Het grote BMW topic, deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 20 Laatste
Acties:
  • 82.284 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94768

Je kan er nog altijd een BMW badge op plakken :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19-06 06:36

Daniel

Kapitein NCC-1701
Heuving schreef op woensdag 23 april 2008 @ 12:09:
De High-Executive stoelen zijn wel een must in elke 5er....
De comfortstoelen doel je op denk ik...heb je wel gelijk in. De standaard kale-5-serie-stoelen zijn gewoon ruk - net zoals bij de 1 en 3-serie -, de sportstoelen zijn al beter en de comfortstoelen zijn ronduit waanzinnig. Imho het beste zitmeubilair in deze klasse en daar nog een aardig stukje boven ook. Ik hou het er met gemak uren in uit zonder te hoeven verzitten.
En ik moet zeggen dat er ook wel een redelijk verschil zit in de 5er voor en na facelift.
Aan de buitenkant valt het wel mee (stuk mooiere achterlichten, die we ook op de M5 hebben vervangen ) interieur is in grote lijnen ook wel het zelfde, het is net het verschil in kwaliteit en afwerking dat t m doet.
Interieurkwaliteit is er wel wat op vooruit gegaan ja, het doet gewoon moderner en strakker aan. Mijn pre-facelift 5-er heeft wel wat issues in het interieur: dashboard en stoelen etc. zijn goed, maar de portierbekleding en met name in de kofferbak hoor je op slecht wegdek toch wel het één en ander. 't is geen kraken of rammelen, meer een soort wringen van de kunststof delen langs elkaar. Femme ergert zich daar dood aan, ik kan er wel mee leven - doet wel af aan de kwaliteitsbeleving maar goed, het is ook geen nieuwe auto natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-05 15:35
idd beetje jammer dat het wringt. Femme moet niet zo zeiken de perfectionist ;)

[ Voor 8% gewijzigd door KappeNou op 23-04-2008 22:43 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-02-2024
Daniël schreef op woensdag 23 april 2008 @ 22:20:
[...]

De comfortstoelen doel je op denk ik...heb je wel gelijk in. De standaard kale-5-serie-stoelen zijn gewoon ruk - net zoals bij de 1 en 3-serie -, de sportstoelen zijn al beter en de comfortstoelen zijn ronduit waanzinnig. Imho het beste zitmeubilair in deze klasse en daar nog een aardig stukje boven ook. Ik hou het er met gemak uren in uit zonder te hoeven verzitten.

[...]

Interieurkwaliteit is er wel wat op vooruit gegaan ja, het doet gewoon moderner en strakker aan. Mijn pre-facelift 5-er heeft wel wat issues in het interieur: dashboard en stoelen etc. zijn goed, maar de portierbekleding en met name in de kofferbak hoor je op slecht wegdek toch wel het één en ander. 't is geen kraken of rammelen, meer een soort wringen van de kunststof delen langs elkaar. Femme ergert zich daar dood aan, ik kan er wel mee leven - doet wel af aan de kwaliteitsbeleving maar goed, het is ook geen nieuwe auto natuurlijk.
Zeker, als je het vergelijkt met de A8, S-klasse of zelfs Rolls Phantom, geen vergelijking.

In mn 7 heb ik datsoort geluiden ook nog weleens. Het is niet constant op slecht wegdek, maar vooral bij drempeltjes, situaties van korte duur dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18-06 23:17

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Daniël schreef op woensdag 23 april 2008 @ 22:20:

Femme ergert zich daar dood aan, ik kan er wel mee leven - doet wel af aan de kwaliteitsbeleving maar goed, het is ook geen nieuwe auto natuurlijk.
In de 330i heb ik ook wel wat bijgeluiden maar daar stoor ik me niet zoveel aan omdat ze weinig afbreuk doen aan het kwaliteitsgevoel. Je kunt in die auto over een drempel rijden en nauwelijks iets horen. Het stuur en de versnellingspook voelen zeer degelijk aan en de pedalen hebben geen of weinig speling.

In de B10 was het aanvankelijk zo erg dat je gewoon bij het nemen van bochten op een vlakke weg en de minste oneffenheden in het asfalt allerlei geluiden kon horen. Dit is nu gelukkig al een stuk minder. Ik heb nog wat probleempjes die opgelost moeten worden en daarna komt het hopelijk op een niveau dat je mag verwachten van een wagen die een nieuwprijs van +80K heeft.

Ik lees wel eens over Audi-rijders die zeggen een volstrekt kraakvrije auto te besturen. Ik ben daar wel benieuwd naar want volgens mij is het gewoon nagenoeg onmogelijk met een auto die op een sportief onderstel met laagprofiel banden staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:25

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Femme schreef op donderdag 24 april 2008 @ 22:58:
[...]

In de 330i heb ik ook wel wat bijgeluiden maar daar stoor ik me niet zoveel aan omdat ze weinig afbreuk doen aan het kwaliteitsgevoel. Je kunt in die auto over een drempel rijden en nauwelijks iets horen. Het stuur en de versnellingspook voelen zeer degelijk aan en de pedalen hebben geen of weinig speling.

In de B10 was het aanvankelijk zo erg dat je gewoon bij het nemen van bochten op een vlakke weg en de minste oneffenheden in het asfalt allerlei geluiden kon horen. Dit is nu gelukkig al een stuk minder. Ik heb nog wat probleempjes die opgelost moeten worden en daarna komt het hopelijk op een niveau dat je mag verwachten van een wagen die een nieuwprijs van +80K heeft.

Ik lees wel eens over Audi-rijders die zeggen een volstrekt kraakvrije auto te besturen. Ik ben daar wel benieuwd na want volgens is het gewoon nagenoeg onmogelijk met een auto die op een sportief onderstel met laagprofiel banden staat.
Volgens mij is perfect stil ook onmogelijk. Hoe stijf een auto ook is, hij zal altijd iets torderen bij oneven belasting van de wielen. En bij dat torderen wringen de interieurdelen altijd iets. De mate bepaald alleen of het hinderlijk is of niet.
Ik zit op het moment (al bijna een jaar) wel met een hinderlijke kraak in de auto. Het erge is dat ik hem zelf heb veroorzaakt. Van het uitklapraam rechtsachter is namelijk 1 scharniertje kapot. Daardoor heeft het raam meer speling gekregen dan normaal, en dat hoor je helaas... Ik ben ook al tijden op zoek naar een nieuw raam om erin te zetten (ik moet het hele raam ervoor vervangen :( )

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:15
het begint een beetje makkelijk te worden, maar mail eens naar www.dparts.com , die hebben echt veel liggen. Als het niet in de buurt is versturen ze het vaak ook wel. Of ze dat met een raam doen weet ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

418O2 schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 00:20:
het begint een beetje makkelijk te worden, maar mail eens naar www.dparts.com , die hebben echt veel liggen. Als het niet in de buurt is versturen ze het vaak ook wel. Of ze dat met een raam doen weet ik niet
Deze raampjes zijn eigenlijk alleen via de sloop of nieuw te krijgen. Bij bedrijven als d-parts heb ik ze nog nooit gevonden. Ik kijk regelmatig op ebay, waar ze in Duitsland af en toe worden aangeboden. Ik heb alleen nog niet de zin gehad om een raam te bestellen :p

Hij wordt nu trouwens ook aangeboden door mijn favoriete slooponderdelen leverancies (Mick's Car Communications). Hij vraagt er €9,99 voor, maar er komen verzendskosten bij, en die zijn in verhouding erg hoog... Alleen laat ebay me nu even in de steek, en kan ik het niet nakijken...

[ Voor 29% gewijzigd door deepbass909 op 25-04-2008 00:32 ]

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik moet er binnenkort heen, zal eens voor je kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Ik heb nog even zitten kijken, en als ik uit Duitsland een raam laat komen, kost dat rond de €30 inc verzendskosten. Als D-Parts daar onder zit, is het misschien interessant.

Vanochtend trouwens een nieuwe veer gehaald voor m'n achterwielophanging. Nu nog de tijd vinden om hem voor 2 mei te monteren. 2 mei heb ik namelijk de APK, en zoals de auto er nu bij staat zal hij helaas afgekeurd worden :( De veren mogen namelijk geen breuken vertonen en bij mij is de helft van de onderste krul afgebroken, wat overigens het rijden totaal niet beïnvloed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:35

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Die van mij kwam glansrijk door de APK vorig jaar November, en verwacht dat dit jaar ook weer, niet slecht voor een 20 jaar oud beestje vind ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Femme schreef op donderdag 24 april 2008 @ 22:58:
Ik lees wel eens over Audi-rijders die zeggen een volstrekt kraakvrije auto te besturen. Ik ben daar wel benieuwd na want volgens is het gewoon nagenoeg onmogelijk met een auto die op een sportief onderstel met laagprofiel banden staat.
Mijn A5 is serieus kraakvrij. Als je over een zwaar hobbelige weg rijdt hoor je natuurlijk wel de dempers etc. maar in het interieur rammelt er niets (behalve je eigen zooi in de portiervakken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Daniël schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 10:09:
[...]

Mijn A5 is serieus kraakvrij. Als je over een zwaar hobbelige weg rijdt hoor je natuurlijk wel de dempers etc. maar in het interieur rammelt er niets (behalve je eigen zooi in de portiervakken)
Ik vind sowieso dat de interieurkwaliteit van Audi nog steeds alle concurrenten overtreft. Je merkt aan alle kanten dat je in een kwaliteitsauto zit. Naast de goede materialen wordt je regelmatig positief verrast door de kleine details. BMW (maar ook de andere topmerken) kan daar nog zeker wat van leren naar mijn mening.

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:45

Sorcerer8472

Mens sana?

deepbass909 schreef op donderdag 24 april 2008 @ 23:35:
[...]

Volgens mij is perfect stil ook onmogelijk. Hoe stijf een auto ook is, hij zal altijd iets torderen bij oneven belasting van de wielen. En bij dat torderen wringen de interieurdelen altijd iets. De mate bepaald alleen of het hinderlijk is of niet.
Nou, als dat interieur is gemaakt van onderdelen die niet of nauwelijks geluid maken als ze langs elkaar wrijven, en als de carosserie verder stijf genoeg is (en dat is hij bij Audi bijv. wel dankzij hun hippe aluminium space frame dinges), dan hoef je dat niet te horen...

Bij mijn auto (een Volvo :+) kraakt eigenlijk vooral het dingetje waar ik mijn riem in steek, verder niks, ook niet bij harder bochtenwerk :P

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
  • Laatst online: 24-02-2024
Over krakken gesproken... mn vorige auto, W220 S-klasse had echt een kraak probleem.
Cruisend geen last, maar bij het minste geringste hoorde je al kraakjes.
Maar eigenlijk hoorde het wel op de een of andere manier bij die auto... het was niet storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:58
Ik zou graag elektrische ramen willen inbouwen in mijn E30. Ik moet de raampjes nu nog open zwengelen en dat is nogal vervelend, zeker gezien mijn auto altijd in een parkeergarage gaat waarbij ik iedere keer de ramen open mag draaien bij het naar binnen rijden. Heeft iemand ervaring met het inbouwen van elektrische ramen en hoe kan ik dit het beste realiseren?

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Jongens, vanmorgen, toen ik naar kantoor reed, was er nog niks aan de hand.

Nu, eind van de dag, ik start mijn auto, en hij blijft stationair draaien op 2000 toeren :S

Dus ik geef een paar keer gas, ik wacht even, maar hij blijft 2000 toeren doen. Ik dacht hmm, gek, maar ben toch naar huis gereden, misschien gaat het over als hij warm is.

Nu issie warm, en nu blijft hij constant heen en weer 'dansen' tussen 1000 en 1500 toeren. Met een interval van 1 seconde ongeveer, blijft hij gas geven en weer terugvallen, gas, terug, gas terug, constant, non-aflatend.

Ik heb onder de kap gekeken maar zie niks geks, ook de gaskabel lijkt normaal te werken.

Normaal deed hij dit in de winter wel eens bij een start onder de 10 graden, maar dat was ALTIJD na 30 seconden weg, en bovendien varieerde dat meestal tussen de 800-1100 toeren, en veel rustiger.

Wat kan er mis zijn? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 164668

HTT-Thalan schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 18:09:
Jongens, vanmorgen, toen ik naar kantoor reed, was er nog niks aan de hand.

Nu, eind van de dag, ik start mijn auto, en hij blijft stationair draaien op 2000 toeren :S

Dus ik geef een paar keer gas, ik wacht even, maar hij blijft 2000 toeren doen. Ik dacht hmm, gek, maar ben toch naar huis gereden, misschien gaat het over als hij warm is.

Nu issie warm, en nu blijft hij constant heen en weer 'dansen' tussen 1000 en 1500 toeren. Met een interval van 1 seconde ongeveer, blijft hij gas geven en weer terugvallen, gas, terug, gas terug, constant, non-aflatend.

Ik heb onder de kap gekeken maar zie niks geks, ook de gaskabel lijkt normaal te werken.

Normaal deed hij dit in de winter wel eens bij een start onder de 10 graden, maar dat was ALTIJD na 30 seconden weg, en bovendien varieerde dat meestal tussen de 800-1100 toeren, en veel rustiger.

Wat kan er mis zijn? ;(
Zou de computer kunnen zijn
Kijk eens of deze op een of andere manier te resetten is ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Anoniem: 164668 schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 19:43:
[...]

Zou de computer kunnen zijn
Kijk eens of deze op een of andere manier te resetten is ofzo?
Meh, hij gaat dinsdag sowieso naar de garage voor een kleine beurt, als dat het is, word het vanzelf goed gedaan :)

Ik heb een beetje gegoogled, een boel mensen verdenken blijkbaar de stappenmotor, ook wel luchtgasklephuis ofzo genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-05 06:58

Shaidar

Ik heb een 118D én een iPhone (tof hé :p )

Maar waar laat ik die iPhone nu als ik die aansluit op de 3,5" jack van de 118D? Er is wel zo een soort plaats voorzien onder de armsteun, maar die is in hard plastiek (gelijk de rest van de auto), daar gaat m'n iPhone zeker op krassen. "In" de armsteun kan ik hem ook niet goed steken, want dan is ie moeilijk te bedienen...

Iemand ervaring daarmee, en waar laat je je iPhone/iPod dan?

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-06 01:25

Wom

Dit weekend is het de Rallysprint van Hulst. Vandaag wat op het paddock rondgelopen. Veel mooi spul natuurlijk, maar eentje viel toch wel erg op. Stond er nog heel goed bij. Leder had gebruikssporen (mag het) maar verder nog heel netjes. Duidelijk van een liefhebber. Dus waar beter een foto plaatsen als hier :)

Afbeeldingslocatie: http://captainkeyes.net/tweakers/m3.jpg

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Ach so, leute. Ich bin wieder da nach ein schones urlaub in die Eifel, Deutschland. Helaas was de route maar een heel klein stukje Autobahn en een volbeladen E34 met kleintje achterin, kritische vrouw en wat ouder wordende schokdempertjes over de 200 km/u duwen dorstte ik niet. Bij 180 is het gebleven, ergens tussen de 3-3k de V8 laten grommen voor dat kleine stukje.

De Eifel kent prachtige landesstrassen, bochtig, deels van goede kwaliteit, deels ook zeer matig. En scheuren dat die lokale Duitsers doen. Het lijkt er op alsof men perse 100km/u moet halen, in welke omstandigheden dan ook (bergop, scherpe boch, slecht wegdek, voorliggers) 8)7

Motorisch niets te klagen. In de 'A'-stand kom je overal tegenop zonder boven de 2k te komen. Moet het wat sneller, dan gewoon het gas intrappen :7 Een punt van aandacht waren wel de platte bandjes. In NL gaat het allemaal wel met onze biljartlaken-wegen. Op de slechte landesstrassen knalden mijn vullingen er bijkans uit. Dat was me een partij hobbelen met het gebakje. De vering die er inmiddels 200k op heeft zitten zal ook wel niet meehelpen >:) Op deze weggetjes merkte ik dat het geen nieuwe auto meer is. Zeilen, beetje klapperen op de wielen voor bij remmen met wat stuuruitslag bergaf. Het is geen gloednieuwe M3 om zo maar te zeggen 8)

Aan het hobbelen wen je uiteindelijk wel, maar bij een volgende aanschaf ga ik toch eens goed op het veercomfort letten als er platte bandjes onder zitten. Een wegligging die geen circuitniveau haalt boeit mij wat minder. Bij het tanken in NL bij thuiskomst de bandjes maar eens allevier opgepompt bij de luchtpomp: achterin bleek er ook wel wat lucht bij te kunnen. Dat had ik in Duitsland ook even moeten doen, vrees ik :|

Punt van welkome verrassing: de automaat. Lui als ik 'm vind in het vinden van de juiste dosering tussen cruisen en even een tussensprintje, zo alert ging het met downhillen. De automaat doet snel genoeg mee met afremmen op de motor, wat met het grotere blok voorin prima helpt. Ook het vastzetten van de versnelling in 2, 3 of 4 kan een hoop gerem schelen. Toch nog een plusje dus.

Het verbruik was al met al verrassend: op de snelweg 1 op 9,5 (met een stukje 180km/u erbij, dan staat ie op 16-18l/100km) en rond de 1 op 8,5 daar over de landesstrassen. Eigenlijk is dat wel logisch, want ondanks het klimmen en dalen rij je vrij constant tussen de 70 en 100 km/u. Dan is het verkeer hier thuis heel anders: meer stilstaan en optrekken dan een constante snelheid rijden. Met name daarop verlies je met een zware auto met zware motor.

Vloeken in de kerk: maar geen mooie BMW's gezien anders dan een paar superfoute e34's, gladden e38's en de afgetrapte e36 coupe's. Het nieuwe spul was er niet of het sprak mij niet aan. Ik moet overduidelijk lang wennen aan autovormgeving of zo :o
De nieuwe Audi A5 kon mij overigens wel bekoren (er zat een Audi dealer in de buurt, continu nieuwe-Audi-proefritten_volk op de weg). Strak, met die nieuwe LED's voorop. Wat ik zag aan de nieuwe 7-serie in de Autobild: even lelijk als de huidige, maar dan ook nog eens saai. De e38 stijgt dus weer in klassieker waarde (net als de 6 en de 8 serie). Straks moet ik nog naar Mercedes overstappen :+

Goed, weer van mij afgeschreven. Alleen de lijst met lopende zaken nog:
• melding koelwater gehad, terwijl ik net voor vertrek bij had gevuld: 1 liter gedemineraliseerd water bijgevuld en melding was weg (stond ook op een helling geparkeerd)
• eenmaal melding oliestand motor onderweg (bij tankstation): dat kan gebeuren na lang rijden. Zolang de melding niet verschijnt bij starten met koude motor slaat de handleiding geen alarm
• hinderlijk: melding kentekenverlichting iedere keer als ik het licht aandoe. Let wel, de kentekenverlichting doet het gewoon :/
• auto na meer dan een jaar eens totaal schoongemaakt en handmatig gewassen. De achterklep was zelfs voor mannen te groezelig voor woorden om telkens aan te raken. Ook de lederen bekleding met een spulletje ingesmeerd, ik ga het nu maar eens geregeld bijhouden

Tot slot de obligatoire foto's (Canon 400D, 18-55mm kitlens, CS2). Welke zal ik verheffen tot foto in de startpost?

Afbeeldingslocatie: http://img247.imageshack.us/img247/4642/bimmer07mm5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img72.imageshack.us/img72/9996/bimmer02be6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img165.imageshack.us/img165/8492/bimmer03ht8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img294.imageshack.us/img294/8571/bimmer05ts8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img183.imageshack.us/img183/164/bimmer06om0.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:23

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Morgen ga ik ook kijken voor een E34 touring, kijken hoe dat ding eruit ziet. De champagnekleurige E24 635Csi gaat eruit, hoe jammer ik het ook vind, ik kan geen 2 hobby-auto's betalen met mijn huidige budget. De zilveren blijft dus, want die is het meeste waard en het exclusiefste. Ik had plannen om de champagne kleurige ook helemaal op te knappen (in dit geval eigenlijk alleen nog maar cosmetisch, ding is technisch al goed, is allemaal gefikst) maar daar heb ik het budget gewoon niet binnen afzienbare tijd voor bij elkaar, en wil hem niet laten wegrotten.

Kortom, met de opbrengst van de 6 serie komt er een 5 serie touring, die qua onderhoud en roest aanzienlijk voorspelbaarder zijn. Ach, gelukkig heb ik altijd nog mijn andere E24, hoewel dit ook al wel pijn doet.

2 hobby-auto's die beide geld kosten om goed te krijgen en waar er eentje van ook nog je daily is, werkt gewoon niet. :P

Wekkel: De eerste vind ik de mooiste. :)

[ Voor 11% gewijzigd door GaMeOvEr op 26-04-2008 00:40 ]

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Punten van de Touring die je vast al weet:
• rubbers achterophanging
• draadbreuk bij achterklep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Wekkel schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 07:07:
Punten van de Touring die je vast al weet:
• rubbers achterophanging
• draadbreuk bij achterklep
Jup, staan op mijn lijstje, hoewel die rubbers van de ophanging lastig te controleren zijn zonder brug.

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Je kan bij het proefrijden natuurlijk op 'zwalken' van de achtertrein letten. Dat ga je beslist voelen als je een weg met wat sporen opzoekt, heel misselijkmakend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-09-2024
Iemand een goede plek om een nieuwe voorruit te laten plaatsen in de E34 540i?
Huisgenoten hebben zitten kloten en nu heb ik een enorme barst van onder tot boven :(

Trouwens Wekkel/GO, draadbreuk van de achterklep komt bij de touring en de sedan voor. Erg storend en direct te merken aan de checkcontrol.

[ Voor 30% gewijzigd door Spiller op 26-04-2008 17:35 ]

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Wat hebben die huisgenoten dan geflikt?

Ik heb nog 2 plaatjes te goed, zag ik.

Afbeeldingslocatie: http://img201.imageshack.us/img201/6809/bimmer04uj1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img215.imageshack.us/img215/7320/bimmer01xo4.jpg

GO, als je tijd hebt, kan je dan de beste foto even in de topicstart zetten? Veel dank :)

[ Voor 2% gewijzigd door Wekkel op 26-04-2008 18:02 . Reden: check images ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-06 15:04

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Hij had wel wat properder mogen zijn. :)
Ik mis 'WAS MIJ' op de achterklep.

Iemand hier met een e60/e61 pre-LCI en business DVD?
Wil weten of de 2008 navteq DVD ook 2D kaarten weergeeft ipv enkel pijlen.
(mijn OS is updated naar laatste versie, dus heb nu zilvere iDrive Backdrop)

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-09-2024
Wekkel schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 18:02:
Wat hebben die huisgenoten dan geflikt?
Ik was met een andere auto weg en de 540i stond in de tuin waar ze zaten te barbecuen. Een huisgenoot vond het leuk om een hamburger onder mn ruitenwisser te doen en toen ik terug kwam zat er 'ineens' een enorme barst in... Hij wist natuurlijk van niks.

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-06 15:56
Wat vinden jullie van deze velgen?

Afbeeldingslocatie: http://www.vanslooten.be/Advertenties/velg17inch1.jpg

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sjonnie :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:28

_Arthur

blub

Net zo erg als de auto. Getinte ruiten, debiele velgen, achterraamspoiler, verneukte achterlichten etc 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door _Arthur op 26-04-2008 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
haha, zonder naar de auto te kijken dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
beetje te imo... tenzij je een m3 hebt ofzo (is dit die van Fok trouwens?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

YoshiBignose schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 22:36:
haha, zonder naar de auto te kijken dan :P
Dan nog...
Een BMW met zulke velgen durf je toch niet bij je schoonfamilie voor de deur te zetten :X
Velgen voor petjesvolk

Dit vind ik een van de mooiere velgen voor onder een E36

Afbeeldingslocatie: http://img2.netcarshow.com/BMW-M3_Coupe_1992_800x600_wallpaper_02.jpg
M3 velgen dus

Dit is btw een heel erg handige website:
http://www.netcarshow.com/bmw/
Foto's met info er bij, op volgorde gerangschikt

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 164668 op 26-04-2008 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
ja maar de velgen die ik nu heb zijn zo lelijk :'(

Afbeeldingslocatie: http://www.bmwise.com/images/200807/wheels006.jpg

@ Catch22 ja... €175 is niet duur. zat jij ook altijd in WOS irc te idlen?

[ Voor 25% gewijzigd door YoshiBignose op 26-04-2008 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

YoshiBignose schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 23:02:
ja maar de velgen die ik nu heb zijn zo lelijk :'(

[afbeelding]

@ Catch22 ja... €175 is niet duur. zat jij ook altijd in WOS irc te idlen?
Met die sjonnie velgen ga je er -echt- niet op vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Zo, vandaag heb ik er een nieuwe aanwinst bij, maandag ophalen en overschrijven, de deal is iig rond. :)

Het betreft een BMW 530iA Touring uit 1995.

Specs:

- 3.0 V8, 218PK, 290Nm
- 5 traps automaat met 3 programma's.

Volledig M uitgevoerd interieur, bestaande uit:

- Elektrische leren sportstoelen met memory en armsteunen en stoelverwarming
- Vollederen bekleding (portieren, onderkant dashboard, middenconsole)
- Anthraciet hemel
- M tellers
- M airbag stuur
- Shadowline uitgevoerd

Verder nog:

- Dual big-ass schuifdak.
- Binnenlicht pakket (overal lampjes en leeslampjes, beide zijden verlichte spiegeltjes)
- Dikke soundsystem met 12 speakers
- Dual zone climate control
- Grote boordcomputer met AB op knipperlicht pook
- Cruise Control
- Spiegels met parkeerstand
- Witte knippers voorin
- Sportpotje eronder. Leuk geluid, niet te aanwezig bij stampen mooi geluid, bij cruisen niet echt merkbaar.

De wat meer "standaard" specs:

- Rondom elektrische ramen
- Centrale vergrendeling
- Origineel BMW alarm, met beide handzenders en complete sleutelset
- Stuurbekrachtiging
- ABS

Wat piccies, nog niet final, van verkoper, voor een indruk. ;)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/G7mzTgxmTwx8h7chhIBzYxoG/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/CyfrujYzCXTrlx9XK6oOcJB6/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/HOO3zLwGF9TJjzHeadQUhTWa/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/o3L12bGmiyrD2iDeEHOxzGMO/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/d1pY52E3N8AuwRuusBlYYRAu/full.jpg

Zo eentje dus. :P

Staat:

Exterieur:

Zo te zien aardig, 3 lelijke plekjes gezien, waarvan eenje aan de A stijl een dikke knetter (3cm?) op de motorkap. kwaliteit lak gaan we eens naar kijken na wassen, polishen en poetsen. Voordeel is dat hij gewoon hoogglans zwart is, dus simpel spuitwerk. Als iets me niet aanstaat laat ik het spuiten.

Roest: Zo ver ik zonder brug kon zien, zo goed als geen. Wielkasten goed, heel licht binnenkant portieren. (Typisch E34 kwaaltje) Dinsdag op de brug, kijken hoe de onderkant voor de rest is.

Interieur: Zo goed als smetteloos. Leer in prima staat, misschien weer ff behandelen met onderhoudsspul, maar geen slijtageplekken of verkleuringen.

Elektrisch:

Stoelen en dergelijke werken goed, verlichting ook. Check Control geeft wat meldingen, gaan we dinsdag naar kijken met de laptop. Niets dramatisch iig. (Waschwasser, en iets met een lampje) Een deur moet ik de CV ff nakijken, zo te zien werkt het motortje wel, maar staat het pinnetje krom ofzo. Elektrische klep achter werkt prima, zowel de klep als de ruit. Schuifdak moet naar gekeken worden. Spare motor wordt meegeleverd, maar voor dat soort gein heb ik mijn experts en spareparts leverancier. ;)

Motorisch: B-) Loopt als een zonnetje, super soepel, geen tikje te horen, automaat pakt soepel op geen bonken, geen traag schakelen.

Wegligging: Subliem. Hij is wat verlaagd, met wat voor spul weet ik nog niet, maar iig geen trillen tussen 80-120, geen trillen bij remmen, abs slaat goed in, auto spoort strak, dus super.

De auto is altijd dealeronderhouden geweest, heeft 212.nogwat gelopen, en er is bij 196.xxx een vervangingsblok ingekomen. Reden hiervoor mij niet bekend, maar vind ik niet boeiend.

Ik zie ook geen overduidelijk schadeverleden (kop/kont/zijkant) en merk het ook niet aan de auto, dus dat zal wel goed zitten.

Nu nog een setje leuke wielen regelen (staat op wintersteelies) en ff flink poetsen, en wat minor details fiksen en dan heb ik weer een leuke bak voor de deur.

Kortom, * GaMeOvEr is een happy bunny.

Owhja, hij heet Bernd. :+

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

multipasser schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 18:20:
Hij had wel wat properder mogen zijn. :)
Ik mis 'WAS MIJ' op de achterklep.
Is nu geregeld (zoals ik al schreef). Thans is de achterklep proper als een vrouwenhuidje :Y)
Spiller schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 19:17:
Een huisgenoot vond het leuk om een hamburger onder mn ruitenwisser te doen
Hmm, bizar dat een (hete) hamburger dat effect zou kunnen hebben, maar de wonderen zijn de wereld niet uit. Knap klote, want het zal vast wel weer een aardige kostenpost betekenen.
YoshiBignose schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 19:55:
Wat vinden jullie van deze velgen?
Het zijn velgen die niet bij een e36 passen op deze manier. Op zijn minst moet er dan wat verlaging plaatsvinden. Zelf vind ik ze ook net een tikkeltje te klein. Als het dan toch fout moet, dan met verlaging en met een grote velgmaat. Dit is het domweg niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

En Bernd wil zooo graag een //M uitvoering zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Bernd is ook M uitgevoerd, hij is alleen geen M5. ;) (is een behoorlijk verschil he, M uitgevoerd, of een M3/M5/M-whatever auto. ;) )

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

GaMeOvEr schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 23:59:
Zo, vandaag heb ik er een nieuwe aanwinst bij, maandag ophalen en overschrijven, de deal is iig rond. :)
Altijd prima om op succesvol pad te zijn
Het betreft een BMW 530iA Touring uit 1995.

Specs:

- 3.0 V8, 218PK, 290Nm
- 5 traps automaat met 3 programma's.
Hmm, ik ken alleen adaptief en sportief :?
Volledig M uitgevoerd interieur, bestaande uit:

- Elektrische leren sportstoelen met memory en armsteunen en stoelverwarming
De stoelen die ik heb kennen dezelfde specs, maar zijn anders qua vorm. Het uitschuifbare deel heb ik niet in en mijn zitting bestaat meer uit 'gezellige kussentjes' ipv die strakke vlakken.
- Vollederen bekleding (portieren, onderkant dashboard, middenconsole)
Onderkant dashboard leer kan ik mij niets bij voorstellen. Middenconsole overigens ook niet, bij mij is dat het bekende harde zwarte plastic.
- Anthraciet hemel
- M tellers
- M airbag stuur
- Shadowline uitgevoerd

Verder nog:

- Dual big-ass schuifdak.
Als ie het doet, is het vast een genot. Zoals bekend doet ie het bij mij helaas niet :'(
- Binnenlicht pakket (overal lampjes en leeslampjes, beide zijden verlichte spiegeltjes)
- Dikke soundsystem met 12 speakers
Als dat het 'BMW Sound System' is, kan je beter direct een goede frontset installeren met eigen MDF pasringen en de BMW versterker bypassen. Wat een ramp :|
- Dual zone climate control
De Airco heeft mij nog nimmer tot enige beroering gebracht. Weinig effectief vergeleken met wat we normaliter onder airco verstaand (een beetje koud, maar dat is het dan ook wel).
- Grote boordcomputer met AB op knipperlicht pook
- Cruise Control
Hij werkt gelukkig bij jou?
- Spiegels met parkeerstand
In het begin zwaar wennen, na je lichtmetalen velgen upgrade wil je niet liever (even bukken en je ziet ook de rest van de weg wel) _/-\o_
- Witte knippers voorin
- Sportpotje eronder. Leuk geluid, niet te aanwezig bij stampen mooi geluid, bij cruisen niet echt merkbaar.

De wat meer "standaard" specs:

- Rondom elektrische ramen
- Centrale vergrendeling
- Origineel BMW alarm, met beide handzenders en complete sleutelset
- Stuurbekrachtiging
- ABS

Wat piccies, nog niet final, van verkoper, voor een indruk. ;)

[...]
Zo eentje dus. :P

Staat:

[...]

Elektrisch:

[...]Elektrische klep achter werkt prima, zowel de klep als de ruit.
[...]
De separaat te openen ruitklep is een genot. Niet meer die zware achterklep openen, maar stylish een klein raampje en dan je kleine spul eruit trekken. Ideaal.
Schuifdak moet naar gekeken worden. Spare motor wordt meegeleverd, maar voor dat soort gein heb ik mijn experts en spareparts leverancier. ;)
Hmm, bummer. Dat dak schijnt (zoals je zelf wel weet) een crime te zijn om te repareren. Als jij er goed thuis in bent, kom ik wel een keer bij je langs.
Motorisch: B-) Loopt als een zonnetje, super soepel, geen tikje te horen, automaat pakt soepel op geen bonken, geen traag schakelen.

Wegligging: Subliem. Hij is wat verlaagd, met wat voor spul weet ik nog niet, maar iig geen trillen tussen 80-120, geen trillen bij remmen, abs slaat goed in, auto spoort strak, dus super.

De auto is altijd dealeronderhouden geweest, heeft 212.nogwat gelopen, en er is bij 196.xxx een vervangingsblok ingekomen. Reden hiervoor mij niet bekend, maar vind ik niet boeiend.
Wat voor blok het ook is, duimen voor het Alusil blok (ipv een Nikkasil blok). Niet dat het in NL direct problematisch hoeft te zijn, want ik begrijp dat onze brandstof sulfaat arm is itt de States.
Ik zie ook geen overduidelijk schadeverleden (kop/kont/zijkant) en merk het ook niet aan de auto, dus dat zal wel goed zitten.

Nu nog een setje leuke wielen regelen (staat op wintersteelies) en ff flink poetsen, en wat minor details fiksen en dan heb ik weer een leuke bak voor de deur.

Kortom, * GaMeOvEr is een happy bunny.
Goeie shit! Hopelijk gaat ook de V8 sound je bevallen, want eerlijk gezegd doe ik het liever voor de 6-in-lijn qua geluid. Niet dat de kracht van de V8 geen grote grijns op je gezicht tovert.

Ik ben benieuwd naar je verbruikscijfers. Autoweek geeft voor een 540i Touring: 14,5 (7s -> 100) en voor de 530i Touring: 12,5l / 100km en een top van 225km/u (9s -> 100). Verder ben ik benieuwd naar je ervaringen qua toerengebruik. Bij mij gaat alles tussen de 1.000 en 2.000 in de adaptief-stand van de automaat. Dat is prettig bij rustig rijden, maar het vuurwerk zit 'm meer vanaf de 3k rpm en daarboven. Jouw max koppel (290nm) zit bij 4.500rpm, bij mij (400nm) op 4.000rpm. Aangezien een e39 530i op de theoretische verlanglijstjes staat voor de toekomst verneem ik graag je praktische omgang en rijervaringen voor de belevenis bij een type net anders dan de mijne.

[ Voor 7% gewijzigd door Wekkel op 27-04-2008 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Wekkel schreef op zondag 27 april 2008 @ 00:20:
Altijd prima om op succesvol pad te zijn
Idd, ook de nerveuszigheid vooraf, is hij wel goed, valt hij niet tegen? Roest? Deuken?
Hmm, ik ken alleen adaptief en sportief :?
Winterstand. ;)
De stoelen die ik heb kennen dezelfde specs, maar zijn anders qua vorm. Het uitschuifbare deel heb ik niet in en mijn zitting bestaat meer uit 'gezellige kussentjes' ipv die strakke vlakken.
Dan heb jij de comfortstoelen. :)
Onderkant dashboard leer kan ik mij niets bij voorstellen. Middenconsole overigens ook niet, bij mij is dat het bekende harde zwarte plastic.
Dashboardkastje, middenconsole, afdekkappen onderkant. (En alles om de tunnel heen, tot en met het handrem ding en ventilatie voor de achterbank)Alleen de "bovenkant" (dus tellerhuis, daar waar de ventilatieroosters zitten etc) is van "normaal plastic". Alles tot aan de sierstrip met leer bekleed zeg maar. :)
Als ie het doet, is het vast een genot. Zoals bekend doet ie het bij mij helaas niet :'(
De mijne op het moment ook niet, maar ik twijfel er niet aan dat dit helemaal goed gaat komen. :)
Als dat het 'BMW Sound System' is, kan je beter direct een goede frontset installeren met eigen MDF pasringen en de BMW versterker bypassen. Wat een ramp :|
Geen idee, eerst maar eens mijn Becker erin, anders heb ik altijd nog goede speakerposities voor aftermarket spul erin. (Tweeterhoekjes erg handig) Hoe dan ook, voor the time being wel ff goed genoeg, ik heb het ff op een brakke sony gehoord, en echt slecht klonk het niet. :) Upgrades kunnen altijd nog. ;)
De Airco heeft mij nog nimmer tot enige beroering gebracht. Weinig effectief vergeleken met wat we normaliter onder airco verstaand (een beetje koud, maar dat is het dan ook wel).
Hmm, in mijn 7 beviel die toch erg goed. (zelfde unit) Is de jouwe wel goed afgevult?
Hij werkt gelukkig bij jou?
Jop.
In het begin zwaar wennen, na je lichtmetalen velgen upgrade wil je niet liever (even bukken en je ziet ook de rest van de weg wel) _/-\o_
Ja, lijkt mij ook praktisch. ;)
De separaat te openen ruitklep is een genot. Niet meer die zware achterklep openen, maar stylish een klein raampje en dan je kleine spul eruit trekken. Ideaal.
Is bij jou die meuk ook elektrisch? Bij mij gaat het met motortjes, niet mechanisch.
Hmm, bummer. Dat dak schijnt (zoals je zelf wel weet) een crime te zijn om te repareren. Als jij er goed thuis in bent, kom ik wel een keer bij je langs.
Ik laat het je wel weten. Het probleem schijnt te zijn als je geleiderails naar de kloten zijn, de schakelaars en motoren mogen geen probleem zijn. We merken het wel wat het is. :P
Wat voor blok het ook is, duimen voor het Alusil blok (ipv een Nikkasil blok). Niet dat het in NL direct problematisch hoeft te zijn, want ik begrijp dat onze brandstof sulfaat arm is itt de States.
Schijnt de "nieuwe" versie te zijn. :) (Welke dat is, weet ik niet. ;) )
Goeie shit! Hopelijk gaat ook de V8 sound je bevallen, want eerlijk gezegd doe ik het liever voor de 6-in-lijn qua geluid. Niet dat de kracht van de V8 geen grote grijns op je gezicht tovert.
Ik heb al een keer dit blok gehad, maar dan in een E32 7 serie. Dat beviel op zich heel goed. Ach, een 6-in-lijn heb ik ook nog, maar dan in mijn E24 6 serie. ;)
Ik ben benieuwd naar je verbruikscijfers. Autoweek geeft voor een 540i Touring: 14,5 (7s -> 100) en voor de 530i Touring: 12,5l / 100km en een top van 225km/u (9s -> 100).
Ga ik bijhouden, laat ik wel weten. Ik hou dat sowieso in het begin bij, zodat ik zelf een beetje een beeld heb. Volgens mij (refererend naar mijn ervaringen met dit blok in de zwaardere 7 serie) moet 1:10 wel haalbaar zijn met 140 op de cc. :)
Verder ben ik benieuwd naar je ervaringen qua toerengebruik. Bij mij gaat alles tussen de 1.000 en 2.000 in de adaptief-stand van de automaat. Dat is prettig bij rustig rijden, maar het vuurwerk zit 'm meer vanaf de 3k rpm en daarboven. Jouw max koppel (290nm) zit bij 4.500rpm, bij mij (400nm) op 4.000rpm. Aangezien een e39 530i op de theoretische verlanglijstjes staat voor de toekomst verneem ik graag je praktische omgang en rijervaringen voor de belevenis bij een type net anders dan de mijne.
Niet nuttig voor een E39 530i, dat is weer een zespitter namelijk. In de E39 is de kleine V8 van 3.0 naar 3.5 gegaan, en de 2.8 6 pitter naar 3.0!

Ik heb zelf overigens bewust naar een 530 gezocht, een 525 vind ik net te licht, en een 540 te zwaar. En dan bedoel ik qua vermogen. de 4,0 lust gelijk een flinke slok meer dan de 3.0 en de 2.5 verbruikt niet zoveel minder dan de 3.0. Dit is gewoon mijn daily, als ik wil sporten pak ik de 6 wel. Dus voor een daily vind ik hem zo wel rap zat, en lekker luxe. :)

[ Voor 3% gewijzigd door GaMeOvEr op 27-04-2008 01:00 ]

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Mijn achterklep(pen) is(zijn) mechanisch in de zin dat je ze met de hand open moet trekken. Van het slot halen/openen is elektrisch. Je drukt een of andere knop in via een rubber voorvlak-achtige strook en dan hoor je 'voooinkavooink' en je achterkep/glasplaat is van het slot en open. Openliften met de hand en binnen ben je.

De nieuwe blokken zijn Alusil, de oude Nikkasil. Maakte ik mij eventjes druk over toen ik nog aan het rondkijken was, maar gezien het feit dat onze EU brandstof over het algemeen van hogere kwaliteit is lijkt mij dat van minder belang. Het is iig een van de dingen waar www.e34.de over ratelt.

De vergelijking x30i en x40i vind ik wel degelijk interessant, ook vanuit het perspectief van een mogelijke stap (ooit) naar de 530i e39. Ik weet dat dat een 6 cylinder betreft die hoge ogen heeft gegooid. T.o.v. van de in wezen opgeboorde M60 (naar 4.4, alles 10% meer) is de vergelijking tussen x30i V8 en x40i V8 wel anders, maar qua beleving niet. Als een 3 liter een prima ervaring bovenbrengt qua kracht kan je het idee dat je net zo goed een grotere motor kan kiezen laten varen. Dat is op dit moment wel mijn idee: als je dan toch met luxebakken bezig bent, dan de grotere of grootst mogelijke blok-variant, want geld kost het toch en de grootste blokken krijgen die zware krengen uiteindelijk toch echt goed van hun plek.

Dat klinkt allemaal wat snobistich, dat realiseer ik mij. 9s voor een bak met een dikke V8 erin vind ik zelf gewoon te langzaam. Dan heb ik het idee dat ik een Renault of Peugeot V6 zou kunnen kiezen. Dat vind ik ook het probleem met e36 coupés: alleen de 328i komt in de lijstjes waar ik het benodigde geld er voor over zou hebben. Dat staat in contrast met mijn ervaringen met langzamere auto's waarvan ze niet zo supersnel zijn, maar zeker wel het idee geven snel te zijn. Dat gaat van een simpele 3 cylinder Charade uit de oudheid (met sportieve uitlaatroffel) via Daewoo Nubira 2.0 16v tot 530d e39. Geen absolute strepentrekkers 0>100, maar qua rijden zeker geen treurnis als het op belevinis aankomt. In die zin probeer ik mijzelf graag te genezen van het idee dat 0>100 staatjes enige betekenis zouden hebben. Als een e34 530i stil is, soepel en lui te rijden heb ik niets meer dan jij, afgezien van theoretisch een snellere 0>100 (die ik nauwelijks gebruik, evenals Vmax) en praktisch zeker wel een hoger verbruik. Diesel lonkt (530d, liefst de193pk) maar 7,7s 0>100 en 234pk voor de benzine lijkt mij ook prima zat. Uiteraard geldt dat een en ander voor de verdere toekomst is. Dagdromen is niet verboden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Mijn auto heeft me vandaag weer teleur gesteld :(
Bijna een jaar geleden heb ik langs de A12 gestaan met een kapotte koelwaterleiding, en vandaag weer :( Op dezelfde plek van de motor als toen, alleen is het nu een retour-slang die lek is... Dit wordt dus de 3de keer in een jaar tijd dat ik het koelsysteem mag gaan aftappen om iets te repareren... Dit betekend ook dat ik de afspraak voor de APK van 2 mei af kan gaan zeggen, want ik verwacht niet dat ik hem dan weer rijdend heb... Een hoewel hij wel goedgekeurd kan worden met dit lekje (vreemd genoeg valt zoiets compleet buiten de APK), staat hij op het moment bij m'n ouders, waar ik kan sleutelen. Ik durf het even niet aan om ruim 30km te rijden met dit lek...

Ik moet dus een nieuwe slang plaatsen, en ik hoop dat ze hem bij BMW Gouda hebben liggen... En het volgende probleem is, dat ik totaal niet kan ontdekken waar de slang heen loopt... Hij verstopt zich onder de inlaat, compleet uit het zicht...

Afbeeldingslocatie: http://bmwfans.info/original/images/11527_p.png
Als ik naar deze tekening kijk, is het slang 11 die lekt. En als die het is, dan heb ik geluk, want de flens waar hij aan vast zit, is heel makkelijk bereikbaar. Daarnaast zit er erg veel aanslag van koelvloeistof op deze slang, en ik was al een tijdje aan het twijfelen of ik hem niet beter kon vervangen. Dat is dus een klein beetje positief iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ik heb binnen een maand tijd nu meerdere liters koelvloeistof na zitten vullen. Ik vermoed dus dat ook bij mij ergens lekkage is, maar ik kan niets vinden dat op lekkage duidt :? Enfin, maar even aankijken. De laatste 2 liter voorgemengd staat al klaar in de schuur.

edit:
wat zitten zoeken

Ik heb wat rond zitten neuzen in de diverse fora en het 'vreten' van koelvloeistof zou wel eens kunnen duiden op probleempjes met de koppakking. Ik kan niet achterhalen waar de koelvloeistof elders zou lekken (de slangen lijken allemaal dicht). Ook een ander symptoom herken ik: wittige rook, wat de wagen al vanaf dag 1 van aanfschaf had. Wellicht heeft het stevigere gebruik van de motor op vakantie de 'lekkage' wat versneld.

Het reservoir is weer tot vol aangevuld. Als het stabiel blijft met mijn Nederlandse snelweggebruik, ik niet om de maand bij hoef te vullen, en er geen temperatuurproblemen ontstaan (nog geen last van gehad, naald van de temperatuurmeter staat altijd stabiel), kan ik het wel aanzien. Dan gooi ik om het half jaar wat koelvloeistof bij, prima. Ik zal deze auto toch niet tot in lengte van jaren hebben (preliminair denk ik aan nog 20 maanden).

Reparatie zal vast 1.000 euro zijn (of meer) aangezien er twee aparte rijen zijn met cylinders en dus ook twee koppakkingen in het spel zijn. Het bekende spel tussen verloop van tijd versus onderhoudskosten gaat weer opspelen (tenzij het probleem accuut is/wordt, dan is directe actie geboden).

[ Voor 69% gewijzigd door Wekkel op 27-04-2008 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb je je olie al bekeken?
Als hier koelvloeistof in zit, dan kan het idd zijn dat je een lekker koppakking hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

De onderkant van de oliedop is schoon. Daarop zie ik geen aanslag o.i.d. De meetstok heb ik nog niet bekeken. De deurvanger wordt toch binnenkort gerepareerd, dan kunnen ze gelijk eens kijken of ze tekenen van lekkage vinden. Sowieso bekijk ik wel hoe het verder gaat met het koelvloeistofverbruik. Als het goed start, draait en rijdt zonder liters vloeistof te verbruiken, is het niet direct hinderlijk. Het kan best aan iets anders liggen, wellicht iets simpels.

[ Voor 6% gewijzigd door Wekkel op 27-04-2008 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
@ Deepbass: Je hebt je luchtinlaat er zo af, dat zijn maar 2 of 3 boutjes... Dan kan je wel ff kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Laatst online: 18-06 09:57
Anoniem: 164668 schreef op zondag 27 april 2008 @ 13:18:
Heb je je olie al bekeken?
Als hier koelvloeistof in zit, dan kan het idd zijn dat je een lekker koppakking hebt.
lekke koppakking kan op 2 manieren voorkomen vaak. Of witte rook = koelvloeistof. Of zwarte rook = olie.

Het zal vrijwel zeker wel de koppakking zijn, heb ik toen ook met mn e30 gehad en die zoop op een gegeven moment ook koelvloeistof als een gek. Maar een lekke koppakking betekent niet altijd dat je olie ook smerig wordt.

lekke koppakking kun je checken door de motor te laten draaien en dan de vuldop van de koelvloeistof eraf te halen. Waarschijnlijk zie je het dan bubbelen aan de bovenkant van je radiateur(ga ervan uit dat de dop daarop zit zoals bij mij was).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

De dop voor de vulling zit bij mij in een reservoir, helemaal bovenaan. Ik zie de koelvloeistof nauwelijks want het niveau is iedere keer dalende. Overigens kreeg ik de eerste melding al voordat ik op vakantie ging. De afgelopen 1,5 jaar heb ik geen melding gehad (afgevuld net toen ik 'm gekocht had), dus het is iets van de laatste maand. Het zou best iets anders kunnen zijn. De motor start prima en loopt niet anders dan anders. Ook het verschijnsel witte rook is niet meer dan dat het altijd al geweest is (er kwam altijd al vrij veel rook uit t.o.v. 'normale' auto's).

De komende weken hou ik het koelvloeistofniveau in de gaten en na het garagebezoek begin mei (vraag ik gelijk of ze er even naar kijken) weet ik vast meer. Temperatuurproblemen heb ik niet, want als dat mocht beginnen gaat er acuut iets opgelost worden, rekening of niet B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Laatst online: 21:53

4x2

lộn xộn quá

Denk dat dr toch gewoon ergens een slang lek is, lekkage zie je lang niet altijd en als de koelvloeistof koud is (dus niet op druk staat) lekken ze toch bijna nooit.
Zou me dr iig niet druk om maken, de hoeveelheid witte rook uit een koude auto verschilt sowieso al per auto.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

418O2 schreef op zondag 27 april 2008 @ 14:57:
@ Deepbass: Je hebt je luchtinlaat er zo af, dat zijn maar 2 of 3 boutjes... Dan kan je wel ff kijken.
Ik heb vanmiddag nog even onder de motorkap gelegen om te kijken waar de lekke slang precies uitkomt. Zoals ik verwachtte komt hij op de luchtinlaat uit, aan de zijkant waar ik vrije toegang tot heb :D. Het is wel een punt waar ik me van af vraag waar het voor dient... Er gaat heet koelwater naar de inlaat ter hoogte van de koppeling tussen het bovenste en onderste deel. Waarvoor dit dient, ik heb geen flauw idee...

Wat betreft die boutjes waarmee in de inlaat vast zit, dat zijn er wel meer dan 2 of 3.
Afbeeldingslocatie: http://bmwfans.info/original/images/827_p.png
Het bovenste deel zit inderdaad met een paar bouten vast, maar ik was bang dat het onderste deel er ook af zou moeten. Gelukkig komt de lekke slang uit op de plaat bij nummer 10, en is dus goed bereikbaar. De nieuwe slang moet daar vrij gemakkelijk doorheen te halen zijn.
Een ander punt met het loshalen van de inlaat, is dat ik wel heel veel andere zaken ook los moet gaan koppelen... Er zitten een aantal sensoren in de inlaat, het vacuüm-systeem en de complete brandstof injectie zit er ook op gemonteerd. Dat betekend veel kwetsbare onderdelen en een aantal pakkingen. Als hij dus niet los hoeft, laat ik hem liever zitten. Met loshalen kan ik me meer ellende op de hals halen...

@Wekkel
Ik heb een half jaar gezocht naar een lek in mijn systeem. Ik kon per 1000 à 2000km steeds een halve liter water bijvullen. Uiteindelijk bleek er een lek in m'n verwarming te zitten. Ik rook het niet, de bekleding leek droog en alles werkte gewoon. Uiteindelijk bleef de bekleding vochtig, ondanks het mooie weer. Daarnaast voelde het vettig aan, en kreeg ik vage vlekken op m'n schoenen.
Het huidige lek is zo klein, dat het eigenlijk alleen terug te vinden is, als je weet waar het lekt. Maar ondertussen is het groot genoeg om in ongeveer 10km al m'n koelwater eruit te persen. Na het systeem opnieuw gevuld te hebben, ben ik terug naar Nieuwegein gereden (vanaf Woerden), met de vuldop los, zodat hij geen druk op kon bouwen. Op die manier ben ik zonder problemen terug gereden. Dus een klein lekje, kan onder druk veel water weg laten lopen.
Waarschijnlijk heb jij dus ook ergens een heel klein lekje, dat alleen zichtbaar wordt als het systeem onder druk staat, en dan misschien maar iets druppelt... Maar veel kleine druppeltjes maken toch dat je veel verliest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Ik geloof dat hier ook wat 6 series liefhebbers zaten? Ik heb een zes die een liefhebber nodig heeft. :'(

Te koop:

BMW 635Csi uit 1986

Pics:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/65331/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/65329/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/59487/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/59486/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/59481/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/59488/full.jpg

Specs:

- 3.5 liter 6 cylinder, 215-220pk
- 4 traps automaat
- Leren beige interieur
- Elektrische ramen. (Allemaal werkend)
- Elektrische antenne. (Huidige schuift niet meer helemaal in, nieuwe Hirschmann bijgeleverd, bouw ik desnoods nog ff in, klusje van niets.)
- Elektrische spiegels
- ABS (werkend en storingsvrij)
- Stuurbekrachtiging. (niet versleten)
- Cruise Control (werkend)
- Airconditioning (werkend, deels gereviseerd, nieuwe condensor en revisiepomp, draait op R134)
- Grote boordcomputer met stuur afstandsbediening
- 17" BBS velgen, met banden met goed profiel
- Katalysator
- Mistlampen in de voorspoiler
- Nieuwe APK op 6 mei

Wat doet het niet?

- Buitentempsensor moet vervangen
- Service interval batterijen uit dash moeten vernieuwd

Wat is er allemaal aan gedaan?

Ach, zoveel. Ik heb plenty bonnen. De bedoeling was deze auto in zijn oude glorie te herstellen, dus zijn we begonnen met de belangrijkste dingen, de techniek. Denk hierbij aan ondersteldelen (stuurarmen, reactiestangen) airco gedeeltes (pomp, condensor) motor dingen (fan, startmotor) nieuwe achterbumper, etc.

Waarom gaat hij weg dan, als je er al zoveel geld ingepompt hebt?

Nou. Ik heb nog een 6 serie, die is exclusiever, en al wegenbelastingsvrij. Kern van het verhaal: Ik heb momenteel niet het geld om deze auto te laten plaatwerken en spuiten, wat dus nodig is. Cosmetisch is hij gewoon niet super, roest aan de achterschermen, roest aan de voorschermen (nog niets "door" though, zover ik weet, maar heeft aandacht nodig) hier en daar nog wat ander laswerk.
Helaas heb ik geen plaatwerkers of spuiters in de familie/vriendenkring, laat staan dat ik het zelf kan, dus wordt dat de hoofdprijs.

Aangezien het de bedoeling was dat deze mijn "daily" zou worden, heb ik dus nu geen daily, en 2 hobby-auto's. Er is geen zicht op wanneer ik -wel- het geld zou hebben om hem op te knappen, en ik heb een daily nodig, die is er ondertussen ook, zie elders in dit topic. (BMW 530 touring)

Kortom, welkom Bernd (530) en tot ziens Bert. (635) Voor mij geen makkelijke keus, want het is gewoon een hele fijne auto, die me nooit in de steek gelaten heeft, ookal is hij oud, en hier en daar wat roestig. Ik baal er wel een beetje van. Aan de andere kant, mijn huidige levensstijl, die minder geld oplevert maar meer tijd en rust, is het mij niet waard om dit om te gooien, dus toch maar de auto weg.

Wat moet je hebben voor die "roestbak" dan?

Nou, 3500 euro lijkt mij een reëele prijs. Die is gebaseerd op de volgende zaken:

- 6'jes worden steeds meer waard, en deze is technisch goed.
- Hij is luxe uitgevoerd.
- Het interieur is netjes (geen gescheurd dash, leer erg netjes)
- Zo goed als alles wat op de auto zit doet het ook gewoon, en goed. (behalve buitentempsensor en service interval, maar dat zijn kleinigheden.)
- Veel revisie werk al gedaan.
- In nette staat worden ze alleen maar meer waard, deze dingen schrijven echt niet meer af, ze zitten nu in de stijgende lijn! Dus voor iemand die hem op kan knappen, koopt nu voor een leuke prijs een technische goeie 6, en profiteert daar op termijn van! Dit was ook mijn eigen plan, alleen financiëel komt het nu even niet meer rond. :(

Zonder de BBS velgen, maar met een setje 15" Borbet velgen (met acceptabel profiel) kan er wel 300,- van de prijs af.

Deze velgen zijn dat:

Afbeeldingslocatie: http://kfz.freepage.de/cgi-bin/feets/freepage_ext/41030x030A/rewrite/jako/gross/borb_c.jpg

Kortom, maak deze auto netjes, (plaatwerken, spuiten) en je hebt iets met een taxatiewaarde van minimaal 8K voor de deur staan, die over een paar jaar ook wegenbelastingsvrij is, dan kan hij ook lekker op gas. Deze blokken kunnen ook prima op gas, en stel het loopt opeens heel lullig, zijn die blokken ook makkelijk aan te komen, idem dito andere onderdelen, ruimschoots verkrijgbaar.

Nee, deze is niet geschikt voor 30K in het jaar (naja, kan wel) maar dat is een beetje zonde van de auto. Het is een oud beestje, dus ze blijven gewoon roestgevoeliger. Let wel, deze auto is niet specifiek -onderhouds- gevoelig, dus theoretisch kun je er best 30K per jaar mee doen, echter de carroserie lijd daaronder, de techniek kan het makkelijk hebben.

Interesse? Laat het me even weten. :) (PM of email, gaarne niet topic vervuilen.)

Let wel, ik probeer deze auto eerlijk te verkopen. Mijn punt is dus: Technisch goed, cosmetisch matig! (Conform mijn relatief strenge eigen beoordeling) Realiseer je dus wel dat je een oudere auto koopt, en verwacht niet dat deze het afkan met het onderhoud van een 5 jaar oude auto, deze dingen zijn gevoelig voor de roestduivel! De techniek is degelijk, het plaatwerk niet...

[ Voor 6% gewijzigd door GaMeOvEr op 28-04-2008 01:31 ]

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Laatst online: 00:38

Wimo.

Shake and Bake!

GaMeOvEr schreef op maandag 28 april 2008 @ 01:12:
Ik geloof dat hier ook wat 6 series liefhebbers zaten? Ik heb een zes die een liefhebber nodig heeft. :'(

Te koop:

BMW 635Csi uit 1986

Pics:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Specs:

- 3.5 liter 6 cylinder, 215-220pk
- 4 traps automaat
- Leren beige interieur
- Elektrische ramen. (Allemaal werkend)
- Elektrische antenne. (Huidige schuift niet meer helemaal in, nieuwe Hirschmann bijgeleverd, bouw ik desnoods nog ff in, klusje van niets.)
- Elektrische spiegels
- ABS (werkend en storingsvrij)
- Stuurbekrachtiging. (niet versleten)
- Cruise Control (werkend)
- Airconditioning (werkend, deels gereviseerd, nieuwe condensor en revisiepomp, draait op R134)
- Grote boordcomputer met stuur afstandsbediening
- 17" BBS velgen, met banden met goed profiel
- Mistlampen in de voorspoiler
- Nieuwe APK op 6 mei

Wat doet het niet?

- Buitentempsensor moet vervangen
- Service interval batterijen uit dash moeten vernieuwd

Wat is er allemaal aan gedaan?

Ach, zoveel. Ik heb plenty bonnen. De bedoeling was deze auto in zijn oude glorie te herstellen, dus zijn we begonnen met de belangrijkste dingen, de techniek. Denk hierbij aan ondersteldelen (stuurarmen, reactiestangen) airco gedeeltes (pomp, condensor) motor dingen (fan, startmotor) nieuwe achterbumper, etc.

Waarom gaat hij weg dan, als je er al zoveel geld ingepompt hebt?

Nou. Ik heb nog een 6 serie, die is exclusiever, en al wegenbelastingsvrij. Kern van het verhaal: Ik heb momenteel niet het geld om deze auto te laten plaatwerken en spuiten, wat dus nodig is. Cosmetisch is hij gewoon niet super, roest aan de achterschermen, roest aan de voorschermen (nog niets "door" though, zover ik weet, maar heeft aandacht nodig) hier en daar nog wat ander laswerk.
Helaas heb ik geen plaatwerkers of spuiters in de familie/vriendenkring, laat staan dat ik het zelf kan, dus wordt dat de hoofdprijs.

Aangezien het de bedoeling was dat deze mijn "daily" zou worden, heb ik dus nu geen daily, en 2 hobby-auto's. Er is geen zicht op wanneer ik -wel- het geld zou hebben om hem op te knappen, en ik heb een daily nodig, die is er ondertussen ook, zie elders in dit topic. (BMW 530 touring)

Kortom, welkom Bernd (530) en tot ziens Bert. (635) Voor mij geen makkelijke keus, want het is gewoon een hele fijne auto, die me nooit in de steek gelaten heeft, ookal is hij oud, en hier en daar wat roestig. Ik baal er wel een beetje van. Aan de andere kant, mijn huidige levensstijl, die minder geld oplevert maar meer tijd en rust, is het mij niet waard om dit om te gooien, dus toch maar de auto weg.

Wat moet je hebben voor die "roestbak" dan?

Nou, 3500 euro lijkt mij een reëele prijs. Die is gebaseerd op de volgende zaken:

- 6'jes worden steeds meer waard, en deze is technisch goed.
- Hij is luxe uitgevoerd.
- Het interieur is netjes (geen gescheurd dash, leer erg netjes)
- Zo goed als alles wat op de auto zit doet het ook gewoon, en goed. (behalve buitentempsensor en service interval, maar dat zijn kleinigheden.)
- Veel revisie werk al gedaan.

Kortom, maak deze auto netjes, (plaatwerken, spuiten) en je hebt iets met een taxatiewaarde van minimaal 8K voor de deur staan, die over een paar jaar ook wegenbelastingsvrij is, dan kan hij ook lekker op gas. Deze blokken kunnen ook prima op gas, en stel het loopt opeens heel lullig, zijn die blokken ook makkelijk aan te komen, idem dito andere onderdelen, ruimschoots verkrijgbaar.

Nee, deze is niet geschikt voor 30K in het jaar (naja, kan wel) maar dat is een beetje zonde van de auto. Het is een oud beestje, dus ze blijven gewoon roestgevoeliger. Let wel, deze auto is niet specifiek -onderhouds- gevoelig, dus theoretisch kun je er best 30K per jaar mee doen, echter de carroserie lijd daaronder, de techniek kan het makkelijk hebben.

Interesse? Laat het me even weten. :) (PM of email, gaarne niet topic vervuilen.)

Let wel, ik probeer deze auto eerlijk te verkopen. Mijn punt is dus: Technisch goed, cosmetisch matig! (Conform mijn relatief strenge eigen beoordeling) Realiseer je dus wel dat je een oudere auto koopt, en verwacht niet dat deze het afkan met het onderhoud van een 5 jaar oude auto, deze dingen zijn gevoelig voor de roestduivel! De techniek is degelijk, het plaatwerk niet...
Kuipjes achterin O+ , succes met de verkoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

GaMeOvEr schreef op maandag 28 april 2008 @ 01:12:

Te koop:
BMW 635Csi uit 1986
Ik ben zo vrij geweest je tekoop-advertentie te copy-pasten naar een liefhebbers forum.

Verder mooie bak en hopelijk gaat ie naar iemand die hem net zo vertroetelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Heej thanks man! Heb je een link voor me waar hij nu staat? Kan ik daar ook eventueel reageren op vragen enzo. :)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:58
Die twee BMW-logo's links- en rechtsachter kunnen echt niet. Ook vraag ik me af waarom de binnenkant van de velg oranje is, het lijkt wel alsof de velg in de menie is gezet. De voorkant is wel bruut, de openingen in de motorkap hadden wat mij betreft wel weg gelaten mogen worden. Daarnaast ben ik het qua kleur en velgen helemaal met HTT-Thalan eens.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 22:55

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tsjah, zowel de dubbele logo's als de velgen zijn een hommage aan de M1 he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
'k vind het niks...veel te veel gaten en gleuven en dingen. Recht van voren heeft hij wel wat indrukwekkends maar dat is het dan ook. En natuurlijk de lelijkste wielen aller tijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Ik hou het erop dat het een CGI-foto is. Vooral op de 2de staat de auto "los" van de omgeving.
Ik vind hem verder wel erg strak, maar tegelijkertijd erg plat geslagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
werken die lampen nog wel door die kleine gleufjes :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02 14:52
Vind ik dit concept toch echt significant mooier:
Afbeeldingslocatie: http://www.autoweek.nl/images/800/1/48efe46610986a4da1650c5f4e2c0d81.jpg

Te vinden in dit artikel op Autoweek: http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=8793

Hele gallery: http://www.autoweek.nl/newsimages.php?id=8793&p=1

[ Voor 13% gewijzigd door zneek op 28-04-2008 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

YoshiBignose schreef op maandag 28 april 2008 @ 13:09:
werken die lampen nog wel door die kleine gleufjes :')
Je staat soms verbaasd wat er allemaal door een klein gleufje past... :')

[/vrijdagmiddagmodus]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ik vind 'm wel vet. Iets te overgestyleerd, maar het heeft wat. De tweede concept car is ook bruut. Ik zie er van alles in. Porsche GT, Z4, Spijker. Een mooie krachtige kar.

Vandaag heb ik 130 km gereden en heb eens op de rookontwikkeling gelet (zie verhaal hierboven). Na de start komt er wat damp uit, maar niet super_heelveel. Gewoon, normaal. Als de motor warm is zie ik nergens dampen, niet in de achteruitkijkspiegel, niet langs me heen of in de buitenspiegels. Het start ook prima, loopt prima rond (ook stationair). Vooralsnog hou ik het dus op iets in het koelsysteem dat wellicht lekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wekkel schreef op maandag 28 april 2008 @ 18:25:
Ik vind 'm wel vet. Iets te overgestyleerd, maar het heeft wat. De tweede concept car is ook bruut. Ik zie er van alles in. Porsche GT, Z4, Spijker. Een mooie krachtige kar.

Vandaag heb ik 130 km gereden en heb eens op de rookontwikkeling gelet (zie verhaal hierboven). Na de start komt er wat damp uit, maar niet super_heelveel. Gewoon, normaal. Als de motor warm is zie ik nergens dampen, niet in de achteruitkijkspiegel, niet langs me heen of in de buitenspiegels. Het start ook prima, loopt prima rond (ook stationair). Vooralsnog hou ik het dus op iets in het koelsysteem dat wellicht lekt.
Geen plassen onder de auto?
Leg er eens een wit stuk karton onder als je de wagen weg zet.
Kun je het precies zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
zneek schreef op maandag 28 april 2008 @ 13:29:
Vind ik dit concept toch echt significant mooier:
[afbeelding]

Te vinden in dit artikel op Autoweek: http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=8793

Hele gallery: http://www.autoweek.nl/newsimages.php?id=8793&p=1
mooie concept idd, althans tot aan het eind van de deuren. Bij de B stijl ziet het er al vreemd uit(icm dat achterruitje) maar van achter lijkt deze concept gewoon echt helemaal nergens op:
Afbeeldingslocatie: http://static.autoblog.nl/images/wp2008/bmw-m-zero-concept2.jpg

ziet er gewoon niet uit zo :X
Wekkel schreef op maandag 28 april 2008 @ 18:25:

laat je auto toch ff nakijken door iemand die er verstand van heeft. Met de lekke koppakking in mn e30 had ik ook totaal geen rookontwikkeling, vandaar dat ik er ook pas vrij laat achter kwam dat dat het was. Het hoeft natuurlijk niet je koppakking te zijn, maargoed better safe then sorry, zeker met een auto als die van jou

[ Voor 42% gewijzigd door bolleh op 28-04-2008 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Hij staat 6 mei bij de garage voor iets anders, dan kunnen ze hier ook gelijk even naar kijken om de strategie te bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Je kunt bij Renova nu een arrangement boeken - 155pp en dan mag je met zijn tweetjes een weekendje met een Z4 Roadster naar een of ander hotel cruisen inclusief ontbijt en diner. Folders liggen op de balie :)

Ben er dus vanmorgen geweest, de monteur vermoedt dat de motor ergens valse lucht aantrekt. Relatief simpel hoop ik dus. Ben weggebracht in stijl (met een X5 3.0liter) maar ben er nog misselijk van... die (relatief jonge) verkoper gaste hem flink door de bochten. Het ding heeft behoorlijk wat koppel, en ondanks de 20 jaar verschil tussen deze X5 en mijn eigen 520i, vind ik de mijne toch comfortabeler rijden... word er iig niet zo misselijk in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

@bolleh
De vorm van dat ruitje wordt natuurlijk voor een groot deel bepaald door de Hofmeister-knik die er in hoort te zitten. Samen met de dubbele, ronde koplampen en de niertjes, is het 1 van de meest kenmerkende stijl-elementen in het ontwerp van BMW.
Maar het is inderdaad een vrij apart ontwerp, van beide concepten trouwens. De M1 hierboven is duidelijk een volbloed sportauto, de m-zero meer een GT, zoals Aston Martin die maakt.

Ik heb hier nu trouwens een tas vol onderdelen op m'n werk :D Een nieuwe slang, 3 liter antivries en 2 pakkingen. Donderdag kan ik dus heerlijk gaan sleutelen :D Ik heb alleen 1 kleine uitdaging... Ik moet een paar kilo aan gereedschap en onderdelen naar m'n ouders zien te krijgen, en ik zit vast aan het OV :( Maar dat gaat ook wel lukken.
Ik hoop alleen dat ik geen schade aan het blok heb opgelopen. Toen ik voor het eerst zag dat de temperatuur op liep, stond de wijzer al tegen het rode gebied aan. Ik heb toen nog een kilometer of 2 à 3 door moeten rijden voor ik bij Woerden van de A12 kon. Ik weet niet welke temperatuur het blok toen had, maar die zal hoog geweest zijn, want er zat uit eindelijk geen water meer in :(
HTT-Thalan schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 09:20:
Je kunt bij Renova nu een arrangement boeken - 155pp en dan mag je met zijn tweetjes een weekendje met een Z4 Roadster naar een of ander hotel cruisen inclusief ontbijt en diner. Folders liggen op de balie :)

Ben er dus vanmorgen geweest, de monteur vermoedt dat de motor ergens valse lucht aantrekt. Relatief simpel hoop ik dus. Ben weggebracht in stijl (met een X5 3.0liter) maar ben er nog misselijk van... die (relatief jonge) verkoper gaste hem flink door de bochten. Het ding heeft behoorlijk wat koppel, en ondanks de 20 jaar verschil tussen deze X5 en mijn eigen 520i, vind ik de mijne toch comfortabeler rijden... word er iig niet zo misselijk in.
Dat gevoel heb ik ook vaak als ik in jongere auto's zit. Ik vind ze vaak erg stuiteren in vergelijking met mijn Compact. Als ik over hobbels rij merk ik dat de dempers nog goed werken, de auto dempt snel genoeg de beweging, al zullen de dempers echt al hard onderweg zijn om versleten te zijn. Ze zitten er nu 140.000km onder, dus al 40.000km meer dan eigenlijk door de fabrikanten geadviseerd wordt, maar als ik af en toe op wat slechtere wegen terecht kom, wou ik toch wel slappere veren/dempers hebben. Afgelopen weekend reed ik in een Ford Fiesta Classic (het oude model nog), maar man... af en toe had ik het gevoel dat dat dingetje helemaal geen vering/demping had... Wat stuiterde die zeg... (Sorry Maarce :p ) Geef mij dan toch maar een iets soepelere geveerde auto, die tegelijk wel volledig gevoel terug in het stuur geeft. Sowieso bevalt me het relatief zwaar aanvoelen van m'n compact wel. Pedalen die lekker veel tegendruk geven, een stuur dat wat zwaarder draait... Ik heb zo tenminste het gevoel een apparaat van 1150kg te bedienen.

[ Voor 42% gewijzigd door deepbass909 op 29-04-2008 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

deepbass909 schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 09:24:
Ik hoop alleen dat ik geen schade aan het blok heb opgelopen. Toen ik voor het eerst zag dat de temperatuur op liep, stond de wijzer al tegen het rode gebied aan. Ik heb toen nog een kilometer of 2 à 3 door moeten rijden voor ik bij Woerden van de A12 kon. Ik weet niet welke temperatuur het blok toen had, maar die zal hoog geweest zijn, want er zat uit eindelijk geen water meer in :(
Maar hopen dan dat het allemaal meevalt. Je hebt dus 2 á 3 kilometer in rode regionen gereden? Na de eerste keer starten zal je vast snel merken of het nog normaal loopt.

Ik heb vanochtend een litertje motorolie bijgevuld (kreeg een melding). De peilstok geeft overigens schone olie, de dop is ook nog steeds schoon. Het koelwater (100km geleden helemaal volgegooid) is alweer merkbaar gezakt, maar het is schoon en ruikt niet vreemd anders dan wat verbrand. 6 mei verder zeuren bij de garage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

@bolleh
De vorm van dat ruitje wordt natuurlijk voor een groot deel bepaald door de Hofmeister-knik die er in hoort te zitten. Samen met de dubbele, ronde koplampen en de niertjes, is het 1 van de meest kenmerkende stijl-elementen in het ontwerp van BMW.
Maar het is inderdaad een vrij apart ontwerp, van beide concepten trouwens. De M1 hierboven is duidelijk een volbloed sportauto, de m-zero meer een GT, zoals Aston Martin die maakt.

Ik heb hier nu trouwens een tas vol onderdelen op m'n werk :D Een nieuwe slang, 3 liter antivries en 2 pakkingen. Donderdag kan ik dus heerlijk gaan sleutelen :D Ik heb alleen 1 kleine uitdaging... Ik moet een paar kilo aan gereedschap en onderdelen naar m'n ouders zien te krijgen, en ik zit vast aan het OV :( Maar dat gaat ook wel lukken.

[...]

Dat gevoel heb ik ook vaak als ik in jongere auto's zit. Ik vind ze vaak erg stuiteren in vergelijking met mijn Compact. Als ik over hobbels rij merk ik dat de dempers nog goed werken, de auto dempt snel genoeg de beweging, al zullen de dempers echt al hard onderweg zijn om versleten te zijn. Ze zitten er nu 140.000km onder, dus al 40.000km meer dan eigenlijk door de fabrikanten geadviseerd wordt, maar als ik af en toe op wat slechtere wegen terecht kom, wou ik toch wel slappere veren/dempers hebben. Afgelopen weekend reed ik in een Ford Fiesta Classic (het oude model nog), maar man... af en toe had ik het gevoel dat dat dingetje helemaal geen vering/demping had... Wat stuiterde die zeg... (Sorry Maarce :p ) Geef mij dan toch maar een iets soepelere geveerde auto, die tegelijk wel volledig gevoel terug in het stuur geeft. Sowieso bevalt me het relatief zwaar aanvoelen van m'n compact wel. Pedalen die lekker veel tegendruk geven, een stuur dat wat zwaarder draait... Ik heb zo tenminste het gevoel een apparaat van 1150kg te bedienen.
Same here, maar dan voor 1450 kilo. Ik wil nog wel wat aan de wegligging doen in de toekomst, maar dan meer op het gebied van handling in de bochten, dus een strut-bar en grotere velgen met dezelfde maat banden, om dat buigen van die wang (heb nu 225 op 15 inch) wat te verminderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Wekkel schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 09:38:
[...]

Maar hopen dan dat het allemaal meevalt. Je hebt dus 2 á 3 kilometer in rode regionen gereden? Na de eerste keer starten zal je vast snel merken of het nog normaal loopt.
[...]
Hij heeft na de tijd nog wel gelopen, en zelfs gereden. Ik heb eerst zelf een uurtje ofzo bij de BP in Woerden gestaan, om te kijken wat er nu precies mis was, en het systeem daarbij iets bijgevult. Ik kon in eerste instantie het lek ook niet ontdekken. Pas toen ik m'n verwarming aanzette om wat extra koeling te forceren, merkte ik dat het blok zo goed als droog stond (de verwarming bleef koud). Dat is slechts een kwestie van 1 of 2 minuten stationair draaien geweest. Het blok liep verder als een zonnetje en de uitlaatgassen waren geurloos, zelfs geen bezine lucht.
Na een liter of 3 water bijgevult te hebben, en de motor via de ontluchting stoom laten afblazen :X was de temperatuur weer terug op het normale niveau. Toen ontdekte ik dus ook het lek pas.
Ik heb daarna direct de ANWB gebeld en de monteur kwam al snel tot de conclusie dat het niet langs de weg gerepareerd kon worden. Het lek zit namelijk op een dusdanig onbereikbare plek, dat zelfs een noodreparatie al snel een half uur tot een uur in beslag zou nemen, met daarbij demontage van redelijk wat onderdelen (de hele inlaat voor de interieurventilatie moet er namelijk af). Daarnaast durfde de monteur het niet aan om aan een slang te werken die lek gesprongen was, want zowel de plaats, als leeftijd en bereikbaarheid maakte dat hij simpelweg te bang was meer schade te veroorzaken. Wel heeft hij het hele koelsysteem weer afgevult met normaal leidingwater, en nog even gekeken hoeveel het lekt. Zolang er geen druk op het systeem stond, was het ongeveer een druppel per seconde, dus eigenlijk heel weinig. Maar zodra het systeem onder druk komt te staan, zou het veel harder gaan lekken (immers, dat kleine gaatje heeft in een korte tijd bijna al m'n koelwater eruit gelaten...).
Dus zijn conclusie was, de radiator-dop er los opdraaien, zodat het systeem geen druk op kan bouwen, en het helemaal afvullen met water en dan rustig naar huis rijden terwijl ik de temperatuur in de gaten hou. Het schijnt dat je 3 à 4 van de 6,5 liter mag verliezen, voordat de koeling pas in gedrang komt, dus dat er behoorlijk wat over-capaciteit is. Ik heb dus vanaf Woerden alleen maar provinciale wegen gepakt, de toeren zo laag mogelijk gehouden (bij 2500rpm al schakelen) en zo rustig naar het huis van m'n ouders gereden.
Als je niet beter zou weten, zou je zeggen dat er niks met de auto aan de hand was. Dus ik ga er vanuit dat het blok nog geen schade heeft opgelopen. Hij liep gewoon soepel, zonder inhouden of stotteren, had geen rare geluiden en geen rookvorming in de uitlaatgassen.

Het enige wat wellicht wel schade heeft opgelopen, is de startmotor. Die heeft voor de 2de keer in een jaar tijd een flinke stroom aan heet koelwater over zich heen gekregen. En sinds vorig jaar blijft hij ook af en toe hangen (de startmotor draait wel, maar grijpt het vliegwiel niet). Dat gebeurde zaterdag ook toen ik hem voor de eerste keer weer wou starten, nadat ik bij de benzinepomp gestopt was. Waarschijnlijk heeft de solenoid door het koelwater toch een tik gehad. Dat is dus iets wat ik nog in de gaten ga houden, maar wat sowieso al m'n aandacht had. Tot nu toe levert het nog geen problemen op, en moet ik hooguit een keer extra starten.
HTT-Thalan schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 10:03:
[...]

Same here, maar dan voor 1450 kilo. Ik wil nog wel wat aan de wegligging doen in de toekomst, maar dan meer op het gebied van handling in de bochten, dus een strut-bar en grotere velgen met dezelfde maat banden, om dat buigen van die wang (heb nu 225 op 15 inch) wat te verminderen.
Nu ik weer op m'n zomerbanden rij (16", 225 breed) merk ik hoe groot de invloed van de wanghoogte en bandstijfheid is op de wegligging. De winterbanden (15", 195 breed) reden goed, maar ik kreeg vooral de laatste tijd het idee op sponsen te rijden. Met de zomerbanden stuurt hij veel strakker er directer, kleine stuurbewegingen geven al een merkbare reactie. Afgelopen weekend maakte ik op de A28 een bocht, die duidelijk zichtbaar was, maar aan de stand van het stuur juist amper zichtbaar. Ik heb in auto's gereden die met een extremere stuurstand nog gewoon rechtdoor reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Nou, Renova zou bellen als het uit de klauwen zou lopen qua kosten en ze hebben niet gebeld, dus het zit wel snor denk ik. Over een 20 min word ik opgehaald en krijg ik mijn geliefde vierwieler terug, en ben ik een paar honderd euro armer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
@bolleh
nee, de vorm van de achterruit en daarmee de heupen van de auto worden voornamelijk bepaald door het platte dak, en de platte achterruit. Dat staat verder los van die hofmeister-knik, bekijk de DB9 eens goed, die heeft eenzelfde knik en daarbij vloeit de zijkant mooi over in de achterruit/achterkant.

Deze concept is gewoon slecht ontworpen en bovendien niet van BMW zelf, dat is duidelijk te zien. De ontwerper heeft zeker talent maar heeft imho nog een lange weg te gaan want een auto als dit zal BMW zeker niet in productie nemen. Het lijkt meer op een auto die vanaf de zijkant is ontworpen en zo een plat dak kreeg waarbij de ontwerper zich geen raad wist hoe de auto nu verder te ontwikkelen. Zo'n plat dak levert in coupe vorm vrijwel onherroepelijk een probleem op met vloeiende lijnen.

Render deze concept vanaf de zijkant en je zult er niet veel vreemds aan zien, maar verander het punt vanwaar je de auto bekijkt en dit soort dingen springen dan ineens, negatief, in het oog. Bekijk auto's als de M3, M6 en Z4 coupe eens, het dak is in het midden duidelijk hoger en loopt geleidelijk af naar de zijkanten en vloeit zo mooi over in de eveneens gebogen voor/achterruit.

Tot zover over dat punt, maar er is wel meer mis met die achterkant. Als je het dak en voor/achterruit opnieuw ontwerpt en meteen de achterkant aanpakt(geen platte kofferdeksel maar iets zoals die van de M3 CSL) in combinatie met andere achterlichten en een minder uitstekende achterbumper dan heb je gewoon een mooie auto. Nu is het eigenlijk een los samenhangend zooitje ideeen van andere automerken. Er zit gewoon geen cohesie in het ontwerp

[edit]
ik bedoelde dus niet dat ruitje bij de knik maar de daadwerkelijke achterruit icm met de B-stijlen die overvloeien in de rest van de auto. Bovendien zijn zowel de A- als B-stijlen zo belachelijk dun dat een auto als deze totaal geen profijt zou hebben van een plat dak. Bij de eerste de beste koprol in deze auto zit je hoofd tussen je longen geperst ;)

[ Voor 7% gewijzigd door bolleh op 29-04-2008 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

deepbass909 schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 10:34:
Hij heeft na de tijd nog wel gelopen, en zelfs gereden. Ik heb eerst zelf een uurtje ofzo bij de BP in Woerden gestaan, om te kijken wat er nu precies mis was, en het systeem daarbij iets bijgevult. Ik kon in eerste instantie het lek ook niet ontdekken. Pas toen ik m'n verwarming aanzette om wat extra koeling te forceren, merkte ik dat het blok zo goed als droog stond (de verwarming bleef koud). Dat is slechts een kwestie van 1 of 2 minuten stationair draaien geweest. Het blok liep verder als een zonnetje en de uitlaatgassen waren geurloos, zelfs geen bezine lucht.
Zou me niet te druk maken, mn E30 heeft een keer een stukje zonder waterpomp moeten rijden omdat de snaar dr af gedonderd was (naja, eerst de dynamo en daarna de snaar om precies te zijn :P).
En de temperatuur stond ook zwaar voorbij het rood en die heeft ook nergens last van gehad daarna :P

En mn 02 ook met een gescheurde koelslang, was ook net op de snelweg en een temperatuurmeter die niet verder kon.
Ook nergens last van en beide blokken hebben toch echt aluminium koppen.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Ik verwacht ook wel dat hij het heeft overleefd. Hij liep verder nog goed. Ik weet alleen niet hoe lang hij al in het rood stond toen ik het opmerkte. Toen ik stilstond hoorde ik overal in het blok vloeistof koken, dus hij was goed heet.
Inmiddels heb ik dus een nieuwe slang, 3 liter antivries en nog 2 pakkingen (voor m'n gasklephuis en een aansluitnippel voor het koelwater, die ook iets lekt) liggen, dus kan donderdag lekker aan de slag :D.
Er zijn 2 dingen waar ik iets bang voor ben... Er moet een veer vervangen worden, en ik ben bang dat de bout van de schokdemper wel heel erg vast zal zitten, maar dan wordt het de hulp inroepen van de magische spuitbus WD-40.
Het andere is de slang die ik moet vervangen. Die loopt dus ergens onder de inlaat door, en er zitten markeringen op waar blijkbaar een klem zit. Ik kan daar alleen niks over terug vinden, en de plek is met mijn handen niet te bereiken. Maar goed, donderdag maar eens een aantal dingen loshalen, zodat ik wat meer ruimte heb. Het wordt dus lekker een dagje klussen :D Dat is altijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Het kan natuurlijk wel iets hebben allemaal (het is geen suiker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Nou het viel reuze mee *O*

Ze hebben wederom mijn respect verdiend, ze waren erg grondig en hebben zelfs puntjes gemaakt waarvan ik niet eens wist dat het stuk was. De status:

Kleine beurt gedaan
Nieuwe wissers + armen + sproeiers (de koppelstukjes dan toch)
Verlichting kentekenplaat gemaakt
Oliefilter + nog wat kleine dingen hier en daar (ringetjes, rubbers, etc)
Stationair problemen bleken te wijten aan een vuile stappenmotor, deze is schoongemaakt, en afgesteld.

Ze hebben verder een autotest gedaan (geen apk) waarbij op te merken viel dat hij nog perfect remt, draait, etc.

Kleine puntjes die ik moet bijhouden:

De rechter (passagierskant) keerring van het differentieel lekt iets (heel weinig) dus even in de gaten houden hoe dat zich ontwikkelt
Stuurpomp idem dito, maar is niet erg, ze verwachten komende jaar geen problemen
Banden achter: Rechts 3,6 mm Links 3,4 mm
Banden voor: Links 2.8 mm Rechts 3,0 mm

Over het ondersturen gaven ze aan dat hoewel mijn schokbrekers gewoon APK-oke zijn, wanneer ik voornemens ben 17" velgen + 235 banden te monteren, ik aan andere schokbrekers moet denken, omdat ik anders teveel ga zoeken/stuiteren voorin. Dit zou ook moeten zorgen dat de auto weer ''gewoon'' achter uitbreekt ipv onderstuurt.

Hij rijd nog steeds als een droom, en ze vonden dat gezien de kilometerstand de auto in zeer goede staat is. Natuurlijk werd ik wederom afgezet en opgehaald op kantoor, netjes deur openhouden, alle vragen uitgebreid beantwoorden, kortom, de gebruikelijke ''courtesy'' die ik van ze ken.

Ben heel tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Onderstuur... oude banden voor helpen ook niet mee heb ik gemerkt... Mijn auto is momenteel ook gevoelig voor onderstuur, maar dit is te wijten aan oude banden :X

Als ik je dingen zo lees, is het inderdaad weinig bijzonders, zolang die keerringen niet echt lekken hoef je er inderdaad weinig zorgen over te maken. Een keerring lekt of zweet altijd wel iets.

Waar heb je je auto eigenlijk in onderhoud? De service van halen en afzetten vind ik eigenlijk wel sjiek. Misschien moet ik bij Breeman daar ook maar eens naar informeren, want elke keer m'n fiets achterin proppen is ook niet alles...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

deepbass909 schreef op woensdag 30 april 2008 @ 09:39:
Onderstuur... oude banden voor helpen ook niet mee heb ik gemerkt... Mijn auto is momenteel ook gevoelig voor onderstuur, maar dit is te wijten aan oude banden :X

Als ik je dingen zo lees, is het inderdaad weinig bijzonders, zolang die keerringen niet echt lekken hoef je er inderdaad weinig zorgen over te maken. Een keerring lekt of zweet altijd wel iets.

Waar heb je je auto eigenlijk in onderhoud? De service van halen en afzetten vind ik eigenlijk wel sjiek. Misschien moet ik bij Breeman daar ook maar eens naar informeren, want elke keer m'n fiets achterin proppen is ook niet alles...
Dat ligt een beetje aan de aard van het probleem. Mijn dak heb ik zelf gedaan, evenals aanleggen audio enzo. Vervangen differentieel + grote beurt is bij Autocenter Boomstraat in tilburg gedaan (waar hij ook vandaan komt) en de checkup en de hierboven beschreven werkzaamheden weer bij Renova.

Voordeel van Renova is de excellente service, en de grondigheid. Wel duur. Boomstraat is goedkoper maar daar rekenen ze weer veel te veel (vind ik) voor 2ehands onderdelen, en ik moet een auto huren om naar kantoor te komen (15 euro voor een dagje, all-in, maar toch).

Ik heb vooral het gevoel dat alles bij Renova beter gebeurt, dus als het budget het toelaat ga ik liever daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Ok, dus wel een echte BMW-garage. Mijn idee van BMW-Breeman is dat het ook wel goed gebeurt allemaal, al hebben ze bij de kleine beurt wel de gebroken veer achter gemist, wat dus wel een APK-afkeurpunt is... Aan de andere kant hadden ze wel gelijk over m'n schijven voor, die waren inderdaad op, of in ieder geval verkeerd aan het afslijten. Nu hebben de schijven weer slijtage vlakken die even breed zijn als de blokken, en die mooi vlak zijn. Nu nog een keertje verf halen voor de rem klauwen en de naven van de remschijven, zodat die niet zo vies bruin worden van de roest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Woehoe, m'n Bimmer rijdt weer. Een goede middag sleutelen en de koelslang en achterveer zijn vervangen en m'n gasklephuis is weer schoon.
Voor de slang had ik gelukkig hulp van een vriend die iets kleinere handen heeft dan ik, met m'n kolenschoppen... Er zat namelijk een klem onder de inlaat, waar ik niet bij kon, maar hij wel.
De achterveer leverde nog een uitdaging op in de zin dat de nieuwe veer natuurlijk net iets langer was dan de ruimte die ik had om hem ertussen te krijgen... Wat gekunsteld met een krik en spanbanden zorgde ervoor dat de veer ver genoeg ingedrukt kon worden, zodat hij er wel tussen paste... Daarna zat de boel snel weer vast. Als laatste klusje had ik m'n gasklephuis nog liggen. Daar zat een dikke laag roet en smeer in, dat zich door de jaren heen had verzamelt. Veel WD-40, remmenreiniger en tandenborstel-actie heeft er voor gezorgd dat het huis weer een stuk schoner is, en de gasklep niet meer blijft plakken in z'n gesloten stand.

Kortom, hij rijdt weer heerlijk :D Op naar de APK morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

En dat ie dan morgen afgekeurd wordt omdat je bodemplaat dr zo ongeveer onderuit valt :+

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Vanmorgen (bijna) lege snelweg. Ik haal wat auto's in, rijd op de rechterbaan mijn marketing manager. Wij zwaaien, ik druk mijn voet voorzichting doch ferm in het tapijt... Missy Elliot op de autoradio, volume 50% ...

Bwoooaaaap 180, 190... wat een heerlijke auto blijft dit toch :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

grmbl... alsof het lot ermee speelt... Ik wil m'n auto starten om hem weg te brengen, wil de startmotor niet aangrijpen... M'n auto gaat dus nergens meer heen vandaag :( Nu begin ik hem toch wel een beetje zat te worden... Ik had een BMW gekocht omdat die zo betrouwbaar zijn, maar ik sta nu voor de 3de keer in een jaar tijd met pech...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

deepbass909 schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 10:49:
grmbl... alsof het lot ermee speelt... Ik wil m'n auto starten om hem weg te brengen, wil de startmotor niet aangrijpen... M'n auto gaat dus nergens meer heen vandaag :( Nu begin ik hem toch wel een beetje zat te worden... Ik had een BMW gekocht omdat die zo betrouwbaar zijn, maar ik sta nu voor de 3de keer in een jaar tijd met pech...
3 serie zeker? ;-)

Even zonder dollen, stukgaan kan altijd natuurlijk, dat een merk over de band genomen betrouwbaar is zegt niet dat het nooit stukgaat. Misschien is de vorige eigenaar wel lui geweest met onderhoud.

Ook toyoya's enzo gaan stuk! Alleen minder vaak.

Overigens krijg ik het gevoel dat auto's tegenwoordig minder degelijk zijn dan vroeger. Ik zie vrij veel nieuwe auto's met problemen, o.a. de auto van Heuving, en een hoop elektrische problemen bij veel mensen.

[ Voor 33% gewijzigd door HTT-Thalan op 02-05-2008 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Ik vermoed dat het verband heeft met m'n koelwater problemen. Er is nu 2 keer een flinke lading heet water met antivries overheen gekomen, wat nooit goed is voor een onderdeel als de startmotor. Het klote is wel, dat naar de garage brengen duur gaat worden. De motor zelf is voor een €70 te krijgen in de aftermarket, maar het uit- en inbouwen kost waanzinnig veel werk. De hele inlaat moet er namelijk af om erbij te kunnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

deepbass909 schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 11:09:
Ik vermoed dat het verband heeft met m'n koelwater problemen. Er is nu 2 keer een flinke lading heet water met antivries overheen gekomen, wat nooit goed is voor een onderdeel als de startmotor. Het klote is wel, dat naar de garage brengen duur gaat worden. De motor zelf is voor een €70 te krijgen in de aftermarket, maar het uit- en inbouwen kost waanzinnig veel werk. De hele inlaat moet er namelijk af om erbij te kunnen...
Beunhaas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Welke BMW had jij ook alweer deepbass?

edit: ah ik zie het al, een compact. Ken ook iemand met een compact en die had ALTIJD problemen ermee.

[ Voor 58% gewijzigd door YoshiBignose op 02-05-2008 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Knal op de startmotor geven, hopen dat ie losschiet.
Met een lange pijp zul je best wel iets voor elkaar krijgen.
En anders gewoon aanduwen of aanslepen, zal ook niet zo'n probleem zijn.

En dit zijn gewoon normale slijtageonderdelen die bij iedere auto kapot kunnen gaan na 10+ jaar ;)

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Je weet zelf dat je met een startmotor rijdt die niet helemaal lekker meer is (schrijf jezelf in een voorgaande post). Naar alle waarschijnlijkheid helpt het 2x douchen met heet water niet mee aan de levensduur. Dan moet je vervolgens niet miepen over een verrotte startmotor, dan had je dat ding veel eerder moeten vervangen ;)

Wat nieuwere auto's betreft: wat er op zit, kan kapot. Bij een Golf II zit er zo weinig op dat zaken die niet goed zijn, allemaal basaal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-06 15:04

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

YoshiBignose schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 12:10:
Welke BMW had jij ook alweer deepbass?

edit: ah ik zie het al, een compact. Ken ook iemand met een compact en die had ALTIJD problemen ermee.
Misschien maken ze hem daarom niet meer. :)
Vond hem ook echt zeer lelijk.

BMW kopen voor betrouwbaarheid? Dan had je toch beter een toyota of honda gekocht. :)
Het zijn degelijke auto's maar er gebeuren ook soms rare dingen mee.

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

deepbass909 schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 10:49:
Flinke klap tegen de startmotor aangeven met een houten/plastic hamer, of met een ander stuk gereedschap waarmee je bij je startmotor kan komen.
De relais zal wel gewoon vast zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-06 09:51
'stomme' vraag. Is er uberhaupt een BMW dealer die het chippen van een motor van een nieuwe BMW toestaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Moet er iemand trouwens nog de fijne elektrische comfortstoelen hebben, in beige? Slingeren hier ook nog rond namelijk, projectje gaat nu toch niet meer door. ;)

Specs:

- Volledig elektrisch verstelbaar (ook hoofdsteun)
- Stoelverwarming
- Neerklapbare armleuningen

Extra op de bestuurderstoel:

- Memory
- Elektrisch verstelbare lendesteun

Ze zijn dus beige, ik zal zo ff foto's maken, die plak ik er zo wel even bij.

De staat is smetteloos, geen gaten, geen afslijtingen, geen verkleuring, etc.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Qo13P2Ik6EvTfRYs2920yVlu/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/BrGROulaXhguz3xmvm3qjMpH/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/iGZr0UTuCsKXy7dozMY3uqbl/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/TMXYdoQSIkgzoVPQBuOKmUgd/full.jpg

Ze zijn een beetje smoezelig wegens de opslag, maar niets wat een beetje reiniger en een vers leerbehandelingsbeurtje niet kan fixen. :)

Ze komen origineel uit een E32/E34, maar past ook vast wel (of passend te maken) voor een ander model. :)

Kunnen weg voor een euro of 400. :)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

De kleur is helemaal vet maar de rest van mijn interieur zou er dan niet meer bijpassen (ik heb precies deze stoelen, maar dan in het zwart en 400 euro besteed ik wel ergens anders aan).

[ Voor 14% gewijzigd door Wekkel op 02-05-2008 17:25 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.