Het grote BMW topic, deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 20 Laatste
Acties:
  • 82.491 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Wekkel schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 22:18:
[...]

Uitgebalanceerd zijn ze zeker wel (net 3 dagen geleden). Dat is het dus niet. Verkeerd afgesleten zou kunnen, maar dat kan ik waarschijnlijk zelf niet beoordelen. Ik heb niet met extreem lage bandenspanning/half lege band gereden. Het trillen bij remmen is langzaamaan opgekomen sinds mijn tripje naar Duitsland in april eerder dit jaar.

Het blijft nu gissen, ik denk aan iets van slijtage in een stukje wielophanging o.i.d. (rubber of zo). We gaan het wel beleven over een paar maandjes.
Ik gok op een draagarmrubber, misschien icm een kromme remschijf..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:15

Exigence

dnkroz

YoshiBignose schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 17:49:
Laatst weer vreemd probleem met m'n E36 8) Op de snelweg reed ik gewoon 120 zoals elke BMW rijder dat doet, maar toen wilde ik iemand inhalen en gaf ik wat gas, maar de auto ging niet harder en motor trilde een beetje, toen beetje gas terug naar z'n 4 en opnieuw toen ging het weer. Dit kreeg ik een paar keer, dat na een tijdje rijden hij gewoon opeens begint te trillen en dan kan ik geen gas meer bijgeven. What can it be???
Ik had dit laatst ook (wel met een andere auto, maar het probleem was exact hetzelfde). Bij het langzaam induwen van het gaspedaal geen probleem, maar bij het dieper doorduwen begon de motor te vibreren en klom nog maar heel langzaam in toeren. Nadat hij een dag gestaan had was het probleem weg.

Het probleem ontstond nadat ik de motorruimte schoongespoten had. Kortom: een vochtprobleem. Bij mij althans. Misschien dat je er wat aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

[...]

Uitgebalanceerd zijn ze zeker wel (net 3 dagen geleden). Dat is het dus niet. Verkeerd afgesleten zou kunnen, maar dat kan ik waarschijnlijk zelf niet beoordelen. Ik heb niet met extreem lage bandenspanning/half lege band gereden. Het trillen bij remmen is langzaamaan opgekomen sinds mijn tripje naar Duitsland in april eerder dit jaar.

Het blijft nu gissen, ik denk aan iets van slijtage in een stukje wielophanging o.i.d. (rubber of zo). We gaan het wel beleven over een paar maandjes.
Ik heb hetzelfde probleem met mijn E36. Dit probleem heb ik al een jaar :(

Fuseekogels vervangen, spoorstangen vervangen, schokdempers vervangen (was ook allemaal nodig ook trouwens) maar goed, het probleem blijft. Enige wat het volgens de dealer bij mij kan zijn is inderdaad slecht profiel op de banden. (wat bij mij kan kloppen want het zijn aandachtspunten geweest bij de APK) maar naast de trillingen heb ik soms ook het gevoel dat mijn linker wiel als een soort van rembeweging maakt bij het skiën. Dus dit idee / \ alleen omdat me rechterwiel normaal de weg volgt / | dat idee.
Zwaar irritant. Kan niet wachten op me nieuwe banden dus.
Timmert schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 12:55:
[...]

Ik gok op een draagarmrubber, misschien icm een kromme remschijf..
Draagarm rubber kan het bij gelukkig niet zijn, die zijn recentelijk vervangen. (Tenminste ik heb daar voor betaald :9) Kromme remschijf heb ik denk ik ook last van. Af en toe begint hij enorm te brommen als ik af rem.

Hoe ontstaat een kromme remschijf eigenlijk? Want ik rij altijd erg rustig en rem ook nooit echt absurd hard.
Oxellaar schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 00:15:
[...]

Helemaal met je eens, helemaal origineel houden is het mooiste.
Een tikkie verlagen kan nog net.
Heb zelf ook een E36 coupé, helemaal origineel.
Daarom wil ik slechts een lichte aanpassing in het geluid. Toen de uitlaat nog lek was kwam er leuk, maar niet overdreven geluid uit.

En ach, sjonnie bak.... bostongruhnmetallic (niet de meest voorkomende sjonnie kleur) met wieldoppen :p
Weinig sjonnies aan toch? :p

[ Voor 29% gewijzigd door Naboo op 26-06-2008 13:34 ]

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-10 08:17
Exigence schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 13:02:
[...]

Ik had dit laatst ook (wel met een andere auto, maar het probleem was exact hetzelfde). Bij het langzaam induwen van het gaspedaal geen probleem, maar bij het dieper doorduwen begon de motor te vibreren en klom nog maar heel langzaam in toeren. Nadat hij een dag gestaan had was het probleem weg.

Het probleem ontstond nadat ik de motorruimte schoongespoten had. Kortom: een vochtprobleem. Bij mij althans. Misschien dat je er wat aan hebt.
Zou kunnen... hoop dat het iets onschuldigs is inderdaad. Staat wel vreemd als je iemand wil inhalen en opeens lukt het niet, moet je weer terug naar de rechterrijstrook haha >:)

Wat betreft dat trillen heb ik ook een beetje met mijn E36, maar komt omdat banden niet goed uitgelijnd zijn denk ik, stuur staat namelijk ook altijd scheef als ik rechtdoor wil rijden :9 maar interesseert me eigenlijk niet zoveel.

[ Voor 13% gewijzigd door YoshiBignose op 26-06-2008 13:33 ]

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Naboo schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 13:28:
[...]

Hoe ontstaat een kromme remschijf eigenlijk? Want ik rij altijd erg rustig en rem ook nooit echt absurd hard.
flink afremmen voor een stoplicht en dan op de rem blijven staan wanneer je stilstaat bij een stoplicht of al remmend door een plas water rijden. Van dat soort dingen :P

en een sjonniebak... ach..
een coupé met angel eyes en een einddemper die zowat leeg is zodat het flink wat herrie maakt....
* Kaasplank zegt niets :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

Ben allang blij dat het niks ernstigs is.

Als "ze" London maar even overleeft dit weekend, dan vind ik het prima :)

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Ik heb hetzelfde probleem met mijn E36. Dit probleem heb ik al een jaar :(
Dat is mijn grootste vrees. Dat het een blijvend iets is waar men niets op weet te vinden. Dat een auto geld kost, dat weten we allemaal van tevoren.

Ik hoop dat het bij een rubbertje blijft, dat zal vast alweer genoeg kosten :o

Overigens een bizar geluid, die M5 uit het eerste filmpje. Of dat op de snelweg naar Frankrijk nog leuk is, valt te bezien.

[ Voor 13% gewijzigd door Wekkel op 26-06-2008 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaasplank schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 13:41:
[...]

flink afremmen voor een stoplicht en dan op de rem blijven staan wanneer je stilstaat bij een stoplicht of al remmend door een plas water rijden. Van dat soort dingen :P

en een sjonniebak... ach..
een coupé met angel eyes en een einddemper die zowat leeg is zodat het flink wat herrie maakt....
* Kaasplank zegt niets :7
Dat flink remmen en dan de rem ingedrukt houden als oorzaak voor kromme schijven geloof ik niet zo in. Anders zou iedere grote BMW (of welke auto met automaat dan ook) om de haverklap kromme schijven hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Laatst online: 00:21

Wimo.

Shake and Bake!

Wekkel schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 14:14:
[...]

Dat is mijn grootste vrees. Dat het een blijvend iets is waar men niets op weet te vinden. Dat een auto geld kost, dat weten we allemaal van tevoren.

Ik hoop dat het bij een rubbertje blijft, dat zal vast alweer genoeg kosten :o

Overigens een bizar geluid, die M5 uit het eerste filmpje. Of dat op de snelweg naar Frankrijk nog leuk is, valt te bezien.
Ik heb ook zon probleem. Een klonk als ik schakel vanuit de 2--> 3 .. soms wel , soms niet. Geen oplossing voor te vinden .. diff eraf , rubbers bekeken .. niet te vinden. Ach, BMW ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
[...]

Waarom wil ik slechts een lichte aanpassing in het geluid. Toen de uitlaat nog lek was kwam er leuk, maar niet overdreven geluid uit.

En ach, sjonnie bak.... bostongruhnmetallic (niet de meest voorkomende sjonnie kleur) met wieldoppen :p
Weinig sjonnies aan toch? :p
Nou ja als er wieldoppen onder zitten, moet je denk ik niet aan een sport uitlaat beginnen.
Staat niet echt vind ik
Maar goed zo denk ik er dan over, ieder zn smaak.

Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 14:40:
[...]

Dat flink remmen en dan de rem ingedrukt houden als oorzaak voor kromme schijven geloof ik niet zo in. Anders zou iedere grote BMW (of welke auto met automaat dan ook) om de haverklap kromme schijven hebben.
Toch is het echt zo. Het gedeelte van de schijf wat tussen de remklauwen zit kan z'n warmte niet goed kwijt, de rest van de schijf wel. Door het temperatuur verschil "kan" de schijf iets krom trekken.

Je moet dan wel echt flink boven normaal geremd hebben.

En vergeet niet dat een auto met automaat meestal iets zwaardere remmen heeft, simpelweg omdat ze meer gebruikt worden. Je kan niet of nauwelijks op de motor afremmen.
En hoe dikker de schijven zijn, des te minder snel trekken ze krom.

@Hieronder:
Idd veel water over een gloeiend hete schijf geeft veel meer risico.
Dat van die extra trommel of schijf kan ik mij niks bij voorstellen.....

[ Voor 7% gewijzigd door Oxellaar op 26-06-2008 22:40 ]

Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke!
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-09 10:05

Ikke!

aka Netfinity

Of die auto's hebben een extra trommel / schijfje voor de handrem, die dan dus niet warm is.

uhm onee, dacht aan een rem die er automatisch op gaat als je stil staat, maar je trapt zelf de rem in natuurlijk bij een stoplicht.

Door een plas water rijden met hete schijven zorgt eerder voor kromme schijven.

[ Voor 54% gewijzigd door Ikke! op 26-06-2008 19:26 ]

Klik mee voor GoT!........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:06

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
[...]

Trillen bij remmen = kromme schijven
Trillen tussen 80-100 (zonder remmen, dus gewoon altijd trillen) = draagarmen

Een andere optie kan nog zijn, een plat vlak op je banden. Maakt niet uit voor je balancering (is tenslotte gebeurd) maar merk je dus wel tijdens het remmen.

Overigens heb ik voor mijn E34 een volledige set armpjes besteld, draagarmen boven en onder, spoorstangen link en rechts, stuurstang links, rechts en midden (dus eigenlijk alle voorwielmeuk behalve de stabilisatorstang, maar die gaat niet stuk) voor 200 euro op ebay... (Bij de dealer mag je daar minimaal het 3 voudige voor neertellen...)

Dus mijn hele voortrein wordt onder handen genomen, heb ik daar de eerste jaren ook geen omkijken meer aan. ;)

[ Voor 20% gewijzigd door GaMeOvEr op 27-06-2008 04:52 ]

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Had je dan last van de voortrein? Het is volgens juist de achtertrein die gaat 'wiebelen' bij de e34 tourings.
Trillen bij remmen = kromme schijven
Trillen bij remmen = check
trillen bij 100 (met name bij gas los richting 100) = check

Misschien dat de Eifel de laatste vakantie toch wat sluimerende slijtagepuntjes wakker heeft gemaakt op de hobbelige wegen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
GaMeOvEr schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 04:48:
[...]
... of een kromme velg. Dat voel je ook pas bij een specifieke snelheid. Met mijn 17'' is dat rond de 55/60 KM/u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Verwijderd schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 14:40:
[...]

Dat flink remmen en dan de rem ingedrukt houden als oorzaak voor kromme schijven geloof ik niet zo in.
- verklaring voor dit fenomeen was reeds gegeven -

[ Voor 36% gewijzigd door argro op 27-06-2008 09:09 ]

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Wekkel schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 08:55:
Had je dan last van de voortrein? Het is volgens juist de achtertrein die gaat 'wiebelen' bij de e34 tourings.

[...]

Trillen bij remmen = check
trillen bij 100 (met name bij gas los richting 100) = check

Misschien dat de Eifel de laatste vakantie toch wat sluimerende slijtagepuntjes wakker heeft gemaakt op de hobbelige wegen >:)
Ik had last van de bekende trilling tussen 80-100km/h (kwaaltje wat diverse soorten BMW's, hebben, E30, E32, E34, E36, misschien wel nog meer) en er zat sowieso al wat speling op sommige rubbers, en de vorige eigenaar heeft de onderkant ergens tegenaan gebonkt, waardoor het subframe niet meer helemaal lekker was, en een motorsteun ook niet meer fris. Aangezien dus toch die hele zooi los moest, gelijk maar vervangen door nieuw, is die hele meuk ook weer voor de volgende jaren klaar. Achtertrein heb ik nog niet op onwenselijk gedrag kunnen betrappen. :P
Bram77 schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 08:58:
[...]

... of een kromme velg. Dat voel je ook pas bij een specifieke snelheid. Met mijn 17'' is dat rond de 55/60 KM/u.
Daarom roep ik ook specifiek 80-100, omdat de zone is van het specifieke "trillen in het stuur" kwaaltje. ;)

Lijkt mij trouwens dat een kromme velg opvalt bij het balanceren. (Ik ben er zelf altijd bij en kijk er dan dus ook naar.)

[ Voor 21% gewijzigd door GaMeOvEr op 27-06-2008 13:52 ]

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-10 07:01

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Teaser van BMW voor de nieuwe F01 7-serie:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/FuWZf3NXqh1xr7kwRuFZVGHA/full.jpg

Veel CS-invloeden dus gaat gaaf worden denk ik :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:25
Mijn beamer is dus nog steeds kapot. Mijn maat heeft een stekker besteld voor zijn uitleestool. dan gaan we hem fiksen en dan gaat hij weg.

ik zit stiekem hieraan te denken. WB vrij, klassiekerverzekering, lage aanschafprijs en heeeeeel fout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 23:14
Zo fout is hij niet, vooral lelijk... Waarom zou je je 518 wegdoen? Mooie bak man!

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-09 13:12
Femme schreef op maandag 30 juni 2008 @ 23:54:

[afbeelding]

Sweet :) met datsoort teasers lijkt het toch wel een beetje goed te komen met de styling.
Still not sure though...
Ik ken een paar mensen die al zijn wezen praten voor de nieuwe 7.
Er worden een paar maanden na lancering (waarschijnlijk maart) test wagens van BMW zelf verkocht. Korting zal zo rond de 25% komen te liggen.
Dus goedkope manier om aan een nieuwe 7 te komen.

'Woensdag-C63-AMG-dag' komt ook met de dag dichterbij 8) laatst weer gezien bij een Top Gear race. 't zou toch wel een briljante auto moeten zijn, dus stiekem een beetje mercedes minded de afgelopen dagen.
Vandaag m'n 7 weer bij de dealer gezet voor wat reparaties die dus waren vergeten bij aflevering. Gelukkig nog wat mercedes afleiding van de gierige 3er die ze mij mee hebben gegeven :(

[ Voor 5% gewijzigd door Heuving op 01-07-2008 02:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Femme schreef op maandag 30 juni 2008 @ 23:54:

[afbeelding]

Afbeeldingslocatie: http://www.autoexpress.co.uk/images/front_picture_library_UK/dir_458/car_photo_229086_7.jpg

Blijkt de foto toch nog aardig in de buurt te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
Verwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 02:25:
[...]

[afbeelding]

Blijkt de foto toch nog aardig in de buurt te komen.
Mooi. alleen die Angel Eyes. Ik ben benieuwd wat ze daar dan precies aan veranderd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 01-10 16:54

Daniel

Kapitein NCC-1701
Lijkt me eenvoudig: led-verlichting :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Beetje saaie bak, de nieuwe 7 (ja ja, het is nooit goed ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Spiller schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 02:04:
Zo fout is hij niet, vooral lelijk... Waarom zou je je 518 wegdoen? Mooie bak man!
Kost me iets te veel en rij nauwlijks meer, dus het kan niet echt meer uit

Deze is ook gaaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Waarom geen 190E 2.3? Youngtimer en stiekem retesnel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Daniël schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 07:55:
Lijkt me eenvoudig: led-verlichting :)
Als ze uiteindelijk ook zo worden met die gaten ertussen kan BMW mooi aansluiten achter audi met hun kitchverlichting. Ik hoop toch echt dat er meer ledjes naast elkaar komen te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
terwijl de rook boven zoetermeer een beetje wegtrekt; de heuving's 'supercar' wednesday teaser:
Afbeeldingslocatie: http://www.cardetail.nl/INTERNETPLAATJES/DSC02241.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.cardetail.nl/INTERNETPLAATJES/DSC02297.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
geen gesperde diff?

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:33

Sorcerer8472

Mens sana?

C63 AMG? Wie geeft je dat spul mee joh? :+ Je rijdt wel erg vaak in auto's die je niet van plan bent om te kopen :+ (aangenomen dat je hem bij een dealer hebt)

Het gaat tenminste niet om de spiegeling in de deur neem ik aan :P

[ Voor 33% gewijzigd door Sorcerer8472 op 02-07-2008 14:55 ]

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heuving schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 14:44:
terwijl de rook boven zoetermeer een beetje wegtrekt; de heuving's 'supercar' wednesday teaser:
[afbeelding]
[afbeelding]
Kijk je uit.... politie z'meer delen maar alste graag bekeuringen uit ;).

offtopic:
Ik woon volgens mij bij jou in de buurt (in het stadshart), aangezien ik verdacht vaak die 7 voorbij zie rijden...deze week trouwens niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorcerer8472 schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 14:55:
C63 AMG? Wie geeft je dat spul mee joh? :+ Je rijdt wel erg vaak in auto's die je niet van plan bent om te kopen :+ (aangenomen dat je hem bij een dealer hebt)

Het gaat tenminste niet om de spiegeling in de deur neem ik aan :P
Ik zat ook al te kijken wat het nou is....Ferrari??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:56

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 14:59:
[...]

Ik zat ook al te kijken wat het nou is....Ferrari??
Lamborghini!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
gallardo spider ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegapia
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-08 10:34
Zeker geen Ferrari volgens mij, die achterlichten zijn te bruut.

I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

[afbeelding]
[afbeelding]
En toch vraag ik me af hoe je het voor elkaar krijgt. Ik bedoel dan niet dat je een 7 rijdt. Dat verhaal en uitleg kennen we allemaal wel en dat hoeven we ook niet nogmaals te horen. Maar meer hoe je in vredesnaam een dikke MB en een Lambo te leen/op proef krijgt.

Goede klant bij BMW en MB ok, dat je dan eens een M3 of een SL mee krijgt kan ik begrijpen. Maar hoe krijg je die Lambo geregeld man!? Respect! Geloof dat er een boel mensen (incluis ikzelf) toch stiekem wel jaloers (op de mogelijkheden die je krijgt) zijn.

:D _/-\o_

/edit

Wat sorcerer zegt dus :P

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless
  • Niet online
[afbeelding]
[afbeelding]
Is dat een Gallardo cabrio in de spiegeling?
En de tweede is gewoon aso.. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Niet online
max schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 15:16:
[...]

En toch vraag ik me af hoe je het voor elkaar krijgt. Ik bedoel dan niet dat je een 7 rijdt. Dat verhaal en uitleg kennen we allemaal wel en dat hoeven we ook niet nogmaals te horen. Maar meer hoe je in vredesnaam een dikke MB en een Lambo te leen/op proef krijgt.

Goede klant bij BMW en MB ok, dat je dan eens een M3 of een SL mee krijgt kan ik begrijpen. Maar hoe krijg je die Lambo geregeld man!? Respect! Geloof dat er een boel mensen (incluis ikzelf) toch stiekem wel jaloers (op de mogelijkheden die je krijgt) zijn.

/edit

Ik ken dat verhaal eigenlijk niet, en ben stiekem heel benieuwd... Hoop dat dit geen stalker gedrag is :P Maar heb d'r ook respect voor en wil weten hoe je zo ver gekomen bent in de relatief korte jaartjes dat je hier op de wereld bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
lees dit topic en de vorige delen eens door, daar heeft hij het al ettelijke malen uitgelegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegapia
  • Laatst online: 10-08 10:34
Verhaal is al meerdere malen boven water gehaald op vorige pagina's/topicdelen. Misschien moet Heuving het maar in z'n profiel zetten. :)

I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02 14:52
www.hoekomtheuvingaanzijnbmw.nl ;)

[ Voor 3% gewijzigd door zneek op 02-07-2008 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Wat voor BMW zouden jullie adviseren voor €5000? Beetje luxe, V6 toch wel op z'n minst en airco is wel lekker met dit weer. 3tje? 5je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De dealer kan weer rubber uit de wielkasten gaan krabben dus :P
En toch snap ik niet helemaal goed hoe je een burnout trekt met een automaat...
Gewoon rem half inhouden ofzo?....en dat de koppeling nog wel pakt?

(keertje proberen in papa's 525 :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
Ik heb verder geen gallardo gezien, dus die zal daar wel gestaan hebben ;)
Overigens heeft hij bij die MB dealer ooit een S klasse gekocht.

[ Voor 30% gewijzigd door KappeNou op 02-07-2008 17:29 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

YoshiBignose schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 17:25:
Wat voor BMW zouden jullie adviseren voor €5000? Beetje luxe, V6 toch wel op z'n minst en airco is wel lekker met dit weer. 3tje? 5je?
Een leuke E36 vanaf de 2 liter. Voor 5000 euro moet je wel een heel redelijk niet-versjonnied exemplaar kunnen vinden.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YoshiBignose schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 17:25:
Veel succes met het vinden met een V6 bmw voor die prijs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Niet online
Sowieso zijn het toch 6-in-lijn motoren :P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:12

_Christiaan_

Master of SOG

Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 17:27:
De dealer kan weer rubber uit de wielkasten gaan krabben dus :P
En toch snap ik niet helemaal goed hoe je een burnout trekt met een automaat...
Gewoon rem half inhouden ofzo?....en dat de koppeling nog wel pakt?

(keertje proberen in papa's 525 :P)
Vraag ik me ook af. Ik heb het ook een keer geprobeerd in de 525i Touring van pa, maar het lukte niet. ASC stond wel uit.

Of moet je de versnellingsbak in de sportstand zetten ofzo?

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Voet op de rem, poot op het gas. Auto's remmen gemiddeld 80% voor en 20% achter (of laat het 70-30 ofzo zijn, daar wil ik ff vanaf zijn) dus je trekt hem makkelijk door de rem achter heen.

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GaMeOvEr schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 18:05:
Voet op de rem, poot op het gas. Auto's remmen gemiddeld 80% voor en 20% achter (of laat het 70-30 ofzo zijn, daar wil ik ff vanaf zijn) dus je trekt hem makkelijk door de rem achter heen.
dat lukt zelfs met mijn oma haar volvo 340 (moest voor haar brood gaan halen bij de bakker :+ ) met zeer oud rubber op de achterwielen, natuurlijk niet zo extreem maar het lukt wel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 17:34:
[...]

Veel succes met het vinden met een V6 bmw voor die prijs...
320i's vind je al voor de helft :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-10 14:54

4x2

lộn xộn quá

Je maakt de std 6-cilinder fout om de hint maar even te verklappen ;)

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Niet online
4x2 schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 19:45:
Je maakt de std 6-cilinder fout om de hint maar even te verklappen ;)
Spuit nogwat ;)
osc4r schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 17:44:
Sowieso zijn het toch 6-in-lijn motoren :P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Oooh, ik dacht V6 = 6 cilinder :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-08 16:51
Een V6 is idd een 6 cilinder.. Maar een 6 cilinder hoeft niet per definitie een V6 te zijn.. :Y)

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Oke ik begrijp het nu, maar you get the point ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
max schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 15:16:
[...]

/edit

Het is helaas niet zo dat je een dealer komt binnenlopen en de sleutels van een M3 of C63 AMG mee krijgt. Ongeacht of je klant bent of niet, het is verzekeringstechnisch voor dealers niet mogelijk.
Dus als je je dan in een gesprek zou lullen, kan je nog niet losgaan, want dan rijdt de verkoper vrolijk mee voor het uurtje dat je mag rondrijden. Dat is althans het protocol zegmaar waar ze zich vrijwel altijd aan houden.

Je moet gewoon vriendjes zijn met mensen :+
Ik post wel alleen fotos van ritjes en auto's als ik toestemming heb van de eigenaar (logisch). Deze mensen zien het toch meestal als promotie (net als Audi) dus die geven graag de sleutels mee.
Ik rij wel vaker in exoten, maar post het gewoon niet vanwege privacy redenen.
Overigens toevallig nu wel voor het eerste dat ik kentekens ga scrambelen ;)

Ik gaat even wat fototjes uitzoeken en posten.
Tot die tijd nog even deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.cardetail.nl/INTERNETPLAATJES/DSC02252.jpg
Overigens was het more or less good luck dat het zo uit kwam, 3 dikke auto's bij elkaar.
Binnenkort misschien meer.

[ Voor 4% gewijzigd door Heuving op 02-07-2008 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-10 11:32
R8 en een...? Geen standaard, en geen LP550 als ik het goed zie.

edit: G Spyder dûh.

[ Voor 15% gewijzigd door El-Loco op 02-07-2008 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Vandaag is mijn auto voor de apk heen geweest, helaas is die afgekeurd ;(

Maar goed morgen word hij wel goed gekeurd :P

Reden : 1 schijfrem niet goed meer en 1 remblok niet goed meer, morgen word het hele spul ( schijfjes + blokjes ) aan de achterkant vervangen, voor de rest was mijn auto in goede conditie :)

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ik zag vandaag een E34 Touring in mijn woonplaats met precies dezelfde velgen (Alpina classics). Grappig dat er twee gelijke wagens in een kleinere gemeente rondkarren. Zoveel zie je ze niet met deze velgjes. De kleur is gelukkig wel anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
GaMeOvEr schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 18:05:
Dan is je rubber wel erg slecht (vantevoren al)...
Zonder het risico te lopen de zaak kapot te maken gaat het imho eigenlijk alleen op natte of zanderige ondergrond.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Heuving schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 20:45:
[...]

Het is helaas niet zo dat je een dealer komt binnenlopen en de sleutels van een M3 of C63 AMG mee krijgt. Ongeacht of je klant bent of niet, het is verzekeringstechnisch voor dealers niet mogelijk.
Dus als je je dan in een gesprek zou lullen, kan je nog niet losgaan, want dan rijdt de verkoper vrolijk mee voor het uurtje dat je mag rondrijden. Dat is althans het protocol zegmaar waar ze zich vrijwel altijd aan houden.

Je moet gewoon vriendjes zijn met mensen :+
Ik post wel alleen fotos van ritjes en auto's als ik toestemming heb van de eigenaar (logisch). Deze mensen zien het toch meestal als promotie (net als Audi) dus die geven graag de sleutels mee.
Ik rij wel vaker in exoten, maar post het gewoon niet vanwege privacy redenen.
Overigens toevallig nu wel voor het eerste dat ik kentekens ga scrambelen ;)

Ik gaat even wat fototjes uitzoeken en posten.
Tot die tijd nog even deze:
[afbeelding]
Overigens was het more or less good luck dat het zo uit kwam, 3 dikke auto's bij elkaar.
Binnenkort misschien meer.
Heuving ik lees wel vaker posts hier van jou en je 7 serie en auto's van anderen, maar damn wat ben jij weer een lucky bastard met deze auto's. :P

Meer foto's graag van die Gallardo, R8, en C 63 AMG Estate. :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
als je wil burnen moet je dan niet met een automaat doen, kan me niet voorstellen dat het goed is om dat te doen met je voet op de rem (en slecht voor je remmen en vast ook niet al te best voor je automaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Hier een filmpje van de C 63 AMG ;)

[scroll wat naar beneden]

Ik moet zeggen bommetje op wielen :P

[ Voor 50% gewijzigd door KappeNou op 03-07-2008 09:22 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
418O2 schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 23:34:
als je wil burnen moet je dan niet met een automaat doen, kan me niet voorstellen dat het goed is om dat te doen met je voet op de rem (en slecht voor je remmen en vast ook niet al te best voor je automaat)
Het kan wel. Zo heel slecht is het ook niet.
De truuk is om echt zo kort mogelijk de rem in gedrukt te houden.
Dus, met je hiel op de rem, tenen op het gas en dan gewoon zo snel mogelijk je voet vol op het gas plempen. In feite heb je dan als je het goed doet ongeveer een kwart/halve seconde tegelijk het gas en rem pedaal ingedrukt. Omdat het truukje ervoor bedoeld is om de toeren op te laten komen, is de slijtage van onderdelen te verwaarlozen.
Ik heb nog een mooi filmpje (in bezit van KappeNou) met een voorbeeld daarvan op video :)
maar die moet nog even bewerkt worden.

Sjoerd van Rottum sloopt bijvoorbeeld wel auto's. Ik had nog even zijn C63 AMG rijtest bekeken, op 0:48 sloopt hij gewoon die auto (in iedergeval is het niet chill voor de aandrijving/transmissie en slijtage van de remmen). Ik snap niet waarom automerken hun auto's meegeven aan die mongool. want: hij kan niet rijden, hij is vervelend, z'n kop staat me niet aan en totslot, dat idiote, pocherige en recalcitrante gedrag van die vent, alsof ie alles heeft, dat komt me de neus uit. Dan nog liever autoblog :) die mensen zijn ook niet de beste, maar hebben hun hart tenminste op de juiste plaats. Maar genoeg over die 2.

Even beginnen over de C63. Want ik had beloofd een stukje te typen ;)
Vroeg in de ochtend in de gierige-3er gestapt op naar rij-plezier in de C.
Ik had al kort kennisgemaakt met de C-AMG. Wat me toen opviel, waren eigenlijk alleen de overduidelijke minpunten.
In principe zeggen de fotos voldoende...
Afbeeldingslocatie: http://www.cardetail.nl/INTERNETPLAATJES/C63/DSC02327.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.cardetail.nl/INTERNETPLAATJES/C63/DSC02313.jpg
Op het stuur en de voorstoelen na, had het zo een C180 CDI kunnen zijn. Ook die zwarte d**do in het midden kan ik echt niet vatten. Het is blijkbaar echt een kunst om een mooi interieurtje te bouwen.
En dat is dus ook wel het grootste nadeel van de AMG.
Ze hadden wel iets meer moeite mogen doen om het exclusieve gevoel te geven in de auto zelf.
Als je gas geeft, focus je wel op het rijden, maar het blijft toch wel absoluut een storende factor.

Wat ook opvalt, is het sturen. Het gaat zo licht en afstandelijk. Bij een M3 voel je gewoon het wegdek in je handen. Mercedes kan dat gewoon niet en daardoor kan je niet lekker op/rond de grens rijden.
Natuurlijk kan je gemakkelijk het staartje laten kwispellen, maar het voelt gewoon anders dan in een M3.
Op het circuit als je echt maximaal kan rijden zal het waarschijnlijk wel geweldig zijn maar op de openbare weg ben je gewoon toch niet zeker genoeg van je zaak. Dat is toch lastig, als je een beest van een motor hebt om te temmen.

Ook het schakelen vereist eerst nog wat leerwerk. Omdat het een automaat is, gaat het schakelen ook niet bijster snel. Dit duurt al gauw meer dan een seconde. Wat een bizar lange tijd is als je door je versnellingen heen schiet. Daarom kom je nog vaak tegen je toerenbegrenzer aan.
Afbeeldingslocatie: http://www.cardetail.nl/INTERNETPLAATJES/C63/DSC02238.jpg
Wat dan wel leuk is, als je in de toerenbegrenzer (of er dichtbij) zit, wordt het display rood verlicht. Voor het geval je de motor niet hoorde janken.
Na een uurtje kan je wel al heel goed je schakelmoment bepalen, maar het is toch wel vervelend.

En dan de styling.
De buitenkant moet ook maar je ding zijn. Ik vind persoonlijk de avant (of hoe ze het ook noemen) een stuk beter geslaagd dan de sedan. Dat komt vooral door de kont die bij de avant toch een stuk fraaier is dan de forse, hoge kont van de Sedan.
Afbeeldingslocatie: http://www.cardetail.nl/INTERNETPLAATJES/C63/DSC02220.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.cardetail.nl/INTERNETPLAATJES/C63/DSC02306.jpg
De 4 uitlaten zijn niet echt stijlvol. Maar dat weet je als je een AMG koopt. Dus ook geen punt om over te zeiken.
De diffuser komt er ook mooi uit. Die had dan weer wel in Carbon gemogen inplaats van het plastic.

Afbeeldingslocatie: http://www.cardetail.nl/INTERNETPLAATJES/C63/DSC02293.jpg
By far het allerleukste van deze auto, is toch echt absoluut de motor.
Afbeeldingslocatie: http://www.cardetail.nl/INTERNETPLAATJES/C63/DSC02318.jpg
Maar, de motor leeft absoluut niet. Het is geen zenuwachtige M3 V8 of V8 FSI uit de Audi.
Eigenlijk is het heel moeilijk om een vergelijking te bedenken. Het koppel lijkt vanaf stationair tot de max bereikbaar. Dat is dan misschien een beetje overdreven, maar vanaf de 1800/2000 rpm is de motor al absoluut in topvorm tot aan het einde van z'n toeren.
Omdat je daarom vanaf de 1 ongemerkt naar de 7e versnelling door stoomt, mis je toch helaas weer dat echte spartaanse racy gevoel dat de RS4 en M3 wel te bieden hebben.
Dat maakt de C daarmee wel absoluut geschikt voor het cruisen naar een verre bestemming.

En dan moet ik helaas Sjoerd gelijk geven, de M3 is wel gewoon veel meer pret dan de C63.
Het is en blijft toch een mercedes.
Maar het geluid... Zoals jullie kunnen zien op het filmpje van KappeNou, het geluid is echt geweldig. Dat behoeft geen verdere uitleg.

Afbeeldingslocatie: http://www.cardetail.nl/INTERNETPLAATJES/C63/DSC02335.jpg
Het benzine verbruik was wel zo erg, dat we zelfs tussendoor nog even moesten tanken (na ca. 300 km). Voor de mensen die het herkennen, de Stinger DSI rit-computer heeft wederom zijn werk goed gedaan.

Nog een paar plaatjes voor ik het vergeet...
Afbeeldingslocatie: http://www.cardetail.nl/INTERNETPLAATJES/C63/DSC02245.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.cardetail.nl/INTERNETPLAATJES/C63/DSC02248.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.cardetail.nl/INTERNETPLAATJES/C63/DSC02258.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.cardetail.nl/INTERNETPLAATJES/C63/DSC02276.jpg
Helaas gooide het weer roet in het eten :(
Want het ging akelig regenen na deze gemaakte foto's.

Dus dat wordt een ander datum plannen voor het ECHTE werk 8)

[ Voor 4% gewijzigd door Heuving op 03-07-2008 01:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 23:14
Wekkel schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 22:28:
Ik zag vandaag een E34 Touring in mijn woonplaats met precies dezelfde velgen (Alpina classics). Grappig dat er twee gelijke wagens in een kleinere gemeente rondkarren. Zoveel zie je ze niet met deze velgjes. De kleur is gelukkig wel anders.
Ook een 540i? Zoveel ken ik er niet in Nederland, zou wat zijn zeg, 2 van die monsters bij elkaar :)

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toen ik gister avond langs het bewuste parkeer terrein reed was het al van ver af te zien.... ;)
Dat rubber zal nog wel een paar jaartjes te zien zijn.

[ Voor 91% gewijzigd door een moderator op 03-07-2008 09:20 . Reden: Nutteloos lange quote weggeknipt voor de leesbaarheid ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Moet zeggen dat ik nooit fan ben geweest van Mercedes maar dit maakt het weer helemaal goed, wat een onwijs mooi ding :D

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Heuving schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 00:37:
[...]

Ik heb nog een mooi filmpje (in bezit van KappeNou) met een voorbeeld daarvan op video :)
maar die moet nog even bewerkt worden.
Ik had hem vlak voor je gepost ;)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Nou, genoeg taxi in dit topic, terug naar de bimmers ! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Spiller schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 03:32:
Ook een 540i? Zoveel ken ik er niet in Nederland, zou wat zijn zeg, 2 van die monsters bij elkaar :)
Ik zal het nummerbord eens door de registers halen B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist mijn eerste BMW gereden, en tevens ook mijn eerste autorit zonder een instructeur ernaast. Een BMW E90 318i. Het is maar een 4-cilinder, maar wat een genot om te rijden! In tegenstelling tot de Alfa 156 2.5JTD waar ik in lesde gaat het rijden veel soepeler, schakelen zonder dat de passagier er erg in heeft en tussensprintjes zonder gelijk in whiplash te krijgen. Koppel is alleen wel een beetje weinig, maar dat is een questie van eerder terugschakelen.

Ook heerlijk dat sommige dingen gewoon werken! De Alfa had een mechanische richtingaanwijzer, die wel eens af sloeg bij bijvoorbeeld rotondes. Nee, BMW heeft het veel beter geregeld! Hoe gek je ook stuurt, pas als je de rotonde af bent gaat je knipperlicht uit. Ook mooi dat hij maar drie maal pinkt als je een klein tikje geeft zonder door te klikken.

En iDrive, prachtig systeem. Wat ik zelf enorm geweldig vind, is dat als je je vinger over de knopjes (1 tot 6) beweegt, hij met een popup laat zien wat er gebeurd als je op dat knopje gaat drukken. Het zijn dit soort kleine dingetjes waar ik rillingen van krijg, zo enorm prachtig. En dat alles gewoon goed werkt, super.

Alleen de achteruitversnelling.... het is maar goed dat mijn moeder naast me zat, want zelf kreeg ik hem er maar niet in. Beetje lomp doen gok ik.

Jawel, ik ben sinds vandaag toch echt 100% BMW fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Een E36 is wel een bak voor jou, kan je cool met je gun bij gaan staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Wekkel schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 10:59:
[...]

Ik zal het nummerbord eens door de registers halen B)
Was het een donkergroene? Die staat bij mij in de straat, is volgens mij een 525i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

418O2 schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 13:16:
Een E36 is wel een bak voor jou, kan je cool met je gun bij gaan staan ;)
Ik heb zojuist nog naar een X6 gekeken, dat past toch wat meer bij mij. Ik moet bij mijn klandizie natuurlijk wel respect afdwingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyazzin
  • Laatst online: 21:56
Enkele foto´s van de nieuwe 7 serie die over een paar dagen in Moskou wordt gepresenteerd

Afbeeldingslocatie: http://static.autoblog.nl/images/wp2008/BMW%207-serie%202009%2008.jpg
Afbeeldingslocatie: http://static.autoblog.nl/images/wp2008/BMW%207-serie%202009%2015.jpg
Afbeeldingslocatie: http://static.autoblog.nl/images/wp2008/BMW%207-serie%202009%2010.jpg
Afbeeldingslocatie: http://static.autoblog.nl/images/wp2008/BMW%207-serie%202009%2006.jpg
Afbeeldingslocatie: http://static.autoblog.nl/images/wp2008/BMW%207-serie%202009%2012.jpg
Afbeeldingslocatie: http://static.autoblog.nl/images/wp2008/BMW%207-serie%202009%2011.jpg

Persoonlijk vind ik dat het een erg mooie stijlvolle wagen is geworden, ow ik bedoel gebleven :)

[ Voor 7% gewijzigd door Nyazzin op 03-07-2008 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Niet online
Ben het wel met je eens, maar het is nu wel een veredelde 5er geworden imo. De huidige (of vorige) 7-serie (zie Heuving) is imo toch wel meer onderscheidend van de rest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Jammer van die achterlichten, bij de huidige is dit een stuk mooier heeft nu zelfs wel iets weg van de nieuwe Citroen C5. Interieur is er wel een stuk mooier geworden, denk dat ik hem een keer in het echt moet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Timmert schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 13:26:

Was het een donkergroene? Die staat bij mij in de straat, is volgens mij een 525i
Ja, een donkergroene (nu met een skibak er op).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:12

_Christiaan_

Master of SOG

Nyazzin schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 16:06:
Enkele foto´s van de nieuwe 7 serie die over een paar dagen in Moskou wordt gepresenteerd

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Persoonlijk vind ik dat het een erg mooie stijlvolle wagen is geworden, ow ik bedoel gebleven :)
Grappig, hij kan ook googlen op je iDrive scherm.

Interieur vind ik op zich wel mooi, maar aan de andere kant wel ietwat rommelig zo en veel knopjes. Of ligt dat aan mij?

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05:05
Schitterende koplampen in ieder geval. Voorkant vind ik niet lelijk maar wekt bij mij wel het beeld van een varken op. Achterkant doet mij denken aan de nieuwe Corolla sedan en de Lexus LS maar vind 'em niet lelijk maar wordt er ook niet warm van. Interieur blijft mooi.

[ Voor 33% gewijzigd door D. Ninjai op 03-07-2008 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Hopelijk zien de achterlichten er in het echt beter uit. Niet dat de achterlichten ooit het mooiste punt bij de 7-serie waren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Stuur is gruwelijk lelijk, achterkant is lelijk en vanaf de zijkant is het ook niet veel soeps. Zonde ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Helaas zijn de nieuwe remschijfjes en blokjes vandaag niet optijd binnen gekomen ;( , dus word mijn auto morgen hersteld en opnieuw apk gekeurd en dan kan ik er weer een jaar tegen aan :)

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Wekkel schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 16:32:
[...]

Ja, een donkergroene (nu met een skibak er op).
Das dezelfde die ik bedoel ja. Wel mooi ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Zeker mooi ding, nummerbord begint met LS- of zo en hij heeft stevige V-profiel banden (lekker racy). Ik zag dat foute 'hout' binnen en dat het een automaat is.

@nieuwe 7 plaatjes
• Het front levert 'lieve' koplampen op en wat koddige bolle BMW nieren. Het mag wat aggressiever
• wat van de zijlijn opvalt, is het rechte karakter daarvan (de lijn net onder de ramen door, doorlopend in neus en kofferbak. Dat geeft het idee van de Chrysler 300cc met raampjes die minder hoog lijken
• de zijkant oogt het allerbeste. Beetje coupé vorm en een wat langere neus. Dit is spannend! Hadden ze de neus maar iets scherper gemaakt ;(
• acherkant is keurig, wel iets te Lexus achter. Kan ik mee leven
• interieur kan mij niet boeien, zolang de stoelen maar even lekker zitten als in de E65/66 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ik vond Heuving's oude 7 de mooiste 7. Close second, de E38 7-serie. Deze nieuwe is echt een kruising tussen een 5-serie en een C5 idd :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-09 19:46

racoon

mooowwww

iemand enig idee welke mooie bmw je kan leasen voor 900 euro denk inclusief de diesel 4 jaar en ongeveer 40000km per jaar?

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

racoon schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 21:07:
iemand enig idee welke mooie bmw je kan leasen voor 900 euro denk inclusief de diesel 4 jaar en ongeveer 40000km per jaar?
Inclusief brandstof een 1-serie, en krapjes aan een 3-serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
gewoon een 123d full options nemen dus, kale 318d is ook net niets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Niet online
418O2 schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 21:31:
Of een 120d full options inclusief tankpas ofzo ;)? Ik ken het verschil niet, maar ik weet wel dat de 123d niet bepaald veel explosiever/spannender is dan de 120d.

Ben benieuwd wat ie gaat kiezen uiteindelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

418O2 schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 21:31:
Een kale driedeurs 123d doet bij Direct Lease 1186 euro de maand (inclusief benzine), een kale 318d 1058 euro de maand. Beide nogal fors erover. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Wat heb je nou weer aan een 123d als je er alleen benzine bij krijgt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 01-10 16:54

Daniel

Kapitein NCC-1701
In mijn leasecalculator (ING) is de kaalste 120d incl. brandstof bij 40k per jaar al 932 euro. Een 118d Corp. High Exec is 907. Nu kan dat tarief op zich nog wel wat scherper, maar niet heel erg veel :) Het jaarkilometrage is nogal hoog en met de huidige brandstofprijzen laat dat aanzienlijk minder over voor de auto zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-09 19:46

racoon

mooowwww

ik kon ion mijn categorie wel kiezen voor een 118d corperate lease bussines linse editie.

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ik heb gisteren bij Renova in de huisselectie zitten bladeren op de website, en daar heb je hele aantrekkelijke prijzen tussen zitten. Ze kunnen ook gewoon via de BMW Financial lease gefinancierd worden. Op die manier rij je voor 700 per maand een 320CI Cabriolet Hardtop Executive :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

HTT-Thalan schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 09:44:
Ik heb gisteren bij Renova in de huisselectie zitten bladeren op de website, en daar heb je hele aantrekkelijke prijzen tussen zitten. Ze kunnen ook gewoon via de BMW Financial lease gefinancierd worden. Op die manier rij je voor 700 per maand een 320CI Cabriolet Hardtop Executive :)
Da's exclusief brandstof dus, en exclusief bijtelling :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Sorcerer8472 schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 12:21:
[...]

Da's exclusief brandstof dus, en exclusief bijtelling :+
Bijtelling heb je toch wel, de leaseprijs is voor je baas, dus daar verandert er niks. Kwestie van handig onderhandelen over óf de aanschaf (en dus lease) prijs, óf over een tankpas :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
en exclusief onderhoud (dat is toch alleen bij operational lease inbegrepen?)
Pagina: 1 ... 13 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.