Hij staat alwel op de Canon site:
http://www.canon.nl/For_H...F_35mm_f14L_USM/index.asp
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Anoniem: 245723
Is dat niet nog gewoon de Mk1?Anoniem: 245723 schreef op woensdag 03 september 2008 @ 17:43:
Hij staat alwel op de Canon site:
Foto's Take only pictures, leave only footprints, kill only time
Interessant.. ben ook aan het kijken naar een betere telelens (nu 70-300IS), eentje met meer tele liefst richting 500, maar de 100-400 is dan toch een van de beter betaalbare alternatieven. Deze foto ziet er wel strak uit jaKurgan schreef op woensdag 03 september 2008 @ 20:18:
Even terugkomend op de Canon 100-400 lens. Ik was totaal niet tevreden over mijn eerste exemplaar maar heb nu toch de sprong gewaagd en een andere gekocht. Gelijk dezelfde dag nog een stukkie gaan fietsen en langs de Rotte wat plaatjes geschoten. Dit was de minst scherpe:
[afbeelding]
We kunnen dus rustig stellen dat mijn eerste 100-400 ver onder de maat presteerde en dat de huidige exemplaren véél beter presteren.
Bij Zeiss zijn ze ook niet incompetent. Het afwezig zijn van AF op andere mounts wil niet zeggen dat ze helemaal geen AF meer toepassen.abrakadaver schreef op woensdag 03 september 2008 @ 15:42:
Omdat ze dat voor de nikon, pentax en m42 mount ook niet hebben.
I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock
Wat misschien wel interessant voor je is, is deze review. Het verschil tussen 400mm en 500mm is overigens niet zo heel groot, zie hier.Get!em schreef op woensdag 03 september 2008 @ 20:58:
Interessant.. ben ook aan het kijken naar een betere telelens (nu 70-300IS), eentje met meer tele liefst richting 500
[Voor 10% gewijzigd door Kurgan op 04-09-2008 00:04]
THanks, lightrules heeft inderdaad leuke tests en de 150-500 heeft lange tijd op mn wensenlijstje gestaan. Echter, die is groter, zwaarder en onscherper dan de Canon en heeft al meerdere compatibility issues gehad. Ik waag me er dus niet aan, ook al zijn er vele positieve verhalen.Kurgan schreef op woensdag 03 september 2008 @ 23:59:
[...]
Wat misschien wel interessant voor je is, is deze review. Het verschil tussen 400mm en 500mm is overigens niet zo heel groot, zie hier.
Dus.. Als hij 10 jaar meegaat, gaat hij ook 20 jaar mee..Get!em schreef op donderdag 04 september 2008 @ 00:20:
[...]
ik verwacht namelijk zoiets, omdat de 100-400 al meer dan 10 jaar oud is!
Ioniq 5 Connect+ 73kWh RWD SSG | 5670Wp PV
[Voor 44% gewijzigd door Fairy op 04-09-2008 08:28]
{signature}
Lens design zal totaal niet nieuw zijn. Alleen de mount. Distagon en Planar designs.neographikal schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 10:44:
Ben benieuwd wat die nieuwe Zeisjes doen, ik hoop dat ze beter presteren dan de Nikon ZF's.
Nikon, Fujifilm en Apple zooi
Ja dustcollectorVoutloos schreef op donderdag 04 september 2008 @ 08:33:
Dan nog heeft Canon een tijdje weinig aan supertele zooms geupgrade of gereleased, dus heel erg gek is de gedachte wens ook weer niet. Maar goed, de 100-400 is ook weer niet dusdanig crappy dat hij vervangen moet worden, 't ding heeft nog altijd een van de geilste lensnamen.
o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.
Maar zo ontzettend mooi en scherp, en die bokehGoT schreef op donderdag 04 september 2008 @ 10:39:
Dit zijn lengtes waar je 90% van de tijd op max. bereik zal zitten, de foto van Kurgan is bv op 400 geschoten. Geef mij maar een tele prime ipv een tele zoom.
Wish list: 300 2.8 of 4.0 + 1,4 ext
400 2.8: te duur en te zwaar
DO omdat ze deze lens zo klein/kort mogelijk wilden maken?400 DO 4.0: te duur (waarom nou weer DO ?)
Maar wel een fijn lensje voor op statief, en niet duur (relatief dan)400 5.6: geen IS
500 (en verder) te duur en te zwaar
[Voor 4% gewijzigd door Fairy op 04-09-2008 10:43]
Iets met een korrel ton zout, wat een tekst, alsof 'ie de marketingstrategie van Canon even heeft doorgrond en kennis heeft van de lopende projectenShark.Bait schreef op donderdag 04 september 2008 @ 09:31:
[...]
Lens design zal totaal niet nieuw zijn. Alleen de mount. Distagon en Planar designs.
Voor wie nieuwsgierig is naar de D60, canon haar strategie, sensor toekomst etc. (kweenie of deze link al ergens op twiekers gepost is. in dat geval, negeer deze alinea.
[Voor 3% gewijzigd door neographikal op 04-09-2008 10:49]
Er zijn andere goedkopere manieren om een lens kort en klein te maken.Fairy schreef op donderdag 04 september 2008 @ 10:43:
DO omdat ze deze lens zo klein/kort mogelijk wilden maken?
o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.
How many foto enthousiasts does it take to screw on a filter on a canon 5200 f/4?
Of even met je "micro" vezel doekje de lens schoonmaken.Niky schreef op donderdag 04 september 2008 @ 13:34:
[...]
How many foto enthousiasts does it take to screw on a filter on a canon 5200 f/4?
Zou zo een mop kunnen zijn
"Several earth rotations"Niky schreef op donderdag 04 september 2008 @ 13:34:
[...]
Zou zo een mop kunnen zijn
Wederom een beetje OT, maar toch geweldig: dat ding heeft een minimal focusafstand van 120m
[Voor 3% gewijzigd door Kheldar op 04-09-2008 16:03]
Ik zou er niet op wachten, er zijn al sinds ca. 2001 geruchten over een nieuwe versie dus ik verwacht niet dat het snel gaat gebeuren. Waarom zouden ze ook? De huidige 100-400 verkoopt nog steeds prima, never change a winning product.Get!em schreef op donderdag 04 september 2008 @ 00:20:
Nu nog het juiste moment vinden waarop ik die canon ga kopen. Ik neem aan dat niemand geruchten van opvolgers voor deze lens van canon heeft, ik verwacht namelijk zoiets, omdat de 100-400 al meer dan 10 jaar oud is!
coorz schreef op zondag 07 september 2008 @ 21:27:
ZE it is! Wat een geweldige tijden voor ons Canon volk![]()
http://www.zeiss.com/photo
Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS
Anoniem: 254582
[Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 254582 op 08-09-2008 12:27]
Dan is het wel te hopen dat het ding beter presteert dan de converted N-contax die photozone.de heeft getest. Klaus is van mening dat de Zeiss tov de L echt alleen maar voor Zeiss-liefhebbers is weggelegd...Anoniem: 254582 schreef op maandag 08 september 2008 @ 12:07:
Had ik net besloten om voor de Canon 85mm 1.2L te gaan.. krijg ik er nu waarschijnlijk een extra 85mm keuze bij
Dat zou het alleen maar makkelijk maken voor mijHenk schreef op maandag 08 september 2008 @ 12:20:
[...]
Dan is het wel te hopen dat het ding beter presteert dan de converted N-contax die photozone.de heeft getest. Klaus is van mening dat de Zeiss tov de L echt alleen maar voor Zeiss-liefhebbers is weggelegd...
Je doet nu een beetje voorkomen alsof de 85/1.4 voor Contax N mount een matige lens is, maar er is helemaal niets mis met de prestaties van deze lens, door de conversie wordt hij alleen wat duur wanneer je hem op een Canon body gebruikt. En dan moet je wel echt een liefhebber van Zeiss tekening zijn, wil je dat uit willen geven.Henk schreef op maandag 08 september 2008 @ 12:20:
[...]Dan is het wel te hopen dat het ding beter presteert dan de converted N-contax die photozone.de heeft getest. Klaus is van mening dat de Zeiss tov de L echt alleen maar voor Zeiss-liefhebbers is weggelegd...
Wat jij doet, is mijn woorden verkeerd uitleggen/ anders lezen als dat ik ze schrijf. Ik heb het nergens over matig or whatsoever. Wel over dat de L optisch beter presteert als het gaat om meetresultaten, en dat terwijl die lens wat betreft bokeh en andere niet-meet-bare zaken ook geweldig is. Dus ja, dan moet je wel echt fan zijn...lateef schreef op maandag 08 september 2008 @ 12:49:
[...]
Je doet nu een beetje voorkomen alsof de 85/1.4 voor Contax N mount een matige lens is, maar er is helemaal niets mis met de prestaties van deze lens, door de conversie wordt hij alleen wat duur wanneer je hem op een Canon body gebruikt. En dan moet je wel echt een liefhebber van Zeiss tekening zijn, wil je dat uit willen geven.
En wie weet, is de ZE dus wél autofocus, net zoals de ZA. Anders was er weinig toegevoegde waarde geweestDing zal overigens wel een ander design krijgen als die voor Contax N en hoogstwaarschijnlijk dezelfde als die voor ZF, ZS en ZK. In dat opzicht zijn de ZE lenzen niet zo heel interessant, want wanneer je graag zo'n lens op je body had willen hebben, had je al een ZF of ZS lens kunnen kopen en met een adapter - zonder kwaliteitsverlies - de lens op je body kunnen schroeven. Sony heeft hier dan toch een pre, hun Zeiss lenzen hebben tenslotte wel autofocus...
Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS
ik zeg ook niet dat je zegt dat die matig is, of whatsoever, ik zeg dat je doet voorkomen alsof die matig is. misschien wilde je dat helemaal niet zeggen, maar daar leek het - voor mij iig - dus wel op. en dat wilde ik even recht zettenHenk schreef op maandag 08 september 2008 @ 13:02:
[...]Wat jij doet, is mijn woorden verkeerd uitleggen/ anders lezen als dat ik ze schrijf. Ik heb het nergens over matig or whatsoever.
tja, die meetresultaten. wanneer je doelt op die gedaan door photozone.de, neem ik dat met een korreltje zout, al is het alleen al omdat hij zijn tests mtf charts noemt, terwijl het dat niet zijn. verder gaat het niet alleen om de gemeten eigenschappen en op dat vlak tekent Zeiss op dus danig manier dat er naar mijn idee alle reden voor is om er echt fan van te zijn.Henk schreef op maandag 08 september 2008 @ 13:02:
[...]
Wel over dat de L optisch beter presteert als het gaat om meetresultaten, en dat terwijl die lens wat betreft bokeh en andere niet-meet-bare zaken ook geweldig is. Dus ja, dan moet je wel echt fan zijn...
de kans dat dat gebeurt acht ik wel heel erg klein.Henk schreef op maandag 08 september 2008 @ 13:02:
[...]En wie weet, is de ZE dus wél autofocus, net zoals de ZA. Anders was er weinig toegevoegde waarde geweest
Mjah, oklateef schreef op maandag 08 september 2008 @ 14:21:
[...]
ik zeg ook niet dat je zegt dat die matig is, of whatsoever, ik zeg dat je doet voorkomen alsof die matig is. misschien wilde je dat helemaal niet zeggen, maar daar leek het - voor mij iig - dus wel op. en dat wilde ik even recht zetten
Hoop doet leventja, die meetresultaten. wanneer je doelt op die gedaan door photozone.de, neem ik dat met een korreltje zout, al is het alleen al omdat hij zijn tests mtf charts noemt, terwijl het dat niet zijn. verder gaat het niet alleen om de gemeten eigenschappen en op dat vlak tekent Zeiss op dus danig manier dat er naar mijn idee alle reden voor is om er echt fan van te zijn.
[...]
de kans dat dat gebeurt acht ik wel heel erg klein.
Dat is op zich wel een goede tip aangezien de 50mm 1.8 nooit waardeloos zal worden voor jezelf. Als je toch beter wilt zal die 50mm nog steeds bruikbaar zijn. De 18-55 wordt dan waardeloos. Aan de andere kant, bij zulke bedragen moet je ook niet te lang nadenken.weebl schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 20:00:
Koop je een 50mm F1.8... Kan je niet mee zoomen, maar wel lekker lichtsterk
Dan zou ik ook voor de Tamron gaan. 17-50 is een mooie range om te beginnen (op crop dan). Waarschijnlijk wil je dan over 1 a 2 jaar alsnog beter, maar daar moet je niet te lang stil bij blijven staanraevo schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 08:16:
Budget is geen probleem, zoals ik al zei. Ik weet dat die Tamron 17-50 2.8 een mooie lens is, maar ik vraag me alleen of zo'n prijs gerechtvaardigd is voor een beginner. Ik wilde een lens om mee te kijken welk bereik ik gebruik, wat ik zoek in een lens etc. maar met die tamron doe ik het wel in één keer goed en 17-50 op crop is altijd handig. Ik heb het er best voor over en wordt het niks, dan verkoop ik de boel weer, zo'n probleem is dat niet. Die IS kitlens is idd best leuk, maar als 't dan toch geen supergoedkope lens wordt, kan ik net zo goed voor iets beters gaan?
Die zuinigheid zit in me denk ik, dat het ik met alles, maar als ik wat koop wil ik het dus wel meteen goed doen. En daarbij; ik wil wel een beetje een allround lens, dus primes zijn niet echt een optie. Best leuk voor erbij, mooie prijsjes ook, maar dat zoek ik niet als startlens.
* Wekko is op dit moment voor de 17-50 van tamron.
Als je een krap budget hebt is de 18-55 IS absoluut de beste keus, er is geen andere die in buurt komt qua prijs/prestatie.raevo schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 18:50:
Sinds een week heb ik een 30D, wat een hele mooie camera is, maar nu heb ik nog wel een lens nodig en ik zit nogal te twijfelen over wat ik moet doen.
Eigenlijk zocht ik een superbudgetlens voor rond de €60. Het is m'n eerste SLR dus wilde ik niet meteen veel geld uitgeven aan een lens, maar gewoon een goedkoop lensje waar ik toch mooie foto's mee kon maken. Gewoon om een beetje te kijken en uit te proberen. Zo kwam ik dus uit op de 18-55 iS, die ik op ebay vond voor 50-60 euro. Die prijs is natuurlijk een no-brainer, maarja.. ik ben natuurlijk weer te laat om mee te bieden. Met enige regelmaat verschijnen er wel weer nieuwe lenzen, alleen zijn ze nu blijkbaar even op
[Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 89521 op 13-09-2008 14:08]
2 opties dan: de Sigma 18-50 Macro niet vergeten.Anoniem: 89521 schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 14:07:
[...]
Als je een krap budget hebt is de 18-55 IS absoluut de beste keus, er is geen andere die in buurt komt qua prijs/prestatie.
Zelfs de huidige nieuwprijs is ie dik waard.
Edit: Ik zie dat budget geen hot item is, dan is er eigenlijk maar 1 optie , de Tamron 17-50
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Ondanks de betere bouw en HSM, zou de tamron vanwege de optiek ze neerzet, toch de voorkeur genieten bij mij...universal creations schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 14:15:
[...]
2 opties dan: de Sigma 18-50 Macro niet vergeten.
De Sigma heeft geen HSM (de 50-150 wel), maar er is meer dan alleen iets meer scherpte wide-open die de Tamron levert. De Tamron produceert een stuk meer geluid bij het focussen en draait "de verkeerde" kant in. Ook is vignetting wat meer een probleem. De sigma heeft ook nauwelijks zichtbare CA, ook op pixel niveau.Henk schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 14:24:
[...]
Ondanks de betere bouw en HSM, zou de tamron vanwege de optiek ze neerzet, toch de voorkeur genieten bij mij...
Maar een moeilijke keuze is het zeker
[Voor 13% gewijzigd door Universal Creations op 13-09-2008 14:33]
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Canon, Apple & Samsung spul
Niks geen probleem, een F4 is ook nog eens lekker licht.r0el schreef op zondag 14 september 2008 @ 19:02:
Onlangs hier een canon 70-200 F4 gehaald voor m'n 400D maar wanneer wordt het gewicht van de lens een probleem voor de mount? Alsin wanneer wordt de lens te zwaar dat je m niet meer zomaar om je nek kan laten hangen bijvoorbeeld? Of is van dit probleem uberhaupt geen sprake?
Naja, voor de body niet, voor je eigen nek wel..Fairy schreef op zondag 14 september 2008 @ 19:20:
[...]
Niks geen probleem, een F4 is ook nog eens lekker licht.
Ik loop regelmatig met een 70-200 2.8 IS met 1.4 of 2x TC om m'n nek en dat is ook geen probleem.
Als je nek pijn gaat doen.r0el schreef op zondag 14 september 2008 @ 19:02:wanneer wordt de lens te zwaar dat je m niet meer zomaar om je nek kan laten hangen
We see things as we are, not as they are
De L zal het beste beeld geven, maar heeft net wat minder bereik. Met 200mm kan je geen acties aan de andere kant van het voetbalveld goed vastleggen bijvoorbeeld. IS is bijna altijd beter, maar als je in het buitenlicht schiet is het geen vereiste.TutanRamon schreef op zondag 14 september 2008 @ 19:26:
Ik ben de laatste tijd voetbal- en handbalwedstrijden aan het fotograferen. Deze wedstrijden zijn outdoor en overdag. Ik heb de standard lens van de EOS450D erop zitten (EF-s 18-55 3.5.5.6 IS), maar ik wil graag verder kunnen zoomen en scherper de acties vastleggen.
Ik heb dit topic en andere fora gelezen en ben tot de volgende opties gekomen:(deze passen in mijn budget)
- Canon EF 70-200mm F/4.0 L USM
- Canon EF 70-300mm F/4.0-5.6 iS USM
- Canon EF-S 55-250 4-5.6 IS
Ik neig te gaan voor de L-serie omdat ik daar vrijwel alleen maar goede dingen over lees. IS heb je niet echt nodig voor handbal of voetbal, of wel?
DJI Mini 2
Als de actie een beetje snel is zou ik voor de 70-200 gaan......TutanRamon schreef op zondag 14 september 2008 @ 19:26:
Ik ben de laatste tijd voetbal- en handbalwedstrijden aan het fotograferen. Deze wedstrijden zijn outdoor en overdag. Ik heb de standard lens van de EOS450D erop zitten (EF-s 18-55 3.5.5.6 IS), maar ik wil graag verder kunnen zoomen en scherper de acties vastleggen.
Ik heb dit topic en andere fora gelezen en ben tot de volgende opties gekomen:(deze passen in mijn budget)
Ik neig te gaan voor de L-serie omdat ik daar vrijwel alleen maar goede dingen over lees. IS heb je niet echt nodig voor handbal of voetbal, of wel?
En dan gaat hij een half jaar na de garantie alsnog kapot? Voor mij geen reden om IS te "sparen", maar het is sowieso beter om IS alleen te gebruiken wanneer het nodig is, omdat er een insteltijd is, gedurende welke je beeld door de instelbeweging van de IS juist onscherper is dan zonder.nadroJ schreef op zondag 14 september 2008 @ 22:57:
Ik zal voortaan alleen de IS aanzetten wanneer ik die nodig heb. Voorheen stond ie altijd aan. Daar zal ik nu wat zuiniger aan mee doen.
Ze zijn wel flink aan de prijs zeg (adviesprijzen althans)!coorz schreef op maandag 15 september 2008 @ 07:08:
De eerste Zeissen voor EOS;
http://www.digitalkamera....mit_EF_Bajonett/5111.aspx
Een 21mm f/2.8 die hadden we niet verwacht!
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
die 85 1.4 is goedkoper dan de Canon variant. de andere 2 zijn wel duurder, maar ik verwacht dat daar (vooral bij de 50mm) een stukje kwaliteit tegenover staat.BeQuietAndDrive schreef op maandag 15 september 2008 @ 09:09:
[...]
Ze zijn wel flink aan de prijs zeg (adviesprijzen althans)!
Nach den beiden Objektiven Planar T*1,4/50 ZE und T*1,4/85 ZE, die ab dem letzten Quartal 2008 verfügbar sein werden, sollen weitere Brennweiten folgen. Das Planar T*1,4/50 ZE wird 580 EUR kosten, das Planar T*1,4/85 ZE 1.000 EUR. Die unverbindliche Preisempfehlung (Distagon T*2,8/21) liegt bei 1.400 EUR.
7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Alles is MF dus, jammer....coorz schreef op maandag 15 september 2008 @ 07:08:
De eerste Zeissen voor EOS;
http://www.digitalkamera....mit_EF_Bajonett/5111.aspx
Een 21mm f/2.8 die hadden we niet verwacht!
Ik denk dat de Zeiss 50mm 1.4 eerder te vergelijken is met de Canon 50mm 1.2 L. (alleen dan de canon wel een stuk beter en duurder).BeQuietAndDrive schreef op maandag 15 september 2008 @ 11:07:
De 50 mm 1.4 van Canon is volgens mij ook al een behoorlijk goed lensje, en voor minder dan 300 euro. Nu zullen ze in de praktijk niet 2x zo duur zijn (dit zijn immers adviesprijzen) maar daar mag dan inderdaad wel een superlens voor geleverd worden.
Had het zelfde probleem bij voetbalwedstrijden als dat jij nu hebt, ik ben echter niet voor een canon lens gegaan, heb uiteindelijk de sigma 70-200 F2.8 laatse versie genomen.TutanRamon schreef op zondag 14 september 2008 @ 19:26:(deze passen in mijn budget)
[Voor 4% gewijzigd door TutanRamon op 15-09-2008 14:26]
Volgens de kenners zijn de 50/2, 100/2 en 35/2 de betere van de serie. Het moet idd je ding zijn als je zoveel geld uitgeeft voor MF lensen.Anoniem: 254582 schreef op maandag 15 september 2008 @ 13:02:
[...]
Ik denk dat de Zeiss 50mm 1.4 eerder te vergelijken is met de Canon 50mm 1.2 L. (alleen dan de canon wel een stuk beter en duurder).
{signature}
Die 85mm 1.2 staat ook op mijn lange termijn lijstje (voor 2009), maar aan de andere kant; die 85mm gebruik je niet in een situatie met bijv. bewegende objecten en waarbij focussnelheid cruciaal is. De 1.2 staat er bovendien om bekend dat 'ie niet zo heel makkelijk focust als bijvoorbeeld de 1.8. De Carl lenzen geven in ieder geval wel een signaal zodra je object in focus is, (je camera geeft dus een 'beep' zodra het onderwerp in je focus punt handmatig is scherp gesteld). Het prijsverschil is echter best behoorlijk groot; ik ga in ieder geval wat reviews afwachten van de 85mm 1.4....Anoniem: 254582 schreef op maandag 15 september 2008 @ 14:48:
Het MF gedeelte is erg jammer, ze moeten wel echt een stuk beter presteren dan de Canon versies om over een aankoop na te denken. Voor mij wordt het dan ook de 85mm 1.2 L
Klopt, het is geen lens waar snelle autofocus nodig is. Hij word bij mij dan ook gebruikt als lens voor modefotografie. Ik ben ook zeker wel benieuwd naar de reviews, misschien komt er nog wat leuks uit..gratis_vodka schreef op maandag 15 september 2008 @ 15:19:
[...]
Die 85mm 1.2 staat ook op mijn lange termijn lijstje (voor 2009), maar aan de andere kant; die 85mm gebruik je niet in een situatie met bijv. bewegende objecten en waarbij focussnelheid cruciaal is. De 1.2 staat er bovendien om bekend dat 'ie niet zo heel makkelijk focust als bijvoorbeeld de 1.8. De Carl lenzen geven in ieder geval wel een signaal zodra je object in focus is, (je camera geeft dus een 'beep' zodra het onderwerp in je focus punt handmatig is scherp gesteld). Het prijsverschil is echter best behoorlijk groot; ik ga in ieder geval wat reviews afwachten van de 85mm 1.4....
Ligt er maar net aan. Wat noem jij "natuur" en hoeveel geduld heb je? Persoonlijk vind ik 200mm zelfs te kort voor de dierentuin (kijk een naar de dierentuinfotos van A.J. Haverkamp bijvoorbeeld. Die schiet het meeste tegenwoordig met z'n 300mm en dan ook nog heel vaak met een 1,4x TC.TutanRamon schreef op maandag 15 september 2008 @ 14:25:
Die 70-200 mm heeft geen IS, maar ik begrijp dat dat voor snelle actie niet nodig is. Kan ik met deze lens wel mooie natuurplaatjes schieten zonder statief?
Ja, ok. :-)Toff schreef op maandag 15 september 2008 @ 17:01:
[...]
Ligt er maar net aan. Wat noem jij "natuur" en hoeveel geduld heb je? Persoonlijk vind ik 200mm zelfs te kort voor de dierentuin (kijk een naar de dierentuinfotos van A.J. Haverkamp bijvoorbeeld. Die schiet het meeste tegenwoordig met z'n 300mm en dan ook nog heel vaak met een 1,4x TC.
De natuur is in mijn beleving het mooist in de schemering. Dan wil je al het licht opzuigen dat er is, terwijl je onderwerp missschien gewoon stil zit. Daar is IS weer heel erg nuttig.
Het beste is gewoon een 10-800mm F/1.8 met IS en een rode L en de afmetingen en gewicht van een kitlens.
Op die site van AJ Haverkamp staat ook veel baggerTutanRamon schreef op maandag 15 september 2008 @ 19:09:
[...]
Ja, ok. :-)
Maar zonder IS heb je toch niet perse een statief nodig?
This footer is intentionally left blank
Ik verwees ook niet voor niets naar je tegenwoordige foto's.ajhaverkamp schreef op maandag 15 september 2008 @ 20:28:
[...]
Op die site van AJ Haverkamp staat ook veel bagger, zeker het oudere spul is lelijk (staat er nog zodat ik kan zien dat er tegenwoordig wat beter spul tussen zit).
Ik vind de lichtsterkte (het gebrek eraan) toch echt wel een bezwaar van de huidige 100-400. F/5.6 is @400mm voor mij heel beperkt bruikbaar. Jammer dat Canon niet echt een overgangsgebied kent in de range. Na de algemeen gebruikte "betaalbare" lenzen valt er wel een erg groot financieel gat, voor je bij de "mooie" maar minder gangbare teleobjectieven bent.Momenteel zit ik te kijken naar de 100-400, lees aardig wat geruchten over een MK II model (geen pompzoom, iets lichtsterker op 100 mm en meer stops IS).
Of je gebruikt een Exif-reader-plugin.Bij mijn Flickr foto's kun je trouwens bij de tags zien met welke lens ze geschoten zijn, daar ben ik dit jaar mee begonnen.
De Tokina is een Fisheye lens en de Sigma een gewone rectangular lens.Stevie_ schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 11:25:
Ik heb een advies nodig betreft het aanschaffen van een groothoeklens. Momenteel ben ik in het bezit van een Canon 350d met de kitlens 18-55 mm. Graag wil ik meer bereik, mede omdat ik zelf in de stad woon en vaak bereik mis, lijkt me dit een goede aanvulling. Eindelijk een keer dat ene gebouw op de plaat kunnen zetten inclusief wat omgeving e.d. Plus, ik vind het 'beeldvullende' idee op kleine afstand leuk en creatief =).
Nu ben ik enorm aan het speuren en aan het lezen geweest, en mijn oog is uiteindelijk dan gevallen op twee verschillende lenzen, namelijk de :
Sigma AF 10-20mm F4-5.6 EX DC HSM €419 (http://www.flickr.com/photos/r_catalano/475036386/)
Tokina AT-X 10-17/3.5-4.5 €459 (http://www.flickr.com/photos/duckgu/2004903550/)
Het valt me op dat de Sigma, welke ook op 10 mm begint, veel minder rondingen kent in bv de horizon ten opzichte dan de Tokina. Je zou toch denken dat, aangezien ze beide op 10 mm beginnen, hetzelfde bereik moeten hebben, dus ook dezelfde rondingen? Of, is de Tokina van een heel ander segment lenzen (Fish-Eye) en de Sigma niet? Vanwaar het verschil...?
Benieuwd of ik met wat kennis van jullie een keuze kan maken =)
Anoniem: 19547
[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 19547 op 16-09-2008 12:16]
Voor €598,- is ie van jouStevie_ schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 11:52:
Had ik gezien, €700,- wordt daar genoemd, nu verkrijgbaar vanaf €629,- . Ver over budget.
[Voor 20% gewijzigd door Korras op 16-09-2008 14:02]
Dit topic is gesloten.
Google Pixel 7 Macbook Pro 2023 16" Apple iPhone 14 Samsung Galaxy S23 Hogwarts Legacy Samsung Galaxy Z Fold4 LG G2 OLED evo Gallery Edition Nintendo Switch Lite
Tweakers is samen met
Hardware Info,
AutoTrack,
Gaspedaal.nl,
Nationale Vacaturebank,
Intermediair en
Independer
onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2023
•
Hosting door True
Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.
Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details
Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details
Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.
Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details