Ben ik nou zo dom of zijn jullie nou zo slim?
Facelift ziet er echt een stuk netter uit, voor en achter! Mooie kar
[ Voor 8% gewijzigd door Spiller op 03-08-2008 17:14 ]
Ioniq 5 P45
Ik vind de kentekenplaat daar juist mooier. Van binnen alles zwart zwart zwart. Ik zal d'r eens een paar fotootjes van nemen.Spiller schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 17:13:
Kenteken aan de voorkant moet ook even omhoog he
Facelift ziet er echt een stuk netter uit, voor en achter! Mooie karHoe is ie van binnen?
Facts don't care about your feelings
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
en tazzman - Je had natuurlijk ook gewoon een 3-serie cabrio kunnen nemen, en zo in dit topic kunnen blijven posten ;-)
Jawel maar een 3-serie cabrio is hier (NZ) onbetaalbaar en blijft nogal in de modder steken..RSP schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 11:28:
en tazzman - Je had natuurlijk ook gewoon een 3-serie cabrio kunnen nemen, en zo in dit topic kunnen blijven posten ;-)

Mijn nieuwe aanwinst kan iets beter omgaan met de omstandigheden hier
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
Nieuw Zeeland schrijft ie..KappeNou schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 10:26:
Waar woon je dan als ik vragen mag, dat je zo'n monster nodig hebt
KappeNou schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 10:26:
Waar woon je dan als ik vragen mag, dat je zo'n monster nodig hebt
ik gok Nieuw Zeelandtazzman schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 02:41:
[...]
Jawel maar een 3-serie cabrio is hier (NZ) onbetaalbaar en blijft nogal in de modder steken..
Ik wil overstappen naar een combi auto ivm toekomst.
Weet niet of het mag, maar hier is de link naar Marktplaats: link
En gaat om deze auto;

Wat bedoel je met een "combi" auto?SileX schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 12:31:
Na vele nachten nadenken doe ik toch mijn BMW weg.
[...]
Shame, weet zelf hoe heerlijk een 530dtje rijdt. Het enige dat ik anders zou gedaan hebben, mocht ik het overdoen, is toch nog nét wat langer zoeken naar een break-versie. De koffer is groot, maar voor dingen waar ie niet voor volstaat, houdt het ook gewoon volledig op. Da's best spijtig.
Mijn volgende wordt dan ook weer (als de financiën het toelaten) een zwaar gemotoriseerde 5er, maar deze keer wel een break. Ik ben er, met "maar" 212k op de teller (waarvan ik er het afgelopen jaar 40k heb gereden) gelukkig nog niet aan toe...
T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say
Wellicht dat SileX dat ook bedoelt met combi-auto. Er zijn namelijk ook merken, waaronder Skoda, die een dergelijke auto een combi noemen.
[ Voor 67% gewijzigd door argro op 05-08-2008 13:24 ]
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Heh, en ik denk bij "combi" dan weer aan de Belgische betekenis van "ne combi" zijnde het busje waarmee politieagenten zich verplaatsen.argro schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 13:15:
@DexterBelgium: een break is een grote Citroën, bij BMW heet zoiets een touring.
Ik zag break eerder als de "generische" naam (maar blijkt dus een Frans geïnspireerd ding te zijn). We bedoelen dus stationwagon. En of dat dan touring, avant, estate of sportwagon moet heten zal me worst wezen.
We hebben het dus blijkbaar over hetzelfde. Het is en blijft het enige gebrek aan mijn E39 530d berline: het is geen touring.
SileX, ik mag hopen dat je dan opnieuw BMW fahrer wordt?
T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say
Weet ik op dit moment nietDexterBelgium schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 13:20:
[...]
SileX, ik mag hopen dat je dan opnieuw BMW fahrer wordt?
Eerst kijken ok ik de mijne kwijt kan, daarna gaan we shoppen

Uiteraard wel als ik de loterij gewonnen heb.
Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find
http://www.y2kers.com/200...ot-you-are-the-prototype/
Het zou inderdaad een mooie concurrent zijn van Audi's R8.
Nog meer links:
http://www.egmcartech.com...ototype-spotted-in-spain/
Hier trouwens een link waarin staat dat ie niet echt is
http://www.bimmerfile.com/section/m1/A few readers may have seen a life-like image of what appears to be a low-slung BMW supercar all over the web this weekend. As most of you probably guessed, that image has nothing to do with BMW and is certainly not a uber secret product that BMW has been developing. Instead it’s a rendering based off of an old Ford GT press shot (flipped horizontally). The wheels are from the recent Mazda Kabrua Concept and the details are ripped from the new E90 M3 and even the Audi R8.
Het schijnt een render te zijn gebasseerd op volgende foto

[ Voor 72% gewijzigd door Naboo op 06-08-2008 15:02 ]
don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Concept M1:

En de BMW 1-serie M1 (ik zie een botsing in M-nummers aankomen...):

En dan zou er nog een studie voor een nieuwe M8 zijn:

Allemaal wel erg leuke en mooie wagens...
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Blij Met Wilco
http://www.bergwerffbmw.n...merk=&model=&pn=4&pid=226

We gaan hem als het goed is zaterdag ophalen, maar hopelijk eerder
XBO Gamertag: BeerkeeperNL
Veel plezier ermee!
Megafactories: BMW
Reportageserie
Een kijkje achter de schermen van de hightech en innovatieve BMW-fabriek waar de stijlvolle en gestroomlijnde Z4 Roadster wordt ontworpen.
http://www.tvgids.nl/programmadetail/?ID=7240236
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
Klopt, hij zou gebasseerd zijn op uitgelekte schetsen en berichten...418O2 schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 20:07:
geloof niet alles wat je ziet. die 'm8' is echt geen bmw schets
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Thanx voor de tip, maar toch jammer dat de motoranimatie een 2-takt motor laat zienPinobigbird schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 22:30:
Zodirect op National Geographic Channel:
Megafactories: BMW
Reportageserie
Een kijkje achter de schermen van de hightech en innovatieve BMW-fabriek waar de stijlvolle en gestroomlijnde Z4 Roadster wordt ontworpen.
http://www.tvgids.nl/programmadetail/?ID=7240236

Of ben ik nou gek?
[ Voor 3% gewijzigd door Grrrrrene op 06-08-2008 22:45 ]
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Hoeveel kostte die? Als ik vragen magBeerkeeper schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 20:09:
Mag ik mezelf nu ook hier plaatsen omdat ik met mijn vader deze auto heb aangeschaft?
http://www.bergwerffbmw.n...merk=&model=&pn=4&pid=226
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
We gaan hem als het goed is zaterdag ophalen, maar hopelijk eerder
Die M8 is inderdaad een knullige rendering van iemand die thuis enthousiast aan de slag is gegaan. De zogenaamde 1-serie M1 is een shop. Er komt geen M-versie van de 1-serie, dat heeft BMW al afgedekt met de 135i en de Performance-accessoires.418O2 schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 20:07:
geloof niet alles wat je ziet. die 'm8' is echt geen bmw schets
De Concept CS is in het rijtje de enige concept voor een komend productiemodel van BMW (8-serie).
De Concept M1 heet niet zo maar is genaamd M1 Hommage. Het is dan ook niets meer dan een hommage ter ere van het dertigjarig jubileum van de M1 en werd gepresenteerd op het concours d’elegance op Villa d’Este.
Ik gok op 14,5k euro's.YoshiBignose schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 22:48:
[...]
Hoeveel kostte die? Als ik vragen mag
deze pagina dus nog, goeiemoggel!
[ Voor 21% gewijzigd door 418O2 op 07-08-2008 09:25 ]
Ik zat me af te vragen, heeft een update van het iDrive systeem zin? Voegt dat wat toe qua functionaliteit en stabiliteit? Of doen ze automatisch bij de garage een update van iDrive als ze er mee bezig gaan?
na het afdingen idd precies 14,5k
XBO Gamertag: BeerkeeperNL
En dan is er ook nog de M-zero http://www.autoblog.nl/archive/2008/04/23/bmw-m-zero-conceptdeepbass909 schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 17:28:
BMW is op het moment sowieso wel leuk bezig met z'n concepten. Er is de BMW Concept CS (al weer ruim een jaar oud):
[afbeelding]
Concept M1:
[afbeelding]
En de BMW 1-serie M1 (ik zie een botsing in M-nummers aankomen...):
[afbeelding]
En dan zou er nog een studie voor een nieuwe M8 zijn:
[afbeelding]
Allemaal wel erg leuke en mooie wagens...
Ik weet het totaal niet zeker, en de kans is erg groot dat ik er naast zit, maar ik heb het idee dat dit hem is, en er dus al rondjes mee gereden worden.

Het lijkt veel op deze spyshots waarvan men vermeldt dat het de nieuwe Z4 is. Hieronder is een computerimpressie.Sjaakmeister schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 12:30:
[...]
En dan is er ook nog de M-zero http://www.autoblog.nl/archive/2008/04/23/bmw-m-zero-concept
Ik weet het totaal niet zeker, en de kans is erg groot dat ik er naast zit, maar ik heb het idee dat dit hem is, en er dus al rondjes mee gereden worden.
[afbeelding]

De M-Zero is ook weer zo'n hobbyproductie (en nog een erg slechte ook).Sjaakmeister schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 12:30:
[...]
En dan is er ook nog de M-zero http://www.autoblog.nl/archive/2008/04/23/bmw-m-zero-concept
De auto op de foto is de nieuwe generatie Z4.
Dit is inderdaad de nieuwe Z4.
Ik dacht al dat die M-Zero een verhaal was dat niet klopte. Ik heb ook gedacht aan de Z4, maar dacht dat die nog niet aan 'vervanging' toe was.Femme schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 12:49:
[...]
De M-Zero is ook weer zo'n hobbyproductie (en nog een erg slechte ook).
De auto op de foto is de nieuwe generatie Z4.
Hoe bevalt jou opgeleukte Z4?
Er staat me iets bij over een verhaal dat BMW logica wou aanbrengen in de type nummers. 3,5 en 7 voor de 'gewone'sedans en tourings, terwijl de 4, 6 en 8 gereserveerd zijn voor sportcoupe's.418O2 schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 13:03:
gaat die ook z4 heten? Waarom is er destijds van z3->z4 gegaan
[ Voor 30% gewijzigd door Sjaakmeister op 07-08-2008 13:51 ]
Dan is de aangebrachte logica met de introductie van de X6 al weer verdwenen. Logica en typenummers van auto's geen niet samen volgens mij. Bij het ene merk zijn de typenummers meer logisch dan bij het andere merk maar echt logisch is het nergens.Sjaakmeister schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 13:49:
[...]
Er staat me iets bij over een verhaal dat BMW logica wou aanbrengen in de type nummers. 3,5 en 7 voor de 'gewone'sedans en tourings, terwijl de 4, 6 en 8 gereserveerd zijn voor sportcoupe's.
"De eerste Sports Activity Coupé"
alhoewel het natuurlijk geen èchte coupé is, maar de lijn heeftie wel
De reden lijkt mij dat BMW de Z4 hoger in de markt heeft gepositioneerd dan de Z3. De prijzen waren veel hoger en het motorenaanbod zwaarder (geen 118pk instappertje meer maar een zescylinder van minimaal 170pk, later is daar wel weer een 150pk vierpitter aan toegevoegd). Het apparaat heeft mijn inziens ook veel meer uitstraling dan een Z3.418O2 schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 13:03:
gaat die ook z4 heten? Waarom is er destijds van z3->z4 gegaan
De Z4 werd eind 2002 aangekondigd en is sinds 2003 leverbaar. Hij loopt dus al weer een tijdje mee. De vervanger komt volgend jaar of in 2010. Gezien het feit dat de testauto's al een tijdje rondrijden en de productie van de Z4 in Spartanburg waarschijnlijk nog dit jaar stopgezet zal worden, zou ik denken volgend jaar.Sjaakmeister schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 13:49:
[...]
Ik dacht al dat die M-Zero een verhaal was dat niet klopte. Ik heb ook gedacht aan de Z4, maar dacht dat die nog niet aan 'vervanging' toe was.
De wielophanging van de Z4 is volgens mij volledig gelijk aan die van een E46. Draagarmen, bussen, achteras/differentieel en dergelijke zijn allemaal uitwisselbaar. De Z4M heeft de complete achteras van de E46 M3. Voordeel hiervan is dat veel aftermarket upgrades voor de E46 probleemloos op een Z4 gemonteerd kunnen worden. Standaard is het nogal een slap geheel waar veel flexibiliteit in zit. Voor een paar honderd euro kun je dat een stuk beter maken met behulp van stuggere rubbers, bush limiting kits, draagarmen met harde metalen kogelgewrichten e.d.deepbass909 schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 14:56:
Precies, de X6 is zeg maar het "off-road" broertje van de 6-serie. Wat bij de Z3 wellicht nog heeft meegespeeld is dat hij onder de huid in feite hetzelfde was als de E36 Compact (zelfde onderstel) en hij valt ook nog binnen de E36-familie. De Z4 is een geheel eigen lijn binnen de BMW-familie.
dat speelde destijds inderdaad eventjes maar daar is BMW zelf vrij snel op terug gekomenSjaakmeister schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 13:49:
[...]
Er staat me iets bij over een verhaal dat BMW logica wou aanbrengen in de type nummers. 3,5 en 7 voor de 'gewone'sedans en tourings, terwijl de 4, 6 en 8 gereserveerd zijn voor sportcoupe's.
Maar in tegenstelling tot de Z3, heeft de Z4 een compleet eigen chassis aanduiding gekregen (E85/E86). Dat geeft al aan dat BMW de Z4 een geheel eigen positie binnen het programma heeft gegeven. Waar de Z4 een aantal dingen deelt met de E46, is de Z3 zelfs grotendeels gelijk aan de E36 Compact (sorry voor de Z3 fanatenFemme schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 16:26:
[...]
De reden lijkt mij dat BMW de Z4 hoger in de markt heeft gepositioneerd dan de Z3. De prijzen waren veel hoger en het motorenaanbod zwaarder (geen 118pk instappertje meer maar een zescylinder van minimaal 170pk, later is daar wel weer een 150pk vierpitter aan toegevoegd). Het apparaat heeft mijn inziens ook veel meer uitstraling dan een Z3.
[...]
De Z4 werd eind 2002 aangekondigd en is sinds 2003 leverbaar. Hij loopt dus al weer een tijdje mee. De vervanger komt volgend jaar of in 2010. Gezien het feit dat de testauto's al een tijdje rondrijden en de productie van de Z4 in Spartanburg waarschijnlijk nog dit jaar stopgezet zal worden, zou ik denken volgend jaar.
[...]
De wielophanging van de Z4 is volgens mij volledig gelijk aan die van een E46. Draagarmen, bussen, achteras/differentieel en dergelijke zijn allemaal uitwisselbaar. De Z4M heeft de complete achteras van de E46 M3. Voordeel hiervan is dat veel aftermarket upgrades voor de E46 probleemloos op een Z4 gemonteerd kunnen worden. Standaard is het nogal een slap geheel waar veel flexibiliteit in zit. Voor een paar honderd euro kun je dat een stuk beter maken met behulp van stuggere rubbers, bush limiting kits, draagarmen met harde metalen kogelgewrichten e.d.
De Z4 wordt ook meer serieus genomen dan de Z3 dat ooit is genomen. En eerlijk is eerlijk vind ik de Z4 ook erg mooi, maar een Z3 met de goede motor is natuurlijk ook erg leuk.
En hij is verkocht.SileX schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 12:31:
Na vele nachten nadenken doe ik toch mijn BMW weg.
Weet niet of het mag, maar hier is de link naar Marktplaats: link
En gaat om deze auto;
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Dit is mijn nieuwe aanwinst; SileX in "Het Grote Audi-topic Deel 3"
Helaas geen BMW meer voor mij
Jammer dat je die weg hebt gedaan, ik vond de BMW stiekem veel mooier dan je nieuwe autoSileX schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 10:10:
[...]
En hij is verkocht.
Dit is mijn nieuwe aanwinst; SileX in "Het Grote Audi-topic Deel 3"
Helaas geen BMW meer voor mij
NOSIG
Klopt maar ik moest een practische beslissing maken. De E39 blijft een mooie bak._Christiaan_ schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 11:38:
[...]
Jammer dat je die weg hebt gedaan, ik vond de BMW stiekem veel mooier dan je nieuwe auto
De 740i staat te koop!
Ik weet het, prijs is misschien iets aan de hoge kant, maar hij hoeft ook niet alle minuut de deur uit, bovendien mooi meegenomen als iemand het er voor geeft!
Ben opzoek naar iets kleiners en sportiefs, misschien dat er hier mensen zijn die weten dat ik al jaren opzoek ben naar de juiste E46 330 coupe, maar die is er helaas nergens!
Dus ik wil me gaan richten op een Honda S2000....
Een BMW Z3 is geen optie, vind ik niet zo mooi en eigenlijk ook voor vrouwen...
Een BMW Z4 is te duur, aangezien ik dan voor de coupe versie wil gaan!
Dus ga ik heel ff van het BMW spoor af, stuiteren in een Honda (komt hardtop op overigens, ben niet zon cabrio man
Maar niet getreurd, ik zal altijd bij BMW terug komen, sterker nog, er staat hier nog een 5serie voor de deur (die zal ik waarschijnlijk wel eens meenemen, aangezien er maar 2 stoelen in een S2000 zitten...)
Maar goed, zover is het nog laaaaaaang niet, eerst de 7 de deur uit (wat overigens geen haast heeft!)
Read the badge, Bitch!
Ik zit nu dus heel erg te twijfelen of m'n auto dat geld waard is... Technisch is hij verder nog erg goed (hooguit dat de koppeling z'n beste tijd heeft gehad, maar dat is alleen omdat hij gaat stuiteren bij lange tijd steeds optrekken en afremmen, zoals in files), wat carroserie betreft is hij op wat schoonheidsdingetjes na ook nog helemaal goed. Alleen het interieur begint iets slijtage te vertonen. Ik weet dus ook nog niet hoe lang ik door wil blijven rijden. Ik heb mezelf een half jaar geleden voor genomen om bij 200.000km naar een nieuwe auto te gaan kijken, en ik zit nu op 150.000km (33.000km in 1,5 jaar tijd gereden). Met m'n huidige gebruik is dat nog ongeveer 2 jaar door rijden. Maar zolang m'n privé situatie nog niet veranderd (geen kinderen bijvoorbeeld), zou ik best nog wel langer door kunnen rijden met m'n trouwe wagen. Er is maar 1 ding dat ik namelijk maar heel af en toe mis, en dat is een airco, maar dat was dit jaar vooral tijdens m'n vakantie.
De reden dat ik de rubbers wil laten vervangen, is omdat hij vrij onstabiel is in bochten op snelheid (verkeerspleinen) en erg zijwind gevoelig. Ik ben gewend om in een Ford Transit te rijden die semi-verhoogd is, en die is nog niet half zo gevoelig als mijn auto, wat in mijn ogen niet helemaal klopt....
Wat denken jullie? Het is dus een E36 316i Compact uit 1995, met momenteel iets meer dan 150.000km op teller, en sinds m'n koelsysteem gerepareerd is, en de startmotor vervangen, bijzonder betrouwbaar is geworden. Zou een dergelijke reparatie het waard zijn?
Jammer dat het schermpje zo vierkant is, zijn het speciale versies van de 7 serie waar ze die lcd heel wide hebben gemaakt?
Vergeet niet dat jij een andere achterwielophanging hebt dan mijn Compact heeft. De E36 Compact en Z3 hebben een swing-arm ophanging, terwijl de andere E36's een multilink systeem hebben. Bij de multilink is het vervangen van de rubbers aanzienlijk makkelijker (helaas)...Christoph schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 10:24:
Complete set powerflex voor+achter was ik 250 euro kwijt + voor 100 euro heb ik het er onder, moet je niet bij de dealer laten doen zulke klusjes.
Ik zou er eigenlijk meer aan hebben als iemand met een pre 1990 BMW hier ervaring mee heeft (alle modellen van voor 1990 hebben namelijk een vergelijkbare ophanging, en dan voor de E30 en E34).
Van de E30 is bekend dat het vervangen van de sub-frame rubbers een hel kan zijn als je niet over het speciale gereedschap beschikt, en laat mijn achterwielophanging nou identiek zijn aan die van de E30...
Het kan ook gewoon te maken hebben met verandering in het naamgevingsbeleid. In het verleden hadden verschillende carrosserievarianten van hetzelfde platform dezelfde aanduiding (bijv. E46 voor sedan, coupé, cabrio en stationwagen). Tegenwoordig heeft iedere carrosserievorm zijn eigen aanduiding (E85 voor Z4 cabrio, E86 Z4 coupé, E90 voor 3-serie sedan, E91 stationwagen, E92 coupé, E93 cabrio).deepbass909 schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 22:35:
[...]
Maar in tegenstelling tot de Z3, heeft de Z4 een compleet eigen chassis aanduiding gekregen (E85/E86). Dat geeft al aan dat BMW de Z4 een geheel eigen positie binnen het programma heeft gegeven.
Verwijderd
Er zijn nieuwe schermpjes voor te krijgen met een 16:9 schermpje.Silent Thunder schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 10:37:
Wat een cockpit is dat Zeeuw, geweldig al die knopjes en lampjes
Jammer dat het schermpje zo vierkant is, zijn het speciale versies van de 7 serie waar ze die lcd heel wide hebben gemaakt?
Deze past als het goed is gewoon
Zoiets dus:

Ik ken toch aardig wat mensen die zonder problemen hun E30 rubbers hebben vervangen, en nooit bij de dealer.deepbass909 schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 12:07:
[...]
Vergeet niet dat jij een andere achterwielophanging hebt dan mijn Compact heeft. De E36 Compact en Z3 hebben een swing-arm ophanging, terwijl de andere E36's een multilink systeem hebben. Bij de multilink is het vervangen van de rubbers aanzienlijk makkelijker (helaas)...
Ik zou er eigenlijk meer aan hebben als iemand met een pre 1990 BMW hier ervaring mee heeft (alle modellen van voor 1990 hebben namelijk een vergelijkbare ophanging, en dan voor de E30 en E34).
Van de E30 is bekend dat het vervangen van de sub-frame rubbers een hel kan zijn als je niet over het speciale gereedschap beschikt, en laat mijn achterwielophanging nou identiek zijn aan die van de E30...
Mijn overbuurman heeft idd. ook een GFT-kenteken op z'n nieuwe auto. Ben blij dat ik met een neutrale lettercombinatie als GLZ voor m'n nieuwe bak ben weg gekomen. * Roelant van voorhoofd veegt *
*empty*
Ik hoor graag adresjes (liefst tussen Utrecht, Gouda en Den Haag), want ik wil ze graag laten vervangen, en als ik daarbij een paar cent kan besparen, graag... Ik weet dat ik het niet zelf kan (niet de ruimte voor, niet het goede gereedschap en niet de tijd) en ik het dus moet laten doen.
[ Voor 3% gewijzigd door hosee op 12-08-2008 13:39 ]
Asus P6t / Core i7 @1.800mhz / 3.150mhz, 1.048V / 1.168V waterkoeling / mem: Patriot Viper ddr3, 1600mhz. c8, 3x2gb / 285gtx in SLI / Thermaltake 850W / Dell 30"
Klopt, aan de bekabeling hoef je niets te doen, maar als je voor 16:9 gaat moet je ook de computer (in de kofferbak) veranderen. Dit is bij die bredere schermen een DVD speler (ik heb nog cd).Verwijderd schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 13:13:
[...]
Er zijn nieuwe schermpjes voor te krijgen met een 16:9 schermpje.
Deze past als het goed is gewoon![]()
Zoiets dus:
[afbeelding]
Heb ik nog overwogen om te doen aangezien die DVD computer 10x sneller is. Maar ze zijn stikduur en gebruik gewoon weg al die functies niet....
Read the badge, Bitch!
ik neem aan sowiezo een kabeltje, maar werkt het dan geluid out of the box? volgens de website van bmw wel.. maar dan hoor je vandaag dat dat optioneel is
Dat is een beetje het probleem met de locatie waar ik woon... Midden in de randstad zijn er teveel merk garages (er zitten er 4 binnen een half uur rijden), waardoor er weinig specialisten te vinden zijn...
Ik heb gister in TIS gekeken, en de handleiding voor het vervangen van de rubbers is vrij simpel als de rubbers meewerken. Het grootste probleem is dat het subframe een aantal cm's in z'n geheel moet zakken om de rubbers vrij te maken van de carroserie, en dat beteken o.a. afkoppelen van de remmen en veel steunen nodig hebben... Daarnaast is er bij BMW een speciale trekker en pers te krijgen, speciaal voor het verwijderen en terug plaatsen van de rubbers. Ik weet alleen niet wat deze kosten...
Verder moet de auto uitgelijnt worden na het vervangen, maar de achteras is alleen uit te lijnen met excentrische rubbers in de langsarmen (de armen waar de wielen aan zitten), en die worden standaard niet gemonteerd. Dus of die dan gelijk mee vervangen worden?
Ik wil sowieso alle rubbers (laten) vervangen, samen met het ophangrubber van het diff en de stabilisatiestangen (die laatste doe ik zelf, dat is een uurtje werk en een simpel klusje). En aangezien de boel opnieuw uitgelijnt moet worden als de subframerubbers gedaan worden, wil ik vooraf eerst de rubbers voor vervangen (wat waarschijnlijk ook opnieuw uitlijnen betekend). Kortom, er liggen nog wat leuke klusjes te wachten.
Divide and conquer.
Ik heb mijn 518 verkocht. Ik kan kiezen: of 750 spijkers of een e36 318i sedan (bordeauxrood) met 180dkm. denk dat het laatste hem wordt...
Er is verschil in aansluiting. De 2003 versie zal waarschijnlijk gewoon line-in hebben (voor zover ik weet is dat standaard), en dat werkt met iedere MP3 speler. De bediening is dan op het apparaat zelf. Tegenwoordig kun je optioneel een USB aansluiting krijgen die het mogelijk maakt dat je de iPod via iDrive bedient.SYQ schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 21:05:
aan de bmw-rijders met idrive, ik wil een kameraad een nieuwe apple itouch cadeau doen en ik vroeg me af of ik iets extras moet kopen wil hij het zonder problemen kunnen gebruiken in zn bmw 1 serie (2003) met idrive (kleine scherm in dashboard).
ik neem aan sowiezo een kabeltje, maar werkt het dan geluid out of the box? volgens de website van bmw wel.. maar dan hoor je vandaag dat dat optioneel is
[vloeken-in-de-kerk-modus] Misschien nu toch maar naar een a3 kijken... [/]
Vertel mij wat! Had net eergisteren een Graphite besteld... Nouja, nu is het de volgende geworden:EQJim schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 15:13:
Wat zeg je! Geen Graphite meer?? Nou ja zeg... Ik wilde net een graphite 118i gaan bestellen. Geen idee welke kleur ik nu wil. Ik vind die kleur echt geniaal op een 1, vooral in combinatie met chrome line exterieur. Goed balen dit... Grmbll...
[vloeken-in-de-kerk-modus] Misschien nu toch maar naar een a3 kijken... [/]
BMW 116i 3-deurs Business Line
Kleur Spacegrau
Climate control
Cruise control
Sportstoelen
Bekleding Network Anthrazit/schwarz
Chromeline exterieur
Exterieurdelen in carrosseriekleur
M sportstuurwiel / M versnellingspook
Lichtmetalen velgen styling 255 (BL)
Middenarmsteun (BL)
Opbergpakket (BL)
Mistlampen incl. verwarmde spiegels en sproeiers (BL)
Regen- en lichtsensor (BL)
Na levering installatie van BMW navigatie (Garmin) en verwijdering van typeaanduiding.
Divide and conquer.
Dat werkt vrij aardig (naast gewoon een auto in de showroom bekijken in de betreffende kleur, maar dat kan niet altijd) zo ongeveer de beste methode om je een beetje op een kleur te oriënteren. De plaatjes die de car configurator uitpoept wijken enorm af en voor de stalen in de showroom waarschuwen ze dat het er ook niet exact zo uitziet als op de auto.
Was voor mij iig. een goeie manier om een indruk te krijgen hoe Carbonschwarz eruit zou zien.
Behalve dat er een hoop lichtgrijze auto's in de zoekresultaten staanRoelant schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 20:05:
Was voor mij iig. een goeie manier om een indruk te krijgen hoe Carbonschwarz eruit zou zien.
En over zwart gesproken: een van de directeuren hier heeft een zwarte X6, ik moet zeggen dat die er IRL een stuk beter uitziet dan op foto's.
Heb hem in het strak zwart gezien en in het spierwit..... in beide gevallen....
Vind sowieso dat de BMW's van de laatste jaren nooit echt fotogeniek waren... maar goed,
gelukkig kopen we geen plaatjes.
Kleine update:
Mijn auto heeft WEER het wiellager rechtsachter moeten vervangen.

[ Voor 24% gewijzigd door Naboo op 15-08-2008 15:21 ]
En modeljaar 2009 ook nog, wat wil je nog meer.
Ik zei ook niet dat je blindelings moest aannemen dat alle plaatjes kloppen en weergeven waar je naar zoekt; integendeel: wel even doorklikken natuurlijk.Reinier schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 11:09:
Behalve dat er een hoop lichtgrijze auto's in de zoekresultaten staan
Google images biedt alleen een mogelijkheid om te zoeken naar afbeeldingen die geplaatst worden in de context van het betr. zoekwoord (of met het zoekwoord als filename), en daar zal dus vast wel iets tussenzitten. Dus zoeken op een bepaalde auto-kleur gaat dan in de regel vrij aardig.
En ja, de kwaliteit van de foto's verschilt. Sterker nog, per scherm zal het er ook nog weer anders uitzien. Dus als je echt een perfect waarheidsgetrouwe indruk wil hebben, moet je je scherm ook nog eens kalibreren enzo, maar voor een "goeie indruk" kom je met Google een heel eind.
[ Voor 33% gewijzigd door Roelant op 15-08-2008 15:30 ]
Vanavond een telefoontje wagen richting Duitsland voor een 320i uit 2001 (nieuwe type) met oa sportonderstel, M-stuur/interieur, Xenon, memory-stoelen en jaja, een trekhaak! Die heb ik ook nodig, komt goed uit!
Zelf als eens een motor geïmporteerd uit Dld dus een auto moet ook wel lukken:)
De 320i heeft 99.000 gelopen en kost 9k. Mooie prijs, vooral met die opties.
Het valt niet mee om in NL een BMW te vinden die aan je eisen voldoet...vaak zit er notenhout in (wat ik persoonlijk verschikkelijk vind) zodat de meesta al afvallen. M-onderstel en Xenon zijn ook opties die ik graag wil en dan blijven er uiteindelijk maar (zeg) 5 over...die veel te duur zijn.
Lang leve Dld->import!
Verwijderd
En daarom laat je de hele auto links liggen?duderuud schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 16:25:
Het valt niet mee om in NL een BMW te vinden die aan je eisen voldoet...vaak zit er notenhout in (wat ik persoonlijk verschikkelijk vind)
Lang leve Dld->import!
Dit is eenvoudig op te lossen met een los setje sierlijsten, welke je gewoon via de dealer, of zelfs ebay kunt bestellen

Ebay is dan al beter. Maar goed, die duitser net al gesproken, hij gaat me eerst een stapel (hi res) foto;s sturen. Waarschijnlijk moet ik er 2 keer heen, één keer met een vriend van me (automonteur) in het weekend en één keer om 'm op te halen met een auto-ambulance (doordeweeks, auto moet afgemeld worden bij het Verkehrsamt).
Nou ja, je moet er wat voor over hebben
[ Voor 9% gewijzigd door duderuud op 15-08-2008 17:13 ]
En ook het feit dat de auto's die dan wel aan zijn wensen voldoen heel veel duurder zijn in .nl dan in .de. Wat importeren dan vaak stuk goedkoper maakt (ook inc je gemaakte kosten en BPM).Verwijderd schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 16:51:
En daarom laat je de hele auto links liggen?
Blij Met Wilco
Thunder & Deepbass...
naja dan kan de mijne derook wel tussen hehe...

zie ik ook dat die femme een imposant wagenpark heeft..
Heb nu ongeveer 10k met deze auto gereden en nu ging onderweg naar Frankrijk het eerste groene blokje uit.
als ik me niet vergis zijn er 4 groene blokjes een oranje en een rode.
Nu lijkt het dus dat er om de 10k een blokje uit gaat, maar 40k lijkt mij een beetje veel tussen twee beurten.
Of loopt de indicator in het begin langzamer terug en richting het einde steeds sneller?
Of regeert hij op je rijgedrag? Dus korte of lange stukken, hard of langzaam rijden.
[ Voor 9% gewijzigd door Oxellaar op 16-08-2008 00:35 ]
Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond
Anoniem: 259271
Voor het overstappen van een 4:3 scherm naar een 16:9 scherm hoef je de computer niet te veranderen. 4:3 scherm is ook voor de MK3. DVD = MK4Zeeuw schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 19:50:
[...]
Klopt, aan de bekabeling hoef je niets te doen, maar als je voor 16:9 gaat moet je ook de computer (in de kofferbak) veranderen. Dit is bij die bredere schermen een DVD speler (ik heb nog cd).
Heb ik nog overwogen om te doen aangezien die DVD computer 10x sneller is. Maar ze zijn stikduur en gebruik gewoon weg al die functies niet....
Hey jij ook hierReloader schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 21:03:
gvd zit je beetje te tweakeren, zie ik ineens 2 bekende bmw's
Thunder & Deepbass...
naja dan kan de mijne derook wel tussen hehe...
[afbeelding]
zie ik ook dat die femme een imposant wagenpark heeft..![]()
Mooie foto

Moet maar eens die oil service laten verdwijnen, die staat er op sinds de terug reis vanuit Tsjechie.
Ik wil dit zelf gaan doen maar heb dit soort dingen nog nooit eerder gedaan maar wil wat meer van auto's te weten komen en vooral me eigen natuurlijk
Ik weet dat mijn vader hier gereedschap voor heeft liggen en hij heeft een garage waar ik hem even kan stallen
Heeft iemand verder tips hoe ik het beste te werk kan gaan ? Hoeveel olie moet ik kopen ? En welke olie raden jullie mij aan ?
[ Voor 39% gewijzigd door -Thunder- op 16-08-2008 13:23 ]
Blij Met Wilco
Dit topic is gesloten.