[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - Deel 82 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 42.019 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:17
Wat zouden mini-cores voor nut hebben bij een grote core?

Niet bepaald bevoordelijk als je het scherm op wilt delen in frames lijkt me. Daarnaast gewoon zinloos. Plak dan 2 normale cores aan elkaar. Overigens hebben 'cores' niet zoveel nut bij videokaarten, het zijn geen CPU's waarbij je mooi dual-cores en quadcores kunt maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
http://www.hardware.info/...Ds_R700_als_multidie_GPU/

Volgens mij was dit al een tijdje terug ,al eerder gepost
Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.info/images/news/r700mcm.jpg

Vandaar dat ik dacht dat de R700 niet de 4870x2 was.
Dus wel als een dualcore/quadcore.

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Dat is wat ik zeg :) Gewoon 2 cores op 1 kaart met een PCI-e switch chip er tussen, en mogelijk wordt de R700 (2x RV770 dus) een MCM met een Shared Memory pool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-11-2023
Even weer wat uit de "oude" 2900 serie.
Ik heb vandaag voor een prikkie een 2900pro 256bit kunnen krijgen, en deze draai ik nu in crossfire met m'n oude 2900XT.
Ziet er zo uit :P :
Afbeeldingslocatie: http://aycu26.webshots.com/image/49865/2001086031583559293_th.jpg

3dmark06 (stock): 15684

http://service.futuremark.com/compare?3dm06=6032296

Bij de 2900pro zat geen crossfire connnector, zal het nog helpen als ik er nog 1 bij zou halen?

[ Voor 6% gewijzigd door tjtristan op 01-04-2008 12:23 ]

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:36

Apoca

Array Technology Industry

1 bridge werkt perfect :)

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-O-Y
  • Laatst online: 08-02 00:26

R-O-Y

Ik maak mijn zinnen nooit

Apoca schreef op maandag 31 maart 2008 @ 15:57:
Iemand enig idee of de 7 serie van ATi weer fatsoenlijke Mac ondersteuning gaat krijgen? Het is een beetje jammer dat qua HD serie alleen een HD2600 kunt gebruiken in een Power Mac. Dan is een X1900 nog beter in mijn ogen dan.

Ik hoop dat ATi weer met Apple tot wat leuks komt zodat er weer een high-end kaart ondersteuning komt. CJ jij zei daar laatst iets over, maar hoeveel waarde zou je gerucht willen meegeven?
Een 3870 werkt hier prima met Leopard. Misschien niet helemaal zoals Apple het bedoeld heeft maar het werkt prima. Als je op insanelymac.com rondkijkt zie je dat er veel meer kaarten ondersteund worden. Het kan dus wel alleen weet ik niet of jij die manier leuk vindt. Ikzelf vindt het prima :)

Die RV770 lijkt me helemaal een mooi kaartje. Vooral het idle-verbruik als dat echt klopt. Hoeveel mijn pc gebruik als ik game maakt me niet zoveel uit. In vergelijking met idlen is dat maar een erg klein deel van de tijd.

Youtube Download ubersnel.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
(overleden)
Newsflash: Project Red Thunder voorgesteld: FireGL V7700

Een tijdje terug kwam heel vluchtig de codenaam "Project Red Thunder" voorbij. Deze onheilspellende codenaam wordt nu uit de doeken gedaan. Het gaat namelijk om de nieuwe FireGL reeks van AMD die gebaseerd is op de RV670 GPU.

Afbeeldingslocatie: http://www.3dprofessor.org/images/reviewPics/V7700/Graphic%20Card/Crad-Front.gif

Vorig jaar kwam er al een frisse wind door de professionele workstation markt heen toen AMD de FireGL videokaarten op de markt bracht die gebaseerd waren op de RV610, RV630 en R600. Deze kaarten presteerden namelijk vaak stukken beter dan de Quadro kaarten van nVidia tegen een veel lagere prijs. Dit was ongekend omdat tot dat moment nVidia oppermachtig was in het professionele segmen.

Nu is voor AMD de tijd aangebroken om de FireGL V7700 te lanceren oftewel Project Red Thunder. 3D Professor heeft zoals gewoonlijk de nieuwe professionele AMD videokaart onder de loupe genomen en is tot de conclusie gekomen dat deze codenaam zeer toepasselijk gekozen is. De prijs is ongekend laag voor een professionele kaart terwijl de prestaties torenhoog zijn. Het FireGL driverteam heeft enorm z'n best gedaan om alles te optimaliseren voor de professionele markt en met enig geluk zullen enkele optimalisaties ook hun weg vinden richting de desktop.
Finally, that every so precious diamond studded golden crown in the professional graphic card arena that was powerfully in the clutch of NVIDIA’s iron fist has been utterly ripped away. How much more punishment can NVIDIA take from AMD in the professional graphics front?

The AMD FireGL Team firmly maintain their status of being the Dominate Force in all arenas.
Lees de complete review hier: http://www.3dprofessor.or...20Pages/V7700/v7700p1.htm

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-05 13:18
AMD doet het in de VGA markt wel goed. Gaat steeds iets beter. En ze lijken weer wat meer grip op de zaak te krijgen. Hopelijk blijft dat zo door gaan want ze hebben het hard nodig.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Leuke (maar zeer doorzichtige) 1 april grap... Unified Forceware drivers die niet alleen op NV kaarten werken, maar ook op AMD kaarten!

Afbeeldingslocatie: http://images.tweaktown.com/imagebank/unforceware_g_05.gif

http://www.tweaktown.com/...1_introduction/index.html

:+

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:51
CJ schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 10:10:
Leuke (maar zeer doorzichtige) 1 april grap... Unified Forceware drivers die niet alleen op NV kaarten werken, maar ook op AMD kaarten!

[afbeelding]

Idd duidelijke grap. Kijk maar naar de code op de laatste pagina:

13A18 1P88R1I 31LF1O4 13O15LS 1D8A99 9Y.

Maar wel een leuke :)

What a fine day for Science! | Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-01 11:24
Die hint had ik nog niet eens ontdekt :)

Maar laten we eerlijk zijn, nVidia die drivers schrijft voor ATi kaarten? Drivers die opeens de performance van alle nVidia én ATi kaarten verdubbel? En dat toevallig op 1 april... Het lijkt me niet dat iemand hier in trapt. Ik had het leuker gevonden als ze het iets subtieler hadden gedaan.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
CJ weet jij toevallig wanneer er wat laptops met het nieuwe pumma platform komen? of in ieder geval laptops met HD3650 en HD38xx kaarten.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23009

[afbeelding]

Die is lame haha, maare idd een leuke post dat dan weer wel, ben er benieuwd naar of dat er nog mensen hier in zijn getrapt, ikke niet iig, dacht al van dat ken nooit dat NV drivers voor ATI/AMD gaat schrijven, ze zouden het best wel kunnen maar gebeuren well nee :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

[afbeelding]

Ik wilde nét vragen... waar blijven de jaarlijkse grappen en grollen? Ben benieuwd naar de volgende ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Fud claimt dat de Geforce FX 5800 de duurste kaart is die nVidia tot nu toe gemaakt heeft. Athans dat is wat er op de foto staat een abit fx 5800 met die mooie blad blazer cooler.

Hij zou zelfs duurder zijn dan de GT200 en de G80.

Ze zitten trouwens ook flauw te doen dat de nieuwe samsung 1600 watt stofzuiger area 51in het stof laat bijten. Leuk joh 1 april.....

Die van CJ is nog steeds de leukste :D iedereen geloofde het ook _/-\o_

[ Voor 103% gewijzigd door Astennu op 01-04-2008 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107626

Astennu schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 13:25:
Die van CJ was echt geniaal. Ging ook de hele wereld rond. Zeker een big _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Depep
Astennu schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 13:25:
Dat is van voor mijn tijd. Enlighten me :)

edit:

Volgens mij heb ik het al gevonden:

CJ in "[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - D..."

Maar heeft iemand die slide nog? Want ik ben nu toch wel benieuwd ;)

[ Voor 35% gewijzigd door Depep op 01-04-2008 14:30 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinocheckio
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-07-2023
Depep schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 13:59:
[...]

idd ik heb ook geen flauw idee waarover het gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Depep schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 13:59:
[...]

edit:

Volgens mij heb ik het al gevonden:

Maar heeft iemand die slide nog? Want ik ben nu toch wel benieuwd ;)
Die had ik ook gevonden maar er was er een met een slide die op super veel sites heeft gestaan. CJ help ons even :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-05 20:47
Astennu schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 11:17:
CJ weet jij toevallig wanneer er wat laptops met het nieuwe pumma platform komen? of in ieder geval laptops met HD3650 en HD38xx kaarten.
May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Deze? Ook via google cache gevonden... deze werd gepost op Hardspell. :P

Afbeeldingslocatie: http://img141.imageshack.us/img141/2417/c76303908090436ea6b15c160157d9.jpg

Een kleine greep waar dit wereldnieuws geplaatst werd (vaak in de dagen na 1 april):
The Inquirer
The Inquirer - Part 2
Rage3D
Elite Bastards
Hardspell
NV News
PC Pop
Guru3D
Tech Power Up
Hartware.de
Radeon Italia
Hardware Luxx
Adrenaline Brasil

The Inq wist zelfs 2 nieuwsitems te maken van mijn slide. :+

Sindsdien weet ik wel hoe ik bepaalde sites op hun waarde moet schatten waar het om geloofwaardigheid van nieuwsitems aan komt. Overigens kan ik zeggen dat sinds een tijd de frontpage van VR-Zone steeds redelijk dicht bij de waarheid zit. ;)

Achteraf gezien had AMD met gemak een 384M transistors tellende GPU kunnen maken op 80nm die ruim de 750Mhz zou halen, getuige het feit dat R600 met 720M transistors op 740Mhz werd geklokt op 80nm. R580 op 80nm zou waarschijnlijk de 800Mhz wel hebben gehaald... en zou dan volgens mij nog best wel snel zijn ook... alleen geen DX10 support he? Overigens had ik wel gelijk over de nieuwe heatsinkfan en werd het geheugen zelfs nog hoger geklokt dan 900Mhz. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• betaplayer
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:33
OK, dat was een goeie hahaha :+
Dit zegt indedaad wel zeeer veel overd e geloofwaardigheid van bepaalde sites :P

https://www.instagram.com/anafollotofbricks/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datkanveelbeter
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-12-2022
Even een vraagje over 6-pins en 8-pins PCIe power connector.
Met een 8-pins kan je ati overdrive gebruiken, zelf heb ik een 6-pins, de 6-pins past wel in de 8-pins connector maar dan blijven er 2 open. De 2 die open blijven is toch gewoon massa? link(cables Layout)

Kan ik deze dan niet gewoon op massa gooien en klaar? Overdrive ready 2 use? Ervaring? Of is dit gewoon 8)7 |:(

edit:
Ik lees net bij meuktracker atitool (heb zelf een 2900xt)
Door Han van Vilsteren, donderdag 29 november 2007 23:16
Score: 1
Idd dat heb ik voor een HD2900XT wel moeten doen ja.

Het leuke is dat op deze twee vrije pinnen gewoon massa aanwezig moet zijn om de overdrive te enablen.

Een fix voor dit: Pak een Molex naar PCI-E voedingsplug. Knip het plastic rondom twee massa stekers weg van de PCI-X plug. Je houd dan mooie vergulde pinnen over. Twee stukjes krimkous over het pinnetje schuiven. Vervolgens warm maken. Aan de molex kant daarna de 5V + 12 V weghalen. Daarna deze stekers in de vrije aansluitingen stoppen van de 8 polige connector. Ziezo en je overdrive werkt.

Dit geld alleen maar voor de HD2900XT volgens mij. De andere kaarten van Ati ondersteunen overdrive by default volgens mij.

Als je wil kan ik je wel een foto sturen van hoe ik het gedaan heb. Heb je net twee foto's gestuurd.

Het probleem is nog steeds dat je geen invloed heb op de fan wat ik gehoopt had.

[Reactie gewijzigd door Han van Vilsteren]

[ Voor 53% gewijzigd door datkanveelbeter op 01-04-2008 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:21
Dat gaat gewoon werken hoor.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:08

Milmoor

Footsteps and pictures.

Volgens ander posts die ik gezien heb is het genoeg ze met elkaar te verbinden. Ik ga dat binnenkort testen.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

1 April-grappen over ATi zijn zoooooooooooooo 2006 (maar ons CJ mag best trots zijn hoor) :>

Weet iemand al iets over ATi's plannen om niet-werkende PowerPlay-software voor desktopkaarten aan te pakken? Er zijn er nog best een hoop mensen waarbij het totáál niet werkt. De PowerPlay-haperingen zijn inmiddels opgelost, dat weet ik dan weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Ah thanks gaat dus nog heel even duren.
CJ schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 17:45:
Deze? Ook via google cache gevonden... deze werd gepost op Hardspell. :P

[afbeelding]

Een kleine greep waar dit wereldnieuws geplaatst werd (vaak in de dagen na 1 april):
The Inquirer
The Inquirer - Part 2
Rage3D
Elite Bastards
Hardspell
NV News
PC Pop
Guru3D
Tech Power Up
Hartware.de
Radeon Italia
Hardware Luxx
Adrenaline Brasil

The Inq wist zelfs 2 nieuwsitems te maken van mijn slide. :+

Sindsdien weet ik wel hoe ik bepaalde sites op hun waarde moet schatten waar het om geloofwaardigheid van nieuwsitems aan komt. Overigens kan ik zeggen dat sinds een tijd de frontpage van VR-Zone steeds redelijk dicht bij de waarheid zit. ;)

Achteraf gezien had AMD met gemak een 384M transistors tellende GPU kunnen maken op 80nm die ruim de 750Mhz zou halen, getuige het feit dat R600 met 720M transistors op 740Mhz werd geklokt op 80nm. R580 op 80nm zou waarschijnlijk de 800Mhz wel hebben gehaald... en zou dan volgens mij nog best wel snel zijn ook... alleen geen DX10 support he? Overigens had ik wel gelijk over de nieuwe heatsinkfan en werd het geheugen zelfs nog hoger geklokt dan 900Mhz. :P
Die ja :D Hij was geniaal _/-\o_. Als AMD dat nu ook echt had gedaan die clockspeed zo hoog maken. Dan had hij aardig mee gekunt qua performance met de 8800 GTS.

R580 op 65nm met 24-32 pipes en een clockspeed van 850-900 was erg snel geweest :) Maar inderdaad geen DX10.

Edit:

Zat net naar de compubase review te kijken. En het viel me op dat die X1950 XTX met AA en AF op 1600-1200 soms maar 10% trager is als een HD3870 en sneller dan de HD3850. Echt ziek gewoon. Zonder AA is het verschil 50-70% maar met zakt die HD3870 soms zo in dat het na genoeg niets meer scheelt. In die gevallen is het verschil met een 8800 GT ook maar 15%.

Die R580 chip was ook echt super. Die techniek hadden ze veel langer moeten gebruiken. Helaas door DX10 niet echt mogelijk maar die kaart is zo rap. 35% sneller dan de 7900 GTX en 15% sneller dan de GX2 in die test.

Voor de mensen die het ook willen zien: http://www.computerbase.d...schnitt_company_of_heroes

En er waren meer tests waar dit het geval was. Bij oblivion doet de HD3870 het wel goed met een 50% winst met AA en AF aan.

[ Voor 14% gewijzigd door Astennu op 02-04-2008 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:41
Astennu schreef op woensdag 02 april 2008 @ 10:07:
[...]

En er waren meer tests waar dit het geval was. Bij oblivion doet de HD3870 het wel goed met een 50% winst met AA en AF aan.
Is trouwens de AF setting nog wel relevant om te testen? Vroeger nam dit veel performance weg maar tegenwoordig is het haast "free" dacht ik zo. Scheelt net een frame meestal als ik test met aan en uit. (8800GTS 512)
Wordt tijd dat het met AA ook die kant op gaat. Hadden ze met de xbox360 daar niet wat op bedacht? Of werkt dat toch niet goed?

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
anathema schreef op donderdag 03 april 2008 @ 00:42:
[...]

Is trouwens de AF setting nog wel relevant om te testen? Vroeger nam dit veel performance weg maar tegenwoordig is het haast "free" dacht ik zo. Scheelt net een frame meestal als ik test met aan en uit. (8800GTS 512)
Wordt tijd dat het met AA ook die kant op gaat. Hadden ze met de xbox360 daar niet wat op bedacht? Of werkt dat toch niet goed?
Soms geeft het nog behoorlijke hits. Dus het moet wel getest worden. Ook de Implementatie er van qua beeld kwaliteit. ATi heeft wel een iets grotere hit met AF geloof ik. Ze hebben ook minder texture units. Maar bij de RV770 worden die verdubbelt.

Bij AA is inderdaad meer winst te halen. De Xbox 360 heeft een speciaal geheugen dat AA berekeningen kan doen. Echter kunnen ontwikkelaars zelf kiezen of ze die daar voor gebruiken of voor andere zaken. Volgens mij gebeurt dat laatste het meeste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Ik kwam net het volgende op internet tegen:
A blast from the past

We almost fell off the the chair when we read that the new Intel Poulsbo chipset for the Atom processor has a 3D core from PoverVR, a division of Imagination Technologies. Many moons ago, PowerVR was a force to be reconed with in the 3D graphics market and they were also the company behind the graphics in the last Sega console, the Dreamcast.

PowerVR has always done things differently to its competitors in the graphics business and its Kyro and Kyro II graphics chips held their own back in the days thanks to tile based rendering which allowed them to stay ahead of ATI at the time and weren't far behind Nvidia's Geforce 2 GTS.

But that was then and this is now, PowerVR is no longer a contender in the graphics chip industry, instead the company specializes in IP and the license with Intel isn't new, as Intel signed a contract with Imagination Technologies to use its PowerVRs SGX graphics technology back in July 2006 and this is the graphics core used in the Poulsbo chipset.

Intel is also using the PoverVR VXD HD video engine in the Poulsbo chipset, but the 2D part is an in-house development. The PowerVR SGX offers support for DX10.1, Shader Model 4.1 and OpenGL 2.0, although the initial drivers from Intel will be limited to DX9.

It looks like the most basic of platforms from Intel will have a better 3D feature set than the best of Nvidia's discrete cards, although we wouldn't worry about the Poulsbo chipset stealing any market share from Nvidia, as even though there's support for the latest 3D API's, it's very unlikely there's enough grunt in the hardware to run the latest games on it.
Leuk alternatief voor hun omdat ze zelf niets goeds hebben op het moment. Ik denk dat ATi's nieuwe IGP nog steeds sneller is. En die had toch ook al DX10.1 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Misschien ook wel leuk voor je nieuwe laptop Astennu!

ATi Mobility Radeon HD 3870 X2

meer hier

Afbeeldingslocatie: http://pics.computerbase.de/2/1/1/6/4/3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Anoniem: 107626 schreef op donderdag 03 april 2008 @ 10:24:

meer hier

[afbeelding]
Gaaf zeg :D Maar die gaat niet in een standaard laptop passen. Zo te zien moet je dan aardig gaan sleutelen aan het ontwerp. En die cooling is wel erg lomp voor een laptop.

Maar een enkele HD3870 Mobility zou ook al goed genoeg zijn voor in mijn volgende laptop. Moet die alleen wel eerst op de markt komen.....

Ook leuk voor Obi als toevoeging voor de verzameling 8)

[ Voor 4% gewijzigd door Astennu op 03-04-2008 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Dat is het laatste wat ze doen, als ze weten dat het erin past. In zo'n enorm dikke AlienWare of Dell oid gaat het best wel passen, maar dan 90 graden gedraaid zonder dat 'moederbord' en ipv die fans komen die roosters aan de buitenkant met wat van die platte fans.

[ Voor 6% gewijzigd door TheZeroorez op 03-04-2008 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Anoniem: 107626 schreef op donderdag 03 april 2008 @ 10:24:

meer hier

[afbeelding]
Wat is hier bijzonder aan ?? Doen we al jaren op GoT : CPU Koelers op plekken monteren waar ze eigenlijk niet horen :D

Leuk kaartje ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:57
nero355 schreef op donderdag 03 april 2008 @ 17:07:
[...]

Wat is hier bijzonder aan ?? Doen we al jaren op GoT : CPU Koelers op plekken monteren waar ze eigenlijk niet horen :D

Leuk kaartje ;)
Het mobility gebeuren denk ik _/-\o_ Heel gaaf, maar laat eerst die RV670 mobile nu maar komen, ik wil weten in welke laptop die komt! Ik moet eind mei/half juni toch echt een beslissing nemen over mijn laptop en ik wil een ATi! O-)

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Astennu schreef op donderdag 03 april 2008 @ 10:32:
[...]

Gaaf zeg :D Maar die gaat niet in een standaard laptop passen. Zo te zien moet je dan aardig gaan sleutelen aan het ontwerp. En die cooling is wel erg lomp voor een laptop.

Maar een enkele HD3870 Mobility zou ook al goed genoeg zijn voor in mijn volgende laptop. Moet die alleen wel eerst op de markt komen.....

Ook leuk voor Obi als toevoeging voor de verzameling 8)
Zeg dat wel , heh ook wel een leuke vervanger van me 3 jaar oude en betrouwbare M18 w00t :P

Maare ik wacht wel op de R800 :) me twee R600's doen nog hun best en ze maken me elke dag nog hardstikke blij O+

En voor de gene die nog een HD 3870 X2 2x 1GB model willen die komen er ook aan aangezien het wel mogelijk is! :)
http://www.pcgameshardwar...are.de/?article_id=638397
Afbeeldingslocatie: http://www.pcgameshardware.de/screenshots/medium/2008/03/Kopie_von_DSC05957.JPG

hier een link naar de engelse bron:
http://www.fudzilla.com/i...ask=view&id=6593&Itemid=1

ATi is weer dus heerlijk en lekker gortig bezig en hier hou ik wel van hehe sinds dat ik met de R300 was begonnen :D

[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 03-04-2008 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144949

Lijkt me nutteloos. Levert toch geen performanceincrease?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144949 schreef op donderdag 03 april 2008 @ 21:39:
mja dat blarens ze maar denk ik , volgensmij is het wel aantrekkelijk voor de CAD markt ooit, aangezien er ook CAD versies zijn van de R600 met 2GB 512Bit GDDR3 ;) als een enkele R600 als 2GB aan kan sturen zou dan een RV670 dit ook kunnen doen zo maar grof gevraagd?

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 03-04-2008 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102844

Damn die HD 3870 zit nu al op 133 euro, dat gaat rap, denk dat ik nu mn x1900xt maar ff ga upgraden dan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Verwijder die 1 april grap ff of zet het er duidelijk bij anders moeten we dat hier weer een half jaar aanhoren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
The Source schreef op donderdag 03 april 2008 @ 22:34:
[...]

Verwijder die 1 april grap ff of zet het er duidelijk bij anders moeten we dat hier weer een half jaar aanhoren :(
Wat houdt de grap precies in dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-05 08:55

Krizzie

Progressive Music \o/

Anoniem: 144949 schreef op donderdag 03 april 2008 @ 21:39:
Denk dat een X2 er toch wel voordeel uit kan halen zeker bij 1920 1200 + AA en hoger. :)

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:28

Grozno

acts without consequence!

leonpwner1 schreef op donderdag 03 april 2008 @ 22:38:
[...]

Wat houdt de grap precies in dan?
Heb je het artikel gelezen? Al die stukjes van de grote namen zijn karikaturen.

[ Voor 50% gewijzigd door Grozno op 03-04-2008 23:11 ]

Advocatus ineptias | Free Speech Online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

The Source schreef op donderdag 03 april 2008 @ 22:34:
[...]

sja ik zag het als nieuws, al dat gedoe over 1 April denk ik amper aan, maar goed het is weg CJ had me al ingelicht maar ik bleek al te laat zijn geweest new travels these days heh. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Anoniem: 23009 schreef op donderdag 03 april 2008 @ 21:31:
[...]

Zeg dat wel , heh ook wel een leuke vervanger van me 3 jaar oude en betrouwbare M18 w00t :P

Maare ik wacht wel op de R800 :) me twee R600's doen nog hun best en ze maken me elke dag nog hardstikke blij O+

En voor de gene die nog een HD 3870 X2 2x 1GB model willen die komen er ook aan aangezien het wel mogelijk is! :)
http://www.pcgameshardwar...are.de/?article_id=638397
[afbeelding]

hier een link naar de engelse bron:
http://www.fudzilla.com/i...ask=view&id=6593&Itemid=1

ATi is weer dus heerlijk en lekker gortig bezig en hier hou ik wel van hehe sinds dat ik met de R300 was begonnen :D
Veel geheugen chippies :P in sommige games en de hogere resoluties zul je wel een boostje zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Vorige week werd er een stuk gepost op Nordic Hardware over de RV770. Hierin stonden de specs, maar ook een speculatie over de performance met AA aan. Ze schreven hierover:
This also means that we're likely to see the same antialiasing performance as with RV670.
Volgens Nordic Hardware zou de AA performance dus gelijk moeten zijn aan de RV670 met dezelfde (grote) percentuele performancedrops. Ik kan jullie nu met 99,9% zekerheid mededelen dat dit niet klopt. AA performance is beter bij de RV770 in de zin van dat de percentuele drop kleiner is. :)

[ Voor 3% gewijzigd door CJ op 04-04-2008 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
CJ schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 11:14:
Vorige week werd er een stuk gepost op Nordic Hardware over de RV770. Hierin stonden de specs, maar ook een speculatie over de performance met AA aan. Ze schreven hierover:

[...]

Volgens Nordic Hardware zou de AA performance dus gelijk moeten zijn aan de RV670 met dezelfde (grote) percentuele performancedrops. Ik kan jullie nu met 99,9% zekerheid mededelen dat dit niet klopt. AA performance is beter bij de RV770 in de zin van dat de percentuele drop kleiner is. :)
Wat nordic dus bedoelt is dat er niets verandert is qua AA dus alles via shader based resolve en verder geen tweaks aan die render paths (of hoe hete dat nu ook al weer wat AMD aan kon passen om die performance met shader based resolve kon verbeteren ?)

Want dan heb je met 480 shaders nog steeds dezelfde drop ja. Echter zal AMD denk ik ook wel inzien dat dat niet meer kan. Misschien is hij nog wel shader based resolve maar dan wel tweaked. want zie de performance van de X1900 XTX met AA die kan de HD3870 dan tot 90% van de performance evenaren en dat is een kaart van de vorige generatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:51

edward2

Schieten op de beesten

CJ schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 11:14:

[...]

Dit komt waarschijnlijk omdat de shaderpower verder omhoog gaat zodat shader AA perf eveneens omhoog gaat? Of komt het voornamelijk door de hardware (res.) AA?
Is juni de maand nog?

Overigens is de AA drop al lang niet zo hoog meer met de laatste drivers! Zie computerbase.
De aa perf is langzaam " omhooggeslopen".

[ Voor 7% gewijzigd door edward2 op 04-04-2008 12:08 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_DvD
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-04 10:01
Volgens mij heeft vooral AF een grote impact op de performance. Er wordt meestal met 1xAA en 1xAF getest en vervolgens met 4xAA en 16xAF. De grote drop wordt dan verklaart met zwakke AA performance, maar voor hetzelfde geld ligt het aan de AF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
edward2 schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 12:06:
[...]

Dit komt waarschijnlijk omdat de shaderpower verder omhoog gaat zodat shader AA perf eveneens omhoog gaat? Of komt het voornamelijk door de hardware (res.) AA?
Is juni de maand nog?

Overigens is de AA drop al lang niet zo hoog meer met de laatste drivers! Zie computerbase.
De aa perf is langzaam " omhooggeslopen".
Als het aantal shaders toenement en de rest niet verhandert is de % hit net zo groot dus er moet dan wel meer verandert zijn.

De Hit is wel minder geworden maar nog niet acceptabel genoeg als je het mij vraagt het kan gewoon veel betere. Er zitten in de RV670 nog steeds dingen die de rest van de chip bottelnekken en dat is gewoon zonde. Die dingen zullen ze bij de RV770 wel aanpakken.
Da_DvD schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 13:04:
Volgens mij heeft vooral AF een grote impact op de performance. Er wordt meestal met 1xAA en 1xAF getest en vervolgens met 4xAA en 16xAF. De grote drop wordt dan verklaart met zwakke AA performance, maar voor hetzelfde geld ligt het aan de AF.
Het is een combinatie. Het aantal texture units is niet omhoog gedaan bij de overstap van de R580 en R600 ze zijn wel tweaked maar dat was niet genoeg. Zelfde geld voor aa. De R580 was in verhouding stukken beter met AA en AF dan de R600. Als ik CJ zo hoor worden beide dingen aangepakt in de nieuwe RV770.

[ Voor 28% gewijzigd door Astennu op 04-04-2008 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119942

Misschien is deze vraag al gesteld, maar is er ook een alternatieve koeler te koop voor de HD3870 X2? Ik vind het een aantrekkelijke kaart, maar de standaard koeler maakt teveel geluid vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Anoniem: 119942 schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 18:58:
Misschien is deze vraag al gesteld, maar is er ook een alternatieve koeler te koop voor de HD3870 X2? Ik vind het een aantrekkelijke kaart, maar de standaard koeler maakt teveel geluid vind ik.
Heb je em al gehoord dan ? alleen in 3D hoor je em een heel klein beetje maar als je dan geluid aan hebt van je spel hoor je niets meer. Alleen dus als je zonder speakers speelt. In 2d hoor je helemaal niets van de kaart.

Maar je zou er 2x een VF900 op kunnen zetten alleen die zijn zonder fan mate ook niet stil dan maken ze zelfs nog meer herrie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Astennu schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 13:54:
[...]

Als het aantal shaders toenement en de rest niet verhandert is de % hit net zo groot dus er moet dan wel meer verandert zijn.
Dat klopt niet helemaal. Als het aantal shaders toeneemt en de rest niet.... dan kan het dus zijn dat er dus meer shaders vrij zijn om zich bezig te houden met resolve... waardoor de performance dus zou moeten toenemen. Het is immers shaderbased AA resolve en dit zou dus beter moeten gaan met meer shaderpower.
De Hit is wel minder geworden maar nog niet acceptabel genoeg als je het mij vraagt het kan gewoon veel betere. Er zitten in de RV670 nog steeds dingen die de rest van de chip bottelnekken en dat is gewoon zonde. Die dingen zullen ze bij de RV770 wel aanpakken.
Het zal je misschien verbazen maar de R600 is klok-voor-klok efficienter met AA dan de R580.
Het is een combinatie. Het aantal texture units is niet omhoog gedaan bij de overstap van de R580 en R600 ze zijn wel tweaked maar dat was niet genoeg. Zelfde geld voor aa. De R580 was in verhouding stukken beter met AA en AF dan de R600. Als ik CJ zo hoor worden beide dingen aangepakt in de nieuwe RV770.
De texture units zijn flink onder handen genomen bij de overstap van R580 naar R600. Maar de concurrentie ging niet zozeer voor efficientie maar voor massaliteit. Dus plakten ze er dubbel zo veel op de G80 en zelfs 4x zo veel op de G92. En toch is de G92 niet 4x zo snel als de R600/RV670.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
CJ schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 19:47:
[...]

Dat klopt niet helemaal. Als het aantal shaders toeneemt en de rest niet.... dan kan het dus zijn dat er dus meer shaders vrij zijn om zich bezig te houden met resolve... waardoor de performance dus zou moeten toenemen. Het is immers shaderbased AA resolve en dit zou dus beter moeten gaan met meer shaderpower.

[...]

Het zal je misschien verbazen maar de R600 is klok-voor-klok efficienter met AA dan de R580.

[...]

De texture units zijn flink onder handen genomen bij de overstap van R580 naar R600. Maar de concurrentie ging niet zozeer voor efficientie maar voor massaliteit. Dus plakten ze er dubbel zo veel op de G80 en zelfs 4x zo veel op de G92. En toch is de G92 niet 4x zo snel als de R600/RV670.
Uhmm maar waarom zakt de HD3870 dan toch zo in ? en kan de X1950 XTX 90% van de performance halen ? Dan gaat er toch ergens iets niet goed. En wat je zij over die shader power klopt maar RV770 zou wel 32 texture units krijgen dus de rest gaat ook mee schalen dus hij heeft die power dan niet over. Maar als de rest hetzelfde blijft en er shaders bij komen dan zal de drop minder worden ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CJ schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 19:47:
Als ie nog steeds dezelfde lage sample rate heeft, ligt de bottleneck niet bij de shaders, en is je statement helaas niet waar. De resolve is niet t enige waaruit AAen bestaat, he :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Klopt. Daarom schreef ik ook 'dan kan het dus zijn'. En dat sloeg op een situatie waarin de shaders de bottleneck zijn.

Maar de shaders zijn de bottleneck dus vaak niet. De AA resolve-pass is het enige wat in de shaders gebeurt. De rest van het AA gebeuren gebeurt hardwarematig. En daar ligt de bottleneck. Op hardwarematig gebied lijkt de R600 veel op de R580. Ze hebben dezelfde AA sample rate, nl 2 per klok. De G80 kan er 4 per klok aan.

In de meeste situaties heeft de R6x0 generatie genoeg shaderpower aan boord om de resolve met gemak uit te voeren. Alleen in een enkele situatie waarin duizenden shaders bewerkt moeten worden en de shaders ook nog eens resolve moeten uitvoeren kan het voorkomen dat de shaders de bottleneck zijn.

Door de resolve naar de shaders te gooien is het wel mogelijk geworden om custom filters toe te passen en de performance naderhand flink te kunnen tweaken/boosten dmv driverupdates. Dit laatste zie je ook nu gebeuren. De performance is steeds beter gaan worden (de drop werd vaak minder) terwijl de hardware gewoon hetzelfde bleef. Dat wil dus zeggen dat in die gevallen dat de performance nog flink op te krikken was, de shaders niet de bottleneck waren.

Waar ligt de bottleneck dan wel? Nou dan blijven de vier Render Backends (die elk bestaan uit 4 ROPs (samen 16 ROPs)) over. Om precies te zijn bij de mogelijkheid van de RBEs om met AA maar 2 AA samples per klok te doen. Voor een eventuele opvolger zou het zelfs voldoende moeten zijn om de RBEs 4 AA samples per klok te laten bewerken met hetzelfde aantal streamprocessors (320).

De G80 kan ook al 4 AA samples per klok bewerken. Daarom zakt deze percentueel gezien minder in.... had de G80 ook slechts de mogelijkheid over 2 AA samples gehad... dan had het plaatje er heel anders uit gezien en was de R6x0 generatie helemaal niet bestempeld als een GPU met 'gebroken AA performance'. Dat was dus een leuke verrassing die NV voor AMD had.... AMD die altijd de snelste en efficientste was met AA dankzij elegante methodes, werd ineens afgetroefd door een simpele "brute force" aanpak van NV.

De shader AA resolve is dus het probleem niet. Hoop dat het nu voor iedereen duidelijk is.

Het aantal ROPs was trouwens ook de bottleneck niet... De G80 had 24 ROPs en de RV670/R600 hebben er maar 16. Maar ondanks dat de G80 8 ROPs meer had, is de drop bij rauwe performance (dus zonder AA/AF) vergelijkbaar met die van de R6x0 generatie wanneer men in resolutie omhoog gaat. Ook NV kwam er achter dat dit efficienter kon en men haalde dus ook 8 ROPs weg om de G92 te maken. En je ziet dat deze een vergelijkbare drop-patroon laat zien als de G80 ondanks het kleinere aantal ROPs.

http://www.computerbase.d...nitt_aa_und_af_skalierung

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Mja de 7900 GTX was in een aantal games ook niet door de X1900 XTX te kloppen. Dat had toen met de texture power te maken en het aantal robs. In moderne games is de X1900 XTX altijd sneller. Maar toen was het nog wel eens om en om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeLangOetan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-05 14:45
Door de resolve naar de shaders te gooien is het wel mogelijk geworden om custom filters toe te passen en de performance naderhand flink te kunnen tweaken/boosten dmv driverupdates. Dit laatste zie je ook nu gebeuren. De performance is steeds beter gaan worden (de drop werd vaak minder) terwijl de hardware gewoon hetzelfde bleef. Dat wil dus zeggen dat in die gevallen dat de performance nog flink op te krikken was, de shaders niet de bottleneck waren.
Als het "fast path" voor shader resolve goed had gewerkt (of beter geïmplementeerd was) zou de performance weinig te verbeteren zijn (ofwel altijd optimaal geweest zijn). Humus heeft aangegeven dat voor zeer veel games er een applicatie detectie moet worden gedaan om het fast path goed te laten werken, nvidia heeft deze problemen niet (hoe is niet bekend maar hun performance drop bij shader based aa is minimaal, misschien door hun gigantische hoeveelheid TMU's)! De huidige oplossing is dus allesbehalve elegant. Als het fast path niet werkt worden de TMU's extra belast, wat net niet mag gebeuren.
Ik vrees dat door de xbox360 deal, de R600 architectuur gewoon te weinig aandacht gekregen heeft. Uiteindelijk zijn een groot aantal onderdelen van de C1 gpu terug te vinden, misschien werd de innovatie geremd omdat ze van een bestaand ontwerp gestart zijn.
AMD die altijd de snelste en efficientste was met AA dankzij elegante methodes, werd ineens afgetroefd door een simpele "brute force" aanpak van NV.
hehe wat een CJ-ism

[ Voor 1% gewijzigd door oeLangOetan op 05-04-2008 12:56 . Reden: kleine verduidelijking ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-04 15:29

frankknopers

Goud is geen geld

Anoniem: 119942 schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 18:58:
Je hebt de kaart dus niet als ik het goed begrijp? Ik vind de koeler namelijk helemaal niet veel geluid maken. Idle komt ie niet boven de rest van mijn systeem uit, en gezien de lage temperaturen in 2D zou je handmatig de fan zelfs nog langzamer kunnen zetten.

Onder volle belasting kun je hem wel horen, vergelijkbaar met een HD2900XT. Maar wat boeit dat nou als je aan het gamen bent, dan heb je het geluid van het spel aan staan en met een beetje actiespel kom je daar echt wel overheen met de speakers. ;)

Ik ben iig heel tevreden met mijn nieuwe kaart, zou hem niet willen ruilen voor een 9800GTX aka G92 de vierde.

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

oeLangOetan schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 12:31:
[...]
Humus heeft aangegeven dat voor zeer veel games er een applicatie detectie moet worden gedaan om het fast path goed te laten werken, nvidia heeft deze problemen niet (hoe is niet bekend maar hun performance drop bij shader based aa is minimaal, misschien door hun gigantische hoeveelheid TMU's)!
Misschien door het TWIMTBP programma van nVidia? Hier een leuke lijst van alle games die dat hebben http://www.nzone.com/object/nzone_twimtbp_gameslist.html ;) NV kan dus al in een veel eerder stadium de detectie van nieuwe games in de drivers stoppen.
CJ schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 23:12:
AMD die altijd de snelste en efficientste was met AA dankzij elegante methodes, werd ineens afgetroefd door een simpele "brute force" aanpak van NV.
Maar als de brute force techniek zo simpel zou zijn, waarom kiest AMD dan ook niet gewoon die weg? Het gaat toch uiteindelijk om de FPS en de beeldkwaliteit, en hoe dat achter de schermen wordt gedaan door de hardware en software zal niet veel mensen boeien denk ik...

Edit: sorry voor de dubbelpost

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeLangOetan
frankknopers schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 13:06:
[...]
Misschien door het TWIMTBP programma van nVidia? Hier een leuke lijst van alle games die dat hebben http://www.nzone.com/object/nzone_twimtbp_gameslist.html ;) NV kan dus al in een veel eerder stadium de detectie van nieuwe games in de drivers stoppen.
Ik denk niet dat nvidia de demo's van Humus van vooraf kan inkijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
frankknopers schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 13:06:
[...]
Maar als de brute force techniek zo simpel zou zijn, waarom kiest AMD dan ook niet gewoon die weg? Het gaat toch uiteindelijk om de FPS en de beeldkwaliteit, en hoe dat achter de schermen wordt gedaan door de hardware en software zal niet veel mensen boeien denk ik..
Misschien wel door de verschillende filosofieen binnen de bedrijven?

En nu Humus niet meer bij AMD zit maar sinds Augustus vorig jaar al bij Avalanche Studios zit, zal het voor NV geen probleem zijn om de demo's vervroegd in te zien.

[ Voor 15% gewijzigd door CJ op 05-04-2008 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Ik heb de pricewatch even geupdate, want er zijn weer wat interessante dingen te zien.... De HD3850 is nu onder de €100 gezakt en de HD3870 gaat voor onder de €130 over de toonbank en nog wel in de OC uitvoering!

Je hebt dus al een HD3870 CF opstelling voor ietsje meer dan €250,-!

PRICEWATCH

HD3K Series: http://tweakers.net/price...Field=prijs&orderSort=asc
  • Goedkoopste HD3450 256MB DDR2: €31
  • Goedkoopste HD3450 512MB DDR2:
    €37
  • Goedkoopste HD3470 256MB GDDR3: €48
  • Goedkoopste HD3650 256MB DDR2: €47 <
  • Goedkoopste HD3650 256MB GDDR3: €60
  • Goedkoopste HD3650 512MB DDR2: €49 <<
  • Goedkoopste HD3650 512MB GDDR3: €67
  • Goedkoopste HD3690 256MB: n.a.*
  • Goedkoopste HD3830 256MB: n.a.*
  • Goedkoopste HD3850 256MB:
    €98 << ** TIP **
  • Goedkoopste HD3850 512MB: €124 >
  • Goedkoopste HD3850 512MB AGP: €134 << AGP TIP
  • Goedkoopste HD3870 512MB: €126 TIP ** OC EDITION ** TIP
  • Goedkoopste HD3870 X2 1GB: €299 <<
* HD3690 in China = HD3830 wereldwijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
John Peddie heeft de meest recente marktaandeelcijfertjes bekend gemaakt over Q4 07. Daarin blijkt dat nu eindelijk de resultaten van de HD3800 en de HD2400/2600 zichtbaar beginnen te worden.

Overall PC Graphics Q3 07 -> Q4 07
1) Intel: 38% -> 41% (+3)
2) NV: 33,90% -> 31,80% (-2,10)
3) AMD: 19,10% -> 22,80% (+3,70)

Desktop Graphics Q3 07 -> Q4 07
1) NV: 37,80% -> 37,10% (-0,70)
2) Intel: 33,50% -> 37,10% (+3,60)
3) AMD: 17,50% -> 19% (+1,50)

Mobile Graphics Q3 07 -> Q4 07
1) Intel: 45% -> 46% (+1)
2) AMD: 21% -> 29,10% (+8,10)
3) NV: 32% -> 22,80% (- 9,20)
The biggest winner during the quarter was AMD’s ATI, which managed to increase shipments of its graphics adapters by whopping 29%, thanks to ATI Radeon HD 3800-series introduction and contract wins of the ATI Radeon HD 2000-series finally in full effect. Intel Corp. managed to boost sales of its chipsets with built-in graphics cores by 17%, just inline with the market trend. Nvidia Corp.’s and Silicon Integrated Systems Corp.’s shipments remained on the same levels, whereas Via Technologies/S3 graphics experienced dramatic 62.3% drop in sales of graphics products.
http://www.xbitlabs.com/n...rom_Intel_Nvidia_JPR.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Echt te triest dat Intel overal + scoort met die bagger IGP's van hun. Ze verdienen dit niet !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Afgelopen week een paar meetings gehad met NV over hun nieuwe strategy en daar zal / kan AMD (ATI) ook baat bij hebben. Ik kan niet veel details geven maar gezien sommige dingen al gelekt zijn http://www.nordichardware.com/news,7507.html post ik er wel over. NV gaat dus Intel aanpakken. Als je een quadcore van 530$ koopt + 8400GS van 70$ (600$) of je koop een dual core van 300$ en het geld dat je bespaart op de CPU (230$) stop je in de VGA kaart -> 300$ (9800GTX) dan is je PC overall veel sneller.

Iedereen weet dat 400Mhz snellere CPU en een quadcore weinig uitmaken. Dit geld dat je bespaard kan erg veel uitmaken bij een VGA kaart. Dus in sommige programma's mis je 4 tot 5% aan performance maar in alle 3D games schiet je 300% omhoog. Overal zal je PC dus veel sneller zijn. Nu gaan ze (erg) soon een campaigne starten om de denkwijze van mensen te veranderen. Als ze een PC kopen start het altijd bij het budget van de CPU, en dit moet de VGA kaart worden.

Waarom zal AMD hiervan kunnen profiteren, de meeste CPU's die AMD verkoopt liggen onder de 200$ (nagenoeg alle :) ) en dus zal de campagne van NV enkel Intel aanvallen. NV en Intel zijn al niet zo'n goede vriendjes maar dit zal nog meer olie op het vuur gooien. Ik heb van Intel al een soortgelijke tegen presentatie voorbij zien komen. Echter in dit geval heeft NV gewoon gelijk, daarbij zijn zij degene die Intel gaat afzeiken waardoor ATI ook de vruchten ervan plukt, wellicht de eerste campagne van NV waar ATI ook baat bij heeft?

Overigens heb ik al wat leuke CUDA applicaties gezien.Over een paar weken zal NV een Video conversie tool releasen (die er al zoveel zijn) maar nu wordt de GPU via CUDA gebruikt. Ipv 20m tijd voor een conversie op de CPU gaat de tijd omlaag naar 6m voor dezelfde conversie op de GPU. Overigens zit ik volgende week zit ik bij een presentatie door NV's David Kirk (NV HW mastermind) over CUDA, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

En hoe zag het CPU-segment eruit? Niet superbest meende ik mij te herinneren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Die videoconversie tool klinkt als de NV variant van de Avivo Video Converter die we al zo'n 2 jaar hebben?

Afbeeldingslocatie: http://ati.amd.com/technology/Avivo/images/module-graph(2).jpg

http://ati.amd.com/technology/avivo/technology.html

En de aankomende strategie van NV is natuurlijk erg interessant voor AMD. Ben benieuwd wat voor invloed dit gaat hebben op SLI en het Intel platform.... Intel die bv weigert bepaalde licenties uit te geven aan NV? Ik zie het zo gebeuren.... AMD heeft geluk dat Intel CrossFire nog niet geweerd heeft van hun mobos... maar zodra Intel hun Larrabee uit brengen zou het me niks verbazen als ook Radeons niet meer in multi-setup op Intel chipsets willen draaien.

Dan iets anders. Op Nordichardware is een artikel verschenen over de Diamond HD3870 1GB. Hier wordt ten onrechte in vermeld dat de kaart een 512-bit memory interface heeft. Dit is niet waar.

http://www.nordichardware.com/news,7603.html

Het is simpelweg niet mogelijk om van een GPU met 256-bit memoryinterface een GPU te maken met 512-bit memory interface (AMD heeft 200M transistors uitgespaard bij het verlagen van de memory interface). Het artikel is dus incorrect. Het gaat gewoon om een 1GB versie van de HD3870.

[ Voor 27% gewijzigd door CJ op 05-04-2008 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Man die MSI is echt mega cheap, je vraagt je af hoe ze het kunnen maken voor zo weinig geld :)

En m.b.t. Nordichardware, das wel ff een blundertje zeg. Maar het maakt bijna niks uit zie ik qua FPS.

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ CJ

Mischien heeft Diamond wel 512 Bits ram gebruik maar dat de kaart het als 256 Bit zien vanwegen de 512 Bit Ringbus Memory controller.

Als die Ringbus 1024 Bit had het verhaal mischien anders geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119942

Heeft iemand hier ervaring met een Sonata (II) case en de 3870 x2? Gaat dit wel passen? Ik heb geen fan voor mijn HD's. En zijn er binnenkort ook x2's te krijgen die minder lang zijn? Ik las ergens dat ze wel bestaan, van Powercolor onder andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119942 schreef op zondag 06 april 2008 @ 02:15:
Heeft iemand hier ervaring met een Sonata (II) case en de 3870 x2? Gaat dit wel passen? Ik heb geen fan voor mijn HD's. En zijn er binnenkort ook x2's te krijgen die minder lang zijn? Ik las ergens dat ze wel bestaan, van Powercolor onder andere.
heh als het niet past so what pak een dremel en mod it to make it fit ;)

net als een maat van me heeft gedaan met zijn 3dfx Voodoo5 6000 AGP 128MB Rev.A3 3400 :)
Afbeeldingslocatie: http://www.3dfx.ch/gallery/d/29447-2/IMG_9254.JPG

Niet passen? Dacht het wel :D En 3870 X2's zijn niet zo lang dus ik denk dat het makkelijk past, er zijn veel langere kaarten als de Voodoo5 6000 en de GeForce 7900 GX2 bevoorbeeld.

Gewoon met de dremel de ruimte maken die je tekort komt en met de dremel een stukje van je HDD racks weg frezen :)

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 06-04-2008 05:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Anoniem: 23009 schreef op zondag 06 april 2008 @ 01:12:
@ CJ

Mischien heeft Diamond wel 512 Bits ram gebruik maar dat de kaart het als 256 Bit zien vanwegen de 512 Bit Ringbus Memory controller.

Als die Ringbus 1024 Bit had het verhaal mischien anders geweest?
Nee. Niks "misschien". Die Diamond kaart is een videokaart met een 256-bit memory interface en 8 geheugenmodules van 128MB (8x32-bit=256-bit). Ik heb AMD op de review gewezen en hun antwoord was vrij duidelijk.: Het Nordichardware artikel is incorrect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:51

WoutF

Hoofdredacteur
Mobile Graphics Q3 07 -> Q4 07
1) Intel: 45% -> 46% (+1)
2) AMD: 21% -> 29,10% (+8,10)
3) NV: 32% -> 22,80% (- 9,20)
Waar zitten al die chips dan in? Ik werk zelf in een computerzaak en bij HP, Acer en Toshiba is het Intel en vooral Nvidia wat de klok slaat.

[ Voor 4% gewijzigd door WoutF op 06-04-2008 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-07-2023
WoutF schreef op zondag 06 april 2008 @ 11:43:
[...]
Waar zitten al die chips dan in? Ik werk zelf in een computerzaak en bij HP, Acer en Toshiba is het Intel en vooral Nvidia wat de klok slaat.
In AMD systemen ;) .

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
The Source schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 17:10:
Afgelopen week een paar meetings gehad met NV over hun nieuwe strategy en daar zal / kan AMD (ATI) ook baat bij hebben. Ik kan niet veel details geven maar gezien sommige dingen al gelekt zijn http://www.nordichardware.com/news,7507.html post ik er wel over. NV gaat dus Intel aanpakken. Als je een quadcore van 530$ koopt + 8400GS van 70$ (600$) of je koop een dual core van 300$ en het geld dat je bespaart op de CPU (230$) stop je in de VGA kaart -> 300$ (9800GTX) dan is je PC overall veel sneller.

Iedereen weet dat 400Mhz snellere CPU en een quadcore weinig uitmaken. Dit geld dat je bespaard kan erg veel uitmaken bij een VGA kaart. Dus in sommige programma's mis je 4 tot 5% aan performance maar in alle 3D games schiet je 300% omhoog. Overal zal je PC dus veel sneller zijn. Nu gaan ze (erg) soon een campaigne starten om de denkwijze van mensen te veranderen. Als ze een PC kopen start het altijd bij het budget van de CPU, en dit moet de VGA kaart worden.

Waarom zal AMD hiervan kunnen profiteren, de meeste CPU's die AMD verkoopt liggen onder de 200$ (nagenoeg alle :) ) en dus zal de campagne van NV enkel Intel aanvallen. NV en Intel zijn al niet zo'n goede vriendjes maar dit zal nog meer olie op het vuur gooien. Ik heb van Intel al een soortgelijke tegen presentatie voorbij zien komen. Echter in dit geval heeft NV gewoon gelijk, daarbij zijn zij degene die Intel gaat afzeiken waardoor ATI ook de vruchten ervan plukt, wellicht de eerste campagne van NV waar ATI ook baat bij heeft?

Overigens heb ik al wat leuke CUDA applicaties gezien.Over een paar weken zal NV een Video conversie tool releasen (die er al zoveel zijn) maar nu wordt de GPU via CUDA gebruikt. Ipv 20m tijd voor een conversie op de CPU gaat de tijd omlaag naar 6m voor dezelfde conversie op de GPU. Overigens zit ik volgende week zit ik bij een presentatie door NV's David Kirk (NV HW mastermind) over CUDA, ben benieuwd.
Ik roep al tijden dat je beter een AMD dual core kan kopen dan een dure Intel dual core en die 40 euro of meer gebruiken voor een vga kaart. Toch blijven veel gamers voor een Duurdere dual core gaan met een 8600 GT of zo terwijl ze een HD3870 of 9600 GT hadden kunnen hebben en dus 2x-3x zo hoge FPS in games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
WoutF schreef op zondag 06 april 2008 @ 11:43:
[...]

DELL (en submerken van DELL zoals Alienware), Lenovo (IBM), Fujitsu Siemens, Asus, Sony, NEC, Apple.... en daarnaast gebruiken de door jou genoemde OEMs ook redelijk wat Radeons. Zo heeft AMD een grote designwin binnengesleept met Toshiba voor het "One Laptop Per Child" project. En veel OEMs kijken uit naar Puma omdat het een goede goedkope tegenhanger is voor het Intel Centrino platform.

AMD heeft met de Mobility Radeon HD3000 serie veel meer designwins voor zich weten te winnen voor 2008 dan NV.

Overigens iets anders wat interessant is om in gedachten te houden... de R7x0 generatie is de eerste generatie die gebruikt gaat worden in Fusion, waar CPU en GPU op een enkele silicon die worden gecombineerd. Ik zou dus helemaal niet vreemd opkijken als R700 niet een combinatie is van 2 RV770s GPUs op een enkele PCB, maar dat het echt twee GPUs zijn op een enkele silicon die.... Alle GPUs en CPUs vanaf nu worden ontwikkeld zodat ze ook in Fusion kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
CJ schreef op zondag 06 april 2008 @ 14:27:
[...]

DELL (en submerken van DELL zoals Alienware), Lenovo (IBM), Fujitsu Siemens, Asus, Sony, NEC, Apple.... en daarnaast gebruiken de door jou genoemde OEMs ook redelijk wat Radeons. Zo heeft AMD een grote designwin binnengesleept met Toshiba voor het "One Laptop Per Child" project. En veel OEMs kijken uit naar Puma omdat het een goede goedkope tegenhanger is voor het Intel Centrino platform.

AMD heeft met de Mobility Radeon HD3000 serie veel meer designwins voor zich weten te winnen voor 2008 dan NV.

Overigens iets anders wat interessant is om in gedachten te houden... de R7x0 generatie is de eerste generatie die gebruikt gaat worden in Fusion, waar CPU en GPU op een enkele silicon die worden gecombineerd. Ik zou dus helemaal niet vreemd opkijken als R700 niet een combinatie is van 2 RV770s GPUs op een enkele PCB, maar dat het echt twee GPUs zijn op een enkele silicon die.... Alle GPUs en CPUs vanaf nu worden ontwikkeld zodat ze ook in Fusion kunnen werken.
Dual GPU op een single die zou wel mooi zijn. Dit kan mogelijk ook wat sneller zijn. PCB kan kleiner worden. Cooling is makkelijker te ontwerpen. Dus ik zie wel een paar mooie voordelen. En aangezien dit toch de kant is waar AMD heen wil is het belangrijk dat ze van allemaal losse gpu's op kaarten plakken af gaan stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:52

Edmin

Crew Council

get on my horse!

dual GPU op een single die. Ik heb het al eens eerder gezegd, maar wat mij betreft past dat inderdaad perfect binnen het 'native dual core' principe dat AMD propageert. Dat zou iig theoretisch betekenen dat de R700 een stuk beter zou kunnen schalen dan de RV670....

good times are coming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeLangOetan
Je wil waarschijnlijk zeggen binnen dezelfde package

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

[...]
Ik zou dus helemaal niet vreemd opkijken als R700 niet een combinatie is van 2 RV770s GPUs op een enkele PCB, maar dat het echt twee GPUs zijn op een enkele silicon die.... Alle GPUs en CPUs vanaf nu worden ontwikkeld zodat ze ook in Fusion kunnen werken.
En als de R700 inderdaad twee chips in één behuizing is, wordt er dan ook meteen de stap gemaakt naar één gezamelijk geheugen? Dat zou qua productiekosten natuurlijk veel voordeel kunnen opleveren, want dan hoeven er maar half zoveel geheugenchips op het PCB te worden gesoldeerd. En met minder componenten kan het PCB ook weer een stuk kleiner, dus een R700 kaart die even groot is als de RV770 :9

[ Voor 5% gewijzigd door frankknopers op 06-04-2008 18:48 ]

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeLangOetan
frankknopers schreef op zondag 06 april 2008 @ 18:47:
[...]

En als de R700 inderdaad twee chips in één behuizing is, wordt er dan ook meteen de stap gemaakt naar één gezamelijk geheugen? Dat zou qua productiekosten natuurlijk veel voordeel kunnen opleveren, want dan hoeven er maar half zoveel geheugenchips op het PCB te worden gesoldeerd. En met minder componenten kan het PCB ook weer een stuk kleiner, dus een R700 kaart die even groot is als de RV770 :9
Er is de mogelijkheid dat de ringbus van de ene chip aan de andere zal worden gekoppeld. Dan kan de ene chip het geheugen van de andere direct aanspreken. Een ringbus is opgebouwd uit 4 knooppunten die elk een 64-bit brede bus naar het geheugen krijgen. Stel er komt een 5e knooppunt bij die niet naar een geheugenchip gaat maar naar een andere chip, dan heb je een 64bit-bus naar een andere chip en kan je het geheugen van die chip door dat kanaal aanspreken. (bv 2 chips met elk 256-bit bus naar geheugen maar de totale bus-breedte waarover 1 chip beschikt is eigenlijk 320-bit)
In het meest ideale geval zou ik 2 kooppunten voorzien naar andere chips zo kan je oneindig opschalen door chips in een "super-ring" structuur te zetten.
Ik kan me niet voorstellen hoe je alle geheugen tussen verschillende chips kan delen aan dezelfde snelheid.

Ik ben echt benieuwd hoe dit er allemaal op de RV770 gaat uitzien. Er is ook de mogelijkheid dat ze een paar AMD technieken gaan gebruiken tussen de chips, bv een speciale versie van hypertransport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Is een 64bit bus niet veelste smal als verbinding tussen 2 core's? :?

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:52

Edmin

Crew Council

get on my horse!

oeLangOetan schreef op zondag 06 april 2008 @ 18:38:
[...]

Je wil waarschijnlijk zeggen binnen dezelfde package
[...]
twee GPUs zijn op een enkele silicon die....
Dat bedoel ik dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Krizzie schreef op zondag 06 april 2008 @ 20:48:
Is een 64bit bus niet veelste smal als verbinding tussen 2 core's? :?
Is helemaal afhankelijk van de snelheid van die verbinding. Als die heel hoog is kan die snel genoeg zijn. Anders maak je toch gewoon meerdere ring stops voor die core.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeLangOetan
Ik dacht dat de eerste fusion chips MCM zouden zijn, maar ik heb de laatste geruchten rond fusion niet gevolgd. GPU's en CPU's zijn nogal verschillend qua snelheid, een combinatie op 1 enkele die zou waarschijnlijk een nieuw GPU ontwerp vereisen (20+maanden werk).
Ik zie het zo, eerst MCM (en voor intel zijn!) en daarna combineren op 1 die (voor de larabee concurrent).

ivm die directe verbinding tussen ringbussen, afaik moeten alle knopen op de ringbus identiek zijn, elk knooppunt beschikt dus over slechts 1/(aantal knooppunten) van de totale bandbreedte. Het zou trouwens al beter zijn dan de huidige oplossing, nu wordt alle data gedeeld via de PCI-express bus, over die externe verbindingen worden enkel de framebuffer-delen doorgestuurd.
Data delen over de PCI-express bus (dus langs de southbridge) zorgt voor enorme latency's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

oeLangOetan schreef op zondag 06 april 2008 @ 21:43:
Ik dacht dat de eerste fusion chips MCM zouden zijn, maar ik heb de laatste geruchten rond fusion niet gevolgd. GPU's en CPU's zijn nogal verschillend qua snelheid, een combinatie op 1 enkele die zou waarschijnlijk een nieuw GPU ontwerp vereisen (20+maanden werk).
Ik zie het zo, eerst MCM (en voor intel zijn!) en daarna combineren op 1 die (voor de larabee concurrent).

ivm die directe verbinding tussen ringbussen, afaik moeten alle knopen op de ringbus identiek zijn, elk knooppunt beschikt dus over slechts 1/(aantal knooppunten) van de totale bandbreedte. Het zou trouwens al beter zijn dan de huidige oplossing, nu wordt alle data gedeeld via de PCI-express bus, over die externe verbindingen worden enkel de framebuffer-delen doorgestuurd.
Data delen over de PCI-express bus (dus langs de southbridge) zorgt voor enorme latency's.
Waarom zou snelheid een probleem zijn? Nvidia's chips lopen toch ook op verschillende snelheden? Volgens mij liep de cache van Intel's pentium 4 ook sneller dan de rest van de chip, dus dat moet geen probleem zijn. :)

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

Krizzie schreef op zondag 06 april 2008 @ 22:23:
[...]

Waarom zou snelheid een probleem zijn? Nvidia's chips lopen toch ook op verschillende snelheden? Volgens mij liep de cache van Intel's pentium 4 ook sneller dan de rest van de chip, dus dat moet geen probleem zijn. :)
Maar dat vereist wel een heel ander ontwerp van de gpu denk ik. De RV770 zou volgens de geruchten gewoon een doorontwikkeling zijn op de RV670. Zelfde architectuur, maar dan meer TMU's en meer shaders en misschien een geintegreerde pci-e switch. De basis blijft de RV670 en als daar bepaalde onderdelen al veel hoger geklokt konden worden hadden ze dat al wel gedaan lijkt me :)

Is er verder trouwens al informatie over de Catalyst 8.4 driver? Ik heb onlangs mijn HD2900XT's eruit gegooid voor een HD3870 X2, en ik ben wel benieuwd of er veel performance verbeteringen te verwachten zijn voor triple/quad CF opstellingen. Dan kan ik nog mooi een tweede HD3870(X2) erbij halen zodat ik een beetje bij ben tot de R700 er is.

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Ik heb een nieuwe videokaart nodig en kan 1 ding niet vinden. Ik had destijds een nVidia 7900GT kaart gekocht omdat ik met 2 monitoren kon gamen en dat met ATI niet kon. Is dat nog steeds het geval met de HD38X0 kaarten? RTS games zijn ideaal met 2 monitoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

kiddyl schreef op maandag 07 april 2008 @ 10:42:
Ik heb een nieuwe videokaart nodig en kan 1 ding niet vinden. Ik had destijds een nVidia 7900GT kaart gekocht omdat ik met 2 monitoren kon gamen en dat met ATI niet kon. Is dat nog steeds het geval met de HD38X0 kaarten? RTS games zijn ideaal met 2 monitoren.
Dat kan wel met ATi, zelfs in CrossFire kan dat (SLi kan dat niet).

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

3DMark Vantage - Radeon HD 3850 vs. GeForce 9600GT:

4032 voor de ATi 3850
Afbeeldingslocatie: http://www.nordichardware.com/image3.php?id=4848

tegen

3973 voor de nV 9600GT
Afbeeldingslocatie: http://www.nordichardware.com/image3.php?id=4850

Gaat ATi de volgende 3dmark ook domineren? We zullen het zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Een 8800GTX op een Quadcore Q6600 @ 3GHz scoorde 4203 op de GPU score in Februari met vroege drivers in 3DM Vantage.

Die score van een HD3850 is trouwens wel een OC HD3850 @ 750Mhz core/900Mhz (effectief 1800Mhz) mem.

En het 3DM06 record zit weer in het ATI/AMD kamp: http://www.nordichardware.com/news,7604.html

[ Voor 54% gewijzigd door CJ op 07-04-2008 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126513

Waar gaat het allemaal naar toe.
Cell processor, heeft 7 verschillende soorten cores, zouden die allemaal op de zelfde manier met elkaar communiceren? Als je elke poortstop in de ringbus een dubbel richting interface naar andere cores geeft, kun je oneindig combineren op één die.

Ik vind het jammer dat we nog geen losse gpu's kunnen kopen en die lekker op los geheugen kunnen laten werken, op dit moment veel te langzaam.
Wat is Intel van plan, platvormen, larrabee, ze willen meer, blijven hangen om economische redenen.
RD780 is al een zeer interssante combi processor.

Kunnen we over een paar jaar een chip laten programmeren voor onze wensen? Kijk naar wat een R600 kan buiten games draaien, natuurkundige projecten, blijkt ook zeer goede fireGL chip (RV670 dan).

Ik denk dat AMD wel in de goede richting gaat. Beetje hulp van IBM met oa procestechniek.

Liefst koop ik één chip en wat geheugen en wat opslag, en iets om mee te lezen en schrijven van bronnen, klaaro. :) Even drivers updaten af en toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
:? Waar heb je het over? Wat een onsamenhangend geheel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Phyxion schreef op maandag 07 april 2008 @ 11:02:
[...]

Dat kan wel met ATi, zelfs in CrossFire kan dat (SLi kan dat niet).
Het enige dat ik heb kunnen vinden is dit draadje op HardOCP dat het juist niet kan. Ik wil dus wel op beide schermen 3D accelleratie en niet 1 scherm met het spel en het andere scherm met mijn windows desktop. Met nVidia kan ik alle spellen verdeeld over beide schermen spelen. Iemand 100% uitsluitsel hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CJ schreef op maandag 07 april 2008 @ 11:40:
Een 8800GTX op een Quadcore Q6600 @ 3GHz scoorde 4203 op de GPU score in Februari met vroege drivers in 3DM Vantage.

Die score van een HD3850 is trouwens wel een OC HD3850 @ 750Mhz core/900Mhz (effectief 1800Mhz) mem.

En het 3DM06 record zit weer in het ATI/AMD kamp: http://www.nordichardware.com/news,7604.html
Maar wel met een Intel CPU dus niet geheel in het AMD ATi kamp ;) men vergeet wel dat de CPU een Intel is dus niet 100% het AMD kamp :+

Qua VGA het ATI kamp wel maar dit soort scores met een GeOCde 9850 zie ik nog niet echt gebeuren die dingen vinden de 3Ghz amper leuk om te zegge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:21
Anoniem: 23009 schreef op maandag 07 april 2008 @ 13:43:
[...]

Maar wel met een Intel CPU dus niet geheel in het AMD ATi kamp ;) men vergeet wel dat de CPU een Intel is dus niet 100% het AMD kamp :+

Qua VGA het ATI kamp wel maar dit soort scores met een GeOCde 9850 zie ik nog niet echt gebeuren die dingen vinden de 3Ghz amper leuk om te zegge.
Niet te hard zeggen hoor... 3.5 Ghz wordt al gehaald met WC http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=183025

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-O-Y
  • Laatst online: 08-02 00:26

R-O-Y

Ik maak mijn zinnen nooit

Voor benchmarken is dat echt niet genoeg. Mijn quad gaat op lucht al zo hard en op water nog veel harder. Die gasten met stikstof halen bijna de dubbele kloksnelheid met een Intel chip. Dan win je de benchmark gewoon. Simpel as that :+

Hoewel een Phenom op 3,5Ghz best leuk is volgens mij :)

edit: na die thread op XS gelezen te hebben vind ik zo'n Black Edition phenom wel erg aantrekkelijk eigenlijk :P Mocht ik nog een keer nieuwe hardware kopen weet ik wel wat het is :)

[ Voor 23% gewijzigd door R-O-Y op 07-04-2008 15:15 ]

Youtube Download ubersnel.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Erg leuk :) Maar zullen we ons zelf en CJ een plezier doen en het CPU gebied van AMD in het AMD nieuws en discussietopic posten. No hard feelings trouwens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Depep
kiddyl schreef op maandag 07 april 2008 @ 13:42:
[...]

Het enige dat ik heb kunnen vinden is dit draadje op HardOCP dat het juist niet kan. Ik wil dus wel op beide schermen 3D accelleratie en niet 1 scherm met het spel en het andere scherm met mijn windows desktop. Met nVidia kan ik alle spellen verdeeld over beide schermen spelen. Iemand 100% uitsluitsel hierover?
Wil je hetzelfde als wat Phyxion zegt nog 10 keer horen? linkje

[ Voor 5% gewijzigd door Depep op 07-04-2008 15:36 ]

specs

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.