Het grote BMW topic, deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 20 Laatste
Acties:
  • 82.457 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Als het goed is mag ik eind mei/begin juni een auto gaan uitzoeken voor de lease..
Moet nog even op de leasespecificaties wachten..
Als ik tot 30k mag gaan, dan is de kans op een 1-serie best wel aanwezig.. Als ik er fantsoenlijk inpas tenminste (met 205 cm is dat soms vaak wat moeilijk).
Jammer dat de automaat meteen weer 3k duurder is, dat wordt dan meteen een stuk moeilijker. :/

Naja, eerst maar even afwachten tot hoeveel ik mag gaan, voor hetzelfde geld mag ik 'maar' tot 25k leasen.. Dan geen BMW maar gewoon een andere 'luxe' auto mét automaat

* endless wel benieuwd is! :)

Wat heeft die 120D Coupe trouwens een absurt hoge prijs met zijn €36.000.. :X Dan is ie nog kaal ook..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 22:32
GaMeOvEr schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 01:56:
[...]

Ik heb nog een technisch goeie 6, maarja, daar zit ook plaatwerk en spuiten bij. Maar daar is de prijs dan ook naar. :) (Leer, airco, automaat. ;) )
Had hem gezien ja (in dit topic en op Marktplaats), je vraagt ook minder dan wat hij vroeg voor zijn 6. Ik denk dat jouw prijs reeler is dan wat hij vroeg.
Helaas is de jouwe niet belastingvrij, en dat is wel belangrijks. Ik heb momenteel hier al 3 auto's voor de deur staan, en als je wegenbelasting moet betalen is dat een vrij dure grap. ;)
Ik wil gewoon een mooie 80's cruisemobiel. Vandaar ook de automaat. Zo'n 6 is gewoon een mooie retro bak, die van hem was het gewoon net niet. Technisch misschien goed, maar de rest was minder. Wel een CSI, maar hij had lelijk groene stoffen bekleding, géén automaat, en ik vond het verkooppraatje ook gewoon niks.

Ik snap best dat zo'n oude auto zijn gebreken kent. Je zal me ook niet horen als de bekleding bijv wat slijtage heeft, of wat andere kleine dingen, maar om nou alle wielranden te gaan vervangen, dat is me wat te veel van het goede...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:27

4x2

lộn xộn quá

Die kans is wel heel groot als je dr 1 voor een wat lagere prijs zoekt, is gewoon een std zwak punt bij oude auto's.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Heb de auto net verzet, kon niet echt meer een olielekkage ontwaren, maar de blower stond nog aan en toen ik hem starte kon ik wel een olielucht ontwaren door de blowers... is dat normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-09 19:47

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Damn... ik kreeg net een telefoontje van m'n garage... Mijn auto staat daar nu voor de APK en er blijken toch nog 2 punten niet goed te zijn... Van de fusee-kogel rechtsvoor is een stofhoesje gescheurd (deze kogel is vorig jaar nog vervangen :S ) en er is een remleiding slecht (canvas is zichtbaar)... Dat geintje kost me samen met de APK weer zo'n €275 :X De kosten van alle reparaties die dit jaar zijn uitgevoerd lopen al hard richting de €1000 :X en dan moeten er nog nieuwe banden onder... En het zijn geen van alle reparaties die ik had kunnen verkomen, want het zijn stuk voor stuk slijtage/ouderdoms kwalen... De verleiding om naar een andere auto te kijken wordt toch steeds groter... Maar aan de andere kant voldoet deze nog uitstekend voor waarvoor ik hem ooit heb gekocht... Hij is ruim zat, rijdt lekker en de vaste lasten vallen mee...
Het dilemma begint dus steeds meer te spelen over hoeveel ik nog wil investeren in deze auto... Wil ik hem in tip-top conditie brengen/houden (dus velgen op laten knappen, bumper opnieuw laten spuiten, etc) en nog een paar jaar doorrijden, met het risico op meer van dit soort reparaties, of kan ik beter de handdoek in de ring gooien en deze in de loop van het jaar voor zo veel mogelijk proberen te verkopen zonder nog heel veel te investeren...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:06

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
eX0duS schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 11:04:
[...]

Had hem gezien ja (in dit topic en op Marktplaats), je vraagt ook minder dan wat hij vroeg voor zijn 6. Ik denk dat jouw prijs reeler is dan wat hij vroeg.
Helaas is de jouwe niet belastingvrij, en dat is wel belangrijks. Ik heb momenteel hier al 3 auto's voor de deur staan, en als je wegenbelasting moet betalen is dat een vrij dure grap. ;)
Ik wil gewoon een mooie 80's cruisemobiel. Vandaar ook de automaat. Zo'n 6 is gewoon een mooie retro bak, die van hem was het gewoon net niet. Technisch misschien goed, maar de rest was minder. Wel een CSI, maar hij had lelijk groene stoffen bekleding, géén automaat, en ik vond het verkooppraatje ook gewoon niks.

Ik snap best dat zo'n oude auto zijn gebreken kent. Je zal me ook niet horen als de bekleding bijv wat slijtage heeft, of wat andere kleine dingen, maar om nou alle wielranden te gaan vervangen, dat is me wat te veel van het goede...
Voor een goeie, harde 6 moet je toch echt aan prijsklasses vanaf 6000 gaan denken, met ook nog een net interieur enzo, gaat het toch al snel naar 8000 gok ik zo, die dingen worden nu flink populair namelijk. :) Overigens zou ik je wel aanraden om er van eentje van de 2e serie te gaan (Vanaf 83-84 geloof ik) aangezien daar makkelijker aan aftermarket spullen voor onder andere het onderstel te komen is, en schakelaartjes en dash onderdelen enzo. :)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

deepbass909 schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 11:46:
Damn... ik kreeg net een telefoontje van m'n garage... Mijn auto staat daar nu voor de APK en er blijken toch nog 2 punten niet goed te zijn... Van de fusee-kogel rechtsvoor is een stofhoesje gescheurd (deze kogel is vorig jaar nog vervangen :S ) en er is een remleiding slecht (canvas is zichtbaar)... Dat geintje kost me samen met de APK weer zo'n €275 :X De kosten van alle reparaties die dit jaar zijn uitgevoerd lopen al hard richting de €1000 :X en dan moeten er nog nieuwe banden onder... En het zijn geen van alle reparaties die ik had kunnen verkomen, want het zijn stuk voor stuk slijtage/ouderdoms kwalen... De verleiding om naar een andere auto te kijken wordt toch steeds groter... Maar aan de andere kant voldoet deze nog uitstekend voor waarvoor ik hem ooit heb gekocht... Hij is ruim zat, rijdt lekker en de vaste lasten vallen mee...
Het dilemma begint dus steeds meer te spelen over hoeveel ik nog wil investeren in deze auto... Wil ik hem in tip-top conditie brengen/houden (dus velgen op laten knappen, bumper opnieuw laten spuiten, etc) en nog een paar jaar doorrijden, met het risico op meer van dit soort reparaties, of kan ik beter de handdoek in de ring gooien en deze in de loop van het jaar voor zo veel mogelijk proberen te verkopen zonder nog heel veel te investeren...
Ik weet niet hoeveel jaar je deze auto al hebt maar de auto is van 1994/5 :? Dan kun je deze reparaties opzich wel verwachten. Maar 1000 euro in een paar jaar tijd, tja het is veel of het is weinig, ligt er aan hoeveel waarde jij je hecht aan je compact. Als er bijv. 1000 euro aan mijn compact aan reparaties aankomen, worden deze gewoon netjes gerepareerd, 2000 euro wss ook nog wel maar goed dat is niet echt een vergelijking, want mijne is een jaartje of wat jonger dan de jouwe en een ander type. Het is echt puur aan je zelf en hoeveel waarde je hecht aan je compact :)

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Was het maar 1000 in een paar jaar, ik praat over een jaar (ik heb hem sinds 1-2007)... (veer links achter, startmotor, koelslang, fusee (2de keer aan dezelfde kant :S daar wil ik mee terug naar de garage die het heeft vervangen vorig jaar), uitlaat, thermostaat, remschijven + blokken, remleiding...)
Ik moet nog een keer een goed overzicht maken van alle kosten, maar ik ben bang dat ik dan behoorlijk ga schrikken...

Ik ben in zoverre aan deze wagen gehecht dat ik het een werkelijk heerlijke auto vind om lange ritten mee te maken. De wegligging is gewoon uitstekend, hij komt lekker mee (behalve in de file, maar daar wil ik toch zo weinig mogelijk in staan :p) en ik vind stiekem de m-body gewoon mooi staan. Hij is daarmee volgens mij ook vrij uniek, want ik ben nog geen enkele andere Compact tegen gekomen die de volledige (originele) m-trim heeft (in tegenstelling tot de vele Coupé's met imitatie body-kits).

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:03
deepbass909 schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 12:28:
Ik moet nog een keer een goed overzicht maken van alle kosten, maar ik ben bang dat ik dan behoorlijk ga schrikken...
moet je ook gewoon niet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:23

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Troost je met de gedachte dat de onderhoudskosten van een tien jaar oude E39 een veelvoud zijn van die 1000 euro per jaar. Ik heb wel de hoop dat het uiteindelijk minder zal worden als mijn auto z'n midlife crisis eenmaal heeft overwonnen. Bij een oude auto heb je weinig afschrijving en hoge onderhoudskosten. Dit is gewoon een feit tenzij je een Japanner koopt waar niks op zit en die nooit op enige wijze sportief wordt bereden waardoor er minder stuk kan gaan en de slijtage veel minder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
ik heb in een jaar E34 ongeveer 450 eu onderhoud gehad (op 18dkm).

Hou je toch. Als je het comfort wil missen moet je maar Toyota gaan rijden. Je betaalt toch voor dat beetje ondefinieerbare extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
GaMeOvEr schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 12:00:
[...]

Voor een goeie, harde 6 moet je toch echt aan prijsklasses vanaf 6000 gaan denken, met ook nog een net interieur enzo, gaat het toch al snel naar 8000 gok ik zo, die dingen worden nu flink populair namelijk. :) Overigens zou ik je wel aanraden om er van eentje van de 2e serie te gaan (Vanaf 83-84 geloof ik) aangezien daar makkelijker aan aftermarket spullen voor onder andere het onderstel te komen is, en schakelaartjes en dash onderdelen enzo. :)
Hij vroeg dus 5500, met lelijk groen stoffen interieur, rotte spatbordranden, in de reservewielbak zat een gat, ik heb de onderkant niet eens bekeken, laat staan er mee gereden...
Hij wilde eigenlijk niet zakken met de prijs, hij verkocht hem voor de buurman, de buurman kwam er later toevallig ook aan, ik had al gezegt dat het niet is wat ik zocht, toen riep hij me nog na, hij vroeg of ik dan een bieding wilde doen, heb maar gezegd 3000 euro dan neem ik hem zo mee, meer was hij me echt niet waard, dus helaas. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Even iets compleet anders, ik zit af en toe te denken aan een LPG instalatie in mijn auto te laten bouwen maar ik hoorde van iemand dat dat niet meer kan in mijn wagen ivm mijn km stand van 182.000 km. Is dit waar of is dit een fabeltje ?

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Kan zat. kost je 1000-2000 euro en scheelt je bijna een euro de kilometer (met g3 zo ongeveer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Een euro de kilometer is wel erg veel, niet? Dan zou je het er na 2000 km al uit hebben. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterve
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09 21:13

wouterve

Swinger of States

Kilometerstand maakt weinig uit. Wat wel uitmaakt is of de auto nu op benzine helemaal goed loopt en er motorisch op dit moment geen problemen zijn. Als dat zo is, dan zal hij op gas hoogstwaarschijnlijk ook prima lopen :). Wat je je wel moet realiseren is dat het een flinke investering is, en dat je, om die terug te kunnen verdienen, best wat moet rijden en de auto langer dan een paar maanden moet houden ;).

Ik heb zelf vorig jaar april een gasinstallatie in laten bouwen in mijn Saab die toen 345.000 op de teller had staan. Die teller staat nu op 373.000 en behoudens wat aanloopprobleempjes heeft de auto op gas onberispelijk gelopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
eX0duS schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 14:11:
Een euro de kilometer is wel erg veel, niet? Dan zou je het er na 2000 km al uit hebben. :p
Mijn verbruik op LPG en benzine is volgens mij gelijk (1:10 vs 1:11 misschien, heb nog nooit op Benzine gereden). Een liter LPG doet 40-50cent en benzine is nu al 1,50.

op 1000km is het verschil 136 - 50 = 86 euro
bij 10dkm per jaar is dat dus 860 euro, wil je de kosten er uit hebben ben je 20dkm verder wss. Dan hou ik de extra wegenbelasting buiten beschouwing, met G3 is dat niet zoveel, tenzij je in een andere gewichtsklasse komt

Ik bedoelde een euro per liter natuurlijk

[ Voor 20% gewijzigd door 418O2 op 09-05-2008 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Ik heb de auto nu ongeveer een 1,5 maand en heb er al 3000km opzitten, ik kocht hem met 179000 op de teller. Echter laat ik de auto nog vaak genoeg staan omdat ik aan het geld van de benzine denk.

Ik denk als ik een LPG instalatie heb dat ik nog wel wat meer kilometers ga maken en dat ik uiteindelijk voordeliger uit ben.

[ Voor 34% gewijzigd door -Thunder- op 09-05-2008 15:08 ]

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Nee, je hebt het er met 12dkm pj al uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Maar hoe zit het eigenlijk met het onderhoud ? Ik hoor men zeggen dat je dan zeker om de 10k de auto na moet laten kijken of is dat ook een fabeltje ?

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

-Thunder- schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 15:09:
Maar hoe zit het eigenlijk met het onderhoud ? Ik hoor men zeggen dat je dan zeker om de 10k de auto na moet laten kijken of is dat ook een fabeltje ?
Dat moet bij een oude BMW sowieso al, dus daar ga je niet op achteruit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik heb hem nu 18dkm en nog geen onderhoud aan de lpg installatie laten doen. Hoeft in principe ook niet. Het wordt vaak voorgesteld als een instabiel en onbetrouwbaar systeem, maar dat valt best mee als je er normaal mee omgaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

HTT-Thalan schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 15:21:
[...]

Dat moet bij een oude BMW sowieso al, dus daar ga je niet op achteruit :)
Wat is in jouw ogen oud ? Ik noem 9 jaar voor een auto van deze tijd niet oud eigenlijk.

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

-Thunder- schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 15:25:
[...]

Wat is in jouw ogen oud ? Ik noem 9 jaar voor een auto van deze tijd niet oud eigenlijk.
De mijne is 20 jaar en gaat elke 10.000km (om en nabij) weg voor een beurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Ik houd mijn indicatie lampjes wel aan :) Maar goed, dan moet ik wel even een reset trucje opzoeken want ik laat hem onderhouden bij mijn eigen monteur :)

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Mijn wagen is weer terug van de garage. Deur is gemaakt (deurvanger kaduuk), de melding voor het achteruitrijlicht is weg, en het start en rijdt allemaal. Heb ze niet gesproken over het verdwijnen van de koelvloeitstof. De rekening zal er wel weer naar zijn :D

We gaan het wel beleven de komende maanden ;) Het was iig weer een fijn weerzien, want na het rijden met een 1994 Nissan Micra (op zich prima wagentjes trouwens) is het een stuk prettiger in 'de tank'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Ik heb sinds vanmiddag mijn auto ook weer terug. De uiteindelijke schade is nog niet bekend, want het was vandaag blijkbaar zo druk dat er nog geen facturen opgemaakt waren.
Uiteindelijk is er 1 remleiding vervangen (zaten droogte scheurtjes in, nog nauwelijks zichtbaar, maar genoeg om tussen nu en volgend jaar problemen te kunnen gaan geven) en weer een nieuwe fusee rechtsvoor (die dus vorig jaar ook al vervangen was... daarmee ga ik nog terug naar de garage waar dat toen is gedaan).
De nieuwe remleiding kon ik trouwens wel merken, want hij remt iets scherper, de andere remleiding komt er nog aan, maar die was nu nog goed genoeg.
Ook de gasmeting was helemaal in orde en de katalysator, waarvan ik dacht dat hij op 't einde van z'n latijn was, blijkt ook nog steeds in orde te zijn. Het holle, blikkerige geluid schijnt bij deze serie te horen en enigszins versterkt te worden door een niet originele einddemper.
De verwachting was niet dat ik komend jaar nog problemen tegen zal komen, dus m'n Compact heeft weer iets van mijn liefde terug gewonnen (een ritje na de APK om boodschappen te doen, maakte veel goed, lekker met 50km/u cruisen in de 4de versnelling... heerlijk).

Over een maandje mag hij en een vriend 4 weken lang rondrijden in Frankrijk, Italië, Oostenrijk, Zwitserland en Duitsland. Ik ben best wel benieuwd hoeveel of hoe weinig moeite heuvels en bergen hem gaan kosten. Door Duitsland rijden wordt in ieder geval relaxed cruisen met 170km/u 8) (een snelheid die hij zeker op de vlakke weg zonder moeite vasthoudt zonder gelijk heel veel lawaai te produceren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

170 klinkt bij mij in de oren als 1) een zeikende wederhelft en 2) nogal wat hobbelen in de cockpit, al lijkt dat beter te zijn nu ik mijn banden op normale spanning hou ;)

Niet om 170 af te vallen, maar dat reed ik ook in mijn Golf 2 over de Autobahn. Gek genoeg ging dat prima mits de lagere snelheid in oponthoud maar niet te ver onder de 120 km/u kwam. In dat geval kon je vanuit de 5 (toen nog 'Economy Drive') weer goed door accelereren naar top. Het probleem met 170 ervaar ik in de remmen. Op dat punt merk ik het verschil tussen gebakje of een fatsoenlijke auto. Als de compact daar ook het verschil in maakt, maakt dat nou juist je uitgaven gerechtvaardigd. Het gaspedaal intrappen kan iederen idioot, maar welke idioot kan met een auto uit 1994 met 170 nog even rapido naar 100 km/u remmen zonder zweetdruppels als het nodig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

deepbass909 schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 22:25:
De nieuwe remleiding kon ik trouwens wel merken, want hij remt iets scherper, de andere remleiding komt er nog aan, maar die was nu nog goed genoeg.
Dat komt 99% zeker doordat dr gewoon een luchtbelletje uit is gegaan met het opnieuw vullen en ontluchten van dat deel vh remsysteem (en mogelijk ook heel het systeem) ;)
Verder zou ik me om die onderhoudskosten niet al te druk maken, dat kun je met een andere auto net zo goed krijgen.
Dat is gewoon het risico van een auto die wat ouder begint te worden.
HTT-Thalan schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 11:34:
Heb de auto net verzet, kon niet echt meer een olielekkage ontwaren, maar de blower stond nog aan en toen ik hem starte kon ik wel een olielucht ontwaren door de blowers... is dat normaal?
Kan zijn dat ze wat olie gemorst hebben met olie bijvullen wat ook op de uitlaat is gekomen, dan komt het uiteindelijk wel door de ventilatie naar binnen.
-Thunder- schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 13:32:
Even iets compleet anders, ik zit af en toe te denken aan een LPG instalatie in mijn auto te laten bouwen maar ik hoorde van iemand dat dat niet meer kan in mijn wagen ivm mijn km stand van 182.000 km. Is dit waar of is dit een fabeltje ?
Gas werkt, mits fatsoenlijk ingebouwd en met een blok wat dr niet te gevoelig voor is, zonder problemen.
Mn 02 heb ik het zelf in gebouwd (simpel systeem met een verdamper en mengstuk overigens) en daar is in de 10000 die ik dr nu mee heb gereden in 5 maanden ook niks kapot gegaan of dat dr ander raar onderhoud aan zat (sowieso valt die auto tot nu toe aardig mee qua onderhoud, hij is tenslotte al weer 33 jaar oud).
Binnenkort mn klepspeling eens controleren, dan weet ik ook of die niet als een idioot in aan het slaan zijn.
Bijkomend voordeel aan LPG is dat ie minder olie is gaan verbruiken en de olie ook een stuk schoner blijft.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Wekkel schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 23:53:
170 klinkt bij mij in de oren als 1) een zeikende wederhelft en 2) nogal wat hobbelen in de cockpit, al lijkt dat beter te zijn nu ik mijn banden op normale spanning hou ;)

Niet om 170 af te vallen, maar dat reed ik ook in mijn Golf 2 over de Autobahn. Gek genoeg ging dat prima mits de lagere snelheid in oponthoud maar niet te ver onder de 120 km/u kwam. In dat geval kon je vanuit de 5 (toen nog 'Economy Drive') weer goed door accelereren naar top. Het probleem met 170 ervaar ik in de remmen. Op dat punt merk ik het verschil tussen gebakje of een fatsoenlijke auto. Als de compact daar ook het verschil in maakt, maakt dat nou juist je uitgaven gerechtvaardigd. Het gaspedaal intrappen kan iederen idioot, maar welke idioot kan met een auto uit 1994 met 170 nog even rapido naar 100 km/u remmen zonder zweetdruppels als het nodig is?
Ik heb al meerdere keren dergelijke snelheden gereden, en de Compact blijft daar gewoon heerlijk comfortabel bij. Als ik harder ga rijden, dan merk ik dat ik de motor behoorlijk tot het uiterste moet gaan drijven, met het bij behoorde geluid tot gevolg.
Afremmen is ook geen probleem, zelfs met de oude schijven ging dat zonder veel moeite. Het voordeel van de E36 is, dat hij koelkanalen vanaf de bumper naar de voorste remschijven heeft. Dus bij hogere snelheden worden de remmen behoorlijk gekoeld. Bij dergelijke snelheden spelen de achterste (trommel)remmen maar een bijrol, en zijn de voorste toch het belangrijkste. Voor is alles in top conditie, dus dat zit wel goed. Vergeet niet dat er eigenlijk absurd grote schijven voor zitten hè, ruim 28cm, wat gewoon groot is. Het enige verschil met de zwaardere modellen is de dikte van de schijf. Alle 6-cilinders hebben een geventileerde schijf voor, maar die heeft verder dezelfde diameter, blokken een caliper (alleen dan met een bredere opening).
Wat die remmen betreft, ik kon laatste de nieuwe Alfa Spider eens goed bekijken, en die blijkt nog steeds dezelfde calipers te hebben als BMW op de E36 monteerde, dus die enkele zuiger zal zeker krachtig genoeg zijn ;)
4x2 schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 01:20:
[...]

Dat komt 99% zeker doordat dr gewoon een luchtbelletje uit is gegaan met het opnieuw vullen en ontluchten van dat deel vh remsysteem (en mogelijk ook heel het systeem) ;)
Verder zou ik me om die onderhoudskosten niet al te druk maken, dat kun je met een andere auto net zo goed krijgen.
Dat is gewoon het risico van een auto die wat ouder begint te worden.
[...]
Ik weet dat je met een oudere auto dergelijk onderhoud krijgt, het tikte alleen allemaal wel een beetje heel erg aan in een korte tijd. Zeker aangezien ik net een huis heb gekocht
Wat betreft de remmen, er is geen vloeistof vernieuwd, alleen de caliper waarvan de slang vervangen is ontlucht. Maar ik heb de oude leiding gezien, en die begon al licht te bollen op de slechte plek. Dat betekend dat een deel van de remkracht daarin verloren ging. En er kan natuurlijk iets lucht in hebben gezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

deepbass909 schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 15:47:
Wat die remmen betreft, ik kon laatste de nieuwe Alfa Spider eens goed bekijken, en die blijkt nog steeds dezelfde calipers te hebben als BMW op de E36 monteerde, dus die enkele zuiger zal zeker krachtig genoeg zijn ;)
Is ook zat voor straatgebruik ed.
En ook circuitgebruik, mits de auto niet te zwaar is en je niet absurd hard gaat :P
Ik weet dat je met een oudere auto dergelijk onderhoud krijgt, het tikte alleen allemaal wel een beetje heel erg aan in een korte tijd. Zeker aangezien ik net een huis heb gekocht
Het is ook vervelend, maar bij het kopen van een andere auto is het ook gewoon een kwestie van geluk hebben hoe het daar met het onderhoud gaat.
Misschien heb je de rest vh jaar wel geen extra kosten meer naast het gewone onderhoud.

Misschien ploft je koppakking dr wel tussenuit of klapt je versn bak of diff, dat kan gewoon en als je geen garantie hebt is dat gewoon slikken.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Ik had dit geld alleen eigenlijk gereserveerd voor het reviseren van m'n velgen en vervangen van de voorbanden (225/50R16 is duur :S )

Maar vanmiddag wist ik weer waarom ik in een BMW rij. Raampjes op 10 en de radio open en dan lekker over de N228 toeren met 80 richting N'gein. Heerlijk. Een zacht snorrende motor (2000rpm) scherp sturend door de bochten.

Ik kreeg van m'n zus trouwens nog een cadeautje dat hier wel getoond mag worden ;) (en die zij weer als extraatje van BMW Breeman kreeg voor het inrichten van de vitrines in de showroom)
Afbeeldingslocatie: http://www.onpole.com/images/product_details/193637/

Alleen heb ik natuurlijk weer een te grote hasses :S Het bandje moet bijna op z'n grootst staan om lekker te zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 13:17
Zo de einser is bijna klaar, audio zit erin, alles werkt, geen gezeur en geen gezeik. Nu is het wachten op de onderste draagarmen van een M3 en de 1cm spoorverbreders rondom. De stabi achter staat al klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Laatst online: 12-09 14:51
deepbass909 schreef op zondag 11 mei 2008 @ 01:29:
Maar vanmiddag wist ik weer waarom ik in een BMW rij. Raampjes op 10 en de radio open en dan lekker over de N228 toeren met 80 richting N'gein. Heerlijk. Een zacht snorrende motor (2000rpm) scherp sturend door de bochten.
Dat kan in een daihatsu ook hoor :>

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

nee zie je verkeerd, kan enkel in een bmw :P :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

* Naboo is in rouw

Zoals sommigen misschien nog weten was een tijdje geleden me visco koppeling stuk. De vin draaide mee met de toeren van de motor. Op een gegeven moment was dit weer weg en ben ik er mee door blijven rijden, want ja, ik had er geen last meer van en het kon verder geen kwaad want hij draaide gewoon niet.

Vanavond toen ik moest afremmen sloeg het noodlot toe. Ik remde af vanaf zo'n 50km/h en opeens begon er een luid geratel van onder de motorkap te komen. Direct de auto aan de kant gezet en gekeken. De vin kwam, dankzij flinke speling, tegen de plastic kap die er overheen zit.
Dus ik de kap er af gehaald en nog een gekeken. Nu blijkt dus dat de cylinder van de V-snaar rechts van de visco koppeling krom trekt als ik gas geef.
Dit lijkt mij niet echt te horen, dus heb ik de auto geparkeerd (stond in een woonwijk) en ben opgehaald door me schoonouders.

Ik baal hier echt van want a.s. donderdag moest ie voor een beurt en apk naar de dealer. Nu moet ik m dus ook nog eens laten ophalen door de sleepservice. (Auto staat zo'n 50km bij mijn BMW garage vandaan) :(

Mocht dit een dure grap worden, dan is het helaas definitief einde van mijn BMW.

310000km en een beetje op de teller. :'(

Het doel was (dankzij mijn vriendin) om tot de 1.000.000 te houden. Want ik reed 3 weken geleden een proefrit in een 2e hands E46, nou mijn 10 jaar oudere E36 deed echt niet onder voor de E46. Daarnaast is het motorlawaai in mijn E36 minder dan in de E46 waarin ik reed.
Die proefrit heeft mij toen doen besluiten om 'm te houden. Helaas nu dus in coma. Hopelijk met een kleine ingreep weer te maken. :'(

* Naboo gaat maar een biertje drinken.... :(

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-07 16:30

Shaidar

hmmmm ....

* Shaidar kijkt naar

Afbeeldingslocatie: http://gallery.weyland.be/d/6683-2/acs6.JPG

* Shaidar kijkt ook naar

Afbeeldingslocatie: http://gallery.weyland.be/d/6622-2/DSC04122.JPG

* Shaidar kijkt naar zijn bankrekening ... hmm, valt nog mee. Go or no go?

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Naboo schreef op zondag 11 mei 2008 @ 22:12:
* Naboo is in rouw

Zoals sommigen misschien nog weten was een tijdje geleden me visco koppeling stuk. De vin draaide mee met de toeren van de motor. Op een gegeven moment was dit weer weg en ben ik er mee door blijven rijden, want ja, ik had er geen last meer van en het kon verder geen kwaad want hij draaide gewoon niet.
[...]
Dat is flink klote... Maar ik snap het niet helemaal... In eerste instantie zat de fan dus "vast" op de poelie. Als dat zo was, dan is dat niet echt heel erg, het kost alleen wat extra motorvermogen. Als je fan later niet meer draaide, zou dat juist alarmbellen moeten laten rinkelen, want een fan die niet meer draait, kan een kokende veroorzaken.
Waarschijnlijk heb je inmiddels meer schade veroorzaakt door door te blijven, en is inmiddels je waterpomp ook kapot.
Over welke cilinder je het hebt weet ik niet, maar ik vermoed dat je een spanrol bedoeld. De eerste die je tegenkomt rechts van de fan, is de zelfspanner, en deze kan inderdaad bewegen. Dat hij beweegt bij het gasgeven, geeft mij het vermoeden dat 1 van de onderdelen die hij aandrijft (waterpomp, dynamo of stuurbekrachtigingspomp) te zwaar draait. Dat zal heel waarschijnlijk de waterpomp zijn. Op de as van de waterpomp zit namelijk ook de visco van je fan, en die heeft het dus zwaar te verduren gehad.
Dit is allemaal goed en makkelijk te repareren (alles is namelijk heel goed bereikbaar). Ik heb dezelfde motor, dus ik spreek uit ervaring (geloof me, als ik mocht kiezen tussen jou defect en de kapotte startmotor, dan ging ik voor die van jou).
Een nieuwe waterpomp kost zo'n €70, een nieuwe visco €130 en waarschijnlijk moet je ook een nieuwe fan hebben (door de klappen tegen de kap kan hij in onbalans geraakt zijn), en die kost €32. Alles bij elkaar dus zo'n €230 aan onderdelen (als je alles bij BMW haalt, maar alles is ook goed aftermarket van Behr te krijgen). Deze kosten hoeven nog echt geen reden te zijn om de auto af te schrijven. Ik denk dat de hele reparatie bij een garage op zo'n €300 à €400 uit zal komen.
Zolang je geen oververhitte motor hebt gehad, zal de motor nog gewoon goed zijn, en is het een vrij simpele reparatie, die alleen kostbaar is door een dure visco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 12:19

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Shaidar schreef op zondag 11 mei 2008 @ 22:56:
hmmmm ....

Dat moet AFSCHUWELIJK zijn onder een 1reeks.
Die velgen zijn er echt over.

Eerder Hamannsport style, maar jou 1 is verder normaal.
Dus het contrast gaat te groot zijn. Tenzij je een sjonny bent :)

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

deepbass909 schreef op maandag 12 mei 2008 @ 01:14:
[...]

Dat is flink klote... Maar ik snap het niet helemaal... In eerste instantie zat de fan dus "vast" op de poelie. Als dat zo was, dan is dat niet echt heel erg, het kost alleen wat extra motorvermogen. Als je fan later niet meer draaide, zou dat juist alarmbellen moeten laten rinkelen, want een fan die niet meer draait, kan een kokende veroorzaken.
Waarschijnlijk heb je inmiddels meer schade veroorzaakt door door te blijven, en is inmiddels je waterpomp ook kapot.
Over welke cilinder je het hebt weet ik niet, maar ik vermoed dat je een spanrol bedoeld. De eerste die je tegenkomt rechts van de fan, is de zelfspanner, en deze kan inderdaad bewegen. Dat hij beweegt bij het gasgeven, geeft mij het vermoeden dat 1 van de onderdelen die hij aandrijft (waterpomp, dynamo of stuurbekrachtigingspomp) te zwaar draait. Dat zal heel waarschijnlijk de waterpomp zijn. Op de as van de waterpomp zit namelijk ook de visco van je fan, en die heeft het dus zwaar te verduren gehad.
Dit is allemaal goed en makkelijk te repareren (alles is namelijk heel goed bereikbaar). Ik heb dezelfde motor, dus ik spreek uit ervaring (geloof me, als ik mocht kiezen tussen jou defect en de kapotte startmotor, dan ging ik voor die van jou).
Een nieuwe waterpomp kost zo'n €70, een nieuwe visco €130 en waarschijnlijk moet je ook een nieuwe fan hebben (door de klappen tegen de kap kan hij in onbalans geraakt zijn), en die kost €32. Alles bij elkaar dus zo'n €230 aan onderdelen (als je alles bij BMW haalt, maar alles is ook goed aftermarket van Behr te krijgen). Deze kosten hoeven nog echt geen reden te zijn om de auto af te schrijven. Ik denk dat de hele reparatie bij een garage op zo'n €300 à €400 uit zal komen.
Zolang je geen oververhitte motor hebt gehad, zal de motor nog gewoon goed zijn, en is het een vrij simpele reparatie, die alleen kostbaar is door een dure visco.
* Naboo doet een zucht van verlichting :)

Het is inderdaad de spanrol :) En de vin draaide niet meer mee met de poelie bedoelde ik. ;)
Als ik het zo lees zal het dus alleen de visco koppeling en vin zijn. De vin heeft misschien zo'n 30 seconden tegen de kap aangezeten, maar wil het risico van onbalans niet nemen.
Phew!

Visco is inderdaad duur, maar ja, hij stond toch al ingeplanned voor een beurt a.s. donderdag,
dus ja, ...... had aftermarket gezien voor 50 euro goedkoper... maar goed, dan maar 50 euro meer neertellen, maar dan ben ik er wel in 1x vanaf. Tis in dit geval even niet anders.

Hoop echt dat het allemaal meevalt. :)

Donderdag weet ik meer. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Als je hem laat repareren, laat dan ook je waterpomp nakijken, want de visco kan niet zoveel weerstand veroorzaken dat de spanrol strakker getrokken wordt. Met 300.000km op de teller is het ook niet heel raar als je waterpomp kapot is.
Of de fan kapot is, licht eraan of er zichtbare beschadigingen op zitten. Als de fan de nog intact is, hoef je die natuurlijk niet te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-09 22:49
Shaidar, die velgen zijn echt verschrikkelijk.. Er zijn uiteraard mooiere velgen te krijgen dan die er nu onder liggen, maar ik zou dan wel op zoek gaan naar wat 'elegantere', passende velgen.

Ik weet niet of originele BMW velgen te betalen zijn, maar daar zitten ook hele mooie tussen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shaider...die velgen kunnen echt niet!

Afbeeldingslocatie: http://img101.imageshack.us/img101/176/hpim2905jt7.jpg

Das beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar

Shaidar

sjah, al de rest van de velgen zijn een pak duurder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Laatst online: 13:01

_Arthur

blub

Shaidar schreef op maandag 12 mei 2008 @ 21:33:
sjah, al de rest van de velgen zijn een pak duurder!
Dan spaar je toch even door?

De rest van de tijd in een sjonnenbak rijden lijkt me 3 keer niets.

Mooie velgen zijn de type 142's.

Afbeeldingslocatie: http://crass.on.ru/bmw/wheels/TMP_wheel/bmw_wheel_142.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
endless schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 10:15:
Als het goed is mag ik eind mei/begin juni een auto gaan uitzoeken voor de lease..
Moet nog even op de leasespecificaties wachten..
Als ik tot 30k mag gaan, dan is de kans op een 1-serie best wel aanwezig.. Als ik er fantsoenlijk inpas tenminste (met 205 cm is dat soms vaak wat moeilijk).
Jammer dat de automaat meteen weer 3k duurder is, dat wordt dan meteen een stuk moeilijker. :/

Naja, eerst maar even afwachten tot hoeveel ik mag gaan, voor hetzelfde geld mag ik 'maar' tot 25k leasen.. Dan geen BMW maar gewoon een andere 'luxe' auto mét automaat

* endless wel benieuwd is! :)

Wat heeft die 120D Coupe trouwens een absurt hoge prijs met zijn €36.000.. :X Dan is ie nog kaal ook..
Ik ben 2.04 meter en zit er meer dan prima in. Verwacht echter niet dat er op de achterbank nog beenruimte over is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Heeft een 1 ruimte dan achterin? :P Die achterbank is toch net zo bruikbaar als de achterbank van een Porsche 911? (ja, hij heeft een achterbank, maar is alleen bruikbaar als je kinderen zonder benen hebt :p )
Mijn Compact is iets ruimer van binnen (iets ruimer dan een E36 Coupé, dankzij een iets minder aflopende daklijn), en daar passen zelfs alleen mensen in die kleiner zijn dan 1m80 (kleiner dan 1m70 kan comfortabel zitten), dus de achterbank van een 1-serie is eigenlijk alleen geschikt voor een paar kratten bier (die toch al niet in de kofferbak passen) :p

Vandaag het interieur van m'n Compact weer een keer schoongemaakt, en dat was ook wel nodig :X Het lag vol zand en steentjes (zand van een paar weken terug toen ik naar het strand was geweest en nog van een storm een tijdje terug die m'n luchtbak getrakteerd heeft op een berg zand). Nu is de binnenkant weer schoon, nu de buitenkant nog (weer). Volgende week bij m'n ouders maar een keer weer lekker met de hand wassen.

Er is alleen 1 ding in het interieur waar ik me een beetje aan stoor, en dat is de bekleding van de a-stijlen. De bekleding daarvan is namelijk vies en begint los te laten... Nu is deze heel makkelijk los te trekken, dus misschien een keer andere of nieuwe ervoor aanschaffen. Nieuwe bekleding kost ongeveer €25 per kant, dus dat valt nog mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Laatst online: 12-09 14:51
In mijn E36 wil je ook niet achterin zitten. Die stoelen zijn ook niet echt achterbankvriendelijk gebouwd. Plastic bolle achterkant... is echt bijna geen beenruimte achterin.

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Shaidar schreef op zondag 11 mei 2008 @ 22:56:
hmmmm ....

Ik vind de meeste aftermarket velgen erg lelijk. Het straalt er vaak ook nogal vanaf dat je op niet originele velgen rondrijdt (omdat aftermarket exemplaren over het algemeen wat minder subtiel zijn gestyleeerd). Ik zou eerder op Marktplaats een gebruikt setje originele BMW-velgen gaan zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Onder een dikke e46 m3 zou het wel lijken denk ik, maar een Einzer? nahh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

YoshiBignose schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 11:01:
In mijn E36 wil je ook niet achterin zitten. Die stoelen zijn ook niet echt achterbankvriendelijk gebouwd. Plastic bolle achterkant... is echt bijna geen beenruimte achterin.
Klopt... waarom ze dat ooit bedacht hebben? Normaal hebben de voorstoelen een uitsparing waar je precies met je knieën in past. Aan de andere kant, beide stoelen staan bij mij op z'n laagste (ik heb de hoogte echt nodig, en helaas is het eigenlijk nog niet genoeg...), dus met je voeten pas je er ook niet meer onder. Achterin kan ik onmogelijk zitten. Als ik half ga liggen heb ik net genoeg hoofdruimte, als ik ook maar iets van een normale houding aan probeer te nemen, moet ik m'n hoofd op m'n schouder leggen... En dan te bedenken dat er een vriend van mij mee wou reizen naar Zwitserland, terwijl hij 2 meter is, en ik (1m87) en nog een vriend (1m89) al in m'n auto zouden zitten... Iets zij me dat dat niet zou gaan passen... zeker niet voor zo'n lange rit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar

Shaidar

Ik heb alleen de grootste moeite om een mooi setje originele (of eigelijk maakt dat niet uit) te vinden op marktplaats en/of ebay voor een schappelijke prijs. De meeste setjes met band op schieten zo de hoogte in kwa prijs naar het einde van de veiling :/ Maar da's bij alles 2de hands zo zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Heerlijk die plastic achterkant. Geen knieen in je rug van mensen die achterin zitten >:)
Maar goed, in principe hebben mijn achterbank zitters nooit geklaagd. Kleine mensen altijd achter mij omdat mijn stoel ver naar achter staat. Maar achter de passagiersstoel kan je prima vertoefen.
Hebben zelfs een keer met 4 man achterin gezeten. Op een kleine afstand (30 min rijden) is dat zelfs prima te doen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

http://www.bmwdriversclub...320025d8141d8c27569b981dd

Ik moest even zuigen, kon het niet laten :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:22
Hey mensen. Ik zal mij ook maar eens melden in dit mooie topic! :)

En idd Thalan, wat een hok die bak. Van die typische sjonnie tjoening gasten die zich even op een liefhebbersforum aanmelden alleen om hun eigen hok te verkopen, en niet in de gaten hebben dat een liefhebber hier niet op zit te wachten.. Dit zijn ook meestal van die gasten die alleen naar de buitenkant kijken, als de wagen na iedere poetsbeurd goed blinkt is hij 100% in orde. Als je vervolgens bv. kijkt of de wielkasten vuil en roest vrij zijn kom je vaak bedrogen uit...

Anyway. Ik zie dat ook een aantal mensen actief zijn op liefhebber forums, welke forums bezoeken jullie zoal?
Ik vooral Bmw drivers club en E30fansite.

[ Voor 5% gewijzigd door Spurlie op 13-05-2008 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Ik zit tegenwoordig redelijk vaak op bmwforum.nl (BMW auto's, vooral de E34 en E36), maar ook bmwclubnederland.nl (BMW algemeen, dus ook motoren) en BMWdriversclub.nl. Dit zijn alle 3 echte liefhebber fora, waarbij de laatste vooral liefhebbers voor de technische kant heeft, en de eerste meer algemeen (dus je vindt er ook ricers helaas).
Er zijn ook nog een aantal Duitse en Amerikaanse fora die de moeite waard zijn, je merkt dat in die landen nog veel meer zelf gesleuteld wordt. Nadeel is alleen wel dat je of goed Duits moet kunnen of dat je met kenners te maken krijgt waarvan de auto toch net anders is (Amerikaanse uitvoeringen hebben vaak kleine verschillen op motorisch gebied of in de electra).

Er 1 ding wel opvallend, fan-sites van andere merken vind ik vaak schreeuwerig, met grote banners e.d. terwijl die van de BMW-fans vaak wat ingetogener zijn, wat ik een groot voordeel vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar

Shaidar

* Shaidar kijkt dan maar naar Afbeeldingslocatie: http://www.lindellsmotorsport.se/Alessio%20F1stor.jpg...

go or no go? :) Persoonlijk vind ik deze dan ook wel mooier :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:16
Alessio :'(
Erg droevige wielen, zeker op een BMW. no go dus... Kan je niet een mooi setje 1-delige BBS wielen (CK of CH) op de kop tikken? Is IMO een mooie aftermarket velg voor een BMW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:06

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Ik vind dat nu niet bepaald lelijke velgen. Wat is er mis met het merk? Rommel?

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Vanavond maar eens de vervangings reflectoren voor m'n koplampen schoongemaakt. Ik had een tijd geleden al 2 koplampen op de kop getikt voor een prikkie. Dit was nodig omdat bij een vorige poging om m'n reflectoren schoon te maken, ik erachter kwam dat het chroom niet tegen ruitenreiniger kon :X Gevolg is dat een deel van het chroom heeft los gelaten.
Bij deze reflectoren heb ik het dus iets voorzichtiger aangepakt. Met latex handschoenen aan (zodat vet en zweet van m'n vingers het chroom niet meer aan konden tasten) en een extreem zachte microvezel doek heb ik ze zo goed als brandschoon gekregen. Ze glimmen nu dus weer als nieuw. Deze week kom ik er niet meer aan toe om ze te verwisselen (ik heb maar 1 avond nog tijd deze week en ik wil niet op 1 avond werk gokken, en zaterdag moeten de lampen er weer inzitten). Hopelijk kan ik komende week 1 bepaalde parkeerplaats bij mij weer claimen, want dan kan ik met de neus richting een gladde muur staan. Voor ze eruit gaan wordt het even op die muur aftekenen hoe de koplampen nu schijnen, zodat ik na het verwisselen ik weer een referentie heb van hoe ze afgesteld moeten worden. Dat laatste is ook echt nodig, want ik weet zeker dat de afstelling vern**kt is zodra de reflectoren verwisseld zijn.
Mijn doel is om ze voor m'n vakantie vervangen te hebben, want de kans is vrij groot dat ik gedurende m'n vakantie over slecht verlichtte alpenweggetjes ga rijden, en dan wil ik gewoon goed licht hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
argro schreef op maandag 05 mei 2008 @ 15:04:
[...]
Kijk je zekeringen eens na. Ik heb ook een tijd een slecht werkende verbruiksmeter gehad (stond ook op 0 bij stationair draaien). Dit bleek aan een kapotte zekering te liggen, hier kwam ik bij toeval achter. De kapotte zekering heeft dus niet tot gevolg dat de tellers helemaal niet meer werken maar dat ze niet goed meer werken.
Ik heb de zekeringen en de tellerbak uitgesloten. Een andere tellerbak lost het niet op, net zal een nieuwe zekering (10 en 12) het niet oplost. Ik heb ergens gelezen dat de snelheidsmeter zijn gegevens uit het diff krijgt. Iemand hier ervaring mee? Wat zou het probleem kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-09 13:12
Boeie schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 23:20:
Alessio :'(
Erg droevige wielen, zeker op een BMW. no go dus... Kan je niet een mooi setje 1-delige BBS wielen (CK of CH) op de kop tikken? Is IMO een mooie aftermarket velg voor een BMW.
Velg is niks mis mee, maar hij is gewoon fout onder een BMW :)

Ik zou ten alle tijden BMW velgjes eronder zetten. Er zijn veel mooie velgen beschikbaar, bijvoorbeeld die van het M-pakket.

@ Deepbass: Bimmerfest.com :D

[ Voor 3% gewijzigd door Heuving op 14-05-2008 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Bimmerfest.com is inderdaad een waanzinnige bron aan info. Als je niet bang bent voor Duits, is BMW-Syndikat.de ook erg goed. Ik heb trouwens op het moment het idee dat er heel snel veel BMW-fora uit de grond schieten... Een jaar terug waren er eigenlijk maar 2 (bmwclubnederland en bmwdriversclub), maar nu heb je keuze uit letterlijk 10-tallen Nederlandse fora...

Een goede aanrader voor technische info is trouwens http://www.pelicanparts.com/bmw/techarticles/tech_main.htm Hier staan veel handleidingen voor onderhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Laatst online: 13:13

Sorcerer8472

Mens sana?

Heuving schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 12:20:
[...]

Velg is niks mis mee, maar hij is gewoon fout onder een BMW :)

Ik zou ten alle tijden BMW velgjes eronder zetten. Er zijn veel mooie velgen beschikbaar, bijvoorbeeld die van het M-pakket.

@ Deepbass: Bimmerfest.com :D
Het doet gewoon afbreuk aan het image van de auto idd... Da's ook de reden dat ik nooit een auto van zo'n tuningmerk zou kopen (zoals van AC Schnitzer, hoewel dat nog de minst erge zijn :P). Het ziet er gewoon cheap uit, en bovendien heeft BMW inderdaad ook prachtige velgen (hoewel ik de simpelste er vaak nog het mooist uit vind zien).

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
ik zou graag een AC Schnitzer voor de deur hebben hoor
Afbeeldingslocatie: http://www.tuningnews.net/news/070906a/ac-schnitzer-bmw-m5-touring.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Sinds korte tijd trilt de versnellingspook van mijn E30 in een vrij hoge frequentie wanneer de motor meer dan circa 3.000 toeren draait. Dit gebeurt in iedere versnelling. De hoogfrequente trilling veroorzaakt tevens een soort zoemend geluid. Dit geluid stopt zodra je de pook vast pakt. Verder ervaar ik geen vreemde trillingen in de motor of andere onderdelen van de auto. Wat kan hier de oorzaak van zijn?

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

waarschijnlijk heb je gewoon slijtage in de versnellingspookoverbrenging. Dit zijn een paar stangen tussen de pook en bak, en die slijten op de duur uit of de rubbers worden hard. Daardoor worden meer trillingen van de motor doorgegeven naar de pook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
deepbass909 schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 13:19:
waarschijnlijk heb je gewoon slijtage in de versnellingspookoverbrenging. Dit zijn een paar stangen tussen de pook en bak, en die slijten op de duur uit of de rubbers worden hard. Daardoor worden meer trillingen van de motor doorgegeven naar de pook.
Is zoiets te repareren of moet het vervangen worden? Is het vervangen van deze stangen een lastige klus? Ik heb de beschikking over een brug dus ik kan er gelukkig makkelijk bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Check deze handleiding maar even. Hij is voor de E36, maar de E30 verschilt op dit punt niet heel veel en het geeft je een goed idee wat je allemaal moet doen. het schijnt vrij gemakkelijk te zijn (bij moeilijkheid 6 moet je je echt zorgen gaan maken of je het kunt, daaronder is het gewoon een kwestie van rust en tijdnemen, ter info, het vervangen van mijn startmotor was een moeilijkheid 6 klus)

Vooraf zou ik als ik jou was eerst even langs de dealer gaan om te informeren wat je aan onderdelen nodig hebt, en wat de kosten zullen zijn (waarschijnlijk rond de €50), zodat je alles alvast klaar hebt liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:22
deepbass909 schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 12:38:
Bimmerfest.com is inderdaad een waanzinnige bron aan info. Als je niet bang bent voor Duits, is BMW-Syndikat.de ook erg goed. Ik heb trouwens op het moment het idee dat er heel snel veel BMW-fora uit de grond schieten... Een jaar terug waren er eigenlijk maar 2 (bmwclubnederland en bmwdriversclub), maar nu heb je keuze uit letterlijk 10-tallen Nederlandse fora...

Een goede aanrader voor technische info is trouwens http://www.pelicanparts.com/bmw/techarticles/tech_main.htm Hier staan veel handleidingen voor onderhoud.
Hier zijn alle onderdelen met onderdeelnummers en prijzen te vinden:
http://www.realoem.com/bmw/
http://bmwfans.info/original/

Erg handig soms vind ik zelf.

Verder is over de E30 heel veel informatie te vinden op www.e30.de
Is wel ook duit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
deepbass909 schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 14:21:
Check deze handleiding maar even. Hij is voor de E36, maar de E30 verschilt op dit punt niet heel veel en het geeft je een goed idee wat je allemaal moet doen. het schijnt vrij gemakkelijk te zijn (bij moeilijkheid 6 moet je je echt zorgen gaan maken of je het kunt, daaronder is het gewoon een kwestie van rust en tijdnemen, ter info, het vervangen van mijn startmotor was een moeilijkheid 6 klus)

Vooraf zou ik als ik jou was eerst even langs de dealer gaan om te informeren wat je aan onderdelen nodig hebt, en wat de kosten zullen zijn (waarschijnlijk rond de €50), zodat je alles alvast klaar hebt liggen.
Super, bedankt voor de site en de tips! Ik ga zo snel mogelijk even onder de auto kijken om hopelijk definitief vast te stellen dat de schakelinrichting het probleem is. Wanneer dat het geval is ga ik bij de dealer de benodigde onderdelen halen en monteren, met behulp van die site en bijbehordende foto's moet dat lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 11:13
Hoi :)

Ik ben sinds een paar weken aan het werk bij een nieuwe werkgever, en heb mijn vorige (lease) auto ingeleverd. (Vectra GTS '05).

Nu ben ik aan het kijken voor een volgende auto, en heb ik een vrij mooie BMW 530i uit 2000 gevonden.
Echter heeft deze auto al ruim 200.000 op de teller staan, en ik vroeg me af of het verstandig is om deze wagen aan te schaffen. Of dat er bijvoorbeeld zaken zijn waar ik rekening mee moet houden, om er voor te zorgen dat de kosten niet uit de klauwen lopen.

Even voor de duidelijkheid, het gaat om deze auto, met de volgende specificaties:

Afbeeldingslocatie: http://i29.tinypic.com/n55zwo.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i25.tinypic.com/264287o.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i26.tinypic.com/2ni2yjq.jpg

Airco (climate control), Alarm met AB, Beige Lederinterieur, BMW gsm, Boardcomputer, Bumpers en Spiegels in carrosseriekleur, Dealer onderhouden, Electrisch rolgordijn, Electrische ramen, Houtinleg, Xenon verlichting, Lichtmetalen velgen 17", Mistlampen, Multifunctioneel stuurwiel, Parkeersensor, Stoelverwarming, Witte knippers, ABS, Airbag dubbel zijkant, Cruise Control, Getint glas, Regensensor, Sportonderstel, Sportstoelen, Sportstuur, Stuurbekrachtiging, Traction control.

Nu heb ik ook nog wat andere vragen.

- Hoe zit het met die BMW GSM? Kan ik daar een extra GSM kaartje in leggen?

- Kan ik het standaard audiosysteem wijzigen, of uitbereiden naar een navigatiesysteem voor een niet al te grote kostenpost?

- Wat voor audiosysteem zit er nou standaard in zo'n auto?

- Ik zag op http://www.bavariansoundwerks.com dat ik met een IPOD docingstation het audiosysteem kan uitbereiden met MP3 ondersteuning bij de aanschaf van deze docking (inclusief IPod uiteraard :P ) iemand daar ervaring mee?

- Waar rekening mee te houden bij de aankoop?

- Ik reken op ongeveer 500 euro per maand voor wat betreft alle kosten voor deze auto, gemiddeld over een heel jaar genomen, inclusief afschrijving, is dit reeel?

Bedankt alvast, hopelijk kunnen jullie mij meer vertellen, want ik vind dit echt een bijzonder mooie auto.

[ Voor 7% gewijzigd door FragNeck op 15-05-2008 13:53 ]

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Als die kosten exclusief benzine zijn, dan zou het wel eens kunnen kloppen, anders niet :P

(afh. van hoe je wilt verzekeren (+ de bmtrede) en de huidige prijs van de auto: die zou zomaar eens 5000 euro lager kunnen zijn na een jaartje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar

Shaidar

Zo. Net een nieuwe voorruit gekregen, de vorige was gebarsten door steenslag.

Wat me wel opvalt is dat het helemaal geen BMW-voorruit is, maar van een ander merk, met een kleinere zwarte rand, waardoor ik nu meer van bijvoorbeeld de ruitenwissers zie. Maar het is niet echt storend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
moet die bak kosten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
Sorcerer8472 schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 14:34:
Als die kosten exclusief benzine zijn, dan zou het wel eens kunnen kloppen, anders niet :P

(afh. van hoe je wilt verzekeren (+ de bmtrede) en de huidige prijs van de auto: die zou zomaar eens 5000 euro lager kunnen zijn na een jaartje)
Ik rijd zo'n 30km per dag, dus brandstof valt relatief mee... En door mijn nieuwe werkgever kan ik mijn auto goedkoop verzekeren, ongeveer 50 euro per maand.

@Catch22, de aanschafprijs ligt rond de 8500,- Ik wil echter wel minimaal 4 maanden garantie kopen, dus er zal nog wel wat bij komen. Maar dat heb ik er wel voor over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Laatst online: 11:17

Wimo.

Shake and Bake!

FragNeck schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 13:50:
Hoi :)

Ik ben sinds een paar weken aan het werk bij een nieuwe werkgever, en heb mijn vorige (lease) auto ingeleverd. (Vectra GTS '05).

Nu ben ik aan het kijken voor een volgende auto, en heb ik een vrij mooie BMW 530i uit 2000 gevonden.
Echter heeft deze auto al ruim 200.000 op de teller staan, en ik vroeg me af of het verstandig is om deze wagen aan te schaffen. Of dat er bijvoorbeeld zaken zijn waar ik rekening mee moet houden, om er voor te zorgen dat de kosten niet uit de klauwen lopen.

Even voor de duidelijkheid, het gaat om deze auto, met de volgende specificaties:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Airco (climate control), Alarm met AB, Beige Lederinterieur, BMW gsm, Boardcomputer, Bumpers en Spiegels in carrosseriekleur, Dealer onderhouden, Electrisch rolgordijn, Electrische ramen, Houtinleg, Xenon verlichting, Lichtmetalen velgen 17", Mistlampen, Multifunctioneel stuurwiel, Parkeersensor, Stoelverwarming, Witte knippers, ABS, Airbag dubbel zijkant, Cruise Control, Getint glas, Regensensor, Sportonderstel, Sportstoelen, Sportstuur, Stuurbekrachtiging, Traction control.

Nu heb ik ook nog wat andere vragen.

- Hoe zit het met die BMW GSM? Kan ik daar een extra GSM kaartje in leggen?

- Kan ik het standaard audiosysteem wijzigen, of uitbereiden naar een navigatiesysteem voor een niet al te grote kostenpost?

- Wat voor audiosysteem zit er nou standaard in zo'n auto?

- Ik zag op http://www.bavariansoundwerks.com dat ik met een IPOD docingstation het audiosysteem kan uitbereiden met MP3 ondersteuning bij de aanschaf van deze docking (inclusief IPod uiteraard :P ) iemand daar ervaring mee?

- Waar rekening mee te houden bij de aankoop?

- Ik reken op ongeveer 500 euro per maand voor wat betreft alle kosten voor deze auto, gemiddeld over een heel jaar genomen, inclusief afschrijving, is dit reeel?

Bedankt alvast, hopelijk kunnen jullie mij meer vertellen, want ik vind dit echt een bijzonder mooie auto.
Versnellingsbakken zeggen poef , let op dat ie netjes en vlot schakelt. Zet hem ook tijdens de proefrit eens in de sportstand. handbak dus.

Hoogteregeling van de koplampen gaat vaak kapot , grote kans dat ze idd defect zijn. Je kunt dat checken door de xenon lens van achteren wat te bewegen. Als de lens loshangt is de ophanging aan gort.

Voor de rest probleemloze bakken .. de mijne had 215k gelopen waarvan 20k met mij erin zonder grote problemen.

Gsm heb je een duokaart voor nodig.

ipod: www.icepod.nl , werkt prima met de stock opstelling.

edit: let op airbag errors, als er één merk is wat waardeloze sensors gebruikt is het BMW. Airbag error = $$ !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

FragNeck schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 14:42:
[...]

Ik rijd zo'n 30km per dag, dus brandstof valt relatief mee... En door mijn nieuwe werkgever kan ik mijn auto goedkoop verzekeren, ongeveer 50 euro per maand.

@Catch22, de aanschafprijs ligt rond de 8500,- Ik wil echter wel minimaal 4 maanden garantie kopen, dus er zal nog wel wat bij komen. Maar dat heb ik er wel voor over.
Wegenbelasting: 50, verzekering: 50, benzine: (1:10, 3L per dag * 30 = 90 * 1.50 = 135). Da's dus 235 excl. afschrijving. Denk dat 'rond de 500' dan wel redelijk klopt als je hem nu al voor zo'n 8500 kunt kopen, zeker als je hem 2+ jaar houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 23:14
Sorcerer8472 schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 15:33:
[...]

Wegenbelasting: 50, verzekering: 50, benzine: (1:10, 3L per dag * 30 = 90 * 1.50 = 135). Da's dus 235 excl. afschrijving. Denk dat 'rond de 500' dan wel redelijk klopt als je hem nu al voor zo'n 8500 kunt kopen, zeker als je hem 2+ jaar houdt.
een 530i met handbak en dan denken dat je 1 op 10 haalt. Haha die is goed :D :'( :D

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Reken op 1:7,5 in de stad en 1:10,5 op de snelweg .. dat haal je echt wel. zuiniger moet ook nog wel lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Sorcerer8472 schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 15:33:
[...]

2 jaar 2000 afschrijving (gok ik, nattevingerwerk) = 85 euro p/m

hou je 180 * 12 = 2160 euro p/j over voor onderhoud. moet wel goedkomen dacht ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
418O2 schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 15:41:
[...]

2 jaar 2000 afschrijving (gok ik, nattevingerwerk) = 85 euro p/m

hou je 180 * 12 = 2160 euro p/j over voor onderhoud. moet wel goedkomen dacht ik...
Bedankt :)

Zoiets had ik zelf ook in gedachten, vandaar dat initiele bedrag van rond de 500,- euro.
Ik zal ook letten op eventuele airbag storingen, en of de xenon verlichting goed stevig vast zit.

Zijn er eventueel nog meer tips? Of denken jullie dat dit een goeie deal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

FragNeck schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 13:50:

Een BMW MK4-navigatiesysteem monteren is een vrij prijzige grap. Bovendien krijg je dan een nogal gedateerd systeem. Je kunt beter een TomTom Go in de usb-houder op het dashboard zetten.[/quote]
Ik heb via hun een DICE-interface die ik op de kabel van de cd-wisselaar werkt aangesloten. Dit werkt redelijk buggy.
Waar rekening mee te houden bij de aankoop?

Mijn ervaring is dat een 5-serie zeker geen goedkope auto is om te onderhouden. Ik zou in ieder geval de dealer mijden en een goede onafhankelijke garage zoeken. De kosten van de onderdelen vind ik op zich nog wel meevallen.

Problemen die je bij een E39 onder andere kunt tegenkomen zijn trillingen bij het remmen (ligt vaak aan de draagarmen), loszittende stabilisatorstangen, vervuilde luchtmassameter, kapotte krukas- en nokkenassensoren (deze drie kunnen rare dingen veroorzaken zoals een motor die tijdens het rijden stilvalt of een onrustige stationaire loopt heeft). De airco heb ik al twee keer moeten laten fixen. Probs aan de niveauregeling van de xenonlampen heb ik ook al gehad. De knoppen van de climate control kunnen stukgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
Femme schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 16:10:
[...]

Een BMW MK4-navigatiesysteem monteren is een vrij prijzige grap. Bovendien krijg je dan een nogal gedateerd systeem. Je kunt beter een TomTom Go in de usb-houder op het dashboard zetten.[/quote]

[...]

Ik heb via hun een DICE-interface die ik op de kabel van de cd-wisselaar werkt aangesloten. Dit werkt redelijk buggy.

[...]

Mijn ervaring is dat een 5-serie zeker geen goedkope auto is om te onderhouden. Ik zou in ieder geval de dealer mijden en een goede onafhankelijke garage zoeken. De kosten van de onderdelen vind ik op zich nog wel meevallen.

Problemen die je bij een E39 onder andere kunt tegenkomen zijn trillingen bij het remmen (ligt vaak aan de draagarmen), loszittende stabilisatorstangen, vervuilde luchtmassameter, kapotte krukas- en nokkenassensoren (deze drie kunnen rare dingen veroorzaken zoals een motor die tijdens het rijden stilvalt of een onrustige stationaire loopt heeft). De airco heb ik al twee keer moeten laten fixen. Probs aan de niveauregeling van de xenonlampen heb ik ook al gehad. De knoppen van de climate control kunnen stukgaan.
Ik had inderdaad al ontdekt dat de prijs van het navigatie systeem van BMW (de mk4 incl. 16:9) fors is. Is er echter een manier om het hele audio systeem te vervangen door een bijvoorbeeld multimedia systeem wat niet van BMW is? Ik heb geen flauw idee wat de aansturing is, en of deze te vergelijken is met een doorgaande aansluiting.

Dit omdat dus ook die ipod oplossing niet echt is wat ik zoek, ik heb namelijk helemaal geen trek in een half bakken oplossing waar ik mezelf alleen maar aan erger.
Dan betaal ik liever wat meer, desnoods voor een inbouwcomputer of zo.
Maargoed, dat is dan eigenlijk weer een stap vooruit.

En zelf had ik ook al het besef dat een BMW dealer vrij prijzig zou zijn.. Dat de onderdelen redelijk te betalen zijn valt dan weer mee :)

In iedergeval bedankt voor de tips om er zekerder van te zijn dat ik mezelf niet een probleem auto aan laat smeren. Ik zal wat notities maken en mee nemen wanneer ik een kijkje ga nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

FragNeck schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 16:25:
[...]

Ik had inderdaad al ontdekt dat de prijs van het navigatie systeem van BMW (de mk4 incl. 16:9) fors is. Is er echter een manier om het hele audio systeem te vervangen door een bijvoorbeeld multimedia systeem wat niet van BMW is? Ik heb geen flauw idee wat de aansturing is, en of deze te vergelijken is met een doorgaande aansluiting.

Dit omdat dus ook die ipod oplossing niet echt is wat ik zoek, ik heb namelijk helemaal geen trek in een half bakken oplossing waar ik mezelf alleen maar aan erger.
Dan betaal ik liever wat meer, desnoods voor een inbouwcomputer of zo.
Maargoed, dat is dan eigenlijk weer een stap vooruit.

En zelf had ik ook al het besef dat een BMW dealer vrij prijzig zou zijn.. Dat de onderdelen redelijk te betalen zijn valt dan weer mee :)

In iedergeval bedankt voor de tips om er zekerder van te zijn dat ik mezelf niet een probleem auto aan laat smeren. Ik zal wat notities maken en mee nemen wanneer ik een kijkje ga nemen :)
Een complete 16:9 oplossing kost ongeveer 1800 euro 2e hands ex inbouw. Daarnaast heb je nog een intravee nodig om je ipod aan te sluiten. In totaal zit je dan op ongeveer 2000 euro. Een alternatief is een 'gewoon' dual din display.

Om dit te fixen heb je een dual din bezel nodig (niet bmw , lelijk, zie google) en een verloop van bmw --> iso .. totale kosten zullen dan op ongeveer 750 liggen met een 2ehands dubbel din radio/satnav.

Wil je het netjes doen :

Afbeeldingslocatie: http://www.wicksta.com/bmw/satnavinstall/images/P1020162_JPG.jpg

Een normale radio aaansluiten is geen probleem. De dealer kan een bracket bestellen waarmee je een 1 din radio gewoon kan monteren. Dit is trouwens wel lelijk :X

Ik heb zelf toentertijd een icelink in gebruik gehad i.c.m. de standaard HU .. dit werkte prima! Je maakt 5 playlists op je ipod en deze selecteeer je direct via de 1-5 knoppen.

Edit: Femme heeft dus een DICE .. ik had een dension systeem.

[ Voor 6% gewijzigd door Wimo. op 15-05-2008 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
Crosspostje O-)

Afbeeldingslocatie: http://www.autoweek.nl/images/800/1/78bae8037b42611253bc8c29a3316d21.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.autoweek.nl/images/800/5/2437041ea900de726c0be5a1be9b3255.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.autoweek.nl/images/800/e/e43d4c306e9b7e89eeb9c1f3d8c9df0e.jpg

Ik denk dat de styling niet echt mn ding is. Al moet ik zeggen dat ik ondanks de camouflage nu al wen aan de grote nieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
ik zeg:

Audi.

nofi

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Wat moet dat voorstellen, de nieuwe 7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
osc4r schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 22:16:
Wat moet dat voorstellen, de nieuwe 7?
Ja. Officiele presentatie eind 2008, verkrijgbaar vanaf begin 2009.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
Lijkt er inderdaad op dat BMW last heeft van het Mercedes-cyndroom. Ofterwel, de nieuwe modellen zijn een achteruitgang op styling gebied.
Om het nogmaals te herhalen voor de zoveelste keer, E39 is mooier dan de E60, E46 is mooier dan de E90, etc.
Blijf ik van de auto's die je nu nieuw kan kopen uit de 7er klasse de S8 het vetst vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
is het mercedes syndroom niet dat je de kosten omlaag schroeft ten koste van de kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
418O2 schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 09:15:
is het mercedes syndroom niet dat je de kosten omlaag schroeft ten koste van de kwaliteit?
dat is het Mercedes syndroom V1.5 inderdaad. de styling issue is versie 2.1.

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 12:54

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mwoh... Vind de nieuwe C toch wel een erg grote sprong voorwaarts...

zeg; dat privatefleetmanagement; zie dat het in zoetermeer is; nog vacatures?

[ Voor 40% gewijzigd door MikeyMan op 16-05-2008 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar

Shaidar

Gisteren met m'n schamele 118D toch goed een 320D (vorig model) bijgehouden, toen ik moest afslagen pinkte hij met z'n 4 pinkers, héél leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
MikeyMan schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 09:27:
Mwoh... Vind de nieuwe C toch wel een erg grote sprong voorwaarts...

zeg; dat privatefleetmanagement; zie dat het in zoetermeer is; nog vacatures?
Voorkant is inderdaad erg goed gelukt.
Achterkant daarentegen is even mooi als het vorig model C-klasse Sportcoupe ofzo, wanstaltig dus.
Interieur vind ik ook geen succes. Hadden ze misschien wat meer S-klasse vormen in kunnen gooien ipv A / B klasse plastic.

Inderdaad in zoetje (:')), Momenteel geen vacatures, ik zal het iig onthouden :) binnenkort het pand in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:52

Tacoos

i am i

Dang! dat vind ik nou zo gaaf: zwarte lak met beetje rook koplampen.....
Gelijk even rondgekeken of ik zowiets als touring met 2l diesel en handbak kon vinden.....
Effe nog in de smiezen houden maar....

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EQJim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-09 09:55
Heuving schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 21:48:
Crosspostje O-)

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Ik denk dat de styling niet echt mn ding is. Al moet ik zeggen dat ik ondanks de camouflage nu al wen aan de grote nieren.
Doet mij ook wel denken aan een Volvo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Ik vind het een kruising van een bmw, mercedes en audi... opzich een mooie auto maar is mij net een beetje aan de grote kant.

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
Tacoos schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 09:51:
[...]

Dang! dat vind ik nou zo gaaf: zwarte lak met beetje rook koplampen.....
Gelijk even rondgekeken of ik zowiets als touring met 2l diesel en handbak kon vinden.....
Effe nog in de smiezen houden maar....
Hehe, ik vind hem ook bijzonder lekker er uit zien.

Anyway, ik heb er met de dealer contact over gehad, en er zijn 3 maanden garantie bij te kopen.
Hij vindt het ook allemaal prima om eventueel een second opinion keuring of hoe ze dat ook noemen te laten doen.
Auto krijgt een grote beurt, en ik heb er redelijk veel vertrouwen in, aangezien ik verder ook geen negatieve referenties over kan vinden.

Bedankt jongens voor de uitgebreide feedback, ik heb er zeker wat aan :)

En binnenkort kun je waarschijnlijk deze bak in de OP plaatsen _/-\o_ :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
FragNeck schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 10:22:
[...]

Hehe, ik vind hem ook bijzonder lekker er uit zien.

Anyway, ik heb er met de dealer contact over gehad, en er zijn 3 maanden garantie bij te kopen.
Hij vindt het ook allemaal prima om eventueel een second opinion keuring of hoe ze dat ook noemen te laten doen.
Auto krijgt een grote beurt, en ik heb er redelijk veel vertrouwen in, aangezien ik verder ook geen negatieve referenties over kan vinden.

Bedankt jongens voor de uitgebreide feedback, ik heb er zeker wat aan :)

En binnenkort kun je waarschijnlijk deze bak in de OP plaatsen _/-\o_ :Y)
Ik zeg het je, garantie op een BMW is een MUST!!! ;)

Echt mooie bak. kan je heel goed mee voor de dag komen 8)
Pagina: 1 ... 7 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.