Laat ik me ook maar is "aanmelden" in dit topic.
beetje copy/paste vanuit het mountainbike forum
Na een gesprekje met mijn vrouw (ze is nu zwanger van de 2e en wil na haar zwangerschap ook op de mountainbike de bossen onveilig maken) een 2e hands fiets gekocht.
Heb eerder een dawes omega gehad, van mijn 15e tot mijn 19e.
Hier ontzettend veel mee gereden, 2 a 3 keer per week de bossen in.
Fiets toen verkocht aan een kennis die er alleen nog maar op de weg mee ging fietsen, achterbrug begon slap te worden, bij het krachtzetten kwam de achterband tegen de brug aan
Helaas door het werk geen/weinig tijd meer gehad om een nieuwe fiets aan te schaffen.
Ben nu 29, liep al een paar jaar met het idee om weer te beginnen, maar het kwam er nooit van.
Ik heb een trek 9700 oclv op de kop kunnen tikken. (frame van carbon)
Meteen een paar spd pedalen en nieuwe remblokken gemonteerd, zodat ik hem snel kon uitlaten.
Afgelopen weekend eerste kleine (25 km) rit gemaakt met een oom en 2 neven, bij camping de kremmer in gasselte.
Gevoel kwam weer redelijk snel terug, ook meteen een paar "probleempjes" gevonden.
Vorige eigenaar heeft het stuur op een aparte manier hoger gezet.
Zadelpen is te kort (de max. stand is lang genoeg, maar heb liever wat meer lengte in het frame).
Nieuw zadel nodig.
Remmerij moet geupgrade worden, twijfel nog tussen vbrakes of een hs33 set.
en. en. en. (wil de hele fiets upgraden, maar dat gaat in kleine stapjes)
Mijn wens is/was om een kaal frame helemaal op te bouwen zoals ik hem wil, dit frame is er uitermate geschikt voor.
Stuur staat nu te hoog, een 2/3 cm onder het zadel.
Heb ook een stukje gefietst op de fiets van mijn neef, hij heeft een frame van klein, ook 19.5" hij is net zolang als dat ik ben en die stuurhoogte zit een stuk beter. (wanneer de fietsen naast elkaar staan zijn de crank en zadelhoogte gelijk).
Gisteravond een passende stem gemonteerd, nu nog op zoek naar een ander zadel, hopelijk lukt dat deze week nog, wil komend weekend in mijn achtertuin fietsen (klein zwitserland bij zuidwolde)
Ohja, note to myself, volgende keer (duur) horloge afdoen voor een rit, is niet zo fijn om te zien dat hij niet meer om je pols zit wanneer je afstapt op de camping