Het grote mountainbike topic (deel 9) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste
Acties:
  • 20.691 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-08 21:28
The_Scarabial schreef op maandag 12 mei 2008 @ 23:04:
[...]
Weet nog niet zeker of ik draadloos wil, moet nog even wat ervaringen lezen over de draadloze systemen, maar als er weinig problemen met interferentie enzo is, dan lijkt mij het wel makkelijker.
Heb zelf de Trek 8i, bevalt me erg goed. Ik heb gekozen voor een draadloze vanwege dat ik geen losse draden wil hebben naar m`n voorwiel. Nu heb ik er maar 1, die van m`n rem. In de aftaster zit wel een hele rare korte penlite die volgens de verkoper 1 x per jaar vervangen moet worden. Die in de teller zelf zou ongeveer 3 jaar meegaan.

Edit: McGryphon, daar heb je gelijk in. Dat gaat ook heel goed. In ieder geval is de periode dat een draadloze teller vaak niet werkte nu toch wel voorbij. Je kunt met een gerust hart een draadloze kopen, wel van een beetje merk..... maar das logisch ;)

[ Voor 14% gewijzigd door marquis op 13-05-2008 16:04 . Reden: Aaaaaaanvullleeeeen.......:) ]

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-09 14:46

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Een draadloze teller is vooral handig bij een verende voorvork en V'brakes, met discs kan je het kabeltje van de teller helemaal om die van je rem wikkelen.

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Impry schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 12:02:
Klinkt als een best zware tocht :D Welke regio was die tocht?
Omgeving Theux (kaartje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-10 16:59

Impry

Rallymedia.nl

Ahja, flinke ronde zie ik wel! Wel mooi gebied, ken het omdat er ook een rally in die regio is, zitten vast heel wat mooie paden daar in die bossen.

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:06

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Heb al tijden een bedrade teller, werkt prima. Heb alles bedraad altijd! :) geeft alles zo aan: 28.3, dus per tiende :D m'n vader heeft een draadloze Sigma, die toch wel vaak uitvalt. Maar volgens mij is dat de batterij die er mee begint op te houden...

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:55
Ik heb genoeg tellers versleten, en één ding zou ik nooit meer draadloos nemen: Cat-eye.
Verschrikkelijk. Speelgoedachtig materiaal, slechte connectie en totaal interfererend met ook andere merken / types.

Hierna heb ik weer bedraad gepakt en het werkt weer fijn, voor wat het waard is natuurlijk.
Een computer op je fiets laat je niet harder trappen, zeg maar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Draadloos is idd erg handig als je een verende voorvork heb, maar ik heb er eentje van een tientje bij de halfords, zwart ding, groenig display, grote gele knop, geeft snelheid aan, afstand en dat was hem, werkt super en kost geen drol, oja is met draad maar in mijn geval maakt dat niet uit. Maar ik gebruik hem zowiezo niet. :P

[ Voor 15% gewijzigd door Joopieboy op 14-05-2008 09:35 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Ik zie even niet waarom draadloos handiger is met een verende vork, maar soit.

Ik bedoel, het draadje kun je (zowel v-brake als disc) gewoon langs je remkabel leiden tot aan je vork.
Dan een tie-wrap langs je vork en dan de bevestiging van je ontvanger op de vorkpoot.

Zaterdag is voor mij trouwens geen Limburgs mooiste.
Spieren in rechterbovenbeen zijn spierpijnvrij, terwijl links nog altijd pijn doen. Andere pijn dan een spierpijn, dus iedere avond een massage met spiergel :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Das crap dnhelle... Sterkte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

dnhelle schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 09:46:
Ik zie even niet waarom draadloos handiger is met een verende vork, maar soit.

Ik bedoel, het draadje kun je (zowel v-brake als disc) gewoon langs je remkabel leiden tot aan je vork.
Dan een tie-wrap langs je vork en dan de bevestiging van je ontvanger op de vorkpoot.

Zaterdag is voor mij trouwens geen Limburgs mooiste.
Spieren in rechterbovenbeen zijn spierpijnvrij, terwijl links nog altijd pijn doen. Andere pijn dan een spierpijn, dus iedere avond een massage met spiergel :(
i agree (met dat bovenste gedeelte dan)
Voor de rest: vet kut.

Mijn vakantiegeld komt trouwens eind deze maand (1000+) dus ik ga me eens orienteren op de bike-parts markt.

WAT heeft mijn fiets nog niet, dat hij wel moet hebben? Let wel; ik wil m zo licht mogelijk houden en natuurlijk niet alles aan mijn fiets besteden :P

De fiets is voorzien van:

Full-XT
Mavic XM-117 velgen (upgraden daarvan wordt erg duur, en eigenlijk zijn de velgen nog zeer goed ook!)
RockShox Recon
Schwalbe Racing Ralph '07
Een werkelijk prachtige BBB bidonhouder
Bedrade kilometerteller van Ciclomaster of hoe t mag heten

wellicht schijfremmen? ... maar dan wordt ie weer zwaarder :P

[ Voor 31% gewijzigd door Tjebakka op 14-05-2008 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02 23:12

SchizoDuckie

Kwaak

Pffffff zo.

Gister tot 2 uur in de nacht staan klussen om *alles* tot aan de kettingbladen aan toe over te zetten van mn gesloopte frame op een sachs fietsje wat ik nog op mn balkon had staan als onderdelen ding. Op zich best een stevig frame, alleen de lx afmontering die er op zat was grondig versleten.

Bloed + Zweet =
Afbeeldingslocatie: http://lh6.ggpht.com/schizoduckie/SCqjWGUzbYI/AAAAAAAALCs/e6kwiSMSErA/s800/IMG_1610.JPG

Afgesteld, nieuwe achter remblokken gehaald (schijfrem zit er nog ff omdat ik lui ben) en nu maar hopen dat ik een nieuw frame krijg. Loopt als een trein 8)

Voor nu kan ik iig weer fietsen :D *O*

Stop uploading passwords to Github!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Sjiek de friemel! Onwijs mooi frame!

En met een slot! :D :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02 23:12

SchizoDuckie

Kwaak

Jah is wel lekker framepje. maar wel erg wennen na die andere want hij is wat korter, wat dat betreft hoop ik echt wel dat ik een nieuwe krijg van Sprint want dat zit wel zo lekker :)

Sachs is nu BBB ofzo toch :?

En slot... ik woon in Den Haag :P ik ga nog niet zonder slot even 2 sec een winkel in en uit :P

[ Voor 20% gewijzigd door SchizoDuckie op 14-05-2008 11:52 ]

Stop uploading passwords to Github!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:54

peer

oeps

Laat ik me ook maar is "aanmelden" in dit topic.

beetje copy/paste vanuit het mountainbike forum ;)

Na een gesprekje met mijn vrouw (ze is nu zwanger van de 2e en wil na haar zwangerschap ook op de mountainbike de bossen onveilig maken) een 2e hands fiets gekocht.

Heb eerder een dawes omega gehad, van mijn 15e tot mijn 19e.
Hier ontzettend veel mee gereden, 2 a 3 keer per week de bossen in.
Fiets toen verkocht aan een kennis die er alleen nog maar op de weg mee ging fietsen, achterbrug begon slap te worden, bij het krachtzetten kwam de achterband tegen de brug aan
Helaas door het werk geen/weinig tijd meer gehad om een nieuwe fiets aan te schaffen.

Ben nu 29, liep al een paar jaar met het idee om weer te beginnen, maar het kwam er nooit van.

Ik heb een trek 9700 oclv op de kop kunnen tikken. (frame van carbon)
Meteen een paar spd pedalen en nieuwe remblokken gemonteerd, zodat ik hem snel kon uitlaten.

Afgelopen weekend eerste kleine (25 km) rit gemaakt met een oom en 2 neven, bij camping de kremmer in gasselte.
Gevoel kwam weer redelijk snel terug, ook meteen een paar "probleempjes" gevonden.

Vorige eigenaar heeft het stuur op een aparte manier hoger gezet.
Zadelpen is te kort (de max. stand is lang genoeg, maar heb liever wat meer lengte in het frame).
Nieuw zadel nodig.
Remmerij moet geupgrade worden, twijfel nog tussen vbrakes of een hs33 set.
en. en. en. (wil de hele fiets upgraden, maar dat gaat in kleine stapjes)
Mijn wens is/was om een kaal frame helemaal op te bouwen zoals ik hem wil, dit frame is er uitermate geschikt voor.

Stuur staat nu te hoog, een 2/3 cm onder het zadel.
Heb ook een stukje gefietst op de fiets van mijn neef, hij heeft een frame van klein, ook 19.5" hij is net zolang als dat ik ben en die stuurhoogte zit een stuk beter. (wanneer de fietsen naast elkaar staan zijn de crank en zadelhoogte gelijk).

Gisteravond een passende stem gemonteerd, nu nog op zoek naar een ander zadel, hopelijk lukt dat deze week nog, wil komend weekend in mijn achtertuin fietsen (klein zwitserland bij zuidwolde)

Ohja, note to myself, volgende keer (duur) horloge afdoen voor een rit, is niet zo fijn om te zien dat hij niet meer om je pols zit wanneer je afstapt op de camping

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-WCN83GQG.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-GWF86EQ8.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-MYGIEUFL.jpg

het is geen probleem, het is een uitdaging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Leuke fiets!
Inderdaad een goed idee om een langere zadelpen in het frame te steken.
Zoals het nu uitziet zegt het binnenkort krak..

Staat je nieuwe stuurpen al op deze foto's?
Het is op dit moment inderdaad een aparte geometrie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:42

Vos

AFCA

Is dat niet zo'n instelbaar geval wat je veel op toerfietsen ziet? Lijkt me niet een heel solide oplossing (en qua looks ook niet ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

* GoldenSample overweegt z'n dingetje waardoor je stuur hoger komt :$
niet z'n stem maar dat ding d'r onder die je stuurpen als 't ware verlengt.
Hoe heet z'n ding eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

GoldenSample schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 12:56:
* GoldenSample overweegt z'n dingetje waardoor je stuur hoger komt :$
niet z'n stem maar dat ding d'r onder die je stuurpen als 't ware verlengt.
Hoe heet z'n ding eigenlijk?
Een spacer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Lijkt mij ook. Die plaats je by the way op je vorkbuis, niet op je stuurpen.

@ Bakkert: Schijfremmen hoeven niet zwaarder te zijn als v's. Het ligt er alleen aan wat je graag wilt met je €€€.
Wil je je fiets per se lichter hebben, dan zou ik richting wielen / vork / frame kijken. Daar heb je je weight-savers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Bakkert schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 02:03:
Heb al tijden een bedrade teller, werkt prima. Heb alles bedraad altijd! :) geeft alles zo aan: 28.3, dus per tiende :D m'n vader heeft een draadloze Sigma, die toch wel vaak uitvalt. Maar volgens mij is dat de batterij die er mee begint op te houden...
Welke Sigma heeft je vader? Ik overweeg om een Sigma Sport BC 2006 MHR te nemen namelijk.

Schoen update, by de weg: De SIDI's lijken nu, na ongeveer 100km, iets beter te zitten. In de breedte zijn ze ietsjes uitgerekt maar de lengte is nog steeds niet optimaal, misschien dat een op maat gemaakte zool dat kan verhelpen?

[ Voor 20% gewijzigd door FMS op 14-05-2008 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

dnhelle schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 13:14:
Lijkt mij ook. Die plaats je by the way op je vorkbuis, niet op je stuurpen.

@ Bakkert: Schijfremmen hoeven niet zwaarder te zijn als v's. Het ligt er alleen aan wat je graag wilt met je €€€.
Wil je je fiets per se lichter hebben, dan zou ik richting wielen / vork / frame kijken. Daar heb je je weight-savers...
Laat ik het iig anders stellen. Ik wil 'm niet zwaarder dan hij nu is. Hij is al redelijk licht volgens mij :). De vork is net vervangen, dat scheelde alweer een kilo. Maar mijn velgen, valt daar nog wat winst op te behalen? Vind ze nl. al best licht :O
FMS schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 13:34:
[...]

Welke Sigma heeft je vader? Ik overweeg om een Sigma Sport BC 2006 MHR te nemen namelijk
Eehhmm volgens mij eentje uit de 6xxx serie of zo :P geen idee eigenlijk!

[ Voor 17% gewijzigd door Tjebakka op 14-05-2008 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Weightweenie = Money.
Meestal is het besparen van gewicht het meer in- en verkopen van fietsonderdelen dan dat je daadwerkelijk op dat zadel zit.
Het is een keuze die je maakt, ik heb me bewust voorgenomen om dat niet te doen, en gewoon stuk voor stuk te customizen. Als je dat wilt doen, pak een degelijke speclist van je fiets en ga afstrepen wat je wilt vervangen (of niet) en beschrijf voor jezelf het beschikbare budget per onderdeel.

Dan pas ben je bewust aan het upgraden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsunami69
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-10 22:13
Ik ben op zoek naar een nieuwe bike. Ik zoek een mountainbike om het fietsen weer eens op te pakken.
Tijdens deze zoektocht kwam ik een term tegen die ik nergens precies kan thuisbrengen, de term zit in het rijtje hardtail, epic, en full suspension het gaat om de term epic.
hardtail en full suspension zijn me duidelijk.
Kan iemand me deze term uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-11-2022

onsgeluk

Beroepsprutser

iR Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsunami69
Het epic gebeuren valt net buiten mijn budget :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Epic is inderdaad een fiets van Specialized.

Het wordt ook wel gezien als de stream tussen x-country en het zware enduro/allmountain werk.
Op zich zie je het "epic-ride" steeds meer uitwaaieren over verschillende disciplines, want waarom zou je met een HT geen epic ride kunnen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

tsunami69 schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 14:52:
Het epic gebeuren valt net buiten mijn budget :/
Voor wat hoort wat :+

Waar wil je vooral gaan fietsen? (terrein, land eventueel) want ik denk dat je hier in NL overal kan komen met een hardtail. Daarnaast, wat is je budget?

By the way, ik ga nog even doorsparen... ik sta eigenlijk nog heel erg in het rood :z
en daar klim ik deze maand uit.
iemand nog interesse in een Suntour XCM voorvork? Voor een krat bier (grolsch, hertog-jan of Jupiler) mag hij van eigenaar wisselen :+

[ Voor 12% gewijzigd door Tjebakka op 14-05-2008 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsunami69
na ontvangst vakantie geld is er een budget van ongeveer € 1500-
de omgeving waar ik voornamelijk zal vertoeven is omgeving Hardenberg
Voorheen fietste ik altijd op een hardtail maar dit was bijna altijd vlak terrein niet echt bijzonder
Nu wil ik eerst mijn conditie op peil brengen en me toch iets meer gaan toeleggen op wat ruiger/zwaarder terrein.

mijn gedachten gaan uit naar bv de Cube Reaction K18 of de Cube AMS Comp

Deze twee passen perfect in mijn budget, het is alleen afwegen wat ik wil, comfort of betere specificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Een hardatil is ook perfect voor ruiger terrein hoor, het is voorkeur en budget die je keuze voor fully of hardtail bepalen. Je ziet mensen in Winterberg ook een 6m hoge roadgap doen op hardtails ;)

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:53
Voor dat geld, pak de hardtail. Heb je echt heel veel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

SchizoDuckie schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 11:50:
[...]

Sachs is nu BBB ofzo toch :?

[...]
Componenten van Sachs zitten nu in de portefeuille van SRAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
McGryphon schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 16:44:
Een hardatil is ook perfect voor ruiger terrein hoor, het is voorkeur en budget die je keuze voor fully of hardtail bepalen.
Niet alleen voorkeur en budget, een van de meest belangrijke is nog altijd het stukje techniek bij de biker zelf...

Een fully maakt niet dat je opeens ruigere paden kan afrijden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
KeX, heb jij de Cimes des Waimes al eens gereden? Zit er namelijk aan te denken die volgend jaar als eerste marathon te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobcat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-09 18:59
Vandaag m'n nieuwe schoenen binnengekregen, vanavond komt het er jammergenoeg niet van maar morgen even testen :)

Afbeeldingslocatie: http://www.chainreactioncycles.com/Images/Models/Original/22334-1.jpg
Shimano MT41 SPD Shoes

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

McGryphon schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 18:11:
KeX, heb jij de Cimes des Waimes al eens gereden? Zit er namelijk aan te denken die volgend jaar als eerste marathon te rijden.
Nee nog niet, maar deze staat al een tijdje op mijn verlanglijstje. Dit jaar was hij op Hemelvaartsdag (na Koninginnedag) en dat was me te veel van het goed. Zeer uitdagende technische middellange afstands kuitenbijter. Leuke is, komen ook altijd veel toppers op af en maakt deel uit van de East Belgium Bikers Trophee, waar dit jaar de strijd om de eindoverwinning gaat tussen Thijs Al en Nicolas Vermeulen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:34

Galois

1811 - 1832

Een paas posts geleden meldde ik mijn probleem met mijn remklauw (Galois in "Het grote mountainbike topic (deel 9)") die blijft klemmen. Ik moet 'm handmatig terugduwen, anders blijven de blokken tegen de schijf aan drukken.

Nu bedacht ik mij dat toen ik mijn remblokken verving, ik een paar keer (uit nieuwsgierigheid/domheid) de remklauw heb ingedrukt (zonder blokken) en dat er een heel klein beetje olie langs de zuigers kwam druppelen. Nauwlijks, dat wel, maar ik kan mij voorstellen dat er op dat moment wat lucht naar binnen is geslopen en dat mijn probleem dus wel ligt aan lucht in de leidingen?

Hoeveel kost het om de leidingen te laten ontluchten door de LBS? Want dan kan ik naar de lokale LBS ipv mijn eigen waar ik de fiets gekocht heb, die 100 km verderop is...

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024

Mei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Mei schreef op maandag 12 mei 2008 @ 01:07:
Ik zit er dus ook aan te denken na de examens een mountainbike te kopen. Ik wil wat meer bewegen en dan vind ik fietsen toch wel erg lekker. Heb mijn broertjes mountainbike geprobeerd laatst en dat reed opzich best wel lekker (afgezien van het zadel, maar dat zal een kwestie zijn van goed afstellen, wennen en misschien zonder spijkerbroek fietsen :P ). Ik ben niet van plan er die-hard op te gaan rijden, dus ik hoef geen speciaal spul te hebben. Ik wil gewoon een fiets waarop ik lekker over rechte stukken en misschien af en toe wat ruiger terrein kan rijden.

Mijn budget is ongeveer 400 Euro, niet meer. Wat ik voornamelijk wil weten is wat voor fiets ik het beste uit kan zoeken en welke merken waar voor het geld bieden en welke merken ik beter kan ontwijken (De Sweex onder de fietsen zegmaar). Ik heb liever iets stevigs dan iets met veel snufjes. Niet dat ik niet zuinig ben, maar op mijn gewone fiets schakel ik bijvoorbeeld erg intensief en dat is duidelijk te merken (slijtage). Mijn broertjes MTB heeft 24 versnellingen. Dat was voor mijn gevoel een beetje veel, want ik moest wel erg vaak doorschakelen om vanuit stilstand naar één van de hoogste versnellingen te komen. Aan de andere kant waren de lage versnellingen wel erg lekker om steile stukjes mee op te komen :P

Om het kort samen te vatten: Ik wil als beginner gewoon lekker kunnen fietsen, dus hoe erg jullie ook geilen op fietsen van >1000 euro, zo eentje komt er hier toch niet :+ Alvast bedankt voor de tips :)
Van die 24 versnellingen, kan je broertje er maar 10 of zo gebruiken (ivm schuin komen te staan van de ketting)...

Voor 400E kun je niet echt een goede MTB kopen. Een beetje voorvork alleen kost al 400E :)
Wat ik zou doen als ik jou was is een goede tweedehands kopen. Kijk eens op Marktplaats oid. Veel mensen raadden het af om een MTB tweedehands te kopen, maar er zijn zo ontzettend veel mensen die ooit een MTB gekocht hebben, er 500 km op gefietst hebben en er nooit meer iets mee doen. Zoiets moet je vinden... En als je een leuk afgemonteerde (Deore, misschien LX) met een leuke voorvork kunt vinden (Tora 318?) voor 400E tweedehands, dan heb je een leuke deal. En ik denk dat het wel mogelijk is...

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Galois schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 20:29:
Een paas posts geleden meldde ik mijn probleem met mijn remklauw (Galois in "Het grote mountainbike topic (deel 9)") die blijft klemmen. Ik moet 'm handmatig terugduwen, anders blijven de blokken tegen de schijf aan drukken.

Nu bedacht ik mij dat toen ik mijn remblokken verving, ik een paar keer (uit nieuwsgierigheid/domheid) de remklauw heb ingedrukt (zonder blokken) en dat er een heel klein beetje olie langs de zuigers kwam druppelen. Nauwlijks, dat wel, maar ik kan mij voorstellen dat er op dat moment wat lucht naar binnen is geslopen en dat mijn probleem dus wel ligt aan lucht in de leidingen?

Hoeveel kost het om de leidingen te laten ontluchten door de LBS? Want dan kan ik naar de lokale LBS ipv mijn eigen waar ik de fiets gekocht heb, die 100 km verderop is...
Ik ga even door met mijn eigen verhaal. :)

Wanneer weet je dat je moet ontluchten? Waar merk je dat aan?

Ik lees hier en daar wat over sponzig aanvoelen? Mijn achterrem (degene die niet terugkomt) die voelt inderdaad wat stugger/sponsig dan mijn voorrem die het perfect doet.
Wat zijn nog meer symptomen van 'ontlucht moeten worden'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
McGryphon schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 18:11:
Daar ben ik het dus niet mee eens. Mijn eerste fully gebruikte ik voor de eerste rit dat ik er opzat voor de raid Godefroid. Had die rit al enkele malen gereden op mijn fully. Geloof me, op de eerste afdalinge merkte ik al dat ik stukken harder naar beneden ging dat met mijn hard-tail.
Ik stapte van een Klein Top-Gun (yes) op een cannondale Super V1000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Kijk op Markplaats. Staan Trek, Gary Fisher, Cannondale en meer goede merken voor een prijs van 300-400.
Heb je heel wat meer aan, dan een nieuwe van 400 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
maartend schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 21:18:
[...]

Daar ben ik het dus niet mee eens. Mijn eerste fully gebruikte ik voor de eerste rit dat ik er opzat voor de raid Godefroid. Had die rit al enkele malen gereden op mijn fully. Geloof me, op de eerste afdalinge merkte ik al dat ik stukken harder naar beneden ging dat met mijn hard-tail.
Verkeerde post gequote ;)

Maar ik zeg niet dat een fully geen betere keuze is voor technische raids, ik zeg dat het met een hardtail ook kan. Subtiel verschil ;)

Een fully kost echter wel flink centen, dat moet je ook mee laten wegen hè.

[ Voor 5% gewijzigd door McGryphon op 14-05-2008 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
maartend schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 21:18:
[...]

Whoa, ik denk dat mijn opmerking verkeerd wordt opgevat.
Ik bedoel dat je als nieuwe biker op een fully geen hardere afdeling uitvoert dan op een HT.

Daarom zeg ik ook dat een stuk techniek (verworven op een andere bike) je altijd helpt bij beter afdalen.
---------------------

Daarnet toch het bloed laten stromen waar het niet gaan kan: Toch even de fiets gepakt om een stuk rustig te trappen.
Het "rustig" heb ik helaas niet kunnen opvolgen, m'n LBS had m'n fiets toch wel heel lekker afgesteld. Wel nog 1 klein schuivertje gemaakt bij een opwaarts rechtsdraaiend stoffig zandpad.
Snel maar even nieuwe derrie-kabel kopen, die er nu op zit is er afgeritst...

Wonderwel: weinig last van m'n benen tijdens het fietsen. (yay)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

McGryphon schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 16:44:
Een hardatil is ook perfect voor ruiger terrein hoor, het is voorkeur en budget die je keuze voor fully of hardtail bepalen. Je ziet mensen in Winterberg ook een 6m hoge roadgap doen op hardtails ;)
ook nog gedaan, best wel eng op een hardtail, maar het is te doen :+

al was het geen 6 meter bedenk ik me net :P

[ Voor 6% gewijzigd door Tjebakka op 14-05-2008 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei

Mei

maartend schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 21:26:
[...]

Kijk op Markplaats. Staan Trek, Gary Fisher, Cannondale en meer goede merken voor een prijs van 300-400.
Heb je heel wat meer aan, dan een nieuwe van 400 euro.
Ben altijd een beetje huiverig met dingen waar ik niet zo'n verstand van heb op veilingsites te kopen.

Wat zeggen jullie trouwens? Fully of hardtail? Ik wil voornamelijk toeren, misschien een beetje offroad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Voor 400€ totaal geen fully, Mei.
Waarom leg je geen 200 bij? Daarvoor zit je net in een wat betrouwbaarder segment fietsen, wat meer kan hebben.

www.bike2build.nl heeft een aparte categorie hiervoor: Sub €700
Anders zou ik ook eens een Local Bike Store (LBS) binnenlopen om een keer een testrit te maken, wat belangrijk is voor je maat.
Ook heeft zo'n LBS ook een assortiment fietsen voor de kleinere beurs.
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:37

_Arthur

blub

tsunami69 schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 16:32:
na ontvangst vakantie geld is er een budget van ongeveer € 1500-

mijn gedachten gaan uit naar bv de Cube Reaction K18 of de Cube AMS Comp
De Reaction K18 is een ontzettend mooie fiets voor een fatsoenlijke prijs. Bij mijn rondvraag bij lokale tweewielzaken lagen de prijzen (na korting) voor de K18 2008 tussen de 1274,- en 1359,- (inc btw) zonder inruil.

Als ik geen Reaction XT had gekocht, was het een K18 geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

dan zeker een Hardtail. helemaal met dat budget :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei

Mei

dnhelle schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 22:11:
Voor 400€ totaal geen fully, Mei.
Waarom leg je geen 200 bij? Daarvoor zit je net in een wat betrouwbaarder segment fietsen, wat meer kan hebben.

www.bike2build.nl heeft een aparte categorie hiervoor: Sub €700
Anders zou ik ook eens een Local Bike Store (LBS) binnenlopen om een keer een testrit te maken, wat belangrijk is voor je maat.
Ook heeft zo'n LBS ook een assortiment fietsen voor de kleinere beurs.
Succes!
Ik had op Marktplaats toevallig een Giant fully gezien die binnen mijn budget zat.

Wat mijn budget betreft... Ik moet ergens een grens trekken. Als ik slaag krijg ik sowieso een bedrag van mijn ouders, dat zou ik dan eventueel bij een fiets willen leggen. Verder moet ik rekening houden met wat ik zelf nog te besteden heb, maar het is ook belangrijk om te kijken naar wat ik ermee wil. Dan vind ik 600 euro op dit moment al een beetje veel worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:20

The_Scarabial

MTB for life!

Ik zou eens naar een LBS in de buurt gaan en kijken wat hij nog 2e hands heeft staan, ik weet toevallig dat mijn LBS super leuke fietsen 2e hands heeft staan in het prijs segment wat jij zoekt.

edit:
offtopic:
Wat gaat dit topic ontzettend hard zeg!

Daardoor ook de ervaringen gemist van de draadloze tellers, ik denk dat ik toch maar op zoek ga naar een bedrade teller. :) Nu alleen even een goede zien te spotten.

[ Voor 38% gewijzigd door The_Scarabial op 14-05-2008 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Inderdaad, The_Scarabial, als het budget het niet toelaat kun je beter bij een LBS binnenlopen om daar dan een goede tweedehands te kopen.
Een nieuwe fiets voor dat geld is, zoals het bekende spreekwoord, duurkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulusbrand
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:45
Galois schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 20:29:
Een paas posts geleden meldde ik mijn probleem met mijn remklauw....
Is het niet mogelijk zelf te ontluchten? Als het hetzelfde werkt als bij een auto:

Rem inknijpen totdat je druk voelt > langzaam bij de remklauw het schroefje los draaien totdat er olie uitkomt(zal eerst lucht uitkomen) > schroefje dicht draaien > remhendel los laten > systeem van boven bijvullen.

Als je dit een paar keer herhaald denk ik dat je de lucht er wel uit krijgt..

Correct me if i'm wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Remhendel horizontaal, kapje van de remhendel af en ervoor zorgen dat je daar niet knoeit, en dan via een nippel op de remklauw van onder naar boven rustig bijvullen. Systeem weer sluiten en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

McGryphon schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 22:57:
Remhendel horizontaal, kapje van de remhendel af en ervoor zorgen dat je daar niet knoeit, en dan via een nippel op de remklauw van onder naar boven rustig bijvullen. Systeem weer sluiten en klaar.
Klinkt niet echt heel lastig zo... Maar je hebt wel zo'n ontluchtingssetje nodig toch?

Hoe merk je dat je moet ontluchten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
De manier van McG over ontluchten is de enige juiste wijze waarop dit mogelijk is.
PaulusBrand, de manier welke je aangeeft is gevaarlijk, vanwege de mogelijkheid van olie lekken op schijf of remblok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 10:25
Galois schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 07:32:
[...]
Klinkt niet echt heel lastig zo... Maar je hebt wel zo'n ontluchtingssetje nodig toch?

Hoe merk je dat je moet ontluchten?
Ben even vergeten wat voor een merk je hebt. Ik heb de Avid Juicy 7. Laatst op Ebay zo'n setje gekocht en gaan knutselen. Het is eigenlijk best simpel als je de handleiding volgt.

Wat ook kan is dat je even een beetje olie op je zuigers moet doen of ze even moet schoonmaken. Dit kan ook helpen dat ze beter terugkomen. Er van uitgaande dat je de remmen al wel goed gecentreerd had.

Hoe je merkt wanneer je moet ontluchten is een beetje vaag. Ze moeten wat sponzig aanvoelen wordt gezegd. Probleem is dat het veelal geleidelijk gaat en dat je het dan wat minder snel merkt. Ik doe het gewoon 1 x per jaar.

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:54

peer

oeps

Vanochtend ook een foto gemaakt met mijn nieuwe stem gemonteerd ipv die rare klem/stuurpen constructie

Het is een stem van bbb geworden, 35 graden, 110 mm.
Stuur staat nagenoeg op dezelfde stand als de hobbybob constructie.

Fiets is weer klaar voor zaterdag.
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZMKU8VJU.jpg

het is geen probleem, het is een uitdaging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulusbrand
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:45
dnhelle schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 09:43:
PaulusBrand, de manier welke je aangeeft is gevaarlijk, vanwege de mogelijkheid van olie lekken op schijf of remblok.
Ah.. bij een auto is het er met een paar keer stevig remmen wel weer vanaf. Bij een fiets blijkbaar niet? Weer wat geleerd puntje om te onthouden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Bij een Magura Marta of Louise set merk je duidelijk wanneer je moet ontluchten, mits goed ontlucht hebben die namelijk een drukpunt als een baksteen. Bij de Juicy serie voelt de hendel al meteen vrij sponzig aan in vergelijking. Formula weet ik niet, nooit geprobeerd. Hope ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
dnhelle schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 21:45:
[...]

Whoa, ik denk dat mijn opmerking verkeerd wordt opgevat.
Ik bedoel dat je als nieuwe biker op een fully geen hardere afdeling uitvoert dan op een HT.

Daarom zeg ik ook dat een stuk techniek (verworven op een andere bike) je altijd helpt bij beter afdalen.
---------------------
Ah, oke nu snap ik je, zo heb je gelijk.

Maar even verder; voor 400 geen fully kopen. Hardtail met een goede vork kan wel (2nd hand dan)

[ Voor 9% gewijzigd door maartend op 15-05-2008 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Paulusbrand schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 16:56:
Ah.. bij een auto is het er met een paar keer stevig remmen wel weer vanaf. Bij een fiets blijkbaar niet? Weer wat geleerd puntje om te onthouden..
Nope, daar rem je het niet zo snel vanaf. Een auto heeft dan ook wel meer kracht wat op schijf en blok wordt gezet, en ook een groter contact tussen die beide.
Als je olie hebt gelekt op je schijf kun je al met de remmenreiniger aan de gang ;)
McGryphon schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 17:14:
Bij een Magura Marta of Louise set merk je duidelijk wanneer je moet ontluchten, mits goed ontlucht hebben die namelijk een drukpunt als een baksteen. Bij de Juicy serie voelt de hendel al meteen vrij sponzig aan in vergelijking. Formula weet ik niet, nooit geprobeerd. Hope ook niet.
Damn right. Baksteen it is. Hope vind ik wat minder moduleerbaar. Andere modellen verschillen mij teveel.
maartend schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 20:12:

Ah, oke nu snap ik je, zo heb je gelijk.

Maar even verder; voor 400 geen fully kopen. Hardtail met een goede vork kan wel (2nd hand dan)
Pfieuw, ik dacht al dat ik iets verkeerds had neergezet.
Wie gaat er eigenlijk Limburgs Mooiste fietsen? Het weer wordt niet mooier naar het weekend toe :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
dnhelle schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 21:43:

Wie gaat er eigenlijk Limburgs Mooiste fietsen? Het weer wordt niet mooier naar het weekend toe :(
Ik niet. Mijn dochter heeft een turnwedstrijd. Normaal is dat lekker in de buurt. Kan ze zelf wel eens gaan. Nu is het meer dan 120 km rijden. Dag Limburg. Maar het wordt ws toch bautweer, dus dan huil ik wat minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Nooit met Hope of Formula geremd, maar van Formula hoor ik te veel verhalen over betrouwbaarheid en Hope is gewoon overpriced imo. Ik had mijn marta's voor 220 euro, betere remmen vind je niet voor dat geld. Niet nieuw iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gideon
  • Registratie: Augustus 2001
[...]
Was het wel van plan. Maar bij nat weer haak ik af (had me toch al niet ingeschreven). Dan maar een mooi-weerwatje 8)

BTW, iemand anderhalve week geleden nog de Fietschallenge gereden?

[ Voor 9% gewijzigd door Gideon op 15-05-2008 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Gideon schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 22:37:
[...]

Was het wel van plan. Maar bij nat weer haak ik af (had me toch al niet ingeschreven). Dan maar een mooi-weerwatje 8)

BTW, iemand anderhalve week geleden nog de Fietschallenge gereden?
Ik doe mee met Limburg Mooiste! Helaas wel met een sponzige achterrem, aangezien ik geen tijd meer heb om te (of te laten) ontluchten :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik zou niet graag hier over de heuvels willen rijden als ik weet dat een van mijn remmen niet goed is. ;)

Ik hoop iig dat je dan een helm hebt, want als je met 50 van de heuvels afcrost hier en tot de ontdekking komt dat je remmen niet zo heel meer goed functioneren, dan tja.... (niet dat ik zelf een helm heb maar goed :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Galois, als je de gouden regel over remmen in acht houdt, komt het helemaal goed:
"20% achterrem / 80% voorrem"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Ik heb de focus zojuist naar de fietsboer gebracht voor de remmen. Fingers crossed, ik hoop dat het niet iets ernstigs blijkt te zijn.

Ik heb ze meteen ook gevraagd voor een kleine onderhoudsbeurt. *O*

edit: Ze hebben helemaal niets gedaan! behalve even afstellen, blijkbaar was er geen lekkage. Weird...

[ Voor 20% gewijzigd door FMS op 16-05-2008 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Joopieboy schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 09:17:
Ik zou niet graag hier over de heuvels willen rijden als ik weet dat een van mijn remmen niet goed is. ;)

Ik hoop iig dat je dan een helm hebt, want als je met 50 van de heuvels afcrost hier en tot de ontdekking komt dat je remmen niet zo heel meer goed functioneren, dan tja.... (niet dat ik zelf een helm heb maar goed :+)
Al zouden jouw remmen goed werken, op je fiets zou ik het nog steeds niet durven! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat is een ander verhaal, maar ze doen het wel, en trouwens, die regels van 8/10 voor en 2/10 achter vind ik echt niet fijn rijden, ik vind dat de voorkant dan veels te veel zoekerig is als je afremt voor een bocht, ik heb het nu meer 50/50 en dat gaat wel goed, fiets blijft ook netjes stabiel dan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Ik knijp altijd zonder na te denken in een willekeurige rem voor een bocht. Volgens mij heb ik dan meestal wel de voorste. Het voordeel vind ik dat je daarna een soort van 'gelanceerd' wordt, En meer snelheid behoud in de bocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Ik ben erbij, ga rond 1800 weg vanavond 3 uur rijden :X. Morgenvroeg vroeg nog even inschrijven en dan goan! :) Het weer wordt idd, wat minder, maar daar laat ik mij niet door afschrikken :)

[ Voor 10% gewijzigd door The_Scarabial op 16-05-2008 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Joopieboy schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 09:17:

Hij is wel goed, hij remt als een wilde! Alleen een beetje sponzig en moet 'handmatig' teruggeduwd worden... Nee, daar ben ik niet bang voor hoor... Remmen doet hij wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
The_Scarabial schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 14:48:
[...]

Ik ben erbij, ga rond 1800 weg vanavond 3 uur rijden :X. Morgenvroeg vroeg nog even inschrijven en dan goan! :) Het weer wordt idd, wat minder, maar daar laat ik mij niet door afschrikken :)
Ik wens je veel succes.
Een quote van een lokale weerboer:
Een lagedrukgebied lag vanochtend precies boven ons land en trekt langzaam naar het oosten. Boven Duitsland ligt morgen een ander lagedrukgebied. Hierdoor is er morgen veel bewolking met buien of lange perioden met regen. Morgen koelt het flink af. Vanaf zondag wordt het droog en er komt geleidelijk meer zonneschijn. Bij een matige noordoostelijke wind is het vrij koel. Eind volgende week wordt het warmer met waarschijnlijk weer ruim 20 graden.
Montfort. Vrijdag wat koeler, maar nog steeds warm met ruim 20 graden. Waarschijnlijk blijft het droog, want het occlussiefront ligt dan boven het noorden van ons land. De depressie gaat op in een lagedrukgebied boven het Kattegat genaamd Claudia. Door dit laag komt een meer noordelijke stroming met koudere lucht op gang. Zaterdag kan het vooral in de ochtend flink plenzen uit randstoringen van een nieuw laag. Dit houdt de hele dag aan. Vanaf zondag bij een matige noordenwind droger en relatief koel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

The_Scarabial schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 14:48:
[...]

Vies worden, daar ben je Mountainbikert voor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

dnhelle schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 15:05:
[...]

Ik wens je veel succes.
Een quote van een lokale weerboer:

[...]

[...]
Bakkert schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 15:18:
[...]

Vies worden, daar ben je Mountainbikert voor!
We gaan het zien morgen, regen/windjack zit in de tas dusss... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Vandaag was het in Maastricht heerlijk weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Loads of fun voor de mensen die gaan vandaag!
Het miezert hier nog (20km hoger...) met af en toe een buitje.

Niet vervelend, in ieder geval.
Snel rapporteren hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07-10 13:19
Laatste twee weken ben ik ook weer eens fanatiek gaan biken, vorig weekend 100km gereden (wel veel asfalt) en eerder die week zo'n 50km. Ik moet alleen even ernstig investeren in wat onderdelen (o.a. ketting en cassette moeten worden vervangen en m'n stuur staat ook nog steeds niet in de positie zoals ik wil), maar helaas heb ik wel een redelijk irritante blessure (o.i.d.) aan m'n bovenbeen, waardoor ik na een stevig stuk fietsen een week het gevoel heb dat ik een gigantische blauwe plek heb... misschien moet ik daar toch maar eens naar laten kijken, want het gaat niet echt vanzelf over :( . Nu het eindelijk weer goed fietsweer is, heb ik zoiets :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06 21:38

Francis

Kawa Versys 1000

bij de weg heren, het #atb kanaal wacht nog steeds op jullie !!!!!
op tweakers irc!

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Terug!
Was echt supergave tocht :). * The_Scarabial komt zeker terug in Limburg om daar te biken.

We begonnen rond 10 uur, omdat we lang moesten wachten in file enz.
Toen lekker rustig begonnen incl. allemaal wielrenners, niet veel later werden de routes gesplitst, zodat de MTB-ers lekker op hun eigen terrein tekeer konden gaan.
De klimmen waren echt gaaf, alleen het het probleem was dat ik niet naar mijn 'granny' kon schakelen, in het begin was dit nog niet zo'n probleem, maar later toen er meerdere steile klimmen kwamen was ik eerst afgestapt om de ketting op de granny te leggen en toen maar zo naar boven gefietst. Een aantal keren moest ik afstappen, omdat er voor me mensen aan Limburgs Mooiste Wandeltocht deelnamen :P. Maar gelukkig niet vaak last van gehad, meestal kon ik wel passeren op een klim.
Na de klimmen kwamen de afdalingen en die waren echt super! Kheb mijn fully even flink de sporen gegeven op de afdalingen. :)
Al met al een geslaagde tocht 70 km in 4 uur en een kwartier geloof ik. Niet slecht vond ikzelf, nog nooit eerder gefietst met zoveel klimmetjes en was aan het einde niet echt kapot, dus dat was een goed teken.
Enige nadeel was dus mijn schakelatuur van mijn fiets, daar heb ik me wel een paar keer flink aan lopen ergeren. :'( , maar goed op naar een stapje hoger les ardennes :*)

edit: Oja, mijn nieuwe swissstop remblokken, fenomenaal wat remmen die dingen super _/-\o_ En een groot voordeel, geen last gehad van schurende geluiden bij de calipers, maar of dit aan de remblokken ligt weet ik niet, maar je zou het haast denken :)

[ Voor 8% gewijzigd door The_Scarabial op 17-05-2008 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Jawel, een jaar later en wederom hetzelfde. Al zo'n 1,5 maand gaat het totaal niet; ik kom bij een hartslag van 180 p/m haast niet harder vooruit dan in maart op een goeie dag bij 160 p/m. Ook zakt mijn hartslag een stuk minder snel dan voorheen. De rustpols is echter niet verhoogd, zoals vorig jaar werd gesuggereed, die hangt nog steeds rond de 54. Ik baal hier flink van, het klassement bij de regiocompetitie is bij nog een slechte wedstrijd niet meer te redden... Wat me echter het meest dwarszit is dat het al zo lang aanhoudt, en dat het niet verbetert. Ik weet dat ik een stuk harder kan, maar het kan er gewoon totaal niet uit.
Iemand ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

McGryphon schreef op maandag 19 mei 2008 @ 00:09:
Jawel, een jaar later en wederom hetzelfde. Al zo'n 1,5 maand gaat het totaal niet; ik kom bij een hartslag van 180 p/m haast niet harder vooruit dan in maart op een goeie dag bij 160 p/m. Ook zakt mijn hartslag een stuk minder snel dan voorheen. De rustpols is echter niet verhoogd, zoals vorig jaar werd gesuggereed, die hangt nog steeds rond de 54. Ik baal hier flink van, het klassement bij de regiocompetitie is bij nog een slechte wedstrijd niet meer te redden... Wat me echter het meest dwarszit is dat het al zo lang aanhoudt, en dat het niet verbetert. Ik weet dat ik een stuk harder kan, maar het kan er gewoon totaal niet uit.
Iemand ideeën?
ga naar de dokter? Is echt niet goed wat je hier neerzet! zie andere post hieronder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
??
Hoezo is dit al slecht, bakkert?
Leg eens uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

dnhelle schreef op maandag 19 mei 2008 @ 07:48:
??
Hoezo is dit al slecht, bakkert?
Leg eens uit?
Nja, misschien wat te overdreven (aka niet helemaal nuchtere post). Maar ik bedoel, als dit nu 1,5 maand aanhoudt zonder duidelijke oorzaak en het hier voor nooit is geweest... Ik denk niet dat iemand die dit topic leest zomaar een oplossing zou kunnen aandragen. Daarnaast is een bezoekje aan de dokter nooit verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Ahzo, kijk, nuchterheid op maandagochtend is sowieso een pleonasme. :)

Inderdaad, een dokter kan helderheid bieden.
Op zich is het verstandiger om op dit moment een sportdokter te bezoeken. Op een moment hik je tegen conditionele problemen wanneer je van semi-amateur naar semi-professioneel rijden gaat.
Je gaat meer op andere factoren letten (verzuring, hartslagverloop, training +herhaling) en je merkt vaak dat je dan tegen muren aanloopt (hoge aanhoudende hartslag na inspanning).

Nu kun je inderdaad op een forum vragen wat je er aan kunt doen, maar ik zou (als ik in jouw schoenen zou staan) contact opnemen met een sportdokter en ook een sportkeuring ondergaan.

Dan pas kan een passend trainingsadvies rondom jouw persoonlijke waardes worden gegeven, waardoor je ook minder tegen muren aanloopt.
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-10 10:54

Tjark

DON'T PANIC

Rond de 2e week van juli wil ik met 3 vrienden gaan mountainbiken ergens in Oostenrijk/Frankrijk/noord-Italie. Zijn er mensen die nog een leuk gebied voor een week vakantie weten (of 2-3 gebieden bij elkaar, we gaan met de auto).

We zijn verder gewoon prima fietsers, fietsen 1-2x in de week.

*insert signature here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Gardameer!!!!
Echt wel een aanrader. In het noordelijke gedeelte enorm veel routes voor enorm veel disciplines (dus ook huren van andere fietsen voor die andere disciplines).

3x geweest, 3x goed geamuseerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pep_82
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:15
Ik heb hem zaterdag gefietst, eerst met mijn fietsgroepje (6 man) ingeschreven voor de 110 kilometer, maar daarvan haakte er twee een week van tevoren af en twee de dag van tevoren dus ik was samen met een maat over. De bedoeling was om de dag van tevoren op de camping te staan, maar uiteindelijk 's ochtends vroeg weggereden. 8:30 de afslag af en toen nog zeker een half uur filerijden om het terrein op te komen, de wegen konden niet echt al het verkeer aan. Inschrijfpapieren opgehaald, bidonnetjes gekocht (had ze vergeten uit de koelkast te halen), en starten maar.
De eerste paar kilometer even met iedereen op hetzelfde stuk fietsen maar daarna splitste het al snel. Op zich viel de tocht wel mee, alleen na 30 kilometer al een stootlek die mijn Racing
Ralpje al een goede schuur bezorgte, vers binnenbandje ering en de scheur in de buitenband maar gedicht met een een stuk plastic van een koekje. Proberen met een handpompje de band zo hard mogelijk op te pompen, maar echt druk kreeg ik er niet op, en de eerste technische post was ik al voorbij gereden. Ik rij nooit lek, maar in Limburg net zoals vorig jaar lek.
Voor de rest lekker doorgegaan, het viel me wel op dat er weinig echte klimmers waren, ik heb wel malloten gezien die vol gas blind een heuvel afgingen. Tja, ik moet maandag wel weer bij mijn baas verschijnen en dan het liefst zonder botbreuken, en met de gladheid van zaterdag vol gas naar beneden dan verklaar ik je voor gek. Ik zag onderweg nog wel iemand een ambulance ingeladen worden, diegene hield zijn arm nogal ongemakkelijk vast, sterkte voor hem.
Uiteindelijk bij de splitsing voor 110 en 70 besloten om er 70 van te maken, zeiknat koud en geen zin in blessures de heuvel achter de skibaan beklommen. Waar ik vorig zo omhoog schoot moest ik het eerste stuk lopen, toch geen grip met mijn achterbandje.
Uiteindelijk wel 70 fijne kilometers gemaakt en volgend jaar weer vrolijk meedoen en dan hopen op wat beter weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pep_82 schreef op maandag 19 mei 2008 @ 10:18:
[...]ik heb wel malloten gezien die vol gas blind een heuvel afgingen. Tja, ik moet maandag wel weer bij mijn baas verschijnen en dan het liefst zonder botbreuken, en met de gladheid van zaterdag vol gas naar beneden dan verklaar ik je voor gek.
kan ook zijn dat dat betere afdalers waren.
Als je de goede lijnen kan rijden en je hebt de goede fiets kun je veilig verschrikkelijk hard, een fiets is vaak tot meer in staat dan de persoon erop. Als de persoon vertrouwen heeft in zijn kunnen en materiaal dan is hij tot veel in staat, het lijkt dan al gauw te hard voor mindere piloten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-10 16:59

Impry

Rallymedia.nl

Klopt ja, in afdalen zit erg veel verschil hoe ver mensen willen/durven te gaan.
Toen ik pas in Limburg met twee vrienden aan het MTB-en was was ik ook elke keer veel eerder beneden dan de andere. Ik neem soms best wat risico's, maar niet zulke risico's dat ik het gevoel heb dat ik elk moment onderuit kan gaan.

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Idd, ik ben ook een aantal keren knetterhard naar beneden gegaan, ook wel mensen ingehaald op de afdaling waar dat kon, maar soms ook hopeloos achter remknijpers blijven zitten, omdat het niet kon. Kon wel merken dat ik op technische afdalingen flink in het voordeel was met mijn fully.

Edit: Argh :'( Zojuist speling in de BB gevonden tijdens het schoonmaken van de kettingbladen :/ .
Misschien zijn ze de laatste keer dat de fiets bij de LBS een spacer vergeten ofzo, want hij schakelde ook al zo beroerd naar de granny :/ . Morgen meteen maar even bellen, wel weer kloten, aangezien ik zondag mee wil doen met de funklasse wedstrijd in Apeldoorn

[ Voor 39% gewijzigd door The_Scarabial op 19-05-2008 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Wedstrijden rijden met speling op het BB kan ook... enige is dat het niet zo lekker voelt en dat je je bracket nog verder de vernieling in rijdt. Mijn voorlaatste wedstrijd reed ik ook met zo veel speling op het bracket dat ik het pedaal 1,5 cm van links naar rechts kon bewegen... voelde kut aan maar veel heb ik er niet door verloren denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Ja dat kan, maar ik wordt niet zo vrolijk van die speling, aangezien ik de fiets nog geen jaar in mijn bezit heb en heb ook weinig zin om mijn BB aan gort te rijden. Zojuist wel tot de conclusie gekomen dat de speling linker lagers zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Linker crank losdraaien, crankbout iets aandraaien voor preload tot de speling eruit is, en kijken of het dan weer soepel draait. Zo niet, dan is je bracket al naar de eeuwige bikevelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

strakker kan ik het spulletje niet aandraaien en het draait allemaal perfect soepeltjes, dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
als er speling op zit draait het allicht soepel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
McGryphon schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 21:45:
als er speling op zit draait het allicht soepel ;)
Rond = ja.
Zijdelings = nee.

:+

Vanavond even een derrailleurkabeltje halen, nog altijd niet kunnen vervangen na mijn carnage vorige week :P
Singlespeed FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
singlespeed is ook wel grappig heur, lijkt me wel wat om een keer een AE hardtailtje te kopen en om te bouwen tot SS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Bike naar mijn LBS gebracht :) Komen nieuwe lagers in. En ze is weer klaar voor het weekend dus kan zondag nog mooi meedoen in Apeldoorn.
Nog meer mensen die meedoen zondag?
Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.