eah. gewoon goed merk 5w30 of 10w40,
mijnes komt nooit zover hoor dan heeftie alang ze beurtje gehad
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
van horen zeggen gaat het ook op rijgedrag, en kweet zeker dat er geen 40k tussen de 1e en laatste blokje zit. afgelopen jaar had ik bij 15k nog maar 2 groene blokjes. (en ik stamp mijn auto niet af...)Oxellaar schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 00:24:
Heeft iemand enig idee hoe de onderhoudsindicator van een E36 precies werkt.
Heb nu ongeveer 10k met deze auto gereden en nu ging onderweg naar Frankrijk het eerste groene blokje uit.
als ik me niet vergis zijn er 4 groene blokjes een oranje en een rode.
Nu lijkt het dus dat er om de 10k een blokje uit gaat, maar 40k lijkt mij een beetje veel tussen twee beurten.![]()
Of loopt de indicator in het begin langzamer terug en richting het einde steeds sneller?
Of regeert hij op je rijgedrag? Dus korte of lange stukken, hard of langzaam rijden.
Blij Met Wilco
Verwijderd
Tussen 5W30 en 10W40 zit nogal een verschil hoorReloader schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 13:24:
eah. gewoon goed merk 5w30 of 10w40,
Verwijderd
Neem je toch de automaatTHIJZEL schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 17:45:
Zojuist een 118d proefgereden..
Rustig bochtig weggetje opgezocht en hem ff flink aan de tand gevoeld..Bochtengedrag is super. Ook de motor is een van de stilste en soepelste die ik heb gereden.
Weet nog niet helemaal of ik het een fijne reiswagen vind, het schakelen en de koppeling gaat imho nogal zwaar.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Als ik een dagje in een andere auto rijdt denk ik 'tering wat gaat de koppeling en het schakelen licht'.THIJZEL schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 17:45:
Weet nog niet helemaal of ik het een fijne reiswagen vind, het schakelen en de koppeling gaat imho nogal zwaar.
Als we dan toch met KM-standen gaan pronken... dan spam ik die van mij er ook nog eens tussendoor.-Thunder- schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 13:21:
[...]
Hey jij ook hier
Mooie foto
[afbeelding]
Moet maar eens die oil service laten verdwijnen, die staat er op sinds de terug reis vanuit Tsjechie.
Ik wil dit zelf gaan doen maar heb dit soort dingen nog nooit eerder gedaan maar wil wat meer van auto's te weten komen en vooral me eigen natuurlijk
Ik weet dat mijn vader hier gereedschap voor heeft liggen en hij heeft een garage waar ik hem even kan stallen![]()
Heeft iemand verder tips hoe ik het beste te werk kan gaan ? Hoeveel olie moet ik kopen ? En welke olie raden jullie mij aan ?
Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find
FYI alle moderne BMW's gebruiken 5W30 olie. Het heeft te maken met de viscositeit bij koude en warme motor. 5w30 is vloeibaarder, dus minder weerstand, dus verbruik wordt lager. 10w40 is voor oudere motoren die niet tegen de nieuwe lage viscositeit olie kunnen. Blijft minder goed in de motor hangen. 10w40 is wel een stuk goedkoper though.Verwijderd schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 15:09:
[...]
Tussen 5W30 en 10W40 zit nogal een verschil hoor![]()
5W30 wordt vaak bij diesels gebruikt.
10W40 is het meest gebruikelijke bij een benzine auto, maar welke olie je moet gebruiken staat meestal wel in je onderhoudsboekje.
Niemand pwned mijNaboo schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 10:31:
[...]
Als we dan toch met KM-standen gaan pronken... dan spam ik die van mij er ook nog eens tussendoor.
[afbeelding]
Ok, dan wacht ik het wel af. Hij gaat sowieso gewoon elke 15 a 20k voor een beurt.Reloader schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 13:26:
![]()
[...]
van horen zeggen gaat het ook op rijgedrag, en kweet zeker dat er geen 40k tussen de 1e en laatste blokje zit. afgelopen jaar had ik bij 15k nog maar 2 groene blokjes. (en ik stamp mijn auto niet af...)
mijnes gaat iig gewoon elk jaar voor een beurtje en kom nooit aan het oranje blokje of oil service ofzo.
Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond
Facts don't care about your feelings
Blij Met Wilco
[ Voor 17% gewijzigd door Oxellaar op 17-08-2008 22:41 ]
Oh, dan heb ik nog 102.000 km te gaan.418O2 schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 23:27:
Ik ben een amateurphotoshopper hoor
Het is een e34 518i die al 419.530 km op LPG loopt. Een executive 2 uitvoering (climatecontrol, electrische ramen voor, electrische spiegels, dimmende binnenspiegel, fijne stoelen etc)
[afbeelding]
dankje, zoals verwacht zat er geen usb aansluiting bij de 1serie van kameraad. maar vooralsnog werkt het prima via de aux ingangKorakal schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 15:12:
[...]
Er is verschil in aansluiting. De 2003 versie zal waarschijnlijk gewoon line-in hebben (voor zover ik weet is dat standaard), en dat werkt met iedere MP3 speler. De bediening is dan op het apparaat zelf. Tegenwoordig kun je optioneel een USB aansluiting krijgen die het mogelijk maakt dat je de iPod via iDrive bedient.
Ioniq 5 P45
Ioniq 5 P45
Winschoten?418O2 schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 17:03:
Ik kom zelf uit het noord-noord-oosten dus dat komt wel goed
Ja erg netjes, vond de vorige 7 ook mooi. Wel een beetje te gedurfd voor zo'n dikke auto, maar erg mooi.
"Later versions may include the Hydrogen 7 or a hybrid. Try to convince your neighbours that you have made an ecological choice. A 4x4 model is rumoured, a wise choice if all this global warming stuff is nonsense and we are actually heading for an Ice Age. Otherwise, forget it. There will almost certainly be a V12, ideal for sneering at your "green" neighbour."
Verwijderd
Droog. Of juist natWe tackled the wet handling circuit in various modes and the system really flatters the driver. Then we switched off the DSC. Hilarious… I advise against this in heavy rain.
Verwijderd
Heb em al in het echt zien rijden
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2008 21:45 ]
Blij Met Wilco
[ Voor 16% gewijzigd door Naboo op 18-08-2008 22:52 ]
ik gebruik toch echt 5w30 voor mijn M43.... looptie fijner op als op 10w40. (voorheen wel gebruikt)Verwijderd schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 15:09:
[...]
Tussen 5W30 en 10W40 zit nogal een verschil hoor![]()
5W30 wordt vaak bij diesels gebruikt.
10W40 is het meest gebruikelijke bij een benzine auto, maar welke olie je moet gebruiken staat meestal wel in je onderhoudsboekje.
[ Voor 13% gewijzigd door Reloader op 18-08-2008 23:01 ]
[ Voor 25% gewijzigd door Oxellaar op 19-08-2008 17:34 ]
Eerste hit op google
Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.
Bekijk op YouTubeVoor een Meeting wordt Heuving wel weer een beetje wakker en probeer ik ook wel een gaatje te maken in de agenda418O2 schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 12:19:
Er moet gewoon even een Beamermeeting worden geregeld
Verwijderd
Mogguh...Heuving schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 20:15:
[...]
Voor een Meeting wordt Heuving wel weer een beetje wakker en probeer ik ook wel een gaatje te maken in de agenda
[ Voor 6% gewijzigd door zneek op 19-08-2008 22:21 ]
Facts don't care about your feelings
DM is onderwegNaboo schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 22:01:
Een GoT BMW meeting lijkt mij ook wel leuk. Mensen die interesse hebben kunnen een DM sturen. Uiteraard zijn ideeen voor de meeting en natuurlijk de plaats van samenkomst welkom.
Dus stuur een DM met daarin wat jij van de meeting verwacht, danwel leuk lijkt en dan gaan we daar in een apart topic (of dit topic) over discussieren.
nb: ook voorkeursdata zijn welkom.
mailen mag ook: enrico69@live.nl
Blij Met Wilco
tot een bepaald aantal karakters gaat het goed ja
[ Voor 21% gewijzigd door Heuving op 24-08-2008 02:10 ]
Verwijderd
Heb al heel veel auto's gezien en over gelezen in mijn leven maar dit embleem herken ik eigenlijk totaal nietHeuving schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 02:09:
[...]
tot een bepaald aantal karakters gaat het goed ja
anyways, nog even wat reclame tussendoor
[afbeelding]
dan heb je er niet voldoende gezienVerwijderd schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 02:28:
[...]
Heb al heel veel auto's gezien en over gelezen in mijn leven maar dit embleem herken ik eigenlijk totaal niet
Verwijderd
omg slaap tekort van mijn herexamens begint zijn tol te eisen vrees ikHeuving schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 02:35:
[...]
dan heb je er niet voldoende gezien
Dit is toch een vrij bekend embleem....
klik
We waren ermee bezig, kwam een bekende langs de hond uit laten, 'zo, mooie mercedes.'Wekkel schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 09:00:
Het is gewoon een opgepompte Mercedes Benz
Hij is gewoon lomp lelijk, dat heeft niet zoveel met MB te maken.
Davos naar Stelvio?Heuving schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 09:30:
[...]
We waren ermee bezig, kwam een bekende langs de hond uit laten, 'zo, mooie mercedes.'
Als je ermee door Zoetermeer rijdt, snapt denk ik maar 10% wat voor auto het is.
Maar wel lekker incognito rijden natuurlijk
Heuving gaat nu naar Zwitersland/Italie, voor werk
Mensen hier kennen vast en zeker wel de Top Gear aflevering dat ze de 'greatest driving road in the world' gingen zoeken met een Aston, Lambo en Porsche.
Wij gaan met 12 supercars (Ferrari's, Aston's) dit ook doen
Dus, de mooiste wegen, beste hotels, het beste eten en het beste entertainment![]()
Auf wiederschnitzel, tot over een week
Blij Met Wilco
May had ook geen DB(RS)9 mee, maar een V8 Vantage (n24?).Duesenberg J schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 12:32:
[...]
Davos naar Stelvio?
* Duesenberg J jaloers is.
Was er laatst ook in de buurt, maarja, zonder DB9 (niet de superlightweight van May, maar de gewone) is er verder weinig aan![]()
Veel plezier
Ga je schamen !Verwijderd schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 02:28:
[...]
Heb al heel veel auto's gezien en over gelezen in mijn leven maar dit embleem herken ik eigenlijk totaal niet
Heuving chillt m nu wel vrij hard in zn hotelkamer.Duesenberg J schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 12:32:
[...]
Davos naar Stelvio?
* Duesenberg J jaloers is.
Was er laatst ook in de buurt, maarja, zonder DB9 (niet de superlightweight van May, maar de gewone) is er verder weinig aan![]()
Veel plezier
Daar gaat het niet om.. Het gaat om of iemand ervaring heeft met dat bedrijfBierkameel schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 21:27:
Ze hebben niet echt veel bijzonders, de Z4, Cooper S en 530D zijn wel leuk.
Aannames zijn fataal.
Kun je mij hier nog antwoord op geven? Misschien heb je het over het hoofd gezien.hosee schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 17:32:
@Christoph: Ophangingrubbers zijn bij mij stillaan ook aan vervanging toe (e46/330d). Woon niet ver van Zeeuws Vlaanderen dus zou interessant zijn als ik jouw adresje mocht krijgen, indien mogelijk.
Asus P6t / Core i7 @1.800mhz / 3.150mhz, 1.048V / 1.168V waterkoeling / mem: Patriot Viper ddr3, 1600mhz. c8, 3x2gb / 285gtx in SLI / Thermaltake 850W / Dell 30"
Ah dat kan, pb mij even!hosee schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 01:50:
[...]
Kun je mij hier nog antwoord op geven? Misschien heb je het over het hoofd gezien.
Blij Met Wilco
[ Voor 31% gewijzigd door GaMeOvEr op 28-08-2008 17:36 ]
Aannames zijn fataal.
Blij Met Wilco
Aannames zijn fataal.
Aannames zijn fataal.
Verwijderd
Blij Met Wilco
[ Voor 56% gewijzigd door -Thunder- op 28-08-2008 22:27 ]
Blij Met Wilco
Het zal dan wel een optie zijn want bij de mijne (e46 330d/ 2001) heb ik dat niet..-Thunder- schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 22:24:
De E36 is gemaakt t/m 2000, dus tot dat jaar zat het er zowiezo in
En hier de E46 ( Die gemaakt is t/m 2006, de opvolger dan de E36 ...
[afbeelding]
Ook een warmte meter....
Asus P6t / Core i7 @1.800mhz / 3.150mhz, 1.048V / 1.168V waterkoeling / mem: Patriot Viper ddr3, 1600mhz. c8, 3x2gb / 285gtx in SLI / Thermaltake 850W / Dell 30"
Ik zal morgen eens erop letten!deepbass909 schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 23:22:
let maar eens goed op. Als je de motor net gestart hebt zal het rode vlak dicht onder de 4 beginnen (nu licht grijs) en naarmate de motor warmer wordt, schuift hij steeds meer richting de 5.
Jup, 't is een 120DHeb je trouwens een Diesel? Je rode vlak begint wel vroeg namelijk (bij mijn 316i begint die pas bij 6, en bij 6250rpm grijpt de toerenbegrenzer in).
Men zegt: Over smaken valt niet te twisten...maar mensen met smaak zullen altijd positieve aandacht trekken en dat geldt voor mij wat jouw auto betreft ook....Mooie "5" zonder poespas met geslaagde velgen en dat maakt nou net het verschil. Komt er nog bij dat er een lekkere motor inzit en verschillende aangename opties voorhanden zijn, zoals je zelf beschrijft.GaMeOvEr schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 00:41:toon volledige bericht
Damn, daar had ik even voor nodig.
Long overdue, omdat ik wel foto's had gemaakt, maar ze niet zo heel geslaagd vond, maar daarna het weer, de drukte en vanalles niet meezat om pics van een mooi gepoetste auto te maken, toch maar de oude opgegraven en daar wat uit geselecteerd.
Dit zijn dus de foto's van mijn BMW E34 530iA Touring, M5 uitgevoerd.
[afbeelding]
Lekkere 18" BBS'en, 225/40 voor, 255/35 achter, auto staat op een Weitec Ultra onderstel, mooi verlaagd, comfortabel genoeg en ik schraap niet over iedere drempel heen, en de "stance" van de auto is ook mooi zo.
[afbeelding]
Neusje, lekker dik met de V8 neus.
[afbeelding]
Andere kant.
[afbeelding]
Interieur, volledig leer, behalve het dash (de bovenkant) zelf, ook een donkere hemel erin.
[afbeelding]
Klokkies.
[afbeelding]
De überfijne elektrische leren sportstoelen.
Voor de rest wat random specs:
3.0 V8 Met een PK of 230
Dual zone climate control
5 traps automaat
grote boordcomputer met afstandsbedieningstokkie
autodimmende binnenspiegel
standaard dingen zoals elektrische ramen, spiegels, centrale vergrendeling, abs, airbag, stuurbekrachtiging, lichtpakketje binnenin (rondom leeslampjes enzo)
Kortom, hier rijd ik ondertussen alweer een paar maanden met plezier in.
[ Voor 3% gewijzigd door hosee op 29-08-2008 03:05 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq