[Algemeen] nVidia Nieuws & Discussie Topic - Deel 30 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste
Acties:
  • 35.927 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shades
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-07 13:45

shades

huh ?

Hello, ik heb nog niet zo heel lang een 8800gts512 (heel nieuw systeem) dus moet nog het e.e.a. bijleren qua drivers en weet ik veel wat - nu heb ik een probleem in ut3 dat het in 1 map om de have klap freezes optreden (heb ik gevraagd in spielery/problemen maar werd gelijk op slot gegooid - al dan niet terecht) Nu heb ik een oplossing gevonden waarbij ik nieuwe drivers zou moeten installeren maar omdat ik vista 64 ultimate draai zou ik perse toch whql drivers moeten hebben terwijl ik volgens het epic-forum tenminste 169.28 nodig heb maar alles boven de laatste whql is beta :? en er lopen verschillende versies (169/171) door elkaar. Kan iemand me dit uitleggen en het is ook wel handig dat de startpost bijgewerkt wordt..

zie hier voor de drivers (heten tegenwoordig kennelijk forceware ipv detonator :D)
meuk: nVidia ForceWare 169.44 beta

https://k1600gt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat waren 2 8800GT's in SLi ook al, veel sneller dan een x2 met AA ingeschakeld. Het shaderbased AA resolved wordt gwoon weinig benut. 3DM06 laat idd meer performance zien wat wel een voorstelling van goede AA implentatie in games zou kunnen geven. Aan de andere kant is de RV670 mss meer gelukkig met 3DM06 en de daarbij behorende drivers.

Game performance blijkt best goed te zijn voor de GX2, alleen de 9600GT's in SLi doen het ook erg goed.
Als ik een aantal reviews bekijk, vind ik dat ze sommige dingen wel weg laten, zoals bij guru3d kan ik niet vinden op welk platform en welke drivers de RV670 varianten worden getest.
Bij de meeste review's zie je zowiezo al nVidia planken. Niet andersom.

Op dit moment, nu beide goede chipsets en mobos aanbieden, mogen ze de paltformen van mij best ook eens wat meer scheiden. maar ook meer mixen, beste zou zijn op beide moderborden + chipsets testen, liefst ook met Intel en AMD cpu's apart. :)
Op zijn minst 2 aparte identieke verse systemen moeten ze nemen, met alleen verschil in grafische kaart, klaar. Volgens mij doen ze nog niet eens een format.

http://enthusiast.hardocp...TQ3NSwxLCxoZW50aHVzaWFzdA
Is al gepost. excuus
http://www.neoseeker.com/...Reviews/xfx9800gx2/3.html

Lijkt erop dat die dingen niet geweldig overklokken, wat ook wel te verwachten was.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2008 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 252560

Weet iemand wat de beste keuze in 9800GX2's is als budget geen rol speelt, maar je geen waterkoel-solutie wilt?

Ik heb nu de OC versie van MSI op het oog, maar zijn/komen er betere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:55

Format-C

Tracing Rays

Edit; laat maar. Bedtijd. :O

[ Voor 118% gewijzigd door Format-C op 18-03-2008 22:47 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:13

HugoBoss1985

Xenotech

Bij dezen post ik even mijn bevindingen over mijn P5N-T 780i Sli moederbord i.c.m. 2x 9600gt OC in Sli.
Over het moederbord ben ik persoonlijk tevreden, maar die hard overklokkers zouden dat niet zijn.
Ik wilde 400 fsb halen en dat gaat prima op dit bordje i.c.m. mijn q6600!
Hiervoor heb ik geen bios hoeven flashen of wat dan ook.

De 9600gt sli oplossing is in games sneller dan een HD3870X2.
In COD4 maxed out merk ik geen framedrops meer.
Crysis kan ik ineens bijna vloeiend spelen met ook textures en shadows op high en 2x aa.
Met de Crysis gpu test haal ik 6 fps meer op 1680x1050 met alle settings op high (geen aa!).

Wat ik met Crysis op 2x aa wel merk is een soort lag van het laden.

Bij Crysis heb ik ook geen flikkerende schaduwen meer, wat ik met Ati bij verschillende drivers had.

Condemned: Criminal Origins loopt nu weer lekker vloeiend, waar het op mijn 3870x2 met verschillende drivers liep alsof het op een geforce 5 draaide.

Bij Stalker heb ik geen horizontale strepen meer in beeld die flikkerden, ook dit had ik bij Ati met verschillende drivers.

Toch mooi, omdat ik na het verkopen van mijn HD3870X2 maar 10 Euro bij heb hoeven leggen.

In de loop van de dag ga ik nog kijken hoeveel meer er uit de kaartjes te halen is.
Helaas heb ik de 9600gt OC versie met de stock koeler.
Wat mij opviel was dat de kaartjes constant voluit draaide en herrie maakten, maar bij het installeren van de Nvidia drivers werden ze muisstil.
Ik durf bijna te zeggen dat ze idle en loaded minder geluid maken dan een HD3870X2.

Kortom: ik heb geen spijt van de overstap van x38 naar 780i en van Ati "Crossfire" naar Nvidia Sli.
Crossfire schaalde misschien altijd beter dan Sli, maar Nvidia heeft het wat mij betreft dit keer beter voor elkaar qua prestaties en kwaliteit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chef_v_leeuwen
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-03 11:25
Ik snap trouwens niet dat Azerty de Striker II extreme nu al binnen 2-3 dagen kan leveren.

Volgens het nieuws op de frontpage is de chipset gistereen 790i pas officieel gereleased en komen ze pas 2e kwartaal uit :? op de site van asus is het mobo ook nog niet te vinden. [herstel hij staat er sinds vandaag op]

[ Voor 5% gewijzigd door Chef_v_leeuwen op 19-03-2008 12:30 ]

* PSN=Chef_NL** *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Chef_v_leeuwen schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 12:30:
Ik snap trouwens niet dat Azerty de Striker II extreme nu al binnen 2-3 dagen kan leveren.

Volgens het nieuws op de frontpage is de chipset gistereen 790i pas officieel gereleased en komen ze pas 2e kwartaal uit :? op de site van asus is het mobo ook nog niet te vinden. [herstel hij staat er sinds vandaag op]
Wat een geld voor een moederbord, ik dacht dat 200 Euro al veel was voor zo'n ding.

Weet iemand hoe het lukt om een overclock met Gainward Expertool 6.1 ongedaan te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-06 00:26

edward2

Schieten op de beesten

Afbeeldingslocatie: http://www.3dchip.com/artikel/2008/GF9800GX2/Bilder/Benchmark2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.3dchip.com/artikel/2008/GF9800GX2/Bilder/Benchmark3.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door edward2 op 19-03-2008 13:21 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:03
Ik wil graag een 9600GT in een HTPC behuizing inbouwen en vraag mij af of deze in de lengte gaat passen. M'n Sparkle 6800GT was ook vrij groot en daar hield ik niet veel ruimte mee over.
Mijn vraag is dus, kan iemand mij vertellen wat de exacte lengte van een (XFX) 9600GT is zoals op onderstaand plaatje? :)

Afbeeldingslocatie: http://xs225.xs.to/xs225/08123/xfx9600gt607.jpg

Edit: XFX heeft op hun website staan dat de totale lengte 9 inch is en dat blijkt te kloppen.
De totale lengte incl. het metalen lipje van de bracket is idd 22,5 cm blijkt uit metingen van HugoBoss1985 :)

[ Voor 21% gewijzigd door FlowDesign op 19-03-2008 16:56 ]

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
Leuk die nV slides Edward. ;)

Waar is de prijs per fps slide? :+

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

FlowDesign schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 14:02:
Ik wil graag een 9600GT in een HTPC behuizing inbouwen en vraag mij af of deze in de lengte gaat passen. M'n Sparkle 6800GT was ook vrij groot en daar hield ik niet veel ruimte mee over.
Mijn vraag is dus, kan iemand mij vertellen wat de exacte lengte van een (XFX) 9600GT is zoals op onderstaand plaatje? :)

[afbeelding]
21 Centimeter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-07 15:52
Toch had ik er meer van verwacht, vooral van de 9800GTX, de oude had 768, had na 2 jaar min 2GB GDDR4 ofzo verwacht.

Hou het voorlopig wel bij m'n 8800 G92 GTS, prik er later anders wel een bij.

Hugoboss: Dat bord bevalt dus goed? en heeft niet meer de FSb wall van de 680i bij Q6600?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Jij kan snel meten!! :D
Maar serieus 21 centimeter, inclusief dat metalen lipje voor het vastschroeven?
Want op de site van XFX staat 9 inch (22,5 cm) vandaar dat ik het nog even vraag.

Maar als het 21 cm is dan zit ik goed *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit nu allerlei testen te lezen over de 9800GX2 en het lijkt erop dat geeneen fabrikant ook maar iets verbeterd heeft betreffende koeling tov de reference kaart.

Asus/BFG/MSI/Gigabyte/Zotac/Sparkle/XFX/Club3d/Point of View/XFX zijn visueel allemaal dezelfde kaart op de sticker na?!

Binnen watvoor tijd zouden we hier verbeteringen op kunnen verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eindhoven657
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-05 12:57
CJ schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 14:05:

En daar is onze fred emmer weer... Had niet anders verwacht.. Een ander stokpaardje heeft een ATI-er niet he? Is uiteindelijk ook het enige waarin ze kunnen uitblinken...
Modbreak:Een flame en een troll in een enkele post :/

Goede argumenten overtuigen zonder dit soort onnodig op de man spelende stemmingmakerij.

[ Voor 27% gewijzigd door dion_b op 20-03-2008 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johann0r
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-04 14:50
Ik ben al tijdje aan het zoeken naar een nieuwe pc, voornamelijk aan het wachten op de nieuwe videokaarten.

Mijn oog is nu gevallen op 2 x een asus 9600 GT voor 129 pst. of toch 1 8800Gt voor 180

Alleen met het blik op de toekomst, als ik 1 8800GT koop kan ik er in de toekomst nog 1 bijprikken.

Wat denken julie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

@wimpie007:

Het bevalt mij heel erg goed, maar ik ben dus tevreden met 400 mhz fsb.
Nee, er is dus geen fsb muur zoals dat bij de 680i bordjes heel extreem was.
Hij schijnt wel slechter over te klokken dan p35 of x38 bordjes.
Ik heb gelezen dat de Asus P5N32 (680i) series ook geen extreme fsb muur meer heeft met het nieuwste bios.
De Evga 680i Sli T1 en A1 hebben er schijnbaar nooit last van gehad.

@Flowdesign:

Ik had het even gegoogled.
Nu ik het zelf heb opgemeten is het inderdaad 22,5 cm.
Maar als je dat al wist, waarom heb je het dan hier gevraagd? :P

@Johann0r:

Dat is iets wat je toch zelf uit moet zoeken.
9600GT SLI is sneller dan 1x 8800gt en bijna net zo snel (ik denk verwaarloosbaar voor het geld) als 8800GT SLI.
De 8800GT is sneller dan de 9600GT, maar het scheelt niet veel.
De prijs scheelt dus ook weer.
In spellen waar SLI niet werkt heb je dus meer aan één enkele snelle kaart.
Hardware kopen met het oog op de toekomst bestaat niet echt. :P

Nog even in het algemeen:

Als het bij de 9800gx2 niet mogelijk is om sli uit te zetten (voor games waar er problemen mee zijn) dan zou ik altijd 2x een losse kaart in SLI kopen.
Bij de Ati HD3870X2 kan je dus crossfire niet uitzetten en dan heb je hele slechte performance (sub enkele HD3870.) in games waar het niet of slecht ondersteunt is.

[ Voor 43% gewijzigd door HugoBoss1985 op 19-03-2008 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HugoBoss1985 schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 11:32:
Bij dezen post ik even mijn bevindingen over mijn P5N-T 780i Sli moederbord i.c.m. 2x 9600gt OC in Sli.
Over het moederbord ben ik persoonlijk tevreden, maar die hard overklokkers zouden dat niet zijn.
Ik wilde 400 fsb halen en dat gaat prima op dit bordje i.c.m. mijn q6600!

- SNAP -

Kortom: ik heb geen spijt van de overstap van x38 naar 780i en van Ati "Crossfire" naar Nvidia Sli.
Crossfire schaalde misschien altijd beter dan Sli, maar Nvidia heeft het wat mij betreft dit keer beter voor elkaar qua prestaties en kwaliteit!
Das mooi om te lezen, ik heb sinds net ook dat bord in bestelling staan, maar ga het dan draaien met 3 x 8800 gtxen in tripple sli in de hoop dat mn q6600 ook wat beter klokt want die 680i is me toch een zeik met oc :( jammer. Vind de prijs ook nog wel meevallen als je nagaat dat je tri sli erop kan draaien en ziet dat die andere borden allemaal +200 euro zijn.

Word die chipset erg warm btw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 15:35:
[...]

Das mooi om te lezen, ik heb sinds net ook dat bord in bestelling staan, maar ga het dan draaien met 3 x 8800 gtxen in tripple sli in de hoop dat mn q6600 ook wat beter klokt want die 680i is me toch een zeik met oc :( jammer. Vind de prijs ook nog wel meevallen als je nagaat dat je tri sli erop kan draaien en ziet dat die andere borden allemaal +200 euro zijn.

Word die chipset erg warm btw?
Ik heb nog niet eens gekeken hoe warm die chipset word, maar alles is erg stabiel in ieder geval.
Ben zo'n beetje de hele dag aan het gamen en ik heb nog geen problemen gehad.
Heb je al eens het nieuwste bios in dat Gigabyte 680i bordje geflashed?
Misschien kan dat helpen, zo heeft dat bij bepaalde Asus 680i bordjes ook geholpen.
Het is inderdaad niet duur en i.c.m. met 9600GT SLI kan ik alleen maar zeggen dat het erg veel "bang for buck" geeft!
420 Mhz fsb schijnt een beetje de limiet te zijn op de P5N-T 780i deluxe, maar die reviewer had nog een ouder bios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

CJ schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 14:05:

Oh dat zag ik nog niet eens :D, ik ripte ze van 3dchip. Maar na 12 reviews te hebben gelezen zitten die slides niet ver van de waarheid.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HugoBoss1985 schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 15:39:
[...]
Ik heb nog niet eens gekeken hoe warm die chipset word, maar alles is erg stabiel in ieder geval.
Ben zo'n beetje de hele dag aan het gamen en ik heb nog geen problemen gehad.
Heb je al eens het nieuwste bios in dat Gigabyte 680i bordje geflashed?
Misschien kan dat helpen, zo heeft dat bij bepaalde Asus 680i bordjes ook geholpen.
Het is inderdaad niet duur en i.c.m. met 9600GT SLI kan ik alleen maar zeggen dat het erg veel "bang for buck" geeft!
420 Mhz fsb schijnt een beetje de limiet te zijn op de P5N-T 780i deluxe, maar die reviewer had nog een ouder bios.
Nee dat helpt niet, ik heb alles al geprobeerd ik ben gewoon de l*l. Hij is al instabiel bij een fsb van 280. Dan krijg ik al rare hangers in Vista soms.

Btw hierboven ergens zei iemand dat Tripple Sli iets voor noobs was met geld teveel.... nou dat vind ik niet en ga er ook niet verder op in, ik ben zelf begonnen met 1 8800 gtx toen hij uitkwam, en na een half jaar ben ik voor Sli gegaan, en nu net een maand terug een derde gekocht voor een prikkie voor tripple Sli. Voor dat geld wat ik eraan uitgegeven heb en de power wat je dan hebt mn beste koop ever iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 15:51:
[...]

Nee dat helpt niet, ik heb alles al geprobeerd ik ben gewoon de l*l. Hij is al instabiel bij een fsb van 280. Dan krijg ik al rare hangers in Vista soms.

Btw hierboven ergens zei iemand dat Tripple Sli iets voor noobs was met geld teveel.... nou dat vind ik niet en ga er ook niet verder op in, ik ben zelf begonnen met 1 8800 gtx toen hij uitkwam, en na een half jaar ben ik voor Sli gegaan, en nu net een maand terug een derde gekocht voor een prikkie voor tripple Sli. Voor dat geld wat ik eraan uitgegeven heb en de power wat je dan hebt mn beste koop ever iig.
De term "noob" zou ik nou ook niet bepaald gebruiken.
Op dit moment heb je voor het geld inderdaad een leuk kaartje aan de 8800gtx. (als je hem tweedehands kan kopen.)
Alhoewel meerdere reviewers zeggen dat de SLI nog steeds de "sweet spot is", heb je met triple sli natuurlijk wel een gruwelijk snelle machine.
Zelf zou ik niet zo'n extreme machine bouwen, omdat het mij te duur is en omdat minder voor mij ook voldoende is.
Ik game toch maar op 1680x1050 en onder Windows XP is alles ook nog iets sneller.
Naar Vista overstappen (definitief dan, heb al wel geëxperimenteerd maar ik vond het niet de moeite.) voor triple sli zou ik dus ook niet doen.

Het is wel gruwelijk mooie techniek en Nvidia zit al ruim anderhalf jaar goed met de 8800gtx, want qua prestaties is er nog geen "enkele" kaart uitgekomen die de gtx of de ultra kan kloppen. ;)
Ik kan me voorstellen dat je er erg blij mee bent!

[ Voor 8% gewijzigd door HugoBoss1985 op 19-03-2008 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
HugoBoss1985 schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 15:32:
@Flowdesign:

Ik had het even gegoogled.
Nu ik het zelf heb opgemeten is het inderdaad 22,5 cm.
Maar als je dat al wist, waarom heb je het dan hier gevraagd? :P
Ik wist niet of ze bij de maat die ze op hebben gegeven ook het metalen lipje van de bracket mee hadden genomen, vandaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

FlowDesign schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 16:54:
[...]

Ik wist niet of ze bij de maat die ze op hebben gegeven ook het metalen lipje van de bracket mee hadden genomen, vandaar :)
Die heb ik er ook niet bij opgemeten, dus dat komt er nog bij!
Let erop dat je ook nog ruimte nog hebt voor de pci-e stroomstekker die in de kaart moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
HugoBoss1985 schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 17:02:
[...]

Die heb ik er ook niet bij opgemeten, dus dat komt er nog bij!
Let erop dat je ook nog ruimte nog hebt voor de pci-e stroomstekker die in de kaart moet.
Hmmz ok, tnx. Het wordt een close call :7
Anders verzin ik er wel wat op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blijkbaar niet iets waar mensen op willen reageren, dus *weg*

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2008 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://www.bit-tech.net/content_images/2008/03/xfx_geforce_9800_gx2_600m_1gb_graphics_card/heat1s.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.bit-tech.net/content_images/2008/03/xfx_geforce_9800_gx2_600m_1gb_graphics_card/heat2s.jpg

A fan placed directly above the south bridge prevented these heat related problems from cropping up again. And after a lot of time spent stress testing GeForce 9800 GX2 cards in other motherboards (such as XFX's nForce 780i SLI and nForce 790i SLI boards, as well as the Gigabyte GA-X38-DS5), we have come to the conclusion that system instability may occur on nForce 700-series motherboards with the nForce 200 chip located in between the top two PCI-Express x16 slots.

Bron: http://www.bit-tech.net/h...600m_1gb_graphics_card/17

Ben ik het maar, of is dit heel simpel op te lossen door de kaart in het andere PCI-E-Slot te doen??

[ Voor 65% gewijzigd door Anoniem: 252560 op 19-03-2008 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 14:46:
Zit nu allerlei testen te lezen over de 9800GX2 en het lijkt erop dat geeneen fabrikant ook maar iets verbeterd heeft betreffende koeling tov de reference kaart.

Asus/BFG/MSI/Gigabyte/Zotac/Sparkle/XFX/Club3d/Point of View/XFX zijn visueel allemaal dezelfde kaart op de sticker na?!

Binnen watvoor tijd zouden we hier verbeteringen op kunnen verwachten?
Nooit denk ik. Ik denk niet dat een fabrikant het in zijn hoofd gaat halen om er andere koeling op te zetten. Dat was met de 7950GX2 niet zo, en zal nu niet anders zijn denk ik. Afgezien van misschien een kaart met pre-installed watercoolingsblocks.

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Anoniem: 252560 schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 17:41:
Ben ik het maar, of is dit heel simpel op te lossen door de kaart in het andere PCI-E-Slot te doen??
Vaak, als je één kaart draait als VGA, kun je die alleen maar in een bepaald slot (bovenste of onderste) plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Bij de Striker 2 KAN hij ook in het onderste slot. Al is de bovenste aanbevolen... Zegt mijn boekje. B)

[ Voor 34% gewijzigd door Format-C op 19-03-2008 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm.. dus wil je de koeleigenschappen verbeteren wordt het direct zelf aan de slag door hem open te maken, en dus ook direct je garantie weg???

Beetje slecht dit voor een kaart van 500 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Dat de garantie weg is na het openen/ verwijderen vajn de koeler is bij elke kaart zo voor zover ik weet... :/

Een fan erop laten blazen en klaar is klara. En dan nog; waarom zou je de koeling willen verbeteren? Er zit garantie op zoals ie nu is. En als je toch deze performance wil kan je altijd nog 2 8800GT (met betere koeler zoals Gainward of MSI) of GTS kaarten in SLi zetten. Die overklokken ook nog eens verder en zijn koeler. :)

[ Voor 99% gewijzigd door Format-C op 19-03-2008 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Laatst online: 20:35

Apoca

Array Technology Industry

Wou zeggen als je een dergelijke kaart kunt afpingen aan de kassa, dan kan die extra casefan der ook wel vanaf voor wat extra koeling.

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RappieRappie schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 18:28:
Bij de Striker 2 KAN hij ook in het onderste slot. Al is de bovenste aanbevolen... Zegt mijn boekje. B)
Wat zou er "minder" zijn bij het gebruik van het onderste slot i.p.v. de bovenste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HugoBoss1985 schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 15:57:
[...]

Het is wel gruwelijk mooie techniek en Nvidia zit al ruim anderhalf jaar goed met de 8800gtx, want qua prestaties is er nog geen "enkele" kaart uitgekomen die de gtx of de ultra kan kloppen. ;)
Ik kan me voorstellen dat je er erg blij mee bent!
De 9800GX2 is in alle benchies toch sneller dan de 8800GTX en in de meeste tests een heel stuk sneller ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RappieRappie: Jij hebt de Asus Strike II Formula met de 680i Chipset? Dan heb je nog de Asus Striker II Extreme met de 690i Chipset?

Waarom beide Striker II noemen, maar wel op een andere chipset? Ook zie ik de Striker II Extreme overal op voorraad komen bij de leverancier. Ik dacht dat deze nog even duurde voordat deze uit kwam?

Ik heb zelf de Asus Striker Extreme en wil graag naar Tri SLI met de 8800GTX, maar weet niet zeker of dit mogelijk is. Het is wel een 680i Chipset zoals de Formula, maar is mij niet duidelijk of deze Tri SLI ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:52

justifire

Shut up and squat !!

Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 18:57:
[...]

De 9800GX2 is in alle benchies toch sneller dan de 8800GTX en in de meeste tests een heel stuk sneller ? :P
ja, dus?
2 cores tegen 1 is niet zo moeilijk lijkt me ?

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 18:59:
RappieRappie: Jij hebt de Asus Strike II Formula met de 680i Chipset? Dan heb je nog de Asus Striker II Extreme met de 690i Chipset?

Waarom beide Striker II noemen, maar wel op een andere chipset? Ook zie ik de Striker II Extreme overal op voorraad komen bij de leverancier. Ik dacht dat deze nog even duurde voordat deze uit kwam?

Ik heb zelf de Asus Striker Extreme en wil graag naar Tri SLI met de 8800GTX, maar weet niet zeker of dit mogelijk is. Het is wel een 680i Chipset zoals de Formula, maar is mij niet duidelijk of deze Tri SLI ondersteund?
Asus Striker II Formula 780i = 780i en geen 680i
De Northbridge is dus wel degenlijk een 780i chip, de southbridge is de good old 570i met een pci-e 2.0 uitbreiding (NF200 chip tussen de pci sloten)
Tri Sli is mogenlijk op een 680i, mits je 3 sli bridges hebt (waarvan tenminste 1 lange flexibele) of de tri-sli bridge hebt (zijn te verkrijgen voor €20,-)
Als je per ongeluk nog intresse hebt in een Striker II Formula (met ram en cpu), pm maar ff.
Mijn Striker II Extreme is onderweg })
Ze heten overigens allebei Striker II omdat ze nagenoeg gelijk zijn aan mekaar, alleen gebruikt de Extreme DDR3, en heeft hij het fusion waterblok op de Northbridge.

[ Voor 7% gewijzigd door justifire op 19-03-2008 19:08 ]

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje, die MSI 9800GX2 kaart gaat standaard overgeclockt zijn, hebben de kaarten dan een minder lange levensduur of kan dit niet veel kwaad als ze door de fabrikant zelf zijn overgeclockt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-07 21:04

Deathchant

Don't intend. Do!

Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 19:15:
Vraagje, die MSI 9800GX2 kaart gaat standaard overgeclockt zijn, hebben de kaarten dan een minder lange levensduur of kan dit niet veel kwaad als ze door de fabrikant zelf zijn overgeclockt
je hebt meestal garantie van 1 jaar. het zal eerder op de nog langere termijn blijken of een default overklok goed is. Het komt de levensduur ALTIJD ten nadele als een chip op hogere prestaties draait als waar hij voor gemaakt is.
Een auto chiptunen etc, dat kun je ook niet altijd zomaar doen zonder bepaalde dingen te vervangen.
levensduur zal misschien achteruit gaan van 10 jaar naar 5 jaar ofzo. maar ja, na 5 jaar boeit het niet meer zoveel ,dan heb je toch wel weer een nieuwe.

[ Voor 7% gewijzigd door Deathchant op 19-03-2008 19:23 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

justifire schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 19:03:
[...]

Asus Striker II Formula 780i = 780i en geen 680i
De Northbridge is dus wel degenlijk een 780i chip, de southbridge is de good old 570i met een pci-e 2.0 uitbreiding (NF200 chip tussen de pci sloten)
Tri Sli is mogenlijk op een 680i, mits je 3 sli bridges hebt (waarvan tenminste 1 lange flexibele) of de tri-sli bridge hebt (zijn te verkrijgen voor €20,-)
Als je per ongeluk nog intresse hebt in een Striker II Formula (met ram en cpu), pm maar ff.
Mijn Striker II Extreme is onderweg })
Ze heten overigens allebei Striker II omdat ze nagenoeg gelijk zijn aan mekaar, alleen gebruikt de Extreme DDR3, en heeft hij het fusion waterblok op de Northbridge.
Sorry, de 780i :)

De Asus Strike II Extreme maakt gebruik van 2x PCI Express 2.0 x16 slot 1x PCI Express slot. Lever je hier niets op in gezien de Asus Striker II Formula 3x PCI Express x16 slot gebruikt?

Tri SLi op een Striker Extreme betekent wel 1x PCI Express x16 slot at x8 speed inplaats van 16x speed. Daar lever je niets op in?

De Asus Striker II Extreme is een mooi bord, maar "helaas" heb ik dan ook weer nieuw mem nodig. En DD3 is nog vrij duur :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hi Thijs,

Thank you for your email.

I believe it is possible to run the card in one of the lower slots (I've certainly done it with other cards in the past) and that would prevent the overheating problems. However, it would prevent you from upgrading to Quad SLI because, as far as I'm aware, you need to use PCIEX16_1 and PCIEX16_2 (top and bottom) slots to enable Quad.

Putting a fan above the southbridge fixed the problem for me with the card in the primary slot - I'm just reporting my experiences and how I got around the problem in that respect. The point I am making is that you *need* some airflow over the southbridge to prevent it and NF200 from overheating.

The heatsink surfaces (nevermind the chips underneath them) were hitting temperatures in excess of 67°C, as recorded by a digital thermometer - that's very high when you consider the board is designed to shut down if any of the temperature probes on the chips themselves hit 90°C (which they did on several occasions). I know heatsinks are designed to get hot and I'd be worried if the chip temperatures were hitting 90°C without the heatsinks getting hot... but they shouldn't be nearly 70°C - they're trying to do their job, but the increased heat as a result of the GX2 means they can't keep the chips cool enough for stable operation.

Hope this helps.

Tim

Naar aanleiding van: http://www.bit-tech.net/h...600m_1gb_graphics_card/17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Laatst online: 20:35

Apoca

Array Technology Industry

Het zelfde truukje als met de 9600GT..

Please note that the core clock of both GPUs is dependent on the PCI-Express clock signal, just like on the GeForce 9600 GT

http://www.techpowerup.co.../GeForce_9800_GX2/25.html

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 18:57:
[...]

Daarom had ik "enkele" dus tussen haakjes, een 9800gx2 of een 3870x2 zijn kaarten met 2 cores...

Het verhaal over die oververhitting vind ik wel grappig:

Die Striker bordjes zijn highend en de P5N-T is dat niet, maar de P5N-T heeft de NF200 chip links naast de northbridge.
Die kan dus niet opgewarmt worden door een videokaart zoals de 9800gx2 dat wel kan bij die Striker 2.

Volgens mij kan een videokaart in één van de 3 sloten werken en maakt het niet uit welk slot dat is.
Als je dus quad sli wilt draaien d.m.v. de 2 pci-e 2.0 sloten heb je een probleem omdat je dan met die hitte zit.

Mensen die een 790i kopen zijn lekker warm gemaakt door Nvidia.
Ik snap niet waarom je zoveel geld voor zo'n bordje neer zou gaan tellen als je ook nog ddr3 moet gaan kopen.
Hoeveel levert het je nou op, een paar fps?
Ddr3 is geen grote verbetering ten opzichte van ddr2.

[ Voor 59% gewijzigd door HugoBoss1985 op 19-03-2008 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-06 16:10
DDR3 is inderdaad slechts enkele fps hoger dan DDR2... als je bijv. op 30fps zit dan zou DDR3 je 33-34 oid. geven... kortom, niet het geld waard voor een gamer die goede price/performance wil. Wie echter keihard wil benchmarken zal zitten kwijlen.

790i is echter zo te zien de enige SLI optie voor die-hard overclockers, want de 780i is daar niet zo heel erg goed in. (en dan bedoel ik 500mhz+ FSB enzo)

[ Voor 23% gewijzigd door Xeanor op 19-03-2008 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 19:29:
[...]

Sorry, de 780i :)

De Asus Strike II Extreme maakt gebruik van 2x PCI Express 2.0 x16 slot 1x PCI Express slot. Lever je hier niets op in gezien de Asus Striker II Formula 3x PCI Express x16 slot gebruikt?

*Striker II extreme en formula zijn hetzelfde kwa pci-E, beiden hebben 2 maal 16xPCI-E 2.0 en 1 maal 16xPci-E 1.0
Voorlopig niet echt boeiend aangezien pci-e 1.0 nog meer dan voldoende bandbreedte heeft voor de huidige generatie videokaarten.

Tri SLi op een Striker Extreme betekent wel 1x PCI Express x16 slot at x8 speed inplaats van 16x speed. Daar lever je niets op in?

*Daarom ben ik over gegaan op de 780i,die chip is ontworpen met tri-sli als 1 van de belangrijkste functies, maar je zal er niet veel van merken denk ik in vergelijk met de 680i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Xeanor schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 21:01:
DDR3 is inderdaad slechts enkele fps hoger dan DDR2... als je bijv. op 30fps zit dan zou DDR3 je 33-34 oid. geven... kortom, niet het geld waard voor een gamer die goede price/performance wil. Wie echter keihard wil benchmarken zal zitten kwijlen.

790i is echter zo te zien de enige SLI optie voor die-hard overclockers, want de 780i is daar niet zo heel erg goed in. (en dan bedoel ik 500mhz+ FSB enzo)
Waar baseer je dat op?
Mijn 780i draait ook gewoon op 500 FSB, zonder moeite.
Meestal zijn het de processors lees Q-serie die moeite hebben met hoge fsb.

Modbreak:Even resizen lijkt mij niet teveel moeite?

http://bandwidth.se/imgs/nouser/naamloos3bd035cf.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Pollewob op 20-03-2008 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

[...]

De Striker 2 Formula (780i) heeft ook 2 x PCI-E 2.0 x16 slots en 1 PCI-E x16 slot.
[...]De Asus Striker II Extreme is een mooi bord, maar "helaas" heb ik dan ook weer nieuw mem nodig. En DD3 is nog vrij duur :|
Snel DDR3 is nog zo gruwelijk duur dat het prijs-perfrormance technisch gezien niet te verantwoorden is om DDR3 te nemen. Het levert ook nagenoeg geen performancewinst op. Afgezien van een ietwat snellere SuperPi tijd. Als je op hoge resoluties gamed maakt het werkelijk geen FPS verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:08

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Kan iemand me uitleggen hoe de driver updates georganiseerd worden bij NV? Ik wilde checken of er nieuwe drivers zijn voor mijn 8800GTS512, maar de NV site levert nog steeds de uit december stammende fw169.21. Zijn de nieuwere versies dan alleen geschikt voor de 9 serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Laatst online: 04-07 15:52
RappieRappie schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 18:35:
Dat de garantie weg is na het openen/ verwijderen vajn de koeler is bij elke kaart zo voor zover ik weet... :/

Een fan erop laten blazen en klaar is klara. En dan nog; waarom zou je de koeling willen verbeteren? Er zit garantie op zoals ie nu is. En als je toch deze performance wil kan je altijd nog 2 8800GT (met betere koeler zoals Gainward of MSI) of GTS kaarten in SLi zetten. Die overklokken ook nog eens verder en zijn koeler. :)
Nee bij EVGA mag je een aftermarket koeler installeren alsmede OC-en met behoud van garantie. Voltmodden niet uiteraard. Bij RMA-en moet je alleen wel de originele koeler terug monteren. EVGA is dacht ik de enige fabrikant met die policy ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bejit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-07 15:21

Bejit

Svenska Faderland

Edmin schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 23:32:
Kan iemand me uitleggen hoe de driver updates georganiseerd worden bij NV? Ik wilde checken of er nieuwe drivers zijn voor mijn 8800GTS512, maar de NV site levert nog steeds de uit december stammende fw169.21. Zijn de nieuwere versies dan alleen geschikt voor de 9 serie?
Klik op Download drivers en naar beneden scrollen en op Beta en Archived Drivers klikken.

Zou gewoon voor de laatste WHQL gaan, werkt altijd het beste.

Systeempje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Laatst online: 25-07 21:04

Deathchant

Don't intend. Do!

om heel eerlijk te zijn vind ik het niks nieuws meer. de 9800GX2 en de 9800GTX etc. is op de G92 core gebaseerd (8800GT) en ze liggen het GDDR3 memory (waar eerst ophef over was omdat het speeds boven 2000MHZ niet aan zou kunnen op lange termijn) tot de max te pushen: 2200MHZ bij 0.8ns. (dit is dan niet bij de gx2, maar ik bedoel maar)

Ik vind het niet het GeForce9-label waardig hoor. Had dan 8900GTX en 8900GX2 ervan gemaakt en stap pas over naar GF9 als je inderdaad een nieuwe core gebruikt en GDDR4 geheugen ofzo. Echt een nieuwe architectuur.

En niet om te flamen, want de feiten spreken voor zich, ik vind het wel grappig om te zien dat veel vrienden en bekenden die ATI's hebben, ATi kaarten helemaal op te liggen hemelen, terwijl ze naar mijn idee de afgelopen 1,5 geen enkele kaart gemaakt hebben om nvidia boven te blijven. Je hebt meer dan 3 van die HD3870's nodig om een 9800GX te overbruggen. Ik vind het erg jammer, want persoonlijk vind ik de concurrentie wel veel beter.

Als ik de foto's bekijk en het filmpje, dan zijn die stroomconnectors erg onhandig geplaatst. maar ja aan de achterkant zal wel niet gaan omdat je ruimte te kort hebt vanwege de lengte van de kaart.

[ Voor 11% gewijzigd door Deathchant op 20-03-2008 09:21 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johann0r
Ik heb even zitten denken, is het misschien niet verstandiger om nu ergens goedkoop een 8800GTX te kopen voor mijn nieuwe setup inplaats van 2 x 9600GT?

Kan ik later altijd nog een 8800GTX erbij kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Johann0r schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 10:05:
Ik heb even zitten denken, is het misschien niet verstandiger om nu ergens goedkoop een 8800GTX te kopen voor mijn nieuwe setup inplaats van 2 x 9600GT?

Kan ik later altijd nog een 8800GTX erbij kopen.
Als het goed is vliegen de benchmarks van de 9800GTX binnen enkele dagen om je oren. Ik zou nog even wachten als ik jou was.

Ik heb nu 2x de 8800GTX en ben dik tevreden. Ik sla zelf de 9800GTX over en koop er een 3e 8800GTX bij. Dit mede omdat ik game op 2560x1600 met zoveel mogelijk eye-candy's.

De Asus Striker II Extreme is een ZEER mooi bord, maar DDR3 is gewoon te duur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:15
Je hebt meer dan 3 van die HD3870's nodig om een 9800GX te overbruggen.
9800GX2 is dan ook meer dan 3 keer zo duur als een HD3870 ;)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Ik heb een MSI P7N SLI Platinum nForce 750i SLI en een XFX Videokaart PCI-e GeForce 9600GT 512MB DDR3 in bestelling staan :9

Heb in verschillende reviews gelezen dat dit bordje bestwel goed wil overklokken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johann0r
Ik heb nog geen foto's van de 9800 GTX gezien, behalve bovenaan op geforce9.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:41
Johann0r schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 10:33:
Ik heb nog geen foto's van de 9800 GTX gezien, behalve bovenaan op geforce9.com
Moet je beter zoeken, ik heb er anders al genoeg gezien hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johann0r
Afbeeldingslocatie: http://img3.pconline.com.cn/pconline/0803/13/1243353_snap1002_thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img3.pconline.com.cn/pconline/0803/13/1243353_snap0008_thumb.jpg

Ik vind dit toch niet zo heel veel schelen eerlijk gezegd.

Bron review
http://www.pconline.com.c...reviews/0803/1243353.html

[ Voor 38% gewijzigd door Johann0r op 20-03-2008 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
De nieuwe GTX klopt gewoon de 'oude' Ultra. Wat overigens vandaag de dag nog een zeer snel kaartje is.

Deze GTX gaat dus (naar verwachting) ergens tussen 250-300 euro kosten. Zeer mooie prijs vind ik.

[ Voor 33% gewijzigd door Xeanor op 20-03-2008 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-03 15:40

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Nou sinds gister eigenaar van een 9800GX2 om me defecte 3870x2 te vervangen en kan niet anders zeggen dat het prima bevalt.

Bij een korte test in Call Of Duty 4:

16xAF / 8xQ AA / 1920x1200 = 125fps steady (kan ook niet hoger volgens mij :P)

Dit komt ook naar voren uit de reviews de 9800GX2 laat ze tanden zien bij AA en AF.
De 3870x2 kwam in de buurt maar je moest niet met AF en AA gaan rommelen !
Ook moet ik zeggen dat de kaart veel beter schaalt bij hoger geclockte cpu's.

Heb deze test gedaan op me 24/7 qx9650 @ 4.4Ghz op lucht :> :P

[ Voor 8% gewijzigd door SmokeyTheBandit op 20-03-2008 12:08 ]

Turn it off and on again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

9800GX2 op standaard snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Volledig stock clocks ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
PCI-e clock vastgezet op 100MHz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

FlowDesign schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 12:50:
[...]

PCI-e clock vastgezet op 100MHz?
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePrutser
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-12-2024

ThePrutser

Doet zijn nickname eer aan... :P

Veni Vidi Verprutst!

Ten eerst mijn excuses mijn zoek skills zijn niet zo heel goed, want ik kan niet zoveel vinden over het verschil tussen guru3d drivers en nvidia drivers. Het eerste verschil is heel duidelijk ze hebben een ander versie nummer, maar wat is het werkelijke verschil?

MasterFlirt - Leiders in verleiding sinds 2001
Mark Manson - Personal Development That Doesn't Suck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

De GX2 wint het momenteel zelfs van CFX met 4 gpu's:

http://en.expreview.com/2...masher-GeForce-9800GX2/1/

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
En dat komt puur doordat de drivers van ATI nogal zuigen... erg jammer eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Ben toch blij dat ik mijn X2 heb weggedaan en niet voor X2 CF ben gegaan, maar gewoon voor 8800GTS 512MB OC SLi. :)

Afbeeldingslocatie: http://en.expreview.com/img/2008/03/19/9800gx2/a3.png

[ Voor 22% gewijzigd door Format-C op 20-03-2008 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Iemand had het overigens op de vorige pagina over prijs per FPS, daar kan ik een antwoord op geven.

HD3870X2: € 299,-
GF9800GX2: €498,-

Dat is een prijsverschil van + 66%
Volgens deze test is het presatieverschil 41% in het voordeel van de GF9800GX2.

[ Voor 4% gewijzigd door FlowDesign op 20-03-2008 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

SmokeyTheBandit schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 12:07:
Nou sinds gister eigenaar van een 9800GX2 om me defecte 3870x2 te vervangen en kan niet anders zeggen dat het prima bevalt.

Bij een korte test in Call Of Duty 4:

16xAF / 8xQ AA / 1920x1200 = 125fps steady (kan ook niet hoger volgens mij :P)

Dit komt ook naar voren uit de reviews de 9800GX2 laat ze tanden zien bij AA en AF.
De 3870x2 kwam in de buurt maar je moest niet met AF en AA gaan rommelen !
Ook moet ik zeggen dat de kaart veel beter schaalt bij hoger geclockte cpu's.

Heb deze test gedaan op me 24/7 qx9650 @ 4.4Ghz op lucht :> :P
Heb je je prometeia in de kast gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

FlowDesign schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 17:25:
[...]

Iemand had het overigens op de vorige pagina over prijs per FPS, daar kan ik een antwoord op geven.

HD3870X2: € 299,-
GF9800GX2: €498,-

Dat is een prijsverschil van + 66%
Volgens deze test is het presatieverschil 41% in het voordeel van de GF9800GX2.
Nog een maandje of 2 maandjes wachten en het is 40-41. :)

[ Voor 80% gewijzigd door Format-C op 20-03-2008 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is Gigabyte aan te raden als merk voor grafische kaarten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:22

BioHazard

*\o/*

* BioHazard heeft een 8800GT van Asus besteld.

Dus ik vergezel jullie hopelijk snel in dit topic met een 8800GT 8) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 19:17:
Is Gigabyte aan te raden als merk voor grafische kaarten ?
Alle kaarten worden onder supervisie van Nvidia gemaakt en voor zover ik weet is de enige kaart die af gaat wijken van de specs de MSI OC versie...

Voor de rest is het volgens mij vooral een kwestie van bijgeleverde software/aftersales...

Edit:
En de sticker op de behuizing :+

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2008 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

justifire schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 17:30:
[...]

Heb je je prometeia in de kast gezet?
Nee ik heb niet JOU :+ oude prometeia in de kast gezet gewoon een old school Coolermaster GeminII :*)

Moet hem misschien toch nog maar eens afronden me projectje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BioHazard schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 19:37:
* BioHazard heeft een 8800GT van Asus besteld.

Dus ik vergezel jullie hopelijk snel in dit topic met een 8800GT 8) .
Dank je voor je bijdrage maar vind jij dit topic nog interessant als iedereen hier gaat posten dat ie de kaart heeft gekocht en verder niks te melden heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Hierbij nog wat bevindingen van 9600gt sli:

Het is echt gruwelijk snel, ik durf hier keihard te zeggen dat dit veel sneller is dan 3870 crossfire of een hd3870x2.
Ik heb die allebei gehad dus jullie kunnen het van mij aannemen.
Cod4 is gewool veel soepeler met totaal geen framedrops meer, zelfs niet in drukke servers!

De beeldkwaliteit vind ik echt heel goed.

Met Cod4 heb ik alleen iets heel vaags.
Ben nu een paar uurtjes aan het spelen en het gaat nu steeds maar even goed, dan blijft het hele spel een paar seconde stilstaan en gaat een paar seconde verder.
Terug naar het hoofdmenu lukt nog, maar terug in het spel is het nog steeds zo choppy.
Opnieuw het spel opstarten lost het probleem heel even op, dan is het weer raak.

Edit: Net weer, vlak voor het laden van de volgende map.
Laden gaat gewoon goed, maar daarna blijft hij weer een paar seconden hangen om dan weer door te gaan en zo te loopen.
In taakbeheer staat het spel nog gewoon als geactiveerd.

Met de Crysis gpu test zie ik met SLI aan zwarte, flikkerende vlakken op het eerste stukje. (waar de camera een duik maakt.)
De kaarten heb ik de test allebei apart in het eerste slot laten draaien, hierbij werken ze allebei prima.

Cod4 heb ik nog niet getest met een enkele kaart.

[ Voor 10% gewijzigd door HugoBoss1985 op 20-03-2008 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
@bitjesmaker: Moet zijn graka nog krijgen, geef hem een beetje respijt. Misschien komt het relevante nog wel. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door hosee op 20-03-2008 23:26 ]

Asus P6t / Core i7 @1.800mhz / 3.150mhz, 1.048V / 1.168V waterkoeling / mem: Patriot Viper ddr3, 1600mhz. c8, 3x2gb / 285gtx in SLI / Thermaltake 850W / Dell 30"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

HugoBoss1985 schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 23:24:
Hierbij nog wat bevindingen van 9600gt sli:

Het is echt gruwelijk snel, ik durf hier keihard te zeggen dat dit veel sneller is dan 3870 crossfire of een hd3870x2.
Ik heb die allebei gehad dus jullie kunnen het van mij aannemen.
Cod4 is gewool veel soepeler met totaal geen framedrops meer, zelfs niet in drukke servers!

De beeldkwaliteit vind ik echt heel goed.

Met Cod4 heb ik alleen iets heel vaags.
Ben nu een paar uurtjes aan het spelen en het gaat nu steeds maar even goed, dan blijft het hele spel een paar seconde stilstaan en gaat een paar seconde verder.
Terug naar het hoofdmenu lukt nog, maar terug in het spel is het nog steeds zo choppy.
Opnieuw het spel opstarten lost het probleem heel even op, dan is het weer raak.

Edit: Net weer, vlak voor het laden van de volgende map.
Laden gaat gewoon goed, maar daarna blijft hij weer een paar seconden hangen om dan weer door te gaan en zo te loopen.
In taakbeheer staat het spel nog gewoon als geactiveerd.

Met de Crysis gpu test zie ik met SLI aan zwarte, flikkerende vlakken op het eerste stukje. (waar de camera een duik maakt.)
De kaarten heb ik de test allebei apart in het eerste slot laten draaien, hierbij werken ze allebei prima.

Cod4 heb ik nog niet getest met een enkele kaart.
Dus het is snel, maar onstabiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Edmin schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 23:31:
[...]

Dus het is snel, maar onstabiel?
Met Cod 4 is het op dit moment onstabiel, maar het loopt dus niet geheel vast.
Zal wel een driver issue zijn.
Ik heb met Rainbow Six Vegas ook al een lockup gezien.
Met Crysis heb ik het een paar keer in de Gpu test gezien, op exact dezelfde plek.

Stalker bleef steeds vastlopen bij het laden van een nieuw level, gaf een BSOD met nv4disp error.
Dat probleem met Stalker heb ik verholpen door het nieuwste bios in mijn mobo te flashed en van de RC drivers naar WHQL over te stappen.
Maarja die zijn dus pas 2 dagen oud.
9600gt (sli) en 9800gx2 support is nog vers :(

Ik heb nog een paar dagen om te bedenken om ze terug te sturen of betere drivers af te wachten.

Maarja gezeik, want ligt dit nou aan de videokaartjes of aan het mobo?
Over beide heb ik al dingen gelezen op internet waar ik niet zo veel vertrouwen van krijg...

[ Voor 46% gewijzigd door HugoBoss1985 op 20-03-2008 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosee
@HugoBoss: De snelheid van de 3870 in CF in twijfel trekken met die van de 9600 in SLI lijkt mij...eh...nee, niet echt aannemelijk, alhoewel ik niet twijfel dat de 9600's zeer snel zijn.
Kun je in vergelijking ook voorstellen hoe snel de 8800GT's in SLI dan wel niet zijn.
Nee sorry denk dat je vergelijking niet echt reëel is t.o.v. de 3870's..Begrijp wel dat de 9600GT's in SLI hun geld waard zijn maar daar houdt het bij op in vergelijking met de 3870 in CF. Doch, als je het kunt onderbouwen...dan geef ik mij over.. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door hosee op 20-03-2008 23:39 ]

Asus P6t / Core i7 @1.800mhz / 3.150mhz, 1.048V / 1.168V waterkoeling / mem: Patriot Viper ddr3, 1600mhz. c8, 3x2gb / 285gtx in SLI / Thermaltake 850W / Dell 30"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

hosee schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 23:37:
@HugoBoss: De snelheid van de 3870 in CF in twijfel trekken met die van de 9600 in SLI lijkt mij...eh...nee, niet echt aannemelijk, alhoewel ik niet twijfel dat de 9600's zeer snel zijn.
Kun je in vergelijking ook voorstellen hoe snel de 8800GT's in SLI dan wel niet zijn.
Nee sorry denk dat je vergelijking niet echt reëel is t.o.v. de 3870's..Begrijp wel dat de 9600GT's in SLI hun geld waard zijn maar daar houdt het bij op in vergelijking met de 3870 in CF.
Ik heb op een gegeven moment een P5E bordje gekocht met een enkele HD3870, om later met meer geld Crossfire te nemen.
Toen heb ik met Crossfire 3870 gespeeld.
Daarna heb ik die verkocht en een 3870x2 genomen.
Beide varianten heb ik met verschillende drivers gebruikt.

Ik ervaar persoonlijk dat 9600gt sli sneller is dan wat ati met 2 chips kan bereiken.
Met Crysis haal ik met dezelfde settings 42 fps t.o.v. 36 fps op de 3870x2 en 38 fps op overclocked crossfire HD3870.
Let wel op: Ik heb dus nu OC 9600GT SLI kaartjes, en ik had een stock 3870x2.
Met Cod4 merk ik totaal geen framedrops meer, wat ik met beide Ati oplossing wel had.

Het enige wat langerzamer is, is 3Dmark06.

Het is misschien aannemelijk, maarja dan zou je het zelf eens moeten bekijken! :D

Mensen met een 9800gx2, wat zijn jullie ervaringen met de genoemde games? (De problemen en de performance.)

[ Voor 5% gewijzigd door HugoBoss1985 op 20-03-2008 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosee
Wat die framedrops betreft, inderdaad scheelt blijkbaar een hoop met Nvidia in SLI, ook in Crysis.
Merk ik ook met mijn 8800 GT's in SLI t.o.v. mijn vorige Ultra.( wel op zeer hoge resoluties) Maar toegegeven, ATI en Crysis zijn geen "vrienden" en dus een makkie voor Nvidia... ;)
Wel vreemd dat je lockups krijgt in games of van die andere rare fratsen..

[ Voor 12% gewijzigd door hosee op 20-03-2008 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

hosee schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 23:54:
Wat die framedrops betreft, inderdaad scheelt blijkbaar een hoop met Nvidia in SLI, ook in Crysis.
Merk ik ook met mijn 8800 GT's in SLI t.o.v. mijn vorige Ultra.( wel op zeer hoge resoluties) Maar toegegeven, ATI en Crysis zijn geen "vrienden" en dus een makkie voor Nvidia... ;)
Dat van Crysis klopt inderdaad, maar ik heb meerdere games getest op alle 3 de grafische kaarten.
Cod 4, Stalker en Rainbow Six Vegas (Leek bij vegas wel of crossfire niet eens werkte, met de 3870 cf en ook met de 3870x2) zijn op 9600gt sli allemaal sneller.
Hoe het met die spellen op average of max fps is weet ik niet, maar de minimum fps is echt wel hoger.
Ik heb van die 3 games geen getalletjes, maar mijn gevoel is juist!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosee
Geloof je wel maar het lijkt in jouw geval alsof de 3870, al dan niet in CF, geen knip voor zijn neus waard is in vergelijking met de 9600 GT's in SLI, waar ik overigens helemaal geen probleem mee heb... Maar het komt wat ongeloofwaardig over, niet voor mij dus, maar voor sommige mensen wel, je weet wel degene die ik bedoel.
In ieder geval, mijn 8800 GT's in SLI presteren goed tot zeer goed op 2560x1600 met Crysis en kan dus begrijpen dat de 9600 GT's in SLI dat ook doen in een iets mindere reso. dan.(1900x1200 bijv.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

hosee schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 00:11:
Geloof je wel maar het lijkt in jouw geval alsof de 3870, al dan niet in CF, geen knip voor zijn neus waard is in vergelijking met de 9600 GT's in SLI, waar ik overigens helemaal geen probleem mee heb... Maar het komt wat ongeloofwaardig over, niet voor mij dus, maar voor sommige mensen wel, je weet wel degene die ik bedoel.
In ieder geval, mijn 8800 GT's in SLI presteren goed tot zeer goed op 2560x1600 met Crysis en kan dus begrijpen dat de 9600 GT's in SLI dat ook doen in een iets mindere reso. dan.(1900x1200 bijv.)
Hehe ik draai ook maar op 1680x1050. :P
En laat die mensen het lekker niet geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
hosee schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 23:54:
Wel vreemd dat je lockups krijgt in games of van die andere rare fratsen..
Ik zou eerder zeggen dat nVidia niet echt vriendjes is met Crysis, gezien de errug brakke performance met AA, zie de bench van RappieRappie hierboven. Ook opvallend: Call of Juarez, 9800GX2 @ 1280x1024 << HD3870X2 @ 1920x1200 4xAA? Dit is wel érg vreemd, wijst imo op slechte drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Jejking schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 01:11:
[...]

Ik zou eerder zeggen dat nVidia niet echt vriendjes is met Crysis, gezien de errug brakke performance met AA, zie de bench van RappieRappie hierboven. Ook opvallend: Call of Juarez, 9800GX2 @ 1280x1024 << HD3870X2 @ 1920x1200 4xAA? Dit is wel érg vreemd, wijst imo op slechte drivers?
* Edmin start Crysis op....

verdomd, een TWIMTBP logo! en in de aftiteling komt een hele rits NV personeel voor!
Crysis en NV zijn heeeele goede vrindjes hoor, daar heeft die smak geld wel voor gezorgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Edmin schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 01:18:
[...]

* Edmin start Crysis op....

verdomd, een TWIMTBP logo! en in de aftiteling komt een hele rits NV personeel voor!
Crysis en NV zijn heeeele goede vrindjes hoor, daar heeft die smak geld wel voor gezorgd.
Like I didn't know that? Ik speel het spel ook hoor, alleen wijzen enkele andere reviews op een vrij brute nederlaag voor de HD3870X2 tov de 9800X2 met AA. Vreemd? Hmm... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Dat klopt wel, maa rdat geld voor ontzettend veel titels. Naar wat ik lees is de AA oplossing voor de GX2 'minder dan perfect'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

9600GT SLI is gewoon al sneller dan de 3870x2, bij Crysis of iets anders. :P

[ Voor 22% gewijzigd door HugoBoss1985 op 21-03-2008 01:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

9800GX2 QUAD SLI TEST

http://www.tweaktown.com/...uad_sli_tested/index.html

Crysis 1.2 instellingen Very High 41.96fps _/-\o_

http://images.tweaktown.com/imagebank/98gx2qsli_g_02.gif

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2008 02:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
ASUS EN9800GTX/HTDP/512M/A DDR3,HDTV,2xDVI-I,HDMI,PCIe

€ 244.78 excl.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johann0r
Hacku schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 09:45:
ASUS EN9800GTX/HTDP/512M/A DDR3,HDTV,2xDVI-I,HDMI,PCIe

€ 244.78 excl.
Bron?

Dan wordt dat mijn aankoop ipv 2 x 9600 ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind alleen deze in nederland: http://www.pcxtra.nl/prod...p8o2jsv2bfbl2tvdql2bdhft6

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2008 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcManiaxx
  • Laatst online: 25-07 16:41

PcManiaxx

ondertitel duh

Quad-sli en dan nog geen respectabele framerate halen. Echt, waar gaat dat heen? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
RappieRappie schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 17:31:
[...]
Nog een maandje of 2 maandjes wachten en het is 40-41. :)
Over een maandje of twee zijn er weer andere spelers (lees: videokaarten) op de markt die nog meer bang-for-buck kunnen leveren. ;) Het gaat vanaf nu heel erg snel. En de prijzen zakken natuurlijk bij beide fabrikanten.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste

Dit topic is gesloten.