HTC TyTN 2 (Kaiser, V1615, MDA Vario III) deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 19 Laatste
Acties:
  • 181.964 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ma.rkus.nl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-05 17:35

HTC TyTN II
De HTC TyTN II (ook bekend als P4550 of Kaiser) is een zogeheten Pocket PC Phone, een combinatie van PDA en telefoon. Het apparaat is uitgerust met onder andere 3.5G connectiviteit (HSDPA/UMTS), WiFi, Bluetooth, twee camera's (3MP met AF achterop, VGA voorop) en ingebouwde GPS-functionaliteit. Ook niet onbelangrijk zijn het slide-out QWERTY toetsenbord en het kantelbare scherm.

De Kaiser ligt ook als T-Mobile MDA Vario III en Vodafone v1615 in de Nederlandse winkels. Deze varianten verschillen in uiterlijk en software.
HTC TyTN II (anim)

De specificaties

Processor

Qualcomm® MSM 7200, 400MHz
Let op! HTC is zeer negatief in het nieuws gekomen vanwege slechte video drivers voor deze CPU, wat maakt dat de Kaiser op dit moment feitelijk ondermaats presteert. Voor meer info: HTCClassAction.org

Operating System

Windows Mobile® 6 Professional
23-05: de officiële WM6.1 update is nu te vinden in de HTC e-Club (na het registreren van je toestel). De eerste reacties zijn niet echt lovend.

Memory

ROM: 256MB
RAM: 128MB SDRAM

Dimension

112 mm (L) X 59 mm (W) X 19 mm (T)

Weight

190g with battery

Display

2.8 inch, 240 X 320 QVGA TFT-LCD display with adjustable angle and backlight

Network

HSDPA/UMTS: Tri-band 850, 1900, 2100 MHz
HSDPA: Up to 384kbps for upload and 3.6Mbps for download
UMTS: Up to 384kbps for upload and download
GSM/GPRS/EDGE: Quad-band 850, 900, 1800, 1900 MHz
(The device will operate on frequencies available from the cellular network)

Device Control

Finger scrolling and panning
5-Way navigation control

Keyboard

Slide-out QWERTY keyboard

Connectivity

Bluetooth® 2.0
Wi-Fi®: IEEE 802.11 b/g
HTC ExtUSB" (11-pin mini-USB and audio jack in one)
GPS antenna connector

Camera

Main camera: 3 megapixel CMOS color camera with auto focus
Second camera: VGA CMOS color camera

Audio

Built-in microphone and speaker

Ring tone supported formats:
  • MP3, AAC, AAC+, WMA, WAV, and AMR-NB
  • 40 polyphonic and standard MIDI format 0 and 1(SMF)/SP MIDI

Battery

1,350 mAh rechargeable Li-polymer battery

Standby time:
  • Up to 350 hours for UMTS
  • Up to 365 hours for GSM
Talk time:
  • Up to 264 minutes for UMTS
  • Up to 420 minutes for GSM
  • Up to 120 minutes for video call

Expansion Slot

microSD" memory card (SD 2.0 compatible)

AC Adapter

Voltage range/frequency: 100 ~ 240V AC, 50/60Hz
DC output: 5V and 1A

Foto's
Afbeeldingslocatie: http://ma.rkus.nl/meuk/tytnii/pics/1s.jpgAfbeeldingslocatie: http://ma.rkus.nl/meuk/tytnii/pics/2s.jpgAfbeeldingslocatie: http://ma.rkus.nl/meuk/tytnii/pics/8s.jpg
Afbeeldingslocatie: http://ma.rkus.nl/meuk/tytnii/pics/4s.jpgAfbeeldingslocatie: http://ma.rkus.nl/meuk/tytnii/pics/5s.jpgAfbeeldingslocatie: http://ma.rkus.nl/meuk/tytnii/pics/6s.jpg
Afbeeldingslocatie: http://ma.rkus.nl/meuk/tytnii/pics/9s.jpgAfbeeldingslocatie: http://ma.rkus.nl/meuk/tytnii/pics/3s.jpgAfbeeldingslocatie: http://ma.rkus.nl/meuk/tytnii/pics/7s.jpg

Bekijk ook de 3D Demo.
FAQ // Tips & Tricks
Wat is er met die drivers aan de hand?
Kort gezegd heeft HTC geen stuurprogramma's (drivers) meegebakken in de software van de Kaiser om de videocore in de Qualcomm chipset, de hoofdprocessor van het apparaat, zo efficiënt mogelijk aan te sturen. Daardoor kunnen vooral videobeelden het systeem ernstig doen vertragen. Voor meer informatie over dit probleem verwijzen we je naar HTCClassAction.org. Na lang aandringen van de community lijkt HTC overigens toch nog te reageren op de aantijgingen, zo meldde brrrt ons kort geleden.

Mijn scherm gaat op zwart tijdens een gesprek. Kan dat uit?
Dit is te verhelpen door in het register de volgende DWORD te veranderen van 1 naar 0:

code:
1
\HKLM\Drivers\BuiltIn\RIL\EnableFastDormantDisplayDuringCall

Ben je niet bekend met het register of mijd je het liever, installeer dan KaiserTweak en zet Call > Fast Sleep op "Disabled".

Het typen met het toetsenbord gaat niet vloeiend!
Dit doet zich vooral voor bij woorden met dubbele letters. Het helpt om de volgende registerwaarde aan te wijzigen van 400 of 375 (de standaard waarde) naar bijvoorbeeld 200:

code:
1
HKCU\ControlPanel\Keybd\InitialDelay

Deze instelling kan helaas (nog) niet met KaiserTweak gewijzigd worden.

Welk geheugenkaartje moet ik erin stoppen?
De Kaiser is compatibel met alle microSD kaartjes die op dit moment verkocht worden, inclusief de 8GB uitvoeringen.

Hoe zit het met de hoofdtelefoon aansluiting?
De TyTN II heeft net als de andere HTC toestellen geen mini jackplug. De meegeleverde headset moet in de USB-aansluiting worden gestoken. Gelukkig zijn er verloopsnoertjes te verkrijgen waarmee je je eigen hoofdtelefoon met 3,5 mm jackplug kunt gebruiken.

Wat kan ik met het wieltje aan de zijkant?
Hiermee kun je door menu's heen bladeren en het wieltje indrukken om te selecteren. Tevens vervangt het het schuifje zoals die op andere modellen te vinden zijn om tijdens gesprekken of muziek luisteren het volume aan te passen. Bij een inkomend gesprek kun je het wieltje naar beneden rollen om oproepgeluid stil te zetten.

Wat kan ik doen om mijn touchscreen te beschermen?
Je kunt hiervoor de screenprotector gebruiken die bij het toestel wordt meegeleverd. Een veelgebruikt alternatief daarvoor is de Brando UltraClear protector. Een screenprotector is overigens niets meer dan een dun laagje plastic wat je op je scherm plakt en een bescherming vormt voor je scherm.

Zit er geen radio op?
Nee, dit is een (groot) minpunt van de Kaiser. Wat wel kan is via het wereldwijde web FM radio te luisteren. Een goede site hiervoor is deze.

Bekijk ook de Windows Mobile FAQ en de TyTN II FAQ van HTC.
Externe Links

Officiële websites & documentatie

Reviews

TyTN II @ Tweakers.net

Vorige topics
Feedback
Opmerkingen, toevoegingen e.d. kunnen via een mailtje worden doorgegeven; wijs je e-mail client naar m^at^rkus^punt^nl
Dankwoord
Een grote berg kudos aan Mini Poeper voor het eerste echte TyTN II topic en natuurlijk aan aerofreak voor het op uitstekende wijze voortzetten van de traditie.

[ Voor 120% gewijzigd door Ma.rkus.nl op 26-05-2008 22:45 ]

¯¯¯¸(¤)¸¯¯¯       ¯¯¯¯¸¤¯¯(¯.¯)¯¯¤¸¯¯¯¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ma.rkus.nl
Changelog:
• 26-04-08 FAQ update
• 08-05-08 Drivers?
• 21-05-08 Keybd
• 25-05-08 WM6.1
• 26-05-08 typo

[ Voor 187% gewijzigd door Ma.rkus.nl op 26-05-2008 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-03 22:15
Erg nette ts! Ik zou wel een paar dingen zoals de FAQ overnemen van het vorige deel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Nou, het probleem van dat QuickGPS soms geen verbinding kan krijgen is er ook nog steeds. Echter zodra ik PIE start kan ie gewoon de nieuwe gegevens downloaden.

En nog iets mafs. Youtube is traag als ik op laptop via de TyTn II internet.
Nu niet meteen commentaar geven!
Why? Het bufferen gaat namelijk snel zat, iig net zo snel danwel sneller dan het afspelen :) . Het is de tijd die tussen het klikken op play en het daadwerkelijk beginnen met inbufferen zit, soms gewoon bijna/ruim een minuut wat normaal amper een seconde is .
Enig idee waar dit aan kan liggen?
't is met Orange World.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -JeeDee-
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-02 13:56
Ziet er gelikt uit!

Toch val ik weer over die standby-tijd, no way dat ie 360 uur haalt.
Als ik alleen 'phone' aanheb, redt hij amper 24 uur!
Knap hoe ze het dan 15 keer zo lang weten uit te houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassierocks
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06:27
-JeeDee- schreef op maandag 21 april 2008 @ 23:04:
Ziet er gelikt uit!

Toch val ik weer over die standby-tijd, no way dat ie 360 uur haalt.
Als ik alleen 'phone' aanheb, redt hij amper 24 uur!
Knap hoe ze het dan 15 keer zo lang weten uit te houden...
Ik haal zelf er maximaal een dag of 5 mee, met phone en wifi aan. Ik bel dan een paar keer per dag, en een paar smsjes, de telefoon wordt dus nauwelijks belast. 360 uur is dan wel erg veel, maar helemaal onmogelijk is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -JeeDee-
@Raven: heb je WM 6.1 erop?
Bij mij hebben sinds die ROM-verandering Vtap en youtube niet meer gewerkt. Bij Vtap buffert ie heel snel, maar bij 97% stopt het hele programma en bij Youtube(via IE en Opera) krijg ik: Streaming Media: vinden van het netwerk mislukt!
Kan dus bevestigen dat het heel traag gaat, maar bij mij klapt ie er dus compleet uit...

Iemand enig idee hoe dat is gekomen?Werkte perfect op wm6.0. Codecs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -JeeDee-
bassierocks schreef op maandag 21 april 2008 @ 23:08:
[...]

Ik haal zelf er maximaal een dag of 5 mee, met phone en wifi aan. Ik bel dan een paar keer per dag, en een paar smsjes, de telefoon wordt dus nauwelijks belast. 360 uur is dan wel erg veel, maar helemaal onmogelijk is het niet.
Heb wat gelezen over het helemaal leeg laten lopen van de batterij, om hem vervolgens weer op te laden? Kan iemand bevestigen of dit werkt?
Was vergeten te melden dat ik ook wel regelmatig bel en sms, maar ook wel mediatoepassingen gebruik, denk dat dit mijn batterykiller is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-04 10:13
Over die accu.. Iek niet meer snap.
Normaal 's ochtends van de lader af, rond een uur of 7, 's avonds om 2300 uur nog maar 60%.
Ik installeer SPB mobile shell, zelfde schema, alleen rond 2300 al 3 dagen achter elkaar nog 70% over. Voor de rest identiek gebruik. Dat kan toch niet??
* UltraSub kinda baffled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-05 22:03

Eagle Creek

Breathing security

Hey jongens,

Sinds een paar dagen heb ik het toestel (slik!).
De verpakking was erg keurig hoor. Net afgewerkt doosje, Nederlandstalige handleiding (ja, handleiding van 270 pagina's en dus geen quick start vod), extra stylus, tasje, screen protector..

Wel zit ik nog met het volgende:
Hoe -verwijder- je een afbeelding bij een contact? Ik kan wel een nieuwe opgeven maar ik wil alleen de bestaande verwijderen.

Om stroom te besparen heb ik ingesteld dat de verlichting na 30 seconden uit moet. Nu viel het me op dat het scherm wel blijft 'branden'. Is dit normaal? Wordt dit bedoelt met stand-by?

Ik heb ook ingesteld dat 'ie na x tijd op stand by moet, zodat het scherm -uit- gaat. Klopt het dan dat de SMS-jes niet doorkomen? Ik kan wel gebeld worden.

Klopt het dat als de accu leeg raakt je hier maar één melding van krijgen (of twee oid) ipv 'continu' (cq: meerdere)?

Owja.. Ik heb nu gewoon de standaard screenprotector en tasje in gebruik, waarom zijn zoveel mensen op zoek naar alternatieven?

Om even wat input te geven in het topic:
Ik heb de telefoon sinds vrijdag en ik ben nu voor het eerst aan het opladen (3% over, vanochtend in de 20%). Dan te bedenken dat het een nieuw toestel is en ik er dus mee aan het 'spelen' ben; youtuben, internetten, e-mail, sms, bellen, spelletjes, muziek, foto, bluetooth, wifi, etc. etc.. Ik ben dus benieuwd hoe het toestel zich straks houdt in dagelijks gebruik.

[ Voor 22% gewijzigd door Eagle Creek op 22-04-2008 00:51 ]

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-04 11:03

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Na een tijdje is de accu pas op zijn beste staat hoor, maak je maar geen zorgen.
Daarbij heb je 'm net nieuw en zit je er de hele tijd mee te kloten. Dat stopt op een gegeven moment ook wel weer (niet helemaal natuurlijk, maar een stuk minder intensief).
Komt wel goed, maar hij zal niet veel langer dan een paar dagen meegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 222883

Ik heb helemaal niet zo'n last van accuproblemen, nu moet ik wel zeggen dat ik vaak klooi met onder andere de brightness van het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik heb mijn vario III al zo'n half jaar, maar sinds een maandje of 2 heb ik steeds vaker last van vastlopers.. bij zo'n vastloper kan mijn telefoon ook niet meer uit standy. Een softreset helpt dan ook niet, na de softreset gaat alles wel weer aan, maar als het scherm eenmaal uit is, gaat het weer niet aan....

Als ik dan gebeld of gesmst wordt terwijl het scherm uit is, gaat me telefoon trillen tot ik hem weer softreset..

Enige oplossing die tot nu toe werkt is mijn telefoon aan de oplader hangen en softresetten... heel irritant omdat je niet altijd een oplader bij de hand hebt...

Iemand anders die dit probleem herkent?

BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V151 met CT003 V114

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48

Deddiekoel

Gadget nerd

Is er iemand hier die een WM6.1 ROM draait?
Ik draai sinds kort de laatste ROM(s) van Dutty en sindsdien is mijn batterij minimaal 2x zo snel leeg! Iemand vergelijkbare ervaringen of is het toeval?

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blastajp
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-05-2024
Deddiekoel schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 09:12:
Is er iemand hier die een WM6.1 ROM draait?
Ik draai sinds kort de laatste ROM(s) van Dutty en sindsdien is mijn batterij minimaal 2x zo snel leeg! Iemand vergelijkbare ervaringen of is het toeval?
Ik hoor juist dat je met die Dutty Rom juist je telefoon veel langer batteryduur hebt? Ik heb mijn tel continu in standbymodus staan, dat scheelt wel een hoop. Na wat gebruik gaat slurpt die wel stroom als een gek. Vanochtend 09:00 even gebeld, en daarna gewoon standby, 7% er direct af.

Kga eerst even uitzoeken hoe eenvoudig het is om met je laptop via de HTC te internetten middels bluetooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huppie
  • Laatst online: 17-05-2022
Voor zover ik gemerkt heb is de batterijduur voornamenlijk afhankelijk van de RADIO ROM die je gebruikt :)

Ik draai nu ongeveer een maand (misschien iets meer) de SLEUTH'S WM6.1 en had ook veel problemen met de accuduur (lees: 2 dagen = batterij leeg). Nu gebruik ik m'n telefoon behoorlijk intensief qua mobiel internet dus daar gaf ik in eerste instantie de schuld aan, echter ik draai nu sinds vorige week maandag een andere RADIO ROM (1.58.21.23) en sindsdien doet m'n telefoon het stukken beter :)

Het toetsenbord/touchscreen reageert beter, ik kan 5 dagen mee op de accu (als ik het niet overdrijf qua gebruik) en heb ook nog eens beter bereik :)

Proud member of TCF - D2OL is zooooo 2005

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

-JeeDee- schreef op maandag 21 april 2008 @ 23:09:
@Raven: heb je WM 6.1 erop?
Bij mij hebben sinds die ROM-verandering Vtap en youtube niet meer gewerkt. Bij Vtap buffert ie heel snel, maar bij 97% stopt het hele programma en bij Youtube(via IE en Opera) krijg ik: Streaming Media: vinden van het netwerk mislukt!
Kan dus bevestigen dat het heel traag gaat, maar bij mij klapt ie er dus compleet uit...

Iemand enig idee hoe dat is gekomen?Werkte perfect op wm6.0. Codecs?
Nope, de originele rom nog.
Maar ik open youtube op laptop he, niet op de foon zelf.
Wat mij trouwens ook op viel, kwam een youtube filmpje tegen die ik op dit forum tijd terug had gepost, die zou niet meer beschikbaar zijn. Kom ik thuis, werkt ie nog gewoon :?
Orange zit dus boel te blokkeren?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
blastajp schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 09:50:
[...]

Ik hoor juist dat je met die Dutty Rom juist je telefoon veel langer batteryduur hebt? Ik heb mijn tel continu in standbymodus staan, dat scheelt wel een hoop. Na wat gebruik gaat slurpt die wel stroom als een gek. Vanochtend 09:00 even gebeld, en daarna gewoon standby, 7% er direct af.

Kga eerst even uitzoeken hoe eenvoudig het is om met je laptop via de HTC te internetten middels bluetooth.
dat laatste is heel makkelijk, open gedeeld internet op je HTC en creeer een PAN met je laptop... en je zit online.. Ik doe dit al een paar maanden...

BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V151 met CT003 V114

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blastajp
Eastman schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 10:15:
[...]

dat laatste is heel makkelijk, open gedeeld internet op je HTC en creeer een PAN met je laptop... en je zit online.. Ik doe dit al een paar maanden...
Ik ben er mee bezig. Krijg wel een BT verbinding tot stand met mijn laptop, maar kan alleen de service handsfree selecteren., voor de rest niets. Ben nog even aan het stoeien dus..Tips??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikCornelissen
  • Laatst online: 19-03 07:47
gedeeld internet is een prgramma dat op je TYTNII staat geïnstalleerd. Deze moet je opstarten voordat je verbind met laptop/computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Lees is de faq door, daar staat het gewoon in :)

Windows Mobile FAQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blastajp
DaannO schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 11:00:
Lees is de faq door, daar staat het gewoon in :)

Windows Mobile FAQ
Wat een makkie: Terechte doorverwijzing!! Lag meer aan mijn laptop dan aan de Tytn2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wpy
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 25-12-2024

Wpy

Mijn TytnII wilde niet meer verbinden met mijn carkit. (af fabriek Peugeot 307).
De volgende symptomen deden zich voor. Het blauwe ledje ging niet meer aan, via de com.manager was bluetooth niet meer in te schakelen. Er werd geen verbinding gemaakt.
Daarna heb ik de koppeling verwijderd, om deze opnieuw aan te maken.
Het zoeken naar nieuwe apparaten gaf de melding : Probleem met bluetooth hardware.
Softreset, batterij eruit gaf geen soelaas.
Voorlopige conclusie : Telefoon kapot, moet opgestuurd worden.

Uiteindelijk toch maar een hardereset uitgevoerd en toen deed ie het weer. Dus niet kapot en het zou aan de instellingen moeten liggen.
Heb echter niets gedaan wat bovenstaand probleem zou kunnen veroorzaken.
Voor de hardreset heb ik nog een backup gemaakt, ook maak ik elke vrijdagavond automatisch een backup.
Eerst maar de zojuist gemaakte backup terug: hetzelfde probleem. Uiteindelijk moest ik terug naar de backup van 28 maart jl om het weer aan de praat te krijgen.

Vragen/problemen

Heeft iemand ooit zoiets meegemaakt?
Waarom wordt er een hardwareprobleem gemeld terwijl het software is?
Waarom moet ik zover terug met mijn backup, terwijl het probleem slechts sinds een dag is opgetreden?

Groet,
Wim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wpy

Wpy

Oeps foutje. Erste post. Hoort bij het TytnII topic.
Mods: zouden jullie het willen verplaatsen aub.
Groet
Wim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Done, en groeten mag je voortaan achterwege laten want dat doen we niet op GoT :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijntjethf
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-05 22:32
Huppie schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 10:00:
Voor zover ik gemerkt heb is de batterijduur voornamenlijk afhankelijk van de RADIO ROM die je gebruikt :)

Ik draai nu ongeveer een maand (misschien iets meer) de SLEUTH'S WM6.1 en had ook veel problemen met de accuduur (lees: 2 dagen = batterij leeg). Nu gebruik ik m'n telefoon behoorlijk intensief qua mobiel internet dus daar gaf ik in eerste instantie de schuld aan, echter ik draai nu sinds vorige week maandag een andere RADIO ROM (1.58.21.23) en sindsdien doet m'n telefoon het stukken beter :)

Het toetsenbord/touchscreen reageert beter, ik kan 5 dagen mee op de accu (als ik het niet overdrijf qua gebruik) en heb ook nog eens beter bereik :)
Je hebt er dus weer een oudere radio rom opgezet? ik heb sleuth 3.0 (6.1dus) en heb daarbij gratis en voor niks 1.64.08.21 gekregen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wpy

Wpy

DaannO schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 11:45:
Done, en groeten mag je voortaan achterwege laten want dat doen we niet op GoT :)
Sorry, ben nog van de generatie die netjes is opgevoed. })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blastajp
tijntjethf schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 11:52:
[...]

Je hebt er dus weer een oudere radio rom opgezet? ik heb sleuth 3.0 (6.1dus) en heb daarbij gratis en voor niks 1.64.08.21 gekregen :?
Ik twijfel nog erg aan die flash. Ik prefereer toch altijd wel een NL language, en geen engelse. De NoThrills Rom is wel in het NL, maar weet niet wat hier de ervaringen van zijn..bijv, langere batterijduur..iemand???

Edit: in deel 6 is er ook wel aardig over gepraat, maar één iemand heeft met ervaring nothrills dutch

[ Voor 9% gewijzigd door blastajp op 22-04-2008 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huppie
  • Laatst online: 17-05-2022
tijntjethf schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 11:52:
Jep, hoewel ik me afvraag of het echt 'oudere' ROMS zijn, volgens mij zijn het gewoon forks van een aantal verschillende roms.

Het schijnt te verschillen per pda/telco welke radio rom 't beste werkt, die van mij komt officieel van een Touch Cruise (Polaris) af dacht ik zo :) En nieuwer is niet altijd beter hè ;)

Proud member of TCF - D2OL is zooooo 2005

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48

Deddiekoel

Gadget nerd

Ik ga eens die 1.58 Radio proberen. Will keep you posted!

Update 14:08: geinstalleerd; batterij 59%

[ Voor 28% gewijzigd door Deddiekoel op 22-04-2008 14:13 ]

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -JeeDee-
Eastman schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 09:09:
Ik heb mijn vario III al zo'n half jaar, maar sinds een maandje of 2 heb ik steeds vaker last van vastlopers.. bij zo'n vastloper kan mijn telefoon ook niet meer uit standy. Een softreset helpt dan ook niet, na de softreset gaat alles wel weer aan, maar als het scherm eenmaal uit is, gaat het weer niet aan....

Als ik dan gebeld of gesmst wordt terwijl het scherm uit is, gaat me telefoon trillen tot ik hem weer softreset..

Enige oplossing die tot nu toe werkt is mijn telefoon aan de oplader hangen en softresetten... heel irritant omdat je niet altijd een oplader bij de hand hebt...

Iemand anders die dit probleem herkent?
Inderdaad, dit nu twee keer gehad. Heb hem sinds october denk ik.
Superirritant, word je sochtends wakker, ligt je telefoon te trillen, is wekker dus niet af gegaan en ben je te laat op je werk. Ik ben dus ook door werk gebeld op mn telefoon, maar op de een op andere manier wilde die niet uit de standby modus en ging telefoon dus niet af!

Echt superirritant, heb toen de batterij eruit gehaald en het was weer ok.
Gebeurde later nog een keer precies zo!

Verder heb ik ook nog al is problemen met mn wekker, die niet afgaat???terwijl tijd geluid en volume gewoon goed staan!nu stuk of 8x meegemaakt, gelukkig moest ik die dagen niet werken, anders had het vervelende consequensies gehad!Gebruik nu ook een Ambrilight haha

@Blastajp
Heb nu een paar weken de nieuwe No Thrills 6.1 NL Rom erop, heb geen wekker problemen meer dat ie niet afgaat, maar heb nu al 2x meegemaakt dat de wekker van half 10 om 17u smiddags spontaan afgaat 8)7
Het is niet heel erg, beter te vaak een wekker dan te weinig :)
Verder geen problemen op de nieuwe ROM, op hiervoorgenoemde youtube en Vtap na...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blastajp
Deddiekoel schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 13:52:
Ik ga eens die 1.58 Radio proberen. Will keep you posted!

Update 14:08: geinstalleerd; batterij 59%
Ben benieuwd!!!

Ga denk ik ook voor de Thrill, NL dan. Even flashen vanavond...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 216663

Hands-free carkit van Carcomm en TyTN II
Gisteren heb ik de hands-free carkit van Carcomm laten monteren.
Na 1,5 dag testen kan ik alvast wat ervaringen delen.

Eerst even wat info wat wellicht van belang is:
Type carkit: Carcomm CHFS-122 hands-free dsp carkit
Radio: Originele Ford Radio serie CD 6000
Speaker: Aangesloten via losse speaker (Dus niet via speaker Radio)
Extra software op TyTN II: SPB Phone Suite

Bellen
Om de carkit eens goed te kunnen testen heb ik mijn werktoestel vandaag doorgeschakeld naar mijn mobiel om tijdens een lang rit naar de provincie Drenthe wat telefoontjes te kunnen plegen.
Na zo'n 4 gesprekken, waarvan de langste 8 minuten duurde heb ik het volgende ervaren:
  • De radio mute direct en het 1e oproepsignaal komt volledig door via de speaker
  • Het volume is hoog genoeg om de gesprekspartner te kunnen verstaan
  • Full-duplex gesprek werkt goed: je kunt elkaar goed verstaan, ook als je door elkaar heen praat.
  • Als je opneemt heb je direct verbinding
  • Er is weinig tot geen galm merkbaar
  • Bellen en navigeren tegelijk gaat prima
  • Voicedialing gaat prima, maar soms moet je even opnieuw inspreken
  • De verbinding blijft constant, want slechts éénmaal viel het geluid weg, maar vermoedelijk vanwege de plek waar ik reed.
  • Met SPB Phone Suite wordt het profiel 'Headset' herkent. De instellingen hiervan zijn goed wijzigbaar.
Conclusie bellen:
Een echte aanrader voor het bellen via deze carkit.

Navigeren
Over het navigeren ben ik iets minder enthousiast:
  • De instructies zijn soms niet volledig
  • Het 1e woord is wel altijd volledig hoorbaar (snelle mute) maar zinnen worden soms niet afgemaakt.
  • Meer problemen met de instructies in de wijk, dan op de snelweg
  • Wel prettig dat de instructies goed hoorbaar zijn
Iemand een idee hoe het komt dat zinnen wegvallen en wat kan ik eraan doen?

Conclusie navigeren:
Niet geweldig omdat zinnen wegvallen. Wel goed geluid

Algemeen
De TyTN II schuift er vrij makkelijk in, ondanks de kleine usb-connecter
Jammer dat je de stylus niet kunt pakken (tip: extra stylus in auto leggen)

Conclusie totaal:
Een echte aanrader voor het bellen en om je toestel makkelijk op te laden. Jammer is dat de navigatie-instructies niet altijd goed doorkomen. Of dit aan de carkit of aan het toestel ligt kan ik niet zeggen. Voor mij is de Carcomm carkit een beter alternatief dan een bluetooth carkit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlenstra
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07-05 16:37

dlenstra

....

Eagle Creek schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 00:33:

Wel zit ik nog met het volgende:
Hoe -verwijder- je een afbeelding bij een contact? Ik kan wel een nieuwe opgeven maar ik wil alleen de bestaande verwijderen.
betreffende contact openen, druk op menu, edit, nogmaals menu, remove picture

Om stroom te besparen heb ik ingesteld dat de verlichting na 30 seconden uit moet. Nu viel het me op dat het scherm wel blijft 'branden'. Is dit normaal? Wordt dit bedoelt met stand-by?

Ik heb ook ingesteld dat 'ie na x tijd op stand by moet, zodat het scherm -uit- gaat. Klopt het dan dat de SMS-jes niet doorkomen? Ik kan wel gebeld worden.
Stand-by houdt in dat het scherm helemaal uit is. Bij mij komen wel smsjes door

Klopt het dat als de accu leeg raakt je hier maar één melding van krijgen (of twee oid) ipv 'continu' (cq: meerdere)?
Je krijgt als het goed is 2 pop-ups. Als ie echt bijna leeg is ( 5%) dan verandert het knipperende rode lampje in een constante rode

Owja.. Ik heb nu gewoon de standaard screenprotector en tasje in gebruik, waarom zijn zoveel mensen op zoek naar alternatieven?
Het standaard tasje is wat aan de forse kant. Bovendien kan de riemclip niet worden verwijderd.
De redenen waarom men de standaard screenprotector vervangt is natuurlijk persoonlijk. Ik ervaar zelf de volgende punten:
-De standaard protector is slecht aan te brengen, veel bubbels en moeilijk te corrigeren als ie scheef zit. Verder krast ie snel, al na een paar dagen diepe krassen in de protector, natuurlijk dient ervoor de krassen op te vangen die normaal op je scherm komen, maar het kan beter. Vangt snel stof onder de lijmlaag

Een brando bijvoorbeeld is goed te corrigeren, meerdere keren aan te brengen, heeft een goede kleurechtheid en krast bijna helemaal niet. Die van mij zit er sinds begin november 2007 op, nadat is echt zat was van de standaard vanwege krassen en stof aan de onderkant. Slechts een miniscuul krasje erop, geen stof aan de onderkant. Verder vindt ik dat het scherm met de protector evengoed reageert als zonder.
In mijn ogen de beste investering voor een apparaat van meer dan 700 euro. Voor een paar eurootjes langer genieten van een mooi scherm

[ Voor 57% gewijzigd door dlenstra op 22-04-2008 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-05 16:25
Ik heb nu de Dutty Rom erop (Dutty's Official WM6.1 5.2.19209 Release) maar ik zie ook vaak bij mensen staan Radio Rom. Wat is dit dan weer precies? Ik heb nu Radio Verson 1.27.12.11 staat er. Ik zie veel mensen met nieuwere versies... Is dat dan weer iets wat je apart moet installeren? Dus is niet hetzelfde als een normale Rom?

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
YoshiBignose schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 17:49:
Ik heb nu de Dutty Rom erop (Dutty's Official WM6.1 5.2.19209 Release) maar ik zie ook vaak bij mensen staan Radio Rom. Wat is dit dan weer precies? Ik heb nu Radio Verson 1.27.12.11 staat er. Ik zie veel mensen met nieuwere versies... Is dat dan weer iets wat je apart moet installeren? Dus is niet hetzelfde als een normale Rom?
Windows Mobile FAQ En discussie over 6.1 staan we pas toe als hij er is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-04 11:03

Ken.

\m/.([oO]).\m/

-JeeDee- schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 14:28:
[...]

Verder heb ik ook nog al is problemen met mn wekker, die niet afgaat???terwijl tijd geluid en volume gewoon goed staan!nu stuk of 8x meegemaakt, gelukkig moest ik die dagen niet werken, anders had het vervelende consequensies gehad!Gebruik nu ook een Ambrilight haha
Ik zou gewoon pTravelAlarm gebruiken als ik jou was.
Prima in te stellen en gaat altijd af. Zelfs als het geluid van je telefoon uit staat :)
Als bonus kun je ook nog eens MP3tjes als wekkergeluid instellen.

En wat betreft je andere probleem:
Dat klinkt als een buggy applicatie of een verkeerde registry setting.
Ik heb het een half jaar geleden ook gehad, maar na een harde reset was het wel over.

EDIT: Kan iemand mij vertellen waar je de sound / notification options voor een bijna lege accu kan instellen ? Bij KaiserTweak is een optie dat dat via de instellingen kan worden gedaan, maar ik zie het er niet tussen staan terwijl ik het wel heb geactiveerd.

[ Voor 14% gewijzigd door Ken. op 22-04-2008 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
  • Laatst online: 10-03 22:52
kan iemand me wat meer vertellen over update

ik heb mobile 6 pro
en CE 5.2.1620 ( build 181250.4.2 )

als ik de windows updat draai zegt ie dat er geen update zijn ,, 6.1 laat nog op zich wachten.

maar ik kan ook nergens tools of instructie vinden ,, op de htc site ,, in de software die ik reeds geinstalleerd heb ,, ik doe waarschijnlijk iets fout......

heb net dat topic gelezen over roms ,,

[ Voor 6% gewijzigd door dj.verhulst op 22-04-2008 21:05 ]

niet gehindert door enige vorm van inzicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 17:16

S913

Abusus non tollit usum

Ik zit in dubio ... en misschien dat jullie me met jullie ervaring kunnen overtuigen (welke kant op dan ook). Qua functionaliteit is de TyTN II precies wat ik zoek, maar als ik (zoals in de TS aangeraden wordt) die link volg naar HTCClassAction volg, kom ik de volgende opmerking tegen:
In closing
Those who have bought any of these new HTC devices need to be aware that they have been suckered! They have sold you a grossly underperforming device, easily outperformed by devices that cost less than half.
Dat is op zich een redelijke straffe uitspraak ... dus ga je toch nog even nadenken of je al dat geld er aan uit wil geven, maar aan de andere kant vind ik het ook overdreven want ik zou geen ander apparaat kunnen bedenken met dezelfde functionaliteit als de TyTN II maar voor de helft v/d prijs :/ (Als iemand anders die wel weet ... welluke?? :P)

Dus hoe moet ik die waarschuwing in de TS (en deze site) lezen .. om mij als potentieele nieuwe koper af te raden om de TyTN te kopen? Voor de rest lees je in dit soort topics altijd wel wat negatieve ervaringen (hangs, levensduur batterij etc), maar van dat soort dingen weet ik: de negatieve reacties zul je eerder lezen op een forum dan de positieve, dus die kan ik in waarde inschatten en worden wel meegenomen in mijn beslissing. Maar m.n. die waarschuwing op die site deed met toch even twijfelen ...

"Is het op dit moment (met het oog op komende nieuwe telefoons, of het nog ontbreken van nieuwe drivers of de komst van Mobile 7) wel een goed idee om toch nog redelijk wat geld voor een TyTN II neer te leggen?"

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
tja. ik heb de P4350 gehad (met uitklapbaar toetsenbord) en de P3600 (met GPS) en nu heb ik de TyTn 2 (uitklapbaar toetsenbord en GPS) dus dat vind ik al een goed punt om hem te kopen. Dat hij grafisch dan onder de maat presteert is natuurlijk best kut, maar daar kan ik nog wel mee leven. En de hoop dat er ooit een fix voor komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-05 20:15

Luppie

www.msxinfo.net

Ma.rkus.nl schreef op maandag 21 april 2008 @ 22:27:Operating System

Windows Mobile® 6 Professional
HTC heeft zijdelings aangekondigd dat er een officiële upgrade naar 6.1 uit zal komen.
Microsoft heeft het al een tijdje op de site staan dat 6.1 beschikbaarkomt voor de TyTn II

http://www.microsoft.com/...evicemanager/devices.mspx

[ Voor 9% gewijzigd door Luppie op 22-04-2008 21:38 ]

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 259795

En alweer een nieuwe TYTNII bezitter met een vraagstelling... :$

Ik heb GPRS monitor geïnstalleerd op mijn Vodafone 1615 Alleen in mijn "vandaag-scherm" staat dat pictogram bovenin precies voor mijn signaalsterkte pictogram. Ook een gemiste oproep kan ik niet zien vanwege dat ding.
Is er een mogelijkheid die pictogrammen bovenin te verschuiven/Herschikken ofzo
Of snap ik niet hoe de zoekfunctie van dit forum werkt????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Nou, het probleem van dat QuickGPS soms geen verbinding kan krijgen is er ook nog steeds. Echter zodra ik PIE start kan ie gewoon de nieuwe gegevens downloaden.

En nog iets mafs. Youtube is traag als ik op laptop via de TyTn II internet.
Nu niet meteen commentaar geven!
Why? Het bufferen gaat namelijk snel zat, iig net zo snel danwel sneller dan het afspelen :) . Het is de tijd die tussen het klikken op play en het daadwerkelijk beginnen met inbufferen zit, soms gewoon bijna/ruim een minuut wat normaal amper een seconde is .
Enig idee waar dit aan kan liggen?
't is met Orange World.

En 't is opvallend dat er van heel veel sites de cookies geblokkeerd worden, hotmail e.d. kan niet op ingelogd worden. Bij GoT en Raventalk niks aan de hand, stond daar nog ingelogd. Maar bij Raventalk kan ik niks posten omdat ik telkens een session-timeoutmelding krijg van het forum met als oplossing nog een keer op post te klikken wat niet helpt.
Orange zit dus boel beetje te blocken :/
Maar nu ga ik ietwat te veel offtopic aangezien dat over Orange gaat en niet (specifiek) over de TyTn II :P

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlenstra

dlenstra

....

Anoniem: 259795 schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 22:52:
En alweer een nieuwe TYTNII bezitter met een vraagstelling... :$

Ik heb GPRS monitor geïnstalleerd op mijn Vodafone 1615 Alleen in mijn "vandaag-scherm" staat dat pictogram bovenin precies voor mijn signaalsterkte pictogram. Ook een gemiste oproep kan ik niet zien vanwege dat ding.
Is er een mogelijkheid die pictogrammen bovenin te verschuiven/Herschikken ofzo
Of snap ik niet hoe de zoekfunctie van dit forum werkt????
Ik neem aan dat je bedoelt dat het icoon in de balk voor andere icoontjes staat?
Dit is vrij simpel op te lossen. Je klikt op de GPRS monitor plug in die op je today screen zelf staan, dus onder je HTC Home etc. Daar klik je op de linkersoft key ( weet zo niet hoe die heet, heb de applicatie nu niet draaien) en daar kon je voor options kiezen. Op een van de beschikbare tabbladen (denk dat ie icon heet, staat iig wat verder naar rechts) kun je met een schuifje de positie van het icoontje in de balk veranderen. Dit kun je zowel opengeschoven als dicht doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Laatst online: 08:22
Anoniem: 216663 schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 16:00:
Hands-free carkit van Carcomm en TyTN II
[KNIP]
Iemand een idee hoe het komt dat zinnen wegvallen en wat kan ik eraan doen?
Volgens mij zijn er van TomTom audio files te vinden waarbij achter de zinnen een korte stilte in de file zit.

Dat heb ik volgens mij in een van de eerste delen van dit topic gelezen.
Mogelijk lost dat je probleem op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 216663

My-life schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 23:49:
[...]
Volgens mij zijn er van TomTom audio files te vinden waarbij achter de zinnen een korte stilte in de file zit.

Dat heb ik volgens mij in een van de eerste delen van dit topic gelezen.
Mogelijk lost dat je probleem op?
Dat zou mooi zijn, maar op internet kan ik die files niet vinden. Ik heb ook wel zoiets op het forum gezien maar dat ging meer over stiltes aan het begin van de zin. Wellicht is een stilte aan het einde van de zin een oplossing voor het deels wegvallen van zinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiqman
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-04-2021
Ik heb n.og steeds de standaard screen protector en die werkt top zonder krassen etc. ook t aanbrengen was een eitje (en ook meerdere keren mogelijk)

wel een ander hoesje.

De standaaard hoes gebruik ik voor werk (met clip)

Heb ook nog een crystal case met verwijderbare clip maar die heb ik nooit gebruikt. (als iemand zich geintreseerd voelt)

iemand nog een oplossing voor het meerdere icoontjes van detzelfde programmas in het programma menu na hard re set?

Apple: 15.4 MacBook Pro 2.2Ghz te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
ik heb nu Dutty's WM6.1 Official UC 5.2.19199 RTM [nocube]
met radio rom: 1.58.16.27

werkt allemaal prima :)

[ Voor 200% gewijzigd door YoshiBignose op 23-04-2008 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lion31
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-06-2023
Goedemorgen allemaal,

ik heb sinds een paar weken een vreemd probleem met mijn TyTN II en was benieuwd of iemand dat herkend en er hopelijk een oplossing voor heeft.

Sinds een paar weken, springt de tijd van mijn TyTN II opeens uren terug. Niet precies x uren, maar gewoon terug. Ik dacht eerst dat het altijd tijdens het navigeren met TomTom gebeurde (op de A2 tussen Maarssen en Breukelen), maar het bleek afgelopen weekend ook spontaan (niet tijdens het navigeren) te gebeuren.

Ik heb het niet altijd in de gaten en dat is best lastig als er zaken in mijn agenda staan met herinneringen.

Alle instellingen qua tijd en tijdszone staan goed.

In de vorige versie's van TomTom zat een mogelijkheid om de tijd van je PDA te synchroniseren met de satelieten, maar die optie kan ik niet meer vinden.

Iemand enige herkenning voor dit probleem ?

Mij schiet opeens te binnen, dat ik per 1 maart van mobiele provider ben gewisseld (van KPN naar Vodafone). De problemen zijn toen wel zo'n beetje ontstaan, ik heb alleen nooit de link gelegt met deze overstap. Zou dat kunnen ?

Ik gebruik trouwens de gewone meegeleverde v6 van Windows Mobile. Wel wat tweaks en dergelijke toegepast, maar niets schokkends. En de laatste weken heb ik niets meer gewijzigd.

[ Voor 0% gewijzigd door een moderator op 23-04-2008 10:04 . Reden: Groeten doen we niet aan op GoT ]

3 dreaded words when making love: 'Honey, I'm home...'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rock-Y
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-03 14:16
Ik heb sinds maandag ook een raar probleem met m'n TyTN...
Hij wil niet meer sync'en via bluetooth met active sync.
Nou heb ik daar al op gegoogled en het eea geprobeerd maar nu wil ie zelfs niet meer active sync vinden op mijn laptop...
Ik heb namelijk active sync al opnieuw geinstalleerd, soft reset, bluetooth pair weggegooid en opnieuw aangemaakt, maar dat helpt ook al niet...

Hij gaf aan dat er een interne communicatie fout is, fout 608.
En sinds de vorige sync via bluetooth heb ik alleen f-secure mobile (trail) geinstalleerd... (en inmiddels weer verwijderd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sMoKeFiSh
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-05 11:49
Ik heb sinds een week een 'klein' probleempje met m'n Kaiser.

Ik kan vaak niet bellen/gebeld worden. Het toestel heeft ook ontzettend veel moeite met een netwerk vinden. Soms vind hij niks of duurt het erg lang (30 sec of meer).

Ik draai al sinds februari een WM6.1 release van Dutty. Verder geen problemen mee gehad.

Heb de radio maar eens geupdate naar versie 1.64.08.21 maar dit verhielp het probleem ook niet. Daarna nog eens de April release van Dutty getest maar dit mocht ook niet baten. Tevens bleef deze versie ook vaak 'hangen' dus ik ben weer terug gegaan naar de release van Februari.

Iemand toevallig tips? Of moet ik hem gewoon terugbrengen naar Belcompany?

Full Electric | 2x Deye 12KSG04LP3 met 1.680Ah LFP 51,2V (4x Seplos Mason 280, 2x Seplos vertical 280) | 23,3 kWp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-05 11:02

Niek

f.k.a. The_Surfer

Lion31 schreef op woensdag 23 april 2008 @ 09:41:
Goedemorgen allemaal,

ik heb sinds een paar weken een vreemd probleem met mijn TyTN II en was benieuwd of iemand dat herkend en er hopelijk een oplossing voor heeft.

Sinds een paar weken, springt de tijd van mijn TyTN II opeens uren terug. Niet precies x uren, maar gewoon terug. Ik dacht eerst dat het altijd tijdens het navigeren met TomTom gebeurde (op de A2 tussen Maarssen en Breukelen), maar het bleek afgelopen weekend ook spontaan (niet tijdens het navigeren) te gebeuren.

Ik heb het niet altijd in de gaten en dat is best lastig als er zaken in mijn agenda staan met herinneringen.

In de vorige versie's van TomTom zat een mogelijkheid om de tijd van je PDA te synchroniseren met de satelieten, maar die optie kan ik niet meer vinden.

Mij schiet opeens te binnen, dat ik per 1 maart van mobiele provider ben gewisseld (van KPN naar Vodafone). De problemen zijn toen wel zo'n beetje ontstaan, ik heb alleen nooit de link gelegt met deze overstap. Zou dat kunnen ?

Ik gebruik trouwens de gewone meegeleverde v6 van Windows Mobile. Wel wat tweaks en dergelijke toegepast, maar niets schokkends. En de laatste weken heb ik niets meer gewijzigd.
toon volledige bericht
Vreemd, ik had hetzelfde probleem vorige week. Neem aan dat het een screw-up is van de time-sync server (die gebruikt WM toch?).

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sMoKeFiSh
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-05 11:49
sMoKeFiSh schreef op woensdag 23 april 2008 @ 10:55:
Ik heb sinds een week een 'klein' probleempje met m'n Kaiser.

Ik kan vaak niet bellen/gebeld worden. Het toestel heeft ook ontzettend veel moeite met een netwerk vinden. Soms vind hij niks of duurt het erg lang (30 sec of meer).

Ik draai al sinds februari een WM6.1 release van Dutty. Verder geen problemen mee gehad.

Heb de radio maar eens geupdate naar versie 1.64.08.21 maar dit verhielp het probleem ook niet. Daarna nog eens de April release van Dutty getest maar dit mocht ook niet baten. Tevens bleef deze versie ook vaak 'hangen' dus ik ben weer terug gegaan naar de release van Februari.

Iemand toevallig tips? Of moet ik hem gewoon terugbrengen naar Belcompany?
Blijkbaar ben ik niet de enige met dit probleem.

Als de telefoon op 3G staat dan doet het toestel niks, geen spraak en geen data. Zodra ik hem op GSM zet werkt het prima.

Toestel moet toch maar terug lijkt me.

Full Electric | 2x Deye 12KSG04LP3 met 1.680Ah LFP 51,2V (4x Seplos Mason 280, 2x Seplos vertical 280) | 23,3 kWp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lion31
Niek schreef op woensdag 23 april 2008 @ 11:03:
[...]
Vreemd, ik had hetzelfde probleem vorige week. Neem aan dat het een screw-up is van de time-sync server (die gebruikt WM toch?).
Welke time-sync server ? Van Vodafone ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckybasterd
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-06-2024
Weet iemand al wanneer er windows 6.1 komt? Iemand al ergens gehieme berichten gelezen ofzow.... ?? :9~
Op de htc site staat niets en hier hoor ik mensen alleen maar zeggen dat het komt of wordt dit net zowiets als met de drivers jah eind maart en dan is het eind maart en dan is die er niet.

grtzzz lucky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
luckybasterd schreef op woensdag 23 april 2008 @ 13:45:
Weet iemand al wanneer er windows 6.1 komt? Iemand al ergens gehieme berichten gelezen ofzow.... ?? :9~
Op de htc site staat niets en hier hoor ik mensen alleen maar zeggen dat het komt of wordt dit net zowiets als met de drivers jah eind maart en dan is het eind maart en dan is die er niet.

grtzzz lucky
Gebruik de search is of lees is de WBM faq door want daar staat het in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 234347

WBM? help me ff........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-01-2024

marco899

Know's what he wants.

Sinds een paar weken, springt de tijd van mijn TyTN II opeens uren terug. Niet precies x uren, maar gewoon terug. Mij schiet opeens te binnen, dat ik per 1 maart van mobiele provider ben gewisseld (van KPN naar Vodafone). De problemen zijn toen wel zo'n beetje ontstaan, ik heb alleen nooit de link gelegt met deze overstap. Zou dat kunnen ?
Precies hetzelfde. Tijd was random teruggesprongen en ook ik ben van kpn naar vodafone gegaan. Heb het slechts 1x op de originele rom gehad en ben daarna overgestapt op de duty rom. Tot op heden doet dit het goed evenals verbindingen met 3G.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Gisteren heb ik skype geinstalleerd op de tytn2. Alleen hoor ik alles over het speakertje. Dus bel je eigenlijk altijd handsfree. Ik heb rondgezocht maar kan geen fix vinden daar voor.

Ook vroeg ik me af of er programma's zijn om tijdens het bellen je stem te verranderen, dat lijkt me erg leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247627

waar kan je trouwens de 6.1 update downloaden ? als ik op mijn TYTN windows update doe krijg ik geen updates...

Modbreak:Even voor de duidelijkheid: 6.1 discussies staan we vooralsnog niet toe omdat er nog geen legale update is uitgebracht voor een pda. Zodra er voor de TyTN een legale update beschikbaar is zullen we het uiteraard toe staan. Tot die tijd beperken we ons tot WM 6!

Voor meer info zie: Windows Based Mobiles & PDA's Beleid

[ Voor 62% gewijzigd door DaannO op 23-04-2008 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Anoniem: 247627 schreef op woensdag 23 april 2008 @ 17:43:
waar kan je trouwens de 6.1 update downloaden ? als ik op mijn TYTN windows update doe krijg ik geen updates...
Dat kan kloppen, aangezien er nog geen 6.1 ROM uit is. Je had ook even kunnen lezen wat DaannO hierboven schreef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slings
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-06-2021
@ darkdesign

Probeer fring eens, kan op meerdere VOIP accounts inloggen (skype, MSN Googletalk en een SIP account bv voipbuster) dit prog gebruikt gewone bel speaker.

Erg ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
slings schreef op woensdag 23 april 2008 @ 17:53:
@ darkdesign

Probeer fring eens, kan op meerdere VOIP accounts inloggen (skype, MSN Googletalk en een SIP account bv voipbuster) dit prog gebruikt gewone bel speaker.

Erg ok.
Ik heb fring er al een tijdje opstaan. Bellen via msn gaat ook via de speaker. Ik zal skype en SIP eens proberen, gistere kon ik namelijk via fring niet inloggen op skype.

Thanks voor de tip, ik ga het proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ma.rkus.nl
Raven schreef op maandag 21 april 2008 @ 23:03:

't is met Orange World.
Same here, volgens mij sinds enkele maanden al. Ook Orange World, Q-Mobile 1.2 ROM. Programmeerfoutje? Dat 't met het starten van PIE wél werkte wist ik niet, dus bedankt voor de tip iig :p

Het scherm blijft inderdaad nog aan, dat is gebruikelijk (ik heb het ook nooit begrepen :p). Om het scherm helemáál uit te zetten na een bepaalde tijd (en dát is officieel stand-by) moet je in het Power menu zijn.
SMS-jes moeten gewoon blijven doorkomen.
Het zijn er twee (eentje in de trant van "het zit er aan te komen" en eentje á la "ik ga straks uit"). Je kan je batterij wat beter in de gaten houden met bijvoorbeeld wktask, wat een permanente "battery bar" bovenaan je scherm laat zien.
Ik heb nu gewoon de standaard screenprotector en tasje in gebruik, waarom zijn zoveel mensen op zoek naar alternatieven?
De meegeleverde screenprotector gaat (naar mijn ervaring) "rondwandelen" over het scherm. Bij het verwijderen blijven er ook nog eens ontzettend veel lijmresten achter, al zijn die met bijvoorbeel wat isopropanol (oa te koop als brilpoetsmiddel) redelijk eenvoudig te verwijderen. Al met al vond ik het geen fijn ding en gebruik ik nu géén screenprotector.

S913 schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 21:04:
"Is het op dit moment (met het oog op komende nieuwe telefoons, of het nog ontbreken van nieuwe drivers of de komst van Mobile 7) wel een goed idee om toch nog redelijk wat geld voor een TyTN II neer te leggen?"
Als je blijft wachten zit je in 2015 nóg zonder telefoon, want er zit altijd wel iets beters/mooiers/.... in de pijpleiding. Van de nieuwe lijn toestellen van HTC wordt mondjesmaat al wat meer bekend, Sony-Ericsson komt met de Xperia, iMate heeft de 9502 nog ergens in een magazijn verstopt liggen en ga zo maar door. En voordat de prijzen van die toestellen op €500-€600 liggen zijn we dus al gauw zeven jaar verder.

Persoonlijk ben ik echt dik tevreden met m'n Kaiser. Regelmatig onderweg in de trein (of zelfs thuis als ik lekker op de bank zit) zit ik wat te internetten, ben ik met de auto dan gaat TomTom aan (die heeft ook op vakantie in de US weer z'n waarde bewezen) en heb ik even niks te doen dan kan ik ff lekker dom patience of mijnenveger spelen kijk ik in m'n agenda hoe ik me nuttig kan gaan maken. De combi touchscreen / toetsenbord werkt echt heerlijk en ik zou voor geen goud meer terug willen naar een ouderwetsche telefoon. In het grote geheugen is plek zat voor allerhande programmaatjes en WM is heerlijk naar wens te tweaken. De slechte videoperformance neem ik dan maar op de koop toe (net als YoshiBignose hoop ik op verbetering vanuit de software); overigens kan het ding "simpele" beelden als een aflevering van South Park gelukkig nog prima hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:48
Is het mogelijk om op een of andere manier de Sync-volgorde van ActiveSyncte bepalen. Het zit namelijk zo:
ik kan met mijn toestel verbinding maken met de exchange-server van mijn werk. Dit kan alleen met de telefoon. Verbinding via USB en ActiveSync verhinderen dan dat mijn telefoon gaat syncen. Als ik ook mijn persoonlijk agenda wil syncen, kan dat pas nadat mijn werk-sync succesvol is geweest. Omdat dat dus niet gaat, krijg ik een error en gaat ie niet verder met synchroniseren. Kan ik het nu zo instellen dat ie eerst mijn persoonlijke agenda en mail gaat syncen via Outlook en dan pas gaat proberen om verbinding te maken met de exchangeserver.
Als ie namelijk succesvol met mijn persoonlijke outlook is gesynced kan ik die andere daarna wel cancelen.

1) iemand die het begrijpt :+
2) iemand die er een oplossing voor heeft?

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
darkdesign schreef op woensdag 23 april 2008 @ 17:56:
[...]

Ik heb fring er al een tijdje opstaan. Bellen via msn gaat ook via de speaker. Ik zal skype en SIP eens proberen, gistere kon ik namelijk via fring niet inloggen op skype.

Thanks voor de tip, ik ga het proberen
Ik heb het even getest. Met skype kan ik niet inloggen, hij blijft maar laden en laden maar er gebeurd niks. Met SIP gaat het ook over de speaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckybasterd
  • Laatst online: 24-06-2024
DaannO schreef op woensdag 23 april 2008 @ 13:46:
[...]

Gebruik de search is of lees is de WBM faq door want daar staat het in :)
ik bedoelde eigenlijk de officiele HTC release... staat op de site dat the tytn2:

(and I quote) "... tytn2, will be among the first of many devices available for a Windows Mobile 6.1 upgrade ... ".
Dat zal dan toch niet tegelijk zijn met de release van microsoft of wel?? excuus dat ik dat niet duidelijk had gemaakt in mijn vraag. :z

grtzz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Ma.rkus.nl schreef op woensdag 23 april 2008 @ 18:09:
[...]

De meegeleverde screenprotector gaat (naar mijn ervaring) "rondwandelen" over het scherm. Bij het verwijderen blijven er ook nog eens ontzettend veel lijmresten achter, al zijn die met bijvoorbeel wat isopropanol (oa te koop als brilpoetsmiddel) redelijk eenvoudig te verwijderen. Al met al vond ik het geen fijn ding en gebruik ik nu géén screenprotector.

[...]
Ik gebruik ook nooit screenprotectors. Snap er het nut nooit van... Als je van plan bent hem later door te verkopen zou het misschien handig zijn, maar anders is het toch niet erg dat hij er een beetje "gebruikt" uit komt te zien?

Ik heb nu ook iets irritants bij MSN. Telkens als ik op start gaat hij al die contacts importeren naar mijn contacts. Nu zie ik bij Windows Live de optie Sync Options en daar staat het tussen, alleen kan ik het niet uitvinken 8)7

edit: Oh oh nu heb ik nog iets rampzaligers. Lijkt wel alsof hij mijn hele MSN lijst verwijderd heeft 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door YoshiBignose op 23-04-2008 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 17:16

S913

Abusus non tollit usum

Ok, thnx voor je uitgebreide antwoord. Ik ben ook niet aan het wachten op een goedkoper alternatief, maar was meer benieuwd of de TyTN II op dit moment nog waard was. Maar zo te horen voor jou wel :) Wordt dus ook meegenomen in mijn overweging.

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Dit mag je voortaan achterwegen laten!

[ Voor 100% gewijzigd door DaannO op 23-04-2008 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-05 20:15

Luppie

www.msxinfo.net

luckybasterd schreef op woensdag 23 april 2008 @ 18:46:
[...]

ik bedoelde eigenlijk de officiele HTC release... staat op de site dat the tytn2:

(and I quote) "... tytn2, will be among the first of many devices available for a Windows Mobile 6.1 upgrade ... ".
Dat zal dan toch niet tegelijk zijn met de release van microsoft of wel?? excuus dat ik dat niet duidelijk had gemaakt in mijn vraag. :z

grtzz
Denk dat HTC zich een klein beetje terughoudend opsteld door de classaction die gaande is en de 6.1 upgrade pas vrij geeft als ze er een goeie performance update bij in kunnen stoppen. Denk dat als dat er niet meteen bij inzit dat de Tytn II dan verkooptechnisch afgeschreven is.
Goedemorgen allemaal,

toon volledige bericht
Heb dit probleem ook al een paar week, heb zelfs mijn mobiel al 2x opnieuw geïnstalleerd.
Heel irritant, met name ook als je de klok weer goed zet en je had je alarm nog aan staan dan kan je het alarm niet meer aanpassen (d.w.z. als je bijv. je alarm om 7 uur had staan en je past na de timewarp je alarm aan naar bijv. 9 uur dan gaat ie en om 7 uur en om 9 uur.)

Had zelf ook het idee dat het alleen voorkomt als ik met TomTom navigeer. Bij mij meestal rond Bleiswijk, weet niet of de lokatie er toe doet, maar het is wel heel toevallig daar iedere keer.

Zijn er meer mensen met dit probleem ?

[ Voor 16% gewijzigd door Luppie op 23-04-2008 21:35 ]

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ma.rkus.nl schreef op woensdag 23 april 2008 @ 18:09:
[...]

Same here, volgens mij sinds enkele maanden al. Ook Orange World, Q-Mobile 1.2 ROM. Programmeerfoutje? Dat 't met het starten van PIE wél werkte wist ik niet, dus bedankt voor de tip iig :p

:)

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-05 16:44
voor de die-hard gebruikers.

Na een tijdje hoe voelt het slide / opklap systeem aan, erg robuust of heb je inmiddels last van speling ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ma.rkus.nl
^ erg robuust, en er zit ook nog zat weerstand in dus het scherm hangt er niet eens losjes bij :)

(In gebruik sinds december vorig jaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Het slider mechanisme doet het bij mij nog prima. Weerstand is ook goed.

Enige speling komt er misschien: als het toetsenbord is ingeklapt en dan proberen het scherm omhoog te doen. Dit zat op 1mm ruimte en is in verloop van tijd naar 2 tot 3mm gegaan.

Wat bij mij echter wel kapot gaat is de batterij klep. Er zijn al 2 van de 6 pinnetjes afgebroken waar hij mee vast zit (ze zijn ook erg fragiel). Gelukkig zijn het die in het midden en niet die op de hoeken. Ik heb voor de zekerheid al een transparante hoes gekocht om erom heen te doen.

Verdere slijtage: logo htc aan de bovenkant slijt weg. De ijzeren rand rond de camera achterop slijt, en de verf is er af. Knoppen aan de buitenkant: de binnenring (dus tussen de OK en de windowstoets) slijt, en de verf gaat eraf.
Door het bedienen met vingers en nagels slijt het scherm ook: zichtbare strepen (screen protector helpt ;) )

Toestel heb ik sinds eind november 2007.

Het tijd probleem zoals hierboven beschreven heb ik ook 3x gehad. Nu al weer een week zonder problemen, dus ik gok dat het ergens anders verkeerd ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lion31
marco899 schreef op woensdag 23 april 2008 @ 17:24:
[...]

Precies hetzelfde. Tijd was random teruggesprongen en ook ik ben van kpn naar vodafone gegaan. Heb het slechts 1x op de originele rom gehad en ben daarna overgestapt op de duty rom. Tot op heden doet dit het goed evenals verbindingen met 3G.
Interessant. Nou moet ik wel zeggen (afkloppen) dat ik het inmiddels al de hele week niet heb gehad. Wellicht inderdaad een gare time-server bij Vodafone ?

Gebruik je toevallig ook TomTom Traffic ? Misschien dat het daar iets mee te maken heeft.

Ik heb absoluut geen problemen met 3G bij Vodafone. Zelfs HSDPA doet het zonder problemen en lekker snel. Qua dekking is het prima in orde. Alleen bij mij thuis is de dekking minder, maar dat was met KPN en T-Mobile ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lion31
Get!em schreef op donderdag 24 april 2008 @ 09:38:

Verdere slijtage: logo htc aan de bovenkant slijt weg. De ijzeren rand rond de camera achterop slijt, en de verf is er af. Knoppen aan de buitenkant: de binnenring (dus tussen de OK en de windowstoets) slijt, en de verf gaat eraf.
Dit heb ik ook precies hetzelfde. Vindt ik wel een beetje slordig van zo'n prijzig toestel.
Het tijd probleem zoals hierboven beschreven heb ik ook 3x gehad. Nu al weer een week zonder problemen, dus ik gok dat het ergens anders verkeerd ging.
Hopelijk is het nu voorbij. Maar ik ben wel blij dat ik niet de enige ben en dat het aan de combinatie TyTN II, Vodafone en misschien TomTom blijkt te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ma.rkus.nl
Get!em schreef op donderdag 24 april 2008 @ 09:38:
Verdere slijtage: logo htc aan de bovenkant slijt weg.
Dit is bij mij inmiddels ook aan het gebeuren; ik heb alleen nog het groene driehoekje en "TC" ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeVee
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-05 10:51

JeeVee

Mens agitat molem

Wel Screenprotector! d:)b

Ik gebruik op al mijn MDA's een Brando screenprotector. Zeer goede ervaringen mee. :Y Nog geen enkel blijvend krasje of optische beschadiging, opbrengen is wat lastig, maar met wat geduld en een stofvrije omgeving (badkamer na de douche) goed te doen. Touch screen werkt zelfs wat prettiger met de stift. Gebruik standaard Brando Ultra Clear. Op mijn MDA Vario III zat eerst de ultra clear versie, spiegelt enorm bij gebruik van TomTom in de auto, nu vervangen door de anti glare uitvoering. Werkt uitstekend, beeld is iets gedempt, maar wel leesbaar zonder reflecties. De meegeleverde screenprotector uit de doos bij aankoop is naar mijn ervaring slecht! :(

De Brando screenprotector heb ik gekocht bij www.screenprotector.nl voor onder de 10 euro, is ook bij andere webshops te koop.

S24 Ultra 512GB, XIAOMI Pad 6 8/256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -JeeDee-
wd200 schreef op woensdag 23 april 2008 @ 22:20:

Na een tijdje hoe voelt het slide / opklap systeem aan, erg robuust of heb je inmiddels last van speling ?
Zeker wel robuust, al moet ik zeggen dat ik nu, bij een dichte telefoon, er tussendoor kan kijken en toch zeker een halve milimeter speling heb, niet dat dit lastig is, maar bij de nieuwe telefoon is dit, voor zo ver ik het heb ervaren, niet te zien geweest.
Het openklapsysteem is ijzersterk en daarin is totaal geen speling terug te vinden.
Waar ik wel speling in ondervind zijn de 4 zilverkleurige knoppen, die uit een stuk zijn gefabriceerd, deze hebben een milimetertje speling, maar daar heb je niet erg last van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueFlame
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-03 17:53
wd200 schreef op woensdag 23 april 2008 @ 22:20:

Voelt nog even robuust aan als toen ik hem kocht.
Ook geen last van krassen op het scherm (Standaard meegeleverde screenprotector werkt prima!) of slijtplekken op toetsen frame of het zilverkleurige randje bij de camera (gebruik het tasje van de M3000 (HTC wizard) met het magneet klepje. ideaal)

(gebruiker sinds eind december)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179146

ik heb mijn tel terug van de maak, alleen windos is niet geupdate 9-2-2007, dus mijn vraag is hou update ik de tel.

met vriendelijke gr webjo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozziestroker1
  • Laatst online: 05-05 14:45
ik heb een probleem met m'n kaiser.

als ik de telefoon van stil afhaal(of het nou via de speaker bovenaan het scherm of via het tabje halverwege rechts)dan gaat m'n beltoon vaak niet af als ik gebeld word.

als ik dan bij instellingen kijk is m'n beltoon gereset naar standaard,maar zonder geluid.

is dit een veel voorkomend probleem en wat doe ik eraan???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 571Pro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-05 16:14
Als ik een screenprotector aanbreng zie ik altijd minder mijn schermpje, en ik doe het op de correcte wijze. En ik het is nu al mijn 3de PDA en op al mijn PDA's zijn nog geen krasje bijgekomen toen ik hen gebruikte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217385

Wpy schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 11:39:
Mijn TytnII wilde niet meer verbinden met mijn carkit. (af fabriek Peugeot 307).
De volgende symptomen deden zich voor. Het blauwe ledje ging niet meer aan, via de com.manager was bluetooth niet meer in te schakelen. Er werd geen verbinding gemaakt.
Daarna heb ik de koppeling verwijderd, om deze opnieuw aan te maken.
Het zoeken naar nieuwe apparaten gaf de melding : Probleem met bluetooth hardware.
Softreset, batterij eruit gaf geen soelaas.
Voorlopige conclusie : Telefoon kapot, moet opgestuurd worden.

Uiteindelijk toch maar een hardereset uitgevoerd en toen deed ie het weer. Dus niet kapot en het zou aan de instellingen moeten liggen.
Heb echter niets gedaan wat bovenstaand probleem zou kunnen veroorzaken.
Voor de hardreset heb ik nog een backup gemaakt, ook maak ik elke vrijdagavond automatisch een backup.
Eerst maar de zojuist gemaakte backup terug: hetzelfde probleem. Uiteindelijk moest ik terug naar de backup van 28 maart jl om het weer aan de praat te krijgen.

Vragen/problemen

Heeft iemand ooit zoiets meegemaakt?
Waarom wordt er een hardwareprobleem gemeld terwijl het software is?
Waarom moet ik zover terug met mijn backup, terwijl het probleem slechts sinds een dag is opgetreden?

Groet,
Wim
toon volledige bericht
Ja, dit heb ik nu ook. Zwaar irritant omdat ik nu niet kan bellen in de auto. Dus een hard reset zou de truuk moeten zijn. Nu maak ik dus geen back-up's elke vrijdag. Ik kan op zich wel zo'n reset doen want ik heb de software wel liggen voor een re-install.

Toch hoop ik stiekem dat iemand van jullie een mogelijke verklaring heeft, want als een harde reset helpt zou het m.i. toch iets met instellingen moeten zijn. Kan me eigenlijk niet herinneren wat ik nieuw heb geinstalleerd of gewijzigd. Heb de bluetooth fix van htc ook geprobeerd, maar die hielp niet. Kan iemand van jullie mij helpen/informeren.

Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Laatst online: 09-05 22:03

Eagle Creek

Breathing security

dlenstra schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 17:04:
[...]

betreffende contact openen, druk op menu, edit, nogmaals menu, remove picture
Thx! Zo simpel en toch verborgen.
[b][message=29962836,noline]
[...]

Stand-by houdt in dat het scherm helemaal uit is. Bij mij komen wel smsjes door
Thx! Stand-by is scherm uit, dan heb ik hem daar het meeste op staan. De batterij gaan dan het langste mee neem ik aan. SMS zal ik even op letten.
[b][message=29962836,noline][...]

Je krijgt als het goed is 2 pop-ups. Als ie echt bijna leeg is ( 5%) dan verandert het knipperende rode lampje in een constante rode
Klopt. Vind ik wat weinig. Ik ben mijn oude telefoon gewend die elke 10 minuten een signaal gaf (inderdaad: elke 10 minuten licht aan en geluidssignaal, om de batterij nog sneller leeg te maken :s).
[b][message=29962836,noline][...]

Het standaard tasje is wat aan de forse kant. Bovendien kan de riemclip niet worden verwijderd.
De redenen waarom men de standaard screenprotector vervangt is natuurlijk persoonlijk. Ik ervaar zelf de volgende punten:
-De standaard protector is slecht aan te brengen, veel bubbels en moeilijk te corrigeren als ie scheef zit. Verder krast ie snel, al na een paar dagen diepe krassen in de protector, natuurlijk dient ervoor de krassen op te vangen die normaal op je scherm komen, maar het kan beter. Vangt snel stof onder de lijmlaag
Aha! Tasje heb ik geen moeite mee, de screen protector dingen die je noemt herken ik wel.
[b][message=29962836,noline]Een brando bijvoorbeeld is goed te corrigeren, meerdere keren aan te brengen, heeft een goede kleurechtheid en krast bijna helemaal niet. Die van mij zit er sinds begin november 2007 op, nadat is echt zat was van de standaard vanwege krassen en stof aan de onderkant. Slechts een miniscuul krasje erop, geen stof aan de onderkant. Verder vindt ik dat het scherm met de protector evengoed reageert als zonder.
In mijn ogen de beste investering voor een apparaat van meer dan 700 euro. Voor een paar eurootjes langer genieten van een mooi scherm
Brando ziet er ook helder uit op de pics. Misschien dat ik die ook nog aanschaf. Op dit moment heb ik ook nog geen MicroSD er in, heb ik nog niet nodig dus ik wacht even tot de prijzen zakken.

Heel erg bedankt voor je antwoorden (!).

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108714

Voor wie de Brando screenprotector zoekt (een echte aanrader), deze is rechtstreeks bij Brando te bestellen voor 10 dollar met 3 dollar verzendkosten. Met de huidige koers zit je dan ongeveer op €8,30. Goedkoper ga je het niet vinden in Nederland denk ik.

http://shop.brando.com.hk...2&dept_id=039&cat_id=0763

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 242091

Zijn er mensen die ook last hebben van een foutmelding : Fout bij het uitvoeren van vcalplug.exe (ongeveer)? Heb er 2 weken last van nu, soms voldoet het met op ok te klikken soms is een softreset nodig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ma.rkus.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeVee
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-05 10:51

JeeVee

Mens agitat molem

Anoniem: 108714 schreef op donderdag 24 april 2008 @ 21:50:
Voor wie de Brando screenprotector zoekt (een echte aanrader), deze is rechtstreeks bij Brando te bestellen voor 10 dollar met 3 dollar verzendkosten. Met de huidige koers zit je dan ongeveer op €8,30. Goedkoper ga je het niet vinden in Nederland denk ik.

http://shop.brando.com.hk...2&dept_id=039&cat_id=0763
Wel goekoper en sneller geleverd: Brando screenprotector via www.screenprotector.nl 8 euro incl. verzendkosten, huismerk claimt dezelfde kwaliteit zelfs voor 5 euro! :+

Meegeleverde screenprotector is van mindere kwaliteit en moeilijker aan te brenger, geen aanrader! :S

[ Voor 7% gewijzigd door JeeVee op 25-04-2008 00:38 ]

S24 Ultra 512GB, XIAOMI Pad 6 8/256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
Mijn huidige e65 wordt duidelijk trager bij het openen van berichten met 1000+ smsjes en is niet aan te slepen als er in de mailbox ook nog een paar 100 mailtjes staan.

Hoe gaat zo'n htc daar mee om, wordt die ook trager bij veel berichten in de inbox ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiqman
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-04-2021
ik blijf t onzin vinden zon andere s.p. de standaard werkt perfect. En ja het is een prijzige telefoon maar dan kan je beter gaan besteden aan een fatzoenlijk hoesje (want de meegeleverde is als hoofdhoesje 3x niks)

Apple: 15.4 MacBook Pro 2.2Ghz te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rock-Y
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-03 14:16
had ik gister maar een tytn2 beschermer :-(
op een of andere mysterieuze wijze is gister me tytn uit me jas zak gevalle terwijl ik van t stappe naar huis fietste...
en ik was nog wel bijna thuis :-(

maar op wat deukjes na op t frontje, heeft ie nog geen kuren vertoond...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlenstra

dlenstra

....

wd200 schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 07:29:
Mijn huidige e65 wordt duidelijk trager bij het openen van berichten met 1000+ smsjes en is niet aan te slepen als er in de mailbox ook nog een paar 100 mailtjes staan.

Hoe gaat zo'n htc daar mee om, wordt die ook trager bij veel berichten in de inbox ?
Heb nu 1500 sms berichten in mijn tytn staan en opent ze zonder ergerlijke vertragingen. Voor mn gevoel niet trager dan in het begin. Had bij mn vorige telefoon, een n70 hetzelfde probleem als je beschrijft, zal wel iets van symbian zijn. e-mail laat ik per inbox tot 50 in de telefoon staan, dus daar kan ik je niet mee helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -JeeDee-
wd200 schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 07:29:

Heb ook wel 1000+ smsjes erin gehad, blijft absurd snel verrassend genoeg!

Mail doet ie ook prima, heb m via hotmail erop gehad,momenteel even niet, maar vaak laadt ie snel, maar wil je een heel bericht lezen, dan moet je nog een deel van je mail ophalen van de server. Weet niet of dit hotmail is of ook bij andere mailservers geldt.
Dacht dat iets van 20-25% van het bericht wordt opgeslagen en dat de rest even moet opvragen via de link die onder je mailtje wordt weergegeven.
Werkt prima dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
Ok relaxed

bedankt voor het antwoord.. misschien moet ik er dan toch maar aan geloven als mijn symbian vervanger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -JeeDee-
Kan hem zeker aanraden, maar ja, wat verwacht je anders in dit topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
  • Laatst online: 10-03 22:52
Ik zoek een autolaad snoer ivm het hoge stroom verbruik met tomtom aan.
waar kan ik dat krijgen voor een leuk prijsje ?
http://www.pdashop.nl/pro...car-charger-mini-usb.html
heb al iets gevonden , ik neem aan dat het niet veel scherper te krijgen is ?

en een kitje met een houder voor op de motor is ook wel leuk

Dit is niet de bedoeling van dit topic. Met een beetje eigen initiatief kan je zelf makkelijk achterhalen waar je die kabel het goedkoopst kan kopen.

[ Voor 48% gewijzigd door pven op 25-04-2008 15:31 ]

niet gehindert door enige vorm van inzicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ma.rkus.nl
disregard.

[ Voor 95% gewijzigd door Ma.rkus.nl op 25-04-2008 18:09 . Reden: offtopic ]

Pagina: 1 2 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.