Facts don't care about your feelings
Ik zit op 1:10,5 ofzo, op LPG. Weet niet wat hij op benzine doet. Let er nooit zo op eigenlijk.
moet je misschien eens wat beter leren koppelenVerwijderd schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 13:07:
Zojuist mijn eerste BMW gereden, en tevens ook mijn eerste autorit zonder een instructeur ernaast. Een BMW E90 318i. Het is maar een 4-cilinder, maar wat een genot om te rijden! In tegenstelling tot de Alfa 156 2.5JTD waar ik in lesde gaat het rijden veel soepeler, schakelen zonder dat de passagier er erg in heeft en tussensprintjes zonder gelijk in whiplash te krijgen. Koppel is alleen wel een beetje weinig, maar dat is een questie van eerder terugschakelen.
Ook heerlijk dat sommige dingen gewoon werken! De Alfa had een mechanische richtingaanwijzer, die wel eens af sloeg bij bijvoorbeeld rotondes. Nee, BMW heeft het veel beter geregeld! Hoe gek je ook stuurt, pas als je de rotonde af bent gaat je knipperlicht uit. Ook mooi dat hij maar drie maal pinkt als je een klein tikje geeft zonder door te klikken.
En iDrive, prachtig systeem. Wat ik zelf enorm geweldig vind, is dat als je je vinger over de knopjes (1 tot 6) beweegt, hij met een popup laat zien wat er gebeurd als je op dat knopje gaat drukken. Het zijn dit soort kleine dingetjes waar ik rillingen van krijg, zo enorm prachtig. En dat alles gewoon goed werkt, super.
Alleen de achteruitversnelling.... het is maar goed dat mijn moeder naast me zat, want zelf kreeg ik hem er maar niet in. Beetje lomp doen gok ik.
Jawel, ik ben sinds vandaag toch echt 100% BMW fan!
Verwijderd
Hoe bedoel je dat precies? Het gaat op het moment prima, ik schakel zo soepel als een automaat. Ik heb dan ook de nodige ervaring met koppelingspedaal, vanaf les 1 ging het al prima. Ook heb ik al diverse brommers en motoren bereden.GoldenSample schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 14:01:
[...]
moet je misschien eens wat beter leren koppelen
Verwijderd
In mijn auto gaat het ook niet makkelijk en ik vind dat wel prettig.
Verwijderd
Ook dat, al doen andere merken dat ook goed (ringetje dat je omhoog trekt, pook optrekken..).418O2 schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 14:41:
Ik denk dat het zo moeilijk gaat zodat je hem er niet perongeluk in drukt. Je hebt mensen die vrij dom schakelen en zo druk je hem niet 1-2-3 in de achteruit.
De versnellingsbak van BMW heeft bij mij geen problemen gegeven, gewoon duidelijk feedback. Mooie klik als je hem in de versnelling zet, en een duidelijk H patroon.
Nou, vorige week heb ik het voor elkaar gekregen. Had de bak in vrij staan en zat niet op te letten. De auto voor mij ging rijden dus ik heel snel in de eerste versnelling. Mooi dat ik eerst ff de achteruit te pakken had418O2 schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 14:41:
Ik denk dat het zo moeilijk gaat zodat je hem er niet perongeluk in drukt.

Lijkt er wel op. We hebben een tijdje geleden een zwaar ongeluk gehad. Tijdelijk kregen een 318 Coupé te leen, zodat we tenminste vervoer hadden. Eerst hadden we een VW, en daarbij moet je dus de pook naar beneden duwen, en dan kan je pas in z'n achteruit. Bij de BMW moest het gewoon wat groffer naar links worden geduwd, wel even wennen merkte ik aan m'n vader, maar het werkte prima.418O2 schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 14:41:
Ik denk dat het zo moeilijk gaat zodat je hem er niet perongeluk in drukt. Je hebt mensen die vrij dom schakelen en zo druk je hem niet 1-2-3 in de achteruit.
[ Voor 6% gewijzigd door S_Chief op 04-07-2008 15:22 ]
Of als iemand anders in je auto rijdtYoshiBignose schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 14:34:
Haha ja die achteruit naar links rammen was in begin ff wennen. Ik betrap er nog wel vaak op als ik in een andere auto zit, dat ik naar links loop te rammen en dan zeggen ze: wat ben je aan het doen??? maar zit achteruit natuurlijk gewoon rechts-beneden.
hij wil niet in z'n achteruit
+ harder drukken!
doe ik
+ nog harder
hij wil niet
+ veul harder gek!
ah nou doet ie het
jij bent ook een _Korakal_Korakal schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 15:14:
[...]
Nou, vorige week heb ik het voor elkaar gekregen. Had de bak in vrij staan en zat niet op te letten. De auto voor mij ging rijden dus ik heel snel in de eerste versnelling. Mooi dat ik eerst ff de achteruit te pakken hadGelukkig had ik het door toen ik de versnelling inschakelde...
39-zl-zXHeuving schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 20:45:
Overigens toevallig nu wel voor het eerste dat ik kentekens ga scrambelen

In het filmpje zitten er wel streepjes over, maar die werken niet echt
Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?
Maarja wat verwacht je van een tweaker
Of het meer verbruikt of niet, dat weet ik niet. Wel denk ik dat het uiteindelijk niet zoveel uit elkaar ligt. Natuurlijk slurpt de V8 4.0 meer dan de V8 3.0, en de grotere 6-in-lijn wellicht wat dan de kleine. Het uiteindelijke punt is dat ook de 520i gewoon geen zuinigheidswonder is. Er moeten een hoop kilo's op gang komen.YoshiBignose schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 13:19:
Ik hoorde laatst dat bij de E34 een 520i meer benzine verbruikt dan bijv. 525i. Is dit zo? Welke adviseren jullie om te nemen? Zoek een beetje luxe, airco, automaat en dan is de E34 het goedkoopste.
Als je luxe wil tegen een bodemprijs zit je met de e34 wel goed. Airco ben ik niet kapot van, maar het kan zijn dat de mijne zijn beste jaren heeft gehad (of bijgevuld moet worden o.i.d.). Beste keuze is naar mijn idee de 525i. Met 192 pk potent zat en nog net niet die (relatieve) draaikolken in stadsverkeer. Allen rijden tussen de 1:9-1:11 op de snelweg, maar in stadsverkeer gaan de grotere blokken echt drinken (richting 1:7 met de 540).
Blij Met Wilco
[ Voor 14% gewijzigd door YoshiBignose op 04-07-2008 19:04 ]
Blij Met Wilco
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Man, ik ben minstens €500 kwijt aan de wagen per maand all in (ex afschrijving) en dan rij ik een luizige 15k km per jaar. Voor €100 kan ik net met het openbaar 15km per dag per maand met het OV naar mijn werk

[me=4103]verwelkomt YB to the real world
[ Voor 8% gewijzigd door YoshiBignose op 05-07-2008 00:27 ]
100 euro wat? Je bent al meer kwijt aan wegenbelasting en verzekering ..YoshiBignose schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 23:57:
Ok, wel jammer altijd dat een auto met rond de 200 pk voor een 20 jarige meer dan €100 per maand kost
Op independer gekeken? Zijn er vast wel een paar zo gek hoorETzPliskin schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 00:42:
Ik ben 20 jaar en ik krijg een 20 jaar oude 325i (171pk) gewoonweg niet verzekerd. Mijn 318is (136pk) is het hoogste dat de maatschappijen wilden verzekeren.
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Independer lijkt mij enkel voor verzekeringen in Nederland?Sorcerer8472 schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 01:02:
[...]
Op independer gekeken? Zijn er vast wel een paar zo gek hoor
(Sorry, ik ben Belg
Oh, sorry, wist ik niet. Maar excuses aanvaard hoorETzPliskin schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 01:53:
[...]
Independer lijkt mij enkel voor verzekeringen in Nederland?
(Sorry, ik ben Belg)
In NL kreeg ik zelfs een Carrera GT verzekerd volgens independer (heb ik eens uitgeprobeerd). Kostte me dan wel 500 euro per maand, maar toch
[ Voor 4% gewijzigd door zneek op 05-07-2008 12:26 ]
Blij Met Wilco
Damn, betaal jij ff teveel zeg... Mijn 530 Touring kost me 250 per jaar. WA dan. WA+ wilden ze niet meer aan, wegens ouder dan 12 jaar.Wekkel schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 12:53:
Volgens mij zit ik op 800 per jaar WA + voor een 13 jaar oude e34 540i.
[ Voor 7% gewijzigd door GaMeOvEr op 05-07-2008 14:09 ]
Aannames zijn fataal.
Ik heb het net nog even geprobeerd met de 525i touring, maar helaas, ik kreeg het niet voor elkaar. Misschien had ik iets langer m'n voet op de rem moeten houden oid, maar ik ben er toch wel voorzichtig mee. Tegelijk remmen en gassen gaat tegen de natuur inHeuving schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 00:37:
[...]
Het kan wel. Zo heel slecht is het ook niet.
De truuk is om echt zo kort mogelijk de rem in gedrukt te houden.
Dus, met je hiel op de rem, tenen op het gas en dan gewoon zo snel mogelijk je voet vol op het gas plempen. In feite heb je dan als je het goed doet ongeveer een kwart/halve seconde tegelijk het gas en rem pedaal ingedrukt. Omdat het truukje ervoor bedoeld is om de toeren op te laten komen, is de slijtage van onderdelen te verwaarlozen.
Ik heb nog een mooi filmpje (in bezit van KappeNou) met een voorbeeld daarvan op video
maar die moet nog even bewerkt worden.
(...)
Of zou de achterkant van die Touring gewoon te zwaar zijn?
NOSIG
Hij rijd voor de rest prima, airco doet het na reparatie (condensor vervangen) ook prima, hoewel er misschien nog ergens een kraantje vervangen moet worden, omdat ik het soms wel eens heb dat er boven koud en bij de voeten warm uitkomt. (als alles op koud staat.)
Voor de rest eerst de voortrein weer netjes maken, dan het shuifdak fiksen, ik denk dat ik de automaat ook een (gedeeltelijke? Weet ik nog niet) revisie ga geven, wegens slippen in de 1. Dan zijn er nog wat kleinigheden zoals een cv motortje wat niet altijd mee doet, een achterruitenwisser die niet wist, wat boordcomputermeldingen die gefixed moeten worden en dergelijke. Ik ben dan ook een beetje een pietlut. Maar hij rijd natuurlijk wel, en dat rijd gewoon als een, tja. E34.
Om jullie een idee te geven van de todo-list:
- Kachelregeling nakijken, airco werkt goed, maar met tempregelaars op laagst is bovenkant koud, voeten warm? Airco knopje zet compressor niet meer uit?
- Centrale ventilatiesleuven doet het stelwieltje warm/koud het niet helemaal lekker en is lampje stuk. (andere besteld)
- Schuifdak nakijken (doet niets, klikt wel als je op schakelaar drukt)
- Uitlezen nogmaals, is ondertussen gereset, kijken of storingen terug komen.
- CV motortje linker achterdeur wil niet altijd mee. Na paar keer handmatig pinnetje in/uit doet hij het weer een paar keer.
- Ruitenwisser achter doet niet mee (motor draait wel) sproeier gaat na gebruik ook niet helemaal terug naar binnen. (sproeit wel)
- Meldingen check control (Buitentemp, "anhängerlicht" "bremsbelage" (<- deze had ik eerst niet, blokjes goed, misschien kabeltje los?) "bremslichtelektrik".
- Boordcomputerdisplay nakijken (wisselt qua leesbaarheid, misschien maar andere inzetten?)
- Mistlampen monteren (kabelboom uit sloper?) (Nieuwe besteld)
- Buitentempsensor monteren (kabelboom uit sloper?)
- Verlichtingsschakelaartje (werkt wel, geen verlichting)
- Linker buitenspiegel motortje venieuwen/smeren/whatever
- Nieren vastzetten/motorkap stellen
- achteruitrij signaaltje radio aansluiten
- Positie 1 van memory stoel doet het niet? (2 en 3 wel)
- Bestuurdersstoel hoofdsteun hoogteverstelling werkt niet. (Ratelt wel, maar verstelt niet)
- Geen bedrading naar autodimmende binnenspiegel?
- Blok in de gaten houden of na het vervangen van de krukaskering er nog steeds olie lekt. Ja, er lekt nog steeds olie. Motorsteun vervangen)
- Schakelaartje automaatstanden doet het niet goed? (Auto start soms ook opeens in "S" ipv "E" (hendel gaat in onderste handmatig posities ook stug, bedrading klem ofzo?)
- Spiegel gaat niet altijd mee in de "parkeerstand" als je de auto in de achteruit zet?
- BMW alarm vervangen door ander alarm makkelijk? (Als de kabelboom een beetje duidelijk te decoderen is.)
- Cruise Control?
- Toch een beetje trillen tussen 80-100 (nu beter merkbaar met de 18" velgen)
- Gordel bijrijderskant draaien. (Hangt nu verkeerdom)
Ik ben er dus nog wel ff zoet mee, alhoewel er geen echt dramatische dingen meer bijzitten. Deze auto heeft duidelijk wat TLC nodig, maar daar was de prijs dan ook naar.
Aannames zijn fataal.
Tsja, dan kan ik jaaaren gaan wachtenGaMeOvEr schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 21:37:
Dat klopt ook, omdat ik eerst alles in orde wil maken voor ik aan beschrijvingen ga doen. (En nee, dat is nog niet gebeurd, want ik heb er geen haast mee en ik heb hier nog 2 auto's staan.)
Wat valt je mee, wat valt je tegen? Heb je het gevoel met kwaliteit op weg te zijn, of een pauperbak van designtafel 1988? Vind je de V8 krachtig genoeg, of mis je wat? Valt het verbruik tegen, of is het ernstig meegevallen?Dus ik weet niet wat je nu precies wilt horen?
In mijn ogen moet je, de kosten bezien, elke keer als je instapt het gevoel hebben dat je een wagen instapt met 'klasse', of dat nou van 50 jaar geleden is, 15 jaar of 1 jaar geleden. Zo'n bak op de weg houden en vertroetelen richting perfectie heeft 'liefde' nodig. Natuurlijk niet zoals echte 'liefde', een auto blijft een blikken machine die ik zo zonder blikken of blozen zou kunnen lozen, maar wel een sterke voorkeur. Daar hoor ik graag meer over.
Bij mij is dat toch ernstig niet in orde. Primair nu het 'trillen' natuurlijk, gaan we wat aan doen, maar ook overigens vind ik het allemaal behoorlijk spoorgevoelig. De A4 van mijn pa uit 2000 is echt 300% beter wat dat betreft qua comfort, rijden op 'rails' e.d. Nog steeds het enige echte kritiekpunt op mijn e34.Hij spoort overigens prima met de 18" BBS'en eronder met 225 voor en 255 achter, spoorvormings gevoeligheid heb ik niet echt last van.
Je weet het: als je deskundige wordt van die schuifdaken, mag je de mijne repareren voor een paar meier (zwart uiteraard) als je dat leuk vindt- Schuifdak nakijken (doet niets, klikt wel als je op schakelaar drukt)
Kwestie van de 'pin' die de ruitenwisser niet meetrekt? Ik neem aan dat jij ook een achterklep hebt waar ook het ruitje separaat open kan (ideaal en erg retro-man achtig als je dat en plein publique doet met je polo shirt aan) ?- Ruitenwisser achter doet niet mee (motor draait wel) sproeier gaat na gebruik ook niet helemaal terug naar binnen. (sproeit wel)
AAargh, check control, je wordt er gek van. Sinds het laatste garagebezoekje (toen de deurvanger gefixed werd) gelukkig helemaal stil gebleven op af en toe de obligatoire bremslicht melding terwijl alle remlichten inc 3e remlicht het prima doen.- Meldingen check control (Buitentemp, "anhängerlicht" "bremsbelage" (<- deze had ik eerst niet, blokjes goed, misschien kabeltje los?) "bremslichtelektrik".
Zitten bij mij ook los. Zo nu en dan op hun plek duwen helpt prima.- Nieren vastzetten/motorkap stellen
Dimmen werkt bij mij niet eens. Kansloos voor mij om daar over na te gaan denken (te duur voor garage, te omvangrijk om zelf op te gaan knappen).- Geen bedrading naar autodimmende binnenspiegel?
Heeft er bij mij 5 maanden de brui aan gegeven, daarna deed hij het plotseling weer. Een crime om aan te wennen, maar daarna wil je niet meer zonder.- Spiegel gaat niet altijd mee in de "parkeerstand" als je de auto in de achteruit zet?
Zie autodimmende binnenspiegel- Cruise Control?
Ik zeurde al eerder over mijn opgekomen probleem op dit punt.- Toch een beetje trillen tussen 80-100 (nu beter merkbaar met de 18" velgen)
Nog een vraagje, jouw deurrubber aan de bestuurderszijde is nog helemaal gaaf (ivm in- en uitstappen)?
Lol, nah. 9 augustus gaan we op vakantie naar denemarken, dus alle "basistechniek" moet dan goed zijn. Denk hierbij aan de ophanging, de airco, achterruitenwisser (hopelijk ook het schuifdak) en wat andere kleine frut. Als het goed is gaat volgende week de nieuwe voortrein eronder, en dan plan ik nog wat later in de maand om te kijken hoever we komen met de "kleine rommeltjes" lijstWekkel schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 23:10:
Tsja, dan kan ik jaaaren gaan wachtenTegen die tijd rij ik wellicht allang Mercedes
![]()
Lastig, wat ik wist wat ik kon verwachten, ik heb al eerder een E34 gehad, dus qua rijden en wegligging enzo kende ik het al wel, en daar vind ik ook wienig mis mee. Het verbruik is rond de 1:10 als ik me een beetje gedraag (laat het 1:9 worden) dus daar kan ik ook prima mee leven. De V8 vind ik, voor een daily, krachtig genoeg. Ok, het is geen scheurijzer, maar 8.5 naar de 100 vind ik snel genoeg. Voor hard rijden heb ik nog een andere auto. Deze voldoet voor de rest aan alles wat ik zoek, krachtig genoeg, 5 traps automaat, dual zone climate control, praktisch (wegens touring) en met het fancy elektrische M5 sportinterieur. (Heerlijke stoelen.)Wat valt je mee, wat valt je tegen? Heb je het gevoel met kwaliteit op weg te zijn, of een pauperbak van designtafel 1988? Vind je de V8 krachtig genoeg, of mis je wat? Valt het verbruik tegen, of is het ernstig meegevallen?
Het enige wat me tegenvalt, is dat de bak niet helemaal fris schijnt te zijn, had ik in eerste instantie niet zo door. Naja, dat heb je met 2e hands spul. De staat van de carosserie daarintegen is mooi hard, geen roest enzo. Helaas had de vorige eigenaar hem aan de onderkant ook ergens tegenaan gebonkt, waardoor daar wat extra werkzaamheden nodig waren, dat wordt nu aangepakt. Het enige wat me dus tegenvalt, valt niet zozeer de auto te verwijten, alswel hoe men ermee omgesprongen is. Then again, de vraagprijs was niet zo hoog (zeker als je de uitrusting meeneemt) dus zo dramatisch is het allemaal niet. Beetje jammer, maarja. Komt allemaal wel weer goed.
Ja, dat gevoel heb ik ook. Het elektrische leren M5 interieur helpt daar goed bij, en ook het feit dat die auto's hun tijd wel vooruit waren, met dingen zoals de grote boordcomputer, inclusief weergave in het dash, het dash zelf met de mooie pixelweergave en digitale kilometerstanden enzo. De deuren die lekker *klont* doen als je ze dichttrekt, dat soort werk. Het feit dat mijn Becker Cascade zo prachtig strak in het dash zit (strak verzonken met de rest van het dash) helpt ook bij het "staat mooi zo" gevoel. Tevens vind ik de E34 sowieso een behoorlijk tijdloze lijn hebben, zeker de Touring.In mijn ogen moet je, de kosten bezien, elke keer als je instapt het gevoel hebben dat je een wagen instapt met 'klasse', of dat nou van 50 jaar geleden is, 15 jaar of 1 jaar geleden. Zo'n bak op de weg houden en vertroetelen richting perfectie heeft 'liefde' nodig. Natuurlijk niet zoals echte 'liefde', een auto blijft een blikken machine die ik zo zonder blikken of blozen zou kunnen lozen, maar wel een sterke voorkeur. Daar hoor ik graag meer over.
Mja, heb ik echt helemaal geen last van. Misschien zijn je dempers ook niet helemaal fris meer, dat hij daardoor spoorvormingsgevoeliger is? Of de ophanging voor?Bij mij is dat toch ernstig niet in orde. Primair nu het 'trillen' natuurlijk, gaan we wat aan doen, maar ook overigens vind ik het allemaal behoorlijk spoorgevoelig. De A4 van mijn pa uit 2000 is echt 300% beter wat dat betreft qua comfort, rijden op 'rails' e.d. Nog steeds het enige echte kritiekpunt op mijn e34.
Nee, daar heb ik mannetjes voor.Je weet het: als je deskundige wordt van die schuifdaken, mag je de mijne repareren voor een paar meier (zwart uiteraard) als je dat leuk vindt
Klopt. de pin is denk ik afgebroken ofzo, maar bij mijn garage hebben ze nog een sloper staan, en anders regel ik het wel ergens anders vandaan. Wel praktisch als je achterruitenwisser het ook doet enzo. Allemaal niet zo dramatisch.Kwestie van de 'pin' die de ruitenwisser niet meetrekt? Ik neem aan dat jij ook een achterklep hebt waar ook het ruitje separaat open kan (ideaal en erg retro-man achtig als je dat en plein publique doet met je polo shirt aan) ?
Ik denk dat mijn mannetjes me daar wel bij kunnen helpen.AAargh, check control, je wordt er gek van. Sinds het laatste garagebezoekje (toen de deurvanger gefixed werd) gelukkig helemaal stil gebleven op af en toe de obligatoire bremslicht melding terwijl alle remlichten inc 3e remlicht het prima doen.
Nah, bij de onderkant beschadiging heeft de vorige eigenaar de mooie M5 bumper aan puin gereden, en er een stock bumper opgeprikt, dus ik gok dat het een beetje haastwerk is geweest.Zitten bij mij ook los. Zo nu en dan op hun plek duwen helpt prima.
Voordeel van een garage die die zooi hebben slingeren, en veel verstand van E34's hebben.Dimmen werkt bij mij niet eens. Kansloos voor mij om daar over na te gaan denken (te duur voor garage, te omvangrijk om zelf op te gaan knappen).
Nou, ik ben er heel snel aan gewend en ik gok dat het ergens een contactje is. In principe dus ook al een probleempje in de categorie "niet zo dramatisch" (mits je mensen met de juiste kennis hebt.)Heeft er bij mij 5 maanden de brui aan gegeven, daarna deed hij het plotseling weer. Een crime om aan te wennen, maar daarna wil je niet meer zonder.
Hehe. Nou, hij bleek er niet in te zitten, en ik wil hem wel hebben.Zie autodimmende binnenspiegel
Bij mij wordt volgende week de hele nieuwe zooi erop gezet. (het oude is er al af)Ik zeurde al eerder over mijn opgekomen probleem op dit punt.
Ja, idd.Nog een vraagje, jouw deurrubber aan de bestuurderszijde is nog helemaal gaaf (ivm in- en uitstappen)?
Aannames zijn fataal.
Ioniq 5 P45
http://www.bmw.nl/nl/nl/insights/news/content.html
Wat een gedrocht
Die neus is net een BMW met zo'n ding op de neus die sporters soms gebruiken om meer adem te krijgen, die gaten zijn echt veel te groot.
Ik ben het absoluut niet met je eens. In het begin moest ik ook even wennen aan dit design, maar naarmate ik hem vaker langs zie komen (en betere foto's langs zie komen), begin ik het apparaat steeds mooier te vinden. Het is alleen jammer dat de koplampen wat anoniem zijn, en de achterlampen niet lekker ogen. Voor de rest weer een sublieme wagen, en hij zal zeker weer beter verkopen als de vorige 7-serie. Hij ziet er ook beter uit, maar is minder sprekend.Bierkameel schreef op zondag 06 juli 2008 @ 19:53:
http://www.autoblog.com/photos/2009-bmw-7-series-3/901919/
http://www.bmw.nl/nl/nl/insights/news/content.html
Wat een gedrocht
Die neus is net een BMW met zo'n ding op de neus die sports soms gebruiken om meer adem te krijgen, die gaten zijn echt veel te groot.
Helaas heeft BMW ook zelf al laten weten dat het steeds zwaarder wordt om als premium-merk zelfstandig te blijven. Er is niet voor niets weer een bezuinigingsronde aangekondigd, en de emissie-eisen van de EU zijn ook niet de lichtste. BMW zal op termijn moeten fuseren/overgenomen moet worden door een massafabrikant, hoe vervelend dat ook is. Is vraag me alleen af wie dat zou moeten wezen, ik vermoed dat je het dan in Frankrijk (PSA/Renault) of Italie moet zoeken (Fiat). Ik hoop op PSA, en ik denk ook dat deze elkaar het beste kunnen aanvullen.
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

Blij Met Wilco
Bijna 5000km gereden met mijn wagen zonder ook maar iets van problemen
Ik heb me serieus verbaasd over de wegligging. De alpenweggetjes waar ik heb gereden waren een waar genot. Lekker de bocht in kunnen remmen, en halverwege al op het gas kunnen, zonder dat de auto ook maar een krimp gaf.
En in LeMans (tijdens de 24 uur) bleek hij volledig aangezien te worden voor een volwaardige M3

Ow en een 1.6 kan 201 km/u op de GPS
Mijn Compact is deze zomer dus geslaagd als reisauto, het was echt een genot.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
En 2 weken later was ik in MonacoHeuving schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 16:14:
@ deepbass909: Ik wil samen met mn compagnon ook een auto helemaal verbouwen. CLK350 kompressor of Z4 M kopen en ombouwen tot DTM racer![]()
Maandagmiddag dus vertrokken naar Monaco.
Was niet echt van te voren gepland, het idee kwam impulsief op.
In iedergeval leek het mij wel een leuk afscheid van de 7
Dus even snel tas gepakt en half uurtje later onderweg![]()
Volgens de navigatie was het een rit van 1400 km vanaf Breda, deze stond ingesteld op snelste route. Maar we wisten niet dat ie ons via zwitserland/italie stuurde.
Dus logisch vonden we het vrij apart dat we opeens door de alpen redenMisschien zit er een fiscale rede achter dat ie ons via Zwitserland stuurt. De mensen van Palm Invest namen ook altijd dezelfde route.
![]()
[afbeelding]
gaf ons wel even de gelegenheid om wat fototjes te maken.
[afbeelding]
Ongeveer 40 km voor de foto stop hadden we de auto weer even vol gegooid.
En wat eigenlijk meteen opviel, was dat de range maar bleef stijgen.
Eerst stond de range op 750 km voor een volle tank, 30 km later stond ie al op 912 en 40 km later konden we zelfs 1151 km rijden volgens de boord computer
[afbeelding]
Heel apart dus. Uiteindelijk zijn we nog niet ver gekomen met de tank, ongeveer 650 km voordat er weer getankt moest worden.
We dreigde ook bijna voetbal mis te lopen, gelukkig was de Italiaanse zender Rai Uno druk bezig met het bespreken van de wedstrijd, dus uiteindelijk niks van gemist
[afbeelding]
Bij de grens van Italie konden de douane beamtes er in iedergeval wel om lachen
Dus niet dat de auto ondersteboven werd gehaald vanwege de 3-0.
Uiteindelijk kwamen we veel later dan gepland, om 2:30 aan in Monaco.![]()
[afbeelding]
Na een goede zij het korte nachtrust, liepen we om 8:00 rond in monaco.
[afbeelding]
Voor de mensen die niet zo bekend zijn met Monaco, er een tijdje niet geweest zijn, of er nog nooit geweest zijn wat kenmerken.
Wat valt niet op in monaco
2 jaar geleden struikelde je over de Mercedes S-klasses op elke straathoek. Er waren meer S-klasses dan dat er volkswagens zijn in Nederland.
Maar, blijkbaar is de welvaart toegenomen in Monaco. Overal waar je kijkt staan en rijden de volkswagen Bentleys. De GTC is de passat, Flying Spur de Golf en de normale GT de PO-LO.
De Azure en Arnage zie je dan weer amper.
[afbeelding]
[afbeelding]
De S-klasse is nogsteeds erg aanwezig. De V12 rijdt ook weer heel veel rond. De S AMG is dan weer wel exclusief.
En tot slot, neem ook geen SL. er zijn evenveel SLs als GTCs en da's dus nie goe.
[afbeelding]
Ook moet je geen Mangusta jacht kopen. De kans is groot dat je buurman dezelfde heeft. Neem ook absoluut geen rode Ferrari 360 spider, aangezien deze worden verhuurd. Wel enorm gedowntuned. Ik heb een paar keer in een 360 gereden en het geluid is niet te vergelijken met die show-espresso-autos die ze durven te verhuren.
Wat valt wel op in Monaco
Eigenlijk alles dat geen Bentley of Mercdes is. Een 7-serie zie je bijvoorbeeld echt niet vaak, of betergezegd, BMW in het algemeen is onder vertegenwoordigd in het monegaske.
Een andere kleur dan wit op je boot doet het ook heel goed. Gunmetal black, grijs, als het maar geen wit is, valt het op.
[afbeelding]
Zoals ik al eerder poste, voor mij is de koning van de wateren de Wally Power
Enige nadeel aan die boot blijft het feit dat ik m toch nooit van mn leven zal kunnen kopen.
Porsches zie je ook vaak. Maar dat zijn allemaal Carrera 4 modellen. Met je GT2 rijd je dan wel in de kijker.
[afbeelding]
(met bijpassend kenteken)
[afbeelding]
En wat ook opvalt, is de Z8!
Daarna nog even naar Cannes geweest, maar erg boeiend was het daar niet. Om half 4 begonnen met de terugreis (die ik maar zelf had gepland). Na 11 en een half uur weer terug in Nederland. Toch een stuk sneller dan de heenreis.
Dus, al met al 2 dagen en 3000 km die erg geslaagd zijn. Ik heb zelf ca. 2800 km gereden en nergens last van. Ook tijdens het reizen zit je gewoon meer dan perfect in de 7.
Tot slot nog een fototje voor in mn eigen fotoboek, maar ik kon het jullie toch niet onthouden.
Lijkt me dat jullie m wel herkennen.
[afbeelding]

Cannes vond ik daarentegen juist wel weer leuk en veel meer sfeer hebben dan Monaco. Monaco was erg warm en werkelijk overladen door toeristen. Omdat het nogal druk was, heb ik jammer genoeg geen leuke foto's kunnen maken daar (daarnaast maakt een E36 Compact toch minder indruk dan welke 7-serie ook...)
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Jop. Ik dacht dat die dingen rond de 100 euro waren, maar ik zal wel ff checken.Spiller schreef op zondag 06 juli 2008 @ 17:54:
Kun je laten weten wat die kost? Bij mijn 540i is dat rubber ook naar zn gootje...
Aannames zijn fataal.
je doet lijkt mij toch iets fout als je je medepassagier en jezelf ongeveer een whiplash bezorgd door te schakelen in een sprintje. of zie ik dat nu zo verkeerdVerwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 14:30:
[...]
Hoe bedoel je dat precies? Het gaat op het moment prima, ik schakel zo soepel als een automaat. Ik heb dan ook de nodige ervaring met koppelingspedaal, vanaf les 1 ging het al prima. Ook heb ik al diverse brommers en motoren bereden.

Dat laatste valt dan voornl toe te schrijven aan een gebrek aan vermogen icm veel gripdeepbass909 schreef op zondag 06 juli 2008 @ 22:20:
Lekker de bocht in kunnen remmen, en halverwege al op het gas kunnen, zonder dat de auto ook maar een krimp gaf.
Verder mooi dat ie het goed uit heeft gehouden
leeg
Nou... het kostte mij in 1 hairpin anders vrij weinig moeite om hem te oversturen toen ik iets meer aan spelen was (op droge weg, hairpin naar boven, 5 of 6 % stijging). Wat ik er meer mee bedoelde was, ik heb ook bergweggetjes met Opel's en een Ford gereden (alleen fwd), en die begonnen gelijk over de neus te glijden als je ook maar iets meer gas gaf in een scherpe bocht. Hetzelfde gold voor het in remmen van een bocht, totaal geen problemen met de grip van de voorwielen.4x2 schreef op zondag 06 juli 2008 @ 23:56:
[...]
Dat laatste valt dan voornl toe te schrijven aan een gebrek aan vermogen icm veel grip
Verder mooi dat ie het goed uit heeft gehouden
Er zijn alleen 3 puntjes aan het licht gekomen (eigenlijk 4).
- M'n visco van de koelventilator is kapot (21% helling met 40 nemen betekende een warme motor, net als kruip files bij 30 graden)
- bij 80km/u trilt het stuur licht
- er vindt een rare massa verplaatsing plaats bij bochten met veel dwarskrachten
- de remmen voor zijn gaan piepen.
Punt 3 vind ik zorgwekkender. Bij bochten in de snelweg (met een volgeladen auto) of scherpe bochten in bergweggetjes, voelde ik bij het insturen een lichte schok door de auto gaan. Niet direct, maar na een seconde ofzo. Na die schok stuurde de auto gelijk een stuk scherper en directer. De schok die door de auto ging, leek voornamelijk van achter te komen en bijna alsof de achterwielen iets zijwaards bewogen t.o.v. de carrosserie. Daarnaast is m'n auto erg gevoelig voor (zij-)wind en spoorvorming. Dit geeft mij het idee dat de rubbers van het subframe achter en van de draagarmen voor op zijn. Deze zien er ook oud en uitgedroogt uit.
Ik heb het idee dat deze opzich zelf goed te vervangen zijn, maar ik heb daar wel een brug met stempels en wat speciaal gereedschap voor nodig (persen om de oude eruit te krijgen, en de nieuwe erin). De kosten zijn gelukkig niet hoog (een rubber kost nog geen €20). Misschien dat ik dan ook gelijk de rubbers van de draagarmen mee pak (zijn iets duuder, maar nog steeds niet veel).
Punt 4 is meer een comfort puntje. De remmen werken meer dan goed (ik kon zonder problemen vanaf 170 km/u hard remmen, zonder dat de auto raar deed of dat ik het pedaal door de bodem wou trappen), maar bij licht remmen bij lage snelheden, dan gillen ze het uit. Waarschijnlijk is dit gewoon stof en moeten de bouten nagetrokken worden. Dit wordt dus een mooi klusje voor een zomerse zaterdag of zondag (maar eerst een 7mm inbus dopje voor 1/2" ratel kopen).
En binnenkort maar eens kijken wat ik met kleine lakschade's ga doen die ik in LeMans heb opgelopen (een idiote brit dacht dat het een goed idee was om met een moutainbike over een greppel te springen, en tussen mijn auto en een tent te landen, waardoor er nu lelijke witte plekken in de blanke lak zitten). Dat zal waarschijnlijk een verzekeringsklusje worden.
Wat betreft verzekeringen, GaMeOvEr, meen je dat dat jij alleen WA kon verzekeren omdat de auto 12 jaar oud is? Mijn ruim 13 jaar oude Compact zou ik zelfs gewoon All-Risk kunnen verzekeren als ik dat zou willen. Hij is nu WA+ (meest uitgebreide pakket van Ohra, zonder de all-risk module) verzekerd, en dat leverde totaal geen problemen op. En het kost me maar €40 per maand
En ik heb nog een leuke voor het zuinig rijden topic. De precieze gemiddelde snelheid weet ik nog niet (ik heb geen tijdstip van het moment dat de tank vol gegooit werd), maar ruim 500km A3 rijden met een gemiddelde van ruim boven de 100km/u (lange stukken 170 - 180) en dan nog steeds ruim 1:11 rijden
Nee, dat meen ik niet, er zijn diverse maatschappijen die auto's ouder dan 12 jaar niet meer dan WA willen verzekeren. Natuurlijk zijn er diverse verzekeringen die het wel doen, desnoods all-risk, maar die premie heb ik er niet voor over.deepbass909 schreef op maandag 07 juli 2008 @ 14:04:
Wat betreft verzekeringen, GaMeOvEr, meen je dat dat jij alleen WA kon verzekeren omdat de auto 12 jaar oud is? Mijn ruim 13 jaar oude Compact zou ik zelfs gewoon All-Risk kunnen verzekeren als ik dat zou willen. Hij is nu WA+ (meest uitgebreide pakket van Ohra, zonder de all-risk module) verzekerd, en dat leverde totaal geen problemen op. En het kost me maar €40 per maand
Aannames zijn fataal.
Ik vind het vooral wel erg prettig dat hij ook verzekerd is tegen natuur-schade's en vandalisme/diefstal (dat laatste vanwege een aantal vandalisme gevallen bij m'n ouders waar hij toen veel stond).
Maar eerst eens uitzoeken hoe ik m'n lakschade van LeMans opgelost kan krijgen. Waarschijnlijk is een profi-polijs beurt voldoende om de plekken weg te krijgen en het zou mooi zijn als ik het kan verhalen op een verzekering of het waarborgfonds.

No Shame, only Fame!
Verwijderd

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2008 19:52 ]

En is het tegenwoordig een rage om de lelijke achterlichten van de Citroen C5 na te maken?

DIT waren pas echte achterlichten
Zag gister toevallig de nieuwe C5.... dacht dat het Audi wasSorcerer8472 schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 00:09:
Ligt het aan mij, of lijkt het dat de motorkap niet past, bij dit nieuwe model?
En is het tegenwoordig een rage om de lelijke achterlichten van de Citroen C5 na te maken?

Heb de X6 gister ook zien staan. Zwart..... uber geil....
Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find
Heb in Amsterdam laatst een witte X6 zien staan. Dat was een beetje over the top, maar zwart zal 'm vast en zeker wel goed staan. Goed geslaagde bak iig!Naboo schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 11:42:
[...]
Zag gister toevallig de nieuwe C5.... dacht dat het Audi was
Heb de X6 gister ook zien staan. Zwart..... uber geil....
Heerlijk fout, voor de eeuwigheidYoshiBignose schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 09:06:
[afbeelding]
DIT waren pas echte achterlichten

Hij lag goed vol ja... aan de achterkant lag hij 3 tot 4 cm dieper in z'n vering

Op de camping van Le Mans kwamen we leuke dingen tegen, zoals dit rijtje:

(van achter naar voren een BMW M3, Ferrari Maranello en een Austin Martin DB9)
En de auto's werden vies in Le Mans...:

Niet heel duidelijk (klik erop voor een grotere versie) maar daar stond een wel erg leuk rijdje van een Alfa 75, 2 Alfa 2000's (uit 1958) en een Ferrari (model kan ik zo niet herkennen).

Als ik elke bijzonder auto op de foto had willen leggen, zou ik daar een dagtaak aan gehad hebben, zoveel TVR's, Lotussen, Ferrari's, klassiekers, Lambo's, Porsche's, Skyline's en ga zo maar door, stonden...
www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me
Alhoewel ik het lastig zou hebben om mijn E30 op te geven

[ Voor 23% gewijzigd door ETzPliskin op 13-07-2008 02:57 ]
Vergelijken met mijn E87 vond ik mijn E46 maar ontzettend ouderwets overkomen.deepbass909 schreef op zondag 13 juli 2008 @ 11:59:
De E46 M3 is ook wel erg mooi... die toch vrij subtiele powerdome op de motorkap, de (in mijn ogen) erg stijlvolle roostertjes... en het interieur is over het algemeen ook erg mooi. Een stuk moderner dan de E36 maar wel tijdloos en zeker vergeleken met de huidige interieurs nog steeds erg modern.
Neemt niet weg dat het een erg net model is, die E46.
Zo, dan wel geen pics van mijn auto, maar wel van wat er in gaat komen.
Zo, ik vond het tijd dat ik mijzelf weer eens mocht verwennen met mooie nieuwe autospulletjes, ik ga nu echt voor een hele degelijke SQ (Sound Quality) Install. Ik heb al een tijd niets nieuws meer gekocht, dus het werd weer tijd voor mooie en betere spulletjes.
De versterker:
Een X-Pulse XP1000.5.

Brakke flash website van die gasten: www.x-pulse.com (waar momenteel schijnbaar de piccies en review download functie stuk is.
Het is al een wat oudere jongen, maar nog steeds qua klank een toppertje, voor zijn vermogen heel compact (heeft een klasse D amp op het subkanaal) met retegoede specs en klank en alle inregelopties die je maar wilt. Tevens een lekker rendement en wordt niet gloeiend heet.
Leukste optie: De tulpuitgangen van je radio sluit je aan op een balanced line transmitter, waarna dus je signaal storingsvrij (doeidoei dynamo piepen!) naar je Amp getransporteerd wordt.
Het ding geeft 4x85Watt RMS en 1X320Watt RMS @ 4Ohm (1x450Watt RMS @ 2 Ohm) af. Dit alles met een signal to noise ratio die lager is dan 0.05%.
De frontset:
ESX Vision VE6.2c:

Specs: http://www.esxaudio.de/pages/vision/ve-spk.htm#
Een 2-weg Compo set, 16cm Woofer met aluminium cone, 28mm Silkdome tweeter. Klanktoppertje.
De Subwoofer:
Nog een tijdje een JL Audio 10W6 overwogen, maar die is het toch niet geworden, omdat ik wel een beetje een juiste match tussen mijn versterker output (450Watt RMS @ 2 Ohm) en de sub wil hebben, als in, ik wil qua RMS output niet aanzienlijk lager zitten dan de woofer wil hebben. Het is dus een Hertz geworden.
Om precies te zijn de HBX 250DS:

Mooie compacte sub in een super afgewerkte (closed) behuizing, van een fabrikant die bekend staat voor zijn SQ spullen.
Verdere specs: http://www.hertzaudiovideo.com/Doc/pdf_hbx250ds_web.pdf
Kortom, binnenkort weer eens ff lekker schroeven.
Aannames zijn fataal.
Ik ben zeer benieuwd naar de install foto's als het allemaal klaar is.
Kortom, de Hertz is qua geluidskwaliteit vergelijkbaar, hoeft minder sap te hebben en kun je in kleinere afmetingen kwijt. En hij is goedkoper. Nou, dan ben ik wel klaar.
De install zie je als het goed is helemaal niets van, behalve de subwoofer in de kofferbak. Alles wordt "stealth" weggebouwd. De Amp komt in de plaats van de krikbak (het vak achter de reservewielbak) en de speakers gewoon op de standaard posities, dus alleen de sub zal zichtbaar zijn.
Ik heb bewust gekozen voor een 25cm, die kan diep genoeg, belachelijke geluidsdruk heb ik niet nodig (want ik heb een station, dus geen dichte kofferbak) en hij blijft lekker snel en muzikaal omdat het een relatief compacte driver is. Tevens neemt hij niet veel ruimte in, waardoor de praktische inzetbaarheid van mijn station niet echt beperkt wordt. Een 30cm heb ik ook nog overwogen, maar dan moet ik weer een kist gaan bakken, die over de hele lengte van de kofferbak moet komen, wegens de benodigde liters ruimte, en ik niet de hoogte in kan. Dus ik heb het maar op dit schattige dingetje gehouden.
JL Audio fronts heb ik nog overwogen, maar daar ben ik snel weer van afgestapt, omdat bleek dat die door -veel- voordeligere sets volkomen weggespeelt worden. Blijkt dat JL het toch voornamelijk van hun subs moet hebben, de rest is way overpriced voor wat je krijgt. (Compo's en amps)
Dit ESX setje (naja, setje.
Aannames zijn fataal.
Overigens denk ik dat je niets mist met die Hertz. Het zal vast harder gaan dan je 'm regulier gaat beluisteren. Zelf ben ik niet met dikke audio begonnen. Toch teveel met kinderwagengedoe om met een subkistje achterin rond te gaan rijden.
Aannames zijn fataal.
Ik heb lang genoeg gechilled en niks gedaan
Eerst vond ik gechauffeurd worden maar niks. Maar met de nieuwe achterbank begin ik de productiviteits voordelen wel te begrijpen.
Ik wil nu ook graag een pc in de auto. Gewoon een kleine computer o.i.d. in de kofferbak, een 15 inch scherm tegen de stoel aan gooien met een lapje leer er omheen zodat het er netjes uitziet en een bluetooth keyboard/mousepad.
BMW zelf bied niet echt iets aan. Ik ken wel iemand die kan helpen met de inbouw en het netjes maken ervan (auto interieur/leer looier in de dorpsstraat) dus dat komt wel goed. Maar hoe moet het technische gedeelte? ik weet dat er tweakers zijn die al met een computer in de auto rondrijden (ik kon het zo snel niet vinden via de search).
Zo heeft BMW het origineel.
(klein)

(groot)

Zo ongeveer komt t er dan ongeveer uit te zien.
Nog door Audi naar de DTM gesleurd.
was wel grappig maar de DTM is wel echt veel minder dan wat het eerst was.
het leukste was toch wel dat die wappie Albers zich al tegen de vangrail had geparkeerd na ronde 1

ohja, scoopje voor jullie
BMW gaat bij de 2009 modellen van de 5 en de 6 de iDrive updaten.
Aangezien de 3 ook al de nieuwe krijgt, konden de 5 en de 6 ook niet achter blijven natuurlijk.
[ Voor 16% gewijzigd door Heuving op 16-07-2008 17:27 ]
Als je nog een chauffeur zoekt,Heuving schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 16:57:
...
Eerst vond ik gechauffeurd worden maar niks. Maar met de nieuwe achterbank begin ik de productiviteits voordelen wel te begrijpen.
....
You know where to find me
Ik gebruik hiervoor een DSATX maar het nadeel is dat ze maar 220watt produceren.
Ik gebruik een 1.5GHz Via Epia bordje met 512MB ram en daarop een 7" touchscreen waar Windows XP op draait. Hiervoor is 220watt eigenlijk zelfs overkill.
Ioniq 5 P45
laptop? dat je 't scherm niet gebruikt is dan maar jammer maar helaas.Spiller schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 00:11:
Heeft jouw 7 al 230V in de achterbak? Zoja dan is het natuurlijk heel simpel. De 12V kun je ook prima gebruiken (computers gebruiken immers gewoon 12V), maar het probleem is de onstabiliteit van een autovoeding (valt terug bij starten naar bv 9V en bij laden kan het wel 15V worden). Je kunt goeie voedingen kopen die ~12V->12V, een soort regulator dus.
Ik gebruik hiervoor een DSATX maar het nadeel is dat ze maar 220watt produceren.
Ik gebruik een 1.5GHz Via Epia bordje met 512MB ram en daarop een 7" touchscreen waar Windows XP op draait. Hiervoor is 220watt eigenlijk zelfs overkill.
en onder de 220 watt blijven gaat je ook met een desktop+scherm lukken hoor als je een mooie UL cpu zoekt en een klein/ingebouwd GPU tje een 15 inch schermpje gebruikt niet zo veel stroom. 25 watt ofzo zie ik er hier al 1
Eventueel kan je zelfs een dock-station ervoor gebruiken, zodat je helemaal geen gedoe met kabels hebt.
Wellicht is het wel handig om te zorgen dat je een USB-aansluiting in de buurt van het scherm hebt, zodat je je USB-sticky erin kan stoppen onder het rijden.
Is het niet handiger om een docking station netjes weg te werken zodat je meteen alles verbonden heb, kun je zelfs USB poorten in de stoel oid maken omdat alles meteen plug and play werkt.deepbass909 schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 09:48:
Laptop is zelfs nog makkelijker. In de kofferbak een mooie beklede houder inbouwen, laptop erin laten zakken, stekkers erin, en je kunt werken. Dan kan je gewoon je hi-end laptop in de auto gebruiken, die je ook normaal bij je werk gebruikt, dus inclusief alle documenten en programma's.
Eventueel kan je zelfs een dock-station ervoor gebruiken, zodat je helemaal geen gedoe met kabels hebt.
Wellicht is het wel handig om te zorgen dat je een USB-aansluiting in de buurt van het scherm hebt, zodat je je USB-sticky erin kan stoppen onder het rijden.
Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD
Ik ben van plan om de auto nog wel een tijdje te houden nu.coolyboy schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 10:11:
[...]
Is het niet handiger om een docking station netjes weg te werken zodat je meteen alles verbonden heb, kun je zelfs USB poorten in de stoel oid maken omdat alles meteen plug and play werkt.
Dus ik wil het liefst ook een mooie oplossing.
@ Spiller: Foto's?
Als ik de auto start, valt ook een gedeelte van de Logic 7 uit. Niet alles, maar de woofer en center speaker gaan uit.
@ deepbass909 : Mn huidige laptop zal het wel niet leuk vinden. Alienware vreet toch teveel stroom.
Ik heb er ook aan gedacht om een UMPC te nemen. Maar dat is ook niet echt chill.
Het beste lijkt me ook een docking station in de kofferbak waar ik de laptop ik kan zetten die ik normaal gesproken ook gebruik. Dan komt het neer op een extra monitor waarvoor kabels getrokken moeten worden. en een goed draadloos setje vinden (logitech heeft een mooi toetsenbord touchpad combo via bluetooth).
Zoiets bedoelde ik ook met het 2de stukje. Een dockingstation in de kofferbak waar je je laptop op klikt en gelijk alles (voeding, usb, video) aangesloten hebt. En dan een leuke 13 of 14" in de rugleuning van de stoel voor je, en in de behuizing daarvan ook een extra USB aansluiting, zodat je documenten op een sticky ofzo kan zetten. Dat moet toch wel op een nette manier te regelen zijn?

Overigens ook leuk, ik heb 5200km gereden in m'n vakantie met een gemiddeld verbruik 1:12,39 (tot de vakantie was het gemiddelde nog 1:11,78). Topper was 1:13,97, diepte punt was 1:11,04, en dat dieptepunt was geeneens op de autobahn, waar we op veel stukken 170 reden (daar was het verbruik 1:11,15). Het hoge verbruik is overigens waarschijnlijk veroorzaakt door een file in Italië en een extreem hoge temperatuur daar.
Overigens heb ik ook gelijk een oplossing om het benzine verbruik omlaag te brengen gevonden
jawel, moet goedkomen.deepbass909 schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 13:41:
@Heuving
Zoiets bedoelde ik ook met het 2de stukje. Een dockingstation in de kofferbak waar je je laptop op klikt en gelijk alles (voeding, usb, video) aangesloten hebt. En dan een leuke 13 of 14" in de rugleuning van de stoel voor je, en in de behuizing daarvan ook een extra USB aansluiting, zodat je documenten op een sticky ofzo kan zetten. Dat moet toch wel op een nette manier te regelen zijn?
Maar Gigabyte heeft een nieuwe UMPC. dat is misschien ook wel wat.
nieuws: Nieuwe M912-netbook van Gigabyte arriveert in september
Klein, licht, dat moet denk ik ook wel te verwerken zijn in de stoel. scheelt met kabels trekken e.d.
Hij lijkt nogal te roesten

[ Voor 3% gewijzigd door Wimo. op 19-07-2008 16:15 ]
Ziet er netjes uit, zelfs de standaard velgjes glimmen als nieuwChrisW schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 10:57:
De schoonmaakturk even een dagje laten zweten en hij ziet er weer showroomwaardig uit![]()
[afbeelding]
En dan shoppen in DLD
Hij rijdt toch op gas? Hoezo kosten418O2 schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 19:09:
Mijn E34 staat te koop (loopt even niet). Tot die tijd is de vraagprijs wat lager. Hoe eerder dat ding weg is, hoe beter (kosten beginnen me erg tegen te staan).
En dan shoppen in DLD
JezusWimo. schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 16:14:
Mijn krokante gebakje ook maar eens op de brug gezet. Hij bonkte wat bij schakelen, blijkt een rot rubber te zijn (zie rode vak)
Hij lijkt nogal te roestenDegelijke wagens die E46's
![]()
[afbeelding]
Heb jij een vijver in je garage?
[ Voor 43% gewijzigd door HTT-Thalan op 19-07-2008 19:56 ]
Is die 90€ verzekering per maand of per kwartaal?418O2 schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 20:01:
[...]
Wegenbelasting (324 per kwartaal + 90 eu verzekering), onderhoud ken je zelf ook wel..
Verwijderd
Nou weet ik niet of dat een compliment is of niet. Volgens mij was het niet negatief bedoeld.
Wat moet ik daar nou van maken?
Compliment: nee.
[ Voor 3% gewijzigd door YoshiBignose op 19-07-2008 22:24 ]
Dit topic is gesloten.