Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX
Anoniem: 126513
Op you-tube vond ik laast filmpje van Crysis max settings op een 9800GTX, weet niet of het waar is.
[ Voor 59% gewijzigd door Anoniem: 126513 op 21-03-2008 14:00 ]
Dus als je een moederbord hebt met PCI-E 2.0 dan zou ik voor een PCI-E 2.0 videokaart gaan, anders heeft het niet erg veel nut.
€50 tegoed bij Tibber energiecontract? Stuur me een DM⚡
Inderdaad een beetje retarded als je zomaar wat roept zonder een bron te vermelden, maarja, google wist daar wel raad mee.bitjesmaker schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 14:37:
Gaan we nou dingen roepen zonder bron? Dit begint een beetje irri te worden.
BRON
[ Voor 41% gewijzigd door SirNobax op 21-03-2008 16:47 ]
Pentaxiaan
Anoniem: 237909
Bij deze wel, maar een paar reacties eerder haalde een andere ongelovige ook in zijn hoofd om een prijs en model te roepen zonder bron. Ik heb hem niet kunnen vinden via google.SirNobax schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 16:46:
[...]
[...]
Inderdaad een beetje retarded als je zomaar wat roept zonder een bron te vermelden, maarja, google wist daar wel raad mee.
BRON
Wat maakt het uit. Het klopt echt wel zulke prijzen als die gepost worden.bitjesmaker schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 14:37:
Gaan we nou dingen roepen zonder bron? Dit begint een beetje irri te worden.
Niet alle bronnen hoeven op Google te staan, dit is gewoon in-huis bron.
[ Voor 12% gewijzigd door Phyxion op 21-03-2008 17:23 ]
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Die prijs heb ik van mijn distributeurs, daar kan ik geen link naar plaatsen.Anoniem: 237909 schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 17:16:
[...]
Bij deze wel, maar een paar reacties eerder haalde een andere ongelovige ook in zijn hoofd om een prijs en model te roepen zonder bron. Ik heb hem niet kunnen vinden via google.
Als ze hier minstens 280 euro kosten dan ga ik écht boos worden. 301 dollar is gewoon verdomme slechts 180 euro.70373R schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 14:32:
Prijzen inclusief BTW:
PNY GEFORCE XLR8 9800GTX DVI + DVI + HDTV/SDTV OUTPUTS $301.30
Of kent iemand een mogelijkheid om gewoon te bestellen bij een winkel waar je in dollars betaalt en het gewoon voor die prijs + shipping aan de deur geleverd krijgt?
[ Voor 23% gewijzigd door Xeanor op 21-03-2008 17:44 ]
Toch wil ik iets over de bron weten. Jij neemt blijkbaar alles wat hier gepost wordt voor waar aan, als hier geschreven wordt dat vrouwen een hoge stemmetje hebben en snel emotioneel zijn wil ik daar ook een bron van, oke?Phyxion schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 17:23:
[...]
Wat maakt het uit. Het klopt echt wel zulke prijzen als die gepost worden.
Niet alle bronnen hoeven op Google te staan, dit is gewoon in-huis bron.
Zo is het al jaren hoor? Volgens mij staat nederland wel op 1e plaats qua prijzen van goederen. Hoe dan ook, ik raad het je af. Gaat ie stuk dan heb je echt ellende, ik heb het al 2 keren meegemaakt en koop nu wel veel dichterbij de deur...Xeanor schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 17:40:
[...]
Als ze hier minstens 280 euro kosten dan ga ik écht boos worden. 301 dollar is gewoon verdomme slechts 180 euro.
Of kent iemand een mogelijkheid om gewoon te bestellen bij een winkel waar je in dollars betaalt en het gewoon voor die prijs + shipping aan de deur geleverd krijgt?
Met EVGA kaarten heb je gewoon direct via EVGA een lifetime warranty. Zou niet zo heel slecht zijn dan denk ik.Anoniem: 237909 schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 17:48:
[...]
Zo is het al jaren hoor? Volgens mij staat nederland wel op 1e plaats qua prijzen van goederen. Hoe dan ook, ik raad het je af. Gaat ie stuk dan heb je echt ellende, ik heb het al 2 keren meegemaakt en koop nu wel veel dichterbij de deur...
Het Step-Up program van EVGA is trouwens ook gewoon in europa mogelijk. Iemand hier die dat al eens heeft gebruikt? Je kan werkelijk gewoon gratis een 9800GX2 krijgen als je minder dan 120 dagen geleden een 8800 Ultra hebt gekocht en die verzend.
Anyway, ik wacht wel even de release af op 1 april, dan zie ik de prijzen hier en bepaal dan wel of ik iets ga regelen via een vriend in de VS.
[ Voor 29% gewijzigd door Xeanor op 21-03-2008 19:12 ]
De P5N-T gaat zo snel mogelijk retour, waarschijnlijk ook de 9600gt sli kaarten.
Zoals jullie weten zijn deze kaartjes erg snel, maar je hebt er wel een sli moederbord voor nodig.
Deze ervaring sluit aan op mijn ervaringen met de EVGA 680i sli: Nvida maakt (vind ik persoonlijk) klote chipsets.
Het hele zaakje is zo onstabiel als de pest, zelfs met veilige instellingen (Ja, ook stock snelheden dus).
Ik heb zelfs 3x een vastloper gehad in het bios.
Spellen crashen op verschillende manieren, met vastlopers of bsod's.
Prime95 doet het de ene keer wel en de andere keer loopt het gewoon vast met zwarte vlakjes op het scherm en een herrie uit de speakers.
Net sloot ik Prime95 af, nadat hij even gestresst had.
Vlak daarna weer een vastloper. (Prime was helemaal afgesloten!)
Of het nu komt doordat ik een Q6600 heb of een Dual Core, kan me even niets meer schelen.
Ik heb het nieuwste bios in het moederbord geflashed, allerlei instellingen geprobeerd en een schone OS installatie gedaan.
Voor mij echt een 780i bordje meer.
Nu rest het dillema van omruilen:
-9600gt sli houden en een 790i met ddr3 kopen.
-9800gx2 kopen met een x38 bord.
Het kost me allebei ongeveer evenveel, maar de onderste lijkt me betrouwbaarder en sneller. (Ik kan de oude hardware nog omruilen.)
Het kost me wel meer dan wat ik in eerste instantie had, maar ik betaal graag bij voor stabiliteit en wat extra snelheid.
Ik vind dat SLI veel wijder ondersteund wordt.
Alleen lijkt The Witcher het nog niet zo goed als verwacht te doen, zeker speelbaar, maar het kan mi beter. Heeft iemand tips voor welke rendermode het best is in deze titel?
[ Voor 6% gewijzigd door edward2 op 21-03-2008 21:40 ]
Niet op voorraad.
Ik zit te denken om deze kaart aan te schaffen http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=JBXXL8
Echter nu lees ik in de reviews op die site dat hij wel erg veel lawaai maakt en dat de fan speed niet te regelen valt.
Zijn er mogenlijkheden zodat dit wel mogenlijk is?..andere fan bv.?
Of een potmeter er tussen te plaatsen die buiten de kast valt in te stellen?
Heb nog nimmer iets in deze richting gedaan en weet niet wat er mogenlijk is en hoe dit gaat.
Wat je gelezen hebt, ben ik ook al tegen gekomen over die kaart.melly schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 21:44:
goedendag,
Ik zit te denken om deze kaart aan te schaffen http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=JBXXL8
Echter nu lees ik in de reviews op die site dat hij wel erg veel lawaai maakt en dat de fan speed niet te regelen valt.
Heb nog nimmer iets in deze richting gedaan en weet niet wat er mogenlijk is en hoe dit gaat.
Je zult het waarschijnlijk hardwarematig moeten doen.
Nog even over mijn verhaal:
De enige manier op erg veel snelheid te halen met een Nvidia oplossing, zonder een sli oplossing is dus met een Intel bordje en de 9800gx2...
[ Voor 10% gewijzigd door HugoBoss1985 op 21-03-2008 21:52 ]
Ik zou de 2e kiezen...HugoBoss1985 schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 21:35:
Mijn vertrouwen in Nvidia chipsets is nu echt niets meer.
Het kost me allebei ongeveer evenveel, maar de onderste lijkt me betrouwbaarder en sneller. (Ik kan de oude hardware nog omruilen.)
Het kost me wel meer dan wat ik in eerste instantie had, maar ik betaal graag bij voor stabiliteit en wat extra snelheid.
[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 237909 op 21-03-2008 21:52 ]
Heb jij goede ervaringen met die kaart qua geluid, prestaties en stabiliteit?edward2 schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 21:39:
Nou ben ook maar naar de 9800GX2 gegaan en vind het een fijne kaart. Bijna alles schaalt in SLI en heb zo goed als geen last meer van lage min fps. Ik denk dat gewoon een nadeel is van meer dan 3 GPU's
Ik vind dat SLI veel wijder ondersteund wordt.
Alleen lijkt The Witcher het nog niet zo goed als verwacht te doen, zeker speelbaar, maar het kan mi beter. Heeft iemand tips voor welke rendermode het best is in deze titel?
Ja bevalt uitstekend, geen crash, glitch of wat dan maar ook en ben aardig bezig geweest vandaag met een groot aantal games. De perf is uitstekend, SLI werkt in zoveel games en ik zit bijna overal rond of ver boven (waar CF niet schaalt/werkt) quad CF, alleen HL2EP2 en COJdx10 waren sneller met QCF. Het is alsof ik een single GPU draai vwb stabiliteit.HugoBoss1985 schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 22:03:
[...]
Heb jij goede ervaringen met die kaart qua geluid, prestaties en stabiliteit?
De geluidsproductie is minder dan een X2, maar moet er wel bijzeggen dat het geluid vol aan gaat bij een potje gamen.
Heb nog nooit zo'n probleemloze multi GPU gehad.
Niet op voorraad.
Dit is echt te gek voor woorden, mijn pc is totaal over de zeik.
Het is weer helemaal 680i-achtig.
Vastlopers in de POST, soms heb ik 1 á 2 seconden in de bios en dan loopt dat ook vast.
Net zag ik het grijze gedeelte van het bios scherm heel langzaam blauw worden, er ging steeds een stukje grijs af aan de bovenkant.
Ik zag ook nog wat vage icoontjes.
Vervolgens kan ik probleemloos in windows komen.
Of dit moederbord hitte problemen heeft weet ik niet, maar ik heb het zaakje in een CM680 met 5 120mm fans en ik heb zelfs de extra fan op de moederbord heatsink. (die is eigenlijk voor water- of luchtkoeling.)
Ik zou zeggen: koop geen P5N-T Sli of liever helemaal geen Nvidia bord.
Ik spreek dus uit een ervaring die nu helaas weer is bevestigd.
[ Voor 19% gewijzigd door HugoBoss1985 op 21-03-2008 22:36 ]
Ik heb zelf de ervaring, vooral met dual GPU's, dat de Intel mobo's veel stabieler zijn.HugoBoss1985 schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 22:16:
Bedankt voor je reactie, zo'n goed bericht kan ik wel gebruiken.
Dit is echt te gek voor woorden, mijn pc is totaal over de zeik.
Het is weer helemaal 680i-achtig.
Vastlopers in de POST, soms heb ik 1 á 2 seconden in de bios en dan loopt dat ook vast.
Net zag ik het grijze gedeelte van het bios scherm heel langzaam grijs worden, er ging steeds een stukje blauw af aan de bovenkant.
Vervolgens kan ik probleemloos in windows komen.
Ik zou zeggen: koop geen P5N-T Sli of liever helemaal geen Nvidia bord.
Ik spreek dus uit een ervaring die nu helaas weer is bevestigd.
Echt geen centje pijn hier.
Niet op voorraad.
Edit: ik weet het al.edward2 schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 22:22:
[...]
Ik heb zelf de ervaring, vooral met dual GPU's, dat de Intel mobo's veel stabieler zijn.
Echt geen centje pijn hier.
Er komt vast wel waterkoeling voor de 9800gx2, of iets anders extreem van de aftermarket.
Ik kan nu al vast zeggen dat je lef hebt als je de koeling gaat modden.
[ Voor 31% gewijzigd door HugoBoss1985 op 21-03-2008 22:43 ]

wel vet dat hij helemaal is ingepakt, dus dat er geen pcb meer zichtbaar is
Kan je iets kwijt over de prijs? Hoeveel gaat de kaart nou kosten want iedereen post verschillende bedragen?HKS-Skyline schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 01:36:
we hebben vandaag de 9800GX2 binnen gehad op mn werk, man die kaart is echt veel te groot![]()
O sorrie, ik was in de war met 9800GTX. De 9800_GX2 gaat ongeveer 500 kosten right?
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 237909 op 22-03-2008 08:55 ]
Zie dit topic:melly schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 21:44:
goedendag,
8800 GT alpha dogs 100% fanspeed
Verder is ie bij 4launch een stuk goedkoper.
Anoniem: 102124
daarom dat ik voor een grote kast ben gegaan (ik had zo'n vermoeden dat de kaart zo groot of groter zou zijn dan de 8800GTX), binnenkort zien of ie lekker past in m'n CM stacker 830HKS-Skyline schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 01:36:
we hebben vandaag de 9800GX2 binnen gehad op mn werk, man die kaart is echt veel te groot![]()
Ik zat er zo ook aan te denken, om samen met m'n 9800GX2 Vista 64bit te installeren (en m'n geheugen naar 8GB uit te breiden, aangezien het zo goedkoop is atm).
Merk je er tegenwoordig nog veel van dat games in vista wat trager zijn , ik bedoel als je nu in spel X 120 fps haalt in XP (met alle toeters en bellen) en in vista haal je 105 fps, ik zal het toch niet merken want m'n scherm kan max 85fps tonen...
en zolang het rond 60fps , is een game supergoed speelbaar... ik speel de meeste games op 1600*1200
Anoniem: 51473
Ik zal niet weer de discussie opbrengen of het merkbaar is of niet met een bepaald aantal FPS, maar Vista is ABSOLUUT perfect om te gamen. Er zijn maar weinig games die langzamer draaien als in XP. Ik heb het wel over de 32BIT versie. Ik install vanmiddag de 64BIT versie om te kijken of dit wat uitmaakt. En ik heb nu maar 3GB van de 8GB ter beschikking vanwege 32BIT.Anoniem: 102124 schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 10:54:
[...]
daarom dat ik voor een grote kast ben gegaan (ik had zo'n vermoeden dat de kaart zo groot of groter zou zijn dan de 8800GTX), binnenkort zien of ie lekker past in m'n CM stacker 830
Ik zat er zo ook aan te denken, om samen met m'n 9800GX2 Vista 64bit te installeren (en m'n geheugen naar 8GB uit te breiden, aangezien het zo goedkoop is atm).
Merk je er tegenwoordig nog veel van dat games in vista wat trager zijn , ik bedoel als je nu in spel X 120 fps haalt in XP (met alle toeters en bellen) en in vista haal je 105 fps, ik zal het toch niet merken want m'n scherm kan max 85fps tonen...
en zolang het rond 60fps , is een game supergoed speelbaar... ik speel de meeste games op 1600*1200
Onzin, vista is niet ABSOLUUT perfect om te gamen. Ook onzin dat maar weinig games zijn die langzamer draaien op Vista dan op XP. God zeg.. Dat kan jij makkelijk zeggen met een 3xSLI dat je niks van merkt dat Vista een vertragende factor is bij het gamen.Anoniem: 51473 schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 11:32:
[...]
Ik zal niet weer de discussie opbrengen of het merkbaar is of niet met een bepaald aantal FPS, maar Vista is ABSOLUUT perfect om te gamen. Er zijn maar weinig games die langzamer draaien als in XP. Ik heb het wel over de 32BIT versie. Ik install vanmiddag de 64BIT versie om te kijken of dit wat uitmaakt. En ik heb nu maar 3GB van de 8GB ter beschikking vanwege 32BIT.
Hehe ik ben het wel met je eens, ik heb een tijdje Vista gehad maar ik vond de prestaties erg tegenvallen.Anoniem: 237909 schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 11:38:
[...]
Onzin, vista is niet ABSOLUUT perfect om te gamen. Ook onzin dat maar weinig games zijn die langzamer draaien op Vista dan op XP. God zeg.. Dat kan jij makkelijk zeggen met een 3xSLI dat je niks van merkt dat Vista een vertragende factor is bij het gamen.
Met een erg dikke pc merk je daar natuurlijk minder van.
ze draaien wss wel langzamer, maar merk je het nog (ik heb het dus over een high end systeem met 1 9800GX2 etc... ook zijn de drivers voor vista nu toch een stuk beter dan maanden geleden zou je toch denken ?)HugoBoss1985 schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 11:39:
[...]
Hehe ik ben het wel met je eens, ik heb een tijdje Vista gehad maar ik vond de prestaties erg tegenvallen.
Met een erg dikke pc merk je daar natuurlijk minder van.
Anoniem: 104819
Heb je op dat bord al de nieuwste Bios gezet? Dat was het eerste wat ik ermee deed want bij mij was hij eerst ook niet helemaal stabiel.
Nu draait hij lekker bij mij, mn Q6600 op 3ghz, ja het is een b3 dus blij dat ie 3 ghz doet op een normaal voltage en Tripple Sli met geen problemen. Ja alle kaarten zijn wel watergekoeld en de CPU ook.
+ ik heb ipv de asus prut wat op de chipsets zat vervangen door AS5. Jammer dat je er zoveel problemen mee hebt. Iig bij mij een hele verbetering tov die 680i.
Edit: ik heb ook nog eens alle chipset voltages standaard staan, handmatig op de laagste instellingen gezet, maarja ik heb dan ook nog niet zon hoge fsb, draai nu 1333 en gaat goed en helemaal niet te heet.
[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 104819 op 22-03-2008 12:11 ]
nee maar het loopt wel lekkerder toch met iets zwaardere hardware, vista is zowieso zwaarder dan XPAnoniem: 51473 schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 12:12:
Wat een opmerkingen hierboven zeg dat je met een dikke PC niets merkt van de "tragende" factor in Vista![]()
Dus een OS wat niet goed loopt met games volgens jullie neemt het weg als je een dikke PC koopt?
Gamen en Vista gaat prima!
dus als je met identiek dezelfde hardware werkt, zal alles onder xp wel ietsje vlotter lopen
Ik speel veel CS:S, HL2, UT2004 en UT3, Crysis en deze heb ik zelf getest onder XP en Vista en onder Vista draaid het gewoon beter. 64BIT durf ik zelf niets over te zeggen. Ik ga het zo installerenMektheb schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 12:17:
[...]
Ik heb inderdaad ook nergens last van met Vista 64bit alleen als je hem installeerd ben je 30min bezig vista te tweaken alles uit te zetten wat overbodig is etc en dingetjes aanpassen maar ik heb geen probleem met Vista 5,9 Score ( all zegt dat niks)
We dwalen alleen af... Het wachten is nog steeds op de 9800GTX benchmarks om na te denken om de 8800GTX'en eruit te gooien.
Zijn er al mensen met de Asus Striker II Extreme? Ik zag dat er wel een paar van plan waren om dit bord te kopen en hij is op voorraad bij de meeste shops
Hey Marco, bedankt voor je reactie.Anoniem: 104819 schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 12:10:
@ Hugoboss,
Heb je op dat bord al de nieuwste Bios gezet? Dat was het eerste wat ik ermee deed want bij mij was hij eerst ook niet helemaal stabiel.
Nu draait hij lekker bij mij, mn Q6600 op 3ghz, ja het is een b3 dus blij dat ie 3 ghz doet op een normaal voltage en Tripple Sli met geen problemen. Ja alle kaarten zijn wel watergekoeld en de CPU ook.
+ ik heb ipv de asus prut wat op de chipsets zat vervangen door AS5. Jammer dat je er zoveel problemen mee hebt. Iig bij mij een hele verbetering tov die 680i.
Edit: ik heb ook nog eens alle chipset voltages standaard staan, handmatig op de laagste instellingen gezet, maarja ik heb dan ook nog niet zon hoge fsb, draai nu 1333 en gaat goed en helemaal niet te heet.
Ja, ik heb al vrij snel het nieuwste bios geflashed.
De problemen met het vastlopen in de bios en met prime had ik ook op 3 ghz met alle voltages handmatig op de laagste (standaard) instellingen.
Alleen mijn cpu stond op auto en het geheugen op 2.15 volt.
Verder hebben alle spread spectrum dingen en cpu zaken op disabled staan.
De de pci-e bussen en de chipset bus staan gelocked op 100mhz en 200mhz.
Ik heb mijn chipset koelprut niet vervangen, daar ga ik ook echt niet aan beginnen.
Waar het dus aan ligt weet ik niet, maar problemen in het bios en tijdens de post kunnen alleen maar aan het moederbord liggen.
Waarom het zaakje in de bios vastliep en wel gewoon doorstartte naar windows is mij een raadsel.
Ik heb met mijn EVGA 680i ook zulke shit meegemaakt.
Het is jammer, maar helaas.
Alles werkt gewoon niet zoals het hoort en ik heb er verder geen geduld voor, dus het moederbord en de videokaarten gaan retour.
Ik wil graag iets wat gewoon normaal werkt.
Met een G33 en X38 bordje heb ik deze problemen nooit gehad, ook niet met de processor op 1600 mhz fsb.
1600 mhz fsb op mijn 780i laat prime95 crashen, maarja dat heb ik met lagere fsb's ook.
Maarja niet zo goed, als het op stock settings al niet stabiel is.
Ik heb dus zelfs de extra fan voor passieve- of waterkoeling op de heatsink... het maakt geen reet uit.
[ Voor 12% gewijzigd door HugoBoss1985 op 22-03-2008 12:32 ]
we dwalen inderdaad afAnoniem: 51473 schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 12:26:
[...]
Ik speel veel CS:S, HL2, UT2004 en UT3, Crysis en deze heb ik zelf getest onder XP en Vista en onder Vista draaid het gewoon beter. 64BIT durf ik zelf niets over te zeggen. Ik ga het zo installeren
We dwalen alleen af... Het wachten is nog steeds op de 9800GTX benchmarks om na te denken om de 8800GTX'en eruit te gooien.
Zijn er al mensen met de Asus Striker II Extreme? Ik zag dat er wel een paar van plan waren om dit bord te kopen en hij is op voorraad bij de meeste shops
Asus strike II Extreme nog niet mee gespeeld ik zag hem inderdaad op voorraad bij mijn leveranciers, ik heb zitten denken hem te bestellen en mee te testen maar zit nu eerst thuis met een P7N Platinum van MSI en P35 Platinum
Wil nog even met MSI stoeien deze maanden om ff tot een revieuw te komen van de P35 Platinum / P7N Platinum / X48 Platinum
Heb al wel klaar liggen een Asus Striker II Formula , en ben van plan de Asus Rampage Formula x48 zodra die een beetje te krijgen is ook onder de loop te nemen
Ik heb namelijk alleen pci-e 6 pins stekkers.
Dat is inderdaad heel lastig, ik kreeg bij mijn sparkle alleen een 2x 6pins -> 8 pins verloopje.HugoBoss1985 schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 13:59:
Weet iemand of er 9800gx2 kaarten zijn waar een 2x molex / 6 pins pci-e verloopje bij word geleverd naar 8 pins?
Ik heb namelijk alleen pci-e 6 pins stekkers.
Totaal heb je dan dus 3x 6 pins stekkers nodig.
Turn it off and on again.
Ah super.SmokeyTheBandit schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 14:03:
[...]
Dat is inderdaad heel lastig, ik kreeg bij mijn sparkle alleen een 2x 6pins -> 8 pins verloopje.
Totaal heb je dan dus 3x 6 pins stekkers nodig.
Ik heb er 4 dus het is geen probleem.
Vreemd, bij de Ati 3870x2 kan het ook met een verloopje van 6 pins naar 8 pins.
Feitelijk gaat het daar alleen om 2 extra aardingskabels.
De 9800gx2 verbruikt minder stroom dan de 3870x2 maar heeft (als je het met een verloopje doet) 3x pins nodig.
Ik kan eigenlijk niet begrijpen waarom er niet bij elke 9800gx2 of 3870x2 zo'n verloopje zit.
@Smokey de bandiet: Wat zijn je overklok resultaten met die Sparkle?
[ Voor 12% gewijzigd door HugoBoss1985 op 22-03-2008 14:25 ]
Hiervoor had een een 7600GT, dus dat is een mooie upgrade. Ik merk alleen dat de beeldkwaliteit in in mediaplayerclassic en VLC player veel slechter is. Het beeld is veel te helder. Ik heb al een beetje met de edge enhancement en noice reduction van het nvidia control panel zitten speler, en daar wordt het beeld wel iets beter van. Maar ik krijg het gewoon niet helemaal lekker. ook met het spelen van de color settings is het geen verschil.
Ik heb mijn ViewSonic VX2025WM via DVi aangesloten en in kleurbeheer het kleuren profiel van de monitor opgeslagen. Het beeld in windows en in games is dan ook gewoon goed. Het is alleen anders in de mediaplayer.
Zijn er meer mensen met dit probleem? En zijn er oplossingen voor?
Ik heb hetzelfde kaart maar herken je probleem niet nee. Wel zette ik gisteren de tv aan via de nvidiapaneel en was het beeld ineens veel te donker en ik ben nog niet erachter waarom dat zomaar is gebeurd.kippy schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 15:19:
Ik heb sinds een paar weken de Asus Geforce 9600GT en het gamed allemaal heerlijk.
Hiervoor had een een 7600GT, dus dat is een mooie upgrade. Ik merk alleen dat de beeldkwaliteit in in mediaplayerclassic en VLC player veel slechter is. Het beeld is veel te helder. Ik heb al een beetje met de edge enhancement en noice reduction van het nvidia control panel zitten speler, en daar wordt het beeld wel iets beter van. Maar ik krijg het gewoon niet helemaal lekker. ook met het spelen van de color settings is het geen verschil.
Ik heb mijn ViewSonic VX2025WM via DVi aangesloten en in kleurbeheer het kleuren profiel van de monitor opgeslagen. Het beeld in windows en in games is dan ook gewoon goed. Het is alleen anders in de mediaplayer.
Zijn er meer mensen met dit probleem? En zijn er oplossingen voor?
Ik zet trouwens met filmpjes kijken de modus films op mijn TFT aan. Dat maakt het kijken levendiger, heb jij ook zo een modus op je TFTscherm?
[ Voor 87% gewijzigd door Ultraman op 23-03-2008 13:58 ]
Wtf ... is die step-up tijd anders per kaart? Dat is nep. Koop ik een 8800GTS320 als hij net uit is voor de volle mep van 260 euro en is step up verlopen na 60 dagen, toch niet 120Xeanor zei: Het Step-Up program van EVGA is trouwens ook gewoon in europa mogelijk. Iemand hier die dat al eens heeft gebruikt? Je kan werkelijk gewoon gratis een 9800GX2 krijgen als je minder dan 120 dagen geleden een 8800 Ultra hebt gekocht en die verzend.

De meeste mensen deugen!
Dan stuur je hem op en krijg je een 9800gx2? dat zal wel vet wezen!
Stepup is je prijs - de btw en dan bijbetalen op de adviesprijs met btw. En die adviesprijs is erg hoog. Verder lees ik vaak dat stepups in Europa erg moeizaam gaan. Dus zo zaligmakend is die stepup niet (en die adviesprijs blijft de advies prijs bijv. de 8800gts staat nu nog steeds voor 360 euro)Cassius schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 19:18:
Wij hebben nu iets van acht 9800GX2 kaarten op voorraad - €569, iets aan de dure kant. Lompe dingen als je het mij vraagt.
[...]
Wtf ... is die step-up tijd anders per kaart? Dat is nep. Koop ik een 8800GTS320 als hij net uit is voor de volle mep van 260 euro en is step up verlopen na 60 dagen, toch niet 120... wat nasty.
Heb me Striker II Extreme + Q9650 binnen, wachten is op DDR3 dat uit duitsland moet komenAnoniem: 51473 schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 12:26:
[...]
Ik speel veel CS:S, HL2, UT2004 en UT3, Crysis en deze heb ik zelf getest onder XP en Vista en onder Vista draaid het gewoon beter. 64BIT durf ik zelf niets over te zeggen. Ik ga het zo installeren
Results volgen zodra we draaien
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Welk geheugen als ik vragen mag? Snelheid en latency?justifire schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 23:00:
[...]
Heb me Striker II Extreme + Q9650 binnen, wachten is op DDR3 dat uit duitsland moet komen
Results volgen zodra we draaien
Heb hem al even gauw gedraait op 700/2200 (1100 mhz ddr) en draait ook prima(iets meer moet ook nog wel lukken dit was iig een vlugge test).HugoBoss1985 schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 14:19:
[...]
Ah super.
Ik heb er 4 dus het is geen probleem.
Vreemd, bij de Ati 3870x2 kan het ook met een verloopje van 6 pins naar 8 pins.
Feitelijk gaat het daar alleen om 2 extra aardingskabels.
De 9800gx2 verbruikt minder stroom dan de 3870x2 maar heeft (als je het met een verloopje doet) 3x pins nodig.
Ik kan eigenlijk niet begrijpen waarom er niet bij elke 9800gx2 of 3870x2 zo'n verloopje zit.
@Smokey de bandiet: Wat zijn je overklok resultaten met die Sparkle?
Draai alleen op Vista x64 en rivatuner werkt niet omdat vista geen ongesigneerde drivers laat installeren.
Knal er wel gewoon een bios in met die settings ben ik der ook
[ Voor 3% gewijzigd door SmokeyTheBandit op 23-03-2008 09:18 ]
Turn it off and on again.
Twee biossen dan he!SmokeyTheBandit schreef op zondag 23 maart 2008 @ 09:18:
[...]
Heb hem al even gauw gedraait op 700/2200 (1100 mhz ddr) en draait ook prima(iets meer moet ook nog wel lukken dit was iig een vlugge test).
Draai alleen op Vista x64 en rivatuner werkt niet omdat vista geen ongesigneerde drivers laat installeren.
Knal er wel gewoon een bios in met die settings ben ik der ook
Hoe controleer je dan of je geen beeldfouten hebt?
Het kan op het oog allemaal goedwerken, maar dat je met Atitool fouten krijgt.
Helaas werkt Atitool nog niet met die nieuwe kaarten...
[ Voor 14% gewijzigd door HugoBoss1985 op 23-03-2008 12:06 ]
Word wel erg offtopic maar goed:Anoniem: 51473 schreef op zondag 23 maart 2008 @ 08:28:
[...]
Welk geheugen als ik vragen mag? Snelheid en latency?
4096MB OCZ PC3-12800 CL7 KIT XTC Platinum 1600mhz cl 7-7-7
Als ik het goed gok zijn dit exact dezelfde sticks als de OCZ SLI EPP2.0 2000mhz 9-8-8
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Jep, daar zitten dezelfde Micron chips op!justifire schreef op zondag 23 maart 2008 @ 12:50:
[...]
Word wel erg offtopic maar goed:
Als ik het goed gok zijn dit exact dezelfde sticks als de OCZ SLI EPP2.0 2000mhz 9-8-8
Ik overweeg om ook naar ddr3 te gaan, en de G-skill setjes zijn erg interessant.
Ze hebben ook die snelle chips en de heatspreader zit niet op de modules gelijmt.
Dus met een goeie Thermalright heatspreader kan je hier leuk mee overclocken.
Edit: Dat gaat niet lukken, G-skill is single sided...
Even voor iedereen, over de 9800GX2: Ik heb net op het EVGA forum begrepen dat bij de EVGA GEEN verloopje naar pci-e 8 pins zit.
Bij de XFX, de BFG en de SPARKLE zit er WEL eentje.
Voor mensen die andere merken hebben, laat even weten of hij er wel of niet bij zit.
Misschien ook handig om dit bij een latere topicstart toe te voegen?
[ Voor 17% gewijzigd door HugoBoss1985 op 23-03-2008 14:43 ]
Niet op voorraad.
Die gast op het EVGA forum had het waarschijnlijk verkeerd over dat 6 pins naar 8 pins pci-e adaptertje bij de XFX.
http://www.nvnews.net/reviews/geforce_9800_gx2/page_3.shtml
Daar staat op een foto dat er alleen een adapter van 2x molex naar 1 pci-e 6 pins word meegeleverd.
Een waarschuwing voor 9800gx2 gebruikers:
Het schijnt gevaarlijk, of niet verantwoord te zijn om een pci-e 6 pins naar pci-e 8 pins verloopje te gebruiken voor de 9800gx2!
Er zijn dus fabrikanten die zo'n verloopje erbij leveren, maar volgens EVGA en NVIDIA is dit niet verantwoord.
http://www.evga.com/forum...asp?m=291124&mpage=2&key=
Tot nu toe is SPARKLE de enige fabrikant waarvan ik weet dat ze wel een goed verloopje meeleveren, namelijk eentje van 2x pci-e naar 1x pci-e 8 pins.
Ik heb gisteren een Asus 8800GT 512MB gekocht en ik wilde deze kokken.
Nu zag ik echter dat met de bijgeleverde software het ook mogenlijk is om je shader hoger te zetten.
Met de vorige tools die ik gebruikte kon ik alleen de core en memory aanpassen.
Nu mijn vragen:
-Ging het aanpassen van de shader met de andere tools automatisch of bleef deze altijd op default staan (voorheen gebruikte ik powerstrip bv) omdat ik deze optie nog nooit eerder gezien heb.
-Voor de beste performance kan je dan het beste je geheugen of core hoog zetten of is shader juist erg belangrijk
Ik krijg hem nog niet stabiel dus ben aan het zoeken welke setting ik het beste kan gebruiken.
-Hiervoor had ik de 8800GTS 320MB..deze kon ik klokken tot core-650 en memory-1100.
Deze waarden zijn hoger dan mijn huidige 8800gt...hoe kan het dat de gt toch sneller is dan mijn vorige gts?
Crysis loopt bv. een stuk beter met de gt dan met de gts.
Kokken? Koken bedoel je?melly schreef op zondag 23 maart 2008 @ 15:24:
Ik heb gisteren een Asus 8800GT 512MB gekocht en ik wilde deze kokken.
Sinds de GeForce 8 series is er een aparte shaderdomain die onafhankelijk overgeclockt kan worden. Bij tooltjes die dit (nog) niet ondersteunen bleven de shaders dus op de default frequentie staan.-Ging het aanpassen van de shader met de andere tools automatisch of bleef deze altijd op default staan (voorheen gebruikte ik powerstrip bv) omdat ik deze optie nog nooit eerder gezien heb.
NVIDIA kaarten hebben volgens mij meer baat bij een hogere geheugen frequentie, maar je moet ze gewoon allebei overclocken. Eerst de core, dan het geheugen, tot je de maximale waarden weet van beide.-Voor de beste performance kan je dan het beste je geheugen of core hoog zetten of is shader juist erg belangrijk
Ik krijg hem nog niet stabiel dus ben aan het zoeken welke setting ik het beste kan gebruiken.
Omdat het een andere chipset is? Je weet toch hopelijk wel dat de frequentie niets zegt over de snelheid he? Pentium 4 verhaaltje zeg maar.-Hiervoor had ik de 8800GTS 320MB..deze kon ik klokken tot core-650 en memory-1100.
Deze waarden zijn hoger dan mijn huidige 8800gt...hoe kan het dat de gt toch sneller is dan mijn vorige gts?
Daarnaast heeft de 8800GT meer shaders en is standaard hoger geclockt dan de G80 8800GTS.
Met bijvoorbeeld ATItool, waarmee je ook alleen de core en memory clocks kan aanpassen, gaan de shaderclocks van de GTS ook evenredig mee met de coreclock. Volgens mij is dat vanaf de G80 altijd al zo geweest, alleen was dit in het begin niet te zien omdat de tooltjes dit niet ondersteunden. Het ZIEN van de shaderclock en het onafhankelijk aanpassen tov de core daarvan. Rivatuner ondersteunde het als eerste.leonpwner1 schreef op zondag 23 maart 2008 @ 15:28:Sinds de GeForce 8 series is er een aparte shaderdomain die onafhankelijk overgeclockt kan worden. Bij tooltjes die dit (nog) niet ondersteunen bleven de shaders dus op de default frequentie staan.
[...]
[ Voor 20% gewijzigd door Format-C op 23-03-2008 15:47 ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX
Koken met Tweakers:leonpwner1 schreef op zondag 23 maart 2008 @ 15:28:
[...]
Kokken? Koken bedoel je?
....bla bla bla...
Wat eten we vanavond, schat?
Oh we hebben 8800gt met voedingskabel en koelpasta.
Ik denk dat hij (over)klokken bedoelde.
@Melly:
Let wel even op of de 8800gt compatible is met Atitool!
Ik heb zelf het idee dat Atitool de prestaties in spellen vertraagt, met Nvidia kaarten.
[ Voor 3% gewijzigd door HugoBoss1985 op 23-03-2008 15:53 ]

Die G92 chips kunnen wel 750 tot 800MHz met goeie koeling, alleen is dat een beetje het probleem met de GX2 denk ik. Mijn ASUS 8800GTS 512 kaartjes doen zowieso 750/1875/2000.edward2 schreef op zondag 23 maart 2008 @ 13:38:
Wow 700 mhz, dat is bijna 20% OC660 moet voor de meesten toch wel te halen zijn?
[ Voor 84% gewijzigd door Format-C op 23-03-2008 16:22 ]
Ik weet niet of hier al wat benchmarks van de 9800GTX zijn gepost, maar wat ik tot nu toe heb gezien vind ik allemaal wel tegenvallen eigenlijk.
Zodra AA + AF word gebruikt zijn de prestaties eigenlijk om te huilen voor een opvolger van de 8 serie want dan zijn ze nagenoeg gelijk aan elkaar.
Ik zit er dus over te denken om met de release van de 9800GTX nou juist een 8800GTX te gaan kopen. Ik vraag me echter af of iemand hier een idee heeft hoe het zit met de huidige beschikbaarheid van de 8800GTX?
Zijn er over een maand nog genoeg?
Ik zie nu dat er namelijk een waanzinnige prijzenoorlog gaande is en je vind ze al voor 249 euro van XFX. Ik heb in het verleden vaker met videokaarten mee gemaakt dat ze gewoon ineens op zijn en alleen nog maar voor veel te dure prijzen te vinden zijn.
Is dit dus het moment van toeslaan? Of kan ik nog makkelijk een maandje wachten tot de release van de 9800GTX om eventueel nog een leukere aanbieding mee te pakken?
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
Bedankt voor de reacties
Maar ik hoef de shader klok niet gelijk op te laten gaan met de coreklok?
Ik gebruik nu overigens Smartdoctor wat bij de kaart was bijgeleverd.
Eigenlijk vind ik de shaderoptie wat verwarrend,als de shaderklok normaal mee loopt met de coreklok is het dan niet handiger om weer een tool te gebruiken die gewoon alleen de core en memory als optie heeft?
Ik heb ATItool met mijn vorige 8800gts gebruikt en daarna powerstrip.
Hier heb je alleen de core en memory in te stellen en dit vind ik wat duidelijker.
Mocht de shader klok appart bedienen weinig toevoegen dan ga ik weer liever over op powerstrip bv.
@Leonpwder1
Ik weet niet wat je bedoelt met "Pentium 4 verhaaltje" maar ik dacht idd dat je puur naar de frequentie moest kijkenOmdat het een andere chipset is? Je weet toch hopelijk wel dat de frequentie niets zegt over de snelheid he? Pentium 4 verhaaltje zeg maar.
melly schreef op zondag 23 maart 2008 @ 17:09:
Ik weet niet wat je bedoelt met "Pentium 4 verhaaltje" maar ik dacht idd dat je puur naar de frequentie moest kijken
Snelheid is ruwweg gezegd IPC * Frequentie. Over de snelheid kun je niets zeggen als je niet weet hoeveel instructies er kunnen worden uitgevoerd per kloktik, oftewel IPC (Instructions Per Cycle). Dit wordt door een hele hoop factoren bepaald. Zo is een Athlon 64 op 2 GHz sneller dan een Pentium 4 op 3 GHz, dat bedoelde ik met 'het Pentium 4 verhaaltje'.
In het geval van de G92 (8800GT) komt het gewoon door de hogere frequenties en omdat hij meer shaders heeft. Of er qua IPC veel is veranderd tussen de G80 en G92 weet ik niet, misschien alleen een die-shrink.
Dat ze gaan dalen snap ik.leonpwner1 schreef op zondag 23 maart 2008 @ 16:45:
Ik denk dat de prijzen van de G80GTX (Ultra) alleen maar verder zullen dalen omdat ze van hun stock af willen
Maar ik weet wel dat het al jaren zo gaat dat op het moment dat er nieuwe high-end kaarten uitkomen bij nvidia, de oude vaak ook echt meteen op zijn.
Ik heb een aantal jaar terug eens de 6800GT in 1 maand zien gaan van 349 euro naar 229 naar nergens meer te krijgen behalve voor 399 euro bij kleine/minder bekende webshops.
Deze keer wil ik de plank dus niet misslaan.
Kun je dus mssn onderbouwen dat de 8800GTX niet gruwelijk op aan het raken is momenteel?
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
http://www.alternate.nl/h...etails.html?artno=JBXXG3&DJ_The_SP schreef op zondag 23 maart 2008 @ 17:48:
[...]
Dat ze gaan dalen snap ik.
Maar ik weet wel dat het al jaren zo gaat dat op het moment dat er nieuwe high-end kaarten uitkomen bij nvidia, de oude vaak ook echt meteen op zijn.
Ik heb een aantal jaar terug eens de 6800GT in 1 maand zien gaan van 349 euro naar 229 naar nergens meer te krijgen behalve voor 399 euro bij kleine/minder bekende webshops.
Deze keer wil ik de plank dus niet misslaan.
Kun je dus mssn onderbouwen dat de 8800GTX niet gruwelijk op aan het raken is momenteel?
Koopje zou ik zo zeggen.
Als je wat met de voltages kan spelen, kan je hem aardig zuiniger maken en mss de clockspeeds omhoog gooien... (Ultra speeds halen ze allemaal makkelijk)
iPhone 12 | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD
Ik val dus net 8 dagen buiten die 120 dagen actie ... anders had ik wel een GX2 gehaald ja voor een meerprijs van 140 dollar - jammer, maar helaasluckyjan schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 22:56:
[...]
Stepup is je prijs - de btw en dan bijbetalen op de adviesprijs met btw. En die adviesprijs is erg hoog. Verder lees ik vaak dat stepups in Europa erg moeizaam gaan. Dus zo zaligmakend is die stepup niet (en die adviesprijs blijft de advies prijs bijv. de 8800gts staat nu nog steeds voor 360 euro)

Aaaaaanyway, gts320 doet het eigenlijk nog knettergoed in mijn games dus heb ook niet zoveel te klagen.
De meeste mensen deugen!
Dat komt door de Asus P5N-T i.c.m. de processoren die je gebruikt. Ik heb afgelopen week een review gelezen over mijn nieuwe plank (MSI P7N Platinum, 750i chipset) en die vergeleken ze o.a. met die Asus P5N-T. In dat verhaal schreef de reviewer al dat hun Q6600 überhaupt niet werkte in hun P5N-THugoBoss1985 schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 21:35:toon volledige bericht
Mijn vertrouwen in Nvidia chipsets is nu echt niets meer.
De P5N-T gaat zo snel mogelijk retour, waarschijnlijk ook de 9600gt sli kaarten.
Zoals jullie weten zijn deze kaartjes erg snel, maar je hebt er wel een sli moederbord voor nodig.
Deze ervaring sluit aan op mijn ervaringen met de EVGA 680i sli: Nvida maakt (vind ik persoonlijk) klote chipsets.
Het hele zaakje is zo onstabiel als de pest, zelfs met veilige instellingen (Ja, ook stock snelheden dus).
Ik heb zelfs 3x een vastloper gehad in het bios.
Spellen crashen op verschillende manieren, met vastlopers of bsod's.
Prime95 doet het de ene keer wel en de andere keer loopt het gewoon vast met zwarte vlakjes op het scherm en een herrie uit de speakers.
Net sloot ik Prime95 af, nadat hij even gestresst had.
Vlak daarna weer een vastloper. (Prime was helemaal afgesloten!)
Of het nu komt doordat ik een Q6600 heb of een Dual Core, kan me even niets meer schelen.
Ik heb het nieuwste bios in het moederbord geflashed, allerlei instellingen geprobeerd en een schone OS installatie gedaan.

Normaliter zou ik ook een Asus nord verkiezen boven een MSI, maar voor de 700i-series dus niet.
Daarom heb ik ook de MSI P7N Platinum (750i) genomen. Als je 9600GT in SLI wil draaien dan is deze gelijkwaardig aan de P5N-T (780i) maar wel ongeveer voor de helft van het geld!
Seauw, heb ik ff mazzel met m'n HTPC / GamePCFlowDesign schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 14:02:
Ik wil graag een 9600GT in een HTPC behuizing inbouwen en vraag mij af of deze in de lengte gaat passen. M'n Sparkle 6800GT was ook vrij groot en daar hield ik niet veel ruimte mee over.
Mijn vraag is dus, kan iemand mij vertellen wat de exacte lengte van een (XFX) 9600GT is zoals op onderstaand plaatje?![]()
[afbeelding]
Edit: XFX heeft op hun website staan dat de totale lengte 9 inch is en dat blijkt te kloppen.
De totale lengte incl. het metalen lipje van de bracket is idd 22,5 cm blijkt uit metingen van HugoBoss1985
Als de kaart in dezelfde bracket had gemoeten als m'n AGP-kaart op m'n vorige bordje dan had de voeding in de weg gezeten, maar het PCI-e slot op m'n nieuwe bord zit eentje hoger waardoor ie net boven de voeding komt en er dus wel in past
Anoniem: 213673
in een mooie laptop die ik heb gezien zou een 8600M GS 512MB/896MB TC moeten zitten.
die TC staat volgensmij voor turbo cache.
houd dit nu in dat hij 512 mb eigen geheugen heeft en dan tot 896 mb van de ram van de laptop zelf kan pakken?
of houd dit in dat hij minstens 512 mb pakt van het laptop geheugen en tot 896 mb kan pakken?
ik heb natuurlijk het liefst het eerste omdat ik heb begrepen dat gedeeld geheugen beetje sloom is....
dankje voor antwoord
[ Voor 17% gewijzigd door dion_b op 25-03-2008 19:34 ]
Dus ik denk dat de videokaart 512MB van zichzelf heeft en nog tot 896MB van die 1GB TurboCache af mag snoepen.
Volgens mij kun je dan net zo goed die nieuwe GTS kopen, die verschilt niet zoveel met de GTX toch?DJ_The_SP schreef op zondag 23 maart 2008 @ 16:43:
Ik zit er dus over te denken om met de release van de 9800GTX nou juist een 8800GTX te gaan kopen. Ik vraag me echter af of iemand hier een idee heeft hoe het zit met de huidige beschikbaarheid van de 8800GTX?
Zijn er over een maand nog genoeg?
En zou het niet voordelig zijn om nu een nieuwe pc in de VS te kopen?
Iemand ervaringen hiermee, dat scheelt je enorm.
Weet niet hoe dat zit met schipping kosten garantie ect.
TurboCache is dat de videokaart van de interne mem mag afsnoepen. Tis gewoon een marketing trucje om te kunnen zeggen dat hun interne videokaart " 1024MB RAM " heeft.FlowDesign schreef op maandag 24 maart 2008 @ 15:37:
TurboCache is meen ik over het algemeen een extra 1 GB speciaal geheugen voor Intel laptops naast het "normale" DDR werkgeheugen.
Dus ik denk dat de videokaart 512MB van zichzelf heeft en nog tot 896MB van die 1GB TurboCache af mag snoepen.
Als ik mij niet vergis is het het eerste. Zou je even moeten googelen. Zoiezo is TC niet iets waar je naar op zoek wilt gaan. Het is puur een marketingtruc en als je een laptop kan krijgen die een videokaart heeft met zijn eigen geheugen dan zou ik absoluut voor die gaan.Anoniem: 213673 schreef op maandag 24 maart 2008 @ 14:50:
vraagje..
in een mooie laptop die ik heb gezien zou een 8600M GS 512MB/896MB TC moeten zitten.
die TC staat volgensmij voor turbo cache.
houd dit nu in dat hij 512 mb eigen geheugen heeft en dan tot 896 mb van de ram van de laptop zelf kan pakken?
of houd dit in dat hij minstens 512 mb pakt van het laptop geheugen en tot 896 mb kan pakken?
ik heb natuurlijk het liefst het eerste omdat ik heb begrepen dat gedeeld geheugen beetje sloom is....
dankje voor antwoord
Nvidia noemt het TurboCache volgens mij en ATI Hypermemory.
[ Voor 47% gewijzigd door tikkietrugjaap op 25-03-2008 09:51 ]
Prima.
Tof dat je dat nog even meld, maar ik ga vandaag een p5e en een Sparkle 9800gx2 bestellen.FlowDesign schreef op maandag 24 maart 2008 @ 13:56:
[...]
Dat komt door de Asus P5N-T i.c.m. de processoren die je gebruikt. Ik heb afgelopen week een review gelezen over mijn nieuwe plank (MSI P7N Platinum, 750i chipset) en die vergeleken ze o.a. met die Asus P5N-T. In dat verhaal schreef de reviewer al dat hun Q6600 überhaupt niet werkte in hun P5N-TDus ik denk dat de fout bij Asus ligt.
Normaliter zou ik ook een Asus nord verkiezen boven een MSI, maar voor de 700i-series dus niet.
Daarom heb ik ook de MSI P7N Platinum (750i) genomen. Als je 9600GT in SLI wil draaien dan is deze gelijkwaardig aan de P5N-T (780i) maar wel ongeveer voor de helft van het geld!
Leuk dat je 9600gt past, maar met het metalen lipje is hij dus langer dan 22,5 centimeter!
[ Voor 11% gewijzigd door HugoBoss1985 op 25-03-2008 12:07 ]
Waar heb je die besteldt en wat kosten ze?justifire schreef op zondag 23 maart 2008 @ 12:50:
[...]
Word wel erg offtopic maar goed:
"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."
http://www.technic3d.com/...otac-vereinte-kraefte.htm
Voor zover we weten zit er dus alleen een -door Nvidia- goedgekeurd verloopje van 2x pci-e 6 pins bij de Sparkle en de Zotac.
Anoniem: 90936
Zodra ik videokaart/nvidia drivers installeer gaat het namelijk fout. Als ik de pc helemaal uit zet en weer aan zet dan net voordat het vista logo komt met erachteraan het login scherm krijg ik of helemaal zwart beeld en daarno BSOD(verwijnt te snel om goed te lezen) of gedeeltelijk zwart/wit strepen en een 'sterren' achtergrond. Vervolgens reboot ik hem en doet hij het goed. Het gaat pas weer fout bij het helemaal afsluit en bij de eerste keer opstarten weer.
Specs:
Intel E2160
4 gig ram
Gigabyte P35-DS3R
Windows Vista 64 bit
eVGA 8800 GT 512 mb ram
169.25 forceware winvista 64 versie
Ik heb al een beetje gegoogled maar ik kon niks vinden. Ik heb toenet alles weer geformatteerd en alles erop gezet en weer hetzelfde probleem pas na de video drivers.
off-topic: Ik heb ook net een E2160 met een GA-P35-DS3L moederbord besteld. Heb je al proberen over te klokken? Zou je me een DM kunnen sturen over je ervaringen?
http://www.hardware.info/...e_9800_GX2_QuadSLI_test/1
In Call of Juarez enorme winst van een tweede 9800GX2, in andere benchmarks zijn de verschillen klein of geeft de tweede kaart zelfs een lagere FPS.
En bij Computerbase ook een Quad-SLI review:
http://www.computerbase.d...sli/#abschnitt_einleitung
Hier zijn de resultaten van Quad-SLI veel beter..
[ Voor 30% gewijzigd door frankknopers op 25-03-2008 15:35 ]
Goud is geen geld
Anoniem: 90936
Ik zal nog wat meer drivers proberen. Iig al bedanktDepep schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 15:16:
Probeer eens een paar andere versies van de drivers. Eventueel een keer zonder nVidia control panel. Je kunt ook eens de omega drivers proberen. Het is trouwens niet echt de bedoeling dat je dit soort problemen in dit topic post. Het lijkt me geen slecht idee om voor jouw probleem een eigen topic te openen.
off-topic: Ik heb ook net een E2160 met een GA-P35-DS3L moederbord besteld. Heb je al proberen over te klokken? Zou je me een DM kunnen sturen over je ervaringen?
off-topic: Nog niet wezen overclocken. Deze processor is ook alleen bedoeld als warmhoudertje tot de quadcores
De kaart ziet er in ieder geval leuk uit
Fotografie: Sony A7RIV + Canon P + DJI Mini 2 Flickr - PC: Ryzen 5600X | Gigabyte RX6800XT Aorus Master | Dell U4320Q 4K
Zeer waarschijnlijk het gevolg van verschil in cpu mhz.....frankknopers schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 15:30:
..........Hier zijn de resultaten van Quad-SLI veel beter..
Dit komt mij vaag bekend voor, misschien IRQ van geluidskaart (of ander insteekkaart) in confilct met IRQ van video, dus gedeelde IRQ.Anoniem: 90936 schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 15:03:toon volledige bericht
Ik heb sinds afgelopen weekend een nieuwe pc, maar ik heb problemen met de video drivers.
Zodra ik videokaart/nvidia drivers installeer gaat het namelijk fout. Als ik de pc helemaal uit zet en weer aan zet dan net voordat het vista logo komt met erachteraan het login scherm krijg ik of helemaal zwart beeld en daarno BSOD(verwijnt te snel om goed te lezen) of gedeeltelijk zwart/wit strepen en een 'sterren' achtergrond. Vervolgens reboot ik hem en doet hij het goed. Het gaat pas weer fout bij het helemaal afsluit en bij de eerste keer opstarten weer.
Specs:
Intel E2160
4 gig ram
Gigabyte P35-DS3R
Windows Vista 64 bit
eVGA 8800 GT 512 mb ram
169.25 forceware winvista 64 versie
Ik heb al een beetje gegoogled maar ik kon niks vinden. Ik heb toenet alles weer geformatteerd en alles erop gezet en weer hetzelfde probleem pas na de video drivers.
Just a tip
"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."
Toch nogal een teleurstelling... had grotere performance boosts verwacht.frankknopers schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 15:30:
Hier alvast een Quad-SLI test:
http://www.hardware.info/...e_9800_GX2_QuadSLI_test/1
In Call of Juarez enorme winst van een tweede 9800GX2, in andere benchmarks zijn de verschillen klein of geeft de tweede kaart zelfs een lagere FPS.
En bij Computerbase ook een Quad-SLI review:
http://www.computerbase.d...sli/#abschnitt_einleitung
Hier zijn de resultaten van Quad-SLI veel beter..
Bij Anandtech (http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3271&p=2) hebben ze wederom een Skulltrail mobo met 2 QX9775 gebruikt, en daar scoort Quad SLI toch maar erg slecht.
http://www.tweaktown.com/...gtx_early_test/index.html
Als je 8800GTS 512 hebt en geen tri sli wil hoef je niet over te stappen naar de 9800GTX.
[ Voor 67% gewijzigd door luckyjan op 26-03-2008 07:52 ]

Verder vind ik zelf heel dat SLI en CF (zowel los, als multicore op 1 PCB) helemaal niets. Welke gamer neemt nu genoegen met zo'n monsteroplossing die in sommige games ineens 50% langzamer is en in de andere 80% sneller

De meeste mensen deugen!
Het is per persoon verschillend wat ie er aan uitgeeft, er voor over heeft, en wat hij/zij aanschaft en waarom.
Ik vind SLi bijvoorbeeld WEL leuk, en wil alle sliders naar rechts op 1920x1200 indien mogelijk. Ook vind ik klooien met drivers leuk, en testen en tweaken van dingen. Wat het kost boeit me niet echt over het algemeen. Als ik ZELF maar lol heb.

[ Voor 31% gewijzigd door Format-C op 26-03-2008 14:06 ]
Voor 20 Euro meer een 8800GT t.o.v. een 9600GT lijkt me een goede deal toch?
Daarom staat er ook duidelijk in mijn post dat het mijn mening isRappieRappie schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 14:00:
Voor sommige mensen gaat 3 kwart van wat je net zegt niet op. Die kopen wat ze willen, en kijken niet naar eventueel verlies, of hoge aanschafprijzen. En die vinden dingen misschien wel leuk waarvan jij aangeeft ze niet leuk te vinden. Lang leve de keuze en vrijheid om dit allemaal zelf te bepalen.![]()
Het is per persoon verschillend wat ie er aan uitgeeft, er voor over heeft, en wat hij/zij aanschaft en waarom.
Ik vind SLi bijvoorbeeld WEL leuk, en wil alle sliders naar rechts op 1920x1200 indien mogelijk. Ook vind ik klooien met drivers leuk, en testen en tweaken van dingen. Wat het kost boeit me niet echt over het algemeen. Als ik ZELF maar lol heb.
En ik denk dat je 'jouw' doelgroep enorm overschat hier op het forum, laat staan buiten het forum (maar dat is duidelijk). En dat jij het leuk vind is natuurlijk super en dan moet je het ook doen; maar er zal een significant aantal mensen zijn waarbij het aanvoelt als 'betalen en dan ook nog bugtesten'. En dat het niet 'uitmaakt' wat het kost is ook voor een zeer kleine groep mensen weggelegd
En @ FlowDesign - klinkt zeker als een goede deal; hopen dat je een stille koeler krijgt met aanpasbare fan.
[ Voor 20% gewijzigd door Cassius op 26-03-2008 14:55 ]
De meeste mensen deugen!
Ligt dat aan Jetway of aan de 8800GT in het algemeen?Cassius schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 14:52:
En @ FlowDesign - klinkt zeker als een goede deal; hopen dat je een stille koeler krijgt met aanpasbare fan.
En geldt dat ook voor de 9600GT's?
9800gx2 @ stock, q6600 @ 3,0 ghz.
Crysis gpu benchmark: windows xp 32 bits, 1680 x 1050 alles high en 4x aa.
Bij de tweede en derde run: 37 fps!
Dat is zelfs meer dan wat ik met een 3870x2 haalde zonder aa en met mijn cpu op 3,6 ghz.
[ Voor 12% gewijzigd door HugoBoss1985 op 26-03-2008 14:57 ]
Ligt aan Jetway, maar niet aan Jetway 'in het algemeen'. Ik dacht dat er minder problemen waren met 9600GT ventilators die de hort op gingen. Maar het kan bijvoorbeeld zijn dat de eerste revisie Jetway 8800GT's wel een aanpasbare fan hadden en latere niet. Dat is meestal wel een keus van Jetway om die te gebruiken dan ja (kosten technisch waarschijnlijk voordeliger) - want er zijn ook fabrikanten en die gebruiken alleen maar aanpasbare fansFlowDesign schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 14:55:
[...]
Ligt dat aan Jetway of aan de 8800GT in het algemeen?
En geldt dat ook voor de 9600GT's?
Maar ik zou het alleen even navragen/testen, want een 8800GT @ 100% fan is gewoon erg luid en niet prettig, al staat je kast onder je bureau.
De meeste mensen deugen!
Het maakt niet uit of ik de 64 of 32 bit versie start.
Voor zover heb ik de laatste nvidia drivers.
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Ik heb even gebeld maar de technische man aldaar zei dat ook Jetways in principe een fan hebben die terugschakelt naar 30% snelheid.Cassius schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 14:58:
[...]
Ligt aan Jetway, maar niet aan Jetway 'in het algemeen'. Ik dacht dat er minder problemen waren met 9600GT ventilators die de hort op gingen. Maar het kan bijvoorbeeld zijn dat de eerste revisie Jetway 8800GT's wel een aanpasbare fan hadden en latere niet. Dat is meestal wel een keus van Jetway om die te gebruiken dan ja (kosten technisch waarschijnlijk voordeliger) - want er zijn ook fabrikanten en die gebruiken alleen maar aanpasbare fans.
Maar ik zou het alleen even navragen/testen, want een 8800GT @ 100% fan is gewoon erg luid en niet prettig, al staat je kast onder je bureau.
Is ook zo, en ik heb niet gezegd dat dit niet goed is. Ik begrijp jouw standpunt ook wel. Heel goed zelfs. En iedereen mag zijn mening geven. Niks mis mee.Cassius schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 14:52:
[...]
Daarom staat er ook duidelijk in mijn post dat het mijn mening is
Op dit moment woon ik samen en heb geen kinderen dus er blijft zat over. (Niet bedoeld om patserig te doen overigens) Eens zal dit anders zijn denk ik, maar tot dan geniet ik er lekker van. Je kan beter rijk leven dan rijk sterven.Cassius schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 14:52:En ik denk dat je 'jouw' doelgroep enorm overschat hier op het forum, laat staan buiten het forum (maar dat is duidelijk). En dat jij het leuk vind is natuurlijk super en dan moet je het ook doen; maar er zal een significant aantal mensen zijn waarbij het aanvoelt als 'betalen en dan ook nog bugtesten'. En dat het niet 'uitmaakt' wat het kost is ook voor een zeer kleine groep mensen weggelegd- iig niet voor gezin modaal.
Zo zie ik het ook niet hoor.Cassius schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 14:52:
Is dus geen persoonlijk aanval -
Ik vind zelf dat als je er de ballen verstand van hebt het niet handig is ook een SLi of CF setup te kopen. Dan haal je er maar de helft uit van wat erin zit. Op zich vind ik SLi zeer goed werken, met winsten in nagenoeg alle games van zo'n 50 tot 100%. En dan met name op hele hoge resoluties met AA en AF. Als je een 1280x1024 scherm hebt heb je er gewoon niets aan.Cassius schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 14:52:het valt me gewoon op dat de fouten van SLi en CF altijd zo vergevingsgezind worden opgevangen hier; terwijl dat soort dingen dus afbranden in de wereld van mensen die er niet het fijne van weten, maar wel het geld hebben om zo'n 'luxe' setup te kopen. En dan gaat het dus mis.
-Wat ik wel heel goed begrijp, en waar ik het helemaal mee eens ben, is dat er de laatste tijd veel kaarten uitkomen, maar dat er maar weinig winst te halen valt door van de ene G92 naar de andere over te stappen. En zelfs niet echt om van een G80GTX naar een G92GTX over te stappen bijvoorbeeld. De kaarten presteren nageneg hetzelfde dan hun voorganger. Zo is de 9800GTX maar een fractie sneller dan een 8800GT en niet eens sneller dan een 8800GTX. Hier schiet je/we dus niks mee op.
Dat jij zegt dat je 200 euro voor een kaart meer dan genoeg vindt kan ik me ook heel goed voorstellen. Momenteel koop je er een hele snelle kaart voor, maar als er straks een ECHTE nieuwe serie is, betaal je 500 euro voor de snelste kaart. Ik heb het er al jarenlang voor over, een ander niet. Niks mis mee.
Nou ja, on topic maar weer. Ik begrijp jouw standpunten heel goed, en ben het ook wel met je eens.
Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
Kun je very high ook es proberen met 1680X1050 en zonder AA? (door de juiste "very high" system.cfg file te downloaden en even in je Crysis folder te slepen). Ik heb zowel xp als vista en wel es de verschillen gezocht tussen "echt" very high (DX10) en deze getweakte DX9 very high. Die zijn er dus nauwelijks/niet. Wel is very high (of het nou DX9 of DX10 is) veel mooier dan high en heeft wat mij betreft een veel grotere meerwaarde dan 4XAA. Ben dus benieuwd of dit speelbaar is met zo'n GX2. Met een enkele 8800GTS haal ik dan 26 fps in de GPU-bench dus ik zou denken van wel..HugoBoss1985 schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 14:57:
Ik heb op dit moment ook best wel lol.
9800gx2 @ stock, q6600 @ 3,0 ghz.
Crysis gpu benchmark: windows xp 32 bits, 1680 x 1050 alles high en 4x aa.
Bij de tweede en derde run: 37 fps!
Dat is zelfs meer dan wat ik met een 3870x2 haalde zonder aa en met mijn cpu op 3,6 ghz.
anathema
Dit topic is gesloten.