![]() | |
De HTC TyTN II (ook bekend als P4550 of Kaiser) is een zogeheten Pocket PC Phone, een combinatie van PDA en telefoon. Het apparaat is uitgerust met onder andere 3.5G connectiviteit (HSDPA/UMTS), WiFi, Bluetooth, twee camera's (3MP met AF achterop, VGA voorop) en ingebouwde GPS-functionaliteit. Ook niet onbelangrijk zijn het slide-out QWERTY toetsenbord en het kantelbare scherm. De Kaiser ligt ook als T-Mobile MDA Vario III en Vodafone v1615 in de Nederlandse winkels. Deze varianten verschillen in uiterlijk en software. | ![]() |
Nieuw sinds deel 7 |
De specificaties
| ||||||||||||||||||||||||||||||
Foto's
Bekijk ook de 3D Demo. | ||||||||||||||||||||||||||||||
FAQ // Tips & Tricks• Wat is er met die drivers aan de hand?Kort gezegd heeft HTC geen stuurprogramma's (drivers) meegebakken in de software van de Kaiser om de videocore in de Qualcomm chipset, de hoofdprocessor van het apparaat, zo efficiënt mogelijk aan te sturen. Daardoor kunnen vooral videobeelden het systeem ernstig doen vertragen. Voor meer informatie over dit probleem verwijzen we je naar HTCClassAction.org. Na lang aandringen van de community lijkt HTC overigens toch nog te reageren op de aantijgingen, zo meldde brrrt ons kort geleden. • Mijn scherm gaat op zwart tijdens een gesprek. Kan dat uit? Dit is te verhelpen door in het register de volgende DWORD te veranderen van 1 naar 0: code:
Ben je niet bekend met het register of mijd je het liever, installeer dan KaiserTweak en zet Call > Fast Sleep op "Disabled". • Het typen met het toetsenbord gaat niet vloeiend! Dit doet zich vooral voor bij woorden met dubbele letters. Het helpt om de volgende registerwaarde aan te wijzigen van 400 of 375 (de standaard waarde) naar bijvoorbeeld 200: code:
Deze instelling kan helaas (nog) niet met KaiserTweak gewijzigd worden. • Welk geheugenkaartje moet ik erin stoppen? De Kaiser is compatibel met alle microSD kaartjes die op dit moment verkocht worden, inclusief de 8GB uitvoeringen. • Hoe zit het met de hoofdtelefoon aansluiting? De TyTN II heeft net als de andere HTC toestellen geen mini jackplug. De meegeleverde headset moet in de USB-aansluiting worden gestoken. Gelukkig zijn er verloopsnoertjes te verkrijgen waarmee je je eigen hoofdtelefoon met 3,5 mm jackplug kunt gebruiken. • Wat kan ik met het wieltje aan de zijkant? Hiermee kun je door menu's heen bladeren en het wieltje indrukken om te selecteren. Tevens vervangt het het schuifje zoals die op andere modellen te vinden zijn om tijdens gesprekken of muziek luisteren het volume aan te passen. Bij een inkomend gesprek kun je het wieltje naar beneden rollen om oproepgeluid stil te zetten. • Wat kan ik doen om mijn touchscreen te beschermen? Je kunt hiervoor de screenprotector gebruiken die bij het toestel wordt meegeleverd. Een veelgebruikt alternatief daarvoor is de Brando UltraClear protector. Een screenprotector is overigens niets meer dan een dun laagje plastic wat je op je scherm plakt en een bescherming vormt voor je scherm. • Zit er geen radio op? Nee, dit is een (groot) minpunt van de Kaiser. Wat wel kan is via het wereldwijde web FM radio te luisteren. Een goede site hiervoor is deze. Bekijk ook de Windows Mobile FAQ en de TyTN II FAQ van HTC. | ||||||||||||||||||||||||||||||
Externe Links
| ||||||||||||||||||||||||||||||
Vorige topics | ||||||||||||||||||||||||||||||
FeedbackOpmerkingen, toevoegingen e.d. kunnen via een mailtje worden doorgegeven; wijs je e-mail client naar m^at^rkus^punt^nl | ||||||||||||||||||||||||||||||
DankwoordEen grote berg kudos aan Mini Poeper voor het eerste echte TyTN II topic en natuurlijk aan aerofreak voor het op uitstekende wijze voortzetten van de traditie. |
¯¯¯¸(¤)¸¯¯¯ ¯¯¯¯¸¤¯¯(¯.¯)¯¯¤¸¯¯¯¯