Heuving komt weer even cross-posten
Ik was/ben er weer even tijdje tussenuit op de zaak. Zo nu en dan even de rust pakken.
In iedergeval, de klachtenlijst die ik had ingediend wil BMW Den Haag oplossen op 1 punt na.
Ze vinden dat de watergekoelde generator (dynamo a E 1100,-) een slijtage onderdeel is dat dus voor eigen rekening zou moeten komen.
Ligt het aan mij dat ik dat vrij apart vind voor een auto die 120k heeft gereden?
Anyways, ik ben nogsteeds zonder spoed aan het rondkijken voor een leuke vervanger.
Vandaag de Jaguar XF 2.7d gereden en JEZUS. wat is die auto briljant.
Ik kan het niet anders zeggen dan dat de auto simpelweg DE luxe auto is van dit moment. S-klasse, 7er en A8 eat your heart out.
Ik had het echt absoluut niet verwacht, sterker nog, ik wilde niet eens zo heel graag die wagen testen. Was meer uit verveling en toch stiekem benieuwd naar hoe de life-saver van Jaguar is.
De bekende 2.7d motor is nogsteeds krachtig, veel koppel en toch boterzacht en vliegt niet zo snel door zn toeren. De versnellingsbak is zo mogelijk nog briljanter. snel, en ongemerkt schakelt ie automatisch of via de flippers op het stuur door.
Exterieur moet ik nog aan wennen, maar het interieur is echt een hele fijne plek om in te zijn. cruisend of file, het boeit allemaal niet zo in de XF. De afwerking is ook van verbazingwekkend niveau. Overal leer (waar je bij BMW diep in de buidel moet tasten, is standaard) en de combinatie van het hout en aluminium vind ik ook heel geslaagd.
Om een lang jaguar verhaal kort te maken in het BMW topic, het is terecht dat de XF al boven verwachting verkoopt wereldwijd en ook in Nederland. En ohja, de prijs, ca. 90k voor een auto die alles erop en eraan heeft. Als je een 5er zou moeten aankleden met dezelfde opties zit je toch al op de ton.
Het zou bijna een verkooppraatje lijken...
En mocht ie nog niet voorbij zijn gekomen, BMW heeft een leuk PDFje het web op geslingerd met info over de Nürburgring Nordschleife.
http://www.bmw.com/generi...pdf/bmwm_nordschleife.pdf
Opzich een aanrader.
[
Voor 12% gewijzigd door
Heuving op 16-04-2008 02:02
]