Anoniem: 237909 schreef op woensdag 02 april 2008 @ 00:18:
[...]
Mja, ze melken het wel uit ja... Zou ik ook doen als mijn concurrent niks bedreigends meer uitbracht en ik mijn onderzoekskosten terug wil verdienen, desnoods prijs ik de kaarten wat af.
Overigens zei ik al eerder dat je de stapjes (GT,GTS,GTX,GX2) moet kennen als de 2e cijfer gelijk zijn? Dat gaat hier ook op?
Tja we doen er zelf aan mee. Zat mensen die een 8800 GTX hadden en over gingen naar de 8800 GTS 512 en nu weer naar de 9800 GTX. Op die manier geef je nVidia gewoon zijn zin.
Onderzoekskosten hebben ze denk ik al terug. Want ik neem aan dat ze wel uitgaan van een vrij sterke concurentie bij die costen berekeningen. Zodat het niet te snel tegen valt.
Maar iedereen zegt hier dat de HD3870 en de X2 een slecht product is. Maar het zit gewoon in een andere prijs klasse. HD3870 X2 staat qua prijs tegen over de 9600 en de X2 tegenover de 9800 GTX. Die laatste kan hij makkelijk verslaan mits CF ondersteunt wordt in die games. En dat is niet altijd zo in die gevallen kan die GTX net ff wat sneller zijn.
HD3870 kan de 9600 verslaan. Dus prijs prestatie gewijs zijn ze gewoon prima in orde zelfs beter dan de nV kaarten op dit moment. Maar nV weet ook dat mensen het toch wel er voor neer leggen.
Maar goed nVidia is gewoon Hot net als Intel nu Hot is. Paar jaar terug was ATi hot met hun 9700. En AMD met de K8. Tis blijkbaar gewoon een beetje mode
En ik heb zelf een 8800 GT gehad en ja hij is sneller dan een HD3870 geef ik meteen toe. Maar ik vind het verschil niet gigantisch. Je betaald er ook meer voor dus mag je ook meer performance verwachten.
[
Voor 6% gewijzigd door
Astennu op 02-04-2008 10:38
]
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....