Het grote BMW topic, deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 20 Laatste
Acties:
  • 82.458 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:23

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Heuving schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 09:08:
[...]

Lijkt er inderdaad op dat BMW last heeft van het Mercedes-cyndroom. Ofterwel, de nieuwe modellen zijn een achteruitgang op styling gebied.
Om het nogmaals te herhalen voor de zoveelste keer, E39 is mooier dan de E60, E46 is mooier dan de E90, etc.
Blijf ik van de auto's die je nu nieuw kan kopen uit de 7er klasse de S8 het vetst vinden :)
Er valt nog weinig over de vormgeving van de nieuwe 7 te zeggen aangezien de belangrijkse stijlelementen nog gecamoufleerd zijn. Ik kan me niet voorstellen dat BMW een aartslelijke auto gaat maken. De opvolger van de Z4 ziet er zeer belovend uit, evenals de spyshots van de sportieve variant van de 7 (gebaseerd op de Concept CS).

Mercedes heeft met de huidige S-klasse en CL naar mijn mening weer een echte klapper in huis. Die wagens zien er weer uit als echte Mercedessen (dik en een tikkeltje fout). De huidige E-klasse vind ik ook een enorme verbetering ten opzichte van de zoutloos vormgegeven W210.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-09 13:12
Femme schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 11:38:
[...]

Er valt nog weinig over de vormgeving van de nieuwe 7 te zeggen aangezien de belangrijkse stijlelementen nog gecamoufleerd zijn. Ik kan me niet voorstellen dat BMW een aartslelijke auto gaat maken. De opvolger van de Z4 ziet er zeer belovend uit, evenals de spyshots van de sportieve variant van de 7 (gebaseerd op de Concept CS).

Mercedes heeft met de huidige S-klasse en CL naar mijn mening weer een echte klapper in huis. Die wagens zien er weer uit als echte Mercedessen (dik en een tikkeltje fout). De huidige E-klasse vind ik ook een enorme verbetering ten opzichte van de zoutloos vormgegeven W210.
Tuurlijk zullen ze proberen een nette bak neer te zetten. Maar als je kijkt naar die grote nieren.... het is geen liefde op het eerste gezicht zegmaar, het is even wennen. Wat niet van toepassing is op de oudere (saaiere?) BMW modellen.

S klasse met AMG pakket is inderdaad wel een strakke bak, CL is ook mooi (achterkant weer wat minder).
Maar vergelijk het dan met de SLK facelift, wat hebben ze met die neus gedaan!? Een beetje een Jan-Jaap hazelip idee.
En de SL, Watskeburt met de koplampen, halfords grilletje in de zijkant en de E.T. hoofdsteunen die het afmaken. 1 van de lelijkste wagens van dit moment vind ik ook nogsteeds de R-klasse.
Maar dan is 1 van de gruwelijkste SUVs de GL, en natuurlijk de eigenlijk nu al klassieke CLS.
Ze doen wel dingen goed, maar dat mag ook wel met zo'n groot aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
Sinds afgelopen dinsdag kan/mag ik mijzelf vervoeren in deze e46;

Afbeeldingslocatie: http://home.orange.nl/harmo/e46-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.orange.nl/harmo/e46-2.jpg

Een 320D gechipt, M-onderstel en nog een paar van die grapstuivers (geen idee wat er precies allemaal wel of niet aangepast is).

Een compleet andere wagen dan de Volvo 855 waar ik normaliter mee rijd. Mede dankzij de chip heerlijk snel en van roeten absoluut geen sprake. Wel rijbewijs gevaarlijk dat ding....

A.s. dinsdag lever ik 'm weer in. Qua ruimte is de e46 als sedan voor mij absoluut niet praktisch.
Wel zuinig met 6.3 liter op 100km en een best zware rechtervoet. Ik word alleen wel wat zenuwachtig van de verbruiksmeter die knap enthousiast heen en weer zwiept. CruiseControll is dan ook wel mijn grote vriend zegmaar :).

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:53

Wimo.

Shake and Bake!

Soulfly schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 13:45:
Sinds afgelopen dinsdag kan/mag ik mijzelf vervoeren in deze e46;

[afbeelding]

[afbeelding]

Een 320D gechipt, M-onderstel en nog een paar van die grapstuivers (geen idee wat er precies allemaal wel of niet aangepast is).

Een compleet andere wagen dan de Volvo 855 waar ik normaliter mee rijd. Mede dankzij de chip heerlijk snel en van roeten absoluut geen sprake. Wel rijbewijs gevaarlijk dat ding....

A.s. dinsdag lever ik 'm weer in. Qua ruimte is de e46 als sedan voor mij absoluut niet praktisch.
Wel zuinig met 6.3 liter op 100km en een best zware rechtervoet. Ik word alleen wel wat zenuwachtig van de verbruiksmeter die knap enthousiast heen en weer zwiept. CruiseControll is dan ook wel mijn grote vriend zegmaar :).
Denk niet dat je een mtech onderstel hebt ;) Nette wagen , en die meter moet je maar negeren ... hij gaat toch maar tot 20l/100km ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Die meter is het meest onzinnige ding in een BMW. Je leert 'm idd al snel te negeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
gewoon flink planken. Bij mij blijft ie dan wel buiten beeld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:56

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Kaasplank schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 14:14:
gewoon flink planken. Bij mij blijft ie dan wel buiten beeld :P
_O-

Ik vind het af en toe wel nuttig. Hij is dan wel niet heel erg precies, hij maakt je wel bewust. Zodat je niet onnodig gaat gassen als het toch geen zin heeft. Ook als je cruised geeft hij je een indicatie van wat je doet - ik merk bv dat hij erg terugloopt als ik in zijn 5 achter een vrachtwagen ga hangen. Dat het zuiniger is kon je zelf ook wel verzinnen, maar de meter geeft je een schatting van hoe zuinig je bezig bent, en wat bepaalde rijstijlen doen met je verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:03
Mijn plan is gemaakt: nog 2 jaar in mijn E34 en dan een X5 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 12:19

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Hopelijk het nieuwe model. Want het oude koop je echt niet meer.
Dat begint nu echt DE pimpmobiel te worden van 18jarige die stoer willen doen.

De nieuwe is zeer mooi met het sportpakket. Ook mooi prijzig.

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
rij nu ook een sjakenbak dus dat maakt me niet uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
De oude X5 voor 18-jarigen? Tweedehands kost dat ding nog altijd meer dan een vol jaar startsalaris voor iemand van 18 :P

[ Voor 8% gewijzigd door pagani op 16-05-2008 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
@ Femme: Hoe is het nu met de Alpina Z4? De vorige lekker-maak-update is alweer een maand geleden.. :)

Staat ie al in het buitenland? Of ga je binnenkort pas die kant op?
Hoe ga je dat eigenlijk doen? Zelf heenrijden, en dan met de trein terug ofzo? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 23:14
418O2 schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 15:31:
rij nu ook een sjakenbak dus dat maakt me niet uit
Je impliceerd dat ik in sjakenbak rij, waarom? E34 is een prachtige auto, bovendien hebben wij beide geen autostylespul er op geplakt zitten.
;(

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04 20:57
johnnyv.nl schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 15:32:
De oude X5 voor 18-jarigen? Tweedehands kost dat ding nog altijd meer dan een vol jaar startsalaris voor iemand van 18 :P
ja precies..
de goedkoopste die op internet staat (NL) kan ik net kopen mocht ik dat willen..
dus ik denk dat het dan pappa's auto is.

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Spiller schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 15:37:
[...]

Je impliceerd dat ik in sjakenbak rij, waarom? E34 is een prachtige auto, bovendien hebben wij beide geen autostylespul er op geplakt zitten.
;(
Zo wordt er wel naar gekeken toch? turken/pooierbak

maakt mij niets uit hoor.

Maar een X5 doet nu ~14000-15000 eur in dld. Over 3 jaar zonder BPM (wss wel met andere shit) heb je ze voor een fijn prijsje denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

endless schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 15:36:
@ Femme: Hoe is het nu met de Alpina Z4? De vorige lekker-maak-update is alweer een maand geleden.. :)

Staat ie al in het buitenland? Of ga je binnenkort pas die kant op?
Hoe ga je dat eigenlijk doen? Zelf heenrijden, en dan met de trein terug ofzo? :?
Ze zijn bezig met opbouwen en dat duurt allemaal erg lang. Dit zijn de foto's van twee weken geleden:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4pYLj9OohQodhkpU5seX818e/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/BkEw1DN7C8cWdE4DCkJkITHC/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/DybhKuvH50zE9cVvDKMKHXD3/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 15:30

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dat ziet eruit alsof het haast klaar is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Wat er onder andere nog gedaan moet worden: wielkuipen, spoilers, raamrubbers, stoelen, afdekkappen van rollbars en andere veren voor schokdempers monteren. Aanpassen stabilisatorstang, verlichting werkend maken. Ik ga er vanuit dat het nog wel een maand gaat duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Hoe lang is dat ding al weg en kost het niet klauwen vol geld ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

418O2 schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 15:41:
[...]

Zo wordt er wel naar gekeken toch? turken/pooierbak

maakt mij niets uit hoor.

Maar een X5 doet nu ~14000-15000 eur in dld. Over 3 jaar zonder BPM (wss wel met andere shit) heb je ze voor een fijn prijsje denk ik...
Serieus? Dat kost een goede e46 nog ruim .. schrijven die dingen zo hard af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ja in dld zonder bpm he. schrijven keihard af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:22

Sorcerer8472

Mens sana?

418O2 schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 16:14:
Ja in dld zonder bpm he. schrijven keihard af
Komt o.a. omdat een nieuwe daar een stuk minder kost. BPM in NL zal trouwens pas over 8-12 jaar helemaal weg zijn. Bij importeren is er nu al sprake van dat je CO2-tax moet betalen. Hou er wel rekening mee dat je bij zo'n X5 van 15k euro toch al gauw 10k euro moet bijbetalen nu :P

Maareh, waarom een X5? Koop liever een mooie 5er of desnoods 7er, maar geen X5, brr :P

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ach, 5 heb ik nu gehad, 3 heb ik gehad, 7 is me teveel :P

Achjah, voor hetzelfde geld moet ik over 3 jaar uit nood een e36 rijden, of rij ik een hagelnieuwe 6 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Wimo. schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 13:48:
Denk niet dat je een mtech onderstel hebt ;) Nette wagen , en die meter moet je maar negeren ... hij gaat toch maar tot 20l/100km ..
Op basis waarvan? Hij staat lager & strakker op z'n pootjes dan de stock 320d. Hoe en wat precies weet ik ook niet, moet ik eerlijk bekennen. Ik maak er slechts een week (prettig) gebruik van.
Dit is i.i.g. wat ik van de eigenaar begreep.

Maar enlighten me :) Ik weet geen fluit van BMW in dat opzicht, afgezien dat hij prima vooruit komt en met ASC uitgeschakeld het leuk spelen is :) Verder voor de rest ligt ie als een kart op de weg.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Spiller schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 15:37:
[...]

;(
Ik wou zeggen, een mooie, goed onderhouden E34 zonder pimpspul is een nette auto. Stoere brede achterkant op een paar mooie 225 banden, niks mis mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
HTT-Thalan schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 17:25:
[...]

Ik wou zeggen, een mooie, goed onderhouden E34 zonder pimpspul is een nette auto. Stoere brede achterkant op een paar mooie 225 banden, niks mis mee!
Of 275 achter:
Afbeeldingslocatie: http://i183.photobucket.com/albums/x241/mikeday1036/wheels/acs%20I/Picture059.jpg

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

Woei!

* Naboo heeft de lijst terug met gebreken van zijn E36

Naast het ruitensproeiervloeistofpompje en de visco koppeling kwam het volgende aan het licht;

Motorsteunstang rubber gebroken
Uitlaat moet vastgezet worden (bij gebroken uitlaat zelfs vervangen)
Rechter achterband (was al bekend voor APK maar was kiele-kiele, kan gelukkig met reserve band vervangen worden om APK door te komen)
Koelvloeistof reservoir is lek
Massa storing in de bekabeling van de verlichting (moet dus nagekeken worden en gefixed)

Stuurhuis was daarnaast ook al bekend maar had ik al iemand anders voor gevonden om te laten doen.
Achterruit verwarming, ABS sensor en slot aan bestuurderskant waren geen prio, maar die gebreken zijn er ook nog.

Het plaatje van de dealer incl. APK en Grote Beurt: € 1200 a 1300 :'(
Je raadt het al, ik laat m niet maken. Niet bij de dealer. Ga kijken of die jongen die het stuurhuis
doet het allemaal kan en wil doen. Hoop dan op een besparing van zo'n 500 a 600 euro.

[ Voor 6% gewijzigd door Naboo op 16-05-2008 18:40 ]

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:34

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Uhm... je wilt je reserveband onder de auto zetten voor de APK en dan waarschijnlijk uw orginele velg met oude band na de APK er terug onder zetten?

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Naboo schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 18:39:
Woei!

* Naboo heeft de lijst terug met gebreken van zijn E36

Naast het ruitensproeiervloeistofpompje en de visco koppeling kwam het volgende aan het licht;

Motorsteunstang rubber gebroken
Uitlaat moet vastgezet worden (bij gebroken uitlaat zelfs vervangen)
Rechter achterband (was al bekend voor APK maar was kiele-kiele, kan gelukkig met reserve band vervangen worden om APK door te komen)
Koelvloeistof reservoir is lek
Massa storing in de bekabeling van de verlichting (moet dus nagekeken worden en gefixed)

Stuurhuis was daarnaast ook al bekend maar had ik al iemand anders voor gevonden om te laten doen.
Achterruit verwarming, ABS sensor en slot aan bestuurderskant waren geen prio, maar die gebreken zijn er ook nog.

Het plaatje van de dealer incl. APK en Grote Beurt: € 1200 a 1300 :'(
Je raadt het al, ik laat m niet maken. Niet bij de dealer. Ga kijken of die jongen die het stuurhuis
doet het allemaal kan en wil doen. Hoop dan op een besparing van zo'n 500 a 600 euro.
Die APK is er niet voor niets... het is onveilig om met een slechte band te rijden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
HTT-Thalan schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 19:18:
[...]

Die APK is er niet voor niets... het is onveilig om met een slechte band te rijden!
Je uitspraak klopt niet. Mits het wegdek droog en schoon is heb je met een band waar geen enkel profiel meer op zit juist meer grip en is dus veiliger. Misschien rijdt hij wel alleen op momenten als deze. :P

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Jellabie schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 18:46:
Uhm... je wilt je reserveband onder de auto zetten voor de APK en dan waarschijnlijk uw orginele velg met oude band na de APK er terug onder zetten?
Velgen zijn hetzelfde, dus ook de band ;)

Dan kan ik later op me gemakkie ff een nieuwe band kopen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Wimo. schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 16:10:
[...]

Serieus? Dat kost een goede e46 nog ruim .. schrijven die dingen zo hard af?
Voor 15k heb je een jonge E46 met erg weinig kilometers..........of de aller, aller, allereerste serie X5s (bj 2000) met 3 ton op de teller. Alles is relatief :)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Spiller schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 19:38:
[...]

Je uitspraak klopt niet. Mits het wegdek droog en schoon is heb je met een band waar geen enkel profiel meer op zit juist meer grip en is dus veiliger. Misschien rijdt hij wel alleen op momenten als deze. :P
En jij bent weerman van beroep? Voor hetzelfde geld breekt er onweer rond terwijl je net door het bos aan het cruisen bent, of is iemand in de straat zijn auto aan het wassen en is er een grote natte plek in de weg waar jij doorheen rijdt. Ik blijft erbij dat slicks voor het circuit zijn.

Die auto wordt gebruikt voor dagelijks verkeer, dus daar moet hij ook op ingericht zijn vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:33

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Ik ergerde me al een tijdje aan het slechte sluiten van m'n deuren en achterklep. Ik moet ze altijd vrij krachtig dicht slaan om hem in het slot te krijgen. Bij de dealer kreeg ik de tip eens op te letten of ik er ook last van heb als er een deur of raam open is.
Wat blijkt nou, als er inderdaad nog een deur of raam open staat, vallen de deuren en de klep wel makkelijk in het slot. Blijkbaar is m'n Compact zo luchtdicht dat de tegendruk die ontstaat bij het sluiten van een deur zoveel is dat hij dus iets moeilijker in het slot gaat. 8)7 De bouwkwaliteit is na 13 jaar dus nog steeds uitstekend _/-\o_

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spiller schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 19:38:
[...]

Jouw uitspraak klopt ook niet. Ook slicks raken nl op. In de racerij wisselen ze toch ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Soulfly schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 17:24:
[...]

Op basis waarvan? Hij staat lager & strakker op z'n pootjes dan de stock 320d. Hoe en wat precies weet ik ook niet, moet ik eerlijk bekennen. Ik maak er slechts een week (prettig) gebruik van.
Dit is i.i.g. wat ik van de eigenaar begreep.

Maar enlighten me :) Ik weet geen fluit van BMW in dat opzicht, afgezien dat hij prima vooruit komt en met ASC uitgeschakeld het leuk spelen is :) Verder voor de rest ligt ie als een kart op de weg.
Je hebt een sportonderstel en een mtech onderstel. Het sportonderstel was toentertijd nog redelijk populair (slechts ~150 euro) met 15mm verlaging. Een mtech zit op 25mm meen ik .. en dat was een optie die zelden werd gekozen bij sedans. Ik vermoed dus dat je, net als ik , een normale set hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Kijk, daar kan ik wat mee :)

Al wordt ik er nu wel nieuwschieriger van uiteraard.
Weet je toevallig ook nog wat de normale hoogte is van de e46?

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Soulfly schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 07:02:

Heb je het onderhoudsboekje nog? Daar staan de opties vaak in. Dan weet je zo welke je hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Hier ook even mijn beemer weer spammen :P

Afbeeldingslocatie: http://kletskrakers.nl/Bmw/bmw%20ijssel2.jpg

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

-Thunder- schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 12:37:
Hier ook even mijn beemer weer spammen :P

[afbeelding]
Dat kan ik ook , nette originele wagen trouwens ;)

Recente foto na inbouw angel eyes:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~wimo/meeting/10.jpg

O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Soulfly schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 07:02:

De opgegeven rijhoogte van een BMW wordt trouwens bepaald met een specifieke belading. Ik meen dat het voorin 80kg op de beide stoelen was, en in de kofferbak 50kg, maar dat weet ik niet meer zeker. Onbeladen staat een BMW iig hoger op z'n poten dan de specificaties aangeven.
Ik weet niet wat er precies bij de E46 aangepast wordt bij een ander onderstel, maar ik weet dat je het bij de E36 o.a. kan zien aan het type demper en de dikte van de eindstop (het standaard onderstel heeft 2 ringen, het m-onderstel maar 1).
Bij het m-onderstel is bovendien het camber anders (de wielen lijken verticaal schuin te staan, terwijl bij het gewone onderstel de wielen gewoon recht staan) omdat de rubbers en het lager (boven op de demper) co-centrisch zijn. Maar ook hiervoor geldt dat dit bij de E36 zo is, hoe het bij de E46 zit, weet ik niet precies.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Wimo. schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 12:42:
[...]

Dat kan ik ook , nette originele wagen trouwens ;)

Recente foto na inbouw angel eyes:

[afbeelding]

O+
lekkere smoel :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Laatst online: 12:27

4x2

lộn xộn quá

deepbass909 schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 00:05:
De bouwkwaliteit is na 13 jaar dus nog steeds uitstekend _/-\o_
Of je overdrukflapjes zitten verstopt :+
Speakers in de hoedenplank losdraaien geeft ook leuke effecten trouwens, die vliegen gewoon omhoog.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 15:30

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

4x2 schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 18:39:
[...]

Of je overdrukflapjes zitten verstopt :+
Kun je lachen, maar in veel auto's zit er inderdaad een rooster om juist dit te voorkomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Klopt, zitten bij mij ook, achter de achterbumper (als ik de bakjes in m'n kofferbak eruit haal kan ik ze zien). De flapjes zijn ook gewoon open, dus tenzij er veel rotzooi achter deze flapjes zit, kan dat het dus niet zijn. En anders toch maar een keertje de achterbumper demonteren... Ik heb al op meer rare plekken rotzooi gevonden... Vanavond had ik trouwens wel weer even ruzie met de achterklep... Dus misschien toch maar een keertje goed alles nakijken... Aan de andere kant, via de luchtverversing kant de luchtdruk opzicht ook weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Helaas, met een droevend hart moet ik mededelen dat mijn lieve BMW naar de BMW hemel is gegaan.
Ok, niet letterlijk want ze gaat voor de export of onderdelen weg.

Ze is precies 14 jaar en 1 maand geworden. 15-04-1994 / 15-05-2008

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v242/Quarry/22052007162-1.jpg

Rust zacht lieve E36 :'(

[ Voor 11% gewijzigd door Naboo op 18-05-2008 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Naboo schreef op zondag 18 mei 2008 @ 15:43:
Helaas, met een droevend hart moet ik mededelen dat mijn lieve BMW naar de BMW hemel is gegaan.
Ok, niet letterlijk want ze gaat voor de export of onderdelen weg.

Ze is precies 14 jaar en 1 maand geworden. 15-04-1994 / 15-05-2008

[afbeelding]

Rust zacht lieve E36 :'(
Je laat hem gaan vanwege een reparatie van 500 á 600 euro bij een beunhaas? Er zijn een hoop dingen aan die eenvoudig zelf te doen zijn, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

MikeyMan schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 18:43:
[...]

Kun je lachen, maar in veel auto's zit er inderdaad een rooster om juist dit te voorkomen...
Weet ik, daarom zei ik het ook ;)
Mn E30 had ze achter de achterbumper.
Mn 02 niet, die duwt de ramen wel open (geen stijl aan de voor en bovenkant).

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

De E36 heeft ze ook achter de achterbumper.

@Naboo
Zijn de reparaties die je hier noemde echt de reden dat je hem weg doet? Een middagje sleutelen en de meeste dingen zijn wel vervangen. Als ik de reparaties aan jouw auto vergelijk met wat ik afgelopen jaar allemaal heb gedaan, had mijn Compact ook al lang weg moeten doen.

Over sleutelen gesproken, ik heb vandaag de reflectoren van m'n koplampen vervangen. Mocht het geen invloed hebben op de lichtopbrengst, dan is in ieder geval het aangezicht van de auto een stuk frisser geworden 8)

Afbeeldingslocatie: http://lh4.ggpht.com/schaapinwolfskleren/SDB30YN-_HI/AAAAAAAAAXU/B6yZzU8mgvY/s800/Afb070.jpg
Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/schaapinwolfskleren/SDB35oN-_JI/AAAAAAAAAXk/hXSnHllfNqo/s800/Afb072.jpg
Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/schaapinwolfskleren/SDB32oN-_II/AAAAAAAAAXc/92_QDrsIVCs/s800/Afb071.jpg
Ja hij is vies... :X Ik had hem gister willen wassen, maar helaas gooide de regen roet in het eten...

Zo was het trouwens:
Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/schaapinwolfskleren/R9xoLC-I1qI/AAAAAAAAAGI/GcQl0PnbDLI/s800/200803080028.jpg
De rechter lamp (links op de foto B)) had ik al eens schoon gemaakt, maar daarbij was het chroom beschadigd. Dat was ook de belangrijkste reden dat ik de reflectoren wou vervangen. De linker lamp was nog vies. Het is niet heel duidelijk, maar de linker lamp had een witte waas op de reflector zitten die het licht vrij sterk beïnvloedde (de aftekening van de lichtlijnen was vrij wazig). Ik denk dat de aanslag makkelijk 25% van het licht verstrooide of tegen hield. Maar aangezien het nu nog erg licht is, weet ik nog niet in hoeverre ik het ook echt ga merken. Maar de lampen zijn nu in principe weer zo goed als nieuw :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na 2,5 jaar met een S 320 cdi rondgereden te hebben mag ik me nu ook op dit forum melden.

Ik heb vorige week een 730d gekocht uit januari 2006, 79.000 op de teller, om mijn klanten rond te gaan rijden. In eerste instantie zien sommigen het verschil met de Benz niet eens :) ze zijn beide donkerblauw maar daar houdt het ook wel mee op.

Ik zit aan een chip te denken (had ik ook in de Mercedes) want ik mis toch wel een beetje power bij het inhalen. Ondertussen de eerste 1000km er alweer op zitten en ik heb nog niet hoeven tanken.

Het is de wagen van de directeur van een BMW garage in Brussel en ik heb die voor een zacht prijsje kunnen overnemen via een van mijn klanten.

Pics:
Afbeeldingslocatie: http://i43.photobucket.com/albums/e400/boercke/SL551422.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i43.photobucket.com/albums/e400/boercke/SL551423.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

oh my...
Check deze plannen... Een E30 die roze legerprint gaat krijgen... en een enorme riser achterspoiler... Of te wel, de grote beurt style... maar dan uitgebreider (de motor krijgt bijvoorbeeld wel een complete revisie...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Wel een leuk vrouwtje die het doet :+

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Laatst online: 12-09 14:51
Alle E36 hebben wel problemen als ik het zo hoor. Mijne is uit 93 maar doet het gelukkig nog goed 8)

Afbeeldingslocatie: http://i25.tinypic.com/24cf8s3.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door YoshiBignose op 19-05-2008 17:17 ]

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

De E36 begint gewoon oud te worden. Vanaf 10 jaar weet je dat bepaalde onderdelen kapot kunnen gaan. Vaak heeft de auto dan ook al een 3de eigenaar, en hoe meer eigenaren er zijn geweest, hoe slechter het onderhoud vaak wordt. Ik heb aan mijn auto ook wel reparaties ontdekt die in de categorie vallen van dat het het absolute minimale is om hem rijdend te houden. De koelwaterslang die bij mij gescheurd was, was al een keer ingekort aan de andere kant. Met wat "extra" moeite had ik dat ook aan deze kant wel kunnen doen, maar ik heb de hele slang vervangen. En zo zijn er meer dingetjes. Er zal ook een punt komen dat ik me serieus moet af gaan vragen of het nog wel de moeite waard is... Een koppelingsgroep vervangen bijvoorbeeld. Ik heb geen brug tot m'n beschikking, dus dan wordt het een hels karwij om voor elkaar te krijgen (maar niet onmogelijk). Qua materiaalkosten zal het wel meevallen, maar als het in een garage moet gebeuren... Dan wordt het een dure grap.
Ik heb er afgelopen weekend ook over zitten denken of het misschien niet verstandig zou zijn om alle koelwaterslangen (op de grote van en naar de radiator na) te vervangen. Ze liggen bij de M43-motor behoorlijk verstopt, en je hebt ze niet zo 1,2,3 vervangen (voor een aantal moet de inlaat namelijk los). Maar als je de inlaat eraf haalt, kan je ineens heel makkelijk bij alle slangen, en kost het misschien 10 minuten extra om ze gelijk allemaal te vervangen. En het voordeel is wel, dat de kans op een lekke koelslang ineens bijna 0 is geworden, terwijl er nu altijd een reële kans bestaat dat de volgende het begeeft. En om de kosten hoeft het eigenlijk niet gelaten te worden (ik denk dat ik voor €100 alle onderdelen wel heb).
Maar daarvoor geldt wel dat ik het zelf kan. Ik kan me heel goed voorstellen dat als bij iemand anders de startmotor het begeeft, en hij/zij moet daarvoor naar de garage, dat de kosten gewoon de druppel zullen zijn. Ik schat (zonder gekheid) dat de vervanging van een startmotor al snel op €800 zit voor dit blok. En als de auto gemiddeld nog maar €1500 waard is (ik denk dat dat wel reëel is voor een 13 jaar oude Compact, los van de staat), dan is dat gewoon een te dure reparatie...

Kortom, ik ben blij dat ik bijna alles lekker zelf kan doen (en het is nog leuk ook ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
Verwijderd schreef op maandag 19 mei 2008 @ 09:52:
Na 2,5 jaar met een S 320 cdi rondgereden te hebben mag ik me nu ook op dit forum melden.

Ik heb vorige week een 730d gekocht uit januari 2006, 79.000 op de teller, om mijn klanten rond te gaan rijden. In eerste instantie zien sommigen het verschil met de Benz niet eens :) ze zijn beide donkerblauw maar daar houdt het ook wel mee op.

Ik zit aan een chip te denken (had ik ook in de Mercedes) want ik mis toch wel een beetje power bij het inhalen. Ondertussen de eerste 1000km er alweer op zitten en ik heb nog niet hoeven tanken.

Het is de wagen van de directeur van een BMW garage in Brussel en ik heb die voor een zacht prijsje kunnen overnemen via een van mijn klanten.

Pics:
[afbeelding]
[afbeelding]
Mooie bak!!!

IMO was de 7 voor de facelift nog net wat bruter. De 7 na de facelift was toch weer iets vriendelijker en minder extreem. Maar aan de andere kant heb je wel een wagen die veel minder problemen heeft dan de E65 8)

misschien een paar punten waar je op moet letten:
- 'Slip-Slam' probleem, kan je merken aan het in de versnelling knallen van de auto. Soms is dit opgelost door een software update, maar meestal moet heel de transmissie vervangen worden. Sowieso is het dan aan te raden om dat te eisen. Slip-slam kan zich al voordoen rond de 100.000 km.
- De dynamic drive (als je die hebt) is ook erg gevoelig. Deze kan vrij snel gaan 'lekken' reperaties hiervan verschillen enorm per situatie.

En er waren nog wat punten maar die kan ik me zo 1, 2, 3 niet bedenken :P

iig veel succes met de auto! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Jeej, ik kan nu echt sjonnie-style met m'n Compact met m-trim rijden 8) :p

Afbeeldingslocatie: http://lh4.ggpht.com/schaapinwolfskleren/SDHi8IN-_KI/AAAAAAAAAYo/jYsxSsQbpws/s400/Afb004.jpg
Afbeeldingslocatie: http://lh6.ggpht.com/schaapinwolfskleren/SDHi-oN-_LI/AAAAAAAAAYw/tksHwKdHdIU/s400/Afb000.jpg

Voor de duidelijkheid, ik kon alleen de mistlampen voor aanzetten als het dimlicht aan stond, maar nu kunnen ze ook met het stadslicht ingeschakeld worden. Het enige nadeel is, dat ze nu ook blijven branden als het contact in positie 1 (accessoire-stand) staat, dit komt omdat ze nu samen met de achterlichten geschakeld worden. Maar goed, dat is een klein minpuntje.
Ik heb nu 2 draden doorgeknipt, en de voeding van de achterlichten met die van de mistlampen verbonden en weer aangesloten op de verlichtingsschakelaar op de pen van de achterlichten. Een iets duurdere maar nettere manier zou zijn geweest om de verlichtingsschakelaar te vervangen. Ik heb namelijk een schakelaar waarop staat "ECE OHNE NSW", en met een beetje boerenkolenduits vertaal ik NSW naar NebelScheinWerfer, of te wel mistlampen. Deze schakelaar schakelt de mistlampen pas in bij stand 2 (dimlichten), de versie voor de mistlampen, zal hem waarschijnlijk al inschakelen bij stand 1, maar dat weet ik niet zeker, dan zou ik het schakelschema van die specifieke schakelaar moeten zien. Misschien dat ik dat nog een keertje bij de dealer na vraag.

Het was trouwens nog een redelijk klusje, want om bij de schakelaars te komen, moesten de tellers los, en om dat te kunnen doen, moest het stuur eraf, waarin een airbag zit. Dus accu los, airbag eruit, stuur los, tellers eruit... Dus daarna mocht ik m'n radio ook weer opnieuw programeren... Maar mijn auto voldoet nu aan de Nederlands wet sinds 1-4 (en voldoet ook aan de Zwitserse wet, die dit verplicht stelt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

De minst gebruikte knop in mijn wagen: de mistlampen. Laatst weer een E36 (wat anders?) achter mij met Xenon. Verblinding troef en weer een ergenis rijker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

De belangrijkste reden dat ik het aan wou passen, is dat het in bepaalde landen verplicht is (dus mistlichten zonder dimlichten). Zoals het zat mocht ik in die landen sowieso m'n mistlampen niet gebruiken. Daarnaast kunnen de dimlichten bij sneeuw, hagel, zware regen of mist juist verblindend werken, terwijl de mistlampen wel extra zicht geven. Door op zo'n moment het dimlicht uit te schakelen, verdwijnt de verblinding, terwijl je toch licht voor houdt.
Sinds ik in Gouda woon, heb ik al meer mist gezien dan in alle jaren dat ik rond Nieuwegein heb gereden (leuk een gemeente met nog meer water). Dus het was een klusje die in mijn ogen wel de moeite waard was. Verder zijn m'n mistlichten ook altijd uit.

Misschien dat ik nog een keertje ermee aan de slag ga, want ik ontdekte net op bmwfans.info dat er verschillende lichtschakelaars voor deze auto zijn, afhankelijk van o.a. of je mistlampen voor hebt. Ik ben alleen vergeten het nummer op te schrijven van de schakelaar die er nu in zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Dat wordt dus weer een avondje op de fora rondhangen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Ik denk eerder donderdag a.s. (mits het droog is) weer alles los halen, het nummer opschrijven, en alles weer vast zetten... En dan zaterdag hopelijk bij BMW Breeman opvragen wat het verschil tussen de verschillende schakelaars is. Tot die tijd heb ik in ieder geval mijn crea-bea oplossing die ook werkt. Het voordeel is wel, dat ik steeds handiger wordt in het loshalen van verschillende dingen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 19 mei 2008 @ 09:52:
Ik zit aan een chip te denken (had ik ook in de Mercedes) want ik mis toch wel een beetje power bij het inhalen.
231pk/520 Nm is niet voldoende voor een fatsoenlijke tussensprint??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

YoshiBignose schreef op maandag 19 mei 2008 @ 17:08:
Alle E36 hebben wel problemen als ik het zo hoor. Mijne is uit 93 maar doet het gelukkig nog goed 8)

[afbeelding]
Mijne heeft ook geen probleem :N , rijd ook moeiteloos rond :Y

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

LoneGunman schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 08:10:
231pk/520 Nm is niet voldoende voor een fatsoenlijke tussensprint??
Het is wel 1800/1900 kg die beweegt B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 11:13
Zeg, kan iemand mij nogmaals vertellen wat de mogelijkheden zijn wat betreft een Carputer voor de E39?

Het installeren van een computer met scherm is niet zo'n probleem, ik wil alleen weten of het mogelijk is de speakers aan te sluiten op de computer, en of iemand ervaring heeft met het installeren van een zogenaamde carputer in een E39.

Mijn dank zou groot zijn _/-\o_

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

-Thunder- schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 08:29:
[...]

Mijne heeft ook geen probleem :N , rijd ook moeiteloos rond :Y
En dat vind je erg dat hij geen problemen heeft? :? Ik wil wel even langskomen om te zorgen dat er misschien binnenkort wat stuk gaat :p
Maar jouw Compact is ook nog relatief jong, een paar jaar kan heel veel uit maken. Daarnaast heeft jouw Compact meer km's gemaakt in een kortere tijd dan mijn Compact. Het klinkt raar, maar mijn auto heeft daardoor meer last van ouderdoms kwalen die vooral te maken hebben met de rubbers e.d.
Toen ik mijn auto kocht had hij gemiddeld 15.000km per jaar gereden (bevestigd met zowel de onderhoudshistorie en de totale stand gedeeld door de leeftijd), in het eerste jaar dat ik hem had, zat ik al op 20.000km (zonder ermee op vakantie te zijn geweest en met alleen privé ritten) en dit jaar zit ik nu ook al over de 5.000 in 1 kwartaal (en ik vind dat ik hem nog weinig gebruik, ik rij er gemiddeld 2 keer per week mee naar Utrecht op en neer, ongeveer 35km), en mijn vakantie staat voor de deur waarin ik met de auto via de LeMans naar Zuid-Frankrijk ga rijden, en vervolgens onder langs de Alpen naar Italië en waarschijnlijk via Duitsland weer terug. Dat zal minimaal 2.000km bijtellen, maar ik zal waarschijnlijk eerder tussen de 3 en 4.000 uit gaan komen. Hij wordt nu dus een stuk intensiever gebruikt dan voorheen en vooral voor wat langere ritten. Dat was ook vooral in het begin te merken, want hij ging steeds soepeler en beter rijden (meegeholpen natuurlijk door BP Ultimate en injector reiniger).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Nja ik kon misschien beter een ander icoontje gebruiken, maar ik bedoel er dus mee dat ik er blij mee ben ;)

Mijn auto gaat over ongeveer 8 weken ook de grote test aan, dan gaan we ruim 2500/3000km mee rijden, ( Tsjechie , bij de grens van Polen ) en dan nog veel ritjes er bij :)

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
mijn E34 wordt in november 14 en heeft 418dkm gedraaid, dus je hoeft niet per se problemen te krijgen (fingers crossed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Mijn E36 staat nu trouwens op 182dkm , gekocht op 179dkm :)
De plannen op het moment zijn om hem door te rijden tot 250dkm en dan de deur uit te doen... maar goed... je weet het maar nooit met mij :+

[ Voor 54% gewijzigd door -Thunder- op 20-05-2008 10:34 ]

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Mijne staat op 162.000. Hoop ook dat hij nog lang meegaat :) Merk nu wel dat achterwielen beetje raar doen, als ik bijvoorbeeld over een hobbel rijd en een beetje stuurt dan lijkt het alsof hij weg glijdt. Wat kan dit zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

418O2 schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 10:29:
mijn E34 wordt in november 14 en heeft 418dkm gedraaid, dus je hoeft niet per se problemen te krijgen (fingers crossed)
Ik mag hopen dat de mijne ook zo ver komt. Nog geen grote problemen gehad (alleen regulier onderhoud, en ook hier fingers crossed) en zit nu tegen de 272k aan, heb hem gekocht vorig jaar mei op 249k. Ik wil hem minimaal over de 3 ton tillen, en wil hem in principe sowieso bewaren tot hij oldtimer is - dan kan ik er belastingvrij gas in rijden later :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
Reclame cross-post naar het Jaguar Topic.
Afbeeldingslocatie: http://www.heuving.eu/VARIOUS/DSC01401_rescale.jpg
Daar meer foto's en informatie over geitjes.

Heuving in "Het grote Jaguar topic"

[ Voor 30% gewijzigd door Heuving op 20-05-2008 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heuving schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 17:54:
Reclame cross-post naar het Jaguar Topic.
[afbeelding]
Daar meer foto's en informatie over geitjes.

Heuving in "Het grote Jaguar topic"
Je wilt met deze foto zeggen dat een Jaguar voor oude bokken is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
Verwijderd schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 18:51:
[...]

Je wilt met deze foto zeggen dat een Jaguar voor oude bokken is?
Kan je er wel uit afleiden ja ;)

Zoals ik al aangaf in die korte 'rijtest' de XKR is nou niet echt bepaald een sportwagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Ik zit te kijken voor een andere auto in NZ volgende maand... struikel ik over een Z3 die ik toch onweerstaanbaar vind:

Afbeeldingslocatie: http://wcdlowerhutt.thecaryard.net.nz/the5thdimension/uploads/144621-2__main.jpg

Kost 16.000 NZD (ongeveer 8000 euro), uit 1998 met 97K op de teller en automaat.

Lijkt mij echt een geweldig autotje om elke dag met een giga-grijns naar mijn werk te "scheuren" .... zal ik het doen? ;)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:05

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Wat voor motor? Toch niet de pauper 1.9?

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

GaMeOvEr schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 00:38:
Wat voor motor? Toch niet de pauper 1.9?
Jawel maar dat maakt mij niet uit - je kan in NZ toch echt niet harder dan 120.. tis allemaal 2-baans weg daar.. (met af en toe een one lane bridge en een kudde overstekende schapen).

Ik rij nu in een 318d met 115pk - die Z3 zal zeker wel een stukje pittiger overkomen..zelfs met die "paupere" 1.9 ;)

[ Voor 15% gewijzigd door tazzman op 21-05-2008 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

-Thunder- schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 10:33:
Mijn E36 staat nu trouwens op 182dkm , gekocht op 179dkm :)
De plannen op het moment zijn om hem door te rijden tot 250dkm en dan de deur uit te doen... maar goed... je weet het maar nooit met mij :+
Die van mij staat op 310dkm
Ok, nu beginnen de reparaties ook wel te komen :( en in tegenstelling tot eerder bericht wordt ie TOCH gemaakt. :)

Heb een goedkoop adresje gevonden dus is het wel de moeite waard, aangezien het comfort van mijn E36 uit 1994 NIKS, maar dan ook echt NIKS onderdoet voor het comfort van een E46 uit 2004.

Reparaties waar je aan moet denken: kleine dingen als rubbertje hier, rubbertje daar, fuseekogel, spoorstangen... dat soort werk. Niet echt duur, je moet het alleen niet zoals ik allemaal tegelijk krijgen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

YoshiBignose schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 10:47:
Mijne staat op 162.000. Hoop ook dat hij nog lang meegaat :) Merk nu wel dat achterwielen beetje raar doen, als ik bijvoorbeeld over een hobbel rijd en een beetje stuurt dan lijkt het alsof hij weg glijdt. Wat kan dit zijn?
Het kunnen een paar dingen zijn. Het makkelijkst te controleren zijn je achterbanden. Hebben deze nog genoeg profiel, is de spanning in orde, zijn ze niet te oud (na een jaar of 6 moet je ze eigenlijk sowieso vervangen). Als dat allemaal in orde is, dan kunnen het nog de achterdempers zijn (als je de auto omlaag duwt achter, dempt hij dan binnen 2 slagen de beweging? zo nee, dan kan een schokdemper test de moeite waard zijn) of het zijn de rubbers, ook niet raar gezien de leeftijd.

Ik denk dat banden en rubbers de voornaamste veroorzakers kunnen zijn in jou geval.
Naboo schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 08:47:
[...]

Die van mij staat op 310dkm
Ok, nu beginnen de reparaties ook wel te komen :( en in tegenstelling tot eerder bericht wordt ie TOCH gemaakt. :)

Heb een goedkoop adresje gevonden dus is het wel de moeite waard, aangezien het comfort van mijn E36 uit 1994 NIKS, maar dan ook echt NIKS onderdoet voor het comfort van een E46 uit 2004.

Reparaties waar je aan moet denken: kleine dingen als rubbertje hier, rubbertje daar, fuseekogel, spoorstangen... dat soort werk. Niet echt duur, je moet het alleen niet zoals ik allemaal tegelijk krijgen :(
Kijk, goed nieuws. Het allemaal tegelijk krijgen ken ik... Het komt voornamelijk doordat reparaties op een gegeven moment uitgesteld gaan worden (omdat de auto toch bijna verkocht gaat worden, of omdat hij al oud is).
Hem weg doen om reparaties van €1000/€1500 is altijd een lastig punt. Je gaat waarschijnlijk geen nieuwe auto kopen, dus dan krijg je een auto terug waarvan je ook niet precies weet wat je te wachten staat... Je huidige auto ken je, daarvan weet je dat je met dat bedrag voorlopig weer kunt rijden, maar bij een andere auto, weet je met een investering van waarschijnlijk meer, minder goed hoe de staat van de auto is...
Voor mij geldt eigenlijk dat pas bij een motor of een bak die gaar is, of roestgaten, er genoeg reden is dat investeren in die auto niet meer de moeite waard is. Zolang het om relatief kleine slijtage en ouderdoms reparaties gaat blijft mijn wagen nog even in mijn bezit tot ik of een promotie maak waardoor ik een huis selectie kan kopen of een leasebak krijg.

En wat betreft comfort, ik ben het helemaal met je eens, de E36 met z'n standaard onderstel is gewoon een heerlijke auto om in te rijden. Mijn Compact is de eerste auto waarvan ik kan zeggen dat ik echt ontspannen rij en ik nog rustig na een lange dag achter het stuur kruip op half Nederland door te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
tazzman schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 00:41:
[...]

Jawel maar dat maakt mij niet uit - je kan in NZ toch echt niet harder dan 120.. tis allemaal 2-baans weg daar.. (met af en toe een one lane bridge en een kudde overstekende schapen).

Ik rij nu in een 318d met 115pk - die Z3 zal zeker wel een stukje pittiger overkomen..zelfs met die "paupere" 1.9 ;)
Mja, kweenie, zo'n roadster vind ik toch leuker als hij leuk gemotoriseerd is, zoals de 2.3 ofzo, hoe dan ook, lekkere zespitter erin. Vind dat bij een roadster toch wat belangrijker dan een "normale" auto. Hoe dan ook, ze hebben daar volgens mij wel het juiste klimaat voor zo'n auto of niet? (Dat je veel open kunt rijden.)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
deepbass909 schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 10:16:
[...]

Het kunnen een paar dingen zijn. Het makkelijkst te controleren zijn je achterbanden. Hebben deze nog genoeg profiel, is de spanning in orde, zijn ze niet te oud (na een jaar of 6 moet je ze eigenlijk sowieso vervangen). Als dat allemaal in orde is, dan kunnen het nog de achterdempers zijn (als je de auto omlaag duwt achter, dempt hij dan binnen 2 slagen de beweging? zo nee, dan kan een schokdemper test de moeite waard zijn) of het zijn de rubbers, ook niet raar gezien de leeftijd.

Ik denk dat banden en rubbers de voornaamste veroorzakers kunnen zijn in jou geval.
Banden zijn nog O.K. Het zullen de rubbers wel zijn.. Er komen harde klappen vanaf als ik over een klein hobbeltje rijdt, maar de monteur kon het rubbertje bij geen 1 bedrijf vinden 8)7 Ik moet dat bij de dealer kopen zodat hij het kan monteren.

Nog wat. Laatst reed ik een tijdje op de snelweg 110. Ik wilde wat harder gaan rijden, maar er gebeurde niks. Gaspedaal vol in getrapt maar kwam niet vooruit... toen wat geremd en terug naar zijn 4 en weer gas en naar z'n 5 en toen werktte het weer. Heb sowieso dat ik niet harder kan dan 150. Interesseert me allemaal niet zoveel, maar ik vond het wel even vreemd dat hij niet harder ging toen ik 110 reed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Dat klinkt als een luchtmassameter of lambdasonde die niet helemaal goed meer is... Een E36 316i moet zonder veel moeite 170 kunnen halen, en met wat geduld uiteindelijk tegen de 190. Wat is het verbruik van je auto?
Het kan eventueel ook de brandstof toevoer zijn (benzine filter dat verstopt zit, of vuil in de injectoren). Het filter moet sowieso regelmatig (elke 40 à 50.000 km) vervangen worden. De injectoren kan je reinigen door een flesje injectorreiniger bij de benzine te gooien (gewoon direct na het tanken) en eventueel een tijdje op BP Ultimate of Shell V-power te rijden. Hiervan is inmiddels bewezen dat het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Hij rijdt ongeveer 1 op 10. Ik zal het dat injectorreiniger wel eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

1 op 10 is vrij onzuinig... Ik rij met mijn Compact altijd tussen de 1:11,5 en 1:12,5 terwijl ik een vrij stevige rijstijl erop na hou (130 - 135 op de snelweg, vlot en snel acceleren en tegen de 4000 rpm pas schakelen).
Een niet lekkere lambda of luchtmassameter uit zich o.a. in een afname in vermogen en een toename in verbruik, dus het zou heel goed kunnen dat 1 van beide niet goed meer is. De Lambda kan een garage zo testen met een 4-gassen meting, voor de luchtmassameter moet hij aan de computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Hmz ik dacht altijd dat onder mijn auto een 60 liter tank lag, kwam er v.d. week achter dat het een 50 liter tank is (incl. reserve :P ) met een volle tank als ik zuinig rij is het ongeveer 600/650km wat ik er mee kan rijden, lijkt mij nog best zuinig dus voor een benzine wagen :)

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
deepbass909 schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 13:59:
1 op 10 is vrij onzuinig... Ik rij met mijn Compact altijd tussen de 1:11,5 en 1:12,5 terwijl ik een vrij stevige rijstijl erop na hou (130 - 135 op de snelweg, vlot en snel acceleren en tegen de 4000 rpm pas schakelen).
Een niet lekkere lambda of luchtmassameter uit zich o.a. in een afname in vermogen en een toename in verbruik, dus het zou heel goed kunnen dat 1 van beide niet goed meer is. De Lambda kan een garage zo testen met een 4-gassen meting, voor de luchtmassameter moet hij aan de computer.
Ik heb het dan over snelweg en ook gewoon korte ritjes. Ik schakel meestal redelijk vroeg (30-50-70-120 ongeveer) maar ook wel 140 hoor op snelweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

-Thunder- schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 15:08:
Hmz ik dacht altijd dat onder mijn auto een 60 liter tank lag, kwam er v.d. week achter dat het een 50 liter tank is (incl. reserve :P ) met een volle tank als ik zuinig rij is het ongeveer 600/650km wat ik er mee kan rijden, lijkt mij nog best zuinig dus voor een benzine wagen :)
Ik meende dat de Compact 55liter heeft (inc. reserve...)

BMW-fans.info claimt trouwens dat het 60 liter is en carbase zegt dat het 52 liter is... Maar je kan inderdaad tussen de 600 en 650km op 1 tank rijden.
YoshiBignose schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 16:16:
[...]

Ik heb het dan over snelweg en ook gewoon korte ritjes. Ik schakel meestal redelijk vroeg (30-50-70-120 ongeveer) maar ook wel 140 hoor op snelweg.
Ik ook, ik rij heel veel ritjes van 30/35km over de snelweg of provinciale weg en reed in het verleden ook veel korte ritjes (een paar km). 1:11 / 1:12 moet makkelijk haalbaar zijn met een 316i die lekker loopt (zelfs met 225 brede banden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Ik heb de tank weleens bijna leeg gereden, toen kon ik er zo'n 56 liter in gooien, dus ik ga er vanuit dat ie gewoon 60 liter is (incl. reserve) zoals het dashboard aangeeft :Y
Ik rij gemiddeld tussen de 1:11 / 1:12, olie verbruik van 0,0. Was net bezig om te kijken hoeveel er nou echt uit een tank komt, toen hij er dus mee ophielt. Maar zat nu op zo'n 360km en de naald stond nog voor de helft dus ik denk dat ik er tussen 650 en 700km uit kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02 14:52
Volgens autoweek is de inhoud van mijn E90 tank 63 liter, heeft iemand dat al eens getest? Als ik kijk naar mijn huidige tank, die staat op minder dan een kwart, boordcomputer geeft aan dat er nog 150km mee gereden kan worden en er is sinds ie vol gegoten is een dikke 600km+ mee gereden. Ik zal het bij de volgende tank eens wat nauwkeuriger bijhouden, ben wel benieuwd eigenlijk. Sinds ik de cruisecontrol ben gaan gebruiken is het verbruik echt merkbaar lager geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik doe toch mijn met underpowered 518 ook 1:10 op LPG, vind ik zelf wel netjes. Rij op zich vrij rustig en in de regel vrij veel op de CC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

418O2 schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 09:04:
Ik doe toch mijn met underpowered 518 ook 1:10 op LPG, vind ik zelf wel netjes. Rij op zich vrij rustig en in de regel vrij veel op de CC
1 op 9 gemiddeld hier, met BP Ultimate in een 2liter, met een relatief sportieve rijstijl. Ik scheur niet overal langs, maar trek wel gewoon stevig op en rij graag door. Wil op een rustige zonnige middag ook wel eens gewoon met ~90 achter een vrachtwagen in de slipstream hangen, dan doe ik 1 op 12 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Zowww, gisteravond ander blokje opgehaald voor mn 02, binnen nu en een week of 2 eens dr in schroeven.
Heb ik een goede 20pk en 15Nm extra.
En een blokje met meer potentie :P

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4x2 schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 10:34:
Zowww, gisteravond ander blokje opgehaald voor mn 02, binnen nu en een week of 2 eens dr in schroeven.
Heb ik een goede 20pk en 15Nm extra.
En een blokje met meer potentie :P
Pics! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
deepbass909 schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 17:15:
[...]

Ik meende dat de Compact 55liter heeft (inc. reserve...)

BMW-fans.info claimt trouwens dat het 60 liter is en carbase zegt dat het 52 liter is... Maar je kan inderdaad tussen de 600 en 650km op 1 tank rijden.

[...]

Ik ook, ik rij heel veel ritjes van 30/35km over de snelweg of provinciale weg en reed in het verleden ook veel korte ritjes (een paar km). 1:11 / 1:12 moet makkelijk haalbaar zijn met een 316i die lekker loopt (zelfs met 225 brede banden).
Moet misschien ook wel te halen zijn. Ik heb het even opgemeten met een tankbeurt. Ik tank ook nooit helemaal vol, meestal iets van 30 liter. Daarom is het soms redelijk lastig om te meten wat het werkelijke verbruik is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Is er hier niemand met 80 liter bij? Ik heb hem nog nooit echt leeggereden (een keertje 72 erbij gegooid ofzo) en bij de BP staan we meestal al te juichen als ik aankom, volgooien met Ultimate betekent voor mij een goeie 110 euro. Wel kassa met de freebees :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ik tank steevast rond de 70 liter (als de boordcomputer minder dan 80-100km te gaan aangeeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik heb 80 liter ruimte voor benzine, maar er zit nooit meer dan 20 liter in (hij geeft het een beetje raar en onprecies aan) en ik gebruik het enkel om de benzinepomp en slangen niet uit te laten drogen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-09 08:08

reuzekind

Ik geloof in GoT

Naboo schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 07:37:
Ik rij gemiddeld tussen de 1:11 / 1:12, olie verbruik van 0,0.
Auto's die geen olie verbruiken bestaan niet is mij altijd geleerd. Dat je het niveau niet ziet zakken met peilen heeft andere oorzaken.

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Een auto verbruikt altijd wel iets olie inderdaad, en lekt namelijk altijd wel iets langs de kleppen of langs de pakkingen. Maar bij een auto die goed onderhouden en in goede staat is, is dit zo weinig dat er alleen bij het verversen iets meer olie bijgevuld wordt dan eruit kwam.
Ik hoef ook geen olie bij te vullen, maar 0,0 is wel heel optimistisch. Ik denk dat ik per 20.000km misschien een halve liter olie verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
HTT-Thalan schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 12:00:
Is er hier niemand met 80 liter bij? Ik heb hem nog nooit echt leeggereden (een keertje 72 erbij gegooid ofzo) en bij de BP staan we meestal al te juichen als ik aankom, volgooien met Ultimate betekent voor mij een goeie 110 euro. Wel kassa met de freebees :P
Ik heb een keer 89,40 Liter erin gekregen. Dus hij was leger dan leeg. :)

En euhm... dat is toch niet echt leuk nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Mijn touring schijnt ook een 80 liter tank te hebben (Zegt het metertje tenslotte. :+ ) maar ik heb hem nog maar te kort om na te gaan hoe vol ik hem kan druppelen als ik hem helemaal leeg rijd. ;)

Aannames zijn fataal.

Pagina: 1 ... 8 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.