Het grote BMW topic, deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 20 Laatste
Acties:
  • 82.286 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:08

_Arthur

blub

Boeie schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 16:07:
'stomme' vraag. Is er uberhaupt een BMW dealer die het chippen van een motor van een nieuwe BMW toestaat?
Ik ken er maar 1 die hier iets mee doet, alleen die zit wel aan de andere kant van het land voor jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:10

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Wekkel schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 17:25:
De kleur is helemaal vet maar de rest van mijn interieur zou er dan niet meer bijpassen (ik heb precies deze stoelen, maar dan in het zwart en 400 euro besteed ik wel ergens anders aan).
^ With stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:04

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Lijkt me meer leuk voor mensen met een stoffen interieur, of die van handmatig naar elektrisch leer willen. Dus niet zozeer voor mensen die exact deze stoelen al hebben, maar dan in een andere kleur. :P

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-02 10:07
\o/ Vandaag is de koplamp-fee langs geweest \o/

Nadat m'n BMW er bijna een maand zo bij gestaan heeft
Afbeeldingslocatie: http://www.dudeproductions.net/GoT/IMG/BMW/Blind_BMW.JPG
zijn vandaag eindelijk de nieuwe koplamp-units binnen gekomen.
Afbeeldingslocatie: http://www.dudeproductions.net/GoT/IMG/BMW/Koplampen/Hella.JPG
Direct de Xenon lampjes erin gebouwd en gewacht tot het donker genoeg was voor een foto (en uiteraard eindelijk weer gereden in de BMW) :)
Afbeeldingslocatie: http://www.dudeproductions.net/GoT/IMG/BMW/Koplampen/Xenon.JPG

[ Voor 3% gewijzigd door DuDePrOdUcTiOnS op 02-05-2008 21:43 ]

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

YoshiBignose schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 12:10:
Welke BMW had jij ook alweer deepbass?

edit: ah ik zie het al, een compact. Ken ook iemand met een compact en die had ALTIJD problemen ermee.
Het is gewoon een M43B16 blok, dat in vrijwel alle E36 316i's is gebruikt, dus dit is niet iets specifieks voor de Compact...
4x2 schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 12:31:
Knal op de startmotor geven, hopen dat ie losschiet.
Met een lange pijp zul je best wel iets voor elkaar krijgen.
En anders gewoon aanduwen of aanslepen, zal ook niet zo'n probleem zijn.

En dit zijn gewoon normale slijtageonderdelen die bij iedere auto kapot kunnen gaan na 10+ jaar ;)
Aanduwen ging verbazingwekkend goed (toen ik eenmaal hulp erbij had). Gezien de plek waar hij zit, heeft BMW er niet echt rekening mee gehouden dat hij ooit een keer vervangen moest worden...
Anoniem: 164668 schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 15:39:
[...]

Flinke klap tegen de startmotor aangeven met een houten/plastic hamer, of met een ander stuk gereedschap waarmee je bij je startmotor kan komen.
De relais zal wel gewoon vast zitten.
De standaard methode inderdaad, als de startmotor bereikbaar is... Bij de M43 ligt de startmotor diep verstopt tussen de inlaat en het blok. Er is niet bij te komen zonder het één en ander los te halen...
Wekkel schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 14:19:
Je weet zelf dat je met een startmotor rijdt die niet helemaal lekker meer is (schrijf jezelf in een voorgaande post). Naar alle waarschijnlijkheid helpt het 2x douchen met heet water niet mee aan de levensduur. Dan moet je vervolgens niet miepen over een verrotte startmotor, dan had je dat ding veel eerder moeten vervangen ;)

Wat nieuwere auto's betreft: wat er op zit, kan kapot. Bij een Golf II zit er zo weinig op dat zaken die niet goed zijn, allemaal basaal zijn.
Klopt, een hele enkele keer (zeg 1 keer per maand ofzo) greep hij niet aan, maar een 2de poging was altijd raak. Waarschijnlijk was de laatste keer water er overheen de genadeklap die het einde betekende. Gisteren (na de reparatie van de koelslang) deed hij het nog gewoon goed, vanochtend weigerde hij totaal. Ik wist dat de startmotor inderdaad eerdaags een keer vervangen moest worden, maar ik had er nu niet echt rekening mee gehouden...

Inmiddels is hij trouwens vervangen, heeft me ongeveer 7 uur sleutelen gekost :o Om bij de startmotor te komen moest het hele inlaatspuitstuk los :o Anders was er simpelweg niet genoeg ruimte om te werken... Uiteindelijk lag het hele inlaat traject los, dynamo eruit, half het sensorsysteem los, en toen was er eindelijk genoeg ruimte om bij de startmotor te kunnen komen... Kortom, zo'n beetje alles aan de inlaatkant van de motor lag los :X De dynamo moest eruit om ruimte te krijgen om bij de aansluitdraden van de startmotor te komen, de inlaat om überhaupt bij de startmotor te kunnen komen (hij ligt daar volledig onder). Ik kreeg ook geen verbaasde blikken bij BMW toen ik vertelde dat ik een inlaatpakking nodig had om de startmotor te kunnen vervangen. Maar het was een leerzame ervaring, al hoop ik dat het voorlopig de laatste reparatie was...
Het leuke is nu wel dat hij totaal anders klinkt bij het starten. Hij "zingt"/zoemt een beetje. De nieuwe startmotor klinkt sowieso een stuk gezonder en hij slaat lekker snel aan.

Foto's volgen nog.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

GO, als je even tijd hebt, kan je dan mijn topicstart foto vervangen voor deze?

X6 is zo slecht niet als je 'm een beetje verlaagd. Anders is het een platgeslagen kever hoog op de wielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Done!

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Voor degenen die zich afvragen hoe dat er nou uitziet, een 4 liter rijdend, bijgaand een tweetal plaatjes. Ik kan het je niet aanraden. Rijden met dSLR en sturen gaan niet samen :X

Bimmer@50
Afbeeldingslocatie: http://img413.imageshack.us/img413/6521/bimmer50kz1.jpg

Bimmer@80
Afbeeldingslocatie: http://img183.imageshack.us/img183/5439/bimmer80px0.jpg

Wat een rust, wat een rust :) Alleen daarvoor zou een big block het mij waard zijn.

check die verbruiksmeter toch stug rond de 10l/100km staat :'(
Foto's zijn wat bewerkt, want de klokken worden errug donker op het origineel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repeat
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-05-2020

Repeat

:')

Wekkel schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 18:03:
Voor degenen die zich afvragen hoe dat er nou uitziet, een 4 liter rijdend, bijgaand een tweetal plaatjes. Ik kan het je niet aanraden. Rijden met dSLR en sturen gaan niet samen :X

Bimmer@50
[afbeelding]

Bimmer@80
[afbeelding]

Wat een rust, wat een rust :) Alleen daarvoor zou een big block het mij waard zijn.

check die verbruiksmeter toch stug rond de 10l/100km staat :'(
Foto's zijn wat bewerkt, want de klokken worden errug donker op het origineel
Denk dat dit vooral door de automaat komt, voor zulke snelheden met dit toerental heb je echt geen 4 liter nodig :)

Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Klopt, maar ik draai toch mooi geen 3k rpm @ 120 km/u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-09-2024
Vandaag nog getest: 3k rpm = 170km/u met de 540i ;)

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Precies wat ik bedoel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:42

tazzman

a real boardmonkey

Autotje weer opgehaald van de garage voor een 100k beurtje, waarbij ook rondom alle remmen de nodige aandacht hebben gekregen. Hij stopt nu weer zonder bijgeluiden. :+

De zon was al onder toen ik thuis kwam van het vliegveld (skybox opgehaald voor de hond voor de vlucht naar NZ volgende maand) toen ik ineens besefte dat ik nog helemaal geen fototjes had van de BMW met de wintervelgen d'r onder. En voordat ik de auto weer in de garage parkeerde, heb ik snel ff de camera gepakt, 17-40 d'r op en ff wat plaatjes geklatst :)

De zomervelgen worden er weer onder gezet als de auto professioneel klaar gemaakt wordt voor de verkoop (door het garage bedrijf wat de auto ook altijd zijn onderhoud geeft, hij wordt weer compleet in nieuw staat gebracht.. kleine investering van een honderdje of wat maar doet wonderen voor de verkoop :) ).

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~eroelofs/private/tmp/tb_IL2Z9889.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~eroelofs/private/tmp/tb_IL2Z9898.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~eroelofs/private/tmp/tb_IL2Z9908.jpg

Edit: Mocht je overigens een zelfde 3-er met MKK kenteken de komende 2 weken in Nederland voorbij zien tuffen, ga gerust ff zwaaien of knipperen... dat ben ik namelijk op "doei - we gaan het noordelijk halfrond verlaten - toer 8)

[ Voor 9% gewijzigd door tazzman op 03-05-2008 21:54 ]

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
Oranje knippers vervangen voor facelift versies doet denk ik ook een duit in het zakje ;)

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Spiller schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 21:54:
Oranje knippers vervangen voor facelift versies doet denk ik ook een duit in het zakje ;)
*kuch* dit is een post-facelift E46 van 10/2004 *kuch* ;)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-06 21:58
Spiller schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 21:54:
Dat weet ik nog niet zo zeker. Zodra ik aan een auto zie dat er niet-originele onderdelen op zitten, waar ook knipperlichten in niet-originele kleur onder vallen, dan laat ik de auto snel links liggen. Ik koop veel liever een auto die nog helemaal origineel is. Het vervangen van een knipperlicht voor een niet-origineel exemplaar valt voor mij al in de categorie "pimpen" en dan kijk ik snel verder. Er zijn vast meer mensen die op dezelfde wijze naar occasions kijken.

Bovendien zit het knipperlicht bij de post-facelift E46 ook op een andere plek dan bij de pre-facelift E46. Een post-facelift knipperlicht van een E46 op een pre-facelifte E46 zetten kan niet eens.

[ Voor 8% gewijzigd door argro op 03-05-2008 23:56 ]

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ik kijk allereerst naar het onderhoudsboekje, en als die in orde is met dito rekeningen erbij, kan licht pimpen alleen maar op liefde duiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
tazzman schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 21:56:
[...]

*kuch* dit is een post-facelift E46 van 10/2004 *kuch* ;)
Klopt, maar daarna is nog een update van de facelift gedaan. Dat het een post-facelift kan iedereen wel zien ;)
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/daxxx/BMW/4.jpg
Oranje is ouderwets :P

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Wekkel schreef op zondag 04 mei 2008 @ 00:12:
Ik kijk allereerst naar het onderhoudsboekje, en als die in orde is met dito rekeningen erbij, kan licht pimpen alleen maar op liefde duiden.
Dingetjes als de standaard oranje glazen vervangen voor witte of smoke is voor mij absoluut nog geen reden om een auto links te laten liggen. Lexus achterlichten, of celis (angel eyes) koplampen in een auto die ze origineel niet had wel. Ik heb in mijn Compact de knippers ook vervangen voor smoke versies, omdat dat er gewoon frisser uitziet dan die hard oranje glazen die er standaard in zaten. Latere modellen hadden deze ook standaard (de uitvoering die Thunder heeft bijv.)

De algemene indruk van een auto vind ik belangrijker, zoals wat voor velgen zitten er onder (origineel BMW of een ander merk), hoe ziet het interieur eruit, zijn er dingen aan de motor veranderd (luchtfilterhuis vervangen voor een paddestoel, sportuitlaat, etc). Dat zegt meer dan een paar kleine optische dingen in mijn ogen.

Vandaag trouwens de nodige kilometers gereden sinds m'n uitvoerige reparaties de afgelopen 2 dagen, en ik moet zeggen, hij rijdt weer heerlijk. Hij start soepel, loopt rustig, wil goed versnellen als ik gas geef, kortom, ik ben voor mezelf geslaagd voor m'n auto praktijk :p

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Laatst online: 12:59

Wimo.

Shake and Bake!

deepbass909 schreef op zondag 04 mei 2008 @ 02:20:
[...]

Dingetjes als de standaard oranje glazen vervangen voor witte of smoke is voor mij absoluut nog geen reden om een auto links te laten liggen. Lexus achterlichten, of celis (angel eyes) koplampen in een auto die ze origineel niet had wel. Ik heb in mijn Compact de knippers ook vervangen voor smoke versies, omdat dat er gewoon frisser uitziet dan die hard oranje glazen die er standaard in zaten. Latere modellen hadden deze ook standaard (de uitvoering die Thunder heeft bijv.)

De algemene indruk van een auto vind ik belangrijker, zoals
wat voor velgen zitten er onder (origineel BMW of een ander merk), hoe ziet het interieur eruit, zijn er dingen aan de motor veranderd (luchtfilterhuis vervangen voor een paddestoel, sportuitlaat, etc). Dat zegt meer dan een paar kleine optische dingen in mijn ogen.

Vandaag trouwens de nodige kilometers gereden sinds m'n uitvoerige reparaties de afgelopen 2 dagen, en ik moet zeggen, hij rijdt weer heerlijk. Hij start soepel, loopt rustig, wil goed versnellen als ik gas geef, kortom, ik ben voor mezelf geslaagd voor m'n auto praktijk :p
Ik ga deze inbouwen ... sjonnie style 8)

[YouTube: http://nl.youtube.com/watch?v=ibBCPJXWeG4]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Spiller schreef op zondag 04 mei 2008 @ 00:36:
[...]

Klopt, maar daarna is nog een update van de facelift gedaan. Dat het een post-facelift kan iedereen wel zien ;)

Oranje is ouderwets :P
Volgens mij waren die witte knipperlichten gewoon een optie op de E46 en zeker geen standaard. Mijn Touring is al een vrij late E46, de coupe van een collega van mij uit 2005 had ook gewoon gele knipperlichten.

Ik ga zeker niets meer aan de auto verbouwen - originele BMW knipperlichten kosten mij gewoon te veel geld (en moeite) en alles aan de auto is 100% origineel, inclusief de 2 sets 17" BMW velgen .. ik ga zeker geen "autostyle" troep aan/op/in/onder de auto monteren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-02-2024
HTT-Thalan schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 10:53:
[...]

3 serie zeker? ;-)

Even zonder dollen, stukgaan kan altijd natuurlijk, dat een merk over de band genomen betrouwbaar is zegt niet dat het nooit stukgaat. Misschien is de vorige eigenaar wel lui geweest met onderhoud.

Ook toyoya's enzo gaan stuk! Alleen minder vaak.

Overigens krijg ik het gevoel dat auto's tegenwoordig minder degelijk zijn dan vroeger. Ik zie vrij veel nieuwe auto's met problemen, o.a. de auto van Heuving, en een hoop elektrische problemen bij veel mensen.
Heuving was weer even boarden in Val Thorens, heelhuids retour, vandaar weer even wat radio-stilte.
Ik had het er daar toevallig nog over met iemand.

Als je kijkt met watvoor auto's mijn vader is opgegroeid (bijvoorbeeld Ferrari 512, E-type, Porsche 356 en vroege 911's), dan waren dat allemaal auto's waar je zelf prima aan kan sleutelen en waar geen overbodige, gevoelige electronica in zit.

Stel, ik ga auto's verzamelen als ik 50 jaar oud ben en dan mijn 'jongensdromen' kopen, moet ik al sowieso een druppel lader kopen voor bijvoorbeeld een 996 Turbo en F430. En mocht er dan wat fout zijn, kan ie gelijk de auto-ambulance op naar de garage ipv dat je er zelf aan kan gaan sleutelen :/

Wat dat betreft zijn we wel behoorlijk gepiepeld.

Maarja, volgens vele is internal combustion al dusdanig ontwikkeld, dat alle 3 letterige afkortingen nodig zijn om te laten zien aan de consument dat de ontwikkeling wel doorgaat.
Allemaal prima natuurlijk, maar ik vind het nogsteeds erg fijn om in een wagen zonder stuurbekrachtiging te rijden en zonder allemaal gadgets.
Bijvoorbeeld de M3's die ik nog had gepost tijdje geleden, dat was een kwestie van nieuwe accu erin, en na anderhalf jaar stilstaan gewoon starten en nog netjes lopen ook.
Dat zie ik toch echt niet gebeuren met een E65 7er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Heuving schreef op zondag 04 mei 2008 @ 10:58:
Maarja, volgens vele is internal combustion al dusdanig ontwikkeld, dat alle 3 letterige afkortingen nodig zijn om te laten zien aan de consument dat de ontwikkeling wel doorgaat.
Wat denk je dat die milieu-hype moet veroorzaken? ;)

nieuwe auto kopen, goed voor het milieu :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
Wekkel schreef op zondag 04 mei 2008 @ 11:02:
[...]

Wat denk je dat die milieu-hype moet veroorzaken? ;)

nieuwe auto kopen, goed voor het milieu :X
Daarom vind ik juist een dikke SUV (bij voorkeur Range Rover (overfinch) Supercharged of H1) een klasse bak. Met zo'n auto zeg je eigenlijk dat je sch**t hebt aan al die tree-huggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
"Tree-huggers" is zo 1991! Ik ben redelijk alergisch voor alles wat te zweverig of te radicaal wordt (dus wat millieufreaks betreft volg ik je wel), maar als je denkt dat auto's geen serieus probleem vormen voor het millieu vraag ik me af onder welke steen je hebt gelegen de afgelopen 10 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Heuving schreef op zondag 04 mei 2008 @ 10:58:
[...]

Heuving was weer even boarden in Val Thorens, heelhuids retour, vandaar weer even wat radio-stilte.
Ik had het er daar toevallig nog over met iemand.

Als je kijkt met watvoor auto's mijn vader is opgegroeid (bijvoorbeeld Ferrari 512, E-type, Porsche 356 en vroege 911's), dan waren dat allemaal auto's waar je zelf prima aan kan sleutelen en waar geen overbodige, gevoelige electronica in zit.

Stel, ik ga auto's verzamelen als ik 50 jaar oud ben en dan mijn 'jongensdromen' kopen, moet ik al sowieso een druppel lader kopen voor bijvoorbeeld een 996 Turbo en F430. En mocht er dan wat fout zijn, kan ie gelijk de auto-ambulance op naar de garage ipv dat je er zelf aan kan gaan sleutelen :/

Wat dat betreft zijn we wel behoorlijk gepiepeld.

Allemaal prima natuurlijk, maar ik vind het nogsteeds erg fijn om in een wagen zonder stuurbekrachtiging te rijden en zonder allemaal gadgets.
Bijvoorbeeld de M3's die ik nog had gepost tijdje geleden, dat was een kwestie van nieuwe accu erin, en na anderhalf jaar stilstaan gewoon starten en nog netjes lopen ook.
Dat zie ik toch echt niet gebeuren met een E65 7er
Daarom wil ik dus een huidige ''oude auto'' bewaren (dat betekent dus in de komende jaren aanschaffen en stallen) om te bewaren voor later. Een simpele auto met niet teveel poespas maar wel veel lol. Wie heeft er elektronica nodig, de meeste lol heb je met een achterwielaangedreven 6-in-lijn zonder ABS of Traction control en flink wat newtonmeters te verspillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:29

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Bram77 schreef op zondag 04 mei 2008 @ 11:33:
"Tree-huggers" is zo 1991! Ik ben redelijk alergisch voor alles wat te zweverig of te radicaal wordt (dus wat millieufreaks betreft volg ik je wel), maar als je denkt dat auto's geen serieus probleem vormen voor het millieu vraag ik me af onder welke steen je hebt gelegen de afgelopen 10 jaar.
Juist, maar het grote probleem ligt hem aan de auto's die wij van de hand doen.
Die gaan eerst naar het oostblok, daar rijden ze nog jaren. Dan gaan ze naar Afrika of Azië.
Waar ze zeker nog 10j doorrijden. Dus de vervuilende auto's waar we 15j geleden afscheid van genomen hebben liggen daar nog wel de fauna en flora te vervuilen.

Och, het zijn trouwens de auto's niet, maar de koeien die voor de opwarming zorgen. :)

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Heuving schreef op zondag 04 mei 2008 @ 11:10:
Daarom vind ik juist een dikke SUV (bij voorkeur Range Rover (overfinch) Supercharged of H1) een klasse bak. Met zo'n auto zeg je eigenlijk dat je sch**t hebt aan al die tree-huggers.
Het vervelende van die SUVs is dat als je er achter rijdt, je geen hol ziet. En die aardige lieve mensen die in zo'n badkuip rondrijden blijven graag links hangen.

Ben ik nou zo dom of zijn jullie nou zo slim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

[b][message=30016383,noline]als je denkt dat auto's geen serieus probleem vormen voor het millieu vraag ik me af onder welke steen je hebt gelegen de afgelopen 10 jaar.
Er is een verschil tussen het effect van een auto op het milieu en de realiteit:
• zinloze oorlogen everywhere (de grootsten van onze hand) met dito instandhouding militair apparaat
• overconsumptie (nog aangemoedigd ook: blijf vooral uitgeven want anders zakt de economie in)
• Schiphol krijgt van de overheid vrij baan (banen, banen en nog eens banen)
• je vreten bij de lokale AH komt 9.000km ver weg vandaan

Ik ben zeker milieubewust, maar die hype doe ik gewoon niet aan mee, kan je mij ook niet gek mee krijgen. Zolang bovenstaande nog van toepassing is, geldt idd f* dat milieu in de zin van overgehypte 'maak het volk bang' en 'klop ze centen uit de zak middels een waanidee' tactieken. Ik sluit mij wel aan bij bewezen zaken. Het belangrijkste daarin ben je zelf: niet overconsumeren, normaal doen en je troep netjes opruimen (in de brede zin des woords).

Zo, genoeg gehyped over het milieu, terug de zon in (alhoewel, ik tik dit al buiten in de tuin :*) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Bram77 schreef op zondag 04 mei 2008 @ 11:33:
Ik ben milieu adviseur, dus ik zou "tree-hugger" moeten zijn, maar ik gruwel ook bij de waanideeën die sommigen hebben. Mijn 316i rijdt bijna net zo zuinig als de huidige, terwijl de huidige een veel betere motor heeft. Al die electronica verbruikt alleen maar extra motorvermogen... De M43B16 motor in mijn auto is gelukkig nog relatief simpel. Er zitten een aantal sensors op het blok (krukas, nokkenas, temperatuur, olie, pingel, luchtmassameter, lambda, gaskleppositiemeter, vacuüm), maar dat is allemaal nog overzichtelijk. Er is hooguit een extra stikkertje nodig om iets te markeren. Afstellen is bij dit blok eigenlijk niet nodig. Zolang de distributieketting goed zit, regelt de OBC ontsteking, inspuiting en andere zaken.

@Heuving
In principe kan elke auto zonder problemen zonder accu staan hoor. De druppellader is bij elke lood-zuur accu nodig, vanwege z'n zelfontlading. Na een jaar niet gebruikt te zijn kan een accu spontaan kapot gaan. Het is wel zo dat een oude auto makkelijker is om rijdend te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002

Sorcerer8472

Mens sana?

Wekkel schreef op zondag 04 mei 2008 @ 14:58:
[...]

Er is een verschil tussen het effect van een auto op het milieu en de realiteit:
• zinloze oorlogen everywhere (de grootsten van onze hand) met dito instandhouding militair apparaat
• overconsumptie (nog aangemoedigd ook: blijf vooral uitgeven want anders zakt de economie in)
Tja, auto's doen maar 18% ofzo van de totale uitstoot. Niet eens zo veel vind ik, als je ziet hoe ontzettend veel auto's er op de weg rijden. En volgens mij horen vrachtwagens (en dus ook die AH-ritjes) ook bij die 18% (wegverkeer dus, niet alleen auto's).

Ik zou me hoe dan ook niet laten beïnvloeden door tree-huggers en gewoon de auto nemen die ik wil. En als die 2L/100km meer verbruikt dan een andere: so be it! Ben er trouwens vast van overtuigd dat als je wilt, je een 520i minder zuinig kunt laten rijden dan een 545i: gassen en remmen als een idioot in de file en in de stad bijvoorbeeld. Dat zijn punten waar je met je rijstijl een hoop fuel economy kunt winnen. En ik zie vaak genoeg idioten in de stad vol optrekken om vervolgens 20 meter verderop weer vol op de rem te moeten...

Achja, met auto is het enige waar ik wel op let bij aanschaf eventueel een roetfilter (kankerverwekkende uitstoot verminderen heeft wél zin lijkt me), maarja, ik rij geen diesel en zal dat ook voorlopig niet doen... :+

Oh, volgens mij kost eten verreweg de meeste CO2: zo'n koe vreet ontzettend veel (vervoer veevoer ook via vrachtwagens), schijt ontzettend veel, moet ook verwerkt en weer vervoerd worden, etc. etc. etc. ... Iets vaker vegetarisch eten (gewoon een lekkere wokgroenteschotel met iets minder vlees) heeft misschien wel meer invloed dan de aanschaf van een iets zuinigere auto..

Maarja, genoeg gepreekt weer :+ BMW is overigens wel het automerk wat imo de meest nuttige bijdrage levert aan het milieu met efficient dynamics:
• accu zo veel mogelijk bijladen bij het remmen ipv door de motor
• lamellen voor motorkoeling sluiten als koeling niet nodig is (luchtweerstand)
• automatische start/stop bij stilstand
• elektrische stuurbekrachtiging (voorlopig alleen 3-serie tot 335i en 1-serie)
• waterpompschakeling naar behoefte (meeste 4 en 6-cils)

Daarmee hebben trouwens 75% van de in NL verkochte BMW's nu ineens een groen energielabel (A of B). Bron: http://www.autovisie.nl/n...mpelt_met_effic/index.xml

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Het hele energie-label gebeuren is 1 grote leugen... Zelfs de 630i scoort nog een B-label, omdat hij in zijn klasse zuinig is. Dat betekent dus niet dat een 630i zo milieu vriendelijk is, maar in verhouding tot een 645i, MB csl, Aston Martin, etc weinig verbruikt. Maar hij verbruikt nog steeds 7,9l/100km. In mijn ogen zou een energie label puur moeten kijken naar het verbruik, ongeacht z'n klasse. Een auto als de Lupo 3L verdient een A-label, met een bevestigd verbruik van 3l/100km. Een Prius zou wat mij betreft in de B-klasse vallen, want die zit hoe dan ook nog steeds op 5l/100km, en is daarmee nog lang niet zo geweldig groen (even los van alle extra vervuilingen die productie van een Hybride met zich mee brengt). Een auto die 10l/100km verbruikt kan in mijn ogen nooit hoger scoren dan klasse D, etc... Zoals het nu bepaald wordt is het ontzettend misleidend.

Het energie-label zou mijn keuze niet direct beïnvloeden bij de keuze van een auto, als ik een kleine motor zou kiezen, is dat omdat er dan financieel meer ruimte over blijft voor luxe.
Ik rij nu ook een 316i, en ik vind die vlot en snel genoeg om in het Nederlandse verkeer mee te komen. Deze zomer (over een maand) gaat hij mee de Alpen in, en dan zal ik snel genoeg merken hoe een 316i zich houdt op bergweggetjes, maar ook dat zal geen probleem zijn, ik moet hooguit een keer extra terug schakelen. Wat betreft comfort, ook daarin vind ik een 316i meer dan voldoende presteren. Het motor geluid is op het moment vrij prominent aanwezig, maar dat komt door een katalysator/middendemper die versleten is. Daardoor maakt de uitlaat meer lawaai dan hoort. Zodra de kat vervangen is, zal ook deze auto vrij stil zijn om de snelweg. Vorige week heb ik een stukje 150 gereden, met de klapraampjes achter open. In de auto was een normaal gesprek nog heel goed mogelijk, en het meeste geluid kwam van de wind langs de raampjes, en niet de motor. Pas bij snelheden waarbij ik hoe dan ook m'n rijbewijs in Nederland in mag leveren, gaat de motor zoveel lawaai maken dat echt comfortabel reizen iets afneemt. Maar zolang ik nog niet dagelijks in Duitsland rij, is dat dus geen reden om een zwaardere motor in een auto te nemen.

Maar goed, ik ben toch een underdog hier, met een 316i Compact met m-body :p
(maar inmiddels wel met een nieuwe startmotor en gerepareerd koelsysteem ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Waar e34's al niet goed voor zijn :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Ik had nog wat sleutel foto's beloofd, dus bij deze:
Hiermee begon het vorige week zaterdag (26 april)
Afbeeldingslocatie: http://lh6.ggpht.com/schaapinwolfskleren/SB4hDlBFhRI/AAAAAAAAANs/0xuDC-MUbrQ/s400/Afb053-1.jpg
De 2 vage vlekken rechts onder is de stoom van de kokende koelvloeistof... Zo heeft hij ongeveer een half uur staan blazen... In eerste instantie was de hele motorruimte gevuld met stoom, want het lek zat achter het blok... Van deze reparatie heb ik verder geen foto's gemaakt (was ook weinig bijzonder).

Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/schaapinwolfskleren/SB4hIVBFhSI/AAAAAAAAAN0/3zx4zuRX3KQ/s400/Afb054-1.jpg
De eerste stap bij het demonteren... De luchtmassameter en het filterhuis weghalen. Dit zijn welgeteld 2 moeren en 1 slangklem loshalen, dus niet echt de grootste uitdaging. Wat je wel ziet, is een schoongemaakt gasklephuis (die heb ik afgelopen donderdag schoongemaakt). Interessant is ook die grote zwarte cilinder rechts. Dat is een reservoir voor het vacuümsysteem. Dat systeem is berucht om z'n lekken (die zich uiten in een onregelmatig stationair lopen). Storingen hierin hebben verder geen consequenties voor de prestaties van de auto, alleen het klinkt niet heel mooi...
Het doel van mijn dagje sleutelen ligt onder het aluminium inlaat traject aan de achterkant. Zoals hier al te zien is, is daar niet heel veel ruimte...

Afbeeldingslocatie: http://lh6.ggpht.com/schaapinwolfskleren/SB4hNlBFhTI/AAAAAAAAAN8/rAkfW9F1yoM/s400/Afb055-1.jpg
De bovenste krul van de inlaat verwijderd. Dit was het makkelijke deel... (een paar slangen en 5 bouten en moeren). Vanaf dit moment is eigenlijk pas de startmotor zichtbaar (niet op deze foto), maar er is nog steeds te weinig ruimte om überhaupt hem te kunnen demonteren. Hier begonnen de uitdagingen pas echt. De kunststof doos boven op de inlaat bevat alle aansluitingen van de sensoren van het motorblok. Deze wou ik eigenlijk weg hebben, want hij zit aan de achterkant vast aan de kabelboom van de auto. Hiervan heb ik ook geen beschrijvingen kunnen vinden in de documentatie die ik heb... Het grootste probleem waren 3 draden, 2 daarvan vormde een vicieuze cirkel (letterlijk), want ze zaten namelijk aan de startmotor... En ik wou deze box juist weg hebben om bij de aansluitpunten van de startmotor te kunnen komen :S De derde draad liep ergens naar onder, langs de versnellingsbak.
De 2de uitdaging was de flens tussen de bovenste en onderste krul van de inlaat, waar de ontluchtingsslang van het kleppendeksel op uitkomt (de ronde zwarte schijf naast de rode olie-peil stok). Hier onderop zitten 2 koelslangen, verbonden met een buisje dat onder aan de flens vast zit. Wat het doel van dit buisje is, weet ik niet, ik weet alleen wel dat de aanvoerslang hier naar toe, de slang was die vorige week zaterdag lek was gesprongen... De koelslangen lopen tussen de inlaat door, en ook deze maakte dat ik de onderste krul niet los kon halen... Ik had daar de keuze om of de slangen af te koppelen, of de hele flens door de inlaat te steken, door het gat waar de zwarte box zit (die ik dus niet weg kon halen...). Uiteindelijk heb ik hem alleen los gehaald, en dat gaf me genoeg speelruimte op de inlaat.

Afbeeldingslocatie: http://lh4.ggpht.com/schaapinwolfskleren/SB4hSFBFhUI/AAAAAAAAAOE/N8PLnOV8g9s/s400/Afb056.jpg
Een foto recht van boven. De dikke rode kabel loopt direct naar de startmotor (hier dus nog niet zichtbaar). Grappig om te zien is dat er in de onderste inlaat nog een klep zit. Wat de functie hiervan is weet ik niet. Wat ik wel mooi vind om te zien, is dat alle 4 de buizen vanaf dit punt gelijke lengte hebben en ongeveer evenveel gebogen zijn.
Om vrije toegang tot de startmotor te krijgen, kwam ik er op dit punt ook achter dat de dynamo eruit zou moeten. Er hebben een paar wijzigingen plaats gevonden in de motorruimte vlak nadat mijn 316i gebouwd is, en 1 daarvan was de manier dat de startmotor bevestigd werd. De originele startmotor zat namelijk met lange bouten met een moer erachter vast, terwijl latere startmotoren draad in het huis hebben zitten, waardoor de moeren niet meer nodig zijn. En om die moeren los te kunnen halen, moest ik met een dop en 2 verlengstukken parallel aan het blok, onder de inlaat langs, precies vanaf de plek waar de dynamo zit... Achteraf was ik wel blij met deze montage, want de ruimte bij de koppen van de bouten was zo klein dat ik deze waarschijnlijk aan die kant niet los zou hebben gekregen... (ze zitten vlak voor het brandschot, met te weinig ruimte voor een grote ratel...)
Na alle moeren van dit deel los gehaald te hebben en de brandstofleidingen losgekoppeld te hebben, was het tijd om de inlaat te lichten, zodat ik eindelijk bij de startmotor zou kunnen. Hiervan heb ik geen foto kunnen maken, omdat ik vanaf dat moment continu met 2 paar handen heb moeten werken (1 iemand zorgde dat de inlaat niet in de weg lag, terwijl de ander aan het sleutelen was).

Dit was uiteindelijk wat eruit kwam:
Afbeeldingslocatie: http://lh3.ggpht.com/schaapinwolfskleren/SB4hZ1BFhWI/AAAAAAAAAOU/E4gJXuEaaw0/s400/Afb058.jpg
Kortom, zwaar geoxideerd... Ook is duidelijk aan de nieuwe te zien dat de montage flens een stuk dikker is, omdat daar nu dus schroefdraad in zit. Nu stond er op de door dat de linker een gerenoveerde motor was, maar ik heb in mijn tijd bij Hella heel wat ruilmotoren gezien, en maar heel zelden waren ze zo mooi schoon en gaaf als deze, dus waarschijnlijk is dit gewoon een compleet nieuwe motor.

Eindelijk, de motor zit handvast op z'n plek:
Afbeeldingslocatie: http://lh4.ggpht.com/schaapinwolfskleren/SB4hdFBFhXI/AAAAAAAAAOc/b1ZIOd1SVLI/s400/Afb059.jpg
Voor deze foto heb ik de inlaat opzij moeten trekken (de inlaat van cilinder 4 zat ter hoogte van cilinder 3). De beugel links, vlak bij de rode draad, is de beugel waar de inlaat op steunt, en zit dus precies naast het midden van de motor. Hier loopt de inlaat dus normaal vol overheen.

Na de startmotor weer helemaal vast te hebben gezet, inclusief de aansluitdraden, was het tijd om de hele inlaat weer terug te monteren. Uiteraard heb ik daarbij alle inlaatpakkingen (3 stuks in totaal) vervangen.
Bij het vastzetten kwam ik erachter dat mijn momentsleutel eigenlijk een te klein bereik heeft... De inlaat moest vastgezet worden met een aandraaimoment van 15nm, en mijn momentsleutel begint pas bij 20nm, wat al praktisch niks is... Nu komen deze moeren niet zo heel precies gelukkig, dus 20nm mag ook nog. Voor de rest gold, vast is vast, dus licht aangetrokken. Omdat het inmiddels donker begon te worden, en ik alles toch wel graag af wou hebben, heb ik hier verder geen foto's meer van gemaakt.
De laatste uitdaging was de dynamo. De M43 heeft een zelfspannende multiriem, dus de dynamo zit met 2 lange bouten vast aan het blok, in een beugel die erg krap is. Met een blok hout als buffer is deze rustig terug getikt op z'n plek. Daarna was het heel even puzzelen hoe de multiriem ook al weer precies liep, maar die zat ook snel weer op z'n plek.
Na de laatste dingen weer gemonteerd te hebben, en als laatste de accu weer aangesloten te hebben, was het tijd om de motor weer te starten. Omdat alles zo diep verstopt zit, was dit extra spannend, want dit was pas de eerste keer dat ik kon testen of de startmotor überhaupt goed zat, en een foutje daarin zou betekenen dat de hele inlaat weer los zou moeten (en ik dus nieuwe pakkingen zou moeten halen).
Onder toezicht van m'n vader (die mij overdag heeft geholpen, maar aan het begin van de avond weg moest en net terug was) en Maarce (die mij 's avonds heeft geholpen), die op veilige afstand waren gaan staan (waar was toch dat vertrouwen in mij :p ), kroop ik achter het stuur om de sleutel om te draaien. Na een paar moeizame slagen, die te verwachten waren, want de benzine was uit de hele injectie-rail gelopen, en die moest eerst weer gevuld worden, sloeg de motor zonder noemenswaardige problemen aan. Een paar keer flink gas geven, en de motor bleef netjes stationair lopen, een teken dat het hele vacuüm systeem ook zonder lekken functioneerde. Daarna de motor nog een paar keer opnieuw gestart, en daarbij sloeg hij met een paar slagen, zonder problemen aan. De motor heeft altijd al een paar slagen nodig gehad om te starten, en met de nieuwe startmotor is dat niet anders, is het hooguit constanter geworden (1 à 2 seconden draaien van de startmotor en hij loopt). Ook lijkt het erop dat deze startmotor minder stroom trekt. Als m'n koplampen branden, blijven ze feller branden bij het starten dan met de oude motor het geval was.
Ik moet nog wel wennen aan het nieuwe geluid van de startmotor. Hij maakt nu een zoemend, bijna zingend geluid bij het starten.

Alles bij elkaar heeft het mij zo'n 7 uur sleutelen gekost. Het had een stuk sneller gekund, maar ik moest veel dingen nog uitzoeken. Ik heb nog nooit een motor zo ver uit elkaar gehaald en het was zeker een leerzame ervaring en het heeft me uiteindelijk flink wat geld bespaard... Ik wil niet weten wat dit bij de garage gekost zou hebben... Na vraag bij BMW Gouda bevestigde namelijk dat inderdaad de hele inlaat eraf moet om de startmotor te vervangen... (bij de X5 schijnt het nog erger te zijn... De omschrijving van een hoofdmonteur daar was, dat ze een motor hebben genomen, daar de startmotor op geschroefd en vervolgens de rest daarom heen gemonteerd... Bij die auto is het bijna nog het makkelijkst om het hele blok uit de auto te halen om de startmotor te vervangen...

Dit geeft hoop voor een project dat Maarce en ik nog een keer hopen te doen, namelijk een kitcar bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
Wekkel schreef op zondag 04 mei 2008 @ 14:58:
[...]

Ik ben zeker milieubewust, maar die hype doe ik gewoon niet aan mee, kan je mij ook niet gek mee krijgen. Zolang bovenstaande nog van toepassing is, geldt idd f* dat milieu in de zin van overgehypte 'maak het volk bang' en 'klop ze centen uit de zak middels een waanidee' tactieken. Ik sluit mij wel aan bij bewezen zaken. Het belangrijkste daarin ben je zelf: niet overconsumeren, normaal doen en je troep netjes opruimen (in de brede zin des woords).

Zo, genoeg gehyped over het milieu, terug de zon in (alhoewel, ik tik dit al buiten in de tuin :*) ).
Let wel dat het gehele defensie apparaat systemen ontwikkeld dat we weer terugvinden in onze auto's. Zelfde geld voor 'hyper-moderne' jets die steeds lichter moeten worden en daardoor steeds lichtere materialen moeten worden uitgevonden die we dan ook weer in de auto industrie toegepast zien worden.

@ HTT-Thalan: Precies 8) Een echte rijder kan dat pure rij gevoel waarderen :)

@ Deepbass909: Mooie post, voor mensen met weinig technische kennis erg leerzaam :)

In de zoektocht naar leuk speelgoed kwam ik dit nog tegen:
http://spyder.brp.com/

Binnenkort wat meer info want de proefrit is geregeld :) (@ KappeNou: Impala :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

deepbass: 7,9L/100km vind ik enorm zuinig voor een auto met 6c 3L-motor. Snelwegverbruik is nog veel beter. Een Volvo S60 5c 2.4L gebruikt 8.8L/100km met maar de helft van het vermogen.

Bovendien is het voor het doel prima: je gaat toch in je klasse zoeken... als elke SUV in klasse G valt en de kleinste + hybride auto's in A en B, dan let niemand er meer serieus op...

Bij de sedans van BMW zie je het ook, en ook het verbruik van die auto's is gewoon merkbaar een stuk lager, dus bullshit is het niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:29

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Volvo's zijn echt niet zuinig. Mijn collega heeft er 2. een S60 en XC90. Toch zeker een liter a 2 liter boven het gemiddelde van een bmw. Mijn e61 525 doet 7.1 op autostrade aan 135km/uur cruise.

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-05 15:35
Heuving schreef op maandag 05 mei 2008 @ 01:59:

In de zoektocht naar leuk speelgoed kwam ik dit nog tegen:
http://spyder.brp.com/

Binnenkort wat meer info want de proefrit is geregeld :) (@ KappeNou: Impala :+ )
Ahh ja ik zag dat ding daar langs de weg op het gras staan. Geinig apparaat :P

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

multipasser schreef op maandag 05 mei 2008 @ 09:02:
Volvo's zijn echt niet zuinig. Mijn collega heeft er 2. een S60 en XC90. Toch zeker een liter a 2 liter boven het gemiddelde van een bmw. Mijn e61 525 doet 7.1 op autostrade aan 135km/uur cruise.
E61 is dan ook een 6-bak en een generatie nieuwer in principe. Ik draai flink wat toeren als ik 135 km/u cruise. Dan is het verbruik 8L/100km en loopt het toerental al richting de 3k rpm... (zal het eens checken volgende keer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Ik heb weer een klein probleempje....

Sinds gisteren werkt de snelheidsmeter niet meer en geeft de verbruiksmeter bij idle aan dat ik helemaal niets verbruik en zodra ik het gaspedaal aanraak schiet hij naar vol verbruik. Ik ga er vanuit dat de snelheids- en verbruiksmeter aan elkaar gekoppeld zijn en dat dit dus 1 probleem is.

Heeft iemand een idee wat hiervan de oorzaak zou kunnen zijn? Ik moet hem voor de 29ste laten keuren. Lekker getimed....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
Bram77 schreef op maandag 05 mei 2008 @ 14:44:

Sinds gisteren werkt de snelheidsmeter niet meer en geeft de verbruiksmeter bij idle aan dat ik helemaal niets verbruik en zodra ik het gaspedaal aanraak schiet hij naar vol verbruik. Ik ga er vanuit dat de snelheids- en verbruiksmeter aan elkaar gekoppeld zijn en dat dit dus 1 probleem is.

Heeft iemand een idee wat hiervan de oorzaak zou kunnen zijn? Ik moet hem voor de 29ste laten keuren. Lekker getimed....
Problemen met de meters betekent vaak (bij de E30 tenminste) dat het batterijtje in de tellerbak aan het eind van z'n latijn is.. Heb je ook het probleem dat de service-interval indicator (die groene, oranje en rode LEDs onder de tellers) vreemd doet? Dit gebeurt namelijk wanneer het batterijtje leeg is..

www.teamgenie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-06 21:58
Bram77 schreef op maandag 05 mei 2008 @ 14:44:

Kijk je zekeringen eens na. Ik heb ook een tijd een slecht werkende verbruiksmeter gehad (stond ook op 0 bij stationair draaien). Dit bleek aan een kapotte zekering te liggen, hier kwam ik bij toeval achter. De kapotte zekering heeft dus niet tot gevolg dat de tellers helemaal niet meer werken maar dat ze niet goed meer werken.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
KappeNou schreef op maandag 05 mei 2008 @ 10:38:
[...]

Ahh ja ik zag dat ding daar langs de weg op het gras staan. Geinig apparaat :P
Zojuist even getest en ik moet zeggen, erg grappig apparaat.
Afbeeldingslocatie: http://www.heuving.eu/VARIOUS/BRP/DSC01334copy.jpg
volgens de verkoper 4 seconden naar de 100, moeilijk te zeggen of het klopt of niet, in iedergeval is ie wel snel :) + chippen moet er toch wel 40 pk bij komen. :9~

[ Voor 20% gewijzigd door Heuving op 05-05-2008 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Ziet er snel uit ... speelgoed :)

edit, boefje : hij is dus snel :9

[ Voor 36% gewijzigd door Wimo. op 05-05-2008 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
  • Laatst online: 16-04 12:44
Wel erg lelijk zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Heuving schreef op maandag 05 mei 2008 @ 16:00:
[...]

[afbeelding]
volgens de verkoper 4 seconden naar de 100, moeilijk te zeggen of het klopt of niet, in iedergeval is ie wel snel :) + chippen moet er toch wel 40 pk bij komen. :9~
Kwam er vorige week ook een tegen op de snelweg, zag er wel grappig uit..
Ik zou zelf eerder voor een gewone moter gaan (en dan een BMW C1.. :/ ), dan voor zo'n ding, maar dat is persoonlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
mooi is anders inderdaad.

Je ziet toch wel heel duidelijk dat ie is geinspireerd op water/sneeuw scooters.

Eyecatcher is het wel, mensen komen ook naar je toe om te vragen wat t nou voor een apparaat is.
Ik had nog een filmpje gemaakt, even zien of ik die nog op Youtube ergens kwijt kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repeat
  • Laatst online: 20-05-2020

Repeat

:')

2 voorwielen lijken me eerder een nadeel dan een voordeel, bochten kan je niet meer in hangen en ik denk dat je dan snel een wiel optilt?

Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
Repeat schreef op maandag 05 mei 2008 @ 17:30:
2 voorwielen lijken me eerder een nadeel dan een voordeel, bochten kan je niet meer in hangen en ik denk dat je dan snel een wiel optilt?
Valt wel mee, Ik vind het wel fijn opzich. in iedergeval stabiel.
Ook kan je nogsteeds wel in de bochten hangen (ziet er alleen niet uit).

nog als vergelijkingsmateriaal, de waterscooter van mijn voormalige werk (ja, ook waterscooters worden op de zaak gekocht).
Afbeeldingslocatie: http://www.heuving.eu/VARIOUS/BRP/DSC07896copy.jpg

Overigens is Heuving nu unemployed :) Weer werken aan een eigen zakelijk avontuur na een dik jaar in loondienst 'geleden' te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Heuving schreef op maandag 05 mei 2008 @ 17:42:
[...]

Valt wel mee, Ik vind het wel fijn opzich. in iedergeval stabiel.
Ook kan je nogsteeds wel in de bochten hangen (ziet er alleen niet uit).

nog als vergelijkingsmateriaal, de waterscooter van mijn voormalige werk (ja, ook waterscooters worden op de zaak gekocht).
[afbeelding]

Overigens is Heuving nu unemployed :) Weer werken aan een eigen zakelijk avontuur na een dik jaar in loondienst 'geleden' te hebben.
Wij zoeken nog account managers bij Aces Direct ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
HTT-Thalan schreef op maandag 05 mei 2008 @ 21:11:
[...]

pass ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-06 10:09

reuzekind

Ik geloof in GoT

Heuving schreef op maandag 05 mei 2008 @ 16:00:
[...]

[afbeelding]
Kan je daar op rijden met een B rijbewijs, of heb je daar een A rijbewijs voor nodig?

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

reuzekind schreef op maandag 05 mei 2008 @ 22:03:
[...]

Kan je daar op rijden met een B rijbewijs, of heb je daar een A rijbewijs voor nodig?
Wat denk je..? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op maandag 05 mei 2008 @ 21:11:
[...]

Doe es de groeten aan Barry S.

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Bertus schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 08:56:
[...]

Doe es de groeten aan Barry S.
:D

Wanneer heb je hem gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Sorcerer8472 schreef op maandag 05 mei 2008 @ 08:25:
deepbass: 7,9L/100km vind ik enorm zuinig voor een auto met 6c 3L-motor. Snelwegverbruik is nog veel beter. Een Volvo S60 5c 2.4L gebruikt 8.8L/100km met maar de helft van het vermogen.

Bovendien is het voor het doel prima: je gaat toch in je klasse zoeken... als elke SUV in klasse G valt en de kleinste + hybride auto's in A en B, dan let niemand er meer serieus op...

Bij de sedans van BMW zie je het ook, en ook het verbruik van die auto's is gewoon merkbaar een stuk lager, dus bullshit is het niet...
Maar dat is het dus, het kan wel zuinig zijn in vergelijking met andere 3 liter motoren, maar een 3 liter is gewoon niet zuinig. Voor veruit de meeste mensen is een auto met een dergelijke motor pure luxe, en dus overbodig. VW heeft bewezen dat je ook een auto kunt produceren die maar 3l/100km verbruikt, en dan is 7,9l/km ineens wel heel veel. Dat zie je niet terug in de huidige energielabels en die energielabels geven daardoor een vals beeld van zuinigheid.

Sowieso vraag ik me serieus af of er naast een paar eco-freaks er wel serieus naar de energielabels gekeken wordt. Lease-maatschappijen beginnen er nu wel rekening mee te houden, maar ook daar zie je een rare vertekening door de energielabels.

Vergeet niet dat een personenauto maar 1 hoofddoel heeft, en dat is 1 of meerdere personen van A naar B brengen. Dat kan in een extreem zuinige auto net zo goed als in een luxe auto. Ik zal niet ontkennen dat ik ook liever in een luxe auto rij (anders had ik wel een kleine auto gekocht ipv een BMW 3-serie), maar zaken als de motor doen in feite niks af aan het doel. Pas als je een auto koopt om regelmatig een aanhanger te kunnen trekken, begint meer motorvermogen echt belangrijk te worden, maar veruit de meeste auto's met een grote motor hebben geeneens een trekhaak, dus waarom is dan die grote motor zo belangrijk? Om hard te kunnen rijden? In elk land, behalve Duitsland, mag je toch niet harder dan 130 km/u, dus een top van 250km/u is voor veruit de meeste mensen totaal overbodig. Vlot kunnen klimmen in de bergen, welke bergen? Die pukkels die we in Nederland hebben? Voor de ene keer per jaar dat we wel bergen tegenkomen heb je nog echt geen grote motor nodig... Motorgeluid op de snelweg is ook niet echt een issue in mijn ogen. Een Ford Fiesta met een 1.3l waar ik regelmatig in mee rij, is op zich al erg stil op de snelweg, hetzelfde geldt voor mijn 316i. Een beetje extra geluidsisolatie en hij kan zelfs fluisterstil zijn. Dat is dus ook geen argument. Sneller optrekken? Waarom? Elke auto die binnen 15 seconden de 80km/u haalt is snel zat in het dagelijks verkeer.
Kortom, ik kan geen enkele reden behalve luxe bedenken die een grote motor voor het gros van de mensen goed kan praten, dus waarom zou een dergelijke auto dan een B-label krijgen? Je zou door een dergelijk label alleen maar de illusie kunnen wekken dat een 630i net zo zuinig is als een Smart Fortwo 1.0. Dat is gewoon bullshit. Je praat over ruim 180gr CO2/km voor een 3 liter BMW tegen 116gr/km voor een Smart. De BMW stoot 50% meer CO2/km uit! Die kan in mijn ogen dus nooit in dezelfde klasse vallen als een Smart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Ja, maar als ik een auto zoek, dan zoek ik bij voorbaat al in een bepaalde klasse. En als alles in die klasse een G heeft (omdat die Lupo 3L zo zuinig is), tja, dan heeft het label ook geen zin hè...

Trouwens, je vergelijkt wel appels met peren: de Lupo is een dieselauto, die in tests van autobladen (en het autoprogramma PK) trouwens eerder rond de 3,5L verbruikte dan rond de 3L, hoewel je dat bij bepaalde omstandigheden vast wel haalt... Ik ken geen benzine-auto's (niet-hybride) die onder de 4.7L/100km gebruiken (smart fortwo, de niet-micro hybrid). Dan is dat verschil al een stuk kleiner.

Maargoed, hoe dan ook: stel dat álle auto's ter wereld ineens 1,5L/100km minder gingen verbruiken zoals moderne BMW's... dat zou enorm veel benzineverbruik schelen in totaal. Hoe dan ook is het wel iets om aan te moedigen, vind ik. Audi en vooral Mercedes liggen echt flink achter. Vooral Mercs verbruiken gewoon schandalig veel vergeleken met BMW's. 7,4L/100km is de zuinigste benzine C-klasse (met C-label :+). De zuinigste diesel doet (schrik niet) 5,7L/100km. De zuinigste 3, de 316i doet al 5,9L/100km met benzine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

deepbass909 schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 10:59:
[...]

Bla bla, grote motor onzin, etc
Een grote(re) motor zorgt dat de auto soepeler rijd. Je kunt een 518 rijden of een 535, maar de laatste zal iets soepeler door het verkeer manouvreren. Het rijd veel lekkerder op koppel, dan op toeren, en dat is de reden dat mensen voor grotere motoren kiezen, niet alleen omdat er wat te trekken valt.

Ik was een tijd geleden in de bioscoop met mijn ouders, en mijn vader zag een promotie-auto staat, een of andere 'kalos' met een 1.0 motor. Mijn vader merkt op 'kijk, dat is nu een lekkere zuinige auto'. Ik merk daarop terug op dat die 1.0 echt niet meer zo zuinig is als je er met 5 man in moet zitten, plus het feit dat het niet meer vooruit te schoppen is.

Mijn eigen 2 liter verbruikt standaard veel meer dan die 1.0 kalos, maar verbruikt relatief minder extra benzine wanneer ik meer mensen meeneem, omdat hij standaard gewoon meer koppel heeft en dus meer kan torsen.

Ik vind alles onder de 1.6 echt alleen geschikt als boodschappenwagen :+

Daar komt ook nog ruimte bij - sommige mensen hebben een grotere auto nodig ivm lengte, of kinderen, kofferruimte, etc. Een kleine zuinige auto is écht niet altijd een optie, alhoewel ik niet zal ontkennen dat een hoop mensen onnodig een te grote/onzuinige auto rijden.

[ Voor 10% gewijzigd door HTT-Thalan op 06-05-2008 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
@Sorcerer8472 :

De C diesel doet gecombineerd 5,1L/100KM Daartegen doet de 318d 4,7L/100KM. Valt dus wel mee.. Het is wel mooi dat er concurentie blijft, het zal dus altijd blijven schommelen tussen die 3 merken. Audi en Mercedes komen nu met die bluetec motoren die ook weer zuiniger zijn.
HTT-Thalan schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 11:24:
[...]
Ik vind alles onder de 1.6 echt alleen geschikt als boodschappenwagen :+
De 1.4TFSI 170PK golf V mag er anders wel wezen ;) chipje der in en vervolgens genoeg mensen eruit rijden met je 1.4L

[ Voor 36% gewijzigd door KappeNou op 06-05-2008 12:05 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

@HTT-Thalan
Een soepelere motor is dus luxe, en geen noodzaak. Ruimte in de auto ben ik met je eens, er zijn genoeg situaties te bedenken waarbij je een grote auto nodig hebt (m'n ouders spannen wat dat betreft de kroon, met een semi-verhoogde Ford Transit als prive auto, omdat er een rolstoel in moet passen). Maar denk je serieus dat al die vertegenwoordigers die in een Passat rond rijden, die ruimte nodig hebben? Veruit de meesten kunnen hun werk ook gewoon met een Polo of een BMW 1-serie doen.

Wat betreft verbruik bij verschillende beladingen, ik ken meerdere mensen die lekker zuinig rondkarren in een auto met een kleine motor, maar zodra je iets meer doorrijdt, of meer belading mee sleept, ineens niet meer zo zuinig zijn. Mijn 316i is wat dat betreft al vrij constant, en het is inderdaad een feit dat hoe krachtiger de motor is, hoe constanter het verbruik wordt onafhankelijk van de belading.

@Sercerer8472
Een schaal hoeft niet lineair te zijn om een duidelijk beeld te geven. Hij kan echt wel zo ingedeeld worden dat ook in klassen die veel verbruiken, er nog onderscheid te maken is.
Maar goed, mijn punt is, dat het hele milieulabel een wassenneus is, die in feite nog niks zegt over het werkelijke verbruik van een auto en nog belangrijker, z'n aandeel in de vervuiling. De CO2 uitstoot is daar de enige echte graadmeter voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Alsof iemand die een Kalos koopt regelmatig met 5 man rondrijdt. Vind het een beetje een slecht verhaal ;)

hier nog lui die naar de meeting van Show je Auto gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Vooral als vertegenwoordiger wil je een grote auto: betere wegligging voor op de snelweg en veiliger.

Je wil ook een grotere motor, aangezien je dan met minder toeren 120 kan cruisen, dus minder lawaai (ook door de grootte van de auto > meer isolatie)

[ Voor 43% gewijzigd door pagani op 06-05-2008 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

tazzman schreef op zondag 04 mei 2008 @ 02:35:
[...]

Volgens mij waren die witte knipperlichten gewoon een optie op de E46 en zeker geen standaard.
Klopt, ik heb op mijn 2002er (post-facelift) 3 serie wel die witte knipperlichten.

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1371/754719278_39cb59c31a.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Tom schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 12:27:
[...]

Klopt, ik heb op mijn 2002er (post-facelift) 3 serie wel die witte knipperlichten.

[afbeelding]
Blijft een schitterende 330i.. maar ik dacht dat je hem wilde verkopen voor iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind

reuzekind

Ik geloof in GoT

Ik weet het niet, daarom vraag ik het. Het heeft 3 wielen, dus misschien valt het onder dezelfde categorie als een trike waar je met een rijbewijs B op mag rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

reuzekind schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 17:56:
[...]

Ik weet het niet, daarom vraag ik het. Het heeft 3 wielen, dus misschien valt het onder dezelfde categorie als een trike waar je met een rijbewijs B op mag rijden.
Verrek, ik zie nu pas dat het ding 3 wielen heeft :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
reuzekind schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 17:56:
[...]

Yep, Rijbewijs B :) Op de foto is t niet echt heel duidelijk indd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind

reuzekind

Ik geloof in GoT

Dat is wel interessant dan! Alhoewel, ik denk er ook over na om m'n rijbewijs A te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
reuzekind schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 22:50:
Dat is wel interessant dan! Alhoewel, ik denk er ook over na om m'n rijbewijs A te halen.
Ach, ik weet dat als ik mn motor rijbewijs heb, niet meer lang heb te leven :P

Dus ik neem mezelf in bescherming en houd het bij rijbewijsje B op 4 of 3 wielen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

lol dat zei ik ook altijd, maar als ik het verkeer in Nederland zo bekijk dan zit er toch sterk over na te denken om een motor te kopen voor het woon-werk verkeer als ik weer in Nederland woon (en mijn rijbewijs te halen uiteraard :P )

Maar aangezien dit het BMW topic is: er reed vanmorgen een Z8 achter me! blijf het maar vreemde wagentjes vinden :P Z4 vind ik een stuk gaver, zeker de Z4m (dichte) variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:50

4x2

lộn xộn quá

Heuving schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 15:40:
[...]
Ach, ik weet dat als ik mn motor rijbewijs heb, niet meer lang heb te leven :P
Meest afgezaagde smoesje van mensen die het niet mogen, niet kunnen betalen of niet durven ;)

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 164668

Dat betalen zal de issue wel niet zijn ;)

BTW...
Gister een eend in de grill van onze e39 gehad :(
Chromestrip pleite, en de plastic grill kapot :'(

[ Voor 57% gewijzigd door Anoniem: 164668 op 07-05-2008 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
Anoniem: 164668 schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 17:32:
Dat betalen zal de issue wel niet zijn ;)

BTW...
Gister een eend in de grill van onze e39 gehad :(
Chromestrip pleite, en de plastic grill kapot :'(
Een Citroën-eend, of een kwaak-eend? :p

www.teamgenie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
4x2 schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 16:26:
[...]

Meest afgezaagde smoesje van mensen die het niet mogen, niet kunnen betalen of niet durven ;)
Veel gebruikte smoes inderdaad. betalen is het niet en durven ook niet echt, onzekerheid is het misschien. Op de sneeuw en op het water ga ik ook als een malle zonder angst 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DuDePrOdUcTiOnS schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 17:47:
[...]

Een Citroën-eend, of een kwaak-eend? :p
Kwak eendje :/
Hoewel je van de schade een Citroën-eend kan kopen :X
1800 euro's gaat het kosten.
Nieuwe airco radiateur (condensor?)
Fanbehuizing
Deukje in de motorkap
En nieuwe grill+chrome strips

Had niet gedacht dat het indwendig zo erg zou zijn :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
HTT Thalan, ik heb per ongeluk jouw auto gewijzigd in die van Thunder. :P Kun je me nog een keer de link passen. :P (Foto in de TS)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Schaamteloze crosspost

Nieuw speelgoed , ik moet trouwens echt eens leren foto's schieten ... de kleuren zijn altijd uber flets

Hiervoor een E39 528i gehad en die was ik zat. Op zoek naar iets anders dus :)

Heb gekeken naar :

- Audi TT (1.8T ) leuk ding maar fwd, de quattro vond ik sowieso al niks.
- Impreza , leuk ding tot ik ging proefrijden ... turbogat is niks voor mij ,daarnaast dat interieur :/
- Mini , leuk ding tot ik wakker werd :+

Uiteindelijk toch weer een BMW .. het is een topasblauwe 328CI met ~135k op de teller. Fully loaded met leuke extra's als zonnedak , xenon met sproeiers enz enz .

Vrijwel meteen na aankoop een aantal dingen aangepast .. Facelift LED achterlichten , knippers en een set 18" M3 eronder.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/wimox/3serie.jpg

Uiteindelijk is ie amper zuiniger dan de 528i automaat maar dat kan ook aan mijn rijstijl liggen :+

De kleur komt totaal niet goed over, in het echt is ie heel mooi.

Volgende mod is de 328CI badge eraf slopen en 1.2 erop prikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4629

Foto doet niks :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

UPC ligt plat zo te zien ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
Wimo. schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 00:14:
Schaamteloze crosspost

Nieuw speelgoed , ik moet trouwens echt eens leren foto's schieten ... de kleuren zijn altijd uber flets

Heb gekeken naar :

- Impreza , leuk ding tot ik ging proefrijden ... turbogat is niks voor mij ,daarnaast dat interieur :/

Uiteindelijk toch weer een BMW .. het is een topasblauwe 328CI met ~135k op de teller. Fully loaded met leuke extra's als zonnedak , xenon met sproeiers enz enz .

Vrijwel meteen na aankoop een aantal dingen aangepast .. Facelift LED achterlichten , knippers en een set 18" M3 eronder.

[afbeelding]

Uiteindelijk is ie amper zuiniger dan de 528i automaat maar dat kan ook aan mijn rijstijl liggen :+

klinkt erg mooi!! 8)
(Ik kan alleen niet begrijpen dat je bent uitgekeken op een E39 :'( )

Nu inderdaad die foto nog werkend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Mooie auto HTT-Thalan :Y) :D

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

NEEEEE WAT DOE JE! EEN COMPACT! :'(

HAAL WEG HAAL WEG!

Afbeeldingslocatie: http://xs227.xs.to/xs227/08194/fotogot669.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

hahahahha *O*

en dan gelijk 1 met een dubbele foto :o

Wat doe jij toch met je kenteken platen ? Ik bedoel dus dat ²tje in je kenteken

[ Voor 40% gewijzigd door -Thunder- op 08-05-2008 09:23 ]

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

-Thunder- schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 09:22:
hahahahha *O*

en dan gelijk 1 met een dubbele foto :o

Wat doe jij toch met je kenteken platen ? Ik bedoel dus dat ²tje in je kenteken
Ik niks. Heb hem zo gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-06 15:17

RSP

Hij is z'n nummerplaten vast 'n keer kwijt geraakt (of gejat of kapot. iets in die geest).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Corrected. ;)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
Wimo. schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 00:14:
Schaamteloze crosspost

Heb gekeken naar :

[afbeelding]

Enige nadeel vind ik persoonlijk die velgen. Het is zo standaard om (al dan niet replica) M5 velgen onder elk model BMW te schroeven. Ik zou dan persoonlijk gaan voor deze:
Afbeeldingslocatie: http://static.autoblog.nl/images/wp2007/BMW%20M3%20E92_19.jpg
Want velgen van de E46 M3 vind ik er dan ook weer niet op passen. Sowieso zijn die net iets te kamper-chroom, maar passen ze dan weer wel op een schreeuwende M3 (bijvoorbeeld phoenix geel...)
Afbeeldingslocatie: http://www.heuving.eu/VARIOUS/DSC08908_lowres.jpg
Vind ik eigenlijk zelfs jou'n 3er coupe mooier dan deze M3 cabrio 8)
Je rijdt zo voor lul in dat ding (of als Johnny en/of Anita), maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak.

Bij mijn vorige auto bestond het kenteken bewijs deel 1A-A 1A-B (doormidden dus) heb ik ook veel moeite voor moeten doen om een herdruk van aan te vragen ipv nieuw kenteken bewijs en daarmee nieuwe platen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:30

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Heuving schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 11:00:
[...]

Enige nadeel vind ik persoonlijk die velgen. Het is zo standaard om (al dan niet replica) M5 velgen onder elk model BMW te schroeven.
Zijn het niet gewoon de velgen uit het M-sportpakket die Tom ook onder zijn 330i heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind

reuzekind

Ik geloof in GoT

Heuving schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 11:00:
[...]
Bij mijn vorige auto bestond het kenteken bewijs deel 1A-A 1A-B (doormidden dus) heb ik ook veel moeite voor moeten doen om een herdruk van aan te vragen ipv nieuw kenteken bewijs en daarmee nieuwe platen.
Zo'n ramp is zo'n 1'tje op je kenteken toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Femme schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 11:42:
[...]

Zijn het niet gewoon de velgen uit het M-sportpakket die Tom ook onder zijn 330i heeft?
Dat zijn ze idd. Gewoon normaal zilver. Heb wel even gedacht aan CSL velgen .. maar ik ben gewoon voor de kant en klare look gegaan.

Ik zal binnenkort eens een cursus foto's schieten volgen. Ik krijg het nooit netjes voor elkaar om de kleuren goed over te laten komen.

[ Voor 14% gewijzigd door Wimo. op 08-05-2008 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
Wimo. schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 13:02:
[...]

Dat zijn ze idd. Gewoon normaal zilver. Heb wel even gedacht aan CSL velgen .. maar ik ben gewoon voor de kant en klare look gegaan.

Ik zal binnenkort eens een cursus foto's schieten volgen. Ik krijg het nooit netjes voor elkaar om de kleuren goed over te laten komen.
Cursus fotografie is enigszins overbodig (even PDFje zoeken over guldensnede, inspiratie opdoen van foto's van andere, that's it), cursus photoshop is altijd handig :*)
(En natuurlijk wel een goede camera hebben...)

@ reuzekind: Liever niet dan wel ;)

@ Femme: Ik dacht dat er andere M-sport velgen waren voor de E46 toen der tijd.

[ Voor 5% gewijzigd door Heuving op 08-05-2008 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-06 20:37
Vanmiddag voor een 6er gaan kijken (83), helaas wat ik al verwachtte. Op de foto zag het er mooi uit, ik was eigenlijk op zoek naar een automaat, en het liefst dan ook airco etc. Deze was wel een 635csi, maar had gewoon stoffen stoelen en geen airco (en dus geen automaat). Maar hij stond in de buurt en stond volgens mij al zo'n 3 maanden te koop, als het niet langer is... Dus ik dacht ik ga gewoon eens kijken, wie weet is het wat.
Maar helaas zoals de meeste had ook deze last van redelijk wat roest op de schermen achter, dus als het daar zit zal de bodem ook wel niet veel soeps zijn.
Verder zat er helemaal niks bij qua onderhoud. Jammer, maar ik denk dat al die 6ers zo zijn... Of je moet echt in de buidel tasten...
De vraagprijs was me ook gewoon te hoog. Heb er ook niet mee gereden, je weet al meteen als je die auto ziet dat het niks gaat worden. :p
Blok zal misschien wel goed zijn, weet ik dus niet, maar het moet niet een hele waslijst zijn van én, én, en én...

[ Voor 29% gewijzigd door eX0duS op 08-05-2008 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
reuzekind schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 12:05:
[...]
Zo'n ramp is zo'n 1'tje op je kenteken toch niet?
Ik zou meteen de auto weg doen.

@heuving: De optie 19" E92 M3 velgen zijn pas netjes

[ Voor 12% gewijzigd door KappeNou op 08-05-2008 14:07 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://chur.home.solnet.ch/data/pics/kurzportraits/bmwm3csl_2.jpg

die zijn nog vetter >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

CSL velgen ja .. vind maar eens een nette set in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
eX0duS schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 13:30:
Vanmiddag voor een 6er gaan kijken (83), helaas wat ik al verwachtte. Op de foto zag het er mooi uit, ik was eigenlijk op zoek naar een automaat, en het liefst dan ook airco etc. Deze was wel een 635csi, maar had gewoon stoffen stoelen en geen airco (en dus geen automaat). Maar hij stond in de buurt en stond volgens mij al zo'n 3 maanden te koop, als het niet langer is... Dus ik dacht ik ga gewoon eens kijken, wie weet is het wat.
Maar helaas zoals de meeste had ook deze last van redelijk wat roest op de schermen achter, dus als het daar zit zal de bodem ook wel niet veel soeps zijn.
Verder zat er helemaal niks bij qua onderhoud. Jammer, maar ik denk dat al die 6ers zo zijn... Of je moet echt in de buidel tasten...
De vraagprijs was me ook gewoon te hoog. Heb er ook niet mee gereden, je weet al meteen als je die auto ziet dat het niks gaat worden. :p
Blok zal misschien wel goed zijn, weet ik dus niet, maar het moet niet een hele waslijst zijn van én, én, en én...
Ik heb nog een technisch goeie 6, maarja, daar zit ook plaatwerk en spuiten bij. Maar daar is de prijs dan ook naar. :) (Leer, airco, automaat. ;) )

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

:o

Vanmorgen lag er een beetje olie onder mijn blok. Motorolie vermoed ik, afgaand op de geur. Was een plasje ter groote van een baksteen. Ben naar kantoor gereden omdat ik op het blok geen lekkages kon zien, heb hem op een schoon stuk ondergrond geparkeerd en kijk aan het eind v/d dag nog eens.

Hij is afgelopen vorige week dinsdag door Renova helemaal nagekeken, en die hebben ook een autotest gedaan en kleine beurt gegeven. Kan het zijn dat ze iets teveel olie hebben bijgevuld, en dat hij een beetje overloop heeft nu? Ik ben gisteren vrij hard naar huis gereden en het was warm, misschien dat de olie vol zat en meer dan normaal is uitgezet door de warmte ofzo... dat hoop ik althans :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Wij hopen met je mee ;)

Die CSL velgen zijn wel uber vet zeg !!

Ben benieuwd hoe die velgen onder mijn compact zouden staan :D Misschien maar een keertje een zoektocht houden en van het weekend onder mijn compact photoshoppen, die zijn echt zéér mooi :D

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

@HTT-Thalan
Ze hebben toen neem ik aan de olie ververst? Als hij lekt, controleer dan zeker even de carter-plug. Het wil nog weleens gebeuren dat die of niet vast genoeg zit, of juist te vast, wat beide tot olielekken kan leiden. Overlopen kan een motorblok niet, want het is een gesloten systeem, met alleen een opening bij de peilstok, vuldop en aftapplug. Die zijn allen olie-dicht als ze goed gemonteerd zitten. Als hij ergens anders lekt, heb je of een lekke olie-leiding of een lekke pakking.
Op zich hoeft het nog niks ernstigs te betekenen dat hij een beetje olie lekt, het kan makkelijk door een monteur komen die even stond te slapen. M'n ouders zijn een keer naar huis gestuurd zonder peilstok :X Dat levert een mooie oliefontein onder de motorkap op... Ook is hij een keer naar huis gestuurd (meer dan 30 jaar terug) zonder dat er überhaupt olie was bijgevult. Een vriendin heeft daarnaast ook 2 keer in een maand tijd langs de weg gestaan omdat de plug niet was teruggeplaatst (1e keer met 2 ringen, waardoor hij lekte, 2de keer was de plug er gewoon uitgevallen :X )
Het zijn natuurlijk slordige fouten, maar het kan voorkomen... Als je het niet vertrouwd (dus vanavond weer een beetje olie onder de auto), gewoon ermee terug gaan. Als je auto voor de tijd niet lekte, zou hij het nu ook niet mogen.

@-Thunder-
Er zijn mooie velgen te vinden voor de E36. Mijn mening is dat iets "organisch" gevormde velgen vaak beter staan, dan hele strakke.

Ik blijf dit toch wel hele mooie velgen voor de E36 Compact vinden (let niet op de laklaag :X Ik hoop ze deze zomer te laten stralen en opnieuw te coaten...)
Afbeeldingslocatie: http://lh3.ggpht.com/schaapinwolfskleren/SCDJUVBFhqI/AAAAAAAAASA/SFllgi0am58/s400/DSC_2928.jpg
Afbeeldingslocatie: http://lh6.ggpht.com/schaapinwolfskleren/SCDJkFBFhwI/AAAAAAAAASs/g5wnXDALx-I/s800/dscn1693.jpg

Zeker met mijn m-body staat het erg goed (op deze foto ben ik echt bijna verliefd geworden :$ Simon heeft hier echt een mooie foto van mijn auto gemaakt)
Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/schaapinwolfskleren/SCDJI1BFhjI/AAAAAAAAARM/2L32CP51Eqo/s800/img_1192-border.jpg

Pagina: 1 ... 6 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.