Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi ik heb laatst een nieuwe PC gekocht.

Nu wilde ik de 8800 GT geforce videokaart maar deze was toen niet vooradig.
Ik heb toen tijdelijk een goedkope videokaart in mn pc gebouwt en de 8800 GT besteld.
Vorige week kreeg ik het bericht dat de kaart binnen was. Ik heb hem opgehaald en ingebouwd.

Toen ik de PC aanzette maakte hij veel meer herrie dan normaal. De ventilator op de videokaart draait volgens mij op volle toeren. Ik heb de drivers geinstalleerd en geprobeerd de fanspeed in te stellen in de NVIDIA settings maar dit werkt niet.

De kaart werkt verder prima, maar het geluid is heel erg vervelend.

Ik draai windows XP.

Is er iets mis met de kaart en moet ik er mee terug naar de winkel gaan?
Of moet ik iets instellen, of veranderen?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Dit kan volgens mij aan twee dingen liggen - of je kaart overhit continue of je hebt een oude bios. Al dacht ik dat die er niet inzaten bij de Alpha Dog Editions; maar flashen naar een nieuwe versie zou uitkomst kunnen bieden.

Doe het rustig op eigen risico, kan weinig fout gaan.

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-07 13:15
Zie http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1275616

Ik zou eerst zelf eens wat meer research gaan doen, anders wordt dit topic net zo hard gesloten :)

edit: typfoutje

edit @ hieronder:
Probeer eerst eens alle adviezen in het topic van de link, en post de resultaten. Beetje eigen initiatief wordt wel gewaardeerd.

[ Voor 51% gewijzigd door Depep op 11-02-2008 13:40 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dat heb ik al gelezen.

Maar dat topic is gesloten omdat de topicstarter te onvolledig was.
En voor het probleem is nog steeds geen oplossing gegeven.

@edit:
Wat al geprobeerd is:
drivers updaten
Ntune / rivaTuner gebruiken om de fan speed in te stellen.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2008 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:58

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dat topic is inderdaad gesloten wegens onvolledigheid, en deze is stukken beter, maar dan nog onvolledig:

• Exact welke driverversies gebruikt?
• Exact wat gaven Ntune en Rivatuner aan toen je probeerde eea in te stellen?

Verder lijkt me kijken naar een BIOS update geen overbodige luxe.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De videokaart van mij heeft de ordering code:
PV-T88P-YDF4

Driver versie 6.14.11.6921

En kan iemand mij vertellen hoe ik kan zien welke BIOS versie ik heb? en hoe ik een nieuwere kan instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 20:08

KneoK

Not in a million lightyears

Kun je met Rivatuner of control panel van je drivers de fanspeeds uberhaupt aanpassen of worden de instellingen gewoon niet toegepast ? En wat zijn de temps van de kaart ? Ik kan me niet voorstellen dat de kaart zo warm wordt dat de fan constant op 100% draait maar misschien een fabricage fout van de koeler of iets dergelijks waardoor de koeler niet goed contact met de core maakt ?

Als het niet aan te temps ligt dan zou ik sowieso, zoals al aangeraden, een ander BIOS flashen. Stuur ook de fabrikant van de kaart eens een mailtje, wellicht hebben die een geschikt BIOS die ze kunnen opsturen. Heb ikzelf ooit gehad met een XFX GF4200Ti. Clocks van core en mem waren ver onder specs en de kaart was met overclocken naar standaard clocks niet stabiel te krijgen. Mailtje gestuurd, paar uur later een BIOS in mijn postvak en daarmee niet alleen op standaard clocks maar ook veel hoger kunnen komen. En zo lees ik wel vaker hier dat mensen een beta/developers BIOS krijgen toegezonden voor mobo´s, videokaarten etc. als blijkt dat daarmee bepaalde issues verholpen kunnen worden.

Edit: driverversie 169.21 ? Die zou ik sowieso ook even updaten. Voor Vista zijn er sowieso al 3 nieuwere (1 WHQL, 2 beta) dus ik kan met niet voorstellen dat die niet voor XP beschikbaar zouden zijn. Dit aangezien 169.21 of zelfs 169.25 pas de eerste versie is die de G92 ondersteund (want ik ga er van uit dat het een 8800GT met G92 core is).

Edit2: google eens op GPUZ, daarmee kun je makkelijk je BIOS versie achterhalen.

[ Voor 15% gewijzigd door KneoK op 11-02-2008 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben1992
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-12-2023
Welk moederbord heb je?
Als je een asus moederbord hebt (zoals ik) kun je hier ff kijken:

http://support.asus.com/t...?SLanguage=en-us&root=252

Waar je een bios kunt downloaden weet ik ook niet precies, moet je maar ff googlen denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Ruben1992 schreef op maandag 11 februari 2008 @ 15:13:
Welk moederbord heb je?
Als je een asus moederbord hebt (zoals ik) kun je hier ff kijken:

http://support.asus.com/t...?SLanguage=en-us&root=252

Waar je een bios kunt downloaden weet ik ook niet precies, moet je maar ff googlen denk ik ;)
Videokaart ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik ook instel aan de fan speed, het heeft geen enkel effect, hij blijft op 100% draaien.
De kaart wordt 42 graden C. Dat is toch niet te warm lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2008 @ 15:17:
Wat ik ook instel aan de fan speed, het heeft geen enkel effect, hij blijft op 100% draaien.
De kaart wordt 42 graden C. Dat is toch niet te warm lijkt me?
Mijn X1650 Pro AGP is idle al rond de 50 graden, en dan draait de fan nog rustig. Onder load gaan we richting de 65 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrSnuggles
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-05-2024

DrSnuggles

Terrapin Station

Afbeeldingslocatie: http://www.freewebs.com/kalimero/GPUZ.JPG

Ik zit met hetzelfde probleem. Is er al een nieuwere BIOS uit? Dan probeer ik dat maar, want dit geluid is echt irritant. Probleem houdt zich aan bij een driver update (naar 169.21), wat opzich ook logisch is. Aangezien de 100% staat te knallen vanaf het moment dat ik mn pc aanduw.

EDIT:
This is NOT true. We make different 8800GT versions

PVT88P is how they all start

PVT88PYDD
PVT88pYDE
PVT88PYDF
Orginial design and have adjustable fan.

PVT88PYDQ
Different Fan but still adjustable

PVT88PYHD
PVT88PYHE
PVT88PYHF
PVT88PYHQ
These versions do not have adjustable fans, but cost less the the previous mentions video cards.
Dit is wat ik vond op een ander forum, een reply van een XFX medewerker. Nu weet ik even niet zo gauw waar ik mijn versie kan vinden, maar aangezien de kaart goedkoper was dan andere 8800GT's, mogen we er wel vannuit gaan dat we non-ajustable fans hebben. Ik hoop dat hier nog een fix voor komt :(

[ Voor 81% gewijzigd door DrSnuggles op 11-02-2008 20:08 ]

Learn something new every day.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bal0n schreef op maandag 11 februari 2008 @ 19:53:
[afbeelding]

Ik zit met hetzelfde probleem. Is er al een nieuwere BIOS uit? Dan probeer ik dat maar, want dit geluid is echt irritant. Probleem houdt zich aan bij een driver update (naar 169.21), wat opzich ook logisch is. Aangezien de 100% staat te knallen vanaf het moment dat ik mn pc aanduw.

EDIT:

[...]

Dit is wat ik vond op een ander forum, een reply van een XFX medewerker. Nu weet ik even niet zo gauw waar ik mijn versie kan vinden, maar aangezien de kaart goedkoper was dan andere 8800GT's, mogen we er wel vannuit gaan dat we non-ajustable fans hebben. Ik hoop dat hier nog een fix voor komt :(
Dat denk ik niet.
Ik heb TechPowerUp gedraaid en bij mij staat er exact hetzelfde als bij jou. Mijn bios versie is alleen 62.92.1F.00.70
Op de doos staat welk type je hebt, volgens de doos heb ik YDF4 en die is volgens de XFX medewerker dus adjustable. Maar het blijkt niet te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrSnuggles

DrSnuggles

Terrapin Station

Ik heb de YHF, dus non-adjustable. Ben ik dan mooi zuur mee, ik wi leen fix, anders gaat hij terug :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Ik kan me haast niet voorstellen dat ze tegenwoordig op aardig highend apparatuur geen adjustable fannetje zetten. Mocht het wel zo zijn dan denk ik dat je pech hebt, als de goedkopere versies het niet ondersteunen, en dan zal het een stukje kostenbesparing zijn voor de fabrikant om een goedkopere kaart uit te kunnen brengen. Lijkt me niet dat ze dan wel gewone componenten hebben gebruikt maar gewoon de functionaliteit ervan hebben uitgeschakeld, zo bespaar je nog niks op de kosten. Fannetje niet adjustable betekent waarschijnlijk gewoon een fannetje met 2 draadjes om 'm van stroom te voorzien en geen derde of zelfs vierde draadje om fanspeeds mee aan te passen, een beperking van de kaart dus die zonder plaatsen van aangepast fannetje en ondersteuning van kaart zelf niet opgelost gaat worden.

Lijkt me wel een geldige reden om gewoon terug te gaan met die kaart en eventueel met wat bijbetaling gewoon eentje te halen die wel zachtjes zoemt zoals 'ie hoort te doen in idle mode. Je gaat er van uit dat je dat soort moeilijkheden met dit soort spul dit niet tegenkomt en ik vind dat je dat ook mag verwachten en dat je er eventueel zelfs op gewezen had mogen worden, voor de verkoper ook meteen een mooie kans een nog iets duurdere kaart "aan te smeren".

[ Voor 34% gewijzigd door KneoK op 11-02-2008 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnderQ
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:37
Rivatuner al geprobeerd fan speed settings van direct naar auto.

hmm beetje snel gelezen het woord rivatuners is al vaak gevallen..

dan wel een vraag stond hij bij rivatuner op auto?

[ Voor 51% gewijzigd door EnderQ op 12-02-2008 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-09 15:36
Het is een bekend probleem lijkt het. Van sommige typenr's is de fan niet aanpasbaar (vast met 2 draadjes op het bord) zie http://www.bjorn3d.com/forum/showthread.php?p=124198
http://www.overclock.net/...800gt-heatsinks-what.html
Voor mij een reden om meteen mijn bestelling bij 4launch te wijzigen in een EVGA voor 10 euro extra (blij dat ik dit topic heb gelezen want een stofzuiger hoef ik niet in mijn pc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dax
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:08

Dax

Bepaalde Palit en Xpert Vision kaarten hebben dit probleem ook. De Xpert Vision kaarten worden volgens mij door Palit gemaakt, deze zijn ook non-reference, o.a. een andere cooler en een 3phase voeding. Ik kon trouwens niet eens de temp uitlezen met Rivatuner, en dat fan-tabblad miste helemaal.
Zie: MasterJR in "[Algemeen] nVidia Nieuws & Discussie Top..."

Zit maar 1 ding op, kaart gewoon RMA'en, dat heb ik temindste gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Ik las op het EVGA forum dat er een probleem is met drivers van nvidia waardoor de GT fan op 29% blijft hangen. EVGA heeft daarom een nieuwe bios gemaakt maar blijkbaar kan je beter zelf met rivatuner de fan snelheden instellen om er zeker van te zijn dat de fan meer toeren maakt in 3D.
Ik vermoed daarom dat ook XFX hier last van heeft en om te voorkomen dat er teveel kaarten RMA's komen door dit probleem er maar een fan opgezet die 100% blaast.
Als je zoekt op PV-T88P-YHF4 (het vendor nr van 4launch) zie je bij sommige sites ook dat de fan het type EVERCOOL mee heeft gekregen (tja met 100% speed kan je hem zo wel noemen ja).
Zo ziet ie er iig uit
Afbeeldingslocatie: http://img240.imageshack.us/img240/1296/evercoolns7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrSnuggles

DrSnuggles

Terrapin Station

Ik kan mijne iig terug sturen naar 4Launch, om een andere GT te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag paradigit gemaild (daar had ik hem gekocht), en ze zeiden dat die kaart indd locked is op 100%. Daarbij kreeg ik een tip dat ik er zelf een andere cooler op kon bouwen, maar daarmee zou wel de garantie vervallen.

Ik mailde terug dat ik dat zeker niet ging doen en heb gezegd dat ik mijn geld terug wil of hem in wil wisselen tegen een ander stiller model.

Ik kreeg een mail terug dat ik de kaart en het bonnetje maar mee moest nemen naar de servicebalie en dat ze dan zouden kijken of hij indd te veel geluid maakt.
Van het weekend ga ik terug naar de winkel en lever hem soieso in. Ik kan niet werken met een continu stofzuiger geluid op de achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Nou hopen dat je een servicedesk medewerker met een goed gehoor hebt. In een winkel/servicedesk zal het namelijk wel meevallen met dat geluid door het omgevingsgeluid van andere apparatuur, medewerkers en klanten.

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Ik werk bij Paradigit en de bug is gewoon bekend, zou niet te veel vrees hebben. Aanrader is of naar een 8800GTS512 gaan (ja kost meer ja, maar ding is stil, woei) of een ander merk 8800GT halen :) .

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algoman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 25-08 15:59
Vrijdag bij powerline een XFX8800GT gekocht en deze is ook een PVT88PYHF4 met de ventilator op 100%. De moed zonk me in de schoenen toen ik op zoek ging voor een oplossingen zeker toen ik hier las dat het niet te veranderen is. Leuk hoor zon stofzuiger die naast je staat. Ik had bijna mijn oude ati x1300 teruggezet. Goed maar ik bedacht me nog het volgende, ik had nog een oude processor koeler van zalman liggen met een regelbare ventilator. Die spanningsregelaar heb ik er tussen gezet en jawel hij is meteen een stuk stiller. Hij krijgt nu zijn spanning van een kastventilator aansluiting en de zalman regelaar is dan wel met 3 draden uitgevoerd maar als je alleen de stekker van de ventilator (2 draden) aansluit op de rode en zwarte draden van de spaningsregelaar gaat het goed. Ik weet nu niet op welke rpm hij nu draait maar het is nu heerlijk rustig.

Via GPU-Z kan ik de temperaturen uitlezen en die zijn als volgt.
Idle GPU = 41 C
Idle PCB = 36.5 C

Bij belasting zijn de temperaturen (battlefield2, 3DMark06)
GPU = 57 C
PCB = 43.5 C

Ik denk er nog wel aan om een andere koeler te kopen maar dat kan nu nog wel even wachten.
Als iemand mijn nog een tip kan geven welke koeler ik het beste kan kopen hoor ik dat graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caedus Saevire
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-02 05:05
Hoi, ik ga me hier gezellig bij dit topic aansluiten.

Mijn specs:
ASUS P5N32-E SLI
Intel Q6600
OCZ 2gb RAM
Corsair 650w PSU
WD sata disk (500gb)
XFX 8800 GT XT (alpha dog edition)
WinXP SP2.

Het probleem:
De fan van de XFX 8800 GT draait op 100% ongeacht belasting, clock of temperatuur.

Wat ik al heb geprobeerd:
Drivers van de box
Nieuwste drivers
3rd party drivers (omega)
ntune
rivatuner

Wat nog bezig is:
contact opgenomen met XFX - poging1: support was zeer kortaf geen hulp -poging2: andere medewerker, kijkt nog in de kwestie.

Overig:
XFX 8800 GT XT (alpha dog edition) 512mb, het is de Rev 2, -PYDE serie (nvidia reference card) de fan ZOU dus adjustable moeten zijn.
Temperaturen zijn zeer laag en met belasting komt niet boven de 60 uit. De temperatuur van de kaart is uit te lezen, de RPM staat echter niet vermeld.

Dat is het momenteel. Als ik nog terug hoor van XFX support zal ik hun reactie hier ook bijzetten. Als iemand anders nog suggesties heeft, of zelfs 'aftermarket' oplossingen (andere fan, etc) dan hoor ik dat graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sh*t ik heb verdomme ook die van 4launch gekocht. Ik zat me al de hele dag zorgen te maken over of dit ding ook een stofzuiger zou zijn. Nou ben je mooi klaar mee...

En een fix komt er hoogst waarschijnlijk niet. Gelukkig dat mijn nieuwe systeem nog niet draait, een RMA aanmaken en omwisselen voor een ander merk dan maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caedus Saevire
Ligt waarschijnlijk aan het type. Voor zover ik weet zijn er drie revisies uit, afhankelijk van de revisie is het of een fysieke modificatie of een software matige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij die van 4 launch gaan er maar 2 draadjes naar de fan, dus het is een fysieke modificatie. Ik was altijd tevreden met mijn XFX producten. Zelfs een passief gekoelde XFX 6200 AGP doet zijn werk nog pima voor zo'n brakke kaart... Maar dit is zwijnerij van de bovenste plank.

Ik ga kijken of ik van iemand een P4 kan lenen om het uit te testen, op het moment heb ik helaas geen S775 processor thuis. Misschien valt het wel mee... Anders gaat ie terug. Ik heb ook de PV-T88P-YHF4 gekocht. Ik dacht dat het enige verschil de extra's zouden zijn de erbij zaten. Ik heb flink medelijden met de gene die deze kaart er heeft gekocht met de zelfde gedachten als ik die verhalen van dit ding zo hoor.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2008 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Verwijderd schreef op zondag 02 maart 2008 @ 11:55:
Bij die van 4 launch gaan er maar 2 draadjes naar de fan, dus het is een fysieke modificatie. Ik was altijd tevreden met mijn XFX producten. Zelfs een passief gekoelde XFX 6200 AGP doet zijn werk nog pima voor zo'n brakke kaart... Maar dit is zwijnerij van de bovenste plank.

Ik ga kijken of ik van iemand een P4 kan lenen om het uit te testen, op het moment heb ik helaas geen S775 processor thuis. Misschien valt het wel mee... Anders gaat ie terug. Ik heb ook de PV-T88P-YHF4 gekocht. Ik dacht dat het enige verschil de extra's zouden zijn de erbij zaten. Ik heb flink medelijden met de gene die deze kaart er heeft gekocht met de zelfde gedachten als ik die verhalen van dit ding zo hoor.
*misschien valt het wel mee*

Als de kaart een 100% fan kaart is zonder soft- of hardware matige aansturing, dan valt het niet mee. Turbine style :/ .

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDAAbeltje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:07

CDAAbeltje

Cool Down !

Hebben de mensen al geprobeerd om zelf de bios aan te passen met Nibitor ? Hier kun je de fan speed instellen, regelen, thresholden, eigenlijk alles wel :) Dus de bios van je kaart inlezen, aanpassen en opnieuw flashen...?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killion
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 18:50
CDAAbeltje schreef op maandag 03 maart 2008 @ 10:02:
Hebben de mensen al geprobeerd om zelf de bios aan te passen met Nibitor ? Hier kun je de fan speed instellen, regelen, thresholden, eigenlijk alles wel :) Dus de bios van je kaart inlezen, aanpassen en opnieuw flashen...?!
Als dit verkeerd gaat ben je ook meteen je garantie kwijt en kun je hem niet meer ruilen. Maar als je dat toch al niet van plan was - tis het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algoman
Twee of drie draden naar de ventilator maakt volgens mij geen bal uit want zet er een spanningsregelaar voor en hij gaat langzamer. Als we gewoon eens gingen klagen op de forum van xfx misschien helpt dat en brengen ze een nieuwe bios uit.

http://www.xfxforce.com/web/support/supportCentral.jspa;jsessionid=aWfVbPtwll4ePRjm0H

of bij

http://www.bjorn3d.com/forum/forumdisplay.php?f=86

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CDAAbeltje schreef op maandag 03 maart 2008 @ 10:02:
Valt idd te proberen, maar ik denk dat ik er een Thermaltake DuOrb op ga doen. Met het PCB zelf is niks mis, die is waarschijnlijk beter dan het PCB van de meeste merken.

Nou, ik heb nog steeds niet kunnen horen hoe die 8800GT klinkt, want die P4 die ik ging lenen was een socket 423... Aangezien ik maar 1 moederbord heb waar PCI-E 16x op zit en daar een S775 processor in moet (die ik nog steeds niet heb), ben ik genaaid. Ik kan geen RMA doen zonder dat ik weet of het wel echt zo hard klinkt.

Daarom wil ik graag weten hoe hard het klinkt. Ik zie heel vaak op tweakers dat mensen klagen als een systeem boven de 30dB uitkomt. Ik zelf heb niet zulke hoge verwachtingen, zolang het geluidniveau maar onder een normale PC uit 2005 blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

30dB? You wish :) . Ik zei het al eerder, je mag me ook niet geloven, maar dat ding op volle speed haalt gewoon 45dB+ ... ik heb hier een Celeron 2,4Ghz met gare fan + 270Watt voeding met gare fan --> die komen niet in de buurt.

Ik zie deze kaarten iedere week een paar voorbij komen - als je de niet modificeerbare kaart hebt en je wilt je garantie houden gaat hij herrie maken.

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier nog een AMD Athlon64 3200+ met een B merk 350W voeding en nog wat casefans, veel minder kan het toch niet worden, hoop ik :') Ik wil gewoon mijn E8400 om dit ding uit te proberen, helaas waren er nog 50 wachtenden voor mij.

Edit: 4launch heeft nu bij de beschrijving van deze 8800GT dat de Fan onregelbaar is... Volgensmij stond dit er eerst niet bij, maar dit verpest daarom wel mijn kans op een RMA als ik dit ding niet snel uitprobeer.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2008 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinBel
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08-09 01:16
Dat een bedrijf als XFX dit niet gewoon goed kan maken.
Dat je niet eens is je FAN lager kan zetten.
Koop gewoon net als mij een lekker goedkoper Sparkle 8800GT 512mb, actieve cooling.
Ik kan hem namelijk wel veranderen :)
Heb nu een mooi fanprofiel aangemaakt in Rivatuner, wat perfect werkt.
En ook bij een Jetway versie die ook goedkoop is, werkt ook alles naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supreme tweaker
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-08 01:27
Yep, ik heb hem ook, maar ik vind het eigenlijk niet storend. Na een poosje hoor ik het niet eens meer. Is het trouwens mogelijk om die tweepins stekker aan een gewone 3pins fancontroller te doen? (CoolerMaster Musketeer)

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog iets omtrent deze kaart, ik heb gezien dat er 2 2pins connectors op de 8800GT zitten. Zou het miss wat uitmaken op de fan op de andere connector aan te sluiten? Want waar die fan standaard in zit is er een soort van transistor met 220(V :? ) erop? Of gewoon een spanningsregelaartje er tussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand?

En nog een laatste idiote vraag, is er een manier om deze grafische kaart zonder een processor aan te krijgen? Gewoon alleen voor BIOS of POST, zolang ie maar ff aangaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDAAbeltje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:07

CDAAbeltje

Cool Down !

Killion schreef op maandag 03 maart 2008 @ 11:27:
[...]

Als dit verkeerd gaat ben je ook meteen je garantie kwijt en kun je hem niet meer ruilen. Maar als je dat toch al niet van plan was - tis het proberen waard.
Als het een aangepaste bios betreft die momenteel op een kaart draait is het bijna wel zeker dat het goed gaat :) Mocht dit niet het geval zijn en je hebt goed opgelet tijdens het DOS proces dan weet je nog wat je in moet tikken om de orriginele bios terug te flashen en zo weer beeld te krijgen op je kaart, wat ook een optie is, is een PCI videokaartje er in te steken en zo de kaart weer terug te flashen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had zelf ook een zelfde probleem met een 7900GT van XFX. Ook toen met support gemaild en het kwam er op neer dat deze versie geen 'smart-fan' oid had. Zie deze post voor een mooie en simpele oplossing ;)

Verwijderd in "Het "Post hier je kleine mods" topic - D..."

Gewoon een andere fan erop richten en de originele uitschakelen. Wel natuurlijk in de gaten houden dat de temps niet te hoog worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is misschien een associale vraag maar zou iemand het kunnen opnemen?? :p Want ik heb hier een fx5500 met brullende koeling liggen en ik vraag me af of deze nou eigenlijk harder geluid maakt aangezien ik graag de XXX wil kopen over een weekje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 19:29:
Het is misschien een associale vraag maar zou iemand het kunnen opnemen?? :p Want ik heb hier een fx5500 met brullende koeling liggen en ik vraag me af of deze nou eigenlijk harder geluid maakt aangezien ik graag de XXX wil kopen over een weekje.
Ik sluit me hierbij aan, dit zou iig best handig zijn voor de mensen die overwegen deze GPU te kopen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algoman
Ik heb er nu een zalman fanmate tussen zitten en daardoor vindt ik het nog een erg goede kaart maar zonder die zalman fanmate is het net een stofzuiger. Kost ongeveer 5 euro maar dan heb je wel een stille kaart. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.endpcnoise.com/e/images/items/fanmate2.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door algoman op 07-03-2008 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GodDamage
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-09 19:08
algoman schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 23:11:
Ik heb er nu een zalman fanmate tussen zitten en daardoor vindt ik het nog een erg goede kaart maar zonder die zalman fanmate is het net een stofzuiger. Kost ongeveer 5 euro maar dan heb je wel een stille kaart. :)

[afbeelding]
Handig zo'n ding maar vereist die niet 3 draadjes voor een fan?

Ik heb ook de XFX bij 4launch besteld maar ik stuur deze ongebruikt terug en laat de MSI NX8800GT Zilent komen. Het lawaai van de fan op 100% irriteerde me al mateloos bij mijn 7800GT en van de MSI verwacht ik sowieso betere prestaties en minder geluidsproductie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algoman
Klopt, maar de connector met 2 draden passen erop en hij krijgt zijn voeding van het moederbord (asus P5K) case ventilator connector. Hier krijgt hij zijn 12volt en die kan met de zalman fanmate terugregelen worden. Ik schat nu in dat deze nu op zon 75% ingesteld staat en de temperaturen blijven laag. Te contoleren met GPU-Z

Let wel op dat je de juiste kleuren op elkaar aansluit wit op wit & zwart op zwart. Aangezien deze naast elkaar liggen (op de zalman) is dit eenvoudig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]
Ook maar zo'n ding gekocht.
Maar hoe regel je de fans? Moet je je kast open schroeven een een schakelaar omzetten of in de bios kloten? Het zou fijn zijn als ie een beetje dynamisch regelde naar aanleiding van de temperaturen zoals normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algoman
Het is een spanningsregelaar en geen temperatuur regelaar. Als je aan het potmetertje draaid gaat hij langzamer of harder. Zal er een foto van maken en even kijken hoe ik die op het forum krijg. Let wel op dat je hem niet te langzaam zet. Als je hem op 75% zet is die heel erg stil. Ga niet oc met dat ding gewoon op stok snelheid laten draaien. Als je hem gaat overklokken en je wilt hem stil hebben moet je een andere koeler gaan kopen anders zit je weer in de herrie.

Zoals de Thermalright

of de Artic koeler 8800
Maar die heeft dan weer drie koelers met een 4 polige stekker.
Helaas gaat dan je fabrieks garantie eraan, misschien dat ik er over een half jaar aan ga beginnen.
Nu even niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algoman
Nog even wat foto's
http://img187.imageshack.us/img187/1857/img1067he2.jpg
http://img187.imageshack.us/img187/1508/img1066ut9.jpg
http://img187.imageshack.us/img187/1640/img1065gs3.jpg

p.s. Het is niet wite en de zwarte draad maar de rode en de zwarte draad.

[ Voor 17% gewijzigd door algoman op 08-03-2008 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

algoman zou jij het op video kunnen opnemen als hij op 100% staat? Dan weet iedereen die overweegt deze kaart te kopen of het echt storend is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GodDamage
Verwijderd schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 17:34:
algoman zou jij het op video kunnen opnemen als hij op 100% staat? Dan weet iedereen die overweegt deze kaart te kopen of het echt storend is ;)
Je hebt ook nog zoiets als een volumeverschil t.o.v. opname level en afspeelvolume. Hoe kun je dan objectief horen hoe luid het is? Een betere methode is een dB meter. In het ergste geval 50 dB als ik de site van MSI mag geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja natuurlijk. Maar zoals bij deze video http://www.youtube.com/watch?v=i1-4n2mJurA kan je luisteren of het geluid echt hinderlijk is. Je hoort dus bijv. het geluid van de casefans, en als je dan de geluidsproductie van de graka hoort dan kun je inschatten hoe hard het zou klinken als het naast je staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://nl.youtube.com/wat...NiaPz8GNQ&feature=related

Jezus Christus, dat ding is echt lawaaierig zoals ik het hoor. Klinkt als een oude PC in turbo modus De case is daarom wel open.

Ze laten hem op 100% draaien, dus je kan ongeveer wel bedenken hoe het klinkt bij de XFX die constant op 100% staat. Ander type koeler maar vergelijkbaar geluid denk ik.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2008 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja maar dat is de EVGA... En die heeft aanpasbare fanspeed.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2008 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update:

Ik heb het er toch maar op gewaagd en de XFX 8800GT er zonder processor in gedaan. Gelukkig ging hij aan, zonder te POST'en.

Ik kan je vertellen; het maakt een pokkelawaai, zelfs met de case dicht hoor je het in de andere kamers. Het klinkt niet als een stofzuiger, maar het klinkt meer als een verstopte normale fan ofzo.

Ik heb er een filmpje van gemaakt met mijn mobiel, maar ik praat er doorheen dus het is vrij nutteloos om hier te posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05 15:16
Twee weken geleden bij mij op de zaak ook twee 8800GT Alpha Dog's besteld (SLI), bij gebrekkige beschikbaarheid van andere merken kaarten. Helaas 2 dagen na de bestelling pas op internet de fanspeed problemen ontdekt. Ik hoopte nog op een of andere revisie.

Mn enthousiasme van gamen met mn nieuwe videokaarten verdween als sneeuw voor de zon toen ik het systeem afgelopen week voor de eerste keer aanzette. Ook ik heb zonder baat de softwarematige fancontrol opties geprobeerd die hier genoemd worden. Voor mij is de herrie onacceptabel aangezien mijn systeem naast me op mn bureau staat. Ik zit ook nog eens met 2 van de stofzuigers dus.

Bij mij gaat het om de PV-T88P-YHF4 (v1.1 als ik het goed heb) met de productie datum 02/08.

Donderdag de kaarten teruggebracht naar de zaak en aangemeld als RMA bij de distributeur die kijkt wat ze hiermee kunnen bij XFX. Ik hoop nu op een creditering van de kaarten zodat ik een ander merk kaart met 8800GT reference cooler kan uitzoeken, ook al zij deze enkele tientjes duurder. Ik ben diep teleurgesteld in XFX dat ze dat met zo'n prijsklasse videokaart en de stille systemen van tegenwoordig nog verkopen.

Mocht het niet lukken dan ga ik ook maar over op de hardwarematige opties die hier genoemd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 09 maart 2008 @ 17:48:
Update:

Ik heb het er toch maar op gewaagd en de XFX 8800GT er zonder processor in gedaan. Gelukkig ging hij aan, zonder te POST'en.

Ik kan je vertellen; het maakt een pokkelawaai, zelfs met de case dicht hoor je het in de andere kamers. Het klinkt niet als een stofzuiger, maar het klinkt meer als een verstopte normale fan ofzo.

Ik heb er een filmpje van gemaakt met mijn mobiel, maar ik praat er doorheen dus het is vrij nutteloos om hier te posten.
Wat houd je tegen? Het is in ieder geval een indicatie voor wat we mogen verwachten qua type geluid. ;)

Zal btw als ik over een paar dagen die Alpha dog xxx bestel dan toch maar de Zalman fanmate erbij bestellen want het schijnt goed te werken?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2008 07:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castor385
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:41
Hmm. Balen. Ik heb dus ook zo'n kaart gekocht, zonder ook maar enig besef van dit probleem! Ik vond m'n XFX 8800GT al zo'n pokke herrie maken, maar na het lezen van de verhalen hier ga ik toch overwegen om hem terug te sturen. Volgens mij heb ik de PV-T88P-YDF4, wat volgens de specificaties toch een regelbare snelheid zou moeten hebben.

Study everything, You'll find something you can use

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijnd
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 14:51
Castor385 schreef op maandag 10 maart 2008 @ 11:49:
Hmm. Balen. Ik heb dus ook zo'n kaart gekocht, zonder ook maar enig besef van dit probleem! Ik vond m'n XFX 8800GT al zo'n pokke herrie maken, maar na het lezen van de verhalen hier ga ik toch overwegen om hem terug te sturen. Volgens mij heb ik de PV-T88P-YDF4, wat volgens de specificaties toch een regelbare snelheid zou moeten hebben.
Ik heb die kaart ook maar echter geen last van de 100% fanspeed. Enkel 4 seconden bij het aanschakelen van de pc draait de fan op volle toeren, hierna zakt het toerental. Ik gebruik deze kaart op een P35C-ds3r, misschien heeft dat er nog wat mee te maken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algoman
Ja maar kan jij ook eens kijken of je een drie draads fan hebt. Ik heb in iedergeval een twee draads ventilator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algoman
Kan iemand eens kijken met behulp van het programma NiBiTor wat zijn bios setting zijn van zijn XFX 8800GT. Ik gebruikte dit programma vroeger ook voor mijn oude 6800LE.

Kijk dan eens bij de temperatuur tabblad of je ook alleen vaste temperaturen hebt staan. Als iemand dan een kaart heeft die een automatiche instelling heeft voor de temperatuur zou ik die graag willen weten.

Ik heb helaas geen film camera om het geluid op te nemen maar hij is nu erg stil. Op mijn werk hebben we een db meter, ik zal eens kijken of ik die mag lenen.

Wat op youtube staat heb ik zelf niet meegemaakt dat klink nog veel erger.

Afbeeldingslocatie: http://img369.imageshack.us/img369/6199/nibitorbiosxfx8800gtkh3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caedus Saevire
algoman schreef op maandag 10 maart 2008 @ 21:43:
Kan iemand eens kijken met behulp van het programma NiBiTor wat zijn bios setting zijn van zijn XFX 8800GT. Ik gebruikte dit programma vroeger ook voor mijn oude 6800LE.
Thanks! dit is precies wat ik nog niet geprobeerd had. Uitgelezen en het lijkt er inderdaad op dat mijn Rev. 2 via de bios gelocked is op 100%. Ik denk dat ik even contact op ga nemen met support en kijken wat zij hieraan kunnen doen.

Overigens, iedereen die de Rev. 2 heeft, (lange heatsink met zwart achterstuk) heeft als het goed is een nvidia reference model, dus zonder hardware matige aanpassingen.

Of de fan functionaliteit onderdeel is van de aankoop laat ik over aan de rechtsgeleerden onder ons, maar volgens de specs zou alles moeten werken, geen geknipte draadjes e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algoman
Hier nog een uitleg van Tomshardware hoe het programma NiBiTor werkt. En hier ook een stukje uitleg over de temperaturen. Erg handig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nice die tutorial. Maarre, nog een vraagje:

Stel je doet er een nieuwe fan op, en je haalt die oude eraf, gaat de 8800GT dan automatisch throttlen omdat ie geen fan vindt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algoman
Nee dat denk ik niet. Het is nu ook een permanente spanning waardoor de fan op 100% staat. Een andere koeler+fan zal hier ook gewoon op 100% gaan draaien. Als je bijvoorbeeld de Thermalright HR-03 GT neemt en je zet er een kleine losse koeler op dan wordt die goed gekoeld en is die lekker stil maar dit is wel weer een extra investering in je videokaart.

http://www.thermalright.c...03_gt/big/hr-03-gt2-1.jpg

Hier een uitleg hoe je de koeler moet vervangen.
http://www.thermalright.c...ion_vga_cooler_hr03gt.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al een Thermaltake DuOrb gekocht, maar ik las dat bij iemand de kaart ging throttlen omdat de videokaart zijn nieuwe koeling niet kon detecteren ofzo. Vandaar deze vraag.

de HR-03 is een hele mooie koeler, maar ik vond hem net iets te prijzig omdat de thermaltake alles heeft wat ik nodig heb. :) Wel jammer dat mijn garantie er straks aangaat, in Amerika mogen ze veel meer aan XFX kaarten doen zonder de garantie kwijt te raken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hej mensen

Ik heb de YDF versie en had eerst de YHF welke ik geruild heb vanwege dit probleem. nu blijkt dat alle 8800 gt alpha dog's gelocked zijn!

Ik heb contact gehad met de helpdesk en kreeg eeen verbazend makkelijk antwoord terug.

Hi, thanks for your message, the original versions of the mentioned fans had the fan control but the later versions did not, so it would seem that you have thew later version of the card which doesnt have the fan control. please let us know if we can be of any further help. Thanks. james

DAT WAS DE HELE REACTIE!!!!!! :? :? :/ :/ :X :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasf
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Ik had bij mijn asus 8800gt hetzelfde probleem.

ik heb de fan nu constant op 5v draaien ipv 12v, koelt nog steeds meer dan genoeg, en geen herrie meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onzichtbaar
  • Laatst online: 10-09 14:24
Ik had er ook één gekocht voor SLI opstelling met mijn huidige Asus. Dacht goedkoop uit te zijn. Zoals ik ook al bij de product review schreef, heeft deze kaart zelfs voor een kaart met vaste fanspeed belachelijk veel lawaai. Dit is makkelijk aan te tonen door er de EN versie van Asus (of een andere) naast te zetten.

Met onderstaande argumentatie heb ik mijn kaart gewoon gecrediteerd gekregen. Argumenten van winkeliers dat de kaart gebruikt zou zijn gaan hier niet op. Immers hoe kan je anders het helse lawaai horen.

"Beroep mij op de Europese richtlijn 97/9 die mij toestaat binnen 7 dagen zonder opgaaf van redenen gekochte goederen te retouneren met restitutie van gedane betalingen."

De Europese richtlijn 97/9 regelt namelijk dat je bij een internet aankoop het product niet kan voelen, ruiken en/of in werking ervaren. Een product moet aan bepaalde consumentenverwachtingen voldoen, die ontstaan door de grootst gemene deler, dan wel door redelijkheid & billijkheid. Nu, het prijsverschil was maar 2 tientjes en dat is onvoldoende om een dramatisch aangepaste productverwachting te rechtvaardigen.

P.S. De Europese richtlijn geldt voor alle landen in de EU en is een minimale richtlijn. Zo geldt voor Belgische internetwinkels een termijn van 14 dagen.

Koga F3 8.0, NAD M33, KEF R11, Asus Maximus Z790

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
De Europese richtlijn 97/9 regelt namelijk dat je bij een internet aankoop het product niet kan voelen, ruiken en/of in werking ervaren. Een product moet aan bepaalde consumentenverwachtingen voldoen, die ontstaan door de grootst gemene deler, dan wel door redelijkheid & billijkheid. Nu, het prijsverschil was maar 2 tientjes en dat is onvoldoende om een dramatisch aangepaste productverwachting te rechtvaardigen.
Bij koop of afstand (in NL) mag je altijd binnen 7 dagen zonder opgaaf van reden retourneren. [bron]

Koop je in de winkel dan zou je kunnen vragen of die herrie maakt of dat je het zelf mag horen, dan raad ik aan om schriftelijk vast te leggen (evt op de bon) dat je de kaart wilt retourneren indien deze herrie maakt. Binnen een paar dagen uiteraard.

Het is namelijk erg lastig om garantie hiermee te halen aangezien het product natuurlijk niet echt 'defect' is. Dan ben je maar net aan de winkel overgeleverd wat zij interpreteren onder een product dat "niet naar verwachting werkt".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucky-king
  • Laatst online: 16-07 11:19

[afbeelding]
Ik zou bijna van je gaan houden.8)7 :9 _/-\o_

ik had er nog 1 liggen. en eraan vast gemaakt.. nu is die gewoon muis still.
en gaat idle de 37 en stressed nog niet echt gekeken.. maar dan doe je hem gewoon wat harder.
ik had precies het zelfde probleem.
Dit is een uitermate goede TIP voor als je zo een kaart hebt.
ik had er toevallig nog 1tje liggen van me Zalmankoeler.
maar voor +-5 euro heb je er een en dan is je Videokaart regelbaar en muisstil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trouwens, hoe zit het iig met de prestaties van deze dingen? Presteren ze even goed als de 8800GT's van andere fabrikanten op grafisch gebied?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben helaas ook de dupe hier van. Ik vind het te gek voor woorden dat een fabrikant als XFX zoiets weet te presteren. Deze kaart is dus mooi RMA gegaan en omgeruild voor een ASUS. Ik mag hopen dat de meeste webshops deze kaart niet verkopen. Voor degene die deze kaart misschien willen aanschaffen: doe het niet. De herrie is gewoon belachelijk! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StormRider
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 20:01
aanstellers. koop een andere koeler of zet hem lager door minder voltage erop te zette

gr,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhu
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-07 23:02

jhu

Ik had bij Informatique een XFX 8800 GT Alpha dog YDD4 gehaald, deze zou regelbaar moeten zijn.

Helaas las ik op diverse fora dat er een tweetal versies is: A.0 en E.0

A.0 is wel met stille variabele fan, E.0 heeft een fixed snelheid van 100%, dit is gelukkig buitenop de doos af te lezen. Helaas had ik een E.0, ik ben dinsdag teruggegaan naar de winkel en heb een A.0 gekregen ipv de E.0.

Nu is mijn kaart helemaal stil en ben ik helemaal blij!

Helaas had een vriend een ander probleem (artifacts) met zijn identieke A.0 kaart, drie maal raden welke kaart hij woensdag als vervanging kreeg. De EXACTE E.0 kaart die ik had ingeleverd.

Omdat mijn doos was beschadigd kreeg ik wel een nieuwe kaart, maar moest ik mijn eigen doos houden. Ze hebben mijn (eigenlijk defecte) E.0 dus in een nieuwe A.0 doos gedaan en weer op de plank gelegd.

Morgen maar eens een hartig gesprek hebben met de bedrijfsleider van Informatique, dit kan natuurlijk echt niet.

Zet de cv maar uit moe, die AMD draait nu stabiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GodDamage
jhu schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 01:36:
Helaas had een vriend een ander probleem (artifacts) met zijn identieke A.0 kaart, drie maal raden welke kaart hij woensdag als vervanging kreeg. De EXACTE E.0 kaart die ik had ingeleverd.

Omdat mijn doos was beschadigd kreeg ik wel een nieuwe kaart, maar moest ik mijn eigen doos houden. Ze hebben mijn (eigenlijk defecte) E.0 dus in een nieuwe A.0 doos gedaan en weer op de plank gelegd.

Morgen maar eens een hartig gesprek hebben met de bedrijfsleider van Informatique, dit kan natuurlijk echt niet.
Dit kan prima hoor! Je vriend krijgt een perfect werkend exemplaar voor de defecte kaart die hij retour heeft gestuurd. Dat de fanspeed niet te regelen is, is geen defect.
Begrijp me niet verkeerd; ik had ook een graka met niet regelbare fanspeed en die is ook terug gegaan en heb de MSI 8800GT Zilent gekocht. Lekker stil en ook nog eens standaard OC' ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhu

jhu

Ik vind het wel een defect..

De klant koopt een YDD4, door XFX zelf aangemerkt als regelbaar (zie 2 pagina's terug) en hij is niet regelbaar. Het product voldoet dus niet aan de eigenschappen die XFX zelf vermeld.

En daarnaast vind ik het opnieuw, als NIEUW, verkopen van reeds gebruikt en retour gebracht spul erg irritant. Je weet nooit wat iemand er al mee gedaan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stijnd schreef op maandag 10 maart 2008 @ 11:57:
[...]

Ik heb die kaart ook maar echter geen last van de 100% fanspeed. Enkel 4 seconden bij het aanschakelen van de pc draait de fan op volle toeren, hierna zakt het toerental. Ik gebruik deze kaart op een P35C-ds3r, misschien heeft dat er nog wat mee te maken....
Ik heb ook een P35C-DS3R, maar het ligt aan de versie van de kaart die je hebt.

Klik, als je in die lijst kijkt zie je dat jou kaart daarbij staat. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algoman
JHU, zou je als het kan misschien een screenshoot willen neerzetten van NiBiTor met de temperatuur settings of de gegevens doorgeven. En wat ook belangrijk is heb je een ventilator met 2 of 3 draden. Misschien dat een simpele flash voor ons voldoenden is. Hoewel ik nu prima kan leven met de zalmaat er tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhu

jhu

algoman schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 15:42:
JHU, zou je als het kan misschien een screenshoot willen neerzetten van NiBiTor met de temperatuur settings of de gegevens doorgeven. En wat ook belangrijk is heb je een ventilator met 2 of 3 draden. Misschien dat een simpele flash voor ons voldoenden is. Hoewel ik nu prima kan leven met de zalmaat er tussen.
Ik ga zo het programma installeren en de kaart eens bekijken om de draden te tellen.

Ik ben ook vandaag met die collega teruggegaan naar informatique om zijn kaart te ruilen, duizendmaal excuses gekregen. Degene die me dinsdag een andere kaart meegaf had de E.0 versie per ongeluk in de krat voor 'retour magazijn' gelegd ipv de 'retour fabrikant' krat.

Ik ben keurig geholpen door de bedrijfsleider zelf. Er stond een flinke rij bij de technische dienst, dus ik had me gemeld in de winkel met de klacht en de vraag om de bedrijfsleider te spreken.

Zeer netjes opgelost door Informatique!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhu

jhu

Afbeeldingslocatie: http://woonkamer.bras26.net/tweakers/6800gt.png

Afbeeldingslocatie: http://woonkamer.bras26.net/tweakers/kaart.jpg

4 draden maar liefst, een zeegroene, een blauwe, een zwarte en een gele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08-2021
toen ik jullie topic las d8 ik slim te zijn en een gigabyte 8800GT 512mb zalman OC te halen
mooi niet dus dat ding is ook een turbine, ik had van zalman wel beter verwacht en ja hoor je raadt het al ook niet in te stellen qua fan speed
niet in ntune, rivatuner, atitraytools nergens:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algoman
Bedankt jhu voor de gedaane moeite.
De bios settings zijn dus hetzelfde alleen op de foto lijkt het wel of je een andere fan hebt dan wij. Ik denk dat het aanpassen van de bios weinig zin heeft. Als ik er wat meer vertouwen in heb zal ik het eens proberen maar nogmaals met die spanings regelaar kan ik prima mee leven. De temperaturen blijven laag ondanks de lager ingestelde rpm van de fan. Ik zou bijna een ntc weerstand er tussen solderen en deze aan de koeler vast maken. We blijven toch tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
De fan die op 100% draait heeft maar 2 draadjes en ziet er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.4launch.nl/images/producten/s/047238s.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat voor een videokaart zat er eerst in?, als dat ati was dan lijkt het me handig windows opnieuw te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rougenator
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-12-2023
Tsja, ik heb 2 weken geleden 2 van deze monsters gekocht (SLI), zonder te weten van de fanproblematiek... De kaart presteert supperrr op twee punten:
1) geklokt naar 710/1020/200 (door de onderstaande oplossing)
2) lawaai 110db oftewel veel te veel lawaai

Je kan dan drie dingen doen om dit tegen te gaan:
1) De kaart weer retour sturen met alle problematiek vandien
2) Er een 5 of 7 volts adaptor van o.a. Zalman er tussen zetten = regelbaar
3)Thermaltake Duorb = is ook regelbaar via hardware

Deze laatste zorgt voor en lagere temps en ook nog eens heeeeel veeeeel minder lawaai. Dat kost dan wel een 30 €. (Zorg ervoor dat je de oude koeling er voorzichtig afhaald dan kan je die er weer opzetten als je nog iets met garantie wilt.)

Conclusie: het zijn allemaal goede oplossingen! Welke heb ik gekozen?
Thermaletake Duorb in SLI. Deze passen prima met de kaart in een twee slots ruimte, dus met de moderne moederborden is dit prima te doen. De temps zijn nu via GPU-Z: idle 48'

Prima toch?

[ Voor 4% gewijzigd door Rougenator op 03-04-2008 00:55 ]

T-Mobile Ameo: SIM/CID Unlocked @ WM6 & T-Mobile MDA Vario II SIM/CID Unlocked @ WM6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Als je hem gaat vervangen zijn er misschien wel betere oplossingen zoals bijv.
pricewatch: Arctic Cooling Accelero S1 Rev. 2
met extra fan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rougenator
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-12-2023
Ja, voor een single Videokaart is dat zeker een goede oplossing, maar als je twee kaarten hebt met deze oplossing, gaat dat niet passen... Misschien nog wel met hun eigen duofan, maar niet met een 120mm PAPST erop.

[ Voor 21% gewijzigd door Rougenator op 03-04-2008 11:56 ]

T-Mobile Ameo: SIM/CID Unlocked @ WM6 & T-Mobile MDA Vario II SIM/CID Unlocked @ WM6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endemion
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-06-2024
Als nu nog iemand zo'n ding overweegt te kopen zou ik een andere pakken de prijzen zijn zodanig gezakt dat je voor hetzelfde geld een 8800GTS (G92) hebt die bekend staan (reference) om hun stille koeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben1992
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-12-2023
gewoon mee terug naar de winkel gaan

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• runner76
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-04-2024
Ik heb een goedkope Jetway gehaald bij Dollarshop en die heeft nergens last van, voor € 160,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Niet online
Ik had ook een XFX8800GT (PV-T88P-YDF4 VE3.0 W02/08) gekocht bij 4lauch en ik schrok me ook rot van het geluid. Echt niet normaal meer. Uiteraard had ik niet van te voren gechecked, want zoiets komt toch niet meer voor.

Kaart vandaag weer geretourneerd naar 4lauch, want voor deze kaart stond niet vermeld op de website dat de fan niet variabel was (wel een andere XFX 8800GT). Ben benieuwd naar hun reactie, want zoals hier te lezen is is het niet de eerste keer dat ze een XFX terug krijgen i.v.m. lawaai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-09 12:47

KatirZan

Wandelende orgaanzak

pdukers schreef op maandag 26 mei 2008 @ 19:18:
Ik had ook een XFX8800GT (PV-T88P-YDF4 VE3.0 W02/08) gekocht bij 4lauch en ik schrok me ook rot van het geluid. Echt niet normaal meer. Uiteraard had ik niet van te voren gechecked, want zoiets komt toch niet meer voor.

Kaart vandaag weer geretourneerd naar 4lauch, want voor deze kaart stond niet vermeld op de website dat de fan niet variabel was (wel een andere XFX 8800GT). Ben benieuwd naar hun reactie, want zoals hier te lezen is is het niet de eerste keer dat ze een XFX terug krijgen i.v.m. lawaai.
Ik heb precies dezelfde gekregen van (ook) 4launch, en moet zeggen, de fan maakt idd wel flink wat herrie, maar aangezien sommige niet verder kijken,hierbij eventjes nogmaals de uitleg van XFX :

De non-adjustable fans zijn in het leven geroepen om een high-end (med-high) kaart betaalbaarder te maken. Mensen willen altijd voor een kwartje op de voorste rij zitten blijkt maar weer.

4Launch zal je een nieuwe retour zenden, van hetzelfde prijsklasse, ook met non-adjustable fan ;)

Beste oplossing? Tja, een duurdere versie kopen of 10 minuutjes zelf knutselen.

Ik wist (na het lezen van alle topics) dat deze fans nogal wat herrie maakte, maar aangezien ik daar al rekening mee gehouden had heb ik direct ook een nieuwe koeler besteld. Deze geinstalleerd en stiller (en koeler) krijg je dat ding bijna niet.

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markicks
  • Laatst online: 06:48
Ik heb hier twee van die dingen in SLI icm met een splitter en een zalman fan mate 2. Werkt als een trein en kost geen drol. 8)

system setup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Niet online
KatirZan schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 08:56:
[...]
4Launch zal je een nieuwe retour zenden, van hetzelfde prijsklasse, ook met non-adjustable fan ;)
Nope, ze hebben mijn retour netjes geaccepteerd en het geld krijg ik terug :)

Ik ga gewoon wat beters kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
Vorige week uiteindelijk ook na ruim 2,5 maand RMA te horen gekregen dat ik geld terugkrijg. Zelf modden is dus een 10x betere oplossing dan RMA als je hem niet zo belachelijk lang kwijt.

Alleen is de vraag of er een andere fatsoenlijke stille oplossing is (in 8800gt of 9600gt) is wat betreft single slot coolers. Ik wil niet weer hetzelfde traject af... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan

KatirZan

Wandelende orgaanzak

pdukers schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 17:46:
[...]

Nope, ze hebben mijn retour netjes geaccepteerd en het geld krijg ik terug :)

Ik ga gewoon wat beters kiezen.
Kijk, dat is wel mooi om te horen :)

Ik heb ondertussen een 2e 8800GT van XFX in SLI geplaatst, ook direct een nieuwe koeler er op gezet en ik moet zeggen, ik ben zeer tevreden.

Moet ik wel even vermelden dat het stofzuiger geluid van de standaard koeler echt niet om aan te horen is....
Misschien een idee om de rekeningen van alle fanmates + nieuwe koelers richting XFX Europe te sturen en ze proberen te declareren.

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markicks
  • Laatst online: 06:48
KatirZan schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 09:59:
[...]
Misschien een idee om de rekeningen van alle fanmates + nieuwe koelers richting XFX Europe te sturen en ze proberen te declareren.
Hahaha leuk idee, maar ik denk niet dat je krijgt wat je wilt!

[ Voor 4% gewijzigd door Markicks op 29-05-2008 16:16 ]

system setup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Markicks schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 16:16:
[...]

Hahaha leuk idee, maar ik denk niet dat je krijgt wat je wilt!
Alles is het proberen waard :) We kunnen er natuurlijk ook voor zorgen dat we alle export uitgangen blokkeren daar :+

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra1niac
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-02 22:07
Ik had ook de XFX 8800 GT alphadog gekocht bij Paradigit met het 100%-fanprobleem; echt een heel irritant hard stofzuigergeluid. Ik kreeg direct mijn geld contant terug, waarvoor hulde!
Heb inmiddels de veel goedkopere 9600 GT van Palit en ben daar zeer tevreden mee. Deze kaart met non-reference cooler hoor je alleen bij het aanzetten van de pc. Zodra windows start hoor je hem niet meer, zelfs tijdens gamen niet. Drivers (heb zelf andere gedownload) zijn ook prima: alles draait soepel onder Vista 32 bit.
Pagina: 1 2 Laatste