Arx schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 14:44:
[...]
Klopt, eens moet de eerste keer zijn en de marketing machines van Sony/Microsoft/Rockstar zijn goed bezig met een koop GTA4 syndroom aan te praten bij iedereen. Mark my words (
en dat is het syndroom): a.s. dinsdag stroomt gamend Nederland uit naar de winkels om een kopie van GTA4 te bemachtigen. Daarna duurt het weer 2 weken om de winkels opnieuw te bevoorraden.

Ik denk dat ze daar echt wel op hebben geanticipeerd, denk je niet?

. Het is voor de uitgevers alleen maar dom wanneer er tekorten ontstaan. ZEKER met deze game: als de xbox versie is uitverkocht of de ps3 versie, en hij ligt er nog voor een concurrerend platform... dan loop je het risico dat iemand die geen console heeft maar hem wilde kopen met console de concurrent zn console koopt.
Overigens denk ik zelf dat het wel mee zal vallen met de toestroom, zo groot is de groep hardcore gamers nl. niet.
Qua marketing doen nintendo en sony het beter dan Microsoft zo lijkt het. Wanneer ik naar de mediamarkt site ga, dan kan ik naar 'consoles' browsen, maar er is alleen keuze tussen PS3 en Nintendo wii
Bij de bartsmit online store kan ik OF een xbox arcade kopen OF een elite, maar niet die er tussenin, die voor MS het best geprijst is (goedkoper dan de ps3 en zo op het oog gelijke features).
Ben trouwens blij om te lezen dat de PS3 versie beter is.

Eindelijk weer eens een niet slechte port. Zo zie je maar weer dat er ook goede ports op de PS3 kunnen komen. CoD4 had geloof ik ook de edge tov die andere console.

Ik denk niet dat men dit soort games gaat 'porten'. het is meer dat men een engine maakt die op beide systemen loopt en de teams die de content produceren leveren gewoon hun content aan wat dan wordt geintegreerd op beide platforms, en dan wellicht wat getweaked maar je gaat niet porten van 360 naar ps3 of omgekeerd.
Over die reviewcijfers... iedere site die een 10 geeft voor GTA4 is ongeloofwaardig. Een game in 2008 met fletse textures / texture popup moet geen 10 krijgen, ookal is het wellicht een leuk spel. Bejeweled vinden veel mensen ook een fantastisch spel, maar een 10 zal het nooit scoren.