Dan zou ik toch eens jou 3dmark06 scoren willen zien met een 9600GT kaart. De 8800GT XFX (stofzuiger) van mij heeft een score van 12995 punten met een Q6600 (3Ghz) CPU. Als de 9600GT bijna dezelfde score heeft dan kan men beter voor de 9600GT gaan. Ik heb trouwens nog steeds de fanmate ertussen zitten en dat bevalt mij prima.Bra1niac schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 17:05:
Ik had ook de XFX 8800 GT alphadog gekocht bij Paradigit met het 100%-fanprobleem; echt een heel irritant hard stofzuigergeluid. Ik kreeg direct mijn geld contant terug, waarvoor hulde!
Heb inmiddels de veel goedkopere 9600 GT van Palit en ben daar zeer tevreden mee. Deze kaart met non-reference cooler hoor je alleen bij het aanzetten van de pc. Zodra windows start hoor je hem niet meer, zelfs tijdens gamen niet. Drivers (heb zelf andere gedownload) zijn ook prima: alles draait soepel onder Vista 32 bit.
Nou. Ik zag dit een middag te laat. Ik heb hem nu ook, maar ik had nog een Zalman Fanmate liggen, en werkt nu prima stil!
Macbook Pro 16" 2021 - iPhone 14 Pro Max Deep Purple 256GB - Apple Watch Ultra 2 Black Titanium Case - iPad Pro 11" M4 Space Gray 256GB - Apple TV 4K 32GB
Verwijderd
Hoeveel pins heef de fan aansluiting van de XFX Alpha dog? 3 zou namelijk erg mooi zijn kan ik hem op mijn fan controller aansluiten.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2008 09:18 ]
4 pins aansluiting, smalle aansluiting.Verwijderd schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 09:16:
Hoeveel pins heef de fan aansluiting van de XFX Alpha dog? 3 zou namelijk erg mooi zijn kan ik hem op mijn fan controller aansluiten.
Wat je wel kan doen bij de laatste revisies (2 dradige) is het gele draadje van plaats 2 op plaats 3 zetten, de fan draait dan 50% en maakt meteen een stuk minder herrie
Dit valt makkelijk te doen door alleen de cover er af te halen, dus niet de hele koeler.
Wabbawabbawabbawabba
Heeft iemand ook foto's genomen hoe je de koeler eraf hebt gehaald? Ik heb ook een nieuwe gpu-koeler gekocht maar ik kan op internet vinden om een degelijke handleiding te vinden. Wou eerst wat meer informatie vinden voordat ik mijn schroevendraaier op mijn videokaart loslaat 
Groeten!
Groeten!
Lijkt me gewoon een kwestie van losdraaien en voorzichtig beweging in de koeler proberen te krijgen totdat de pasta los laat?
Gewoon alle schroefjes los maken en dan komt ie los. Let er wel op dat de fan nog vast zit met een draadje, die zou ik dan ook ergens tussen in los maken anders hangt je koeler nog aan de kaart door die draad.Hattu schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 19:26:
Heeft iemand ook foto's genomen hoe je de koeler eraf hebt gehaald? Ik heb ook een nieuwe gpu-koeler gekocht maar ik kan op internet vinden om een degelijke handleiding te vinden. Wou eerst wat meer informatie vinden voordat ik mijn schroevendraaier op mijn videokaart loslaat
Groeten!
Het zijn echt maar 10 schroefjes die je los hoeft te maken dus dat kan geen probleem zijn. Gewoon de kaart neer leggen en alle los schroeven is echt alles.
Dat je geen handleiding kan vinden is wel logisch. Het is echt alleen wat schoefjes los draaien en daar heb je geen handleiding voor nodig lijkt mij.
[ Voor 9% gewijzigd door PilatuS op 09-07-2008 21:03 ]