Het grote BMW topic, deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 20 Laatste
Acties:
  • 82.453 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
endless schreef op woensdag 16 april 2008 @ 21:51:
[...]

edit:
[afbeelding]
Dat moét gewoon een geweldige ervaring zijn.. Een 3,5 liter in zo'n schattige 1-serie coupe.
dat is een 'gewone' 3 liter met dubbele turbo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:54

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Ach, daar doe ik het ook voor. ;) Maar dan graag in de 3 serie Coupé, dat model vind ik wat meer in balans. :)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
Ik denk wel dat de 135i leuker stuurt, maar ik heb liever de 335i ;)

[ Voor 35% gewijzigd door KappeNou op 17-04-2008 08:59 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:47

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

De 1 coupé zou bij mij ook wel als vervanger mogen komen te staan. De gewone 1 heb ik weinig mee en is iets teveel leasebak geworden, daarnaast zou ik graag een kofferbak hebben waar wel een krat bier in past. De 1 coupé is gewoon meer auto dan de gewone 1.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:53

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

KappeNou schreef op donderdag 17 april 2008 @ 08:58:
Ik denk wel dat de 135i leuker stuurt, maar ik heb liever de 335i ;)
Ik settle voor niet minder dan een 520i of 520d. Tot die tijd blijf ik wel oudere generaties rijden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Heb een mailtje gestuurd n.a.v. deze advertentie:

http://www.bmwdriversclub...=34&page=viewtopic&t=6579

Hij staat al een tijdje te koop en vraag me af waarom hij niet verkoopt. Als je het zo leest lijkt het een nette auto ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

HTT-Thalan schreef op donderdag 17 april 2008 @ 11:05:
Heb een mailtje gestuurd n.a.v. deze advertentie:

http://www.bmwdriversclub...=34&page=viewtopic&t=6579

Hij staat al een tijdje te koop en vraag me af waarom hij niet verkoopt. Als je het zo leest lijkt het een nette auto ...
Hij ziet er inderdaad netjes uit, al zijn in ieder geval z'n achtervelgen te breed (komen buiten de wielkast). Ik mis alleen een vraagprijs.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-09 13:12
deepbass909 schreef op donderdag 17 april 2008 @ 11:17:
[...]

Hij ziet er inderdaad netjes uit, al zijn in ieder geval z'n achtervelgen te breed (komen buiten de wielkast). Ik mis alleen een vraagprijs.
Ik wilde net hetzelfde zeggen :)

Ziet er iig leuk uit, maar zoals altijd, kunnen foto's misleidend zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Vraagprijs heb ik onder andere opgevraagd in de mail. Wat kunnen mogelijke oorzaken zijn voor het buiten de wielkast komen van de velgen? Er zit namelijk 'gewoon' 225/55/16 op. Spoorverbreders? Misschien de ophanging? Het is een 4x4...
Heuving schreef op donderdag 17 april 2008 @ 11:20:
[...]
Ik wilde net hetzelfde zeggen :)

Ziet er iig leuk uit, maar zoals altijd, kunnen foto's misleidend zijn...
Ik heb gemaild en o.a. gevraagd of een aankoopkeuring mogelijk is. Wil weten waarom hij al een tijd te koop staat, en als hij antwoord zal ik ook gelijk even naar die banden/velgen vragen, het was me nog niet opgevallen maar nu jullie het noemen, is het inderdaad vreemd, want ik heb zelf 255/55/R15 en die lopen níet buiten de wielkast.

[ Voor 54% gewijzigd door HTT-Thalan op 17-04-2008 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Die velgen krijg je er niet bij als je de tekst even goed lees ;)
Auto wordt geleverd op 16 inch velgen met originele iX wieldoppen, banden Michelin Pilot 225-55-16 met voor 6 mm profiel en achter 8 mm, dus goede banden!

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 20:07

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mocht je nog interesse hebben, in de nieuwe GTO staat een vergelijk tussen de XF, een 540 en een E klasse ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
MikeyMan schreef op donderdag 17 april 2008 @ 11:34:
[...]

Mocht je nog interesse hebben, in de nieuwe GTO staat een vergelijk tussen de XF, een 540 en een E klasse ;)
ah, toch nog even naar de winkel rennen dus :)

Overigens zoals gezegd, vind ik persoonlijk het een kromme vergelijking. kwa prijsstelling valt ie in de 5er klasse, maar kwa ervaring zeker niet :9
Wat was trouwens de uitkomst? weet ik dat alvast :+

Overigens hebben we een nieuwe Stagair hier.

Wouter van Someren, beter bekend als handewasser.
Zometeen ga ik m toch wel ff verslaan met PGR2 :9

[ Voor 36% gewijzigd door Heuving op 17-04-2008 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Heuving schreef op donderdag 17 april 2008 @ 11:38:
[...]

ah, toch nog even naar de winkel rennen dus :)

Overigens zoals gezegd, vind ik persoonlijk het een kromme vergelijking. kwa prijsstelling valt ie in de 5er klasse, maar kwa ervaring zeker niet :9
Wat was trouwens de uitkomst? weet ik dat alvast :+
Heb het artikel nog niet gelezen... Ff geen tijd voor... Tis overigens een 550i vs XF vs E350...

Sowieso beetje krom, lijkt me... E350vs 550i... :?

edit: ze wilden dus eigenlijk een E500 meenemen...
Conclusie: De XF komt dicht bij de 550, maar vooral kwa kwaliteitsbeleving nog niet op hetzelfde niveau... Rijeigenschappen vonden ze juist wel erg dicht in de buurt komen...

[ Voor 17% gewijzigd door MikeyMan op 17-04-2008 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

-Thunder- schreef op donderdag 17 april 2008 @ 11:31:
Die velgen krijg je er niet bij als je de tekst even goed lees ;)

[...]
Dat zeg ik toch? 225/55/16. Velgen, Wieldoppen, het gaat met om de maat, en die klopt gewoon.

Een collega van mij merkt net op, dat dit ding gemiddeld 1 op 4 zou lopen. Ik vond dat vreemd, aangezien mijn 520i van 6 (!) jaar ouder, gemiddeld 1 op 8.5 loopt, en zelfs 1 op 9.5 met ultimate benzine. Hij zegt dat de grote boosdoeners de 70 extra pk uit slechts 0.5 liter extra zijn, en de 4-wielaandrijving. Dit zou maken dat je ondanks dat BMW 9,6L/100km opgeeft (ietsje meer dan ze voor mijn 520i opgeven) het ding toch 1 op 4 zou lopen, hij heeft een kennis met een 'normale 525i (geen X) en die doet ook ongeveer dat verbruik bij normaal rijden.

Kent iemand deze auto's? Ik kan nog leven met de 1 op 9 van mijn huidige bak, maar zit echt niet op 1 op 4 te wachten ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 12:38
Ik denk dat dat wel meevalt. Jou 2 liter moet aardig sjouwen om die 1600kg vooruit te krijgen, die 2,5 zal daar minder moeite mee hebben * . Maar dat verschil zal gecompenseerd worden door het extra verbruik door de 4wd. Gecombineerd verbruik volgens autoweek is 1:10.4 voor die 525iX, maar dat zegt weinig natuurlijk.

Wil je per sé een iX trouwens?

* Tenzij je je rijstijl op de motor aanpast

[ Voor 19% gewijzigd door 418O2 op 17-04-2008 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

418O2 schreef op donderdag 17 april 2008 @ 11:57:
Ik denk dat dat wel meevalt. Jou 2 liter moet aardig sjouwen om die 1600kg vooruit te krijgen, die 2,5 zal daar minder moeite mee hebben * . Maar dat verschil zal gecompenseerd worden door het extra verbruik door de 4wd. Gecombineerd verbruik volgens autoweek is 1:10.4 voor die 525iX, maar dat zegt weinig natuurlijk.

Wil je per sé een iX trouwens?

* Tenzij je je rijstijl op de motor aanpast
Nou ik ben wild van achterwielaandrijving, het enige wat dat voor mij topt is 4wiel :) Het zou mij een veiliger gevoel geven bij Sneeuw/ijzel en vooral bij Nat weer, en dat laatste hebben we veel in Nederland. Dat, en het is natuurlijk enorm wreed om te hebben :)

Ik pas mijn rijstijl niet echt aan. Ik rijd over het algemeen vrij rustig, geef niet excessief gas en gebruik vooral het koppel, schakel snel door naar 4 á 5. Alleen als het stil is, ik haast heb, en de weg vrij is, en ik de motor goed warm heb kunnen rijden, vind ik flink in de toeren jagen gewoon leuk. Ik accepteer daar natuurlijk het bijbehorende verbruik van ongeveer 1 op 3 bij, maar het moet niet zo zijn dat ik met de 2.5 ineens standaard 1 op 4 ga rijden. Mij werd juist gezegd dat, inderdaad wat jij ook al zegt, die relatief zuiniger zou moeten zijn omdat hij minder hoeft te werken.

Lastig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Toch gek, want jou motor verbruikt net zoveel als de mijne op gas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

418O2 schreef op donderdag 17 april 2008 @ 12:25:
Toch gek, want jou motor verbruikt net zoveel als de mijne op gas...
En dat is goed of slecht?

Ik meet het heel simpel: Ik gooi de tank vol, reset de dagteller, rijd er een tijd in, en vul hem weer bij tot vol. Daarna kijk ik hoeveel liter erin gaat, en hoeveel KM ik daarmee gereden heb. Op Euro 95 kwam ik nooit boven de 1 op 8.5, en nu wel. In principe doe ik dit bij elke tankbeurt, tenzij ik (meestal aan het eind van de maand:P) niet genoeg geld bij heb om hem weer helemaal vol te gooien.

Jij hebt een 518, toch?

[ Voor 13% gewijzigd door HTT-Thalan op 17-04-2008 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ja, ik heb een 518, je zou toch verwachten dat die vrij underpowered zou moeten zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

418O2 schreef op donderdag 17 april 2008 @ 13:13:
Ja, ik heb een 518, je zou toch verwachten dat die vrij underpowered zou moeten zijn...
Nee hoor, de 518 4cylinder heeft bijna net zo veel vermogen en koppel. Ze noemen die van mij niet voor niets de "Baby Six". Toendertijd wilden mensen graag voor een relatief klein bedrag ook de 6pitter rijden, maar hadden niet het geld voor een 3liter, dus daarom werd de 2liter 6cylinder ingezet. Mijn blok is ook nog iets zwaarder, dus ik denk dat het netto op ongeveer hetzelfde verbruik terechtkomt.

Tegenwoordig moet je minimaal een 2.5 bestellen in de meeste modellen om een 6pitter te krijgen dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
De 2.0 is een 4 cilinder tegenwoordig idd. In de VS hebben ze nog x23i's, volgens mij zijn dat weer wel 6 cilinders (volgens mij gewoon de 2.5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

418O2 schreef op donderdag 17 april 2008 @ 13:42:
De 2.0 is een 4 cilinder tegenwoordig idd. In de VS hebben ze nog x23i's, volgens mij zijn dat weer wel 6 cilinders (volgens mij gewoon de 2.5)
Anyhoe, hoeveel kwam er bij jou bij op de wegenbelasting nadat je hem op gas hebt omgebouwd? En heb je G3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij had Autoweek laatst een dubbeltest tussen twee E60's met dezelfde typeaanduiding (520i zo uit mijn hoofd), maar dan had de ene de oude 6-cylinder en de ander had een nieuwe 4-cylinder. De conclusie was dat je er totaal niet op achteruit ging. :)

Goed, je hebt tegenwoordig ook 4-cylinder Volvo S80's....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
Verwijderd schreef op donderdag 17 april 2008 @ 13:46:
Volgens mij had Autoweek laatst een dubbeltest tussen twee E60's met dezelfde typeaanduiding (520i zo uit mijn hoofd), maar dan had de ene de oude 6-cylinder en de ander had een nieuwe 4-cylinder. De conclusie was dat je er totaal niet op achteruit ging. :)

Goed, je hebt tegenwoordig ook 4-cylinder Volvo S80's....
Maark klinkt de 6 in lijn niet een stuk lekkerder ;)

Ohja, over die 8 bak... Het lijkt er wel op dat ze overstappen van de pk race naar efficiency race :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
HTT-Thalan schreef op donderdag 17 april 2008 @ 13:46:
[...]

Anyhoe, hoeveel kwam er bij jou bij op de wegenbelasting nadat je hem op gas hebt omgebouwd? En heb je G3?
Ik zit nu op 100 eu/maand met 1450kg, geen G3 installatie...

Dat kost iets van 550 euro om om te bouwen en scheelt 360 euro per jaar (dat is je 'boete' als je geen g3 hebt).. zou het na anderhalf jaar terugverdienen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
HTT-Thalan schreef op donderdag 17 april 2008 @ 11:50:
Een collega van mij merkt net op, dat dit ding gemiddeld 1 op 4 zou lopen. Ik vond dat vreemd, aangezien mijn 520i van 6 (!) jaar ouder, gemiddeld 1 op 8.5 loopt, en zelfs 1 op 9.5 met ultimate benzine. Hij zegt dat de grote boosdoeners de 70 extra pk uit slechts 0.5 liter extra zijn, en de 4-wielaandrijving.
Daar geloof ik geen kont van. De redenatie dat die hoeveelheid pk's uit "maar" 0.5 liter extra daar voor zorgen is gewoon krom. Het is algemeen geaccepteerd dat hoe hoger het specifiek vermogen is, (dus bij gelijk blijvende cylinderinhoud) des te beter het is. Dus voorbeeld: De 2.0 150PK moter, verbruikt niets meer dan 2.0 130PK motor die jij hebt, sterker nog, bij gelijkblijvende acceleratie, rijd je zuiniger met de motor met een hoger specifiek vermogen, aangezien je minder gas hoeft te geven voor dezelfde mate van acceleratie. (Dit is dezelfde redenatie waarom auto's door chiptuning zuiniger kunnen lopen dan de ongechipte variant. Bij planken gaat dit natuurlijk niet op. ;) ) De 4 wiel aandrijving zorgt inderdaad voor extra aandrijfverlies, maar meer dan 0,5 - 1 liter is dit echt niet.

Ik denk dat als je je gedraagt, hier prima 1 op 8 mee kunt rijden. Hell, zelfs als ik me gedraag (140km/h op de cc) met mijn 635Csi uit 1986 haal ik nog een royale 1 op 9...
Dit zou maken dat je ondanks dat BMW 9,6L/100km opgeeft (ietsje meer dan ze voor mijn 520i opgeven) het ding toch 1 op 4 zou lopen, hij heeft een kennis met een 'normale 525i (geen X) en die doet ook ongeveer dat verbruik bij normaal rijden.
Dan moet die kennis zijn blok maar eens laten reviseren, of zijn gaspedaal niet digitaal gebruiken met de voorkeur voor de "1".
Kent iemand deze auto's? Ik kan nog leven met de 1 op 9 van mijn huidige bak, maar zit echt niet op 1 op 4 te wachten ...
Ik heb zelf niet het 192PK 2.5 Vanos blok gehad, maar ik geloof geen kont van 1:4. Vraag eens aan Wimo wat zijn 2.8 doet (deed). Meer dan dat zal het zeker niet zijn. 1 op 4 is dikke kolder. Mijn 6 serie met 3.5 turbo en scherpe nokkenas, verouderd motormanagement en maar een 3 traps automaat (meer verlies dan handbak, en maar 3 versnellingen dus veel meer toeren) komt pas onder de 1:5 als ik als een gek ga blazen..

Overigens, hij roept dat die auto uit 1994 is... Zo ver ik weet, is er in 1993 een facelift geweest van de E34, waarbij alle modellen de V8 neus hebben gekregen. (Met de brede nieren dus.) Dit zijn smalle nieren. Vraag hem eens hoe dat zit dan? Volgens mij was pre-facelift en na-facelift ook te herkennen aan de asbak in de middenconsole, oude type is een schuif-asbak, nieuwe type is een klap-asbak.

[ Voor 4% gewijzigd door GaMeOvEr op 17-04-2008 14:11 ]

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

@ Gameover

Dat onderwerp sneedt mij collega ook al eens aan toen ik deze auto 2 maanden terug aan hem liet zien. De man houdt vol dat deze auto origineel is. Hij is echter wel in 2001 geimporteerd vanuit België, kan dat er iets mee te maken hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
HTT-Thalan schreef op donderdag 17 april 2008 @ 14:41:
@ Gameover

Dat onderwerp sneedt mij collega ook al eens aan toen ik deze auto 2 maanden terug aan hem liet zien. De man houdt vol dat deze auto origineel is. Hij is echter wel in 2001 geimporteerd vanuit België, kan dat er iets mee te maken hebben?
Volgens wikipedia heeft de nieren-facelift in 1994 plaats gevonden. Het kan zo zijn dat dit ergens later in '94 is gebeurd en dat deze van voor die tijd is, of stomweg een pre-facelift model wat pas later daadwerkelijk op kenteken is gezet. (Dus een tijdje in de showroom gestaan.)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ik heb voor de zekerheid toch maar foto's opgevraagd van de 630CS. Ze heeft de papieren erbij gezocht, en volgens die duitse papieren is er 3 september 1979 (een jaar na aanschaf dus) een gastank van 79 liter met binnenvulling in de auto gebouwd.

Als ik foto's krijg, post ik ze wel even :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

525iX 4x4 cars - Pierre-Yves Keldermans drives a Touring one, bought in Belgium.

The 525iX does have a lot of specific parts, so it has a specific type of wheels ; the only "BMW accepted" wheel/tyre size is 225-55-16 (95V) on a 7.5-16-ET54 wheel (Style 6 alloy or std. iron).
As you see, the ET54 is very different from the other E34's.
I found the "Style 6" not to be my prefered style, so I kept those alloys for winter tyres and begun to look for 17" with an ET54 ... with no luck as it is very specific to the iX. :-(
Finally, I looked at the Alpina version of the iX, called "B10 3.0 Allrad". Alpina sells nice 17" alloys for the iX but the price is VERY nice also ... so I had to find something else.
The interesting thing I got from Alpina is that their wheels for the 525iX/B10 Allrad are 17-8-ET46, with 235-45-17 (front wheels only) and 245-45-17 (front and/or rear wheels).
ET46 ! Looks like at lot of E46 3-series have such wheels, and some E36 wheels also exist in 17-8.5-ET41.
Some calculations showed me that 17-8-ET46 and 17-8.5-ET41 would fit perfectly on my car with a lot beheviour changes on the road, so in the summer I'm now driving with M3 wheels and 235-45-17.
One extra remark : the 525iX is noticiably heavier than a E36 and probably E46, so the alloys must be strong enough.
Dit zou iets te maken kunnen hebben met het buiten de wielkast staan van de velgen. Misschien hoort het wel zo - volgens deze info van

Http://www.bmwe34.net/e34main/upgrade/wheels_upgrade.htm

Zijn de gebruikte velgen (225/55/16) héél specifiek voor de 525IX en is iets anders bijna niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Ik denk eerder dat hij er alsnog gewoon ET20/22 op heeft gedaan, en ze daarom buiten de wielkasten staan. ;) Want wat ik zie zijn E34 M5 velgen. (Al dan niet origneel)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:43

4x2

lộn xộn quá

Klopt idd, de spoorbreedte van een IX is aan de voorkant een stuk breder en daarom hebben ze m achter ook veranderd.
E30 325iX heeft precies hetzelfde probleem
Vriend van me heeft een 325iX trouwens, die doet iets van 1:8 met normaal rijden (vrij veel korte ritjes) en 1:10 bij beschaafde langere snelwegritten.
Is nog wel het oude M20 blok trouwens, dus 12 kleppen, 20pk minder, geen vanos.
En die E30 weegt ook al 1350 op kenteken volgens mij.

Verder, 2e hands onderdelen voor de gewone achterwielaandrijvers zijn goed te betalen en makkelijk 2e hands te vinden, maar voor de iX'en is het een stuk lastiger.
En o wee als je je tussendiff ofzo kapot knalt :P

Als je dr toch rustig mee doet zou ik dr eens goed over nadenken, voor sportief/circuitgebruik is zo'n iX wel leuk, een gewone 325 kan je heel makkelijk achter je laten, al helemaal als het nat is.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Hm, dat is een prettig vooruitzicht, superieure wegligging en genoeg vermogen, tegen min of meer hetzelfde verbruik. Ik heb die Frank M3 die het ding aanbied ook via google gevonden waar hij hem op een ander forum aanbied. Daar noemt hij een ''forum''prijs van 3750 euro.

Als de auto echt zo goed en hard is als hij zegt, vind ik dit een redelijk laag bedrag, wat jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 23:14
Iemand die mij hier toevallig kan helpen aan een centrale deurvergrendeling motor voor rechts-achter voor een late ('95) E34?

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Mijn onderdelenboer voor bmw spul: www.tooltime-andelst.nl (ligt bij arnhem, geen idee hoe ver dat bij je vandaan is.)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11:43

Daniel

Kapitein NCC-1701
Afgelopen weekend nog een filmpje gemaakt van hoe mijn auto het doet op een (bijna) lege autobahn :)

http://www.youtube.com/watch?v=uc2jPmenaYM

http://www.youtube.com/watch?v=9wWTH3wyHso

100-200 tijd is ongeveer 13 seconden, wat toch niet slecht is :) 0-200 heb ik niet getest maar uitgaande van de standaardtijd naar de 100 (6,1 secs) zou dat onder de 20 moeten kunnen.
De top is 260 op de teller, de ervaring leert dat dat redelijk precies is (255 echt)
Toch jammer hoor, die begrenzers...alsof 270 nu zo veel gevaarlijker is dan 250 :X En 't is zo suf dat je hem voelbaar voelt inhouden op het moment dat de teller aan het einde van de schaal zit. Maar ja, om daar nu weer geld voor uit te trekken, voor die drie keer per jaar dat je de top aantikt. Echt comfy rijden is het niet.

Die Jaguar XF vind ik ook wel gaaf...design ben ik niet helemaal over uit, is naar mijn idee niet helemaal in balans. Voorkant 'wennen', achterkant is bloedmooi. Interieur wel schitterend, en voor het geld gewoon een erg goede deal. Toch apart dat een Jaguar het nog eens zou moeten hebben van de goede aanbieding 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Netjes Daniël :)

Maar op welke wegen dicht bij de grens mag je eigenlijk rijden zonder limiet ?

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Jeus, dat gaat serieus hard. Ik zou het ook wel eens willen proberen, maar ik kom nooit op de Autobahn, en ik haal maar 215 ofzo, en als ik dat voor langere periodes volhou rijd ik 1 op 3 en loopt mijn motor redelijk warm, ik kan veilig 180 rijden en dan heb je het ver gehad, dan zit ik al in de 5k toeren.

Ook mooi om te zien hoe je 1km van te voren al naar de linkerbaan moet om mensen in te halen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm .. vanuit Venlo de grens over richting de Nürburgring mag je na een stuk 100 volgens mij al vrij snel volgas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Femme schreef op donderdag 10 april 2008 @ 16:19:
[...]

Ik heb het probleem ook gehad en het verdween nadat de draagarmen waren vervangen en de auto opnieuw was uitgelijnd. De dealer dacht aanvankelijk dat de remschijven krom waren, dit bleek echter niet het geval.

Op de E39-forums heb ik vaker gelezen dat het vervangen van de draagarmen (de dealer weet wel welk specifiek onderdeel) de oplossing voor een trillend stuur bij remmen is.
Auto is bij de dealer geweest. Na nader onderzoek is er toch aardig wat mis - Inderdaad draagarmen en zelfs de motor steunen.
Over 2 weekjes weer terug omdat de onderdelen in bestelling zijn - dit alles onder garantie.

Over het trillen van het stuur bij zacht remmen komt doordat de schijven heel licht krom zijn.
Ik wacht hier nog mee.
Zijn er nog betere remmen op de markt voor mijn E39 ? vast wel ! Tips ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Sowieso de A3/E34 (bij Arnhem de grens over) is zonder limiet, en volgens mij de A30/E30 (bij Enschede) ook. Daarnaast is de A31/E22 die van noord naar zuid langs de Nederlandse grens loopt, ook zonder limiet. Vanuit Limburg hebben voor zo ver ik weer alle wegen een maximum snelheid, maar daar kom ik nooit. Van de A3 weet ik het zeker (of het moet het afgelopen half jaar veranderd zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Hoe kan je zo'n weg eigenlijk herkennen ?

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

HTT-Thalan schreef op donderdag 17 april 2008 @ 16:50:
[...]

Dit zou iets te maken kunnen hebben met het buiten de wielkast staan van de velgen. Misschien hoort het wel zo - volgens deze info van

Http://www.bmwe34.net/e34main/upgrade/wheels_upgrade.htm

Zijn de gebruikte velgen (225/55/16) héél specifiek voor de 525IX en is iets anders bijna niet mogelijk.
Die huidige velgen zijn wel breder dan 225. Door de verkeerde ET-waarde kan er extra slijtage in de lagers, stuurinrichting en ophanging zitten. Daarnaast komt met name de achterband wel eng dicht bij de wielkast randen. Ik zou zeker kijken naar beschadigingen in de wielkasten daarom.
Wat betreft het verbruik, van de iX weet ik het niet, maar voor de Audi Quatro (gebasseerd op de Audi 90) geldt dat het verbruikt ongeveer 1:8 is tegen 1:11 voor de niet Quatro. Ik denk dat de iX wat dat betreft vergelijkbaar zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
-Thunder- schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 09:34:
Hoe kan je zo'n weg eigenlijk herkennen ?
Aan het ontbreken van rood omrande borden met 100/120 :) Het uitgangspunt is nog altijd dat er geen limiet is, dus onze oosterburen geven het duidelijk aan als die er wel is. Rondom steden zijn er geen limietloze stukken, het zijn vooral wegen in relatief dunbevolkte gedeeltes die nog de mogelijkheid bieden om volle pijp door te halen. Desalniettemin moet je het er wel een beetje op uitzoeken: sowieso op zondagen, als in Duitsland vrachtwagens niet op de snelwegen mogen rijden, en dan nog een beetje vroeg ook zodat het rustig is. Vanuit de auto die hard rijdt ziet het snelheidsverschil er nog wel fatsoenlijk uit, maar vanuit de ingehaalde auto is het bizar hoe hard iemand langs komt hoeken. Je hebt echt veel ruimte nodig wil je verantwoord dergelijke snelheden kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik kan vanuit huis met 10/15 minuten op de A31 zitten :) Best wel prettig. Moet zeggen dat ik het nooit onderneem, 210 vind ik nu ook weer niet zó spannend... Als ik harder kon zou ik het misschien wel doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Ik ben niet zo van het 'pimpen'. Maar ik vind deze toch wel erg geslaagd....Alleen jammer dat er geen leer in zit.

[ Voor 6% gewijzigd door Bram77 op 18-04-2008 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Tegenwoordig heb je onder de advertentie een veld met een korte link "Link plakken in uw website, chat- of e-mailbericht" > http://link.marktplaats.nl/162242542

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Verwijderd schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 08:45:
Hmm .. vanuit Venlo de grens over richting de Nürburgring mag je na een stuk 100 volgens mij al vrij snel volgas.
Leuke weg om het te proberen trouwens, met 220 over betonplaten de bocht door met de motor :P
Met de auto (en mn huidige motor) vind ik het niet zo interessant, beiden hebben niet zoveel zin meer voorbij de 170 :P

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 13:17
Binnenkort nieuwe 20mm achter stabi monteren op de 118d. De huidige 14mm die standaard bij het M-sportonderstel zit is IMHO alsnog te slap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daniël schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 08:29:
Afgelopen weekend nog een filmpje gemaakt van hoe mijn auto het doet op een (bijna) lege autobahn :)

100-200 tijd is ongeveer 13 seconden, wat toch niet slecht is :) 0-200 heb ik niet getest maar uitgaande van de standaardtijd naar de 100 (6,1 secs) zou dat onder de 20 moeten kunnen.
De top is 260 op de teller, de ervaring leert dat dat redelijk precies is (255 echt)
Toch jammer hoor, die begrenzers...alsof 270 nu zo veel gevaarlijker is dan 250 :X En 't is zo suf dat je hem voelbaar voelt inhouden op het moment dat de teller aan het einde van de schaal zit. Maar ja, om daar nu weer geld voor uit te trekken, voor die drie keer per jaar dat je de top aantikt. Echt comfy rijden is het niet.

Die Jaguar XF vind ik ook wel gaaf...design ben ik niet helemaal over uit, is naar mijn idee niet helemaal in balans. Voorkant 'wennen', achterkant is bloedmooi. Interieur wel schitterend, en voor het geld gewoon een erg goede deal. Toch apart dat een Jaguar het nog eens zou moeten hebben van de goede aanbieding 8)7
Heerlijk die betonplaten met die dwarsnaden. Na een dagje door duitsland rijden word ik echt helemaal gek van dat constant herhalende geluid :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Daniël schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 10:16:
[...]

Aan het ontbreken van rood omrande borden met 100/120 :) Het uitgangspunt is nog altijd dat er geen limiet is, dus onze oosterburen geven het duidelijk aan als die er wel is. Rondom steden zijn er geen limietloze stukken, het zijn vooral wegen in relatief dunbevolkte gedeeltes die nog de mogelijkheid bieden om volle pijp door te halen. Desalniettemin moet je het er wel een beetje op uitzoeken: sowieso op zondagen, als in Duitsland vrachtwagens niet op de snelwegen mogen rijden, en dan nog een beetje vroeg ook zodat het rustig is. Vanuit de auto die hard rijdt ziet het snelheidsverschil er nog wel fatsoenlijk uit, maar vanuit de ingehaalde auto is het bizar hoe hard iemand langs komt hoeken. Je hebt echt veel ruimte nodig wil je verantwoord dergelijke snelheden kunnen halen.
Het is 130/100 in duitsland ;)
Maar inderdaad, zodra er een limiet geldt, wordt dat heel duidelijk aangegeven met borden. Daarnaast merk je direct dat iedereen langzamer gaat rijden. De snelheidslimieten worden in Duitsland heel strikt nageleefd.
Trouwens, een vrachtwagen met 180 inhalen is wel een aparte ervaring. Die wagen lijkt echt stil te staan dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wikipedia: Elefantenrennen

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2008 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-09 17:57

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

deepbass909 schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 11:58:
[...]

Het is 130/100 in duitsland ;)
Er zijn ook stukken waar een limiet van 120 geldt.
Maar inderdaad, zodra er een limiet geldt, wordt dat heel duidelijk aangegeven met borden. Daarnaast merk je direct dat iedereen langzamer gaat rijden. De snelheidslimieten worden in Duitsland heel strikt nageleefd.
Mwah, dat laatste is niet mijn ervaring. Ik zie op trajecten met een tempolimit altijd veel Duitsers die net wat te hard rijden (+10km/h). Sommigen kachelen gewoon door met 140-150km/h. In Nederland houdt men zich veel strikter aan de snelheidslimieten. Hier rijden veel bestuurders ver onder de maximum snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

120 is een afwijkende snelheid. Gangbaar is 130 met limiet buiten de bebouwde kom, 100 als het echt door een stad gaat of heel onoverzichtelijk is.

Wat betreft snelheid houden, een half jaar geleden ging ik naar Bramsche (net boven Osnabrück) voor mijn werk. Op de plekken waar een vmax gold werd ik niet of nauwelijks meer ingehaald als ik 130 of 100 reed (afhankelijk van de maximum snelheid). Het inhalen gebeurde zeg maar net zo veel als in Nederland in een trajectcontrole stuk.
Hier in Nederland houden ze zich echter totaal niet aan de vmax, maar rijden er inderdaad vaak juist ruim onder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
deepbass909 schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 12:28:
120 is een afwijkende snelheid. Gangbaar is 130 met limiet buiten de bebouwde kom, 100 als het echt door een stad gaat of heel onoverzichtelijk is.

Wat betreft snelheid houden, een half jaar geleden ging ik naar Bramsche (net boven Osnabrück) voor mijn werk. Op de plekken waar een vmax gold werd ik niet of nauwelijks meer ingehaald als ik 130 of 100 reed (afhankelijk van de maximum snelheid). Het inhalen gebeurde zeg maar net zo veel als in Nederland in een trajectcontrole stuk.
Hier in Nederland houden ze zich echter totaal niet aan de vmax, maar rijden er inderdaad vaak juist ruim onder...
Mijn ervaring vooral rond Frankfurt, was dat de meeste mensen zich nog wel vrij netjes aan de limiet houden. Inderdaad misschien ietsje harder, maar het was allemaal een perfecte doorstroming van het verkeer.

Ik vind eigenlijk, dat het moet worden opgenomen in het CBR examen. tenminste 10 les uren op de limietloze autobahn. En dan bij voorkeur ook tenminste 20 afriten netjes nemen.
Dat zou de rij kwaliteit van de gemiddelde bestuurder in Nederland zeer zeker ten goede komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Heuving schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 13:33:
[...]

Mijn ervaring vooral rond Frankfurt, was dat de meeste mensen zich nog wel vrij netjes aan de limiet houden. Inderdaad misschien ietsje harder, maar het was allemaal een perfecte doorstroming van het verkeer.

Ik vind eigenlijk, dat het moet worden opgenomen in het CBR examen. tenminste 10 les uren op de limietloze autobahn. En dan bij voorkeur ook tenminste 20 afriten netjes nemen.
Dat zou de rij kwaliteit van de gemiddelde bestuurder in Nederland zeer zeker ten goede komen.
Als die lessen dan ook worden gegeven in autobahn-waardige auto's, en niet in de golfjes/polo's/corolla's waar de meeste rijscholen mee sukkelen...

Voor dergelijke wegen is er geen vervangen voor een auto met een kont en minimaal 6 cylinders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
deepbass909 schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 12:28:
Ik zit vrijwel weekelijks in Duitsland en dan op de meeste exotische plekken en ik kan wel stellen dat ik heel wat autobahn heb gezien. Maar ik zie vaker ronde bordjes met een rode rand met daarin 120 dan 130.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Een snelheidslimiet van 130 bestaat niet in Duitsland, wel in Frankrijk bijv. Het is adviessnelheid 130 (blauw bord met witte cijfers) of een limiet van 100 of 120. (Rood omrand wit bord met zwarte cijfers)

Overigens: autobahnblazen is niets moeilijks aan. Het wordt pas tricky bij de echt hoge snelheden (200+). Iemand die rechts rijdt moet elke 7,5 seconden in zijn spiegels kijken om iemand die met 300 aan komt blazen...no way dat dat gedaan wordt. Maar waarom zou je hardrijden met iemand moeten gaan oefenen?
De rijopleiding in Nederland zou beter af zijn met lessen in moeilijke omstandigheden: regenval, mist en gladheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Daniël schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 13:57:
Een snelheidslimiet van 130 bestaat niet in Duitsland, wel in Frankrijk bijv. Het is adviessnelheid 130 (blauw bord met witte cijfers) of een limiet van 100 of 120. (Rood omrand wit bord met zwarte cijfers)
Is ook niet helemaal waar, op de A27 vlak voor Bremerhaven staat bijvoorbeeld een rond bord rode rand met daarin 130. Misschien nog iets van "heel" vroeger dat nooit vervangen is, geen idee, maar ik kom ze zo nu en dan wel eens tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 12:16
Hoe bevalt je einzer, Conzito?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
Daniël schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 13:57:

Overigens: autobahnblazen is niets moeilijks aan. Het wordt pas tricky bij de echt hoge snelheden (200+). Iemand die rechts rijdt moet elke 7,5 seconden in zijn spiegels kijken om iemand die met 300 aan komt blazen...no way dat dat gedaan wordt. Maar waarom zou je hardrijden met iemand moeten gaan oefenen?
De rijopleiding in Nederland zou beter af zijn met lessen in moeilijke omstandigheden: regenval, mist en gladheid.
Simpelweg omdat je veel meer moet anticiperen op het verkeer in duitsland.
In Nederland wordt het autorijden erg makkelijk gemaakt. In duitsland is dat zeker niet het geval.
Hairpin afritjes bijvoorbeeld.

Het anticipatie vermogen van de meeste nederlanders is echt bedroevend. Ik denk dat dit ook vooral het geval is van veel notoire links rijders. Die mensen snappen simpelweg niet dat er mensen zijn die harder rijden en anticiperen ook niet op het moment dat ze naar rechts kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Heuving schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 14:11:
[...]

Simpelweg omdat je veel meer moet anticiperen op het verkeer in duitsland.
In Nederland wordt het autorijden erg makkelijk gemaakt. In duitsland is dat zeker niet het geval.
Hairpin afritjes bijvoorbeeld.
[...]
Dan kan je ze beter naar België brengen om een paar rondjes langs Luik te rijden... Op een slechte, drukke snelweg er achter komen dat je een afrit van krap 100meter moet hebben, met strak daarachter een scherpe bocht waarvoor je echt langzamer dan 50km/u moet...

Daar kan je onmogelijk op anticiperen... die afrit is er gewoon ineens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Boeie schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 14:10:
Hoe bevalt je einzer, Conzito?
Groot fan, enige nadeel dat ik aan de auto ondervind is door de toegankelijkheid er op bepaalde plekken aanpassingen zijn gedaan die wegligging niet ten goede komen. Daarom komt er nu dus een 20mm stabi aan de achterzijde en rondom spoorverbreders, voorzijde 10mm, achterzijde 15mm/20mm.

Ik merk het met name in snelle bochten 120kmh+, verder is het heerlijk stil, vlot genoeg, maar meer is beter. Het schoonhouden van een witte auto valt me ook alles mee en al met al ben ik er echt super blij mee, hele goede keuze voor mij. Je trekt er nog aardig wat bekijks mee ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spoorverbreders :? Heb je niet meer aan gewoon een set mooie veren en dempers ipv met spoorverbreders te gaan klooien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Verwijderd schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 14:56:
Spoorverbreders :? Heb je niet meer aan gewoon een set mooie veren en dempers ipv met spoorverbreders te gaan klooien...
Simpel gezegd, nee. Stugheid is het probleem niet, het M-onderstel is echt heel goed, Het zit hem in het overhellen en de van nature onderstuurdheid van de auto. Dat kan je oplossen door de voor en achterzijde wat betreft spoorbreedte enigzins gelijk te trekken. Meer spoorbreedte is ook simpelweg minder rol. Zeker icm. met een dikkere stabi.

Als je goede spullen gebruikt is het ook helemaal geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hoe wil je minder roll krijgen met die spoorverbreders dan?

Ik neem aan dat ie niet "omvalt" maar binnen de restricties van de ophanging rolt... Dat ga je niet oplossen met verbreders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2008 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ConZito schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 15:05:
[...]

Simpel gezegd, nee. Stugheid is het probleem niet, het M-onderstel is echt heel goed, Het zit hem in het overhellen en de van nature onderstuurdheid van de auto. Dat kan je oplossen door de voor en achterzijde wat betreft spoorbreedte enigzins gelijk te trekken. Meer spoorbreedte is ook simpelweg minder rol. Zeker icm. met een dikkere stabi.

Als je goede spullen gebruikt is het ook helemaal geen probleem.
En jij denkt dat BMW niet urenlang met de geometrie bezig is geweest? Je denkt nu wel erg Amerikaans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

En jij denkt dat we niet doorhebben dat je twee keer hetzelfde post? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
MikeyMan schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 15:26:
Hoe wil je minder roll krijgen met die spoorverbreders dan?

Ik neem aan dat ie niet "omvalt" maar binnen de restricties van de ophanging rolt... Dat ga je niet oplossen met verbreders...
Daar hebben we dus ook gewoon de dikkere stabi voor, maar een hogere spoorbreedte vermindert simpelweg de rolneiging.

En wat BMW bedenkt zal me eerlijk gezegd aan m'n reet roesten. Ze bouwen een auto met ophanging die voor iedere leaseknakker te beheersen is. Daarom is de wagen ook van nature onderstuurd. Zolang je niet te extreem gaat komt het allemaal goed. Een stelregel voor spoorverbreding is ongeveer 2% op de sturende as en 3% op de achteras. Zo kom je niet direct in het gedrang met de schuurstraal ed.

Geloof me ik heb er over nagedacht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Crosspost uit het show je auto topic :)

Afbeeldingslocatie: http://i29.tinypic.com/67m9mc.jpg
Thanks by HlpDsK

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

ConZito schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 15:46:
[...]

Daar hebben we dus ook gewoon de dikkere stabi voor, maar een hogere spoorbreedte vermindert simpelweg de rolneiging.
Dat kun je wel zeggen, maar het lijkt mij vrijwel onmogelijk... In de basis blijven je wielen gewoon op de grond, dus de roll zit tussen wiel en auto... Wielen verder naar buiten zetten doet daar niks aan af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Heuving schreef op woensdag 16 april 2008 @ 12:59:
[...]

Hij stuurt perfect. Netjes scherp zoals dat hoort in een sportieve luxe sedan.
Het is niet zoals bij BMW dat je echt het wegdek 'voelt', maar die flippers op het stuur hebben echt veel meerwaarde.

Enige opmerking, de bodyroll is wel vervelend. Dat is toch een punt van verbetering. Dan pas heb je het gevoel dat je in een grote jaguar rijdt ipv een XK (want de XF voelt bizar genoeg aan als een XK, die ik overigens van het weekend nog heb gereden. de 26e XKR convertible rijden :9~ )

@ Catch22: daar moet ik inderdaad dus nog aan wennen ;) De voorkant is niet echt jaguarish.
Als je naar de achterkant kijkt, kan je met een beetje fantasie een Aston DB9 erin herkennen.\

@ HlpDsK: juist ;) njah, het is echt best grappig.
Ik zat te twijfelen of het de moeite waard was om te posten. En 2 minuten na de post toch maar weggehaald :+

@ Fwnk: >:)

edit:
fototjes van de XF op de bekende stek.
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

En nog 1tje van de XK8 4.2.

[afbeelding]
Overigens is het een traag ding, maar hij klinkt echt fantastisch :9~
Ik hoop op goed weer de 26e 8)
Ik vind de voorkant echt een gedrocht, krijg het gevoel alsof een inspiratieloze Jappanner me tegemoet komt als ik 'm zie. Ik vind sowieso de uitstraling nogal saai, meer een wannabe dan een echt alternatief voor een BMW/Audi. Overigens heb ik geen idee hoe hij rijdt, omdat ik er nooit zelf in gereden heb. Dit zal ongetwijfeld goed zijn.

Ik zou heel moeilijk zo'n keuze kunnen maken. Ik zou naast het feit dat je een andere auto neemt, ook wel moeite hebben om het merk BMW achter me te laten. Het image, de emotie, de F1, de kleuren, de magazines, dit topic op GoT, het sleutelhangertje.. Het zijn toch allemaal bijzaken die je geweldige auto aanvullen met iets extra's. Bij Jaguar zou ik dat veel minder hebben. Sowieso zijn er weinig merken die mij dat gevoel zouden kunnen bieden.

Misschien heeft dat ook wel te maken met de sportiviteit die om BMW hangt die mij aantrekt. Ik hou van een auto die naast kracht ook sportiviteit uitstraalt. Dat was overigens ook de voornaamste reden om voor een 5 te kiezen i.p.v. een 7. De 7 is me net iets te saai, te gedistingeerd. Wat dat betreft wijkt jouw smaakt ook wel iets af van die van mij, dus misschien verklaart dat ook wel een beetje waarom ik niets zie in de XF. Maar ik kan me wel voorstellen dat je helemaal gek wordt van de problemen. Is een 5 overigens geen optie?

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErectionJackson

ErectionJackson

Daniël schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 08:29:

Geweldig 8) Ik woon zelf praktisch aan de 31. Ik rijd een paar keer per week lange stukken via de 31 en betrap me er nog wel eens op dat ik de limiet van de auto graag op zoek. Ik heb 'm niet verder dan net geen 260 op de teller weten te krijgen op een recht stuk. Vaak rijd ik hele stukken 230/240 en doe iets rustiger aan als ik moet inhalen. Zeker als een paar vrachtwagens achter elkaar rijden, heb al een paar keer meegemaakt dat eentje plots naar links schoot en ik m'n voorremmen moest pijnigen.

Iemand maakte een opmerking over de slechte kwaliteit van de weg ivm betongebruik, maar de kwaliteit van de 31 is op veel plekken gewoon erg goed. Tuurlijk heeft het zo z'n baggerstukken, maar het is een opvallend goede weg. Het is één lange rechte weg van 240 km waarvan 95% onbeperkt. Eén van de pronkstukken van Europa.

Af en toe zie je wel dat op moet blijven letten. Ik zie nog wel eens een A6'je of een E-klasse in de berm/vangrail of verse rubbersporen op de weg die vertellen dat iemand de controle is verloren. :+

Overigens is het opvallend hoeveel beter Nederlanders rijden als ze in Duitsland zijn. De duiken netjes aan de kant als je je knipperlicht aanlaat. Als je dan in Nederland rijdt, erger je je helemaal kapot aan al die linksrijders. En dan vinden ze je aggressief als je je knipperlicht gebruikt om erlangs te willen 8)7

edit:
Verwijderd schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 16:46:
[...]
Wuh? :P De weg is 240 km/h? :+

Zou trouwens knap zijn als je die dan ook in een uur kon rijden. Vooral met al die 'elefanten'.
Ja het is een A31 525d ;) |:( :)

[ Voor 5% gewijzigd door ErectionJackson op 18-04-2008 17:43 ]

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ErectionJackson schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 16:30:
Het is één lange rechte weg van 240 km/h waarvan 95% onbeperkt. Eén van de pronkstukken van Europa.

Zou trouwens knap zijn als je die dan ook in een uur kon rijden. Vooral met al die 'elefanten'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 16:46:
[...]

als ie 240 km lang is kan je em in 1 uur rijden :P

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.heuving.eu/VARIOUS/DSC01049.jpg

Afbeeldingslocatie: http://images.automotive.com/reviews/images/99chrysler300m.jpg

:{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denivan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 11:33

denivan

de enige

Wacht...laat me raden... ik zie het verband :

Het zijn alletwee auto's !

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, "Where the heck is the ceiling?!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:31

Wimo.

Shake and Bake!

Ik moet zeggen dat jouw reply's ,met de komst van de :{ smiley , een stuk intelligenter zijn geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die ronde uitbolling van de lampen lijken gewoon als 2 druppels water! Of ben ik echt de enige die gelijk aan de 300m moest denken? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Tot nu toe schijnbaar wel. ;)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.liveleak.com/view?i=229_1205633648

Vanaf 6 minuten. Isetta Hayabusa :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
ErectionJackson schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 16:30:
Iemand maakte een opmerking over de slechte kwaliteit van de weg ivm betongebruik, maar de kwaliteit van de 31 is op veel plekken gewoon erg goed. Tuurlijk heeft het zo z'n baggerstukken, maar het is een opvallend goede weg. Het is één lange rechte weg van 240 km waarvan 95% onbeperkt. Eén van de pronkstukken van Europa.
Op sommige plekken is hij wel wat hobbelig, maar dat merk je alleen bij hoge snelheden. Verder ligt er gewoon ZOAB en geen beton :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErectionJackson

ErectionJackson

Daniël schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 08:41:
[...]

Op sommige plekken is hij wel wat hobbelig, maar dat merk je alleen bij hoge snelheden. Verder ligt er gewoon ZOAB en geen beton :)
Ja dat wou ik dus ook aangeven. Iemand gaf aan dat ie zo'n last heeft van de betonnaden, terwijl het gewoon asfalt is, dat was m'n punt. Verder is de kwaliteit gewoon erg goed. En de omgeving is op veel plekken ook erg mooi en rustgevend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
ErectionJackson schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 16:21:
[...]

Ik vind de voorkant echt een gedrocht, krijg het gevoel alsof een inspiratieloze Jappanner me tegemoet komt als ik 'm zie. Ik vind sowieso de uitstraling nogal saai, meer een wannabe dan een echt alternatief voor een BMW/Audi. Overigens heb ik geen idee hoe hij rijdt, omdat ik er nooit zelf in gereden heb. Dit zal ongetwijfeld goed zijn.

Ik zou heel moeilijk zo'n keuze kunnen maken. Ik zou naast het feit dat je een andere auto neemt, ook wel moeite hebben om het merk BMW achter me te laten. Het image, de emotie, de F1, de kleuren, de magazines, dit topic op GoT, het sleutelhangertje.. Het zijn toch allemaal bijzaken die je geweldige auto aanvullen met iets extra's. Bij Jaguar zou ik dat veel minder hebben. Sowieso zijn er weinig merken die mij dat gevoel zouden kunnen bieden.

Misschien heeft dat ook wel te maken met de sportiviteit die om BMW hangt die mij aantrekt. Ik hou van een auto die naast kracht ook sportiviteit uitstraalt. Dat was overigens ook de voornaamste reden om voor een 5 te kiezen i.p.v. een 7. De 7 is me net iets te saai, te gedistingeerd. Wat dat betreft wijkt jouw smaakt ook wel iets af van die van mij, dus misschien verklaart dat ook wel een beetje waarom ik niets zie in de XF. Maar ik kan me wel voorstellen dat je helemaal gek wordt van de problemen. Is een 5 overigens geen optie?
Mijn eerste auto was een Jaguar X-type 2.5 Executive (in de klassieke stelling zwart met veel chroom exterieur en licht-beige leer met hout interieur) dus vandaar nog wel mijn emotie met het merk Jaguar.

Jeremy Clarckson kon het heel goed verwoorden. Hij zei 'stel, je komt met je XK aanrijden bij een Mercedes, Audi of BMW dealer, en je moet je Jaguar daar achterlaten... ik weet niet of ik dat zou kunnen.'
Op de een of andere manier lijkt zo'n auto echt een ziel te hebben.

BMW heeft ook inderdaad allemaal extra's als het BMW Magazine, karakter en presence, maar IMO heeft jaguar dat ook zei het op een andere manier.
Daniel was iig erg enthousiast over zijn 3.2 FSI A5, misschien moet ik die ook nog eens gaan proberen. Want tsja, het imago van BMW heeft bij mij een flinke deuk opgelopen door te claimen dat een dynamo een slijtage onderdeel is niet onder de garantie valt.

Klinkt misschien heel raar, maar ik reed over de N470 naar huis vanaf de zaak gister, dakraam open, 'Vivo per lei' weerklonk door de auto (alle audio problemen zijn plots verdwenen) ik zag de lammetjes rennen achter moeder-schap door de wei, toen dacht ik ook ach, het beesie is toch wel een fijne wagen. *;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heuving schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 16:23:
[...]
proberen. Want tsja, het imago van BMW heeft bij mij een flinke deuk opgelopen door te claimen dat een dynamo een slijtage onderdeel is niet onder de garantie valt.
Hoezo zouden ze dit onder garantie moeten laten vallen?
Als ik me kan heugen is jou 7 van 2002 en heeft 120k op de klok toch?

Dan lijkt me toch logisch dat er dan een keer een nieuwe dynamo in mag, en het is een onderdeel met mechanische draaiende delen, dus dit slijt op den duur natuurlijk.

We leven in het jaar 2008, en jou auto is van 2002.
Dat betekent dat ie 6 jaar oud is, en BMW kan zo'n auto niet altijd maar onder garantie laten vallen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Een dynamo is idd gewoon een slijtageonderdeel.
En dat ie na 120K een keer kapot is, tsjah, dat kan, dat ie dan meteen 1000e kost is wel een beetje zuur :P

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
Verwijderd schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 16:39:
[...]

Hoezo zouden ze dit onder garantie moeten laten vallen?
Als ik me kan heugen is jou 7 van 2002 en heeft 120k op de klok toch?

Dan lijkt me toch logisch dat er dan een keer een nieuwe dynamo in mag, en het is een onderdeel met mechanische draaiende delen, dus dit slijt op den duur natuurlijk.

We leven in het jaar 2008, en jou auto is van 2002.
Dat betekent dat ie 6 jaar oud is, en BMW kan zo'n auto niet altijd maar onder garantie laten vallen...
gegevens kloppen, maar ik heb nog een jaar volledige garantie, dus het moet wel garantie zijn omdat het volledige garantie is, de Dynamo is dan wel een slijtage onderdeel, echter, dit valt wel onder de garantie volgens de voorwaarde van BMW Nederland.
Dat maakt het dus raar dat BMW Den Haag zegt dat het een slijtage onderdeel is dat voor eigen rekening komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Heuving schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 17:48:
[...]

gegevens kloppen, maar ik heb nog een jaar volledige garantie, dus het moet wel garantie zijn omdat het volledige garantie is, de Dynamo is dan wel een slijtage onderdeel, echter, dit valt wel onder de garantie volgens de voorwaarde van BMW Nederland.
Dat maakt het dus raar dat BMW Den Haag zegt dat het een slijtage onderdeel is dat voor eigen rekening komt.
Dus je krijgt ook nieuwe banden als deze versleten zijn? En ze vullen de tank als ie leeg is? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Laatst online: 21:04
HTT-Thalan schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 19:53:
[...]

Dus je krijgt ook nieuwe banden als deze versleten zijn? En ze vullen de tank als ie leeg is? :P
je vergelijkt het nu in je hoofd wel even met andere auto's

Auto's als een 7, S-klasse of A8 koop je niet alleen voor de kwaliteit/luxe, maar ook voor de service van de dealer. Je mag een veel betere service verwachten dan bij een 1 serie of een toyota. En dit soort gevallen zijn gewoon irritant

M'n vader had met zn vorige S-klasse zoveel problemen met het command systeem dat de enige oplossing die mercedes uiteindelijk kon bieden(na veel tripjes naar de dealer, veel manuren) dat er maar een compleet nieuw command systeem in moest. En dat zou mijn vader ook nog eens zelf moeten betalen. Die heeft dat toen aangevochten en uiteindelijk heeft mercedes voor de kosten opgedraaid.

Hij heeft met zn 2e S-klasse inmiddels weer 3 ton op de klok staan en daar is niets mee aan de hand dus het gaat vaak om pechgevallen, maar dan mag je wmb ook een goeie service verwachten voor het geld wat je eraan kwijt bent. De aanschaf is slechts een deel van het totaalplaatje bij dit soort auto's, en voor hetzelfde geld hebben de concurrenten ook vergelijkbare auto's dus het belangrijkste wat je aan dat merk bind is de service die je krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Ik rij sinds vandaag weer op m'n zomerbanden *O*
Maar gelijk ben ik me rot geschrokken tijdens een testritje... Op een rotonde die ik met m'n winterbanden zonder veel problemen met 50 kan pakken, gleed ik nu vol over de voorbanden :X Hij had meer onderstuur dan welke auto ook waar ik ooit in heb gereden... De oorzaak is simpel. Er liggen nu bijna versleten Dunlop banden voor, van 6 of 7 jaar oud. Die moeten dus heel snel vervangen worden (toen ik ze achterop had zitten vorig jaar, had ik in elke bocht overstuur 8)7 )
Voor m'n vakantie moeten daar dus echt nieuwe banden voor komen, want anders vrees ik echt een vangrail te raken op een alpen-weggetje...

Bij het verwisselen van de wielen, kwam ik er ook achter dat de veer links achter gebroken is. Vorig jaar is de veer rechts achter al vervangen, nu is dus de linker aan de beurt. Ongeveer een halve slag van de veer onderaan is gebroken. Het lijkt geen invloed te hebben op de wegligging, maar voor zover ik weer, kan het wel m'n APK kosten... Komende week dus maar een nieuwe veer bestellen, en deze er zo snel mogelijk onder zetten... De kosten vallen gelukkig mee, zo'n €65 tot €87 voor een nieuwe veer. Vreemd genoeg is alleen de versterkte veer goedkoper dan de standaard volgens hbase :S Maar goed, ik ga gewoon even met BMW en Fugo bellen om te kijken wat de kosten werkelijk gaan worden.
Heuving schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 17:48:
[...]

Als het volgens BMW Nederland onder de garantie valt, wat natuurlijk kan, veel onderdelen hebben een zeker mate van garantie, zelfs banden, dan mag BMW Den Haag niet miepen. Maar ja, jij hebt ze al veel geld gekost, en dit is weer €1000 aan onderdelen... Ik snap dat ze tegensputteren, ook al heb jij volledig gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Laatst online: 21:04
deepbass909 schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 20:19:
[...]

Als het volgens BMW Nederland onder de garantie valt, wat natuurlijk kan, veel onderdelen hebben een zeker mate van garantie, zelfs banden, dan mag BMW Den Haag niet miepen. Maar ja, jij hebt ze al veel geld gekost, en dit is weer €1000 aan onderdelen... Ik snap dat ze tegensputteren, ook al heb jij volledig gelijk.
tuurlijk is het te begrijpen dat BMW er gek van wordt dat zijn auto telkens weer wat mankeert, dat kost ze winst natuurlijk. Maargoed elke fabrikant heeft wel eens een zwarte schaap. Maar ik vind het onzin, zeker voor een auto met dergelijke prijs, dat de betreffende eigenaar dan dus maar moet opdraaien voor de kosten omdat je een slecht exemplaar hebt.

Niet alleen kost dat onderhoud je geld maar als je hem straks wil inruilen kost het je mogelijk ook geld omdat iemand in het boekje kan zien dat er veel kapot is geweest. Dan kan je als koper hopen dat alles redelijk nieuw is en het dus nog heel lang goed blijft, of je denkt van nou, ik zoek wel even verder naar een beter exemplaar.

Ondertussen zit heuving straks met die auto in zn maag waar hij goed voor betaald terwijl de fouten toch echt bij bmw liggen. En het ergste, juist aangezien het een bmw is, je voelt je gewoon minder prettig in je auto omdat je weet dat er dingen mis zijn of als het gewoon werkt dan krijg je een gevoel van wat zal er nu weer eens kapot gaan. Daar koop je die auto natuurlijk niet voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Nu online

_Arthur

blub

deepbass909 schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 20:19:
De Huisselectie garantie van BMW is identiek aan de garantie als wanneer je een nieuwe auto koopt.

Bij mijn 320D E46 uit 2000 ging in 2006 bij 205k kilometer de hogedruk dieselpomp stuk. Heeft men gewoon onder garantie vervangen (kosten plaatje van rond de 2500e).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Ik zeg ook niet dat de kant van BMW Den Haag kies... Ik kan me alleen voorstellen dat ze moeilijk doen. Ik ben het met jullie eens dat het gewoon onder garantie vervangen moet worden.
Maar wat ik uit de verhalen van Heuving heb begrepen doet BMW Den Haag sowieso moeilijk. Ik vrees dat ook dit weer via BMW Nederland zal moeten gaan lopen...

Gister trouwens voor de 2de keer getankt sinds m'n nieuwe luchtfilter erin zit. Mijn auto heeft zowaar 1:12,5 gelopen, terwijl hij normaal gemiddeld 1:11,75 rijdt en zelden boven de 1:12 komt. Het lijkt er dus op dat het open filter een positief effect heeft op m'n verbruik :D
Het kan niet aan mijn rijstijl de afgelopen tijd hebben gelegen, want die was niet anders dan normaal (ik heb zelfs een redelijk stuk A12 tegen de 170km/u gereden :X ook niet direct bevorderlijk voor een laag verbruik). Dus in die zin heeft het filter de prestaties van m'n auto zeker positief beïnvloed.
Het verbruik van de eerste tank met het nieuwe filter was trouwens ook al opvallend. Omdat ik een beetje aan testen was of de prestaties beïnvloed zouden worden, heb ik toen vrij regelmatig de motor tot hoog in de toeren gejaagd (tot zo'n 6000rpm, terwijl ik normaal bij 4000rpm schakel). Toen was het verbruik ook al niet lager dan normaal.
Het open filter lijkt dus veel verlies door weerstand in de luchtaanzuiging goed te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 08:28

racoon

mooowwww

ik wil graag een bmw 118d leasen wat ook mogelijk is.

Alleen kan ik er geen navigatie in laten zetten omdat het buiten het budget valt.

Nu wil ik er zelf 1 aanschaffen, welke zouden jullie in de 118d nemen?

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Een willekeurige tomtom, garmin of wat dan ook. Ik heb zelf een tomtom 720t en dat werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

johnnyv.nl schreef op zondag 20 april 2008 @ 16:01:
Een willekeurige tomtom, garmin of wat dan ook. Ik heb zelf een tomtom 720t en dat werkt perfect.
Die kost tussen de 300 en de 400 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Nu online

_Arthur

blub

racoon schreef op zondag 20 april 2008 @ 15:43:
ik wil graag een bmw 118d leasen wat ook mogelijk is.

Alleen kan ik er geen navigatie in laten zetten omdat het buiten het budget valt.

Nu wil ik er zelf 1 aanschaffen, welke zouden jullie in de 118d nemen?
Deze: http://www.bmw-denhaag.nl...enuid=1&subid=4&newsid=45

Afbeeldingslocatie: http://www.bmw-denhaag.nl/webimages/acties/vdo_navigatie.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Kost 995 euro is beetje te veel, en als ik de auto moet inleveren ben ik hem kwijt.

[ Voor 6% gewijzigd door racoon op 20-04-2008 16:36 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.