KarlMarX schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 13:22:
Het zit echt in de kabels. Ik heb weer zitten testen. Als ik de telefoon tegen de kabel aanhoud terwijl ik gebeld word, gaat het beeld trillen al een gek en slaat de monitor op tilt. Als ik dit bij de VGA kabel doet, gebeurd er niks.
Kwaliteit van de kabels maakt dus wel degelijk uit, in tegenstelling tot wat door velen hier beweerd wordt.
Ik heb nu dure (afhankelijk van welke (web)winkel tussen de 25 en 60 euro per stuk) Belkin HDMI-DVI kabels gekocht. En het probleem is praktisch weg.
Uit zichzelf trilt het beeld helemaal niet meer. Alleen als ik een mobiel met een actief gesprek tegen de kabel aan houdt trilt het een piep klein beetje en ook maar heel kort. Als mijn mobiel gewoon onder mijn monitor ligt heb ik geen enkel probleem meer. Met mijn twee goedkope merkloze kabels trilt de boel dus de pan uit.
Het is gewoon duidelijk. De goedkope kabels hebben geen/minder goede afscherming dan de dure Belkin kabels en die afscherming is dus wel van belang.
Blijkbaar gebruiken de meesten hier de door Dell meegeleverde kabels en zijn die wel goed. Alleen levert Dell dus helaas geen HDMI-HDMI of HDMI-DVI kabels mee, dus zijn mijn monitoren nu 25 euro per stuk duurder geworden...