Niet bang zijn om alle 101 redenen om geen benzineslurper te kopen en stug voor die 550i gaan. Zoiets?Verwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 22:10:
Over BMW's gesproken. Ik heb al meermalig mensen gehad die tegen mij zeiden: jij moet BMW gaan rijden. Dat past bij jou!
Nou weet ik niet of dat een compliment is of niet.
Verwijderd
Verwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 22:10:
Over BMW's gesproken. Ik heb al meermalig mensen gehad die tegen mij zeiden: jij moet BMW gaan rijden. Dat past bij jou!
Nou weet ik niet of dat een compliment is of niet. Volgens mij was het niet negatief bedoeld.
Wat moet ik daar nou van maken?
Ik denk niet dat het een compliment is....
Niet dat ik weetHTT-Thalan schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 19:54:
[...]
Hij rijdt toch op gas? Hoezo kosten
[...]
JezusDie van mij is minimaal 2 keer zo oud (maart '88) en ziet er spotless uit aan de onderkant!
Heb jij een vijver in je garage?
Is het geen schadebak?Wimo. schreef op zondag 20 juli 2008 @ 02:13:
[...]
Niet dat ik weetHet is alleen oppervlakkig .. keertje met een borstel eroverheen en het is weg. Ik vind het 10x erger dat het kreng ook roest bij de motorkap en de achterklep. Blijkbaar een E46 kwaaltje... De E39 was een stuk degelijker, dat is duidelijk.
www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me
Verwijderd
E39 had het ook bij de kofferklep...Wimo. schreef op zondag 20 juli 2008 @ 02:13:
[...]
Niet dat ik weetHet is alleen oppervlakkig .. keertje met een borstel eroverheen en het is weg. Ik vind het 10x erger dat het kreng ook roest bij de motorkap en de achterklep. Blijkbaar een E46 kwaaltje... De E39 was een stuk degelijker, dat is duidelijk.
Die van ons iig wel..('96) bij het sleutelgat, en beide onderhoeken
Die we nu hebben ('03) ook een E39 heeft nu een beetje ophoping onder de lak bij de dakgootjes aan de achterkant.
Nee, BMW had wat moeite met nadenken in die tijd .. zijn bekende kwaaltjes. Er blijft water staan op bepaalde plekken ..
[ Voor 30% gewijzigd door Wimo. op 20-07-2008 14:21 ]
E39 is een 5, E46 is een 3, ik denk dat dat ook uitmaakt.Wimo. schreef op zondag 20 juli 2008 @ 02:13:
[...]
Die van mij is aan de onderkant compleet getectyleerd, ziet er piekfijn uit. Heb alleen wat hele kleine plekjes bij de hoeken van de deuren (alleen buitenzijde) en bij het vulgat van de tank.
[ Voor 18% gewijzigd door HTT-Thalan op 20-07-2008 14:33 ]
Roest hebben wel meer merken last van op die manier. Ik heb een Golf III gehad die er bekend om staat dat er water onder het achterraam blijft liggen bij de oudere modellen. Beetje zon erop en na een paar jaar heb je 2 mooie bruine bulten onder je achterraam zitten.
Wat ik dan kwalijker vind is dat bij een nieuwer model polo van vele jaren later de kentekenverlichting in de bumper omhoog schijnt, er eentje kapot gaat en je bij het vervangen van het lampje de hele kentekenverlichting verkruimelt omdat er altijd water in die lampjes staat
Maar ook de eerste modellen Peugeot 206 hadden er last van. Tijdens mijn zoektocht naar een 206 kwam ik uit bij een model uit 2000, met beginnende roest onder het achterraam. Vragen bij de verkoper: "Ja, dat ligt aan het achterraam waar water onder blijft staan, hebben ze allemaal maar is opgelost in de nieuwere modellen".
Net alsof die bakken gemaakt worden met bekende problemen en net lang genoeg meegaan om de carrosseriegarantie uit te zitten...
Overigens heb ik gisteren even in een BMW 320D gereden, ik was gisteren de bob voor 3 personen inclusief mezelf tijdens de nosmeeting, moest van Utrecht tot Grou. Echt een heerlijke bak dat ding. Je hoort vanbinnen amper dat het een dieselauto is, ding heeft lekker wat kracht onder de motorkap zitten en verder zat alles erop en eraan. Was alleen wel weer even wennen om in een Peugeot te stappen na flink wat BMW-kilometers gereden te hebben
Enige minpuntje was dat de wielen er scheef onder staan, het viel me op dat die auto nogal aan het zwabberen was en dat het stuur een graadje naar rechts stond bij het rechtuit rijden. Dit heb ik bij mijn Peugeot ook gehad en is opgelost na een uitlijnbeurt, zal bij die BMW niet veel anders zijn.
Wat ik dan kwalijker vind is dat bij een nieuwer model polo van vele jaren later de kentekenverlichting in de bumper omhoog schijnt, er eentje kapot gaat en je bij het vervangen van het lampje de hele kentekenverlichting verkruimelt omdat er altijd water in die lampjes staat

Maar ook de eerste modellen Peugeot 206 hadden er last van. Tijdens mijn zoektocht naar een 206 kwam ik uit bij een model uit 2000, met beginnende roest onder het achterraam. Vragen bij de verkoper: "Ja, dat ligt aan het achterraam waar water onder blijft staan, hebben ze allemaal maar is opgelost in de nieuwere modellen".
Net alsof die bakken gemaakt worden met bekende problemen en net lang genoeg meegaan om de carrosseriegarantie uit te zitten...
Overigens heb ik gisteren even in een BMW 320D gereden, ik was gisteren de bob voor 3 personen inclusief mezelf tijdens de nosmeeting, moest van Utrecht tot Grou. Echt een heerlijke bak dat ding. Je hoort vanbinnen amper dat het een dieselauto is, ding heeft lekker wat kracht onder de motorkap zitten en verder zat alles erop en eraan. Was alleen wel weer even wennen om in een Peugeot te stappen na flink wat BMW-kilometers gereden te hebben
Enige minpuntje was dat de wielen er scheef onder staan, het viel me op dat die auto nogal aan het zwabberen was en dat het stuur een graadje naar rechts stond bij het rechtuit rijden. Dit heb ik bij mijn Peugeot ook gehad en is opgelost na een uitlijnbeurt, zal bij die BMW niet veel anders zijn.
Ligt eraan...Verwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 22:10:
Nou weet ik niet of dat een compliment is of niet. Volgens mij was het niet negatief bedoeld.
als ze zeggen dat je een E36 316i moet gaan rijden, is het anders dan als je een E39 wordt aangeraden
Ze waren beide ~50k nieuw in die tijd. Gewoon een design fout .. Maar zo heeft ieder merk wel wat denk ik.HTT-Thalan schreef op zondag 20 juli 2008 @ 14:32:
[...]
E39 is een 5, E46 is een 3, ik denk dat dat ook uitmaakt.
Die van mij is aan de onderkant compleet getectyleerd, ziet er piekfijn uit. Heb alleen wat hele kleine plekjes bij de hoeken van de deuren (alleen buitenzijde) en bij het vulgat van de tank.

Ik zie vaak E36's met zo'n dakraam spoiler erop. Ik vind dat zo gruwelijk lelijk

Wat bezielt je om zoiets erop te doen. Is dat trouwens ook makkelijk eraf te halen of blijven er sporen achter?
Facts don't care about your feelings
Laat dat 'net alsof' maar weg hoor, het is gewoon de bedoeling dat je iedere 5-10 jaar een nieuwe auto koopt._JGC_ schreef op zondag 20 juli 2008 @ 14:41:
leeg
zo'n dakraam spoiler komt origineel van een touring volgens mij. Ben opzich voor mijn touring nog wel opzoek naar een nette
Ze leveren het ook op elk BMW model. van 7er tot 1er.YoshiBignose schreef op zondag 20 juli 2008 @ 17:52:
[afbeelding]
Ik zie vaak E36's met zo'n dakraam spoiler erop. Ik vind dat zo gruwelijk lelijk![]()
Wat bezielt je om zoiets erop te doen. Is dat trouwens ook makkelijk eraf te halen of blijven er sporen achter?
Het staat best lekker op een hatchback/touring maar absoluut een no-go voor coupe/sedan.
Ligt eraan wie het tegen je zegtVerwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 22:10:
Soms verwachten ze het niet bij mij en soms vinden ze het logisch. ligt er maar net aan wie je spreekt denk ik
[ Voor 33% gewijzigd door Heuving op 20-07-2008 18:17 ]
Ik ben aan het kijken voor een E60;
Ik kom al enkele leuke exemplaren tegen voor relatief lage prijzen (530i huisselectie, 109k gereden uit 2003 voor 24950 euro).
Nog tips ten aanzien van deze auto bij aankoop?
Ik kom al enkele leuke exemplaren tegen voor relatief lage prijzen (530i huisselectie, 109k gereden uit 2003 voor 24950 euro).
Nog tips ten aanzien van deze auto bij aankoop?
Gisteren en vandaag een E90 318d ter beschikking gehad. Ik weet dat het eigenlijk een instapmodel is, maar toch...wat rijd dat lekker
Had hiervoor nog nooit met iets recenter gereden dan een E36.
Op de snelweg aan 120 cruise control aan en gaan. Ligt als een blok op de weg (positief dan) en maakt helemaal geen lawaai
Ik wist dat nieuwe BMW's goed waren, maar zo goed had ik niet verwacht
Op de snelweg aan 120 cruise control aan en gaan. Ligt als een blok op de weg (positief dan) en maakt helemaal geen lawaai
Ik wist dat nieuwe BMW's goed waren, maar zo goed had ik niet verwacht
Verwijderd
Ik vind het maar tractors. Die 4-pitters. Ik rij wel eens in een E90 320d. Rijdt wel ok hoor, op zich. Maar dat geluid is regelrecht uit de 80's.. en geen koppel onderin. Man man man. Dan rijdt een 525d uit dezelfde generatie een stuk beter. Ook al is het gewicht hoger. Die 6-pitter is ook traag, maar als ie gaat, gaat ie tenminste ook, en ook onderin zit er tenminste leven in. Een stuk smeuiger.
Mss ben ik wel erg kritisch maar ik ben d'r qua motorisch gebeuren niet zo over te spreken. Qua styling is het wel ok. Alleen dat interieur .. een stuk eenvoudiger qua looks dan de vorige generatie. Ja dat is overzichtelijker, en ja dat is mss rustiger. Maar ik vond de vorige toch mooier van binnen. iDrive vind ik prima, dus dat is het niet. Ook al zijn sommige menu's verre van logisch.
Oh .. als ik dan toch bezig ben: waarom is het stuur van de nieuwe 3 zo klein???
En waarom ondersteund BMW amper een fatsoenlijke smartphone met hun bluetooth?
Is dat nou een zakelijke topper voor het segment. Dat verbaas ik me wel over.
Mss ben ik wel erg kritisch maar ik ben d'r qua motorisch gebeuren niet zo over te spreken. Qua styling is het wel ok. Alleen dat interieur .. een stuk eenvoudiger qua looks dan de vorige generatie. Ja dat is overzichtelijker, en ja dat is mss rustiger. Maar ik vond de vorige toch mooier van binnen. iDrive vind ik prima, dus dat is het niet. Ook al zijn sommige menu's verre van logisch.
Oh .. als ik dan toch bezig ben: waarom is het stuur van de nieuwe 3 zo klein???
En waarom ondersteund BMW amper een fatsoenlijke smartphone met hun bluetooth?
Is dat nou een zakelijke topper voor het segment. Dat verbaas ik me wel over.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2008 03:12 ]
Ik heb liever een klein stuur dan een groter stuur 
En het interieur, daar heb ik niks negatief op te zeggen. Ik vind het echt super
En de 4-pitters tractors? Ik vond de 318d echt nog goed weggaan op lekker lage toeren
En het interieur, daar heb ik niks negatief op te zeggen. Ik vind het echt super
Verwijderd
Het is meer dat geluid. Maar ook het gebrek aan koppel onderin. De tiptronicbak moet als een gek werken en laat de motor aardig wat toeren maken. Vooral met die tractorsound klinkt het echt nogal onverfijnd. Als je gewoon rustig op de snelweg rijdt is er weinig op aan te merken, alleen als je de 6-pitters gewend bent is het echt een tandje minder allemaal. Het is maar wat je gewend bent denk ik. Heb je wel eens met een redelijk recente 6-pitter TDI gereden? Smeuig is wel het goede woord. Alhoewel zoals ik al zei die wel ff nodig heeft voordat de turbo opspoolt. Vanuit stilstand snel weg willen rijden een drukke kruising over = een dikke seconde lag voordat er wat loskomt. Verradelijk. Maar verder wel lekker.
Je moet voor de gein eens in een iets oudere 5-serie gaan zitten. Is toch wel fijntjes. Jammer dat de vaste lasten zo hoog zijn. Zeker een diesel. Anders zag ik me daar privé wel in zitten.
Het stuur in de 'vette is ook klein. Maar daar past het wel bij. Zeker omdat de stuurratio ook anderhalf keer zo snel is. In de 3 is ie merkbaar kleiner en ieler dan in een 5 van 3 jaar oud. Of dat nou is omdat het een 3 is, of omdat het het hagelnieuwe model is weet ik niet trouwens. Ik vond die uit de 5 fijner om vast te houden. Maar goed dat is persoonlijke voorkeur. De interieurs lijken veel op elkaar en dan vallen dat soort dingen veel meer op dan als alles anders zou zijn denk ik. En als je dan letterlijk meteen overstapt is dat ff wennen.
Je moet voor de gein eens in een iets oudere 5-serie gaan zitten. Is toch wel fijntjes. Jammer dat de vaste lasten zo hoog zijn. Zeker een diesel. Anders zag ik me daar privé wel in zitten.
Het stuur in de 'vette is ook klein. Maar daar past het wel bij. Zeker omdat de stuurratio ook anderhalf keer zo snel is. In de 3 is ie merkbaar kleiner en ieler dan in een 5 van 3 jaar oud. Of dat nou is omdat het een 3 is, of omdat het het hagelnieuwe model is weet ik niet trouwens. Ik vond die uit de 5 fijner om vast te houden. Maar goed dat is persoonlijke voorkeur. De interieurs lijken veel op elkaar en dan vallen dat soort dingen veel meer op dan als alles anders zou zijn denk ik. En als je dan letterlijk meteen overstapt is dat ff wennen.
Wat dacht je van het Apple Wireless Keyboard? Lekker klein en licht, zeer goede kwaliteit, goed bereik en typt prima weg (heb er zelf ook 1). Is ook te gebruiken op een windows PC icm bleutooth.Heuving schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 12:04:
[...]
en een goed draadloos setje vinden (logitech heeft een mooi toetsenbord touchpad combo via bluetooth).
Evt. kan je ook de Mighty Mouse van Apple erbij nemen.
No Shame, only Fame!
@Wimo.
Mijn E36 heeft precies dezelfde roestplekken bij de achterwielophanging. Het zijn niet echt dingen om je zorgen over te maken. De balk die onder het diff doorloopt zal wel een paar keer de grond hebben geraakt (hij zit zo te zien erg laag) en dan heb je al snel roest.
@YoshiBignose
Ik heb ook een dergelijke spoiler op mijn Compact zitten. Tijdens regenachtige dagen kan je goed zien wat het nut van een dergelijke spoiler is. Bij een beetje snelheid (80km/u of harder) dwingt een goede dakraamspoiler een deel van de rijwind over de achterruit. Daardoor wordt de ruit schoongeblazen, maar belangrijker, het zorgt ervoor dat de wind/lucht minder blijft plakken aan de achterkant, waardoor deze makkelijker loslaat en dus de luchtweerstand afneemt. Een goede spoiler heeft daarnaast aan de bovenkant nog een randje zitten die de luchtstroom opzettelijk verstoord, waardoor het vacuüm achter de auto makkelijker en sneller opgevuld wordt.
@HlpDsK
Tja, de lui die kwijlend naast een Vette staan, staan dat vaak ook naast een BMW M(3/5). Een echte liefhebber koopt dan een volbloed M3/M5, een wannabee koopt een 316i/518i en hangt die vol met autostyle m-look-a-like spoilers. En een gek koopt een 316i Compact met een originele m-body

Maar een 330i zou niks voor jou zijn denk je? Ziet er subtiel uit, maar is ondertussen een beest.
Mijn E36 heeft precies dezelfde roestplekken bij de achterwielophanging. Het zijn niet echt dingen om je zorgen over te maken. De balk die onder het diff doorloopt zal wel een paar keer de grond hebben geraakt (hij zit zo te zien erg laag) en dan heb je al snel roest.
@YoshiBignose
Ik heb ook een dergelijke spoiler op mijn Compact zitten. Tijdens regenachtige dagen kan je goed zien wat het nut van een dergelijke spoiler is. Bij een beetje snelheid (80km/u of harder) dwingt een goede dakraamspoiler een deel van de rijwind over de achterruit. Daardoor wordt de ruit schoongeblazen, maar belangrijker, het zorgt ervoor dat de wind/lucht minder blijft plakken aan de achterkant, waardoor deze makkelijker loslaat en dus de luchtweerstand afneemt. Een goede spoiler heeft daarnaast aan de bovenkant nog een randje zitten die de luchtstroom opzettelijk verstoord, waardoor het vacuüm achter de auto makkelijker en sneller opgevuld wordt.
@HlpDsK
Tja, de lui die kwijlend naast een Vette staan, staan dat vaak ook naast een BMW M(3/5). Een echte liefhebber koopt dan een volbloed M3/M5, een wannabee koopt een 316i/518i en hangt die vol met autostyle m-look-a-like spoilers. En een gek koopt een 316i Compact met een originele m-body
Maar een 330i zou niks voor jou zijn denk je? Ziet er subtiel uit, maar is ondertussen een beest.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Verwijderd
Ik vind een 3 geen verkeerde auto. Alleen vind ik de 4-pitters echt wat missen. En het interieur is netjes en kwalitatief goed alleen vond ik de vorige generatie op sommige punten mooier.
Een 330 is zeker interessant. Daar hangt echter een aardig prijskaartje aan, met dito running costs.
Een 330 is zeker interessant. Daar hangt echter een aardig prijskaartje aan, met dito running costs.
Ik heb een BMW E36 318i ui '92. Ik heb al versterkerkabels enzo getrokken naar de achterbak. Nu heb ik een versterker en subwoofer van een vriend van mij waarvan de radio stuk is. Hij heeft deze combi in een Golf 3. Dat klinkt vrij hard. In mijn auto klinkt het alsof het geluid vanuit een koeklbik komt. Dit komt doordat mijn hoedeplank dicht is. Er zit gewoon een soort van metalen plaat die onderdeel uitmaakt van het chassis denk ik.
Ik wil dus wel een beetje goed geluid hebben maar geen installatie van 1000W om een beetje redelijk geluid te krijgen. Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Gewoon gaten zagen in de hoedeplank? Of gaat dit ten koste van de stabiliteit van de auto?
Ik wil dus wel een beetje goed geluid hebben maar geen installatie van 1000W om een beetje redelijk geluid te krijgen. Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Gewoon gaten zagen in de hoedeplank? Of gaat dit ten koste van de stabiliteit van de auto?
Forever raver!
Specs: Workstation Server
Normaal niet, maar bij een E36 zou ik toch voorzichtig zijnCaptainM schreef op maandag 21 juli 2008 @ 10:23:
Gewoon gaten zagen in de hoedeplank? Of gaat dit ten koste van de stabiliteit van de auto?
deepbass: aha dat klinkt inderdaag wel logisch. wordt dus vaker uit technisch oogpunt erop gezet en niet voor het uiterlijk. blijft wel erg lelijk vind ik 
m'n rechterachterspeaker heeft het laatst begeven.
kan dit kabeltje ofzo zijn, heb er weinig verstand van?
m'n rechterachterspeaker heeft het laatst begeven.
[ Voor 26% gewijzigd door YoshiBignose op 21-07-2008 10:51 ]
Hoe zou ik dan toch goed geluid kunnen krijgen? Heeft iemand hier een oplossing voor??HTT-Thalan schreef op maandag 21 juli 2008 @ 10:33:
[...]
Normaal niet, maar bij een E36 zou ik toch voorzichtig zijn
Forever raver!
Specs: Workstation Server
Ik heb een compleet met staal omsloten kofferbak, wel een skiluikje achter de armsteun... skiluikje open, 1000w sub+amp erin gelegd en beetje afgesteld. Verder gewoon pioneer speakers, 2x 2weg voorin (50continue/120piek) met tweeter (composet eigenlijk dus) en 2x3weg achter (70continue/170piek) in de hoedenplank.CaptainM schreef op maandag 21 juli 2008 @ 11:08:
[...]
Hoe zou ik dan toch goed geluid kunnen krijgen? Heeft iemand hier een oplossing voor??
Let wel - mijn hoedenplank is fixed, en heeft vaste inbouwgaten achterin zitten waar ze in moeten passen, ik kan er niet zomaar een andere plank inleggen.
Op deze manier heb ik een heel aardig geluid
Mwoah, denk dat het in 9 vd 10 gevallen voor het uiterlijk isYoshiBignose schreef op maandag 21 juli 2008 @ 10:50:
deepbass: aha dat klinkt inderdaag wel logisch. wordt dus vaker uit technisch oogpunt erop gezet en niet voor het uiterlijk. blijft wel erg lelijk vind ik
Vind het soms wel staan, maar heel vaak ook niet.
Kan een kabeltje zijn, maar de speaker is waarschijnlijker, even dr uit schroeven en een andere dr aan hangen om te testen.m'n rechterachterspeaker heeft het laatst begeven.kan dit kabeltje ofzo zijn, heb er weinig verstand van?
Je hebt het makkelijker dan ik, ik moest met een decoupeerzaag gaten gaan hakken in mn hoedenplank, achterspeakers in de hoedenplank bestonden in 75 nog niet ofzo.HTT-Thalan schreef op maandag 21 juli 2008 @ 11:32:
[...]
Let wel - mijn hoedenplank is fixed, en heeft vaste inbouwgaten achterin zitten waar ze in moeten passen, ik kan er niet zomaar een andere plank inleggen.
En dat kartonnen deel is niet zo erg, maar het stalen schutbord wat dr onder zit is toch iets vervelender

leeg
Ik merk er zelf ook weinig van, maar goed ik heb nog nooit in een Compact zonder die spoiler gereden. Het richeltje ontbreekt op vrijwel alle aftermarket spoilers, dus voor de netheid zal het er niet in zitten.4x2 schreef op maandag 21 juli 2008 @ 11:48:
[...]
Mwoah, denk dat het in 9 vd 10 gevallen voor het uiterlijk is
Vind het soms wel staan, maar heel vaak ook niet.
Het enige waarbij ik dus wel de aanwezigheid van deze spoiler merk, is als ik in de regen rij. De achterruit blijft dan namelijk helemaal droog, en als hij nat is omdat ik langzaam heb gereden, dan duurt het maar heel even voor hij droog is. En vanaf dat moment ontstaat er een waterstroompje vanaf het midden van de spoiler (waar het 3de remlicht zit) recht naar beneden.
Dat is wel het probleem met alle BMW (en MB) sedans. Die hebben voor geluidsisolatie een volledig gesloten kofferbak, maar daar krijg je dus ook nauwelijks geluid uit van een sub. Bij MB is het zelfs nog wat erger, want die hebben tussen de kofferbak en de achterbank de brandstoftank liggen.[...]
Kan een kabeltje zijn, maar de speaker is waarschijnlijker, even dr uit schroeven en een andere dr aan hangen om te testen.
[...]
Je hebt het makkelijker dan ik, ik moest met een decoupeerzaag gaten gaan hakken in mn hoedenplank, achterspeakers in de hoedenplank bestonden in 75 nog niet ofzo.
En dat kartonnen deel is niet zo erg, maar het stalen schutbord wat dr onder zit is toch iets vervelender
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Die zit bij mij onder de kofferbak. Ik heb het metaal van het skiluik eruit getrapt, dus er is een gat aanwezig waar de sub zijn lucht door kwijt kandeepbass909 schreef op maandag 21 juli 2008 @ 14:41:
[...]
Ik merk er zelf ook weinig van, maar goed ik heb nog nooit in een Compact zonder die spoiler gereden. Het richeltje ontbreekt op vrijwel alle aftermarket spoilers, dus voor de netheid zal het er niet in zitten.
Het enige waarbij ik dus wel de aanwezigheid van deze spoiler merk, is als ik in de regen rij. De achterruit blijft dan namelijk helemaal droog, en als hij nat is omdat ik langzaam heb gereden, dan duurt het maar heel even voor hij droog is. En vanaf dat moment ontstaat er een waterstroompje vanaf het midden van de spoiler (waar het 3de remlicht zit) recht naar beneden.
[...]
Dat is wel het probleem met alle BMW (en MB) sedans. Die hebben voor geluidsisolatie een volledig gesloten kofferbak, maar daar krijg je dus ook nauwelijks geluid uit van een sub. Bij MB is het zelfs nog wat erger, want die hebben tussen de kofferbak en de achterbank de brandstoftank liggen.
[ Voor 22% gewijzigd door HTT-Thalan op 21-07-2008 15:49 ]
thanks! die is wel stylishS2801 schreef op maandag 21 juli 2008 @ 10:01:
[...]
Wat dacht je van het Apple Wireless Keyboard? Lekker klein en licht, zeer goede kwaliteit, goed bereik en typt prima weg (heb er zelf ook 1). Is ook te gebruiken op een windows PC icm bleutooth.
Evt. kan je ook de Mighty Mouse van Apple erbij nemen.
eeucchhmmm kriebelhoestje.
[ Voor 20% gewijzigd door Heuving op 21-07-2008 22:49 ]
nvm
[ Voor 99% gewijzigd door Victor op 22-07-2008 06:43 ]
eersterangs plek gereserveerd, doe mij ook eens wat van die popcorn...
Doorlopen mensen, hier is niks te zienzneek schreef op maandag 21 juli 2008 @ 22:31:
eersterangs plek gereserveerd, doe mij ook eens wat van die popcorn...
Ah je hebt um...? De DM met een virtuele rechtse direct van de betreffende bestuurder himself?
rechtervoet?zneek schreef op maandag 21 juli 2008 @ 23:07:
[...]
Ah je hebt um...? De DM met een virtuele rechtse direct van de betreffende bestuurder himself?
Verwijderd
Ach heren, het is maar een Corvette. Die zijn speciaal gebouwd voor hillbilly praktijken. Er liggen niet voor niets bladveren onder, dan kan er sneller over de maisvelden gescheurd worden.
Gelukkig wordt de burnout goed uitgevoerd, en heeft hij geen last van een ingedeukt dak:
[YouTube: http://youtube.com/watch?v=pK-SPRlJEO4]
Gelukkig wordt de burnout goed uitgevoerd, en heeft hij geen last van een ingedeukt dak:
[YouTube: http://youtube.com/watch?v=pK-SPRlJEO4]
Ja, dat is echt een sukkel
Hoe moeilijk is het om hard op de rem te trappen als je de controle verliest? Je staat verdorie gewoon praktisch stil

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
weet iemand welke tool je het beste kan gebruiken om een E34 uit te lezen? Kabel en interface e.d. is geregeld, moet alleen de software nog hebben...
Mijn iDrive ging gisteren op hol, iemand wel eens gehad? In plaats van dat ik aan de controller draaide, draaide de controller aan mij 

Verwijderd
Ik reed gister trouwens weer in die E90 318i, en toen ik met iets van 60-70 in de tweede versnelling op een snelweg opdraaide voelde ik de achterkant wegglijden. Was dit gewoon tussen mijn oren, of is dit echt mogelijk? Daar heb je toch dat DSC voor?
Dan gaat er wel iets flitsen op je dashboard. Vraag me trouwens af hoe je dat voor elkaar krijgt .. ik rij met een 328 en heb nog nooit de elektronica nodig gehad in een bocht ..Verwijderd schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 13:47:
Ik reed gister trouwens weer in die E90 318i, en toen ik met iets van 60-70 in de tweede versnelling op een snelweg opdraaide voelde ik de achterkant wegglijden. Was dit gewoon tussen mijn oren, of is dit echt mogelijk? Daar heb je toch dat DSC voor?
Verwijderd
Daarom zei ik al: Het zat vast tussen mijn oren.Wimo. schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 13:49:
[...]
Dan gaat er wel iets flitsen op je dashboard. Vraag me trouwens af hoe je dat voor elkaar krijgt .. ik rij met een 328 en heb nog nooit de elektronica nodig gehad in een bocht ..
Het is trouwens niet moeilijk die elektronica werkend te krijgen hoor, overstuur is zelfs op een 4 cilinder makkelijk te creëren.
Ik weet niet wat voor auto's je hiervoor hebt gereden? Het eerste wat ik merkte toen ik BMW ging rijden, is dat de achterkant meer mee lijkt te sturen. Door de achterwielaandrijving stuurt het veel directer dan een voorwielaangedreven auto. Je kan daardoor inderdaad het gevoel krijgen dat de achterkant iets anders doet dan je gewend bent. Als ik lekker doortrek in een bocht, dan voelt dat heel sterk alsof ik de bocht in geduwd wordt (dus scherper lijk in te sturen dan ik daadwerkelijk doe).
En daar komt ook nog bij dat de hoeveelheid regen van de afgelopen dagen de grip in bochten niet echt ten goede komt... Als beide wielen evenveel slippen dan werken TC/DSC niet echt goed meer.
En daar komt ook nog bij dat de hoeveelheid regen van de afgelopen dagen de grip in bochten niet echt ten goede komt... Als beide wielen evenveel slippen dan werken TC/DSC niet echt goed meer.
Jezus mensen, waarom zou je overstuur in godsnaam tegen willen gaan, er is toch niks leukers dan sideways de afrit afkomen
Je lest nog toch Geqxon? RWD rijdt heel anders (imho veel fijner) dan FWD. Ik denk dat je nog niet echt overstuur hebt gehad, maar dat je het anders ervaart dan FWD en daardoor denkt dat het overstuur is.
http://www.automolenaar.com/occasions.php#
Even naar beneden scrollen, naar de M5.
Wat vinden wij hiervan? Ik heb wat info ingewonnen:
8 maanden geleden teruggekocht van een jongen die zich verkeken had op het verbruik. Staat sindsdien stil.
Koprevisie gehad, nieuw uitlaatsysteem. Volledig nagelopen en geen punten.
Originele testauto, kmstand 290.000, nieuwe APK bij aflevering.
Op 1 na laatste uitvoering, de laatste uitvoering had een 6bak, deze is een 5bak.
Half jaar garantie op de auto, 1 jaar garantie op het blok.
Ik heb het geld niet
Maar ik wil hem zo graag
8 maanden geleden teruggekocht van een jongen die zich verkeken had op het verbruik. Staat sindsdien stil.
Op 1 na laatste uitvoering, de laatste uitvoering had een 6bak, deze is een 5bak.
Ik heb het geld niet
Verwijderd
Diverse Alfa 156's en een Peugeotje. Ik heb in de BMW tot nu toe alleen heel braaf gereden, maar als ik iets ruiger met de auto omga (dus goed op het gas een snelweg oprit pakken) voel ik de achterkant wel eens meegaan. Maar dat is dus eigenlijk puur tussen de oren als ik het zo hoor? Ik heb dus 0,0 overstuur? Het voelt iig wel goed en gecontrolleerd, dat zeker.deepbass909 schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 14:32:
Ik weet niet wat voor auto's je hiervoor hebt gereden? Het eerste wat ik merkte toen ik BMW ging rijden, is dat de achterkant meer mee lijkt te sturen. Door de achterwielaandrijving stuurt het veel directer dan een voorwielaangedreven auto. Je kan daardoor inderdaad het gevoel krijgen dat de achterkant iets anders doet dan je gewend bent. Als ik lekker doortrek in een bocht, dan voelt dat heel sterk alsof ik de bocht in geduwd wordt (dus scherper lijk in te sturen dan ik daadwerkelijk doe).
Nope, rijbewijs inmiddels in de pocket, en op het moment pak ik om te oefenen af en toe de auto van paps (418O2 schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 14:45:
Je lest nog toch Geqxon? RWD rijdt heel anders (imho veel fijner) dan FWD. Ik denk dat je nog niet echt overstuur hebt gehad, maar dat je het anders ervaart dan FWD en daardoor denkt dat het overstuur is.
€9.000 voor die M5 
* Wekkel spaart lekker door.
* Wekkel spaart lekker door.
Voor €9000 heb je een mooie 95'er met een veel lagere kmstand... Lekker verder sparen dus.HTT-Thalan schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 16:52:
http://www.automolenaar.com/occasions.php#
Ik heb het geld nietMaar ik wil hem zo graag
Ioniq 5 P45
Testauto? Van wie? Voor wat? Autojournalisten?HTT-Thalan schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 16:52:
Die zou ik dus echt lekker laten staan.
ik ben een _lul_.
mijn auto deed het niet
hij deed het op gas ook niet trouwens, ook op
mijn auto deed het niet
spoiler:
omdat er geen benzine in zat
Ik zag bij Top Gear dat dat andere, niet premium merk, een auto maakt die daar geen last van heeft. Het model heet de A8, loopt normaal gesproken op diesel, maar doet het ook prima zonder.418O2 schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 22:15:
ik ben een _lul_.
mijn auto deed het niet
spoiler:omdat er geen benzine in zat
Ik ben ook aan het kijken naar een 330. In Duitsland te vinden vanaf zo'n 10k (met max 125k km op de teller, bouwjaar 2000/2001).Verwijderd schreef op maandag 21 juli 2008 @ 10:17:
Ik vind een 3 geen verkeerde auto. Alleen vind ik de 4-pitters echt wat missen. En het interieur is netjes en kwalitatief goed alleen vond ik de vorige generatie op sommige punten mooier.
Komt er nog zo'n €2500 bij aan kosten (BPM/papierhandel, keuring, etc)
[edit]
Leuk leesvoer, BMW M coupé: http://www.billswebspace.com/bmwmc.htm
[ Voor 6% gewijzigd door duderuud op 23-07-2008 01:35 ]
Yes.J0YR1D3R schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 22:18:
Euh, dat is ook echt de reden waarom hij het helemaal niet meer deed een maand terug?
Im a wanker...
Sja.. mijn benzinemeter is nogal onnauwkeurig (je ziet geen verschil tussen 15 en 1 liter). Maarja, dit gebeurd me dus niet weer.
Gister even op internet naar een porsche gezocht. een 924 of 944 (liefst targa) is wel cool en betaalbaar...
Gister even op internet naar een porsche gezocht. een 924 of 944 (liefst targa) is wel cool en betaalbaar...
Ach, je bent niet de enige in m'n kennissenkring met autokennis die niet weet dat een LPG auto op benzine start
Dat wist ik wel. Maar hij startte ook niet op gas. dat was ook op. Hopen dat dat de lpg pomp niet heeft beschadigd...J0YR1D3R schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 09:16:
[...]
Ach, je bent niet de enige in m'n kennissenkring met autokennis die niet weet dat een LPG auto op benzine start
Je hebt niet 0,0 overstuur, maar heel licht. Je achterwielen volgen niet precies de baan die je wilt, maar glijden waarschijnlijk heel iets naar buiten. Door de zitpositie in een BMW zit je relatief dicht op de achterwielen (bij mijn Compact staat de voorstoel precies midden tussen de voor- en achteras), waardoor je veel feedback terug krijgt. Alfa is qua positie vergelijkbaar, maar bij Fiat zit je vaak wat dichter op de voorwielen, waardoor die zijwaardse beweging minder te voelen is.Verwijderd schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 19:07:
[...]
Diverse Alfa 156's en een Peugeotje. Ik heb in de BMW tot nu toe alleen heel braaf gereden, maar als ik iets ruiger met de auto omga (dus goed op het gas een snelweg oprit pakken) voel ik de achterkant wel eens meegaan. Maar dat is dus eigenlijk puur tussen de oren als ik het zo hoor? Ik heb dus 0,0 overstuur? Het voelt iig wel goed en gecontrolleerd, dat zeker.
[...]
Wat jij voelt is de reden waarom bijna iedereen in dit topic zo'n fan is van BMW. Je voelt gewoon precies wat die auto doet en het stuurt heerlijk direct.
Het is wel kut om eenmaal te wennen aan RWD: Je gaat niet snel terug naar FWD. RWD auto's zijn over het algemeen wat duurder in aanschaf in onderhoud dan FWD auto's (vnl omdat RWD auto's meestal van de 'premium' merken zijn, of sportieve autos van niet-premium merken).
Verwijderd
Bedankt, precies wat ik wou weten. En inderdaad, het voelt wel heel erg alsof ik in controle ben. Ik kon het "overstuur" heel mooi met het gas onder controle houden.deepbass909 schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 09:39:
[...]
Je hebt niet 0,0 overstuur, maar heel licht. Je achterwielen volgen niet precies de baan die je wilt, maar glijden waarschijnlijk heel iets naar buiten. Door de zitpositie in een BMW zit je relatief dicht op de achterwielen (bij mijn Compact staat de voorstoel precies midden tussen de voor- en achteras), waardoor je veel feedback terug krijgt. Alfa is qua positie vergelijkbaar, maar bij Fiat zit je vaak wat dichter op de voorwielen, waardoor die zijwaardse beweging minder te voelen is.
Wat jij voelt is de reden waarom bijna iedereen in dit topic zo'n fan is van BMW. Je voelt gewoon precies wat die auto doet en het stuurt heerlijk direct.
Wat ik bij FWD wel weer erg leuk vind is dat bij een kleine auto je snel merkt dat de voorkant erg "trekt". Als het rustig is, je komt op een stoplicht af, en je wilt snel van baan wisselen, dan is een FWD auto hier net wat feller in.
Verwijderd
Jep.418O2 schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 11:18:
dat ligt aan je snelheidJe hebt ook het voordeel dat je geen aandrijving hebt op je sturende as...
Is dat ook de reden dat ik met de BMW belaberd vooruit in kan parkeren, en dat ik met iedere willekeurige wagen probleemloos een vak inglip?
/\/\/\
Dat heeft meer met jouw manier van rijden te maken denk ik.
Een auto met achterwielaandrijving kan namelijk scherper draaien dan een voorwielaangedreven auto.
Een aandrijfas heeft een beperkte draaihoek.
Dat heeft meer met jouw manier van rijden te maken denk ik.
Een auto met achterwielaandrijving kan namelijk scherper draaien dan een voorwielaangedreven auto.
Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond
Verwijderd
Met een beetje fatsoenlijke RWD auto kun je de draaicirkel nog een heel stuk korter maken door het omdraai-knopje te duwen.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2008 22:33 ]
De Roadster S is bijna klaar. Hier de laatste plaatjes:

Zaterdag wordt hij afgeleverd.
Ik heb er vandaag voor het eerst in bijna zestien maanden mee kunnen rijden. Het nieuwe onderstel met de Reiger-schokdempers is subliem. Comfortabeler dan de originele dempers, minder body roll en directere besturing. Ondanks de verlaging kan hij prima overweg met drempels. De stoelen zitten ook erg goed.

Ik heb er vandaag voor het eerst in bijna zestien maanden mee kunnen rijden. Het nieuwe onderstel met de Reiger-schokdempers is subliem. Comfortabeler dan de originele dempers, minder body roll en directere besturing. Ondanks de verlaging kan hij prima overweg met drempels. De stoelen zitten ook erg goed.
Verwijderd
Zal er geen verschil in zitten dat een FWD wagen de auto het parkeervlek in trekt en een RWD de auto erin duwt? Dat je dus meer vaart moet hebben bij het inparkeren?Oxellaar schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 22:30:
/\/\/\
Dat heeft meer met jouw manier van rijden te maken denk ik.![]()
Dat is wat ik nu dus meestal doe, de versnellingsbak in Race mode en achteruit erin.Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 22:33:
Met een beetje fatsoenlijke RWD auto kun je de draaicirkel nog een heel stuk korter maken door het omdraai-knopje te duwen.
Wow!Femme schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 22:46:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Het leven is te kort om geduld te hebben!
geweldige bak. Absoluut.Femme schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 22:46:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Hij is ook bruter en heeft meer stijl dan de Z4 M!
Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 23:08:
[...]
Dat is wat ik nu dus meestal doe, de versnellingsbak in Race mode en achteruit erin.
Heuving is woensdag op uitnodiging van iets (KappeNou, niet verklapen
Heeft iemand nog een suggestie voor een goed race spel om mn circuit-kennis wat op te vijzelen?
Helaas zit ie nog niet in GT5: Prologue
[ Voor 8% gewijzigd door Heuving op 23-07-2008 23:28 ]
Netjes, binnenkort de SC erop?Femme schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 22:46:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Rfactor, en via rfactor central diverse nurburgring maps te downloaden.Heuving schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 23:25:
[...]
geweldige bak. Absoluut.
Heuving is woensdag op uitnodiging van iets (KappeNou, niet verklapen) op de nurburgring. Dus volgende week weer wat fototjes
Heeft iemand nog een suggestie voor een goed race spel om mn circuit-kennis wat op te vijzelen?
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Het ligt gewoon aan de maximale draaihoek van de wielen en de wielbasis. De typische plaatsing van de motor in lengterichting en zover mogelijk naar achteren is gunstig voor de draaihoek.Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 23:08:
[...]
Zal er geen verschil in zitten dat een FWD wagen de auto het parkeervlek in trekt en een RWD de auto erin duwt? Dat je dus meer vaart moet hebben bij het inparkeren?
Een tijdje geleden stond er in Auto Motor und Sport een top 10 van auto's met de kleinste draaicirkel. Ik was verheugd daar de Z4 in aan te treffen tussen allerhande stadsautootjes. De Z4 heeft de motor grotendeels achter de vooras liggen en er is zat ruimte beschikbaar om ruime wielkasten te maken.
Liveforspeed?Heuving schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 23:25:
[...]
geweldige bak. Absoluut.
[...]
![]()
Heuving is woensdag op uitnodiging van iets (KappeNou, niet verklapen) op de nurburgring. Dus volgende week weer wat fototjes
speciaal voor jouw kun je ook met een truckje in BMW M3 challange de oude nurburgring d'r in zetten
de engine van M3 Challenge is iig dik in orde. dus dat is wel interessant (zeker als je een G25 hebt, gebruik ik die ook weer eens).GoldenSample schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 23:29:
[...]
Liveforspeed?
speciaal voor jouw kun je ook met een truckje in BMW M3 challange de oude nurburgring d'r in zetten
rFactor heb ik ook nog ergens liggen.
Verwijderd
Ik zie wel een Ferrari F348 (model net voor de f355) als ik het goed heb. Maar die witte op de achtergrond? Ferrari Enzo? Lijkt niet echt op een Lambo, de rims lijken er niet op en de snoet ook niet echt.
@ Femme,
Kerel, respect dat je zolang kan wachten. Maar geduldt loont... jezus kerel wat een wagen
. 3.4liter als ik me niet vergis? Heb je wat spec's? En heb je alleen de dempers verwisselt kwa technische aspect of ook remupgrade etc?
En iemand had het hier over een SC? Van G-power misschien?
@ Femme,
Kerel, respect dat je zolang kan wachten. Maar geduldt loont... jezus kerel wat een wagen
naar een hippe garage ga jij
De vorm van de lampen deed me eraan denken, zodoendeVerwijderd schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 23:39:
Ik zie wel een Ferrari F348 (model net voor de f355) als ik het goed heb. Maar die witte op de achtergrond? Ferrari Enzo? Lijkt niet echt op een Lambo, de rims lijken er niet op en de snoet ook niet echt.
Verwijderd
Niet wat ik bedoelVerwijderd schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 23:08:
Dat is wat ik nu dus meestal doe, de versnellingsbak in Race mode en achteruit erin.
Het ziet er werkelijk schitterend uit!Femme schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 22:46:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Alleen, waarom heeft t bijna 16 maanden geduurd? Wat hebben ze er allemaal aan aangepast dan?
16 maanden zonder zo'n auto, dat moet het wachten waard zijn
De motor is inderdaad een 3,35 liter met 300 pk (in werkelijkheid waarschijnlijk wat meer, dat ga ik binnenkort eens laten testen bij JD). Het onderstel is grotendeels onder handen genomen: voor een viervoudig verstelbare schroefset van Reiger Racing Suspension, achter verstelbare Reiger schokdempers met aangepaste veren. Diverse bussen in de ophanging zijn vervangen door stuggere exemplaren die minder speling hebben. Tevens zijn de draagarmen voor vervangen door exemplaren van de E46 met M-sportpakket. Deze hebben stalen in plaats van rubber kogels.Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 23:39:
@ Femme,
Kerel, respect dat je zolang kan wachten. Maar geduldt loont... jezus kerel wat een wagen. 3.4liter als ik me niet vergis? Heb je wat spec's? En heb je alleen de dempers verwisselt kwa technische aspect of ook remupgrade etc?
Wat betreft de remmerij zijn is er voor een Mov'it brake kit met zes zuigers en 380mm remschijven op gekomen. Dit heeft tevens gezorgd voor een spoorverbreding van ca. 15mm en een verlaging van het onafgeveerd gewicht. Achter zijn de remschijven vervangen door geperforeerde exemplaren en zijn de remblokken vervangen door exemplaren met meer bite (ik geloof Ferodo DS2500).
De originele sportstoelen met elektrische stoelverstelling zijn vervangen door Recaro Pole Positions, die een gewichtsbesparing van circa 35kg opleveren. Meer gewichtsbesparing had moeten volgen uit het gebruik van een race accu maar dit heeft nog niet tot succes geleid. De originele gordels zijn vervangen door semi-vierpuntsgordels van Schroth.
Optische wijzigingen zijn o.a. zijskirts en de diffuser uit het aero pakket, een uitlaat met vier uitlaatpijpen en een Z4-M motorkap die vermoedelijk wat lichter is dan een standaard Z4-motorkap. Verder zijn de lichtunits vervangen door exemplaren van het faceliftmodel. De auto is geheel overgespoten in een donkergrijze Lamborghini-kleur (de oorspronkelijk kleur was muisgrijs).
Voordat ik hier aan begon had het differentieel al vervangen door een sperdifferentieel van Drexler Motorsport met een zeven procent gereduceerde eindoverbrengen. Tevens had ik toen al een veerpootbrug gemonteerd.
In de toekomst wil ik er nog een compressor op laten monteren. Dit zal door ESS Tuning in Noorwegen gedaan worden.
[ Voor 7% gewijzigd door Femme op 24-07-2008 00:42 ]
De ellende begon met wat schade die de auto had afgelopen na een ongelukkig samenkomen met een boompje:SyS_ErroR schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 00:36:
[...]
Alleen, waarom heeft t bijna 16 maanden geduurd? Wat hebben ze er allemaal aan aangepast dan?
16 maanden zonder zo'n auto, dat moet het wachten waard zijn

Ik had toen al een lijst met modificaties in gedachte en omdat een deel van de onderdelen die defect waren (o.a. een schokdemper, twee remmen en een achterbumper) stuk waren leek het handig om deze meteen door de gewenste exemplaren te vervangen. Helaas duurde alleen al het wachten op de Mov'it remmen en Reiger-schokdempers (beide op maat gemaakt) meer dan drie maanden te duren. Vervolgens bleken de remmen niet te passen en ging er nog eens een maand of drie over het leveren van aangepaste exemplaren. Het monteren van de gordels bleek wat ingewikkelder te zijn dan oorspronkelijk gedacht. Ook het uit elkaar halen en weer opbouwen van de auto voor het overspuiten heeft veel tijd kost. Mijn werkplaats wist dit alles niet bijzonder efficiënt te combineren waardoor het uiteindelijk zestien maanden heeft geduurd voordat de auto klaar was.
Hieruit blijkt maar weer eens dat je niet teveel in één keer moet willen.
Verwijderd
Ben je 'm ook al die tijd echt kwijt geweest? Want da's zonde. Zonder te schorsen, en een keer APK zonder een meter te hebben gereden op de openbare weg in het tussenliggende jaar?
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2008 00:56 ]
Niet oefenen, ben je nog wat meer geneigd om rustig aan te doen, is slimmerHeuving schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 23:25:
[...]
![]()
Gaat dr trouwens nog iemand naar de bmw experience (y0w
leeg
Ik begrijp de logica iig wel..Femme schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 00:48:
[...]
De ellende begon met wat schade die de auto had afgelopen na een ongelukkig samenkomen met een boompje:
[afbeelding]
Ik had toen al een lijst met modificaties in gedachte en omdat een deel van de onderdelen die defect waren (o.a. een schokdemper, twee remmen en een achterbumper) stuk waren leek het handig om deze meteen door de gewenste exemplaren te vervangen. Helaas duurde alleen al het wachten op de Mov'it remmen en Reiger-schokdempers (beide op maat gemaakt) meer dan drie maanden te duren. Vervolgens bleken de remmen niet te passen en ging er nog eens een maand of drie over het leveren van aangepaste exemplaren. Het monteren van de gordels bleek wat ingewikkelder te zijn dan oorspronkelijk gedacht. Ook het uit elkaar halen en weer opbouwen van de auto voor het overspuiten heeft veel tijd kost. Mijn werkplaats wist dit alles niet bijzonder efficiënt te combineren waardoor het uiteindelijk zestien maanden heeft geduurd voordat de auto klaar was.
Hieruit blijkt maar weer eens dat je niet teveel in één keer moet willen.
Hele gave bak Femme, wees dr zuinig op!!
Ik zal niet vragen naar een kostenplaatje.. kan me dr wel iets bij voorstellen..
Verwijderd
Wat ik me afvraag Femme is dat nu dat 3.2 m versie een dikke 340pk uitpoept en de S 3.4 een rond de 300pk doet, is de koppel verloop anders / beter dan de M versie? Ik heb er wel eens in gereden in een z4 m roadster en het is echt een trash bak je op je flikker moet geven om echt hard en snel rond de bochten/circuit moet komen. Zal jou S versie nou ook wat meer "luier" te rijden zijn zonder in te leveren kwa handling en sportieve gedrag?
Trouwens een erg erg mooie lijst van upgrade's die je hebt gekozen. Ik had zelf een een z3 met ac schnitzer upgrade's (alleen technische, blok, ophanging, bak) en het blijft 1 van de fijnste auto's die ik ooit heb gehad. Maar blijf nu meer dan te vreden met mijn range rover. Die trouwens al die tijd door "ford" wordt gemaakt met de TDV8 blok (nu is Tata de eigenaar) maar nog steeds bmw logo's heeft op de ski-luik en andere onderdelen
. Zelfs de hulpkit/kofferkit met sleutels en reservewiel heeft logo's van BMW er op staan
Trouwens een erg erg mooie lijst van upgrade's die je hebt gekozen. Ik had zelf een een z3 met ac schnitzer upgrade's (alleen technische, blok, ophanging, bak) en het blijft 1 van de fijnste auto's die ik ooit heb gehad. Maar blijf nu meer dan te vreden met mijn range rover. Die trouwens al die tijd door "ford" wordt gemaakt met de TDV8 blok (nu is Tata de eigenaar) maar nog steeds bmw logo's heeft op de ski-luik en andere onderdelen

16 maanden fietsen, daarna verlang je naar iedere auto
Voor zover ik weet is Femme's blok gebaseerd op de S52 met de kop van de Amerkiaanse E36 M3. Dit is dus een ander blok dan de S54 die we kennen uit bijv. de E46 M3. Het motorkarakter is ook behoorlijk anders, minder hoogtoerig en veel power onderin, duidelijk het karakter van een motor met een relatief groot slagvolume. Ik kan je uit ervaring vertellen dat het ding in de oude staat al krankzinnig hard van zijn plek ging, met het fors lagere gewicht zal het nu nog wel een tikje extremer zijnVerwijderd schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 02:12:
Wat ik me afvraag Femme is dat nu dat 3.2 m versie een dikke 340pk uitpoept en de S 3.4 een rond de 300pk doet, is de koppel verloop anders / beter dan de M versie? Ik heb er wel eens in gereden in een z4 m roadster en het is echt een trash bak je op je flikker moet geven om echt hard en snel rond de bochten/circuit moet komen. Zal jou S versie nou ook wat meer "luier" te rijden zijn zonder in te leveren kwa handling en sportieve gedrag?
Hihi zag laatst een BMW 530d met de tekst op z'n kenteken:
"Als ik Mercedes wil rijden huur ik wel een taxi"
"Als ik Mercedes wil rijden huur ik wel een taxi"
Ik ben na vorige week aantal real-life rondjes Ring helemaal hooked aan GTR 2. Standaard zit de Nordschleife er niet in, maar je kan hem (en een hoop andere add-ons) downloaden bij NoGripRacing.com. rFactor is ook een zeer goede race-simulator.Heuving schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 23:25:
[...]
geweldige bak. Absoluut.
[...]
![]()
Had min of meer de laatste pagina niet gezien
[ Voor 3% gewijzigd door Sjaakmeister op 24-07-2008 12:31 ]
kijk!!!Sjaakmeister schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 12:26:
[...]
Ik ben na vorige week aantal real-life rondjes Ring helemaal hooked aan GTR 2. Standaard zit de Nordschleife er niet in, maar je kan hem (en een hoop andere add-ons) downloaden bij NoGripRacing.com. rFactor is ook een zeer goede race-simulator.
Had min of meer de laatste pagina niet gezien
GTR2 speel ik nog weleens. Gelijk even kijken.
Ik heb sinds gisteren MoTeC ook werkend gekregen, kan nu dus alle informatie uitlezen en zodoende de setup van de auto aanpassen. GTR2 is echt master!Heuving schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 12:40:
[...]
kijk!!!
GTR2 speel ik nog weleens. Gelijk even kijken.
Als je hulp nodig bent of tegen de 100MB datalimiet van NoGrip aanloopt, stuur maar ff een DM.
Dit topic is gesloten.