los gelaten alles gelaten zoals het is... :*)

[ Voor 11% gewijzigd door Von Henkel op 04-09-2008 11:47 ]

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:49

Ken.

\m/.([oO]).\m/

BtM909 schreef op donderdag 04 september 2008 @ 11:33:
[...]

Ja my bad, ik zag die registry en dacht dat je SMSAvailable aan 't aanpassen was :P Heeft mij de nodige tijd gekost om erachter te komen waar m'n notifications waren gebleven en hoe op te lossen (vandaar dat ik zo kort door de bocht reageerde) :+
Dat heeft mij op die manier ook voor behoorlijk wat frustraties gezorgd :P

• Fd1sk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 28-03 12:33
Als ik mijn HTC in landscape zet, dus het toetsenbord uitschuif, wordt tekst niet meer leesbaar, oa in agenda verdwijnt links de urenaanduiding.

Als ik tik, gaat de cursor netjes naar rechts, maar links ervan zie ik niets.

Dit komt volgens mij door een veranderend kleurenschema, hardwarematig is er niets aan de hand.

iemand een idee?

[ Voor 15% gewijzigd door Fd1sk op 04-09-2008 14:32 ]

• TommyCP
ScanWeb schreef op donderdag 04 september 2008 @ 14:31:
Als ik mijn HTC in landscape zet, dus het toetsenbord uitschuif, wordt tekst niet meer leesbaar, oa in agenda verdwijnt links de urenaanduiding.

Dit komt door een veranderend kleurenschema, hardwarematig is er niets aan de hand.

iemand een idee?
Heb je misschien met behulp van een registeraanpassing cleartype in landscapemodus aangezet? Bij Windows Mobile 6.1 ROMs is dit namelijk vaak de oorzaak (een bug).

• Fd1sk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 28-03 12:33
TommyCP schreef op donderdag 04 september 2008 @ 14:34:
[...]

Heb je misschien met behulp van een registeraanpassing cleartype in landscapemodus aangezet? Bij Windows Mobile 6.1 ROMs is dit namelijk vaak de oorzaak (een bug).
Thanx matey, dat was hem!

• parrish
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-03-2022
Quote uit deel 7:

dedominee schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 09:39:
Vreemde actie van Activesync. Alvast bedankt voor eventuele hulp!
Geen idee of je het terug kan halen, maar een vreemde actie is het niet van ActiveSync, is gewoon een instelling die je ook had kunnen instellen dat ie de PC met telefoon moet mergen. Met name voor afspraken is het handiger als 1 van de 2 apparaten leidend is, Outlook is dat bij default.

Mijn vraag:

Hoe kan ik active sync instellen dat hij alleen vanaf mijn PC sync. Dus geen gegevens van de tytn overzet.

Ik gebruik nl. Mobileme met iphone als standaard! De gegevens op mobileme is mijn basis vanuit daar sync ik mijn iphone en outlook! Nu wil ik deze gegevens ook synchroon laten lopen met mijn Tytn. Hoe krijg ik dit voor elkaar? Ik heb in de topics gezocht en gegoogeld maar kan niets vinden.

Iemand die een idee heeft

• cryonic90
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-04 20:37
Gebruik je windows XP of vista? Je hebt namelijk wel een optie in Activesync waarbij je kunt opgeven of je de items op het apparaat of de items op de pc wilt vervangen. Als je die aanpast, dan moet het goed zijn. In windows XP zou ik het zo niet weten helaas, gebruik zelf vista namelijk

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Dat gaat volgens mij alleen op bij dubbele entries, en niet bij het syncen zelf ?

• parrish
  • Laatst online: 12-03-2022
cryonic90 schreef op donderdag 04 september 2008 @ 18:52:
Gebruik je windows XP of vista? Je hebt namelijk wel een optie in Activesync waarbij je kunt opgeven of je de items op het apparaat of de items op de pc wilt vervangen. Als je die aanpast, dan moet het goed zijn. In windows XP zou ik het zo niet weten helaas, gebruik zelf vista namelijk
Ik gebuik windows XP met active sync 4.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-04 15:22
Ik zit een beetje op xda rond te kijken en wat blijkt, iemand heeft google andoid naar de tytnII gehaald!
Het is een exe filetje dat je kan runnen onder windows mobile, deze verdrukt windows mobile en boot linux/android.
Vanaf dat moment kan je bellen, internetten etc. met android!
Na een softreset boot windows weer gewoon, hij veranderd dus niks aan je windows installatie.

Link http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=396782

Laat het weten als iemand het getest heeft :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijn1985
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18:03
Lennart_1337 schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 01:32:
Ik zit een beetje op xda rond te kijken en wat blijkt, iemand heeft google andoid naar de tytnII gehaald!
Het is een exe filetje dat je kan runnen onder windows mobile, deze verdrukt windows mobile en boot linux/android.
Na een softreset boot windows weer gewoon, hij veranderd dus niks aan je windows installatie.

Het werkt niet altijd zo soepel als hier verteld wordt. Het scheelt echt heel erg aan welke firmware je draait. En android draait natuurlijk nog niet stabiel. Maar het kan zeker leuk zijn om is te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiqman

Waarom test je het zelf niet :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-04 15:22
Ik heb me tytnII nog niet, die krijg ik over een paar weken pas van mijn werkgever als hij een nieuwe telefoon heeft :o

Maar ik ben wel even alle fora's na aan het kijken welke rom het beste is en welke tweaks en tools ik ga installeren, vandaar dat ik dit tegen kwam.
BTW, mij lijkt RomeOS wel een mooie ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doctormetal
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-04 09:43
Ken. schreef op donderdag 04 september 2008 @ 19:13:
Dat gaat volgens mij alleen op bij dubbele entries, en niet bij het syncen zelf ?
Geldt alleen voor conflicten. In activesync op de tytn zelf kun je dit ook instellen.Boven de dropdown staat de tekst Als een conflict optreedt. In de dropdown staat Het item op mijn apparaat vervangen en Het item op mijn apparaat behouden. Voor de initiële sync is volgens mij nergens iets in te stellen.

Wat ik wel vaag vind is dat ik op mijn oude ipaq (origneel een PPC2002 deveice, geupgrade naar 2003) nog een derde optie heb, namelijk vragen wat er moet gebeuren bij een conflict. Waarom deze in Windows Mobile ineens verdwenen is? Geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csjah
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16-04 21:17

Ik heb et getest en werkt waardeloos. calibratie is niet goed en als ik naar bijv contacts ga, dan kan ik niet terug naar beginscherm. Miss dat ik iets verkeerds doe hoor, maar volgens mij nog niet geschikt voor de Tytn II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrik
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-01 12:48

marrik

Live long and prosper

Ik heb de T-Mobile ROM van Windows 6.1 er op gezet en probeer het scherm in landscape te zetten (Start -> Instellingen -> Systeem -> Scherm en dan Afdrukstand Liggend (naar rechts)).
Dit werkt prima maar als ik de tytn uit- en weer aanzet dan start 'ie weer op in portrait (staand) scherm.
Weet iemand of dit een bug is en hoe op te lossen?

Thanks!

Marrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-04 08:48
marrik schreef op zondag 07 september 2008 @ 12:54:
Ik heb de T-Mobile ROM van Windows 6.1 er op gezet en probeer het scherm in landscape te zetten (Start -> Instellingen -> Systeem -> Scherm en dan Afdrukstand Liggend (naar rechts)).
Dit werkt prima maar als ik de tytn uit- en weer aanzet dan start 'ie weer op in portrait (staand) scherm.
Weet iemand of dit een bug is en hoe op te lossen?

Thanks!
Het is geen bug dat je beeld na het opstarten weer in portrait staat. Waar je eventueel mee kan proberen jouw gewenste beeld te forceren is met Advanced Config. Deze is te vinden op XDA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrik

marrik

Live long and prosper

EnsconcE schreef op zondag 07 september 2008 @ 17:09:
[...]

Het is geen bug dat je beeld na het opstarten weer in portrait staat. Waar je eventueel mee kan proberen jouw gewenste beeld te forceren is met Advanced Config. Deze is te vinden op XDA.
Ik denk wel dat het een bug is want in de originele ROM (Windows 6.0) werkte dit wel goed. Maar bedankt voor de tip, ik ga een kijken op xda.

Marrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrik

marrik

Live long and prosper

EnsconcE schreef op zondag 07 september 2008 @ 17:09:
[...]

Gevonden op xda maar helaas, na een herstart is de instelling weer vergeten... :'(

Marrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueFlame
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-03 17:53
Hmmm.. kom er net achter dat alle verjaardagen bij mijn contacten op de TyTN II een dag te vroeg staan.
Bij mijn contacts op de pc (sync) staan ze wel goed, en ook de kalender verjaardag herrinneringen staan goed.

Iemand een idee hoe ik dat weer goed krijg zonder alle contacten stuk voor stuk na te lopen?

Nog steeds originele WM 6.0 van Orange met de windows winter zomertijd patch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:02

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Staat je tijdzone goed? (op pc en pda) Anders begint hun verjaardag een uur eerder (en dus een dag eerder).

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZakHooi
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-02-2023
Ik heb vooralsnog geen mogelijkheid gevonden om bij de nieuwe T-Mobile ROM het keyboard slide geluid te veranderen. Het bijhorende icoontje dat onder "instellingen" zichtbaar was bij de originele T-Mobile WM6.0 ROM, lijkt in de WM6.1 ROM te ontbreken.
Dat kan ik inderdaad ook niet vinden.
Heeft iemand gevonden waar je dat kunt instellen?
Anders moet ik ook maar in de registry aan de gang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijn1985
Je moet het met registry doen, als je je telefoon aansluit met active sync kan je met behulp van volgende programma gewoon vanaf je windows pc je register aanpassen:
http://www.breaksoft.com/Blog/Utilities/2005/1/Mobile_Registry_Editor.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaMini
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:41

thaMini

Tool !!

Beste mede-tweakers,

per ongeluk heb ik het ip adres van de assisted gps functie gewijzigd |:(. Heeft iemand dit adres nog ergens staan? Liefst met poort nummer.

Op GoT kan ik alleen supl.nokia.com vinden, zonder poort.

Op google is het niet te vinden, alleen adressen van Verizon. En de klantenservice gooide me na 15 min in de wacht gewoon van de lijn af :(

Te vinden onder: HKLM\Software\HTC\SUPL AGPS --> ServerIP

Overigens heb ik geen idee of deze functie echt werkt in NL maar baat het niet dan schaadt het niet. :P

Be small, act BIG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-03 22:15
Heb even je post hier naar toe verplaatst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaMini

thaMini

Tool !!

Owkeej, dankjewel. :)

Dacht dat het wel een topic waard was, gezien het andere telfort agps topic :D

ik ben benieuwd.

Be small, act BIG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijn1985
thaMini schreef op maandag 08 september 2008 @ 13:30:
Beste mede-tweakers,

per ongeluk heb ik het ip adres van de assisted gps functie gewijzigd |:(. Heeft iemand dit adres nog ergens staan? Liefst met poort nummer.

Te vinden onder: HKLM\Software\HTC\SUPL AGPS --> ServerIP
Uit mijn T-mobile 6.1 rom:

iP;193.253.42.109
port: 7275

Of het werkt durf ik ook niet te zeggen. Heb een keer in duitsland tomtom echt half uur/uur laten zoeken en hij kreeg maar geen fix. Toen even GPStest aangezet, die vond wel een fix. En toen werkte tomtom ook weer.

[ Voor 21% gewijzigd door krijn1985 op 08-09-2008 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
  • Laatst online: 18-12-2024
Ik hoef niet te kopieren en er een .exe bestand van maken; gewoon op klikken en wordt geopend.
Vanavond even op de smartphone van m'n vriendin proberen of het daarop ook werkt. :P

Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixard
  • Registratie: September 2000
Mijn TyTN II staat altijd op trilstand. Sinds enkele maanden heb ik het probleem dat de trilstand vast lijkt te lopen. Mijn telefoon controleert periodiek of er nieuwe e-mail is en geeft nieuwe e-mail aan door 3x kort te trillen. Bij de laatste van de 3 trillen blijft hij (vaak) trillen. Ik moet het toestel dan uit standby halen, zodat het scherm aanspringt, en het trillen stopt.

Zijn er meer mensen die dit probleem ondervinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
(jarig!)
Rixard schreef op maandag 08 september 2008 @ 15:50:
Mijn TyTN II staat altijd op trilstand. Sinds enkele maanden heb ik het probleem dat de trilstand vast lijkt te lopen. Mijn telefoon controleert periodiek of er nieuwe e-mail is en geeft nieuwe e-mail aan door 3x kort te trillen. Bij de laatste van de 3 trillen blijft hij (vaak) trillen. Ik moet het toestel dan uit standby halen, zodat het scherm aanspringt, en het trillen stopt.

Yupp, ik had dat ook vaak dat de trilmotor aan bleef staan. Soms als ik gebeld werd (erg irritant :P) maar vaak met een smsje. Maar heb er nooit een fix voor kunnen vinden.

What a fine day for Science! | Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixard
  • Registratie: September 2000
Yupp, ik had dat ook vaak dat de trilmotor aan bleef staan. Soms als ik gebeld werd (erg irritant :P) maar vaak met een smsje. Maar heb er nooit een fix voor kunnen vinden.
Ik heb nu naar WM 6.1 geupdate. Ik hoop dat het daarmee opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magicjjk
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-02 10:24
Ik heb vooralsnog geen mogelijkheid gevonden om bij de nieuwe T-Mobile ROM het keyboard slide geluid te veranderen. Het bijhorende icoontje dat onder "instellingen" zichtbaar was bij de originele T-Mobile WM6.0 ROM, lijkt in de WM6.1 ROM te ontbreken. Echter, ik heb wel uitgevonden hoe je het slidegeluid kunt uitzetten d.m.v. een aanpassing in het register. Voor wie hier ook tegenaan loopt, de aanpassing moet worden gemaakt in de map:

HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\HTC\SlidingSound\

Hier staan drie mappen, elke map vertegenwoordigt één geluidsthema om het zo maar even te noemen. Standaard zijn drie mappen aanwezig. Verder zijn er twee registersleutels aanwezig: ActiveSlidingSound en SlidingSoundEffect. ActiveSlidingSound geeft aan welk geluid wordt gebruikt, de bijhorende waarde (0, 1 of 2) verwijst naar de eerdergenoemde mappen. SlidingSoundEffect geeft aan of het keyboard slide geluid aan of uit staat. "0" is uit, "1" is aan.
Ik kwam op Pocketinfo nog een andere tip tegen die ik iets veiliger vind.. In de windows-map staat het bestand "Slidingsound". Als je deze opstart kan je weer als vanouds de instellingen aanpassen.
Tip: maak er een snelkoppeling van en plaats deze in de map windows/startmenu/instellingen.. Na een softreset zie je de optie slidingsound tussen de systeem-instellingen staan.. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyCP
Magicjjk schreef op maandag 08 september 2008 @ 17:13:
[...]

Ik kwam op Pocketinfo nog een andere tip tegen die ik iets veiliger vind.. In de windows-map staat het bestand "Slidingsound". Als je deze opstart kan je weer als vanouds de instellingen aanpassen.
Tip: maak er een snelkoppeling van en plaats deze in de map windows/startmenu/instellingen.. Na een softreset zie je de optie slidingsound tussen de systeem-instellingen staan.. :D
Werkt perfect, goeie tip! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiberium
  • Laatst online: 15-04 11:29

Tiberium

/w Flux-Capacitor

Mijn tytn2 doet heel vreemd de laatste tijd: heb ingesteld dat bij conflicterende data mijn pc de lead heeft. Het gebeurd echter de laatste tijd steeds vaker dat ik notities wijzig op mijn pda en dat de pc dan bij synchen de oude notitie terug zet! Terwijl ik dus helemaal niets gewijzigd heb op de pc aan die notitie! Ook duurt het synchen vanaf dat ik hem heb al heel erg lang als ik het via BT doe. Het verbinding maken gaat snel, maar dan duurt het een paar minuten voor ie begint. Drukken op "synchroniseren" linksonder op de pda helpt niets, hij begint gewoon op een gegeven moment terwijl er al wel verbinding is. Ookal heb ik slechts 1 notitie gewijzigd, toch is ie dan ruim 3 minuten bezig. Dat is toch niet normaal?

"Watch this.... when this baby hits 88 Mph.... we're gonna see some serious shit"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdl
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-02 09:07

cdl

Ik heb een vraag voor GPS gebruikers. Ik wil foto's gaan geotaggen, dus met camera en telefoon op stap. Ik gebruik Adobe Lightroom voor het beheren van m'n foto's. Hier is heb ik een geotag plugin voor geinstalleerd. Deze vereist een GPX bestand om deze te koppelen aan foto's.
Vraag is welke tracker ik op m'n Tytn II kan gebruiken dat m'n route als GPX bestand kan opslaan?

Ik heb de volgende geprobeerd: TrackMe, Trackr, GPS Tuner, Reperion

Dat zeg ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magicjjk
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-02 10:24

Ik had best vaak last van dit probleem ma nu ik met WM6.1 draai heb ik er nog geen last van gehad...draai WM6.1 wel pas vanaf dinsdag...dus miss heb ik gewoon geluk tot nu toe ma normaal zou ik zeker al een paar x een vastloper gehad hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
cdl schreef op maandag 08 september 2008 @ 20:19:
Ik heb een vraag voor GPS gebruikers. Ik wil foto's gaan geotaggen, dus met camera en telefoon op stap. Ik gebruik Adobe Lightroom voor het beheren van m'n foto's. Hier is heb ik een geotag plugin voor geinstalleerd. Deze vereist een GPX bestand om deze te koppelen aan foto's.
Vraag is welke tracker ik op m'n Tytn II kan gebruiken dat m'n route als GPX bestand kan opslaan?

Ik heb de volgende geprobeerd: TrackMe, Trackr, GPS Tuner, Reperion
Wil je dan een GPX bestand maken wanneer je een foto maakt met je fotocamera of met de camera van de HTC?

Hier heb je iig een van mijn Google resultaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PostalDude
  • Laatst online: 09:00
Jongens, HELP!

Ik heb een SUPER vaag probleem!
Zo uit het niks kan ik NIETS meer schrijven in My Documents op mijn opslagkaart.

Als ik op mijn PDA een nieuwe map aan wil maken gebeurd er niets (My Documents is zowel op PC als PDA leeg) en als ik het op mijn PC wil doen zegt hij dat ik waarschijnlijk niet genoeg rechten heb om de map aan te maken, terwijl ik verder overal op mijn opslagkaart kan schrijven!

Vreemde is ook dat als ik een foto maak en ik deze weer wissen hij de melding geeft: Weet u zeker dat u Opslagkaart/My Documents/Mijn Afbeeldingen/IMAGE_136.jpg wilt verwijderen?

Dus hij ziet daar wel iets, als ik echter zelf ga kijken kom ik niet verder dan My Documents omdat deze dus "leeg" is.

Iemand hier een oplossing voor? Hier staan namelijk AL mijn persoonlijke gegevens in! (kopiëren naar pc is ook een lege map)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyCP
PostalDude schreef op maandag 08 september 2008 @ 22:15:
Zo uit het niks kan ik NIETS meer schrijven in My Documents op mijn opslagkaart.

Als ik op mijn PDA een nieuwe map aan wil maken gebeurd er niets (My Documents is zowel op PC als PDA leeg) en als ik het op mijn PC wil doen zegt hij dat ik waarschijnlijk niet genoeg rechten heb om de map aan te maken, terwijl ik verder overal op mijn opslagkaart kan schrijven!
Kun je wel mappen aanmaken als je het microSD kaartje m.b.v. een kaartlezer i.o.d. direct op de PC aansluit?

[ Voor 13% gewijzigd door TommyCP op 08-09-2008 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19058

Je zou treovibe eens kunnen proberen, een tooltje dat draait met mortscript waarmee je je tril functie kunt veranderen.

Probleem bij mij alleen is dat hij na een reboot z'n settings kwijt is, maar bij anderen werkt het wel. Laat me even weten als het bij jou wel werkt (als je het probeert tenminste)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-04 20:36
parrish schreef op donderdag 04 september 2008 @ 18:41:
Quote uit deel 7:

dedominee schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 09:39:
Vreemde actie van Activesync. Alvast bedankt voor eventuele hulp!
Geen idee of je het terug kan halen, maar een vreemde actie is het niet van ActiveSync, is gewoon een instelling die je ook had kunnen instellen dat ie de PC met telefoon moet mergen. Met name voor afspraken is het handiger als 1 van de 2 apparaten leidend is, Outlook is dat bij default.

Mijn vraag:

Hoe kan ik active sync instellen dat hij alleen vanaf mijn PC sync. Dus geen gegevens van de tytn overzet.

Ik gebruik nl. Mobileme met iphone als standaard! De gegevens op mobileme is mijn basis vanuit daar sync ik mijn iphone en outlook! Nu wil ik deze gegevens ook synchroon laten lopen met mijn Tytn. Hoe krijg ik dit voor elkaar? Ik heb in de topics gezocht en gegoogeld maar kan niets vinden.

Iemand die een idee heeft
Syncen betekent niet van de ene naar de andere kopieren, maar 2 verschillende dingen aanpassen zodat ze gelijk zijn. Je kan dus theoretisch helemaal niet alleen van je pc naar je device "syncen", omdat na zo'n "synchronisatie" je pc en device nog steeds niet aan elkaar gelijk zijn.

Dit is juist het sterke punt van synchronisatie: altijd je pc en device gelijk, dus altijd de beschikking over de juiste en meest up-to-date info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
(jarig!)
Rixard schreef op maandag 08 september 2008 @ 16:00:
[...]

Ik heb nu naar WM 6.1 geupdate. Ik hoop dat het daarmee opgelost is.
Helaas, dat hielp bij mij ook niks. Als het gebeurde dan zette ik de telefoon ff op de stand dat ie helemaal geen geluid maakt en daarna op de trilstand. Dan stopte het motortje ook weer. Maar irritant is het wel.

What a fine day for Science! | Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaMini

thaMini

Tool !!

krijn1985 schreef op maandag 08 september 2008 @ 14:04:
[...]

Uit mijn T-mobile 6.1 rom:

iP;193.253.42.109
port: 7275

Of het werkt durf ik ook niet te zeggen. Heb een keer in duitsland tomtom echt half uur/uur laten zoeken en hij kreeg maar geen fix. Toen even GPStest aangezet, die vond wel een fix. En toen werkte tomtom ook weer.
Bedankt :) , kennelijk is het een frans adres van wanadoo (het oude Orange toch?) Goed, het staat erin, eens even googlen hoe je dit kan testen.

Be small, act BIG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijn1985
thaMini schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 09:50:
[...]

Bedankt :) , kennelijk is het een frans adres van wanadoo (het oude Orange toch?) Goed, het staat erin, eens even googlen hoe je dit kan testen.
Ik ben benieuwd of je het echt kan testen. Voor mijn gevoel werkt het dus niet altijd even goed en helpt GPStest zeker wel. Maar laat het ons weten als je iets gevonden hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaMini

thaMini

Tool !!

krijn1985 schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 09:54:
[...]

Ik ben benieuwd of je het echt kan testen. Voor mijn gevoel werkt het dus niet altijd even goed en helpt GPStest zeker wel. Maar laat het ons weten als je iets gevonden hebt.
Het is interessant dat er wel direct een data verbinding tot stand wordt gebracht als ik gpstest opstart, daarna worden direct een aantal satellieten gevonden (alleen hun aanwezigheid, ze hebben geen signaalsterkte).

Als ik de test herhaal na een herstart zonder netwerk of wifi dan worden deze satellieten niet gevonden.

Misschien is dit een beetje subjectief, maar ik zie graag resultaat ;)

Be small, act BIG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaMini

thaMini

Tool !!

En nog verder gezocht, op XDA-Dev is een HTC GPS tool te vinden welke uit de Polaris ROM is gesloopt, hiermee kun je het geheugen van de gps ontvanger wissen voor een ijskoude start. 8)

Na het starten wordt weer een data verbinding gemaakt en weet het beest waar de satellieten aan de hemel horen te staan terwijl ze nog niet ontvangen zijn. Maar dit kan ook aan de ephemeris bestanden van Quickgps en SEASGee liggen. Mogelijkheden mogelijkheden. 8)7

Be small, act BIG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PostalDude
  • Laatst online: 09:00
TommyCP schreef op maandag 08 september 2008 @ 23:35:
[...]

Kun je wel mappen aanmaken als je het microSD kaartje m.b.v. een kaartlezer i.o.d. direct op de PC aansluit?
Nee dat werkt ook niet :(

Heb hem ook al in een andere telefoon gedrukt maar dat hielp ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyCP
PostalDude schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 11:57:
[...]

Nee dat werkt ook niet :(

Heb hem ook al in een andere telefoon gedrukt maar dat hielp ook niet.
Dan zou ik hem met een kaartlezer op je PC aansluiten en een schijfcontrole uitvoeren, want misschien dat de FAT beschadigd is geraakt. FAT32-partities (die voor dergelijke kaartjes worden gebruikt) hebben bij mijn weten helemaal geen ondersteuning voor rechten, dus er duidelijk iets mis. Mocht de schijfcontrole niet helpen, dan is je kaartje hoogstwaarschijnlijk kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03:30
Sinds ik de Windows 6.1 update van Vodafone heb gedraaid, doet mijn HTC Weer Service van accu weather het niet meer?

Krijg elke keer:
"Kan gegevens voor geselecteerde plaats niet ophalen. kies hier om nogmaals te proberen"

Weet iemand hier raad mee ??

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdl

cdl

EnsconcE schreef op maandag 08 september 2008 @ 21:51:
[...]

Wil je dan een GPX bestand maken wanneer je een foto maakt met je fotocamera of met de camera van de HTC?

Hier heb je iig een van mijn Google resultaten
Nee het gaat echt om op de Tytn alleen de track bij te houden. Foto's maak ik dan met m'n dSLR. Met een plugin kan ik de track aan de foto's koppelen en zo dus geotaggen.
Vraag is alleen welke GPS tracker als GPX opslaat?

Dat zeg ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeVee
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21-04 11:52

JeeVee

Mens agitat molem

*O* Ervaringen met T-Mobile update 6.1 *O*

Ervaringen zijn positief: :Y
  • verbeterde connectiviteit WiFi scheelt 4 dBm, 3G/G/H is veel stabieler schakelt zonder onderbreking
  • toestel is meer 'responsive', zelfs het touchscreen reageert beter
  • accu gaat langer mee, rustverbruik nu onder de 50 mA, vroeger (WM6.0) boven de 70 mA
  • in combinatie met PIT nu > 200kb/s bij 1 streepje ontvangst, bij 2 streepjes ca 340kb/s op H
  • video gaat soepeler zeker met CorePlayer of SmartMovie
  • al mijn voor WM6.0 programma's werken zonder probleem
  • office kan nu ook office 2007 files aan (wel even instellen office 2003 of 2007)
  • koppeling met BT keybord (Adapt, driver Freedom) werkt goed, nu werken ook de extra functies
  • Cleartype geeft geen problemen in LandScape
  • Het schuifgeluid van het keyboard kent 3 selecteerbare geluiden en de optie geluid uit
gebruik verder de volgende standaard progs:
  • Spb Backup 2.0.1
  • CorePlayer 1.2.5 b4506
  • SmartMovie 3.45
  • Batti 2.2 (freeware), klein maar fijn
  • Battery Status 1.05.147 beta7 b0330 (freeware) extended, biedt veel opties
  • Spb Mobile Shell 2.1.2 met i-Phone theme (freeware)
  • Spb Weather 1.7.4
  • Resco Explorer 7.05
  • Handy Converter
  • MemMaid 2.3
  • TomTom 7.450, de standaard TT6 teaserversie verwijderd.
  • PocketDOS 2.12.1 (..2 werkt niet goed)
Gebruik nu ook OneNote en Gesproken Snelkeuze. Dit laatste programma pas nu echt ontdekt en toegepast, werkt heel goed!

Conclusie: zoals al eerder geschreven T-Mobile is niet echt snel met zijn updates, maar als ze komen zijn ze stabieler en vrijwel foutvrij. De T-Mobile saus is niet storend en eventueel helemaal te vervangen naar eigen inzicht en smaak! Ik ben voor zakelijk gebruik dik tevreden!! _/-\o_

Mogelijk wordt de volgende de Vario IV, in verband met design, afmeting en extra functionaliteit (eindelijk radio). O-)

S24 Ultra 512GB, XIAOMI Pad 6 8/256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoun
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-03-2023
Na vele omzwervingen uiteindelijk ook maar de Vario III besteld. Tijd naar de IV (zowel compact als Vario) zitten kijken, maar deze lijkt me het prima te doen. En gratis bij een jaarabonnement (relax 150 + webnwalk). Nu ik 2 keer 1 jaar met een S200 heb gedaan weet ik hoe lang een jaar is voor een WM toestel.

Ben wel benieuwd naar de prestaties. Gelukkig zit er geen Touch 3D op

Patrick Stewart:"So you are not married, you don't have a girlfriend AND you've never seen Star Trek?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teake
  • Laatst online: 21-04 17:43
JeeVee schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 14:55:

Conclusie.....! Ik ben voor zakelijk gebruik dik tevreden!! _/-\o_

Mogelijk wordt de volgende de Vario IV, in verband met design, afmeting en extra functionaliteit (eindelijk radio). O-)
:) zakelijk gebruik doe ik ook, maar ik heb de radio voor zakelijk gebruik nog niet vaak gemist hoor :) Verder wél een heel lekker toestel trouwens! :9~ O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiqman
Stinger_Ventura schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 13:21:
Sinds ik de Windows 6.1 update van Vodafone heb gedraaid, doet mijn HTC Weer Service van accu weather het niet meer?

Krijg elke keer:
"Kan gegevens voor geselecteerde plaats niet ophalen. kies hier om nogmaals te proberen"

Weet iemand hier raad mee ??
Dit heb ik ook idd.. Bij elek plaats...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyCP
• Spb Bobile Shell 2.1.2 met i-Phone theme (freeware)
Zou je een link naar je iPhone theme voor Mobile Shell kunnen posten? Ik kan alleen verwijzingen vinden naar een VGA-versie van deze theme, maar die werkt bij mij niet; na de installatie is alleen de achtergrond van het now screen gewijzigd naar een andere kleur groen, en zijn een paar icoontjes van plaats versprongen. Ik vermoed dat ik een QVGA versie nodig heb (had in eerste instantie gedacht dat Mobile Shell de boel wel zou resizen, maar niet dus...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeVee

JeeVee

Mens agitat molem

@teake
teake schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 15:49:
[...]

:) zakelijk gebruik doe ik ook, maar ik heb de radio voor zakelijk gebruik nog niet vaak gemist hoor :) Verder wél een heel lekker toestel trouwens! :9~ O+
In het buitenland en bij reizen toch wel lekker...... :Y

@TommyCP

Download link iPhone QVGA theme Spb_Mobile_Shell_2.1-Skin-littlerainWM7. (freeware) :+

Instructies:
1.Unzip WM7.zip
2.Copy alle files naar \Program Files\Spb Mobile Shell directory in je TyTN 2. In de Nederlandse versie naar \Programmabestanden\Spb Mobile Shell in je Vario III.
3. Restart

Ziet er in combinatie met Spb MS 2.x.x gelikt uit, aanbevolen! :)

Om het theme te verlaten druk op 'ok' of beweeg de pen van de bovenbalk naar de benedenbalk! Met de soft keys kan naar links of rechts worden 'gebladerd'.

[ Voor 22% gewijzigd door JeeVee op 09-09-2008 23:27 ]

• TommyCP
@JeeVee

Bedankt, ziet er tof uit en werkt perfect! :)

• Troxel
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-04 22:45
Mannen (en vrouwen),

Ookal werkt bij mij de TyTN echt super nog steeds, ik zit nog met twee issues. Ik denk dat deze via een registry tweak zijn op te lossen (al flink gezocht, maar nix gevonden)....

- ik wil graag mijn volume "boosten" met een soort van pre-amp. Dit aangezien ik de TyTN II gebruik als mp3-speler welke via de AUX is verbonden aan mijn auto. Echter is het volume veel te laag!

- ik wil graag de GPS laten draaien, TERWIJL het scherm is uitgeschakeld. Voor de GPS-trackers onder ons, is daar een optie voor??

THnx allen!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Ervaringen zijn positief: :Y
  • verbeterde connectiviteit WiFi scheelt 4 dBm, 3G/G/H is veel stabieler schakelt zonder onderbreking
  • toestel is meer 'responsive', zelfs het touchscreen reageert beter
  • accu gaat langer mee, rustverbruik nu onder de 50 mA, vroeger (WM6.0) boven de 70 mA
  • in combinatie met PIT nu > 200kb/s bij 1 streepje ontvangst, bij 2 streepjes ca 340kb/s op H
  • video gaat soepeler zeker met CorePlayer of SmartMovie
  • al mijn voor WM6.0 programma's werken zonder probleem
  • office kan nu ook office 2007 files aan (wel even instellen office 2003 of 2007)
  • koppeling met BT keybord (Adapt, driver Freedom) werkt goed, nu werken ook de extra functies
  • Cleartype geeft geen problemen in LandScape
  • Het schuifgeluid van het keyboard kent 3 selecteerbare geluiden en de optie geluid uit
gebruik verder de volgende standaard progs:
  • Spb Backup 2.0.1
  • CorePlayer 1.2.5 b4506
  • SmartMovie 3.45
  • Batti 2.2 (freeware), klein maar fijn
  • Battery Status 1.05.147 beta7 b0330 (freeware) extended, biedt veel opties
  • Spb Mobile Shell 2.1.2 met i-Phone theme (freeware)
  • Spb Weather 1.7.4
  • Resco Explorer 7.05
  • Handy Converter
  • MemMaid 2.3
  • TomTom 7.450, de standaard TT6 teaserversie verwijderd.
  • PocketDOS 2.12.1 (..2 werkt niet goed)
Gebruik nu ook OneNote en Gesproken Snelkeuze. Dit laatste programma pas nu echt ontdekt en toegepast, werkt heel goed!

Conclusie: zoals al eerder geschreven T-Mobile is niet echt snel met zijn updates, maar als ze komen zijn ze stabieler en vrijwel foutvrij. De T-Mobile saus is niet storend en eventueel helemaal te vervangen naar eigen inzicht en smaak! Ik ben voor zakelijk gebruik dik tevreden!! _/-\o_

Ik heb hem ook en eerlijk gezegd valt die mij best tegen.

- Snelheid vind ik niet verbeterd, in mijn ogen is die zelfs wat trager
- T-mobile customization, vroeger kon je een soft reset doen net na de installatie, dit werkt nu niet meer
- Sms opbouw (gesprekken vorm) is wennen, optie om terug te gaan naar de oude opstelling heb ik zo snel niet kunnen vinden
- Schuifgeluid toetsenbord, normaal kon je dit bij instellingen schuifgeluid uitzetten, die optie kan ik zo niet vinden

Nog geen ervaringen met de internet verbinding/bellen vastlopers etc. Ik heb het gevoel dat die op dit front wel wat verbeterd is.

• spacecrap
  • Registratie: Juli 2007
Ik heb gisteren een telefoon van de baas gekregen... aangezien dit een zwaar verouderd toestel was heb ik ervoor gekozen mijn huidige telefoon (TYTN II) te gaan gebruiken echter mag ik er op het moment nog geen data abb. bij.

Om deze reden heb ik alle verbindingen etc. uitgeschakeld en mijn windows live account verwijderd/uitgeschakeld... nu wordt er echter periodiek gevraagd of ik niet wil aanmelden met windows live (dus dan krijg je het aanmeld scherm etc. en dat is superirritant!)

Weet iemand hoe ik dit kan uitschakelen?

• tinusbalpol
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Viper® schreef op woensdag 10 september 2008 @ 08:49:
[...]

- T-mobile customization, vroeger kon je een soft reset doen net na de installatie, dit werkt nu niet meer
- Sms opbouw (gesprekken vorm) is wennen, optie om terug te gaan naar de oude opstelling heb ik zo snel niet kunnen vinden
- Schuifgeluid toetsenbord, normaal kon je dit bij instellingen schuifgeluid uitzetten, die optie kan ik zo niet vinden

Nog geen ervaringen met de internet verbinding/bellen vastlopers etc. Ik heb het gevoel dat die op dit front wel wat verbeterd is.
Als je Kaiser Tweaks gebruikt kun je in ieder geval de SMS opbouw terugzetten naar de oude versie.
Als je zoekt binnen het topic zie je ook vanzelf dat je in de windowsdirectory het programma slidingsound.exe kunt starten om het schuifgeluid van het toetsenbord uit te zetten.

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
tinusbalpol schreef op woensdag 10 september 2008 @ 08:59:
[...]

Als je Kaiser Tweaks gebruikt kun je in ieder geval de SMS opbouw terugzetten naar de oude versie.
Als je zoekt binnen het topic zie je ook vanzelf dat je in de windowsdirectory het programma slidingsound.exe kunt starten om het schuifgeluid van het toetsenbord uit te zetten.
:$ ja ik zit ook op xda developers en ik had die sliding sound al gevonden ja

Maarja dat neemt niet weg dat het 2 opties zijn die naar mijn idee standaard in WM hadden moeten zitten. Ik kan me herrinneren dat WM5 of WM6 wel die link voor schuifgeluiden had.

• davhor
  • Laatst online: 14-03 10:21

davhor

www.fon.com

Ik heb ook de WM6.1 update van T-mobile geïnstalleerd, maar nu krijg ik mijn internetverbinding niet meer werkend. Ik had een PiT abbo. Heb ook de installatie laten versturen via de website van T-mobile, maar ook dit werkt niet.

Verder kan ik de instellingen niet bewerken of bekijken, want er staat bij dat de verbinding vooraf geconfigureerd is en niet gewijzigd kan worden. Iemand een idee?

FON - WiFi for Everyone | Flickr

• cdl

cdl

Hallo allemaal.
Ik ben op zoek naar een houder voor de Tytn II, maar dan voor op de fiets. Weet iemand of deze op de markt is? Ik kwam onlangs een houder van Brodit tegen, maar deze is alleen in een auto te gebruiken.

Precies na het tikken van dit bericht heb ik er 1 gevonden 8)7

Deze dus
http://www.pdaplus.nl/cat...ssieve-houder-p-2833.html

in combinatie met
http://www.pdaplus.nl/cat...rfiets-houder-p-1535.html
of
http://www.pdaplus.nl/cat...r-fietshouder-p-1470.html

[ Voor 41% gewijzigd door cdl op 10-09-2008 12:33 ]

Dat zeg ik!

• L0we
Maniac schreef op woensdag 10 september 2008 @ 12:10:
Ik heb ook de WM6.1 update van T-mobile geïnstalleerd, maar nu krijg ik mijn internetverbinding niet meer werkend. Ik had een PiT abbo. Heb ook de installatie laten versturen via de website van T-mobile, maar ook dit werkt niet.

Verder kan ik de instellingen niet bewerken of bekijken, want er staat bij dat de verbinding vooraf geconfigureerd is en niet gewijzigd kan worden. Iemand een idee?
Ik zou even contact opnemen met de T-mobile klantenservice. Wat een andere optie is is dat je onder de verbindingsinstellingen naar het tab geavanceerd gaat, dan op netwerken selecteren klikt, en daar bij de bovenste optie een andere / nieuwe ISP selecteren. Daar kan je de instellingen wel van wijzigen.

• MuTTLeYs
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-04 19:58
Jammer, ik had iGo op de t-mobile 6.0 rom. Werkt perfect.
Met deze 6.1 update werkt iGo niet meer.

En ik vindt iGo zoveel beter dan TomTom, maar dat is een andere discussie.

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Je hebt een recente iGo? Bij mij werkt hij gewoon (wel even in sys.txt aangegeven dat hij het importeren van de Outlook contactpersonen mag overslaan)

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• JeeVee

JeeVee

Mens agitat molem

Viper® schreef op woensdag 10 september 2008 @ 08:49:
[...]

• Snelheid is verbeterd, hij draait wat soepeler
  • Maak voor SMS gebruik van Spb MS, werkt heel prettig en logisch!
  • T-Mobile customization is gemakkelijk te vervangen met Spb MS en extra theme voor achergrond
  • Schuifgeluid: staat bij mij bij Spb MS onder settings: Schuifgeluid van toetsenbord 3 verschillende geluiden plus optie geluid uit
*O* Mijn conclusie is en blijft: verbeterd mede dankzij Spb MS met iPhone theme en update WM6.1 :Y

Anoniem: 273937

Hier ook een nieuwe TyTN 2 user (spreek je dat trouwens uit zoals ik vrees? of met een ij? :X)
Een verademing na m'n IPAQ 6915 waar ik van ellende niks meer op installeerde. Kreng liep echt altijd vast.
Ik heb 2 vraagjes:
Weet iemand hoe je een ingestelde mailbox verwijderd??

En wat Tomtom 7 betreft, in Tomtom home zie ik de kaart van Europa niet die toch echt geïnstalleerd is en werkt op de TyTn. Dus kan ik geen flitspalen via m'n abonnement meer installeren :'(

Verder nog een handige tip van mijn kant (wellicht al genoemd):
Installeer deze eens als je net een nwe PDA hebt. Kun je je PDA vanaf je pc aansturen, gaat toch net even wat sneller als je alle settings etc nog moet doen. De trial werkt prima (en lang genoeg voor die eerste keer of een herinstall)

• Mini Poeper
  • Laatst online: 18-12-2024
Taiten Twee

• spacecrap
iemand toevallig een oplossing voor het windows live aanmeld-probleem?

• EnsconcE
spacecrap schreef op donderdag 11 september 2008 @ 08:28:
"het" probleem :S. Voor nu is "het" probleem dat je een onduidelijk probleem aanduidt.

• L0we
spacecrap schreef op donderdag 11 september 2008 @ 08:28:
Nieuwste versie installeren

• davhor
  • Laatst online: 14-03 10:21

davhor

www.fon.com

Big Daddy schreef op woensdag 10 september 2008 @ 12:28:
[...]

Ik zou even contact opnemen met de T-mobile klantenservice. Wat een andere optie is is dat je onder de verbindingsinstellingen naar het tab geavanceerd gaat, dan op netwerken selecteren klikt, en daar bij de bovenste optie een andere / nieuwe ISP selecteren. Daar kan je de instellingen wel van wijzigen.
Geweldig, het werkt weer. Was inderdaad een probleem bij T-mobile.

Ik ben al langere tijd op zoek naar een manier om mijn Outlook agenda via the air te syncen met mijn telefoon. Nu heb ik mail2web geprobeerd, maar kan dan niet de afspraken in Outlook krijgen (kan niet syncen met Outlook). Verder heb ik ook Google Calendar geprobeerd in samenwerking met een tool om Outlook en Google Calender te syncen en Goosync. Werkt op zich wel, maar ik moet iedere keer op mijn mobiel de sync starten. Nu kan ik een betaalde versie van Goosync overwegen, maar ik weet niet of ik over 8 maanden nog steeds de Tynt II heb. Kan ook zomaar de Iphone, Blackberry of een Nokia worden. Als ik dan geen Goosync ondersteuning meer heb vind ik dat ook zonde. Ik wil er best wat voor betalen, maar ik heb nog niet de ideale oplossing gevonden. Iemand een goed idee?

FON - WiFi for Everyone | Flickr

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-04 16:22
:( Leuk, m'n hele agenda en alle contacten zijn ineens gewist. Tijden geleden al eens gehad, maar toen was het weer verholpen na een reset. Nu wilde ik dus even geleden bellen, maar de TyTNII (WM 6.1 officiele rom) reageerde niet op klikken in de lijst met gebelde telefoonnrs en de contactenlijst was niet tevoorschijn te krijgen. Dus ik reset ff en daarna dus de hele lijst met contacten weg en m'n agenda en takenlijst ook leeg. Paar notities staan er nog wel.

Zou dit een hardwaredefect kunnen zijn (onbetrouwbaar onboard geheugen)? Kan natuurlijk thuis wel weer synchroniseren, maar zo blijf je bezig..

_██_
(ಠ_ృ)

• spacecrap
EnsconcE schreef op donderdag 11 september 2008 @ 09:58:
[...]
"het" probleem :S. Voor nu is "het" probleem dat je een onduidelijk probleem aanduidt.
Point made ;)
Het gaat hier om een vraag die ik gisteren had gesteld:
" Ik heb gisteren een telefoon van de baas gekregen... aangezien dit een zwaar verouderd toestel was heb ik ervoor gekozen mijn huidige telefoon (TYTN II) te gaan gebruiken echter mag ik er op het moment nog geen data abb. bij.

Om deze reden heb ik alle verbindingen etc. uitgeschakeld en mijn windows live account verwijderd/uitgeschakeld... nu wordt er echter periodiek gevraagd of ik niet wil aanmelden met windows live (dus dan krijg je het aanmeld scherm etc. en dat is superirritant!)

Weet iemand hoe ik dit kan uitschakelen?"
Nieuwste versie installeren
Welke nieuwe versie? Ik heb W.M. 6.1 er al op staan...

• S913
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-04 22:00

S913

Abusus non tollit usum

Grrr ... heb niet alle topics teruggelezen, maar ik haal vanmiddag mijn TyTN uit "power save" en opeens is mijn scherm bijna helemaal wit met wat vage grijze/zwart letters. Het lijkt wel of het scherm opeens "negatief" is ... Gereset, batterij eruit ... gekeken of hij soms ergens niet helemaal contact maakt ... Niets :'(

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

• BlueFlame
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-03 17:53
BlueFlame schreef op maandag 08 september 2008 @ 12:48:
Hmmm.. kom er net achter dat alle verjaardagen bij mijn contacten op de TyTN II een dag te vroeg staan.
Bij mijn contacts op de pc (sync) staan ze wel goed, en ook de kalender verjaardag herrinneringen staan goed.

Iemand een idee hoe ik dat weer goed krijg zonder alle contacten stuk voor stuk na te lopen?

Nog steeds originele WM 6.0 van Orange met de windows winter zomertijd patch.
Tijdzone stond goed.

heb mn mobile device gedelete bij active sync. hierna weer koppelen en dan gooit ie alles op mn tytn ii weg, nieuw partnerschap aanmaken en alles synced weer terug waarna de verjaardags data weer goed stonden :)

Beetje omslachtig, maar problem solved.

• MuTTLeYs
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-04 19:58
Coach4All schreef op woensdag 10 september 2008 @ 19:20:
Je hebt een recente iGo? Bij mij werkt hij gewoon (wel even in sys.txt aangegeven dat hij het importeren van de Outlook contactpersonen mag overslaan)
Ik heb een versie van juni 2008 ofzo.
Welke versie heb jij precies ?

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

S913 schreef op donderdag 11 september 2008 @ 15:56:
Grrr ... heb niet alle topics teruggelezen, maar ik haal vanmiddag mijn TyTN uit "power save" en opeens is mijn scherm bijna helemaal wit met wat vage grijze/zwart letters. Het lijkt wel of het scherm opeens "negatief" is ... Gereset, batterij eruit ... gekeken of hij soms ergens niet helemaal contact maakt ... Niets :'(
Heb je 'm in een strakke broekzak zitten toevallig ? Klinkt als een gebarsten scherm / touchscreen..

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Nope, standaard HTC tasje aan mijn riem. Touchscreen zie je verder niets aan en werkt gewoon goed ... Mocht hij gebarsten zijn, gaan ze daar qua garantie nog moeilijk over doen? Ik ben juist altijd erg zuinig op dat ding en daarom loop ik ook met dat stomme tasje aan mijn riem :/

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Niet online
Atomsk schreef op donderdag 11 september 2008 @ 10:42:
:( Leuk, m'n hele agenda en alle contacten zijn ineens gewist. Tijden geleden al eens gehad, maar toen was het weer verholpen na een reset. Nu wilde ik dus even geleden bellen, maar de TyTNII (WM 6.1 officiele rom) reageerde niet op klikken in de lijst met gebelde telefoonnrs en de contactenlijst was niet tevoorschijn te krijgen. Dus ik reset ff en daarna dus de hele lijst met contacten weg en m'n agenda en takenlijst ook leeg. Paar notities staan er nog wel.

Zou dit een hardwaredefect kunnen zijn (onbetrouwbaar onboard geheugen)? Kan natuurlijk thuis wel weer synchroniseren, maar zo blijf je bezig..
maak een gratis exchange account aan bij mail2web en sla contactgegevens, taken en agenda online op.. Kan je onderweg alles ook gewoon weer synchroniseren

[ Voor 3% gewijzigd door Eastman op 12-09-2008 13:08 ]

BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E in bestelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

S913 schreef op donderdag 11 september 2008 @ 21:57:
Nope, standaard HTC tasje aan mijn riem. Touchscreen zie je verder niets aan en werkt gewoon goed ... Mocht hij gebarsten zijn, gaan ze daar qua garantie nog moeilijk over doen? Ik ben juist altijd erg zuinig op dat ding en daarom loop ik ook met dat stomme tasje aan mijn riem :/
Geen idee ? Ik weet wel dat een vriend van mij dit ook had, en hij heeft volgens mij geen nieuwe gekregen via de garantie. Denk meer dat die garantie voor de elektronica is en defecten die vanzelf verschijnen bij gebruik. Maar ik zou het sowieso proberen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csjah
Eastman schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 13:07:
[...]

maak een gratis exchange account aan bij mail2web en sla contactgegevens, taken en agenda online op.. Kan je onderweg alles ook gewoon weer synchroniseren
Wow, je bent mijn held! Hier ben ik zo lang naar op zoek. Eindelijk een exchange wat werkt en nog gratis ook!!
Thanks ;)

edit: Alleen jammer dat je, als je een mail verstuurd, dat het adres van mail2web als afzender wordt weergegeven... En dat ie maar per uur naar mail checked op je geimporteerde mail ipv direct... Maar goed dat komt omdat het gratis is...
Maar voor de rest werkt het perfect!!

[ Voor 25% gewijzigd door csjah op 13-09-2008 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Ken. schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 14:49:
Geen idee ? Ik weet wel dat een vriend van mij dit ook had, en hij heeft volgens mij geen nieuwe gekregen via de garantie. Denk meer dat die garantie voor de elektronica is en defecten die vanzelf verschijnen bij gebruik.
Dat laatste geldt voor mij toch ook vind ik ... ik gebruik hem gewoon, doe er geen gekke dingen meer, is niet gevallen, draag hem altijd in het HTC tasje en opeens krijgt hij dit.

Maar vandaag weggebracht en hij wordt opgestuurd, ik wacht wel af. Maar als bij gewoon gebruik na 6 maanden het scherm er op deze manier al mee ophoudt en ik moet zelf betalen ... dan kan het een duur geintje worden als ik de telefoon zo'n 2 jaar wil blijven gebruiken en dit soort dingen gebeuren meer.

~ H.P. Lovecraft

• pl0p
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-04 19:49
Maniac schreef op donderdag 11 september 2008 @ 10:41:
[...]
Ik ben al langere tijd op zoek naar een manier om mijn Outlook agenda via the air te syncen met mijn telefoon. Nu heb ik mail2web geprobeerd, maar kan dan niet de afspraken in Outlook krijgen (kan niet syncen met Outlook).
Ik gebruik al bijna een jaar mal2web en het synct prima met mijn tytnII (orange wm 6.0). Dus ik zou het nog eens proberen want het is een prima gratis oplossing.

• csjah
pl0p schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 13:48:
[...]

Ik gebruik al bijna een jaar mal2web en het synct prima met mijn tytnII (orange wm 6.0). Dus ik zou het nog eens proberen want het is een prima gratis oplossing.
waarschijnlijk bedoeld hij dat ie niet synced met outlook op de pc. Alleen de webfunctie kun je gebruiken met de gratis versie. Oftewel je kunt alleen syncen tussen exchange server en bijv je tel maar niet tussen exchangeserver en pc met outlook

• Eastman
  • Niet online
csjah schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 18:21:
[...]

Wow, je bent mijn held! Hier ben ik zo lang naar op zoek. Eindelijk een exchange wat werkt en nog gratis ook!!
Thanks ;)

edit: Alleen jammer dat je, als je een mail verstuurd, dat het adres van mail2web als afzender wordt weergegeven... En dat ie maar per uur naar mail checked op je geimporteerde mail ipv direct... Maar goed dat komt omdat het gratis is...
Maar voor de rest werkt het perfect!!
Stel gewoon een mail forward in, bij je huidige email ipv dat je Mail2web je mailtjes laat ophalen. Dan krijg je ze wel direct op je telefoon.

BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E in bestelling

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste