Het grote BMW topic, deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 20 Laatste
Acties:
  • 82.452 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Boeie schreef op maandag 14 april 2008 @ 09:52:
Sowieso je stootstrips mee laten spuiten (kost af fabriek niet zoveel geloof ik). Wat voor kleur bestel je? Ik zou denk ik cruise control laten monteren voor dat geld.
Ik vind persoonlijk juist meegespoten stootstrips lelijker, maar dat is een kwestie van smaak. Ook verlies je daarmee het hele nut van de stootstrips :P (niet dat ik ze ooit nodig heb gehad, maar toch)

Ik zou zelf niet voor een zwarte auto gaan (ook weer smaak, haalt in mijn ogen de hele vormgeving van de auto onderuit). De donkergrijze variant die je laat zien heb ik ook overwogen.

[ Voor 16% gewijzigd door pagani op 14-04-2008 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 08:28

racoon

mooowwww

johnnyv.nl schreef op maandag 14 april 2008 @ 11:24:
[...]

Ik vind persoonlijk juist meegespoten stootstrips lelijker, maar dat is een kwestie van smaak. Ook verlies je daarmee het hele nut van de stootstrips :P (niet dat ik ze ooit nodig heb gehad, maar toch)

Ik zou zelf niet voor een zwarte auto gaan (ook weer smaak, haalt in mijn ogen de hele vormgeving van de auto onderuit). De donkergrijze variant die je laat zien heb ik ook overwogen.
Bedankt voor je reactie word nog even afzien voordat ik mag bestellen.

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:58

_Arthur

blub

johnnyv.nl schreef op maandag 14 april 2008 @ 11:24:
Een 1-serie heeft geen stootstrips aan de zijkanten. Alleen op de voor en achter bumper. En die zijn toch echt een stuk mooier wanneer deze in dezelfde kleur zijn gespoten als de bumper zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 12:16
Idd, Sorry Johnny, maar ik vind het gewoon goedkoop ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:10

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

418O2 schreef op maandag 14 april 2008 @ 11:00:
Nieuwe headlightunits (Xenon of anders halogeen)
200?
Krap, maar voor halogeen aftermarket wel haalbaar. Vergeet niet een paar tientjes extra in te calculeren voor het opnieuw afstellen.
Nieuwe banden+velgen (17 inch, banden 225)
300?
Met goede banden niet haalbaar. Ik ben voor mijn 225/55R16 al meer dan €300 kwijt voor 2 banden, laat staan 4 inc velgen. Daar zit je eerder aan €600.
Nieuwe rubbers voorin (+ eventueel reactiearmen om het trillen bij 80~110 weg te nemen)
100 ?
Reactie armen kunnen duur zijn, daarnaast zit je vast aan opnieuw uitlijnen.
Nieuwe ruitenwissers (hier weet ik de prijs al van bij Renova, Arm + rubber links = 63, rechts 67 euro)
130 dus
Moeten de armen ook vervangen worden?
Nieuw sproeisysteem (sproeiers + dat plastic koppelstuk aan de onderkant van de kap)
geen idee
Plastic delen in de sproei-installatie kosten maar een paar euro en zijn simpel te vervangen (de isolatiemat onder de motorkap weg halen is het meeste werk). Sproeier kan je makkelijk weer openprikken of hoeven maar zelden vervangen te worden.
Nieuwe middendemper (schotten zijn lek)
150?
Als je geen kat hebt, dan is deze prijs idd wel redelijk.
Lijkt me wel dat je het red (deze bedragen zijn volledig uit mijn duim gezogen). Die roestplekjes kan je wel goedkoop afwerken zodat het niet verder roest.
Roest kun je eventueel kaal schuren en met een goede primer behandelen. Een verfhandel kan je wel vertellen wat je nodig hebt. Verder kom je wel iets duurder uit waarschijnlijk, maar het zijn geen schrikbarende bedragen. Met name de velgen + banden tikken aan in het totaal.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:38
2e hands kan je vaak wel leuke setjes velgen + banden vinden voor niet al te veel. maar je zal idd wel tussen de 3 en 600 uitkomen... Net hoe gek je het maken wil.

Over 225 banden, ik heb ze op mijn E34 voor gehad, maar vond dat niet optimaal, had veel last van spoorvorming. Heb nu 205 voor en 225 achter, bevalt mij veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Laatst online: 17:50

4x2

lộn xộn quá

Ik zou sowieso goed nadenken over die 6, als je al bang bent voor 2 dorpels dr in lassen moet je goed nadenken of je wel aan een dergelijke auto wilt beginnen :X
Kunt evt ook met een 02 of E21 (of zelfs een oude E30) beginnen, plaatwerk daarvan is een berg goedkoper omdat er vrij veel imitatie te krijgen is.
Afgezien daarvan heb ik ook een pesthekel aan laswerk, maar wat moet dat moet :P

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:34

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Een beetje fatsoenlijke 6 heb je tegenwoordig sowieso niet meer voor een "schijntje". Goedkope zessen = veel werk. (En bij dat vele werk zit meestal helaas veel plaatwerk/roest.)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:36

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

4x2 schreef op maandag 14 april 2008 @ 12:50:
Ik zou sowieso goed nadenken over die 6, als je al bang bent voor 2 dorpels dr in lassen moet je goed nadenken of je wel aan een dergelijke auto wilt beginnen :X
Kunt evt ook met een 02 of E21 (of zelfs een oude E30) beginnen, plaatwerk daarvan is een berg goedkoper omdat er vrij veel imitatie te krijgen is.
Afgezien daarvan heb ik ook een pesthekel aan laswerk, maar wat moet dat moet :P
Ik ben niet bang om die dorpels er in te moeten lassen, ik ben bang voor veel verborgen gebreken, omdat de vrouw niet helemaal de waardheid spreekt over de keuringswaardigheid van deze auto :P

En aan allen bedankt voor de reacties mbt de vervangingen. Ik ben van plan dingen indien nodig 2ehands te doen. De ruitenwisser armen moeten idd vervangen worden. Banden wil ik 225 houden ivm de looks van de auto, en de sproeiers zitten erg verstopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

iemand enig idee of dit de standaard velgen zijn?

Afbeeldingslocatie: http://export.topproduct.nl/images/items/034501k.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Standaard hebben ze nog gewoon wieldoppen :Y

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-07 16:30

Shaidar

-Thunder- schreef op maandag 14 april 2008 @ 13:42:
Standaard hebben ze nog gewoon wieldoppen :Y
Inderdaad :)

Waar zou je gemakkelijk een mooie set velgen+banden vinden? Nu schuim ik eBay en Marktplaats en nog wat andere sites af, en zoek telkens op nieuwe velgen voor een e87 ... maar dat is nogal tijdrovend :)

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shaidar schreef op maandag 14 april 2008 @ 13:48:
[...]

Inderdaad :)

Waar zou je gemakkelijk een mooie set velgen+banden vinden? Nu schuim ik eBay en Marktplaats en nog wat andere sites af, en zoek telkens op nieuwe velgen voor een e87 ... maar dat is nogal tijdrovend :)
http://www.autostyle.nl/ heeft vrij mooie velgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

dat is jammer, mijn leasebudget is namelijk neit zo ruim dat ik er ook velgen onder kan laten zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Maar je gaat toch voor de business line? Dan krijg je net als ik de v-spaak 255 velgen.

Heb geen foto van de velgen los, maar even mijn bakje uit de startpost:
Afbeeldingslocatie: http://i31.tinypic.com/51tquc.jpg

[ Voor 41% gewijzigd door pagani op 14-04-2008 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

johnnyv.nl schreef op maandag 14 april 2008 @ 14:03:
Maar je gaat toch voor de business line? Dan krijg je net als ik de v-spaak 255 velgen.

Heb geen foto van de velgen los, maar even mijn bakje uit de startpost:
[afbeelding]
Dacht dat de bussines line alleen airco metallic lak betrof.

wil voor deze versie gaan met de sportstoelen en dan nog 500 euro aan opties http://www.topproduct.nl/..._lease_business_line.html

[ Voor 20% gewijzigd door racoon op 14-04-2008 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Check even de configurator op de BMW site. Daar staat toch echt bij Business Line ook de lichtmetalen velg 255.Een troost trouwens, de business line heeft gewoon 143 pk en niet 134 :P

[ Voor 24% gewijzigd door pagani op 14-04-2008 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

johnnyv.nl schreef op maandag 14 april 2008 @ 14:14:
Check even de configurator op de BMW site. Daar staat toch echt bij Business Line ook de lichtmetalen velg 255.Een troost trouwens, de business line heeft gewoon 143 pk en niet 134 :P
De corperate versie wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 12:16
Corporate lease is idd 134. Business line is een uitvoering. Je kunt ipv de Styling 255 velgen ook nog kiezen uit een paar andere modellen zonder meerprijs. De wielen op die foto zijn volgens mij Styling 142 wielen.

Je kunt ook nog kiezen bij de Business line (althans volgens de configurator) voor Styling 222 of 229, zonder meerprijs.

Waarom geen corporate lease nemen (2000 goedkoper) en dat geld investeren in wat meer opties zoals climate control en andere dingen?

[ Voor 16% gewijzigd door Boeie op 14-04-2008 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Ik bedoelde de corporate, sorry, die heeft gewoon 143pk. Alleen op papier heeft hij 134 pk om de korting te kunnen goedpraten.

Ik zou sowieso voor de corporate gaan, al had ie 9pk minder. A dat verschil zou je nieteens merken en B het zou al helemaal geen 2000 euro waard zijn :P

[ Voor 23% gewijzigd door pagani op 14-04-2008 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Wat ik vreemd vind is dat ik via leaseplan niet de bmw 118 d bussines line corporate lease met sportstoelen ter waarde van 30400 mag leasen maar wel een volkswagen golf van 31000 die dus duurder is. Ze zeggen dat dat ik dan mijn max. besteedbare bedrag aan opties en accesoires overschrijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
leaseprijs wordt niet enkel op de nieuwprijs gebasseerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

418O2 schreef op maandag 14 april 2008 @ 16:18:
leaseprijs wordt niet enkel op de nieuwprijs gebasseerd
Ze kijken ook naar de opties, maar vind het wel raar dat een duurdere auto waar het standaard inzit wel mag, maar extra erop laten zetten mag niet, kan ik dus gewoon voor de corporate lease bussines line gaan en dan geen sportstoelen en voor de 500 euro opties kiezen die de leasmaatschappij erbij geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
en naar de afschrijving/verbruik/onderhoud geloof ik... Je kan dat dus niet 1:1 vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

418O2 schreef op maandag 14 april 2008 @ 16:34:
en naar de afschrijving/verbruik/onderhoud geloof ik... Je kan dat dus niet 1:1 vergelijken.
Dat snap ik , maar wel vreemd dat ik er geen confortabelere stoelen in mag als ik per dag enkele reis 115 km moet maken, ga dit wel met mijn werkgever bespreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ik heb besloten dat ik het geld voor de 6 liever in mijn eigen 5 steek en mijn tijd afwacht tot ik een echt redbare 6 tegenkom. Ik ga voor de zekerheid toch kijken, met een collega, omdat hij hem dan misschien wil overnemen.

Ondertussen heb ik iemand gevonden die 17"' Schnitzer velgen met banden aanbied, 2000km gereden, 300 euro, fotos zijn onderweg. Ook heb ik een tuningbedrijf een mailtje gestuurd nav hun advertentie. Ik vroeg me af of de 14pk winst wel realistisch was, en of het kwaad kon. Hun reactie:
Hallo Thalan,

Wat de "kenners"" om je heen zeggen klopt niet helemaal. Je kan een atmosferisch blok (zelfaanzuiger) wel degelijk door middel van een chip behoorlijk een aantal "meer" pk's geven. Wel is het zo dat dat dit niet bij iedere motor een hoop kan opleveren. Bij de m20 van bmw is het heel goed te doen. Deze type "motronic" is nog niet echt optimaal af fabriek, door een aantal crusiale aanpassingen in de ontstekings en brandsatof kenvelden kan er een flink aantal pk's losgepeurterd worden.

De sceptisie om je heen hebben wel gelijk dat het aantal pk's dat dmv een chip te verkrijgen is, beperkt is. Dus als iemand beweert dat hij 35-40 pk bij een ongeblazen benzine motor van een gemiddelde middenklasser weet te verkijgen dan kan je er van uit gaan dat dit een beetje overdreven is...Er zijn uitzonderingen maar dan praat je over topmodellen van BMW, Mercedes, Audi enz...Maar 14 pk is echt te doen met een m20!!!

Je hoeft je geen zorgen te maken om je versnellingsbak of koppeling, deze kunnen een koppeltoename van 20 Nm makkelijk aan. Al deze onderdelen hebben af fabriek een veiligheidsmarge ingebouwd die met deze vermogens en koppeltoename absoluut niet wordt overschreden. Je kan dus met een gerust hart met een chip rijden.

Enkelle vragen naar jou toe: Wat is de staat van je nokkenas? Is deze ingesleten? Wat is de staat vd motor? Overmatige olieverbruik? DB riem op tijd vervangen? Indien dit alles goed is dan zie ik geen probleem om een chip in je auto te plaatsen. De inbouw duurt zo'n 25 minuten. De kosten voor het Inbouwen bedragen €50,- (zie advertentie MP)

Ik hoop in iedergeval een aatal van je bvragen te hebben beantwoord en wacht je reactie met spanning af!

Met vriedelijke groet,

Adam Grodkowski

Chip Tuning Groningen
Het lijkt me een eerlijke reactie, maar ik heb te weinig ervaring om daarop af te gaan. Wat vinden jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

;( Ik ben mijn achterste stukje van de bumper kwijt ;(

Of hij is gejat of hij zat er niet goed op ;(

Iemand een idee of ik dat weer kan krijgen ?

Hiermee bedoel ik dus dit :
Afbeeldingslocatie: http://www.kletskrakers.nl/got/bumperachterkant.jpg

Het is geen naar gezicht ofzo maar ik hou wel van afwerking :)

Edit : Even met de lokale bmw dealer gebeld en het zou zon 20 euro kosten :) maar dan moet die nog in kleur.. valt nog mee dus :)

[ Voor 17% gewijzigd door -Thunder- op 14-04-2008 17:41 ]

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Laatst online: 17:58

_Arthur

blub

racoon schreef op maandag 14 april 2008 @ 16:39:
Dat snap ik , maar wel vreemd dat ik er geen confortabelere stoelen in mag als ik per dag enkele reis 115 km moet maken, ga dit wel met mijn werkgever bespreken.
Vraag een offerte aan direct bij leaseplan. Wat ze doen met de opties is dit bedrag gewoon verdelen over de looptijd. Zodat jij zelf dus de opties 100% betaald. Restwaarde kent die calculator van ze niet.

Wat ook mogelijk moet zijn is een dealtje sluiten met de dealer dat je zelf X-bedrag rechtstreeks aan de dealer betaald voor de optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Schnitzel
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:35
HTT-Thalan schreef op maandag 14 april 2008 @ 17:13:
Ik heb besloten dat ik het geld voor de 6 liever in mijn eigen 5 steek en mijn tijd afwacht tot ik een echt redbare 6 tegenkom. Ik ga voor de zekerheid toch kijken, met een collega, omdat hij hem dan misschien wil overnemen.

Ondertussen heb ik iemand gevonden die 17"' Schnitzer velgen met banden aanbied, 2000km gereden, 300 euro, fotos zijn onderweg. Ook heb ik een tuningbedrijf een mailtje gestuurd nav hun advertentie. Ik vroeg me af of de 14pk winst wel realistisch was, en of het kwaad kon. Hun reactie:

[...]

Het lijkt me een eerlijke reactie, maar ik heb te weinig ervaring om daarop af te gaan. Wat vinden jullie?
Ik zou in principe geen chiptuning meer willen op een blok dat al zeer lang bereden is geweest. Zoals de man in de mail aangeeft kunnen de nokkenassen ingesleten zijn, maar zo ook de rest van de bewegende onderdelen.
Als je vervolgens het management gaat aanpassen (14pk is imo best realistisch), dan kunnen er bij zuigers/nokkenassen/distributie e.d. toch problemen komen omdat het bestaande slijtagebeeld verstoord wordt, waardoor hij ineens erger gaat slijten.

Of dit bij jouw motor ook gaat gebeuren is (volgens mij) absoluut niet te bepalen van te voren. Ik zou gewoon afwegen of je echt die 14 PK en 20Nm wel wilt hebben, want het is niet zo'n groot verschil dat je ineens een racemonster krijgt ofzo. Maar ook dat kan ik niet voor jou beoordelen.

You only need 2 tools, WD40 and Ducttape. WD40 when something doesn't move and it should, ducttape when something moves and it shouldn't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Acid_Schnitzel schreef op maandag 14 april 2008 @ 17:58:
[...]

Ik zou in principe geen chiptuning meer willen op een blok dat al zeer lang bereden is geweest. Zoals de man in de mail aangeeft kunnen de nokkenassen ingesleten zijn, maar zo ook de rest van de bewegende onderdelen.
Als je vervolgens het management gaat aanpassen (14pk is imo best realistisch), dan kunnen er bij zuigers/nokkenassen/distributie e.d. toch problemen komen omdat het bestaande slijtagebeeld verstoord wordt, waardoor hij ineens erger gaat slijten.

Of dit bij jouw motor ook gaat gebeuren is (volgens mij) absoluut niet te bepalen van te voren. Ik zou gewoon afwegen of je echt die 14 PK en 20Nm wel wilt hebben, want het is niet zo'n groot verschil dat je ineens een racemonster krijgt ofzo. Maar ook dat kan ik niet voor jou beoordelen.
Oh maar daar ben ik ook niet naar op zoek. Ik wil puur wat meer vermogen op laag toeren, om het stadrijden wat soepeler te maken. Op de snelweg (3000+ toeren) heeft ie vermogen zat.

Meh, die Schnitzer velgen zien er op zich niet slecht uit maar hebben nogal stoeprand/schaafschade op de velgrand. Ook zit er een band op die me nogal Aldi lijkt, een 225/45/r17 Sportix T-1. Zegt dat iemand iets? Hij vraagt 300 voor de velgen + banden.

[ Voor 23% gewijzigd door HTT-Thalan op 14-04-2008 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Reken de prijs er boven op voor goede banden + om de velgen weer mooi te krijgen, dan weet je wat je uiteindelijk betaald voor de velgen :)

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

-Thunder- schreef op maandag 14 april 2008 @ 18:31:
Reken de prijs er boven op voor goede banden + om de velgen weer mooi te krijgen, dan weet je wat je uiteindelijk betaald voor de velgen :)
Er zitten echt stevige schrammen op, ik denk niet dat je dat nog weggeschuurd krijgt. Ik denk dat dit leuk als reserve is, maar als ik er nog nieuwe banden op moet kopen van 80 euro het stuk, is 300 euro voor een paar goed bekraste velgen wel een beetje veel vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Tja het ligt er helemaal aan, ik weet niet wat die velgen waard zijn als ze in top conditie zijn, daar zou je eens na kunnen kijken. Een paar goede banden is altijd prettig ipv een paar kwikfit eigen huis merk bandjes :) Maar goed dat is mijn mening. En voor 300 euro kan je 2e hands ook mooie velgen krijgen, desnoods zonder banden maar let er zeker op dat je geen kromme velgen koopt want dat zal dood zonde zijn van je verdiende centjes :)

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

_Arthur schreef op maandag 14 april 2008 @ 17:44:
[...]

Vraag een offerte aan direct bij leaseplan. Wat ze doen met de opties is dit bedrag gewoon verdelen over de looptijd. Zodat jij zelf dus de opties 100% betaald. Restwaarde kent die calculator van ze niet.

Wat ook mogelijk moet zijn is een dealtje sluiten met de dealer dat je zelf X-bedrag rechtstreeks aan de dealer betaald voor de optie.
Heb je een mail gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Thunder- schreef op maandag 14 april 2008 @ 17:38:
;( Ik ben mijn achterste stukje van de bumper kwijt ;(

Of hij is gejat of hij zat er niet goed op ;(

Iemand een idee of ik dat weer kan krijgen ?

Hiermee bedoel ik dus dit :
[afbeelding]

Het is geen naar gezicht ofzo maar ik hou wel van afwerking :)

Edit : Even met de lokale bmw dealer gebeld en het zou zon 20 euro kosten :) maar dan moet die nog in kleur.. valt nog mee dus :)
Is die trekhaak niet afneembaar? Op een auto als een BMW verwacht je dat wel natuurlijk, dit ziet er eerlijk gezegd niet uit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

_O-

Hij komt nu met 400 euro voor een andere set 17" Schnitzer velgen, maar die zijn 245 breed. Is dat niet idioot breed? Zijn daar wel banden voor te krijgen voor redelijke bedragen? Of kan ik er dan net zo goed rupsbanden onder leggen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

245 is wel erg breed, daar ga je serieus last van krijgen. het is zelfs maar de vraag of het goed onder je auto past. 225 kan soms al een probleem zijn. Ze zijn bijvoorbeeld eigenlijk al te breed voor mijn Compact, en daarmee alle E36's, als je geen aanpassingen aan de stuurinrichting doet.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ik heb nu 225 onder mijn E34 en dan rijdt op zich prima (Ben niet anders gewend). Maar 245 lijkt me idd veel te gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Verwijderd schreef op maandag 14 april 2008 @ 20:29:
[...]

Is die trekhaak niet afneembaar? Op een auto als een BMW verwacht je dat wel natuurlijk, dit ziet er eerlijk gezegd niet uit :+
Nope niet afneembaar, ach ik vind het wel mee vallen en het is hardstikke praktisch :Y) Vanavond nog een auto van een vreemd vriend mee naar huis gesleept :P

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-08 16:51
-Thunder- schreef op maandag 14 april 2008 @ 22:20:
[...]

Nope niet afneembaar, ach ik vind het wel mee vallen en het is hardstikke praktisch :Y) Vanavond nog een auto van een vreemd mee naar huis gesleept :P
WTF is een vreemd? :p

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rooster
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-06 11:16
En sinds wanneer heb je bovendien een trekhaak nodig om een auto te slepen? :? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik hoop niet dat hij een kar aan zijn sleepoog hangt :X

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 23:14
HTT-Thalan schreef op maandag 14 april 2008 @ 22:04:
Ik heb nu 225 onder mijn E34 en dan rijdt op zich prima (Ben niet anders gewend). Maar 245 lijkt me idd veel te gek.
Ik heb 245 achter op de 535i met 225 voor. Op de 540i 235 rondom.
Op een E34 M5 zit trouwens 255 achter :)

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Ik kon geen oog vinden achter de auto, en het was maar een klein stukje dus dan maar aan de trekhaak vast maken het touw :P
Ik heb er niet na gekeken hoor maar het boeit mij ook niet en het lijkt mij sterk ivm het plaatje wat er kan zitten met uitsparing voor de trekhaak ;)

[ Voor 55% gewijzigd door -Thunder- op 15-04-2008 07:34 ]

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Laatst online: 23-08 16:51
-Thunder- schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 07:33:
Ik kon geen oog vinden achter de auto, en het was maar een klein stukje dus dan maar aan de trekhaak vast maken het touw :P

[...]

Ik heb er niet na gekeken hoor maar het boeit mij ook niet en het lijkt mij sterk ivm het plaatje wat er kan zitten met uitsparing voor de trekhaak ;)
Ehm... Ik vroeg eigenlijk wat anders.. ;)
-Thunder- schreef op maandag 14 april 2008 @ 22:20:
[...]

Nope niet afneembaar, ach ik vind het wel mee vallen en het is hardstikke praktisch :Y) Vanavond nog een auto van een vreemd mee naar huis gesleept :P

[ Voor 9% gewijzigd door DuDePrOdUcTiOnS op 15-04-2008 08:37 ]

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Och.. hahaha hoe kom ik daar nou weer bij :X.... maar zoals je waarschijnlijk al wel door hebt moet dat "vriend" zijn :P

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Spiller schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 00:12:
[...]

Hij heeft me nu (wat lijkt) een goede set aangeboden. M5 velgen, zonder (of iig met hele slechte) banden, 400 euro voor set, moeten bijgespoten worden maar zien er op zich niet slecht uit. Een foto:

Afbeeldingslocatie: http://xs226.xs.to/xs226/08162/p1010008305.jpg.xs.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
ik vind ze wel cool, maar om heel eerlijk te zijn vind ik het niet echt wat voor onder een 520... Heb je niet liever mooie honingraatvelgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

418O2 schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 09:41:
ik vind ze wel cool, maar om heel eerlijk te zijn vind ik het niet echt wat voor onder een 520... Heb je niet liever mooie honingraatvelgen?
Liefst nog spaakvelgen, maar mijn huidige velgen zijn oud, klein en beschadigd, wil wel eens wat nieuws. M5 word al een stuk meer iets voor een E34 als je bedenkt dat er ook halogeen Angel Eyes in komen, toch? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Spiller schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 00:12:
[...]

Achter is inderdaad minder een probleem. Voor kan je problemen krijgen met je maximale stuuruitslag. Bij mij komt rechtsvoor de band bijvoorbeeld al net tegen de wielkast bij maximale stuuruitslag. Er hoort ook eigenlijk een extra onderdeel op de stuurinrichting gemonteerd te worden die de maximale stuuruitslag beperkt.
De maximale maat achter wordt eigenlijk vooral bepaald door het gewicht en vermogen van de auto. Ik zou op mijn Compact met 1150kg en 100pk echt niet breder willen dan 225... eigenlijk is dat ook al te breed, want bij regen wordt de achterkant al erg los. Een 5-er is natuurlijk een stuk zwaarder, dus treedt het "los" worden van de achterkant pas bij grotere maten op.

225 breed is trouwens de maat van de oorspronkelijke M3 velgen van de E36. Later zijn de velgen die -Thunder- heeft onder de M3 gekomen. Die zijn (uit m'n hoofd) 235 breed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

deepbass909 schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 10:50:
[...]

Achter is inderdaad minder een probleem. Voor kan je problemen krijgen met je maximale stuuruitslag. Bij mij komt rechtsvoor de band bijvoorbeeld al net tegen de wielkast bij maximale stuuruitslag. Er hoort ook eigenlijk een extra onderdeel op de stuurinrichting gemonteerd te worden die de maximale stuuruitslag beperkt.
De maximale maat achter wordt eigenlijk vooral bepaald door het gewicht en vermogen van de auto. Ik zou op mijn Compact met 1150kg en 100pk echt niet breder willen dan 225... eigenlijk is dat ook al te breed, want bij regen wordt de achterkant al erg los. Een 5-er is natuurlijk een stuk zwaarder, dus treedt het "los" worden van de achterkant pas bij grotere maten op.

225 breed is trouwens de maat van de oorspronkelijke M3 velgen van de E36. Later zijn de velgen die -Thunder- heeft onder de M3 gekomen. Die zijn (uit m'n hoofd) 235 breed.
Ik heb in het begin vooral gehad dat hij achter uitbrak, maar sinds ik de banden een beetje ingereden heb (lees: een jaar lang jakkeren en 4mm profiel wegrijden) gebeurt dat een stuk minder, moet nu echt mijn best doen om uit te breken. Ligt ook een vrij zware sub, een paar liter ruitenvloeistof en veel gereedschap achterin, dus meer gewicht op de achterwielen.

Helaas heb ik nu juist vaak last van onderstuur bij te hard een natte bocht door. Ik zie toch liever overstuur, is imo een stuk makkelijker te corrigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Ik moet zeggen dat ik zo niet weet wat ik er onder heb liggen, het zal maar zo 235 kunnen zijn wat db zegt. Ik heb ook helemaal nergens last van, nooit met bochten/sturen oid , hij komt ook nergens tegen aan als ik scherp stuur met bijv. de auto draaien. Ik zal straks wel even kijken welke maat banden er op liggen. Mijn banden steken in ieder geval wel een stukje buiten de velg zodat me velgen moeilijk beschadigt kunnen worden :)

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stelletje pussy's. Mijn moeder rijdt met 255 achter. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

X5 ? :P

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

@HTT-Thalan
Bij mij was het sterk afhankelijk of ik de Michelin's of Dunlops achter had liggen. Met de Dunlops was het op een gegeven moment gewoon eng. Die braken me bij regen bij elke rotonde uit... Zelfs bij relatief rustig rijden. Die wil ik dit jaar ook vervangen hebben, ze zijn al vrij oud en versleten (al hebben ze nog genoeg profiel). Met de Michelin's, die er vorig jaar onder zijn gekomen, heb ik er een stuk minder last van.
Ik heb trouwens ook liever over- dan onderstuur. Bij overstuur heb je nog altijd meer controle met de rem en gaspedaal dan bij onderstuur, wat je eigenlijk niet echt kunt corrigeren (zowel bij afremmen als versnellen blijft het aanwezig).

@-Thunder-
Maar jij hebt ook TC... Dat scheelt echt een berg. Ik mag het zonder doen, dus bij iets teveel gas wordt ik gelijk afgestraft/getracteerd op een scherpere bocht :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Z3, en dan het facelift model met de dikke heupen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen .. wat denken we hier van? :o

Afbeeldingslocatie: http://i161.photobucket.com/albums/t222/ChebbyPoweredFord/various/DieselFurd1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i161.photobucket.com/albums/t222/ChebbyPoweredFord/various/DieselFurd4.jpg

Ford?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Wat doet dat in het bmw topic ? :o

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Laatst online: 08-02 14:52
Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 11:20:
[...]

Z3, en dan het facelift model met de dikke heupen. :P
Mijn E90 325 heeft ook 255 achter. 225 voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• low_n_slow
  • Laatst online: 08-09 16:36
-Thunder- schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 11:27:
Wat doet dat in het bmw topic ? :o
klik op de link met t woord ford onderin zn post ;)

tis wel een hele aparte custom zo geworden 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

deepbass909 schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 10:50:
[...]

Ik heb net even gekeken en het is 215 :)

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
HTT-Thalan schreef op maandag 14 april 2008 @ 17:13:
Als hij zo overtuigd is van zijn kunnen en de mate van realisme van zijn vermogenstoename, heeft hij vast geen probleem met een dyno voor, chip inbouwen, dyno na, en als zijn waardes niet gehaald worden volledig geld terug? (de dyno voor betaal jij natuurlijk en als de dyno na klopt met zijn verwachtingen, die ook. En beide dyno's op dezelfde bank doen, die niet van hem is.)

Pffft. Sowieso als hij al begint anderen als "kenners" te omschrijven (met idd haakjes om kenners heen) denkt meneer de wijsheid in pacht te hebben. Ik ben er iig klaar mee. ;)

Ik heb overigens 255 achter en 225 voor op mijn 6, en nergens last van. Op mijn 525TDS had ik 225 of 235, ook nergens last van. 245 vind ik wel een beetje erg dik (en prijzige banden) voor 520'je met 135 pk. ;)

Sowieso ben ik een voorstander van voor dunnere banden dan achter, maar dat is weer een ander verhaal. Ik zou voor iig geen 245 willen hebben, maximale stuuruitslag, etc.

[ Voor 26% gewijzigd door GaMeOvEr op 15-04-2008 14:36 ]

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

255 op die bmw's

:') _!

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2008 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
GaMeOvEr schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 14:13:
[...]

Als hij zo overtuigd is van zijn kunnen en de mate van realisme van zijn vermogenstoename, heeft hij vast geen probleem met een dyno voor, chip inbouwen, dyno na, en als zijn waardes niet gehaald worden volledig geld terug? (de dyno voor betaal jij natuurlijk en als de dyno na klopt met zijn verwachtingen, die ook. En beide dyno's op dezelfde bank doen, die niet van hem is.)

Pffft. Sowieso als hij al begint anderen als "kenners" te omschrijven (met idd haakjes om kenners heen) denkt meneer de wijsheid in pacht te hebben. Ik ben er iig klaar mee. ;)

Ik heb overigens 255 achter en 225 voor op mijn 6, en nergens last van. Op mijn 525TDS had ik 225 of 235, ook nergens last van. 245 vind ik wel een beetje erg dik (en prijzige banden) voor 520'je met 135 pk. ;)

Sowieso ben ik een voorstander van voor dunnere banden dan achter, maar dat is weer een ander verhaal. Ik zou voor iig geen 245 willen hebben, maximale stuuruitslag, etc.
Och.

Sowieso moet een chip eerst zijn waarden resetten. Er worden namelijk een aantal waardes standaard opgeslagen. Daarom KAN het voorkomen dat een chip kut draait / presteert.

Ik ben van 123 PK Stock naar 131 pk gegaan met een chip (en 186 NM). Toen ik direct na het inbouwen van de chip ging banken kwam ik op 125. Daarna ECU gereset, rondje gereden en weer op de bank, kwam er 131 uit.

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Ja ok, maar dat zijn waardes waar ik mee kan leven, 8 pk door een chip. Dat is in jouw geval 6,5%. Zou nog kunnen. Maar die gast heeft het over 18pk, op stock 130 ofzo. Dat is dus 14%. Daar geloof ik geen ene bal van, alleen een chip op een atmosferisch blok. Ik bedoel, een leuke chiptune op een turbo blok doet 20%, en dan werken ze met turbodruk...

[ Voor 15% gewijzigd door GaMeOvEr op 15-04-2008 15:02 ]

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
GaMeOvEr schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 15:01:
Ja ok, maar dat zijn waardes waar ik mee kan leven, 8 pk door een chip. Dat is in jouw geval 6,5%. Zou nog kunnen. Maar die gast heeft het over 18pk, op stock 130 ofzo. Dat is dus 14%. Daar geloof ik geen ene bal van, alleen een chip op een atmosferisch blok. Ik bedoel, een leuke chiptune op een turbo blok doet 20%, en dan werken ze met turbodruk...
Goed, ik heb dan 103 PK stock (op de krukas) dus de theoretische winst kan hoger zijn.

Ik vind opzich met 14% een verbetering niet verkeerd, echter is bij atmosferische motoren de driveability een stuk beter om naar te kijken

Ik heb een flinke koppelwinst bij 1750 - 2500 rpm, en daarbij lopen de curves een stuk minder 'ribbelig'. Mijn blok trekt gewoon beduidend beter. Dat is wat HTT-Thalan ook gaat merken denk ik. PK-winst is minder interessant imo, maar wel hetgeen waar veel mensen blind naar kijken.

Ik heb nu bvb tussen 1800 en 6100 RPM Altijd minimaal 150 NM koppel tot mijn beschikking (voor een 1.6je)

Met stock chip was dat tussen 2250 / 5800 rpm...

[ Voor 7% gewijzigd door Bertus op 15-04-2008 15:29 ]

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

@Fwnk
Over wat voor auto praten we? Driveability zou voor mij ook een goede reden zijn om mijn 316i te chippen... Onder de 2500rpm is er namelijk nauwelijks koppel aanwezig, wat vooral bij file rijden erg vervelend is. Om de auto in beweging te krijgen (zeker op een helling naar boven bij een viaduct of tunnel) moet ik toch al snel 2000rpm draaien, met als gevolg een koppeling die veel moet slippen en daardoor warm wordt en gaat bokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Koop dan een echte 316 :+

//inkoppertje

[ Voor 25% gewijzigd door -Thunder- op 15-04-2008 15:59 ]

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Dat is inderdaad waar ik achteraan zit - ik wil gewoon nét dat beetje meer koppel onderin, tussen de 1500 en 2500 toeren, stadrijden dus.
GaMeOvEr schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 14:13:
[...]

Wat kost een dyno dan gemiddeld? En correctie, ik heb stock 129pk, op de krukas, fabrieksopgave. Tel daar een paar 15 inch 225 banden bij, en 20 jaar + 270.000 kilometer... tel uit je winst. (verlies).

[ Voor 77% gewijzigd door HTT-Thalan op 15-04-2008 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 16:00:
Dat is inderdaad waar ik achteraan zit - ik wil gewoon nét dat beetje meer koppel onderin, tussen de 1500 en 2500 toeren, stadrijden dus.

[...]

Wat kost een dyno dan gemiddeld? En correctie, ik heb stock 129pk, op de krukas, fabrieksopgave. Tel daar een paar 15 inch 225 banden bij, en 20 jaar + 270.000 kilometer... tel uit je winst. (verlies).
Ik was 50 euro kwijt voor 5 of 6 runs bij www.erikbotman.nl
deepbass909 schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 15:58:
@Fwnk
Over wat voor auto praten we? Driveability zou voor mij ook een goede reden zijn om mijn 316i te chippen... Onder de 2500rpm is er namelijk nauwelijks koppel aanwezig, wat vooral bij file rijden erg vervelend is. Om de auto in beweging te krijgen (zeker op een helling naar boven bij een viaduct of tunnel) moet ik toch al snel 2000rpm draaien, met als gevolg een koppeling die veel moet slippen en daardoor warm wordt en gaat bokken.
Een Lancia Delta HPE 1.6 met gelijk vermogen aan de jouwe (103 PK / 144 NM)

[ Voor 37% gewijzigd door Bertus op 15-04-2008 16:18 ]

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

-Thunder- schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 15:59:
Koop dan een echte 316 :+

//inkoppertje
Wie heeft er nou een 319i met een identiteits crisis? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 23:14
HTT-Thalan schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 09:53:
[...]

Liefst nog spaakvelgen, maar mijn huidige velgen zijn oud, klein en beschadigd, wil wel eens wat nieuws. M5 word al een stuk meer iets voor een E34 als je bedenkt dat er ook halogeen Angel Eyes in komen, toch? 8)
Angel eyes in je E34? Sjonnie.

[ Voor 85% gewijzigd door Spiller op 15-04-2008 18:05 ]

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Spiller schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 18:00:
[...]

Angel eyes in je E34? Sjonnie.
:{w

Ik heb nieuwe verlichting nodig, deze zijn oud en versleten, en als ik er dan toch geld in steek, ik vind die dingen gewoon mooi. Als ik er een vette spoiler, bodykit en raamband insteek, mag je me voor Sjonnie uitmaken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Bertus schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 16:14:
[...]

Ik was 50 euro kwijt voor 5 of 6 runs bij www.erikbotman.nl

[...]

Een Lancia Delta HPE 1.6 met gelijk vermogen aan de jouwe (103 PK / 144 NM)
Inderdaad vrijwel gelijk. Misschien toch eens een beetje rond gaan neuzen wat chippen met een m43b16 motor zal doen. Als het een koppel toename in met name het lage toerental gebied betekend, dan kan dat voor mijn auto wel interessant zijn. Top vermogen interesseert me niet echt heel veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Bertus schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 15:11:
[...]

Goed, ik heb dan 103 PK stock (op de krukas) dus de theoretische winst kan hoger zijn.

Ik vind opzich met 14% een verbetering niet verkeerd, echter is bij atmosferische motoren de driveability een stuk beter om naar te kijken

Ik heb een flinke koppelwinst bij 1750 - 2500 rpm, en daarbij lopen de curves een stuk minder 'ribbelig'. Mijn blok trekt gewoon beduidend beter. Dat is wat HTT-Thalan ook gaat merken denk ik. PK-winst is minder interessant imo, maar wel hetgeen waar veel mensen blind naar kijken.

Ik heb nu bvb tussen 1800 en 6100 RPM Altijd minimaal 150 NM koppel tot mijn beschikking (voor een 1.6je)

Met stock chip was dat tussen 2250 / 5800 rpm...
Zeg jij me nu, dat jouw atmosferische 1.6 blok van stock 103 pk naar 131pk is gegaan door alleen een chip?? (dus geen aangepast in/uitlaattraject, luchtfilters, nokkenas, uitlaat, geflowde kop, etc?)

Als je dat namelijk zegt, geloof ik daar geen kont van. :P

Onder serieuze tuners en wat tests hiervan, is men eruit, dat met het gebruik van alleen een chip je gemiddeld een procent of 5 (kan hier en daar wat meer, maar ook minder zijn, afhankelijk van hoe efficiënt het origineel is en hoeveel marge er opzit) vermogenswinst hebt boven stock. Dus zeker geen 14%, laat staan 30%!

[ Voor 12% gewijzigd door GaMeOvEr op 15-04-2008 19:55 ]

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
GaMeOvEr schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 19:51:
[...]

Zeg jij me nu, dat jouw atmosferische 1.6 blok van stock 103 pk naar 131pk is gegaan door alleen een chip?? (dus geen aangepast in/uitlaattraject, luchtfilters, nokkenas, uitlaat, geflowde kop, etc?)

Als je dat namelijk zegt, geloof ik daar geen kont van. :P

Onder serieuze tuners en wat tests hiervan, is men eruit, dat met het gebruik van alleen een chip je gemiddeld een procent of 5 (kan hier en daar wat meer, maar ook minder zijn, afhankelijk van hoe efficiënt het origineel is en hoeveel marge er opzit) vermogenswinst hebt boven stock. Dus zeker geen 14%, laat staan 30%!
Na gut, je hoort mij niet zeggen dat ik 103 pk had voor het chippen.

Autoweek (en Lancia) zeggen dat ik 103 PK heb, maar hier ligt een vermogensuitdraai met 131 PK.

Kan best zijn dat mijn delta stock 122 heeft (zoals ik eerder zei).

Ik heb gebankt met ~230k op de teller, openluchtfilter van autostyle (yea baby :') ) en de rest verder stock, op de chip na dus.

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meten van pk's doe je trouwens op de wielen, waarom zou je nog die rare conversie naar vliegwielpk's maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Bertus schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 22:08:
[...]

Na gut, je hoort mij niet zeggen dat ik 103 pk had voor het chippen.

Autoweek (en Lancia) zeggen dat ik 103 PK heb, maar hier ligt een vermogensuitdraai met 131 PK.

Kan best zijn dat mijn delta stock 122 heeft (zoals ik eerder zei).

Ik heb gebankt met ~230k op de teller, openluchtfilter van autostyle (yea baby :') ) en de rest verder stock, op de chip na dus.
Als er voor de rest helemaal niets met die auto gedaan is (ook niet door vorige eigenaren?) dan heb je wel een hele dikke "marge" naar boven. :P
Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 23:13:
Meten van pk's doe je trouwens op de wielen, waarom zou je nog die rare conversie naar vliegwielpk's maken?
Omdat alle stock vermogens de opgegeven worden, krukaspk's zijn, geen wielpk's. :) Dus wil je goed kunnen vergelijken met "stock" vermogen (hoewel je beter een "voor dyno" kunt doen, aangezien stock vermogen ook flink fluctueert, vooral turbodiesels willen wel eens meer hebben dan de fabrikant opgeeft) moet je eigenlijk wel omrekenen.

Ik bedoel, als mijn fabrikant opgeeft dat mijn 2.0 16v 150 pk heeft, en ik dyno dat ding stock, dan is de kans groot dat ik maar 130 ofzo wielpk's heb, wegens aandrijfverliezen enzo. :)

[ Voor 45% gewijzigd door GaMeOvEr op 16-04-2008 00:06 ]

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
dat is toch ook het enige interresante ? Als je uitgaat van krukaspk's van het moment van bouwen, die al niets zeggen, en die vergelijkt met een door een onbetrouwbare omrekenfactor verkregen dynorunuitslag, dan weet je dat het nergens over gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
418O2 schreef op woensdag 16 april 2008 @ 00:06:
dat is toch ook het enige interresante ? Als je uitgaat van krukaspk's van het moment van bouwen, die al niets zeggen, en die vergelijkt met een door een onbetrouwbare omrekenfactor verkregen dynorunuitslag, dan weet je dat het nergens over gaat...
Geen idee hoe "effectief" een dyno wielpk's naar krukaspk's kan omrekenen.

Maar, idd het beste is gewoon altijd een voor-na dyno te doen, op dezelfde bank, want je schijnt ook nogal wat dynobanken te hebben die ook meedoen aan "mickey mouse" pk's, maar ik ben voor de rest niet echt thuis in de vermogensbanken, dus geen idee waar hem dit in zit dat de ene vrolijk 10% meer aangeeft dan de andere, of welke banken überhaupt betrouwbaar zijn en welke niet. Daarom ook bij elke voor-na meting op dezelfde bank, je eindvermogen klopt misschien niet precies, maar ik gok dat je verschil wel zal kloppen. :)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-09 13:12
Heuving komt weer even cross-posten :)

Ik was/ben er weer even tijdje tussenuit op de zaak. Zo nu en dan even de rust pakken.

In iedergeval, de klachtenlijst die ik had ingediend wil BMW Den Haag oplossen op 1 punt na.
Ze vinden dat de watergekoelde generator (dynamo a E 1100,-) een slijtage onderdeel is dat dus voor eigen rekening zou moeten komen.

Ligt het aan mij dat ik dat vrij apart vind voor een auto die 120k heeft gereden?

Anyways, ik ben nogsteeds zonder spoed aan het rondkijken voor een leuke vervanger.
Vandaag de Jaguar XF 2.7d gereden en JEZUS. wat is die auto briljant.
Ik kan het niet anders zeggen dan dat de auto simpelweg DE luxe auto is van dit moment. S-klasse, 7er en A8 eat your heart out.
Ik had het echt absoluut niet verwacht, sterker nog, ik wilde niet eens zo heel graag die wagen testen. Was meer uit verveling en toch stiekem benieuwd naar hoe de life-saver van Jaguar is.
De bekende 2.7d motor is nogsteeds krachtig, veel koppel en toch boterzacht en vliegt niet zo snel door zn toeren. De versnellingsbak is zo mogelijk nog briljanter. snel, en ongemerkt schakelt ie automatisch of via de flippers op het stuur door.
Exterieur moet ik nog aan wennen, maar het interieur is echt een hele fijne plek om in te zijn. cruisend of file, het boeit allemaal niet zo in de XF. De afwerking is ook van verbazingwekkend niveau. Overal leer (waar je bij BMW diep in de buidel moet tasten, is standaard) en de combinatie van het hout en aluminium vind ik ook heel geslaagd.
Om een lang jaguar verhaal kort te maken in het BMW topic, het is terecht dat de XF al boven verwachting verkoopt wereldwijd en ook in Nederland. En ohja, de prijs, ca. 90k voor een auto die alles erop en eraan heeft. Als je een 5er zou moeten aankleden met dezelfde opties zit je toch al op de ton.
Het zou bijna een verkooppraatje lijken...

En mocht ie nog niet voorbij zijn gekomen, BMW heeft een leuk PDFje het web op geslingerd met info over de Nürburgring Nordschleife.
http://www.bmw.com/generi...pdf/bmwm_nordschleife.pdf

Opzich een aanrader.

[ Voor 12% gewijzigd door Heuving op 16-04-2008 02:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blijven die mods er op? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
voor de M5 was kwam ie op 1886,- die mod op de 7 werd erbij gedaan voor 200 incl inbouw.
Dus tsja, voor de lol ;)
En pas 2x gebruikt, zal ook wel bij die 2x blijven dunkt me...

IMO is het belachelijk om 1886 voor zoiets neer te tellen, maar was niet mijn call ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Heuving op 16-04-2008 02:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
GaMeOvEr schreef op woensdag 16 april 2008 @ 00:04:
[...]

Als er voor de rest helemaal niets met die auto gedaan is (ook niet door vorige eigenaren?) dan heb je wel een hele dikke "marge" naar boven. :P
Naja, bij auto's die meer km's gelopen hebben zijn alle bewegende onderdelen ook lekker op elkaar in gedraait en hoe soepeler alles gaat, hoe meer power :)

Er waren bij onze laatste banksessie een aantal die met alleen een chip op 118 kwam, en zelfs 1 met meerdere mods (uit/inlaat, benzinedruk etc) op 136 PK

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Heuv, vind je die neus serieus ook mooi? Ik vind hem persoonlijk namelijk butt-ugly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
De XF toch weer een aparte auto in de klasse van 5serie, A6 en E-klasse. Maar concurent voor een 7, A8 en S.. Ben benieuwd :P

welke mods trouwens HlpDsK? of mis ik een post

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die tekst is weggehaald om enigszins begrijpelijke redenen :+
Zo'n mod moet ik ook maar eens doen..

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2008 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2008 @ 09:37:
Die tekst is weggehaald om enigszins begrijpelijke redenen :+
Zo'n mod moet ik ook maar eens doen..
Dacht ik al ;) Ik heb het in het echt al bij hem gezien. Ik moet zeggen ziet er netjes uit en het is wel leuk voor een enkele keer :D

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
KappeNou schreef op woensdag 16 april 2008 @ 09:48:
[...]

Dacht ik al ;) Ik heb het in het echt al bij hem gezien. Ik moet zeggen ziet er netjes uit en het is wel leuk voor een enkele keer :D
Ben stiekem alsnog wel benieuwd wat die mods dan zijn.

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EQJim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-09 09:55
Ik ben een groot fan van BMW, maar de nieuwe Jag XF is echt drop-dead-gorgeous! Heuving, ik ben jaloers dat je er in hebt gereden! Stuurt ie ook een beetje lekker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
EQJim schreef op woensdag 16 april 2008 @ 10:47:
Ik ben een groot fan van BMW, maar de nieuwe Jag XF is echt drop-dead-gorgeous! Heuving, ik ben jaloers dat je er in hebt gereden! Stuurt ie ook een beetje lekker?
Hij stuurt perfect. Netjes scherp zoals dat hoort in een sportieve luxe sedan.
Het is niet zoals bij BMW dat je echt het wegdek 'voelt', maar die flippers op het stuur hebben echt veel meerwaarde.

Enige opmerking, de bodyroll is wel vervelend. Dat is toch een punt van verbetering. Dan pas heb je het gevoel dat je in een grote jaguar rijdt ipv een XK (want de XF voelt bizar genoeg aan als een XK, die ik overigens van het weekend nog heb gereden. de 26e XKR convertible rijden :9~ )

@ Catch22: daar moet ik inderdaad dus nog aan wennen ;) De voorkant is niet echt jaguarish.
Als je naar de achterkant kijkt, kan je met een beetje fantasie een Aston DB9 erin herkennen.\

@ HlpDsK: juist ;) njah, het is echt best grappig.
Ik zat te twijfelen of het de moeite waard was om te posten. En 2 minuten na de post toch maar weggehaald :+

@ Fwnk: >:)

edit:
fototjes van de XF op de bekende stek.
Afbeeldingslocatie: http://www.heuving.eu/VARIOUS/DSC01056.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.heuving.eu/VARIOUS/DSC01049.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.heuving.eu/VARIOUS/DSC01047.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.heuving.eu/VARIOUS/DSC01066.jpg

En nog 1tje van de XK8 4.2.

Afbeeldingslocatie: http://www.heuving.eu/VARIOUS/DSC01000.jpg
Overigens is het een traag ding, maar hij klinkt echt fantastisch :9~
Ik hoop op goed weer de 26e 8)

[ Voor 31% gewijzigd door Heuving op 16-04-2008 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 15:39

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Jij komt wel heel erg verdacht vaak bij dat noord-aa... Wil je wat vertellen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
MikeyMan schreef op woensdag 16 april 2008 @ 17:51:
Jij komt wel heel erg verdacht vaak bij dat noord-aa... Wil je wat vertellen? ;)
Ik kom letterlijk nooit aan de andere kant ;)

ik maak ook weleens fotos vlakbij nutrica:
Afbeeldingslocatie: http://www.heuving.eu/VARIOUS/DSC08601.jpg
Vandaag gephotosoept.
lijkt een beetje op de femme 3er foto.

[ Voor 25% gewijzigd door Heuving op 16-04-2008 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Heuving schreef op woensdag 16 april 2008 @ 01:59:
Anyways, ik ben nogsteeds zonder spoed aan het rondkijken voor een leuke vervanger.
Vandaag de Jaguar XF 2.7d gereden en JEZUS. wat is die auto briljant.
Ik kan het niet anders zeggen dan dat de auto simpelweg DE luxe auto is van dit moment. S-klasse, 7er en A8 eat your heart out.
Ik had het echt absoluut niet verwacht, sterker nog, ik wilde niet eens zo heel graag die wagen testen. Was meer uit verveling en toch stiekem benieuwd naar hoe de life-saver van Jaguar is.
De bekende 2.7d motor is nogsteeds krachtig, veel koppel en toch boterzacht en vliegt niet zo snel door zn toeren. De versnellingsbak is zo mogelijk nog briljanter. snel, en ongemerkt schakelt ie automatisch of via de flippers op het stuur door.
Mijn baas had de eerste XF van Nederland, vorige week ook ff bij staan kijken en in gezeten.. Manman, wat een auto! :9
Volgende week waarschijnlijk ff een stukje rijden.. Is ook een zware diesel, maar weet niet zeker of het ook de 2.7 is. Moet ik eens vragen.
[/nietbmw]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
endless schreef op woensdag 16 april 2008 @ 20:11:
[...]

Mijn baas had de eerste XF van Nederland, vorige week ook ff bij staan kijken en in gezeten.. Manman, wat een auto! :9
Volgende week waarschijnlijk ff een stukje rijden.. Is ook een zware diesel, maar weet niet zeker of het ook de 2.7 is. Moet ik eens vragen.
[/nietbmw]
de 2.7d is de enige diesel leverbaar op dit moment :) Dus moet wel :)
Moet ik echt zeggen, dat de 2.7d van Jaguar niet onder doet ten opzichte van de x35d van BMW.
En ik vind m al sowieso een stuk lekkerder dan de 3.0 TDI van Audi.
Natuurlijk zit de x35d zo rond de 6,5 seconden op de 100, en moet de Jag het doen met 8,5, maar dan nog. De ervaring is door de flippers toch een stuk anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless
  • Niet online
Heuving schreef op woensdag 16 april 2008 @ 20:27:
[...]

de 2.7d is de enige diesel leverbaar op dit moment :) Dus moet wel :)
Moet ik echt zeggen, dat de 2.7d van Jaguar niet onder doet ten opzichte van de x35d van BMW.
En ik vind m al sowieso een stuk lekkerder dan de 3.0 TDI van Audi.
Natuurlijk zit de x35d zo rond de 6,5 seconden op de 100, en moet de Jag het doen met 8,5, maar dan nog. De ervaring is door de flippers toch een stuk anders.
Mja, zo'n XF koop je ook niet omdat je als eerste weg wilt zijn bij het stoplicht hè.. ;)
Hij heeft er trouwens de velgen van een XKR onder liggen.. En die staan echt goed onder de XF. Zal van de week eens een fototje schieten als ik nog op de zaak kom.

[ Voor 3% gewijzigd door endless op 16-04-2008 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
4x4 steering als optie op de nieuwe 7? >klik<

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

8 versnellingen, moet je daar nou weer mee :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless
  • Niet online
KappeNou schreef op woensdag 16 april 2008 @ 21:33:
4x4 steering als optie op de nieuwe 7? >klik<
Dat heeft de Laguna toch ook? 4x4 steering?
Klinkt wel hip, maar zie het nut er niet van in.

Enne.. Een 8 bak automaat, dat zou wel tof zijn. :9
Zuinig rijden FTW!

edit:
Afbeeldingslocatie: http://www.bmwblog.com/wp-content/uploads/official7.jpg
Dat moét gewoon een geweldige ervaring zijn.. Een 3,5 liter in zo'n schattige 1-serie coupe.

[ Voor 17% gewijzigd door endless op 16-04-2008 21:57 ]

Pagina: 1 2 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.