Het grote mountainbike topic (deel 9) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste
Acties:
  • 20.691 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-09 14:46

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Zo, de regiocompetitie laat ik schieten. Heb toch al een enorm slechte periode, en ik zou haast voor spek en bonen nog meedoen want ik heb al een DNF staan... Dan maar wedstrijden als Groesbeek doen, en mijn trainingsschema wat aanpassen.

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Mm volgens mij is mijn schakel gebeuren nu echt rip. :X

Ik reed op een stuk vlak bospad en wou schakelen, en toen was het een soort krak, keting sloeg ineens over een versnelling lager en hij liep weer, licht ratelend. Gelijk naar huis doorgefietst, ik stop voor de poort en whop ketting eraf. :X

Is not good... :(

[ Voor 4% gewijzigd door Joopieboy op 21-05-2008 21:46 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:20

The_Scarabial

MTB for life!

^Klinkt nog niet echt ernstig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik kijk morgen wel even en dan zal ik wel pics posten, hopelijk weer een boutje wat strakker aandraaien, maar aan de speling te voelen was het al een tijdje niet helemaal meer ok. En dan bedoel ikv ooral bij stilstand, een voet aan de grond en met de andere voet zo een paar mm naar voren en achter kunnen bewegen en dat hij dan "tikt", en dat de ketting gewoon stilbijft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Spider los op de crank?

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Zou kunnen, straks eens kijken, maar weinig zin eigenlijk. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02 23:12

SchizoDuckie

Kwaak

Woeha! :D

Aangezien ik geen reactie kreeg van de nederlandse Sprint importeur heb ik ervorige week maar eens een mailtje rechtsreeks naar Bulgarije naar de fabriek aan gewraagd.

Vandaag antwoord gekregen:
Ze geven geen garantie op dit soort breuken na 3 jaar, maar kunnen me wel een nieuw frame geven incl nieuwe achterbrug én demper én wordt voor mij naar wens in kleur en stijl gespoten want hij is momenteel nog kaal :D

Kosten: 65 euro ex btw en shipping :D :D :D
*O* *O* *O*

Stop uploading passwords to Github!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-08-2023
SchizoDuckie schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 14:05:
Woeha! :D

Aangezien ik geen reactie kreeg van de nederlandse Sprint importeur heb ik ervorige week maar eens een mailtje rechtsreeks naar Bulgarije naar de fabriek aan gewraagd.

Vandaag antwoord gekregen:
Ze geven geen garantie op dit soort breuken na 3 jaar, maar kunnen me wel een nieuw frame geven incl nieuwe achterbrug én demper én wordt voor mij naar wens in kleur en stijl gespoten want hij is momenteel nog kaal :D

Kosten: 65 euro ex btw en shipping :D :D :D
*O* *O* *O*
En wat kost zo'n framepje normaliter? Als het een beetje mooie frames zijn, is het echt een koopje.

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchizoDuckie

SchizoDuckie

Kwaak

k0ewl schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 14:24:
[...]

En wat kost zo'n framepje normaliter? Als het een beetje mooie frames zijn, is het echt een koopje.
Ik heb echt geen idee wat het normaal kost, maar als ik de prijzen op verschillende sites van fully frames zie is het überhaupt een koopje. Het veersysteem van deze is echt heerlijk en het is dus ook geen rotzooi als het 3 jaar van mijn mishandeling aankan. Nieuw was die fiets overigens 500 euro bij 12gotrading (Is inmiddels wel het een en ander aan de afmontage aan vervangen maar dat mag de pret niet drukken :P )

edit:
Oef, shipping is een beetje problematisch.. Ze doen dus geen zaken meer met die nederlandse importeur gasten dus er gaan niet ff binnenkort shipments naar nederland. Kosten zouden uitkomen op ergens tussen de 250 en 290 euro, plus dan nog wat waardoor het geheel uit zou komen op ergens tussen de 250 330 en 370 euro :( Iemand die toevallig naar bulgarije op vakantie gaat binnenkort hier? :+

[ Voor 23% gewijzigd door SchizoDuckie op 22-05-2008 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

@SchizoDuckie, leuk dat je een nieuwe frame krijgt, maar dat vervoer, tja, das rottig. :P

Btw mijn schakelspul is weer redelijk, was idd de boel eens goed aandraaien en wat bijsmeren, gelukkig. Alleen de kettingspanning is niet echt veel meer... En achterderri is ook niet helemaal 100% meer, er zit ruimte tussen het metalen gebeuren waar het aan elkaar hoort te zitten normaal. Achja, hij rijd weer. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:55
Ik vat het alleen niet meer.
Wanneer ga je je verdiende geld dan omzetten in iets rijdbaars?
Wanneer kom je uit de twijfelfase?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegapia
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-08 10:34
Alles heeft zo zijn eigen charme, kun je later tegen je kleinkinderen zeggen:

"Awel hé, toen dat bompa nog een jonk manneke was hé en zijnen eerste mounteinbaaik had. Dat was een machien sé. Altijd alles kapot! Maar 'k heb hem altijd kunne fikse en 'k heb er veel mee gelache en dat is nog altijd het belangrijkste hé kindjes."

edit:
En nog een beetje on-topic. Gisteren eindelijk mijn eerste deftige rit gedaan. 32 km over een aantal eventuele biketerreinen. Eigenlijk véél te véél asfalt gezien naar mijn zin, maar het was vooral bedoeld als eerste test van de conditie en om eens te zien waar ik zoal naartoe kan in 't vervolg.

Al bij al viel de conditie nog mee. De potentiële bike-routes vielen wel wat tegen maar dat had ik verwacht. Hopelijk worden ze wat beter als ze hun geheimen wat beginnen prijsgeven.

[ Voor 42% gewijzigd door Jegapia op 22-05-2008 23:50 ]

I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

dnhelle schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 23:31:
Ik vat het alleen niet meer.
Wanneer ga je je verdiende geld dan omzetten in iets rijdbaars?
Wanneer kom je uit de twijfelfase?
Ik vat het wel, moet nog loon krijgen, en het geld wat ik nu verdien gaat op de rekening om eerst mijn rijbewijs te halen, en dan een fiets te gaan halen. Deze die ik nu heb probeer ik met een soort van noodmaatregelen rijdend te houden. :Y)

Word wat trouwens de 29e juni met bikersdag, als hij dat overleeft zal ik hem maar weer eens netjes poetsen. :Y
Jegapia schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 23:45:
Alles heeft zo zijn eigen charme, kun je later tegen je kleinkinderen zeggen:

"Awel hé, toen dat bompa nog een jonk manneke was hé en zijnen eerste mounteinbaaik had. Dat was een machien sé. Altijd alles kapot! Maar 'k heb hem altijd kunne fikse en 'k heb er veel mee gelache en dat is nog altijd het belangrijkste hé kindjes."
Dat heb je echt geweldig geformuleert. :D
Maar het is idd ook mijn 1e echte mtb, en ik heb er al aardig wat mee meegemaakt en hij blijft toch speciaal voor mij. :)
Maar aan de andere kant haat ik dat ding ook wel erg, heb veel materiaal pech en dat soort dingen ermee...

[ Voor 37% gewijzigd door Joopieboy op 23-05-2008 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
:N
Ik hoop dat je fiets het houdt met de bikersdag...
Succes met je rijbewijs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegapia
dnhelle schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 15:04:
:N
Ik hoop dat je fiets het houdt met de bikersdag...
Succes met je rijbewijs!
Dat ding wil gewoonweg niet kapot, dat lees je toch. Elke rit komt die bike half kapot thuis, beetje trekken, trappen, stampen en daarna afstellen en hij kan terug verder.

Zolang je dat niet beu wordt is zo'n bike ideaal. Hij heeft je weinig gekost en je kunt er veel mee fietsen. Je moet er alleen de nodige zorgen en tijd in steken. ;)

Maar ik hoop toch ook dat je snel eens een goeie bike kunt scoren. Ik ondervind dat zelf nu ook. Mijn vorige bike was een stevig stalen beest, beetje zoals die van joopieboy, en nu rijd ik rond op die Trek 8900 en dat is echt een gigantische wereld van verschil. _/-\o_

[ Voor 20% gewijzigd door Jegapia op 23-05-2008 15:16 ]

I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Jegapia schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 15:14:
[...]

Zolang je dat niet beu wordt is zo'n bike ideaal. Hij heeft je weinig gekost en je kunt er veel mee fietsen. Je moet er alleen de nodige zorgen en tijd in steken. ;)

Maar ik hoop toch ook dat je snel eens een goeie bike kunt scoren. Ik ondervind dat zelf nu ook. Mijn vorige bike was een stevig stalen beest, beetje zoals die van joopieboy, en nu rijd ik rond op die Trek 8900 en dat is echt een gigantische wereld van verschil. _/-\o_
Sterk punt. Hopelijk is dan ook het besef daar dat het iedere keer vertellen is dat iets (half) kapot is, dan advies krijgen, en daar niks mee doen.
Maar begrijpelijk, rijbewijs zou ik ook eerst doen.

Hopelijk gebeuren er geen ongelukken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Jegapia schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 15:14:
[...]

Dat ding wil gewoonweg niet kapot, dat lees je toch. Elke rit komt die bike half kapot thuis, beetje trekken, trappen, stampen en daarna afstellen en hij kan terug verder.

Klopt echt wel haha. :P
En dat sleutelen en alles eraan, tja, goede leerschool geweest, ik heb de afgelopen 1,5 jaar zoveel geleerd, ik kom amper meer bij de fietsenboer. :)
dnhelle schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 15:29:
[...]

Sterk punt. Hopelijk is dan ook het besef daar dat het iedere keer vertellen is dat iets (half) kapot is, dan advies krijgen, en daar niks mee doen.
Maar begrijpelijk, rijbewijs zou ik ook eerst doen.

Hopelijk gebeuren er geen ongelukken!
Er gebeuren zeker geen ongelukken, al die tijd is het goed gegaan, dus waarom nu niet? :)
Ik vermaak me prima en mijn fiets zal het wel volhouden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegapia
zo'n 10 jaar geleden heb ik eens zo'n "mountainbike" gewonnen. Was er eentje met een draadstang in de stuurbuis (weet niet juist hoe ik het moet verwoorden). Die as scheurde regelmatig eens wat door waardoor mijn stuur natuurlijk lekker los stond :P . Af en toe eens naar de buurman gaan en terug dichtspatten met de mig/mag en we konden terug aar school fietsen.

Als je met die bike zou gaan mountainbiken of goed doortrekken op het asfalt dan waren er echt wel ongelukken gebeurd. Ik denk dat joopieboy zijn bike zowat tussen die bike en mijn vorige Trek 830 zit.

Het leven is niets zonder een goeie (gezonde) dosis risico :Y) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Jegapia schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 15:46:
zo'n 10 jaar geleden heb ik eens zo'n "mountainbike" gewonnen. Was er eentje met een draadstang in de stuurbuis (weet niet juist hoe ik het moet verwoorden). Die as scheurde regelmatig eens wat door waardoor mijn stuur natuurlijk lekker los stond :P . Af en toe eens naar de buurman gaan en terug dichtspatten met de mig/mag en we konden terug aar school fietsen.

Als je met die bike zou gaan mountainbiken of goed doortrekken op het asfalt dan waren er echt wel ongelukken gebeurd. Ik denk dat joopieboy zijn bike zowat tussen die bike en mijn vorige Trek 830 zit.

Het leven is niets zonder een goeie (gezonde) dosis risico :Y) !
Haha, klinkt wel leuk, nog foto's van je mountainbikes? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegapia
Van die 830 wel, van dat ander marginaal-de-naam-mountainbike-niet-waardig-fiets-achtig-ding niet denk ik. Daar stonden ook van die goeie remmen op, geen v-brakes maar zo'n omgedraaide ypsilon, altijd tof wanneer het geregend had. Kon je beter je voeten op de grond zetten dan aan beide (plastieken) hendels trekken. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Cantilevers? :P
Diee heb ik ook op mijn cyclocrosser :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegapia
Ja, maar wel goeie wss. Die van mij waren "nogal" brak.

Ik weet dat ze die professioneel nog gebruiken (of toch zeker nog een paar jaar geleden) maar die zullen wel van een andere kwaliteit geweest zijn als die van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Nieuwe Bottom Bracket en alles draait weer super! Vanavond ff een ritje doen en dan zondag flink knallen op het parcours van apeldoorn, eens kijken waar ik sta in de funklasse :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
hehe, bij veldrijden wel, maar bij mountainbiken zijn ze al lang geleden naar V's overgestapt en intussen allemaal ongeveer al naar discs :P

scarabial: succes!

[ Voor 7% gewijzigd door McGryphon op 23-05-2008 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Jegapia schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 16:10:
Van die 830 wel, van dat ander marginaal-de-naam-mountainbike-niet-waardig-fiets-achtig-ding niet denk ik. Daar stonden ook van die goeie remmen op, geen v-brakes maar zo'n omgedraaide ypsilon, altijd tof wanneer het geregend had. Kon je beter je voeten op de grond zetten dan aan beide (plastieken) hendels trekken. _O-
Whahaha :D
Plastic hendels heb ik trouwens ook, mijn (echte) v-brakes zijn ook van plastic, maar remmen wel erug goed nadat ze netjes waren afgesteld. Al een keer met die remmen mijn leven gered...

Trouwens, wel leuk om met iemand met eenzelfde ervaring te praten, de meeste mensen zijn toch begonnen met wat redelijkere fietsen, maar de fun van deze fietsen blijft toch iets specials, alsof je in een alto naar zuid frankrijk gaat ofzo. 8)

[ Voor 16% gewijzigd door Joopieboy op 23-05-2008 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Ben ik ook met een fatsoenlijke bike begonnen ja? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

McGryphon schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 18:02:
Ben ik ook met een fatsoenlijke bike begonnen ja? ;)
Ja ok dat klopt, jouw giant drang hek was ook niet veels soeps maar wel een duidelijke klasse hoger als de decathlon rockrider die ik nu heb, hier zit zelfs geen shimano no budget zooi op. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
hehe, maar die van jou houdt het al like 1,5 jaar vol en die van mij gaf na 1 jaar de geest :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:06

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Zou mijn oude voorvork niet leuk zijn voor Joopieboys fiets? :) Suntour XCM, je mag m zo hebben :)

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Volgens mij is zijn balhoofd 1" en het jouwe 1 1/8" dus dat zou toch al niet passen. Anders had ie al lang geleden mijn oude Suntour DC7500 gekregen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegapia
McGryphon schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 22:47:
Volgens mij is zijn balhoofd 1" en het jouwe 1 1/8" dus dat zou toch al niet passen. Anders had ie al lang geleden mijn oude Suntour DC7500 gekregen :P
Met een beetje las- en slijpwerk moet dat wel lukken denk ik (en heeft die bike wel een balhoofd?).

Ik ben toch blij dat ik nog nooit een framebreuk heb meegemaakt. Dat moet toch enorm vies zijn als je zadel of voorvork (of nog iets anders) zo ineens afbreekt. Zeker als je dan juist tegen een ietwat deftige snelheid bezig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Zullen we weer eens een oldie uit de kast halen?
Afbeeldingslocatie: http://foto.funteam.info/albums/2007-10-06/normal_DSC02747.JPG
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:06

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

McGryphon schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 08:23:
Zullen we weer eens een oldie uit de kast halen?
[afbeelding]
:+
huhuhuh oei! :P

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Joopieboy schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 17:39:
Trouwens, wel leuk om met iemand met eenzelfde ervaring te praten, de meeste mensen zijn toch begonnen met wat redelijkere fietsen
Iedereen moet ergens beginnen, dat ben ik wel met je eens.
Ben ook gestart op een gazelle, toen een b-one, toen een kinesis-frame met wat onderdelen, toen een mega-upgrade, toen een nieuwe vork/frame + derrailleur, en zo blijf je aan de gang.

Jammer genoeg heb ik van de gazelle en de b-one geen foto's meer. Van de rest natuurlijk wel.

-------------------------------------------------

Aanstaande week weer wat spulletjes binnen, foto's volgen.
En wat betreft de testrit: datum wordt een volledige zomervakantiedag, fiets = fully, en rapportage zal ik ook nog wel voor zorgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

dnhelle schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 13:01:
[...]

Ben ook gestart op een gazelle, toen een b-one, toen een kinesis-frame met wat onderdelen, toen een mega-upgrade, toen een nieuwe vork/frame + derrailleur, en zo blijf je aan de gang.

Jammer genoeg heb ik van de gazelle en de b-one geen foto's meer. Van de rest natuurlijk wel.

En wat betreft de testrit: datum wordt een volledige zomervakantiedag, fiets = fully, en rapportage zal ik ook nog wel voor zorgen :)
Idd, je moet ergens beginnen, ik ben ook op een 10 jaar oud fully frame begonnen, het virus goed te pakken gekregen en een beetje gek zijn om ff veel geld uit te drieten en zie daar een super top frame, een aankoop waar ik nog geen moment spijt van heb gehad, ondanks dat ik af en toe een biertje minder moest gaan drinken ;)

En dnhelle, blijf je merktrouw of laat je je verleiden door iets wat nog exclusiever is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Hmm, mijn achterband is bijna op en om nou speedking/barro marathon te gaan rijden... nee. Binnenkort waarschijnlijk 2x Continental Race King dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Thnx! Ben wel een beetje gespannen, vind het altijd wel spannend een wedstrijd, toch weer een goeie meting hoe goed mijn conditie nu werkelijk is :P. Maar ga gewoon proberen ff lekker te knallen en proberen niet in de eerste ronden mezelf op te blazen. Ziet er naar uit dat er 3 of 4 rondes gereden moet gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Kom toevallig net van Apeldoorn af, dames, junioren en stuk elite gekeken. Was er op de racefiets heen en toen begon ik het koud te krijgen en ben ik weer gegaan. Ze hebben het parcours stevig verbouwd en er een heel mooi rondje van gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
@The_Scarabial, ik blijf met de testdag niet merkgetrouw, meer exclusief.
Succes met de wedstrijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Back!
Vanmiddag dus de funklasse gereden in apeldoorn. Als 158e gestart en volgens mij ergens rond de 60 a 70e plek gefinisht.
1e ronde was echt kut, vlak voor mij een valpartij bij de start, hierdoor moest ik ook stoppen en er omheen. Daarna continue opstoppingen in het begin en veel stof happen. Frontaal tegen een boom geknald :X, daardoor al de plaatsen die ik had gewonnen, weer verloren. Vanaf toen ging het beter, heleboel mensen weer ingehaald en op een gegeven moment zat ik ergens tussenin te zwemmen, zeer irritant niks voor me en niks achter me. 2e ronde lekker doorgebuffeld, toen een paar mensen nog ingehaald.
3e ronde zat ik tegen ontplofte bovenbenen aan, als ik uit het zadel kwam, maar heb mijn positie gewoon kunnen handhaven.
Al met al redelijk goed gevoel aan over gehouden, moet nog wel meer trainen en een betere start positie hebben om meer vooraan te eindigen.
Zo'n wedstrijd werkt echt motiverend, super om te doen.
Op naar de volgende wedstrijd! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Starten scheelt veel. Als ik rond de 30e plek zit bij de start eindig ik een stuk beter dan wanneer ik de start verneuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
McGryphon schreef op zondag 25 mei 2008 @ 20:46:
Starten scheelt veel. Als ik rond de 30e plek zit bij de start eindig ik een stuk beter dan wanneer ik de start verneuk.
Je bedoelt de start "vernuecken" als je vooraan in de groep bij de startlijn staat?
Mis je dan het competitie-gevoel in de vorm van: die moet ik inhalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
start vernaggelen (;)) in de zin van: achter de eerste 60 zitten. Ik ben een meer dan redelijke starter, rond plaats 30 kan ik normaal gesproken altijd wel komen. Als er dan voor je iemand op zijn plaat gaat oid en je zit achteraan, dan moet je mensen gaan inhalen en inhaalraces zijn nooit aan mij besteed. Ik heb liever dat ik er bij de start al voor zit zodat ik ze niet later in de wedstrijd nog moet inhalen, wat weer extra kracht kost.

btw scarabial: je was 64e d:)b uitslagen fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Jegapia schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 03:09:
[...]

Met een beetje las- en slijpwerk moet dat wel lukken denk ik (en heeft die bike wel een balhoofd?).

Ik ben toch blij dat ik nog nooit een framebreuk heb meegemaakt. Dat moet toch enorm vies zijn als je zadel of voorvork (of nog iets anders) zo ineens afbreekt. Zeker als je dan juist tegen een ietwat deftige snelheid bezig bent.
Mijn fiets heeft idd een balhoofd, ok eentje die aardig aan zijn einde is en kraakt als de ziekte, maar ik heb er een! Maar om nu de hele boel aan te gaan passen?! Thnx anyway maar dat zal niet zo'n succes worden denk ik. :P

En idd, ik ben ook erg blij dat mijn frame nog niet is gebroken, ik moet er niet aan denken om met op snelheid te vloer te kussen... :/
dnhelle schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 13:01:
[...]

Na wat let je, posten die foto's! :P

En have fun met je nieuwe spulletjes en de proefrit, ben wel benieuwd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
hee, als ik die uitslagen bekijk heb ik toch het idee dat William Smit de verkeerde geboortedatum heeft doorgegeven :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
McGryphon schreef op zondag 25 mei 2008 @ 23:06:
start vernaggelen (;)) in de zin van: achter de eerste 60 zitten. Ik ben een meer dan redelijke starter, rond plaats 30 kan ik normaal gesproken altijd wel komen. Als er dan voor je iemand op zijn plaat gaat oid en je zit achteraan, dan moet je mensen gaan inhalen en inhaalraces zijn nooit aan mij besteed. Ik heb liever dat ik er bij de start al voor zit zodat ik ze niet later in de wedstrijd nog moet inhalen, wat weer extra kracht kost.
Hmmm, mijn gevoel dat ik je niet begreep bleek juist te zijn.

@Joop, als ik het nog niet allemaal binnen heb, is het moeilijk foto's maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchizoDuckie

SchizoDuckie

Kwaak

*O*
It was greet weekend for me and I was wondering how I survive? -J Regarding the shipment-I think so this is the best price for all the way from here to Netherlands. So I have to prepare the frame for painting. The color will be all black, like you wish! When we paint the frame we’ll pack it up and take a picture, which I will send it to you. After all you have to send the money for the frame including VAT to our bank account. The total amount is 78 Euro. Thanks for confirming your order. I hope so everything will be correct whit the UPS Standard and you will be happy with your new frame. Greetings and have a nice day!
78 euro + 108 euro verzending = mooie prijs voor een nieuw frame :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

dnhelle schreef op maandag 26 mei 2008 @ 10:12:
[...]
@Joop, als ik het nog niet allemaal binnen heb, is het moeilijk foto's maken :)
Owja crap, klopt. :+
Sorry, was nog niet helemaal wakker denk ik. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Woei, 2x continental raceking 2.2" incoming!
Mijn Z-max heb ik gescheurd, dus er moest een nieuwe bandenset komen. Mijn ouders waren zowaar bereid om die te betalen :o *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Mooi, McG, ook lekker voordelig ;)
Voor de zomer de ideale banden.
De mtnKing ben ik ook nog altijd zwaar tevreden over, pas 1x grip mee verloren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Woei Sigma Sport BC 2006 MHR en Camelbak Rogue incoming!

+ deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.coloradocyclist.com/img/product/full/f/finswzwh.jpg
:P

[ Voor 46% gewijzigd door FMS op 26-05-2008 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06 21:38

Francis

Kawa Versys 1000

Camelbak ftw!
ik heb een blowfish Afbeeldingslocatie: http://www.gear-zone.co.uk/eshop/products/blowfish.jpg gekocht nieuw via marktplaats voor 30,- en dat was de beste investering die ik ooit gemaakt heb op fiets niveau (ok, na mijn mooie focus dan :P )
Sleutels, portemonee, telefoon, alles past met gemak erin, zelfs met een beetje passen en meten een Canon 400D met grip en kitlens.
Top ding dus!

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
dnhelle schreef op maandag 26 mei 2008 @ 14:34:
Mooi, McG, ook lekker voordelig ;)
Voor de zomer de ideale banden.
De mtnKing ben ik ook nog altijd zwaar tevreden over, pas 1x grip mee verloren...
Mijn speedkings waren ook perfect, ware het niet dat 1 van de 2 bij de velgrand was gescheurd ;) waarna ik dus terug die Z-max moest leggen, waarna ik die ook weer scheurde :P

Een Camelbak lijkt mij ook wel wat, maar dan wel een Lobo. Niet extreem lomp maar wel 3l reservoir. Lijkt me ideaal voor marathons etc...

[ Voor 13% gewijzigd door McGryphon op 26-05-2008 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Ik heb de Camelbak Mule met 3l reservoir en ben er zeer tevreden over.
Voldoende ruimte om alles mee te nemen, ideaal verstelbaar en geen problemen van "te zwaar" of "ik voel hem zitten".
Ook een mooi voordeel dat ie je rug beschermt bij flinke valpartijen.

Ik vraag me alleen af hoe je zoveel banden scheurt? Te hard of te zacht opgepompt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
zo veel... nou nee ;) alleen nu 2 in korte tijd. De eerste weet ik niet hoe het komt, die Z-max heb ik gescheurd doordat ik wegschoof in een bocht en mijn band dus vol op een boomstronk klapte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchizoDuckie

SchizoDuckie

Kwaak

FMS schreef op maandag 26 mei 2008 @ 14:36:
Woei Sigma Sport BC 2006 MHR en Camelbak Rogue incoming!

+ deze:
[afbeelding]
:P
Fetisjistenpoetssetje? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

McGryphon schreef op maandag 26 mei 2008 @ 14:32:
Mijn Z-max heb ik gescheurd, dus er moest een nieuwe bandenset komen. Mijn ouders waren zowaar bereid om die te betalen :o *O*
Dat doe je goed, feli. :P
Toch de leistenen of stoeprandjes? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

McGryphon schreef op maandag 26 mei 2008 @ 14:32:
Wil je dan hier je bevindingen posten? ik overweeg ze namelijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Zal ik zeker doen zodra ze binnen zijn. Nu in de tussentijd rondraggen op mijn cheapo 29'er :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

McGryphon schreef op maandag 26 mei 2008 @ 16:45:
Zal ik zeker doen zodra ze binnen zijn. Nu in de tussentijd rondraggen op mijn cheapo 29'er :P
Weer een nieuwe of een van die oude bakkies? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
cheapo zegt al genoeg toch? :P
partsbin ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

McGryphon schreef op maandag 26 mei 2008 @ 14:51:
[...]

Een Camelbak lijkt mij ook wel wat, maar dan wel een Lobo. Niet extreem lomp maar wel 3l reservoir. Lijkt me ideaal voor marathons etc...
Ik heb ook een camelbak lobo, ideaal ding, 3L reservoir en je kan nog een binnenbandje meenemen, pompje, multitool en wat repen ofzo; je mobiel en sleutels passen er ook mooi in.

edit: en klopt ik was gisteren 64e geworden, wel blij mee, aangezien ik geen wedstrijdritme heb :P

en heb nu ook een blessure denk ik, ik had er al een tijdje last van, maar iedere keer na een fanatieke rit, speelt het wel heel erg op. 1 of andere spier in de knieholte, tijdens fietsen geen last van, alleen tijdens het lopen, maar na het fietsen is het wel erger :? echt kloten.

[ Voor 30% gewijzigd door The_Scarabial op 26-05-2008 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:42

Vos

AFCA

Lobo Black 2L hier :). Super dingen die camelbacks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
The_Scarabial schreef op maandag 26 mei 2008 @ 19:31:
[...]

Ik heb ook een camelbak lobo, ideaal ding, 3L reservoir en je kan nog een binnenbandje meenemen, pompje, multitool en wat repen ofzo; je mobiel en sleutels passen er ook mooi in.

edit: en klopt ik was gisteren 64e geworden, wel blij mee, aangezien ik geen wedstrijdritme heb :P

en heb nu ook een blessure denk ik, ik had er al een tijdje last van, maar iedere keer na een fanatieke rit, speelt het wel heel erg op. 1 of andere spier in de knieholte, tijdens fietsen geen last van, alleen tijdens het lopen, maar na het fietsen is het wel erger :? echt kloten.
Ken het. 2 weken weinig doen was voor mij de oplossing, dikke kans dat het gewoon overbelasting is.
Ik ben wel weer terug op niiveau geloof ik, want 2x mijn vaste rondje deed ik nu in 26 minuten, een maand geleden waren het er nog 34 :+ dus ik ben benieuwd hoe het me in Groesbeek zal vergaan. Totaal niet mijn parcours, maar dat was rozendaal ook niet. Prestatie zal dus minder zijn, maar zal er niet bepaald minder lol om hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Goodie-time!!

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/sky2002/mtb0508/Afbeelding%20001.jpg

+

Afbeeldingslocatie: http://www.blueskycycling.com/product_image/24020_lg.jpg

+

Afbeeldingslocatie: http://www.blueskycycling.com/product_image/3032_md.jpg

+

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/sky2002/mtb0508/Afbeelding%20004.jpg

=

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/sky2002/mtb0508/Afbeelding_013.jpg

In Detail:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/sky2002/mtb0508/Afbeelding%20006.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/sky2002/mtb0508/Afbeelding%20005.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/sky2002/mtb0508/Afbeelding%20008.jpg

Summary:
- Fox Suspension Pump
- Hope Sh!t Shifter
- XTR derrie-kabel (na mijn carnage..)
- Race Face Deus XC stuurpen
- Race Face Next XC stuur

Zo!
Weer up to date.

McG? Zou je de foto van m'n bike willen updaten in de startpost?
Deze link: http://members.home.nl/sky2002/mtb0508/Afbeelding_013.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Done, leuk spul Sven! Mooie remmen ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Wauw sven, die ziet er echt hendig goed uit! :D

Blijft ook een mooi frame om te zien. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
McG: Thnx. De remmen zijn inderdaad wauwsie. Ik sta er van te kijken dat ze al 4 jaar (!) top werken zonder dat er groot onderhoud aan is gebeurd (alleen ontluchten en remblokjes).

Joopieboy: Thnx. Het frame is inderdaad mooi, samen met de ShitShifter is het lekker poetsen.
Dat spul is biologisch afbreekbaar en is ideaal om vettige en vieze onderdelen te cleanen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

dnhelle schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 08:55:
Joopieboy: Thnx. Het frame is inderdaad mooi, samen met de ShitShifter is het lekker poetsen.
Dat spul is biologisch afbreekbaar en is ideaal om vettige en vieze onderdelen te cleanen :)
Dat is wel te zien ja, lijkt gewoon nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-10 16:59

Impry

Rallymedia.nl

Vond mijn fiets beetje saai worden, dus ben beetje aan het kijken of her en der wat rode accenten aan te gaan brengen. Hopen dat het beetje mooi uitpakt, vandaar ook hier de nodige dingen binnengekomen, nog niet gemonteerd, die foto's komen nog ;)
Pakketje uit Toronto, Canada :P (snel verzonden trouwens, 23e daar weg, 29e hier binnen)
Afbeeldingslocatie: http://i29.tinypic.com/16jki0j.jpg
En dit zat er allemaal in.
Afbeeldingslocatie: http://i30.tinypic.com/2n9ceas.jpg
Nog even wat foto's van dichtbij. Drie soorten schijfremblokjes, waarvan twee setjes voor twee vrienden.
Kosten: € 4,70 per paar.
Afbeeldingslocatie: http://i28.tinypic.com/qx5p2c.jpg
Rode derailleurwieltjes € 8,22
Afbeeldingslocatie: http://i31.tinypic.com/10enbdy.jpg
Kettingbladboutjes (€ 2,95) en bidonhouderboutjes (€ 1,45)
Afbeeldingslocatie: http://i31.tinypic.com/2rcr0ya.jpg
Snelspanners (geschikt voor schijfremmen) € 9,40
Afbeeldingslocatie: http://i25.tinypic.com/1jqfmh.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Impry op 29-05-2008 15:38 ]

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Snelspanners (geschikt voor schijfremmen)
Wat maakt ze extra geschikt voor schijfremmen?
Wel leuke goodies, maar welk merk blokjes zijn dat eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Die derailleurwieltjes zijn een gemiste kans imo,zien er lang zo goed afgewerkt niet uit als KCNC. Wel leuk spul though.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

dnhelle schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 15:55:
[...]
Wat maakt ze extra geschikt voor schijfremmen?
Wel leuke goodies, maar welk merk blokjes zijn dat eigenlijk?
Titanium snelspanners zijn schijnbaar niet zo geschikt voor schijfremmen, dit stond op de site:
"Due to the "stretch" of titanium these should be used with caution on Disc Brakes"
Blokjes zijn van eigen merk, kijken of het wat is, voor dat geld kun je het altijd proberen ;)

En wat betreft de derailleurwieltjes, die van KCNC zijn inderdaad wel wat mooier, maar deze zagen er ook wel aardig uit en scheelt wel verzendkosten door ze meteen mee te bestellen. Heb trouwens gekozen voor 10tands, zonder echt over na te denken, maakt dit veel uit t.o.v. 11tands? (weet niet wat er nu in m'n Deore zit)

[ Voor 9% gewijzigd door Impry op 29-05-2008 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Mooie spulletjes sven en impry!
Dat Race Face spul is echt mooi spul! En een rocky is natuurlijk altijd mooi om te zien :P

En die derrailleurwieltjes hebben geen beschermkapje over de lagers, alleen die rubber ring. Zal mij benieuwen of die lagers niet na 1 moddertocht droog lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Misschien dat wanneer het echt slecht is dat die beschermkapjes van m'n originele derailleurwieltjes er ook op kunnen, niet geprobeerd eigenlijk. (komende tijd toch weinig modder denk ik ;) )
Monteren is verder allemaal prima gelukt, erg tevreden over de snelspanners, geen scherpe randjes ofzo en fijn af te stellen.
Heb de bidonhouderboutjes net onder m'n zadelpen gedaan, daar zaten nog zilvere boutjes die meer opvielen dan in m'n bidonhouders.

Hier wat klikbare fotootjes:
Afbeeldingslocatie: http://i30.tinypic.com/f0u9m9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i27.tinypic.com/2bnwo8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i32.tinypic.com/5yi5pc.jpg
Vind het zelf wel mooi geworden, nu nog even op zoek naar een mooie zadelpenklem en vanaf dan kijken wat er nog te vervangen is in kleur, het moet alleen niet te veel worden. (op foto steken ze trouwens wel erg fel af in tegenstelling tot in het echt, daar is het wat subtieler)

[ Voor 4% gewijzigd door Impry op 29-05-2008 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegapia
Die lagers dat ziet er idd maar vies uit, alhoewel dat nog wel goed moet komen zolang je er niet met de hogedruk op zit. Die afsluitingen kunnen wel wat vuil weren normaal gezien, daar dienen ze toch voor in principe.

Ziet er voor de rest lekker uit die bike :9 .

Daarnet even gaan kijken voor een koppel schoenen maar ik heb nog wat twijfels. In de Decathlon (jaja, ik weet in de buurt niet direct een goeie winkel waar ze een uitgebreid aanbod hebben) hadden ze wel wat keuze en mijn oog is daar gevallen op:

Shimano MT51
Afbeeldingslocatie: http://www.decathlon.be/NL/images/assets/asset_11857094.jpg

Rockrider 8
Afbeeldingslocatie: http://www.decathlon.be/NL/images/assets/asset_11857091.jpg

Die Rockrider's zijn €5 goedkoper dus daar hoef ik het niet voor te laten.
Rockrider's zien er luchtiger uit, is wat frisser aan de voetjes (onder de 15 graden kom ik toch niet buiten op mijn fiets).
Shimano's zijn wel steviger aan de enkel.

Nu weet ik niet goed wat te doen. Die Shimano's zien er ook neutraler uit, is meer een gewone schoen die je ook nog ka gebruiken om te wandelen bv. Die Rockrider is echt "wielertoerist" stijl en kan je niet gewoon mee gaan wandelen (niet dat dat gaat gebeuren maar kom).
De kleuren van die Rockrider's passen ook wel bij mijn fiets dus dat is geen probleem. De Shimano's passen zowat op elke fiets, die zijn gewoon neutraal.

Hebben jullie tips waar op te letten bij het aankopen van schoenen.?

Enne, iemand enig idee in welke on-line winkels ik goedkoop aan camelbak's kan geraken, deze had ik al gevonden maar misschien dat er iemand nog één weet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Rockrider is bij mij meer de kant van budget rommel, dus alleen al vanwege de naam zou ik voor die shimano's pakken. :+
En ook qua looks, die shimano's zien er echt stukken beter uit!

@Impry, ziet er keurig uit, lekker subtiel en niet te, erg mooi!

[ Voor 15% gewijzigd door Joopieboy op 29-05-2008 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegapia
Joopieboy schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 21:03:
Rockrider is bij mij meer de kant van budget rommel, dus alleen al vanwege de naam zou ik voor die shimano's pakken. :+
En ook qua looks, die shimano's zien er echt stukken beter uit!

@Impry, ziet er keurig uit, lekker subtiel en niet te, erg mooi!
Ja mer der is misschien wel een verschil tussen de kwaliteit van de fietsen en de kwaliteit van de schoenen. Die kosten toch €70 voor een paar wat al niet weinig is. De Shimano's kosten €75.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Okay, een paar opmerkingen: Ik heb de afgelopen week een aantal keer de LageVuursche route rondom soest gereden en daar laat de Tora 302 zijn beperkingen tonen.
Second, Camelbak is gewoon geniaal, ik ben er erg blij mee, en dat geldt ook voor de Sigma, alles werkt naar behoren.
3rd, ik heb mijn eerste SPD related valpartij gehad :$, aan het eind van mijn riet en ook nog eens bij een spoorwegovergang waar veel mensen bij stonden. awkwaaaaard... }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Impry schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 20:37:
Misschien dat wanneer het echt slecht is dat die beschermkapjes van m'n originele derailleurwieltjes er ook op kunnen, niet geprobeerd eigenlijk. (komende tijd toch weinig modder denk ik ;) )
Monteren is verder allemaal prima gelukt, erg tevreden over de snelspanners, geen scherpe randjes ofzo en fijn af te stellen.
Heb de bidonhouderboutjes net onder m'n zadelpen gedaan, daar zaten nog zilvere boutjes die meer opvielen dan in m'n bidonhouders.

Hier wat klikbare fotootjes:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Vind het zelf wel mooi geworden, nu nog even op zoek naar een mooie zadelpenklem en vanaf dan kijken wat er nog te vervangen is in kleur, het moet alleen niet te veel worden. (op foto steken ze trouwens wel erg fel af in tegenstelling tot in het echt, daar is het wat subtieler)
* The_Scarabial zegt: "very nais!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
* McGryphon denkt: shit, iedereen koopt nieuw spul en mijn geld is op, dadelijk word ik nog saai :P
enne Joost, als je op korte termijn nog meer vervangt moet je je nick veranderen in Pimpry :+

[ Voor 30% gewijzigd door McGryphon op 29-05-2008 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
FMS schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 21:17:
3rd, ik heb mijn eerste SPD related valpartij gehad :$, aan het eind van mijn riet en ook nog eens bij een spoorwegovergang waar veel mensen bij stonden. awkwaaaaard... }:|
Iedereen moet het een keer hebben meegemaakt.

Tip van de maand: Haal die Hope Sh!tsh!fter, wat een prachtig schoonmaakspul.
Ik moet alleen terug met de fiets, m'n crankset blijft speling vertonen met de nieuwe lagers.

Bummer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Die Deus van je? Vind het eigenlijk niet kunnen, zo'n problemen met een crankstel van 400 euro adviesprijs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Okay, een paar opmerkingen: Ik heb de afgelopen week een aantal keer de LageVuursche route rondom soest gereden en daar laat de Tora 302 zijn beperkingen tonen.
Second, Camelbak is gewoon geniaal, ik ben er erg blij mee, en dat geldt ook voor de Sigma, alles werkt naar behoren.
Tegen welke beperkingen loop je op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

dnhelle schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 22:01:
[...]

Iedereen moet het een keer hebben meegemaakt.

Tip van de maand: Haal die Hope Sh!tsh!fter, wat een prachtig schoonmaakspul.
Ik moet alleen terug met de fiets, m'n crankset blijft speling vertonen met de nieuwe lagers.

Bummer :(
Serieus, nog speling, dat is toch te zot voor worden met iets uit zo'n prijsklasse?! :(

Edit: damn you McG. :P

[ Voor 3% gewijzigd door Joopieboy op 29-05-2008 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

McGryphon schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 21:28:
* McGryphon denkt: shit, iedereen koopt nieuw spul en mijn geld is op, dadelijk word ik nog saai :P
enne Joost, als je op korte termijn nog meer vervangt moet je je nick veranderen in Pimpry :+
:D Haha, klinkt wel okee ;)
Maar thanks allemaal voor de positieve comments :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegapia
...
Haha, altijd lachen die klik-gerelateerde valpartijen. Ik kijk al uit naar mijn eerste als ik m'n klikpedalen heb :X !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Jegapia schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 23:11:
[...]

Haha, altijd lachen die klik-gerelateerde valpartijen. Ik kijk al uit naar mijn eerste als ik m'n klikpedalen heb :X !
Ik heb het tot nu toe maar één keer gehad op een klimmetje met mul zand waarbij ik net te laat was.

Een ander mooie anekdote is het volgende; vriend van me had net klikpedalen gemonteerd en ging klein stukje fietsen en komt aan bij andere vriend die z'n auto aan het wassen was (en ook MTBd).
Tijdens het aan komen fietsen vraagt de autowasser al hoe het bevalt waarop SPD-vriend reageert: "ja, wel okee, alleen dat inklikken is soms..." -en toen viel hij om- :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
McGryphon schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 22:07:
Die Deus van je? Vind het eigenlijk niet kunnen, zo'n problemen met een crankstel van 400 euro adviesprijs...
Ik vind het zelf ook balen, maar de adviesprijs heb ik er nooit voor betaald... ;)
Ik ben alleen niet capabel genoeg om zo'n set uit elkaar te draaien en te checken waar de speling precies opspeelt. (note: heel veel onderdelen, heel veel mogelijkheden).

Ah well, hij ligt nu in de auto te wachten totdat ik na het werk hem afgooi bij de LBS.
Keep you informed.

PS: had ik al gezegd hoe ideaal die Hope Sh!tshifter wel niet is? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegapia
dnhelle schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 08:57:
[...]
...

PS: had ik al gezegd hoe ideaal die Hope Sh!tshifter wel niet is? :+
Wat is " Hope Sh!tshifter" :?

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-07 16:04

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Als het niet in dit topic had gestaan, had ik gedacht een religieuse schijtversnellingsbak :P

I'm not as think as you stoned I am

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Biologisch afbreekbare cleaner.
Many cleaning products contain silicon, polish or other additives which have a detrimental effect on disc brakes. Problems caused range from squealing to total loss of power. Hope realised that the only way to stop these problems would be to produce their own range of cleaners.

Sh1t Shifter is the first of these products. It is a bike wash which has been specially formulated to be safe for use on disc brakes, anodising and painted surfaces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Verkopen ze dat spul ook ergens in NL? En hoeveel kost dat dan?

[ Voor 24% gewijzigd door Impry op 30-05-2008 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchizoDuckie

SchizoDuckie

Kwaak

*O* ik heb bericht terug van m'n grote vriend uit Bulgarije :D

Afbeeldingslocatie: http://lh4.ggpht.com/schizoduckie/SD-gWOQkFzI/AAAAAAAALNo/fAa_D8qko6c/s800/nieuweframe.jpg

Dankzij een stel slimme tweakers in de HK hebben we uitgevogeld dat het ook voor 110 euro ofzo verzonden kan worden vanuit bulgarije, een stuk beter dan 250-300 :+

Kortom, deze komt mijn kant op :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Ziet er weer prima uit Duckie! :D

P.S. Toon, zou je m'n fietsie even willen updaten in de OP met deze link: http://i31.tinypic.com/rlkpw8.jpg :7

[ Voor 64% gewijzigd door Impry op 30-05-2008 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bi-zonder
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
FMS schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 21:17:3rd, ik heb mijn eerste SPD related valpartij gehad :$, aan het eind van mijn riet en ook nog eens bij een spoorwegovergang waar veel mensen bij stonden. awkwaaaaard... }:|
.
Lullig dat er zoveel mensen getuigen waren :P ;)

Mijn vriendin had het 2 weken geleden. Na een rit van 50 km, bij kelderdeur aangekomen....rare klik-val..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Damn looking nais SchizoDuckie !!! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Impry schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 09:51:
Verkopen ze dat spul ook ergens in NL? En hoeveel kost dat dan?
€12.50 voor 1liter, ja ook in NL te verkrijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

dnhelle schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 10:04:
[...]

€12.50 voor 1liter, ja ook in NL te verkrijgen!
Zal eens rondkijken bij menig LBS-er hier in de buurt, alleen denk ik dat ik uiteindelijk toch bij een webshop uit zal komen.
Edit: via google vind ik maar erg weinig bij NL'se webshops, waar heb jij het gekocht?

[ Voor 13% gewijzigd door Impry op 30-05-2008 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Ik ben wel benieuwd wat die tank weegt eendje :P

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.