Het grote BMW topic, deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 ... 20 Laatste
Acties:
  • 82.352 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-07 10:35
eah. gewoon goed merk 5w30 of 10w40,

mijnes komt nooit zover hoor dan heeftie alang ze beurtje gehad :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
:*)
Oxellaar schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 00:24:
Heeft iemand enig idee hoe de onderhoudsindicator van een E36 precies werkt.
Heb nu ongeveer 10k met deze auto gereden en nu ging onderweg naar Frankrijk het eerste groene blokje uit.
als ik me niet vergis zijn er 4 groene blokjes een oranje en een rode.

Nu lijkt het dus dat er om de 10k een blokje uit gaat, maar 40k lijkt mij een beetje veel tussen twee beurten. ;)
Of loopt de indicator in het begin langzamer terug en richting het einde steeds sneller?
Of regeert hij op je rijgedrag? Dus korte of lange stukken, hard of langzaam rijden.
van horen zeggen gaat het ook op rijgedrag, en kweet zeker dat er geen 40k tussen de 1e en laatste blokje zit. afgelopen jaar had ik bij 15k nog maar 2 groene blokjes. (en ik stamp mijn auto niet af...)

mijnes gaat iig gewoon elk jaar voor een beurtje en kom nooit aan het oranje blokje of oil service ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Ik kocht mijn wagen met 179k en toen had ik nog 3 of 4 groene ledjes aan, foto hierboven van mijn klokkenspel is vandaag gemaakt en de oilservice geeft die nu zon max 500km aan.

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reloader schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 13:24:
eah. gewoon goed merk 5w30 of 10w40,

mijnes komt nooit zover hoor dan heeftie alang ze beurtje gehad :D
Tussen 5W30 en 10W40 zit nogal een verschil hoor ;)
5W30 wordt vaak bij diesels gebruikt.
10W40 is het meest gebruikelijke bij een benzine auto, maar welke olie je moet gebruiken staat meestal wel in je onderhoudsboekje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THIJZEL
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Zojuist een 118d proefgereden..

Rustig bochtig weggetje opgezocht en hem ff flink aan de tand gevoeld.. >:) Bochtengedrag is super. Ook de motor is een van de stilste en soepelste die ik heb gereden.
Weet nog niet helemaal of ik het een fijne reiswagen vind, het schakelen en de koppeling gaat imho nogal zwaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

THIJZEL schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 17:45:
Zojuist een 118d proefgereden..

Rustig bochtig weggetje opgezocht en hem ff flink aan de tand gevoeld.. >:) Bochtengedrag is super. Ook de motor is een van de stilste en soepelste die ik heb gereden.
Weet nog niet helemaal of ik het een fijne reiswagen vind, het schakelen en de koppeling gaat imho nogal zwaar.
Neem je toch de automaat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THIJZEL
  • Niet online
Automaat? Ga snel je mond spoelen.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02:00

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Zwaar schakelen is juist fijn, dan heb je veel meer controle over alles en voel je tenminste wat je doet ;) Er is niets zo irritant als een pook die voelt alsof je in een roompotje aan het roeren bent...

@Reloader
Welkom welkom, weer een E36 Compact die de boel komt versterken :D Het zijn stiekem toch best wel fijne auto's hè ;)

Ik ben vanachtend even bij de dealer langs geweest om nog wat na te vragen over m'n rubbers. De monteur heeft m'n auto even op de brug gezet (ook na verzoek van mij, om te controleren of ik in de vakantie schade onder m'n auto had opgelopen). Zijn mening was dat de rubbers er allemaal nog goed uit zien en absoluut nog niet aan vervanging toe zijn. De subframe rubbers lijken nog helemaal goed en zijn hooguit door de ouderdom wat slapper geworden. Dat kan het onstabiele gedrag bij wind dus niet verklaren (dan moeten ze echt gescheurd zijn namelijk). Ook de voorste rubbers zijn nog helemaal in orde. Ik merkte vandaag wel dat m'n banden wat zacht waren, dus wellicht dat dat één van de oorzaken was... Een andere kan nog eventueel de uitlijning zijn, dus dat wil ik eerdaags laten toen, en dan eventueel de maximale toe-in voor in laten stellen.
Aan de ene kant dus wel een geruststelling (zou een dure rep zijn anders), aan de andere kant wel irritant dat ik nog steeds niet weet waarom hij onstabiel voelt... Misschien dat ik de rubbers voor sowieso voor de M3-rubbers vervang, wat ongestraft kan en zelfs door BMW werd aangeraden bij onstabiel gedrag.

Vandaag ook een ander klusje gedaan, namelijk m'n visco koppeling vervangen. En dat was nodig, want waar het bij de nieuwe echt kracht kost om de as in de koppeling rond te draaien, kan ik bij de oude de as zo rond draaien (en na 1 slag loopt hij zelfs vrij :X ). Als ik nu gas geef, hoor je de fan hard blazen (net zoals bij de oude Volvo's als de 240) :D Alleen die oude koppeling los krijgen... Uitdaging 1, een moer van 32mm. Gelukkig gaat mijn baco precies tot de 32mm. Maar dan die moer loskrijgen op een as die vrij kan draaien... Bij BMW hebben ze een speciale sleutel waarmee de poelie geblokkeerd kan worden, maar die heb ik natuurlijk niet. De poelie tegenhouden bleek onmogelijk... Maar met de multiriem erom, en de krukas in een stand waarbij hij in compressie gaat, bleek er genoeg tegendruk te zijn om kracht te kunnen zetten. Maar los gaan... ho maar... Uiteindelijk de Baco erop en met een hamer gepaste tikken op de steel van de Baco, terwijl de moer goed ingespoten is met WD40. Na veel tikken met de hamer schoot de moer gelukkig los en heb ik de koppeling kunnen vervangen. M'n koelsysteem is hopeling nu helemaal storingsvrij. Het enige wat nog niet vervangen is, is de pomp (in mijn auto geen probleempunt), radiator (nog helemaal gaaf) en een paar slangen.

Nu weer opzoek naar andere velgen :D

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:43
zware koppeling wen je wel aan.

Ik had vanmiddag heel blij mijn auto gewassen, gepolijst en gewaxxed. Niet het beoogde resultaat.

toen ging ik langs mijn neefje, die zou mijn velgen even doen. Die werden ook belachelijk mooi schoon (hij had autoglym reiniger, echt echte shit). En toen heeftie de rest nog even gedaan met polish en wax (High Def wax a 60 euro per potje). Auto is nu mooier dan ik hem ooit gezien heb... Helaas geen camera hier dus ik kan geen foto maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 00:37

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Hoe moeilijk is het om zelf draagarmrubbers te vervangen, en reactiearmen? Ben het zeilen een beetje beu wanneer ik hard ga of er veel wind staat, en mijn voorbanden slijten nu ook ongelijkmatig. Ik ben ervan overtuigd dat mijn vering niet versleten is, dus ik zoek het probleem nu in de rubbers, reactiearmen en daarna uitlijning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Na mijn gesprekje bij de dealer vandaag, zou ik eigenlijk eerst met de uitlijning beginnen, en eventueel bij een garage even na laten kijken of je rubbers überhaupt wel versleten zijn. De E34 heeft een vergelijkbare ophanging met mijn Compact (swing-armen achter). Als je de auto achter op poten zet (wielen helemaal los), zakken de rubbers iets uit. Als je dan in de rubber een alu bus kan zien zitten, dan zijn je rubbers kapot. De rubbers voor zijn nog makkelijker te zien. Die moeten er gewoon netjes uitzien.

Ik ga m'n auto binnenkort laten uitlijnen, en hopelijk hebben we binnenkort weer veel wind, zodat ik goed kan voelen of het verbeterd is.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:23

_Arthur

blub

THIJZEL schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 17:45:
Als ik een dagje in een andere auto rijdt denk ik 'tering wat gaat de koppeling en het schakelen licht'.

Je went er echt heel snel aan dat je het pas merkt wanneer je in een andere auto rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

-Thunder- schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 13:21:
[...]

Hey jij ook hier :P

Mooie foto :)

[afbeelding]

Moet maar eens die oil service laten verdwijnen, die staat er op sinds de terug reis vanuit Tsjechie.
Ik wil dit zelf gaan doen maar heb dit soort dingen nog nooit eerder gedaan maar wil wat meer van auto's te weten komen en vooral me eigen natuurlijk :)
Ik weet dat mijn vader hier gereedschap voor heeft liggen en hij heeft een garage waar ik hem even kan stallen :)
Heeft iemand verder tips hoe ik het beste te werk kan gaan ? Hoeveel olie moet ik kopen ? En welke olie raden jullie mij aan ?
Als we dan toch met KM-standen gaan pronken... dan spam ik die van mij er ook nog eens tussendoor.

Afbeeldingslocatie: http://94.100.113.94/327250001-327300000/327285901-327286000/327285958_6_CXEB.jpeg

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 15:09:
[...]

10W40 is het meest gebruikelijke bij een benzine auto, maar welke olie je moet gebruiken staat meestal wel in je onderhoudsboekje.
FYI alle moderne BMW's gebruiken 5W30 olie. Het heeft te maken met de viscositeit bij koude en warme motor. 5w30 is vloeibaarder, dus minder weerstand, dus verbruik wordt lager. 10w40 is voor oudere motoren die niet tegen de nieuwe lage viscositeit olie kunnen. Blijft minder goed in de motor hangen. 10w40 is wel een stuk goedkoper though.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Naboo schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 10:31:
[...]

Als we dan toch met KM-standen gaan pronken... dan spam ik die van mij er ook nog eens tussendoor.

[afbeelding]
Niemand pwned mij :P

Ga zo even foto's maken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Reloader schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 13:26:
:*)
[...]

van horen zeggen gaat het ook op rijgedrag, en kweet zeker dat er geen 40k tussen de 1e en laatste blokje zit. afgelopen jaar had ik bij 15k nog maar 2 groene blokjes. (en ik stamp mijn auto niet af...)

mijnes gaat iig gewoon elk jaar voor een beurtje en kom nooit aan het oranje blokje of oil service ofzo.
Ok, dan wacht ik het wel af. Hij gaat sowieso gewoon elke 15 a 20k voor een beurt.
Dan word de indicator ook weer netjes gereset.

Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/xwLTFnQyaZRB4IOU24ERpblk/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/i0IrzVhY93XtkcZTaPZRdjP6/thumb.jpg

Meer volgt :)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/cdBfhYwaLDQInSFSFCiucePm/thumb.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door 418O2 op 17-08-2008 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-07 10:59
Asobak :') Maar toch wel mooi :9

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Gewoon een nette 5 :)

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-07 20:22

RSP

Beetje kleuren tunen is prima, maar bij die derde foto zie ik vooral zwarte vlekken :P Leuke bak verder hoor :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Vind hem ook netjes hoor, wel zo laten. Geen brulpijp of tuperware, dat maakt van oudere BMW's direct foute auto's (imo)

Heb je nog wat meer gegevens naast deze foto's?

[ Voor 17% gewijzigd door Oxellaar op 17-08-2008 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik ben een amateurphotoshopper hoor :P

Het is een e34 518i die al 419.530 km op LPG loopt. Een executive 2 uitvoering (climatecontrol, electrische ramen voor, electrische spiegels, dimmende binnenspiegel, fijne stoelen etc)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0FMbDHWUOIjAnfsNXvw0Xrk3/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

418O2 schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 23:27:
Ik ben een amateurphotoshopper hoor :P

Het is een e34 518i die al 419.530 km op LPG loopt. Een executive 2 uitvoering (climatecontrol, electrische ramen voor, electrische spiegels, dimmende binnenspiegel, fijne stoelen etc)

[afbeelding]
Oh, dan heb ik nog 102.000 km te gaan. :9..... hoeveel rij jij per jaar? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
afgelopen jaar 20dkm, misschien iets meer. Komend jaar wordt het minder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

Korakal schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 15:12:
[...]

Er is verschil in aansluiting. De 2003 versie zal waarschijnlijk gewoon line-in hebben (voor zover ik weet is dat standaard), en dat werkt met iedere MP3 speler. De bediening is dan op het apparaat zelf. Tegenwoordig kun je optioneel een USB aansluiting krijgen die het mogelijk maakt dat je de iPod via iDrive bedient.
dankje, zoals verwacht zat er geen usb aansluiting bij de 1serie van kameraad. maar vooralsnog werkt het prima via de aux ingang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-07 16:57
Max als je weer eens deze kant op komt gaan we even naast elkaar staan voor wat fotootjes :)

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Er moet gewoon even een Beamermeeting worden geregeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Er loopt op het moment, min of meer onder leiding van -Thunder-, een omzet voor een meet op bmwfan.info. Deze moet op 7 september plaats gaan vinden ergens in het midden van het land (ik geloof dat op het moment nog steeds Big Daddy's in Nieuwegein geldt). Maar voor de details moeten we bij -Thunder- zijn.
Dit is dus wel een meeting van een BMW-forum, en niet GoT, maar dat betekend alleen maar meer zielen ;) De jongens op dat forum zijn over het algemeen erg serieuze gasten die BMW's rijden voor de liefhebberij, al zitten er helaas ook wagens tussen die niet zouden misstaan in het "Foute tuning topic".

Mijn plan is om sowieso naar die meeting te gaan, al was het maar omdat het m'n oude woonplaats is en ik sowieso vaak in het weekend in Nieuwegein te vinden ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02 14:52
Is het juist niet leuker als er alleen GoT-gasten rondlopen? Al die andere BMW-sjappies heb ik niks mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Haha :)

Misschien eind september ofzo? Ik denk dat we aardig in het voren moeten plannen voor iedereen weer afhaakt. Even rekening houden met schoolvakanties/tentamenweken/evenementen e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-07 16:57
Ik werk sowieso elke zondag dus moet ook ver van te voren een dag vrij opnemen. U roept maar :)

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
roep maar een datum en plaats, beetje centraal aub. Bimmer rijders uit het noorden willen ook komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik kom zelf uit het noord-noord-oosten dus dat komt wel goed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
418O2 schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 17:03:
Ik kom zelf uit het noord-noord-oosten dus dat komt wel goed :P
Winschoten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
haha nee, Emmen. Meer het Noord-Oosten dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Ja erg netjes, vond de vorige 7 ook mooi. Wel een beetje te gedurfd voor zo'n dikke auto, maar erg mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
die nieren zijn alleen wel heel dik tov de lampen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

"Later versions may include the Hydrogen 7 or a hybrid. Try to convince your neighbours that you have made an ecological choice. A 4x4 model is rumoured, a wise choice if all this global warming stuff is nonsense and we are actually heading for an Ice Age. Otherwise, forget it. There will almost certainly be a V12, ideal for sneering at your "green" neighbour."

_/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit stukje vond ik leuker:
We tackled the wet handling circuit in various modes and the system really flatters the driver. Then we switched off the DSC. Hilarious… I advise against this in heavy rain.
Droog. Of juist nat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb em al in het echt zien rijden :)
750i in duitsland, vlak bij Leipzig...een champange kleurige!..zeer zeker een mooie wagen, met beeldschermen in de stoelen etc.
Zag de nieren in de spiegels, dus maar ff naar de rechterbaan gegaan :P
Die uitlaatjes zijn ook heel netjes in de achterbumper verwerkt imo.

Edit: BMW badges aan de voor, en achterkant waren afgeplakt...is dit normaal voor een splinternieuwe BMW, of was het een test auto van de fabriek ofzo?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2008 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
het zou een testauto kunnen zijn natuurlijk, misschien was hij zo nieuw dat die er nog opzaten...

(net als die beschermhoezen over ruitenwissers :r )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het was trouwens 1,5 week geleden dat ik em zag rijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Bij een test auto is toch altijd meer afgeschermd dan alleen het logo ? Zoals bijv de nieren ?

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
lijkt me niet handig ivm motorkoeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Alpina Heaven

http://www.bmwforum.nl/bmwforum/viewtopic.php?p=20145#20145 :)

http://www.alpina-maus.de/

[ Voor 16% gewijzigd door Naboo op 18-08-2008 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
Verwijderd schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 15:09:
[...]

ik gebruik toch echt 5w30 voor mijn M43.... looptie fijner op als op 10w40. (voorheen wel gebruikt)

edit: lees nu pas de reactie van.. (iemand) ivm viscositeit, en ja helaas is 5w30 inderdaad stuk duurder, maar t loopt ook veel fijner :)

[ Voor 13% gewijzigd door Reloader op 18-08-2008 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Klopt, ik heb er ook 5w30 in, loopt idd mooier.

Is het echt zoveel duurder?

[ Voor 25% gewijzigd door Oxellaar op 19-08-2008 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:32

Wimo.

Shake and Bake!

Eerste hit op google ;)

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
e21 BMW V6 Engine Start up

Ik heb van de week ook een oilchange laten doen en ik was dit kwijt :

Motorflush 14 euro
5W30 6.25L 50 euro

Geen idee wat 10w40 normaal kost maar hij loopt nu een stuk mooier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-02-2024
418O2 schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 12:19:
Er moet gewoon even een Beamermeeting worden geregeld :)
Voor een Meeting wordt Heuving wel weer een beetje wakker en probeer ik ook wel een gaatje te maken in de agenda ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit al een tijdje te kijken voor een e36 325i coupe. Ik weet het: Sjonnie ;) Maar ik wil gewoon een nette e36 coupe. Scheelt het verbruik nou echt zoveel tussen een Vanos en een niet-Vanos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is echt wel ziek :D
Gewoon 32 Alpina BMW's in prive bezit :9~
Die E38 B12 is wel :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Ik mocht vandaag even op en neer van Groningen naar Barendrecht .... mjammie, 500km in mijn bimmer cruisen... heerlijk. Toch een fijne afwisseling tov een normale dinsdag als ik van 8:30 tot 18:00 op kantoor zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Heuving schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 20:15:
[...]

Voor een Meeting wordt Heuving wel weer een beetje wakker en probeer ik ook wel een gaatje te maken in de agenda ;)
Mogguh... :)

Regel jij het even dan? Of is er een andere volunteer? :) ik heb het jammer genoeg veel te druk, zou het graag doen. Kunnen we het niet combineren met een trackday op Assen of Zandvoort? Of kun je dan niet vrij rondcrossen op die circuits?

[ Voor 6% gewijzigd door zneek op 19-08-2008 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Een GoT BMW meeting lijkt mij ook wel leuk. Mensen die interesse hebben kunnen een DM sturen. Uiteraard zijn ideeen voor de meeting en natuurlijk de plaats van samenkomst welkom.
Dus stuur een DM met daarin wat jij van de meeting verwacht, danwel leuk lijkt en dan gaan we daar in een apart topic (of dit topic) over discussieren. :)
nb: ook voorkeursdata zijn welkom.

mailen mag ook: enrico69@live.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-07 10:59
Als we even in Heuving's auto mogen rijden klinkt het wel verleidelijk 8)

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Naboo schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 22:01:
Een GoT BMW meeting lijkt mij ook wel leuk. Mensen die interesse hebben kunnen een DM sturen. Uiteraard zijn ideeen voor de meeting en natuurlijk de plaats van samenkomst welkom.
Dus stuur een DM met daarin wat jij van de meeting verwacht, danwel leuk lijkt en dan gaan we daar in een apart topic (of dit topic) over discussieren. :)
nb: ook voorkeursdata zijn welkom.

mailen mag ook: enrico69@live.nl
DM is onderweg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
Ik kan op de een of andere manier niks meer posten op t forum :(
Als ik op bekijk/verstuur bericht klik, kom ik terug bij de index!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Je hebt toch echt een berichtje verstuurd ;)

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
-Thunder- schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 00:55:
Je hebt toch echt een berichtje verstuurd ;)
tot een bepaald aantal karakters gaat het goed ja ;)

anyways, nog even wat reclame tussendoor ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.cardetail.nl/INTERNETPLAATJES/IMG_0396.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Heuving op 24-08-2008 02:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heuving schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 02:09:
[...]

tot een bepaald aantal karakters gaat het goed ja ;)

anyways, nog even wat reclame tussendoor ;)
[afbeelding]
Heb al heel veel auto's gezien en over gelezen in mijn leven maar dit embleem herken ik eigenlijk totaal niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
Verwijderd schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 02:28:
[...]

Heb al heel veel auto's gezien en over gelezen in mijn leven maar dit embleem herken ik eigenlijk totaal niet :?
dan heb je er niet voldoende gezien ;)
Dit is toch een vrij bekend embleem....

klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heuving schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 02:35:
[...]

dan heb je er niet voldoende gezien ;)
Dit is toch een vrij bekend embleem....

klik
omg slaap tekort van mijn herexamens begint zijn tol te eisen vrees ik :X .
Dit had ik echt moeten weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Wees blij dat je ze niet vaak ziet, zien er echt niet uit die bakken.
Vanbinnen wel, daar gaat het om bij zulke auto's.
Maar ze hadden toch wel iets meer werk van de buitenkant kunnen maken.
Het is gewoon een opgepompte Mercedes Benz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Het is gewoon een opgepompte Mercedes Benz

Hij is gewoon lomp lelijk, dat heeft niet zoveel met MB te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
Wekkel schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 09:00:
Het is gewoon een opgepompte Mercedes Benz

Hij is gewoon lomp lelijk, dat heeft niet zoveel met MB te maken.
We waren ermee bezig, kwam een bekende langs de hond uit laten, 'zo, mooie mercedes.'
Als je ermee door Zoetermeer rijdt, snapt denk ik maar 10% wat voor auto het is.
Maar wel lekker incognito rijden natuurlijk :)

Heuving gaat nu naar Zwitersland/Italie, voor werk :)
Mensen hier kennen vast en zeker wel de Top Gear aflevering dat ze de 'greatest driving road in the world' gingen zoeken met een Aston, Lambo en Porsche.
Wij gaan met 12 supercars (Ferrari's, Aston's) dit ook doen :)
Dus, de mooiste wegen, beste hotels, het beste eten en het beste entertainment :9
Auf wiederschnitzel, tot over een week ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 25-07 23:52
Heuving schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 09:30:
[...]

We waren ermee bezig, kwam een bekende langs de hond uit laten, 'zo, mooie mercedes.'
Als je ermee door Zoetermeer rijdt, snapt denk ik maar 10% wat voor auto het is.
Maar wel lekker incognito rijden natuurlijk :)

Heuving gaat nu naar Zwitersland/Italie, voor werk :)
Mensen hier kennen vast en zeker wel de Top Gear aflevering dat ze de 'greatest driving road in the world' gingen zoeken met een Aston, Lambo en Porsche.
Wij gaan met 12 supercars (Ferrari's, Aston's) dit ook doen :)
Dus, de mooiste wegen, beste hotels, het beste eten en het beste entertainment :9
Auf wiederschnitzel, tot over een week ;)
Davos naar Stelvio?

* Duesenberg J jaloers is.

Was er laatst ook in de buurt, maarja, zonder DB9 (niet de superlightweight van May, maar de gewone) is er verder weinig aan :+
Veel plezier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Dan verwachten wel natuurlijk een zéér mooie foto reportage :Y)

Have fun out there!

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THIJZEL
  • Niet online
Zat net op directlease een beetje te spelen met de 1serie. Voegde voor de gein de 18" velgen(217) toe, staan imho super op de 1er. €165 per maand meer op basis van 30k/4j 8)7
Denk dat ik maar voor de standaard 16" 222 ga :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Duesenberg J schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 12:32:
[...]

Davos naar Stelvio?

Was er laatst ook in de buurt, maarja, zonder DB9 (niet de superlightweight van May, maar de gewone) is er verder weinig aan :+
May had ook geen DB(RS)9 mee, maar een V8 Vantage (n24?). :) Het stukje met die kussen was wel hilarisch. :D

@ Heuving: Goede reis. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Verwijderd schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 02:28:
[...]

Ga je schamen ! :P
Het is niet de mooiste wagen, maar wel een naam uit de historie van de automobielindustrie.
Ik heb ze nu 2 keer gezien, en tja... het zijn inderdaad niet echt de mooiste wagens, maar ze moeten wel een droom zijn om in te rijden (of eigenlijk in rond gereden te worden). Belangrijkste kenmerk overigens, is de two-tone lak die deze wagens standaard hebben.

@Heuvink
Staat hotel Bellevedere in Davos ook op de agenda? Moet haast wel. Have phun!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
Duesenberg J schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 12:32:
[...]

Davos naar Stelvio?

Heuving chillt m nu wel vrij hard in zn hotelkamer.
Vanmorgen vanuit het Park Hotel in Vitznau (5 sterren natuurlijk ;)) vertrokken naar Luzern.

Het evenement verloopt ook best goed.
Maar, iig geen fotos van de deelnemers of auto's van de deelnemers, Privacy ;)
Bij thuiskomst even selecteren wat postbaar is en wat niet.

Morgen de Pininfarina dag. Het design hoofd gaat ons dan een rondleiding geven en er zou een leuke verassing volgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Uitslag APK

Schokdemper RV kapot
Kogels achtersubframe (ofzo?) kapot

Valt dus nog mee. Denk dat ik de schokdempers maar even bij D-Parts regel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

http://www.autobedrijfkiewiet.nl/

Iemand bekend met dat bedrijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Ze hebben niet echt veel bijzonders, de Z4, Cooper S en 530D zijn wel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Bierkameel schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 21:27:
Ze hebben niet echt veel bijzonders, de Z4, Cooper S en 530D zijn wel leuk.
Daar gaat het niet om.. Het gaat om of iemand ervaring heeft met dat bedrijf ;)

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:19

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Damn, daar had ik even voor nodig. :P

Long overdue, omdat ik wel foto's had gemaakt, maar ze niet zo heel geslaagd vond, maar daarna het weer, de drukte en vanalles niet meezat om pics van een mooi gepoetste auto te maken, toch maar de oude opgegraven en daar wat uit geselecteerd. :P

Dit zijn dus de foto's van mijn BMW E34 530iA Touring, M5 uitgevoerd.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/haWMjFoRpDraP2JDYFluqPeO/full.jpg

Lekkere 18" BBS'en, 225/40 voor, 255/35 achter, auto staat op een Weitec Ultra onderstel, mooi verlaagd, comfortabel genoeg en ik schraap niet over iedere drempel heen, en de "stance" van de auto is ook mooi zo. :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/rDBbYDGS3SrITs0WB9BhSt9L/full.jpg

Neusje, lekker dik met de V8 neus.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Ayu295vZFhR0ibP1HBk3MZjF/full.jpg

Andere kant.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ulNAljlRz87BbJzVwq5dB1M7/full.jpg

Interieur, volledig leer, behalve het dash (de bovenkant) zelf, ook een donkere hemel erin.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/rF6mH2gveQ3Yi7ZDfP9ny9Rt/full.jpg

Klokkies.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Ffua5lOxXuS2L6UvTJK5uYFv/full.jpg

De überfijne elektrische leren sportstoelen. :)

Voor de rest wat random specs:

3.0 V8 Met een PK of 230
Dual zone climate control
5 traps automaat
grote boordcomputer met afstandsbedieningstokkie
autodimmende binnenspiegel
standaard dingen zoals elektrische ramen, spiegels, centrale vergrendeling, abs, airbag, stuurbekrachtiging, lichtpakketje binnenin (rondom leeslampjes enzo)

Kortom, hier rijd ik ondertussen alweer een paar maanden met plezier in. :P

Aannames zijn fataal.

• hosee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
hosee schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 17:32:
@Christoph: Ophangingrubbers zijn bij mij stillaan ook aan vervanging toe (e46/330d). Woon niet ver van Zeeuws Vlaanderen dus zou interessant zijn als ik jouw adresje mocht krijgen, indien mogelijk.
Kun je mij hier nog antwoord op geven? Misschien heb je het over het hoofd gezien. ;)

Asus P6t / Core i7 @1.800mhz / 3.150mhz, 1.048V / 1.168V waterkoeling / mem: Patriot Viper ddr3, 1600mhz. c8, 3x2gb / 285gtx in SLI / Thermaltake 850W / Dell 30"

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
hosee schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 01:50:
[...]

Kun je mij hier nog antwoord op geven? Misschien heb je het over het hoofd gezien. ;)
Ah dat kan, pb mij even!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Mooie wagen GO !

Blij Met Wilco

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Thx. :) Ding rijd ook extreem fijn. Laatst mee op vakantie naar Denemarken geweest, voor zo'n grote logge bak stuurt zo'n ding toch nog erg fijn. :) Over het algemeen met wat doortrappen erbij en veel lokaal heuvelig verkeer ook niet onder de 1 op 9 gekomen, vind ik ook nog netjes.

[ Voor 31% gewijzigd door GaMeOvEr op 28-08-2008 17:36 ]

Aannames zijn fataal.

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Zo af en toe heb ik ook wel eens de kriebels om een oudere 5 serie te nemen maar toch doe ik het niet en wat me weer houd... ik weet het niet eigenlijk...

maar 1 op 9 is wel netjes voor een 530 ! Wat is het gemiddelde verbruik van deze wagen ?

Blij Met Wilco

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Met mijn rijstijl kom ik niet boven de 1 op 10 denk ik. :P

Als je echt gaat trappen zal het wel 1 op 7 zijn. Als je opastijl kunt uithouden en niet veel stadsverkeer hoeft te doen, 1 op 11 ofzo? (grootste verbruiker is de automaat in langzaam verkeer, eenmaal doorrijdend boeit het allemaal niet meer zo.)

Aannames zijn fataal.

• Oxellaar
  • Niet online
Het is niet echt zuinig, maar vind het nog wel meevallen.
Een 320 E36 zit ook zo'n beetje rond die koers.

En ach, dat vergeet je wel als je weer achter het stuur kruipt ;)

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Neu, dat zeg ik, voor een bak van 1600+ kilo met een 3.0 erin, vind ik het netjes. :) Nu zit ik niet permanent te kickdownen enzo, maar ik rij wel bovengemiddeld door. Meestal rond de 150 op de snelweg enzo, dus het is niet zo dat ik kruip, maar ik anticipeer wel behoorlijk, zodat ik niet de hele tijd gas los-gas-remmen-gas los-gas aan het rijden ben zeg maar. :)

Aannames zijn fataal.

• Korakal
  • Laatst online: 26-07 00:06

Korakal

Up up up!

Heeft iemand eigenlijk een verklaring voor waarom er behalve in de duurste 1-serie geen motortemperatuurmeter in die auto te vinden is?

Verwijderd

Is dat niet in alle BMW's al jaren zo? Minder clutter. En dan gewoon een schijf achter de toerenteller die verder schuift navenant de motor op temperatuur komt. Zodat je weet wat de redline is.

• Korakal

Korakal

Up up up!

Geen idee, de 1 die ik nu heb is mijn eerste BMW. Ik heb volgens mij nieteens een rood vlak...

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Willekeurig plaatje van internet met praktisch zelfde klokkespel als mij :
Afbeeldingslocatie: http://i78.photobucket.com/albums/j118/zeaqs320/DSC04287Large.jpg

En wat zien we rechts ? Precies.. een warmte meter :Y)

Blij Met Wilco

Verwijderd

En nu het bouwjaar ;)

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

De E36 is gemaakt t/m 2000, dus tot dat jaar zat het er zowiezo in :)

En hier de E46 ( Die gemaakt is t/m 2006, de opvolger dan de E36 ...

Afbeeldingslocatie: http://realcode.com/docs/CarPC/Dash-Before1.jpg

Ook een warmte meter....

[ Voor 56% gewijzigd door -Thunder- op 28-08-2008 22:27 ]

Blij Met Wilco

• Korakal

Korakal

Up up up!

Hmmm die heb ik niet hoor. Dit is mijn dash (eigen foto met m'n telefoon :P)

Afbeeldingslocatie: http://www.korakal.nl/got/Afb353s.jpg

Heb trouwens wel een rood vlak zie ik, maar ik kan me niet voorstellen dat die schuift...

• deepbass909

deepbass909

let maar eens goed op. Als je de motor net gestart hebt zal het rode vlak dicht onder de 4 beginnen (nu licht grijs) en naarmate de motor warmer wordt, schuift hij steeds meer richting de 5.

Heb je trouwens een Diesel? Je rode vlak begint wel vroeg namelijk (bij mijn 316i begint die pas bij 6, en bij 6250rpm grijpt de toerenbegrenzer in).

Overigens heeft mijn auto de leuke functie dat het motormanagment even de motor laat inhouden als die nog koud is of te warm bij 3800rpm. Ipv juist extra te gaan versnellen, gaat er even een schokje door de auto op een manier van "Hey, meer toeren is nu even niet goed voor mij, even rustig aan doen AUB". :+
Van een koude motor wist ik het overigens wel (vooral in de eerste vliegt het toerental erg snel boven de 4k uit, en in combinatie met die lage versnelling voel je snel een duidelijke schok), maar afgelopen zomer voelde ik hem dus ook toen m'n motor door een file dreigde te gaan koken (temperatuur eng dicht tegen rood :X )...
Het stomme was dat ik juist probeerde te versnellen tot 130km/u omdat dan de rijwind krachtig genoeg is om de motor te koelen. Stil gaan staan op een parkeerplaats zou veelste veel tijd kosten.
Dat oververhitten gaat me nu trouwens niet meer gebeuren, nu er een nieuwe visco op de fan zit.

Deze kon ik trouwens wel erg waarderen, al weet ik niet of hij echt is:
Afbeeldingslocatie: http://www.dumpert.nl/mediabase/foto/4f248fdc_usedBMW.jpg

• hosee
-Thunder- schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 22:24:
De E36 is gemaakt t/m 2000, dus tot dat jaar zat het er zowiezo in :)

En hier de E46 ( Die gemaakt is t/m 2006, de opvolger dan de E36 ...

[afbeelding]

Ook een warmte meter....
Het zal dan wel een optie zijn want bij de mijne (e46 330d/ 2001) heb ik dat niet..

Asus P6t / Core i7 @1.800mhz / 3.150mhz, 1.048V / 1.168V waterkoeling / mem: Patriot Viper ddr3, 1600mhz. c8, 3x2gb / 285gtx in SLI / Thermaltake 850W / Dell 30"

• Korakal

Korakal

Up up up!

deepbass909 schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 23:22:
let maar eens goed op. Als je de motor net gestart hebt zal het rode vlak dicht onder de 4 beginnen (nu licht grijs) en naarmate de motor warmer wordt, schuift hij steeds meer richting de 5.
Ik zal morgen eens erop letten!
Heb je trouwens een Diesel? Je rode vlak begint wel vroeg namelijk (bij mijn 316i begint die pas bij 6, en bij 6250rpm grijpt de toerenbegrenzer in).
Jup, 't is een 120D :Y)

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Even nog een "schopje" om te kijken of er animo is voor een kleine GoT BMW Meeting.
Ik heb al wat DM's binnen. Afhankelijk van het aantal en de regio's waar mensen vandaan moeten komen kunnen we altijd even kijken wat we willen gaan doen tijdens de meeting.

• Korakal

Korakal

Up up up!

Net even de motor gestart (koud dus) maar het rode vlak is niks anders hoor.

Afbeeldingslocatie: http://www.korakal.nl/got/Afb376s.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosee
GaMeOvEr schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 00:41:
Damn, daar had ik even voor nodig. :P

Long overdue, omdat ik wel foto's had gemaakt, maar ze niet zo heel geslaagd vond, maar daarna het weer, de drukte en vanalles niet meezat om pics van een mooi gepoetste auto te maken, toch maar de oude opgegraven en daar wat uit geselecteerd. :P

Dit zijn dus de foto's van mijn BMW E34 530iA Touring, M5 uitgevoerd.

[afbeelding]

Lekkere 18" BBS'en, 225/40 voor, 255/35 achter, auto staat op een Weitec Ultra onderstel, mooi verlaagd, comfortabel genoeg en ik schraap niet over iedere drempel heen, en de "stance" van de auto is ook mooi zo. :)

[afbeelding]

Neusje, lekker dik met de V8 neus.

[afbeelding]

Andere kant.

[afbeelding]

Interieur, volledig leer, behalve het dash (de bovenkant) zelf, ook een donkere hemel erin.

[afbeelding]

Klokkies.

[afbeelding]

De überfijne elektrische leren sportstoelen. :)

Voor de rest wat random specs:

3.0 V8 Met een PK of 230
Dual zone climate control
5 traps automaat
grote boordcomputer met afstandsbedieningstokkie
autodimmende binnenspiegel
standaard dingen zoals elektrische ramen, spiegels, centrale vergrendeling, abs, airbag, stuurbekrachtiging, lichtpakketje binnenin (rondom leeslampjes enzo)

Kortom, hier rijd ik ondertussen alweer een paar maanden met plezier in. :P
toon volledige bericht
Men zegt: Over smaken valt niet te twisten...maar mensen met smaak zullen altijd positieve aandacht trekken en dat geldt voor mij wat jouw auto betreft ook....Mooie "5" zonder poespas met geslaagde velgen en dat maakt nou net het verschil. Komt er nog bij dat er een lekkere motor inzit en verschillende aangename opties voorhanden zijn, zoals je zelf beschrijft.
Enig minpuntje vind ik de gekozen houtkleur (lichte tint) van de eerste eigenaar maar dat is mijn mening en doet verder geen inbreuk op jouw keuze, tenslotte moet je zowiezo passen op sommige keuzes van de vorige eigenaar bij een tweedehandse auto.
Zo te zien op de foto's blinkt ie nog goed.... ;)

[ Voor 3% gewijzigd door hosee op 29-08-2008 03:05 ]

Pagina: 1 ... 18 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.