Je hebt anders wel de mond vol van verbieden en verplichten:
Verbied terras heaters
Verplicht pakketbezorger maximaal 1 keer per week bij consumenten en 2 x per week bij bedrijven te bezorgen
Verplicht thuiswerken, en voer waar dat niet mogelijk is een vestigingsplicht in van <15 km bij het bedrijf vandaan
Verbied immigratie op een paar heel strenge uitzonderingen na.
Verbied vliegreizen <500 km en voer een wereldwijde belasting op kerosine in
Maak eens werk van thorium / molten salt reactoren
Bouw het laagcalorisch gas netwerk om naar hoog calorisch en moedig het gebruik aan.
Verbied warmtepompen en andere onzinnige laag rendements omzettingen van energie
Stel bevolkingsgroei eisen aan ontwikkelingshulp
Een xenofobe aard heb ik zeker. Elke anthropoloog zal beamen dat iedereen die heeft. Het belangrijkste wapen tegen racisme is je eigen xenofobie onderkennen.
Xenofobie is vooral emotie, iets waar je in de klimaatdiscussie ook last van hebt, bvb. door niet te 'geloven' in de meeste wetenschappelijke rapporten.
[...]
Om deze cijfers demografisch goed te interpreteren zijn de re-migratie vruchtbaarheids gegevens nodig.
Verder zou het me met die getallen niet verbazen als iemand vergeten is de "vluchtelingen" mee te nemen omdat ze net een iets andere status hebben.Komt wel vaker voor.
Bij twijfel kan je het opzoeken:
https://www.statistiekvla...ntegratiemonitor-2018.pdf[...]
Zal wel kloppen. Geeft goed aan wat de gevolgen van bevolkingsgroei en welvaartsverbetering zijn, en hoe ze rechtstreeks in strijd zijn met de doelen van het IPCC
Het IPCC heeft geen doel, het enige wat ze doen is wetenschappelijke rapporten bundelen en op basis daarvan waarschuwen. Ze kunnen wel suggesties doen, bvb. aanraden om onze uitstoot te verminderen, want 7 miljard mensen met een westerse uitstoot is niet haalbaar (dan gaan we op termijn naar +10°), nog los van het feit dat het fossiele verhaal sowieso eindig is en uit de markt geprezen zal worden.
[...]
Die tendens lijkt inderdaad te bestaan. Misschien zijn het een soort vrijgevochten mensen die zich geen dogma's laten opleggen. Geen idee.
Ik heb wel een idee: het is een soort mensen dat vooral de onderbuik volgt: "ik wil mijn levensstijl niet aanpassen, dus ik ontken of minimaliseer klimaatverandering, en anders steek ik het wel op iemand anders, bij voorkeur migranten of niet-blanken die nog in hun eigen land wonen.
[...]
Kijk nou uit! Volgens de topic start gaat het juist wel over geloof. Immers de eerste regel van de wetenschappelijke methode luidt dat elke consensus ter discussie staat.
Volgens de topicstart is die niet aanvechtbaar, daarom kan het dus geen wetenschap zijn.
Al gehoord van de
gouden standaard?
Baytep schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 18:26:
[...]
Ik geef geloof ik geen persoonlijke mening, dus het heeft ook geen zin er naar te raden.
Verder klopt het volledig. @Verwijderd gaf een mooi overzicht waarin staat dat een NIgeriaans gezin met 250 kinderen net zo veel uitstoot als een westers gezin.
Inderdaad, 1 westerling is dus een groter probleem dan 80 Nigerezen (op vlak van CO2-uitstoot).
Dat geeft goed aan dat als we het utopische gedachtengoed aanhangen dat iedereen op de wereld evenveelmoet kunnen consumeren, en we ook onze uitstoot wereldwijd moeten verminderen het er feitelijk op neerkomt dat we onze levensstandaard moeten verlagen tot dat van een Zuid-Afrikaan (een Nigeriaan met mazzel zeg maar).
Dan kom je bij het probleem dat bij zo'n lage levenstandaard nauwelijks ruimte is voor innovatie.
Dus de keuze is:
Of innoveren zodat we onze uitstoot verminderen
Of levensstandaard verlagen om uitstoot te verminderen.
Raar, wij hebben een zeer goed geïsoleerd huis, doen de meeste verplaatsingen per fiets, genieten van onze campingreizen, eten geen vlees,... En kijk, we zijn fitter, gezonder en hebben meer tijd en geld over dan een gemiddeld geel hesje

Wat bedoel je dan met 'levensstandaard verlagen'?
Een voorbeeld waarom innovatie niet altijd nodig is om onze uitstoot te verminderen:
De fiets is sinds de uitvinding ervan met grote voorsprong het meest efficiënte voertuig dat er bestaat. Dankzij de uitvinding van de fiets ging de mens voor dezelfde inspanning ineens vier tot vijf keer sneller en verder dan op twee voeten. Dankzij dat beetje staal, een ketting en twee wielen werd de fietsende mens meteen het meest efficiënt bewegende dier op aarde. Drie keer efficiënter dan een renpaard. Vier keer efficiënter dan een trekvogel.
Geen 'modern' transportmiddel zou ooit efficiënter zijn dan de fiets. Ook de auto niet. Zelfs na miljarden euro’s en dollars technologische investeringen in de auto, blijft de fiets op mechanisch gebied stukken efficiënter presteren. Met de energie die nodig is om vijf kilometer te fietsen, krijg je een auto geen honderd meter ver. En in tegenstelling tot de auto halen fietsers hun energie sinds jaar en dag uit hernieuwbare bronnen.