Toon posts:

[TFT] Dell UltraSharp Serie (20,1", 24", 27", 30") - Deel 9 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 37.119 views

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-05 21:13

KarlMarX

Marx mag weer!

Blijkbaar is Dell sneller als je als MKB iets koopt dan als particulier. Ik las hier namelijk dat bij velen er toch wel een week overheen ging en vooral het verwerken van de betaling wel even duurde.

Ik heb het vrijdag eind van de middag telefonisch besteld bij Dell. Direct erna een offerte en betalings instructie (met ideal link) per mail. Direct per ideal betaald en akkoord gegeven per mail op de offerte en daarbij vermeld dat ik het direct betaald heb per Ideal.
Zaterdag al een status update dat de monitoren in productie zijn en vandaag een melding dat de monitoren verzonden zijn en morgen door UPC geleverd gaan worden. Sneller kan volgens mij niet. d:)b

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik had als MKB klant ook 18e betaald (gewoon via overboeking), 19e ontvangstbevestiging, 20e in huis :) zou daar best mee te maken kunnen hebben dan.

• MXL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-05 22:27
Ik heb sinds een week ook een 2408, hij bevalt mij erg goed maar ik zit met 1 probleem, hij heeft twee continu brandende pixels. De ene zit links in een hoek en is echt niet te zien, de tweede zit links van het midden is groen en is eigenlijk ook meestal niet te zien (en ik ben heel kritisch). Nu kan ik het scherm omruilen. Waar ik mee zit is dat je bij omruiling nooit de garantie hebt van een nieuw scherm, hoe groot is de kans dat je een al gebruikt scherm krijgt, hij is natuurlijk nog vrij nieuw.

Powered by Solarfrontier 3060 Wp

• KarlMarX

KarlMarX

Marx mag weer!

De keuze om om te ruilen lijkt me niet zo moeilijk. Dell heeft gelukkig niet voor niets een redelijk goede garantie volgens mij.
Als je "nieuwe" scherm niet goed is kan je het toch weer ruilen? En als het wel "gebruikt" is, maar wel helemaal goed, dan merk je er eigenlijk dus niets van dat het "gebruikt" is.
Qua levensduur ofzo zal het niet echt kunnen uitmaken aangezien dit model pas net op de markt is, dus heel oud kan dat "gebruikte" scherm niet zijn lijkt me.

Nietemin verwacht ik zelf ook bij een nieuw scherm geen gebruikssporen hoor. ;) Dan had ik het net zo goed tweedehands kunnen kopen voor een stuk minder.

• BasNation
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-05 00:24
BasNation schreef op maandag 31 maart 2008 @ 17:41:
Oke nu weet ik zeker dat mijn 2408WFP een 2e hands retour scherm is.

Wanneer ik Windows in standby laat gaan, of wanneer ik de monitor helemaal uitzet en vervolgens weer aanzet (of uit standby haal) gaat hij niet aan. Hij gaat meteen in power-save modus... en vindt dus geen signaal.

Eveneens een vaker voorkomend probleem als ik [H] forum zo doorlees.

Jammer dat ik hem moet omruilen... want het beeld is prachtig (op de standaard Vista oversaturated red/green na dan).
Om hier even op terug te komen. In tegenstelling tot wat enkelen op andere fora beweren is het probleem van "stuck in power save mode" niet een monitor mankement maar een driver probleem. De 2408WFP heeft problem met oudere VGA kaarten. Ikzelf gebruik op dit moment nog een ATI 9800 Pro.
Zelfs de nieuwste drivers (8.3) lossen dit probleem niet op, maar ik heb een trukje verzonnen waardoor dit min of meer verholpen kan worden. Dit werkt zowel voor de Windows "turn off the display" powersaving feature als het volledig uitschakelen (power-off met de knop op de monitor) van de 2408WFP.

Het komt erop neer dat de 2408WFP bij oudere VGA kaarten een extra sterke stroomstoot of zoiets nodig heeft om te ontwaken uit "power save mode". Dit kan op de volgende manier bereikt worden.

1. Installeer ATI Tray Tools (http://www.guru3d.com/article/atitraytools/189/)
2. Menu > Hot Keys > Enable Hot Keys (checked)
3. Menu > Hot Keys > Customize
4. Add new Hot Key
5. Miscellaneous > Reload display driver
6. Assign een Hot Key (Ik zelf gebruik ALT + T) > Ok

0. Iedere keer als je monitor uit is geweest simpelweg ALT + T drukken en je bent weer terug.

Dit is alleen getest in Windows Vista 32bit i.c.m. Catalyst 8.3 (display drivers only).

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-05 17:46
Ik zou heel graag een Dell 3008 kopen echter heb ik totaal geen trek in die input lagg. Hopelijk komt er een ref waar dat minder is zoals bij de 3007-HC. Die laatste is helaas niet meer verkrijgbaar anders had ik die genomen met een switch box waar ik me Xdoos 360 aan kan hangen want dat is voor mij wel een must.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Anoniem: 255272

de 2408 zou ook een input lag hebben. Geloof het of niet, ik heb er in windows met mijn muis meer last van dan tijdens het gamen op mijn xbox360. Als ik mijn muis heel snel beweeg en dan stop dan gaat mijn aanwijzer nog een stuk verder :D
Tijdens het racen en dan heb ik het over nfs most wanted met een porsche carrera gt totaal geen last van.

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Anoniem: 255272 schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 14:53:
de 2408 zou ook een input lag hebben. Geloof het of niet, ik heb er in windows met mijn muis meer last van dan tijdens het gamen op mijn xbox360. Als ik mijn muis heel snel beweeg en dan stop dan gaat mijn aanwijzer nog een stuk verder :D
[...]
Hmm, dat is wel érg klote.. :/

Kijk, als de inputlag alleen in games aanwezig zou zijn dan zou het mij niet (zo veel) storen. Ben geen die-hard gamer. Maar als ie alleen al in windows zo'n enorme mate van inputlag gaat tonen.. Nee, dan moet ik misschien toch maar s verder kijken denk ik. :|

Andere gebruikers die dit kunnen bevestigen?

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

• jordi.c
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-05 17:42
Ik heb vandaag mijn 2408wfp binnen gekregen :P .

Wat een licht straalt dat ding uit niet te vergelijken met mijn vorige TFT (Samsung 930BF) :9~

Ik las in een van de vorige delen over FireFox Beta 3.x dat hier de kleuren veel beter waren dan FF 2.x? Moet je hiervoor nog iets instellen in FF 3.x?

Edit: @BasNation die 'scratches' rondom de connectors zien er bij mij ook vergelijkbaar uit. Alhoewel ik wel denk dat dit een nieuw scherm is.

Bedankt voor je tip om de monitor uit slaapstand te halen dit probleem had ik nl. ook.

[Voor 27% gewijzigd door jordi.c op 01-04-2008 15:51]

• KarlMarX

KarlMarX

Marx mag weer!

Ik heb vandaag ook onze twee schermen (2408WFP's) binnen. Ik kan net als Jordi.c beamen dat ook hier dezelfde beschadigingen zitten als bij Basnation. Ook ik denk dat onze beide schermen gewoon nieuw zijn. Moet nog wel alles testen (dode pixels etc). De kleuren zijn wel veel mooier dan op m'n laptop, vooral meer kleurnuances, maar wel heel slecht afgesteld. Roze en oranje zijn fluorcerend.
Ik denk dat we ook maar een Spidertje moeten aanschaffen.
Grappig detail is dat wel exact opeenvolgende serie nummers hebben. :D

Eén grote teleurstelling is dat er geen HDMI kabel bij zit, terwijl meerdere mensen hier op het forum schreven dat die er wel bij zou zitten. Er zit wel een (waardeloze) Displaypoort kabel bij. 8)7
Mijn laptop heeft alleen HDMI en VGA out, dus nu hangt ie aan de VGA en daar krijg ik koppijn van.. Beeld is dan toch net minder scherp dan met DVI/HDMI (althans dat is mijn ervaring met vorige schermen).

Kunnen mensen hier bevestigen wat voor kabel zij erbij hebben gehad, HDMI of Displaypoort? Ze lijken wel een beetje op elkaar, maar op de Displayport kabel zit een label met "Displaypoort" :P

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
jordi.c schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 15:48:

Ik las in een van de vorige delen over FireFox Beta 3.x dat hier de kleuren veel beter waren dan FF 2.x? Moet je hiervoor nog iets instellen in FF 3.x?
about:config colormanagement aangooien :)

Op zoek naar software/integratie-architect?

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:26

JME

zeg maar Jamie

BasNation schreef op maandag 31 maart 2008 @ 14:22:
edit 3: er lijkt een heel heel licht gezoem uit de achterkant te komen, maar ik hoor hem alleen als ik echt me nek bovenop de monitor leg. Ik zal vanavond als het wat stiller is nog maar eens proberen.
Zelfs al hoor je in die positie gezoem, hoe vaak lig je met je nek op je monitor te werken??
BasNation schreef op maandag 31 maart 2008 @ 14:22:
Ik probeer gewoon alle mogelijke standaard klachten uit om erachter te komen waarom deze mogelijk geretourneerd is geweest.
Maak je jezelf dan niet hartstikke gek?
Scipionyx schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 15:40:
Kijk, als de inputlag alleen in games aanwezig zou zijn dan zou het mij niet (zo veel) storen. Ben geen die-hard gamer. Maar als ie alleen al in windows zo'n enorme mate van inputlag gaat tonen.. Nee, dan moet ik misschien toch maar s verder kijken denk ik. :|

Andere gebruikers die dit kunnen bevestigen?
Ik merk er op mijn 2408 geen barst van, maar dat is subjectief dus die discussie zal ik hier niet aangaan. Waar ik wel nieuwsgierig naar ben: we hebben het over een inputlag van 50 milliseconde. Hoever kan je muis zichtbaar doorschieten als je stopt met bewegen? Je kunt volgens mij je hand niet eens gecontroleerd stilzetten met een dergelijke precisie. Ik hoop eerlijk gezegd dat gebruiker roijackers probeert om de boel een beetje op te jutten op deze bijzondere datum...

En verder denk ik echt dat we elkaar allemaal hartstikke gek liggen te maken met alles wat er mis kan zijn met de 2408. Natuurlijk kan er eens iets niet OK zijn (mijn DVI-poorten zijn bijvoorbeeld defect, wordt echter keurig opgelost) maar als echt 9 van de 10 monitoren een mankement zou vertonen dan was er toch allang een total recall geweest? Daarbij kan ik het me niet voorstellen dat Dell na het fiasco met de 2407WFP-HC niet tig keer heeft nagedacht en alles heeft gecheckt voordat ze een opvolger in de markt zetten.

• BasNation
Hehe JME, daar heb je gelijk in, maar ik heb geen groot budget en met een investering van €570 wil dan ik dan ook zeker weten of er niks mis mee is. Vandaar de pietluttige instelling :P. En als er dan toch enkele probleempjes bekend zijn, ga je die natuurlijk het eerst testen.

Inmiddels het scherm meer dan een dag in gebruik en bevalt me echt heel goed.

+ Het gezoem is zodanig zacht dat ik het nooit boven normaal gebruik uit hoor, de ventilatoren in mijn PC (die behoorlijk stil is) komen er sterk bovenuit. Dus het gezoem is absoluut geen probleem.

+ Geen roze of gele tint op het scherm, dus die kan ik ook van het lijstje afstrepen.

+ Geen color banding, de gradients zijn nagenoeg perfect.

+ Geen dode pixels.

- Rood en Groen te saturated (Windows z'n schuld waarschijnlijk, in ieder geval niet op te lossen totdat andere drivers of A01 uitkomt).

- Scherm helt licht naar rechts, 1CM verschil.

- "Stuck in power save mode" (Videokaart z'n schuld).

- Uiterste rechter kant van scherm wat donkerder (S-PVA technologie z'n schuld).

- Hele lichte beschadigingen aan de achterkant (Dell testers hun schuld?).

Ik heb dus eigenlijk maar één echt probleem dat opgelost zou kunnen worden door hem om te ruilen en dat is het feit dat de monitor altijd enigzins helt (schuin staat).
Of dit genoeg is om hem om te ruilen moet ik nog even een nachtje over slapen.

p.s. @ roijackers

Ik dacht dat ik dit ook had maar volgens mij zit dat tussen je oren. Als ik de muis beweeg en ik hou mijn hand abrubt stil dan lijkt hij nog een beetje te bewegen. Maar na wat meer uittesten kwam ik erachter dat ik mijn hand simpelweg niet zo snel perfect stil kan krijgen. Het lijkt dus als je monitor achterloopt, maar het is gewoon je hand die niet in 1ms tot stilstand kan komen.
Just my 2 cents.

p.p.s. Ik ga maar eens zoeken naar een goedkope AGP kaart om van dat "power save mode" probleem af te zijn. Zit te twijfelen tussen een X1950Pro 2e hands of meteen een nieuwe HD3850.

[Voor 19% gewijzigd door BasNation op 01-04-2008 16:44]

• KarlMarX

KarlMarX

Marx mag weer!

Ik wil niet zeuren, maar kunnen mensen hier bevestigen wat voor kabel zij bij de 2408 hebben gehad, HDMI en/of Displayport? Als de HDMI er wel bij hoort ga ik Dell bellen, zoniet dan ga ik een kabel zoeken op ebay.
In deel 8 schreef o.a. Neographikal dat er een HDMI kabel bij zat.

Ik heb trouwens het probleem dat de monitor niet in Powersave gaat op de VGA aansluiting. Als de laptop in standby gaat of de monitor "uitzet", komt de monitor met de melding "no VGA cable". Heel irritant. Hebben nog meer mensen hier last van? Is dit een instelling?

• BasNation
KarlMarX schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 16:49:
Ik wil niet zeuren, maar kunnen mensen hier bevestigen wat voor kabel zij bij de 2408 hebben gehad, HDMI en/of Displayport? Als de HDMI er wel bij hoort ga ik Dell bellen, zoniet dan ga ik een kabel zoeken op ebay.
Ik heb er een Displayport kabel bij gekregen. Een HDMI kabeltje kan je voor 10e bij je locale elektronica boer halen.

edit: Nou dat gaat snel, ga zometeen een Ati X1950Pro ophalen voor €50, hopelijk ben ik dan van het powersave gezeur af :9

[Voor 11% gewijzigd door BasNation op 01-04-2008 16:59]

• Bravo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:50

Bravo

Second Best

KarlMarX schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 16:49:

Ik heb trouwens het probleem dat de monitor niet in Powersave gaat op de VGA aansluiting. Als de laptop in standby gaat of de monitor "uitzet", komt de monitor met de melding "no VGA cable". Heel irritant. Hebben nog meer mensen hier last van? Is dit een instelling?
Dit probleem heb ik ook met mijn 2407WFP, het lijkt erop dat het in de VGA kabel moet zitten. Voor meer informatie check het Dellcommunity forum

Flickr
Canon 6D
17-40mm f/4 + 50mm f/1.8 II + 70-200mm f/4 | 2x 430EX II | Sirui T005 + C10

• jordi.c
Ik heb een D-Sub/DVI/Display port en een USB kabel ontvangen.

• jordi.c
BasNation schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 16:53:
[...]

Ik heb er een Displayport kabel bij gekregen. Een HDMI kabeltje kan je voor 10e bij je locale elektronica boer halen.

edit: Nou dat gaat snel, ga zometeen een Ati X1950Pro ophalen voor €50, hopelijk ben ik dan van het powersave gezeur af :9
Ik ben benieuwd BAsNation omdat ik dit probleem ook heb met een X850XT (iets nieuwer dan een 9800pro).

Ik doe het nu moet jouw 'trucje' dit werkt wel goed, maar is dit slechter voor de monitor omdat je naar een andere kaart op zoek bent gegaan?

• BasNation
jordi.c schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 17:10:
[...]

Ik ben benieuwd BAsNation omdat ik dit probleem ook heb met een X850XT (iets nieuwer dan een 9800pro).

Ik doe het nu moet jouw 'trucje' dit werkt wel goed, maar is dit slechter voor de monitor omdat je naar een andere kaart op zoek bent gegaan?
Hehe nee hoor, het lijkt me niet slecht voor je monitor, je forceert immers gewoon iets dat normaal gesproken automatisch hoort te gebeuren. Maar ik merk dat mijn trukje niet altijd even goed werkt. En het is natuurlijk gewoon onhandig.

Daarnaast kom ik van een 17" waar de meeste spelletjes nog enigzins vlot gingen... maar nu ik wat meer aan het testen ben op 1600x1200 (de spelletjes die ik speel zijn meestal wat ouder vanwege mijn VGA kaart, dus 1920x1200 bestond toen nog niet :P) merk ik dat ik wat snellers nodig heb.

Om je een beetje een idee te geven :P
http://img257.imageshack.us/img257/3778/lalala1ds4.jpg

Volgende stap wordt nieuw desktop set :P, want dit ziet er natuurlijk niet uit.
Zit te denken aan die nieuwe MS 7000 set, maar die is nog niet te krijgen.

http://www.microsoft.com/.../2008/03-11WLD7000_lg.jpg

[Voor 15% gewijzigd door BasNation op 01-04-2008 17:27]

• jordi.c
Ik hoor het wel als je de X1950pro in je pocket hebt :9

Is het gfx.color_management.enabled? Deze waarde heb ik op true gezet ipv false.

Al mijn add-ons worden niet meer herkend in FF 3 beta, volgens mij is er een tweak om deze weer te laten werken.

Wat me minder bevalt aan dit scherm is dat de eerste paar cm.'s aan de linker kant een stuk lichter is dan de rest van het scherm:/
Ik heb nog de factory settings kan ik dit wegkrijgen door een andere setting?

[Voor 93% gewijzigd door jordi.c op 01-04-2008 17:49]

• Knightwolf
  • Laatst online: 02-06 21:04
Astennu schreef op maandag 31 maart 2008 @ 23:17:
Ik zou heel graag een Dell 3008 kopen echter heb ik totaal geen trek in die input lagg. Hopelijk komt er een ref waar dat minder is zoals bij de 3007-HC. Die laatste is helaas niet meer verkrijgbaar anders had ik die genomen met een switch box waar ik me Xdoos 360 aan kan hangen want dat is voor mij wel een must.
Ik ga straks of morgen zelf ook es een inputlag test doen met die 3008, maar heb er tot nu toe, ook met snelle games zoals UT2004, totaal geen moeite mee gehad :)
Ik denk dan ook dat je daar niks of nauwelijks iets van gaat merken, tenzei je misschien een super hardcore gamer bent, maar dat kan ik zogauw niet uit je post opmaken.

• KarlMarX

KarlMarX

Marx mag weer!

Ik kom via die link alleen op je normale pagina uit.

Zou je en/of anderen nog kleurprofielen voor de 2408 kunnen posten?

Alvast heel hartelijk dank. _/-\o_

• neographikal
  • Niet online
KarlMarX schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 18:43:
[...]

Ik kom via die link alleen op je normale pagina uit.

Zou je en/of anderen nog kleurprofielen voor de 2408 kunnen posten?

Alvast heel hartelijk dank. _/-\o_
Geef me een uurtje, ik ben nét de boel aan het migreren, eindelijk weg van die paupere hosting die ik eerst had :)

Done :)

• KarlMarX

KarlMarX

Marx mag weer!

neographikal schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 18:44:
[...]

Geef me een uurtje, ik ben nét de boel aan het migreren, eindelijk weg van die paupere hosting die ik eerst had :)

Done :)
Thanks!
Ik merk alleen nog geen verschil in Vista. Rood en groen zijn nog steeds fluorcerend. Verder is heeft de linkerkant van m'n scherm een rode waas en de rechterkant een groene waas. Maar misschien moet ie gewoon nog even inbranden...

Ook heb ik enorme koppijn, maar het zal wel gewoon wennen zijn aan de grootte en de hoeveelheid licht. Ik had net al de brightness op 0%, is wel licht genoeg, maar dan is alles ook wel erg flets. Wit is dan meer grijzig.

Toch ben ik tot nu toe heel erg tevreden. :D

Nee mijn reactie is geen 1 april grap.
Ben niet zo weg van die humor. Ik zat me net wel te bedenken dat windows ook nog een snelheid heeft waarmee de muis reageert. Mss dat die te traag staat. Overigens was het van mijn kant niet te bedoeling om mensen af te schrikken of een discussie op te werpen.
Nogmaals ik speel need for speed most wanted en met ruim 300 kph op de snelweg heb ik in een race nergens last van.
Ik merk het alleen als ik heel snel over het hele scherm beweeg of rondjes draai dat hij nog vrolijk nebeweegt. Maar nogmaals discussie was niet mijn bedoeling en bangmakerij al zeker niet, want het is gewoon een top scherm.

• KarlMarX

KarlMarX

Marx mag weer!

Ik heb in het OSD nu voor "sRGB" gekozen in plaats van "Desktop". Nu is het fluorcerende rood en groen verdwenen. :)
Alleen nu is het over het geheel wel weer erg flets...

Ik kan sowieso nergens aRGB vinden, niet in het OSD en niet in Windows Vista kleurbeheer.

• Scipionyx
  • Niet online
Anoniem: 255272 schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 20:28:
Nee mijn reactie is geen 1 april grap.
Ben niet zo weg van die humor. Ik zat me net wel te bedenken dat windows ook nog een snelheid heeft waarmee de muis reageert. Mss dat die te traag staat. Overigens was het van mijn kant niet te bedoeling om mensen af te schrikken of een discussie op te werpen.
Discussie is goed :) Zolang we het maar op een volwassen manier doen en elkaars meningen e.d. respecteren. En natuurlijk ontopic blijven ;)

Zoals JME al zei; hij merkt er niets van en bovendien is het subjectief. Wat de een wel (op)merkt, zal de ander een worst wezen.
JME
Ik merk er op mijn 2408 geen barst van, maar dat is subjectief dus die discussie zal ik hier niet aangaan.
Persoonlijk zou ik het liefst naar een winkel toegaan en daar zelf met eigen ogen willen zien hoe een scherm presteert. Helaas ligt Amersfoort niet om de hoek anders was ik allang wezen kijken naar de 2408 en de 3008.
Maar ik heb geen haast, hou het nog wel vol met mijn 19" CRT :P
BasNation
Hehe JME, daar heb je gelijk in, maar ik heb geen groot budget en met een investering van €570 wil dan ik dan ook zeker weten of er niks mis mee is. Vandaar de pietluttige instelling :P. En als er dan toch enkele probleempjes bekend zijn, ga je die natuurlijk het eerst testen.
Daar ben ik het ook mee eens. Ik spendeer geen € 600,- om elke dag tegen een scherm wat eigenlijk niet aan je verwachtingen voldoet.

Hoe dan ook, zodra ik -eindelijk- eens betaald krijg dan komt hier een nieuwe systeem en later een nieuw scherm. Welk scherm het wordt weet ik nog niet, maar de 2408 staat voorlopig bovenaan op mijn lijstje :)

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

• BoXie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-03 02:18
Ik zat te kijken naar de Dell 2408, maar door alle klachten en commentaar durf ik niet meer zo goed.

Waarom heeft niemand het hier over de NEC MultiSync LCD2470WNX (ok logisch , tis een Dell topic, maar toch ) ?? Deze heeft volgens mij alles wat je wil als veeleisende gebruiker.

• neographikal
  • Niet online
Ligt eraan wat je ermee wilt doen, lijkt erop dat het geen wide gamut panel is :)

• BoXie
Weet niet of dit hetzelfde is :

sRGB ondersteuning; TORO™ ontwerp;

Want dat doet die NEC wel.
Bovendien heb ik iets meer vertrouwen in de kwaliteit van NEC dan Dell. Alleen zien die Dell's er beter uit qua design

• neographikal
  • Niet online
sRGB is nou niet bepaald AdobeRGB waar de 2408 het mee doet ;) Maaruh, dit wordt tijd voor een ander topic :)

• Knightwolf
KarlMarX schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 20:11:
[...]

Ook heb ik enorme koppijn, maar het zal wel gewoon wennen zijn aan de grootte en de hoeveelheid licht. Ik had net al de brightness op 0%, is wel licht genoeg, maar dan is alles ook wel erg flets. Wit is dan meer grijzig.

Toch ben ik tot nu toe heel erg tevreden. :D
Ja dat klopt, onder de 10% worden ook de 2707 en 3008 ietsje fletser, maar als je er een uurtje mee gewerkt hebt weet je niet beter :) Verder is het zo dat hoe minder fel je de brightness zet hoe langer die mee gaat. En bovenal, 0% vind ik zelf echt meer dan fel genoeg, zelfs overdags met zon in de kamer. Ik ga er vanuit dat dat bij de 2408 evenzo is.
Scipionyx schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 20:53:
[...]

Persoonlijk zou ik het liefst naar een winkel toegaan en daar zelf met eigen ogen willen zien hoe een scherm presteert. Helaas ligt Amersfoort niet om de hoek anders was ik allang wezen kijken naar de 2408 en de 3008.
Maar ik heb geen haast, hou het nog wel vol met mijn 19" CRT :P
Amersfoort is voor mij 80 km rijden. Maar mede gezien de service van Qsix en garantie die hij en ook Dell geven kun je weinig mislopen. Daarbij heb je dan het grote voordeel dat je, zoals ik, het scherm zelf kan meenemen en je niet bang hoeft te zijn dat er door het transportbedrijf onzuidnig mee omgesprongen wordt (gebeurt helaas nogal eens) :)

[Voor 33% gewijzigd door Knightwolf op 01-04-2008 21:24]

• BoXie
Ok,

Over sRGB en Wide Gamut etc. :

Ik ben geen graficus, dus mijn kennis hierover laat te wensen over, maar ik neem aan dat dit alleen van belang is als je echt met DTP / grafische zaken aan de gang gaat die je later fysiek wil afdrukken ?

[Voor 7% gewijzigd door BoXie op 01-04-2008 21:20]

We hebben het simpelweg hier niet over de nec's omdat die alleen in amerika leverbaar zijn. In europa leveren ze zover ik weet alleen een 26 inch variant. Of ben ik in de war met de 2490 van nec, dat die niet leverbaar is?

• BoXie
Ik zie hem wel in de pricewatch staan hier.

pricewatch: NEC Multisync LCD2470WNX

Dus is normaal gesproken gewoon leverbaar. Centralpoint verkoopt hem ook.

De reviews van dat ding zijn in ieder geval zeer lovend.

• Gizz
  • Laatst online: 11:58

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

BoXie schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 21:20:
maar ik neem aan dat dit alleen van belang is als je echt met DTP / grafische zaken aan de gang gaat die je later fysiek wil afdrukken ?
Dat hoeft niet per sé (afdrukken hebben vaak een kleinere kleurruimte dan het beelscherm zelf). Een grotere kleurruimte is gewoon beter, realistischer, mooiere kleurovergangen.

Het is maar waar je de grens legt. Als je alleen tekstbestandjes maakt op je computer en wat op internet surft, dan zou je ook met een 16 kleurenscherm uit de voeten kunnen bijvoorbeeld. Aan de andere kant kan iemand die niks met design doet zich ook ergeren aan banding in kleurverloopjes.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• jordi.c
Na aantal uren getest en gewerkt te hebben vind ik het linker gedeelte veel te licht in vergelijking met de rest van het scherm.

Ik stuur het scherm terug zodra er een nieuwe revisie uit is ;)

• BasNation
BoXie schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 21:26:
Ik zie hem wel in de pricewatch staan hier.

pricewatch: NEC Multisync LCD2470WNX

Dus is normaal gesproken gewoon leverbaar. Centralpoint verkoopt hem ook.

De reviews van dat ding zijn in ieder geval zeer lovend.
We doelden op de 2490WUXi, die is S-IPS.

@ jordi.c

Heb net de Ati X1950Pro geïnstalleerd en het probleem is verholpen, ik kan nu de monitor gerust aan en uitzetten zonder problemen. Dus €60 goed besteed zo lijkt me :*).
Bovendien is dit ding als het goed is een flink stuk sneller dus ik kan weer heel eventjes vooruit.

[Voor 23% gewijzigd door BasNation op 01-04-2008 22:16]

Anoniem: 240215

Ik heb inmiddels ook mijn 2408 binnen. Mijn 1ste indruk is tot nu toe heel goed. Ik zal binnenkort wat meer indrukken posten.

Ik heb geen problemen met het backlight bleeding, input lag, of een scheve monitor (@Basnation: ik zou hem omruilen, je hebt niet voor niets 3 jaar premium garantie, Dell heeft een goede klantenservice, je krijgt meteen een nieuwe, dus twijfel niet)

Ik heb echter wel 2 dode pixels, waarvan er 1 midden in het scherm. Dus ik ga morgen naar Dell bellen om een nieuwe te krijgen. Ik hoop alleen wel dat ze het scherm komen ophalen en tegelijkertijd een nieuwe geven, dat is wel zo efficient, i.p.v dat ik hem apart verstuur.( Ik weet dat ze dat wel doen bij Apple, mss. weet iemand hoe dit bij Dell gaat?)
Ik vind het wel jammer dat ik hem moet omruilen voor dit kleine probleem, want verder is de monitor perfect, ik ben eigenlijk een beetje bang dat de volgende die ik krijg andere problemen gaat vertonen.

(ik heb ook geen hdmi kabel erbij gekregen, wel displayport en dvi)

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12:06
Hallo,
Ik ben hier dus nieuw (lees al ruim 2 jaar op de site en het forum.)

En ik ben op zoek naar een nieuwe monitor.
Nu heb ik eigenlijk maar 2 eisen en dat zijn 1:1 pixel mapping voor de xbox 360 (via HDMI, VGA of Component) en 24'' Full HD (1920x1200 met 1:1 pixel mapping voor 1920x1080)

Nu zit ik tussen 2 totaal verschillende schermen te twijfelen.
De BenQ G2400W (goedkoop maar TN hoewel dat voor games beter schijnt te zijn)
en de DELL ULTRASHARP 2408WFP (bijna2 keer zo duur maar een beter paneel en meer aansluitmogelijkheden)

Na het lezen van dit topic heb ik toch mijn twijfels gekregen over de Dell.

Als ik hem koop en ik sluit 1 van mijn 2 xbox 360's erop aan en stop rainbow six vegas 2 of welk ander spel dan ook erin,
Kan ik dan direct gaan genieten en ghosting vrij spelen? (of moet ik eerst flink calibreren)
En in hoeverre ga ik last krijgen van inputlag?

Ik hoop dat jullie in elk geval mijn twijfels weg kunnen helpen want om nu na een half jaar met die BenQ erachter te komen dat ik al die tijd een beter scherm had kunnen hebben, daar voel ik weinig voor.

Ook komt er tegen eind dit jaar een Panasonic Full HD Plasma van 42'' en dat is heel gaaf voor films en racegames, maar met shooters verlies je dan het overzicht. vandaar dat ik nu best wil investeren in een goede monitor.

Dan als laatste vraag is de DELL ULTRASHARP 2408WFP ergens in een winkel in de omgeving van Heerhugowaard/Alkmaar te bezichtigen?

Alvast bedankt voor de antwoorden en jullie hulp in het makkelijker maken van mijn keuze.

Edit: Ik heb sinds kort een nieuwe PC met een Asus EN8800GT erin, Neem aan dat die wel geschikt is voor 24'' monitors?

[Voor 3% gewijzigd door Sato op 01-04-2008 22:32]

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

• BasNation
@ LordSander

1:1 pixel mapping werkt heel goed bij mij, maar ik kan me iets herinneren dat HD 1080i via HDMI niet goed gemapped wordt (dit zou je even moeten nazoeken op bijvoorbeeld [H]ardForum). Dit weet ik niet zeker.

De 2408WFP lijkt me een betere keus voor je XBox 360 want consolespellen wil je nog wel eens spelen met meerdere mensen. Dan komt de inkijkhoek om de spreekwoordelijke hoek kijken (aangezien je niet allemaal recht voor het scherm kan zitten) en is de 2408WFP duidelijk superieur aan de G2400W.

Bovendien, als de G2400W net zo populair was als de 2408WFP dan zouden daar waarschijnlijk ook veel meer "mogelijk kleine probleempjes" van bekend zijn. Ik zou me er dus zeker niet door laten afschrikken. De enige reden waarom er zoveel gesproken wordt over 2408WFP problemen is omdat hij gewoon ontzettend populair is.

De aansluitingen van de 2408WFP zijn simpelweg fantastisch en met DisplayPort zit je ook voor de toekomst goed, de eerste videokaarten met DisplayPort beginnen nu net geïntroduceert te worden.

Wat de kleuren betreft. Veel mensen hier hebben de 2408WFP gekozen omdat ze "enthousiasts" of semi-professional gebruik maken van de monitor, waardoor kleuren heel belangrijk zijn. Voor gaming zou ik me er echt niet druk om maken en zal de monitor out-of-the-box (misschien 10min ff custom RGB instellen) zeer bevredigend zijn.

Waar je hem werkend zou kunnen bezichtigen weet ik niet, maar als hij niet bevalt kan je hem altijd terug sturen.

En dan nog met de 8800GT, je moet niet Crysis proberen te spelen op 1920 x 1200 maar voor de rest zal het fantastisch spelen.

Dus... laat je niet afschrikken, hij is het geld waard.

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-06 09:18
Ik heb nu ongeveer een week de monitor. Heb net met wat verschillende instellingen zitten spelen, en mij lijkt de 'Preset Mode' sRGB de beste kleuren te geven, ipv desktop of custom RGB (R84,G85,B85).

De kleuren bij Desktop en Custom RGB zijn voor mijn gevoel veel te fel. Klopt dit wel, of doe ik iets verkeerd? Of ben ik gewoon de oude monitor té veel gewend?

• neographikal
  • Niet online
Lees het hele verhaal van de calibratie en Windows nog eens goed door. Dit is al vaker voorbij gekomen; je koopt een wide gamut scherm terwijl Windows niet zo geniaal met kleurenmanagement is.

• hassanjassan
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Knightwolf schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 21:19:
[...]

Ja dat klopt, onder de 10% worden ook de 2707 en 3008 ietsje fletser, maar als je er een uurtje mee gewerkt hebt weet je niet beter :) Verder is het zo dat hoe minder fel je de brightness zet hoe langer die mee gaat. En bovenal, 0% vind ik zelf echt meer dan fel genoeg, zelfs overdags met zon in de kamer. Ik ga er vanuit dat dat bij de 2408 evenzo is.

[...]

Amersfoort is voor mij 80 km rijden. Maar mede gezien de service van Qsix en garantie die hij en ook Dell geven kun je weinig mislopen. Daarbij heb je dan het grote voordeel dat je, zoals ik, het scherm zelf kan meenemen en je niet bang hoeft te zijn dat er door het transportbedrijf onzuidnig mee omgesprongen wordt (gebeurt helaas nogal eens) :)
Ik heb gister het geld overgemaakt naar qsix voor die 3008wfp 8) Ik heb em laten opsturen, ik ben benieuwd waneer en in welke staat hij zal aankomen.

en ja ik heb toch maar gekozen voor de Dell ipv de ACD ivm Biggest Bang for the Buck, veeel meer waar voor je geld. Sterker nog, ik kreeg bij mijn account manager via Dell een prijs van 1250 euri excl btw....dus nog steeds duurder dan Qsix !!! Maar ala, die paar tientjes is nog te doen....maar de shipping van Dell was ook nog es extra.....plus geen pixelgarantie......en als klapper op de taart.......3 MAANDEN LEVERTIJD !!

You heard it right folks..... 3 MAANDEN !!! terwijl Qsix ze gewoon op heeft met WEL pixelgarantie, lagere prijs dus, lagere shippingkosten, nou ja da's een simpel rekensommetje van 1 + 1 = 3 toch?

• hassanjassan
  • Niet online
Oh ja, en met het prijsverschil kan ik ook nog es een spyder erbij kopen.

• Knightwolf
Gelijk heb je! :)

Heb Rob gisteravond gemaild waarom nog steeds niemand m'n scherm is komen omruilen, en hij mailde vanmorgen al terug dat het aan de vervoerder (UPS in dit geval) ligt, dat die een dag later dan gepland kunnen zijn, of het nieuwe scherm bij de vervoerder niet op voorraad is, enz. En hij vroeg m'n mobiel nr zodat hij me kan bellen als ze komen. Dat vind ik toch wel service 8)

Ik wacht dus maar weer gewoon af :)

Anoniem: 141965

Ik werk nu een aantal maanden met de 2407WFP-HC. Naar mijn mening is de weergave van wit (en dus ook andere kleuren, geen idee?) niet helemaal spierwit maar wat matter. Weet iemand wat een echte goede oplossing hiervoor is?

• Knightwolf
Heb zojuist een telefoontje van Rob gehad dat hij te horen heeft gekregen dat ze de 3008 helemaal nergens meer op voorraad hebben liggen (alleen Rob zelf heeft ze nog!), en dat nog wel een weekje kan duren. Nouja dan wachten we nog even af. In ieder geval fijn zo snel bericht te hebben :)

@ ruffneck: ik weet niet hoe je kleurinstellingen in de monitor staan? Weet ook niet of je die in de 2407 allemaal kan instellen via het OSD? En hoe heb je de brightness staan?

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Komt dat matte niet door de coating? De 2007wfp van mijn vriendin heeft in ieder geval zo'n parelstructuur over het beeld liggen, waardoor het niet super wit wordt.

Zit zelf trouwens ook aan de 3008 te denken, maar ook aan een 24" Eizo (16 bits LUT etc.) die €200 minder kost. Lastig, lastig.. ;(

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Knightwolf schreef op woensdag 02 april 2008 @ 11:56:
Heb zojuist een telefoontje van Rob gehad dat hij te horen heeft gekregen dat ze de 3008 helemaal nergens meer op voorraad hebben liggen (alleen Rob zelf heeft ze nog!), en dat nog wel een weekje kan duren. Nouja dan wachten we nog even af. In ieder geval fijn zo snel bericht te hebben :)

@ ruffneck: ik weet niet hoe je kleurinstellingen in de monitor staan? Weet ook niet of je die in de 2407 allemaal kan instellen via het OSD? En hoe heb je de brightness staan?
Ik zal dat vanavond ff controleren en hier posten.

• Knightwolf
Gizz schreef op woensdag 02 april 2008 @ 12:03:
Komt dat matte niet door de coating? De 2007wfp van mijn vriendin heeft in ieder geval zo'n parelstructuur over het beeld liggen, waardoor het niet super wit wordt.

Zit zelf trouwens ook aan de 3008 te denken, maar ook aan een 24" Eizo (16 bits LUT etc.) die €200 minder kost. Lastig, lastig.. ;(
Het matte heeft die 3008 ook, en ik vind het heerlijk. Ik moet zo'n spiegelscherm niet want dan kun je daar alleen fatsoenlijk in kijken als het in je omgeving stikdonker is. En hier is met het matte scherm van de 3008 het wit toch echt wel wit :)

En 24 of 30" scheelt nogal hoor, vooral je 1920x1200 vs 2560x1600 :) ik zou voor die 30" gaan als je toch zoveel geld uitgeeft 8)
Edit: oh voor 2560x1600 heb je wel een Dual-Link DVI kabel en een videokaart die het ondersteunt nodig, maar dat zijn tegenwoordig zowat alle vidkaarten (dus niet 2 connectors, maar 1 connector die 'dual link' is)

[Voor 33% gewijzigd door Knightwolf op 02-04-2008 12:36]

• KarlMarX

KarlMarX

Marx mag weer!

Ik heb nog praktisch geen praktijkervaringen gelezen hier over mensen die HDMI aparaten hebben aangesloten op de 2408.
Mijn laptop heeft dus alleen HDMI als digitale uitgang en ik vraag me nu af wat voor kabel ik het beste kan gebruiken? HDMI naar HDMI of HDMI naar DVI?

Op http://monitortest.blogspot.com/ staat o.a. dit:
HDMI input failed to support 1080p from a Blue-ray player. A scene from Blu-ray 1080p movie “300” (2.4:1) is overscanned and cropped.
Connected with Blue-ray player via DVI, the Dell 2408 displays correct Full HD (1080p)! The reference monitor confirms.
This is great news! Finally, we have a mid-level monitor to support 1080p! In this aspect the Dell 2408 is among top class monitors.
To be precise, another little feature is lost as HDMI failed – audio output becomes idle.Not a big loss, indeed.
At the same time HDMI works excellent as a DVI alternative for regular PC connection.
So HDMI can serve your PC with a high quality digital connection and leave you with two extra DVIs! His is REAL variety of inputs.
Om save te zijn zou ik dus het beste een HDMI-DVI kabel kunnen gebruiken. Maar toch blijft dan de vraag of HDMI-HDMI geen voordelen heeft? Minder storingsgevoelig. Minder problemen met uit en in standby etc?

Heeft iemand hier ervaring mee?

• Bigs
  • Niet online
KarlMarX schreef op woensdag 02 april 2008 @ 13:24:
Ik heb nog praktisch geen praktijkervaringen gelezen hier over mensen die HDMI aparaten hebben aangesloten op de 2408.
Mijn laptop heeft dus alleen HDMI als digitale uitgang en ik vraag me nu af wat voor kabel ik het beste kan gebruiken? HDMI naar HDMI of HDMI naar DVI?

Op http://monitortest.blogspot.com/ staat o.a. dit:

[...]

[...]

[...]

Om save te zijn zou ik dus het beste een HDMI-DVI kabel kunnen gebruiken. Maar toch blijft dan de vraag of HDMI-HDMI geen voordelen heeft? Minder storingsgevoelig. Minder problemen met uit en in standby etc?

Heeft iemand hier ervaring mee?
HDMI is verder vrijwel identiek aan DVI, dus wat storingen enzo betreft maakt het niet uit denk ik. Ik kan me wel voorstellen dat er achter de HDMI input andere nabewerking zit dan achter de DVI input (meer gericht op video dan scherp computerbeeld), maar dat heb ik nog niet getest. Ik kan m'n laptop wel eens aansluiten via een DVI-HDMI kabel en kijken of dat verschil maakt. Maar eigenlijk zou ik niet weten wat ik dan moest testen :+

Ik zou zelf op safe spelen en de DVI input van de monitor gebriuken.

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Knightwolf schreef op woensdag 02 april 2008 @ 12:33:
[...]
En 24 of 30" scheelt nogal hoor, vooral je 1920x1200 vs 2560x1600 :) ik zou voor die 30" gaan als je toch zoveel geld uitgeeft 8)
Klopt, maar ik kijk dus niet alleen naar het formaat :) Die Eizo heeft een grotere kleurruimte, nog minder banding bij gradients door de 16 bits LUT etc. Omdat ik het scherm ook professioneel gebruik is dat ook erg belangrijk. Alleen kijkend naar de resolutie is het natuurlijk een simpel vraagstuk :)

Maar ik zit nu dus met heel goede beeldkwaliteit & goedkoper vs. goede beeldkwaliteit,duurder & groter.
Daarom kijk ik niet eens naar de 2408wfp met z'n rare foutjes.
KarlMarX schreef op woensdag 02 april 2008 @ 13:24:
Lekker HDMI-DVI gebruiken inderdaad. Minder storingsgevoelig? Hoeveel defecten verwacht je in een kabel? Qua afscherming van het signaal zal het stekkertje ook weinig uitmaken.
Monitoren gaan ook gewoon in standby met VGA, DVI en HDMI kabels, dus waarom zou het met een HDMI->DVI kabel niet werken? Volgens mij zijn die dingen pincompatible en gaat je scherm gewoon uit als er geen signaal op de kabel staat.

[Voor 34% gewijzigd door Gizz op 02-04-2008 14:40]

• KarlMarX

KarlMarX

Marx mag weer!

Bedankt voor de reacties.
Gizz schreef op woensdag 02 april 2008 @ 14:34:
Lekker HDMI-DVI gebruiken inderdaad. Minder storingsgevoelig? Hoeveel defecten verwacht je in een kabel? Qua afscherming van het signaal zal het stekkertje ook weinig uitmaken.
Monitoren gaan ook gewoon in standby met VGA, DVI en HDMI kabels, dus waarom zou het met een HDMI->DVI kabel niet werken? Volgens mij zijn die dingen pincompatible en gaat je scherm gewoon uit als er geen signaal op de kabel staat.
Het probleem is dus dat ik nu tijdelijk even VGA gebruik en daarmee gaat de monitor niet in standby. Dus ik hoop dat dat straks wel zo gaat zijn via DVI of HDMI.

Sommige schreven al dat de kwaliteit van de kabels niet zou uitmaken? Dus het heeft geen zin om
Premium HDMI to DVI-D kabel 150 cms
* Hoogste kwaliteit HDMI to DVI-D kabel
* HDMI 19 pins male connector to DVI-D connector
* pure 99,96% oxygen free copper
* meervoudig afgeschermde kabel
* verchroomde metalen pluggen met 24K vergulde contacten
te nemen?
Kabels van 8 euro per stuk moeten goed genoeg zijn?

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Voor dat soort lengtes wel ja. Bij een kabel van 10 meter is het een ander verhaal :)

• hassanjassan
  • Niet online

Ik heb em binnen hoor en ik ben nu reeds volop aan het genieten van alles. Ik heb rob gesproken, hij heb me zijn mobiel gegeven ook voor vragen, dus TOP service...maar idd ik belde Dell en die hadden ze niet op voorraad en Rob doet dus al leveringen voor Dell Klanten....lekker vaag bedrijf dan....de fabrikant/leverancier/importeur heeft z'n eigen spullen niet op voorraad.

Terug naar het scherm....wat me als eerste opvalt zijn 2 dingen:

1. de grootte van het scherm....het is echt gigantisch !!
2. de kleuren.....alles is echt SUBSTANTIEEL mooier, gekleurder enzo...kan aan mijn instellingen liggen, maar goed ik weet dus nu ook uit eigen ervaring...TN panels zijn qua kleuren echt NIKS vergeleken met s-ips.

Ik zit nu ook op Second Life...WOW Mijn avatar is nog nooit zo dichtbij levensgroot gekomen (^^)

• Knightwolf
Gizz schreef op woensdag 02 april 2008 @ 14:34:
[...]

Klopt, maar ik kijk dus niet alleen naar het formaat :) Die Eizo heeft een grotere kleurruimte, nog minder banding bij gradients door de 16 bits LUT etc. Omdat ik het scherm ook professioneel gebruik is dat ook erg belangrijk. Alleen kijkend naar de resolutie is het natuurlijk een simpel vraagstuk :)

Maar ik zit nu dus met heel goede beeldkwaliteit & goedkoper vs. goede beeldkwaliteit,duurder & groter.
Daarom kijk ik niet eens naar de 2408wfp met z'n rare foutjes.
De 3008 heeft toch 117% gamut? En die Eizo heeft nog meer? 16 bit LUT zal idd wel wat meer voordelen voor jou geven gezien je profi gebruik. Verder, Eizo is gewoon top of the range qua bouwkwaliteit en gebruik van interne componenten is ook (veel) beter dan meeste andere goede merken. Niet voor niks dat ze relatief zo duur zijn, maar dan heb je ook echt wat.

Had zelf ook nog getwijfeld voor aankoop, in december, voor een Eizo 24". Uiteindelijk voor minder geld die Dell 27" gehaald, maar vond al gauw die resolutie toch te weinig en heb die voornamelijk daaorm vervangen door de 3008... als ik toch al veel geld moet uitgeven aan een scherm, dan gelijk goed he 8)
hassanjassan schreef op woensdag 02 april 2008 @ 15:27:
[...]

Terug naar het scherm....wat me als eerste opvalt zijn 2 dingen:

1. de grootte van het scherm....het is echt gigantisch !!
2. de kleuren.....alles is echt SUBSTANTIEEL mooier, gekleurder enzo...kan aan mijn instellingen liggen, maar goed ik weet dus nu ook uit eigen ervaring...TN panels zijn qua kleuren echt NIKS vergeleken met s-ips.
Hehe 8)

En even een tip tussendoor, als je nog high res wallpapers zoekt in 2560x1600 is Interfacelift.com een site waar je er vele tientallen kan vinden :)

[Voor 22% gewijzigd door Knightwolf op 02-04-2008 15:55]

• Anoniem: 4629
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
En nu is het wachten tot je 30" niet genoeg meer vindt. En dan heb je een probleem :+

• hassanjassan
  • Niet online
Anoniem: 4629 schreef op woensdag 02 april 2008 @ 16:21:
En nu is het wachten tot je 30" niet genoeg meer vindt. En dan heb je een probleem :+
Nee voorlopig lijkt dit me wel genoeg, want ik kan nu dus al lekker onderuit zitten en visual studio + technet leesbaar op 1 scherm krijgen en dreamweaver en fotosoep op een andere desktop.

* hassanjassan mompelt ondertussen iets van 2 x 30" ?? :+

• Targeter
  • Laatst online: 25-01 11:49

Targeter

A faithless spirit

Ik zie de Dell 2009w wel zitten. Iemand enig idee wanneer die in Nederland te krijgen is?

Oke ik vind dus dat wit niet helemaal wit is bij mij, dit zijn mijn settings:

Brightness: 50
Contrast: 50
Red: 85
Green: 85
Blue: 85

Hopelijk weet iemand wat ik er aan zou moeten veranderen.

• sOid
  • Niet online
Heb vandaag mijn 2007WFP binnen gekregen. Ding was al heel snel na betaling verstuurd maar de prutsers bij DPD vonden het adres verkeerd (klopte gewoon) waardoor hij een halve week in Ede heeft gestaan. Beetje kansloos maarja, het is goed gekomen.

Vind het een erg mooi scherm, maar ik heb wel een vraagje/opmerking. Het is m'n eerste (goede) LCD monitor en het valt me op dat er een soort 'waas' overheen zit, zoals ook een beetje beschreven op de vorige pagina. Het lijkt net alsof je met een vet oor op het telefoondisplay hebt gezeten, maar dan iets minder erg, en over het hele scherm heen. Is dit normaal of moet ik me zorgen gaan maken?

Verder geen dode pixels enzo. Bleeding geloof ik ook geen last van. Vind 't wel raar dat ik hem op 60hz moet laten staan als ik hem op mijn Macbook aansluit.

Zijn er nog goede monitortesters voor de Mac?

• Knightwolf
Anoniem: 4629 schreef op woensdag 02 april 2008 @ 16:21:
Mwoa, gewoon 2x 30" naast elkaar zetten zoals jij laatst deed B-)
Anoniem: 141965 schreef op woensdag 02 april 2008 @ 21:25:
[...]

Oke ik vind dus dat wit niet helemaal wit is bij mij, dit zijn mijn settings:

Brightness: 50
Contrast: 50
Red: 85
Green: 85
Blue: 85

Hopelijk weet iemand wat ik er aan zou moeten veranderen.
Kleuren heb je dus handmatig op 85 gezet? Weet niet of je ook OSD preset-instellingen zoals de 2707 en 2408/3008 hebt? Anders iig die kleuren richting de 100 zetten. Met het terugschroeven van die kleuren verklein je ook het kleurenbereik, en dus wordt alles er fletser van. Nou is 85 nog niet onmeunig laag, maar wat hoger zal een hoop schelen denk ik.

Verder weet ik niet hoe fel jij het scherm ervaart, maar is 50% brightness niet een beetje veel? De meeste hier zetten hem tussen de 15 en 30%, en zelfs mensen waaronder ikzelf op 0% omdat dat al fel genoeg is.

50% contrast is meestal wel goed.
sOid schreef op woensdag 02 april 2008 @ 22:39:

Verder geen dode pixels enzo. Bleeding geloof ik ook geen last van. Vind 't wel raar dat ik hem op 60hz moet laten staan als ik hem op mijn Macbook aansluit.
Zover ik weet werken alle LCD-schermen intern op 60 Hz. Dus heeft geen zin die refreshrate hoger te zetten, want dat wordt intern toch weer gedownscaled. Zover de monitor dat al kan, meeste monitors kunnen niet eens hoger dan 60 Hz binnen krijgen omdat ze anders out-of-range gaan.

[Voor 82% gewijzigd door Knightwolf op 03-04-2008 01:30]

Knightwolf schreef op donderdag 03 april 2008 @ 01:23:
[...]

Mwoa, gewoon 2x 30" naast elkaar zetten zoals jij laatst deed B-)

[...]

Kleuren heb je dus handmatig op 85 gezet? Weet niet of je ook OSD preset-instellingen zoals de 2707 en 2408/3008 hebt? Anders iig die kleuren richting de 100 zetten. Met het terugschroeven van die kleuren verklein je ook het kleurenbereik, en dus wordt alles er fletser van. Nou is 85 nog niet onmeunig laag, maar wat hoger zal een hoop schelen denk ik.

Verder weet ik niet hoe fel jij het scherm ervaart, maar is 50% brightness niet een beetje veel? De meeste hier zetten hem tussen de 15 en 30%, en zelfs mensen waaronder ikzelf op 0% omdat dat al fel genoeg is.

50% contrast is meestal wel goed.
Ik kan kiezen tussen desktop, gaming en multimedia waarbij het nu is ingesteld op desktop. Ik heb dit op 85 gezet omdat dit een advies was voor de 2407WFP-HC hier op Tweakers. Bij 100 zie je namelijk een rose gloed wanneer je bijv. door het forum scrollt.

• S913
  • Laatst online: 02-06 17:54

S913

Abusus non tollit usum

Ik heb mijn 2407-HC op contrast 47 staat, maar als ik brightness op 0 zet heb ik op grijze sites (bijv hier op GoT) last van ghosting van de grijze vlakken (de balk waar je user en datum van post staat). Een beetje mint-kleurige blur.
Dat wordt minder als ik mijn brightness omhoog krik (bijv 25), maar dan zie je weer meer ghosting op donkere fora (anthraciet achtergrond en witte letters geeft een zwarte ghost ).

Voor de rest de standaard (desktop) instellingen.

Eigenlijk alleen storend "in Windows", want tijdens het gamen valt het niet op. Komt dit iemand bekend voor?

[Voor 0% gewijzigd door S913 op 03-04-2008 21:16. Reden: typo]

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

• Knightwolf
Probeer eens contrast op 50 te zetten. Ik heb gemerkt dat zowel de 2707 als 3008 de backlight ook omlaag zet als je de contrast onder de 50% zet. Vanaf 50% naar boven veranderd alleen de beeldinstelling via de pixels. Weet niet of dat bij die 2407 ook zo is maar je kan het proberen.

Ik weet niet of je ergens in de OSD een instelling van beeldscherpte hebt? Moet je daar anders even mee spelen kijken wat die op 0 en 100% doet. Mijn ervaring hier met die 3008 iig is dat die standaard te hoog stond, op 60, en datie nu op 40 staat. Dat gaf namelijk ook een soort ghosting-effect langs scherpe randen zoals menukaders en letters.

@ ruffneck: Ok dat kan, dat weet ik niet. Maar wat je daarmee in feite doet is de kleur terugschroeven. Kleuren gaan er dus fletser uit zien, en wit dus wat grauwer. Ik zou zeggen speel even wat met die kleursettings en wat voor jou het beste resultaat geeft.

[Voor 6% gewijzigd door Knightwolf op 04-04-2008 01:55]

Knightwolf schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 01:54:
Probeer eens contrast op 50 te zetten. Ik heb gemerkt dat zowel de 2707 als 3008 de backlight ook omlaag zet als je de contrast onder de 50% zet. Vanaf 50% naar boven veranderd alleen de beeldinstelling via de pixels. Weet niet of dat bij die 2407 ook zo is maar je kan het proberen.

Ik weet niet of je ergens in de OSD een instelling van beeldscherpte hebt? Moet je daar anders even mee spelen kijken wat die op 0 en 100% doet. Mijn ervaring hier met die 3008 iig is dat die standaard te hoog stond, op 60, en datie nu op 40 staat. Dat gaf namelijk ook een soort ghosting-effect langs scherpe randen zoals menukaders en letters.

@ ruffneck: Ok dat kan, dat weet ik niet. Maar wat je daarmee in feite doet is de kleur terugschroeven. Kleuren gaan er dus fletser uit zien, en wit dus wat grauwer. Ik zou zeggen speel even wat met die kleursettings en wat voor jou het beste resultaat geeft.
De reden dat ik dat deed is die door toevallig door user S913 wordt uigelegd :) Wanneer ik de settings te hoog zet krijg ik ook last van 'ghosting' bij grijze vlakken. Ik moet zeggen dat de kleuren verder wel mooi zijn :) Behalve het fletse wit dan...

[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 141965 op 04-04-2008 09:38]

• TroubleMagnet
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 28-03-2019
Momenteel werk ik op een Dell 2405, maar wil wel naar 30" gaan in de toekomst. Maar ik zit met meerdere PCs op een Lindy DVI switch, die maar single link ondersteunt.

Bestaan er al electronische dual link KVM switches in een betaalbare prijsklasse (tot 300 Euro)?

TM

• Nafraq
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-05-2019
hey mensen iemand ervaring met dell 2707 want ben op zich van plan deze dell of misschien de smasung 275T te nemen maar ik hoor dat beide enorme lagg/ghosting hebben ??

• jordi.c
Zojuist mijn 2408wfp omgeruild voor een nieuw exemplaar.

Helaas heb ik nog steeds last van een lichtere linkerkant bij voornamelijk donkergrijze achtergronden.

Het is bijvoorbeeld erg goed zichtbaar bij de volgende website;
http://www.hardforum.com/showthread.php?p=1032270940

Het lijkt erop dat omruilen niet veel zin heeft :/ .

Nog meer mensen die aan de linkerkant (~7cm) een stuk lichter hebben dan bij de rest van het scherm?

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Slightly offtopic, maar ik moet het even kwijt.

OMFG! Kom net thuis, staat er een gigantische doos met de tekst Dell 3008WFP gewoon midden op straat voor mijn deur.. dat verzin je toch niet? :'( Geen handtekening voor ontvangst, niet afgeleverd bij de buren.. gewoon uit de vrachtwagen gedumpt en de groeten blijkbaar. Van 10:00 tot 16:30 is er niemand thuisgeweest, dus misschien staat ie al 6,5 uur buiten.

Ik woon gewoon in Amsterdam-Noord, niet ergens op het platteland met veel sociale controle of iets dergelijks. De doos voelt ook klam aan, al heeft het niet geregend. Welke debiele koerier gebruikt Qsix? :/

• Anoniem: 4629
  • Niet online
Zo .. daar zou ik dus echt wel een mailtje of belletje aan wagen. Kan me niet voorstellen dat Rob daar zelf ook over te spreken zou zijn.

• sOid
  • Niet online
Gizz schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 16:51:

OMFG! Kom net thuis, staat er een gigantische doos met de tekst Dell 3008WFP gewoon midden op straat voor mijn deur.. dat verzin je toch niet? :'( Geen handtekening voor ontvangst, niet afgeleverd bij de buren.. gewoon uit de vrachtwagen gedumpt en de groeten blijkbaar. Van 10:00 tot 16:30 is er niemand thuisgeweest, dus misschien staat ie al 6,5 uur buiten.

Ik woon gewoon in Amsterdam-Noord, niet ergens op het platteland met veel sociale controle of iets dergelijks. De doos voelt ook klam aan, al heeft het niet geregend. Welke debiele koerier gebruikt Qsix? :/
DPD gebruikt hij. En inderdaad zeg, wat belachelijk! Ik heb ook veel betere ervaringen met de TNT dan de DPD, maar zal waarschijnlijk wel een geldkwestie zijn ofzo...

Anyway, ik heb ook last van ghosting (trillende vlakken zegmaar, alsof de herzrate op een CRT heel laag staat, zo heet dat toch?) op mijn 2007WFP. Pas als ik de brightness op 80 zet is 't helemaal weg. Vrij irritant, het gebeurt vooral bij dingen met een donkere achtergrond, Lightroom bijvoorbeeld. Is hier iets aan te doen, of is dit normaal?

Verder vind ik de gradients er vrij slecht uitzien eigenlijk. Wel beter dan met een TN paneel maar ik had meer verwacht, met name de zwart naar witte gradient zie ik gewoon nog strepen. Bijvoorbeeld ook op de website http://www.dailyoffers.nl/index.php.

Is dit gewoon de natuur van het beestje of is er toch iets mis met de monitor? Heb 'm woensdag gekregen dus kan hem nog terug sturen denk ik. Er zit dan wel 5 jaar garantie op maar problemen pak ik liever zo snel mogelijk aan...

Anoniem: 256797

Wow dat die er nog staat.
Ik denk dat iedereen dacht die is toch leeg anders was je monitor al weg. 8)7

Mijn instelling van het scherm zijn

brigth=25
contrast= 50
Schrepte/sharpness =25

Daarna heb (Nividia kaart) ik de optimalization wizard gedraaid en moet zeggen die deed echt veel
kun je vinden in de driver setting van de kaart.
Kleuren zien stuken beter uit voor mij.
is het niet wit genoeg brightness verhogen.
deze instelling vond ik het beste overeenkomen met mijn crt die ernaast stond ben denk ik 3 dagen bezig geweest voordat ik teverden was hehe heb alles zowat uitgeprobeerd.

Wat mij wel opvalt is de resolutie die dit scherm aangeeft in de schermopties zijn er maar 7 is dat bij jullie ook zo.
Ik heb van een vriend die een eizo24 heeft en een ati kaart die heeft er dubbel zoveel om uit te kiezen.
jordi.c schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 15:01:
Zojuist mijn 2408wfp omgeruild voor een nieuw exemplaar.

Helaas heb ik nog steeds last van een lichtere linkerkant bij voornamelijk donkergrijze achtergronden.

Het is bijvoorbeeld erg goed zichtbaar bij de volgende website;
http://www.hardforum.com/showthread.php?p=1032270940

Het lijkt erop dat omruilen niet veel zin heeft :/ .

Nog meer mensen die aan de linkerkant (~7cm) een stuk lichter hebben dan bij de rest van het scherm?
Ben ook naar die site geweest en hier is allles goed zwart.
Is het zeer duidelijk misschien kun je een screenshot of foto plaatsen dan kan ik het vergelijken.

• Knightwolf
Gizz schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 16:51:

Damn wtf :o Kan me ook niet voorstellen dat Rob hier blij mee is als hij dit hoort.

offtopic:
Waar ik werk hebben we ook veel met DPD gedaan met pakketjes versturen, en een keer zo'n gast van de DPD, toevallig dat ik daar net een filmpje van maakte vanachter het raam terwijl hij inlaadde (ik vertrouwde hem al niet), en die stond gewoon vanaf buiten z'n vrachtwagen onze pakketjes erin te gooien 8)7 terwijl er gevoelige apparatuur in zit! Die gast is daarna dus ook heel snel ontslagen (lag immers vast op mijn filmpje).

Nou woon ik hier wel in een rustige straat/buurt in een grote stad, maar vraag me toch af of zo'n 3008 doos wel lang blijft staan :/

Trouwens, dat mijn 3008 omgeruild gaat worden, daarvan had Rob het over de UPS, niet DPD... mischien een verschil in alleen bestelling afleveren of ook ander scherm komen ophalen?

• KarlMarX

KarlMarX

Marx mag weer!

Over :r DPD |:( zal ik niet ook maar iets zeggen, anders wordt 't teveel offtopic.

Ik heb vandaag m'n goedkope HDMI naar DVI kabels binnen. Ze waren slechts 5,95, maar wel dualink (nog niet nodig met 24", maar toch), goldplated, zeer dik en mer dikke ferrietkernen aan beide kanten.

Beeld is nu nog veel scherper (vooral tekst) dan met VGA en de monitor gaat nu ook netjes in power save (wat bij mij ook niet werkte via VGA).

• S913
  • Laatst online: 02-06 17:54

S913

Abusus non tollit usum

Knightwolf schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 01:54:
Anoniem: 256797 schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 17:37:
Mijn instelling van het scherm zijn

brigth=25
contrast= 50
Schrepte/sharpness =25
Zodra ik mijn contrast verhoog van 47 > 50 dan zie ik meteen duidelijk meer ghosting (bijv van de letters hier op GoT bij het omhoog/laag scrollen.

V.w.b. sharpness ... Kan het zijn dat je die standaard niet kan veranderen? Bij mij springt het menu over die optie heen :?

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Ik heb een 2408 hier kan ik het wel veranderen van 0 tot 100 in stappen van 25%

heb je een Nvidia of ati kaart

Heb je een nivdia probeer dan eens te spelen met de kleur instelling van de opties in de control

succes.

• TranceSetter
Ik heb nu een probleempje met mijn 2408. Niet 1 qua beeld, maar met spanning. Zal het proberen uit te leggen:

Ik heb een nieuwe origenae kast, die geeft een orange signaal als de pc uit staat, blauw als hij aan staat. Als de computer uitgaat, dan gaat het blauwe ledje uit, maar het oranje ledje niet aan, behalve als ik de 2408 uitzet met de knop rechtsonder. Dan gaat het oranje ledje weer aan. En als de monitor in standby staat dan blijft het oranje ledje uit.

Nu blijkt dus dat er van de monitor via de dvi-kabel door het moederbord, spanning op mijn molex connector staat van 1 volt, waardoor het oranje ledje niet aan wil.

Is het normaal dat er spanning op de dvi-aansluiting zit? En is dit op te lossen?

Vind het maar raar dat er spanning op staat in standby modus.

• Knightwolf
Huh? Dat klinkt echt heel erg raar. Dan zou je videokaart dat spanninkje van 1V van de monitor via de DVI-kabel via de componenten op de videokaart naar de extra power-aansluiting van de videokaart naar de PC-voeding naar het mobo moeten sturen... Lijkt me beetje bizar? :D
Maar het gaat dus om een oranje ledje dat rechtstreeks op het mobo zit aangesloten?

• lampie1979
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-05 15:54

lampie1979

Hoepla!

Krijg morgen als het goed is een nieuwe 2408. Mijn vorige had last van een rode zweem. Is besvestigd bij rob en word omgeruild :) Top service :)

They call her... c*ck juggeling Thunderc*nt!

• neographikal
  • Niet online
lampie1979 schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 03:32:
Krijg morgen als het goed is een nieuwe 2408. Mijn vorige had last van een rode zweem. Is besvestigd bij rob en word omgeruild :) Top service :)
Toevallig wat aan de rechterkant? Laat even weten of het weg is bij het nieuwe exemplaar, anders ga ik Rob toch ook maar eens bellen :)

• TranceSetter
Knightwolf schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 01:44:
Huh? Dat klinkt echt heel erg raar. Dan zou je videokaart dat spanninkje van 1V van de monitor via de DVI-kabel via de componenten op de videokaart naar de extra power-aansluiting van de videokaart naar de PC-voeding naar het mobo moeten sturen... Lijkt me beetje bizar? :D
Maar het gaat dus om een oranje ledje dat rechtstreeks op het mobo zit aangesloten?
Ik kon het ook niet geloven, maar heb de multimeter aangesloten op de molex connector, en als ik de dvi-kabel lostrek, de videokaart uit het slot trek, of de monitor uitzet, dan gaat de spanning van 1 volt pas weg.

Nu heb ik ook niet de goedkoopste spullen, dus vind het maar raar. Asus MoBo, Antec NeoHE voeding, Club3D Radeon HD2600. Is nou niet echt low-budget.

• Bigs
  • Niet online
TranceSetter schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 23:24:
Ik heb nu een probleempje met mijn 2408. Niet 1 qua beeld, maar met spanning. Zal het proberen uit te leggen:

Ik heb een nieuwe origenae kast, die geeft een orange signaal als de pc uit staat, blauw als hij aan staat. Als de computer uitgaat, dan gaat het blauwe ledje uit, maar het oranje ledje niet aan, behalve als ik de 2408 uitzet met de knop rechtsonder. Dan gaat het oranje ledje weer aan. En als de monitor in standby staat dan blijft het oranje ledje uit.

Nu blijkt dus dat er van de monitor via de dvi-kabel door het moederbord, spanning op mijn molex connector staat van 1 volt, waardoor het oranje ledje niet aan wil.

Is het normaal dat er spanning op de dvi-aansluiting zit? En is dit op te lossen?

Vind het maar raar dat er spanning op staat in standby modus.
Heb je alles wel aangesloten op geaarde stopcontacten?

• KarlMarX

KarlMarX

Marx mag weer!

neographikal schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 09:01:
[...]

Toevallig wat aan de rechterkant? Laat even weten of het weg is bij het nieuwe exemplaar, anders ga ik Rob toch ook maar eens bellen :)
Ik heb juist aan de linkerhelft een rode zweem en aan de rechterhelft een groene. Wel heel licht, maar als het op te lossen is lijkt me dat wel beter uiteraard.

Ik snap toch nog niet helemaal hoe ik nou de kleuren echt goed krijg op de monitor. In photoshop en firefox beta 3 en andere programma's die kleurprofielen gebruiken zijn de kleuren heel aardig met het profiel van neographikal. Maar in standaard windows toepassingen zoals Windows mail en IE etc blijven de kleuren heel raar en fluocerend.
Als ik het goed begrijp gaat een Spider o.i.d. daar niet voor helpen want die maakt alleen een kleurprofiel aan waar je dus alleen in ondersteunende programma's wat aan hebt?

Het feit dat het in programma's met kleurprofielenondersteuning wel goed werk geeft al aan dat het dus geen fout of defect van de monitor is (die rare fluorcerende kleuren). Maar makkelijk op te lossen lijkt het dus niet (behalve in de OSD de presetmode op sRGB zetten, maar dan downgrade je je monitor dus als ik het goed begrijp en wordt het juist weer te flets).

Zie ik nou iets over het hoofd?

• JME
  • Laatst online: 15:26

JME

zeg maar Jamie

Je ziet inderdaad iets over het hoofd, iets wat ik ook pas sinds een poosje door heb. Hopelijk wil iemand me corrigeren als ik het hieronder niet helemaal goed verwoord...

Wide gamut displays zoals de 2408WFP zijn gemaakt om te werken in toepassingen die daarvan ook gebruik kunnen maken d.m.v. de juiste kleurprofielen. Standaardapplicaties onder Windows XP (Office, Internet Explorer, Verkenner, Windows Viewer, etc) gebruiken die kleurprofielen helemaal niet. Om die reden zullen wide gamut displays nooit een kleurecht beeld kunnen weergeven in dergelijke applicaties. Je kunt er wel iets aan doen door bij het exporteren vanuit bijvoorbeeld Photoshop het sRGB profiel aan je bestand toe te kennen, maar het blijft een lapmiddel. Je scherm is gewoon beter dan Windows XP aankan. Vista schijnt daar al weer wat anders mee om te gaan, maar de ervaringen daarmee zouden ook wisselend zijn.

Overigens zit ik zelf sinds gisteren achter mijn 3e 2408WFP (OK, de eerste was eigenlijk een 2407). Na een zwaar bovengemiddeld heftige rode kleurzweem en een niet werkende DVI-ingang, heeft nummertje 3 weer iets nieuws voor me in petto: een kapotte pixel. Ik word er zo moe van zo langzamerhand... :'(

Wow ;( de 3 scherm dat is heftig man daar wordt je echt moe van als mij dat zou overkomen dan wordt ik gek hou al zo wie zo niet van op afstand kopen.
maar gelukkig is mijn scherm tot nu toe goed. _/-\o_

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 227068

Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error Dell 2408WFP sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inventore veritatis et quasi architecto beatae vitae dicta sunt explicabo.

At vero eos et accusamus Bigs et BasNation iusto odio dignissimos ducimus qui blanditiis praesentium voluptatum deleniti atque corrupti quos dolores et quas molestias excepturi 0CX268 sint occaecati cupiditate non provident, similique sunt in culpa qui officia deserunt mollitia animi, id est laborum et dolorum fuga.

Et harum quidem rerum facilis est et expedita distinctio. Nam libero tempore, cum soluta nobis est eligendi optio cumque nihil impedit quo minus id quod maxime placeat facere possimus, omnis Dell voluptas assumenda est, omnis dolor repellendus. _/-\o_

[Voor 223% gewijzigd door Anoniem: 227068 op 08-04-2008 10:18]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jordi.c
Dat is inderdaad hetzelfde probleem wat ik heb wat je beschrijft.

Zojuist serie nr.'s van mijn 2 TFT's bekeken en beginnen inderdaad met 0CX268.

Maandag belt er iemand van DELL op om naar mijn bevindgen te vragen. Ik heb trouwens ook niets dan lof over de support van DELL te zeggen.

Ik ga proberen een scherm uit een andere batch te krijgen en hoop hiermee het probleem verleden tijd is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Dit lijkt behoorlijk op wat ik ook ondervind, hoewel de linkerkant van mijn scherm niet zozeer lichter is, maar de rechterkant gewoon wat donkerder. Daardoor vindt er een kleine kleurenschifting (rodige tint richting de randen, waardoor het midden van 't scherm een tikje groenig lijkt) plaats die inderdaad niet bij alle kleuren optreedt, maar met name op witte en lichtgrijze achtergronden valt het hier op. Zelfde batch trouwens hier, maar ik vraag me af of er uberhaupt andere batches zijn...?

Er valt voor mij mee te werken, maar het valt op en het is niet ideaal, dus als er een oplossing is: graag.

[Voor 20% gewijzigd door neographikal op 06-04-2008 11:50]

Acties:
  • 0Henk 'm!

even een Everest info van scherm geplaats

Field Value
Monitor Properties
Monitor Name Dell 2408WFP (Digital)
Monitor ID DELA02A
Model DELL 2408WFP
Monitor Type 24" LCD (WUXGA)
Manufacture Date Week 10 / 2008
Serial Number CX268835L9PS
Max. Visible Display Size 52 cm x 32 cm (24.0")
Picture Aspect Ratio 16:10
Brightness 400 cd/m2
Contrast Ratio 1300:1
Viewing Angles 178/178°
Input Connectors DSub, DVI-D, S-Video, Composite, HDMI
Horizontal Frequency 31 - 83 kHz
Vertical Frequency 56 - 76 Hz
Maximum Resolution 1920 x 1200
Gamma 2.20
DPMS Mode Support Standby, Suspend, Active-Off

Supported Video Modes
640 x 480 76 Hz
800 x 600 76 Hz
1024 x 768 76 Hz
1152 x 864 76 Hz
1280 x 768 76 Hz
1280 x 800 76 Hz
1280 x 1024 75 Hz
1366 x 768 76 Hz
1400 x 1050 75 Hz
1440 x 900 76 Hz
1600 x 1200 65 Hz
1680 x 1050 75 Hz
1920 x 1080 70 Hz
1920 x 1200 65 Hz

Op die photos is het echt zeer duidelijk dat licht is echt te veel van het goede. Goed dat je ze kan omruilen voor een andere.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TranceSetter
Bigs schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 10:23:
[...]

Heb je alles wel aangesloten op geaarde stopcontacten?
Normaal niet, omdat ze niet in de buurt zijn hier. Maar net even geprobeerd en dat maakt geen enkel verschil. Erg raar

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lampie1979
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-05 15:54

lampie1979

Hoepla!

neographikal schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 09:01:
[...]

Rechtsbovenin :)

They call her... c*ck juggeling Thunderc*nt!

• BasNation
jordi.c schreef op zondag 06 april 2008 @ 11:26:
Dat is inderdaad hetzelfde probleem wat ik heb wat je beschrijft.

Zojuist serie nr.'s van mijn 2 TFT's bekeken en beginnen inderdaad met 0CX268.

Maandag belt er iemand van DELL op om naar mijn bevindgen te vragen. Ik heb trouwens ook niets dan lof over de support van DELL te zeggen.

Ik ga proberen een scherm uit een andere batch te krijgen en hoop hiermee het probleem verleden tijd is.
Ik heb hier ook een 0CX268 uit Tjechië staan maar heb toch echt niet dezelfde problemen als jullie, dus het zal wel geen helemaal foute batch geweest zijn :)

http://img164.imageshack.us/img164/2737/p0704080033xfq7.jpg

Zoals je ziet is het wel enigzins aanwezig, maar het viel me eigenlijk pas echt op toen ik deze foto zag. In het gebruik merk ik er namelijk helemaal niets van. Op de foto komt het misschien veel beter naar voren want als ik in het echt kijk zie ik het vele malen minder.

Maar het lijkt me sowieso minder erg dan bij jullie.

[Voor 23% gewijzigd door BasNation op 07-04-2008 00:39]

• tw_eek
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-05 10:23
Mijn 2408 komt ook uit de serie ocx268. Met Ubuntu als OS en M2a-vm hdmi als moederbord heb ik geen lichte band aan de linker kant kunnen herkennen. Ik heb gekeken in de native resolutie 1920-1200.

Het mobo is aangesloten op de dell via de standaard geleverde dvi kabel.

Voor de zekerheid nog een tekening gemaakt met enkele gekleurde vlakken, maar ook hier geen verschil zichtbaar. Verder gekeken naar de plaatjes op http://www.lagom.nl/lcd-test/all_tests.php#invpattern

Ik merk wel dat de 178 graden kijkhoek met een korreltje zout genomen moet worden. Kleuren veranderen toch een klein beetje bij verandering van kijkhoek.

[Voor 6% gewijzigd door tw_eek op 07-04-2008 16:25. Reden: Extra info dvi kabel]

• Bigs
  • Niet online
Is dat verhaal over 'oxc268' eigenlijk ook nog ergens op gebaseerd? Volgens mij begint het serienummer van elke 2408FPW daarmee ;)

Hier in ieder geval geen merkbare problemen met licht-donker verschil bij dagelijks gebruik. Het zal er ongetwijfeld wel zijn (ik zie dat eigenlijk bij elke LCD wel), maar ik ga er niet naar zoeken aangezien ik me er dan altijd aan zal ergeren :+

• BasNation
Bigs schreef op maandag 07 april 2008 @ 15:41:
Is dat verhaal over 'oxc268' eigenlijk ook nog ergens op gebaseerd? Volgens mij begint het serienummer van elke 2408FPW daarmee ;)
dat zat ik dus ook te denken

• Addiction
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-04 16:52
Damn, ik word hier echt gek van. Onwaarschijnlijk, elke monitor waarin ik bovengemiddelde interesse in vertoon heeft wel zijn problemen. Ik vind dat je voor ruim 600 euro wel een monitor mag verwachten die pik fijn in orde is!

Verder lijkt die 2408 van Dell een behoorlijke afknapper te zijn. Erg hoge input lag, alleszins volgens BeHardware (http://www.hardware.fr/ar...ath-iolair-vs-dell.html). Daaruit blijkt dat zelfs die "budget" monitor van Iolair het wint van de Dell. Pikant detail, de eerstgenoemde is maar half zo duur als de Dell 2408 WFP!

• neographikal
  • Niet online
Addiction schreef op maandag 07 april 2008 @ 22:10:
Verder lijkt die 2408 van Dell een behoorlijke afknapper te zijn. Erg hoge input lag, alleszins volgens BeHardware (http://www.hardware.fr/ar...ath-iolair-vs-dell.html). Daaruit blijkt dat zelfs die "budget" monitor van Iolair het wint van de Dell. Pikant detail, de eerstgenoemde is maar half zo duur als de Dell 2408 WFP!
Vergeet ook de kleurruimte niet ;) Ik vermoed trouwens dat dat scherm hetzelfde panel heeft als de Novita 2406WD die ik eerder overwoog (gruwelijk slecht leverbaar, geen pixelgarantie)

Maar ik ben het met je eens, ik kan er ook niet heel vrolijk van worden. Het is werkbaar, maar wel opvallend genoeg om me er aan te irriteren. Bij de groene test en de grijze test van deze pagina valt het zelfs stevig op. Ik zal morgen als ik wat meer tijd heb even een paar foto's maken van het scherm.

Pagina: 1 2 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dingen die hier o.a. niet graag gezien worden:
- Vragen over de levertijd, daarvoor neem je gewoon contact op met de shop/verkoper.
- "Ik heb heb er een besteld, [hoop dat ik hem < dag > heb!]"
- "Ik ga < shop >/Dell eens mailen over < probleem/vraag >". Post dan zodra je mail terug hebt, dan is je post ook gelijk nuttig.
Bij het posten van emails: Gelieve geen persoonsgegevens van behandelend personeel te vermelden bij bijvoorbeeld het quoten van emails.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee