Super!
Qua aansluiting; gewoon de standaard kabel die bij de PS3 zat, zonder scart-tussenstuk.
Geen composiet dus.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Verwijderd
Super!
Dan ga je het verschil zekers wel merken, ik dacht toen ik de PS3 kochte dat er wel een HDMI kabel bij zou zitten, dus nietVerwijderd schreef op woensdag 16 april 2008 @ 14:18:
[...]
Super!
Qua aansluiting; gewoon de standaard kabel die bij de PS3 zat, zonder scart-tussenstuk.
Geen composiet dus.
Volgens mij hadden we het over deze:kbloem schreef op woensdag 16 april 2008 @ 14:09:
[...]Om wat voor een tulp hebben we het hier want onderstaande levert gewoon volledig HD signalen...
[afbeelding]
Jup zeker groot, maar zoals ik al zei zit bij de PS3 de voeding intern. Dus als Nintendo en Microsift dat ook hadden gedaan waren de Wii en de XBox 360 ook een stuk groter geworden. Het is een keuze die je maakt als fabrikant. Sony zal er wel een goede reden voor hebben…Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2008 @ 14:14:
[...]Ja het is ook volledig logisch, enkel grappig om het contrast tussen beide te zien.
Dat aan/uit gedoe is overigens erg stijlvol gedaan. Ik houd wel van zulke kleinigheidjes.
Ik vind de PS3 trouwens ook niet lelijk hoor. Wel groot.
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Had je de PS3 maar eerder moeten kopenSamson_1990 schreef op woensdag 16 april 2008 @ 14:38:
Eindelijk ook eens een PS3 gekocht. Nu ben ik al heel de dag bezig met een account aan te maken voor PSN. Al zeker 100 verschillende Online-id's geprobeerd waarvan er geen enkele werkt.
Het begint nu wel heel irritant te worde en krijg steeds meer zin om m'n PS3 weg te gooien.
Verwijderd
nope geen spaties. gebruik combinaties van hoofdletters, cijfers en tekens.m4yall schreef op woensdag 16 april 2008 @ 14:41:
[...]
Had je de PS3 maar eerder moeten kopen. Het is inderdaad een kwestie van proberen. Ik had gelukkig na 3x een goeie. Ik weet niet of je met spaties werkt? Dat kan iig niet.
Een van de hoofd redenen waarom de PS3 zo groot is is de nogal grote koeling.FeaR1986 schreef op woensdag 16 april 2008 @ 14:38:
Jup zeker groot, maar zoals ik al zei zit bij de PS3 de voeding intern. Dus als Nintendo en Microsift dat ook hadden gedaan waren de Wii en de XBox 360 ook een stuk groter geworden. Het is een keuze die je maakt als fabrikant. Sony zal er wel een goede reden voor hebben…
De gameplay is inderdaad niet heel bijzonder. Maar het verhaal vond ik erg leuk, je krijgt echt een beetje een filmisch idee als je het spel aan het spelen bent.Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2008 @ 14:42:
Dat mensen zo lyrisch zijn over Uncharted. Ik heb hem gekocht, in no time uitgespeeld en had echt zoiets van "dat was het?" Daarna aan collega's uitgeleend en geen van hen vonden het spel echt geweldig.
Iets simpels als achter een rots sneaken en dan schieten, ... leuk... maar iedereen weet exact en direct waar je zit, en kan over een afstand van 200mtr raak schieten met handguns. Puzzels waren ook kinderlijk eenvoudig.
Assasins Creed is inderdaad erg veel repetitie, weinig goede verhalen ook over.
Warhawk moet je liggen, ik heb hem gekocht maar er ligt al een laagje stof op, de gameplay is gewoon net niet hét.
Momenteel vind ik toch echt COD4 de topper voor de PS3. Binnenkort dat GTA, MGS, en Killzone er nog bij. Maar wat er tot nu toe op de markt is voor de PS3 is niet echt mindblowing.
Tesla Model Y RWD (2024)
Verwijderd
beetje late reactie, maar is dit iets wat je zelf geprobeerd hebt, of iets dat je hebt gelezen? Ik lees namelijk wisselende dingen op internet. Sommige beweren namelijk dat het wel zou werken :-SVerwijderd schreef op maandag 14 april 2008 @ 12:42:
[...]
Nee, is helaas niet mogelijk. Hopelijk komen ze nog met een update om dit mogelijk te maken, het duurt alleen al zo lang dat ik bang ben dat dat niet meer gaat gebeuren.
Nu maar hopen dat ze met wat nieuwe eyetoy games komen voor de ps3.
Ik heb alleen de demo gespeeld, maar aan de hand daarvan heb ik nog wel een tip over de 'shoot-outs'. Geen 'wall-hack' voor de AI? Ze wisten je altijd te vinden ook als ze in dekking zaten en jij sprint naar een andere plek, ze weten je klakkeloos te vinden..-Sander schreef op woensdag 16 april 2008 @ 14:58:
Toen ik Uncharted aan het spelen was (welke ik binnen een week uitgespeeld had, maar dat terzijde) werd ik ook wel het verhaal ingezogen inderdaad. Vond het een erg leuk Indiana Jones meets Tomb Raider achtige game, maar de schietscenes (ook al werd het 'duck & cover' systeem vrij goed) begonnen af en toe wel op m'n zenuwen te werken.
Maar toen ik hem had uitgespeeld had ik ook zo'n gevoel van: "Was dat het nou?!".
Wijze les voor Naughty Dog: maak Uncharted wat langer, met meer adventure elementen en minder langdurige shoot-outs.
Eeh, das wel composiet hoor. twee stekkertjes voor je audio en één (de gele) voor de video. Dus composiet standaard PAL resolutie. dat is echt een *enorm* verschil als je straks via HDMI of via Component (twee stekkertjes voor audio en drie (!) voor video) gaat spelen.Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2008 @ 14:18:
[...]
Super!
Geen composiet dus.
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Als je de game op Easy of Normal speelt ren je er inderdaad zo doorheen maar dat is met 9 van de 10 games zo. Ik ben op Hard begonnen wat voor behoorlijk wat tegenstand zorgde en daarna heb ik hem ook nog op Brutal gespeeld. Dan piep je wel andersVerwijderd schreef op woensdag 16 april 2008 @ 14:42:
Dat mensen zo lyrisch zijn over Uncharted. Ik heb hem gekocht, in no time uitgespeeld en had echt zoiets van "dat was het?" Daarna aan collega's uitgeleend en geen van hen vonden het spel echt geweldig.
Iets simpels als achter een rots sneaken en dan schieten, ... leuk... maar iedereen weet exact en direct waar je zit, en kan over een afstand van 200mtr raak schieten met handguns. Puzzels waren ook kinderlijk eenvoudig.
Warhawk moet je liggen, ik heb hem gekocht maar er ligt al een laagje stof op, de gameplay is gewoon net niet hét.
Momenteel vind ik toch echt COD4 de topper voor de PS3. Binnenkort dat GTA, MGS, en Killzone er nog bij. Maar wat er tot nu toe op de markt is voor de PS3 is niet echt mindblowing.
Verwijderd
Ik zie dat ik weer met de benaming aan het rommelen ben. Niet mijn sterkste punt.Creepy schreef op woensdag 16 april 2008 @ 15:13:
[...]
Eeh, das wel composiet hoor. twee stekkertjes voor je audio en één (de gele) voor de video. Dus composiet standaard PAL resolutie. dat is echt een *enorm* verschil als je straks via HDMI of via Component (twee stekkertjes voor audio en drie (!) voor video) gaat spelen.
Burp
Je leest wel eens dat mensen boos worden als een console vast loopt of een andere probleem heeft. Maar jij wordt dat al als je geen PSN ID aan kan makenSamson_1990 schreef op woensdag 16 april 2008 @ 14:38:
Eindelijk ook eens een PS3 gekocht. Nu ben ik al heel de dag bezig met een account aan te maken voor PSN. Al zeker 100 verschillende Online-id's geprobeerd waarvan er geen enkele werkt.
Het begint nu wel heel irritant te worde en krijg steeds meer zin om m'n PS3 weg te gooien.
Uncharted was gewoon een goede game omdat er (zoals jij terecht aangeeft) er niet veel soeps is op de PS3. Game is zeer mooi gemaakt, maar er rammelt links er recht nog veel aan. Zo had ik zelf het idee dat een wapen als de AK47 lang niet zo krachtig was als je normale handwapen.Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2008 @ 14:42:
Als het echt zo gegaan is zoals jij zegt dan verdient Microsoft een dikke onvoldoende als het om styling gaat. De XBox 360 ziet er nu niet echt bepaald mooi uit. Het is in feite gewoon een doos met afgeronde hoeken…Deadsy schreef op woensdag 16 april 2008 @ 14:49:
[...]Een van de hoofd redenen waarom de PS3 zo groot is is de nogal grote koeling.
Ik heb ooit eens een verhaal gelezen en of het klopt weet ik niet.
Men beweerde dat bij de XBox360 men eerst de behuizing (dus het uiterlijk) had ontworpen en deze aan het publiek voorstelde en daarna aan de engineers de eis gaf om de Xbox360 in die behuizing te passen.
Bij de PS3 zou het andersom gegaan zijn en had men eerst de hardware in elkaar gezet met bijbehorende koeling en daarna gekeken hoe met dit het beste kon aankleden.
Of dit vehaal klopt weer ik niet maar als je bekijkt hoe slecht de koeling van de XBox is en hoe goed de koeling van de PS3 in elkaar zit zou het best eens kunnen kloppen.
Verwijderd
Ik vind de knoppen ook niet echt super. Het ziet er leuk uit, maar ik krijg regelmatig een schok als ik de eject knop gebruik (ben blijkbaar nogal statischFeaR1986 schreef op woensdag 16 april 2008 @ 14:38:
De knoppen op de PS3 vind ik dan persoonlijk niet je van het. Ik voel liever als ik op een knop druk.
Maar aan de andere kant is alles te doen met de controller… zelfs schijf uitwerpen is te doen
Voordat je je PS3 aanraakt eerst je verwarming oid aanraken..Coolsnarf schreef op woensdag 16 april 2008 @ 15:54:
[...]
Ik vind de knoppen ook niet echt super. Het ziet er leuk uit, maar ik krijg regelmatig een schok als ik de eject knop gebruik (ben blijkbaar nogal statisch). Iemand een tip om dit te voorkomen.....en dan niet komen dat het maar met de controler moet
Als je een TFT scherm hebt bij je PC dan kun je als die HDCP ondersteunt via DVI waarschijnlijk wel 720 krijgen en damned dat is mooi hoor! Een hele stap vooruit van pal!jdm8 schreef op woensdag 16 april 2008 @ 16:06:
Mijn ouders hebben ook geen CC. Zelf kan ik er dus nog geen krijgen. En om nou een CC aan te vragen alleen voor de store, verder heb ik hem niet echt nodig. Maar dan laat ik wel gewoon de 2.5 minuten demo spelen![]()
Ik heb mn PS3 vandaag meegenomen naar school, beamer aangeloten met drie kabeltjes (composiet). Het zag er wel redelijk uit, alleen hadden we niet zo'n grote muur en was het beeld ongeveer een meter breed, hopen dat het er full screen een beetje uit ziet. Het was overigens best wel een succes, leuk in een tussenuurtje resistance spelen
Een tweaker eeft me een bericht gestuurd over een component kabel, maar om nou vooor één dag een kabel van 15 euro te kopen
There is no place like ::1
Dan koop je een keer geen wietjdm8 schreef op woensdag 16 april 2008 @ 16:06:
Mijn ouders hebben ook geen CC. Zelf kan ik er dus nog geen krijgen. En om nou een CC aan te vragen alleen voor de store, verder heb ik hem niet echt nodig. Maar dan laat ik wel gewoon de 2.5 minuten demo spelen![]()
Ik heb mn PS3 vandaag meegenomen naar school, beamer aangeloten met drie kabeltjes (composiet). Het zag er wel redelijk uit, alleen hadden we niet zo'n grote muur en was het beeld ongeveer een meter breed, hopen dat het er full screen een beetje uit ziet. Het was overigens best wel een succes, leuk in een tussenuurtje resistance spelen
Een tweaker eeft me een bericht gestuurd over een component kabel, maar om nou vooor één dag een kabel van 15 euro te kopen
Burp
ik had daar vorige week 2 dagen last van door het weer maar nu weer helemaal nietsCoolsnarf schreef op woensdag 16 april 2008 @ 15:54:
[...]
Ik vind de knoppen ook niet echt super. Het ziet er leuk uit, maar ik krijg regelmatig een schok als ik de eject knop gebruik (ben blijkbaar nogal statisch). Iemand een tip om dit te voorkomen.....en dan niet komen dat het maar met de controler moet
Verwijderd
Verwijderd
Een CC is ook handig bij het importeren van games en daarmee kun je ook vrij veel geld uitsparenjdm8 schreef op woensdag 16 april 2008 @ 16:06:
Mijn ouders hebben ook geen CC. Zelf kan ik er dus nog geen krijgen. En om nou een CC aan te vragen alleen voor de store, verder heb ik hem niet echt nodig. Maar dan laat ik wel gewoon de 2.5 minuten demo spelen
PSN id: NL_SToRM
Het gaat er om om het op een beamer aan te sluiten ivm. actie op schoolswampy schreef op woensdag 16 april 2008 @ 16:12:
[...]
Als je een TFT scherm hebt bij je PC dan kun je als die HDCP ondersteunt via DVI waarschijnlijk wel 720 krijgen en damned dat is mooi hoor! Een hele stap vooruit van pal!
Mmm tja dat is er geen oplossing hejdm8 schreef op woensdag 16 april 2008 @ 16:44:
[...]
Het gaat er om om het op een beamer aan te sluiten ivm. actie op school
[ Voor 19% gewijzigd door FeaR op 16-04-2008 18:07 ]
Uncharted werkt het inderdaad.-Sander schreef op woensdag 16 april 2008 @ 18:09:
Bij sommige games moet je het wel aanzetten. Bij Uncharted werkt het zeker weten, alsook bij de eerste 3 games uit je rijtje.
Verwijderd
Verwijderd
Even online modus starten. Volgens mij moet je dan update downloaden. In deze update zit ook de rumble als het goed is.FeaR1986 schreef op woensdag 16 april 2008 @ 18:16:
[...]
Maar in R:FoM kan ik nergens een optie voor rumble vinden
Rumble kan je in dat menu standaard aan of uit zetten. Staat bij mij gewoon aan.Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2008 @ 18:36:
Volgens mij kun je in het menu waar je het systeem uitzet/controller uitzet de rumble uitzetten.
Burnout paradise heeft ook rumble, daar kon je eerder een demo van downloaden.
Uncharted ook.
Thnx voor de tip.Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2008 @ 18:43:
[...]Even online modus starten. Volgens mij moet je dan update downloaden. In deze update zit ook de rumble als het goed is.
[ Voor 22% gewijzigd door jefjef op 16-04-2008 20:27 ]
Verwijderd
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2008 20:22 ]
Verwijderd
[ Voor 8% gewijzigd door the squaler1 op 16-04-2008 20:34 ]
CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850
Jep, games zijn regio vrij (iig op HD, anders kan je last hebben van pal/ntsc) Echter is het online gedeelte soms wel gescheiden.the squaler1 schreef op woensdag 16 april 2008 @ 20:34:
ik heb een ps3 40 GB sinds kort.
Bij de saturn was hij 1.5 weken terug 377 met GT5
Nou heb ik een vriend in amerika en ik wil hem dus GTA IV laten verzenden want dat is zomaar 30 to 40 euro goedkoper. Nou zei hij dat ze daar regio 1 gebruiken of zo iets.
Kan ik amerikaanse spelletjes afspelen op mijn Nederlandse PS3 ??
Verwijderd
Hoi,the squaler1 schreef op woensdag 16 april 2008 @ 20:34:
ik heb een ps3 40 GB sinds kort.
Bij de saturn was hij 1.5 weken terug 377 met GT5
Nou heb ik een vriend in amerika en ik wil hem dus GTA IV laten verzenden want dat is zomaar 30 to 40 euro goedkoper. Nou zei hij dat ze daar regio 1 gebruiken of zo iets.
Kan ik amerikaanse spelletjes afspelen op mijn Nederlandse PS3 ??
Dus tip! Lees eerst de startpost (en evt. googlen) voortaan even door als je vragen hebt op GoT. Alvast veel plezier met GTA IV toegewenst!€80,- voor Unchared: Drake's Fortune vind ik te duur, is er een mogelijkheid om spellen te importeren?
Ja! De games van de PS3 zijn regio onafhankelijk wat er op neer komt dat games waar ze ook gekocht zijn (New York, Tokio, Bombay), het altijd op je PS3 doen. Dit biedt voor ons Tweakers perspectieven, want dit betekent dat je games dus kunt importeren
bron: de startpost
Verwijderd
Aangezien je pas 3260 berichten hebt op GoT zal ik je even op weg helpen; als je de topic-start van dit PS3 ervaringen topic bekijkt zul je zien dat er geen 'actuele' packs en bundles vermeld worden.Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2008 @ 20:30:
[afbeelding]
PS3 + GT5: 399,- (maar 150 euro meer dan Wii):
https://www.dynabyte.nl/a...-Gran-Turismo-5:-Prologue
Staat die pack al in de TS?
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2008 21:14 ]
Verwijderd
Ik had - natuurlijk - al gekeken en gezien dat de GT5-pack niet in de TS staat. Mijn vraag was juist daarom bedoeld als een toespeling. Het lijkt me dat zo'n voordelig pack (399 incl. must-have game; maar 150 euro duurder dan de Wii maar wel met bluray enz) in een TS niet mag ontbreken. Nergens in de TS staat volgens mij dat packs er niet in zouden mogen staan. Daarentegen is zijn vraag heel concreet en staat wel in de TS.Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2008 @ 21:04:
[...]
Aangezien je pas 3260 berichten hebt op GoT zal ik je even op weg helpen; als je de topic-start van dit PS3 ervaringen topic bekijkt zul je zien dat er geen 'actuele' packs en bundles vermeld worden.
Dus lees alstublieft de TS nog eens, en lees the squaler1 de les niet. tja wie de bal kaatst..
Oh dus overheen gelezen na ja in ieder geval fijn dat dit kan is lekker goedkoop.Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2008 @ 21:51:
[...]
Ik had - natuurlijk - al gekeken en gezien dat de GT5-pack niet in de TS staat. Mijn vraag was juist daarom bedoeld als een toespeling. Het lijkt me dat zo'n voordelig pack (399 incl. must-have game; maar 150 euro duurder dan de Wii maar wel met bluray enz) in een TS niet mag ontbreken. Nergens in de TS staat volgens mij dat packs er niet in zouden mogen staan. Daarentegen is zijn vraag heel concreet en staat wel in de TS.![]()
CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850
Everything thats has a beginning has an end
paar weken geleden was het ook al VOL met de PRESTIGE mensen hoor... en in het begin gaan die levels ECHT hard. dus je bent zo voorbij de 11...FeaR1986 schreef op woensdag 16 april 2008 @ 15:33:
[...]
Call of Duty 4 is zeker een topper, maar probleem is dat die game al te lang uit is voor als je online wilt gaan spelen. Ik had Call of Duty 4 in het begin gekocht en speelde veel online tegen mensen met gelijke levels. Spel verkocht en nu toch weer opnieuw gekocht. Maar nu wordt ik telkens als level 11 in maps gegooid waar het gemiddelde level van de andere spelers rond de 40 ligt… niet echt je van het.
[...]
Qmotion MiniMaatPC2050. PSN: StWesleyT
Ik heb hem bestelt vorige week voor 359 euro bij WehkampVerwijderd schreef op woensdag 16 april 2008 @ 20:30:
[afbeelding]
PS3 + GT5: 399,- (maar 150 euro meer dan Wii):
https://www.dynabyte.nl/a...-Gran-Turismo-5:-Prologue
Staat die pack al in de TS?
............................
NopeVerwijderd schreef op woensdag 16 april 2008 @ 20:21:
De rumble functie in R:FoM werkt alleen als je een nieuwe game start
Ik had CoD 4 in november al gekocht. Maar telkens als ik online speelde steeg ik wel in levels, maar die werden niet opgeslagen. Ik viel steeds terug naar level 4 ofzo. Ik boos en dat spel maar verkocht. Maar nu had ik spijt en wilde de single player nog wel een keer doen. Dus ik via Tweakers die game gekocht. Staat mijn online-ID opeens op level 11 waar ik dus gestopt was (deze keer was het dus niet terug gezet). Dus ik ga online en iedereen die online is was boven de level 40. Nu heb ik al ervaring met de game, maar om weer in te komen is het niet echt tof om tussen zulke gasten te zitten. Die hebben ook betere wapens en meer van die specials.StWesleyT schreef op donderdag 17 april 2008 @ 00:22:
[...]paar weken geleden was het ook al VOL met de PRESTIGE mensen hoor... en in het begin gaan die levels ECHT hard. dus je bent zo voorbij de 11...
(en is het niet zo dat je level op de Server staat opgeslagen van CoD4? of heb je OOK een andere PSN?)
Qmotion MiniMaatPC2050. PSN: StWesleyT
Verwijderd
Ridge Racer heeft em ook op X staan, maar das denk ik een uitzondering want er is daar geen moment dat je gas loslaat...swampy schreef op donderdag 17 april 2008 @ 01:54:
@Wilmundo
BTW in GT kan je de controls aan passen als je echt wilt, ik vindt het pookje voor gas heerlijk! Ik haat hoe je in bepaalde racegames de X moet gebruiken voor gas. Slaat nergens op als het pookje veel gevoeliger is!
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2008 02:01 ]
Verwijderd
In het spel 'Lair' voegt het wel degelijk iets toe, de bewegingen die je maakt met de sixxaxis vloeit over op de draak die je bestuurt. Niet makkelijk in het begin, maar het went wel. Veel negatieve kritiek i.v.m. de gameplay, maar ik vond het zo erg niet. Ze brengen binnenkort een patch uit dus misschien zal het makkelijker worden.wilmundo schreef op donderdag 17 april 2008 @ 01:42:
-Gebruik jij de sixaxis bewegingssensor? Ik heb net Warhawk gespeeld en op zich is het wel grappig dat je Warhawk kan kantelen en stijgen enz. Maar echt praktisch is het niet, naar mijn idee. Bij Uncharted heb ik 10 sec gebruikt toen je over 2 boomstammen heen moest. Zijn er spellen waarbij de sixaxis echt iets toevoegt aan een 'betere spelbeleving'?
Ik merk met de DS3 weinig verbetering in de sensor. De games waar ik het mee gebruikt heb is het in elk geval helemaal niet te merken. Tot nu toe vind ik de motion sensor echt niets toevoegen. Devs proberen er wel wat mee te doen zoals bijv. in ghost recon. Je kan het bijvoorbeeld gebruiken om mee te rollen of je uav te besturen maar dat gaat makkelijker met de analoog. Het enige voordeel van de DS3 is voor mij de Rumble. Sony had het of zoals de Wii drastisch in moeten voeren of gewoon niet.wilmundo schreef op donderdag 17 april 2008 @ 02:38:
Ik ga mijzelf maar aanleren om de rechter stick te gebruiken voor gas en remmen, of andere configuraties uitproberen. Op zich werkt de controller verder prima hoor, 't had alleen beter gekund in mijn ogen. De DS3 is als het goed is onderweg, als deze gevoeliger is, dan is dat al een flinke sprong voorwaarts. Lijkt mij trouwens ook een leuk idee, bowlen met de sixaxis. Ben benieuwd naar een demo daarvan.
[ Voor 10% gewijzigd door Kenny_026 op 17-04-2008 08:13 ]
Verwijderd
SOny gebruikt al sinds de PSX dezelfde controller omdat er, volgens 99.9% van alle gebruikers, niks te verbeteren valt. Afgezien van het feit dat mensen met grote handen zon japanse controller misschien wat klein vinden is het veruit de beste controller op de markt.wilmundo schreef op donderdag 17 april 2008 @ 01:42:
Ik vind het overigens heel erg jammer dat de sixaxis niet aangepast is op ergonomisch vlak. Zelf heb ik het gevoel met een 10 jaar oude controller te spelen, namelijk de DualShock Nog langer zelfs, als je de 2 analoge sticks wegdenkt, want dan is het eigenlijk een 13/14 jaar oude controller. Een absoluut pluspunt is dat de sixaxis draadloos is. Het meest stoor ik mij aan het ontwerp bij GT Prologue. Gasgeven met m'n middelvingers (triggers) en schakelen met m'n wijsvingers is niet prettig om te spelen. Schakelen met vierkant en kruisje ook niet, want m'n middelvingers schieten van de triggers af. Geldt ook voor m'n wijsvingers, als ik m'n wijsvingers gebruik ipv middelvingers. Komt erop neer dat ik gas blijf geven met kruisje en dat voel je wel aan je duim, want gasgeven met rechter analoog voelt ook niet bepaald 'je van het' aan...
De analoge X is ook een stuk ongevoeliger dan de DS2. 't Lijkt bijna digitaal, of gas, of geen gas. Heel lastig om daartussen te zitten, tenzij je met absolute fluwelen vingers gaat spelen, wat dus niet werkt...
De vierpuntsdruktoets is ook vervelend. Nog steeds dat harde plastic waar je vingers makkelijk van af schuiven, tenzij je weer extra hard gaat drukken, wat weer gaat irriteren aan je vingers. De beste 4puntsdruktoets is toch van de Megadrive, op korte afstand gevolgd door die van de Xbox 360. Je duim valt gewoon in dat ergonomisch gevormde kuiltje. Geen vingers die eraf schuiven, of pijnlijke vingers.
Verwijderd
Ik vind juist de 360 controller in heel veel opzichten beter. Niet alleen qua functionaliteit maar ook kwalitatief is het een betere controler. De PS3 controller voelt aan alsof je hem elk moment in elkaar kunt knijpen.Verwijderd schreef op donderdag 17 april 2008 @ 08:56:
[...]
Overigens is de 360 controller D-pad HET grote minpunt van de 360 controller. Totaal geen gevoel in en gaat snel kapot (ik heb 2 controllers versleten waar de D-pad kapot ging, en dan gebruikte ik em alleen maar voor affentoe een wapen wisselen). Microsoft heeft eens bekend gemaakt lang geleden dat dit de beste D-pad is die ze konden maken zonder patenten van onder andere sony en sega te schenden.
Verwijderd
Die komt volgend jaar om precies 13.56 op 14 aprilVerwijderd schreef op donderdag 17 april 2008 @ 09:21:
wanneer komt de metal gear online beta in de eu store?
en hoe laat?
en kan iedereen em gewoon spelen?
En vanaf 21-04 zijn de servers up en kun je spelen.PcManiaxx schreef op donderdag 17 april 2008 @ 09:39:
[...]
Die komt volgend jaar om precies 13.56 op 14 april![]()
Nee ff serieus, het is een online beta. In europa is het voor iedereen speelbaar.
Als het goed is zou het "vandaag" op de store moeten verschijnen. Maar niemand die weet hoe laat
PSNID : HoefMeistert
Verwijderd
ik kan nie wachtenHoefMeistert schreef op donderdag 17 april 2008 @ 09:50:
[...]
En vanaf 21-04 zijn de servers up en kun je spelen.
Verwijderd schreef op donderdag 17 april 2008 @ 10:08:
het word toch altijd donderdag avond geupdate?
Verwijderd
Verwijderd
kansloos argument. ik zou zeggen, knijp er eens hard in en laat ons weten wat er is gebeurd!kbloem schreef op donderdag 17 april 2008 @ 09:20:
[...]
De PS3 controller voelt aan alsof je hem elk moment in elkaar kunt knijpen.
Je hebt de Japanse, de Aziatische en de Amerikaanse. ik heb de 2de. Werkt perfect.Verwijderd schreef op donderdag 17 april 2008 @ 10:36:
daag leute, als jullie bij yesasia zo'n DS3 bestellen. Bestellen jullie dan de US version of de Japanese version? Ik heb tijdje zitten zoeken op die site maar ik kan geen verschillen ontdekken. Misschien ist wel een domme vraag maar ik kom er ff niet uit.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Verwijderd
de PS3 heeft een Bluetooth controller die je aan elke usb poort kunt opladen, ook aan je pc. Waarom vraagtekens zetten bij last-gen snoerlengtes?kbloem schreef op donderdag 17 april 2008 @ 09:20:
[...]
Ik snap niet waarom Sony van die korte snoertjes levert door de jaren heen. Bij de Xbox was het al perfect en nu weer.
Handig vindt ik het ook niet hoor, als tijdens het gamen de stroom op is, moet ik op d salon tafel gaan zitten om verder te kunnen gamen... Waarom dacht je dat er langere USB snoeren "speciaal voor de PS#" op de markt zijn die nog verkocht worden ookVerwijderd schreef op donderdag 17 april 2008 @ 10:46:
[...]
de PS3 heeft een Bluetooth controller die je aan elke usb poort kunt opladen, ook aan je pc. Waarom vraagtekens zetten bij last-gen snoerlengtes?
Ligt dat niet aan de game dan? Ik zoals mij MetalGear dat rondje bevestigen is en kruisje "cancel" betekend? Bekende van me heeft een japanse PSP en daar is de functionaliteit ook zo.SimRam schreef op donderdag 17 april 2008 @ 10:45:
[...]
Je hebt de Japanse, de Aziatische en de Amerikaanse. ik heb de 2de. Werkt perfect.
Zover ik weet is de japanse controler anders met het Driehoekje en het kruisje? Of is dat ook al verleden tijd?
[ Voor 11% gewijzigd door EgoPro op 17-04-2008 11:11 ]
Ik heb de Japanse DS3 en die is niet anders.SimRam schreef op donderdag 17 april 2008 @ 10:45:
[...]
Je hebt de Japanse, de Aziatische en de Amerikaanse. ik heb de 2de. Werkt perfect.
Zover ik weet is de japanse controler anders met het Driehoekje en het kruisje? Of is dat ook al verleden tijd?
Dat is niet in de controller verwerkt maar evt in de PS3. Die ontvangt namelijk de input en maakt er een commando van. (volgens mij). Japanse PSP heeft het ook volgens mij en daar kan je de knoppen ook wijzigen in de custom firmware. En inderdaad sommige japanse spellen hebben een andere functionaliteit mbt rondje en kruisje. Zoals MGS...SimRam schreef op donderdag 17 april 2008 @ 10:45:
[...]
PSN id: PENo1
Bespaar je nog geld ook! Als een webwinkel het hier wil verkopen moet er zeker BTW bij en nog een keer een winstmarge, aangezien hun ook moeten importeren.PcManiaxx schreef op donderdag 17 april 2008 @ 11:38:
Wow, dit kan je toch zelf ook wel opzoeken? Zoveel moeite is dat toch niet.
Maar goed, voor zover ik weet is de DS3 niet te koop in Nederland. Dit zul je toch echt moeten importeren.
Jawel, probeer level-up in Zwolle eens die hebben nog een witte liggen en gaan zeer binnenkort weer zwarte leveren.Verwijderd schreef op donderdag 17 april 2008 @ 11:31:
Is er een nederlandse (web) winkel waar ik dualshock 3 kan aanschaffen?
[ Voor 3% gewijzigd door politrix op 17-04-2008 12:26 ]
Untappd: politrix
Verwijderd
[ Voor 18% gewijzigd door Alaksandus op 17-04-2008 13:00 ]
Als een god in Nijmegen.
[ Voor 29% gewijzigd door PcManiaxx op 17-04-2008 12:49 ]
Mijn beste vriend, Laad jij nooit je controller op tijdens het gamen? Bji de PS2 liepen we met vrienden al te kloten met flessen aan de kant zetten, van plaats verwisselen, playstation naar voren schuiven enz. Allemaal omdat Sony te krenterig was om een kabeltje van een meter langer aan de controller te bevestigen. Met de Xbox hadden we dit probleem nooit.Verwijderd schreef op donderdag 17 april 2008 @ 10:46:
[...]
de PS3 heeft een Bluetooth controller die je aan elke usb poort kunt opladen, ook aan je pc. Waarom vraagtekens zetten bij last-gen snoerlengtes?
[ Voor 50% gewijzigd door PcManiaxx op 17-04-2008 12:56 ]
[ Voor 10% gewijzigd door Melniek op 17-04-2008 13:02 ]
Mja, maar het blijft een kabel..kbloem schreef op donderdag 17 april 2008 @ 12:53:
Mijn beste vriend, Laad jij nooit je controller op tijdens het gamen? Bji de PS2 liepen we met vrienden al te kloten met flessen aan de kant zetten, van plaats verwisselen, playstation naar voren schuiven enz. Allemaal omdat Sony te krenterig was om een kabeltje van een meter langer aan de controller te bevestigen. Met de Xbox hadden we dit probleem nooit.
je doet er meer dan een dag over om zo'n controller leeg te krijgen. Als je klaar bent met gamen, dan kijk je toch even of hij leeg is of bijna leeg (1 streepje). ? Binnen een uur is hij weer opgeladen via de usb poort van een willekeurige PC. Ik zie het probleem niet zo.Als mn controller nu leeg is zit ik praktisch met mn neus op de tv, stoel naar voren, ellende... Zullen we dan weer gaan vergelijken met de 360.....
Ik vind de 360 controller echt klote. Wanneer je een racespel speelt en je moet lang die triggers inknijpen dan heb ik echt na een uur inmens zere vingers van die triggers. Bij de PS nooit gehad. Ook vind ik hem wat te groot, ookal zijn mijn handen niet echt klein.Daanaast bedoel ik met fijn knijpen gewoon te zeggen dat dat ik liever mn 360 controller door de woonkamer gooi dan de ps3 controller. Figuurlijk gesproken dan (om verdere misverstanden te voorkomen). De 360 controller is gewoon van veel betere kwaliteit.
Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com
het draadje is misschien kort maar het is gewoon een standaard USB snoertje die erg goedkoop zijn, dus klein moeite om een grotere te halen, en dan zit de accu ook nog een standaard in de controller.kbloem schreef op donderdag 17 april 2008 @ 12:53:
[...]
Mijn beste vriend, Laad jij nooit je controller op tijdens het gamen? Bji de PS2 liepen we met vrienden al te kloten met flessen aan de kant zetten, van plaats verwisselen, playstation naar voren schuiven enz. Allemaal omdat Sony te krenterig was om een kabeltje van een meter langer aan de controller te bevestigen. Met de Xbox hadden we dit probleem nooit.
Als mn controller nu leeg is zit ik praktisch met mn neus op de tv, stoel naar voren, ellende... Zullen we dan weer gaan vergelijken met de 360.....
Daanaast bedoel ik met fijn knijpen gewoon te zeggen dat dat ik liever mn 360 controller door de woonkamer gooi dan de ps3 controller. Figuurlijk gesproken dan (om verdere misverstanden te voorkomen). De 360 controller is gewoon van veel betere kwaliteit.
Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
ik kwam wel daar voorbij en toen moest ik een update downloaden wat ie niet deedVerwijderd schreef op donderdag 17 april 2008 @ 13:31:
Ik heb em gedownload en geinstalleerd maar kom niet voorbij de accept terms of use...etc.
Hij geeft een network error en dan moet je de game restarten.
Hoe?FeaR1986 schreef op woensdag 16 april 2008 @ 14:38:
[...]
De knoppen op de PS3 vind ik dan persoonlijk niet je van het. Ik voel liever als ik op een knop druk.
Maar aan de andere kant is alles te doen met de controller… zelfs schijf uitwerpen is te doen
In de XMB op de disc gaan staan, driehoekje indrukken en Eject kiezen.
[ Voor 3% gewijzigd door Brad Pitt op 17-04-2008 13:39 ]
Nickname does not reflect reality
Het driehoekje is je vriend.
[ Voor 9% gewijzigd door homernt op 17-04-2008 13:45 ]
De controller roept bij vrijwel al m'n vrienden irritaties op. Waar die 99,9% vandaan komt, is mij ook een raadsel. Over de d-pad, iedereen die Streetfighter heeft gespeeld op de SNES, weet wat een harde d-pad kan doen. Het werkt, maar het is niet comfortabel. De d-pad van de ps vind ik geen duidelijke verbetering, tov de SNES en hoeveel jaar zijn we al niet verder?Verwijderd schreef op donderdag 17 april 2008 @ 08:56:
[...]
SOny gebruikt al sinds de PSX dezelfde controller omdat er, volgens 99.9% van alle gebruikers, niks te verbeteren valt. Afgezien van het feit dat mensen met grote handen zon japanse controller misschien wat klein vinden is het veruit de beste controller op de markt.
Voordat ik een PS3 kocht heb ik 2 jaar op x360 gespeeld, die controller is ook goed, maar na zon lange tijd weer een PS controller in handen is toch wel fijn
Overigens is de 360 controller D-pad HET grote minpunt van de 360 controller. Totaal geen gevoel in en gaat snel kapot (ik heb 2 controllers versleten waar de D-pad kapot ging, en dan gebruikte ik em alleen maar voor affentoe een wapen wisselen). Microsoft heeft eens bekend gemaakt lang geleden dat dit de beste D-pad is die ze konden maken zonder patenten van onder andere sony en sega te schenden.
Die systemen zijn er wel maar die moet je af en toe plezieren met etentjes en bloemetjes en andere nonsens dingen dus gewoon lekker zelf opstaan. Way cheaper man.Chaoss schreef op donderdag 17 april 2008 @ 13:41:
echt super nuttig om je disc op afstand te ejecten.... nu nog een systeem om er op afstand een andere disc in te doen
Nickname does not reflect reality
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq