Het grote Mitsubishi topic

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:13

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Michael Knight schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 18:57:
Ongeveer twee maanden bij enkele keren dagelijks gebruiken op heen en terugweg (denk maar aan de viezigheid van november/december). Ik rijd ongeveer 55 km per dag voor werk. :)

Overigens heb ik het sproeipompje afgelopen maand moeten vervangen wegens slijtage (pompje kost €75, enkel origineel bij Mitsu te krijgen).

De koude heb ik eigenlijk geen last van. Wel bevriezen de sloten aan één kant, maar dat komt door de windrichting in onze straat (zelfs splinterneiuwe auto`s gaan niet open).

Ik heb gewoon het Halfords-spul van 5liter voor 4,99 onverdund in mijn reservoir zitten. Werkt goed en geen bevriezende ramen. Maybe morgen ;)
Ik heb mijn Carisma in oktober gekocht en dat lel is nog niet leeg.
Volgens mij stond er in het boekje iets over een indicatielampje en die wil ik dus testen.
Misschien maar eens blijven spuiten tot hij leeg is?
Het Halfordsspul heb ik inderdaad ook achterin liggen.

Kan je de sproeiers trouwens ook afstellen?
De meest rechter besproeit namelijk mijn A-stijl, niet echt zinvol. ;)
ND863 schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 21:29:
Hebben jullie ook een probleem met het vinden van een goede zit/stuur-positie?
Geen problemen, maar ik moet wel opletten dat ik mijn bips goed achterop de zitting plaats.
Anders zit je licht onderuitgezakt met kromme rug en dat ga je voelen tijdens een lange rit.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:31

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Volgens mij is daar geen indicatielampje voor..

Sproeier zijn afstelbaar ja: met een naald in de sproeier in de gewenste positie zetten :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Michael Knight schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 10:27:
Volgens mij is daar geen indicatielampje voor..

Sproeier zijn afstelbaar ja: met een naald in de sproeier in de gewenste positie zetten :)
Dan moet ik dat nog eens nakijken, of ik kom er gauw genoeg achter. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-06 12:13

krietjur

Where am I?

Gonadan schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 10:08:
[...]

Schaamteloos gejat van autoweek.nl:

[afbeelding]

[afbeelding]

Je kunt het rechtere deel naast de pook net zien zitten. Het liefst zou ik hem nog iets meer naar achteren doen, volgens mij is daar wel ruimte voor.
Maar volgens jou lopen daar dus kabels die ik zou vernaggelen?

Is onderstaand dan misschien een beter optie?

[afbeelding]
Houd er bij het plaatsen van een lifehammer, even rekening mee dat je hem moet kunnen pakken als je bijvoorbeeld na een crash op de kop in je gordels hangt. ;) Je wil met dat ding dan bijvoorbeeld je gordels los kunnen snijden. De plaatsen die je aangeeft zijn met dat oogpunt daarom niet echt handig. Zou nogal ironisch zijn als je hem een keer nodig hebt, wel zo'n ding hebt en er toch niet bij kan.. :+

Een goed criterium is: met je rug tegen de leuning blijven zitten en kijken waar je nog bij kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

krietjur schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 08:14:
Houd er bij het plaatsen van een lifehammer, even rekening mee dat je hem moet kunnen pakken als je bijvoorbeeld na een crash op de kop in je gordels hangt. ;) Je wil met dat ding dan bijvoorbeeld je gordels los kunnen snijden. De plaatsen die je aangeeft zijn met dat oogpunt daarom niet echt handig. Zou nogal ironisch zijn als je hem een keer nodig hebt, wel zo'n ding hebt en er toch niet bij kan.. :+

Een goed criterium is: met je rug tegen de leuning blijven zitten en kijken waar je nog bij kunt.
Dan blijft alleen het plafond over. :+

@Michael Knight:
Volgens het boekje bestaat er wel een lampje voor de ruitenwisservloeistof, ik ga dus door tot hij leeg is.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-06 12:13

krietjur

Where am I?

Gonadan schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 09:16:
[...]

@Michael Knight:
Volgens het boekje bestaat er wel een lampje voor de ruitenwisservloeistof, ik ga dus door tot hij leeg is.
Klopt, dat is in principe dan ook de beste plaats ervoor. Ziet er natuurlijk niet uit, maar goed. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Gonadan schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 09:16:
[...]

@Michael Knight:
Damn... dan heb ik `m nooit echt leeg gehad (voor zover ik me kan herinneren) :+
In ieder geval weer iets te doen. We zullen zien wie `m het eerst leeg heeft *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:13

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Heeft er trouwens iemand op GoT een Lancer Sportback of Lancert Sport Sedan? Ben wel geinterreseerd in deze auto's, maar was benieuwd naar de ervaringen.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Heb inmiddels in de Lancer Sport Sedan gezeten... best mooi, maar het dashboard, cockpit enzo zijn niet echt in mijn stijl.

Ook is de ruimte achterin krap bemeten (als je 1.89m bent). Je zit vrij snel in de rug van de bestuurder te porren..

Verder van buitenaf nog steeds een erg mooie wagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Eigenlijk precies de zelfde ervaring toen ik erin ging zitten. Maar ik vind de "cockpit" heel erg mooi en de auto opzich (in het rood) heel sportief ogen :)

Maar denk niet dat het goed is voor mijn aantal aan bonnen per jaar :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

*O*

Ik heb een knipperend lampje op het dashboard, hij flikkert alleen wat op als ik optrek of in een bocht.

Afbeeldingslocatie: http://www.rijschoolviteo.nl/images/ruitenspr.gif
maar dan oranje

Nu kijken hoelang het duurt voordat hij continu brandt, en dan hoe lang het duurt voordat hij leeg is.

[ Voor 4% gewijzigd door Gonadan op 29-01-2009 09:44 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-06 16:14

Metro2002

Memento mori

Ik ga zaterdag kijken voor een mitsubishi Carisma 1.8 GDI uit 1998 met 217k op de teller. Zijn er nog specifiek dingen waar ik op moet letten bij deze auto's? Zwakke punten ed.
En ervaringen zijn ook welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Gonadan schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 09:44:
*O*

Ik heb een knipperend lampje op het dashboard, hij flikkert alleen wat op als ik optrek of in een bocht.

[afbeelding]
maar dan oranje

Nu kijken hoelang het duurt voordat hij continu brandt, en dan hoe lang het duurt voordat hij leeg is.
Ruitenvloeistof-bijna-op-lampje is dat toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Metro2002 schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 10:34:
Ik ga zaterdag kijken voor een mitsubishi Carisma 1.8 GDI uit 1998 met 217k op de teller. Zijn er nog specifiek dingen waar ik op moet letten bij deze auto's? Zwakke punten ed.
En ervaringen zijn ook welkom :)
Ervaring heb ik alleen met een 1.6 (non GDI dus).
Kijk of de stoelen lekker zitten, die kunnen onderhand versleten zijn. Het bekende schakelprobleem, die van de nylon busjes.
Zoek je specifiek naar de 1.8? Er kleven namelijk nog wat nadelen aan de GDI.

Mocht je één van bovenstaande opmerkingen niet snappen dan moet je het hele topic even lezen, alles staat erin. ;)
Falcon schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 10:38:
Ruitenvloeistof-bijna-op-lampje is dat toch?
Yup, Michael Knight dacht dat die er niet in zat en ik dacht van wel. Dus gingen wel hem gebruiken tot hij leeg was of het lampje verscheen.
Ik rijd nu al dagen met het lampje aan, maar leeg is hij nog niet. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Gonadan schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 12:19:
[...]

Ervaring heb ik alleen met een 1.6 (non GDI dus).
Kijk of de stoelen lekker zitten, die kunnen onderhand versleten zijn. Het bekende schakelprobleem, die van de nylon busjes.
Zoek je specifiek naar de 1.8? Er kleven namelijk nog wat nadelen aan de GDI.

Mocht je één van bovenstaande opmerkingen niet snappen dan moet je het hele topic even lezen, alles staat erin. ;)
Mwa ben niet specifiek op zoek naar een 1.8 nee maar heb idd wel gelezen dat die GDI motoren wat minder goed tegen zwavel in benzine kunnen, nu is dat sinds dit jaar al bijna niks meer en ik tank eigenlijk nooit bij een witte pomp dus wat dat betreft maak ik me daar niet zo' n zorgen om.
Had alleen 2 carisma's gezien bij een mitsu dealer waar mijn ouders ook altijd hun auto's kochten en dat waren allebei 1.8 GDI versies. Alleen ene was een hatchback en de ander eeen sedan.

Vraag me wel af of een sedan stiller is (geen rammelende hoedenplank enzo) dan een hatchback of dat het weinig uitmaakt ? Hatchback is wel praktischer en mooier om te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Metro2002 schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 13:09:
Mwa ben niet specifiek op zoek naar een 1.8 nee maar heb idd wel gelezen dat die GDI motoren wat minder goed tegen zwavel in benzine kunnen, nu is dat sinds dit jaar al bijna niks meer en ik tank eigenlijk nooit bij een witte pomp dus wat dat betreft maak ik me daar niet zo' n zorgen om.
Had alleen 2 carisma's gezien bij een mitsu dealer waar mijn ouders ook altijd hun auto's kochten en dat waren allebei 1.8 GDI versies. Alleen ene was een hatchback en de ander eeen sedan.
Over de 1.8 GDI heb ik weinig positieve verhalen kunnen vinden, hij wordt snel vuil en is lang niet zo zuinig als de specificatie aangaf. Maar dat is een persoonlijke keuze. ;)
Vraag me wel af of een sedan stiller is (geen rammelende hoedenplank enzo) dan een hatchback of dat het weinig uitmaakt ? Hatchback is wel praktischer en mooier om te zien.
Ik heb specifiek voor de hatchback gekozen, een rammelende hoedenplank heb ik nooit last van.
Tot dat ik laatst de speakerbehuizing enigzins gesloopt had, dus die ligt nu wat los. :+

De hatchback is inderdaad praktischer en ik vind hem zelf ook mooier, maar ook dit is een persoonlijk punt.
Een proefrit kan je al stukken meer vertellen en kost niets. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Metro2002 schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 13:09:
[...]

Die is al aardig op leeftijd dan... met zoveel kilometers heb ik geen ervaring met de GDI`s.

Kijk even bij een koude start naar het toerental... fluctueert dat na het starten, dan is er een en ander vervuild.

Standaard hoor je de kleppen wat tikken bij een GDI, maar dit mag niet te erg zijn (niet als een diesel dus).

Ik weet niet hoeveel je (evt.) gaat betalen voor die GDI.. maar met zo`n kilometerstand + een eerste versie van het type motor, moet je geen perfecte auto verwachten.
Als je bij een dealer langsgaat, kun je evt. om een update van de software vragen voor het motormanagement, waardoor de motor minder snel vervuild raakt.

Laat wel ff de distributieriem vervangen... dat moet ongeveer om de 100dkm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Michael Knight schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 19:11:
[...]

Die is al aardig op leeftijd dan... met zoveel kilometers heb ik geen ervaring met de GDI`s.

Kijk even bij een koude start naar het toerental... fluctueert dat na het starten, dan is er een en ander vervuild.

Standaard hoor je de kleppen wat tikken bij een GDI, maar dit mag niet te erg zijn (niet als een diesel dus).

Ik weet niet hoeveel je (evt.) gaat betalen voor die GDI.. maar met zo`n kilometerstand + een eerste versie van het type motor, moet je geen perfecte auto verwachten.
Als je bij een dealer langsgaat, kun je evt. om een update van de software vragen voor het motormanagement, waardoor de motor minder snel vervuild raakt.

Laat wel ff de distributieriem vervangen... dat moet ongeveer om de 100dkm.
Zijn dat veel km's dan voor deze auto? ik rij al jaren citroën en heb ook een aantal citroëns gehad met nog veel meer kilometers op de teller, zonder problemen eigenlijk. Ik verwacht dat een jap dat dan ook zonder problemen trekt of ben ik dan te naief :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Metro2002 schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 11:22:
Zijn dat veel km's dan voor deze auto? ik rij al jaren citroën en heb ook een aantal citroëns gehad met nog veel meer kilometers op de teller, zonder problemen eigenlijk. Ik verwacht dat een jap dat dan ook zonder problemen trekt of ben ik dan te naief :P
Als de Carisma goed onderhouden is passeer je de drie ton wel, dus zo veel is het inderdaad niet.
Echter weet ik niet of het uit maakt of het een GDI is.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Nou ik mag me vanaf volgende week zaterdag ook mitsubishi rijder noemen :P Vandaag een mitsu aangeschaft. Een rode carisma 1.8 GDI hatchback uit 1998 met 154k op de klok, airco, electrische ramen, electrische spiegels, centrale vergrendeling en een trekhaak 8) (royal class uitvoering)

Reed prima, goed comfortabel ook ! (ik kom uit een citroen! :P ) en stuurt lekker. Ook een gretig motortje vond ik :o

Volgende week ophalen :D dan post ik ook even foto' s hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Metro2002 schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 21:12:
Nou ik mag me vanaf volgende week zaterdag ook mitsubishi rijder noemen :P Vandaag een mitsu aangeschaft. Een rode carisma 1.8 GDI hatchback uit 1998 met 154k op de klok, airco, electrische ramen, electrische spiegels, centrale vergrendeling en een trekhaak 8) (royal class uitvoering)

Reed prima, goed comfortabel ook ! (ik kom uit een citroen! :P ) en stuurt lekker. Ook een gretig motortje vond ik :o

Volgende week ophalen :D dan post ik ook even foto' s hier
Gefeliciteerd!

Wat vind je btw van de overgang van het 'zweverige' Citroen naar het 'stugge' Mitsubishi op de snelweg?

Ga je btw ook een caravan trekken oid? Mocht je een zwaardere hut meenemen, dan zijn progressieve veren achter een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Michael Knight schreef op zondag 08 februari 2009 @ 16:09:
[...]

Gefeliciteerd!

Wat vind je btw van de overgang van het 'zweverige' Citroen naar het 'stugge' Mitsubishi op de snelweg?

Ga je btw ook een caravan trekken oid? Mocht je een zwaardere hut meenemen, dan zijn progressieve veren achter een aanrader.
Ik vond het eigenlijk helemaal niet erg stug rijden. Verbaasde me er in positief opzicht over hoe comfortabel afgeveerd de carisma is. :o Het is natuurlijk wel stukken harder dan bv een hydraulisch geveerde citroen maar ik heb een schroefveer saxo en daarbij was de overgang naar de mistubishi niet eens enorm groot.

Dat is nogal eens anders bij japanse merken (heb ook nissan gehad en suzuki, die waren wel knalhard afgeveerd).

Ik ga er geen caravan mee trekken nee :)

[ Voor 11% gewijzigd door Metro2002 op 08-02-2009 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Stug? Die van mij is lekker soepel juist, met flinke zijwind soms zelfs wat 'dweilerig'.
Ik moet wel zetten dat ik toen ook een proefrit in een Carisma had gedaan die inderdaad erg stug was, maar die was dan ook zo afgeragd dat het er op leek dat de vorige eigenaar er flink sportieve vering en/of schokbrekers onder had gedaan.
Vanwege de erg soepele achterveren?
* Gonadan googled 'progressieve veren'

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72689

Is er toevallig ook iemand hier die weet of de wielbouten van een Galant uit '95 makkelijk te vervangen zijn?

Er is er bij mij namelijk eentje rechtsachter afgebroken. Bij Kwikfit hadden ze heterover, dat de hele naaf vervangen zou moeten worden om dat de kans op het beschadigen van de tap zeer groot zou zijn.

Nu vertrouw ik gasten van KwikFit toch al niet maar helemaal zeker ben ik toch ook weer niet.

Het scheelt nogal namelijk. Een paar eurootjes voor een nieuwe bout, of bijna 150 á 200 euro voor een nieuwe naaf snappie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72689 schreef op maandag 09 februari 2009 @ 10:18:
Is er toevallig ook iemand hier die weet of de wielbouten van een Galant uit '95 makkelijk te vervangen zijn?

Er is er bij mij namelijk eentje rechtsachter afgebroken. Bij Kwikfit hadden ze heterover, dat de hele naaf vervangen zou moeten worden om dat de kans op het beschadigen van de tap zeer groot zou zijn.

Nu vertrouw ik gasten van KwikFit toch al niet maar helemaal zeker ben ik toch ook weer niet.

Het scheelt nogal namelijk. Een paar eurootjes voor een nieuwe bout, of bijna 150 á 200 euro voor een nieuwe naaf snappie ;)
Iemand??? Please? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Ze kunnen toch de rest van de bout eruit halen :? Of is de bout echt precies afgebroken bij de naaf? Lijkt mij dat dat wel te verhelpen is, desnoods met uitboren en nieuwe tap. Naaf vervangen kan altijd nog, ik zou het eerst laten proberen. (en dan NIET bij de kwikfit :P )

[ Voor 24% gewijzigd door Metro2002 op 10-02-2009 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Metro2002 schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 11:20:
Ze kunnen toch de rest van de bout eruit halen :? Of is de bout echt precies afgebroken bij de naaf? Lijkt mij dat dat wel te verhelpen is, desnoods met uitboren en nieuwe tap. Naaf vervangen kan altijd nog, ik zou het eerst laten proberen. (en dan NIET bij de kwikfit :P )
Hehe helemaal mee eens. De bout is afgebroken tijden het plaatsen van het achterwiel nadat we mijn schokdempers hadden vervangen er zit dus nog wel een stukje aan.

Maar de een hoor ik zeggen, dat je de bout eruit zou moeten kunnen tikken en de ander zegt weer, dat je hem inderdaad moet uitboren (met kans op beschadigen van de naaf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:12

GaMeOvEr

Is een hork.

uitboren? Gewoon een bout aanlassen en eruit draaien.

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GaMeOvEr schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 11:51:
uitboren? Gewoon een bout aanlassen en eruit draaien.
Hmm misschien een beter idee idd. Maar zou wel eerst het deel waar het afgebroken is, afvijlen om eventuele beschadigingen aan de tap te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:12

GaMeOvEr

Is een hork.

Jup, ik heb al diverse toko's dat zo zien doen. Het is soms wel ff pielen met het lasapparaat om een goeie aanhechting te krijgen, maar altijd nog beter dan uitboren wat ook erg arbeidsintensief is -en- kans op beschadigingen aan het draad geeft.

Aannames zijn fataal.

• Gonadan

Gonadan

*O*

Ruitenwisservloeistofreservoir was leeg, kon hem eindelijk weer bijvullen en eindelijk dat klotelampje uit.
Ik kreeg er trouwens nét geen hele jerrycan vloeistof in, niet normaal zoveel als er in kan. :/

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• heracles
  • Laatst online: 11-12-2024
Gonadan schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 11:08:
*O*

Ruitenwisservloeistofreservoir was leeg, kon hem eindelijk weer bijvullen en eindelijk dat klotelampje uit.
Ik kreeg er trouwens nét geen hele jerrycan vloeistof in, niet normaal zoveel als er in kan. :/
Mitsubishi is niet enige merk met zulke grote reservoirs, gooide ook ruim 4 liter in een Kia Ceed afgelopen week :| . Verbaasde me er ook wel over dat er zoveel in kan!

• B-Buster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-06 01:49
Voor mijn Opel heb ik niet eens genoeg aan een 5 liter jerrycan... daar gaat 6,3 liter in. Met dank aan de koplampsproeiers :P

Specs desktop Specs Laptop Opel Omega Portal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

heracles schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 19:11:
Mitsubishi is niet enige merk met zulke grote reservoirs, gooide ook ruim 4 liter in een Kia Ceed afgelopen week :| . Verbaasde me er ook wel over dat er zoveel in kan!
Dat blijkt inderdaad, een collega heeft een Xantia en daar kan ook lachend vijf liter in.
Niet normaal, wat moet je ermee? Kan de benzinetank dan niet gewoon groter? :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Vandaag eindelijk mijn Carisma opgehaald en eerste indrukken zijn zeer positief. Rijdt lekker en soepel geveerd (beetje deinerig op de snelweg zelfs) , alleen geeft ie wel erg snel erg veel gas bij het wegrijden maar dat is denk ik een kwestie van wennen :P

Mag wel alvast geld apart gaan zetten voor de boetes 8)7 wat trekt die 1.8 GDI motor eraan zeg. Netjes 100 rijden is bijna onmogelijk, stiekem kruipt ie steeds weer naar de 120-130 :+

Zal binnenkort even foto's plaatsen van mijn knalrode bolide 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Volgens mij heb je wat last van een onwillige rechtervoet, niet echt eerlijk om de Carisma de schuld te geven. ;)

Ik heb zelf een 1.6, maar die trekt niet zo erg, misschien maar beter ook. :D

[ Voor 26% gewijzigd door Gonadan op 16-02-2009 12:37 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Gonadan schreef op maandag 16 februari 2009 @ 12:37:
Volgens mij heb je wat last van een onwillige rechtervoet, niet echt eerlijk om de Carisma de schuld te geven. ;)

Ik heb zelf een 1.6, maar die trekt niet zo erg, misschien maar beter ook. :D
Voet moet nog even wennen aan 60PK meer onder zijn zool :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matel
  • Laatst online: 10-01 23:25
Dus de mitsubishi bevalt wel? :) Ik ben ook al een tijdje opzoek naar een andere auto en kom mede uit bij de Mitisubishi Carisma, wel het 2000 model dacht ik. Die vind ik qua vormgeving net wat mooier. Ik zou wel willen weten of het verbruik van de 1.8GDI echt zo gunstig is als is opgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Ben ik ook benieuwd naar, voorlopig is de tank nog niet leeg :P maar zodra ik de resultaten heb zal i kze hier posten. Ben ook benieuwd naar verbruiken van andere carisma GDI rijders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

matel schreef op maandag 16 februari 2009 @ 14:25:
Dus de mitsubishi bevalt wel? :) Ik ben ook al een tijdje opzoek naar een andere auto en kom mede uit bij de Mitisubishi Carisma, wel het 2000 model dacht ik. Die vind ik qua vormgeving net wat mooier. Ik zou wel willen weten of het verbruik van de 1.8GDI echt zo gunstig is als is opgegeven.
Van wat ik begrepen heb in de meeste gevallen niet, hopelijk kan Metro2002 het ongelijk bewijzen. ;)

Ik heb dan geen GDI maar ben de laatste tijd wel wat aan het experimenteren met rijstijlen.
De laatste tank heb redelijk sportief opgereden, dan kwam ik op zo'n 1 op 11,6.
Nu eens proberen rustig te rijden en kijken hoever hij dan komt, 1 op 13,5 heb ik eerder al gehad namelijk.
Snelweg rijd ik praktisch niet trouwens, voornamelijk provinciale weg en bebouwde kom.

Michael Knight, kom eens onder die steen vandaan en vertel ons jouw ervaringen/verbruik. :P

[ Voor 31% gewijzigd door Gonadan op 16-02-2009 15:48 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Gonadan schreef op maandag 16 februari 2009 @ 15:45:
[...]

Van wat ik begrepen heb in de meeste gevallen niet, hopelijk kan Metro2002 het ongelijk bewijzen. ;)

Ik heb dan geen GDI maar ben de laatste tijd wel wat aan het experimenteren met rijstijlen.
De laatste tank heb redelijk sportief opgereden, dan kwam ik op zo'n 1 op 11,6.
Nu eens proberen rustig te rijden en kijken hoever hij dan komt, 1 op 13,5 heb ik eerder al gehad namelijk.
Snelweg rijd ik praktisch niet trouwens, voornamelijk provinciale weg en bebouwde kom.

Michael Knight, kom eens onder die steen vandaan en vertel ons jouw ervaringen/verbruik. :P
:Y)

De Carisma GDI van na 2001 krijg je met het nieuwe rijden wel op 1 op 17. Dan slibt ie btw wel binnen no time dicht... het ding moet echt regelmatig op z`n staart getrapt worden om schoon te branden. 1 op 17 haal ik bij 130km/pu op langere afstanden (100+ km).

Met de 1.6 kom ik dan op 1 op 16 uit. Dit heb ik btw in de zomer getest.... verbruik ligt nu een stukkie hoger.

Dat doortrekken met de 1.8 (en gechipte 1.6) herken ik wel... Als je bij 120 naar z`n 5 schakelt en niet doortrapt zit je alsnog zo op 140....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Michael Knight schreef op maandag 16 februari 2009 @ 17:39:
:Y)

De Carisma GDI van na 2001 Krijg je met het nieuwe rijden wel op 1 op 17. Dan slipbt ie btw wel binnen no time dicht... het ding moet echt regelmatig op z`n staart getrapt worden om schoon te branden. 1 op 17 haal ik bij 130km/pu op langere afstanden (100+ km).
En dichtslibben verhoogt het gebruik weer, net als het op z'n staart trappen. :D
Zou 98 dan nog helpen? Of is dat meer verkooppraat?
Met de 1.6 kom ik dan op 1 op 16 uit. Dit heb ik btw in de zomer getest.... verbruik ligt nu een stukkie hoger.

Dat doortrekken met de 1.8 (en gechipte 1.6) herken ik wel... Als je bij 120 naar z`n 5 schakelt en niet doortrapt zit je alsnog zo op 140....
Gechipte Carisma? Beginnen ze daaraan dan? :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Gonadan schreef op maandag 16 februari 2009 @ 19:03:
[...]

En dichtslibben verhoogt het gebruik weer, net als het op z'n staart trappen. :D
Zou 98 dan nog helpen? Of is dat meer verkooppraat?

[...]

Gechipte Carisma? Beginnen ze daaraan dan? :D
Op 98 rijdt de GDI een stuk vlotter is mijn ervaring (optrekken, reactie), maar is de vervuiling ook een stuk minder. Het motorblok schijnt oorspronkelijk ook voor 98 ontworpen te zijn.

Carisma`s kunnen gechipt worden ja. De 100PK 1.6 versie (mijn dagelijkse vervoer) komt dan uit op 115PK, wat gelijk staat aan de oorspronkelijke Carisma 1.8 non-gdi met standaard 115pk :)
Door die chip merk ik ook wat verschil tussen 95 en 98 benzine... 95 is zuiniger en verbruikt nagenoeg geen olie, terwijl 98 vlotter is en meer olie verbruikt.

Ik heb er btw 10W40 olie van Valvoline inzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Michael Knight schreef op maandag 16 februari 2009 @ 19:20:
Carisma`s kunnen gechipt worden ja. De 100PK 1.6 versie (mijn dagelijkse vervoer) komt dan uit op 115PK, wat gelijk staat aan de oorspronkelijke Carisma 1.8 non-gdi met standaard 115pk :)
Door die chip merk ik ook wat verschil tussen 95 en 98... 95 is zuiniger en verbruikt nagenoeg geen olie, terwijl 98 vlotter is en meer olie verbruikt.
Waarom heb jij hem laten chippen dan? Voor het vermogen? Verbruik?
Slijt hij dan niet harder?
* Gonadan weet eigenlijk geen reet van auto's :+

98 is dus vlotter maar minder zuinig, terwijl er vaak (door oliemaatschappijen) wordt gezegd dat je langer met een tank doet. Of wordt dat dan gecompenseerd door een vlotte rechtervoet? ;)
Michael Knight schreef op maandag 16 februari 2009 @ 19:20:
Ik heb er btw 10W40 olie van Valvoline inzitten.
Het enige dat ik weet is dat er genoeg olie in zit. :D

[ Voor 12% gewijzigd door Gonadan op 16-02-2009 19:25 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Gonadan schreef op maandag 16 februari 2009 @ 19:24:
[...]

Waarom heb jij hem laten chippen dan? Voor het vermogen? Verbruik?
Slijt hij dan niet harder?
* Gonadan weet eigenlijk geen reet van auto's :+

98 is dus vlotter maar minder zuinig, terwijl er vaak (door oliemaatschappijen) wordt gezegd dat je langer met een tank doet. Of wordt dat dan gecompenseerd door een vlotte rechtervoet? ;)

[...]

Het enige dat ik weet is dat er genoeg olie in zit. :D
Via de dealer werd hij gechipt geleverd... specifieke reden was er niet. Slijtage bij een winst van 15 pk zal minimaal zijn. Een goede chip zorgt voor een optimalere verbranding binnen de fabrieksspecificaties... Al die die auto`s met 50+pk chips slijten natuurlijk een stuk harder.

Ik kan langer rijden op 98... maar je gaat vanzelf vlotter rijden zodra je meer vermogen hebt, is mijn ervaring. Ik rijd overigens vrij rustig; altijd netjes 50km binnen bebouwde kom en ff lekker doortrekken op de snelweg, maar boven de 130 kom ik vrijwel niet. Het is altijd fijn om wat vermogen te hebben voor onverwachte situaties (bijvoorbeeld invoegen op snelweg in het buitenland met een invoegstrook van 100 meter vanuit bebouwde kom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Michael Knight schreef op maandag 16 februari 2009 @ 19:34:
Via de dealer werd hij gechipt geleverd... specifieke reden was er niet. Slijtage bij een winst van 15 pk zal minimaal zijn. Een goede chip zorgt voor een optimalere verbranding binnen de fabrieksspecificaties... Al die die auto`s met 50+pk chips slijten natuurlijk een stuk harder.
Heb je ook in een ongechipte 1.6 gereden dan? En merk je dan echt verschil?
15PK lijkt behoorlijk wat winst te zijn voor een standaard benzinemotor, dat lijkt wel een uitzonderlijk resultaat. (volgens andere topics dan)
Ik kan langer rijden op 98... maar je gaat vanzelf vlotter rijden zodra je meer vermogen hebt, is mijn ervaring. Ik rijd overigens vrij rustig; altijd netjes 50km binnen bebouwde kom en ff lekker doortrekken op de snelweg, maar boven de 130 kom ik vrijwel niet. Het is altijd fijn om wat vermogen te hebben voor onverwachte situaties (bijvoorbeeld invoegen op snelweg in het buitenland met een invoegstrook van 100 meter vanuit bebouwde kom :)
Dat klopt wel ja, als je dan meer vermogen hebt ga je ook sneller optrekken enzo.
Is je verbruik alsnog aan gort.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Gonadan schreef op maandag 16 februari 2009 @ 19:41:
[...]

Heb je ook in een ongechipte 1.6 gereden dan? En merk je dan echt verschil?
15PK lijkt behoorlijk wat winst te zijn voor een standaard benzinemotor, dat lijkt wel een uitzonderlijk resultaat. (volgens andere topics dan)

[...]

Dat klopt wel ja, als je dan meer vermogen hebt ga je ook sneller optrekken enzo.
Is je verbruik alsnog aan gort.
Ja, de ongechipte is langzamer...

Ik heb ooit ergens gelezen, dat de oorspronkelijke 1.6 en de 1.8 motor nagenoeg hetzelfde waren, waardoor de 1.6 makkelijk meer vermogen kon leveren met enkele kleine aanpassingen.

Met sportief rijden, rijd ik 1 op 12... nog erg netjes (en je rijdt nagenoeg altijd voorop).

Nog een leuk feitje; er bestaat ook een Carisma met 1.3 liter motor...daar weet ik echter nauwelijks iets vanaf :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Michael Knight schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 00:04:
[...]

Ja, de ongechipte is langzamer...

Ik heb ooit ergens gelezen, dat de oorspronkelijke 1.6 en de 1.8 motor nagenoeg hetzelfde waren, waardoor de 1.6 makkelijk meer vermogen kon leveren met enkele kleine aanpassingen.

Met sportief rijden, rijd ik 1 op 12... nog erg netjes (en je rijdt nagenoeg altijd voorop).
Dat moet ik dan maar eens uitzoeken.
Mijn onderzoek van gisteravond heeft namelijk het volgende uitgewezen:
De Carisma heeft geen Turbo of dergelijk geknutsel en heeft dus waarschijnlijk een 'atmosferische motor'.
Atmosferische motoren hebben weinig tot geen baat bij chiptuning, iets wat ik al dacht omdat ik op geen enkele website van een tuningbedrijf de 1,6 versie kon vinden. Voornamelijk de dieselversie staat er op.
Er zou dan maar op één manier extra vermogen verkregen kunnen zijn, dat is niet mogelijk met alleen chiptuning, er zal dan meer geknutseld zijn.

Als jij nu zegt dat het eigenlijk dezelfde blokken zijn zal de 1,6 dus geknepen moeten zijn.
Dan kan ik mij wel voorstellen dat er winst te behalen valt.
Nog een leuk feitje; er bestaat ook een Carisma met 1.3 liter motor...daar weet ik echter nauwelijks iets vanaf :P
Die lijkt mij dan helemaal niet vooruit te schoppen. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matel
Ik hoor ook dat je benzine met zo laag mogelijke zwavelgehalte moet nemen. Normale euro 95 zal zeker niet voldoen als je lang plezier wil hebben van de motor. Ik lees een boel verhalen daarover als ik zoek met Google. Zelfs FSI motoren van VW schijnen er hinder van te ondervinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

matel schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 21:28:
Ik hoor ook dat je benzine met zo laag mogelijke zwavelgehalte moet nemen. Normale euro 95 zal zeker niet voldoen als je lang plezier wil hebben van de motor. Ik lees een boel verhalen daarover als ik zoek met Google. Zelfs FSI motoren van VW schijnen er hinder van te ondervinden.
Als het echt zo erg was zou 95 niet de meest verkochte benzine zijn. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matel
Gonadan schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 21:34:
[...]

Als het echt zo erg was zou 95 niet de meest verkochte benzine zijn. :)
Alleen voor GDI en FSI motoren dan natuurlijk... Dat zijn er relatief weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

matel schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 21:28:
Heb je gelijk in..

De GDI-motor is ontworpen voor 98.. iedereen die ermee op 95 rijdt, krijgt op den duur een vervuilde gashuisklep. Tot de 100.000km krijg je een gratis reiniging van Mitsubishi bij problemen... daarna is het voor eigen rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

matel schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 21:37:
Alleen voor GDI en FSI motoren dan natuurlijk... Dat zijn er relatief weinig.
Dan wel inderdaad.
Zoals Michael Knight al zegt was de GDI ook voor 98 bedoeld.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matel
98 slaat op het octaangehalte, maar zegt niets over de hoeveelheid zwavel in de benzine. Ik dacht dat dat juist het punt is deze motoren niet tegen kunnen. De injectoren schijnen er vroeg stuk door te gaan doordat er NOx achterblijft wat niet verbrand (pas boven de 1000 graden meen ik gelezen te hebben).
Shell Pura (bestaat dat nog?) zou moeten helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

matel schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 12:07:
98 slaat op het octaangehalte, maar zegt niets over de hoeveelheid zwavel in de benzine. Ik dacht dat dat juist het punt is deze motoren niet tegen kunnen. De injectoren schijnen er vroeg stuk door te gaan doordat er NOx achterblijft wat niet verbrand (pas boven de 1000 graden meen ik gelezen te hebben).
Shell Pura (bestaat dat nog?) zou moeten helpen.
Pura is V-Power geworden.
Echter is V-Power officieel RON 95 in Nederland, al is het volgens Shell effectief eerder 97.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

heeft als 't goed is inderdaad een octaan gehalte van 97, echter bestaat dat niet in nederland dus moeten ze 't als Ron95 specificeren.

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Het octaangetal heeft toch geen donder te maken met de hoeveelheid zwavel 8)7
Als je zwavelvrije benzine wilt moet je vpower gaan tanken of BP ultimate. Denk dat ik dat in elk geval maar ga tanken in mijn GDI. Al was het maar voor de zekerheid. De dealer zei dat dat niet nodig was maar ik heb zoveel verhalen erover gelezen dat ik het risico maar niet ga lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06 21:17
* frickY blaast dit topic eens nieuw leven in

Ik denk dat ik mijn vraag het best hier bij de Mitsubishi experts kan neerleggen.
Nu ik mijn rijbewijs heb gehaald wil ik mijn eerste autootje gaan kopen, waarbij ik een nette Mitsubishi Colt 1.3 GLI heb gevonden. Bouwjaar 97 met 125k kilometers.

Zijn deze auto's een beetje ruim van binnen? Ik ben redelijk groot, zowel in de lengte als de rondte :p
Ik heb gelest in een Golf 5 en had daarin zeeën van ruimte. Heb ook wel eens in een Renault Beverly en Ford Fiesta gezeten maar die zijn toch net iets te krap. Hoe zit dat bij de Colt?

Zijn er verder specifieke aandachtspunten voor dit type auto's?
Zowel de algemene punten zoals roest, en wanneer de distributieriem vervangen is. Maar zijn er Colt-specifieke problemen bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Geldt dat ook voor een volgepropte achterbak met fietsendrager?
Mijn ouweheer begon al dat je de tent beter op de achterbank kon leggen, dat scheelde weer.
Maar ik wil natuurlijk zoveel mogelijk in de achterbak, heb niet voor niets een Clisma gekozen. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Dat is afhankelijk van het gewicht...de hele kofferbak vol met drank en dan door een 30km zone met drempels is geen aanrader.

Met de Colt heb ik btw geen ervaring..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Dan ga ik dat vanzelf merken, heb hem vanmiddag gekocht en ga hem zaterdag ophalen. Daarna zal ik waarschijnlijk ook wat vaker in dit topic te vinden zijn :)

Hij zat iets ruimer als een Ford Fiesta en Renault Beverly. Stuur en stoel zijn in hoogte verstelbaar dus daar kan ik nog wat extra ruimte mee gaan creëren.

[ Voor 33% gewijzigd door frickY op 09-03-2009 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Michael Knight schreef op maandag 09 maart 2009 @ 11:02:
Dat is afhankelijk van het gewicht...de hele kofferbak vol met drank en dan door een 30km zone met drempels is geen aanrader.
Fietsen + drager: ~50kg.
Bagage (grove schatting): 60-80kg.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Michael Knight schreef op maandag 09 maart 2009 @ 11:02:

Met de Colt heb ik btw geen ervaring..
2 volwassenen achterin + hoge drempel is ook geen succes heb ik gemerkt :P dan kom je soms niet ongeschonden een drempel over.

verbruik ligt momenteel trouwens zo rond de 7.5l per 100km met behoorlijk veel stadsritjes (huis verbouwen = veel ritjes naar de bouwmarkt ) dus iets meer dan 1 op 13

[ Voor 16% gewijzigd door Metro2002 op 09-03-2009 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Metro2002 schreef op maandag 09 maart 2009 @ 20:52:
2 volwassenen achterin + hoge drempel is ook geen succes heb ik gemerkt :P dan kom je soms niet ongeschonden een drempel over.
Dan ben je niet zachtjes over die drempel gegaan. ;)
verbruik ligt momenteel trouwens zo rond de 7.5l per 100km met behoorlijk veel stadsritjes (huis verbouwen = veel ritjes naar de bouwmarkt ) dus iets meer dan 1 op 13
Ongeveer hetzelfde verbruik als wat ik haal.
Gedoe altijd, gas, stoplicht, gas, stoplicht, gaaaas. :P

Wel opvallend dat ik nu ineens 60 tot 70 km meer op mijn huidige tank rijd omdat ik even een dagje veel snelweg gepakt heb. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Gonadan schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 08:20:
[...]

Dan ben je niet zachtjes over die drempel gegaan. ;)

[...]

Ongeveer hetzelfde verbruik als wat ik haal.
Gedoe altijd, gas, stoplicht, gas, stoplicht, gaaaas. :P

Wel opvallend dat ik nu ineens 60 tot 70 km meer op mijn huidige tank rijd omdat ik even een dagje veel snelweg gepakt heb. :D
Ik rij met deze auto best rustig over drempels. Maar bijna zo'n 170kg achterin en dan nog een hoge drempel + trekhaak onder de auto = BONK :P

De korte stukjes rij ik nu weer met de fiets dus als het goed is krijgt deze auto vooral veel snelweg te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Metro2002 schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 09:17:
Ik rij met deze auto best rustig over drempels. Maar bijna zo'n 170kg achterin en dan nog een hoge drempel + trekhaak onder de auto = BONK :P

De korte stukjes rij ik nu weer met de fiets dus als het goed is krijgt deze auto vooral veel snelweg te zien.
Dan moet je bij de volgende grote beurt toch eens wat schokbrekers en/of vering na laten kijken.
Voor mijn gevoel veert hij te veel door.
Zelf heb ik het nog nooit gehad (in 5 maanden :z) en heb toch regelmatig met twee volwassenen achterin over drempels moeeten rijden.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Gonadan schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 08:23:
[...]

Dan moet je bij de volgende grote beurt toch eens wat schokbrekers en/of vering na laten kijken.
Voor mijn gevoel veert hij te veel door.
Zelf heb ik het nog nooit gehad (in 5 maanden :z) en heb toch regelmatig met twee volwassenen achterin over drempels moeeten rijden.
In de mitsubishi galant van mijn ouders was het ook áltijd raak als ik en mijn zusje achterin zaten. Bij elke drempel: BONK.
(en die waren altijd nieuw gekocht :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Metro2002 schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 11:11:
Als je zwavelvrije benzine wilt moet je vpower gaan tanken of BP ultimate.
Durft er iemand te zeggen welke beter is ?? Ik wil namelijk alleen het beste voor mijn PK monster O+ :9~

Raar verhaal : Je zoekt een 156 GTA en je komt toch uit op die eene auto die je als 14 jarige wou hebben terwijl je naar het WRC keek :+

Verder nog een '97-'98 Galant 2.0 GLS op G3 LPi in de familie met 270.000 ongeveer op de klok en daarvoor was er nog een '94 Galant 1.8 GLi die heerlijk hard geveerd was naar mijn mening :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

nero355 schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 23:14:
[...]

Durft er iemand te zeggen welke beter is ?? Ik wil namelijk alleen het beste voor mijn PK monster O+ :9~

Raar verhaal : Je zoekt een 156 GTA en je komt toch uit op die eene auto die je als 14 jarige wou hebben terwijl je naar het WRC keek :+

Verder nog een '97-'98 Galant 2.0 GLS op G3 LPi in de familie met 270.000 ongeveer op de klok en daarvoor was er nog een '94 Galant 1.8 GLi die heerlijk hard geveerd was naar mijn mening :)
BP Ultimate....dat is echte 98. Vpower schommelt rond de 96-97 (soms lager is ooit getest).
Tenzij je net over de grens gaat tanken...in Duitsland is het octaangehalte wel 98+.

Vwb de vering. Er zijn twee typen Carisma... de eerste (eerste lichtingen) met een stug onderstel en vering en de lichtingen die daarna kwamen (`98/`99+) met een betere vering.

Mijn ervaring is, dat de nieuwere iets te soepel geveerd zijn. Ik rijd veel in Regio Arnhem-Nijmegen en moet dus om de 50 meter over een drempel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Vpower in Duitsland heeft toch een octaangetal van 105? Dat meen ik mij te herinneren uit mijn scootertijd athans.
Hier in Nederland wordt Vpower geprofileerd als 95 maar hangt deze inderdaad tussen de 96 en 97.

In een Evo dus euro98 of BP Ultimate.

Ik ga over een klein uurtje mijn eerste auto ophalen, een Colt uit '97 :*)

[ Voor 13% gewijzigd door frickY op 14-03-2009 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Gister de carisma afgetankt (met Vpowerrrr) . 581km gereden, 43 liter getankt. = 1 op 13,5
Niet slecht lijkt me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Metro2002 schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 11:45:
Gister de carisma afgetankt (met Vpowerrrr) . 581km gereden, 43 liter getankt. = 1 op 13,5
Niet slecht lijkt me :)
Zeker niet slecht, maar wat doe je normaal?
Wat voor ritten heb je eigenlijk gemaakt?

Edit: Oh wacht, jij had een GDI. :)
Volgens de specificaties doet een GL 1 op 13,5 gemiddeld.
De GDI zou volgens specificaties nog zuiniger moeten zijn, ik hoor een uitdaging voor je. :Y)

[ Voor 22% gewijzigd door Gonadan op 18-03-2009 11:49 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Gonadan schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 11:47:
[...]

Zeker niet slecht, maar wat doe je normaal?
Wat voor ritten heb je eigenlijk gemaakt?

Edit: Oh wacht, jij had een GDI. :)
Volgens de specificaties doet een GL 1 op 13,5 gemiddeld.
De GDI zou volgens specificaties nog zuiniger moeten zijn, ik hoor een uitdaging voor je. :Y)
Dit is mijn eerste tank dus kan niet zeggen wat ik normaal rij. Ik heb met deze tank ongeveer 60% stad en 40% snelweg gereden dus het moet ongetwijfeld zuiniger kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Ik heb nog even wat vragen voor Carismarijders:

• Kan bij jullie de antenne inschuiven (op A-stijl)? Die van mij zit muurvast, net als het moertje.
Bij een maat van me kan het prima. :?
Ik krijg de neiging dat moertje met geweld te gaan bewerken of de hele unit van het dak te schroeven om te kijken.

• Hoe groot is de kans dat ik ooit wat moet doen aan de achterluidsprekers? De klemmen om ze dicht te klikken zijn wat gaar dus als ik de achterklep open gooi trek ik de luidsprekers soms iets uit elkaar. Als ik dat te fanatiek doe gaan ze liggen rammelen.
Nu kan ik ze wel vastlijmen maar als ik er ooit nog in moet is dat ook geen geweldig idee. :D

• Mijn richtingaanwijzer links voor heeft condens aan de binnenkant zitten. Hoe erg is dat en kan ik dat überhaupt wegkrijgen en voorkomen? Ik kan de unit er wel afschroeven en droog maken denk ik.
Misschien een kier ofzo.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Gonadan schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 15:36:

• Kan bij jullie de antenne inschuiven (op A-stijl)? Die van mij zit muurvast, net als het moertje.
Ik krijg de neiging dat moertje met geweld te gaan bewerken of de hele unit van het dak te schroeven om te kijken.
Die van mij kan gewoon ingeschoven worden, alleen wel met wat kracht.
• Hoe groot is de kans dat ik ooit wat moet doen aan de achterluidsprekers? De klemmen om ze dicht te klikken zijn wat gaar dus als ik de achterklep open gooi trek ik de luidsprekers soms iets uit elkaar. Als ik dat te fanatiek doe gaan ze liggen rammelen.
Nu kan ik ze wel vastlijmen maar als ik er ooit nog in moet is dat ook geen geweldig idee. :D
Ligt eraan of je ze ooit wilt vervangen. Misschien dubbelzijdig tape gebruiken?
• Mijn richtingaanwijzer links voor heeft condens aan de binnenkant zitten. Hoe erg is dat en kan ik dat überhaupt wegkrijgen en voorkomen? Ik kan de unit er wel afschroeven en droog maken denk ik.
Misschien een kier ofzo.
Niet erg, er lekt iets in je afdichtrubbers en fohnen werkt vaak om het droog te krijgen (tijdelijk)

Ik heb ook nog een vraag: Mijn vsnaar piept, nu zag ik zo'n mooie schroef achter de dynamo zitten. Is dat een stelschroef of dondert de hele dynamo eruit als ik daaraan draai :o

Foto's van mijn baque trouwens:

Afbeeldingslocatie: http://i119.photobucket.com/albums/o153/metro2005/of02_0005034599.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i119.photobucket.com/albums/o153/metro2005/of03_0005034599.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i119.photobucket.com/albums/o153/metro2005/front.jpg

:P

[ Voor 9% gewijzigd door Metro2002 op 18-03-2009 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Gonadan schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 15:36:

Misschien een kier ofzo.
Antenne schuif ik iedere avond bij thuiskomst in i.v.m. vandalisme inde buurt... het moet dus kunnen!
Alleen bij flinke koude zit het ding muurvast. Misschien helpt het om wat graffiet op het ding te strooien.. :) (daar krijg je ook sloten weer los mee).

Luidsprekers achter zitten vast met een klemmetjessysteem. Die moet je als het goed is weer vast kunnen zetten.

Controleer de afdekkappen bij je verlichting. Eventueel rubber behandelen met talkpoeder/insmeren met siliconenvet.

Wat vaak helpt om een koplamp goed droog te krijgen, is om je auto eens met de neus richting de zon te zetten op de parkeerplaats. Veel mensen zetten een auto op een vochtige parkeerplaats met de neus richting een muur/rij bomen, zodat er nooit zon op de voorkant komt. Zet je je auto andersom, dan.... (kun je `s ochtends tevens makkelijker wegrijden :P ). Dit deed ik altijd met mijn Micra K10 (80`s bak ftw).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Michael Knight schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 01:13:
Antenne schuif ik iedere avond bij thuiskomst in i.v.m. vandalisme inde buurt... het moet dus kunnen!
Alleen bij flinke koude zit het ding muurvast. Misschien helpt het om wat graffiet op het ding te strooien.. :) (daar krijg je ook sloten weer los mee).
Ah, vergeten te vermelden. Ik heb er ook al wat WD40 overheen gespoten, mocht niet baten.
Draaien kan ik de antenne wel, alleen schuiven niet.
Ik krijg bijna het gevoel dat het de standaard antenne niet is en dat hij vervangen is (misschien vanwege vandalisme) door een niet inschuifbaar exemplaar.
Luidsprekers achter zitten vast met een klemmetjessysteem. Die moet je als het goed is weer vast kunnen zetten.
Ja klopt, ik kan ze dicht klikken maar goed vast zit het niet.
Ik heb het gevoel dat er misschien palletjes afgebroken zijn of iets dergelijks waardoor ze niet meer goed vast kunnen.
Als ik ze dicht knijp is het goed maar als ik de klep dan helemaal open doe trekt de hoedenplank ze soms weer open.
Controleer de afdekkappen bij je verlichting. Eventueel rubber behandelen met talkpoeder/insmeren met siliconenvet.
Dat wordt schroeven dus, kan ik gelijk oefenen voor als het bolletje stuk is.
Wat vaak helpt om een koplamp goed droog te krijgen, is om je auto eens met de neus richting de zon te zetten op de parkeerplaats. Veel mensen zetten een auto op een vochtige parkeerplaats met de neus richting een muur/rij bomen, zodat er nooit zon op de voorkant komt. Zet je je auto andersom, dan.... (kun je `s ochtends tevens makkelijker wegrijden :P ). Dit deed ik altijd met mijn Micra K10 (80`s bak ftw).
Ik parkeer bijna altijd achteruit in en soms is het inderdaad bijna weg maar meestal zit er toch wel wat.

Werkt dat talkpoeder/siliconenvet dan als isolatie?
Dan moet ik het misschien ook eens bij mij deuren proberen. Ik had laatst een avond waarop het erg mistig was en ik had mijn auto rond etenstijd neergezet. Toen ik tegen een uur of tien weg wilde gaan zag ik gewoon al condens op de ruiten van de achterdeuren. Aan de binnenkant dus.
Toen had ik het gevoel dat hij wel erg makkelijk vocht binnen laat, ik moet de aanwaaier aan zetten anders beslaat het achterin.
Wat dat betreft ben ik blij dat ik airco heb, kan je het even gauw wegpompen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Talkpoeder houdt het rubber in conditie (zacht, flexibel en dus beter isoleren...). Dat siliconenvet is niet voor deurrubber bedoeld, maar kan goed helpen bij afdichten van bv een lampbehuizing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Nou mijn carisma staat bij de garage. De Vsnaar piepte als een gek dus ik laat hem maar gelijk vervangen (en de multiriem ook gelijk). Benieuwd wat me dat geintje gaat kosten :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Michael Knight schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 10:27:
Talkpoeder houdt het rubber in conditie (zacht, flexibel en dus beter isoleren...). Dat siliconenvet is niet voor deurrubber bedoeld, maar kan goed helpen bij afdichten van bv een lampbehuizing :)
Ah, maar dat talkpoeder kan wel goed bij de deuren?
Zou het trouwens kunnen dat ik de aanwaaier op intern moet zetten om vocht tegen te gaan?
Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat er door dat gangetje vocht naar binnen komt maar het zou natuurlijk kunnen.
Metro2002 schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 11:33:
Nou mijn carisma staat bij de garage. De Vsnaar piepte als een gek dus ik laat hem maar gelijk vervangen (en de multiriem ook gelijk). Benieuwd wat me dat geintje gaat kosten :/
Heb je geen garantie gekregen ofzo? Sinds wanneer piepte hij?
Je kunt ze misschien nog wel wat verwijten, laat hen maar opdraaien voor de kosten.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Gonadan schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 11:44:
[...]

Zou het trouwens kunnen dat ik de aanwaaier op intern moet zetten om vocht tegen te gaan?
Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat er door dat gangetje vocht naar binnen komt maar het zou natuurlijk kunnen.

[...]

Je kunt ze misschien nog wel wat verwijten, laat hen maar opdraaien voor de kosten.
Wel garantie maar een riem is niet zo heel duur en het bedrijf waar ik hem gekocht heb zit niet om de hoek. Is het nou iets van honderden euro's wat stuk gaat dan ging ik ook wel terug maar voor een paar tientjes ben ik echt te lui om terug te gaan ermee. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Gonadan schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 11:44:
[...]

[...]

Talkpoeder op deurrubbers schijnt goed te helpen ja (zelf nooit nodig gehad).
Vocht/flinke condens in een Carisma heb ik nooit gezien, eerlijk gezegd.
Afgelopen winter wel een paar keer flink beslagen ruiten gehad achter, omdat ik 6 keer op een dag korte ritten maakte en de auto dus van warm-koud-warm-koud-warm ging...het was toen ook lekker guur buiten.

Eventueel kun je een keer alles goed warm laten blazen in je auto, ventileren, warm blazen en eventueel de arico nog even laten draaien (terwijl je buiten de auto wacht). Volgens mij heb je dan het ergste vocht wel weg.
Metro2002 schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 11:51:
[...]

Wel garantie maar een riem is niet zo heel duur en het bedrijf waar ik hem gekocht heb zit niet om de hoek. Is het nou iets van honderden euro's wat stuk gaat dan ging ik ook wel terug maar voor een paar tientjes ben ik echt te lui om terug te gaan ermee. O-)
Vsnaar en multiriem voor een paar tientjes? Bij garage B. de Haas zeker ;)

Sowieso verstandig om het tijdig te laten vervangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Was alleen een kwestie van opnieuw afstellen gelukkig. 15 euro lichter :+ Daar kon ik niet voor heen en weer voor naar de dealer rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Michael Knight schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 15:35:
Talkpoeder op deurrubbers schijnt goed te helpen ja (zelf nooit nodig gehad).
Vocht/flinke condens in een Carisma heb ik nooit gezien, eerlijk gezegd.
Afgelopen winter wel een paar keer flink beslagen ruiten gehad achter, omdat ik 6 keer op een dag korte ritten maakte en de auto dus van warm-koud-warm-koud-warm ging...het was toen ook lekker guur buiten.

Eventueel kun je een keer alles goed warm laten blazen in je auto, ventileren, warm blazen en eventueel de arico nog even laten draaien (terwijl je buiten de auto wacht). Volgens mij heb je dan het ergste vocht wel weg.
Het vocht eruit halen is het probleem ook niet, de kachel even aan of de airco aan en het is zo weg.
Het komt alleen steeds terug, lang niet altijd erg hoor. Maar vooral die ene keer viel mij op.
Ik had hem droog gereden, dus ook warm. Maar toen ik terug kwam zat er al condens aan de binnenkant.
De achterruit beslaat altijd als ik geen aanwaaier aan heb.
Metro2002 schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 16:52:
Was alleen een kwestie van opnieuw afstellen gelukkig. 15 euro lichter :+ Daar kon ik niet voor heen en weer voor naar de dealer rijden.
Daar heb je dan weer mazzel mee. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Een van jullie een idee of dit wat is?
http://www.matten-online....gbhvc8gkkr33bcsa165pe4gh3

Mijn mat is oud, vaal en blijft absoluut niet liggen.
Ik heb hem nu met vleugelmoeren (:+) vast liggen maar dat is ook niet alles.
Universele matten gaan nooit lekker passen heb ik altijd het gevoel. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deviator79
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-06 15:41
Momenteel heb ik een Mitsubishi Space Wagon van 1999 op het oog.

Het is een 2.4 GDI met 124.000 km op de teller.

Heeft iemand positieve of juist negatieve ervaring met deze auto's?
Moet ik ergens specifiek op letten?
Ik zoek een betrouwbare grote auto waar ik zonder al te veel problemen weer 3 jaar mee kan rijden.

-auto is helaas al verkocht--

jammer..

[ Voor 11% gewijzigd door Deviator79 op 30-05-2009 19:27 ]

- Maar je maakt wel wat mee! -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:16
Michael Knight schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 00:01:
[...]

Vwb de vering. Er zijn twee typen Carisma... de eerste (eerste lichtingen) met een stug onderstel en vering en de lichtingen die daarna kwamen (`98/`99+) met een betere vering.

Mijn ervaring is, dat de nieuwere iets te soepel geveerd zijn. Ik rijd veel in Regio Arnhem-Nijmegen en moet dus om de 50 meter over een drempel...
Ha, een collega Carisma rijder uit de regio Nijmegen. Had me nog niet eerder hier gemeld maar ik rijd dus inmiddels een jaar of 7 een zilvergrijze Mitsubishi Carisma GL automaat uit mei 1998, met nu krap 150.000 km op de teller (gekocht met 40k op de teller). Tot nu toe erg content mee geweest, met name omdat 'ie het altijd doet en er nauwelijks onderhoudskosten aan zijn geweest.

Wel heb ik het idee dat de vering een stuk stugger aan het worden is, soms voelt het alsof ik op houten karrewielen aan het rijden ben en elke kiezel in de weg kan voelen. Bij de APK keuring pas geleden heb ik gevraagd vering + schokbrekers na te kijken, en dat was allemaal in orde volgens het garagebedrijf.

Iemand een idee wat het kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Deviator79 schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 12:31:
Momenteel heb ik een Mitsubishi Space Wagon van 1999 op het oog.

Het is een 2.4 GDI met 124.000 km op de teller.

Heeft iemand positieve of juist negatieve ervaring met deze auto's?
Moet ik ergens specifiek op letten?
Ik zoek een betrouwbare grote auto waar ik zonder al te veel problemen weer 3 jaar mee kan rijden.

[afbeelding]
Houd er rekening mee dat GDI niet helemaal is geworden wat er verwacht werd. Maar verder prima auto's zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Schweino schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 00:30:
[...]

Ha, een collega Carisma rijder uit de regio Nijmegen. Had me nog niet eerder hier gemeld maar ik rijd dus inmiddels een jaar of 7 een zilvergrijze Mitsubishi Carisma GL automaat uit mei 1998, met nu krap 150.000 km op de teller (gekocht met 40k op de teller). Tot nu toe erg content mee geweest, met name omdat 'ie het altijd doet en er nauwelijks onderhoudskosten aan zijn geweest.

Wel heb ik het idee dat de vering een stuk stugger aan het worden is, soms voelt het alsof ik op houten karrewielen aan het rijden ben en elke kiezel in de weg kan voelen. Bij de APK keuring pas geleden heb ik gevraagd vering + schokbrekers na te kijken, en dat was allemaal in orde volgens het garagebedrijf.

Iemand een idee wat het kan zijn?
Wat voor banden(spanning) heb je en hoe oud zijn ze? Als het niet aan de vering oid ligt, moet het iets anders zijn wat in contact met de weg staat... (zou het anders ook niet weten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Bandenspanning zal ik eens nakijken, die kan goed te hoog zijn inderdaad. De voorbanden zijn nieuw (vervangen bij APK keuring) de achterbanden een jaar of 5 oud (alle 4 Michelin Energy Saver).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Gonadan schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 11:30:
Een van jullie een idee of dit wat is?
http://www.matten-online....gbhvc8gkkr33bcsa165pe4gh3

Mijn mat is oud, vaal en blijft absoluut niet liggen.
Ik heb hem nu met vleugelmoeren (:+) vast liggen maar dat is ook niet alles.
Universele matten gaan nooit lekker passen heb ik altijd het gevoel. :)
Volgens mij heb je al nieuwe Mitsubishi matten (setje) voor €50 euro bij de dealer... dan heb je meteen originele voo je auto. Als je de oude inruilt, krijg je vaak nog extra korting bij MItsubishi ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Goeie tip Michael, ik heb ook nieuwe nodig. Heb je overigens een idee wat wieldoppen kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Schweino schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 23:15:
Goeie tip Michael, ik heb ook nieuwe nodig. Heb je overigens een idee wat wieldoppen kosten?
Nee, helaas niet. De Carisma heeft 3 verschillende soorten wieldoppen (model); Hoekige 'spaken', ronde 'spaken' en een low budget ding dat er niet uitziet..

Afbeeldingslocatie: http://images1.speurders.nl/images/44/4450/44506591_1.jpg
De 'hoekige'

Afbeeldingslocatie: http://foto.autozone.be/fotosauto/MIT/web450x300/Mitsubishi-Carisma_7981437.jpg
De 'ronde'

De laatste (low budget) heb ik maar één keer gezien in het echt en kunnen ook universele geweest zijn...

Heb zelf sinds enige tijd wat 'sportievere' wieldoppen erop zitten... dan lijkt het een beetje alsof je LM velgen hebt.. (heb wel het 'SPORT'-embleem eraf gehaald, waardoor ze een stuk netter ogen). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Heb ik dan de cheapo's?

Dit zijn de mijne:

Afbeeldingslocatie: http://guildford.gumtree.com/posting_images/13/37099113__1238743228__1__1-ff7a6fd1f8f512ec6b26f8545932b8b8.__big__.jpg
(plaatje van google geplukt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Schweino schreef op zondag 31 mei 2009 @ 00:32:
Heb ik dan de cheapo's?

Dit zijn de mijne:

[afbeelding]
(plaatje van google geplukt)
Ze lijken er wel op.. :X (nofi)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Michael Knight schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 17:33:
Volgens mij heb je al nieuwe Mitsubishi matten (setje) voor €50 euro bij de dealer... dan heb je meteen originele voo je auto. Als je de oude inruilt, krijg je vaak nog extra korting bij MItsubishi ! :)
Ik wist niet dat er nog nieuwe te krijgen waren voor de Carisma. Waarom nu nog? :D
Weet jij wat voor bevestigingssysteem daar dan bij zit?

@wieldoppen:
Die 'low-budget' zien er inderdaad universeel uit. Volgens mij heb ik zoiets ook wel eens op een Fiat gezien of van die hakkietakkiemerken uit Korea. :X

Die 'hoekige' staan ook 'voor weinig' op marktplaats, daar had ik zelf nog aan zitten denken.
Een incomplete zit is prima als reserve.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Heb pas mijn wieldoppen (die hoekige) weggegooid :X sorry.

Trouwens een 'probleempje' met mijn carisma. de behuizing waar de richtinaanwijzer, lichtschakelaar etc inzit heeft speling :/ ik heb het hele behuizinkje nu vastgeklemd maar dat lijkt me niet de bedoeling :P (al is het wel weg daarmee) . Ik kan het hele geval denk ik een kwart - halve cm bewegen. Iemand Enig idee wat het kan zijn?

o en mijn carismatje heeft nieuwe wieltjes:

Afbeeldingslocatie: http://i.fok.nl/userpics//34775/100_0856-1.jpg

Moesten toch nieuwe banden op en kon deze velgjes voor een een krat bier overnemen 8)

Verbruik tot nu toe ligt tussen de 1 op 13,5 en 1 op 14,5 in tot nu toe. Niet slecht maar ook niet bijzonder gezien mijn rijstijl en gezien het feit dat dat > 80% snelwegverkeer is. We zullen zien wat de auto in de vakantie naar Z-Frankrijk gaat doen :)

[ Voor 99% gewijzigd door Metro2002 op 03-06-2009 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Iemand bekend met hoe je het deurpaneel uit een Colt krijgt?
Ik wil de speakers vervangen maar krijg hem met geen mogelijkheid los.

Er zit welgeteld 1 schroef in. Er zijn geen afdekplaatjes te ontdekken waar er meer zitten. Ook de deurgreep en raamslinger verbergen geen schroefjes. Kan hij rondom vast geklikt zijn? Ik heb al wat zitten voelen en trekken maar durfde niet meer kracht te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Zitten vaak vast met klisksysteem ja; je mag dus best wat meer kracht zetten.

Wat soms helpt, is voorzichtig je hand eronder 'werken' en vervolgens opzoek gaan naar punten die vast zitten; vervolgens kun je met verdeelde kracht (platte hand, vingers uit elkaar) je hand om het klemmetje leggen en dan lostrekken.

Mijn Carisma staat trouwens stil.... vanmiddag begaf de hydraulische koppeling het op de weg naar huis.. :'( (na 271dkm, :*) )

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste