[Algemeen] nVidia Nieuws & Discussie Topic - Deel 30 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:
  • 35.864 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237909

Grimm9mm schreef op donderdag 03 april 2008 @ 16:58:
[...]

Een 8800GT-512MB is natuurlijk nog steeds het snelste, maar ook het duurste... als je daar geen geld voor overhebt, dan kan ik je de 9600GT-512MB hartelijk aanbevelen, vooral omdat ik daar de core zonder moeite heb kunnen opschroeven van 650 naar 775Mhz, wat voor bijna 2Ghz shaders zorgt, en volgens mij loopt hij dan niet veel achter op zo'n 8800GT-512 :)
Voor jou is het vast een domme vraag maar hoe heb je hem kunnen overclocken? Rivatuner? En heb je hem in de OC stand naar de nivo van 8800GT kunnen tillen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A Lurker
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:32
De 9800GTX verslaat bijna altijd de 8800GTX, en hij kost maar een beetje meer, dus dan ga ik liever voor de 9800. Verder klokt het geheugen bijna altijd wel 1250MHz en dan heb je in vergelijking met een stock 8800GTX bijna dezelfde memory bandwidth (80GB/s vs 86GB/s). Je hebt echter wel veel meer shader power dus in sommige games is het verschil echt groot.
Gurneyhck schreef op donderdag 03 april 2008 @ 11:04:
[...]
Ik zou voor de GTX gaan vanwege zijn 384-bit interface en zijn grotere geheugen van 768MB.
Iedereen zit allemaal te zeuren over die memory bandwidth maar je moet ook bedenken dat de shader power van de 8800GTS hoger ligt. Het ligt heel erg aan het spel maar meestal heb je met een 8800GTS nog geen last van de beperkingen op het geheugen, omdat op detail levels en resoluties dat het een probleem wordt de FPS toch niet te doen is, ook niet op een enkele 8800GTX. Als je echter SLI wil draaien zou ik wel gewoon 2xGTX boven 2xGTS verkiezen.

De 8800GTX is sneller, maar ook nog wel ietsje duurder en hij verbruikt een stuk meer. Verder klokt ie volgens mij minder goed over dan de 8800GTS met stock cooling. De OC versie van MSI schijnt zelfs standaard soms artifacts te geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37494

Hey,

Ik heb een XFX 8800GT aangeschaft maar nu werkt mijn tv out niet. Nu heb ik al even gezocht en ben dit topic tegen gekomen op het forum van nvidia.

http://forums.nvidia.com/...showtopic=52156&hl=tv-out

Is dit probleem nu helemaal opgelost in de nieuwe beta drivers? In de nieuwste WHQL drivers in ieder geval niet. Weet iemand of er een goede workaround of iets dergelijks is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-05 11:53
Nieuws op fudzilla:
Next Nvidia card is D10U-30
Written by Fuad Abazovic
Friday, 04 April 2008 09:28

Still DDR3

Nvidia plans to release a new card in Q2 2008 codenamed D10U-30 and the new card will come up with 1024MB of DDR3 memory. This is the chip that comes before GT200, and GT200 should be out in Q3 or early Q4.

The board will have quite nasty heat dissipation, as we’ve learned that Nvidia warned its partners to expect approximately 225 to 250W dissipation from the card. This information leads us to believe that this is yet another dual chip card.

We still don’t know that much about it, but we have confirmed its existence. We wonder if it is 55nm G92 shrink behind this card.
bron: http://www.fudzilla.com/i...ask=view&id=6647&Itemid=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-05 08:55
Denk iemand er ff aan om een nieuw deel aan te maken?
Anders gaat deze op slot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:04

Zenix

BOE!

Anoniem: 237909 schreef op woensdag 02 april 2008 @ 23:53:
[...]

En ik vind het andersom, ik heb jarenlang Ati gehad met zowel CCC en CP. Nu ik ben overgestapt naar Nvidia vond ik hun configuratiescherm net wat lekkerder, spelletjes die ik speel zijn telkens nvidia optimized. Crysis bijv.
Ja dat ook, maar nog steeds na veel jaren is ATi + OpenGL een drama. Heb zelf een 9600pro 9800pro gehad van ATi was ik erg blij mee en mn broer had een X800Pro ook nog even gehad. En ik speel vooral openGL games. En het is ook nog steeds jammer dat ze hun Linux drivers niet in orde hebben. Daarom is NVIDIA gewoon de beste op drivervlak hebben ze namelijk bijna altijd alles voor elkaar en dat kan je van ATi niet zeggen. Kwa hardware zit het bij beiden goed. Kijk ook maar eens naar ATi topics hoeveel mensen daar niet zitten te wachten op nieuwe drivers voor hun problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-mo-T
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-06 18:23
Ik vraag me eigenlijk af of er nog een duidelijk verschil is tussen de 9800GX2 van verschillende fabrikanten. En daarmee doel ik voornamelijk op de cooling (geluid en overclocking.) Iemand die hier iets over kan vertellen? De prijzen van deze kaart zijn namelijk erg gunstig aan het worden. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Zenix schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 13:28:
[...]

Ja dat ook, maar nog steeds na veel jaren is ATi + OpenGL een drama. Heb zelf een 9600pro 9800pro gehad van ATi was ik erg blij mee en mn broer had een X800Pro ook nog even gehad. En ik speel vooral openGL games. En het is ook nog steeds jammer dat ze hun Linux drivers niet in orde hebben. Daarom is NVIDIA gewoon de beste op drivervlak hebben ze namelijk bijna altijd alles voor elkaar en dat kan je van ATi niet zeggen. Kwa hardware zit het bij beiden goed. Kijk ook maar eens naar ATi topics hoeveel mensen daar niet zitten te wachten op nieuwe drivers voor hun problemen.
Laatste ATi drivers voor Linux werken prima, net als die op Windows trouwens.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-01 11:24
T-mo-T schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 14:34:
Ik vraag me eigenlijk af of er nog een duidelijk verschil is tussen de 9800GX2 van verschillende fabrikanten. En daarmee doel ik voornamelijk op de cooling (geluid en overclocking.) Iemand die hier iets over kan vertellen? De prijzen van deze kaart zijn namelijk erg gunstig aan het worden. :D
Voor zover ik weet zijn alle 9800GX2 kaarten nog reference design. Dat wil zeggen dat er behalve de sticker eigenlijk geen verschil tussen de kaarten zit.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:04

Zenix

BOE!

Phyxion schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 15:09:
[...]

Laatste ATi drivers voor Linux werken prima, net als die op Windows trouwens.
Dat is niet mijn ervaring iig de games die ik speel RTCW/ET/ET:QW is het allemaal brak. En ik ben niet de enige die dat vind helaas. Had graag anders gezien :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:30

HugoBoss1985

Xenotech

Depep schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 15:18:
[...]

Voor zover ik weet zijn alle 9800GX2 kaarten nog reference design. Dat wil zeggen dat er behalve de sticker eigenlijk geen verschil tussen de kaarten zit.
Er komt/is wel een watergekoelde variant van EVGA.

De MSI 9800GX2 OC is standaard overgeklokt, ook nog een extra verschil buiten de stickers.

[ Voor 12% gewijzigd door HugoBoss1985 op 04-04-2008 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-06 14:36

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ultraman schreef op woensdag 02 april 2008 @ 19:36:
Ik weet niet of het jullie al was opgevallen, maar we zijn alweer even over de 500 posts heen.
Tijd voor een nieuw deel denk je niet?
wimpie007 schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 11:27:
Denk iemand er ff aan om een nieuw deel aan te maken?
Anders gaat deze op slot
Natuurlijk wil ik het best blijven proberen, maar als het niet helpt heeft het natuurlijk weinig zin. Zeker als er naast mij een ander, nadat ik het al een dag heb laten lopen, nogmaals aan de bel trekt er nog niets gebeurd.
Als ik er aan denk zal ik de volgende keren de heads up wel modbreaken, misschien dat het dan beter opvalt.

Maargoed, deze is al een aardige tijd "vol" en nu dus dicht.

[Edit]
[Algemeen] nVidia Nieuws & Discussie Topic - Deel 31

[ Voor 8% gewijzigd door Ultraman op 05-04-2008 18:43 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste

Dit topic is gesloten.