Toon posts:

[TFT] Dell UltraSharp Serie (20,1", 24", 27", 30") - Deel 9 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste
Acties:
  • 37.094 views

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:50

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ik ben erg tevreden met mijn 3008wfp (en ik ben blij dat programma's zoals gridmove bestaan!), maar ik heb wel 1 gek probleem: als ik mijn pc opstart terwijl het scherm uitstaat, dan krijg ik vervolgens helemaal geen beeld als het scherm wel aangaat. Als windows dus al helemaal geboot is en ik slinger het scherm aan, dan gooit ie zichzelf in standby omdat hij zogenaamd geen signaal krijgt.

Is dit een issue van mijn videokaart, drivers of iets van het scherm zelf?

Waarom is de 3008WFP in de TS trouwens geen 3008WFP maar een 3007? :P

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• vanardenne
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Addiction schreef op maandag 07 april 2008 @ 22:10:
Damn, ik word hier echt gek van. Onwaarschijnlijk, elke monitor waarin ik bovengemiddelde interesse in vertoon heeft wel zijn problemen. Ik vind dat je voor ruim 600 euro wel een monitor mag verwachten die pik fijn in orde is!
Dat gevoel ken ik. Ik kan alleen over de Apple Cinema Displays op internet weinig topics vinden over hoe goed ze nou echt zijn dan wel of ze ook kuren hebben. Mijn interesse gaat nu sterk naar de 23" versie, 1 van de weinige 23"/24" schermen met S-IPS. Daarnaast is de pixelpitch door z'n 23" ook fijner. Maar daar staat tegenover dat hij wel erg duur is en bijvoorbeeld dingen als pivot en cardreaders mist.

deze informatie, http://buyersguide.macrumors.com/#Apple_Cinema_Displays, suggereert echter wel dat er binnenkort een prijsdaling aan zou kunnen komen.

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
krullee schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 13:33:
[...]

Dat gevoel ken ik. Ik kan alleen over de Apple Cinema Displays op internet weinig topics vinden over hoe goed ze nou echt zijn dan wel of ze ook kuren hebben. Mijn interesse gaat nu sterk naar de 23" versie, 1 van de weinige 23"/24" schermen met S-IPS. Daarnaast is de pixelpitch door z'n 23" ook fijner. Maar daar staat tegenover dat hij wel erg duur is en bijvoorbeeld dingen als pivot en cardreaders mist.

deze informatie, http://buyersguide.macrumors.com/#Apple_Cinema_Displays, suggereert echter wel dat er binnenkort een prijsdaling aan zou kunnen komen.
Dat is al maanden zo, niet echt geloofwaardig dus.

• Generals
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-02 11:29
Afgelopen vrijdag kreeg ik dan ook eindelijk mijn 2408 schermpje binnen. Maar na aansluiten en het nodige geklooi aan de kleuren ben ik er alles behalve tevreden over. Ik krijg met geen mogelijkheid de overheersende rode kleur er uit. Bij de enige preset waar de rood daadwerkelijk goed overkomt (sRGB) trekt het beeld weer groenig weg. Wanneer ik het scherm custom instel en de rood wat weghaal, komt er weer een overheersende groene tint. Tevens lijken zowiezo de kleuren fletsig over te komen.

Nu draai ik met dit scherm op Windows XP en zoals ik op verschillende plekken ben tegengekomen zouden de kleurprofielen van XP wel is wat te wensen over laten. Gelukkig draait op een andere pc Vista met een 2407 scherm. Na het scherm er op hebben aangesloten blijft de rode kleur erg overheersen en krijg ik ook hier de kleuren niet mooi. Het verschil met de 2407 is echt behoorlijk. Deze laat de kleuren namelijk wel natuurlijk zien. Ook heb ik het callibratie profiel wat eerder in het topic naar voren kwam geïnstalleerd, maar hierin zag ik geen verschil.

Zoals het er nu naar uitziet stuur ik het scherm terug voor een nieuwe die hopelijk beter is. Zoniet dan wil ik m'n geld terug want hier betaal ik geen €600,- voor. Mochten er nog andere oplossingen zijn dan hoor ik het natuurlijk graag.

Anoniem: 141965

Welke tft reinigingsmiddel is zeer geschikt om DELL tft's mee te reinigen? Ik ben een beetje huiverig om zomaar een flesje tft reinigsmiddel te kopen omdat ik verwacht dat daar ook waardeloze producten tussen zitten.

[Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 141965 op 09-04-2008 00:38]

Anoniem: 141965 schreef op woensdag 09 april 2008 @ 00:34:
Welke tft reinigingsmiddel is zeer geschikt om DELL tft's mee te reinigen? Ik ben een beetje huiverig om zomaar een flesje tft reinigsmiddel te kopen omdat ik verwacht dat daar ook waardeloze producten tussen zitten.
Van Rob/Qsix hoorde ik zelfs dat hij liever niet had dat ik m'n scherm met een vochtig doekje met water zou af doen voor ik hem zou inpakken voor omruil. Dus laat staan met reinigingsmiddelen...
Gizz schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 12:39:
Ik ben erg tevreden met mijn 3008wfp (en ik ben blij dat programma's zoals gridmove bestaan!), maar ik heb wel 1 gek probleem: als ik mijn pc opstart terwijl het scherm uitstaat, dan krijg ik vervolgens helemaal geen beeld als het scherm wel aangaat. Als windows dus al helemaal geboot is en ik slinger het scherm aan, dan gooit ie zichzelf in standby omdat hij zogenaamd geen signaal krijgt.

Dit probleem heb ik alleen nadat ik een ander scherm op m'n PC gehad heb, en die 3008 dan telkens weer voor het eerst aansluit. Maar na die 1e keer blijftie het altijd prima doen.

Na 1e keer aanzetten van de PC met die 3008 blijftie mekkeren dat er geen DVI kabel zit aangesloten. Ook als ik dan in het OSD menu een andere input selecteer, en terug ga naar de aangesloten DVI-poort, geen resultaat.

Ik weet niet wat voor videokaart je hebt? Ik heb een HD2600XT en die heeft 2 DVI-poorten. Ik krijg pas weer beeld als ik de kabel uit de ene DVI-poort haal en in de andere DVI-poort doe. Als ik hem dan weer terug in die ene DVI-poort steek heb ik ook weer beeld. En daarna blijftie het dus altijd prima doen.

Hoe dat komt weet ik niet en ik snap het ook niet. Maar het is hiermee simpel op te lossen, en dus alleen de 1e keer na aansluiten/powerloss.

Over powerloss gesproken...
Ik weet ook niet of je bv een spanningsslof hebt met een schakelaar erop en daarmee zowel PC als monitor of zo van de stroom af haalt? Haal die er eens tussenuit, misschien is die wel het probleem :) Monitors en PC's zijn erop gemaakt om 24/7 onder stroom te staan. Voor het brandgevaar en stroomverbruik zou ik het niet doen, zelfs de standby stroom is op jaarbasis nog compleet verwaarloosbaar. Misschien dat je nog een specifieke reden hebt (indien je dus zo'n ding gebruikt) ;)

Knightwolf schreef op woensdag 09 april 2008 @ 01:17:
[...]

Van Rob/Qsix hoorde ik zelfs dat hij liever niet had dat ik m'n scherm met een vochtig doekje met water zou af doen voor ik hem zou inpakken voor omruil. Dus laat staan met reinigingsmiddelen...
Water is inderdaad niet goed voor je scherm maar er zijn speciale reinigingsmiddelen voor tft schermen die niet (zouden moeten) bijten.

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
sOid schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 18:20:
[...]

Dat is al maanden zo, niet echt geloofwaardig dus.
Ik heb een wat oudere generatie 23" ACD (nog last van non permanent inbranden), maar ik vind eigenlijk het formaat net te klein. Daarentegen zullen mensen die vroeger een resolutie van 1600*1200 op hun 17" gebruikten dit geweldig vinden.

Ik wil graag de overstap maken naar een 30", maar die prijzen dalen maar niet en ik wil niet weer een scherm kopen dat een week later 30% goedkoper te krijgen is.
Nou, net zijn ze onverwacht aan de deur gekomen om m'n 3008 om te wisselen, eindelijk.

Mijn eerste indruk van de nieuwe: dit LCD-paneel zit ook los in de behuizing, op precies dezelfde manier/plaatsen/hoeveelheid :| Dit dus:
Als je met je hand een beetje over het scherm veegt, en dan met name de bovenste helft, bv alsof je met een droog doekje (of je mouw, waar ik het mee ontdekte) stof af veegt, druk je dus licht op het scherm en hoor ik een soort krakend/bonkend geluid, door de speling die het LCD-paneel in de behuizing heeft.

Zover ik weet lijkt me dat niet normaal, en voor het eerst dat ik dat met een TFT meemaak, maar dit scherm heeft het dus precies hetzelfde. Vandaar mijn vraag of iemand anders dat weet te herkennen...

Anders moet ik Rob maar weer bellen/mailen :/
Anoniem: 141965 schreef op woensdag 09 april 2008 @ 07:34:
[...]

Water is inderdaad niet goed voor je scherm maar er zijn speciale reinigingsmiddelen voor tft schermen die niet (zouden moeten) bijten.
Da's voor het eerst dat ik hoor dat water een 'bijtend' middel is? :?

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Knightwolf schreef op woensdag 09 april 2008 @ 01:33:
Haal die er eens tussenuit, misschien is die wel het probleem :) Monitors en PC's zijn erop gemaakt om 24/7 onder stroom te staan. Voor het brandgevaar en stroomverbruik zou ik het niet doen, zelfs de standby stroom is op jaarbasis nog compleet verwaarloosbaar. Misschien dat je nog een specifieke reden hebt (indien je dus zo'n ding gebruikt) ;)
Ik gooi inderdaad de stroom eraf. Mijn pc-stekkerblok gebruikt 20 watt als alles uitstaat, dus dat is iets van €45 per jaar terwijl het geen enkel nut heeft.

Jammer dat de boel dus niet helemaal goed ontworpen is, want het kan natuurlijk wel gewoon werken nadat de stroom eraf is geweest. Als ik mijn pc of htpc eerst aanzet en onze plasma tv pas daarna dan heb ik ook gewoon beeld.

Ach, ik moet er gewoon aan denken om eerst het scherm aan te zetten :P

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Knightwolf schreef op woensdag 09 april 2008 @ 12:29:
Nou, net zijn ze onverwacht aan de deur gekomen om m'n 3008 om te wisselen, eindelijk.

Mijn eerste indruk van de nieuwe: dit LCD-paneel zit ook los in de behuizing, op precies dezelfde manier/plaatsen/hoeveelheid :| Dit dus:
Als je met je hand een beetje over het scherm veegt, en dan met name de bovenste helft, bv alsof je met een droog doekje (of je mouw, waar ik het mee ontdekte) stof af veegt, druk je dus licht op het scherm en hoor ik een soort krakend/bonkend geluid, door de speling die het LCD-paneel in de behuizing heeft.

Zover ik weet lijkt me dat niet normaal, en voor het eerst dat ik dat met een TFT meemaak, maar dit scherm heeft het dus precies hetzelfde. Vandaar mijn vraag of iemand anders dat weet te herkennen...

Anders moet ik Rob maar weer bellen/mailen :/

[...]

Da's voor het eerst dat ik hoor dat water een 'bijtend' middel is? :?
Nee maar in water zit kalk en dat zet zich tegen je scherm af.

• vanardenne
  • Niet online
StephaN900 schreef op woensdag 09 april 2008 @ 09:40:
[...]

Ik heb een wat oudere generatie 23" ACD (nog last van non permanent inbranden), maar ik vind eigenlijk het formaat net te klein. Daarentegen zullen mensen die vroeger een resolutie van 1600*1200 op hun 17" gebruikten dit geweldig vinden.
Ik draai zelf 1600x1200 op 19" - dotpitch 0.241 - en ben daar wel tevreden over maar zou eventueel ietsje groter mogen. De dotpitch van 1920x1200 op 23" is 0.258 dus ik denk dat me dat wel kan behagen. Op een 24" is dat gelijk weer een dotpitch van 0.269
Anoniem: 141965 schreef op woensdag 09 april 2008 @ 13:11:
[...]

Nee maar in water zit kalk en dat zet zich tegen je scherm af.
Ok daar heb je gelijk in, al is dat nog maar relatief aan waar je woont.

@ Gizz: sja, als je dat de moeite waard vind je slof uit te zetten (ik niet, maar mijn PC staat zowiezo 24/7 aan dus dat maakt ook geen hol meer uit :P) dan moet je er idd aan denken het scherm eerst aan te zetten :)
Maar je hebt geen 2 DVI-poorten achterop je PC om de connector om te hangen? Want dat gaf bij mij telkens de oplossing...

Anoniem: 258033

Weet niet of het hier vermeld mag worden...
Maar ik was ook een tijd op zoek naar de ideale monitor, die me vooral plezier moest brengen bij fotobewerking. Kleurechtheid, kijkhoek e.d. zijn dus erg belangrijk.

Ik heb lang nagedacht over de 2408 (vanwege het goede panel, het formaat en de prijs), maar las toch regelmatig wat mindere ervaringen over oa. de rode kleur en wat andere zaken. Nu weet ik ook wel dat de positivo's zich minder snel geroepen voelen dit te uiten, dan de 'benadeelden'. Ik ben gaan kijken naar alternatieven voor een Dell scherm, daarbij mijn budget zoveel mogelijk in de gaten houdend (wat heel lastig is... ;)).

Ik twijfelde met name ook nog over de maat van het scherm. 24 inch is en blijft best fors, zeker als je bureau niet erg diep is. Een 20 inch breedbeeld levert daarentegen onvoldoende winst op, in vergelijking met de 17 inch (Dell) monitor die er nu staat. Precies, 22 inch zit er tussenin :)

En laat Eizo (wie kent ze niet?) nu een 22 inch scherm leveren. PVA panel, pivot mogelijkheid, degelijk gebouwd, én natuurlijk de onovertroffen beeldkwaliteit over het geheel. Ik kon dus kiezen: of mijn 600 eurootjes aan Dell overmaken (en een mooie 24" ontvangen), of datzelfde bedrag achterlaten in Dordrecht bij de Eizo shop... zoals jullie begrijpen ben ik voor de laatste optie gegaan.

Links van scherm ligt nu een Macbook (maand jong), en de kwaliteit? B E E L D S C H O O N
Schérp! Hélder! Ongelooflijk. Erg tevreden...
Je hebt nu dus een 22" Eizo ipv een 24" Dell?
Eizo is gewoon top of the range qua bouw- en beeldkwaliteit, bedoeld voor de professional met foto en videobewerking... maar de prijs is er ook naar :)

Echter het nadeel van 22" breedbeeld is de resolutie. 1680x1050 is echt weinig als je lekker een beetje wil photoshoppen. Dan kun je beter 22" 4:3 hebben met 1600x1200, waarbij vooral die 1200 hoogte het doet.

Als ik jou was had ik eerst verder gespaard voor een 24" Eizo :) (als je Dell niet goed genoeg vindt)

[Voor 3% gewijzigd door Knightwolf op 09-04-2008 14:33]

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Knightwolf schreef op woensdag 09 april 2008 @ 13:45:
Maar je hebt geen 2 DVI-poorten achterop je PC om de connector om te hangen? Want dat gaf bij mij telkens de oplossing...
Ja heb ik wel, maar op mijn knieën onder mijn bureau zitten klooien met kabels vind ik iets teveel moeite :P Dan reboot ik mijn pc wel gewoon.

Overigens zal ik straks thuis even kijken of in mijn 3008 het paneel ook los zit, het is me in ieder geval nog niet opgevallen.

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 25-03 23:46
Welke monitors zijn er eigenlijk vergelijkbaar aan de Dell 2408, Zodat ik een beetje een indruk kan krijgen van hoe het er ongeveer uitziet in vergelijking met TN? (ga vrijdag middag naar de mediamarkt om eens wat 24'' monitors te bekijken en vergelijken.)

En zijn er hier mensen die een Xbox 360 op de Dell 2408 hebben aangesloten en daar foto's van willen posten?

Alvast bedankt.

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Wie kan zeggen wat een tweehands Dell UltraSharp™ 2407WFP-HC ongeveer oplevert? :)
Gizz schreef op woensdag 09 april 2008 @ 14:34:
[...]

Ja heb ik wel, maar op mijn knieën onder mijn bureau zitten klooien met kabels vind ik iets teveel moeite :P Dan reboot ik mijn pc wel gewoon.

Overigens zal ik straks thuis even kijken of in mijn 3008 het paneel ook los zit, het is me in ieder geval nog niet opgevallen.
Nee ok, om dat elke keer om te wisselen schiet niet op :+ maarja jij haalt ook elke keer de strom eraf 8)7

Als je gaat voelen aan je 3008, ben benieuwd wat jij ondervindt.
- Het is bij mij de bovenste 1/3e ongeveer die speling geeft. Als ik zo'n 2 tot 6 cm van de rand zachtjes met de rug van je vingers (geen vingerafdrukken) zachtjes op het scherm druk kan ik het paneel vergeleken de monitor-rand gewoon naar binnen zien bewegen, en het geeft een lichtkrakend/bonk geluid (moeilijk te omschrijven). In de boven hoeken het beste te zien, maar hij doet dat over de hele breedte.
- Bij m'n oude scherm was het in de onderste helft met iets harder duwen in de onderhoeken ook nog merkbaar, maar dit nieuwe scherm heeft dat niet meer.

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
jordi.c schreef op zondag 06 april 2008 @ 11:26:
Dat is inderdaad hetzelfde probleem wat ik heb wat je beschrijft.

Zojuist serie nr.'s van mijn 2 TFT's bekeken en beginnen inderdaad met 0CX268.

Maandag belt er iemand van DELL op om naar mijn bevindgen te vragen. Ik heb trouwens ook niets dan lof over de support van DELL te zeggen.

Ik ga proberen een scherm uit een andere batch te krijgen en hoop hiermee het probleem verleden tijd is.
lampie1979 schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 03:32:
Krijg morgen als het goed is een nieuwe 2408. Mijn vorige had last van een rode zweem. Is besvestigd bij rob en word omgeruild :) Top service :)
Hoe is het jullie vergaan? :)

Op zoek naar software/integratie-architect?

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Knightwolf schreef op woensdag 09 april 2008 @ 16:23:
[...]

Nee ok, om dat elke keer om te wisselen schiet niet op :+ maarja jij haalt ook elke keer de strom eraf 8)7
Och, dat is 1x op de knop van een afstandsbediening drukken ;)
Als je gaat voelen aan je 3008, ben benieuwd wat jij ondervindt.
Heb de door jouw genoemde dingen geprobeerd en alles blijft muurvast zitten en niks kraakt. Lijkt me dus niet helemaal goed wat er bij jouw scherm gebeurt.

Wie weet of kalibratie apparaten als Spyder ook te huur zijn? ik vind het zonde om zoiets voor eemalig gebruik aan te schaffen.

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Denk eraan dat een kalibratie niet iets éénmaligs is. De lamp veroudert en verkleurt en andere onderdelen slijten ook. Nou is het bij een LCD minder erg van bij een CRT-scherm, maar toch wordt aangeraden minimaal 1x per maand te kalibreren als je serieus bezig bent met je scherm.

Is het geen optie om de spyder in de VS te kopen? Dat kan een hoop schelen met de huidge koersen. Heb zelf net een Eye-one Display 2 gekocht voor €120, terwijl hij bij Nederlandse webshops voor €240 te koop is.

• Scipionyx
  • Niet online
Kun je niet lenen van iemand in de buurt?

Overigens hier nog een recente review van de Dell 3008WFP-HC.

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Gizz schreef op woensdag 09 april 2008 @ 18:07:

[...]

Heb de door jouw genoemde dingen geprobeerd en alles blijft muurvast zitten en niks kraakt. Lijkt me dus niet helemaal goed wat er bij jouw scherm gebeurt.
Ok thanx iig. En nee dat lijkt mij dus ook niet goed, maar het frappante is dus dat dit scherm precies hetzelfde heeft als het scherm dat ik had :?

Kga Rob wel weer mailen...
Scipionyx schreef op woensdag 09 april 2008 @ 18:30:
Kun je niet lenen van iemand in de buurt?

Overigens hier nog een recente review van de Dell 3008WFP-HC.
Huh?? 3008 "HC" versie? Er waren toch nog geen nieuwe revisies uit?

[Voor 28% gewijzigd door Knightwolf op 09-04-2008 18:35]

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Lijkt me een foutje, want ze vergelijken het scherm ook alleen met de 3007WFP-HC en niet met een eerdere 3008WFP versie :)

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-03 17:14
Gisteren een Spyder3 Pro binnen gekregen. Natuurlijk meteen gecalibreerd, en met de 'standaard' instellingen springen de kleuren er toch een stuk beter uit. Als ik nu switch tussen oud en nieuw, dan lijkt het wel of er op de oude manier een stuk licht tegen werd gehouden. Was een stuk fletser.

Schaduwen werden wel iets donkerder bij de nieuwe instelling, maar de details blijven zichtbaar.

Ik ben weer blij :)

• Anton
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-01 15:30

Anton

NetApp Implementation Engineer

Ik heb een vraagje, hopelijk zijn er mensen die hier ervaring hebben met het volgende. Ik ben voorzichtig op zoek naar een nieuwe tv dan wel beeldscherm of een combinatie van beide, en aangezien de grotere Dell monitoren hier goede kritieken krijgen ben ik nu het volgende aan het onderzoeken:

Momenteel lijkt me de 2707 een heel aardig scherm, voornamelijk qua aansluitingen.
- Voor tv kijken een casema digitale kabel ontvanger (waarsch. op de component aansluitingen)
- DVD via HDMI, misschien later blu-ray oid. (nog geen plannen momenteel)
- (HT-)PC via HDMI of DVI.

De grootste vraag die ik heb is eigenlijk: is zo'n monitor geschikt voor TV? Het is dan niet het scherpste beeld, maar het moet wel helder zijn, ook met daglicht en vanaf een afstandje. Voor DVD zijn de schermen redelijk geschikt heb ik begrepen uit de reviews. Een 30" scherm vind ik iets te groot en te duur, vandaar de 27" versie. Die is ook wat contrastrijker als ik het goed heb. Wie kan er ervaringen delen?

Ik scrobbel ook audio

Ik :) Ik heb een 2707 gehad, en kan niet anders zeggen dan dat ik er zeer te vreden over was.
Haarscherp, mooie kleuren, goede zwartweergave, grote kijkhoek, en veel prachtige aansluitingen. De zogenaamde inputlag van 46ms heb ik zelfs in snelle FPS-games nooit iets van kunnen merken, laat staan als je hem als TV gebruikt :)

De enige reden dat ik later toch een 30" genomen heb is de resolutie voor de PC, omdat ik 1920x1200 toch te weinig vond en de eerste stap groter gelijk 30" en 2560x1600 is.

En aangezien dat scherm uitermate geschikt is voor (HD) films (DVD/Bluray), waarom zou die niet goed als TV kunnen functioneren?
Ik heb als TV-input alleen composite, en dat dat niet zo'n geweldig beeld geeft (zelfde prob op m'n 30" nu) komt door de composite zelf, of de bron (m'n ouwe VCR), maar dat ligt zeker niet aan het scherm :)

• hassanjassan
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Knightwolf schreef op woensdag 09 april 2008 @ 18:33:
[...]

Ok thanx iig. En nee dat lijkt mij dus ook niet goed, maar het frappante is dus dat dit scherm precies hetzelfde heeft als het scherm dat ik had :?

Kga Rob wel weer mailen...

[...]

Hee WTF, mijn 30008 heeft ook dat losse panel, wat met zachtjes drukken op het panel gaat "bonken" in de behuizing. Mijn vraag is, heeft dit effect op de beeldkwaliteit, of is het gewoon dat het panel een beetje losjes in ligt? Ik bedoel er kan geen lichtlekken ontstaan oid?

• hassanjassan
  • Niet online
Gizz schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 12:39:

Waarom is de 3008WFP in de TS trouwens geen 3008WFP maar een 3007? :P
Ja dat heb ik ook, maar deze keer booten had ik het niet. Ik heb wel eventjes gewacht met het scherm aandoen toen ik de computer aandeed, toen detecteerde me 3008 wel meteen een signaal op de DVI-D port. Dus misschien ligt het daaraan, dat de dual link dvi signaal effe moet opstarten ofzo?

Klinkt dat raar?

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Nouja, bij mij werkt het ook niet als windows al een kwartier draait. Dan moet die delay al voorbij zijn lijkt me :)

Overigens had windows zichzelf net opnieuw opgestart terwijl het scherm uitstond (door updates). Geen power-off dus, maar toch had ik weer geen beeld. Gek hoor.

• hassanjassan
  • Niet online
Gizz schreef op woensdag 09 april 2008 @ 22:48:
Nouja, bij mij werkt het ook niet als windows al een kwartier draait. Dan moet die delay al voorbij zijn lijkt me :)

Overigens had windows zichzelf net opnieuw opgestart terwijl het scherm uitstond (door updates). Geen power-off dus, maar toch had ik weer geen beeld. Gek hoor.
Ja da's wel heel vaag, bij mij rouleer ik door de signal sources, displayport > composite > vga > etc... en dan stop ik bij DIV-D na 1 ronde en dan paktie em altijd wel op, het signaal.
hassanjassan schreef op woensdag 09 april 2008 @ 22:43:
[...]

Hee WTF, mijn 30008 heeft ook dat losse panel, wat met zachtjes drukken op het panel gaat "bonken" in de behuizing. Mijn vraag is, heeft dit effect op de beeldkwaliteit, of is het gewoon dat het panel een beetje losjes in ligt? Ik bedoel er kan geen lichtlekken ontstaan oid?
Door op het scherm te duwen kun je wel lichtvlekken krijgen, maar dat komt dan door het duwen en niet omdat het paneel los zit. Dus dat het los zit zal aan de beeldkwaliteit niks af doen volgens mij. Misschien op de langere duur als je er met de jaren vaker aan gezeten hebt, of misschien met vervoer als je hem een keer meeneemt of zo, ik noem maar wat.
hassanjassan schreef op woensdag 09 april 2008 @ 22:51:
[...]

Ja da's wel heel vaag, bij mij rouleer ik door de signal sources, displayport > composite > vga > etc... en dan stop ik bij DIV-D na 1 ronde en dan paktie em altijd wel op, het signaal.
Gaat bij overschakelen naar een andere ingang ook de backlight even uit, en duurt het een aantal secs voor datie pas weer aan gaat? En als je vanuit 'uit' met het knopje het scherm 'aan' zet, dat het 7 tot 9 secs duurt voor de backlight pas aan gaat?

Dit had zowel m'n vorige als m'n net nieuwe 3008. Best wel storend, zeker omdat die 2707 helemaal geen delay had en meteen aan ging zoals je zou verwachten, en ook bij andere input selecteren meteen overschakelde...

Nahja, er is wel mee te leven, maar tis wel een beetje irri...

[Voor 36% gewijzigd door Knightwolf op 10-04-2008 01:17]

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-12-2020

Tripp

Wreah

Raar verhaal van dat losse paneel. Hier geen last van :?

specs

Ja kan het niet helpen, zuig het echt niet uit m'n duim. Lijkt mij ook niet normaal en heb het zelf ook nog nooit eerder met LCD-schermen meegemaakt of iemand er over gehoord. Heb vannacht Rob gemaild en zojuist al reactie gehad datie weer omgeruild mag worden. Da's iig goeie service bij hem :) Alleen zijn er nog steeds leveringsproblemen met de 3008 dus kan het wel weer even duren voor ze hem kunnen komen omruilen. Ik wacht wel weer af...

[Voor 4% gewijzigd door Knightwolf op 11-04-2008 08:17]

• hassanjassan
  • Niet online
Knightwolf schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 08:16:
Ja kan het niet helpen, zuig het echt niet uit m'n duim. Lijkt mij ook niet normaal en heb het zelf ook nog nooit eerder met LCD-schermen meegemaakt of iemand er over gehoord. Heb vannacht Rob gemaild en zojuist al reactie gehad datie weer omgeruild mag worden. Da's iig goeie service bij hem :) Alleen zijn er nog steeds leveringsproblemen met de 3008 dus kan het wel weer even duren voor ze hem kunnen komen omruilen. Ik wacht wel weer af...
Ik vraag me af, wat schiet ik per saldo op IN BEELDKWALITEIT als ik mijn 3008 bij rob ga inruilen voor eentje zonder "boinkend" scherm?

Ik ben nl. bijv. niet echt van plan om mijn scherm meer dan 1 of 2x per jaar echt fysiek te verplaatsen. Ik heb er nu nl. geen last van, sterker nog, ik wist het helemaal niet voor ik dit topic las.
Als je backlighting bij volledig zwarte weergave helemaal netjes egaal is, dan ga je er qua beeldkwaliteit niks van merken, en dan zou ik het gewoon lekker laten voor wat het is :) De kleurenweergave en scherpte op zich is gewoon goed.

Maar bij mij geeftie middenboven dus ook verschillen en lichtere plekken in het vlak dat egaal zwart moet zijn. En gezien ik ook vaak met Photoshop bezig ben en hele kleine kleurnuances al belangrijk vind is dat voor mij niet acceptabel. Ook bij een film kijken waarin veel donker zit zoals ik gisteravond gezien heb, is het gewoon storend. En dan wil ik het scherm toch wel omgeruild hebben voor eentje die WEL goed is :) Daar vind ik hem te duur voor om dat maar te negeren.

[Voor 4% gewijzigd door Knightwolf op 11-04-2008 09:13]

• hassanjassan
  • Niet online
Knightwolf schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 09:12:
Als je backlighting bij volledig zwarte weergave helemaal netjes egaal is, dan ga je er qua beeldkwaliteit niks van merken, en dan zou ik het gewoon lekker laten voor wat het is :) De kleurenweergave en scherpte op zich is gewoon goed.

Maar bij mij geeftie middenboven dus ook verschillen en lichtere plekken in het vlak dat egaal zwart moet zijn. En gezien ik ook vaak met Photoshop bezig ben en hele kleine kleurnuances al belangrijk vind is dat voor mij niet acceptabel. Ook bij een film kijken waarin veel donker zit zoals ik gisteravond gezien heb, is het gewoon storend. En dan wil ik het scherm toch wel omgeruild hebben voor eentje die WEL goed is :) Daar vind ik hem te duur voor om dat maar te negeren.
hmm gaat ik es checken dan, ik zie alleen, als ik recht voor me scherm zit, en het scherm is dan zwart gevuld, links en rechtsonder wat lichtere gebieden, maar dat komt denk ik eerder door de kijkhoek
Dat komt idd door de kijkhoek en zal veranderen als je je hoofd t.o.v. het scherm verplaatst. Die lichte vlek bovenin blijft echter zichtbaar en is ook op een andere manier lichter dan de backlightbleeding die jij bedoeld.

Knightwolf schreef op woensdag 09 april 2008 @ 14:32:
Je hebt nu dus een 22" Eizo ipv een 24" Dell?
Eizo is gewoon top of the range qua bouw- en beeldkwaliteit, bedoeld voor de professional met foto en videobewerking... maar de prijs is er ook naar :)

Echter het nadeel van 22" breedbeeld is de resolutie. 1680x1050 is echt weinig als je lekker een beetje wil photoshoppen. Dan kun je beter 22" 4:3 hebben met 1600x1200, waarbij vooral die 1200 hoogte het doet.

Als ik jou was had ik eerst verder gespaard voor een 24" Eizo :) (als je Dell niet goed genoeg vindt)
tsja, doorsparen?
je weet hoe het gaat... je besluit een nieuwe monitor te willen en je bedenkt een budget; 400-500 euri... zoeken, vergelijken, 20 inch te weinig vinden, 500 euri blijkt aan de krappe kant te zijn voor een echt goede monitor (maar met een net-niet-exemplaar wil je het ook niet doen), dan maar het budget een beetje naar boven...

etc. etc.

uiteindelijk de bovengrens op 600 vastgesteld.
daarvoor kon ik kiezen: 24" dell of 22" eizo, exact dezelfde prijs
eizo geeft trouwens 5 jaar garantie...

echt, ik ben zeer tevreden!

• FireFlash
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-03 22:41

FireFlash

need a light?

Ik heb vandaag ook mijn 3008WFP gehaald! :*)

Wat een beestachtig groot ding zeg! Mijn 2001FP die er nu naast staat is echt maar een miezerig schermpje hiermee vergeleken. Ben er erg blij mee _/-\o_

Natuurlijk meteen gevoeld of mijn paneel ook los zat in de behuizing. Hij blijkt dus ook aan de bovenkant los te zitten... Ik heb er verder gelukkig geen last van, er komt geen licht achterlangs zal ik maar zeggen. Ik laat het lekker zo, maar het is toch niet helemaal netjes voor een monitor in deze prijscategorie. :X

Nu alleen nog een nieuwe dual link graka halen. Ik dacht dat mijn x850xt die mogelijkheid wel had maar dat heeft hij blijkbaar niet. Ik kan de resolutie wel op 2560x1600 zetten maar dan vult hij het beeld niet en laat hij maar een deel van mijn desktop zien en gaat hij scrollen als ik met mijn muis bij de hoeken kom... }:O

If builders built buildings the way programmers wrote programs, then the first woodpecker would destroy civilization.

• Tripp

Tripp

Wreah

Oja, hier zit ie ook aan de bovenkant los :'). Als je erop druk(met het bijgeleverde doekje), dan plopt ie inderdaad naar achter. Je zit het dan ook lichter worden(met een zwarte/donkere achtergrond).

Haha, nouja ik zou er niet te zwaar aan tillen, verder geen last van. Kleine designflaw denk ik.

[Voor 73% gewijzigd door Tripp op 11-04-2008 23:00]

specs

Anoniem: 83128

FireFlash schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 22:23:
Ik heb vandaag ook mijn 3008WFP gehaald! :*)

Wat een beestachtig groot ding zeg! Mijn 2001FP die er nu naast staat is echt maar een miezerig schermpje hiermee vergeleken. Ben er erg blij mee _/-\o_

Natuurlijk meteen gevoeld of mijn paneel ook los zat in de behuizing. Hij blijkt dus ook aan de bovenkant los te zitten... Ik heb er verder gelukkig geen last van, er komt geen licht achterlangs zal ik maar zeggen. Ik laat het lekker zo, maar het is toch niet helemaal netjes voor een monitor in deze prijscategorie. :X

Nu alleen nog een nieuwe dual link graka halen. Ik dacht dat mijn x850xt die mogelijkheid wel had maar dat heeft hij blijkbaar niet. Ik kan de resolutie wel op 2560x1600 zetten maar dan vult hij het beeld niet en laat hij maar een deel van mijn desktop zien en gaat hij scrollen als ik met mijn muis bij de hoeken kom... }:O
Cool, kun je me alle sappige details geven. Ik wil ook deze scherm kopen maar ik hoor teveel negatieve signalen (bleeding, inputlag, slecht kalibreerbaar). Ik ben echt aan het twijfelen op dit moment.

• FireFlash

FireFlash

need a light?

Cool, kun je me alle sappige details geven. Ik wil ook deze scherm kopen maar ik hoor teveel negatieve signalen (bleeding, inputlag, slecht kalibreerbaar). Ik ben echt aan het twijfelen op dit moment.
Tot nu ben ik zoals gezegd erg tevreden, ook al kan ik hem nog niet op volle resolutie laten draaien.

Backlight bleeding heb ik vrijwel geen last van als je er recht voor zit, zodra je meer van vanuit een hoek erop gaat kijken wordt het wel wat erger maar het stoort me niet echt.

Sommige kleuren zijn wel een beetje erg overdreven aanwezig in de presets, vooral rood is in de meeste presets niet zo geslaagd. Het is gewoon een kwestie van smaak hoe je hem instelt. Ik ben niet zo erg veeleisend dus ik had al vrij snel een goede instelling te pakken. Het is ook een beetje van wat voor monitor je af komt, op mijn oude 2001FP zijn de kleuren helemaal slecht en is wit gewoon groengeel vergeleken met het wit van de 3008WFP. :+

If builders built buildings the way programmers wrote programs, then the first woodpecker would destroy civilization.

Hmm... dat loszitten van het paneel zou dus een serie-fout moeten zijn als jullie er ook allemaal last van hebben :?

Alleen jullie zeggen dat de backlicht wel gewoon egaal verdeeld blijft en het hele scherm op zwart zetten dat het dan ook overal even zwart is? Want dat het scherm beetje speling heeft, nouja daar kan ik me nog wel bij neerleggen. Maar dat waarschijnlijk dus door die speling midden boven (precies zelfde als m'n vorige 3008) een iets lichtere vlek in het zwart zit, vind ik dus niet acceptabel...

En daarom, totaal gezien, de backlight niet overal egaal en loszittend paneel, mag je van een scherm van 1900 euro toch wel meer verwachten :o
Anoniem: 258033 schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 16:18:
[...]

uiteindelijk de bovengrens op 600 vastgesteld.
daarvoor kon ik kiezen: 24" dell of 22" eizo, exact dezelfde prijs
eizo geeft trouwens 5 jaar garantie...
Ik weet niet hoe het met de 24" serie van Dell zit, maar meen de 27 en iig de 30" hebben ook 5 jaar garantie.

[Voor 22% gewijzigd door Knightwolf op 12-04-2008 01:24]

• Tripp

Tripp

Wreah

Knightwolf schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 01:22:
Hmm... dat loszitten van het paneel zou dus een serie-fout moeten zijn als jullie er ook allemaal last van hebben :?

Alleen jullie zeggen dat de backlicht wel gewoon egaal verdeeld blijft en het hele scherm op zwart zetten dat het dan ook overal even zwart is? Want dat het scherm beetje speling heeft, nouja daar kan ik me nog wel bij neerleggen. Maar dat waarschijnlijk dus door die speling midden boven (precies zelfde als m'n vorige 3008) een iets lichtere vlek in het zwart zit, vind ik dus niet acceptabel...

En daarom, totaal gezien, de backlight niet overal egaal en loszittend paneel, mag je van een scherm van 1900 euro toch wel meer verwachten :o

[...]

Ik weet niet hoe het met de 24" serie van Dell zit, maar meen de 27 en iig de 30" hebben ook 5 jaar garantie.
heb jij er 1900E voor neeeergelegd?

burbz, heb een paar whiskey op 7(8)7 :7 :Y)

specs

[...]

[/quote]

jep, die hebben ook 5 jaar garantie
de 24" kost alleen bijna 800,-, en das weer bijna 200 bovenop het budget, dat ik al had verhoogd ;)
het ging me in eerste instantie om een ECHT goed scherm, boven dat de maat heel erg belangrijk was.
overigens werkt dit scherm heerlijk met lightroom! 'tuurlijk, 24" betekent nog meer ruimte... maar mn bureau is ook niet erg diep, dus het is goed zo :)

en geen loszittende panelen, afwijkende kleuren en meer rare fratsen :)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:36
24" bijna 800 :? Voor minder dan €600 kan je 'm al in huis hebben hoor.

The devil is in the details.

Tripp schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 04:50:
[...]

heb jij er 1900E voor neeeergelegd?

burbz, heb een paar whiskey op 7(8)7 :7 :Y)
Nee, 1900 is de prijs van Dell zelf, ik heb hem voor 1400 bij Qsix :Y)
Anoniem: 258033 schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 10:03:
[...]

jep, die hebben ook 5 jaar garantie
de 24" kost alleen bijna 800,-, en das weer bijna 200 bovenop het budget, dat ik al had verhoogd ;)
het ging me in eerste instantie om een ECHT goed scherm, boven dat de maat heel erg belangrijk was.
overigens werkt dit scherm heerlijk met lightroom! 'tuurlijk, 24" betekent nog meer ruimte... maar mn bureau is ook niet erg diep, dus het is goed zo :)

en geen loszittende panelen, afwijkende kleuren en meer rare fratsen :)
Idd, voor (nog geen?) 600,- bij Qsix

[Voor 53% gewijzigd door Knightwolf op 12-04-2008 15:24]

• FireFlash

FireFlash

need a light?

Knightwolf schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 01:22:
Bij mij is het wel vrij egaal zwart bij een volledig zwarte weergave. Boven is het in ieder geval niet opvallend anders als op een andere willekeurige plek. Als dat niet zo zou zijn zou ik hem waarschijnlijk ook weer terugsturen.

• Scipionyx
  • Niet online
Hahn schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 10:07:
24" bijna 800 :? Voor minder dan €600 kan je 'm al in huis hebben hoor.
Denk dat Flevobike een 24" Eizo scherm bedoelt. Hij heeft zelf namelijk sindskort een Eizo scherm. ;)
Edit: * Scipionyx moet beter lezen.. :O

Welk type scherm heb je trouwens Flevobike? En ben je van plan om er een review van te schrijven? Zou wel mooi zijn O-)
Ben wel benieuwd naar zaken als ghosting, inputlag e.d. Kleur zal wel goed zijn (aangezien t een Eizo is :P ), of heb je instellingen moeten aanpassen?

(Reactie mag uiteraard ook via DM zodat we niet teveel offtopic gaan)

[Voor 4% gewijzigd door Scipionyx op 12-04-2008 19:12. Reden: beter lezen]

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Scipionyx schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 19:11:
[...]

Denk dat Flevobike een 24" Eizo scherm bedoelt. Hij heeft zelf namelijk sindskort een Eizo scherm. ;)
Edit: * Scipionyx moet beter lezen.. :O

Welk type scherm heb je trouwens Flevobike? En ben je van plan om er een review van te schrijven? Zou wel mooi zijn O-)
Ben wel benieuwd naar zaken als ghosting, inputlag e.d. Kleur zal wel goed zijn (aangezien t een Eizo is :P ), of heb je instellingen moeten aanpassen?

(Reactie mag uiteraard ook via DM zodat we niet teveel offtopic gaan)
Flevobike bedoelt inderdaad een Eizo 24". Ik schrok me naar, een Eizo 24" voor 600? Oke, er zijn Eizo's 24" voor 600,- maar daar zit een TN panel in, en dat willen we niet he?! :)

Zal eens kijken of er een reviewtje over te schrijven valt...

Sorry, was niet volledig. Heb de Eizo 2231W, met S-PVA panel, ook verticaal te kantelen. Uitvoering in zwart overigens. Met ingebouwde speakers, zeer degelijke bouw, en erg soepel verstelbaar.
Gekocht bij Eizoshop.nl, in Dordt. Zie eizoshop.nl of gewoon eizo.nl

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:48
Afgelopen weekend de tijd genomen om reviews te lezen van de 2707WFP en dat is toch wel een erg mooi scherm met die prachtige aluminium behuizing.
Ik heb m'n 2405FPW zaterdag verkocht en heb zojuist bij Qsix de 2707WFP besteld.

Ben benieuwd. :9

• hapSnap
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-03 07:41
JazzySOB schreef op zondag 13 april 2008 @ 11:58:
Afgelopen weekend de tijd genomen om reviews te lezen van de 2707WFP en dat is toch wel een erg mooi scherm met die prachtige aluminium behuizing.
Ik heb m'n 2405FPW zaterdag verkocht en heb zojuist bij Qsix de 2707WFP besteld.

Zou jij je ervaringen kunnen posten :) ?

Ga dit scherm misschien ook zelf kopen, heb een aantal reviews gelezen; meningen verschillen enorm ( 2707 heeft een van de hoogste input lags van een grote groep schermen ).

Voor mij is dit wel echt een afschrikker, aangezien ik een fervent FPS-er ben. Ik vraag me af wat de meningen zijn van andere FPS'ers (slash gamers) betreffende de 2707. Bij de 2407 speelt dit probleem minder, twijfel daarom tussen de 24" en de 27".. Er zijn ook genoeg mensen die nogal sceptisch zijn over het gamen op een 2407/2408..

Ik zie ook niet echt een goed alternatief. TN schermen zijn weer prima voor FPS etc, maar ik wil minimaal een 24" scherm ( minimaal 1920*1200 reso), en om nou veel geld uit te geven aan een groot scherm.. dan wil ik ook een relaxte kijkhoek hebben... zie niet zo 1 2 3 een alternatief

Hier trouwens wat rumours over een 2708... zou leuk zijn als Dell heel soon met een nieuwe 27" komt (zonder inputlag ;) )

• Tranquility
Volgens AnandTech valt het allemaal wel mee en is de 2707 niet beter of slechter dan de 2407. Voor mij persoonlijk maakt het niet zo veel uit omdat ik toch erg weinig spellen speel.

Wat die 2708 betreft is wel een beetje jammer. Koop je net een 2707, komt er een week later de 2708 uit. Als ik nou wist wat er anders is wat het wachten de moeite waard is..

Aan de andere kant zal de prijs dan ook weer een stuk hoger liggen. Dat is altijd zo met nieuwe introdukties. Had eerst ook de 2408 overwogen, maar mij lijkt juist die iets grotere pixels van de 2707 wel fijn. Bovendien is de 2408 qua beeld niet echt veel anders dan mijn oude 2405, behalve dat deze laatste geen HDCP ondersteunig had.

En met die aluminium behuizing ziet 'ie er gewoon prachtig en zeer solide uit, beter dan die plastic 2405 die ik ervoor had. Dat is ook het voordeel van Dell, dat ze er no-nonsense uitzien.

[Voor 8% gewijzigd door Tranquility op 13-04-2008 16:09]

• neographikal
  • Niet online
Ik heb Rob zojuist toch gemaild voor de garantie. Ik zat net op een foto met een flinke wolkenpartij te werken en de kleurverschillen zijn dan toch wel flink storend. Hopelijk lost een wissel mijn probleem op :)

• Tranquility
Ja met grijze wolkenluchten valt een kleurzweem meteen op.
Op zich was ik qua kleurweergave best wel tevreden met m'n oude 2405, maar ja een nieuwer generatie panel met 92% gamut en iets grotere pixels is toch wel fijn.
En de goede (gebruikers)reviews van de 2707 hebben me doen besluiten deze te bestellen.

Alleen moet ik misschien toch ook maar een spider o.i.d. gaan aanschaffen om het helemaal perfect te krijgen. Heb jij er zelf wel een, Neo? Jij als fotograaf zijnde vermoed ik dat haast wel ;)

• neographikal
  • Niet online
Ik heb er één ja en die ga je nodig hebben ook. Gewoon halen, voor 120 euro heb je de Spyder3 pro. It ain't perfect, maar voor z'n geld doet hij het goed. :)

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Heb het volgens mij al eerder gemeld, maar voor €120 inclusief verzenden heb je op ebay ook een Eye-one display 2, toch een klasse hoger dan een Spyder 2/3.

Kom er trouwens net achter dat ik helemaal geen factuur heb gekregen bij mijn scherm. Beetje gek. Nog maar een mailtje dan :)

• IGuardianI
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06-04-2021
wat is nu echt het verschil tussen de spyder3 pro en elite? software toch? anders neem ik gwn lekker de pro en haal ik de software wel van iemand anders >:)

• vanardenne
  • Niet online
Gizz schreef op zondag 13 april 2008 @ 22:58:
Heb het volgens mij al eerder gemeld, maar voor €120 inclusief verzenden heb je op ebay ook een Eye-one display 2, toch een klasse hoger dan een Spyder 2/3.
Waar basseer je dat op als ik vragen mag. Ik heb zelf nog geen callibratietool maar zit er wel over na te denken om met m'n nieuwe tft er ook 1 aan te schaffen. Maar de eerste vergelijkingstesten die ik gelezen heb zeggen nou niet dat Eye-one zoveel beter is?

Overigens wel een mooie prijs, EUR 120,-

bijvoorbeeld:
- http://www.macworld.com/a...03/monitorcalibrator.html

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Op reviews die ik nu even niet terug kan vinden :P Het vervelende van de Display 2 is dat ie onder minimaal 2 verschillende merken is uitgebracht (Monaco, Xrite nu) en dat hij op sommige sites de Xrite Display 2 heet, dan weer i1 Display 2, Monaco i1 Display 2 etc.

Dat maakt het zoeken niet echt makkelijker, maar ik zal nog eens googlen voor je :)

• Tranquility
krullee schreef op maandag 14 april 2008 @ 10:19:

Overigens wel een mooie prijs, EUR 120,-
Ik kan hem voor die prijs niet vinden, ook niet op Ebay..

Als het meezit morgen m'n 2707WFP ophalen in Amersfoort :)

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

JazzySOB schreef op maandag 14 april 2008 @ 17:05:
[...]

Ik kan hem voor die prijs niet vinden, ook niet op Ebay..
Klik. €119 als je het door GWK om laat rekenen, €128 als je het met paypal betaalt (iets minder gunstige koers, die lui moeten ook verdienen :P ).

JazzySOB schreef op zondag 13 april 2008 @ 11:58:

Ik ben ook erg benieuwd naar jouw ervaringen :) Mijn ervaringen waren zoals ik zei erg goed.
hapSnap schreef op zondag 13 april 2008 @ 15:43:
[...]

Zou jij je ervaringen kunnen posten :) ?

Ga dit scherm misschien ook zelf kopen, heb een aantal reviews gelezen; meningen verschillen enorm ( 2707 heeft een van de hoogste input lags van een grote groep schermen ).

[afbeelding]

Voor mij is dit wel echt een afschrikker, aangezien ik een fervent FPS-er ben. Ik vraag me af wat de meningen zijn van andere FPS'ers (slash gamers) betreffende de 2707. Bij de 2407 speelt dit probleem minder, twijfel daarom tussen de 24" en de 27".. Er zijn ook genoeg mensen die nogal sceptisch zijn over het gamen op een 2407/2408..

Ik zie ook niet echt een goed alternatief. TN schermen zijn weer prima voor FPS etc, maar ik wil minimaal een 24" scherm ( minimaal 1920*1200 reso), en om nou veel geld uit te geven aan een groot scherm.. dan wil ik ook een relaxte kijkhoek hebben... zie niet zo 1 2 3 een alternatief
Ik blijf het zeggen. Ik zou me niet zo'n zorgen maken om die input-lag van die 2707. Ondanks datie met 46 ms zoals je zegt een van de ergste inputlags heeft van die hele rits monitors, heb ik er helemaal nooit iets van gemerkt. Ik ben geen die-hard FPS-gamer, maar speel ze wel es en dan ook aardig fanatiek. En dan dus nog steeds niks van gemerkt :)

De specs zien er idd afschrikwekkend uit, maar de ervaringen lopen zeer uiteen. En iig als je bij Qsix het scherm haalt en het bevalt niet, kun je je met die 5 jaar garantie en service die Qsix levert eigenlijk geen buil vallen.

[Voor 64% gewijzigd door Knightwolf op 14-04-2008 17:54]

• IGuardianI
ik kan eigenlijk maar weinig vinden over die kalibreer apparaten.... zoals spyder3pro elite eye one display 2 enzo, wat nu het verschil is enzovoort.. iemand die hier verstand van heeft?

Dan weet ik welke ik moet kopen, want ik heb niet zo zin om naast mijn dure 2408WFP(komt morgen binnen als het goed is) ook nog eens een kalibreer apparaat te kopen voor 250 euro ofzo, wat dan helemaal niet goed werkt:P want ik heb gehoord dat je dan een profiel aanmaakt en dat alleen op een MAC goed draait maar op een windows niet, hij pakt hem alleen in een firefox 3 of adobe photoshop? is dat waar?

Verder heb ik nog nooit daarmee gewerkt, en heb het liefst iets simpels wat een zo goed mogelijke kwaliteit geeft:)

• Tranquility
Ik dacht altijd dat een calibreerapparaat zoals de Spider een hulpmiddel was om je monitor goed af te stellen, dus gewoon met de kleurinstellingen in het menu van de monitor de drie kleuren net zo lang regelen totdat de Spider vindt dat het goed (neutraal) is. Dat lijkt me verreweg ook de beste manier. Dan is je monitor in iedergeval goed afgesteld. Je videokaart zou alleen een doorgeefluik zijn en mag zelf niets wijzigen aan kleuren (lijkt me)..

Kan iemand eens uitleggen hoe het calibreren met zo'n Spider nou precies werkt?

• neographikal
  • Niet online
IGuardianI schreef op maandag 14 april 2008 @ 19:59:
hij pakt hem alleen in een firefox 3 of adobe photoshop? is dat waar?
Yup
Verder heb ik nog nooit daarmee gewerkt, en heb het liefst iets simpels wat een zo goed mogelijke kwaliteit geeft:)
Spyder3 voldoet prima op zich :) Gewoon kwestie van progsel opstarten, Spyder op het scherm hangen en achterover leunen. Software doet de rest :)

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

JazzySOB schreef op maandag 14 april 2008 @ 20:20:
Dan is je monitor in iedergeval goed afgesteld. Je videokaart zou alleen een doorgeefluik zijn en mag zelf niets wijzigen aan kleuren (lijkt me)..

Kan iemand eens uitleggen hoe het calibreren met zo'n Spider nou precies werkt?
Het is een combinatie van beide. Meestal begint het proces (in ieder geval bij mijn apparaat) met het instellen van de brightness en contrast waardes op je scherm. Daarna de de RGB-waardes op de monitor, dit is alleen maar om het witpunt goed te krijgen (bijvoorbeeld op 6500k). Het zegt verder niks over of kleuren goed worden weergegeven.

Daarna komt het software gedeelte aan de beurt, het maken van een kleurprofiel waardoor je videokaart inderdaad de kleuren anders naar je scherm stuurt, zodat je scherm de juiste kleuren weergeeft. Het apparaatje ziet bijvoorbeeld dat blauw niet blauw is, maar groenblauw. Dan zet hij in het profiel dat voor de kleur blauw extra blauw gestuurd moet worden en een negatieve groenwaarde (even heel grof gezegd hoor :P ). Het kleurprofiel zorgt er dus voor dat je videokaart eigenlijk een negatieve versie van je scherm doorstuurt. Is je scherm te rood, dan stuurt je videokaart minder rood om het te compenseren.

Hoop dat het zo iets duidelijker is?

[Voor 18% gewijzigd door Gizz op 14-04-2008 22:10]

• Tranquility
Dank voor de uitleg. :)

Dus die kleurprofilielen zijn eigelijk een soort extra drivers.
Als ik bij de geavanceerde eigenschappen in Windows kijk dan zie ik dat je bij "kleurbeheer" andere profielen kan laden -als ware het een soort driver- met ICM-files.

Nu heb ik even tijdelijk een 17" Dell 1707FP hier staan (met een TN panel, yuk!) en in dat kleurbeheer staat nu een bestand 1707FP.ICM geselecteerd. Ook zie ik in de lijst nog 2405FPW.ICM staan, wat mijn oude monitor is. Ik neem aan dat dit standaard kleurprofielen zijn die bij de monitordriver zitten.

Dus de Spider stelt je monitor ruwweg af en de videokaart tuned het nog eens fijntjes na?
Klinkt zinvol ;)

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

De spider laat jou, als gebruiker, de monitor ruwweg afstellen. Daarna komt een automatisch proces waarin hij een profiel maakt voor de finetuning. De videokaart kan zichzelf niet finetunen zonder spider (maar dat bedoelde je ook misschien niet :) ).

• hapSnap
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-03 07:41
JazzySOB schreef op zondag 13 april 2008 @ 16:06:
Volgens AnandTech valt het allemaal wel mee en is de 2707 niet beter of slechter dan de 2407. Voor mij persoonlijk maakt het niet zo veel uit omdat ik toch erg weinig spellen speel.

Wat die 2708 betreft is wel een beetje jammer. Koop je net een 2707, komt er een week later de 2708 uit. Als ik nou wist wat er anders is wat het wachten de moeite waard is..
Beste JazzySOB, het is maar een rumoer gepost in Januari... verder heb ik hier zelf niks over kunnen vinden, dus no worries, jouw nieuwe 2707 blijft nog wel even het laatste model :) het was meer dat ik hoopte op een model die al mijn twijfels wegnam..

Verder bedankt voor de ervaringen allemaal.. ben eigenlijk nog wel benieuwd wat een hardcore FPS-er hierover heeft te zeggen... kan net die ene belangrijke headshot betekenen in oldsk00l Counter-Strike >:)

• Tranquility
Gizz schreef op maandag 14 april 2008 @ 22:50:
De spider laat jou, als gebruiker, de monitor ruwweg afstellen. Daarna komt een automatisch proces waarin hij een profiel maakt voor de finetuning. De videokaart kan zichzelf niet finetunen zonder spider (maar dat bedoelde je ook misschien niet :) ).
Ik bedoelde inderdaad dat die Spider dan de videokaart finetuned, uit zichzelf zal dat niet lukken nee.. ;)

• plukke
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-03 11:52
Ik zit te denken om ook een 2408WFP aan te schaffen, maar lees her en der dat revisie A01eraan zit te komen, en in sommige gevallen al geleverd is. Helaas wordt niet verteld wat deze revisie zo anders maakt. Iemand enig idee of het het wachten waard is? Ik kan me namelijk erg moeilijk voorstellen dat de A01 zoveel beter is dan de A00...

• IGuardianI
neographikal schreef op maandag 14 april 2008 @ 21:56:
[...]
Spyder3 voldoet prima op zich :) Gewoon kwestie van progsel opstarten, Spyder op het scherm hangen en achterover leunen. Software doet de rest :)
Jij had toch een spyder 3 pro? Ben je er tevreden mee? genoeg instellingen enzo?
Wat is nu het verschil tussen de spyder 3 pro en elite???

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

plukke schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 09:48:
k kan me namelijk erg moeilijk voorstellen dat de A01 zoveel beter is dan de A00...
Ik mag hopen dat hij veel beter is, als je ziet hoeveel gekke problemen er met de huidige versie zijn :P
IGuardianI schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 09:49:
[...]
Wat is nu het verschil tussen de spyder 3 pro en elite???
Je zou eens kunnen kijken naar het vergelijkingstabelletje op de site van de fabrikant ;)

[Voor 34% gewijzigd door Gizz op 15-04-2008 09:52]

• neographikal
  • Niet online
plukke schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 09:48:
Ik zit te denken om ook een 2408WFP aan te schaffen, maar lees her en der dat revisie A01eraan zit te komen, en in sommige gevallen al geleverd is. Helaas wordt niet verteld wat deze revisie zo anders maakt. Iemand enig idee of het het wachten waard is? Ik kan me namelijk erg moeilijk voorstellen dat de A01 zoveel beter is dan de A00...
Ik heb Rob zondag gemaild voor de garantie, maar ik heb nog niks gehoord van hem. Als hij me vandaag terugbelt - daar ga ik dan voor het gemak even van uit - dan zal ik het gelijk navragen. Anders wacht ik nog wel een week of wat tot die A01 er is.

edit: na vijf keer te zijn doorverbonden bij Dell wist niemand iets van een nieuwe revisie. Verkoop, support, verkoop, backoffice en nog één niet :+ De laatste die ik sprak en die er de meeste sjoege van leek te hebben zei dat het gewoon niet voor mag komen en raadde aan het scherm om te laten ruilen.

edit2: zojuist mail van Rob gehad, nog even gevraagd naar A01 en tijden doorgegeven voor een omruil. Er werd geprobeerd om rekening te houden met voorkeurstijden, keurig dus. Ik ben benieuwd :)

[Voor 25% gewijzigd door neographikal op 15-04-2008 11:12]

Anoniem: 108939

Dat zou wel mooi zijn van die revisie. Ik wil binnenkort ook een 2408 aanschaffen:)
@Neographikal
Post je een berichtje met bevindingen over de revisie? :)
Over de revisies gesproken... De 3008 die ik laatst omgeruild heb gekregen (en dus eveneens niet goed is) staat achterop Rev. A01... Wist niet dat er van de 3008 al een nieuwe revisie is?

• neographikal
  • Niet online
Anoniem: 108939 schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 11:27:
Dat zou wel mooi zijn van die revisie. Ik wil binnenkort ook een 2408 aanschaffen:)
@Neographikal
Post je een berichtje met bevindingen over de revisie? :)
Rob zei dat hij nog van niks wist, maar dat wanneer deze in omloop zouden zijn, ik er één zou moeten krijgen. Zo niet, dan lijkt het sterk op een broodje aap verhaal :) Ah fijn, maandag word er een nieuw scherm afgeleverd. Ik ben benieuwd, ik hoop écht dat hij goed is, want voor de rest is het ding subliem.

[Voor 13% gewijzigd door neographikal op 15-04-2008 19:11]

• Tranquility
Vanmiddag na m'n werk gelijk langs Qsix in Amersfoort gereden om de 2707WFP op te halen.
Aardige vent die Rob en het was geen probleem om iets later te komen.

Uit de doos viel me meteen op dat dit ding toch wel ff een stuk groter is dan m'n oude 24" 2405PFW.
En wat een mooie behuizing! Prachtig geborsteld aluminium (dus geen plastic!) wat een degelijke indruk maakt. Dit deed me meteen weer denken aan de degelijke geluidsapparatuur uit de jaren '70 en '80 waar ook nog een echt aluminium front op zat. Van dit soort degelijkheid ben ik erg gescharmeerd.

Thuis meteen aangesloten en mensen, wat een bak licht geeft dat ding. Ik hoorde mensen in reviews al roepen dat je een zonnebril nodig hebt 8) , dus dat klopt dan wel aardig, en dan staat het scherm standaard qua helderheid en contrast nog maar op 50% Zelfs met de helderheid op 0% komt er nog voldoende licht uit. Da's mooi, want hoe minder je de backlight gebruikt, hoe langer hij mee zal gaan en helder blijft en dan heb je nog reserve in overvloed.. ;)

Maar....

Wat me bij het uitpakken al opviel was dat het scherm volgens mij niet nieuw was. Hij zag er althans niet nieuw uit, met hier en daar vingervlekken en zat er bubbeltjesplastic om het scherm heen i.p.v. het originele foam. Maar goed, als het scherm verder perfect is vooruit, doe ik niet moelijk.

Met een TFT-testprogramma alle kleuren op het scherm getoverd om te kijken of er dode pixels opzaten. Het lijkt er op dat het scherm daarvan vrij is, alleen zie ik bij een geheel zwart scherm een héél miniem wit puntje oplichten. Bij alle kleuren inclusief volledig wit is dit puntje verder niet zichtbaar, dus wat dit is en of ik er last van zal hebben... Het hoort er niet natuurlijk.

Wat me echter meer zorgen baart is dat het scherm aan de linkeronderkant bij zwart beeld een behoorlijk lichte vlek vertoont, die verdwijnt wanneer ik mijn hoofd geheel naar links beweeg. Dan zou je zeggen dat er rechts zo'n zelfde lichte vlek moet verschijnen, maar dat is niet het geval. Ik ben bang dat ik een exemplaar heb met behoorlijke backlightbleeding en dat dit scherm misschien al eens eerder om die reden omgeruild is. Ook is dit Rev. A00 en ik las al dat Rev. A01 al een half jaar uit is dus ik begin steeds meer te denken dat dit scherm niet nieuw is.

Hier een paar fotootjes van het scherm gemaakt vanaf statief:

8 seconden (over)belicht in duister om een goede indruk van de belichting te krijgen. Zoals je ziet is dit verre van egaal: http://img.photobucket.com/albums/v675/JazzySOB/DELL%202707WFP/Vlek1640x4808sec.jpgAls je goed kijkt zie je ook nog het witte spikkeltje aan de linkerkant.

Korte belichting van 1 sec: http://img.photobucket.com/albums/v675/JazzySOB/DELL%202707WFP/Vlek2640x4801sec.jpgHet gele licht aan de rechterkant is de reflectie van een lamp, maar zelfs nu zie je nog de vlek aan de linkerkant.

Nog eentje van 1 sec, maar dan in volledig duister:http://img.photobucket.com/albums/v675/JazzySOB/DELL%202707WFP/Vlek3640x4801sec.jpg

Hier de foto's in originele grootte (groot!)
http://www.wilschut.net/forum/got/P1000209.JPG
http://www.wilschut.net/forum/got/P1000210.JPG
http://www.wilschut.net/forum/got/P1000211.JPG

Ik ga Rob dus maar ff een mailtje sturen voor een omruil, want dit vind ik niet acceptabel..
Hmm dat is jammer idd, en als ik je beschrijving zo lees lijkt het idd geen nieuw scherm te zijn. Overigens zie ik op je laatste originele foto in het meest donker nog meer lichte puntjes op je scherm, weet niet of dat ook hotpixels zijn of stofjes of zo of aan je camera kan liggen?

Met de 2707 die ik had, zaten na lang en goed zoeken enkele hot-subpixels in, maar niet eens heel de sub-pixel, maar een klein deel daarvan. Die zijn zo klein dat ze vrijwel nooit zichtbaar zijn. Ik zag ze ook pas na 3-4 weken.

Maar die lichtvlekken en dat de backlighting niet egaal is had ik totaal geen last van. Die 2707 die ik had was wat dat betreft echt geweldig.

Gelukkig is Rob zoals je zei een aardige kerel die niet snel ergens moeilijk over doet, dus denk (hoop voor je) datie ook niet moeilijk zal doen over een omruil.... Ben wel benieuwd hoe dat afloopt :)

• Tranquility
De foto's zijn gemaakt met een Panasonic Lumix DMC FZ-18 en die heeft zoals bekend niet echt een ruisvrije CCD... Ik had een D70 die ik laatst had verkocht en ben nog in afwachting op een eventuele opvolger van de 5D tenzij er een D300 met FF sensor komt ;)

Maar de enige pixel die slecht is, is goed te zien aan de linkerkant van het scherm op de eerste originele foto, en die laat alleen het licht door en valt daarom op bij zwart beeld. In gewoon beeld of met alleen kleur valt het niet op.

Ik zat trouwens net een DVD'tje fullscreen op het scherm te kijken en dan valt het echt enorm op dat de linkerkant van het scherm lichter is. Vooral goed te zien aan de zwarte balken boven en onder.
Anders dan dat is het beeld verder echt super te noemen.

• neographikal
  • Niet online
JazzySOB schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 23:31:
De foto's zijn gemaakt met een Panasonic Lumix DMC FZ-18 en die heeft zoals bekend niet echt een ruisvrije CCD...
Camera doet hier weinig aan af, dit is niet zoals het hoort :)
Ik had een D70 die ik laatst had verkocht en ben nog in afwachting op een eventuele opvolger van de 5D tenzij er een D300 met FF sensor komt ;)
't Heet een D3 ;) :+

• Tranquility
neographikal schreef op woensdag 16 april 2008 @ 00:34:
[...]

Camera doet hier weinig aan af, dit is niet zoals het hoort :)

[...]

't Heet een D3 ;) :+
Hehe, ja maar die is nogal prijzig en dat is een echte profbody met "vaste grip".
Ik wil dus meer een body hebben zoals de 5D of D300..

Om nog even ontopic te komen, Rob van Qsix heeft me teruggemaild en volgens hem heeft hij mij per ongeluk een refurbished model meegegeven. Hij gaat hem direkt omruilen bij Dell dus dat gaat ook wel goed komen.

Heb jij je scherm al omgeruild Neo?

• neographikal
  • Niet online
Maandagmiddag staan ze hier voor de deur als het goed is :) Ik ben benieuwd :)

• A3-D
  • Laatst online: 18:45
Word Rob inmiddels niet knettergek van al die tweakers die bestellen en omruilen??

Ook ik sta op het punt mijn twee 19" Samsungs 191T te vervangen voor een 24" model, maar neig na de negatieve berichten toch liever naar een wat duurdere Eizo waar deze problematiek niet aan de orde is.

RiederZon Totaal: 4720 Wp | PVoutput: Team Barendrecht NL zipcode 2990 - 2994

• neographikal
  • Niet online
A3-D schreef op woensdag 16 april 2008 @ 16:09:
Word Rob inmiddels niet knettergek van al die tweakers die bestellen en omruilen??
Tja, bedrijfsrisico en dan moet Dell maar meteen het goede spul leveren :) Probleem wat ik met de Eizo heb is dat hij niet een beetje duurder is, maar bijna anderhalf keer zo duur voor de 24". Dat is toch wel een vrij stevig verschil. :)

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

JME

zeg maar Jamie

Bij mij is het inmiddels zover dat de monitor rechtstreeks via Dell wordt omgeruild, het lijkt erop dat Rob er niet eens meer tussen gaat zitten ;)
Nadeel daarvan is wel dat Rob dan ook geen controle vooraf meer kan uitvoeren. Iets wat eigenlijk toch wel nodig lijkt te zijn, dus ik ben benieuwd. Als het goed is komt vrijdag monitor nummer 4 bij mij binnen. Ik mag toch lijden dat die dan eindelijk eens een keertje goed is.
Hoewel ik in eerste instantie van mening was dat er overal waar gewerkt wordt wel eens fouten worden gemaakt, en dat dit soort problemen op internet altijd zwaarder wordt aangezet dan het in werkelijkheid is, begint dit toch wel ernstig structurele vormen aan te nemen. Denk je dat je iets goeds koopt door een monitor uit de toplijn van een gerenommeerd merk aan te schaffen, zit je vaker met Qsix te bellen dan dat je zit te photoshoppen... :'(

• KarlMarX
  • Laatst online: 26-02 10:53

KarlMarX

Marx mag weer!

Misschien heb ik het mis, maar als ik het zo hoor ben ik blij dat ik het direct bij Dell heb gekocht. Die leverde binnen 2 werkdagen en de omruilingen gebeuren binnen 1 werkdag. Als ik het hier zo lees, kost het via Qsix allemaal wel heel veel tijd. De service kan wel goed zijn, maar dat is die van Dell ook en een week wachten op antwoord vind ik ook niet niks...

Iets anders. Ik heb regelmatig last dat mijn beeld even alle kanten op trilt. Het duurt maar een seconde ofzo, maar toch heel vervelend. Ik had het eerst alleen bij mijn ene 2408 maar nu ook bij mijn andere. Ik merkte dat het bijvoorbeeld voorkomt als mijn mobiel in de buurt is en actief naar signaal zoekt.
Hebben anderen dit ook? Ligt dit aan de monitor of aan de kabel? Ik gebruik zeer goedkope HDMI naar DVI kabels. Maar zoals ik las in dit topic zou dat niet mogen uitmaken... Maar dat begin ik me nu af te vragen en begin te denken of die goedkope kabels toch miskopen zijn en ik beter Belkin kabels kan halen voor 25 euro per stuk?

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

KarlMarX schreef op woensdag 16 april 2008 @ 17:56:
Als ik het hier zo lees, kost het via Qsix allemaal wel heel veel tijd. De service kan wel goed zijn, maar dat is die van Dell ook en een week wachten op antwoord vind ik ook niet niks...
Ik wacht graag iets langer als ik daardoor €600 bespaar (is toch weer een 2408 ofzo :P ). Overigens heeft Rob al mijn mailtjes binnen 18 uur beantwoord, de laatste keer zelfs binnen 20 minuten. Dus zo'n kommer en kwel is het niet, althans in mijn geval :)
Knightwolf schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 19:08:
Over de revisies gesproken... De 3008 die ik laatst omgeruild heb gekregen (en dus eveneens niet goed is) staat achterop Rev. A01... Wist niet dat er van de 3008 al een nieuwe revisie is?
Net even gekeken, mijn 3008 die ik 4-4 heb binnengekregen is gewoon nog een A00. Waarschijnlijk één van de laatste dus. Verder nog totaal geen problemen met het ding :)

[Voor 29% gewijzigd door Gizz op 16-04-2008 18:20]

• Tranquility
Bij mij mailde Rob ook vrij snel weer terug. Soms kan het wel eens een dagje duren, maar je krijgt altijd antwoord van hem, dat is tot nu toe mijn ervaring. En mijn scherm gaat waarschijnlijk ook direkt door Dell omgeruild worden. Ik kan hem nu niet bij hem zelf omruilen omdat hij op dit moment ook geen 2707WFP's meer op voorraad heeft.

Nadeel is dat ik er zelf niet voor kan thuisblijven (woon alleen en werk fulltime) dus kijk ik of het scherm op het adres van m'n moeder omgeruild kan worden. Moet nog horen van Rob of dat kan. ;)
Op een ander adres omruilen mag echt geen probleem zijn, als je het maar goed en betijds doorgeeeft :)

Vraag me idd ook wel es af of Rob er niet gek van wordt, maar zoals gezegt, bedrijfsrisico, en moet Dell maar meteen goed spul leveren :) Ik vind iig dat Rob er goed mee om gaat.

• Tranquility
Knightwolf schreef op woensdag 16 april 2008 @ 23:55:
Op een ander adres omruilen mag echt geen probleem zijn, als je het maar goed en betijds doorgeeeft :)

Vraag me idd ook wel es af of Rob er niet gek van wordt, maar zoals gezegt, bedrijfsrisico, en moet Dell maar meteen goed spul leveren :) Ik vind iig dat Rob er goed mee om gaat.
Kan me voorstellen dat 'ie er af en toe gek van wordt, maar Rob heeft mij al te kennen gegeven per ongeluk een refurbished scherm te hebben meegegeven, dus is het natuurlijk niet mijn schuld of een "normaal garantiegeval". Alleen weet ik niet of omruilen via Dell eigenlijk wel kan in mijn geval, want er staat helemaal niets op de doos. Wel merknaam e.d. maar normaal gesproken hoort er een grote witte sticker op de doos te zitten waar alle info op staat zoals serienummer, service-tag en een zooi streepjescodes. Dat weet ik omdat ik voor mijn werkgever dagelijks Dell apparatuur heb uitgepakt en o.a. bij een klant van ons heb geïnstalleerd.

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:55

Maximus

There is no substitute

Op termijn overweeg ik de aanschaf van een nieuwe monitor. Ik zit te twijfelen tussen de 2707 en de 3008. Het is niet de prijs dat mij veel uit maakt als wel de mogelijkheid tot aansluiten van een PS3 via de component of HDMI (alleen 3008) aansluiting.

Diverse sites hebben reviews van zowel de 3008 als de 2707 gepost. De voordelen van beide schermen zijn hier uiteraard bekend. Ik blijf echter zitten met een aantal vragen die niet beantwoord worden of waar ik op div. fora tegenstrijdige berichten lees:

Vragen omtrent de 2707:
  • Kan de component input op de 2707 1080p aan?
  • Wanneer op de 2707 gekozen wordt voor 1:1 pixelmapping hoe groot zijn de balken dan (120pixels) tov het gevulde beeld
Vragen omtrent de 3008
  • Kan de component input van de 3008 1080p aan?
  • Hoe ziet "schermvullend" er uit wanneer een ps3 wordt aangesloten op de 3008?
Wanneer mensen hierop het antwoord weten of mij kunnen helpen zou ik dit zeer waarderen :)

Matthijs en Linde zijn lief!

• KarlMarX
  • Laatst online: 26-02 10:53

KarlMarX

Marx mag weer!

KarlMarX schreef op woensdag 16 april 2008 @ 17:56:
Iets anders. Ik heb regelmatig last dat mijn beeld even alle kanten op trilt. Het duurt maar een seconde ofzo, maar toch heel vervelend. Ik had het eerst alleen bij mijn ene 2408 maar nu ook bij mijn andere. Ik merkte dat het bijvoorbeeld voorkomt als mijn mobiel in de buurt is en actief naar signaal zoekt.
Hebben anderen dit ook? Ligt dit aan de monitor of aan de kabel? Ik gebruik zeer goedkope HDMI naar DVI kabels. Maar zoals ik las in dit topic zou dat niet mogen uitmaken... Maar dat begin ik me nu af te vragen en begin te denken of die goedkope kabels toch miskopen zijn en ik beter Belkin kabels kan halen voor 25 euro per stuk?
Als aanvulling hierop heb ik het zojuist getest op de 4 jaar oude desktop van mijn schoonvader met Windows XP. Met zijn PC en zijn DVI naar DVI kabel kreeg ik ook hele erge storingen. Vooral in de bios. Dat werd zo heftig dat de monitor zelfs uitging en nier meer aanging via DVI. Met een VGA kabel werkte het wel perfect. Dus nu begin ik te denken dat de DVI poorten van mijn beide 2408's niet helemaal lekker zijn. Of kan het nog iets anders zijn? De kabels lopen achter mijn bureau langs waar ongeveer 10 transformatoren zich ook bevinden. Zouden deze zo erg storen? Heb ik eerder nog nooit last van gehad en bovendien zou je dan juist met VGA storing verwachten en daar heb ik het niet.

Ik snap er helemaal niets meer van. :?
Wtf, 10 trafo's? 8)7

Kleine moeite: sluit je schermen aan zonder dat die DVI-kabels langs die trafo's lopen :) Maar je hebt gelijk dat je met VGA meer magnetische storingen zou verwachten dan met DVI...

Aan de andere kant wel erg vreemd dat BEIDE monitors hetzelfde probleem lijken te hebben.
Maximus schreef op donderdag 17 april 2008 @ 09:30:
Vragen omtrent de 2707:
  • Kan de component input op de 2707 1080p aan?
  • Wanneer op de 2707 gekozen wordt voor 1:1 pixelmapping hoe groot zijn de balken dan (120pixels) tov het gevulde beeld
Vragen omtrent de 3008
  • Kan de component input van de 3008 1080p aan?
  • Hoe ziet "schermvullend" er uit wanneer een ps3 wordt aangesloten op de 3008?
Wanneer mensen hierop het antwoord weten of mij kunnen helpen zou ik dit zeer waarderen :)
Wat bedoel je met 1:1 pixelmapping op de 2707? Wat wil je met 1:1 weergeven en wat wil je daar precies over weten? :)

Wat bedoel je precies met hoe schermvullend eruit ziet? 1080p zal op een 16:10 scherm nooit 'schermvullend' zijn, dan zou je het verticaal moeten gaan stretchen. Is dat ook wat je bedoelt?

[Voor 87% gewijzigd door Knightwolf op 17-04-2008 17:54]

Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dingen die hier o.a. niet graag gezien worden:
- Vragen over de levertijd, daarvoor neem je gewoon contact op met de shop/verkoper.
- "Ik heb heb er een besteld, [hoop dat ik hem < dag > heb!]"
- "Ik ga < shop >/Dell eens mailen over < probleem/vraag >". Post dan zodra je mail terug hebt, dan is je post ook gelijk nuttig.
Bij het posten van emails: Gelieve geen persoonsgegevens van behandelend personeel te vermelden bij bijvoorbeeld het quoten van emails.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee