Het grote Mitsubishi topic

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Michael Knight schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 23:39:
Mijn Carisma staat trouwens stil.... vanmiddag begaf de hydraulische koppeling het op de weg naar huis.. :'( (na 271dkm, :*) )
Da's verrot, is zoiets nog te repareren of is dit het begin van het einde?

Ik had trouwens nog naar de Mitsubishi dealer in de buurt gemaild en naar het hoofdkantoor over die matten.
Uiteraard geen reactie. :(

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 05:58
Kan een Mitsubishi Colt uit 1996 met 135.000 op de teller kopen voor 1400 euro.
Is dat een beetje redelijke prijs? Aangezien ik nog maar kort mijn rijbewijs heb en mezelf nog niet echt verdiept heb in auto's :+

Gaat om dit model :

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
BOUWJAAR; 26 SEPTEMBER 1996
KM. STAND; 135.000 N.A.P.
APK T/M; 16 APRIL 2010

KM. STAND MET NATIONALE AUTO PAS!!!

OPTIE'S
STUURBEKRACHTIGING
RADIO C/D SPELER
GETINTE RUITEN
WIS/WAS INSTALLATIE
DEELBARE ACHTERBANK
MEEGESPOTEN BUMPERS
RECHTER BUITEN SPIEGEL

Afbeeldingslocatie: http://fotos.marktplaats.com/kopen/1/86/dLBnVuEl1YaJg1V8tyXSBg==.jpg

(auto komt niet van marktplaats, even snel plaatje erbij gezocht)

Vind deze Colt echt de mooiste auto in zijn (prijs)klasse. Kan echt geen 206 of Clio tegenop naar mijn mening 8)

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Als die kilometers echt zijn lijkt het me een koopje, maar wat voor motor eigenlijk ??

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:34
Mijn mooie lieve lancertje uit '94 gaat morgen weg vanwege aanschaf van een andere auto. Door de slooppremie gaat hij het niet lang meer uit houden. Met weinig kosten veel plezier gehad van het autootje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

kaos- schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 13:12:
Is dat een beetje redelijke prijs? Aangezien ik nog maar kort mijn rijbewijs heb en mezelf nog niet echt verdiept heb in auto's :+
Lijkt me niet duur.
Je kunt het altijd vergelijken op autoweek. Dan krijg je een redelijk beeld van de gemiddelde prijs.
WIS/WAS INSTALLATIE
:D

[ Voor 37% gewijzigd door Gonadan op 12-06-2009 13:43 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 05:58
nero355 schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 13:23:
Als die kilometers echt zijn lijkt het me een koopje, maar wat voor motor eigenlijk ??
1.3 gli

sorry vergeten te vermelden :P

en om de dude boven mij even te quoten : wis/was installatie, lijkt me gewoon ruitenwissers ? haha

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-06 00:31

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Gonadan schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 09:24:
[...]

Da's verrot, is zoiets nog te repareren of is dit het begin van het einde?

Ik had trouwens nog naar de Mitsubishi dealer in de buurt gemaild en naar het hoofdkantoor over die matten.
Uiteraard geen reactie. :(
Is goed te vervangen :)
Sommige auto`s zijn toe aan de tweede rond deze kilometerstand, dus mij hoor je niet klagen ;)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06 21:17
kaos- schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 13:12:

Gaat om dit model :

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
BOUWJAAR; 26 SEPTEMBER 1996
KM. STAND; 135.000 N.A.P.
APK T/M; 16 APRIL 2010

KM. STAND MET NATIONALE AUTO PAS!!!

OPTIE'S
STUURBEKRACHTIGING
RADIO C/D SPELER
GETINTE RUITEN
WIS/WAS INSTALLATIE
DEELBARE ACHTERBANK
MEEGESPOTEN BUMPERS
RECHTER BUITEN SPIEGEL

[afbeelding]

(auto komt niet van marktplaats, even snel plaatje erbij gezocht)

Vind deze Colt echt de mooiste auto in zijn (prijs)klasse. Kan echt geen 206 of Clio tegenop naar mijn mening 8)
Ik heb in maart een Colt uit '97 gekocht met 126k op de teller voor €2400. APK tot oktober. Radio/casettespeler. €1400 lijkt me een koopje. Mijne komt bij een kleine garage vandaan. Ik heb toen prijzen vergelijken en gemiddeld lag het rond de €2000 voor dit autootje.
Is die €1400 bij een particulier?

Het is ook mijn eerste auto na in februari mijn rijbewijs te hebben gehaald. Hij bevalt erg goed, maar natuurlijk niet te vergelijken met de Golf V waarin ik les had.

[ Voor 6% gewijzigd door frickY op 12-06-2009 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Kleine update; inmiddels zit ik weer lekker op de weg.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-06 16:28
En wat heeft dat je gekost? Bij welk bedrijf heb jij je Carisma eigenlijk in onderhoud Michael?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

€115 voor nieuwe cilinder en dan uurloon.. :)

Bedrijf hangt een beetje af van het type onderhoud. Voor banden/remmen ga ik vaak ff snel langs Profile op Bijsterhuizen, regulier onderhoud bij vast adres, jap-specifieke dingen gebeuren nog wel eens bij de dealer (Opgenoort/Presto).

Losse spullen (lampen, ruitenwissers, kabels, etc) haal ik bij Brezan of Leto hier om de hoek.

Voordeel van het internet (en tweakermentaliteit) is, dat ik vaak al naar de garage ga met de juiste diagnose...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Hmm, vreemd. Ik kon net met het contact uit mijn ruiten open en dicht laten gaan.
Ik weet voor 99,99% zeker dat je normaal in stand II moet staan.
Zou m'n contact zomaar gammel geworden kunnen zijn?
Sowieso doen m'n ramen wel eens apart, een tik als hij dicht gaat bijvoorbeeld. :?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06 21:17
Het is toch vaker zo dat dit tot een aantal seconden na het uitschakelen van het contact mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

frickY schreef op maandag 06 juli 2009 @ 18:59:
Het is toch vaker zo dat dit tot een aantal seconden na het uitschakelen van het contact mogelijk is?
Ook als ik de sleutel er al uit heb en de centrale vergrendeling gesloten om te testen?
Misschien moet ik dan een minuut wachten ofzo maar volgens mij was het normaal zonder contact sowieso niet mogelijk.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Dat mijn Carisma ook, is enige tijd na het uitzetten van de auto nog prima mogelijk je ramen open of dicht te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-06 11:21

Metro2002

Memento mori

Die colt is best een goede deal. Betrouwbaar en zien er leuk uit. Vind ze alleen wel wat stuiterig rijden en je zit behoorlijk laag dus je snelheidssensatie is enorm ;) maar toffe bakkies verder.

Ik ben inmiddels weer een paar duizend km verder zonder noemenswaardige problemen (wat schroefjes die los zaten onder het tellerhuisje)

Wel erger ik me aan de rammels die van achter de auto lijken te komen, zal eens kijken of het de hoedenplank is of wat anders :( Het brandstofverbruik is best netjes (zelfs al 1 op 15,3 gehaald :D ) en alles doet gewoon wat het moet doen verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Had jij ook geen HB? Kijk dan even naar de luidsprekerbehuizingen.
Die rammelen bij mij ook wel eens, die klemmetjes willen nog wel eens overlijden na verloop van tijd.
Goed aandrukkken scheelt al genoeg, maar een beetje bison overweeg ik nog wel. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Achterin de Carisma kan het idd flink rammelen, bonken of piepen..

Rammelen komt van het aansluitpunt/klikpunt waarop je de plank vastklemt aan de achterbank (kun je met een stukje tape om het palletje oplossen.

Het piepen wordt veroorzaakt door de rubbers die tussen de (ronde) achterkant van de hoekenplank en de achterklep van de auto zitten. Rubbers kun je behandelen met talkpoeder of wat opruwen.. (oud/glad rubber piept makkelijk).

Bonkend geluid kan uit het compartiment van het reservewiel komen. Dit heb ik verholpen door wat plastic zakken om het wiel heen te leggen en het wiel weer goed vast te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Reservewiel heb ik al goed vastgezet en die speakerbehuizingen kraakten idd als de ziekte en is met wat lijm en dubbelzijdig tape opgelost (hard plastic :r ) maar het rammelen blijft . Nja maar eens verder zoeken. :) Tis ook alleen op klinkerweggetjes irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Weet iemand een adres in omgeving Utrecht waar ik een tweedehands buitenspiegel kan vinden voor mijn Carisma? Mitsubishi gericht autosloop oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Volkel (Deijne) is voor jou het dichtste bij, denk ik.

Doen ook aan verzenden, dan heb je het morgen als nu nog ff belt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
FMS schreef op maandag 13 juli 2009 @ 14:39:
Weet iemand een adres in omgeving Utrecht waar ik een tweedehands buitenspiegel kan vinden voor mijn Carisma? Mitsubishi gericht autosloop oid.
http://www.wilcoautoparts.nl/ zit in Montfoort en wil ook nog wel eens wat hebben liggen (gebruikt weet ik niet maar aftermarket sowieso)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Het is gelukt, ik heb een tweedehandse weten te vinden voor een kleine e75,- . Electisch, 2000 model. Best netjes dus, aangezien een nieuwe unit bij de dealer zo'n 400 euro kost (?). :X (<-- @hieronder, nieuwe buitenspiegel is wel gewoon wit ;))

Het is alleen wel zilver en dat is mijn auto niet :P Binnenkort dus naar de spuiter. Iemand enig idee hoeveel het spuiten van een buitenspiegel ongeveer kost? (en eventueel een adresje?)

[ Voor 9% gewijzigd door FMS op 15-07-2009 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

FMS schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 18:22:
Het is gelukt, ik heb een tweedehandse weten te vinden voor een kleine e75,- . Electisch, 2000 model. Best netjes dus, aangezien een nieuwe unit bij de dealer zo'n 400 euro kost (?). :X

Het is alleen wel zilver en dat is mijn auto niet :P Binnenkort dus naar de spuiter. Iemand enig idee hoeveel het spuiten van een buitenspiegel ongeveer kost? (en eventueel een adresje?)
325 euro? :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Spiegel met wat draadjes enzo erin kost gewoon superveel bij een dealer... meegeleverde radio kost paar honderd euro als vervangend exemplaar.. maar dan kun je wel bandjes afspelen :+

Spuiten kun je ook zelf doen...niets aan, zeker niet op zo`n klein oppervlak.

Goed in de primer, twee keer dun in gewenste kleur spuiten en laagje blanke lak erop..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Speaking of radio en dealers: Ik wil graag het navigatiesysteem van de Carisma updaten, aangezien de CD die ik nu heb nog van 2000 is (en in 9 jaar is er flink verbouwd in Nederland, kan ik uit ervaring melden... :P).

Is het de bedoeling om bij de dealer een nieuwe CD te halen (of kopen), kan dat ook anders? Is er misschien zelfs 3rd party software wat gebruikt kan worden? Ik heb namelijk geen idee wat gebruikelijk is met OEM navigatiesystemen.

Overigens kan de firmware van de auto ook een update gebruiken, ik heb het idee dat de computer in combinatie met het scherm meer informatie kan aangeven dan dat het nu doet. Zoals bijvoorbeeld realtime verbruik of een meer gelikte interface.

[ Voor 21% gewijzigd door FMS op 15-07-2009 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Er zijn meerdere soorten displays... monochrome met ledjes (net als led games) en met kleur.

Afhankelijk van de periode en prijsklasse ziet je interface er anders uit... ik zag er laatst een uit 200 met navigatie en die werkte met simpele pijltjes als deze: - - - >

Van de nieuwere weet ik het echter niet.

Dan heb je nog de navigatiesystemen i de radiomodule zelf (dat kleine display... ken ik al helemaal niet).

[ Voor 14% gewijzigd door Michael Knight op 15-07-2009 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Ik heb het 2000 Elegance model, dat ziet er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://img263.imageshack.us/img263/2854/pict0001v.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Allememachies!
Laatst voor het eerst mijn Clisma voor een beurt weggebracht.
Redelijk wat buikpijn toen de rekening kwam.

Ik twijfel een beetje tussen of ik te weinig heb opgelet bij het kopen of dat de vorige eigenaar een zuinige hufter was. (dat was hij sowieso heb ik besloten)
De garage als oplichters bestempelen heb ik ook over gedacht maar het probleem is dat ik het verschil achteraf wel merk. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Gonadan schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 19:32:
Allememachies!
Laatst voor het eerst mijn Clisma voor een beurt weggebracht.
Redelijk wat buikpijn toen de rekening kwam.

Ik twijfel een beetje tussen of ik te weinig heb opgelet bij het kopen of dat de vorige eigenaar een zuinige hufter was. (dat was hij sowieso heb ik besloten)
De garage als oplichters bestempelen heb ik ook over gedacht maar het probleem is dat ik het verschil achteraf wel merk. :+
Wat was er aan onderhoud dan...?

Binnenkort wat foto`s van mijn nieuwe Carisma.. die moet eerst naar de garage omdat ik na twee weken al een aanrijding had achterop; Ik een gescheurde bumper en beschadigde trekhaak, de tegenpartij een auto die total loss was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Na lang wikken en wegen, ga ik het toch proberen. Ik heb op dit moment een gsx-r 600, maar begin het een beetje zat te worden, dus ben op zoek naar een auto. Aangezien de 3000gt altijd al een droomauto is geweest, ga ik daar morgen in proefrijden *O*

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Michael Knight schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 21:52:
Wat was er aan onderhoud dan...?

Binnenkort wat foto`s van mijn nieuwe Carisma.. die moet eerst naar de garage omdat ik na twee weken al een aanrijding had achterop; Ik een gescheurde bumper en beschadigde trekhaak, de tegenpartij een auto die total loss was...
Banden, remschijven, -blokken en -schoenen.
Tel daarbij zo'n beetje elk filter wat hij heeft op, een multiriem en wat nieuwe bougies en het gaat hard. :(

Hij ging voor APK e.d. met een beurtje, daarvoor was er nog een collega tegenaan gereden maar dat kostte niet meer dan een lichtunit. Dit was echter wel een tegenvaller.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Gonadan schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 22:08:
[...]

Banden, remschijven, -blokken en -schoenen.
Tel daarbij zo'n beetje elk filter wat hij heeft op, een multiriem en wat nieuwe bougies en het gaat hard. :(

Hij ging voor APK e.d. met een beurtje, daarvoor was er nog een collega tegenaan gereden maar dat kostte niet meer dan een lichtunit. Dit was echter wel een tegenvaller.
Dat is vrij prijzig... De Carisma staat er overigens wel om bekend, dat de eerste set remschijven vrij snel 'op' is. Dat in combinatie met het oveirge onderhoud maakt het erg duur bij de dealer..

Ik laat daarom enkel de 'cruciale' dingen bij de dealer doen.. multi/distri-riem mag de dealer van mij doen. Bougies, remblokken, schijven en banden laat ik allemaal bij een universele garage of Profile Tyrecenter doen. Dat scheelt toch weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Michael Knight schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 00:34:
Dat is vrij prijzig... De Carisma staat er overigens wel om bekend, dat de eerste set remschijven vrij snel 'op' is. Dat in combinatie met het oveirge onderhoud maakt het erg duur bij de dealer..
En wat is 'vrij snel'?

Probleem is dat ik het nog merk ook, waarschijnlijk was ik nog te onervaren toen ik hem kocht. :X
Remmen gaat nu vloeiender en ik heb stukken meer grip.
Ik laat daarom enkel de 'cruciale' dingen bij de dealer doen.. multi/distri-riem mag de dealer van mij doen. Bougies, remblokken, schijven en banden laat ik allemaal bij een universele garage of Profile Tyrecenter doen. Dat scheelt toch weer.
Scheelt dat zoveel dan? Het was geen officiële Mitsubishidealer maar wel een dealer waar ik was geweest.
Als ik dit van tevoren had geweten was ik inderdaad misschien wel naar een 'goedkopere' toko gegaan. De vraag is echter altijd weer: "Is goedkoop in dit geval geen duurkoop?".

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

ach mijn carismaatje mag straks ook weer voor een dure beurt waarbij oa de distributieriem vervangen moet worden (moet om de 90k toch? ) en waarschijnlijk ook de remmen (remschijven zijn een beetje krom) , dat in combinatie met een grote beurt zal ook wel een flinke rekening worden maarja, hij bevalt verder eigenlijk wel erg goed. Alleen altijd jammer dat dit soort zwarte beurten erbij horen, zeker als je niet zo heel veel km's maakt, dat maakt het per km wel weer erg duur. Mja wat moet dat moet he :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matel
  • Laatst online: 10-01 23:25
Ik herken het probleem, alleen dan met een Nissan. De vorige eigenaar en de garage waar ik hem gekocht heb waren duidelijk overal op aan besparen. Resultaat: 1300 euro lichter bij groot onderhoud. En de volgende keer komen daar 4 nieuwe banden en remschijven en remblokken bij... Ik dacht hem gunstig gekocht te hebben, maar blijkt toch wel duurkoop achteraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• equationunequal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:39
Ik ben deze maand ook 1394 euro kwijt geweest voor een grote onderhoudsbeurt aan m'n Galant, inclusief nieuwe voorbanden en distributieriemen, plus een nieuwe mattenset. Merkdealers zijn duur :/, maar aangezien ik voor mijn werk afhankelijk ben van m'n auto betaal ik liever iets meer voor goed werk, dan dat ik met problemen langs de weg sta...

@ Metro: distributieriem moet idd elke 90.000 vervangen worden. Dit was de 180.000 km beurt voor m'n Galant...

[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-06 22:50

Rival24

I'll Be Back

Jezus, ik heb over een maand of 2-3 ook m'n 180K beurt voor m'n Carisma uit 2001. Ik mag toch hopen dat zoiets geen 1394 euro gaat kosten. Er moet hier ook een nieuwe distributieriem op, maar als ik zo eens op internet zoek dan kost dat voor een Carisma zo'n 350 euro. Ik neem aan dat je matten niet van goud gemaakt zijn? Wat is er verder aan gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Rival24 schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 20:06:
Jezus, ik heb over een maand of 2-3 ook m'n 180K beurt voor m'n Carisma uit 2001. Ik mag toch hopen dat zoiets geen 1394 euro gaat kosten. Er moet hier ook een nieuwe distributieriem op, maar als ik zo eens op internet zoek dan kost dat voor een Carisma zo'n 350 euro. Ik neem aan dat je matten niet van goud gemaakt zijn? Wat is er verder aan gedaan?
Vergeet ook niet alle arbeidskosten (peukje roken, koffie drinken, schijten), dat kost ook nog een boel.
Voor mij is het ook 1300 euro.
Banden zijn duur (als je A-merk hebt), uitlijnen kost ook vaak veel geld.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• equationunequal
  • Laatst online: 14:39
Rival24 schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 20:06:
Het hele lijstje:

- Remvloeistof
- Luchtfilter
- Bougies
- Distributieriem
- Balansasriem
- Ruiten sproeier vloeistof
- Oliefilter
- Olie
- Pollenfilter
- V-riem x 2
- Michellin Energy x 2
- Een of andere spanner (geen idee waarvoor eigenlijk :P)
- Een plug, een ring en een pakking
- Mattenset

Owja, ik heb hem ook gelijk laten keuren, dus de kosten van de APK komen er ook nog bij.

Vrij veel dus. Tel daarbij de relatief hoge arbeidskosten van een dealergarage en vervangend vervoer bij op en je zit al snel aan zo'n bedrag...

Kan voorlopig weer vooruit iig :)...

[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Wat een bedragen... Ik heb mijn Carisma nu zo'n jaar of 8 en ben eerlijk gezegd nooit veel geld kwijt geweest aan onderhoud. Vervangen van de distributieriem bij 90.000 km was de duurste grap inderdaad, maar voor de rest weinig grote dingen gehad op een nieuwe demper voor de uitlaat en wat remblokjes na.

APK komt ie elk jaar zonder enige kosten doorheen ook. Het is qua onderhoud iig de goedkoopste auto die ik ooit heb gehad (en ik had hiervoor een Buick die met 4 jaar oud al een gescheurde kop had.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Gonadan schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 08:25:
[...]

En wat is 'vrij snel'?

Probleem is dat ik het nog merk ook, waarschijnlijk was ik nog te onervaren toen ik hem kocht. :X
Remmen gaat nu vloeiender en ik heb stukken meer grip.

[...]

Scheelt dat zoveel dan? Het was geen officiële Mitsubishidealer maar wel een dealer waar ik was geweest.
Als ik dit van tevoren had geweten was ik inderdaad misschien wel naar een 'goedkopere' toko gegaan. De vraag is echter altijd weer: "Is goedkoop in dit geval geen duurkoop?".
Vrij snel is rond de 80-100dkm voor de eerste set (voorzijde). De tweede set heeft het bij mijn vorige Carisma zo`n 165dkm (bij 265.000km vervangen) gedaan (heeft inmiddels bijna 3 ton op de klok) en rijdt ook nog vrolijk rond.. op dit moment ook mijn backup.

Uurloon is bij de Mitsu-dealer 89,- in Nijmegen.

[ Voor 8% gewijzigd door Michael Knight op 20-10-2009 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Hankey schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 20:34:
- Distributieriem
- Balansasriem
- V-riem x 2

- Een of andere spanner (geen idee waarvoor eigenlijk :P)
Daarvoor.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Michael Knight schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 00:20:
Vrij snel is rond de 80-100dkm voor de eerste set (voorzijde). De tweede set heeft het bij mijn vorige Carisma zo`n 165dkm (bij 265.000km vervangen) gedaan (heeft inmiddels bijna 3 ton op de klok) en rijdt ook nog vrolijk rond.. op dit moment ook mijn backup.

Uurloon is bij de Mitsu-dealer 89,- in Nijmegen.
Die van mij staat nog op 160K, wat zou er dan voor meuk onder gezet zijn? Dat kan nooit nog de eerste set geweest zijn lijkt me.

Distributieriem is al eens vervangen maar zal niet zo heel lang meer op zich laten wachten.
Wat voor onderhoud zou ik nog meer kunnen verwachten? Ik heb juist voor de Clisma gekozen vanwege de betrouwbaarheid.

[ Voor 16% gewijzigd door Gonadan op 20-10-2009 09:06 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Gonadan schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 09:05:
[...]

Die van mij staat nog op 160K, wat zou er dan voor meuk onder gezet zijn? Dat kan nooit nog de eerste set geweest zijn lijkt me.

Distributieriem is al eens vervangen maar zal niet zo heel lang meer op zich laten wachten.
Wat voor onderhoud zou ik nog meer kunnen verwachten? Ik heb juist voor de Clisma gekozen vanwege de betrouwbaarheid.
Hmm, zou zo niet weten hoe het zit met de schijfremmen.. de af-fabrieksset was iig niet al te denderend... of er is onder garantie weer 'OEM' meuk opgezet.. die mensen ken ik ook en dat slijt natuurlijk weer net zo hard.

Vwb verder onderhoud zijn het enkel de punten die al eerder in het topic zijn aangehaald. Niet veel dus ;) Als je het standaard onderhoud bij een gewone garage/beun doet, hoef je jaarlijks niet meer kwijt te zijn dan enkele honderden euro`s.
Toen wij op een gegeven moment boven de 1000 euro per 'grote beurt' kwamen, zijn we afgestapt van 'volledig dealeronderhouden'.

Ben benieuwd hoe het met mijn schijfremmen zal gaan.. ik heb onlangs een van de laatste Carisma`s gekocht en die heeft er nu net 40dkm op staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyranium
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Tyranium

Ero-sennin

Sinds een aantal dagen ben ik ook een Mitsubishi-rijder, en wel een Carisma hatchback 1.8GDI uit 11-'97, 122K op de teller en dat voor 1350 euro. :)

De eerste 2 dingen die me opvielen, vergeleken met me vorige auto (opel astra 1.6), is het vermogen en de vering. Hij trekt echt een heel stuk sneller op, maar de vering is inderdaad ook een stuk stugger, wat ik persoonlijk eigenlijk wel lekker vind rijden.

Maar nu heb ik dit topic even doorgelezen en kwam ik bij het gedeelte over vervuiling van de GDI motoren. Er was o.a. ergens gepost dat als je toeren bij een koude start (stationeer) wat fluctueren, dit zou betekenen dat je motor vervuild is. Klopt dit, en zo ja, hoe duur kost de reperatie voor zoiets? En zijn er nog andere bekende problemen/aandachtspunten van dit model carisma?

btw, ik ben redelijk een leek wat auto(-techniek) betreft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Tyranium schreef op zondag 08 november 2009 @ 20:32:
Sinds een aantal dagen ben ik ook een Mitsubishi-rijder, en wel een Carisma hatchback 1.8GDI uit 11-'97, 122K op de teller en dat voor 1350 euro. :)

De eerste 2 dingen die me opvielen, vergeleken met me vorige auto (opel astra 1.6), is het vermogen en de vering. Hij trekt echt een heel stuk sneller op, maar de vering is inderdaad ook een stuk stugger, wat ik persoonlijk eigenlijk wel lekker vind rijden.

Maar nu heb ik dit topic even doorgelezen en kwam ik bij het gedeelte over vervuiling van de GDI motoren. Er was o.a. ergens gepost dat als je toeren bij een koude start (stationeer) wat fluctueren, dit zou betekenen dat je motor vervuild is. Klopt dit, en zo ja, hoe duur kost de reperatie voor zoiets? En zijn er nog andere bekende problemen/aandachtspunten van dit model carisma?

btw, ik ben redelijk een leek wat auto(-techniek) betreft..
Hee, dat is leuk, weer een aanwinst voor de Mitsu-club hier ;)

Een GDI is inderdaad een stuk sneller dan een Astra 1.6... ook een Carisma 1.6 is sneller dan zo`n Astra ( ;) ) Nette prijs btw... controleer ff of er een nieuwe distributieriem opzit. Dat zou zonde zijn bij zo`n kilometerstand, indien dat niet het geval is.

Een fluctuerend toerental kán betekenen, dat de gashuisklep vervuild is. (of iets met stappenmotor)
Reinigen kan in principe iedere garage... bij de dealer vragen ze er snel €130+ voor, terwijl het om de hoek voor zo`n €50 kan :)

Voorkomen kan (een beetje) op de volgende manieren:
- Tank SUPER98. De GDI is erg gevoelig voor euro95 en de kwaliteit ervan. Op 98 loopt ie een wat lekkerder en mits je de computer opnieuw inleert (bij enkel rijden op 98), rijdt ie ook iets vlotter.
- Gooi er iedere 10.000km een flesje systeemreiniger in (let op: moet geschikt zijn voor directe injectie!). Verkrijgbaar bij de meeste autohandels.
- Niet te laag in de toeren zitten. M.a.w. het nieuwe rijden -> 60 in z`n 5.. daarvan slibt ie dicht en gaat het verbruik aanzienlijk omhoog.
- Laat je computer updaten bij de dealer; rond 2000-2001 is er een update uitgebracht waardoor het motormanagement de brandstof beter verbrandt en er minder vervuiling optreedt.

De oveirge aandachtspunten zijn eigenlijk bij iedere Carisma hetzelfde. Daarvoor kun je dus lekker dit topic doorlezen :)

Veel plezier met je nieuwe Mitsu en post als je de gelegenheid hebt, wat foto`s ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyranium
  • Niet online

Tyranium

Ero-sennin

Michael Knight schreef op zondag 08 november 2009 @ 22:22:
[...]

Hee, dat is leuk, weer een aanwinst voor de Mitsu-club hier ;)

Een GDI is inderdaad een stuk sneller dan een Astra 1.6... ook een Carisma 1.6 is sneller dan zo`n Astra ( ;) ) Nette prijs btw... controleer ff of er een nieuwe distributieriem opzit. Dat zou zonde zijn bij zo`n kilometerstand, indien dat niet het geval is.
De distributieriem is rond de 85K vervangen, dus die gaat (als het goed is) voorlopig nog wel mee.
Een fluctuerend toerental kán betekenen, dat de gashuisklep vervuild is. (of iets met stappenmotor)
Reinigen kan in principe iedere garage... bij de dealer vragen ze er snel €130+ voor, terwijl het om de hoek voor zo`n €50 kan :)

Voorkomen kan (een beetje) op de volgende manieren:
- Tank SUPER98. De GDI is erg gevoelig voor euro95 en de kwaliteit ervan. Op 98 loopt ie een wat lekkerder en mits je de computer opnieuw inleert (bij enkel rijden op 98), rijdt ie ook iets vlotter.
- Gooi er iedere 10.000km een flesje systeemreiniger in (let op: moet geschikt zijn voor directe injectie!). Verkrijgbaar bij de meeste autohandels.
- Niet te laag in de toeren zitten. M.a.w. het nieuwe rijden -> 60 in z`n 5.. daarvan slibt ie dicht en gaat het verbruik aanzienlijk omhoog.
- Laat je computer updaten bij de dealer; rond 2000-2001 is er een update uitgebracht waardoor het motormanagement de brandstof beter verbrandt en er minder vervuiling optreedt.
Morgen maar langs de dealer, even vragen voor de computer update, en om de auto na te laten kijken (voor o.a. die vervuiling).
De oveirge aandachtspunten zijn eigenlijk bij iedere Carisma hetzelfde. Daarvoor kun je dus lekker dit topic doorlezen :)

Veel plezier met je nieuwe Mitsu en post als je de gelegenheid hebt, wat foto`s ;)
Foto's heb ik op dit moment nog niet, maar ik zal er binnenkort wel een paar maken en hier posten. Bedankt voor de info iig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Michael Knight schreef op zondag 08 november 2009 @ 22:22:
Hangt ook erg af van de manier van fluctueren, voor hetzelfde geld is het de automatische choke. :)
Het nieuwe rijden is 50 in 4, 80 in 5.
Dat moet toch kunnen lijkt me, als je af en toe maar even lekker door trekt of een snelweg pakt.

Is het trouwens normaal dat nieuwe remmen piepen?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyranium
  • Niet online

Tyranium

Ero-sennin

Gonadan schreef op maandag 09 november 2009 @ 09:28:
[...]

Volgens mij kan het geen kwaad, had me vorige auto ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Gonadan schreef op maandag 09 november 2009 @ 09:28:
[...]

Hangt ook erg af van de manier van fluctueren, voor hetzelfde geld is het de automatische choke. :)

[...]

Het nieuwe rijden is 50 in 4, 80 in 5.
Dat moet toch kunnen lijkt me, als je af en toe maar even lekker door trekt of een snelweg pakt.

Zodra een Carisma stationair gaat fluctueren is ie óf vervuild óf de boardcomputer (regelt choke) van slag. Het hoort niet te gebeuren, behalve incidenteel bij een accuwissel (dan moet ie opnieuw ingeleerd worden).

Nieuwe remblokken moet je inrijden, zodat ze de vorm van je schijf aannemen... ze kunnen piepen door bv. te lang remmen (worden ze heet). Vooral remblokjes van kwikfit piepen enorm is mijn ervaring.

De blokjes die ik er nu van de dealer op heb zitten, piepen totaal niet.

M.b.t. het nieuwe rijden.. veel mensen gaan een beetje ver met het rijden in lage toeren. Ze raden ergens op de site ook aan om regelmatig een stukje snelweg te nemen, zodat alles ff schoongeblazen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Michael Knight schreef op maandag 09 november 2009 @ 22:07:
Zodra een Carisma stationair gaat fluctueren is ie óf vervuild óf de boardcomputer (regelt choke) van slag. Het hoort niet te gebeuren, behalve incidenteel bij een accuwissel (dan moet ie opnieuw ingeleerd worden).
Zoals ik al zei, het hangt af van de manier van fluctueren.
Als hij eerst omhoog gaat en (minuten) later weer terug dan was het de choke.
Als hij af en toe even hoger gaat dan is het waarschijnlijk de aircopomp die aan slaat (als je die hebt :+)
Als hij écht fluctueert zal het wel foute boel zijn inderdaad. ;)
Nieuwe remblokken moet je inrijden, zodat ze de vorm van je schijf aannemen... ze kunnen piepen door bv. te lang remmen (worden ze heet). Vooral remblokjes van kwikfit piepen enorm is mijn ervaring.

De blokjes die ik er nu van de dealer op heb zitten, piepen totaal niet.
De blokjes zijn van de dealer, misschien maar eens vragen?
Ze piepen juist als ik niet hard rem en nog niet veel gereden heb, alsof ze op moeten warmen of droog gereden moeten worden ofzo. :?
M.b.t. het nieuwe rijden.. veel mensen gaan een beetje ver met het rijden in lage toeren. Ze raden ergens op de site ook aan om regelmatig een stukje snelweg te nemen, zodat alles ff schoongeblazen wordt.
Hele kuddes sjokvee wat het niet begrepen heeft. |:(

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyranium
  • Niet online

Tyranium

Ero-sennin

Nou ik ben gister maar even langs de dealer geweest, maar die had geen tijd voor me tot 20 november |:( . Toen bij een andere ("gewone") garage langsgeweest. Ik had nog geen ervaring met deze garage maar ik ben uiteindelijk uitstekend geholpen, de monteur legde alles netjes uit en melde vooraf ook netjes de prijs.

Voor 30 euro heeft hij de auto nagekeken, en daarbij ook nog 1 van de voorlampjes vervangen. En daarna heeft hij inderdaad het gasklephuis schoongemaakt. (dit idd voor 50 euro, zoals Michael Knight al zei). Daarna moesten er blijkbaar nog een aantal dingen afgesteld worden (o.a. het toerental als ik het goed heb), dit heeft hij zonder extra kosten er ook bij gedaan.

Het resultaat: De auto start een stuk sneller en beter op, rijdt naar mijn gevoel ook iets soepeler, valt niet meer uit en het toerental is (stationeer) stabieler.. maar nog niet helemaal. Het toerental blijft nu tussen de ~1000 rpm en ~600rpm heen en weer gaan. (dit gebeurd wel met een "regelmaat", dus hij zakt constant terug naar de 600 en stijgt dan weer naar de 1000, zakt dan weer, etc.)

De monteur gaf zelf al aan dat hij het niet voor de 100% op kon lossen, omdat het waarschijnlijk aan de computer (ECU?) lag.

Ik heb ondertussen ook al op het "Mitsubishi Carisma forum" rondgekeken, en daar kwam ik het "ecu-resetten" tegen. Nu is mijn vraag, zou dit het "probleem" misschien kunnen oplossen? Dit in combinatie met euro98 i.p.v. euro95 (daar zit nog een halve tank van in) en een flesje injectie reiniger?
Of moet ik echt langs de Mitsubishi dealer om de ECU opnieuw af te laten stellen ofzo?

[ Voor 6% gewijzigd door Tyranium op 10-11-2009 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwoR
  • Laatst online: 13-06 13:24

TwoR

Gekleurde stippen

nieuw Mitshubishi rijder meld zich.

Vanaf februari krijg ik mijn nieuwe auto een lancer wagon uit 2007 met 75000 op de teller. Hij rijdt op LPG en is een automaat met aico, climate control, en alle andere standaard dingen die bij de invite zitten.

Nog even wachten, maar ik denk dat het wel een goed alternatief is voor de bora die ik nu heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Mag ik vragen wat je er voor betaald hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwoR

TwoR

Gekleurde stippen

8000 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Tyranium schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 10:18:
Nou ik ben gister maar even langs de dealer geweest, maar die had geen tijd voor me tot 20 november |:( . Toen bij een andere ("gewone") garage langsgeweest. Ik had nog geen ervaring met deze garage maar ik ben uiteindelijk uitstekend geholpen, de monteur legde alles netjes uit en melde vooraf ook netjes de prijs.

Voor 30 euro heeft hij de auto nagekeken, en daarbij ook nog 1 van de voorlampjes vervangen. En daarna heeft hij inderdaad het gasklephuis schoongemaakt. (dit idd voor 50 euro, zoals Michael Knight al zei). Daarna moesten er blijkbaar nog een aantal dingen afgesteld worden (o.a. het toerental als ik het goed heb), dit heeft hij zonder extra kosten er ook bij gedaan.

Het resultaat: De auto start een stuk sneller en beter op, rijdt naar mijn gevoel ook iets soepeler, valt niet meer uit en het toerental is (stationeer) stabieler.. maar nog niet helemaal. Het toerental blijft nu tussen de ~1000 rpm en ~600rpm heen en weer gaan. (dit gebeurd wel met een "regelmaat", dus hij zakt constant terug naar de 600 en stijgt dan weer naar de 1000, zakt dan weer, etc.)

De monteur gaf zelf al aan dat hij het niet voor de 100% op kon lossen, omdat het waarschijnlijk aan de computer (ECU?) lag.

Ik heb ondertussen ook al op het "Mitsubishi Carisma forum" rondgekeken, en daar kwam ik het "ecu-resetten" tegen. Nu is mijn vraag, zou dit het "probleem" misschien kunnen oplossen? Dit in combinatie met euro98 i.p.v. euro95 (daar zit nog een halve tank van in) en een flesje injectie reiniger?
Of moet ik echt langs de Mitsubishi dealer om de ECU opnieuw af te laten stellen ofzo?
Late reactie, maar beter laat dan nooit:

ECU resetten; Accu los... ff laten staan, zodat alle reststroom weg is (10 mins voor zekerheid en zet je deur ff open). Accu aansluiten. Auto starten en 10 minuten stationair laten draaien. Auto afzetten. Auto weer starten en nu een ritje maken (bij voorkeur met een stukje stad en stukje snelweg). Nu is je ECU opnieuw ingeleerd. Afhankelijk van je rijstijl, stelt je ECU zich nog wat bij (te merken aan verbruik) gedurende de eerste 200km :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Gonadan schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 08:57:
[...]

Zoals ik al zei, het hangt af van de manier van fluctueren.
Als hij eerst omhoog gaat en (minuten) later weer terug dan was het de choke.
Als hij af en toe even hoger gaat dan is het waarschijnlijk de aircopomp die aan slaat (als je die hebt :+)
Als hij écht fluctueert zal het wel foute boel zijn inderdaad. ;)
Bij mij fluctueert ie wel maar alleen als de motor koud is en niet altijd, het is alsof je zelf een dot gas geeft, echt tot 2000-3000 toeren en dan zakt ie weer in en dan weer HENNGGG naar 2-3000 toeren. Maar als de motor ook maar een klein beetje warm is (lees straat uit) is het al weg, hij blijft dan op 600 toeren stabiel , is de motor dan ook vervuild of werkt de choke dan gewoon niet helemaal goed meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Metro2002 schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 15:43:
Bij mij fluctueert ie wel maar alleen als de motor koud is en niet altijd, het is alsof je zelf een dot gas geeft, echt tot 2000-3000 toeren en dan zakt ie weer in en dan weer HENNGGG naar 2-3000 toeren. Maar als de motor ook maar een klein beetje warm is (lees straat uit) is het al weg, is de motor dan ook vervuild of werkt de choke dan gewoon niet helemaal goed meer?
Dat klinkt wel vreemd.
De choke zet hem (voor zover ik weet) zolang hij koud is op ruim 1K toeren constant.
Zodra hij warmer wordt zakt dat naar 600 ongeveer.
Wat jij hebt klinkt toch als een defect of storing.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Gonadan schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 15:46:
[...]

Dat klinkt wel vreemd.
De choke zet hem (voor zover ik weet) zolang hij koud is op ruim 1K toeren constant.
Zodra hij warmer wordt zakt dat naar 600 ongeveer.
Wat jij hebt klinkt toch als een defect of storing.
Hm ow hij doet het al sinds ik hem heb eigenlijk :o nja maar even naar laten kijken bij de APK straks. Tis ook maar heel even, alsof ie niet weet hoeveel gas die moet geven bij koude motor ofzo. Verder heb ik echt nergens last van, altijd in 1 keer starten, stationair loopt verder prima en stabiel, alleen bij de 1e keer starten doet ie ff gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ondanks dat dit topic was "rustigjes" is, toch even een informatif vraagje; wie weet er in de randstad (tussen Den Haag en Amsterdam) een goede Mitsubishi-specialist? Hoeft geen merkdealer te zijn maar wel een Bovag-aangesloten bedrijf met een top-reputatie als het aankomt op service en technische kennis.

Ben namelijk beetje op zoek om mijn import-Mitsu (hopelijke levering 12 december) in vertrouwde handen achter te kunnen laten voor al het kleine maar ook grote onderhoud...

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Import vanuit de USA, Japan of Duitsland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Schweino schreef op donderdag 03 december 2009 @ 09:45:
Import vanuit de USA, Japan of Duitsland?
UK... Het is dus ook nog eens een rechtsgestuurde auto...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

MAX3400 schreef op donderdag 03 december 2009 @ 12:05:UK... Het is dus ook nog eens een rechtsgestuurde auto...
Waar hebben we het over ?? Evo / VR4 / FTO :?

Voor Evo's gaan veel mensen naar http://www.heuvel-motorsport.com/ :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Sorry, tis een Evo 8 FQ-serie...

En waarom ik in de Randstad zoek; ik woon bij Den Haag en werk in A'dam. Niets is ongemakkelijker om dan een auto voor regulier onderhoud naar Barneveld of Eindhoven te brengen ofzo. Voor een grote beurt ben ik daartoe nog wel bereid maar voor de kleine klusjes wil ik graag iemand in de buurt met voldoende kennis en ervaring om een FQ in onderhoud te nemen en goed af te ronden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
MAX3400 schreef op donderdag 03 december 2009 @ 19:18:
Sorry, tis een Evo 8 FQ-serie...

En waarom ik in de Randstad zoek; ik woon bij Den Haag en werk in A'dam. Niets is ongemakkelijker om dan een auto voor regulier onderhoud naar Barneveld of Eindhoven te brengen ofzo. Voor een grote beurt ben ik daartoe nog wel bereid maar voor de kleine klusjes wil ik graag iemand in de buurt met voldoende kennis en ervaring om een FQ in onderhoud te nemen en goed af te ronden.
Peter van Ursem in Purmerend is denk ik enigste optie dan ? dat is net boven A'dam. Zit op Industrie terrein Baanstee geloof ik.

Er zat een hele goede Evo-beun in jou regio maar die is terug naar de UK van wat ik begrepen heb.

Nou nog een Mitus rijder, eigenlijk een Mitsu Family ;)
Lancer Evo 6 van 99 en een Carisma van 96/97 ergens voor de dame des huizens.

En idd, de remschijven moeten snel vervangen worden van de Carisma. Weet iemand de minimale dikte van de remschijven van een Carisma 1.6 ? Kan op de schijf niks terug vinden helaas, staat er normaal altijd op.

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
MAX3400 schreef op donderdag 03 december 2009 @ 12:05:
[...]

UK... Het is dus ook nog eens een rechtsgestuurde auto...
Bijna goed dus ;-)

Had je 'em niet beter uit Japan kunnen laten komen dan, is iets goedkoper volgens mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Schweino, heb je gelijk in maar dan kan je alleen een normale GSR or MR importeren. Voor mij was de overweging minstens een MR vanwege de 6 versnellingen etc. maar ook zeker een stuk vermogen. Had al rondgebeld in de UK met vrienden en uiteindelijk via een Nederlander (die importeert uit Japan en UK) een mooie FQ-300 Ralliart gevonden in de UK voor bijna dezelfde prijs als een gewone MR uit Japan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Uit Japan is beter voor de roest, maar op dit moment erg duur ivm de hoge Yen vs Pond.

Mijne kwam rechtstreekt uit Japan, laatste lichting die nog enigzins te betalen was, ze zijn nu stuk duurder geworden :X

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

No worries omtrent de roest; bakkie heeft heeel weinig gelopen, is 2x ter plekke geinspecteerd alvorens aan te schaffen. Staat nu op de brug voor een tectyl-laag en nog wat behandelingen.

Back to the point; dus Purmerend is voorlopig de enige plaats waar de auto in onderhoud kan? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Zover ik weet is Peter de enigste "specialist" in die regio.

Gert v.d heuvel in Barneveld
Piet van Hoof in Wintelre

Zullen er vast nog wel wat meer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Thanks Capo; lijkt er dus op dat ik het onderhoud maar moet combineren met dagjes uit/vrij... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-06 11:52

Impry

Rallymedia.nl

MAX3400 schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 20:18:
Thanks Capo; lijkt er dus op dat ik het onderhoud maar moet combineren met dagjes uit/vrij... ;)
Je zou ook Autobedrijf Moree uit Meteren kunnen contacten: http://www.autobedrijfmoree.nl/
De eigenaar zelf rijdt (succesvol) rally's in een Evo 8, dus zal daar wel genoeg van afweten.

[ Voor 6% gewijzigd door Impry op 05-12-2009 21:09 ]

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

• Capo
  • Niet online
Ja die was ik vergeten, Moree kan ook nog idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
  • Laatst online: 13-06 21:50
Benieuwd of er hier eigenaren/ervaringen zijn van/met de nieuwe Mitsubishi Colt met de Edition One/Two modellen. Zit namelijk serieus over de aanschaf na te denken, na qua keuze overgestapt te zijn van de Toyota Yaris naar de nieuwe Colt. Vooral de al standaard aanwezig extra's en de nieuwe voorkant maken in combinatie met de prijs maken hem zeer aantrekkelijk :) Al veel soortgelijke auto's vergeleken (nieuw), maar toch tipt er geen een aan de Colt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Heb laatst met een Colt 1.3 (met alle opties) gereden als leenauto.. die stond net een paar weken op kenteken. Hartsikke nieuw dus.

Wat vooral positief is bijgebleven is de overzichtelijkheid om je heen bij die auto. Als je opzij kijkt, zie je ook echt bijna alles aan je zijkant. Ook de dode hoek is bijna niet aanwezig.

Aan de voorkant is het wel even wennen, omdat je de motorkap gewoon niet ziet..vind ik persoonlijk vrij irritant, aangezien ik de hele neus van m`n Carisma wel kan zien en zo perfect kan inparkeren.

Qua vermogen was het geen speciale auto. Hij komt goed mee in de stad en op de snelweg, maar is geen snelheidsmonster. Ik heb zelf op de snelweg 115kmpu gereden, omdat de rijgeluid daarboven minder comfortabel werd. Tussensprintjes heb ik enkele keren gedaan, maar afgebroken, omdat ik ander verkeer gewoon in de weg zat... 'ff snel' zat er gewoon niet in.

Nu zijn dit vooral mijn persoonlijke ervaringen.. ik heb afgelopen jaar ook bijna een Colt gekocht i.v.m. de weinige leuke modellen, maar kwam bij de laatste garage een Carisma van 4 jaar oud met 40dkm tegen.

Wat vind je belangrijk aan de auto? Waar ga je `m voor gebruiken; snelweg/autoweg/stad?
Het lijkt mij een ideale stads-/autowegauto..

Het verbruik was trouwens 1 op 17..erg netjes... dat was bij 1/3 stad en 2/3 snelweggebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
Michael Knight schreef op zondag 10 januari 2010 @ 15:45:
Heb laatst met een Colt 1.3 (met alle opties) gereden als leenauto.. die stond net een paar weken op kenteken. Hartsikke nieuw dus.

Wat vooral positief is bijgebleven is de overzichtelijkheid om je heen bij die auto. Als je opzij kijkt, zie je ook echt bijna alles aan je zijkant. Ook de dode hoek is bijna niet aanwezig.

Aan de voorkant is het wel even wennen, omdat je de motorkap gewoon niet ziet..vind ik persoonlijk vrij irritant, aangezien ik de hele neus van m`n Carisma wel kan zien en zo perfect kan inparkeren.

Qua vermogen was het geen speciale auto. Hij komt goed mee in de stad en op de snelweg, maar is geen snelheidsmonster. Ik heb zelf op de snelweg 115kmpu gereden, omdat de rijgeluid daarboven minder comfortabel werd. Tussensprintjes heb ik enkele keren gedaan, maar afgebroken, omdat ik ander verkeer gewoon in de weg zat... 'ff snel' zat er gewoon niet in.

Nu zijn dit vooral mijn persoonlijke ervaringen.. ik heb afgelopen jaar ook bijna een Colt gekocht i.v.m. de weinige leuke modellen, maar kwam bij de laatste garage een Carisma van 4 jaar oud met 40dkm tegen.

Wat vind je belangrijk aan de auto? Waar ga je `m voor gebruiken; snelweg/autoweg/stad?
Het lijkt mij een ideale stads-/autowegauto..

Het verbruik was trouwens 1 op 17..erg netjes... dat was bij 1/3 stad en 2/3 snelweggebruik.
Nou het wensenlijstje bestaat een beetje uit 5-deurs, ook achterin genoeg ruimte en airco. Bij de Yaris viel het mij meteen op dat ik achterin met mijn hoofd een beetje tegen de zijkant aankwam. De Colt is wat dat betreft heerlijk ruim. Keuze voor de Colt zou op dit moment de Edition One worden met de 1.1 motor dus. Binnenkort nog maar een proefritje mee maken om hem eens op de snelweg echt te testen. Heb gelezen dat de 1.1 weer wat extra lawaai maakt dan de 1.3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Ik vind het nieuwe model colt ook niet zo geweldig.idd. erg veel lawaai en geruis,weinig power en het onderstel voelt niet erg stevig.Dan heb ik liever de Swift.

Ik rijd overigens zelf een Galant uit 1997 - 2.0 GLXI
Een echte rampenbak,maar daarover later misschien meer ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.galantfans.nl/files/30868/p9110007.jpg

inmiddels is de neus al weer vervangen door een VR4 bumper.Iets subtieler en functioneler.
Afbeeldingslocatie: http://www.galantfans.nl/files/30868/p6270017.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.galantfans.nl/files/30868/p6270020.jpg

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AE86
  • Laatst online: 27-02-2023
Rave17 schreef op zondag 10 januari 2010 @ 16:18:
[...]

Nou het wensenlijstje bestaat een beetje uit 5-deurs, ook achterin genoeg ruimte en airco. Bij de Yaris viel het mij meteen op dat ik achterin met mijn hoofd een beetje tegen de zijkant aankwam. De Colt is wat dat betreft heerlijk ruim. Keuze voor de Colt zou op dit moment de Edition One worden met de 1.1 motor dus. Binnenkort nog maar een proefritje mee maken om hem eens op de snelweg echt te testen. Heb gelezen dat de 1.1 weer wat extra lawaai maakt dan de 1.3.
Achterin genoeg ruimte? Ligt eraan wie je wil vervoeren. Ik ben 1.86 en kan in zo'n Colt niet fatsoenlijk achterin zitten.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
AE86 schreef op zondag 10 januari 2010 @ 17:17:
[...]

Achterin genoeg ruimte? Ligt eraan wie je wil vervoeren. Ik ben 1.86 en kan in zo'n Colt niet fatsoenlijk achterin zitten.. :X
Nou ik ben 1.84 en vond de ruimte achterin, gezien type auto, toch wel riant :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

kendo schreef op zondag 10 januari 2010 @ 16:24:
Ik vind het nieuwe model colt ook niet zo geweldig.idd. erg veel lawaai en geruis,weinig power en het onderstel voelt niet erg stevig.Dan heb ik liever de Swift.

Ik rijd overigens zelf een Galant uit 1997 - 2.0 GLXI
Een echte rampenbak,maar daarover later misschien meer ;)

[afbeelding]

inmiddels is de neus al weer vervangen door een VR4 bumper.Iets subtieler en functioneler.
[afbeelding]

[afbeelding]
Tref je 't niet, zo heel veel problemen kennen ze niet.
Maar als ik gokken mag: tikkende klepstoters gehad door vuile/terkort olie (kun je gewoon mee door rijden overigens), kapotte synchro's van 2 versnelling? en roest bij de achterste wielkasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
GoldenSample schreef op zondag 10 januari 2010 @ 18:10:
[...]

Tref je 't niet, zo heel veel problemen kennen ze niet.
Maar als ik gokken mag: tikkende klepstoters gehad door vuile/terkort olie (kun je gewoon mee door rijden overigens), kapotte synchro's van 2 versnelling? en roest bij de achterste wielkasten.
Je moest eens weten hoeveel problemen deze serie Galant kent ;) .

Maar de klepstoters zijn idd. al eens vervangen(evenals het complete motorblok),Ik heb er ook aan beide zijden nieuwe achterschermen in moeten lassen.De bak is vorig jaar gereviseerd en is nog steeds ruk(wordt nu vervangen).De remschijven van de eerste modellen kun je om de paar maanden vervangen.Draagarmen en kogels zijn ontzettend slijtage gevoelig.Verder nog de dynamo,startmotor en stuurpomp moeten vervangen.
En dat is nog maar het topje van de ijsberg ;)

Het wel de mooiste uitvoering,maar technisch de minst geliefde.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
Lees toch wel positieve verhalen over de Colt Cleartec-edities. Alleen ik vind de informatievoorziening van Mitsubishi zelf wel dramatisch slecht. De boekjes bij de dealers zijn allemaal nog uit 2008 (met de vorige niet "Edition" versies) en de informatie op de website zelf is ook niet consistent. Zo verkoop je toch geen auto's 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Rave17 schreef op zondag 10 januari 2010 @ 16:18:
[...]

Wel eerst goed proefrijden met een 1.1 dan hoor. Ik heb een jaar geleden in een colt cabrio gereden (leenauto) en daar zat een 1.5 liter motor in maar die vond ik al traag als dikke stront (en ik kwam zelf uit een saxo 1.1 (!). Nu is een cabrio wellicht wat zwaarder maar ik denk vergelijkbaar met een normale 1.3 qua snelheid. Ik vond het geen wereldauto verder. Stijve vering, harde zetels en goedkope materialen op het dashboard ed. (de knopjes leken wel dopjes van een waterflesje ofzo :+ )

over 2 weken mag mijn carisma voor de apk, ben benieuwd wat daar uit gaat komen :P

[ Voor 3% gewijzigd door Metro2002 op 14-01-2010 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
Ik ben er trouwens achter dat de huidige Colt-modellen slechts tijdelijk zijn en dat er daarom geen aparte brochures voor gemaakt worden. Alleen de prijslijst geeft volgens Mitsubishi de juiste informatie weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Rave17 schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 11:31:
Ik ben er trouwens achter dat de huidige Colt-modellen slechts tijdelijk zijn en dat er daarom geen aparte brochures voor gemaakt worden. Alleen de prijslijst geeft volgens Mitsubishi de juiste informatie weer.
Is elk automodel niet tijdelijk? ;) Wel een zwak excuus overigens van Mitsubishi, komt niet echt professioneel over als je en auto probeert aan de man te brengen maar niet eens de moeite er voor neemt om daar een folder voor te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
Schweino schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 11:52:
[...]

Is elk automodel niet tijdelijk? ;) Wel een zwak excuus overigens van Mitsubishi, komt niet echt professioneel over als je en auto probeert aan de man te brengen maar niet eens de moeite er voor neemt om daar een folder voor te maken.
Nou er is uiteraard wel gewoon de Colt-brochure, maar er is ook een brochure die de verschillende Colt-modellen vergelijkt (maar die bevat dus de "oudere"-modellen). De huidige "Edition One/Two"-modellen zijn juist weer nieuwe combinaties van de oudere modellen, waardoor je dus echt niets hebt aan die brochure 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwoR

TwoR

Gekleurde stippen

TwoR schreef op maandag 30 november 2009 @ 07:08:
nieuw Mitshubishi rijder meld zich.

Vanaf februari krijg ik mijn nieuwe auto een lancer wagon uit 2007 met 75000 op de teller. Hij rijdt op LPG en is een automaat met aico, climate control, en alle andere standaard dingen die bij de invite zitten.

Nog even wachten, maar ik denk dat het wel een goed alternatief is voor de bora die ik nu heb
Nog niet helemaal februari maar ik heb hem al wel. Rijd heerlijk en is echt een stuk stiller dan de bora die ik had. Hopelijk ga ik er veel kilometers mee maken zonder al te veel kosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Ik las gister in een ander topic, dat Capo z`n Carisma ook zonder problemen de APK door was... leek me wel een leuke mededeling :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Mijn carisma is ook weer voor een jaar road legal. Waren helaas wel wat dingetjes die gerepareerd moesten worden maarja, het is en blijft 12 jaar oud natuurlijk.

- stabilisatorstang voor
- lambdasensor
- stadslichtjes (wist ik maar te lui om te vervangen :P )
- ashoes (gerepareerd ipv vervangen)

al met al weer 350 euro lichter en over 10k km's mag de distributieriem ook nog eens dus dan krijgt ie maar gelijk een grote beurt.

Maarja verder heb ik er dit jaar niks aan gehad verder dus dat is wel weer positief, alleen 2 keer door mijn eigen schuld moeten laten uitlijnen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Michael Knight schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 12:38:
Ik las gister in een ander topic, dat Capo z`n Carisma ook zonder problemen de APK door was... leek me wel een leuke mededeling :P
De mijne (mei 1998) is tot nu toe ook elk jaar kosteloos door de keuring gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Ook geen remmen en/of banden?

Bij mij moest alles. :(

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Remmen/banden heb ik bij tussentijdse onderhoudsbeurten laten vervangen. Remmenschoenen slechts 1x banden ook slechts 1x (rondom). Natuurlijk ook in het verleden bij de 80k de distributieriem laten vervangen, maar dat was niet tijdens een keuring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Schweino schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 16:06:
[...]

De mijne (mei 1998) is tot nu toe ook elk jaar kosteloos door de keuring gekomen.
Hier ook... remmen,schijven, banden, lampjes zie ik als standaard onderhoud bij xxx km. Vaak vervang ik ze ook preventief...liever tijdig vervangen, dan last-minute erachter komen...(op vakantie bijvoorbeeld). Het is ook een beetje liefde voor je auto *;

Mijn vorige Carisma had bij 260dkm een nieuwe aandrijfas nodig i.v.m. de homokineten (uitgesleten en wobbel-wobbel-geluid bij uitrollen). Dat is ook het enige onderdeel dat echt versleten was buiten de reguliere dingen.. :)

Oh... ik heb ooit een nieuwe stoel gekocht voor de bestuurder...oude ding was helemaal uitgezeten (goedkope constructie van zitgedeelte met dunne metalen koordjes). Dus toch extra uitgaven...maar niet apk-gerelateerd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Michael Knight schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 23:28:
Hier ook... remmen,schijven, banden, lampjes zie ik als standaard onderhoud bij xxx km. Vaak vervang ik ze ook preventief...liever tijdig vervangen, dan last-minute erachter komen...(op vakantie bijvoorbeeld). Het is ook een beetje liefde voor je auto *;
Dat is ook wel zo. Ik vraag mij af of de vorige eigenaar dat ooit gedaan heeft. :+

Nu piepen de remmen ook nog eens, had de hoop dat het vanzelf over ging maar dat valt tegen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Gonadan schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 09:02:
[...]

Dat is ook wel zo. Ik vraag mij af of de vorige eigenaar dat ooit gedaan heeft. :+

Nu piepen de remmen ook nog eens, had de hoop dat het vanzelf over ging maar dat valt tegen.
Heb sinds een tijdje dus een neiuwe Carisma met bijbehorende mitsu-remblokken...hoor geen enkel piepje meer bij het remmem... ik vraag me af waar het verschil zit tussen deze blokjes en remblokken van bijvoorbeeld Profile.

Die van Kwik-Fit piepen eigenlijk altijd, tenzij je hele dure neemt....die van profile piepten bij mij alleen in de zomer als ik bijvoorbeeld net in de file had gestaan. Met deze heb ik ook al wat file e.d. gehad, maar (nog) niks gehoord..

Gisteren btw een mp3-fm zender gekocht voor in de Carisma...een nieuwe mitsubishi radio ging in de 300 euro zitten.. voor enkel mp3 heb ik dat niet over. Bij een gewone radio verlies ik m`n displayfunctionaliteit.. :/ Nu dus een mp3 zender van 10 euro met sd/mmc/usb/minijack ondersteuning en remote... LOL.. en het klinkt nog goed ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Michael Knight schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 16:34:
Heb sinds een tijdje dus een neiuwe Carisma met bijbehorende mitsu-remblokken...hoor geen enkel piepje meer bij het remmem... ik vraag me af waar het verschil zit tussen deze blokjes en remblokken van bijvoorbeeld Profile.

Die van Kwik-Fit piepen eigenlijk altijd, tenzij je hele dure neemt....die van profile piepten bij mij alleen in de zomer als ik bijvoorbeeld net in de file had gestaan. Met deze heb ik ook al wat file e.d. gehad, maar (nog) niks gehoord..
Ik ben niet naar een hakkietakkiegarage geweest zoals de KF o.i.d. maar dure blokjes zullen het zo te merken niet geweest zijn.
Beetje jammer, het is niet altijd maar ik erger mij er wel flink aan.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:47

Polariteit

Fietsende fotografeur

hey een mitsubishi topic. Heb tot eind vorig jaar met volle tevredenheid in een Colt CZ3 1.5 diesel uit 2005 gereden. Heerlijk wagentje, ook gigantisch veel ruimte achter het stuur. enige nadeel vond ik de herrie van de motor en de rijgeluiden :(

Afbeeldingslocatie: http://www.autoweek.nl/images/800/a/cdf93ad6e67696a0d79909582d5bf6da.jpg
Had een zwarte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Yum, ik mocht net 1232 euro afrekenen voor een grote beurt! :D

Het was de 180K KM beurt voor mijn Mitsubishi Carisma uit 2001, en helaas kreeg ik overdag een telefoontje dat er achter iets met m'n rem was (er lekte iets schijnbaar) en dat moest vervangen worden wat de prijs flink opdreef.

Maar ik ben wel altijd blij dat als ik wegrij bij de garage dat ik merk dat alles weer lekker soepel loopt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

kendo schreef op zondag 10 januari 2010 @ 18:38:
[...]

Je moest eens weten hoeveel problemen deze serie Galant kent ;) .

Maar de klepstoters zijn idd. al eens vervangen(evenals het complete motorblok),Ik heb er ook aan beide zijden nieuwe achterschermen in moeten lassen.De bak is vorig jaar gereviseerd en is nog steeds ruk(wordt nu vervangen).De remschijven van de eerste modellen kun je om de paar maanden vervangen.Draagarmen en kogels zijn ontzettend slijtage gevoelig.Verder nog de dynamo,startmotor en stuurpomp moeten vervangen.
En dat is nog maar het topje van de ijsberg ;)

Het wel de mooiste uitvoering,maar technisch de minst geliefde.
Mwah herken ik niet echt, m'n pa heeft d'r met eentje (98 2.0) 170k gereden (tot 260k geloof ik) en die had dus op gegeven moment een lager in de bak die niet helemaal 100% meer was en er een ruilbak in laten zetten echter de amateur van een sloop had de ruilbak niet getest want de synchro van de 2e versnelling was stuk. Maar goed dat lag niet aan deze auto.
Verder geen last van roest (achter schermen goed schoon houden) en geen enkel probleem gehad.
De schijven moet je gewoon op letten dat je na stevig remmen niet gelijk lang stil gaat staan of met de voet op de rem voor 't stoplicht gaat staan.

De huidige (2003 geloof ik) heeft nog geen enkel probleem gehad (nu 170k op de teller) behalve de klepstoters die tikken echter kan dat niet z'n kwaad schijnt het en dat had ie al bij aanschaf (komt door met verkeerde of vervuilde olie rond rijden.)

[ Voor 4% gewijzigd door GoldenSample op 26-02-2010 20:22 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste