[TFT] Dell UltraSharp Serie (20,1", 24", 27", 30") - Deel 9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 38.216 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bigs schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 12:46:
[...]

Let ook op dat je de goeie resolutie kiest, 1920x1200 en stel het scherm voor de zekerheid in op 1:1 pixel mapping in het Display settings menu.
Als je native resolution draait is die optie disabled

edit:
hmm dat was bij de 2707 zo die ik had, bij de 3008 en dus wellicht ook 2408 werkt dat wel gewoon :)

[ Voor 15% gewijzigd door Knightwolf op 26-03-2008 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uitje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-04-2023
Zo vandaag m'n vervangende scherm binnen gehad :) en ik moet zeggen dat deze er een stuk beter uit ziet. De groene vlekken waar ik bij m'n andere scherm last van had zijn op deze niet te zien. Het is nog steeds een rev A00 scherm dus nog geen nieuwe revisie waar die technische medewerker het over had.
Ben er nu tenminste echt tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-05 14:48
Uitje schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 14:44:
Zo vandaag m\'n vervangende scherm binnen gehad :) en ik moet zeggen dat deze er een stuk beter uit ziet. De groene vlekken waar ik bij m\'n andere scherm last van had zijn op deze niet te zien. Het is nog steeds een rev A00 scherm dus nog geen nieuwe revisie waar die technische medewerker het over had.
Ben er nu tenminste echt tevreden mee.
Mooi om te horen. Heb je nog kosten gehad aan het terugsturen/vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Mag ik vragen waar je woont (je hebt geen contactgegevens in je profiel staan)? Ik ben benieuwd of het inderdaad veel scheelt, de helderheidsverschillen zijn hier wel aanwezig en als het even kan wil ik er vanaf. Maar ik heb geen zin in een ronde Russisch rouletten als de andere schermen hetzelfde vertonen...

Waar ik wel van begin te balen is dat ik twee weken na de levering nog altijd geen factuur heb en dat Rob sinds vrijdagavond niet heeft gereageerd. Nou was maandag wel Pasen, maar toch... Toen ik het scherm bestelde was hij supersnel, maar nu begint het me wat tegen te vallen.

[ Voor 4% gewijzigd door neographikal op 26-03-2008 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uitje
TranceSetter schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 15:04:
[...]

Mooi om te horen. Heb je nog kosten gehad aan het terugsturen/vervangen?
Om eerlijk te zijn weet ik dat nog niet, maar ik ga ervan uit dat ik dat dan wel te horen had gekregen. Wat ik wel weer grappig vindt is dat ik hier nu dus twee schermen heb staan, want ze hebben die andere nog niet meegenomen :) Stel nou dat ze dat vergeten........ >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasNation
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:56
Uitje schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 15:43:
[...]

Om eerlijk te zijn weet ik dat nog niet, maar ik ga ervan uit dat ik dat dan wel te horen had gekregen. Wat ik wel weer grappig vindt is dat ik hier nu dus twee schermen heb staan, want ze hebben die andere nog niet meegenomen :) Stel nou dat ze dat vergeten........ >:)
Daar heb je nog een redelijke kans in ook. Ik had een tijd geleden een verkeerd toetsendbord+muis én een verkeerde MS Office (verkeerde taal) gekregen, ze bezorgden een week later de goede spullen maar vroegen niet om de oude.

Toen ik hun belde (ik ben heel braaf, ik weet) om het te vertellen zeiden ze dat het meer geld kostte om het nog eens op te halen dan dat ze eraan kwijt waren. :D.

Duz heb wat spulletjes dubbel.

Ik hoop voor jou dus dat je hem mag houden, toch zou ik hem voor de zekerheid nog maar niet op marktplaats zetten of hem aan vrienden verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 255272

Ik denk dat de vervoerskosten niet hoger zijn dan de kosten van een 24 inch scherm :P

Of het moet met een prive heli opgehaald worden ofzo. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uitje
BasNation schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 16:00:
[...]

Ik hoop voor jou dus dat je hem mag houden, toch zou ik hem voor de zekerheid nog maar niet op marktplaats zetten of hem aan vrienden verkopen.
Dat was ik ook niet van plan hoor. Als het goed is wordt ik vandaag of morgen nog gebeld door dell om te controleren of de nieuwe monitor wel goed is. Zullen ze daarna ook UPS wel langs sturen om de oude op te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• underworld202
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2023
mijn 2408 is vandaag verstuurd via UPS, ben benieuwd wanneer hij aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpinus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-05 10:41
neographikal schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 15:04:Waar ik wel van begin te balen is dat ik twee weken na de levering nog altijd geen factuur heb en dat Rob sinds vrijdagavond niet heeft gereageerd. Nou was maandag wel Pasen, maar toch... Toen ik het scherm bestelde was hij supersnel, maar nu begint het me wat tegen te vallen.
Als ik jou was zou ik nog eens mailen of misschien bellen. Heb Rob vandaag een email gestuurd en kreeg binnen 30m antwoord.

Who is General Failure and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hassanjassan
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Vraagje he, ik kan het amper terugvinden in al die reviews.

Ik heb nu een 22" 226BW van samsung. Ik design veel websites en doe veel aan fotobewerking, dit zijn dus ook mijn primaire toepassingen voor mijn beeldscherm.

Nou baal ik onwijs van dit 22" scherm puur omdat, als ik bijv. mijn foto iets naar beneden verplaats, de kleuren helemaal anders worden, verzadigder, contrast wordt hoger, etc...

Idem verandert het contrast en kleursaturatie als ik de foto links of rechts in het scherm neerzet. Dit komt dnek ik doordat de kijkhoek veranderd, maar het liefst heb ik dus dat de kleuren en contrast bij mij nieuwe scherm zoveel mogelijk constant blijft, ongeacht de plek op het beeldscherm, terwijl ik natuurlijk blijf zitten.

Ik wil ook heel veel ruimte, dus een hoge resolutie is gewenst. Maximale prestaties is gewenst, prijs is minder van belang, echter tot een maximum van 2000 euro incl. btw.

Welke zou ik dan moeten nemen als ik moest kiezen tussen deze?

ACD 24"
ACD 30"
Dell 27"
Dell 30"

Ik leg dit voor aan jullie omdat ik feitelijk niks definitiefs lees in reviews van deze flatpanels, alleen veel over responstijd, ghosting etc....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasNation
hassanjassan schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 20:09:

Ik heb nu een 22" 226BW van samsung. Ik design veel websites en doe veel aan fotobewerking, dit zijn dus ook mijn primaire toepassingen voor mijn beeldscherm.

Nou baal ik onwijs van dit 22" scherm puur omdat, als ik bijv. mijn foto iets naar beneden verplaats, de kleuren helemaal anders worden, verzadigder, contrast wordt hoger, etc...

Idem verandert het contrast en kleursaturatie als ik de foto links of rechts in het scherm neerzet. Dit komt dnek ik doordat de kijkhoek veranderd, maar het liefst heb ik dus dat de kleuren en contrast bij mij nieuwe scherm zoveel mogelijk constant blijft, ongeacht de plek op het beeldscherm, terwijl ik natuurlijk blijf zitten.

Ik wil ook heel veel ruimte, dus een hoge resolutie is gewenst. Maximale prestaties is gewenst, prijs is minder van belang, echter tot een maximum van 2000 euro incl. btw.

ACD 24"
ACD 30"
Dell 27"
Dell 30"

Ik leg dit voor aan jullie omdat ik feitelijk niks definitiefs lees in reviews van deze flatpanels, alleen veel over responstijd, ghosting etc....
NEC 2490WUXI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Tus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-05-2024

G-Tus

Doe gewoon jij

NEC 2490 WUXi heb ik ook naar lopen zoeken in Nederland.... zelf niet kunnen vinden....

Flickr | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hassanjassan
  • Niet online
Dat het een s-ips panel moet zijn is denk ik dus wel een vereiste. Maar die NEC kan ik dus nergens vinden.

Nog andere suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij mij issie inderdaad ook onderweg. Zal dus inderdaad wel door de feestdagen komen dat het allemaal wat vertraging oploopt. De monitor is nu in ieder geval al bij dhl.
Zodra ik hem binnen heb, zal ik laten weten wat ik er van vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hassanjassan
  • Niet online
Modalen in "[TFT] Dell UltraSharp Serie (20,1", 24" ..."

Die NEC is niet in europa te koop....balen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Tus

G-Tus

Doe gewoon jij

Ik heb nu sinds korte tijd een Dell 2407WFP-HC, die 2408WFP is inmiddels uit.

Kan iemand mij vertellen of het nut heeft om van scherm te veranderen?

Ik heb lichtelijk last van de inversed ghosting op mijn 2407WFP-HC, maar ik hoor dat de 2408WFP een ergere inputlag heeft? Ik weet niet of er mensen zijn die ervaring hebben met beide schermen? Zijn er verder nog belangrijke minpuntjes van de 2408WFP?

Alvast bedankt!

Flickr | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasNation
G-Tus schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 20:32:
Ik heb nu sinds korte tijd een Dell 2407WFP-HC, die 2408WFP is inmiddels uit.

Kan iemand mij vertellen of het nut heeft om van scherm te veranderen?

Ik heb lichtelijk last van de inversed ghosting op mijn 2407WFP-HC, maar ik hoor dat de 2408WFP een ergere inputlag heeft? Ik weet niet of er mensen zijn die ervaring hebben met beide schermen? Zijn er verder nog belangrijke minpuntjes van de 2408WFP?

Alvast bedankt!
Alle reviews die ik heb gelezen zeggen dat de 2408WFP zeker wel een verbetering is t.o.v. de 2407WFP(-HC). Het verschil is echter niet dusdanig groot dat ik over zou stappen. Dat is geld weggooien lijkt mij (tenzij je displayport ofzo ontzettend geil vindt).

Voor mogelijke minpuntjes/probleempjes met 2408WFP modellen moet je hier zijn:
http://www.tftcentral.co.uk/articles/dell_2408wfp.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 256797

Ik zou voor die 3008 wfp gaan als je het kan betalen.

De reviews de ik gelezen heb waren allemaal zeer lovend over dat scherm. ff google en genoeg reviews te vinden over 3008 wfp

Ik heb zelf vandaag de 2408wfp besteld en die komt morgen tussen 9.00 en 18.00 binnen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hassanjassan
  • Niet online
Anoniem: 256797 schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 21:26:
Ik zou voor die 3008 wfp gaan als je het kan betalen.

De reviews de ik gelezen heb waren allemaal zeer lovend over dat scherm. ff google en genoeg reviews te vinden over 3008 wfp

Ik heb zelf vandaag de 2408wfp besteld en die komt morgen tussen 9.00 en 18.00 binnen _/-\o_
betalen is niet zozeer het probleem, het gaat in 1e instantie om gamut dekking, contrast, cdm etc. die zitten wel goed zoals ik het zie.

Maar goed, ik gaat wel naar de apple store en doe een persoonlijke bevindingstest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 256797 schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 21:26:Ik heb zelf vandaag de 2408wfp besteld en die komt morgen tussen 9.00 en 18.00 binnen _/-\o_
dan gaan er morgen volgens mij toch wel een aantal dell's door het land d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Ben niet zo'n voorstander van dit soort posts, maar ook die van mij gaat morgenvroeg afgeleverd worden.

Dan heeft pasen toch wat roet in het eten gegooid, en slaan die verwachte leverdata van Dell werkelijk nergens op. Bijna 2 weken eerder dan ze doen geloven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Scorpinus schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 18:37:
[...]

Als ik jou was zou ik nog eens mailen of misschien bellen. Heb Rob vandaag een email gestuurd en kreeg binnen 30m antwoord.
Hmmz... ik zit al 2 weken op antwoord te wachten, waarvan ik afgelopen week de email nog een keer geforward had, maar nog altijd geen reactie. Daarom ben ik vanmiddag eens gaan bellen. Kreeg een telefoniste (Manon?) en die zei ze dat vreemd vond, maar dat Rob vandaag niet kon reageren omdat hij in het buitenland zat. Hij zou me morgenochtend terugbellen, dus dat wacht ik nog even af :)
hassanjassan schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 20:09:

ACD 24"
ACD 30"
Dell 27"
Dell 30"

Ik heb sinds een paar weken de Dell 3008 WFP hier staan. 30" dus.
Zover ik tot nu toe gezien heb, echt een prima scherm. 2560x1600 is ook erg lekker, maar na een dag was ik er al aan gewend. De kleuren zijn echt geweldig. Maar waarom mijn exemplaar toch terug moet is omdat er een foutje in dit scherm zit (LCD-paneel zit niet vast in de behuizing en dat kan natuurlijk niet, alsmede ook een lichtere vlek midden bovenin bij zwartweergave).

Over zwartweergave gesproken. Hiervoor had ik de Dell 2707WFP en dat is een S-PVA paneel. Nu ga ik waarschijnlijk degene die op een S-IPS geilen tegen de schenen schoppen, want eerlijk gezegt vond ik dat paneel nog mooier dan deze S-IPS 30". En dan vooral de zwartweergave van deze 3008 valt me ietwat tegen, zelfs op 0% brightness waar ik hem altijd op heb staan, zeker nu ik die S-PVA 27" gezien heb. Maar S-PVA en P-MVA staan dan ook bekend om beste zwartweergave.

Ik ga echter toch maar met die iets mindere zwartweergave leven omdat die 2560x1600 toch wel erg heerlijk zijn, maar dan wel met een scherm waarvan het LCD-paneel goed vast zit :P

Voor jou is die 2707 misschien ook wel een optie :) wel zelfde resolutie als de 24" met 1920x1200, maar dan gewoon iets groter. Superieure kleuren, contrast en kijkhoek.

[ Voor 66% gewijzigd door Knightwolf op 27-03-2008 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Scorpinus schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 18:37:
[...]

Thanks voor de tip, ik zal morgen even bellen, maar ik ben inmiddels drie mailtjes en twee weken verder.

Ik zit nu trouwens voor de eerste keer echt een batch foto's te verwerken in Lightroom op dit scherm. Zalig, wat een ruimte, foto grooooottt in beeld met voldoende ruimte voor de panelen met de tools. Ideaal :) Voor fotowerk kan ik iedereen van harte een 24" aanraden, net een goede maat met mooi overzicht en voldoende ruimte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hassanjassan
  • Niet online
Knightwolf schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 23:40:
[...]

Ik heb sinds een paar weken de Dell 3008 WFP hier staan. 30" dus.
Zover ik tot nu toe gezien heb, echt een prima scherm. 2560x1600 is ook erg lekker, maar na een dag was ik er al aan gewend. De kleuren zijn echt geweldig. Maar waarom mijn exemplaar toch terug moet is omdat er een foutje in dit scherm zit (LCD-paneel zit niet vast in de behuizing en dat kan natuurlijk niet, alsmede ook een lichtere vlek midden bovenin bij zwartweergave).

Over zwartweergave gesproken. Hiervoor had ik de Dell 2707WFP en dat is een S-PVA paneel. Nu ga ik waarschijnlijk degene die op een S-IPS geilen tegen de schenen schoppen, want eerlijk gezegt vond ik dat paneel nog mooier dan deze S-IPS 30". En dan vooral de zwartweergave van deze 3008 valt me ietwat tegen, zelfs op 0% brightness waar ik hem altijd op heb staan, zeker nu ik die S-PVA 27" gezien heb. Maar S-PVA en P-MVA staan dan ook bekend om beste zwartweergave.

Ik ga echter toch maar met die iets mindere zwartweergave leven omdat die 2560x1600 toch wel erg heerlijk zijn, maar dan wel met een scherm waarvan het LCD-paneel goed vast zit :P

Voor jou is die 2707 misschien ook wel een optie :) wel zelfde resolutie als de 24" met 1920x1200, maar dan gewoon iets groter. Superieure kleuren, contrast en kijkhoek.
Thanks, aan die info heb ik wat aan. Echter met het risico om erg draaikonterig over te komen kwam ik ineeens tot een aha-erlebnis, is LaCie of Eizo geen optie als tegenhanger voor de dell?

Maar los van bij andere merken kijken....

Ik ben vooral benieuwd wat is je ervaring met de kleuren en contrasten van een foto die je op verschillende plekken van het scherm plaatst? Blijft dat gelijk als je er dan naar kijkt vanuit je zitplek door alleen je hoofd te bewegen?

Dit valt me dus nl. zo tegen van die samsung 226BW met een tn panel (wat ik overigens kon verwachten).

[ Voor 10% gewijzigd door hassanjassan op 27-03-2008 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Haha ja, da's typisch een TN paneel die slechte kleuren en kijkhoek, daar ga je met zowel S-IPS als S-PVA/P-MVA helemaal geen last van hebben :) En zeker als je die kleuren zo belangrijk vindt en de inputlag totaal niet boeit, vraag ik me af waarom je voor een TN-paneel gegaan bent :P

LaCie ken ik verder niet, maar Eizo is echt top of the range, alleen betaal je dan wel zo'n 2200 of zo voor een 30" (Qsix is zowel Dell als Eizo dealer dus daar kan je ook voor bij hem terecht). De Dell 3008 kost bij Qsix dacht ik zo'n 1400, dus dat scheelt wel :P

En wat mijn monitor betreft, Rob heeft me zojuist gebeld en m'n scherm kan morgen al omgeruild worden! Dat zijn reactie even geduurd heeft komt omdat hij even in het buitenland was en alles dus stil lag, dus ook voor de anderen die op hem zaten te wachten, dat zal hier door komen :)

[ Voor 4% gewijzigd door Knightwolf op 27-03-2008 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Knightwolf schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 11:03:
Haha ja, da's typisch een TN paneel die slechte kleuren en kijkhoek, daar ga je met zowel S-IPS als S-PVA/P-MVA helemaal geen last van hebben :)
Nou, de horizontale kijkhoek is erg goed, weinig last van verkleuring, maar de verticale is nog altijd niet optimaal imo. Als je daarmee varieert, dan zie je de kleuren toch wel veranderen. Je moet dan wel een behoorlijk eind varieren, alles vanaf +- je kijkpositie is prima, maar als je echt opstaat dan zie je het wel :)
En wat mijn monitor betreft, Rob heeft me zojuist gebeld en m'n scherm kan morgen al omgeruild worden! Dat zijn reactie even geduurd heeft komt omdat hij even in het buitenland was en alles dus stil lag, dus ook voor de anderen die op hem zaten te wachten, dat zal hier door komen :)
Ik ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik zit een beetje in dubio.

Op dit moment heb ik twee CRT schermen. Mijn primaire scherm is een 19 inch op resolutie van 1600x1200 en secundair een 17 inch 1280 x 1024. Nu vind ik het welleens tijd worden voor een TFT scherm omdat in ieder geval voor een primair scherm die 19 inch z'n beste tijd wel heeft gehad (op sommige plekken oogt hij onscherp) en omdat wat compacters ook handig is.

Belangrijkste activiteiten zijn, naast het normale desktop en surfwerk, fotobewerking en mediadesign. Ik ben zo iemand die nog wel een tijd huiverig is geweest voor TFT's en dan met name om het feit dat de inkijkhoek sterk van invloed kan zijn op de kleurweergave. Daar heb ik geen zin in. Dat de kleurweergave van TFT's tegenwoordig goed is (kan zijn) ben ik wel van overtuigd.

Heb veel topics doorgelezen en informatie gezocht en de conclusie lijkt eenvoudig. Een S-IPS paneel heeft goede kleurweergave én de beste inkijkhoek. Het moet dus een S-IPS paneel worden toch? Helaas, zo eenvoudig is het dan weer niet voor mij.

Het volgende probleem is dan de resolutie. Ik wil er namelijk op het primaire scherm eigenlijk niet op achteruit gaan qua beeldruimte. Omdat ik denk dat een breedbeeldresolutie voor fotobewerking het handigst is kom je dan de volgende resoluties tegen:

20" = 1680 x 1050
23"/24"= 1920 x 1200

Wat ik hier en op andere plaatsen lees is dat de Dell 2007WFP S-IPS een schitterend scherm is maar dan ga ik er vervolgens op achteruit qua beeldruimte terwijl het beeldopervlak groter is! (dat voelt gewoon niet goed :) ). Nou, dan zou ik dus voor een 23/34 inch moeten gaan, de Dell 2407WFP rev.04 krijgt ook goede recensies en wellicht zijn de volgende revisies van de Dell 2408WFP ook steengoed. MAAR dan heb ik weer geen S-IPS maar S-PVA scherm en zou dus inkijkhoek dus weer minder zijn. Je voelt wel aan, hier zit ik in dubio. Minder ruimte en beter paneel. Of meer ruimte maar minder goed paneel.

Nu ben ik benieuwd of er mensen zijn die eenzelfde soort beslissing hebben moeten maken en wat ze dan uiteindelijk gekozen hebben. Mijn budget is een beetje zoals de prijzen van de twee genoemde schermen zijn (300 - 600, afhankelijk van hoe groot). Ik heb absoluut geen geld voor de 3008WFP, ook niet over een jaar.

Wellicht zie ik een schitterend 23"/24" S-IPS scherm over mijn hoofd van een ander merk voor een vergelijkbare prijs, maar ik ben daar maar weinig over tegengekomen. Bijvoorbeeld over de schermen van Hazro (http://www.hazro.co.uk/products/hazro_hz23w.html) lees ik maar weinig tot niets.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hassanjassan
  • Niet online
Knightwolf schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 11:03:
Haha ja, da's typisch een TN paneel die slechte kleuren en kijkhoek, daar ga je met zowel S-IPS als S-PVA/P-MVA helemaal geen last van hebben :)
Oh dan is een acd of 3008 wel een goede koop ja.
En zeker als je die kleuren zo belangrijk vindt en de inputlag totaal niet boeit, vraag ik me af waarom je voor een TN-paneel gegaan bent :P
Meer uit principe de biggest bang for the buck, maar dat is het wel voor toendertijd, nu is mijn focus veel meer te komen liggen op webdesign en fotosoep, dus ja dan ga je automatisch naar een ander scherm kijken.
LaCie ken ik verder niet, maar Eizo is echt top of the range, alleen betaal je dan wel zo'n 2200 of zo voor een 30" (Qsix is zowel Dell als Eizo dealer dus daar kan je ook voor bij hem terecht). De Dell 3008 kost bij Qsix dacht ik zo'n 1400, dus dat scheelt wel :P
Oh ok, da's wel een goede tip om bij die toko te gaan kijken. Maar mijn hart gaat toch wel uit naar die Dell dnek ik aangezien het hetzelfde panel is als de ACD, maar veel meer aansluitingen heeft. Dus marginaal minder beeldkwaliteit tegen een betere prijs met meer aansluitingen is wederom die grotere bang for the buck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hassanjassan
  • Niet online
neographikal schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 11:10:
[...]

Nou, de horizontale kijkhoek is erg goed, weinig last van verkleuring, maar de verticale is nog altijd niet optimaal imo. Als je daarmee varieert, dan zie je de kleuren toch wel veranderen. Je moet dan wel een behoorlijk eind varieren, alles vanaf +- je kijkpositie is prima, maar als je echt opstaat dan zie je het wel :)
Nou als ik dus onderuitgezakt in mijn ikea directiestoel zit en ik heb zo een foto bewerkt en ik ga rechterop zitten, dan ziet die foto er ineens voor geen meter uit. Dat vind ik toch wel een beetje een heikel punt.

Plus dat ik 1680x1050 gewoon te klein vind om lekker met droomwever en fotosoep tegelijk te werken, zeker in het verticale vidn ik een hoogte van 1600 best wel prettig voor het overzicht. Ik kan dan met 2560 breedte ook makkelijk 2 webpagina's met containerbreedte 1024px naast elkaar hebben. + de tools die erbij horen.

[ Voor 4% gewijzigd door hassanjassan op 27-03-2008 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
krullee schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 12:53:
Heb veel topics doorgelezen en informatie gezocht en de conclusie lijkt eenvoudig. Een S-IPS paneel heeft goede kleurweergave én de beste inkijkhoek. Het moet dus een S-IPS paneel worden toch? Helaas, zo eenvoudig is het dan weer niet voor mij.

*knip*

MAAR dan heb ik weer geen S-IPS maar S-PVA scherm en zou dus inkijkhoek dus weer minder zijn. Je voelt wel aan, hier zit ik in dubio. Minder ruimte en beter paneel. Of meer ruimte maar minder goed paneel.

Nu ben ik benieuwd of er mensen zijn die eenzelfde soort beslissing hebben moeten maken en wat ze dan uiteindelijk gekozen hebben. Mijn budget is een beetje zoals de prijzen van de twee genoemde schermen zijn (300 - 600, afhankelijk van hoe groot). Ik heb absoluut geen geld voor de 3008WFP, ook niet over een jaar.
Hier wil ik toch even op inhaken, en zeggen dat je dan toch nog niet helemaal alles goed gelezen hebt. Met name je opmerking over S-IPS vs. S-PVA. Lees een van m'n laatste vorige posts in dit topic nog eens goed. S-PVA en P-MVA (zelfde soort *VA techniek) hebben de beste zwartweergava van alle types LCD-panelen die er zijn, ook (veel) beter dan S-IPS.

Hiervoor had ik een 2707WFP met S-PVA paneel, en nu een 3008WFP met S-IPS paneel, en vergeleken die 2707 is de zwartweergave van de 3008 gewoon donkergrijs :/ , zelfs op 0% brightness, laat staan op 50%. Da's van de 3008 een van de ergste tegenvallers. Ook heb ik het gevoel, en dat heb ik uitgebreid getest en gekeken van zowel 2707 als 3008, dat de kijkhoek van S-PVA paneel in de 2707 ook beter is dan het S-IPS paneel in de 3008. Ook horizontaal, maar vooral ook verticaal.

Dus voor je S-IPS de hemel in prijst, denk er nog eens over na. De kleurenweergave en gamut-bereik van de nieuwste S-IPS panelen (3008 bv) zal wel iets beter zijn dan de S-PVA panelen (2707 bv), maar dan is het maar net de vraag of je dat kleine verschil echt gaat zien en of je dat perse nodig hebt :) Qua kleuren zie ik namelijk geen verschil, wel qua kijkhoek en zwartweergave.
hassanjassan schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 13:10:
[...]

Oh ok, da's wel een goede tip om bij die toko te gaan kijken. Maar mijn hart gaat toch wel uit naar die Dell dnek ik aangezien het hetzelfde panel is als de ACD, maar veel meer aansluitingen heeft. Dus marginaal minder beeldkwaliteit tegen een betere prijs met meer aansluitingen is wederom die grotere bang for the buck.
Biggest bang for the buck :P leuke term.
Denk dat je bij de Dell 3008 dan wel aan het goede adres bent :) was voor mij ook een van de punten nu een 3008 te hebben. En sja dat er dingen tegenvallen, dat heb je met elk scherm wel. Dus je moet dan voor jezelf even beoordelen of je het acceptabel vindt of niet.

[ Voor 17% gewijzigd door Knightwolf op 27-03-2008 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• underworld202
zo ik heb em sinds vanmiddag binnen Dell 2408 WFP, iemand tips voor het calibreren?
Wel graag via handmatig of profile inladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb hem ook binnen. Net even paar rondjes nfs most wanted al gespeeld op mijn xbox360. Beeld was gewoonweg subliem.
Ook het bekijken van een hd trailer was verbluffend. Vind het in ieder geval al mooi dat mijn beeld op mijn x360 niet meer uitgerekt wordt.
Rood is iets te rood inderdaad, maar ik vind het niet hinderlijk. Voor de rest vind ik de kleuren prima. Ben benieuwd als ik een rondje forza 2 ga rijden. Lijkt mij helemaal geweldig.
Kortom zou niet meer terug willen naar mijn samsung 205bw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• underworld202
Anoniem: 255272 schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 16:43:
Heb hem ook binnen. Net even paar rondjes nfs most wanted al gespeeld op mijn xbox360. Beeld was gewoonweg subliem.
Ook het bekijken van een hd trailer was verbluffend. Vind het in ieder geval al mooi dat mijn beeld op mijn x360 niet meer uitgerekt wordt.
Rood is iets te rood inderdaad, maar ik vind het niet hinderlijk. Voor de rest vind ik de kleuren prima. Ben benieuwd als ik een rondje forza 2 ga rijden. Lijkt mij helemaal geweldig.
Kortom zou niet meer terug willen naar mijn samsung 205bw.
aangesloten met? VGA, Component of HDMI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb hem ook binnen een paar uur moet eerst nog even wennen aan het formaat.
kom van crt19 en dan is dit toch ff anders.
Tot nu toe vind ik de kleur instelling (ik heb de profiles gedownd van hier)best wel mee vallen.

Ik heb CS getest loopt wel iets anders maar dat kan aan mij liggen want als je al die tijd op 19 inch heb gespeelt is dit toch reuze. Zal vandaag of morgen andere shooters testen maar het ziet er goed uit

De films zien er zeer goed uit op deze monitor.

Later nog even de Wii/Playstation aansluiten en de dvd recorder/satteliet receiver en dan is het helemaal compleet. Die vele aansluiting zijn wel vetje kan veel dingen aan die monitor hangen.
Dat speeld bij mij ook een grote rol in de uiteindelijke beslissing.
:9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• underworld202
@Brashcm waar heb jij die profiles dan gevonden?
dat is idd een erg groot verschil ja ;)

Welke revision hebben jullie trouwens ontvangen?
ik heb de Rev A00
en werkt gewoon lekker, nergens last van tot nu toe

Via everest zegt ie rev A02
Wat is het nu :lol:

[ Voor 51% gewijzigd door underworld202 op 27-03-2008 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heb mijn xbox aangesloten via vga, overigens vind ik de kleuren met mijn xbox prima. Beeld draait mooi op 1920 x 1080. haarscherp.
Vraag me inderdaad ook af hoe dat werkt met die profielen. Nog nooit gedaan namelijk, was altijd wel redelijk tevreden met mijn kleuren. En dat met tn.
Dan is dit zowiezo al een wereld van verschil.

edit: ook ik heb een rev a00 ontvangen. Behalve dat als ik een heel gekleurd vlak op mijn monitor tover, ik het in de rechterhoek iets donkerder zie, totaal geen problemen. En zodra ik een foto te voorschijn tover merk ik helemaal niks.

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 255272 op 27-03-2008 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Zojuist gebeld, factuur zou eraan moeten komen, deze maand nog. In ieder geval contact gehad, dus dat scheelt weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Kan iemand mij vertellen hoe lang het duurt om van eigen rekening (bank) naar de rekening van Rob over te maken? (Van Lanschot Bankiers geloof ik).

Heb gisteren de monitor betaald namelijk en zou mooi zijn als hij er voor het weekend is (wat dus betekent dat hij vandaag verzonden moet zijn). Krijg je overigens ook een track&trace nummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In deel 8 staan aan het eind een paar van mede 2408wpf bezitter die een kleurprofiel hebben gemaakt met een tool.
Mocht je ze niet vinden laat het ff weten dan kan ik ze wel even posten

ik heb ook revisie 00.
zag dat de prijs weer omhoog is gegaan op de Dell site gelukkig heb ik hem gisteren gekocht :*)

mijn instelling zijn
Brightness 25
Contrast 40

in Display Settings heb ik de Sharpness op 25 gezet stond standaard op 50 was iets te veel van het goede

Dynamic Contrast staat hier op off anders krijg ik een kleur(licht-donker) verschil mijn desktop achtergrond is nogal donker als ik dan een hele lichte webpagina open dan zie je het verspringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlmh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-05 07:26

dlmh

Lo-Fi

Heb vorige week zowel een 2007FP (let op: NIET de 2007WFP) en een 2408WFP bij Qsix (Rob) gekocht. Los van elkaar zijn het echt prachtige schermen, maar helaas blijken ze naast elkaar nogal een kleurverschil te vertonen.
Omdat de 2007FP een S-IPS is en de 2408WFP een PVA had ik wel een kleurverschil verwacht en heb zelfs besloten een Spyder3 (Elite) hiervoor aan te schaffen (ook om mijn projector mee te kalibreren overigens ;)).
Helaas blijkt dit niet de oplossing te zijn waar ik op hoopte: de 2408 blijkt een veel rodere/gele(?) tint te houden dan de 2007FP. Ik heb Rob gemaild met de vraag of ik het scherm (2408) kan omruilen bij Dell voor een exemplaar dat dit mss niet heeft (hopelijk komt A01 snel uit dan).

Ondanks dat de 2007FP kleurechter is, zou ik zelfs overwegen deze, tegen bijbetaling, te ruilen voor een tweede 2408. Ik wacht nog even het bericht van Qsix af....

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
SerialThrillaZ schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 21:55:
Helaas blijkt dit niet de oplossing te zijn waar ik op hoopte: de 2408 blijkt een veel rodere/gele(?) tint te houden dan de 2007FP. Ik heb Rob gemaild met de vraag of ik het scherm (2408) kan omruilen bij Dell voor een exemplaar dat dit mss niet heeft (hopelijk komt A01 snel uit dan).
Hou me even op de hoogte als je wilt :) Ik ga nu niet tegen een andere eerste revisie ruilen omdat ik vermoed dat een ander scherm hetzelfde zal vertonen gezien de reacties op het net (kleurverschil op lichte achtergronden aan de rechterkant. Het is werkbaar, maar wel zo aanwezig dat het me opvalt).

Hou er trouwens rekening mee dat je élk scherm zult moeten kalibreren. Als je je profielen bijhoudt, dan zul je ook lichte verschillen zien door de tijd heen. Daarom zul je toch 1x in de zoveel tijd moeten kalibreren :)

Factuur ontvangen van Qsix trouwens!

[ Voor 17% gewijzigd door neographikal op 27-03-2008 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasNation
Nou het heeft even geduurd, precies een week gewacht op bevestiging van betaling. Maar nu gaat het gelukkig rap. 2 mailtjes in 1 dag van Dell.
Bevestiging van uw recent geplaatste bestelling vindt u in de bijlage.

De verwachte leverdatum voor deze order is op of voor 8-4-2008.
En een uurtje later:
We willen u graag op de hoogte brengen van de volgende afleverinformatie:

- Geplande Leverdatum: 28/03/2008
- Leveringstijdstip: 9:00 - 17:00 (het is voor ons niet mogelijk een specifiek tijdstip aan te geven)
Morgen maar dicht bij de deur blijven hehe

[ Voor 3% gewijzigd door BasNation op 27-03-2008 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Vandaag ook mijn scherm binnen gekregen. Ziet er erg mooi uit. Lekker groot :*)

Nu heb ik het kleurprofiel van Neo gedownload, bij gebrek aan een calibratietool, echter snap ik er geen snars van hoe ik het nu moet laten werken.

Ik heb rechtermuisknop, installeren geduwd. Nu staat hij dus bij de kleurprofielen. Dan ga ik naar de eigenschappen van de dell, en bij kleurprofielen druk ik op toevoegen, en voeg dan het profiel handmatig toe. Echter zie ik totaal geen kleurverschil als ik dit doe.

Doe ik nu iets verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Niet online
Knightwolf schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 14:22:
[...]

Dus voor je S-IPS de hemel in prijst, denk er nog eens over na. De kleurenweergave en gamut-bereik van de nieuwste S-IPS panelen (3008 bv) zal wel iets beter zijn dan de S-PVA panelen (2707 bv), maar dan is het maar net de vraag of je dat kleine verschil echt gaat zien en of je dat perse nodig hebt :) Qua kleuren zie ik namelijk geen verschil, wel qua kijkhoek en zwartweergave.
Ik had je post inderdaad gelezen. Dat spreekt inderdaad voor de S-PVA panelen. Echter heb ik het idee als je alle informatie op het internet leest dat gemiddeld de S-IPS panelen er beter vanaf komen. Of ben je het daar niet mee eens?
SerialThrillaZ schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 21:55:

Ondanks dat de 2007FP kleurechter is, zou ik zelfs overwegen deze, tegen bijbetaling, te ruilen voor een tweede 2408. Ik wacht nog even het bericht van Qsix af....
Dat vind ik interessant. Waarom zou je dan toch voor 2 x 2408 gaan? En hoe ervaar jij het verschil in de inkijkhoek tussen deze schermen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
krullee schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 01:18:
[...]

Ik had je post inderdaad gelezen. Dat spreekt inderdaad voor de S-PVA panelen. Echter heb ik het idee als je alle informatie op het internet leest dat gemiddeld de S-IPS panelen er beter vanaf komen. Of ben je het daar niet mee eens?
Daar kan ik ten eerste niet veel over zeggen aangezien dit mijn eerste S-IPS paneel is, maar wel nadat ik van een 3 maanden oud S-PVA paneel af kom. Beide erg recent dus. Ten tweede is het maar net waar je de nadruk op wil leggen. Leg je die op inputlag? Leg je die op kleurenbereik? Leg je die op zwartweergave of contrast? Dan is het denk ik maar net wat je belangrijk vindt voor welk scherm beter is voor jouw toepassingsbereik.

Voor het kijken van films en spelen van games was het S-PVA paneel echt perfect, zelfs ondanks de zogenaamde inputlag. Zwartweergave is bij bv films erg belangrijk. En dat is nou net wat met dit S-IPS paneel storend is, zwart lijkt niet zwart maar grijzig spiegelend alsof er een lamp achter je staat. En de mate en plaatsen op het schermvlak waar je het ziet is erg afhankelijk van kijkhoek. Ook daar had het S-PVA paneel geen last van, onder alle hoeken was hetzelfde deel van het scherm even zwart.

Het S-IPS paneel heeft een groter kleuren-gamut, kan dus meer kleuren weergeven. Maar gezien het toch al vergrootte kleurenbereik van de laatste S-PVA panelen ga je daar met het blote oog ECHT geen verschil tussen zien :)

Verder ontwaar ik toch een TN-achtige kijkhoek-kenmerken bij dit S-IPS paneel in deze 3008, wat ik bij het S-PVA paneel van de 2707 helemaal niet kon opmerken. Misschien is dit scherm naast het los zitten van het LCD-paneel nog meer niet in orde. Maar dat zie ik vanzelf wel als ik hopelijk morgen het nieuwe scherm heb :)

Ik ga dit scherm zodalijk dus inpakken, zou morgen omgerolen worden. Ben benieuwd :)

[ Voor 6% gewijzigd door Knightwolf op 28-03-2008 02:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasNation
Knightwolf schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 02:08:
Ik ga dit scherm zodalijk dus inpakken, zou morgen omgerolen worden. Ben benieuwd :)
Omgerolen? Is dat een woord? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BasNation schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 09:14:
[...]

Omgerolen? Is dat een woord? :*)
Ja joh, das nieuw nederlands :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanter
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 30-05 20:36
Heb hier twee Dell 24 inch staan in dualscreen opstelling maar ik denk dat ik toch over ga stappen naar de 3008 :9~. Iemand een idee wat ik nog zou kunnen vragen voor een vijf maanden oude 2407 hc ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 240215

Ik volg al geruime tijd dit topic en ik ben zelf ook erg geïnteresseerd in een 2408WFP. Ik heb echter een aantal vragen die hier mss. beantwoord kunnen worden.

Ik ben van plan om dit scherm te gebruiken i.c.m een playstation 3. Ik heb al heel veel reviews en gebruikerservaringen gelezen om te kunnen concluderen dat dit scherm hier heel goed geschikt voor is. (maar wel aangesloten via DVI i.p.v HDMI in verband met overscan).

Als ik het goed begrijp is er op dit moment nog geen rev01 van dit scherm? (alhoewel hier weer anders word beweerd http://www.hardforum.com/...p?t=1288120&highlight=rev)

Aan de hand van dit topic heb ik inmiddels begrepen dat Qsix een zeer betrouwbare reseller is. Ik ben dan ook van plan om het scherm bij Qsix te kopen (i.v.m de prijs). Hoe zit het echter met de verzendkosten en verzendtijd? Ik kon het namelijk niet vinden via de site, mss heb ik het over het hoofd gezien.

Mijn laatste vraag betreft de garantie. Volgens de site van Dell heeft dit scherm een zogenaamde premium garantie. Geldt dit ook als ik bestel via Qsix? Heb ik dan recht op precies dezelfde garantievoorwaarden als bij Dell. (Ik heb inmiddels begrepen a.h.v dit topic dat de garantie via Dell gaat)

Zoals ik al zei ben ik van plan om dit scherm aan te sluiten op o.a. een ps3. Het enige ¨probleem¨ dat ik nu nog kan voorzien is het overbrengen van het geluid. Dat wordt of een soundbar van Dell of via de analoge uitgang van de ps3 naar een stel pc-speakers.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlmh

dlmh

Lo-Fi

krullee schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 01:18:
Dat vind ik interessant. Waarom zou je dan toch voor 2 x 2408 gaan? En hoe ervaar jij het verschil in de inkijkhoek tussen deze schermen?
Kleurechtheid is voor mij, als student mediatechnologie, niet zo extreem belangrijk als voor bijv. een fotograaf. Ik vind het zeker wel belangrijk, maar vind het ook prettig dat beide schermen van gelijke kleur zijn. Toch moet ik wel terugkomen op mijn opmerking: de 2408 is toch echt TE rood. Met name als je een wit venster verspreid over beide schermen zie je dit echt heel sterk. Ik zal kijken of ik vanmiddag hier een foto van kan maken.
neographikal schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 22:23:Hou me even op de hoogte als je wilt :) Ik ga nu niet tegen een andere eerste revisie ruilen omdat ik vermoed dat een ander scherm hetzelfde zal vertonen gezien de reacties op het net (kleurverschil op lichte achtergronden aan de rechterkant. Het is werkbaar, maar wel zo aanwezig dat het me opvalt).

Hou er trouwens rekening mee dat je élk scherm zult moeten kalibreren. Als je je profielen bijhoudt, dan zul je ook lichte verschillen zien door de tijd heen. Daarom zul je toch 1x in de zoveel tijd moeten kalibreren :)
Ik kreeg van Qsix terug dat dit volgens hem niet onder de Dell-garantie valt (dat rode). Maar volgens mij zijn er meerdere mensen die dit scherm toch omgeruild hebben toch?

Hoe meer ik de twee schermen vergelijk, hoe meer het lijkt alsof ik naar een opgebruikte CRT zit te staren... :|

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Mag toch hopen dat een niet uniforme kleur onder de garantie valt. Als het scherm in zijn geheel te rood is, tja, dat is een kwestie van kalibreren en daar kom je niet onder uit. Maar een niet uniform beeld over het scherm heen lijkt me toch echt een garantiekwestie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlmh

dlmh

Lo-Fi

neographikal schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 10:19:
Mag toch hopen dat een niet uniforme kleur onder de garantie valt. Als het scherm in zijn geheel te rood is, tja, dat is een kwestie van kalibreren en daar kom je niet onder uit. Maar een niet uniform beeld over het scherm heen lijkt me toch echt een garantiekwestie
De rode tint zit over het gehele scherm, dus ik dacht ook dat ik dit er uit kon kalibreren. Echter, wat ik ook probeer met de Spyder Utility met StudioMatch, ik krijg het niet voor elkaar de kleuren op elkaar te laten lijken.

Wat me opvalt is dat de rode tint minder wordt als ik de brightness omhoog gooi, maar wit wordt pas weer wit als deze > 65 en dan moet ik een zonnebril opzetten. De 2007FP kan, bij een target van 180 cd/m2, wel goede witwaardes neerzetten dus het is wel mogelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Niet online
[...]

Voor het kijken van films en spelen van games was het S-PVA paneel echt perfect, zelfs ondanks de zogenaamde inputlag. Zwartweergave is bij bv films erg belangrijk. En dat is nou net wat met dit S-IPS paneel storend is, zwart lijkt niet zwart maar grijzig spiegelend alsof er een lamp achter je staat. En de mate en plaatsen op het schermvlak waar je het ziet is erg afhankelijk van kijkhoek. Ook daar had het S-PVA paneel geen last van, onder alle hoeken was hetzelfde deel van het scherm even zwart.

Het S-IPS paneel heeft een groter kleuren-gamut, kan dus meer kleuren weergeven. Maar gezien het toch al vergrootte kleurenbereik van de laatste S-PVA panelen ga je daar met het blote oog ECHT geen verschil tussen zien :)
Oke, bedankt voor je vergelijking. Zijn er anderen die deze ervaringen / verschillen tussen de S-PVA en S-IPS schermen onderstrepen?
[...]

Verder ontwaar ik toch een TN-achtige kijkhoek-kenmerken bij dit S-IPS paneel in deze 3008, wat ik bij het S-PVA paneel van de 2707 helemaal niet kon opmerken. Misschien is dit scherm naast het los zitten van het LCD-paneel nog meer niet in orde. Maar dat zie ik vanzelf wel als ik hopelijk morgen het nieuwe scherm heb :)

Ik ben benieuwd of je verschillen opmerkt tussen je nieuwe en oude scherm.

Overigens kan ik me herinnneren dat ik ergens had gelezen dat de kijkhoek van 30" schermen sowieso wat lastiger was vanwege de grote opervlak van het scherm.
SerialThrillaZ schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 09:58:

Kleurechtheid is voor mij, als student mediatechnologie, niet zo extreem belangrijk als voor bijv. een fotograaf. Ik vind het zeker wel belangrijk, maar vind het ook prettig dat beide schermen van gelijke kleur zijn. Toch moet ik wel terugkomen op mijn opmerking: de 2408 is toch echt TE rood. Met name als je een wit venster verspreid over beide schermen zie je dit echt heel sterk. Ik zal kijken of ik vanmiddag hier een foto van kan maken.
Is dit euvel, dat hij te rood is, iets wat in een volgende revisie vaak opgelost wordt?

2 x 2007WFP is voor jou geen optie vanwege te werkruimte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Laatst online: 27-05 12:38

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Anoniem: 240215 schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 09:56:
Als ik het goed begrijp is er op dit moment nog geen rev01 van dit scherm? (alhoewel hier weer anders word beweerd http://www.hardforum.com/...p?t=1288120&highlight=rev)
Ik heb ze nog niet gezien :)
Aan de hand van dit topic heb ik inmiddels begrepen dat Qsix een zeer betrouwbare reseller is. Ik ben dan ook van plan om het scherm bij Qsix te kopen (i.v.m de prijs). Hoe zit het echter met de verzendkosten en verzendtijd? Ik kon het namelijk niet vinden via de site, mss heb ik het over het hoofd gezien.
Als Rob Supraditus ze op voorraad heeft heb je ze gewoon vlot in huis. In geval van mijn 2007WFP zaten er geloof ik maar 2~3 dagen tussen.
Mijn laatste vraag betreft de garantie. Volgens de site van Dell heeft dit scherm een zogenaamde premium garantie. Geldt dit ook als ik bestel via Qsix? Heb ik dan recht op precies dezelfde garantievoorwaarden als bij Dell. (Ik heb inmiddels begrepen a.h.v dit topic dat de garantie via Dell gaat)
Bij Qsix heb je voor zover ik weet 5 jaar pickup&return en kun je binnen 2 weken het scherm ruilen mocht je een dood pixeltje hebben.

Heb je Rob Supradictus al met deze vragen gemaild? Ik heb ook dergelijk vragen aan hem gesteld over Ebay en ik had vrij vlot een degelijk antwoord.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AVee
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-05 23:34
Op de Dell website lijkt de korting op de 2408 WFP van 20% naar 25% te zijn gegaan. Ik dacht dat die 25% korting tot ergens in April liep, of vergis ik me nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Ultraman:
Bedankt voor de uitleg, ik zal even contact opnemen met Rob.
AVee schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 11:31:
Op de Dell website lijkt de korting op de 2408 WFP van 20% naar 25% te zijn gegaan. Ik dacht dat die 25% korting tot ergens in April liep, of vergis ik me nu?
Ja, dat klopt eerst stond er E 597 op de site, nu is dat verhoogd. Mss. moet je even bellen met Dell, ik denk wel dat als je geluk hebt je er d.m.v onderhandelen de monitor voor E 599 kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• underworld202
Anoniem: 240215 schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 11:37:
@Ultraman:
Bedankt voor de uitleg, ik zal even contact opnemen met Rob.

[...]

Ja, dat klopt eerst stond er E 597 op de site, nu is dat verhoogd. Mss. moet je even bellen met Dell, ik denk wel dat als je geluk hebt je er d.m.v onderhandelen de monitor voor E 599 kan krijgen.
Dat denk ik toch niet.

dit is wat ze mij stuurden in een mail :

de marktprijzen in de it sector fluctueren sterk. Wij gaan met de markt mee in ons prijsbeleid.

Ik wilde nog een 2e bestellen voor iemand anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!
krullee schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 11:24:
[...]

Ik ben benieuwd of je verschillen opmerkt tussen je nieuwe en oude scherm.

Overigens kan ik me herinnneren dat ik ergens had gelezen dat de kijkhoek van 30" schermen sowieso wat lastiger was vanwege de grote opervlak van het scherm.
Ben daar ook benieuwd naar natuurlijk, en zal er ook zeker op letten :)

Verder, wat je bedoeld over kijkhoek voor 30" lastiger... dat heeft niks met de techniek te maken dat grote schermen minder kijkhoek hebben, maar doordat het scherm groter is heb je bij eenzelfde afstand van je hoofd tot het scherm een sterkere hoek naar de randen dan bij een fysiek kleiner scherm.

Maar aangezien een 27" en 30" niet veel schelen, en ik met alle kleuren- en pixeltesten onder alle hoeken naar het scherm gekeken heb, dus ook tot met m'n oog op het scherm om zo vlak mogelijk over het scherm te kunnen kijken vanaf alle kanten, bleef het 27" SPVA gewoon iets beter beeld geven bij eenzelfde relatieve afstand van hoofd tot aan scherm...

12u geweest al, scherm staat sinds vannacht al klaar, maar nog niemand langsgeweest. Dit is best lastig omdat ik nou thuis moet blijven terwijl ik nog perse een paar dingen buiten de deur moet doen :/

Edit: damn wat is 1280x1024 op een 17" schermpje ineens idioot klein :X nouja, lettertjes zijn fysiek wel ongeveer even groot maar past gewoon zo idioot weinig op de desktop zo :+

[ Voor 6% gewijzigd door Knightwolf op 28-03-2008 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
  • Laatst online: 01-06 14:04
Ik twijfel momenteel tussen de 2007WFP en de 2408WFP. De prijs is niet het probleem. Maar ik ben een beetje bang dat 24" misschien ook te groot kan zijn?

Ik kom van een 15,4" breedbeeld laptop schermpje. Ik heb hier nog niemand horen klagen over dat 24" te groot is, maar is dit niet extra vermoeiend voor je ogen? En heb je nog wel overzicht? Is het niet net alsof je met je neus voor een TV zit (niet echt prettig)?
Ik werk 14 uur per dag, 7 dagen per week achter de pc. Al die verhalen hier over zonnebrillen, maken mij toch een beetje huiverig...
Op zich wil ik wel graag groot omdat ik graag met twee vensters naast elkaar wil gaan werken en daarvoor lijk me 20" net een beetje aan de krappe kant.

Verder zeggen meerdere mensen hier dat de 2007WFP kleurechter is dan de 2408WFP? Is dat echt zo. Ik neem voornamelijk een nieuw scherm voor de kleurechtheid voor fotobewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Zelf vind ik 24" een goede maximum maat. Het is groot genoeg om twee vensters comfortabel naast elkaar te kunnen zetten (ik had daarvoor eerst 2x17"), maar niet groot genoeg om het overzicht te verliezen. Zelf zou ik nooit voor een 20" wide gaan voor fotobewerking: van portretstandfoto's blijft echt weinig over.

Tip voor de Windowsgebruikers hier met de grotere schermen: download Gridmove. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je kan het altijd proberen ;) . De verkopers aan de lijn moeten ook hun targets halen. Ik kan me voorstellen dat als je duidelijk maakt dat je de monitor voor de prijs van E599 (zoals die tot begin deze week op de site stond) meteen koopt en zoniet dat je gewoon even wacht totdat - de marktprijzen dusdanig in jou voordeel fluctueren- dat je alsnog later (maar voor eind april) koopt.
underworld202 schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 12:10:
[...]

Dat denk ik toch niet.

dit is wat ze mij stuurden in een mail :

de marktprijzen in de it sector fluctueren sterk. Wij gaan met de markt mee in ons prijsbeleid.

Ik wilde nog een 2e bestellen voor iemand anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
KarlMarX schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 12:13:
Ik twijfel momenteel tussen de 2007WFP en de 2408WFP. De prijs is niet het probleem. Maar ik ben een beetje bang dat 24" misschien ook te groot kan zijn?

Ik kom van een 15,4" breedbeeld laptop schermpje. Ik heb hier nog niemand horen klagen over dat 24" te groot is, maar is dit niet extra vermoeiend voor je ogen? En heb je nog wel overzicht? Is het niet net alsof je met je neus voor een TV zit (niet echt prettig)?
Ik werk 14 uur per dag, 7 dagen per week achter de pc. Al die verhalen hier over zonnebrillen, maken mij toch een beetje huiverig...
Op zich wil ik wel graag groot omdat ik graag met twee vensters naast elkaar wil gaan werken en daarvoor lijk me 20" net een beetje aan de krappe kant.

Verder zeggen meerdere mensen hier dat de 2007WFP kleurechter is dan de 2408WFP? Is dat echt zo. Ik neem voornamelijk een nieuw scherm voor de kleurechtheid voor fotobewerking.
Ik gebruik normaal ook een 15,4" laptop scherm en heb daarnaast een tijd 20" schermen gebruikt. De meerwaarde van een 20" scherm is echter maar klein imo, omdat je toch net niet echt twee dingen helemaal naast elkaar kwijt kunt.

Op mijn 24" heb ik zeeën van ruimte en overzicht genoeg. Het helpt wel als je er een cm of 70-80 vandaan zit en natuurlijk moet je niet al je vensters gaan maximaliseren, want dan wordt het inderdaad wel vermoeiend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Bedankt!
Voor portretfoto's kan je op zich ook de pivot functie gebruiken toch? Of is dat in de praktijk toch niet handig? En zo groot is dus niet extra vermoeiend voor je ogen?

Ik las op TFT central dat sommige monitoren gaan brommen bij een helderheid van onder de 65% en iedereen hier schrijft dat de helderheid flink omlaag moet, lager dan de 65%. Hoe zit dat dan met brommen? Ik heb zeer gevoelige oren voor piepjes en brommetjes...

En zo'n grid progje is inderdaad handig. Bij m'n laptop zat al zoiets, alhoewel 15,4" natuurlijk veel te weinig is om zoiets te gebruiken.

Mijn laptop heeft trouwens geen DVI, maar alleen een HDMI aansluiting (en analoog). Werkt dat ook goed (dus HDMI naar HDMI)? Ik las in sommige revieuws problemen als een Blueray player met HDMI op HDMI werd aangesloten. Dat ben ik niet van plan maar mijn Laptop moet dus wel via HDMI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Voor pivot moet je de steun van je scherm afklikken. 4 schorefjes losdraaien. Het scherm 90 graden draaien en de 4 schoefjes weer vastzetten.

Niet erg handig in de praktijk dus, of je moet een dedicated portrait-monitor aanschaffen, dan kan het wel erg handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
TranceSetter schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 14:04:
Voor pivot moet je de steun van je scherm afklikken. 4 schorefjes losdraaien. Het scherm 90 graden draaien en de 4 schoefjes weer vastzetten.

Niet erg handig in de praktijk dus, of je moet een dedicated portrait-monitor aanschaffen, dan kan het wel erg handig zijn.
:? Wat?

Ik kan m'n scherm gewoon op de voet draaien hoor. Je moet hem alleen een beetje naar achteren kantelen, anders kan hij de draai niet maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

KarlMarX schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 12:13:
Het enige nadeel van een grote monitor is is dat monitoren op andere werkplekken altijd tegenvallen. En je went heel snel aan een groot formaat, ik had na een paar weken al zoiets van, hmmm 30" was ook wel lekker geweest terwijl ik er eerst hetzelfde als jij tegenaan keek. (Heb een 2407)

Systeem | Garmin Connect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Tus

G-Tus

Doe gewoon jij

BasNation schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 21:18:
[...]

Alle reviews die ik heb gelezen zeggen dat de 2408WFP zeker wel een verbetering is t.o.v. de 2407WFP(-HC). Het verschil is echter niet dusdanig groot dat ik over zou stappen. Dat is geld weggooien lijkt mij (tenzij je displayport ofzo ontzettend geil vindt).

Voor mogelijke minpuntjes/probleempjes met 2408WFP modellen moet je hier zijn:
http://www.tftcentral.co.uk/articles/dell_2408wfp.htm
Gister een e-mail naar QSix.eu gestuurd en gevraagd of ik kon omruilen van een 2407wfp-HC naar een 2408wfp. Vandaag mail teruggehad dat dit kan voor €50,- bijbetaling, dus dat ga ik zeker doen om voor zo'n klein prijsverschil van dat irritante inversed ghosting af te komen :9~

Flickr | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Ik lees hier en ook bij TFT central dat er nog wel wat issues zijn met de 2408WFP. Is het zo erg dat ik zou moeten wachten op een nieuwere revisie? Of is dat onzin en is het nu goed genoeg?
Ik neem aan dat als je echte problemen hebt die toch wel onder garantie zouden moeten vallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlmh

dlmh

Lo-Fi

G-Tus schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 14:34:
[...]

Gister een e-mail naar QSix.eu gestuurd en gevraagd of ik kon omruilen van een 2407wfp-HC naar een 2408wfp. Vandaag mail teruggehad dat dit kan voor €50,- bijbetaling, dus dat ga ik zeker doen om voor zo'n klein prijsverschil van dat irritante inversed ghosting af te komen :9~
weet je of er in jouw scherm een s-ips of pva zit? Ik ben niet zo'n gamer, dus die ghosting vind ik niet erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Mijn vrouw kon niet meer wachten en heeft net Dell gebeld en besteld. :9~
Wij willen er dus twee (2408WFP's) en gebruiken het zakelijk. Prijs was onvoorstelbaar, 850 ex btw voor de twee schermen. Das dus 505 incl btw per scherm. *O*
Als we dat vantevoren hadden geweten hadden we niet eens getwijfeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AVee schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 11:31:
Het is zeker de moeite waard om te bellen i.p.v via internet. Ik heb namelijk zojuist ook via een verkoopmedewerker aan de telefoon ook een offerte gekregen. Ik heb 608 euro moeten betalen i.p.v het bedrag dat op de site staat vermeld. Dus als je twijfelt, zeker doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is nou 16:35 en er is nog steeds niemand geweest om m'n scherm om te komen ruilen. Heeft Rob het vergeten aan Dell door te geven of zo? :? Gaat lekker dan, zit ik heel de dag thuis voor jan-pipo :/

Verder, hoe zit dat nou met die premium-garantie? Van Rob had ik begrepen dat ze hem net zo lang gratis komen omruilen tot het goed is. Maar van diverse mensen lees ik hier iets over een 60 euro omruilkosten of zo. Ging dat nou wel of niet over die premium-garantie? Heb hier wel 60 euro klaarliggen voor het geval-dat, maar als het (volgens Rob dus) gratis is zou daar niet naar gevraagd mogen worden.

[ Voor 3% gewijzigd door Knightwolf op 28-03-2008 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasNation
Nou ik kan meepraten... zit de HELE dag thuis te wachten... niks... kijk ik online, blijkt hij om 13:00 langs geweest te zijn. Geen deurbel, geen briefje. Nu heb ik zelf op dit moment geen huisnummer want de muren zijn geschuurd... maar mijn buren hebben allemaal wel huisnummers. Dus het moet wel een achterlijke r*tard (excuus voor taalgebruik, ben pissig) geweest zijn om niet te kunnen bedenken dat 24 tussen 22 en 26 in ligt. Lekker dan UPS... moet ik tot maandag wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Omruilen met defect is gratis

retour wegens niet willen hebben kost 60 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 256797 schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 17:22:
Omruilen met defect is gratis

retour wegens niet willen hebben kost 60 euro
Ok op die fiets, thanx :)
BasNation schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 17:21:
Nou ik kan meepraten... zit de HELE dag thuis te wachten... niks... kijk ik online, blijkt hij om 13:00 langs geweest te zijn. Geen deurbel, geen briefje. Nu heb ik zelf op dit moment geen huisnummer want de muren zijn geschuurd... maar mijn buren hebben allemaal wel huisnummers. Dus het moet wel een achterlijke r*tard (excuus voor taalgebruik, ben pissig) geweest zijn om niet te kunnen bedenken dat 24 tussen 22 en 26 in ligt. Lekker dan UPS... moet ik tot maandag wachten.
Pfft lekker dan. Nouja hier wel gewoon duidelijk zichtbare huisnummers. Maar jij zit te wachten op je nieuwe scherm? Ik zit te wachten op omruil, weet niet of daar nog verschil tussen zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

SerialThrillaZ schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 09:58:
[...]

SerialThrillaZ schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 10:35:
[...]

De rode tint zit over het gehele scherm, dus ik dacht ook dat ik dit er uit kon kalibreren. Echter, wat ik ook probeer met de Spyder Utility met StudioMatch, ik krijg het niet voor elkaar de kleuren op elkaar te laten lijken.

Wat me opvalt is dat de rode tint minder wordt als ik de brightness omhoog gooi, maar wit wordt pas weer wit als deze > 65 en dan moet ik een zonnebril opzetten. De 2007FP kan, bij een target van 180 cd/m2, wel goede witwaardes neerzetten dus het is wel mogelijk!
Dat is wel anders dan ik het ervaar. Wit = wit, en zwart is zwart, maar rood/roos/oranje is oversaturated. Nu ik wat getweaked heb, ziet het er op zich wel oké uit. In photoshop ziet het er perfect uit, dus het scherm is niet direct de boosdoener, dat is windows XP met die verdomde kleurprofielen. En ik wil de achteruitgang naar Vista niet weer maken (daar kan je blijkbaar wel goed kleurprofielen instellen). Dus ik heb voor mezelf al besloten van de zomer een macbook pro te halen, en dan zijn hopelijk de problemen over :)

[ Voor 22% gewijzigd door Bartjuh op 28-03-2008 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weet iemand of er op zaterdagen ook monitors opgehaald/rondgebracht worden? Zoja dan laat ik die 3008 in de doos zitten, zonee dan pak ik hem weer uit en zet ik voor dit weekend die 17" weer even aan de kant ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlmh

dlmh

Lo-Fi

Bartjuh schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 18:40:
[...]

[...]

Dat is wel anders dan ik het ervaar. Wit = wit, en zwart is zwart, maar rood/roos/oranje is oversaturated. Nu ik wat getweaked heb, ziet het er op zich wel oké uit. In photoshop ziet het er perfect uit, dus het scherm is niet direct de boosdoener, dat is windows XP met die verdomde kleurprofielen. En ik wil de achteruitgang naar Vista niet weer maken (daar kan je blijkbaar wel goed kleurprofielen instellen). Dus ik heb voor mezelf al besloten van de zomer een macbook pro te halen, en dan zijn hopelijk de problemen over :)
Dit is op een Mac Pro ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan iemand een korte tutorial schrijven? Ook ik kom er niet uit hoe ik in windows vista met de kleurprofielen moet werken. Nooit gedaan namelijk. alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Laatst online: 22:38

JME

zeg maar Jamie

Anoniem: 255272 schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 19:42:
Kan iemand een korte tutorial schrijven? Ook ik kom er niet uit hoe ik in windows vista met de kleurprofielen moet werken. Nooit gedaan namelijk. alvast bedankt.
Oei, ja, goed plan! En dan meteen graag voor XP als het ff kan! Ik heb de kleuren in Photoshop nu redelijk OK, maar als ik een in Photoshop gemaakte JPG vervolgens open in de standaard Windows viewer, zijn de kleuren niet om aan te zien! Of gaan we dan wel heel erg off-topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
JME schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 21:20:
[...]

Oei, ja, goed plan! En dan meteen graag voor XP als het ff kan! Ik heb de kleuren in Photoshop nu redelijk OK, maar als ik een in Photoshop gemaakte JPG vervolgens open in de standaard Windows viewer, zijn de kleuren niet om aan te zien! Of gaan we dan wel heel erg off-topic?
Is erg offtopic inderdaad, maar om er even op in te haken: Windows viewer gebruikt geen verschillende kleurruimtes, alleen sRGB en je werkt waarschijnlijk in een andere (aRGB) in Photoshop. Is hetzelfde als met de meeste browsers (alleen Safari en Firefox beta niet geloof ik), dus exporteren moet je altijd doen als sRGB voor datsoort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
sOid schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 21:51:
[...]

Is erg offtopic inderdaad, maar om er even op in te haken: Windows viewer gebruikt geen verschillende kleurruimtes, alleen sRGB en je werkt waarschijnlijk in een andere (aRGB) in Photoshop.
De Windows viewer van Vista doet er in ieder geval wel wat mee :)
Is hetzelfde als met de meeste browsers (alleen Safari en Firefox beta niet geloof ik), dus exporteren moet je altijd doen als sRGB voor datsoort dingen.
Klopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik meen dat er over die kleurenprofielen eerder in dit, of anders ergens aan het einde van het vorige topic, uitgebreid op in is gegaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlmh

dlmh

Lo-Fi

@ Neographikal:

Welke targets gebruik jij voor de 2408WFP? (zoals gamma, whitepoint, helderheid, etc.)? Misschien dat ik wel iets compleet fout doe met calibreren, maar ik krijg dat rooie er toch echt niet uit.... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
neographikal schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 00:38:
[...]

De Windows viewer van Vista doet er in ieder geval wel wat mee :)
Oh dat wist ik niet. Dat is dan al weer een hele verbetering t.o.v. XP :)

Anyways, kan iemand me miss nog antwoord geven hoe lang het heeft geduurd van geld overmaken (bank) naar de bank van Rob? Heb het woensdagavond overgemaakt maar tot nu toe nog geen bevestiging gehad :/

Ik wil dat domme ding gewoon hebben ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
SerialThrillaZ schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 08:43:
@ Neographikal:

Welke targets gebruik jij voor de 2408WFP? (zoals gamma, whitepoint, helderheid, etc.)? Misschien dat ik wel iets compleet fout doe met calibreren, maar ik krijg dat rooie er toch echt niet uit.... :|
Gamma 2.2
White point 6500K
Helderheid 25
Contrast 50

Ik heb geen last van een rooiige tint over het gehele scherm, alleen dat 'ie niet helemaal egaal is.
sOid schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 10:54:
[...]

Oh dat wist ik niet. Dat is dan al weer een hele verbetering t.o.v. XP :)

Anyways, kan iemand me miss nog antwoord geven hoe lang het heeft geduurd van geld overmaken (bank) naar de bank van Rob? Heb het woensdagavond overgemaakt maar tot nu toe nog geen bevestiging gehad :/

Ik wil dat domme ding gewoon hebben ^^
In mijn geval 's avonds overgemaakt, scherm volgende dag meteen op de post. Hij heeft een banknummer, dus dat mag normaliter niet meer dan een werkdag kosten, tops.

[ Voor 37% gewijzigd door neographikal op 29-03-2008 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Bedankt neographikal, als ik er vanmiddag nog niets van heb gehoord ga ik maar eens mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Kan iemand vertellen wat je met de HDMI 2.1 Audio Out (die op de 2408 WFP zit) kan?

Ik had gehoopt er normale speakers of een headset op te kunnen aansluiten. Zodat ik niet een extra kabel van de pc/laptop hoef te trekken maar dus gewoon de HDMI verbinding tot aan de monitor kan gebruiken en dus daar dan een speaker of headset erin prikken. Maar in sommige reviews had ik gelezen dat de reviewer er geen geluid kreeg. Heeft iemand hier praktijkervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb dat profiel van neograhikal gedownload. Rechter muisknop installeren gedaan en het gekozen in windows color management. Toch heb ik het idee dat er weinig verandert wat rood betreft. Doe ik iets fout? Sla ik iets over? Ik gebruik vista ultimate 64 bit.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 255272 op 29-03-2008 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlmh

dlmh

Lo-Fi

neographikal schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 10:57:
[...]

Gamma 2.2
White point 6500K
Helderheid 25
Contrast 50

Ik heb geen last van een rooiige tint over het gehele scherm, alleen dat 'ie niet helemaal egaal is.

[...]
Thanks! Mijn probleem lijkt (voor het grootste gedeelte) opgelost door de white point op 'native' te zetten i.p.v. 6500k. Op 6500k was het wit namelijk behoorlijk geel/rood, maar op native veel meer zoals het hoort. Ik zie nog steeds wel een (klein) verschil in verzadiging tussen twee schermen, maar echt veeeeeel minder dan eerst! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Topicstarter
KarlMarX schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 11:40:
Kan iemand vertellen wat je met de HDMI 2.1 Audio Out (die op de 2408 WFP zit) kan?

Ik had gehoopt er normale speakers of een headset op te kunnen aansluiten. Zodat ik niet een extra kabel van de pc/laptop hoef te trekken maar dus gewoon de HDMI verbinding tot aan de monitor kan gebruiken en dus daar dan een speaker of headset erin prikken. Maar in sommige reviews had ik gelezen dat de reviewer er geen geluid kreeg. Heeft iemand hier praktijkervaring?
Is het niet gewoon zo'n optical/coaxial out in een 3.5mm jack?

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Laatst online: 22:38

JME

zeg maar Jamie

sOid schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 21:51:
Is erg offtopic inderdaad, maar om er even op in te haken: Windows viewer gebruikt geen verschillende kleurruimtes, alleen sRGB en je werkt waarschijnlijk in een andere (aRGB) in Photoshop. Is hetzelfde als met de meeste browsers (alleen Safari en Firefox beta niet geloof ik), dus exporteren moet je altijd doen als sRGB voor datsoort dingen.
Snapte al niet helemaal waarom mijn gecalibreerde scherm buiten Photoshop zo beroerd presteerde... :o
Thanx! _/-\o_
SerialThrillaZ schreef op zondag 30 maart 2008 @ 18:29:
Thanks! Mijn probleem lijkt (voor het grootste gedeelte) opgelost door de white point op 'native' te zetten i.p.v. 6500k. Op 6500k was het wit namelijk behoorlijk geel/rood, maar op native veel meer zoals het hoort.
Heb je een setting op je 2408WFP gevonden om dit in te stellen (zo ja, waar?) of doe je dit via je driver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik denk op zijn calibratie tool, maar kan het mis hebben natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlmh

dlmh

Lo-Fi

JME schreef op zondag 30 maart 2008 @ 19:01:
Heb je een setting op je 2408WFP gevonden om dit in te stellen (zo ja, waar?) of doe je dit via je driver?
Met m'n Spyder3 ;)

Mijn huidige profiel is gecalibreerd op 198 cd/m2 (=25% helderheid), 50% contrast, native whitepoint, 2.2 gamma. Dit levert voor mij het beste beeld op. Overigens weet ik niet of dit nog uitmaakt of dit voor Windows of OSX is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasNation
Oke nou het is eindelijk zover, hij is binnen. En wat een scherm is het toch :P, absoluut prachtig.

Maar ik zit met een probleempje, de monitor lijkt al gebruikt te zijn.
Afbeeldingslocatie: http://img526.imageshack.us/img526/4930/p3103081253vs7.jpg
Deze foto's zijn gemaakt 1 minuut nadat ik hem uit de doos haalde, ik ben er zelf dus nog NIET aan geweest.

Zouden dit littekens zijn van de vorige gebruiker die hem teruggestuurd heeft? Of zijn dit littekens van de standaard Dell producttest?

edit 1: de rechterkant hangt precies 1cm lager dan de linkerkant. Het scherm hangt dus standaard een beetje scheef :?.
Plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://img230.imageshack.us/img230/2578/p3103081528se2.jpg

edit 2: net even de eizo monitor test gedaan en er was duidelijk color banding... maar volgens mij is het de normale banding die je altijd wel hebt. Het is namelijk precies in gelijke stapjes, elk van ongeveer 10px breed. Een hele consistente trap van 10px strookjes die steeds donkerder worden.
Is dit ernstige banding of juist normaal? Ik was namelijk onder de indruk dat het vrijwel nooit een perfecte gradient is.

edit 3: er lijkt een heel heel licht gezoem uit de achterkant te komen, maar ik hoor hem alleen als ik echt me nek bovenop de monitor leg. Ik zal vanavond als het wat stiller is nog maar eens proberen.

edit 4: als ik mijn gradients vergelijk met die van http://www.tftcentral.co....2408wfp/gradient_grey.jpg ziet mijne er vele malen beter uit, ik denk dan ook niet dat in last heb van colorbanding.

Ik probeer gewoon alle mogelijke standaard klachten uit om erachter te komen waarom deze mogelijk geretourneerd is geweest.

[ Voor 70% gewijzigd door BasNation op 31-03-2008 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Die schade rond de connectoren heb ik ook overal. Het was me nog niet opgevallen, maar het paneel ziet er eigenlijk niet uit :)

Dat stuk bij die standaard is echter wel een beetje apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die 2408 kun je toch roteren? Ik weet niet hoe dat precies werkt en of je die gewoon 'analoog' over een scharnierpunt kan draaien? In dat geval is het even afstellen gok ik.

Die 'banding' waar je het over hebt heeft mijn 3008 ook, en die 2707 had het ook, maar wel overal evenredig en niet zoals in het linkje dat je hierboven post. Op beide schermen heb ik verder geen beschadigingen ontdekt.

Verder kreeg ik vanmorgen een mail van Rob dat morgen m'n scherm omgeruild wordt :) ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasNation
Oke nu weet ik zeker dat mijn 2408WFP een 2e hands retour scherm is.

Wanneer ik Windows in standby laat gaan, of wanneer ik de monitor helemaal uitzet en vervolgens weer aanzet (of uit standby haal) gaat hij niet aan. Hij gaat meteen in power-save modus... en vindt dus geen signaal.

Eveneens een vaker voorkomend probleem als ik [H] forum zo doorlees.

Jammer dat ik hem moet omruilen... want het beeld is prachtig (op de standaard Vista oversaturated red/green na dan).

[ Voor 14% gewijzigd door BasNation op 31-03-2008 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Knightwolf schreef op maandag 31 maart 2008 @ 16:47:

Verder kreeg ik vanmorgen een mail van Rob dat morgen m'n scherm omgeruild wordt :) ben benieuwd!
Ik heb hem zaterdag een mail gestuurd en tot op heden nog geen reactie gehad. Heb woensdag de monitor betaald en ook nog geen bevestiging gehad van de transactie, verzending of whatever.

Baal er best wel van om eerlijk te zijn. Heb ook geen tijd om overdags te bellen...
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dingen die hier o.a. niet graag gezien worden:
- Vragen over de levertijd, daarvoor neem je gewoon contact op met de shop/verkoper.
- "Ik heb heb er een besteld, [hoop dat ik hem < dag > heb!]"
- "Ik ga < shop >/Dell eens mailen over < probleem/vraag >". Post dan zodra je mail terug hebt, dan is je post ook gelijk nuttig.
Bij het posten van emails: Gelieve geen persoonsgegevens van behandelend personeel te vermelden bij bijvoorbeeld het quoten van emails.