De route van soest is nogal hobbelig en dan merk je dat de Tora niet snel genoeg reageert, althans vergeleken met de dude die voor mij reed, hij had een Fox en dat zag er gewoon veel soepeler uit.
Akkermans BikeBoutique Elsloo.Impry schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 10:07:
[...]
Edit: via google vind ik maar erg weinig bij NL'se webshops, waar heb jij het gekocht?
Heb je al eens gespeeld met rebound, luchtdruk, olie?FMS schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 15:12:
[...]
De route van soest is nogal hobbelig en dan merk je dat de Tora niet snel genoeg reageert, althans vergeleken met de dude die voor mij reed, hij had een Fox en dat zag er gewoon veel soepeler uit.
Snellere reacties is instelbaarheid, beperkingen is bottom-out etc.
Dat valt heel best mee hoor
En jij hebt weer de mazzel daar vlakbij te wonen hè
Dan kan een Tora 302 alsnog dichtslaan, die zijn slechts wenig instelbaar en durven nogal eens te spiken.[...]
Heb je al eens gespeeld met rebound, luchtdruk, olie?
Snellere reacties is instelbaarheid, beperkingen is bottom-out etc.
https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!
McGryphon schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 16:16:
[...]
En jij hebt weer de mazzel daar vlakbij te wonen hè
Zometeen even langsgaan, zal de groeten voor je doen
dnhelle schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 16:24:
[...]
Zometeen even langsgaan, zal de groeten voor je doen
btw, iemand enig idee hoe lang een bestelling bij Rose Versand normaal gesproken duurt? Ik heb er 2 continental racekings besteld, maar heb ze nu na 5 dagen nog niet binnen.
https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!
best raar dat zoveel mensen vallen bij het 1e maal gebruiken van spd-pedalen, ik heb er nooit problemen mee gehad, maar misschien lag dat ook aan het feit dat ik met gebruikte pedalen begon.
sven moet je dat shitshifter spul aanmengen met water?
sven moet je dat shitshifter spul aanmengen met water?
Nope, is een spray welke je direct opsproeit. 2 minuten in laten werken, daarna eventueel afborstelen en dan afspoelen (goed afspoelen) met water.
Akkermans gaf aan niet veel voorraad te hebben, ivm. de lage toevoer van de USA.
Akkermans gaf aan niet veel voorraad te hebben, ivm. de lage toevoer van de USA.
En het is ook niet erg als dat een beetje op het rubber komt?
Nope:
Veel enthousiasme rondom het product! Leuk om te lezen...
Ook rubbers is mij verteld... Geluk hebben dus.Sh1t Shifter is the first of these products. It is a bike wash which has been specially formulated to be safe for use on disc brakes, anodising and painted surfaces.
Veel enthousiasme rondom het product! Leuk om te lezen...
Woei! Eindelijk mijn banden binnen!
monteertijd!
monteertijd!
Een dagje later dan gepland, maar je kan iig weer meekomen in de update-lijst
Aanstaande dinsdag/woensdag kan ik mijn fiets weer ophalen.
Textueel kan ik het niet uitleggen, maar het komt er op neer dat de as waar de kettingblad-zijde op wordt geschroefd een halve mm te lang is. In het begin niet erg, maar na langer gebruik blijkt dit vaker voor te komen.
LBS gaat nu contact opnemen met Cosmic Sports (verdeler benelux) en dan is het weer opgelost!
Een halve mm? wat is dat nou weer voor'klein gepruts? en dan alsnog steeds opnieuw problemen veroorzaken 
En heb de bandjes nog niet in het terrein kunnen proberen, maar op de weg lieten ze een erg goede indruk achter. Rollen licht en veeeeeeel volume, erg comfy dus.
En heb de bandjes nog niet in het terrein kunnen proberen, maar op de weg lieten ze een erg goede indruk achter. Rollen licht en veeeeeeel volume, erg comfy dus.
Iemand nog tips waarop ik moet letten bij het aanschaffen van schoenen om te mountainbiken?Jegapia schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 20:39:
Verhaaltje...
Welke schoenen kan ik best nemen?
...verhaaltje...
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.
Je gaf eerder aan dat je budget rond de 75 euro was? Ik zou daar 5 euro bij leggen en een paar SidiJegapia schreef op zondag 01 juni 2008 @ 16:56:
[...]
Iemand nog tips waarop ik moet letten bij het aanschaffen van schoenen om te mountainbiken?
Blaze schoenen nemen, onder andere bij futurumshop.
Ik zeg: passen.Jegapia schreef op zondag 01 juni 2008 @ 16:56:
[...]
Iemand nog tips waarop ik moet letten bij het aanschaffen van schoenen om te mountainbiken?
Ik kan met m'n 4kante brede poten met geen mogenlijkheid in 9v/d 10 shimano schoenen bijvoorbeeld.
Ja om en bij de €75, €5 meer of minder maakt niet echt uit, als ze maar goed zitten en verluchten.FMS schreef op zondag 01 juni 2008 @ 17:07:
[...]
Je gaf eerder aan dat je budget rond de 75 euro was? Ik zou daar 5 euro bij leggen en een paar Sidi
Blaze schoenen nemen, onder andere bij futurumshop.
Ja passen sowieso hé. Maar is er iemand die weet of die combi stap/mountainbikeschoenen af te raden zijn omdat dedicated moutanbikeschoeisel echt wel een pak beter is of niet?GoldenSample schreef op zondag 01 juni 2008 @ 17:14:
[...]
Ik zeg: passen.
Ik kan met m'n 4kante brede poten met geen mogenlijkheid in 9v/d 10 shimano schoenen bijvoorbeeld.
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.
Voor mij hetzelfde verhaal, ik heb dan wel nu race schoentjes gekocht (sidi zeta black mega), maar had hetzelfde bij de mtb schoenen die ik ook gepast heb voor de gein. (ik ben alleen maar een echte meelezer
geen echte mountainbiker op een Raleigh na een paar jaar terug)
Allemaal te krap bij de tenen zo'n beetje. Dus bestel niet zomaar wat op het internet maar ga echt passen, anders heb je dikke kans dat je later spijt krijgt.
Allemaal te krap bij de tenen zo'n beetje. Dus bestel niet zomaar wat op het internet maar ga echt passen, anders heb je dikke kans dat je later spijt krijgt.
Cherish your memories, but don't live in the past. Always outdated specs
McGryphon schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 17:12:
wat is dat nou weer voor'klein gepruts?
Samenspraak / pleonasme?McGryphon schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 17:12:
...maar op de weg...
Nette boel. Schrijf je nog een review?
Zodra ik ermee het terrein in geweest ben ja.
Ontdekte gisteren dat er wat speling op m'n achterwiel zit. Zit een paar mm zijdelingse beweging in. Heb de snelspanners aangedraaid, maar dit maakte niets uit. Wat zou het kunnen zijn? Lagers, naaf? En hoe eventueel te verhelpen?
Er zit een XT naaf in. Zo'n 800km mee gefietst.
[ Voor 6% gewijzigd door Balboa op 02-06-2008 14:53 ]
Handtekening
Speling op je banden soms?Balboa schreef op maandag 02 juni 2008 @ 11:04:
Ontdekte gisteren dat er wat speling op m'n achterwiel zit. Zit een paar mm zijdelingse beweging in. Heb de snelspanners aangedraaid, maar dit maakte niets uit. Wat zou het kunnen zijn? Lagers, trapas? En hoe eventueel te verhelpen?

Nee, wiel eruit en beide conussen van je as aandraaien. Je snapt nu niet wat ik bedoel, maar asl je het wiel eruit haalt ebn even goed kijkt, dan snap je het wel.
Zorg dat je schoenen niet te krap zitten, met fietsen worden je voeten iets dikker waardoor je klem komt te zitten. Ikzelf heb Shimano combi-schoenen (gelijkend op je bovenste foto) en ze doen het voor mij uitstekend !Jegapia schreef op zondag 01 juni 2008 @ 16:56:
[...]
Met clicks ben ik 1 keer onderuit gegaan. Ik moest afremmen omdat een maat de verkeerde afslag nam. Ik remde dus af en riep naar m`n maat "je gaat de verkeerde kant....op........." en toen lag ik.

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)
Ik ben met mijn kliks al wel vaker gevallen. Meestal omdat ik te laat uit probeer te klikken of dat ik al helemaal kapot ben en niet echt de kracht meer heb om uit te klikken.
Zo ook laatst, rijd bij de Razob in Nuenen het 4e rondje naar boven ofzo en ik zie dat hele stijle stuk. Nu is mijn Scott niet echt een klimfiets, want hij verliest heel snel druk op het achterwiel. Toch proberen natuurlijk.
In de grannyshift was het nog wel te doen. Ik had er ongeveer een tiental meters opzitten en het ging echt lekker. Ik moest nog een meter ofzo en juist op dat moment verlies ik grip met mijn achterwiel. De fiets maakt een hopje en ik probeer uit te klikken, maar omdat ik ondertussen al aardig wat rondjes gedaan had, had ik geen kracht meer in mijn benen en kon ik niet meer uitklikken. Daar lag ik dan...
Altijd jammer dat er dan mensen ongeveer een meter of 3 voor je staan die per direct in de lach schieten omdat ik tijdens het vallen heel rustig zeg: "Ai, jammer van de brandnetels".
Daarna nog 6 keer omhoog getrapt met om een tussenstopje na 3 keer. Toch lekker dat als je thuiskomt je onderbroek doorweekt is van het zweet en dat je zodra je onder de douche vandaan bent en je even gaat zitten, je echt zo'n voldaan gevoel krijgt.
Zo ook laatst, rijd bij de Razob in Nuenen het 4e rondje naar boven ofzo en ik zie dat hele stijle stuk. Nu is mijn Scott niet echt een klimfiets, want hij verliest heel snel druk op het achterwiel. Toch proberen natuurlijk.
Altijd jammer dat er dan mensen ongeveer een meter of 3 voor je staan die per direct in de lach schieten omdat ik tijdens het vallen heel rustig zeg: "Ai, jammer van de brandnetels".
Daarna nog 6 keer omhoog getrapt met om een tussenstopje na 3 keer. Toch lekker dat als je thuiskomt je onderbroek doorweekt is van het zweet en dat je zodra je onder de douche vandaan bent en je even gaat zitten, je echt zo'n voldaan gevoel krijgt.
A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."
Leuk verhaal! Echt fijn dit weer om te fietsen.
Maar:
Maar:
Onderbroek? Geen zeem?k0ewl schreef op maandag 02 juni 2008 @ 12:58:
Toch lekker dat als je thuiskomt je onderbroek...

Onderbroek? Geen zeem dus? Ik zou nog eerder een broek met zeem op mijn normale fiets aantrekkenk0ewl schreef op maandag 02 juni 2008 @ 12:58:
Toch lekker dat als je thuiskomt je onderbroek doorweekt is van het zweet en dat je zodra je onder de douche vandaan bent en je even gaat zitten, je echt zo'n voldaan gevoel krijgt.
[edit] lol ^^ had je reply nog niet eens gezien
[ Voor 6% gewijzigd door WooK op 02-06-2008 14:07 ]
I'm not as think as you stoned I am
Je doet toch eerst een onderbroek aan en vervolgens een fietsbroek met zeem? Hygiëne enzo.
\/ nergens last van
\/ nergens last van
[ Voor 12% gewijzigd door FMS op 02-06-2008 14:12 ]
schuren enzoFMS schreef op maandag 02 juni 2008 @ 14:08:
Je doet toch eerst een onderbroek aan en vervolgens een fietsbroek met zeem? Hygiëne enzo.
Ghehe inderdaad! Lekker in je blote kont in je fietskleding stappen. heer-lijk. 

Ik ben ook wel eens omgelazert doordat ik mijn clicks te laat los kreeg. Gelukkig in het zand, dus had geen pijn. Heb het alleen in het begin ff gehad en had alles te maken met het wennen van die dingen. En onderbewust zorgt misschien de angst dat je voeten vast zitten en je gaat vallen als je deze niet op tijd los krijgt, er juist voor dat je gaat.
Ik ben ook wel eens een keer laconiek komen aanfietsen, zet mijn hand tegen een brede tak/stronk om zo mijn voeten niet los te hoeven klikken om vervolgens met mijn volle gewicht die tak om te buigen. Dus daar lag ik, met mijn face in de struiken.
Hoe bedoel je dat? Na het fietsen gaat toch alles de was in neem ik aan? Ik heb iig meerdere setjes fietskleding.FMS schreef op maandag 02 juni 2008 @ 14:08:
Ik ben ook wel eens omgelazert doordat ik mijn clicks te laat los kreeg. Gelukkig in het zand, dus had geen pijn. Heb het alleen in het begin ff gehad en had alles te maken met het wennen van die dingen. En onderbewust zorgt misschien de angst dat je voeten vast zitten en je gaat vallen als je deze niet op tijd los krijgt, er juist voor dat je gaat.
Ik ben ook wel eens een keer laconiek komen aanfietsen, zet mijn hand tegen een brede tak/stronk om zo mijn voeten niet los te hoeven klikken om vervolgens met mijn volle gewicht die tak om te buigen. Dus daar lag ik, met mijn face in de struiken.
Met een onderboek aan houd je het zaakje daar beneden nog een beetje compact zodat het niet gaat rondslingerenDJTimo schreef op maandag 02 juni 2008 @ 14:13:
Ghehe inderdaad! Lekker in je blote kont in je fietskleding stappen. heer-lijk.
[...]
Hoe bedoel je dat? Na het fietsen gaat toch alles de was in neem ik aan? Ik heb iig meerdere setjes fietskleding.
Het hele effect van een zeem in je broek is volgens mij weg zodra je er nog eens een onderbroek bij aan doet. En hygiëne? Misschien moet je je reet gewoon goed afvegen na de sanitaire stop?
Zal zo eens even kijken. De band is het iig nietmaartend schreef op maandag 02 juni 2008 @ 11:44:
[...]
Speling op je banden soms?![]()
Nee, wiel eruit en beide conussen van je as aandraaien. Je snapt nu niet wat ik bedoel, maar asl je het wiel eruit haalt ebn even goed kijkt, dan snap je het wel.
Handtekening
Hangt een beetje af van wat voor onderboek wij het over hebben, een boxershort werkt natuurlijk niet maar een vrij dunne semi ballenknijper doet het hier prima hoor. pics nodig?WooK schreef op maandag 02 juni 2008 @ 14:44:
Het hele effect van een zeem in je broek is volgens mij weg zodra je er nog eens een onderbroek bij aan doet. En hygiëne? Misschien moet je je reet gewoon goed afvegen na de sanitaire stop?
Met speling rondrijden sloopt elk lager, ook een XT lager. Ik zou eerst eens proberen of de speling weg te draaien is.Balboa schreef op maandag 02 juni 2008 @ 14:56:
[...]
Zal zo eens even kijken. De band is het iig nietKan goed zijn dat het alleen even aangedraait hoeft te worden. Als de naaf stuk is valt me dat wel tegen van een XT-naaf. Ben benieuwd.
Enne, foto-update!

Past net!

2.2 indeed, met hetzelfde karkas als speedking 2.3 en mountainking 2.4...

Daarom Easton!

album
[ Voor 39% gewijzigd door McGryphon op 02-06-2008 15:22 ]
Ongeacht wat voor onderbroek je gebruikt. Een zeem is bedoeld om rechtstreeks contact met het lichaam te hebben. Zodra je er stof tussen hebt, gaat het schuren.FMS schreef op maandag 02 juni 2008 @ 15:00:
[...]
Hangt een beetje af van wat voor onderboek wij het over hebben, een boxershort werkt natuurlijk niet maar een vrij dunne semi ballenknijper doet het hier prima hoor. pics nodig?
En alleen pics indien je van het vrouwelijk geslacht met maatje 34/36 bent
Inderdaad geen onderbroek.
Schrale billetjes gegarandeerd hier
Mooie update, McG. What's Next?
Vork? Wielen? Schakelarij?
Schrale billetjes gegarandeerd hier
Mooie update, McG. What's Next?
Vork? Wielen? Schakelarij?
Waarschijnlijk X.O twisters en aandrijflijn, die hebben het namelijk niet echt makkelijk gehad afgelopen paar maanden en dat merk je 
Daarna wielen en dan vork gok ik.
Daarna wielen en dan vork gok ik.
Ziet er goed uit McG, vult goed!
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Dat lijkt me nu echt 10x niksFMS schreef op maandag 02 juni 2008 @ 14:08:
Het was idd de naaf waar een beetje speling op zat. Wiel en snelspanner er uit en gewoon met de hand even wat aangedraaid. Nu zit ie weer goed en is de speling er uit. Ben benieuwd of het iets structureels gaat worden.Balboa schreef op maandag 02 juni 2008 @ 14:56:
[...]
Zal zo eens even kijken. De band is het iig nietKan goed zijn dat het alleen even aangedraait hoeft te worden. Als de naaf stuk is valt me dat wel tegen van een XT-naaf. Ben benieuwd.
Bedankt voor de tip!
Enne...je gaat och niet met onderbroek in je fietsbroek?

Handtekening
Ik vind het ranzig en blijf eigenwijs zo'n mooie naadloze boxershort gebruiken....FMS schreef op maandag 02 juni 2008 @ 20:07:
Okay, goed! Volgende keer ga ik het zonder onderbroek proberen.
Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.
eigenwijs is ook wijs
Voor een structurele oplossing:Balboa schreef op maandag 02 juni 2008 @ 20:24:
[...]
Het was idd de naaf waar een beetje speling op zat. Wiel en snelspanner er uit en gewoon met de hand even wat aangedraaid. Nu zit ie weer goed en is de speling er uit. Ben benieuwd of het iets structureels gaat worden.
http://techdocs.shimano.com/techdocs/index.jsp
Even manual zoeken en onderhoud proberen te plegen.
Niet zeker weten = niet doen. Op goed geluk servicen sloop je de meeste boel mee.
Elke band valtqua breedteverschillend; een Geax Barro Marathon 2.1 valt zo'n 5mm breder uit dan een continental speedking 2.1. Een Fast Fred 2.0 valtsmaller dan een Ritchey Z-max 1.9. Deze racekings echter vallen met hun 2.2 erg groot uit!

De eisen die ik aan 'n band stel:
- Lekbestendig
- niet te zacht soort rubber
- Goed werkend profiel
- Lage rolweerstand
- Niet smaller dan 45mm..
- En heel belangrijk: stevige zijwanden!!!
De omstandigheden voor het komende seizoen:
alles, van flinke bagger tot gortdroge rondjes. Bij echte bagger zal ik echter speedking achter en barro marathon voor leggen, en bij erg droge niet technische rondjes fast fred.
Feiten
Race King: 3 lagen/180tpi/draad/520gram claimed
Race King folding: 3 Lagen/180tpi/vouwbaar/2.0: 440gram claimed. 2.2: 480gram claimed, 470 gewogen
Race King WorldCup: 3 Lagen/180tpi/vouwbaar/2.0: 420gramclaimed. 2.2: 460gram claimed
TPI: Threads Per Inch.
Vergelijkingsmateriaal (eerder gereden banden).
Kenda 881.
Ritchey Z-max
Schwalbe Fast Fred
Hutchinson Spider
Continental speedking
Ritchey Speedmax
Geax Barro Marathon
Schwalbe Smart Sam
Test!
Nadat de bandjes door de postbode waren afgeleverd, gelijk uit die doos en monteren die hap. Vrij makkelijk om over de velg heen te leggen, maar wel voldoende grip in de velg. Bij het oppompen zaten ze niet meteen goed recht,eerst de flanken goed inzepen is dus het devies.
Dus, gemonteerd, fietskleren aan en op die fiets. Ingesteld op 2,0 Bar, maar toch al snel terug laten zakken naar 1.7 Bar. Deze banden hebben flink wat volume,dus stootlek zal je toch niet snel overkomen.
Wat gelijk opvalt, is hoe goed de band zich vormt naar het terrein bij deze druk. Dit is een combinatie van een lage druk, een flink volume, en een erg soepelkarkas. Dit zorgt dus ook voor erg goede tractie op hobbelige ondergrond,en flink wat comfort. Dit kan komen door het veel kleinere volume van de banden die ik heb gehad, behalve de Geax Barro Marathon, maar het viel bij de eerste wortels al snel op dat het volume een erg prettige grip veroorzaakt op het pad. Ook het profiel is,ondanks de kleine dicht op elkaar staande noppen, ook in de modder effectief. De grip is fenomenaal op droge ondergrond, maar ook in de bagger heb je niks te klagen met deze banden. De achterband durft wel eens wat te glijden, maar het blijft allemaal erg gecontroleerd. Op natte wortels is de compound van continental blijkbaar erg effectief, had met de racekings veel meer grip dan in dezelfde omstandigheden met speedkings. In bochten is de grip erg goed,ondanks de kleine weinig agressieve noppen. Als je niet al te lomp instuurt moet je wel erg hard en plat gaan wil je grip verliezen.
Concluderend
Ik zocht een snelle, lichte band met voldoende grip en vooral volume. Een zwabberband is niet goed voor de technische stukken en zorgt ervoor dat correcties niet goed overkomen op de beoogde fietsroute.
Met de raceking ben ik zeer tevreden in de aspecten die hij biedt.
Vertrouwen op zowel technisch gebied alswel snel afdaalwerk over schötter wordt goed behapt.
Overall scoort de band een zeer dikke voldoende, vooral door de grip, het volume en de rolweerstand.
Ook t.o.v. andere banden vind ik deze band goed scoren. Rolweerstand en grip zijn kenmerken waardoor de breedte alleen maar vertrouwen geeft in technische afdalingen, en geen nadelen met zich meebrengt.
Mijn keuze zou wederom voor de folding versie gaan.
Nauwelijks zwaarder dan de worldcup versie, maar wel een stuk goedkoper. Tevens ben ik voorstander van vouwbanden,lichter en vaak soepeler dan draadbanden en nauwelijks duurder.
Prijstechnisch mag ik niet klagen. Bij Rose Versand is de folding versie voor 23,50 te koop, een erg goede deal imo.
Ja, lay-out is van de mountainking-review van Sven gejat. So what?

De eisen die ik aan 'n band stel:
- Lekbestendig
- niet te zacht soort rubber
- Goed werkend profiel
- Lage rolweerstand
- Niet smaller dan 45mm..
- En heel belangrijk: stevige zijwanden!!!
De omstandigheden voor het komende seizoen:
alles, van flinke bagger tot gortdroge rondjes. Bij echte bagger zal ik echter speedking achter en barro marathon voor leggen, en bij erg droge niet technische rondjes fast fred.
Feiten
Race King: 3 lagen/180tpi/draad/520gram claimed
Race King folding: 3 Lagen/180tpi/vouwbaar/2.0: 440gram claimed. 2.2: 480gram claimed, 470 gewogen
Race King WorldCup: 3 Lagen/180tpi/vouwbaar/2.0: 420gramclaimed. 2.2: 460gram claimed
TPI: Threads Per Inch.
Vergelijkingsmateriaal (eerder gereden banden).
Kenda 881.
Ritchey Z-max
Schwalbe Fast Fred
Hutchinson Spider
Continental speedking
Ritchey Speedmax
Geax Barro Marathon
Schwalbe Smart Sam
Test!
Nadat de bandjes door de postbode waren afgeleverd, gelijk uit die doos en monteren die hap. Vrij makkelijk om over de velg heen te leggen, maar wel voldoende grip in de velg. Bij het oppompen zaten ze niet meteen goed recht,eerst de flanken goed inzepen is dus het devies.
Dus, gemonteerd, fietskleren aan en op die fiets. Ingesteld op 2,0 Bar, maar toch al snel terug laten zakken naar 1.7 Bar. Deze banden hebben flink wat volume,dus stootlek zal je toch niet snel overkomen.
Wat gelijk opvalt, is hoe goed de band zich vormt naar het terrein bij deze druk. Dit is een combinatie van een lage druk, een flink volume, en een erg soepelkarkas. Dit zorgt dus ook voor erg goede tractie op hobbelige ondergrond,en flink wat comfort. Dit kan komen door het veel kleinere volume van de banden die ik heb gehad, behalve de Geax Barro Marathon, maar het viel bij de eerste wortels al snel op dat het volume een erg prettige grip veroorzaakt op het pad. Ook het profiel is,ondanks de kleine dicht op elkaar staande noppen, ook in de modder effectief. De grip is fenomenaal op droge ondergrond, maar ook in de bagger heb je niks te klagen met deze banden. De achterband durft wel eens wat te glijden, maar het blijft allemaal erg gecontroleerd. Op natte wortels is de compound van continental blijkbaar erg effectief, had met de racekings veel meer grip dan in dezelfde omstandigheden met speedkings. In bochten is de grip erg goed,ondanks de kleine weinig agressieve noppen. Als je niet al te lomp instuurt moet je wel erg hard en plat gaan wil je grip verliezen.
Concluderend
Ik zocht een snelle, lichte band met voldoende grip en vooral volume. Een zwabberband is niet goed voor de technische stukken en zorgt ervoor dat correcties niet goed overkomen op de beoogde fietsroute.
Met de raceking ben ik zeer tevreden in de aspecten die hij biedt.
Vertrouwen op zowel technisch gebied alswel snel afdaalwerk over schötter wordt goed behapt.
Overall scoort de band een zeer dikke voldoende, vooral door de grip, het volume en de rolweerstand.
Ook t.o.v. andere banden vind ik deze band goed scoren. Rolweerstand en grip zijn kenmerken waardoor de breedte alleen maar vertrouwen geeft in technische afdalingen, en geen nadelen met zich meebrengt.
Mijn keuze zou wederom voor de folding versie gaan.
Nauwelijks zwaarder dan de worldcup versie, maar wel een stuk goedkoper. Tevens ben ik voorstander van vouwbanden,lichter en vaak soepeler dan draadbanden en nauwelijks duurder.
Prijstechnisch mag ik niet klagen. Bij Rose Versand is de folding versie voor 23,50 te koop, een erg goede deal imo.
Ja, lay-out is van de mountainking-review van Sven gejat. So what?
OMG!!McGryphon schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 21:01:
Ja, lay-out is van de mountainking-review van Sven gejat. So what?![]()
Goede review. Leuk om te horen dat een dergelijk merk als Conti zo aan de weg timmert.
Leuke set banden. Have fun!
liek zOMG!
Ze doen het inderdaad erg leuk ja, en jouw MK's ook nog steeds zei je laatst. Nou waren de oude banden ook zeker niet slecht,maar er zat weinig tussen XC race banden als de twister supersonic en de dikke banden als Diesel, Gravity, Digga.Goede review. Leuk om te horen dat een dergelijk merk als Conti zo aan de weg timmert.
Leuke set banden. Have fun!
Klopt, Conti was vroeger erg goed in het verbreden van zijn gietmallen, zonder het aanpassen van het noppenprofiel.
Opvallend om het verschil in noppenprofiel tussen jouw RK en mijn MK te zien, terwijl ze op hetzelfde karkas liggen.
Joopieboy, vlieg er maar in met je Explorer SuperSonics...
Opvallend om het verschil in noppenprofiel tussen jouw RK en mijn MK te zien, terwijl ze op hetzelfde karkas liggen.
Komt ie:dnhelle schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 09:49:
Die continental supersonics zijn echt heerlijke bandjes, op asfalt rollen ze vrij zwaar maar in het terrein echt heerlijke grip en weinig moeite om vooruit te komen, rolt lekker. Bandjes zonder noppen gerekent zijn normale 2,1 inch breedte maar met de noppen zijn ze toch iets breder als de gemiddelde 2.1 band. Maar qua hoogte zijn ze gelukkig niet overdreven hoog, zit iig niet zo krap als de bandjes van McG.
En 2,1 inch breed is zat voor mij, ik ga toch niet veel door modder of heuvelklimmen of andere rare dingen doen, merk wel dat ik iig veul meer grip heb als de 2.0 semi slicks van eerst op asfalt alleen al, op terrein kan je ze niet vergelijken. Maar ik heb dus veel meer grip en ook aan de zijkant cvan de banden als je eens een bocht inhoekt voel je gewoon dat hij lekker blijft plakken.
En trouwens, monteren ging erg gemakkelijk, de rand die in je velg moet is erg soepel alleen het rubber daarboven is vrij stug, maar zat er zonder veel moeite onder, de band toont ook erg mooi vol, geen balon, maar een mooie wigvorm. En ook de oranje continental logo's erop zijn best tof. Dus qua looks is het ook absoluut geen slechte, band. Qua lekbestendingheid zijn ze tot nu toe ook erg goed, al een jaar ofzo met el cheapo binnenbanden gereden en nog nooit lek gereden! En ik rijd er dagelijks op als stadsfiets en regelmatig het bos in. En stoeprandjes enzo pak ik ook regelmatig mee dus valt me zeer zeker mee dat alles nog heel en lekvrij is!
Zo, dat was mijn review, duidelijk moge zijn dat ik zo blij ben als een kind met deze bandjes en niet snel meer iets anders pak als continentals.
[ Voor 29% gewijzigd door Joopieboy op 04-06-2008 10:31 ]
Ik draag geen onderbroek onder mijn wielrennerbroek, lijkt me nix. Als ik thuis ben, was ik met de hand gewoon de broek uit dus met de hygiene zit het wel goed. Voor de winter trek ik er een lange wielrennerbroek met bovenstuk over aan waar geen zeem in zit.FMS schreef op maandag 02 juni 2008 @ 14:08:
Allebei, de onderbroek van binnen en de wielrennerbroek van buiten...Zie trouwens niet in waarom een onderbroek extra aantrekken, hygiënischer is dan enkel en alleen je fietsbroek? Hoe je het ook wend of keert, 1 van de 2 wordt vies. Of allebei natuurlijk

[ Voor 23% gewijzigd door marquis op 04-06-2008 12:58 . Reden: update broek....... ]
Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)
Pleur m'n fietskleding eigenlijk altijd direct in de wasmachine als ik terug ben. Zeker aangezien ik maar 1 broek heb. Wil ik eventueel de volgende dag weer fietsen, dan zal hij toch eerst weer schoon moeten zijn.
Zie trouwens niet in waarom een onderbroek extra aantrekken, hygiënischer is dan enkel en alleen je fietsbroek? Hoe je het ook wend of keert, 1 van de 2 wordt vies. Of allebei natuurlijk
Zie trouwens niet in waarom een onderbroek extra aantrekken, hygiënischer is dan enkel en alleen je fietsbroek? Hoe je het ook wend of keert, 1 van de 2 wordt vies. Of allebei natuurlijk
Anoniem: 16728
Nog even over fietsbroeken.
http://img.yourzine.nl/an...cs/WFNB5/fietsbroeken.pdf
klein stukje
Een fietsbroek draag je zonder onderbroek, dat is de regel, je rijdt ook niet op de verkeerde kant van de weg, PUNT,
klein stukje
Lees de PDF! en daarna END OF DISCUSSIONONDERHOUD
Een fietsbroek draag je zonder ondergoed en regelmatig
wassen is een noodzaak. Het liefste na iedere fietstocht.
Wassen kan in de wasmachine, meestal op 30 tot 40 graden.
Zie de wasinstructie in de broek. Gebruik een mild
wasmiddel;
Een fietsbroek draag je zonder onderbroek, dat is de regel, je rijdt ook niet op de verkeerde kant van de weg, PUNT,

Ja hoor, regelmatigAnoniem: 16728 schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 17:58:
Als iemand het fijn vind met een onderbroek, laat hem lekkerAnoniem: 16728 schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 17:58:
Nog even over fietsbroeken.
klein stukje
[...]
Lees de PDF! en daarna END OF DISCUSSION
idd, laten we overgaan naar belangrijker zaken
. Of iemand nou 0, 1, 2 of 3 onderbroeken aantrekt onder zijn fietsshort dat zal mij allemaal aan de reet roesten.
Ik was een beetje aan het rondkijken naar een nieuwe wielset. Maar nu keek ik ook even naar mijn oude velg. Een Mavic XM 317 Disc, maar ik kan nergens vinden of ik met deze velgen ook tubeless kan rijden. Iemand een idee?
[ Voor 4% gewijzigd door The_Scarabial op 04-06-2008 21:15 ]
Zijn wel tubeless te rijden, maar dan wel met een NoTubes of NoFlats kit.
Inderdaad.
UST-tubeless gaat een stille dood sterven doordat bovenstaande methodes zorgen voor een grotere lekbestendigheid en een lager overall eindgewicht.
Sowieso is het een kriem om UST-banden te plakken
UST-tubeless gaat een stille dood sterven doordat bovenstaande methodes zorgen voor een grotere lekbestendigheid en een lager overall eindgewicht.
Sowieso is het een kriem om UST-banden te plakken
Ok, heb al een beetje zitten lezen dat NoTubes dat lijkt me wel chill. Alleen het gedoe met die zooi als je andere banden erom wil leggen, lijkt me een nadeel.
Hoe vaak wissel je je banden?
Wat wil je met je oude wielset doen?
Ik zou een nieuwe set kopen voor de zomer, met no-tubes-bandenset, en voor in de winter je oude wielset behouden zonder no-tubes en met de winterbanden.
Ik zou een nieuwe set kopen voor de zomer, met no-tubes-bandenset, en voor in de winter je oude wielset behouden zonder no-tubes en met de winterbanden.
Mm, volgens mij begint mijn balhoofd zijn einde te naderen, de fiets word steeds gevaarlijker. 
Ik wil een vrij scherpe bocht nemen en ik stuur in, blijf ik rechtdoor gaan maar gaat mijn stuur draaide gewoon vol om. Nja daar lag ik dus, en dat terwijl ik nog kort geleden alles een keer heb vastgedraaid. Tyfes zooi.
Toch maar eens loctite halen.
Ik wil een vrij scherpe bocht nemen en ik stuur in, blijf ik rechtdoor gaan maar gaat mijn stuur draaide gewoon vol om. Nja daar lag ik dus, en dat terwijl ik nog kort geleden alles een keer heb vastgedraaid. Tyfes zooi.

[ Voor 6% gewijzigd door Joopieboy op 05-06-2008 10:46 ]
pas je wel op dat je zometeen niet alléén nog maar bochten kunt maken?Joopieboy schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 10:45:
Mm, volgens mij begint mijn balhoofd zijn einde te naderen, de fiets word steeds gevaarlijker.
Oei, balen.
Balhoofd of stuurpen?
Niet alleen de inbus bovenop aandraaien!
Ook de moer welke op je frame aansluit aandraaien, dát scheelt
Balhoofd of stuurpen?
Moer op het frame? Mm moet ik dan nog eens naar kijken.dnhelle schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 11:01:
Oei, balen.
Balhoofd of stuurpen?
Maar het probleem is dat mijn balhoofd wat speling heeft, waardoor een soort ronde wig die erin gaat met een lange bout om het stuur vast te zetten niet echt goed houvast heeft...
Trouwens, kom net onder de douche vandaan en is het rond mijn leuter en bekken heulemaal blauw, handen niks, schouders beetje, knieën beetje bijgeschaaft, bah bah.

Leuk als het stuur dwars tussen je benen doorvliegt.
[ Voor 7% gewijzigd door Joopieboy op 05-06-2008 11:25 ]
Ik wissel niet zo vaak banden. Dus dat is dan wel positief voor no-tubesdnhelle schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 10:27:
Hoe vaak wissel je je banden?
Ik heb nog een plan om een hardtail op te scharrelen en die op te bouwen, maar dat is een plan wat voor het najaar is gepland.
Idd. ook wel een goed idee om een 2e wielset te hebben met verschillende banden.
Vooral als je je bedenkt om een el-cheapo hardtail op te bouwen, dan zou ik je element opbouwen voor Races, en je hardtail als trainingsbike (en dus ook slijtage!)

Weer pakketje binnen van TorontoCycles voor twee vrienden na enthousiast geworden te zijn door mijn eerdere bestelling
Dit zijn 11tands derailleurwieltjes, welke er dus heel anders uitzien
Er ontbraken wel twee blauwe snelspanners, dus nog even mailtje gestuurd, maar verder prima levertijd weer van 7 dagen.
Mooi spul, Impry, ik vind dat blauw mooier dan dat rode.
Zojuist mijn fiets opgehaald van de LBS.
- Schakelprobleem achterderailleur opgelost.
- Speling op crank verwijderd, dmv. spacer van raceface.
- De nieuwe Shimano SLX crank gezien (my god, die is ook mooi!)
- Fiets gewogen.
Mijn fiets weegt gewoon een whopping 10.50 kilogram.
Aangezien ik nog een paar leuke upgrades in mijn hoofd heb, wordt dat volgens mij sub 10 kg voor een fiets wat is gebaseerd op een frame uit 2002 / 2003.
- Fiets gewogen.
Aangezien ik nog een paar leuke upgrades in mijn hoofd heb, wordt dat volgens mij sub 10 kg voor een fiets wat is gebaseerd op een frame uit 2002 / 2003.
Vandaag een tocht gedaan (is voor mij altijd in Belgie).
Wilde 40 km doen, ivm een jaar niet gereden.
Bleken door weggehaald pijlen 60 te zijn geworden. Toch met een behoorlijk gemiddelde vol kunnen houden, dat is vergeleken met de eerste 20 km niet lager gegaan. Oftewel; mijn conditie is nog in orde. Enkel mis ik de kracht nog. Ik zal eens een foto van mijn fietsje plaatsen, heeftie eigenlijk wel verdiend.
Wilde 40 km doen, ivm een jaar niet gereden.
Bleken door weggehaald pijlen 60 te zijn geworden. Toch met een behoorlijk gemiddelde vol kunnen houden, dat is vergeleken met de eerste 20 km niet lager gegaan. Oftewel; mijn conditie is nog in orde. Enkel mis ik de kracht nog. Ik zal eens een foto van mijn fietsje plaatsen, heeftie eigenlijk wel verdiend.
Bij mij wordt het sub 10 voor een frame uit 2004, maar ik heb nog een wat langere weg te gaan dan jijdnhelle schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 13:59:
Mooi spul, Impry, ik vind dat blauw mooier dan dat rode.
- Fiets gewogen.
btw, vind je die SLX crank nou echt mooi? Ik vind het maar lompe zooi eigenlijk...
Netjes dnhelle! 
En dat gewicht is ook zeer netjes te noemen.
Al met al, netjes!
En dat gewicht is ook zeer netjes te noemen.
Al met al, netjes!
[ Voor 15% gewijzigd door Joopieboy op 07-06-2008 19:29 ]
Argh! Ik wilde vanmorgen/vanmiddag de speling in mijn achternaaf verwijderen. Ik dacht laat ik meteen maar even het hele zaakje schoonmaken en nieuw lagervet erin doen. Dus alles schoongemaakt. Ik ben aan het kijken met het aantal kogeltjes wat er aan beide zeiden in hoort te zitten, zie ik opeens dat er aan de freehub-zijde maar 8 kogeltjes ipv 9 zitten.
Ik wilde morgen fietsen dus ik dacht ik zet alles gewoon weer vast en ga maandag even naar de LBS, want zij hebben mijn achteras voor het laatst onderhanden gehad en ingevet enz.
Maar bij het terugplaatsen van de conussen en de locknuts, ging het mis, ze draaiden erg moeizaam over de schroefdraad. Niks aan de hand dacht ik, maar nu is de schroefdraad gemold
. Dus maandag moet ik dan maar een nieuwe as plaatsen. Weet niet eens of die los te krijgen is.
Argh! baal hier flink van, maar wel weer heel wat geleerd.
Ik wilde morgen fietsen dus ik dacht ik zet alles gewoon weer vast en ga maandag even naar de LBS, want zij hebben mijn achteras voor het laatst onderhanden gehad en ingevet enz.
Maar bij het terugplaatsen van de conussen en de locknuts, ging het mis, ze draaiden erg moeizaam over de schroefdraad. Niks aan de hand dacht ik, maar nu is de schroefdraad gemold
Argh! baal hier flink van, maar wel weer heel wat geleerd.
Welke naaf? Ik had een as voor mijn XT naaf voor 9 euro.
edit:
http://www.mountainbike.nl/forum/viewtopic.php?t=46651
edit:

[ Voor 49% gewijzigd door McGryphon op 08-06-2008 14:56 ]
Op foto's vond ik hem inderdaad lomp uitzien, maar ik heb hem in mijn handen gehad en hij ziet er erg mooi uit.McGryphon schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 18:24:
btw, vind je die SLX crank nou echt mooi? Ik vind het maar lompe zooi eigenlijk...
Natuurlijk kun je daar de Shimano-discussie op los laten, maar ik ben er wel over te spreken.
@ THES, asje is het geld niet. Neues spiel macht freude
Het gaat me er niet om dat er Shimano op staat. Het gaat me erom dat die cranks imo verre van subtiel ogen. Natuurlijk moet het wat steviger zijn voor een AM-groep, en het is ook wel functioneel, maar ik vind het niet mooi.dnhelle schreef op zondag 08 juni 2008 @ 15:21:
[...]
Op foto's vond ik hem inderdaad lomp uitzien, maar ik heb hem in mijn handen gehad en hij ziet er erg mooi uit.
Natuurlijk kun je daar de Shimano-discussie op los laten, maar ik ben er wel over te spreken.
McGryphon schreef op zondag 08 juni 2008 @ 14:34:
Welke naaf? Ik had een as voor mijn XT naaf voor 9 euro.
edit:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Klopt heb het al gezien dat het niet zo duur is, maandag maar direct ff naar de LBS. En het is voor een LX naaf.dnhelle schreef op zondag 08 juni 2008 @ 15:21:
[...]
En gaaf van BB echt goed. Zijn 4e OS alweer
Inhaalslag! er komt weer PIMP-spul deze kant op

Jij blijft bezig, ben erg benieuwd!
Smaak dusMcGryphon schreef op zondag 08 juni 2008 @ 15:28:
maar ik vind het niet mooi.
Gisteren Snake-bite op een afdaling gehad. Het ging hard, het waren veel keien, en opeens was het een plof.
Resultaat: Deuk aan één kant van de velg, binnenband uitgescheurd.
Gelukkig geen slag in het wiel, gelukkig is de buitenband (owyeah) heel gebleven.
Gister mee gedaan aan rondje Haarlemmermeer een lokale sponsorroute. Ik zag vorig jaar de borden al staan met aankondigingen, Ik denk laat ik eens mee doen. Gelijk een aardige conditie test. Alles gewoon over de weg maar toch. Een fiets maatje opgezocht en gaan. Het was even slikken toen we als enige 2 mtbers aan de start stonden, maar vol goede moed gestart en al snel bleek toch dat onze snelheid een stuk lager lag. Met de kolone mee fietsen was geen optie. Na 20 km heb ik toch mn maatje achter gelaten en de snelheid een beetje opgevoerd. Uiteindelijk nog een paar uitgetelde wielrenners ingehaald en het rondje van 70 Km in 2,5 uur uitgefietst, een gemiddelde van 29 Km/u. Geen onwijze prestatie maar ik was tevreden. Het wordt tijd dat ik wat meer echt MTB ervaring op ga bouwen nu ik een beetje conditie op heb.
En s`avonds nog tijd gevonden om mn nieuwe spulletjes te monteren:
XTR shadow achterderailleur (paulus is benieuwd hoe het carbon zich gaat houden)
XT cassette
XT shifters
en een vers HG93 Kettinkje
Zal binnenkort een paar fototjes neergooien hier.
Trouwens, hoe doen jullie het met eten tijdens de rit. Ik heb op 70 Km weg 2 keer een snickers naar binnen zitten werken omdat ik echt trek kreeg.
En s`avonds nog tijd gevonden om mn nieuwe spulletjes te monteren:
XTR shadow achterderailleur (paulus is benieuwd hoe het carbon zich gaat houden)
XT cassette
XT shifters
en een vers HG93 Kettinkje
Zal binnenkort een paar fototjes neergooien hier.
Trouwens, hoe doen jullie het met eten tijdens de rit. Ik heb op 70 Km weg 2 keer een snickers naar binnen zitten werken omdat ik echt trek kreeg.
Zo mag ik eens deze week ook weer aan de gang dus.
SRAM X.O twist0rs
XT cassette
FSA midden- en buitenblad
SRAM 971 ketting ofzo
SRAM X.O twist0rs
XT cassette
SRAM 971 ketting ofzo
Eten voor de honger, dat is de enige manier.Paulusbrand schreef op maandag 09 juni 2008 @ 13:10:
Anders ben je te laat en raken je spieren eerder vermoeid, en doe je er langer over om te herstellen.
Nice! Snel monteren deze week.McGryphon schreef op maandag 09 juni 2008 @ 14:33:
Zo mag ik eens deze week ook weer aan de gang dus.
SRAM X.O twist0rs
XT cassette
SRAM 971 ketting ofzo
Begint nu goed te gaan qua upgrades. Nieuw of 2e hands?
midden- en buitenblad heb ik 50km mee gereden en toen weer mijn oude bladen erop gelegd om die nog op te rijden, cassette was nieuw, en twisters zijn tweedehands 
ketting neem ik ook nieuw
ketting neem ik ook nieuw
Heb ik 1 maal gehad. Kwam geen verkeersdrempel meer op en mijn snelheid was op de weg gezakt tot 15 km. Dacht dat ik om zou vallen. Nooit meer.dnhelle schreef op maandag 09 juni 2008 @ 15:47:
[...]
Eten voor de honger, dat is de enige manier.
Anders ben je te laat en raken je spieren eerder vermoeid, en doe je er langer over om te herstellen.
Absoluut. Je moet 1x de man met de hamer tegenkomen om dergelijke situaties de baas te zijn.
Ik heb het gehad na een tour van 50km. Op de terugweg, lange asfaltweg rechtdoor, kreeg de trappers ook niet meer rond.
Eten om de 3 kwartier, drinken om de 5 minuten, dat houd ik sinds toen als stelregel.
Ik heb het gehad na een tour van 50km. Op de terugweg, lange asfaltweg rechtdoor, kreeg de trappers ook niet meer rond.
Eten om de 3 kwartier, drinken om de 5 minuten, dat houd ik sinds toen als stelregel.
Misschien een domme vraag, maar hoe de fock houd je die bidons goed, heb een bidon houder en een simpele isostar bidon gemonteerd maar elke keer knarsentandend drinkenis geen pretje.

[ Voor 6% gewijzigd door Joopieboy op 09-06-2008 20:37 ]
Camelback aanschaffenJoopieboy schreef op maandag 09 juni 2008 @ 20:31:
Misschien een domme vraag, maar hoe de fock houd je die bidons goed, heb een bidon houder en een isostar bidon gemonteerd maar elke keer knarsentandend drinkenis geen pretje.
Ok, kort en duidelijk. 
Eens kijken waar ik relatief goed en goedkoop zo'n zak kan halen want het is toch wel fijn als je kan drinken onder het rijden.
Eens kijken waar ik relatief goed en goedkoop zo'n zak kan halen want het is toch wel fijn als je kan drinken onder het rijden.
Camelback is zeker wel ideaal, alleen ik heb liever niet iets op m'n rug. Alleen bij echt lange tochten gebruik ik een drinkzak in m'n rugzak (neem ik ook pompje e.d. mee), anders gewoon bidonnetje en door de modder heenhappen 
Op Marktplaats zie je soms nog nieuwe drinkzaken voor een mooie prijs staan, zeker de moeite waard om daar ook ff te kijken.
Op Marktplaats zie je soms nog nieuwe drinkzaken voor een mooie prijs staan, zeker de moeite waard om daar ook ff te kijken.
Stomme opmerking;Joopieboy schreef op maandag 09 juni 2008 @ 20:41:
Ok, kort en duidelijk.
Xenos;
Ik heb er daarvan 3 voor mijn gezin aangeschaft voor als we de bergen in gaan wasndelen. Losten geen drol, werken behoorlijk goed.
Net alsof je zo'n Camelbak ook maar voelt op je rug?Impry schreef op maandag 09 juni 2008 @ 23:26:
Camelback is zeker wel ideaal, alleen ik heb liever niet iets op m'n rug. Alleen bij echt lange tochten gebruik ik een drinkzak in m'n rugzak (neem ik ook pompje e.d. mee), anders gewoon bidonnetje en door de modder heenhappen
Eens.
Ik heb ook een Mule, voel je echt niet zitten. Als je hem eenmaal voelt, heb je er alleen maar voordeel van, want naast opbergruimte is het ook de ideale bescherming voor je rug.
Na mijn klappert van afgelopen zondagavond ben ik op zoek naar een nieuwe binnenband, iemand een idee? Geen Schwalbe Ultralights, die heb ik een keer gehad en die scheurden bij de ventielen af, zowel voor als achter...
Ik heb ook een Mule, voel je echt niet zitten. Als je hem eenmaal voelt, heb je er alleen maar voordeel van, want naast opbergruimte is het ook de ideale bescherming voor je rug.
Na mijn klappert van afgelopen zondagavond ben ik op zoek naar een nieuwe binnenband, iemand een idee? Geen Schwalbe Ultralights, die heb ik een keer gehad en die scheurden bij de ventielen af, zowel voor als achter...
Dat is kloten, ik heb laatst als reserve een binnenband van Bontrager gekocht, weet niet of het wat is, heeft er nog nooit op gelegen.
Monteer je het ventiel met of zonder het ringetje? Doe het zelf altijd zonder om het afscheuren van het ventiel te voorkomen.dnhelle schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 09:14:
Eens.
Met én zonder, met én zonder talkpoeder, mét en zonder drukverschillen.
Lag toen aan de superlight tubes.
Lag toen aan de superlight tubes.
Kijk eens.Joopieboy schreef op maandag 09 juni 2008 @ 20:41:
Ok, kort en duidelijk.
Mijn Focus heeft nu een krakende balhoofd, waarschijnlijk iets met de lagers. Hij gaat donderdag terug naar winkel om onder garantie gerepareerd te worden. De fiets heeft de laatste tijd wel veel te verduren gehad, ik fiets vrij vaak, maar daar moet het gewoon tegen kunnen, dus beetje jammer…
Die heb ik dus ook, maar dan in het geel, zeer handig apparaat!
Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.
Dit topic is gesloten.