Het grote Mitsubishi topic

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
GoldenSample schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 20:21:
[...]

Mwah herken ik niet echt, m'n pa heeft d'r met eentje (98 2.0) 170k gereden (tot 260k geloof ik) en die had dus op gegeven moment een lager in de bak die niet helemaal 100% meer was en er een ruilbak in laten zetten echter de amateur van een sloop had de ruilbak niet getest want de synchro van de 2e versnelling was stuk. Maar goed dat lag niet aan deze auto.
Wederom een bekende kwaal van de F5M42 Galant bakken.Het oliekanaal van de synchromeshring, voor de 2e versnelling is bij een aantal toegepaste bakken te klein.Ook zijn deze ringen erg gevoelig voor slijtage.Wat meteen resulteert in hakerig schakelen.
Verder geen last van roest (achter schermen goed schoon houden) en geen enkel probleem gehad.
De een heeft er last van en de ander weer niet.Maar ga eens kijken naar een aantal 2e hands galantjes, en bij het merendeel zul je blaasjes op de achterschermen vinden.
De schijven moet je gewoon op letten dat je na stevig remmen niet gelijk lang stil gaat staan of met de voet op de rem voor 't stoplicht gaat staan.
De remmen tot 2001 zijn eigenlijk te licht uitgevoerd(enkele zuiger en een te kleine diameter)De V6 had al gauw een grotere diameter schijf en dubbelzuiger remklauwen.Die hebben dan ook bijna geen last van trillende remmen.
De huidige (2003 geloof ik) heeft nog geen enkel probleem gehad (nu 170k op de teller) behalve de klepstoters die tikken echter kan dat niet z'n kwaad schijnt het en dat had ie al bij aanschaf (komt door met verkeerde of vervuilde olie rond rijden.)
tikkende klepstoters kan in principe geen kwaad, al zijn de 2.4GDI modellen er toch wel gevoelig voor.Net zoals deze ook erg gevoelig zijn voor de toegepaste brandstof.Want deze motoren vervuilen heel erg.(Inlaattraject,injectoren,gasklephuis etc.)Deze hebben daarom ook goed en deskundig onderhoud nodig.

Ook de draagarmen blijven een erg zwak punt bij de Galant.Vorige maand heb ik weer de onderste rechte draagarmen moeten vervangen vanwege speling op de fuseekogels.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:03
Gisteren voor het eerst reclame voor de Colt op televisie gezien, blijkbaar is Mitsubishi een reclamecampagne gestart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-06 00:31

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Heb je de afgelopen twee maanden onder een steen gelegen, lol.. Mitsubishi promoot al bijna twee maanden de nieuwe Outlander en (sinds kort) de Colt in de avond na/tijdens verschillende shows/films..

Vond het wel leuk hoor... tot voor kort werd je constant platgegooid met Das Auto en die neonkleuren van Mazda (ja, dat blijft lekker hangen... net als de "HPX2 hars" van Carglass)..nu weer lekker Mitsu :D

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:03
Michael Knight schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 18:26:
Heb je de afgelopen twee maanden onder een steen gelegen, lol.. Mitsubishi promoot al bijna twee maanden de nieuwe Outlander en (sinds kort) de Colt in de avond na/tijdens verschillende shows/films..

Vond het wel leuk hoor... tot voor kort werd je constant platgegooid met Das Auto en die neonkleuren van Mazda (ja, dat blijft lekker hangen... net als de "HPX2 hars" van Carglass)..nu weer lekker Mitsu :D
Nee geen steen, ik ben gewoon niet gevoelig voor de meeste reclames. Al helemaal niet voor bezine-slurpende auto's zoals de Outlander, waarbij je de hele tijd met vele extra kilo's onder je kont aan het rondrijden bent ;) Plus: ik had het specifiek over de Colt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06 21:17
Sinds enige tijd werkt de aanstekeraansluiting in mijn Colt 1.3 GLI uit '97 niet meer. Nu heb ik de aansteker zelf ook nog nooit gebruikt, maar ik gebruikte die aansluiting altijd voor een lader voor mijn mobiel.

Ik heb deze lader al in een andere auto geprobeerd en die deed het nog prima. Ik ga er dus van uit dat de zekering gesprongen is.

Vanmorgen even het zekeringenkastje open getrokken, maar kon zo geen zekering ontdekken die me aan aansteker deed denken. Wat voor plaatje zou daar bij moeten staan?

Of zit de aansteker op dezelfde zekering als bijvoorbeeld de binnenverlichting? Want die verlichting, het klokje en de radio doen het allemaal nog prima. In dat geval zou het aan iets anders moeten liggen.

Ik kan de handleiding momenteel niet vinden, ook online niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

frickY schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 10:32:
Sinds enige tijd werkt de aanstekeraansluiting in mijn Colt 1.3 GLI uit '97 niet meer. Nu heb ik de aansteker zelf ook nog nooit gebruikt, maar ik gebruikte die aansluiting altijd voor een lader voor mijn mobiel.

Ik heb deze lader al in een andere auto geprobeerd en die deed het nog prima. Ik ga er dus van uit dat de zekering gesprongen is.

Vanmorgen even het zekeringenkastje open getrokken, maar kon zo geen zekering ontdekken die me aan aansteker deed denken. Wat voor plaatje zou daar bij moeten staan?

Of zit de aansteker op dezelfde zekering als bijvoorbeeld de binnenverlichting? Want die verlichting, het klokje en de radio doen het allemaal nog prima. In dat geval zou het aan iets anders moeten liggen.

Ik kan de handleiding momenteel niet vinden, ook online niet.
Soms zit het gekoppeld aan je ruitenwisser/mistlicht achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Weet iemand wat het kost om een buitenspiegel in kleur te laten spuiten? Mijn linker buitenspiegel is namelijk een paar maanden terug kappot geslagen. Gelukkig heb ik via een onderdelen site vervanging kunnen vinden voor niet al te veel centjes maar wel in het zwart, en dat staat niet.
Ik heb geen idee waar ik moet aankloppen voor zo iets (om vervolgens niet afgezet te worden). Suggesties? Ik woon in de omgeving van Utrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:22

-tom-562

Oliesjeik

Bel wat schadeherstelbedrijven op zou ik zeggen.
Als je zelf een beetje handig bent spuit je het zelf. Van Motip kan je in principe alle originele lakkleuren krijgen in spuitbus, als je de kleurcode maar weet

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Dat zou ik inderdaad zelf doen.. wellicht ken je iemand die handig is met een spuitbus.

Bij zo`n spiegel is het vooral de kunst (vanwege de ronde vormen) om niet te snel klaar te willen zijn. Dus netjes wat dunne laagjes spuiten om druipers te voorkomen. Dus neem er wat tijd voor, het is best leuk om te doen...zeker als je de bespaarde kosten in je achterhoofd houdt na het terugzettenn op de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Schaamteloze crosspost uit [Auto] - Advies blokken & schijven vervangen want ik hoop dat er toch een paar Mitsu-rijders zijn met wat verstand van remmen, schijven en dergelijke. :X

Recentelijk mijn remblokken en schijven even bekeken en ondanks dat ze nog binnen de marges van de fabrikant vallen, heb ik toch besloten om rondom alles te gaan vervangen en dat aanzienlijk goedkoper voor elkaar te krijgen dan als ik mijn auto naar de dealer zou brengen.

Type motorvoertuig
Mitsubishi Evo VIII

Huidige setup:
Remschijf voor: OEM 320mmx32mm, geventileerd, gladde aanloop
Remblokken voor: OEM af fabriek

Remschijf achter: 300mmx22mm, geventileerd, gladde aanloop
Remblokken achter: OEM af fabriek

Mogelijke setup:
Remschijf voor: 320mmx32mm, geventileerd, gegroefd & geboord (100)*
Remschijf voor: 320mmx32mm, geventileerd, gegroefd (80)*
Remblokken voor: Ferodo DS2500 (110) / Mintex 1144 (80) / EBC Yellowstuff (100) / Pagid Blue (70)*

Remschijf achter: 300mmx22mm, geventileerd, gegroefd & geboord (90)*
Remschijf achter: 300mmx22mm, geventileerd, gegroefd (70)*
Remblokken achter: Ferodo DS2500 (100) / Mintex 1144 (65) / EBC Yellowstuff (90) / Pagid Blue (65)*

Gevonden verschillen:
Voor wat betreft de schijven, lees ik op meerdere forums (waar ik niet geregistreerd ben) dat er een grotere kans is op warping of cracking als je geboorde schijven gebruikt. Dit kan namelijk te maken hebben met "suboptimaal" fabriceren waarbij de afwerking van de gaatjes niet netjes gebeurd is door ze te harden ofzo. Met gegroefde (of "slotted") schijven is deze kans minder en dit type schijf koelt iets sneller en heeft ook minder kans op fading bij natte wegomstandigheden; probleem is alleen wel dat remblokken over het algemeen iets meer slijtage vertonen.

Ikzelf neig heel erg om er gegroefde schijven onder te zetten; het prijsverschil met gladde schijven is te verwaarlozen maar een stukje koeling en afvoer van vocht klinkt mij als positief iets in de oren.

Voor wat betreft de blokken, daar ben ik zeker nog niet uit. De opinie die ik krijg, zowel van leveranciers als van verschillende posts elders, lijken de Pagid's goed te functioneren onder Skylines maar niet zozeer onder Evo's. De Ferodo is een alleskunner zowel bij dagelijks gebruik maar ook als je even een rondje Zandvoort zou doen. EBC en Mintex hebben/hadden de reputatie sneller te slijten en zeker bij koudere temperaturen soms te piepen tijdens het remmen.

En toch, dit gezegd hebbende, neig ik naar EBC of Pagid ondanks dat laatstgenoemde in NL zeker geen naam/reputatie heeft en de EBC relatief harde compound is ten opzichte van dagelijks verkeer.

Gevraagd:
Gedegen en beargumenteerd advies of mijn keuzes tot op heden gerechtvaardigd zijn of welke componenten ik het beste op de voorste as kan monteren en welke ik op de achterste as kan monteren.

* zijn de prijzen in Euro pas as aangezien er voor en achter andere maten op moeten.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Wat jij nodig hebt is een setje Performance Friction schijven vooraan en Z-Rated .11 pads van hetzelfde merk :)
Je kan ook een andere compound nemen of van Carbotech AX6/XP8/XP10 monteren die zijn ook erg goed zo niet nog beter !!

Verder zou ik zeggen kijk eens op http://www.lancerregister.com of als je liever niet constant Engels leest http://www.lancerevoclub.org ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Laatst online: 09:22
Hallo,

mijn vader heeft sinds gisteren een Outlander 2.2 Di-D instyle uit 2008. Geweldig mooie auto, ook erg luxe. Nu is deze uitgevoerd met een MMCS systeem, met navi en nog meer functies. Echter, de kaarten stammen af van 2006. Nu heb ik wat forums afgelezen, en volgens diverse fora kost het zo'n 250 euro om hem te updaten naar een nieuwe kaart. Kan iemand dit bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Dat updaten gebeurd doorgaans toch door gewoon een software-cd in de 'radio' te doen?

//edit
Zo te zien is het die CD die zoveel kost. Zie onderste item op http://www.mitsubishiparts.net/catalog/?section=651

[ Voor 47% gewijzigd door frickY op 18-07-2010 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
frickY schreef op zondag 18 juli 2010 @ 15:24:
Dat updaten gebeurd doorgaans toch door gewoon een software-cd in de 'radio' te doen?

//edit
Zo te zien is het die CD die zoveel kost. Zie onderste item op http://www.mitsubishiparts.net/catalog/?section=651
Klopt. Nu zijn we vandaag naar 2 verschillende Mitsubishi dealers geweest om het MMCS te updaten. Nou, wat een hoop geprust zeg 8)7 . De eerste dealer gaf ons DVD's mee, het leek mij al stug dat dat de juiste waren, want het waren 3 verschillende DVD's met verschillende landen erop. Wat bleek: Dit waren de DVD's voor het MMIS systeem, diegene zonder HDD dus.

Daarna zijn we doorgereden naar een 2e dealer. Hierbij was de magazijnmedewerker op vakantie, en kon er dus niets besteld worden 8)7 . Zou niet iedere dealer zo'n update bij de hand hebben liggen? Ik vind dit wel enorm slordig.

Overigens kost de update inderdaad zo'n €180. De DVD's voor het MMIS systeem kostten maar liefst 260 euro exclusief btw.

[ Voor 6% gewijzigd door Knul op 20-07-2010 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Was het een echte Mitsubishidealer of zo`n "wij zijn tevens dealer van Mitsu, Opel én Renault"-dealer?

Bij de dealert hier om de hoek kan zelfs de baliemedewerker bestellen via de computer.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
Michael Knight schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 01:27:
Was het een echte Mitsubishidealer of zo`n "wij zijn tevens dealer van Mitsu, Opel én Renault"-dealer?

Bij de dealert hier om de hoek kan zelfs de baliemedewerker bestellen via de computer.. :)
Nee, het waren echte Mitsubishi dealers. Ze staan ook op de site van Mitsubishi zelf. Enorm slordig vond ik het. Normaal gesproken zou je idd zeggen dat iedere willekeurige medewerker iets zou kunnen/mogen bestellen.. Nou, niet dus.

De algemene kennis over het MMCS systeem valt mij ook vies tegen. Zolang het werkt lukt het wel (het wijst redelijk voor zichzelf) maar zodra er iets niet werkt weten ze het niet meer 8)7 . Ze zullen er maar weinig van afzetten denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Stap zojuist in mijn Mitsubihi Colt (95), blijft het SRS lampje branden.
Ik heb één airbag aan de bestuurderskant, en daar zou dan dus iets mis mee moeten zijn. Of de gordelspanners voor zover ik die heb :?
Eergisteren was er nog niets aan de hand, en er is niets bijzonders met de auto gebeurd. Hoe groot is dan de kans dat er echt iets mis is, en het geen storing van het lampje zelf is?

Het boekje adviseert per direct, rustig, naar de dealer te rijden.
Is het aan te raden hiervoor daadwerkelijk naar een Mitsubishi-dealer te gaan of zal ik gewoon bij een random garage aankloppen? Heb de auto net anderhalf jaar en dit is het eerste dat scheelt, maar dan zou ik dezelfde garage bellen als die hem APK gekeurd heeft.
Zijn die merk dealers nu alleen een marketing-truukje die op mijn gevoel inspelen dat mijn auto daar beter en sneller gemaakt woedt, en ik daarom veel meer betaal, of klopt dat tegenwoordig ook niet meer?

//Edit
Workshop manual zegt de SDU los te koppelen. Als het lampje dan uitgaat moet de SDU vervangen worden, en anders moet de diagnosecode worden uitgelezen om te bepalen wat er dan aan de hand is. Vrees dat een dealer/garage daar aardig wat euro's voor wil hebben?

[ Voor 30% gewijzigd door frickY op 18-08-2010 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• decipherer
  • Laatst online: 11:19
Zo'n code uitlezen stel niks voor en deden ze bij mijn auto destijds voor niks bij een dealer waar ik de auto niet eens gekocht had.

-edit-
Oh.. ik zie nu dat je auto van '95 is. Heeft die dan OBD 1 of 2? Bij oudere toyota's zit er onder de motorkap een stekkeraansluiting waar je wat pennetjes van door kan verbinden waarna er wat lampjes gaan knipperen die de code aangeven. Wellicht bij mitsubishi ook?

[ Voor 51% gewijzigd door decipherer op 18-08-2010 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Volgens de manual zit er ergens onder mijn stuur een MUT-2 aansluiting waarop men inderdaad een diagnose-apparaat zou moeten kunnen aansluiten. Is dus de vraag of random-garage die heeft voor Mitsubishi...

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Uitlezen met MUT2 kost een tientje oid, hebben ze afgelopen week ook gedaan bij mijn APK bij den dealer. Houd wel rekening met evt. arbeidsloon. Als het niet druk is, helpen ze je natuurlijk makkelijker :)

Btw, toevallig een harde klap gegeven op je dashboard. Als ik me niet vergis zit de SRS sensor (oid) ergens in je dashboard verstopt.

• frickY
Afgaande op de afbeeldingen in de workshop manual lijkt hij achter mijn handrem te zitten. Maar ook daar zijn geen klappen oid gevallen.

Hoe zit het met de woekerprijzen-verhalen tussen dealer en garage? Scheelt dat echt zoveel? In oktober moet ik weer voor de APK maar kan dat misschien net zo goed direct laten doen als ik toch bij die dealer ben.
Geloof dat een grote beurt er ook aan zit te komen.

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Onderdelen kosten je de kop doorgaans niet.. het is het uurloon van de monteur.

Bij een Mitsu-dealer zit je momenteel rond de €98,- per uur. Ik kreeg de apk btw gratis bij de onderhoudsbeurt..

Bij de universele garage of beun betaal je € #minder# per uur . Reken uit je winst :)

Natuurlijk zit je bij een dealer beter met garantie op het verrichte onderhoud, maar dat hoef ik je waarschijnlijk niet te vertellen. Voor serieuze dingen ga ik naar een dealer. Regulier onderhoud kan heel goed bij een beun.

[ Voor 7% gewijzigd door Michael Knight op 19-08-2010 03:23 ]

• nero355

nero355

frickY schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 21:37:
Stap zojuist in mijn Mitsubihi Colt (95), blijft het SRS lampje branden.
Check de zekering ervan voordat je geld gaat uitgeven :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-06 11:21

Metro2002

Memento mori

Iemand enig idee wat het vervangen van de distributieriem van een mistubishi carisma 1.8 GDI uit 1998 ongeveer aan kosten met zich mee gaat brengen? Mijn auto mag moet over een kleine 7.000km namelijk daarvoor naar de garage en aangezien het vervangen van remschijven en blokken een paar weken geleden al behoorlijk aan de prijs waren vrees ik dat een distirriem ook best duur kan worden :X

wie stelt mij gerust O-)

• nero355

nero355

Net als bij een Galant iets van 500-800 € gok ik :)

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

nero355 schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 11:34:
Pittig, en hij moet ook nog een beurt erbij hebben. Nja, ik had al op zoiets gerekend inderdaad maar het lijkt wel of bij japanse auto's alles veel duurder is. Remmen, distributieriem etc. Mja, gaat ook wel lang mee allemaal dat wel.

[ Voor 5% gewijzigd door Metro2002 op 19-08-2010 12:04 ]

• decipherer
  • Laatst online: 11:19
Is die distributieriem zo moeilijk te bereiken dat ze er zo lang mee bezig zijn dan? Een riem kost over het algemeen niet zo veel.

• frickY
nero355 schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 10:55:
Check de zekering ervan voordat je geld gaat uitgeven :)
Ik kan geen zekering vinden specifiek voor de airbag of SRS in het algemeen.
Vond wel verhalen dat de achteruitrij-sensor in de versnellingsbak wel eens kuren heeft bij deze auto's, kortsluiting kan maken, en hierdoor de SDU (SRS controllesysteem) beinvloed die tussen bak en handrem inligt. Maar achteruit-rij licht doet het nog prima en zekering is ook niet gesprongen. Hij schakelt wel inderdaad moeilijk in zijn achteruit, maar dat schijnt weer een ander bekend probleem te zijn te maken met versleten plastic shimmetjes.

Heb Beun gebeld en die adviseerde mij eerst zelf onder de stoel te kijken of de kabel van de stoelbezetting-sensor nog wel goed vast zat, maar ik heb daar geen kabels. Heb ook alleen een airbag aan de bestuurderskant dus lijkt me dat bij een ongeluk wel duidelijk is dat er iemand inzit :)

Nog even gechecked of het kwaad kan hiermee door te rijden maar hij kende geen verhalen waarbij de airbag nu plots opblaast. Lampje zou alleen betekenen dat hij juist niet zal opblazen.
Ik wacht dus denk ik tot hij in oktober voor de APK moet en laat dit dan meteen meenemen. Vorige keer kreeg ik de APK daar ook gratis bij een kleine beurt.

Er zijn hier wel weinig (oude) Colt eigenaren? Zijn meer Lancers en Evo's?
Metro2002 schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 12:04:
het lijkt wel of bij japanse auto's alles veel duurder is
Moet je eens een Italiaan proberen :) Hoorde onlangs de prijs voor een bougie in een Alfa...

[ Voor 16% gewijzigd door frickY op 19-08-2010 13:34 ]

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Metro2002 schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 11:03:
Iemand enig idee wat het vervangen van de distributieriem van een mistubishi carisma 1.8 GDI uit 1998 ongeveer aan kosten met zich mee gaat brengen? Mijn auto mag moet over een kleine 7.000km namelijk daarvoor naar de garage en aangezien het vervangen van remschijven en blokken een paar weken geleden al behoorlijk aan de prijs waren vrees ik dat een distirriem ook best duur kan worden :X

wie stelt mij gerust O-)
€ 450,- dat was met de prijslijst van afgelopen jaar. Gebruikt de dealer de nieuwe prijslijsten, dan kan het iets hoger uitvallen. Laat ze dan gelijk de multiriemen doen voor enkele tientjes, aangezien het blok dan toch al half open ligt..

[ Voor 7% gewijzigd door Michael Knight op 19-08-2010 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

nero355 schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 11:34:
Galant is bij de lokale dorpsgarage voor 400 euro als je echt een goedkope hebt ook nog wel te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Niet online
GoldenSample schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 10:25:
[...]

Galant is bij de lokale dorpsgarage voor 400 euro als je echt een goedkope hebt ook nog wel te doen.
Die plaatsen enkel universele onderdelen, en onderdelen die niet in het universele circuit te krijgen zijn, plaatsen ze gewoon niet zoals de belangrijke hydraulische spanner(à €130)

Uit eigen ervaring weet ik ook dat de universele spanrollen gewoon inferieur zijn aan die van Mitsubishi zelf.(meer speling,meer lawaai en kortere levensduur) Riemen van bv. Gates zijn echter wel gewoon goed.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:24

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
*O* Distributieriem! *O*

Goed meneer Knight, ik begrijp dat het verstandig is multiriemen of wat voor meuk dan ook meteen mee te nemen? Zal eens informeren als ik langs ga.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• nero355

nero355

Alles wat er in de buurt zit laten vervangen aan riemen en natuurlijk de waterpomp ;)

• Gonadan

Gonadan

nero355 schreef op donderdag 16 september 2010 @ 15:57:
Alles wat er in de buurt zit laten vervangen aan riemen en natuurlijk de waterpomp ;)
Met de waterpomptang? Zit je me nu te stangen of ben je serieus? Zoveel verstand heb ik niet van auto's. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• nero355

nero355

Euh.. :?

Distributie vervangen = Altijd incl. de waterpomp ;)

• Gonadan

Gonadan

nero355 schreef op donderdag 16 september 2010 @ 17:05:

Oh, dan zal ik het zo even vragen. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

nero355 schreef op donderdag 16 september 2010 @ 17:05:

Dat hangt er ook maar vanaf... vooral van het merk en de kwaliteit van moderne onderdelen. Vroeger werd de pomp preventief vervangen, "omdat alles toch al open lag".

Mijn distributieriem is bij 50dkm vervangen (weinig kilometers, heb er nu 52dkm op staan) op 5,x jarige leeftijd. (normaal iedere 90dkm of 6 jaar). Waterpomp is niet gedaan. Maar goed, normaal is zo`n pomp al wat verder 'op' bij het vervangen van een distributieriem :)

• Gonadan

Gonadan

Michael Knight schreef op donderdag 16 september 2010 @ 17:31:
Dat hangt er ook maar vanaf... vooral van het merk en de kwaliteit van moderne onderdelen. Vroeger werd de pomp preventief vervangen, "omdat alles toch al open lag".

Mijn distributieriem is bij 50dkm vervangen (weinig kilometers, heb er nu 52dkm op staan) op 5,x jarige leeftijd. (normaal iedere 90dkm of 6 jaar). Waterpomp is niet gedaan. Maar goed, normaal is zo`n pomp al wat verder 'op' bij het vervangen van een distributieriem :)
Is zo'n pomp duur? Ik heb er nu 176K op staan, een van die kerels bij de autotoko gaf ook aan dat je bijvoorbeeld de waterpomp kon doen maar dat zie die dan toch meteen controleren zodat als het nodig is ze die inderdaad meteen kunnen vervangen.

Je had het ook over multiriemen, hoeveel riemen/kettingen heeft zo'n auto eigenlijk? :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-06 17:06

PauseBreak

derp!

Even een kick voor dit topic.
Mijn vriendin heeft een Mitsubishi Colt 1.2 Eli uit '93 gekocht, maar het interieur ziet er niet uit en de stoelen zijn nogal verzakt. Weet iemand hier toevallig of het mogelijk is om er bijv. sportstoelen in te gooien uit een Swift GTI of iets dergelijks uit diezelfde tijdsperiode?
Of gewoon de stoelen uit een Carisma ofzo, dat zou ook al een hele verbetering zijn.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

De stoelen uit een Carisma lijken mij wat te groot en over andere merken durf ik niets te zeggen. Maar waarom ga je niet kijken of ze nog ergens tweedehands te krijgen zijn? Er zijn genoeg Colt'jes voortijdig in puinpoeier gereden waardoor de stoelen nog prima zijn. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Ja, het probleem met die Colt-stoelen is een beetje dat ze nogal kut zitten, ook als ze (relatief) nieuw zijn. Vandaar dat ik het vroeg, want er kunnen inderdaad wel Colt stoelen (en interieur) in van eentje die voortijdig gestorven is, maar dat is met haar rug niet echt ideaal (dan zou je zeggen, waarom koop je dan uberhaupt die auto, maar het ding was erg goedkoop en prima in orde).

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Mijn carisma heeft een nieuw zuinigheidsrecord op zijn naam staan. Ging gisteren tanken, 674km gereden, 45 liter getankt. Dat is dus 1 op 15 !!

Niet slecht voor een middenklasser auto met 1.8liter benzine motor van 12 jaar oud :9

Heb wel mijn best gedaan dit keer, geen korte stukken gereden, snel opschakelen en op de snelweg gewoon lekker bollen (heb wel gewoon de maximumsnelheid aangehouden maar geprobeerd zo constant mogelijk te rijden. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

kendo schreef op zondag 10 januari 2010 @ 16:24:
Ik vind het nieuwe model colt ook niet zo geweldig.idd. erg veel lawaai en geruis,weinig power en het onderstel voelt niet erg stevig.Dan heb ik liever de Swift.

Ik rijd overigens zelf een Galant uit 1997 - 2.0 GLXI
Een echte rampenbak,maar daarover later misschien meer ;)

[afbeelding]

inmiddels is de neus al weer vervangen door een VR4 bumper.Iets subtieler en functioneler.
[afbeelding]

[afbeelding]
Toffe bak zo, zeker met die nieuwe neus! Maar waarom een rampenbak? :X

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Niet online
Joopieboy schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 13:04:
[...]

Toffe bak zo, zeker met die nieuwe neus! Maar waarom een rampenbak? :X
Omdat je onderdelen blijft vervangen.Ik heb er maar 50.000km in gereden maar heb wel de nodige duiten kunnen neertellen voor een "paar" reparaties.

Een aantal onderdelen en problemen:

* Koppelingshulpcilinder 2x vervangen 1x gereviseerd.
* kopelingshoofd cilinder 1x vervangen 1x gereviseerd.
* stuurpomp 2x vervangen 1x gereviseerd.
* motor vervangen na 150.000km (oliepomp stuk -> drijfstanglagers uit gelopen)
* klepstoters vervangen (tikken)
* dynamo 2x vervangen.
* startmotor vervangen.
* gasklephuis vervangen vanwege een storing in de stappenmotor.
* rechte draagarmen achter allebei vervangen(speling op de kogels).
* rechte draagarmen voor allebei vervangen.(speling op de kogels en gescheurde rubberbussen)
* kromme draagarmen voor allebei vervangen (speling op de kogels en gescheurde rubberbussen)

* fluctuerende boordspanning(ECU gerelateerd wederom pre facelift)Waardoor de koplampen constant dimmen bij het afremmen en de interieur lampjes om de haverklap de geest geven.

* roest - op de achterschermen.Hier kun je bijna zeggen dat alle 8G galants daar vroeg of laat mee te maken gaan krijgen.In veel gevallen is het alleen nog mogelijk om er nieuwe scherm in te lassen.Heb ik dus ook moeten doen.
Ook veel roestvorming op en aan de neus van de auto, aan ophanging van de veerpoten in de carrosserie, op de bodemplaat en aan de chassisbalken.

* kleppen laten slijpen en de in en uitlaat poorten laten stralen. - Door de EGR klep raakt het inlaattraject zo vervuilt dat de inlaatpoorten en kleppen helemaal dicht gaan zitten met roet en aanslag.

* remmen - Het is een pre facelift <-2001. dus de kleine remschijven en enkelpots klauwen.Om de paar duizend km zijn ze krom.(merk schijf en blokken maakt niet uit)

* versnellingsbak revisie na 170.000km.Lagers stuk. Bijna alle F5M42 bakken krijgen daar rond de 150k-200K mee te maken,daarnaast is er nog het probleem met de synchromesringen van de 2e versnelling waardoor die versnelling blijft plakken(wederom pre facelift)

Daarnaast nog wat standaard onderhoud moeten doen:

* uitlaat van voor tot achter moeten vervangen(het flexstuk in de voorpijp zelfs een 2e keer)
* schokbrekers voor en achter moeten vervangen
* distributie riemen 2x moeten vervangen, omdat vroeg na het vervangen van de eerste riem de hydraulische spanner lek raakte(had de garage niet mee vervangen).Met als gevolg een zwaar klapperende en beschadigde distributieriem.

En zo zijn er nog tal van kleine reparaties die ik nu niet genoemd heb.

Voor mij geen Mitsubishi meer d:)b .En rijd sinds Mei van dit jaar, fijn rond in een nieuwe Suzuki Alto.

Om eerlijk te zijn mis ik de Galant op geen enkel punt.Ook niet qua comfort want de rij eigenschappen van de Alto zijn net zo goed, zo niet beter dan de Galant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Mijn god hee, dat is wel heel erg triest. :X

Snap dat je dan een alto hebt gekocht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Holy shit, dat is serieus achterstallig onderhoud wat je hebt moeten laten doen daar zeg :o daar kan mitsubishi ook niet veel aan doen lijkt me. Afgeragte bak.

Maar zeggen dat een alto net zo goed rijdt als een galant vind ik wel een beetje apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Niet online
Metro2002 schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 19:09:
Holy shit, dat is serieus achterstallig onderhoud wat je hebt moeten laten doen daar zeg :o daar kan mitsubishi ook niet veel aan doen lijkt me. Afgeragte bak.

Maar zeggen dat een alto net zo goed rijdt als een galant vind ik wel een beetje apart.
De wegligging van een Galant is erg slap, het stuurgedrag erg nerveus, met koppelen en schakelen heb je totaal geen feedback en de Galant heeft zelfs met nieuwe deurrubbers(die heb ik ook allemaal nog vervangen :P )meer wind geruis dan de Alto.

De nieuwe Alto stuurt lekker strak,is relatief stil, schakelt nu perfect(het mechanisme is laatst nog eens goed aangehaald)En ligt lekker strak op de weg.

De galant heb ik in mei 2002 gekocht toen die 5 jaar oud was met 138.000km.De vorige eigenaar heeft voornamelijk snelweg km gereden.Maar het grote probleem is dat het een Demo bij de dealer is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Ik heb gisteren iets vreemds ontdekt in mijn Carisma. Mijn koplamp was (weer :( ) stuk dus ik ging hem vervangen. Toen kwam ik er achter dat die plastic moeren waarmee de lamp in zijn behuizing vastgehouden wordt stuk zijn. Drie van de vier zijn niet meer bruikbaar. Naast het feit dat de afstelling hierdoor niet jofel zal zijn zal het ook niet goed voor de levensduur zijn. Kunnen die dingen zomaar stuk gaan? Dat lijkt mij erg stuk. Ik zou eerder geneigd zijn te denken dat ze bij de laatste beurt veel te strak gedraaid zijn. Met zoiets kom je de APK toch niet door?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo_
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-06 23:40
Metro2002 schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 11:01:
Mijn carisma heeft een nieuw zuinigheidsrecord op zijn naam staan. Ging gisteren tanken, 674km gereden, 45 liter getankt. Dat is dus 1 op 15 !!

Niet slecht voor een middenklasser auto met 1.8liter benzine motor van 12 jaar oud :9

Heb wel mijn best gedaan dit keer, geen korte stukken gereden, snel opschakelen en op de snelweg gewoon lekker bollen (heb wel gewoon de maximumsnelheid aangehouden maar geprobeerd zo constant mogelijk te rijden. )
Dat doe je goed. Het is bijna winter, dat zou betekenen dat je in de zomer een nog betere score zou moeten halen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Metro2002 schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 11:01:

Probeer maar eens enkele honderden kilometers 100km/pu te rijden...dan raak je de 1 op 19/20 :)

Afgelopen zomer heb ik met mijn 1.6 Carisma de 1 op 20 gehaald na 500km non-stop snelweg :D
Gonadan schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 09:37:
Ik heb gisteren iets vreemds ontdekt in mijn Carisma. Mijn koplamp was (weer :( ) stuk dus ik ging hem vervangen. Toen kwam ik er achter dat die plastic moeren waarmee de lamp in zijn behuizing vastgehouden wordt stuk zijn. Drie van de vier zijn niet meer bruikbaar. Naast het feit dat de afstelling hierdoor niet jofel zal zijn zal het ook niet goed voor de levensduur zijn. Kunnen die dingen zomaar stuk gaan? Dat lijkt mij erg stuk. Ik zou eerder geneigd zijn te denken dat ze bij de laatste beurt veel te strak gedraaid zijn. Met zoiets kom je de APK toch niet door?
De oudere carisma`s hebben inderdaad plastic stelbusjes voor de koplampen... die breken door de ouderdom. Overigens kun je het buije zelf (middenstuk) gewoon vastzetten met een 'dingetje'. Zal wel een foto maken als je dat handig vindt. Mijn vorige carisma is daarmee ook nog jaren door de keuring gekomen.. wel lampen vooraf goed stellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Michael Knight schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 15:36:
De oudere carisma`s hebben inderdaad plastic stelbusjes voor de koplampen... die breken door de ouderdom. Overigens kun je het buije zelf (middenstuk) gewoon vastzetten met een 'dingetje'. Zal wel een foto maken als je dat handig vindt. Mijn vorige carisma is daarmee ook nog jaren door de keuring gekomen.. wel lampen vooraf goed stellen ;)
Ah ok, plasticmoeheid dus. ;) Vind het alleen nogal frappant dat ik er een maand na APK en beurt achter kom dat er drie van de vier kapot zijn. Misschien hebben ze ze te strak gedraaid ofzo, anders vind ik het wel erg toevallig.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Dat zou je inderdaad snel denken..

Ik loop onze auto`s echter voor de apk al na om onzinnige dingen als 'ruitenwisser vervangen' te voorkomen. Toen ik met mijn vingers al over de stelschroefjes ging, vielen ze uit elkaar.

En ik heb het bij bijna iedere Carisma van voor `99 wel gezien. Die van `99+ (na tweede facelift) hebben iets stevigere (minder) stelschroeven..zit ook iets anders in elkaar.

Weet iemand trouwens hoeveel het kost om zo`n synchromesh te vernieuwen? Mijn andere oude Carisma met bijna 3 ton op de klok is daar namelijk aan toe... ding rijdt verder geweldig namelijk :)

[ Voor 19% gewijzigd door Michael Knight op 18-10-2010 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Je hele bak moet uitelkaar, een ruilbak met weinig kilometers is dan ook een optie of een gereviseerde, echter weet ik niet of er een modificatie voor is, anders dus een bak met modificatie zoeken.

Geloof met m'n pa een keer voor 250 euro een bak van de sloop heeft gekocht voor een Galant G8 (oude had rot lager en de nieuwe was door dat demontage bedrijf niet goed getest en had dus een rotte synchro 8)7 ) uiteindelijk natuurlijk niet betaald etc. maar geloof dat hij met die bak nog 100k mee is gegaan

Je kan er echter ook

[ Voor 46% gewijzigd door GoldenSample op 18-10-2010 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

kendo schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 22:05:
[...]

De wegligging van een Galant is erg slap, het stuurgedrag erg nerveus, met koppelen en schakelen heb je totaal geen feedback en de Galant heeft zelfs met nieuwe deurrubbers(die heb ik ook allemaal nog vervangen :P )meer wind geruis dan de Alto.

De nieuwe Alto stuurt lekker strak,is relatief stil, schakelt nu perfect(het mechanisme is laatst nog eens goed aangehaald)En ligt lekker strak op de weg.

De galant heb ik in mei 2002 gekocht toen die 5 jaar oud was met 138.000km.De vorige eigenaar heeft voornamelijk snelweg km gereden.Maar het grote probleem is dat het een Demo bij de dealer is geweest.
Mijn ouders hebben jarenlang mitsubishi galant gereden tot en met het model '98 - 2002 (?) maar windgeruis heb ik nooit gehoord, qua sturen ed is het idd een aparte ervaring, Korte oneffenheden worden keihard doorgegegeven en op de snelweg is het net een boot op volle zee :+ maarja daar moet je van houden.

Net een slecht exemplaar gehad denk ik, dat kan gewoon niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Michael Knight schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 15:36:
[...]

Probeer maar eens enkele honderden kilometers 100km/pu te rijden...dan raak je de 1 op 19/20 :)

Afgelopen zomer heb ik met mijn 1.6 Carisma de 1 op 20 gehaald na 500km non-stop snelweg :D
Netjes, ik weet dat je met lange stukken constant rijden erg zuinig kan rijden. Ik heb wel eens een rit 1 op 17,5 gereden met een 1350kg zware citroen xantia met 2 liter benzine motor :D dat was ook erg bizar. Dat was een trip van noord Frankrijk naar Nederland achter mijn ouders aan die met de caravan waren dus ben die hele rit niet boven de 100km/u geweest. Of ik dat verbruik met mijn carisma ga halen weet ik niet, hij is redelijk constant qua verbruik verder. Altijd zo rond de 1 op 14, ook in de zomer en ook met lange afstanden bij relatief lage snelheden :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Metro2002 schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 20:23:
Netjes, ik weet dat je met lange stukken constant rijden erg zuinig kan rijden. Ik heb wel eens een rit 1 op 17,5 gereden met een 1350kg zware citroen xantia met 2 liter benzine motor :D dat was ook erg bizar. Dat was een trip van noord Frankrijk naar Nederland achter mijn ouders aan die met de caravan waren dus ben die hele rit niet boven de 100km/u geweest. Of ik dat verbruik met mijn carisma ga halen weet ik niet, hij is redelijk constant qua verbruik verder. Altijd zo rond de 1 op 14, ook in de zomer en ook met lange afstanden bij relatief lage snelheden :{
Dat is erg logisch, een motor met grotere inhoud (lees: meer vermogen) loopt zuiniger omdat het gemakkelijker is de auto voort te bewegen. Het probleem is echter altijd weer dat het alleen werkt als je exact hetzelfde blijft rijden en evenveel gas geeft e.d. Dat doet dus niemand want als je meer vermogen hebt wil je het gebruiken ook, dan is hij dus niet meer zuinig. Rijd je een lang stuk op de snelweg dan doe je dat dus per ongeluk wel als je braaf de standaard kruissnelheid aanhoudt. :)

Nou, mijn Clisma mag volgende week voor distributie + andere riemen (valt mee, 420 euri) en ik laat ze gelijk nieuwe moeren op de koplampen zetten. En ze gaan weer naar het gillen van de remmen kijken. :')

[ Voor 8% gewijzigd door Gonadan op 20-10-2010 08:52 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

gillen van de remmen? Ik heb geen last van bijgeluiden bij het remmen, zijn je remklauwen niet gewoon versleten of scheef ofzo? Of misschien je remblokken niet goed gemonteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Metro2002 schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 14:05:
gillen van de remmen? Ik heb geen last van bijgeluiden bij het remmen, zijn je remklauwen niet gewoon versleten of scheef ofzo? Of misschien je remblokken niet goed gemonteerd?
Tsja als ik dat wist had ik het wel opgelost. ;)

Blokken en meuk zijn vorig jaar vervangen omdat ze versleten waren. Sindsdien piepen de remmen, het is niet altijd maar gebeurt vaker wel dan niet. Dit jaar hebben ze de remmen gesmeerd, het was één dag weg. Nu moet hij toch voor de distributieriem dus kunnen ze meteen weer kijken. De vorige check werd onder het mom van 'service' gedaan en kostte me niets. Ik ben benieuwd wat er nu uit gaat komen want mijn conclusie kan niet anders zijn dan dat ze zijn gaan piepen doordat ze vervangen zijn.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

*kick*

Nou dat gaat lekker, het piepen is er nog. Ze hebben de blokken voor vervangen omdat die gescheurd waren (net na apk, ja hoor :z ) en achter piept het nog. Dat zoeken ze nu maar even uit voor mij.

De koplampen moesten in zijn geheel vervangen worden, dat was niet zo duur dus moet maar. Nu blijkt dat ze geen electrische hebben besteld (hoe stom kan je zijn) dus wordt het wel "enkele 100en euro's duurder". Tweede hands willen ze niet aan.

Distributieset is wel goed vervangen maar zelfs daarvan hadden ze eerst de verkeerde besteld. Ik heb nu maar gezegd dat die koplampen even lekker blijven zitten, ik ga zelf wel kijken of ik het kan vervangen ofzo. Tweedehands is helemaal niet duur als ik zo even rondkijk, alleen even uitzoeken of ik ze zelf kan vervangen. Heb nog 11 maanden tot de volgende APK dus dat moet geen probleem zijn. :+

Tijd voor een andere garage denk ik zo, ben een beetje klaar met die gasten onderhand. :/

Edit:

Zou dit wat zijn?
http://www.winparts.nl/28...-rechts--2-99----elek-reg
http://www.winparts.nl/28...-links--2-99----elek-reg-

[ Voor 11% gewijzigd door Gonadan op 29-10-2010 14:07 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wrack
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Wrack

aka Wegdekstreepje

Hebben ze wel wat kopervet gebruikt bij het monteren van je remmen? Dat voorkomt een hoop gepiep. Ook het goed schoonmaken / schuren voordat het in elkaar gaat wil helpen. (Ook de reden waarom ik het overigens zelf doe, hoef ik ook niet in discussie te gaan met de dealer/garage).

Overigens heb ik zelf een goede ervaring met Winparts, voor zowel koplampen voor de Evo als voor de Polo van me ma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
Heeft iemand hier al de laatste update voor het MMCS systeem binnen? (Heeft sowieso iemand hier een MMCS systeem? :P) Volgens de garage zou die er medio september moeten zijn, dit werd later oktober, maar ik heb nog niets gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-06 16:28
Ik heb een tijd geleden vervangende koplampen gevonden via http://www.onderdelenlijn.nl/. Je krijgt dan meerdere aanbiedingen en dan kan je dus zelf kiezen waar je ze haalt en voor welke prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Schweino schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 10:17:
Ik heb een tijd geleden vervangende koplampen gevonden via http://www.onderdelenlijn.nl/. Je krijgt dan meerdere aanbiedingen en dan kan je dus zelf kiezen waar je ze haalt en voor welke prijs.
En die aanbiedingen waren beter van de prijzen van bijvoorbeeld winparts of deijne?

Heb je ze er zelf ingezet? Ik heb nog niet echt gekeken hoe dat moet maar als tweaker maak ik mij er niet zo'n zorgen over. Zeker omdat ik nog ergens PDF'jes van het werkplaatshandboek heb liggen. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Waarom denken veel verkopers dat de Clisma op 15" rijdt? De prefacelift van mij staat toch echt op 14" velgjes, ik ben eens aan het rondkijken voor een tweede setjes staal voor als ik misschien winterbanden wil. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Ze zijn echt wisselend als 14'/15' verkocht... we hebben er hier ook één met 14' voor de deur staan en bij de bandenboer weten ze inmiddels dat die dus ook bestaat :D.

Ik zag net je post van een tijdje geleden. Winparts heb ik goede ervaringen mee.. ooit koplampen besteld voor mijn vorige Micra K10 uit 1986. Ding rijdt nog steeds met mooi licht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:23
Oei, allemaal carisma rijders hier :D

Ik zit zelf een beetje in dubio, ik heb een carisma uit nov. 1997, 2e hands, nu 3.5 jaar in bezit en begin februari verwacht ik de 3 ton te halen. In februari zijn me remmen vervangen, jaar ervoor de distributieriem en consorten en het jaar daarvoor heeft hij nieuwe banden+uitlaat gekregen.

Het is overigens een 1.6GL op LPG G3. Op zich loopt het motorisch allemaal nog prima, er lekt geen olie en starten gaat als een zonnetje.

Ik vraag mij echter af hoe lang ik nog van die auto kan genieten nu hij de 3 ton aan het passeren is?

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

LED-Maniak schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 16:00:
Ik vraag mij echter af hoe lang ik nog van die auto kan genieten nu hij de 3 ton aan het passeren is?
Totdat die stuk gaat op een manier die wat betreft €€€€ niet verantwoord is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

LED-Maniak schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 16:00:
Oei, allemaal carisma rijders hier :D

Ik zit zelf een beetje in dubio, ik heb een carisma uit nov. 1997, 2e hands, nu 3.5 jaar in bezit en begin februari verwacht ik de 3 ton te halen. In februari zijn me remmen vervangen, jaar ervoor de distributieriem en consorten en het jaar daarvoor heeft hij nieuwe banden+uitlaat gekregen.

Het is overigens een 1.6GL op LPG G3. Op zich loopt het motorisch allemaal nog prima, er lekt geen olie en starten gaat als een zonnetje.

Op het carismaforum zaten mensen die `m tot 400dkm hadden op gas... moet kunnen dus ;)
Gewoon de reguliere onderhoudsbeurten uitvoeren en je zit wel goed.

Btw; een uitlaat vervangen? Dat komt sporadisch voor bij een carisma.. stukgeslagen op de weg toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Michael Knight schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 23:24:
[...]

Op het carismaforum zaten mensen die `m tot 400dkm hadden op gas... moet kunnen dus ;)
Gewoon de reguliere onderhoudsbeurten uitvoeren en je zit wel goed.

Btw; een uitlaat vervangen? Dat komt sporadisch voor bij een carisma.. stukgeslagen op de weg toevallig?
Dat carisma forum kon ik plots niet meer inloggen omdat mijn account was verwijderd.. select clubje dat geen buitenstaanders wil ofzo, terwijl ik wel bijdroeg aan het forum. Achja.

In de uitlaat zat ergens halverwege een lek dat steeds groter werd, dus grote kans dat hij een keer bij een drempel iets geraakt heeft. Er zaten bij mij verlaagde sportveren op(helaas) dus auto staat ook wat lager op de weg.

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:24

Magic666

No one's neighbour!

Wie o wie kan mij de binnenmaten van de lancer sportback vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Net m'n Carisma waar ik al 9 jaar in rijd door de gladheid frontaal tegen een lantaarnpaal aan geparkeerd :'(

Schade:
  • Voorbumper helemaal aan gort
  • Motorkap ontzet en ietwat opgekruld
  • Koplamp rechts-voor helemaal kapot (was zelfs naar binnen geschoten)
  • Voorste balk waar motorkap op rust ontzet
Wordt een erg dure grap vrees ik om te laten repareren. Zal dus waarschijnlijk afscheid van 'em moeten nemen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Schweino schreef op maandag 29 november 2010 @ 21:05:
Net m'n Carisma waar ik al 9 jaar in rijd door de gladheid frontaal tegen een lantaarnpaal aan geparkeerd :'(

Schade:
  • Voorbumper helemaal aan gort
  • Motorkap ontzet en ietwat opgekruld
  • Koplamp rechts-voor helemaal kapot (was zelfs naar binnen geschoten)
  • Voorste balk waar motorkap op rust ontzet
Wordt een erg dure grap vrees ik om te laten repareren. Zal dus waarschijnlijk afscheid van 'em moeten nemen....
Dat moet opzich nog wel voor enkel 100`en euro`s te herstellen zijn, denk ik? lamp voor €60 (nieuw), bumper haal je ook wel voor een paar tientjes bij Deijne (er stonden er nog een paar buiten met gril vorige maand, en binnen moeten ze ook bumpers hebben).

Zit ej alleen nog met het rechtzetten. Wellicht is dat ook nog wel ergens te regelen...

*treurt mee met Schweino :'(

Hebbie piccas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Dat is zuur zeg Schweino. Succes ermee!

Mijn vriendin gleed met haar Colt gisteravond bíjna op een paaltje. Gelukkig op een paar cm gemist, maar het scheelde niet veel, en vorige week is er al iemand in de achterkant van de colt geduwd in een mini-kettingbotsing bij Emmen, dus dat zou wel erg zuur worden. Helemaal omdat dit de eerste (en enige) kilometers waren die ze moest maken om de auto te laten herstellen sinds dat ongeluk. Er komen nu dus wel winterbanden onder (of goede all seasons) want de hakkitakki's die er nu onder liggen zijn echt waardeloos. Zelfs waar het gestrooid is heeft de auto geen grip als je rechtdoor rijdt. Dat slaat natuurlijk nergens op.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Michael Knight schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 15:50:
Ze zijn echt wisselend als 14'/15' verkocht... we hebben er hier ook één met 14' voor de deur staan en bij de bandenboer weten ze inmiddels dat die dus ook bestaat :D.
Weet jij dan ook de exacte maten van de 14" variant? Als ik velgenboeren moet geloven weten ze het meestal niet. :X
Ik zag net je post van een tijdje geleden. Winparts heb ik goede ervaringen mee.. ooit koplampen besteld voor mijn vorige Micra K10 uit 1986. Ding rijdt nog steeds met mooi licht :)
Mooi, dan ga ik daar nogal wat onderdelen bestellen. Allereerst drukveren, want ik heb die klep onderhand wel vaak genoeg op mijn harses gehad. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Oef, gister gaf mijn teller aan dat de gastank lees was, dus ik tanken -> 20 liter. Half leeg dus. Vandaag rij ik een 30 minuten met de auto, geeft de teller aan dat hij half vol is... Is die ontwricht door de kou oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Gonadan schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 12:02:
[...]

Weet jij dan ook de exacte maten van de 14" variant? Als ik velgenboeren moet geloven weten ze het meestal niet. :X

[...]

Mooi, dan ga ik daar nogal wat onderdelen bestellen. Allereerst drukveren, want ik heb die klep onderhand wel vaak genoeg op mijn harses gehad. :+
Hmm, weet ik niet uit mijn hoofd. Had er wel Pirelli`s onder zitten.. de laatste waren van de P6 serie (heerlijke banden), dus die heeft ze sowieso in de juiste maat.

edit: vandaag zat m`n contactslot bijna helemaal vast toen ik naar huis moest. Nog net kunnen starten (met kracht sleutel terugforceren, omdat anders de startmotor bleef lopen.. :X ).

Thuis aangekomen wat grafietpoeder erin gespoten, twee keer rammelen met de sleutel in het contact en hij was weer als nieuw. Toch een eng momentje.. :P

[ Voor 23% gewijzigd door Michael Knight op 01-12-2010 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Michael Knight schreef op woensdag 01 december 2010 @ 16:22:
Hmm, weet ik niet uit mijn hoofd. Had er wel Pirelli`s onder zitten.. de laatste waren van de P6 serie (heerlijke banden), dus die heeft ze sowieso in de juiste maat.
Oeh, die kwamen goed uit de test inderdaad. Maar bandenmaat is wel duidelijk, ik heb 185/65R14. Het gaat mij om de velgen. Dat lijkt nu op 5,5Jx14, 4x100 ET moet dan 45 zijn maar kan nog wel eens varieren. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Michael Knight schreef op maandag 29 november 2010 @ 23:30:
[...]

Dat moet opzich nog wel voor enkel 100`en euro`s te herstellen zijn, denk ik? lamp voor €60 (nieuw), bumper haal je ook wel voor een paar tientjes bij Deijne (er stonden er nog een paar buiten met gril vorige maand, en binnen moeten ze ook bumpers hebben).

Zit ej alleen nog met het rechtzetten. Wellicht is dat ook nog wel ergens te regelen...

*treurt mee met Schweino :'(

Hebbie piccas?
Helaas, met gebruikte onderdelen komt het totaal op 1100 euro om het te laten herstellen.

Wordt een nieuwe auto dus, denk een Grandis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Schweino schreef op woensdag 01 december 2010 @ 20:02:
Helaas, met gebruikte onderdelen komt het totaal op 1100 euro om het te laten herstellen.

Wordt een nieuwe auto dus, denk een Grandis
Ik denk dat MK meer doelde op het gebruikt van algemene en regiogarages waarbij je een aantal zaken zelf doet en zelf op internet 'voor weinig' bestelt. Als je hem gewoon wegbrengt met de melding 'maak maar' dan zal het wel duur worden inderdaad. ;)

Wel kut man, ik moet er niet aan denken. :X

Maarreh, Grandis? Is dat niet wel erg gezinsachtig? ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Gonadan op 02-12-2010 08:26 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Sja, zelf doen heb ik helaas geen tijd voor ivm een drukke baan en een gezin (verklaart meteen de Grandis) ;-)

Daarnaast denk ik niet dat het me zou lukken om het zelf te herstellen. Een PC bouw ik nog wel zelf, maar een auto gaat me iets te ver :)

[ Voor 39% gewijzigd door Schweino op 02-12-2010 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
Schweino, zou je dan niet voor een Outlander gaan (wel van de 2e generatie)? Ziet er imho een stuk beter uit, en het interieur is ook een behoorlijk stuk beter. Dat van de Grandis is echt een en al plastic (zelfs de portiergrepen aan de binnenkant). Hij heeft overigens wel zeer fijne stoelen, en leuke klaptafeltjes achterin :). Overigens is de Outlander ook een 7-sits, maar die stoelen helemaal achterin zijn een stuk minder dan die in de Grandis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:24

Magic666

No one's neighbour!

Magic666 schreef op zondag 28 november 2010 @ 13:36:
Wie o wie kan mij de binnenmaten, van de bagageruimte, van de lancer sportback vertellen?
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Ik meld me per volgende week dinsdag af voor dit draadje, ben dan namelijk geen Mitsubishi eigenaar meer ;w

Toch jammer dat ik geen waardige opvolger voor mijn Carisma heb weten te vinden in een station of MPV uitvoering. De nieuwe aanwinst is overigens een Avensis wagon geworden, tijd om me aan te melden bij het Toyota draadje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Schweino schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 23:15:
Ik meld me per volgende week dinsdag af voor dit draadje, ben dan namelijk geen Mitsubishi eigenaar meer ;w

Toch jammer dat ik geen waardige opvolger voor mijn Carisma heb weten te vinden in een station of MPV uitvoering. De nieuwe aanwinst is overigens een Avensis wagon geworden, tijd om me aan te melden bij het Toyota draadje.
Tsss.. ja, en dat gaat zo maar?!

:+ U blijft tenminste Jap rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:02

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Een paar weken terug een proefrit gemaakt in de nieuwe ASX. Leuke auto en lekker goed uitgerust. Iemand anders ook ervaring met deze auto?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Schweino schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 23:15:

Lancer? Grandis?

Pas mijn Carisma nog even voorzien van nieuwe ruitenwissers en de deurrubbers met vaseline ingesmeers want die kreeg ik bijna niet open :+ en een klein beetje olie bijgevuld (kwart liter).

Mijn mooie rode lak begint wel steeds lelijker te worden ;( vooral de motorkap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online

sebasd

loopt op espresso

Falcon schreef op woensdag 22 december 2010 @ 09:44:
Een paar weken terug een proefrit gemaakt in de nieuwe ASX. Leuke auto en lekker goed uitgerust. Iemand anders ook ervaring met deze auto?
Welke motorvariant heb je gereden? Ik vraag me nl. vooral af of de 1.6 benzine wel voldoende is om een redelijk zware auto een beetje vooruit te helpen..

Verder zag ik er vorig weekend een tweetal rijden en in het echt zijn het behoorlijk goed ogende auto's..

[ Voor 11% gewijzigd door sebasd op 22-12-2010 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Falcon schreef op woensdag 22 december 2010 @ 09:44:
Natuurlijk.. inderdaad een fraaie bak (vind `m persoonlijk iets strakker dan de outlander), maar achter het stuur zie je echt totaal geen drol van je neus/voorkant. Steeds meer auto`s hebben dat, waardoor ik vrij snel afhaak.

Ik heb begrepen via een presentatie bij Mitsubishi, dat er voor komend jaar waarschijnlijk plannen zijn voor een zwaardere benzinemotor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Lancer is te klein en daar is niet een volwaardige station van te krijgen (behalve het oude model). De Grandis heb ik over nagedacht maar was me veel te onzuinig (hoewel ik nu ook een 2.4 liter benzine heb gekocht....) en de afwerking van binnen is wat goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-06 11:00
In mijn zoektocht naar een redelijk zuinige en betaalbare nieuwe auto kwam ik uit op de Mitsubishi Lancer 1.6 cleartec (A-label, 117PK). Volgens mij is er in deze klasse voor deze prijs niet echt een alternatief of kijk ik nu door een erg roze Mitsubishi bril? Ik ben zelf totaal niet merkgebonden maar vind het eingelijk onbegrijpelijk dat er relatief weinig Lancer en ASX-en worden verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Zelfde conclusie trok ik precies 2 dagen terug. Vooral de Lancer verbaas ik mij nog steeds over. Wel vond ik in de Lancer het jammer dat het stuur niet hoger kon. Als je dit vergelijkt met bijv. Octavia, dan is dit krap te noemen met + 1,90 meter.

Maar daarin tegen de ASX is wel ruimer bij het stuur en zit prima. Stoelen ondersteunen je rug goed.

Het enige wat ik in de proefrit als negatief ervoer met de ASX (1.8 diesel, binnenkort 1.6 benzine.. ik laat wel een review achter) is de overhang in de bochten en de terugslag van het stuur. Vergeleken met de Yeti zou ik de bocht niet te hard durven nemen met de ASX en is het sturen veel verfijnder. Lancer daarin tegen is gewoon super en leuke wagen met de goeie achtergrond (evo).

Daarnaast kun je er niet omheen als je kijkt wat je aan opties erbij krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

@Falcon: ik heb de nieuwe Lancer (gewone uitvoering) nog niet gereden maar hoor in ieder geval veel goeds over de Evo-uitvoering. De kwaliteit van het interieur ligt best hoog maar je mag er wel een redelijk dikke motor in leggen wil je enigszins vooruit komen. Valt me toch wel tegen; heb in de familie best veel Mitsu's voorbij zien komen en die waren altijd met kleine motoren en toch best rap.

On-topic; de Evo heeft zich voorbeeldig gedragen de afgelopen weken. Op sportbandjes door de sneeuw en dat werd uitermate fijn opgevangen door/met het AWD-onderstel. 1 klein schrik-momentje gehad maar dat was meer omdat ik even moest denken welke kant ik op zou sturen toen de vrachtwagen schuin voor me ging glijden (week of 6 geleden op zaterdag toen half Nederland was ondergesneeuwd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Kijk de Evo en de gewone uitvoering zijn simpelweg natuurlijk niet te vergelijken. Maar zodra je de eerste flinke bocht neemt met een gangetje van 80 (afrit bijvoorbeeld) dan voelt dat zo vertrouwt dat je moet oppassen dat je niet nog harder gaat. Je voelt de achtergrond van de wagen.

Heel belangrijk bij deze auto is simpelweg, doe een proefrit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Awwww, daar staat 'ie dan te koop: http://www.autobedrijfklo..._Mitsubishi_Carisma_16_GL

Mis 'em toch wel een beetje moet ik bekennen, snif.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
Schweino schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 13:45:
Awwww, daar staat 'ie dan te koop: http://www.autobedrijfklo..._Mitsubishi_Carisma_16_GL

Mis 'em toch wel een beetje moet ik bekennen, snif.
Zow, wat is er met de voorkant gebeurd :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Schaamteloze crosspost uit MAX3400 in "Show je auto - Deel 107"

Alle pics zijn klikbaar en gehost op PhyreFile...

Afbeeldingslocatie: http://thumb.phyrefile.com/w/wh/whatever69/2011/01/16/300/P1010156.JPG
Show je cockpit

Afbeeldingslocatie: http://thumb.phyrefile.com/w/wh/whatever69/2011/01/16/300/P1010168.JPG
Show je Recaro's

Afbeeldingslocatie: http://thumb.phyrefile.com/w/wh/whatever69/2011/01/16/300/P1010157.JPG

Afbeeldingslocatie: http://thumb.phyrefile.com/w/wh/whatever69/2011/01/16/300/P1010158.JPG

Afbeeldingslocatie: http://thumb.phyrefile.com/w/wh/whatever69/2011/01/16/300/P1010159.JPG

Afbeeldingslocatie: http://thumb.phyrefile.com/w/wh/whatever69/2011/01/16/300/P1010161.JPG

Afbeeldingslocatie: http://thumb.phyrefile.com/w/wh/whatever69/2011/01/16/300/P1010163.JPG
Grooved discs aan de voorkant

Afbeeldingslocatie: http://thumb.phyrefile.com/w/wh/whatever69/2011/01/16/300/P1010164.JPG
En ook aan de achterkant

Afbeeldingslocatie: http://thumb.phyrefile.com/w/wh/whatever69/2011/01/16/300/P1010165.JPG

Afbeeldingslocatie: http://thumb.phyrefile.com/w/wh/whatever69/2011/01/16/300/P1010169.JPG
Mistlichten moeten nog eens vervangen worden om de kleur van de xenon te matchen

Afbeeldingslocatie: http://thumb.phyrefile.com/w/wh/whatever69/2011/01/16/300/P1010171.JPG

Afbeeldingslocatie: http://thumb.phyrefile.com/w/wh/whatever69/2011/01/16/300/P1010172.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Wat een machtig mooi apparaat! Heel veel rijplezier gewend en hou hem heel! :)
Wende het snel trouwens het rechts rijden? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Joopieboy schreef op zondag 16 januari 2011 @ 22:36:
Wat een machtig mooi apparaat! Heel veel rijplezier gewend en hou hem heel! :)
Wende het snel trouwens het rechts rijden? :P
Heb 'm al dik een jaar en 25K op de teller erbij; rechts rijden is geen probleem behalve bij parkeergarages en de McDrive...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Haha, dan wordt het uitstappen en omlopen? ;)

Trouwens, vraagje aan de kenners alhier:
Wat hoort een '93 Mitsubishi Colt 1.3 GLX te verbruiken bij normaal gebruik? Wij rijden er niet veel mee, maar het ding zuipt echt als een malle. Bij 300km is het steevast weer tijd voor een nieuwe volle tank. Daarbij maakt het niet uit of het 300km in de stad / provinciale wegen was, of 300km waarbij je 90% van de tijd op de snelweg zit. Dat is toch niet bepaald zuinig.

Nee, merp!

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste