Het grote BMW topic, deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 20 Laatste
Acties:
  • 82.329 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
tsja, wat wil je nou wel ?
Je wilt al geen 300 euro uitgeven ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-07 15:57

racoon

mooowwww

ik heb niet gezegd dat ik geen 300 euro wil uitgeven, maar vind het zonde na 4 jaar de auto in te moeten leveren en dan de naviagatie kwijt te zijn.

Daar vind ik de ruim 900 euro te veel voor.

[ Voor 13% gewijzigd door racoon op 20-04-2008 16:47 ]

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
racoon schreef op zondag 20 april 2008 @ 16:04:
[...]

Die kost tussen de 300 en de 400 euro.
Dat is nog geen twee maanden bijtelling voor een 118d, als je over 300 euro al moeilijk doet moet je geen BMW gaan rijden :P

Anyways, koop gewoon een tomtom one voor 199 ofzo, dan zit je ook goed.

[ Voor 11% gewijzigd door pagani op 20-04-2008 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37526

Opties op een BMW zijn nou eenmaal onbetaalbaar. Deal with it. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repeat
  • Laatst online: 20-05-2020

Repeat

:')

Oef wat lelijk :D

Een dure VDO dayton zonder tv optie kost je overigens zo'n 300-400 euro. Volgens mij zit er een veel meer basic modelletje in, maar stel dat er een inzit van 400e dan betaal je 500 euro voor die uiterst lelijke manier van inbouwen :D

Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

_Arthur

blub

Repeat schreef op zondag 20 april 2008 @ 17:25:
Oef wat lelijk :D

Een dure VDO dayton zonder tv optie kost je overigens zo'n 300-400 euro. Volgens mij zit er een veel meer basic modelletje in, maar stel dat er een inzit van 400e dan betaal je 500 euro voor die uiterst lelijke manier van inbouwen :D
Nee een zuignap aan je raam is niet oerfcking lelijk bedoel je?

Beter deze inbouw, dan zo'n ding aan m'n raam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repeat

Repeat

Tuurlijk dat ziet er ook niet uit. Vraag me trouwens af hoe je bij dit ding de kaarten oid moet updaten? Moet je dan het halve dashboard weer verwijderen?

Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08:51

Daniel

Kapitein NCC-1701
_Arthur schreef op zondag 20 april 2008 @ 17:34:
Nee een zuignap aan je raam is niet oerfcking lelijk bedoel je?

Beter deze inbouw, dan zo'n ding aan m'n raam.
Er zijn natuurlijk veel meer manieren om een portable navigatie-systeem te monteren. Zo heeft Brodit voor vrijwel elke auto een houder die bijv. in een ventilatierooster gemonteerd kan worden. Zit muurvast, goed in het zicht én onder handbereik en je hebt niet zo'n ranzige vlek op je raam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Nu online

_Arthur

blub

Repeat schreef op zondag 20 april 2008 @ 17:50:
Tuurlijk dat ziet er ook niet uit. Vraag me trouwens af hoe je bij dit ding de kaarten oid moet updaten? Moet je dan het halve dashboard weer verwijderen?
Zover ik weet zit er een cdrom speler bij. Dunno of deze in je achterbak of handschoenen kastje gemonteerd wordt.
Daniël schreef op zondag 20 april 2008 @ 18:34:
Er zijn natuurlijk veel meer manieren om een portable navigatie-systeem te monteren. Zo heeft Brodit voor vrijwel elke auto een houder die bijv. in een ventilatierooster gemonteerd kan worden. Zit muurvast, goed in het zicht én onder handbereik en je hebt niet zo'n ranzige vlek op je raam.
Moet je dus wel steeds je portable navigatie-systeem uit de houder halen en meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:54

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Volgens mij is dat gewoon een vdo dayton... Maar kijk voor houders op optimount.nl, kun je een idee krijgen hoe het eruit ziet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

op de site van vdo dayton kan ik hem niet vinden, klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Afspraak gemaakt bij Renova *O*

Dinsdag 29e, kleine beurt, ruitenwisserarmen vervangen en de sproeiers nakijken, en dan ga ik er daarna zelf maar eens nieuwe verlichting inbouwen. Zit aan Angel Eyes te denken, maar icm Xenon is dat weer heel duur, en het gaat me vooral om de lichtopbrengst, dus misschien maar gewoon voor puur Xenon kiezen, zonder de fancy schmuck.

Als ik ga zoeken op google enzo, naar Xenon voor mijn E34, kom ik een hoop Sjonniewinkels tegen (dikke spoilers en plastic troep) maar de E34 is toch origineel ook wel met Xenon geleverd? Zijn er geen winkels waar je gewoon voor iets meer, iets goeds kan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 15:18
Neem alsjeblieft wel goede lichtunits met xenon, volgens mij krijg je megaveel spreiding als je je ouwe koplampen gebruikt (geen projectors toch) en daarbij zal het ook niet meer al te veel licht reflecteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Ik was al(weer) aan het zoeken. Ik zie onder andere bij Offenga (Via marktplaats) een Xenon set aangeboden worden, M5 lichten rondom met witte knipperlichten, maar ik wil alleen de Xenon is de voorkant, meer niet, ik kan ze alleen nergens (evt. nieuw) vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
moet zoiets kosten dan ? Ik wil ook graag andere pitten, heb weinig licht. Denk dat de ouderdom van de koplampen zorgen voor minder licht (sowieso niet echt super bij een E34)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02 14:52
Mijn auto(e90) heeft geen M-aerodynamic pakket. Wat denken jullie, als ik die nu nog op zou laten bouwen. Is dat jammer van het geld? Wordt mijn auto er nu meer of minder van waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:03

Sorcerer8472

Mens sana?

Daniel, merk je nou eigenlijk veel verschil tussen de acceleratie van de 545 en de A5 3.2? Op papier zijn ze van 0-100 ongeveer even snel (de Audi 6,2 en de BMW 6,1 voor de automaat en 5,9 voor de handgeschakelde 545), maar is dat in de praktijk ook zo? Of houdt de Audi het vrij snel na de 100 al voor gezien (relatief gezien dan ;))?

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Nu online

_Arthur

blub

zneek schreef op maandag 21 april 2008 @ 10:53:
Mijn auto(e90) heeft geen M-aerodynamic pakket. Wat denken jullie, als ik die nu nog op zou laten bouwen. Is dat jammer van het geld? Wordt mijn auto er nu meer of minder van waard?
Je auto wordt er niets meer waard door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Ik zit er nu sterk over te denken om toch andere velgjes op de auto te zetten. Ik zit te twijfelen tussen type 124 en type 172. Voor de duidelijkheid:

Type 172
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/uVZ7BkTxAxQiNszFszwfEZE2/full.jpg

Type 124
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ra9MP5ZZHQAuIbxR1nADQVL8/full.jpg

Mijn voorkeur gaat sterk uit naar 172, deze vind ik echt perfect voor de E60. De 124 vind ik ook heel mooi, maar iets minder opvallend. Het enige waar ik mee zit is echter dat de 172 alleen in 19" verkrijgbaar zijn (niet in 18", zoals de 124) en met 275 breed achter. De auto kan het wel goed hebben en ik hou zelf ook wel van een erg strakke wegligging boven comfort, maar ik ben toch benieuwd of iemand deze combinatie eens heeft geprobeerd en wat de ervaringen hiermee zijn.

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:44

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Wat betreft Xenon in de E34, zover ik na kan gaan (aan de hand van ETK) is de E34 nooit geleverd met Xenon. Daarvoor is hij sowieso eigenlijk al te oud, in 1995 werd de laatste geproduceerd, en dat is voordat Xenon echt doorbrak.
Wat betreft de lichtopbrengst van de E34, de lampen zijn eigenlijk juist heel erg goed, maar de slechte lichtopbrengst zal eerder door de tand des tijds komen. Het chroom krijg na verloop van tijd een doffe laag, en de lenzen worden vies. Reinigen zal al veel goed doen. Goede gloeilampen monteren ook (dus geen b-merk of longlife varianten, maar a-merk (Philips, Osram, PIAA) en dan type's als Vision Plus, NightGuide of X-treme Power. Die laatste gebruik ik, en die hebben inderdaad een betere lichtopbrengst, al is het effect ervan wel afhankelijk van de koplamp. Bij een vriend van mij, zitten ze in een Ford Fiesta met helder glas, en bij hem is effect sterker dan bij mijn Compact.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik heb Philips Bluevision, die geven al een bak meer licht dan mijn vorige lampen. Denk ook dat ik maar eens nieuwe lenzen moet monteren als daar weer wat geld voor is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

racoon schreef op zondag 20 april 2008 @ 20:21:
op de site van vdo dayton kan ik hem niet vinden, klopt dat?
Afbeeldingslocatie: http://www.vdodayton.nl/image_view.aspx?id=522757

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-07 23:49

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

ErectionJackson schreef op maandag 21 april 2008 @ 11:36:
Ik zit er nu sterk over te denken om toch andere velgjes op de auto te zetten. Ik zit te twijfelen tussen type 124 en type 172. Voor de duidelijkheid:

Type 172

Type 124

Mijn voorkeur gaat sterk uit naar 172, deze vind ik echt perfect voor de E60. De 124 vind ik ook heel mooi, maar iets minder opvallend. Het enige waar ik mee zit is echter dat de 172 alleen in 19" verkrijgbaar zijn (niet in 18", zoals de 124) en met 275 breed achter. De auto kan het wel goed hebben en ik hou zelf ook wel van een erg strakke wegligging boven comfort, maar ik ben toch benieuwd of iemand deze combinatie eens heeft geprobeerd en wat de ervaringen hiermee zijn.
Ik zou dan toch voor de 172's gaan. Vermits ze meeste op de M-velgen lijken.
Ik heb zelf 123's onder mijn 525 liggen maar ik kan ze normaal inruilen voor M135 (dubbelspaak) En dat ga ik zeker doen.

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

deepbass909 schreef op maandag 21 april 2008 @ 11:47:
Wat betreft Xenon in de E34, zover ik na kan gaan (aan de hand van ETK) is de E34 nooit geleverd met Xenon. Daarvoor is hij sowieso eigenlijk al te oud, in 1995 werd de laatste geproduceerd, en dat is voordat Xenon echt doorbrak.
Wat betreft de lichtopbrengst van de E34, de lampen zijn eigenlijk juist heel erg goed, maar de slechte lichtopbrengst zal eerder door de tand des tijds komen. Het chroom krijg na verloop van tijd een doffe laag, en de lenzen worden vies. Reinigen zal al veel goed doen. Goede gloeilampen monteren ook (dus geen b-merk of longlife varianten, maar a-merk (Philips, Osram, PIAA) en dan type's als Vision Plus, NightGuide of X-treme Power. Die laatste gebruik ik, en die hebben inderdaad een betere lichtopbrengst, al is het effect ervan wel afhankelijk van de koplamp. Bij een vriend van mij, zitten ze in een Ford Fiesta met helder glas, en bij hem is effect sterker dan bij mijn Compact.
Wel, de E32 heeft exact dezelfde koplampen, en is wel (Evt als optie) met Xenon geleverd :)

Wb huidige lampen - ik heb die Philips lampen met 50% meer opbrengst maar ik merk er niks van. Misschien dat de koplamp zelf gewoon oud en versleten is, en dan een andere koplamp alleen al goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2bmws
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-07 09:47
HTT-Thalan schreef op maandag 21 april 2008 @ 09:13:
...
Als ik ga zoeken op google enzo, naar Xenon voor mijn E34, kom ik een hoop Sjonniewinkels tegen (dikke spoilers en plastic troep) maar de E34 is toch origineel ook wel met Xenon geleverd? Zijn er geen winkels waar je gewoon voor iets meer, iets goeds kan kopen?
http://www.foresight-trading.nl/ de eigenaar van deze zaak heeft zelf ook een E34 gehad, hij weet precies wat je moet hebben.

Ik heb zaterdag de olie van mijn E34 eens ververst, er kwam 2 liter uit... :X
en er ging 5 liter nieuw in..
Ik zat al 3 maanden tegen mezelf te zeggen dat ik dat moest doen, maar er kwam steeds iets tussen. vandaar dat ik ook nooit bijgevuld heb, ik had toch zoiets van: moet m'n olie toch verversen dan doe ik het wel in een keer..

[ Voor 25% gewijzigd door 2bmws op 21-04-2008 12:59 ]

Time is an illusion, Lunchtime doubly so

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Sorcerer8472 schreef op maandag 21 april 2008 @ 11:01:
Daniel, merk je nou eigenlijk veel verschil tussen de acceleratie van de 545 en de A5 3.2? Op papier zijn ze van 0-100 ongeveer even snel (de Audi 6,2 en de BMW 6,1 voor de automaat en 5,9 voor de handgeschakelde 545), maar is dat in de praktijk ook zo? Of houdt de Audi het vrij snel na de 100 al voor gezien (relatief gezien dan ;))?
De BMW voelt echt wel sneller aan, wat met name komt door het fors hogere koppel. Zeker op hogere snelheid sjouwt hij gewoon harder door. De BMW loopt erg makkelijk naar de begrenzer, de A5 heb ik nog niet boven de 235 gehad (vond dat al wat ambitieus op een Nederlandse snelweg :X) maar die voelt toch wat logger aan. De Audi klimt voor het gevoel wat minder makkelijk in de toeren. Ik heb het idee dat dat deels komt door de erg lange 2e versnelling: pas bij 108 km/uur zit je in de begrenzer, terwijl de meeste auto's net de 100 halen. De 545i voel je pas echt merkbaar minder hard acceleren boven de 220 km/uur, bij de A5 komt dat gevoel een stuk eerder. Maar goed, hij heeft pas 4k gereden dus echt los is hij nog niet te noemen.

De goede tijd naar de 100 km/uur van de A5 komt vooral door de aanwezigheid van erg veel tractie (met dank aan de quattro) en het feit dat je met de handbak toch wat sneller kunt schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

racoon schreef op maandag 21 april 2008 @ 14:48:
[...]

hoe ben je daar gekomen?
Beetje rondklikken op de site? Staat gewoon bij de inbouwaccesoires...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

MikeyMan schreef op maandag 21 april 2008 @ 14:49:
[...]

Beetje rondklikken op de site? Staat gewoon bij de inbouwaccesoires...
Tnx, heb de prijs bij hun opgevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repeat

Repeat

deepbass909 schreef op maandag 21 april 2008 @ 11:47:
Die X-treme power lampjes kosten toch ook een 30-40 euro de set. Vind ik behoorlijk wat geld voor gewone lampjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:42
Lichtopbrengst in mijn E34 was echt om over te huilen. Nu met xenon een stuk beter, en dat voor maar €65.

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Ik kan me nog een post herinneren van DuDePrOdUcTiOnS, die ook klaagde over de gebrekkige lichtopbrengst van zijn E34. Dat bleek dus echt aan z'n reflectoren te liggen, en daar zouden andere lampen totaal geen invloed op hebben gehad.
Repeat schreef op maandag 21 april 2008 @ 15:10:
[...]

Die X-treme power lampjes kosten toch ook een 30-40 euro de set. Vind ik behoorlijk wat geld voor gewone lampjes...
Klopt, maar NightGuide, VisionPlus, BlueVision, Longlife zijn vrijwel even duur. Een goede halogeenlamp kost nou eenmaal €15 per stuk. Goedkopere lampen gaan of veel korter mee, of geven veel minder licht. Ik heb er vrede mee dat alle gloeilampen in de kop- en mistlampen samen meer dan €100 kosten. Zo vaak gaan ze niet stuk, en voor dim- en grootlicht heb ik ze sowieso op voorraad liggen (de oude lampen die eruit kwamen toen ik ze verving voor de X-treme Power en Visionplus versies).
Spiller schreef op maandag 21 april 2008 @ 15:14:
Lichtopbrengst in mijn E34 was echt om over te huilen. Nu met xenon een stuk beter, en dat voor maar €65.
Ik vraag me altijd serieus af wat voor kwaliteit de lampen zijn in dergelijke setjes... Een standaard Philips Xenon lamp (D1s) kost al minimaal dat bedrag, maar ik dacht dat die op €80 p/st zaten. En jij hebt voor minder geld 2 lampen en 2 belasten? En die balast is normaal gezien nog duurder dan een lampje...
Ik weet dat de prijs nooit de mate van kwaliteit bepaald, maar dit verschil vind ik eigenlijk te groot om te geloven dat het echt goed spul is...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
DuDePrOdUcTiOnS heeft een E30 die nogal wat ouder is dan mijn E34 540i. Mijn lenzen/reflectoren zijn nog prima.
En het feit dat een Philips product 5 keer zo duur is als een no-name xenonset zegt natuurlijk helemaal niks. Het kan best zijn dat ze uit dezelfde fabriek komen rollen... Het is zn geld allang waard.

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Spiller schreef op maandag 21 april 2008 @ 16:03:
DuDePrOdUcTiOnS heeft een E30 die nogal wat ouder is dan mijn E34 540i. Mijn lenzen/reflectoren zijn nog prima.
En het feit dat een Philips product 5 keer zo duur is als een no-name xenonset zegt natuurlijk helemaal niks. Het kan best zijn dat ze uit dezelfde fabriek komen rollen... Het is zn geld allang waard.
Jij hebt dus ''Xenon" lampen ingebouwd?

Ik koop ook nieuwe lenzen etc. Gewoon een nieuwe unit dus, wil geen geneuzel, gewoon gelijk goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
  • Laatst online: 24-02-2024
deepbass909 schreef op zondag 20 april 2008 @ 13:06:
Ik zeg ook niet dat de kant van BMW Den Haag kies... Ik kan me alleen voorstellen dat ze moeilijk doen. Ik ben het met jullie eens dat het gewoon onder garantie vervangen moet worden.
Maar wat ik uit de verhalen van Heuving heb begrepen doet BMW Den Haag sowieso moeilijk. Ik vrees dat ook dit weer via BMW Nederland zal moeten gaan lopen...

[..]
Thanks ;)

Inmiddels loopt het inderdaad weer via BMW Nederland.
Ook staat het zwart op wit dat een Dynamo een garantie onderdeel is, slijtage of niet. :)
Ik heb ook aangegeven dat ik me kan voorstellen dat BMW Den Haag ervan baalt, en dik verlies draait op de auto inmiddels, maar, ik ben van mening dat ik daar niet de dupe van mag worden.

Zitten hier nog Joomla Virtuemart experts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mijn lenzen/reflectoren zijn nog prima.
Denk je.... Totdat je er een paar nieuwe inhangt... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Tenzij het Chinese rotzooi is, komt het zo goed als zeker uit dezelfde fabriek. Europa kent eigenlijk maar 3 lampen fabrikanten, te weten Philips, Osram en GE. Alle no-name/b-merk zooi kom uit de fabriek van GE in Hongarije.
Maar, het gaat mij niet alleen om de prijs van het lampje. Een Hella balast (voeding) kost al snel €150 p/st aftermarket, die van Magnetti/Marelli of Bosch ook. Dan praat je over normale aftermarket prijzen. Als een bepaald merk iets op de markt zet dat maar de helft kost van 1 onderdeel van een gerenomeerd merk, dan zet ik daar serieus vraagtekens bij.

Wat ik niet snap, over remmen, schokdempers, veren, uitlaten, etc wil iedereen het beste van het beste en wordt de kwaliteit direct in twijfel getrokken als iets goedkoper is dan gangbaar is voor een dergelijk onderdeel, maar verlichting moet zo goedkoop mogelijk en mag niks kosten :?

Accepteer alsjeblieft dat ook goede verlichting geld kost, en als je Xenon wilt, best, maar betaal er dan ook voor, en wil niet voor een tientje op de voorste rij zitten. Er zijn genoeg situaties bekend waarbij mensen een setje Xenon lampen kocht voor een prijs die te mooi om waar te zijn leek, om er binnen een half jaar achter te komen waarom het zo goedkoop was...
Er worden door de verkopers van deze setjes bizar veel onwaarheden de wereld in geholpen (type goedkeuring, dus goedgekeurd voor gebruik in een normale koplampen, amahoela, verdiep je alsjeblieft eens in de voorschriften waaraan een lamp moet voldoen...). Ik heb absoluut niks tegen Xenon, maar wel tegen Xenon in halogeen units. Ik durf te wedden dat als je elke auto aan gaat houden waarvan de koplampen verblinden of extreem veel strooilicht veroorzaken, ze stuk voor stuk een xenon setje in een halogeen unit hebben zitten. En het is heel simpel te controleren, in het glas is vanaf de buitenkant een aanduiding te zien, die aangeeft welk type lamp erin hoort (H voor Halogeen, D voor Xenon). Wat mij betreft mogen ze dat bij de APK of een algemene technische controle langs de weg ook zeker controleren en zelfs een auto daarop afkeuren. Maar goed, ik heb m'n standpunt over Xenon in halogeen units al vaker geuit hier. Daarnaast zijn er in Nederland waarschijnlijk net zoveel situaties te vinden waarbij Xenon merkbaar voordeel hebben als dat je je mistlampen nodig hebt.

Wat betreft E30/E34 lampen, die verschillen minder dan je zou verwachten. Ze presteren ongeveer vergelijkbaar. Ik meen me zelfs te herinneren dat ze in zekere mate uitwisselbaar waren (de inserts).
Wat ik alleen met de lampen van DuDePrOdUcTiOnS wat laten zien is, dat een tegen vallende lichtopbrengst ook gewoon aan de units kan liggen die vergaan/kapot zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repeat

Repeat

100% Eens met het xenon verhaal ^O^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
Verplicht stellen ;)

Zo vaak zie je van die Golf I/II/III met van die gare nep Xenon die er EN nep-blauw uitziet, en in je bek schijnt.
Wat je aangeeft over controle, helemaal mee eens. Alleen hebben we een werkelijk probleem, en dat is dat de politie geen moeite gaat doen hiervoor. Ze gaan liever met een flitser langs de weg staan, da's toch een stuk makkelijker dan iemand aanhouden en de lampen controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Opzich met het verhaal eens, maar met wat kanttekeningen...

- een groot gedeelte van het strooilicht komt imo door verouderde koplampen. Ik heb sinds vorig jaar nieuwe koplampen op m'n auto. Origineel is mijn -in engeland gebouwde auto- uitgerust met Valeo koplampen. Nieuwe Valeo's leverden een bak extra licht en een stuk minder strooilicht op.
Máár; mijn type auto is ook in japan gebouwd. Daar zijn Koito koplampen gebruikt. En het verschil tussen nieuwe Koito's en nieuwe Valeo's was haast net zo groot als van de oude Valeo's naar de nieuwe Valeo's. Wat wil ik hiermee zeggen; dat er een groot kwaliteitsverschil zit in koplampunits.
- Het is natuurkundig onmogelijk dat een andere lichtbron op dezelfde plek meer strooilicht oplevert. Afhankelijk van de kwaliteit van de xenon-sets kan ik mij aan de ene kant voorstellen dat goedkope lampen meer strooilicht opleveren (slecht gekalibreerd brandpunt). Aan de andere kant; een goede lamp, die wél aan de H4 specificaties voldoet zou niet noemenswaardig meer strooilicht moeten hebben dan een normale H4-halogeen.
- >6000K moet imo gewoon verboden worden...

Ik ga deze zomer richting oostblok, en ga voor die tijd toch maar Xenon monteren. Tis daar gewoon zo donker dat elk beetje licht welkom is. Ik hoop -en denk- dat het met het strooilicht mee gaat vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegapia
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-05 08:27
Heuving schreef op maandag 21 april 2008 @ 17:28:
[...]

Verplicht stellen ;)

Zo vaak zie je van die Golf I/II/III met van die gare nep Xenon die er EN nep-blauw uitziet, en in je bek schijnt.
Wat je aangeeft over controle, helemaal mee eens. Alleen hebben we een werkelijk probleem, en dat is dat de politie geen moeite gaat doen hiervoor. Ze gaan liever met een flitser langs de weg staan, da's toch een stuk makkelijker dan iemand aanhouden en de lampen controleren.
Het zijn echt niet alleen de "tuning-cars". Hoe dikwijls ik het niet voor heb met Mercedes, BMW, Porsche etc. Zeker bij SUV's vind ik het irritant. De lampen zitten dan hoger en schijnen zowat recht in je ogen, zowel wanneer deze achter je staat als wanneer ze van voor komen. Als ze achter je rijden kan je gewoonweg je spiegels niet checken omdat ze er pal inschijnen.

I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Heuving schreef op maandag 21 april 2008 @ 17:28:
[...]

Verplicht stellen ;)

Daarom verplicht stellen bij de APK. IMO valt het zelfs al binnen de APK, namelijk controle van de verlichting (afstelling, functioneren), maar veruit de meeste monteurs hebben geen flauw idee wat de merktekens op een lamp betekenen en of wat wel en niet toegestaan is. Ze kunnen eigenlijk alleen maar dom een checklist afwerken, heb ik vaak het gevoel...
Daarnaast kan het gewoon bij een algemene verkeerscheck meegenomen worden, of kan de KLPD erop toezien (net als ze auto's aanhouden met defecte verlichting). Ik hoef er iig geen moeite voor te doen om deze auto's te herkennen, dus voor iemand die de hele dag op de weg zit al helemaal niet.
MikeyMan schreef op maandag 21 april 2008 @ 17:34:
Opzich met het verhaal eens, maar met wat kanttekeningen...

- een groot gedeelte van het strooilicht komt imo door verouderde koplampen. Ik heb sinds vorig jaar nieuwe koplampen op m'n auto. Origineel is mijn -in engeland gebouwde auto- uitgerust met Valeo koplampen. Nieuwe Valeo's leverden een bak extra licht en een stuk minder strooilicht op.
Máár; mijn type auto is ook in japan gebouwd. Daar zijn Koito koplampen gebruikt. En het verschil tussen nieuwe Koito's en nieuwe Valeo's was haast net zo groot als van de oude Valeo's naar de nieuwe Valeo's. Wat wil ik hiermee zeggen; dat er een groot kwaliteitsverschil zit in koplampunits.
Klopt. Wat Europese fabrikanten betreft, zijn Bosch en Hella veruit de beste merken, maar ook de duurste. Valeo is eerlijk gezegd wel 1 van de slechtste merken die ik ken, samen met Magnetti/Marelli. Het verschil zit simpelweg in de kwaliteit van de productie. Eigenlijk is het ook op andere vlakken wel heel duidelijk terug te zien. Franse auto's worden traditioneel voorzien van Valeo-electronica (Frans chauvinisme), en die is berucht om z'n onbetrouwbaarheid. Het zelfde geldt eigenlijk voor Magnetti/Marelli in Italiaanse auto's. De problemen die Alfa Romeo bijvoorbeeld traditioneel met z'n ontstekeningen heeft, zijn voor een groot deel daaraan toe te wijzen. Duitse en Zweedse merken gebruiken traditioneel Bosch of Hella, en juist die automerken staan bekend om hun betrouwbaarheid.
- Het is natuurkundig onmogelijk dat een andere lichtbron op dezelfde plek meer strooilicht oplevert. Afhankelijk van de kwaliteit van de xenon-sets kan ik mij aan de ene kant voorstellen dat goedkope lampen meer strooilicht opleveren (slecht gekalibreerd brandpunt). Aan de andere kant; een goede lamp, die wél aan de H4 specificaties voldoet zou niet noemenswaardig meer strooilicht moeten hebben dan een normale H4-halogeen.
Xenon lampen hebben een ander brandpunt dan Halogeenlampen. Xenon heeft meer een punt. De lens en reflector van een halogeen koplamp is gebaseerd op een gloeidraad van 6 of 7 mm in een bepaalde richting (dwars in het glazen huis). Xenon heeft een ovalen brandpunt in de lengte van het huis. Dat betekend dat de lenzen en reflectoren een andere vorm moeten hebben. Dat kan je hoe dan ook niet kalibreren. Het duidelijkste voorbeeld dat ik van een verkeerd type lamp en het effect daarvan kan bedenken is bij een simpele disco lamp. Bij bepaalde goedkope disco lampen kunnen zowel een simpel 50W steeklampje als een 50W projectorlamp gebruikt worden. Gebruik je de eerste, dan krijg je als lichtvlek duidelijk de gloeidraad van de lamp. Gebruik je het andere type lamp, dan krijg je een mooie egale lichtvlek. Het enige verschil is de vorm en richting van de gloeidraad. Ook voor (dia-)projectoren geldt dat. Eigenlijk geldt het dus voor alle apparaten die met een lens/reflector systeem werken, en dus ook voor autokoplampen.

Strooilicht wordt inderdaad ook door halogeenlampen veroorzaakt. Echter is de lichtintensiteit van het strooilicht dermate laag, dat het geen hinder oplevert. Omdat de intensiteit van Xenon zoveel hoger is ten opzichte van halogeenlicht, veroorzaakt het ook meer strooilicht. Xenon vereist daarom een hogere kwaliteit lenzen en reflectoren dan halogeenlampen. Daarom zijn xenon units zonder balast ook zoveel duurder dan halogeen units.
- >6000K moet imo gewoon verboden worden...

Ik ga deze zomer richting oostblok, en ga voor die tijd toch maar Xenon monteren. Tis daar gewoon zo donker dat elk beetje licht welkom is. Ik hoop -en denk- dat het met het strooilicht mee gaat vallen.
Die >6000K moeten ze inderdaad gewoon verbieden. 4300 of 5000K is op zich wit genoeg, en dat zijn ook de kleuren dat Xenon het beste presteert.

Voor echt donkere wegen heb je natuurlijk nog altijd je grootlicht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2bmws
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-07 09:47
deepbass909 schreef op maandag 21 april 2008 @ 22:33:
[...]

Daarom verplicht stellen bij de APK. IMO valt het zelfs al binnen de APK, namelijk controle van de verlichting (afstelling, functioneren), maar veruit de meeste monteurs hebben geen flauw idee wat de merktekens op een lamp betekenen en of wat wel en niet toegestaan is. Ze kunnen eigenlijk alleen maar dom een checklist afwerken, heb ik vaak het gevoel...
Daarnaast kan het gewoon bij een algemene verkeerscheck meegenomen worden, of kan de KLPD erop toezien (net als ze auto's aanhouden met defecte verlichting). Ik hoef er iig geen moeite voor te doen om deze auto's te herkennen, dus voor iemand die de hele dag op de weg zit al helemaal niet.

....
De meeste monteurs kunnen helemaal niets meer zonder computer. Als de computer hun niet vertelt wat er aan de hand is kunnen ze geen probleem meer vinden.

Ik had met m'n E28 (toen ik em nog had) een probleempje dat de dagteller en toerenteller het niet deden. ik em naar Ekris Veenendaal gebracht, hebben ze em een halve dag aan de computer gehad. "Sorry meneer we kunnen het niet vinden" ( - dat is dan € 180,- )
ik ga naar een beun, "oh dat is de tellerunit, zal effe een andere voor je regelen, - opgelost oor € 75,-

Time is an illusion, Lunchtime doubly so

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
deepbass909 schreef op maandag 21 april 2008 @ 17:07:Daarnaast zijn er in Nederland waarschijnlijk net zoveel situaties te vinden waarbij Xenon merkbaar voordeel hebben als dat je je mistlampen nodig hebt.
Dat wil ik toch bestrijden :) Op de meeste snelwegen en in de bebouwde kom maakt het allemaal niet zo veel uit, omdat daar meestal straatverlichting is. Maar op wegen zonder verdere verlichting zweer ik erbij, mijn laatste 5 auto's hadden allemaal xenon-verlichting en elke keer dat ik nu in het donker in een auto met gewone lampen rij merk ik een duidelijk verschil in lichtopbrengst. Met xenon kan ik simpelweg veel verder kijken en hoef ik veel minder vaak het groot licht te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Daniël schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 09:57:
[...]

Dat wil ik toch bestrijden :) Op de meeste snelwegen en in de bebouwde kom maakt het allemaal niet zo veel uit, omdat daar meestal straatverlichting is. Maar op wegen zonder verdere verlichting zweer ik erbij, mijn laatste 5 auto's hadden allemaal xenon-verlichting en elke keer dat ik nu in het donker in een auto met gewone lampen rij merk ik een duidelijk verschil in lichtopbrengst. Met xenon kan ik simpelweg veel verder kijken en hoef ik veel minder vaak het groot licht te gebruiken.
Dat klopt, maar hoeveel van de auto's met aftermarket xenon komt regelmatig op dergelijke wegen? Ik durft zonder meer te stellen dat meer dan 50% van de mensen die aftermarket xenon inbouwen het puur doen om hoe het eruit ziet, en niet vanwege het functionele karakter. Als ik niet regelmatig 's avonds laat, of 's nachts over een onverlichte provinciale weg tussen de weilanden zou rijden, had ik geeneens de moeite genomen om m'n grootlicht pitten te vervangen voor betere.
Als je niet in een landelijke omgeving woont, is de kans dat je op een onverlichte weg terecht komt al aanzienlijk lager. Zo erg zelfs dat ik in de eerste 10.000km met mijn auto, ik misschien 2 keer m'n grootlicht nodig heb gehad (ik woonde toen nog in Nieuwegein). Nu ik in Gouda woon, komt die situatie iets vaker voor, maar nog steeds zo weinig dat ik de nadelen van halogeen niet als storend beschouw.

En natuurlijk schijnt xenon verder, met name aan de rechterkant. Links wordt de rijkwijdte beperkt, omdat de lamp daar onder een bepaalde hoek naar beneden moet schijnen. Daar is hooguit de lichtvlek wat intenser. Rechts buigt de lichtstraal omhoog, en werkt hij echt als verstraler. Daar kan het verschil oplopen tot meer dan 200m extra zicht (halogeen ongeveer 100 - 150 meter, xenon tot 300 meter). Je hoeft mij niet uit te leggen wat de voordelen van xenon zijn, over halogeen ;) Ik heb die dingen zelf verkocht ;) Ik ben daardoor ook redelijk op de hoogte van de regelgeving rond (Xenon-)verlichting, want ik vond dat interessant.
Ik kan je daarom ook zonder twijfel vertellen dat vervangingssetjes voor in halogeenlampen zo illegaal zijn als het maar zijn kan. Hella, en eigenlijk alle andere grote fabrikanten, verkopen expres dergelijke setjes niet om die reden. Het enige wat je van Hella via de normale verkoopkanalen kan krijgen, zijn de producten die toegestaan zijn in die regio. Ze zouden zonder problemen die conversie setjes op de markt kunnen zetten, de hebben de know-how en productie faciliteiten, en er is genoeg vraag naar, maar het mag niet, dus doen ze het niet. En dat geldt niet alleen voor xenon. Probeer in Zweden bijvoorbeeld maar eens een verstraler te kopen van Hella via de officiële kanalen met een ref van 37.5 (licht sterkte). Die zul je niet vinden. De sterkste variant die daar op de markt is, is namelijk ref. 17.5. Sterker is daar niet toegestaan, dus wordt het niet verkocht. In Nederland mag ref. 37.5 wel, en die kan je vrijwel bij elk hella verkooppunt krijgen. Overigens is het grootlicht van een auto vaak zelfs maar ref. 12.5 (staat in het glas vermeldt), en dus relatief zwak. De ref. waarde staat trouwens los van het wattage, maar hangt helemaal af van de optiek van de lamp. Het is geloof ik vooral de bundeling van het licht dat deze waarde beïnvloed.

Goed, tot zover de cursus lichttechniek :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

ik hoorde net als ik de bmw 118d 5 deurs corperate lease met bussines pakket wil leasen, mijn eigen bijdrage 84.55 euro is.

Wat zouden de rest van de maandelijkse kosten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
racoon schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 11:59:
ik hoorde net als ik de bmw 118d 5 deurs corperate lease met bussines pakket wil leasen, mijn eigen bijdrage 84.55 euro is.

Wat zouden de rest van de maandelijkse kosten zijn?
je belasting als je prive gaat rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EQJim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-07 09:14
@ racoon, check www.directlease.nl

offtopic:
NOFI, maar waar denk je dat wij die info vandaan moeten halen? Zelf even zoeken kan toch ook wel? Je kunt op meerdere plekken fiscale bijtelling calulators vinden. Google is your friend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

EQJim schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 12:02:
@ racoon, check www.directlease.nl

offtopic:
NOFI, maar waar denk je dat wij die info vandaan moeten halen? Zelf even zoeken kan toch ook wel? Je kunt op meerdere plekken fiscale bijtelling calulators vinden. Google is your friend.
Staat lease vanaf 495, maar volgens mij klopt dat niet, rijd nu een peugeot 307 sw van 20 maanden oud met alle opties erop en betaal daar ongeveer 106 euro per maand voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
hold the f*cking phone...
Afbeeldingslocatie: http://bimmerfile.com/wp-content/uploads/2008/04/7int.jpg

Dit zou het nieuwe BMW 7er interieur moeten zijn. ieuw....
Kruising tussen Amerikaans (Jeep?) en Koreaans (Kia Magentis?). En zo te zien hebben ze weer de middenconsole vol gepropt met knopjes + weer een versnellingspook in het midden.
Erg appart, ik geloof niet helemaal dat dit het nieuwe 7er interieur is, maar de geruchten zijn hardnekkig.

[ Voor 3% gewijzigd door Heuving op 22-04-2008 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EQJim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-07 09:14
racoon schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 12:06:
[...]

Staat lease vanaf 495, maar volgens mij klopt dat niet, rijd nu een peugeot 307 sw van 20 maanden oud met alle opties erop en betaal daar ongeveer 106 euro per maand voor
Klik op het model wat je wilt hebben, selecteer de opties, selecteer het aantal km per jaar, selecteer de looptijd.
Hierna klik je op maandlasten calculator, vul ook hier weer de goede info in en ziedaar: uw maandelijkse lasten.

Redelijk recht-toe-recht-aan. Heb je uberhaupt verder gekeken dan de frontpage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
racoon schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 12:06:
[...]

je komt er pas echt achter als je een offerte van je lease maatschappij hebt..

Sorry hoor maar ik geef EQJim ook gelijk - kan je niet eerst zelfs eens wat uizoeken, ipv zomaar simpele vragen hier te dumpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

ben er uit, eigen bijdrage 85 euro meer dan 500 km per jaar en dan me loon erbij gerekend op netto 275 euro.

Valt dus nog mee.

Exuus dat ik zelf niet beter gezocht heb.

[ Voor 16% gewijzigd door racoon op 22-04-2008 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
http://www.bimmerfile.com...09-f01-7-series-interior/

'A few days ago we brought you a nice example of the next generation 7 series from the outside. Today we give you a photo of the new interior it will be sporting. There are many changes in overall button placement and layout. The controller has moved and there are added buttons on the steering wheel. The iDrive system appears to be evolutionary rather than revolutionary.

Update: This has been verified by several sources that this is indeed the interior in design. The choice of materials and quality of them are not the finished product. This is a pre-production prototype or supplier mock-up. The production car will be made of higher quality items, and there will be an option for a leather dash. The layout is correct and so is the overall execution. The materials are just not at the final production quality.'

Auto's waren een paar jaar geleden een stuk mooier. E46 3er blijft mooier dan de huidige, net als de 5 en 7. Eigenlijk is niet 1 BMW model erop vooruit gegaan...
Ze zijn dan wel agressiever, bruter, vetter, dikker, maar echt niet mooier.

[ Voor 3% gewijzigd door Heuving op 22-04-2008 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-07 09:53

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

deepbass909 schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 11:48:
[...]

Dat klopt, maar hoeveel van de auto's met aftermarket xenon komt regelmatig op dergelijke wegen? Ik durft zonder meer te stellen dat meer dan 50% van de mensen die aftermarket xenon inbouwen het puur doen om hoe het eruit ziet, en niet vanwege het functionele karakter. Als ik niet regelmatig 's avonds laat, of 's nachts over een onverlichte provinciale weg tussen de weilanden zou rijden, had ik geeneens de moeite genomen om m'n grootlicht pitten te vervangen voor betere.
Als je niet in een landelijke omgeving woont, is de kans dat je op een onverlichte weg terecht komt al aanzienlijk lager. Zo erg zelfs dat ik in de eerste 10.000km met mijn auto, ik misschien 2 keer m'n grootlicht nodig heb gehad (ik woonde toen nog in Nieuwegein). Nu ik in Gouda woon, komt die situatie iets vaker voor, maar nog steeds zo weinig dat ik de nadelen van halogeen niet als storend beschouw.
Misschien dat randstedelingen niet gewend zijn om in het donker te rijden maar ik beschouw een onverlichte weg nog altijd als de norm. Dankzij de xenonverlichting in de E90 gebruik ik nog maar hoogst zelden groot licht. Als ik dan zie wat voor een schijnsel bij andere bestuurders voor grootlicht moet doorgaan ben ik erg blij met m'n xenonpitten.

Die goedkope aftermarket setjes zullen ongetwijfeld minder goed presteren, al was het maar omdat de lichtunits er niet op gebouwd zijn. Tussen de E90, E85 (Z4) en E39 is ook duidelijk verschil in lichtopbrengst te zien. De nieuwste auto biedt het beste zicht.

Persoonlijk vind ik de (reflector)lichtunits die een egale blauwkeurige lichtbundel uitstralen geen gezicht. Het ziet er net zo armoedig uit als halogeen alleen heeft het licht een andere kleurtemperatuur. De uitstraling van xenon (als je het toch voor de looks doet) komt voor een belangrijk deel door het gebruik van projectors die een nauwe en directe lichtbundel uitstralen.
Heuving schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 12:11:
hold the f*cking phone...
[afbeelding]

Dit zou het nieuwe BMW 7er interieur moeten zijn. ieuw....
Kruising tussen Amerikaans (Jeep?) en Koreaans (Kia Magentis?). En zo te zien hebben ze weer de middenconsole vol gepropt met knopjes + weer een versnellingspook in het midden.
Erg appart, ik geloof niet helemaal dat dit het nieuwe 7er interieur is, maar de geruchten zijn hardnekkig.
Dit ervaring leert dat dit soort uitgelekte foto's bijna altijd het uiteindelijke ontwerp laten zien, weliswaar met een kwaliteit die nog niet op productieniveau is.

Ik vind het ontwerp van het dashboard niet de sterkste eigenschap van de huidige 7. De nieuwe 7 lijkt een veel eleganter dashboard te krijgen. Veel BMW-rijders zullen het waarderen dat het de middenconsole weer wat naar de bestuurder toegedraaid is.

De knoppenbende vind ik nog wel meevallen. Het is duidelijk geordend. In de 3-serie heb ik net zoveel knoppen. Voor zaken zoals de cd-wisselaar/iPod-interface en klimaatcontrole is het handig om direct toegang te hebben via knoppen. De iDrive-interface sneller te bedienen wat ook een verbetering is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Femme schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 18:16:
[...]

Misschien dat randstedelingen niet gewend zijn om in het donker te rijden maar ik beschouw een onverlichte weg nog altijd als de norm. Dankzij de xenonverlichting in de E90 gebruik ik nog maar hoogst zelden groot licht. Als ik dan zie wat voor een schijnsel bij andere bestuurders voor grootlicht moet doorgaan ben ik erg blij met m'n xenonpitten.

Die goedkope aftermarket setjes zullen ongetwijfeld minder goed presteren, al was het maar omdat de lichtunits er niet op gebouwd zijn. Tussen de E90, E85 (Z4) en E39 is ook duidelijk verschil in lichtopbrengst te zien. De nieuwste auto biedt het beste zicht.

Persoonlijk vind ik de (reflector)lichtunits die een egale blauwkeurige lichtbundel uitstralen geen gezicht. Het ziet er net zo armoedig uit als halogeen alleen heeft het licht een andere kleurtemperatuur. De uitstraling van xenon (als je het toch voor de looks doet) komt voor een belangrijk deel door het gebruik van projectors die een nauwe en directe lichtbundel uitstralen.
[...]
Precies. Dus als je xenon wil, en er zijn andere units voor je auto die ontworpen zijn voor xenon, plaats dan die, ipv alleen de lampjes vervangen. Zijn er voor je auto geen xenon units, dan is dat jammer... Er zijn meer technieken niet beschikbaar voor oudere auto's.
Overigens zijn auto's met H4 lampen eigenlijk het slechtst af... H4 is een matig compromis tussen dim- en grootlicht. Ik ben daarom erg blij met m'n gescheiden units (zoals elke BMW heeft). Het grootlicht verlicht tot 300m heel duidelijk, en wegmarkeringen zijn tot bijna 700m ver te zien. Dat is voor mij ver genoeg. Alleen jammer dat het zicht dramatisch terugloopt als ik grootlicht uit moet doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repeat

Repeat

Hoe zit dat dan bij bi-xenon? Hebben die ook per kant 2 lenzen en 2 lampen? 1 voor dim- en 1 voor grootlicht? Dit dacht ik nl, maar hoe kan je dan seinen, aangezien de grootlicht xenon natuurlijk niet zo snel opstart voor dit doel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Met pure bi-xenon kan je ook niet seinen. Er zijn bi-xenon systeem waarbij de lampen met shutters en beweegbare lenzen werken (bijvoorbeeld de adaptive lightning van MB), die kunnen wel seinen.

Vandaag eens even rond gebeld voor een nieuwe veer achter. Er zat zacht gezegd nogal een prijs verschil tussen... BMW vraagt €171 voor een enkele veer... Fugo €81 ex btw... moeilijke keuze... :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 164668

Heuving schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 15:20:
Auto's waren een paar jaar geleden een stuk mooier. E46 3er blijft mooier dan de huidige, net als de 5 en 7. Eigenlijk is niet 1 BMW model erop vooruit gegaan...
Ze zijn dan wel agressiever, bruter, vetter, dikker, maar echt niet mooier.
Klopt..

E46 mooier dan E90
E39 mooier dan E60
E38 mooier dan E65

Om me over de 1 serie maar stil te houden :|

Maar over het interieur van die nieuwe 7...
Ik vindt het best geslaagd.
Beter dan van dat zichtbare slechte kwaliteits nep hout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Jullie leven in het verleden. :)

De E60 blijft een rare achterkant hebben. Maar frontaal is hij super agressief en mooi. Veel mooier dan de E46 die nu wel ouderwets begint te worden. Daarom de verkeur voor de E61, een mooiere achterkant.

De E46 blijft een mooie auto maar de E90 is zeker zo mooi. Enkel is lijkt hij langs achter wat 'dunner' en niet zo agressief meer. Maar zeker niet minder 'mooi'. De touring is prachtig.

De 7 reeks vind ik toch op alle vlakken mooi, stukken mooier dan de vorige versie.

1 reeks is nieuw maar toch wel geslaagd, zeker de 135i is geil. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Bah...

motor loopt kut (al een tijd, waarschijnlijk door een paar vacuumslangetjes die gaar zijn en nodig vervangen moeten worden) en vanochtend kreeg ik ineens alleen nog maar warme lucht door mijn ventilatie, airco deed ook ineens niets meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

@Catch22
Ah, airco leeg. Dat wordt een afspraak bij een airco service bedrijf om hem opnieuw te laten vullen. 1 tip, laat tot die tijd je airco echt uit, want anders draai je de compressor in de soep, en dat zijn dure geintjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Die kan toch niet in 1 dag ineens leeg zijn of wel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
Anoniem: 164668 schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 21:46:
[...]

Klopt..

E46 mooier dan E90
E39 mooier dan E60
E38 mooier dan E65

Om me over de 1 serie maar stil te houden :|

Maar over het interieur van die nieuwe 7...
Ik vindt het best geslaagd.
Beter dan van dat zichtbare slechte kwaliteits nep hout.
In het stukje over de 7 staat ook een vrij belangrijk gegeven, het is inplaats van revolutionair, evolutionair.

Ik heb iets met revoluties :P het is altijd vet om er 'onderdeel van te zijn'. Het E65 interieur is zo radicaal en het begin van een revolutie bij BMW, dat ik het niet lelijk kan vinden alleen al vanwege die rede.

Dus tsja, ben wel heel benieuwd hoe ie is, maar die buitenkant en binnenkant kunnen mij nog niet echt bekoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Heuving schreef op woensdag 23 april 2008 @ 09:47:
[...]

In het stukje over de 7 staat ook een vrij belangrijk gegeven, het is inplaats van revolutionair, evolutionair.

Ik heb iets met revoluties :P het is altijd vet om er 'onderdeel van te zijn'. Het E65 interieur is zo radicaal en het begin van een revolutie bij BMW, dat ik het niet lelijk kan vinden alleen al vanwege die rede.

Dus tsja, ben wel heel benieuwd hoe ie is, maar die buitenkant en binnenkant kunnen mij nog niet echt bekoren.
Hoe staat het met de aankoopplannen Heuving? Of wacht je liever even tot je iets van de nieuwe 7 hebt gezien? Wellicht dat dat je motiveert nog eventjes met je huidige auto door te rijden?
multipasser schreef op maandag 21 april 2008 @ 12:01:
[...]

Ik zou dan toch voor de 172's gaan. Vermits ze meeste op de M-velgen lijken.
Ik heb zelf 123's onder mijn 525 liggen maar ik kan ze normaal inruilen voor M135 (dubbelspaak) En dat ga ik zeker doen.
Ik denk ook dat ik voor de 172's ga, maar ik wil eerst ergens even proefrijden. Heb geen zin in een deceptie als ik er eenmaal mee op de weg rijd. Alleen vind maar ergens een dealer die deze onder een showmodel heeft staan.. Iemand?

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

418O2 schreef op woensdag 23 april 2008 @ 09:33:
Die kan toch niet in 1 dag ineens leeg zijn of wel ?
Nee, tenzij er een lek zit ergens. Maar op een gegeven moment is er simpelweg nog maar te weinig koelmiddel aanwezig om nog te kunnen functioneren. Dan kan de compressor geen druk genoeg meer opbouwen. De aanloop daar naar toe kan je alleen maar detecteren door te meten (druk op het systeem, temperatuur val van de lucht in de hoogste stand). Een airco moet een temperatuurval van tenminste (uit m'n hoofd) 10 graden kunnen halen. Dit is teveel om voor jou als gebruiker te merken, want dat betekend dat je het echt koud gaat krijgen. Vaak wordt de lucht maar een graad of 5 gekoeld ten opzichte van de buitenlucht, om tot een prettige temperatuur te komen. (vergeet niet dat bij een buitentemperatuur van 30 graden, 25 graden in de auto al als koud voelt). Er is dus in eerste instantie overcapaciteit in het systeem. Maar naar mate er meer koudemiddel verdwijnt, daalt de maximum capaciteit tot een punt dat het systeem nauwelijks meer in staat is om te koelen. Op dat punt ben jij nu heel waarschijnlijk aangekomen.
Het wordt daarom ook aangeraden om elke 2 jaar de auto naar een airco specialist te brengen om dit te testen. De (vak-/dealer-)garage heeft daar de apparatuur niet voor.

Je zit overigens nog in een redelijk gunstige periode om dit te laten repareren. Juni/juli zijn altijd piekmaanden, want dan komen de meeste mensen er pas achter en kan je zo een wachttijd van een paar weken hebben voor het gerepareerd kan worden.
Bij Hella was dat ook duidelijk te merken. In de wintermaanden werden er vooral (vervangings-)verlichtingsdelen verkocht, in de zomermaanden vooral airco delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ja dat moet dan maar even. Hoop niet dat er al te veel mis is. Wat ik toch raar vind is dat er ook met de airco uit alleen maar gloeiend hete lucht uit de ventilatoren komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
ErectionJackson schreef op woensdag 23 april 2008 @ 11:07:
[...]

Hoe staat het met de aankoopplannen Heuving? Of wacht je liever even tot je iets van de nieuwe 7 hebt gezien? Wellicht dat dat je motiveert nog eventjes met je huidige auto door te rijden?

[...]

Ik denk ook dat ik voor de 172's ga, maar ik wil eerst ergens even proefrijden. Heb geen zin in een deceptie als ik er eenmaal mee op de weg rijd. Alleen vind maar ergens een dealer die deze onder een showmodel heeft staan.. Iemand?
toeval dat je erover begint ;)
Net gebeld door BMW Nederland met excuses voor het verloop van omstandigheden. Dit is niet de manier waarop ze met zeer gewaardeerde klanten omgaan blablabla.

Eindstand is dus dat ze wel alles gratis gaan repareren bij BMW Den Haag of als ik daar echt geen vertrouwen meer in heb kan ik ook terecht bij BMW Amsterdam.

8) Doet me wel goed opzich :)

Als de F01 7er beschikbaar is voor proefritten, sta ik ook op de lijst van mensen die ze als eerste bellen.
Ik ben dus wel erg benieuwd maar de kans dat ik er 1 nieuw koop is klein.

Ik kan ook een jaartje wachten en dan een nieuwe luxe wagen leasen. waarschijnlijk ga ik dan niet in het 7-segment shoppen, maar XF/5er.
Overigens heb ik gisteren mn baan opgezegd bij het Datacenter hier.
We moeten op onze vestiging in rotterdam het pand uit, met de gehele datavloer, ik heb geen zin om die verhuizing mee te maken. Ik ga maar weer zelf wat starten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Is er werkelijk zoveel verschil in rijervaring en beleving tussen een goed uitgeruste 5 en een 7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
418O2 schreef op woensdag 23 april 2008 @ 11:43:
Is er werkelijk zoveel verschil in rijervaring en beleving tussen een goed uitgeruste 5 en een 7?
Ik persoonlijk vind het verschil tussen de 5 en 7 wel groot kwa beleving, kwa rij gedrag zijn de verschillen wat kleiner. Logischerwijs voelt de 5 een stuk sportiever en levendiger aan dan de 7.
De 7 is toch merkbaar meer op luxe gericht dan op sportiviteit. Je kan wel sporten met een 7 (ik heb dat dynamic drive o.i.d.) maar je merkt toch wel dat ie er niet voor gemaakt is.

Alleen wat ik wel opzich belangrijk vind, de exclusiviteit van de 5 is natuurlijk niet te vergelijken met de 7.
Vaak zie je toch mensen hun hoofd omdraaien voor de auto, dat gebeurd toch een stuk minder met een mooie 5 heb ik het idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Heuving schreef op woensdag 23 april 2008 @ 11:50:
[...]

Ik persoonlijk vind het verschil tussen de 5 en 7 wel groot kwa beleving, kwa rij gedrag zijn de verschillen wat kleiner. Logischerwijs voelt de 5 een stuk sportiever en levendiger aan dan de 7.
De 7 is toch merkbaar meer op luxe gericht dan op sportiviteit. Je kan wel sporten met een 7 (ik heb dat dynamic drive o.i.d.) maar je merkt toch wel dat ie er niet voor gemaakt is.

Alleen wat ik wel opzich belangrijk vind, de exclusiviteit van de 5 is natuurlijk niet te vergelijken met de 7.
Vaak zie je toch mensen hun hoofd omdraaien voor de auto, dat gebeurd toch een stuk minder met een mooie 5 heb ik het idee.
True, de 7 is een redelijk bijzondere verschijning, al mag de nieuwe 5 er ook wel zijn... iets minder opvallend, maar daarom niet minder luxe. Ik zou een moord doen om een 5-Executive te rijden, en dan hoeft dat nog niet eens de nieuwste serie te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
HTT-Thalan schreef op woensdag 23 april 2008 @ 12:01:
[...]

True, de 7 is een redelijk bijzondere verschijning, al mag de nieuwe 5 er ook wel zijn... iets minder opvallend, maar daarom niet minder luxe. Ik zou een moord doen om een 5-Executive te rijden, en dan hoeft dat nog niet eens de nieuwste serie te zijn.
De High-Executive stoelen zijn wel een must in elke 5er....

En ik moet zeggen dat er ook wel een redelijk verschil zit in de 5er voor en na facelift.
Aan de buitenkant valt het wel mee (stuk mooiere achterlichten, die we ook op de M5 hebben vervangen ) interieur is in grote lijnen ook wel het zelfde, het is net het verschil in kwaliteit en afwerking dat t m doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-06 08:26
E38 is de mooiste BMW ooit gemaakt :9~

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/e0/BMW_750il.jpg

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

YoshiBignose schreef op woensdag 23 april 2008 @ 12:25:
[...]

E38 is de mooiste BMW ooit gemaakt :9~

[afbeelding]
Hij moet toch op eenzame hoogte een plekje delen met deze, vind ik:

Afbeeldingslocatie: http://www.my635.com/treffen_26_06_04_Nuerburgring/img_0040.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Laatst online: 23-06 08:26
ieder zijn smaak. allebei mooie bak, alleen de voorkant van de E38 wint het :9

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
HTT-Thalan schreef op woensdag 23 april 2008 @ 12:32:
[...]

[afbeelding]
duidelijk :9~

overigens willen we binnenkort weer de race M3's uitlaten op zolder.
Er staan hier in de 'lounge' / vergader ruimte 2 M3s weg te rotten die maar weer eens wat rondjes moeten gaan rijden.

[ Voor 24% gewijzigd door Heuving op 23-04-2008 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless
  • Niet online
Heuving schreef op woensdag 23 april 2008 @ 12:54:
[...]

Er staan hier in de 'lounge' / vergader ruimte 2 M3s weg te rotten die maar weer eens wat rondjes moeten gaan rijden.
Ik wil best een dagje een M3 een beetje inrijden hoor.. Puur om het rotten tegen te gaan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Mwah..
Afbeeldingslocatie: http://www.e31.net/pics/M8.jpg

Toch ook leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-05 15:35
daar wil je toch niet dood in gevonden worden? :/ Zonde van zo'n 8 serie een tupperware bak maken

[ Voor 32% gewijzigd door KappeNou op 23-04-2008 13:30 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
endless schreef op woensdag 23 april 2008 @ 13:09:
[...]

Ik wil best een dagje een M3 een beetje inrijden hoor.. Puur om het rotten tegen te gaan. ;)
Njah, ik moet zeggen, tijdje geleden moesten we een auto verplaatsen. Hij stond al meer dan een jaar stil, nieuwe accu erin en gewoon rijden :9
BMW's van vroegah waren toch wel kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
KappeNou schreef op woensdag 23 april 2008 @ 13:30:
daar wil je toch niet dood in gevonden worden? :/
[grapje]
Ik wil jou er wel dood in vinden hoor ;)
[/grapje]

[ Voor 9% gewijzigd door Heuving op 23-04-2008 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
daar wil je toch niet dood in gevonden worden? :/ Zonde van zo'n 8 serie een tupperware bak maken
whoops, dubbelpost om de een of andere rede...

[ Voor 14% gewijzigd door Heuving op 23-04-2008 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Heuving schreef op woensdag 23 april 2008 @ 12:54:
[...]

Als je er eentje wegdoet, ik hou me aanbevolen... jij hebt toch geen geld nódig, dus je wilt een mede-tweaker vast wel matsen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
HTT-Thalan schreef op woensdag 23 april 2008 @ 13:39:
[...]

Als je er eentje wegdoet, ik hou me aanbevolen... jij hebt toch geen geld nódig, dus je wilt een mede-tweaker vast wel matsen ;-)
Ik denk niet dat je ze in de huidige staat zou willen :P
Stickers vernieuwen staat op 1 in de prioriteiten lijst :D
Afbeeldingslocatie: http://www.heuving.eu/VARIOUS/23042008(001).jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.heuving.eu/VARIOUS/23042008(003).jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.heuving.eu/VARIOUS/23042008(004).jpg
Het leer van het stuur is al echt uitgedroogd:P
Afbeeldingslocatie: http://www.heuving.eu/VARIOUS/23042008(005).jpg
Niet te zien op de foto, maar daar staat BMW International racing o.i.d. op.

Het interieur van de paarse is echt veel beter, maar dat kreeg ik vanwege tekort aan licht niet goed op de foto :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Nu online

_Arthur

blub

Heuving schreef op woensdag 23 april 2008 @ 13:59:
Het interieur van de paarse is echt veel beter, maar dat kreeg ik vanwege tekort aan licht niet goed op de foto :(
Nee de andere fotos zijn wel subliem bedoel je? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

* -Thunder- bied een kwartje!

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Psst, dat was een officieel prototype voor een M8, die helaas nooit in productie is genomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HTT-Thalan schreef op woensdag 23 april 2008 @ 12:32:
[...]

[afbeelding]
En dan geparkeerd naast:

Afbeeldingslocatie: http://www.seriouswheels.com/pics-abc/BMW-Z8-Hardtop-Side-1280x960.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

_O-

Wijvenkar :P

Een echte mannenauto heeft een fatsoenlijke kont. Ééntje die je flink de hoek om kan gooien. Een kofferbak waar minimaal 2 lijken in passen, en waar de achterbank voldoende ruimte bied om eens lekker met je vriendin los te gaan :P
Heuving schreef op woensdag 23 april 2008 @ 13:59:
[...]

Ik denk niet dat je ze in de huidige staat zou willen :P
Stickers vernieuwen staat op 1 in de prioriteiten lijst :D
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Het leer van het stuur is al echt uitgedroogd:P
[afbeelding]
Niet te zien op de foto, maar daar staat BMW International racing o.i.d. op.

Mag ik hieruit opmaken dat je inderdaad voornemens bent er 1 of meerdere weg te doen? :P Want die paarse (ondanks dat de e36 een enorme sjonniebak is) durf ik nog wel in te rijden. (Wel in het donker, zonder nummerplaten, wil niet dat men weet dat ík erin zat natuurlijk)

[ Voor 51% gewijzigd door HTT-Thalan op 23-04-2008 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
Volgens mij is de Z8 de beste BMW om de kont mee om de hoek te gooien hoor. Weegt niks en toch 400pk op alleen de achterwielen.
Huisgenoot zijn pa heeft er een, hopelijk komt ie er een keer mee naar hier :) :)

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik geniet nog dagelijks van de facelift Z3 voor de deur. Wat een heerlijke kont heeft die wagen. Prachtige vormen, mooi laag, en de geintergreerde remverlichting is brilljant.

Mijn moeder is het gelukt om in deze auto een gordijnrails van 2 meter lang te vervoeren! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Spiller schreef op woensdag 23 april 2008 @ 16:01:
Volgens mij is de Z8 de beste BMW om de kont mee om de hoek te gooien hoor. Weegt niks en toch 400pk op alleen de achterwielen.
Huisgenoot zijn pa heeft er een, hopelijk komt ie er een keer mee naar hier :) :)
kost nu nog steeds een dikke ton :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

De hele z-serie is prachtig imo. Ik zou graag een Z3 met een 6-cilinder blok willen hebben. Alleen jammer dat ze vrij onpractisch zijn... Ik kom in mijn Compact vaak al ruimte te kort, laat staan dat ik dan genoeg ruimte in een Z3/Z4 zou hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Spiller schreef op woensdag 23 april 2008 @ 16:01:
Er zijn nog wel meer auto's te verzinnen die stuk voor stuk beter driften of beter te handelen zijn dan een Sedan zoals de E34 of een Coach als de E24, maar imo zijn er maar weinig die er zo spectaculair uitzien als ze het doen :Y

Het gevoel dat die enorme bak puur door jouw toedoen, ondanks het gewicht en de afmetingen, geheel gehoorzaamt aan jouw bewegingen en gecontroleerd de bocht door glijd, is gewoonweg geweldig vind ik. Ik heb dat gevoel totaal niet als je sport met een klein autootje, hoeveel grip of pk die ook mag hebben.

Ik ben helemaal voor het concept van een sportieve sedan. Naast BMW is er minimaal 1 andere auto die ik ook begeer, en dat is de Vauxhall Monaro. Gewoonweg sublieme auto, simpelheid en power in 1 auto, 1 model. Geschikt voor je gezin, en zodra die op kantoor/school zitten, kun je er helemaal los mee gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Anoniem: 37526 schreef op woensdag 23 april 2008 @ 16:13:
Ik geniet nog dagelijks van de facelift Z3 voor de deur. Wat een heerlijke kont heeft die wagen. Prachtige vormen, mooi laag, en de geintergreerde remverlichting is brilljant.

Mijn moeder is het gelukt om in deze auto een gordijnrails van 2 meter lang te vervoeren! :D
Ik heb de kont van de Z3 altijd onafgewerkt gevonden.
Het front is mooi en 100% roaster. Als ze nu eens wat meer tijd in de kont gestoken hadden.:(

Z4 is wat mooier maar ook niet top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Komt bij dat de orriginele Z8 overpowered was.
Alpina heeft ook de Z8 onder handen gehad, en zij hadden het vermogen naar beneden gebracht, om het bochtenwerk etc. te verbeteren.
Scheelt iets van 30 pk ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
HTT-Thalan schreef op woensdag 23 april 2008 @ 15:57:
[...]

_O-

Wijvenkar :P

Een echte mannenauto heeft een fatsoenlijke kont. Ééntje die je flink de hoek om kan gooien. Een kofferbak waar minimaal 2 lijken in passen, en waar de achterbank voldoende ruimte bied om eens lekker met je vriendin los te gaan :P

[...]

Mag ik hieruit opmaken dat je inderdaad voornemens bent er 1 of meerdere weg te doen? :P Want die paarse (ondanks dat de e36 een enorme sjonniebak is) durf ik nog wel in te rijden. (Wel in het donker, zonder nummerplaten, wil niet dat men weet dat ík erin zat natuurlijk)
toon volledige bericht
Maar stiekem is die Z8 wijvenbak toch wel erg grappig voor de vrouw ;)

We willen eigenlijk een M3 csl E46 nemen ipv de groene E36 M3. Maar dat is mijn idee niet.
Aangezien we er dan toch amper in gaan rijden...
Probleem van dingen samen doen, is dat je het samen doet :')
Ik wil wel zelf een projectje gaan doen. Dan neem ik een CLK320 kompressor die ik ga ombouwen :+ Tot bijna volwaardig DTM product. Maar dat is echt long term, meer jarenplan voordat ik daarmee begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Heuving schreef op woensdag 23 april 2008 @ 16:29:
[...]

Maar stiekem is die Z8 wijvenbak toch wel erg grappig voor de vrouw ;)

We willen eigenlijk een M3 csl E46 nemen ipv de groene E36 M3. Maar dat is mijn idee niet.
Aangezien we er dan toch amper in gaan rijden...
Probleem van dingen samen doen, is dat je het samen doet :')
Ik wil wel zelf een projectje gaan doen. Dan neem ik een CLK320 kompressor die ik ga ombouwen :+ Tot bijna volwaardig DTM product. Maar dat is echt long term, meer jarenplan voordat ik daarmee begin.
Als je nog steeds terugwilt van de 7 naar de 5, wil ik wel ruilen, laat ik er nog speciaal voor jou, nieuwe High Executive leren stoelen inbouwen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
418O2 schreef op woensdag 23 april 2008 @ 09:15:
Bah...

motor loopt kut (al een tijd, waarschijnlijk door een paar vacuumslangetjes die gaar zijn en nodig vervangen moeten worden) en vanochtend kreeg ik ineens alleen nog maar warme lucht door mijn ventilatie, airco deed ook ineens niets meer...
We hebben er vanavond even naar gekeken. Het bleek dat de kabel naar de stekker voor de stationairregelaar gebroken was, alledrie de kabels. Deze gefikst en hij werkte weer.

En mijn airco doet het ook opeens weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

HTT-Thalan schreef op woensdag 23 april 2008 @ 16:17:
[...]
Ik ben helemaal voor het concept van een sportieve sedan. Naast BMW is er minimaal 1 andere auto die ik ook begeer, en dat is de Vauxhall Monaro. Gewoonweg sublieme auto, simpelheid en power in 1 auto, 1 model. Geschikt voor je gezin, en zodra die op kantoor/school zitten, kun je er helemaal los mee gaan.
Ja maar het is een Vauxhall, of zoals Jeromy (TopGear) heel passend zei in een vergelijk tussen de Vauxhall VXR8 (overtreffende trap van de Monaro) en de BMW M5:
First of all, the BMW comes with a BMW badge. That is worth it's weight in mire. Where as this is being sold in Britain as a Vauxhall... :O

Pagina: 1 ... 4 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.